Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Ik kreeg een brochure van Ziggo in de brievenbus met een 'aanbieding': Een interactieve HD recorder voor slechts €200.

Na navragen bij Ziggo blijkt dit om de Cisco 8485DVB te gaan. Uit dit topic begrijp ik echter dat dat niet de beste interactieve HD recorder is, maar dat de Humix modellen beter zijn.

Ik zie echter 2 Humix modellen:
Humax iRHD-5300c voor 155 euro
Humax iHDR-5200c voor 339 euro

Ik zie als voornaamste verschil de harde schijf van 160GB, maar voor 180 euro kan ik wel een mooie externe harde schijf vinden... Zijn er nog andere verschillen tussen beide modellen? Wat zijn de grootste verschillen met de Cisco?

Ik vind het overigens wel belangrijk dat ik opgenomen beelden ook van het apparaat af kan halen en (via het netwerk) op de PC/laptop kan bekijken. Is dat bij deze Humax modellen mogelijk?

Begrijp ik overigens goed dat ik de CI+ module dan in de recorder zou moeten steken en dus altijd TV moet kijken via de HD recorder?

Verder neem ik aan dat deze Humax modellen het gewoon meteen doen na aansluiting? Inclusief uitzending gemist, on-demand films en pauzeren?

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-10 12:21
Ik snap al die "horrorverhalen" niet over die cisco 8485.
Mijn moeder heeft hem al een jaar en ik zelf een half jaar nu.
Hij doet prima wat hij moet doen, hij neemt op, hij is interactief en ik kan er tv mee kijken.
Oké het menu is niet altijd even snel, maar soit om het dan meteen een "slecht" apparaat te noemen vind ik wat ver gaan.
Maar dat is enkel mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:02
JedaiNait schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:54:
Begrijp ik overigens goed dat ik de CI+ module dan in de recorder zou moeten steken en dus altijd TV moet kijken via de HD recorder?
Nee dat hoeft niet, je kan de smartcard direct in de PVR stoppen. Ik heb de CI+ module met smartcard in mijn tv zitten en een extra smartcard in de PVR. Dus ik hoef de PVR alleen te gebruiken om op te nemen, ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JedaiNait schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:54:
Ik zie echter 2 Humix modellen:
Humax iRHD-5300c voor 155 euro
Humax iHDR-5200c voor 339 euro

Ik zie als voornaamste verschil de harde schijf van 160GB, maar voor 180 euro kan ik wel een mooie externe harde schijf vinden... Zijn er nog andere verschillen tussen beide modellen? Wat zijn de grootste verschillen met de Cisco?
De 5300 is de opvolger van de 5100. De 5200 heeft 2 tuners, de 5100/5300 maar 1.
Het voordeel van 2 tuners is dat je twee zenders uit twee verschillende streams tegelijk kan opnemen. Of 1 opnemen, en 1 bekijken.
Ik vind het overigens wel belangrijk dat ik opgenomen beelden ook van het apparaat af kan halen en (via het netwerk) op de PC/laptop kan bekijken. Is dat bij deze Humax modellen mogelijk?
Ja met de humax is dat mogelijk. Met de cisco niet.
ci+ module heb je nodig voor ci+ sloten. De humax heeft geen ci+ slot; de smartcard kan er meteen in.
Verder neem ik aan dat deze Humax modellen het gewoon meteen doen na aansluiting? Inclusief uitzending gemist, on-demand films en pauzeren?
De humax moet je aan je netwerk aansluiten en indien je een 5100 of 5200 hebt de firmware upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Ah dat maakt het allemaal al wat duidelijker. Dus ik kan een extra smartcard kopen en die direct in de recorder duwen. Maar als je toch een extra smartcard koopt, dan is het ook niet zo heel erg dat die recorder maar een tuner heeft? Je kunt dan met de recorder zender A opnemen en zonder recorder naar zender B kijken lijkt mij?

Aan de andere kant heb ik ook gewoon een Harmony, dus is het misschien wel zo handig om altijd via de recorder te kijken...

Zijn er nog andere verschillen tussen de twee Humax modellen?

Aansluiten op het netwerk en firmware upgraden lijkt me geen probleem. Heb je dan specifieke ziggo firmware nodig?

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-10 14:30
Ik heb problemen met internet op Terschelling. 's Avonds valt het internet spontaan weg. Alles al geprobeerd wat mogelijk was in huis, en niets helpt. Als ik Ziggo bel dan krijg ik de standaard klantenservice met de gebruikelijke antwoorden, zoals opmerkingen over onze router. Niets mis mee, maar ik heb er niets aan. Als ik de router ertussenuit haal, heb ik hetzelfde probleem. :?

Dan krijg ik tweemaal een monteur langs om het probleem te verhelpen. Hij begint inderdaad bij de router.
Alles werkt, want overdag werkt alles. Hij kan geen probleem vinden. De monteur begint daarna de kabels door te meten. Hij zegt dat het signaal perfect is. Hij installeert toch een versterker, want er is een kans dat het net niet sterk genoeg is om door ons huis te gaan. Leuk, een versterker geïnstalleerd. Het signaal moet sterker worden. Helaas heeft het minimaal effect. Wel stoort het onze TV, omdat daar al een versterker zat. Hij heeft nog 2 andere modems geïnstalleerd met hetzelfde resultaat. :|

Dus, de volgende dag haalt dezelfde monteur de versterker bij onze TV weg om de storing met de TV op te lossen. Hij installeert de HD-recorder van Ziggo met alles erop en eraan, want dat hadden wij nog niet gedaan. Wel leuk extraatje overigens, ook al gaan we dat ding zeer waarschijnlijk niet gebruiken. Dus, 's avonds komt de monteur langs. Wij zijn blij dat dat rond half tien toch zomaar kan. De monteur bleef tot 11 uur en deed precies hetzelfde. Hij kon weer niets vinden. De monteur gaat dus weer weg, en gaat met Ziggo overleggen, want dit gaat zijn petje te boven. De volgende avond met de buren overlegd over dit probleem, en zij die een Ziggo-abonnement hebben, hebben ditzelfde probleem.

Sindsdien heb ik er niet veel meer van gehoord. Dus, weer Ziggo gebeld, weer de klantenservice te pakken weer de standaard antwoorden. Ze is overigens niet de beste troubleshooter. Ze zei dat het probleem aan de router kan liggen. Ze verkondigde namelijk dat als bv. een laptop verbinding wil maken met de router de packets de router overbelast, waardoor we geen internet meer hebben. Wij hadden de router ertussenuit gehaald en een laptop direct op het modem aangesloten. Dat heb ik duidelijk gemaakt en nog wil zij beweren dat het daaraan ligt. Ook ging ze termen gebruiken en theorieën die door mijn argumenten ontkracht kunnen worden, om zogenaamd kundig te zijn. Toch houdt ze eraan vast - ook al heeft ze geen poot om op te staan. Een callcenter inhuren is makkelijk, maar de service is niet best te noemen. :r

Ook hadden we voor vandaag een afspraak staan, maar de monteur kwam niet langs en heeft dat ook niet laten weten. We kregen dus van de klantenservice te horen, dat het mogelijk was dat er niemand thuis was. Dat kan niet, want we hebben een kantoor aan huis, er was altijd iemand aanwezig. We wilden de monteur vragen of hij het 'kastje', de versterker van de buurt, na wilde kijken. Helaas kon dit dus niet want hij was niet langsgekomen. :|

Dit probleem doet zich voor sinds in Harlingen iets is aangepast met de verbinding naar ons eiland. Sindsdien hebben veel modems de geest gegeven. Dus het bedrijf dat hier voor Ziggo bezig is heeft veel modems vervangen en afgesteld. Dus volgens ons is het mogelijk dat het probleem in de versterker van de buurt zit. Ik heb snel een afbeelding gemaakt, om dit te laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://i1149.photobucket.com/albums/o592/WuhKuh/Ziggoaansluitingduindoornstraat.png

Zoals je ziet, zijn de huizen met de rode stip de huizen met problemen, en de groene stip is 'het kastje', de versterker. De rest in de buurt heeft geen Ziggo.

Dus, volgens de vrouw van de klantenservice van Ziggo moet ik morgen terugbellen over dit probleem, want ze gaan met het bedrijf dat voor Ziggo werkt overleggen hoe ze dit moeten oplossen, ook al had dit dagen geleden al kunnen gebeuren. :(

Wordt vervolgd..

[ Voor 21% gewijzigd door WK100 op 05-05-2012 21:47 . Reden: Heel veel tekst toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JedaiNait schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:17:
Zijn er nog andere verschillen tussen de twee Humax modellen?
Als ik jou was zou ik gewoon de site van humax eens doorkijken: http://www.myhumax.info
Aansluiten op het netwerk en firmware upgraden lijkt me geen probleem. Heb je dan specifieke ziggo firmware nodig?
Waarschijnlijk wel. Maar de firmware wordt door ziggo op het kabelnetwerk rondgestuurd. Dus je hoeft je niet druk te maken om de juiste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jeuj, de kabels zijn getrokken, zelfs voor telefonie is perfect (het is ons gelukt om een netwerkkabel vanaf de modem rechtstreeks in de telefonie contactdoos in de woonkamer te krijgen; ofwel geen houtje-touwtje-gokwerk meer).
Is zelfs al aan de aders aangesloten inclusief connectors aan de modemkant, dus het is letterlijk modem tussen plaatsen en klaar. :9

Dus ik ga maar 'ns het pakket van Ziggo aanvragen. Zit alleen nog te denken of ik de Cisco decoder voor €99 erbij neem. Want ik wil namelijk de Cisco 5100c of 5300c, liever de 5200c maar reden om die niet te doen lijkt me duidelijk. (€€ ;) )

Verschil tussen Cisco 5100c en 5300c wat ik heb kunnen vinden:
5100c: Display / 1 usb voorkant, 1 usb achterkant / 2x Scart / RCA
5300c: Geen display / 2 usb achterkant / 1 Scart / geen RCA / schijnt zuiniger te zijn

Wat ik kan doen:
- Ziggo decoder van €79 nemen; dan heb ik een kans op een Humax 5100c (naast de Samsung DCB-H380R en Homecast - HD Colorado als ik het goed heb).
Kans dat ik de 5100c krijg, maar als dat niet zo is moet ik de Samsung of Homecast - met verlies waarschijnlijk - verkopen en de duurdere 5100c/5300c los kopen.

- Ziggo Cisco 8485 van €99 nemen; die direct verkopen voor bijv. €130 en dan de 5100c/5300c kopen voor €130. Dus feitelijk een 5100c/5300c voor €99. Wel de moeite om de Cisco te verkopen en nieuwe Humax kopen

- Geen decoder van Ziggo nemen maar los de 5100c/5300c kopen. Duurder dan optie 2 maar geen gezeur met verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-10 14:33
Kan je bij de cisco 8485 het menu aanpassen als je op ok druk dat snelle overzicht dus. op de humax hd decoder kon je ook horizontaal daar door heen en gaf die 2 rijen ipv 1 weer. Kon je veel sneller naar de zender die je zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
WK100 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:42:
Ik heb problemen met internet op Terschelling.
Dus, 's avonds komt de monteur langs. Wij zijn blij dat dat rond half tien toch zomaar kan. De monteur bleef tot 11 uur en deed precies hetzelfde.
Bijzonder positief dat Ziggo op dat tijdstip een monteur stuurt naar een eiland met alleen een bootverbinding _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:14

Onbekend

...

Wolly schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:55:
Bijzonder positief dat Ziggo op dat tijdstip een monteur stuurt naar een eiland met alleen een bootverbinding _/-\o_
Wie zegt dat die monteur niet op dat eiland woont?
Maar 's avonds een monteur sturen is natuurlijk altijd goed. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Onbekend op 04-05-2012 23:00 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10 18:21

TNJ

Frugalite

@Piet91: Denk goed na of je een record met maar 1 tuner wilt. Als je een programma opneemt, kun je alleen de zenders bekijken die in de opgenomen stream zitten. Je kunt wel omschakelen op analoog om alle zenders zo te kijken, maar of je dat wil doen?

Als je twee tuners hebt, kun je twee zenders opnemen en de kanalen bekijken die in deze twee strand zien, of je hebt pech dat je twee zenders uit dezelfde stream hebt gekozen. Als je maar 1 programma opneemt, kun je alle zenders digitaal kijken.

Bij de HD tuners moet je ook bedenken dat er altijd een gedeelte van de HD gereserveerd is voor het buffer van live tv, zodat je kunt pauzeren en terugspoelen in een programma. Voor de Humax 5200c is dit bijvoorbeeld zo'n 100 van de 500GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Heb je voor beide tuners ook een aparte Ziggo smartcard nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
TNJ schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 10:23:
@Piet91: Denk goed na of je een record met maar 1 tuner wilt. Als je een programma opneemt, kun je alleen de zenders bekijken die in de opgenomen stream zitten. Je kunt wel omschakelen op analoog om alle zenders zo te kijken, maar of je dat wil doen?

Als je twee tuners hebt, kun je twee zenders opnemen en de kanalen bekijken die in deze twee strand zien, of je hebt pech dat je twee zenders uit dezelfde stream hebt gekozen. Als je maar 1 programma opneemt, kun je alle zenders digitaal kijken.

Bij de HD tuners moet je ook bedenken dat er altijd een gedeelte van de HD gereserveerd is voor het buffer van live tv, zodat je kunt pauzeren en terugspoelen in een programma. Voor de Humax 5200c is dit bijvoorbeeld zo'n 100 van de 500GB.
Ik weet dat de 5100c/5300c maar 1 tuner heeft; maar dat lijkt me geen probleem. We kijken namelijk al met CI+ op onze tv. Meer dan een ding tegelijk opnemen lijkt me heel sterk dat dat gaat gebeuren.

Ik zit nu alleen nog te twijfelen over die 3 keuzes die ik noemde, zodra ik dat heb kunnen beslissen (wat raden jullie ons aan? O-) ) bestel ik AIE+.

EDIT: ik denk dat ik maar niet de decoder van Ziggo neem maar een Humax 5100c/5300c los koop.
Thuisbezorgen van Ziggo Cisco kost €108.50. De 5100c/5300c kost thuisbezorgd €129. Dus €20 verschil, en om nou daar zo'n moeite voor te doen. Hooguit kun je de Cisco voor wat meer verkopen (dat je dus feitelijk winst hebt) maar dat lijkt me bedenkelijk.

Tenzij hier mensen zijn die wel een Cisco 8485 willen hebben voor een mooie prijs;)

Eerst pakket maar aanvragen en mail van Solcon regelen. Vervolgens kijken naar de Humax en router.

[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 06-05-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-10 14:30
Wolly schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:55:
[...]

[...]

Dat komt omdat er een bedrijf op Terschelling is die dat regelt. In ieder geval konden ze toen alles doormeten, maar alles scheen perfect te zijn. Nu is het probleem dat de monteur van dat bedrijf niet weet wat het probleem is. Hij geeft dit ook niet door aan Ziggo, terwijl ik al 3 keer langs ben geweest bij het bedrijf om te vragen of ze Ziggo kunnen informeren. Ze zouden dit spoedig afhandelen.

Ik heb nu nog steeds niets gehoord van het probleem. Nu kregen we de suggestie dat ons hele netwerk besmet kan zijn met een virus. Oké, dan gaan we even alles na. Dus, alles gescand en gecontroleerd, maar niets aan de hand. Het leek me al sterk dat dit zo was, want het is wel héél toevallig dat de buren en overburen PRECIES hetzelfde probleem hebben, en ook rond hetzelfde tijdstip.

Wij vermoeden dat het in de versterker in de buurt zit. De klantenservice van Ziggo wil de schuld (oorzaak van het probleem) altijd jouw kant op schuiven, ook al klopt dit niet. Wij gaan ervanuit dat alles tot de router bij ons persoonlijke en zakelijke netwerk hoort. De modem en de bekabeling daarvoor is van Ziggo. Ik ben nog steeds niet te spreken over de 'klantvriendelijkheid' van Ziggo. Als je een opmerking wilt maken, kom je er niet doorheen want diegene van de klantenservice is zo koppig om niet te luisteren naar wat jij zegt.

Zoals ik al zei met de router in mijn vorige post; de vrouw van de klantenservice verdenkt de router. Wij hebben dus de router afgesloten van de kabel die naar de modem gaat, en de kabel van de modem naar de laptop gelegd. We bleven met hetzelfde probleem zitten. De router is er dus tussenuit. Hoe kan het probleem dan nog aan de router liggen?

Dus, omdat we de suggestie op wilden volgen van laatst, over dat virus, gingen we het weer proberen met een laptop die nooit met het netwerk verbonden is geweest. Dus kunnen we er van uit gaan dat die 'schoon' is. We blijven met hetzelfde probleem zitten.

Er wordt dus niets aan Ziggo doorgegeven door het bedrijf, waardoor er niets gebeurt. Als je klant bent van Ziggo, en ook nog eens het zakelijke pakket op jouw naam hebt staan, verwacht je dus wel wat service! Nou, die krijg je NIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:05
Ik heb blijkbaar een zelfdenkend modem.
Na wat werkzaamheden aan de bekabeling, waarvoor ik het modem uit had gezet, zie ik na inschakeling opeens het default ziggo SSID in het wireless netwerklijstje van verschillende apparaten staan. Kan er echter geen verbinding mee maken (met het juiste password overigens).

Check in het modem geeft aan dat de wifi-funktionaliteit in het modem toch echt op "disable" staat.
Het SSID verdween weer na in- en uitschakelen in de configuratiepagina van het modem.

Is het normaal dat dat ding zelfstandig wifi inschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Masimo schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:27:
Ik heb blijkbaar een zelfdenkend modem.
Na wat werkzaamheden aan de bekabeling, waarvoor ik het modem uit had gezet, zie ik na inschakeling opeens het default ziggo SSID in het wireless netwerklijstje van verschillende apparaten staan. Kan er echter geen verbinding mee maken (met het juiste password overigens).

Check in het modem geeft aan dat de wifi-funktionaliteit in het modem toch echt op "disable" staat.
Het SSID verdween weer na in- en uitschakelen in de configuratiepagina van het modem.

Is het normaal dat dat ding zelfstandig wifi inschakelt?
dan zou ik haast zeggen dat het modem zich gereset heeft..... (of je ziet een ziggo ssid van de buren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ben nu op internet AiE+ aan het opvragen (inclusief extra zenders en onbeperkt bellen)

De Cisco decoder nemen we maar niet. Een Humax 5100c/5300c is los maar €20 (€30 inclusief smartcard) duurder en om daar nou de moeite voor te doen om die Cisco voor te verkopen.

Overigens, ons internetabonnement van Solcon kunnen zij niet opzeggen, moeten wij zelf doen...

EDIT: zit nog even te bedenken of we TV Plus (+€8) of TV Extra (+€13) nemen.
TV Extra heeft wel meer zenders maar d'r zitten maar een paar interessante tussen (Comedy Central Family enigszins, FOXlife).

AiE+ met VolopBellen Altijd en TV Extra is in totaal zo'n €75 p/maand ofwel maar €2.90 goedkoper dan nu.
Plus nog de kosten van de router (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND) en losse decoder (pricewatch: Humax IRHD-5300C) (totaal €174)

Daar staat tegenover dat we 5x sneller internet hebben en 120 i.p.v. 60 zenders hebben.

EDIT #2: Zojuist AiE+ met TV Extra (eerste 2 maanden gratis, dus na een maand maar opzeggen/terugschakelen naar TV plus) en VolopBellen Altijd. (Dus zonder decoder, slim geweest?)
Hopelijk is het spul snel binnen.
Zodra dat laatste bekend is:
- Solcon opzeggen
- Mail abbo voor een jaar bij Solcon nemen (à €40)
- Nieuwe gmail/hotmail adres maken
- Router
- Humax 5100c/5300c + smartcard kopen.
- M'n oude laptop schijf leegmaken.

[ Voor 69% gewijzigd door Piet91 op 06-05-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Wij hebben in huis de nieuwste wifi modem/router van Ziggo in combinatie met Alles in 1. Nu heeft mijn huisgenoot vaak dat op een gegeven moment zijn online games (DoTA) lagt. Download-/browsersnelheid wordt niet aangetast. Een reset van de modem lost alles meteen op. Dit is natuurlijk niet ideaal. Valt hier iets aan te doen/is dit probleem bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Morfang schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:51:
Wij hebben in huis de nieuwste wifi modem/router van Ziggo in combinatie met Alles in 1. Nu heeft mijn huisgenoot vaak dat op een gegeven moment zijn online games (DoTA) lagt. Download-/browsersnelheid wordt niet aangetast. Een reset van de modem lost alles meteen op. Dit is natuurlijk niet ideaal. Valt hier iets aan te doen/is dit probleem bekend?
De ingebouwde firewall schijnt nogal Kwalitatief Uitermate Teleurstellend te zijn voor voor problemen te zorgen. Die al uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stap binnen twee weken over van ADSL naar z2 van Ziggo. Nu ben ik benieuwd, na het lezen van dit topic.

Ik heb het absoluut NIET op wireless en ik wil dan ook graag bekabeld internet hebben. Nu krijg ik van Ziggo helaas een Wifi modem / router toegestuurd. Moet ik dan de helpdesk vragen om wifi uit te zetten of kan ik dit zelf doen anno 2012? :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
lars1980 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:29:
[...]

dan zou ik haast zeggen dat het modem zich gereset heeft..... (of je ziet een ziggo ssid van de buren).
Nope, was echt wel mijn eigen SSID.
Misschien heeft het modem een update gehad of zo. Maar dan nog is het vreemd.
Uit is uit zou ik zeggen. Ach ja, is mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:11:
Ik heb het absoluut NIET op wireless en ik wil dan ook graag bekabeld internet hebben. Nu krijg ik van Ziggo helaas een Wifi modem / router toegestuurd. Moet ik dan de helpdesk vragen om wifi uit te zetten of kan ik dit zelf doen anno 2012? :)
Kan je zelf doen.
Je hebt alleen de helpdesk nodig als je de router functie wilt uitschakelen en je modem als bridge wilt laten werken.

[ Voor 56% gewijzigd door job op 06-05-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:11:
Ik stap binnen twee weken over van ADSL naar z2 van Ziggo. Nu ben ik benieuwd, na het lezen van dit topic.

Alvast bedankt!
Kun je zelf in het modem doen.
Alhoewel ik de ervaring heb, dat het modem af en toe een eigen leven heeft en de wifi zelfstandig inschakeld.
Maar dat levert op zich geen problemen op als je bekabeld werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:15:
[...]

Kun je zelf in het modem doen.
Alhoewel ik de ervaring heb, dat het modem af en toe een eigen leven heeft en de wifi zelfstandig inschakeld.
Maar dat levert op zich geen problemen op als je bekabeld werkt.
Super... _/-\o_ Thanks!
job schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:13:
[...]

Kan je zelf doen.
Je hebt alleen de helpdesk nodig als je de router functie wilt uitschakelen en je modem als bridge wilt laten werken.
Bedankt. :>

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
GraveR schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:06:
[...]

De ingebouwde firewall schijnt nogal Kwalitatief Uitermate Teleurstellend te zijn voor voor problemen te zorgen. Die al uitgezet?
Nog niet, zou die voor de lag kunnen zorgen ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Piet91 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:16:
(Dus zonder decoder, slim geweest?)
Ik zou sowieso een gewone HD decoder hebben meebesteld. Kun je mooi op de slaapkamer gebruiken of verkopen via wat dan ook. Grote kans dat je nu een Humax 5100 zou hebben gekregen voor weing ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PJzzz schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:53:
[...]

Ik zou sowieso een gewone HD decoder hebben meebesteld. Kun je mooi op de slaapkamer gebruiken of verkopen via wat dan ook. Grote kans dat je nu een Humax 5100 zou hebben gekregen voor weing ;-)
Mwah, waren het niet de Humax 5100c, de Samsung DCB-H380R en de Homecast Colorado die meegeleverd werden bij die ontvagner van €79?
Dus de kans ik vrij groot dat ik die 5100c niet had gekregen, zowel tja, da's dan k*t.
Zo niet, dan zijn we nog voordeliger uit, want die Samsung of Homecast is aan de straatstenen niet kwijt te raken en alleen met verlies. Op slaapkamer is zo'n kastje niet echt nodig, analoog is genoeg daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Piet91 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:58:
[...]

Mwah, waren het niet de Humax 5100c, de Samsung DCB-H380R en de Homecast Colorado die meegeleverd werden bij die ontvagner van €79?
Dus de kans ik vrij groot dat ik die 5100c niet had gekregen, zowel tja, da's dan k*t.
Zo niet, dan zijn we nog voordeliger uit, want die Samsung of Homecast is aan de straatstenen niet kwijt te raken en alleen met verlies. Op slaapkamer is zo'n kastje niet echt nodig, analoog is genoeg daar.
Whatever makes you happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:00
PJzzz schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:03:
[...]

Whatever makes you happy :)
vind ik ook, ben in ieder geval blij als bij Piet91 alles vlekkeloos is aangesloten en werkend is. Al die moeilijke vragen en dilemma's... :O

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 08:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Piet91 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:58:
[...]

Tot analoog helemaal verdwijnt, dan moet je weer een kastje kopen. Zou hem lekker houden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
ozzynator schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:18:
[...]

vind ik ook, ben in ieder geval blij als bij Piet91 alles vlekkeloos is aangesloten en werkend is. Al die moeilijke vragen en dilemma's... :O
Ik moet eerlijk bekennen; ik ben zo'n type die het eigenlijk best wel weet, maar toch liever zekerheid/bevestiging krijgt van ervaren mensen; aka: Jullie!
Waar voor dank, en m'n spijt voor de vele vragen. :+
MeNTaL_TO schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:20:
[...]

Tot analoog helemaal verdwijnt, dan moet je weer een kastje kopen. Zou hem lekker houden.
Dat zal zo'n vaart nog niet lopen, tegen die tijd zijn de gebruikers van die slaapkamers al de deur uit. ;)

Wel vreemd overigens dat de onze orders nog niet op de Ziggo site staan...

Edit @ hieronder:, ik ben 20 en ben de jongste, dus kinderzenders enzo worden niet gemist. Ik ben overigens de gene die veruit het meest tv kijkt van ons allen. O-)

EDIT #2: kan het overigens wel vragen aan m'n broers of ze een decoder van €79 willen, zo ja dan moet ik Ziggo maar bellen of zie die nog bij de order kunnen toevoegen...
Mocht het de 5100c zijn dan hebben we voordelig de gewenste decoder voor in de woonkamer.

EDIT #3: mwah, kunnen ze beter een 2e-hands HD decoder van Marktplaats o.i.d nemen, (meer dan) helft goedkoper.

[ Voor 28% gewijzigd door Piet91 op 07-05-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
was niet zo bedoeld Piet, vond het wel vermakelijk om te lezen dat je voor de 3e keer bezig was met de decoderkeuze en eventuele waarde's bij doorverkoop. Dus veronschuldigen hoeft niet.

Maar ik zou er iig toch wel een decoder bijpakken, als je beneden digitaal hebt en boven analoog, ga je snel die extra zenders missen, zeker als je eens een dag op bed blijft door ziekte iod. En je weet hoe kinderen zijn, die missen de kinderzenders en puberkinderen de mtv'en en dat soort zenders.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:06
Ik ga, na 4 weken verbouwen, komend weekend over naar mijn nieuwe appartement. Om zaterdag (de verwachtte datum dat ik daar voor het eerst slaap) iig te zorgen dat ik op mijn nieuwe adres TV en internet heb heb ik een week of 3 geleden Ziggo aangevraagd. Keurig netjes met een week het pakket binnen gekregen inclusief interactieve decoder. Nu zit ik alleen met een vraag:

Ik heb op verschillende adressen Ziggo geinstalleerd en dat is altijd probleemloos gegaan. Nu is het zo dat op al die adressen de hoofdaansluiting in de meterkast zat en ik daar wel raad mee wist. Beetje boren, beetje aansluiten en alles zat keurig op de wanden weggewerkt en het werkte perfect. Nu blijkt dat mijn hoofdaansluiting in mijn appartement in de woonkamer zit. Althans... daar komt de groene kabel op uit dus daar mag ik wel vanuit gaan :P

Moet ik nu ten alle tijde de hoofdaansluiting (2-gats doos in de woonkamer) vervangen door de Ziggo doos of is er ook iets door te verbinden? Dwz met een losse kabel vanuit de huidige wandcontactdoos naar mijn versterker en vanaf daar door naar de verschillende apparaten? Ik denk zelf dat dat niet kan maar ik hoor van anderen dat dat geen probleem is. Als ik dat wel moet doen komt het er dan op neer dat ik de huidige contactdoos moet gaan vervangen en hoogstwaarschijnlijk moet gaan boren in de betonnen muur (die dus behoorlijk hard is :P) en daar voel ik weinig voor. Aan de andere kant wil ik natuurlijk wel het beste signaal, want dat moet naar een TV in de woonkamer, TV in slaapkamer, en nog een PC in m'n werkkamer. Wifi zal wel goedkomen :)

Enig zoekwerk op Google leverde niet veel op, behalve dat er ook speciale splitters leverbaar waren via Ziggo die direct op de wandcontactdoos aangesloten kon worden maar voor zover ik weet zit die er niet bij. Als mijn Google zoekskills me vandaag in de steek laten hoor ik dat graag ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-10 11:36
het kan werken, in dat geval moet je wel de 2-gats WCD vervangen door een 1-gats. Echter, het is beter om de versterker bij het AOP te plaatsen. Wanneer je gaat verlengen, treed er altijd signaalverlies / ruis op in het stuk van de WCD naar de versterker. De versterker gaat vervolgens ook de ruis versterken, en dat komt de singaalkwaliteit niet ten goede ;)

Als de afstand niet te groot is, en je goede bekabeling gebruikt hoeft dit geen probleem te zijn, maar het kan wel. Kwestie van uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
cmndr_adama schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:10:
het kan werken, in dat geval moet je wel de 2-gats WCD vervangen door een 1-gats. Echter, het is beter om de versterker bij het AOP te plaatsen. Wanneer je gaat verlengen, treed er altijd signaalverlies / ruis op in het stuk van de WCD naar de versterker. De versterker gaat vervolgens ook de ruis versterken, en dat komt de singaalkwaliteit niet ten goede ;)

Als de afstand niet te groot is, en je goede bekabeling gebruikt hoeft dit geen probleem te zijn, maar het kan wel. Kwestie van uitproberen.
Het is niet zozeer mijn intentie de hoofdaansluiting te verplaatsen. Toegegeven, ik had de hoofdaansluiting liever in de meterkast gehad om zodoende vanaf daar alle signalen te verdelen maar soi, het is niet anders. Nu is dus de bedoeling om vanuit het hoofdaansluitingspunt in de woonkamer direct daarnaast de versterker te plaatsen om vanaf daar alle kamers en apparaten van de nodige verbinding te voorzien.

Ik was benieuwd of ik vanuit de hoofdaansluiting een simpele (maar wel kwalitatief goede) COAX kabel naar mijn versterker kan laten lopen zonder dat ik problemen krijg, OF dat ik alsnog ten alle tijde de wandcontactdoos moet vervangen naar het type dat Ziggo aangeeft in de beschrijving (en ook meelevert). Ik zie vooral op tegen het boren in de stevige muur, maar als het moet dan moet het.... het zou het alleen wat makkelijker maken als dat niet perse noodzakelijk is ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Denman schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:26:
[...]

Ik was benieuwd of ik vanuit de hoofdaansluiting een simpele (maar wel kwalitatief goede) COAX kabel naar mijn versterker kan laten lopen zonder dat ik problemen krijg, OF dat ik alsnog ten alle tijde de wandcontactdoos moet vervangen naar het type dat Ziggo aangeeft in de beschrijving (en ook meelevert). Ik zie vooral op tegen het boren in de stevige muur, maar als het moet dan moet het.... het zou het alleen wat makkelijker maken als dat niet perse noodzakelijk is ;)
Sorry het is laat, misschien was ik niet helemaal duidelijk :P

In principe kun je gewoon met een coax vanaf je WCD / AOP naar de versterker toe. Echter voor het retourpad van het modem is het wel noodzakelijk om de WCD te vervangen door een 1-gats.
Wellicht kan dit ook zonder te boren, het is in principe ook mogelijk om alleen het binnenwerk van de WCD + het afdekplaatje te vervangen, maar dat is afhankelijk van wat voor type er nu op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Dat hele coaxcontact vervangen had ik even vergeten; is waar ook.
Dit hebben we nu: http://i.imgur.com/FJ6R4.jpg
(Connector is vervangen hoor ;) )

Moet dus zo'n opbouwdoos op, inclusief 4 nieuwe gaten boren :| ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Piet91 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:55:
Dat hele coaxcontact vervangen had ik even vergeten; is waar ook.
Dit hebben we nu: http://i.imgur.com/FJ6R4.jpg
(Connector is vervangen hoor ;) )

Moet dus zo'n opbouwdoos op, inclusief 4 nieuwe gaten boren :| ...
Hoeft geen opbouwdoos op. Je kan deze inbouwdoos vervangen door de nieuwe, het meegeleverde raamwerkje hoef je niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-10 14:18
Jupz, binnenwerkje kan je gewoon vervangen. Dan kan je het afdekplaatje van je opzetdoos gewoon overzetten op je inbouwdoos.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Schiet me maar af als ik dingen vraag die al gevraagd zijn. Ik volg dit draadje al maanden, maar een ding wordt me nog niet duidelijk....

Ik heb een Interactieve ontvanger met harddisk gekregen, (Cisco 8455). Achter mijn TV zit een dubbelgats contact (radio/tv) en in de meterkast hangt achter de groene COAX kabel die binnenkomt een antenneversterker met 6 of 8 poorten (ben ik even kwijt). Een van die poorten gaat dus naar het contact achter mijn TV.

Nu heb ik door verschillende foutieve zendingen van Ziggo wel een bergje materiaal liggen maar ik weet niet wat ik precies moet aansluiten/hebben om interactieve TV actief te krijgen. Als ik de ontvanger nu aansluit dan werkt de EPG enzo wel, maar het indicator-rondje blijft draaien en interactieve tv krijg ik niet aan de praat.

kortom op het volgende plaatje:
http://members.ziggo.nl/mistersenseo/kabelaansluiting.jpg
staat in mijn geval geen breedbandversterker (denk ik althans) maar een normale versterker en in plaats van de 1- gats doos heb ik een twee gats doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
volgens mij klopt dat plaatje ook niet helemaal, voor interactieve tv moet je decoder ook middels utp op internet zijn aangesloten, niet alleen via coax op de kabel alleen.

Zoek anders op de site van Ziggo, bij de installatie handleidingen, daar staat het allemaal hoe het wel moet.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
VAnTurenhout schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:27:
Schiet me maar af als ik dingen vraag die al gevraagd zijn. Ik volg dit draadje al maanden, maar een ding wordt me nog niet duidelijk....

Ik heb een Interactieve ontvanger met harddisk gekregen, (Cisco 8455). Achter mijn TV zit een dubbelgats contact (radio/tv) en in de meterkast hangt achter de groene COAX kabel die binnenkomt een antenneversterker met 6 of 8 poorten (ben ik even kwijt). Een van die poorten gaat dus naar het contact achter mijn TV.

Nu heb ik door verschillende foutieve zendingen van Ziggo wel een bergje materiaal liggen maar ik weet niet wat ik precies moet aansluiten/hebben om interactieve TV actief te krijgen. Als ik de ontvanger nu aansluit dan werkt de EPG enzo wel, maar het indicator-rondje blijft draaien en interactieve tv krijg ik niet aan de praat.

kortom op het volgende plaatje:
http://members.ziggo.nl/mistersenseo/kabelaansluiting.jpg
staat in mijn geval geen breedbandversterker (denk ik althans) maar een normale versterker en in plaats van de 1- gats doos heb ik een twee gats doos.
Dat plaatje klopt precies, zo moet het inderdaad aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
ozzynator schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:56:
volgens mij klopt dat plaatje ook niet helemaal, voor interactieve tv moet je decoder ook middels utp op internet zijn aangesloten, niet alleen via coax op de kabel alleen.

Zoek anders op de site van Ziggo, bij de installatie handleidingen, daar staat het allemaal hoe het wel moet.
Dat geldt alleen voor de Humax, voor de cisco (die hij dus heeft) geldt dat niet.
Daar werkt het Interactive gedeelte gewoon via de coax maar daar moet je dan dus wel de retourgeschikte breedbandversterker voor gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
cmndr_adama schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:36:
[...]

Sorry het is laat, misschien was ik niet helemaal duidelijk :P

In principe kun je gewoon met een coax vanaf je WCD / AOP naar de versterker toe. Echter voor het retourpad van het modem is het wel noodzakelijk om de WCD te vervangen door een 1-gats.
Wellicht kan dit ook zonder te boren, het is in principe ook mogelijk om alleen het binnenwerk van de WCD + het afdekplaatje te vervangen, maar dat is afhankelijk van wat voor type er nu op zit.
Groentenboer schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:49:
Jupz, binnenwerkje kan je gewoon vervangen. Dan kan je het afdekplaatje van je opzetdoos gewoon overzetten op je inbouwdoos.
Inderdaad, afdekplaatje even los gehaald, groene kabel eruit gehaald en overgezet in mijn nieuwe binnenwerkje. Kon deze met 2 schroeven perfect vastzetten en het afdekplaatje eroverheen waardoor hij ook niet zo ver de muur uit steekt. Top!

Nu alleen nog testen maar gezien ik EN mijn TV-meubel EN mijn TV zelf pas vanavond die kant op ga doen moet ik nog heel ff geduld hebben ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
VAnTurenhout schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:27:

Gebruik je de breedbandversterker die je van Ziggo hebt gehad, of een eigen? Ik heb die van Ziggo gebruikt en in de meterkast gehangen. Vervolgens heb ik de aansluiting gekozen die de grootste lengte ondersteund, >15m geloof ik, want de tv in de woonkamer staat het verst weg van de meterkast. En vervolgens de Cisco aangesloten op de TV aansluiting in de muur bij de tv. Dat werkt perfect en ook interactieve tv doet het goed. In de woonkamer heb ik een 2-gats aansluiting, dit moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
tiguan schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:11:
[...]
Gebruik je de breedbandversterker die je van Ziggo hebt gehad, of een eigen?
Ik heb een eigen versterker, maar ben niet thuis nu, en kan dus niet zo snel achterhalen wat voor type het is.Misschien is het wel geen breedband versterker....maar een 'normale' antenneversterker. Hij zit er al 10 jaar.

edit: Dit is de verdeler die ik heb: (Hirschman 1861)

http://www.vego.nl/hirschmann/afc1861/afc1861.htm

[ Voor 11% gewijzigd door VAnTurenhout op 08-05-2012 13:25 . Reden: type verdeler toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Vraagje, ik heb een Samsung smart tv de UE55D7000 en daar zit een smartcard in om alle zenders te ontvangen.
Als ik nu zou overstappen naar alles in 1 extra en voor die aanbieding kies van ziggo met die interactieve HD recorder voor 99 euro, kan deze dan samenwerken met de smartcard die in de tv zit of kunnen die niet communiceren samen?

Ik kan me voorstellen dat het samen problemen geeft misschien?

[ Voor 8% gewijzigd door Le_Freak ! op 08-05-2012 12:16 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:20
Hoe bedoel je communiceren? Dat je geen tweede smartcard nodig hebt? Want voor zover ik weet kunnen deze dus niets samen. Ook niet opnemen of timesharen. Bij de decoder krijg je echter wel een smartcard bijgeleverd en kun je dus ook gewoon met de decoder aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
alex3305 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:16:
Hoe bedoel je communiceren? Dat je geen tweede smartcard nodig hebt? Want voor zover ik weet kunnen deze dus niets samen. Ook niet opnemen of timesharen. Bij de decoder krijg je echter wel een smartcard bijgeleverd en kun je dus ook gewoon met de decoder aan de slag.
Ik bedoel of ik de smartcard kan laten zitten en de interactieve HD recorder er gewoon naast kan blijven gebruiken.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat kan, indien je een smartcard bij de decoder krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
tiguan schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:42:
Dat kan, indien je een smartcard bij de decoder krijgt.
Krijg je die er niet bij dan ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Le_Freak ! schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:34:
[...]

Krijg je die er niet bij dan ?
Als je bij Ziggo zélf besteld geloof ik wel.

Trouwens net de brief van Ziggo ontvangen. Zondag hadden we AiE+ besteld, volgende week dinsdag gaat het al in! Dus óf zaterdag maar waarschijnlijk maandag of dinsdag het pakket binnen.

*Piet91 zegt Solcon af en zet mail-only account voor een jaar door, maakt nieuwe mailadres voor vader aan, koopt router (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
VAnTurenhout schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:14:
[...]

Ik heb een eigen versterker, maar ben niet thuis nu, en kan dus niet zo snel achterhalen wat voor type het is.Misschien is het wel geen breedband versterker....maar een 'normale' antenneversterker. Hij zit er al 10 jaar.

edit: Dit is de verdeler die ik heb: (Hirschman 1861)

http://www.vego.nl/hirschmann/afc1861/afc1861.htm
Ik zou eens beginnen met alles aan te sluiten zoals Ziggo het voorschrijft. Daarin zitten dus geen onderdelen die je zelf al (10) jaren hebt. Je moet de versterker van Ziggo gebruiken, omdat anders het retour-signaal niet goed doorkomt vanaf je Cisco naar Ziggo toe. Op de Ziggo-site kun je alle installatiehandleidingen vinden, enn dan gewoon vooraan met stap 1 beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Groentenboer schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:17:
[...]

Ik zou eens beginnen met alles aan te sluiten zoals Ziggo het voorschrijft. Daarin zitten dus geen onderdelen die je zelf al (10) jaren hebt. Je moet de versterker van Ziggo gebruiken, omdat anders het retour-signaal niet goed doorkomt vanaf je Cisco naar Ziggo toe. Op de Ziggo-site kun je alle installatiehandleidingen vinden, enn dan gewoon vooraan met stap 1 beginnen.
Je hebt gelijk, maar wat ik al zei. Ik heb de Cisco gekregen (van een vriend, niet van Ziggo, misschien zit daar de onduidelijkheid) Nu heb ik al jaren Ziggo, maar nooit die versterker gekregen, omdat in mijn pakket geen interactieve televisie zat destijds. Ik gebruik de Cisco nu als HDD recorder, maar wilde kijken of het eenvoudig te doen was om ook interactieve TV aan de praat te krijgen. Ik begrijp dus dat ik alleen de versterker nodig heb, en dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
En dat is een goede reden om de cisco niet los te kopen.... Nu moet je deze nog aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
dragon2 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:11:
En dat is een goede reden om de cisco niet los te kopen.... Nu moet je deze nog aanschaffen.
Volgens mij kan je deze gewoon gratis krijgen als je aangeeft deze niet te hebben maar wel ITV wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Dennis-L schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:25:
[...]

Volgens mij kan je deze gewoon gratis krijgen als je aangeeft deze niet te hebben maar wel ITV wil gaan gebruiken.
Ik zal het eens proberen bij Ziggo Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
dragon2 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:11:
Daarom heb ik hem ook niet gekocht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-10 07:01
Een paar pagina's terug heb ik gemeld dat ik problemen heb met mijn PS3 en de Ubee EVW 3200 Wireless modem/router. Ik heb ziggo gebeld en de helpdesk vertelde mij dat er een bug in de firmware van de modem zit waardoor er via wifi problemen met de verbinding optreden. Helpdesk vertelde dat er een firmware update aankomt die dit probleem gaat verhelpen maar dat dat nog wel even kon duren (zegmaar zomer, herfst).
Uiteindelijk heb ik de modem maar in bridge-modus laten zetten en de vertrouwde TP-Link router er aan gehangen. PS3 werkt weer als vanouds en veel betere wifi ontvangst ook nog :).

Zijn er meer mensen die problemen hebben met bovenstaande combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Piet91 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:49:
[...]

Als je bij Ziggo zélf besteld geloof ik wel.
Ja ik zie nu die aktie van ziggo voor 99 euro maar daar zit toch die smartcard bij dan lijkt me ?
Ik heb natuurlijk al een smartcard in de tv zitten, maar zou zo'n apparaat wel willen want dan kan ik ook opnemen en uitzending gemist kijken.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
BLRacing schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:44:
Een paar pagina's terug heb ik gemeld dat ik problemen heb met mijn PS3 en de Ubee EVW 3200 Wireless modem/router. Ik heb ziggo gebeld en de helpdesk vertelde mij dat er een bug in de firmware van de modem zit waardoor er via wifi problemen met de verbinding optreden. Helpdesk vertelde dat er een firmware update aankomt die dit probleem gaat verhelpen maar dat dat nog wel even kon duren (zegmaar zomer, herfst).
Uiteindelijk heb ik de modem maar in bridge-modus laten zetten en de vertrouwde TP-Link router er aan gehangen. PS3 werkt weer als vanouds en veel betere wifi ontvangst ook nog :).

Wifi modem bug is een beetje random.
Sommige exemplaren hebben hier wel last van en andere weer niet.

Storing is zowel op Cisco als Ubee wifi modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn AOP zit echt kut geplaatst, in de woonkamer net achter de buis van een radiator.

Ik begrijp dat ik met het installatiepakket van ziggo dit AOP moet vervangen? Hoe weet ik of mijn AOP in aanmerking komt voor vernieuwing? Sorry voor deze noob vraag maar straks vervang ik het zonder dat het nodig is.

BVD.

Zie foto: http://i.imgur.com/eXxjx.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:19:
Mijn AOP zit echt kut geplaatst, in de woonkamer net achter de buis van een radiator.

Ik begrijp dat ik met het installatiepakket van ziggo dit AOP moet vervangen? Is dat redelijk te doen als dat zo kut geplaatst is of kan ik beter rap een monteur hiervoor inschakelen?

BVD.

ziet er sjiek uit (zal niks van de stof zeggen...) hoe die geplaatst is. Je moet er van uit gaan, dat als je er zelf niet goed bij kunt om te schroeven en dergelijke, een monteur dat ook niet kan en dus niks voor je zal doen met een beetje pech.

Maar volgens mij hoeft er op jouw aansluiting alleen een nieuw afdekplaatje op en dan dat verdeelblok. De grote vraag is dus of dit er wel tussen zal passen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afdekplaatje had ik er zelf afgeschroeft voor de foto :) Maar goed thanks! Er zat ook al een verdeelblok op maar mijn grote vraag was idd of het nog toe was aan vervanging dit AOP. Maar vanuit jouw post kan ik afleiden dat 't niet nodig is in dit geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dit AOP zou ik vervangen, indien mogelijk. Hoeveel ruimte zit er tussen de radiatorbuis en de wandcontactdoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:43:
Dit AOP zou ik vervangen, indien mogelijk. Hoeveel ruimte zit er tussen de radiatorbuis en de wandcontactdoos?
10, max 15 cm. niet veel... (ik kan het nu even niet opmeten)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:19:

Ik begrijp dat ik met het installatiepakket van ziggo dit AOP moet vervangen? Hoe weet ik of mijn AOP in aanmerking komt voor vernieuwing? Sorry voor deze noob vraag maar straks vervang ik het zonder dat het nodig is.

BVD.

Moet vervangen worden door de variant met 1 uitgang. Jij hebt nog eentje met Radio en TV uitgang en die zijn niet retourgeschikt voor interaktieve functies.
Als ik het goed heb dan zijn de afmetingen standaardmaten. Dus grote kans dat het nieuwe binnenwerk in het oude omhulsel past. Aan de andere kant moet je slechts een paar schroefjes extra los maken om ook de opbouwrand te vervangen.
Bij mij paste de opbouwrand van het nieuwe AOP precies op de gaten van de 20 jaar oude voorganger.

[ Voor 52% gewijzigd door Masimo op 08-05-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:55:
[...]

Moet vervangen worden. Jij hebt nog eentje met Radio en TV uitgang en die zijn niet retourgeschikt voor interaktieve functies. Wordt vervangen worden door de moderne variant met 1 uitgang. Als ik het goed heb dan zijn de afmetingen standaardmaten. Dus grote kans dat het nieuwe binnenwerk in het oude omhulsel past. Aan de andere kant moet je slechts een paar schroefjes extra los maken om ook de opbouwrand te vervangen.
Bij mij paste de opbouwrand van het nieuwe AOP precies op de gaten van de 20 jaar oude voorganger.
Thanks!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:04:
[...]

dat is wel te vervangen net zoals er ook wel een stofzuiger achter past om het daar schoon te houden O-)
:D _/-\o_ Ok dat geeft me goede hoop, Bedankt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:55:
[...]

10, max 15 cm. niet veel... (ik kan het nu even niet opmeten)
dat is wel te vervangen net zoals er ook wel een stofzuiger achter past om het daar schoon te houden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:04:
[...]

Thanks!

[...]

:D _/-\o_ Ok dat geeft me goede hoop, Bedankt :)
Klustip: Je komt wellicht er beter aan als je een schroefbit op een kleine ratel zet of onder de verwarmingsbuis langs met een dunne schroevendraaier.

Als je de nieuwe AOP gaat gebruiken met alleen een stekker erin, dan is de ruimte voldoende. Als je echter de splitter gaat gebruiken en niet de Ziggo versterker dan kom je in de problemen. Grote kans dat je dan geen stekkers meer ingeplugd krijgt.

Waarom verleg het AOP niet iets omhoog? Tot net boven de buis. De kabel in de hoofdaansluiting heeft vaak nog wat extra speelruimte. De monteur trok bij mij zo nog een cm of 10 uit de muur. En hij trok niet echt zachtaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:08:
[...]

Klustip: Je komt wellicht er beter aan als je een schroefbit op een kleine ratel zet of onder de verwarmingsbuis langs met een dunne schroevendraaier.

Als je de nieuwe AOP gaat gebruiken met alleen een stekker erin, dan is de ruimte voldoende. Als je echter de splitter gaat gebruiken en niet de Ziggo versterker dan kom je in de problemen. Grote kans dat je dan geen stekkers meer ingeplugd krijgt.

Waarom verleg het AOP niet iets omhoog? Tot net boven de buis. De kabel in de hoofdaansluiting heeft vaak nog wat extra speelruimte. De monteur trok bij mij zo nog een cm of 10 uit de muur. En hij trok niet echt zachtaardig.
Bedankt de tip. Ik ga zeker kijken naar de mogelijkheden om het AOP punt iets te verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Nog 1 vraag: zit er in het Alles-in-1 pakket (dus zonder interactieve decoder) een splitter voor op de AOP?
Aangezien er een coax de modem in moet en een coax naar de tv's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Piet91 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:27:
Nog 1 vraag: zit er in het Alles-in-1 pakket (dus zonder interactieve decoder) een splitter voor op de AOP?
Aangezien er een coax de modem in moet en een coax naar de tv's...
Jazeker, de UMU01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Dank! :)

Wachten tot maandag/dinsdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk nog een laatste vraag, ik zie nu dit:
Waarom moet de hoofdaansluiting worden vervangen?
Wanneer u niet de juiste aansluitdoos heeft, kunt u niet optimaal gebruikmaken van
Interactieve Televisie. Om de kwaliteit van onze (digitale) diensten te kunnen
waarborgen adviseren wij u de aansluitdoos te vervangen.
Als ik geen gebruik maak van interactieve televisie. (Neem slechts alles in 1 plus voor het internet), heeft vervanging dan uberhaupt wel nut?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Ja. Je hebt een 2-gats AOP (Radio + Tv aansluiting) en daar gaat de UMU sowieso niet op passen, die moet op een 1-gats. Dus helaas ontkom je niet aan vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:12:
[...]

Bedankt de tip. Ik ga zeker kijken naar de mogelijkheden om het AOP punt iets te verschuiven.
Of als het AOP nu ook al tegen de buitenmuur zit: buiten een gat graven thv het AOP, kabel uit de muur halen en door een nieuw gat (schuin boren!) in de meterkast weer invoeren. Als je wil kan je de gaten dan nog dicht smeren / kitten / .... Was hier zo (uurtje of 2 van begin tot eind) gebeurd; nu zit alles zoals kabelmodem, versterker etc in de meterkast. Beter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
BLRacing schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:44:

Dit klopt, dit is ook informatie die ik vandaag van de reparateur van Ziggo kreeg omdat mijn signaal héél erg raar deed. Gek genoeg wist die debiele klantenservice van Ziggo mij dit niet te vertellen... Anyhow, wat de oplossing schijnt te zijn (ik heb het nog niet uitgeprobeerd) is dat je je modem 1x per dag moet soft resetten, dus even de stroom eraf en er dan weer op.

Ik ga straks een tijdschakelaar kopen en dan zullen we het gaan zien. Ik laat later meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Beter alleen resetten wanneer je het probleem echt ondervindt, elke dag is in principe niet nodig.

De firmware update voor de wifi modems is trouwens onderweg, wordt getest atm. Als alles goed gaat wordt deze wellicht in mei uitgerold. (Bron: Z zelf, ik werk er ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:13
^ enige info over uploadsnelheid verhoging? Thanks voor het delen.

[ Voor 21% gewijzigd door Untouchablezz20 op 09-05-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-10 16:07
cmndr_adama schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:27:
Beter alleen resetten wanneer je het probleem echt ondervindt, elke dag is in principe niet nodig.
Wat maakt het uit om het wel elke dag te doen? Baat het niet, dan schaadt het niet. En als je 't alleen doet indien nodig, dan heeft het probleem je alweer een zucht bezorgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Zo vaak stroom erop / eraf vinden de modems / adapters vaak niet zo leuk ;)

Het gaat meestal wel goed, maar soms ook niet - en als je op vrijdag een reset uitvoert, en daarna je modem niet meer werkt waardoor je een weekend geen verbinding hebt zucht je harder.. :P

Bovendien hebben niet alle modems last dit probleem, dus is het wellicht ook helemaal niet nodig om te gaan resetten.

En nee, helaas nog geen upload verhoging bekend.

[ Voor 15% gewijzigd door cmndr_adama op 09-05-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Throduss schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:02:
Gek genoeg wist die debiele klantenservice van Ziggo mij dit niet te vertellen... Anyhow, wat de oplossing schijnt te zijn (ik heb het nog niet uitgeprobeerd) is dat je je modem 1x per dag moet soft resetten, dus even de stroom eraf en er dan weer op.

Ik ga straks een tijdschakelaar kopen en dan zullen we het gaan zien. Ik laat later meer weten.
Ik vind het niveau hier wel wat dalen. Komop zeg, de klantenservice debiel noemen en zelf een tijdschakelaar kopen om je modem elke keer van de stroom te halen, heel verstandig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Vandaag is mijn Cisco 8445dvb binnengekomen (voor €199) omdat ik een HD-recorder wilde heb ik gebruik gemaakt van de actie van Ziggo...echter heb ik daar nu al spijt van. Wat een fuck apparaat! Het HD beeld is een stuk minder dan de Humax decoder die ik hiervoor gebruikte, de Cisco heeft zelfs geen 1080P maar alleen 1080i....vervolgens is het geluid van de Cisco ook nog eens kut. 5.1 surround sound? Forget it! De Cisco levert alleen stereo :X :( .

Belabberd ding :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De firmware update voor de wifi modems is trouwens onderweg, wordt getest atm. Als alles goed gaat wordt deze wellicht in mei uitgerold. (Bron: Z zelf, ik werk er ;) )
Praten we hier over de Cisco of Ubee WiFi modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
De update komt voor beide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat mogen we verwachten voor changes in de nieuwe firmware versies? Ik hoop niet dat alle settings terug naar default gaan, dat heb ik al een keer eerder meegemaakt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Ik weet (nog) niet alle details, ik ga proberen die alsnog te krijgen. maar in elk geval:

De 2 grootste problemen atm zijn issues met telefonie (gesprekskwaliteit), en de wifi verbinding die na verloop van tijd traag / instabiel wordt, en sowieso niet erg stabiel is, dat wordt als het goed is opgelost. Verder nog wat kleine fixes t.a.v. het router deel.

Het probleem wat je beschrijft m.b.t. tot modems die spontaan terugschieten in factory defaults is nog in onderzoek. (Hier hebben maar een klein aantal modems last van lijkt, en is wat lastiger te reproduceren & analyseren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:11
Cubic X schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:46:
Vandaag is mijn Cisco 8445dvb binnengekomen (voor €199) omdat ik een HD-recorder wilde heb ik gebruik gemaakt van de actie van Ziggo...echter heb ik daar nu al spijt van. Wat een fuck apparaat! Het HD beeld is een stuk minder dan de Humax decoder die ik hiervoor gebruikte, de Cisco heeft zelfs geen 1080P maar alleen 1080i....vervolgens is het geluid van de Cisco ook nog eens kut. 5.1 surround sound? Forget it! De Cisco levert alleen stereo :X :( .

Jeej doe eens rustig. Het HD beeld is bij mij gewoon prima, en het signaal op de kabel is (maximaal) 1080i of 720p en dat kan de decoder prima verwerken. Je hebt dus helemaal niets aan een decoder die 1080p ondersteund (en ik betwijfel of die al bestaan). De Cisco stuur optisch ook netjes 5.1 uit als je de audio instellingen goed zet (orgineel volgens mij). De zender moet het natuurlijk wel ondersteunen!

Het slaat natuurlijk nergens op om Cisco decoder te gaan bashen terwijl je niet weet waar je over praat.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 10-05-2012 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-10 15:17

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

jongetje schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:12:
[...]

Jeej doe eens rustig. Het HD beeld is bij mij gewoon prima, en het signaal op de kabel is (maximaal) 1080i of 720p en dat kan de decoder prima verwerken. Je hebt dus helemaal niets aan een decoder die 1080p ondersteund (en ik betwijfel of die al bestaan). De Cisco stuur optisch ook netjes 5.1 uit als je de audio instellingen goed zet (orgineel volgens mij). De zender moet het natuurlijk wel ondersteunen!

Het slaat natuurlijk nergens op om Cisco decoder te gaan bashen terwijl je niet weet waar je over praat.
Toevallig het volgende stukje hierover gezien (resoluties, 1080p/1080i/720p):
http://www.dumpert.nl/med...s_1080i_hd_uitgelegd.html

Conclusie: 1080p via de kabel is er gewoon nog niet, 720p is het beste mogelijk, en 1080i komt daaronder!

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Cubic X schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:46:

1. Uitzendingen zijn 1080i of 720p.
2. Via toslink of HDMI doet het ding gewoon netjes 5.1 DD doorgeven. Dat jij problemen hebt met aansluiten is niet de schuld van het apparaat.

Ik ben het wel met je eens dat de Cisco een beduidend minder beeld geeft dan soortgelijke Humax decoders. Ik vind met name de zwartwaardes bij de Humaxen veel beter; zelfs mijn oude 5000C op de slaapkamer ziet er beter uit.

Maar, nogmaals; laat jouw onkunde niet reflecteren op het apparaat, adem rustig in- en uit bekijk de opties nog eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 17:02

icecreamfarmer

en het is

cmndr_adama schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:32:
Ik weet (nog) niet alle details, ik ga proberen die alsnog te krijgen. maar in elk geval:

De 2 grootste problemen atm zijn issues met telefonie (gesprekskwaliteit), en de wifi verbinding die na verloop van tijd traag / instabiel wordt, en sowieso niet erg stabiel is, dat wordt als het goed is opgelost. Verder nog wat kleine fixes t.a.v. het router deel.

Het probleem wat je beschrijft m.b.t. tot modems die spontaan terugschieten in factory defaults is nog in onderzoek. (Hier hebben maar een klein aantal modems last van lijkt, en is wat lastiger te reproduceren & analyseren)
Mooi want ik heb al sinds het begin last van lag.
In games en tijdens videochat mis ik vaak een frame of 3 of lijkt het erop of de verbinding er voor een halve seconde uitligt. Het is natuurlijk geen wereldprobleem maar wel irritant en de klantenservice wist van niks die komen elke keer weer met het standaard riedeltje aanzetten.

Verder lijkt de 40mhz functie niet goed te werken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-10 20:13

geerttttt

Manisch positief

Cybpraetorian schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:45:
[...]

Toevallig het volgende stukje hierover gezien (resoluties, 1080p/1080i/720p):
http://www.dumpert.nl/med...s_1080i_hd_uitgelegd.html

Conclusie: 1080p via de kabel is er gewoon nog niet, 720p is het beste mogelijk, en 1080i komt daaronder!
Ook wel een aardig subjectief filmpje. Ik vind 1080i namelijk wel beter dan 720p. Het is namelijk scherper. Tuurlijk is 1080p beter, maar met goede deinterlacing (wat veel tv's en decoders ondertussen wel hebben) ziet het beeld er prima uit. En het verschil is uberhaupt alleen maar echt zichtbaar bij snelle actiebeelden.
Het is bovendien eigenlijk hetzelfde als 50/100hz, Dat genereert je tv er ook bij voor soepeler beeld. Net als dat deinterlacing goed kijkt naar de verschillen in de even en oneven lijntjes en ze probeert te corrigeren.

Daarom kan het ook best kloppen dat je humax 1080p ondersteunt. Dan doet de humax namelijk zelf deinterlacing, maar het maakt uiteindelijk weinig verschil (misschien is de uitkomst zelfs minder mooi!) dan als je het door je tv laat doen mits je een beetje degelijke tv hebt.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-10 14:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waar dat filmpje compleet overheen stapt is dat een lijn van een 1080p/i signaal natuurlijk meer data bevat dan een lijn in een 720p signaal. De eerste heeft namelijk 1920 pixels terwijl de tweede 1280 heeft. 1080 x 1920 /2 = 1.036.800 pixels terwijl 720 x 1280 = 921.600 pixels. In een 1080i signaal zit dus nog steeds meer data dan een 720p signaal. Tot slot zorgt het weergeven van een 720p signaal op een 1080p scherm natuurlijk voor onscherpte omdat er geen goede mapping gemaakt kan worden van signaal pixel naar scherm pixel.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:29
Bij de 5050c heb ik de receiver ook gewoon op 1080i staan. Mijn televisie is 1080p en kan 1080i gewoon met de native resolutie uitsturen. Aangezien geluid naar een Logitech Z5500 gaat via optisch, wil je gewoon niet dat de TV nog allerlei post-processing moet doen om het beeld in het juiste formaat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-10 22:09

Nox

Noxiuz

Omdat de eerstelijns medewerkers amper wat kunnen heb ik nog regelmatig contact met de webcare van Ziggo. Die lui hebben ten minste wel ergens verstand van. Ergo, nu zou er een monteur komen. Zit hier nu al in het nieuwe huis met brak internet en wegvallende verbinding enzo. Dagje vrij genomen en vandaag even gevraagd of de monteur nog wel langs kwam. Wachten is kut zeg maar, hun reactie:

@wvalkering we hebben helaas geen reactie gehad op onze laatste tweet wanneer we een monteur mochten inplannen. er is ook niks ingepland ^ED

https://twitter.com/#!/Zi...status/200577262414868481

http://twitpic.com/9jg00r

Yeehhhhh rrrrright.

Ik denk dat ik maar eens goed pissig ga worden, eerste keer na verhuizing is de kabel bij de multitap niet aangesloten. Komt de monteur om alles aan te sluiten doet hij het half en hebben we alsnog geen verbinding. Vervolgens zou de monteur komen, komt hij niet.

Als er iets fout gaat kan ik me daar echt niet druk om maken maar dit is toch echt even te zot...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Heeft iemand hier al een keer de keuze moeten maken tussen de Humax 5100c en de 5300c? :?

Hier staan verschillen: http://www.myhumax.info/producten_vergelijking.htm

Ofwel:
5100c: Display / 1 usb voorkant, 1 usb achterkant / 2x Scart / RCA
5300c: Geen display / 2 usb achterkant / 1 Scart / geen RCA / schijnt zuiniger te zijn.

Maar ik heb ook gelezen dat de 5300 als een goedkoper product dan de 5100c op de markt is gezet (o.a. door het ontbreken van de display), hoewel de prijs hetzelfde is, zie pricewatch.
Plus dat de 5300c nu nog vrij nieuw is dus nog redelijk onbekende problemen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels 3 collega's van je gesproken bij de helpdesk, maar alle 3 geven ze aan dat er voorlopig nog niets bekend is over firmware updates, en dat dit over het algemeen nog niet direct wordt gecommuniceerd ri. afdeling helpdesk.

Jij werkt dan waarschijnlijk niet bij de helpdesk?
Pagina: 1 ... 183 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!