Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Gemist werkt weer, maar vind het er kwalitatief op achteruit gegaan. Minder scherp, lijkt een lagere resolutie...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48
Crazyanz schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:21:
zo het was even puzzelen maar dat alles in 1 pakket geinstaleerd gekregen en alles werkt. Ben trouwens in eerste instantie niet zo onder de indruk van de interactieve decoder maarja nog maar eens de tijd nemen om de mogelijkheden door te spitten.
Nee ik vind 't ook niet geweldig. Afschuwelijke interface, nog traag ook. Het is dat ik ermee kan opnemen, anders had ik 'm echt niet genomen.

Gaat ie automatisch op standby eigenlijk na een bepaalde tijd? Ik kan nergens een instelling daar over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-10 14:33
vanaalten schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:32:
[...]

Pakket alsnog, krap aan op tijd, binnen gekregen dus?
half 5 kwam die binnen inderdaad, beetje jammer dat je dan een dag zonder internet en telefoon zit zorg gewoon dat zoon pakket er een dag van te voren is.
tiguan schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:34:
[...]

Nee ik vind 't ook niet geweldig. Afschuwelijke interface, nog traag ook. Het is dat ik ermee kan opnemen, anders had ik 'm echt niet genomen.

Gaat ie automatisch op standby eigenlijk na een bepaalde tijd? Ik kan nergens een instelling daar over vinden.
mwoah kwa snelheid is het gewoon hetzelfde als de vorige hd ontvanger die er stond. Maar de navigatie en menus zijn echt om te janken. Hebben die bedrijven geen mensen in dienst die zich een beetje om usability bekommeren. je vraagt je wel eens af of iemand binnen zoon bedrijf hun eigen producten wel eens gebruikt.

Ook lijkt ie een actieve standbye te hebben is dat ergens aan te passen?

[ Voor 54% gewijzigd door haakjesluiten op 26-04-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
tiguan schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:34:
[...]Gaat ie automatisch op standby eigenlijk na een bepaalde tijd? Ik kan nergens een instelling daar over vinden.
Gelukkig niet, ben je aan het tv kijken, gaat ie opeens uit...

Ik ben trouwens erg blij met mijn Cisco ontvangers (ik heb allebei de modellen).

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 26-04-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Crazyanz schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:34:
[...]
mwoah kwa snelheid is het gewoon hetzelfde als de vorige hd ontvanger die er stond.
Vergeleken met de EPG in m'n tv zelf is het traag vind ik. Gelukkig heb ik ook nog een CI+ module in m'n tv zitten.
Gelukkig niet, ben je aan het tv kijken, gaat ie opeens uit...
Ik vind het juist wel handig als ie automatisch uitgaat, voor het geval je het vergeet. Mijn tv doet dat ook en die geeft netjes een waarschuwing voordat ie uit gaat, zodat je het kan annuleren.

[ Voor 51% gewijzigd door tiguan op 26-04-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor wie eredivisie live wil kijken: bel even met de bestellijn, dan kan je een maand kijken voor 9,99 euro (aanbiedingsactie geldt voor 3 maand, maar over een maand is er niks meer op dat kanaal te zien volgens mij, dus wel tijdig opzeggen).

Als je online gaat bestellen betaal je wel de volle mep.

Ik heb het gisteren genomen en vandaag weer opgezegd, mooi een maand genieten van de laastste wedstrijden + playoffs jupiler league voor een tientje.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:50
Misschien hier al aan de orde geweest, maar ik wilde het jullie toch niet onthouden.

Ziggo webmail laten werken in Internet Explorer 9.

Ga in IE9 naar instellingen (tandwiel rechtsboven of in het menu de optie "Extra")
Internetopties...
Tabblad "Geavanceerd"
Haal de vinkjes weg bij:
  • "Foutopsoring uitschakelen in scripts (Internet Explorer)"
  • "Foutopsoring uitschakelen in scripts (Overige)"
IE9 afsluiten en weer opnieuw opstarten
Daarna werkt webmail in IE9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
job schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:18:
Idee: Goede connectoren en degelijke kabels gebruiken. Dan heb je in de meeste gevallen nog niet eens een versterker nodig.
Maar dat had je zelf toch ook al geconcludeerd?
De melding over de smartcard is overigens normaal, dat doet elke tv met cam module.

Wat wifi betreft, je kan altijd een los accesspoint kopen om in je netwerk te hangen. Dat ding kan je overal in huis (waar utp ligt) ophangen. Of je die aan wilt schaffen kan alleen jij beslissen.
Morgen zou ik even nieuwe connectors proberen (RTL7 was vanmiddag zwaar knudde, maar eerst en ook nu nergens last van), zijn deze geschikt?: http://www.allekabels.nl/...mann-Antenne-Stekker.html en http://www.allekabels.nl/...mann-Antenne-Stekker.html
Zijn deze er zonder apart gereedschap aan de kabels te monteren?

EDIT: ja dus: http://www.antenneversterkers.nl/coax-plug-iec.php

M'n vader begint nu ook wel geïnteresseerd te raken in Alles-in-1, ook vanwege opnemen (€99 voor Cisco), jammer dat het alleen zo'n knudde apparaat is als ik de reacties op internet mag geloven, had liever de Humax 5200c, maar die is €€€. :+ (hoewel hier iemand is geweest die het geflikt heeft om i.p.v. de Cisco een Humax 5200c te regelen :o )

[ Voor 16% gewijzigd door Piet91 op 27-04-2012 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Het groene lampje op m'n PVR is nu al een tijdje aan het knipperen, weet iemand wat dat inhoudt? Normaal gesproken brandt ie constant groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:05
tiguan schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:25:
Het groene lampje op m'n PVR is nu al een tijdje aan het knipperen, weet iemand wat dat inhoudt? Normaal gesproken brandt ie constant groen.
Dan werkt je interactieve gebeuren niet meer, m.a.w. je PVR maakt geen contact met de server van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik heb dat ook nu een paar keer gehad dan werkt uitzending gemist etc niet meer. Is me totaal onduidelijk wat dat veroorzaakt want signaal is +/- 75% en andere dingen (tv,telefoon,internet) doen het dan wel

Ik heb hem trouwens geprobeerd in te stellen op qam 256 omdat ik dacht dat ze daarop over waren gegaan maar hij werkt alleen op qam64

[ Voor 24% gewijzigd door haakjesluiten op 27-04-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
ah ok, thanks :) interactieve tv boeit me toch niet zo, hij doet 't verder wel gewoon zo te zien. hij is alleen wel nog trager dan normaal.

[ Voor 17% gewijzigd door tiguan op 27-04-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Als het altijd gewerkt heeft volstaat het meestal om de decoder even helemaal uit te zetten, dus met de knop achterop. Overigens mis je nu ook de EPG voor meer dan 4 dagen vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De kogel is eindelijk door de kerk; m'n ouders hebben net besloten dat ik de overstap naar Alles-in-1 moet regelen. :9~ O+

We hebben nu:
Internet: Internet (ik geloof 8/1) + bellen van Solcon: €29.95
Televisie: Ziggo TV standaard: €16.95
Telefonie: KPN BelVrij Altijd €31

Opgeteld dus €77.90 p/maand, waaronder dus ook 2x betalen voor telefonie. :P
Dus nu maar eens een leuk pakket uitzoeken qua Alles-in-1 onder dat bedrag.

- 120 Mbit/s wordt 'm sowieso niet, dat is overbodig. 50 Mbit/s en wat extra TV-zenders is wel interessant. Of misschien toch gewoon 10 Mbit/s. Ik neig naar 50.

- Gelijk die Cisco-decoder voor €99 erbij nemen; m'n vader mist het opnemen van TV. Hoewel ik veel liever de Humax 5200c had (o.a. vanwege opnamen via netwerk delen, ook de mogelijkheid van interactief gebeuren en over het algemeen positiever ontvangen als de Cisco) is €99 voor zoiets natuurlijk ook niet heel gek. We staan ook niet zo te springen om €300 neer te lappen voor de Humax.

- VolopBellen Altijd (€10 extra p/maand) hebben we ook nodig.

- Bij Solcon nog even de mail een half jaar/heel jaar door laten lopen om hun webmail over te kunnen hevelen naar een gmail/hotmail adres.

Dus vandaag/morgen maar 'ns een leuk pakket samenstellen. Straks i.i.g. even ondertsaande connectors halen; misschien helpen die bij huidige problemen. (Helaas moet straks bij A-i-1 wel een lelijk modem met kabelzooi in de woonkamer komen :/ )

Male: http://www.allekabels.nl/...mann-Antenne-Stekker.html
Female: http://www.allekabels.nl/...mann-Antenne-Stekker.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:52
Luxe probleem hier :)

Ben eindelijk overgestapt van internet z3 naar alles in een extra, ging erg snel via de telefoon.
Ubee modem na een uur van de stroom gehaald en 5 minuten later weer aangezet, fijn na speedtest maar geen verandering in snelheid.
Blijkt dat mijn trouwe Linksys WRT45GL maar tot 54 Mbit/s gaat. Nu had ikzelf deze router gevonden :

D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router
pricewatch: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router

Is dit een beetje goede router in combinatie met een Ubee modem of zijn er eventueel nog betere producten, prijs van 60 euro vind ik wel tedoen.

Maak niet echt veel gebruik van draadloos internet, er komen twee pc's en een playstation aan tehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:15:
- 120 Mbit/s wordt 'm sowieso niet, dat is overbodig. 50 Mbit/s en wat extra TV-zenders is wel interessant. Of misschien toch gewoon 10 Mbit/s. Ik neig naar 50.
Als je zelf nog thuis woont zou ik wel 120 nemen. Mijn ouders zijn beiden rond de 65 en die downloaden toch best veel nu ze weten hoe dat moet, die klagen al dat hun 100mbit up en downverbinding (glasvezel) te traag is 8)7

Als je niet thuis woont volstaat 50mbit meestal wel.

TV Extra voor 10 euro meer per maand is ook een aanrader trouwens. Lekker veel zenders en voor elk wat wils.

De modem kan je trouwens wel mooi wegwerken met wat mdf behuizing en wat schilderwerk, ik heb hem zelf achter de subwoofer staan, je ziet hem niet eens.
luxzenburcht schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:23:
Is dit een beetje goede router in combinatie met een Ubee modem of zijn er eventueel nog betere producten, prijs van 60 euro vind ik wel tedoen.
Heb zelf de Sitecom 351, zelfde prijs vermoed ik en ook een erg goed ding en een jaartje nieuwer. Goede ontvangst ook in ons huis en dat is niet klein en met veel andere modems heb ik problemen, maar hiermee kan ik zelfs aan het einde van de straat nog gebruik maken van mijn wifi. Ook fijn in te stellen, zelfs de synology nas kan hem voor je beheren (in mijn geval heel handig), topding.

pricewatch: Sitecom Broadband Router 300N X3 - WL-351

Maar die van jou is ook prima hoor.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:29:
[...]

Als je zelf nog thuis woont zou ik wel 120 nemen. Mijn ouders zijn beiden rond de 65 en die downloaden toch best veel nu ze weten hoe dat moet, die klagen al dat hun 100mbit up en downverbinding (glasvezel) te traag is 8)7
Gelukkig heb ik niet zo'n moeder :D
Voor mij hoeft de download niet zo hoog te zijn, heb nu 35Mbit, maar up mag heel wat hoger dan Ziggo.
(Daarom heb ik nu dan ook een 35/35 abo :D )

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online

Als je niet thuis woont volstaat 50mbit meestal wel.

TV Extra voor 10 euro meer per maand is ook een aanrader trouwens. Lekker veel zenders en voor elk wat wils.

De modem kan je trouwens wel mooi wegwerken met wat mdf behuizing en wat schilderwerk, ik heb hem zelf achter de subwoofer staan, je ziet hem niet eens.
120 is veel te veel. We redden ons nu uitstekend met (theoretisch) 8mbit dus dan is (daadwerkelijk) 50mbit al een wereld van verschil. Downloaden doen we niet veel; Sabnzbd+, Couch en SickBeard halen elke week hooguit een handvol afleveringen/films op.

Moet alleen nog wel even kijken naar het netwerk hier. Coax komt binnen in woonkamer. Aan de andere kant van de woonkamer staat tv met internet, hier wil ik ook nog ruimte bieden voor een Raspberri Pi en/of andere dingen. In kantoor staat een vaste pc, NAS en printer. Hier staat momenteel ook een ADSL modem/router. De tv staat hier ook op aangesloten (kabel gaat in kruipruimte naar woonkamer)

Er moet of:
- Modem in woonkmr, een router met 5 lan-poorten (bestaat niet) of router met switch ernaast in het kantoor.
Ziggo modem dan in bridge-modus.
- Modem in woonkmr, router met 4 lan-poorten in kantoor en switch achter tv (voor tv, eventuele Raspberry Pi o.i.d.) Ziggo modem in bridge-modus.
- Ziggo modem als router, 5+ ports switch in kantoor.
- Ziggo modem als router, 4 ports switch in kantoor, switch achter tv.

Enigszins schematisch:
Nu: http://farm8.staticflickr...28511339_9159504b4d_b.jpg
Straks?: http://farm8.staticflickr...28510965_0393f9bbeb_b.jpg

En die tv-zenders ga ik idd mee spelen. Ben zelf wel een liefhebber van wat meer (interessantere) zenders...

[ Voor 32% gewijzigd door Piet91 op 28-04-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17
Modem zo dicht mogelijk bij de plek waar de COAX binnen komt. Switches hoeven geen probleem te zijn achter je modem als router.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Groentenboer schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:40:
Modem zo dicht mogelijk bij de plek waar de COAX binnen komt. Switches hoeven geen probleem te zijn achter je modem als router.
Dat lijkt me idd het beste; want:
- Modem in woonkmr, een router met 5 lan-poorten (bestaat niet) of router met switch ernaast in het kantoor. Ziggo modem dan in bridge-modus.
Voordeel: betere routerfunctionaliteit (boeit me niet), beter wifi (boeit me wel).
Nadeel: Hoop extra netwerkapparatuur in kantoor, kosten.
- Modem in woonkmr, router met 4 lan-poorten in kantoor en switch achter tv (voor tv, eventuele Raspberry Pi o.i.d.) Ziggo modem in bridge-modus.
Voordeel: betere routerfunctionaliteit (boeit me niet), beter wifi (boeit me wel), ruimte voor netwerkspul bij tv.
Nadeel: extra netwerkapparatuur in woonkamer (weliswaar achter tv), kosten.
- Ziggo modem als router, 5+ ports switch in kantoor.
Voordeel: Kosten, minst extra apparatuur.
Nadeel: Minder goed wifi.
- Ziggo modem als router, 4 ports switch in kantoor, switch achter tv.
Voordeel: Alle ruimte voor netwerkuitbreidingen.
Nadeel: extra netwerkapparatuur in woonkamer (weliswaar achter tv), kosten.

Note: 1 router met 4 lan-poorten is praktisch even duur als 2 switchen (is dat de goede meervoudsvorm :? ) welke elk 5+ lan-poorten hebben.

Dan hoop ik maar dat de Cisco of Ubee modem/router genoeg wifi bereik heeft voor ons huis. Ook geen zin een extra acces-point namelijk.

Ga ik eens opzoeken wie hier was die het geflikt had een Humax 5200c te krijgen/kopen voor de prijs van de Cisco 8485.

EDIT: Jammer, ik kan het bericht niet meer vinden van die persoon die een Humax 5200c heeft kunnen regelen voor dezelfde prijs als de Cisco 8485 ;( ;(

Of ik neem zoiets: pricewatch: Samsung BD-D8200 Kost €200.
Die Cisco kun je met geluk verkopen voor €150. Betaal dus €50 bij voor de Samsung.
Dus voor €150 i.p.v. €99 heb je deze Samsung i.p.v. Cisco; met beide kun je opnemen (hoofddoel), met de Samsung niet interactief (niet echt belangrijk; bij de Cisco is voor interactief geloof ik zelfs die breedbandversterker nodig; ofwel nóg meer apparatuur in de woonkamer), maar bijv. wel weer Blu-ray...
Beide niet mogelijk op opnamen over het netwerk te delen.

Overigens de oude stekkers vervangen voor deze; kon geen Hirschmann spul vinden maar dit was ook kabelkeur. So...
Afbeeldingslocatie: http://www.slimkopen.nl/General/FileAttachment.aspx?FileAttachmentId=SzeY8ClVoGLBHZ1QuoirEg%3D%3D&MaxHeight=317&MaxWidth=317

[ Voor 22% gewijzigd door Piet91 op 29-04-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb vandaag al de hele dag (provincie groningen) een baggerverbinding met Ziggo. Router al gereset, maar dat helpt niet. Geen storingen bekend verder, maar het is niet vooruit te branden. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

RoD schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:32:
Ik heb vandaag al de hele dag (provincie groningen) een baggerverbinding met Ziggo. Router al gereset, maar dat helpt niet. Geen storingen bekend verder, maar het is niet vooruit te branden. Meer mensen last van?
Bij mij ist ook wat minder dan normaal 103.4 / 9.4 waar ik normaal 122 / 9.8 haal
Maar evengoed nog prima mee te leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:12

Nox

Noxiuz

Vandaag na de verhuizing van gisteren alles van Ziggo aansluiten. Vorige bewoonster had nog een AOP met een enkele stekker in het midden. Erg oud dus. Die moest vervangen worden. Ik nieuwe AOP erop geschroeft, UMU erop, kabel in de decoder: 0,0 signaal. UMU er tussenuit, nog niks. AOP 3x gemonteerd, zelfs nog een nieuw stukje koper gestript. Mantel maakt geen contact met kern etc etc etc.

Heel vreemd dat er ook geen analoge TV is of wat dan ook. Hoe kan je zoiets slopen?!

Alleen 8 mei komt de monteur pas. Das dus 12 dagen verderop zonder TV/Internet/Tel./Radio. (laatste kan ik mee leven). Iemand enig idee wat dit is? Hij is ook niet bij de EV/Multitap weggetrokken volgens het systeem. Vorige bewoonster had nog gewoon TV zag ik.

Njah gelukkig hoef ik er niet te wonen, alleen mijn zus. Die is minder bevattelijk voor dergelijke storingen en had het al ingecalculeerd na mijn advies alles op te zeggen en een monteur te laten komen :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Laatst online: 21:10
Masimo schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:27:
Misschien hier al aan de orde geweest, maar ik wilde het jullie toch niet onthouden.

Ziggo webmail laten werken in Internet Explorer 9.

Ga in IE9 naar instellingen (tandwiel rechtsboven of in het menu de optie "Extra")
Internetopties...
Tabblad "Geavanceerd"
Haal de vinkjes weg bij:
  • "Foutopsoring uitschakelen in scripts (Internet Explorer)"
  • "Foutopsoring uitschakelen in scripts (Overige)"
IE9 afsluiten en weer opnieuw opstarten
Daarna werkt webmail in IE9
Het is gewoon belachelijk dat dit nog steeds niet opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:37
NoxiuZ schreef op zondag 29 april 2012 @ 03:15:
Vandaag na de verhuizing van gisteren alles van Ziggo aansluiten. Vorige bewoonster had nog een AOP met een enkele stekker in het midden. Erg oud dus. Die moest vervangen worden. Ik nieuwe AOP erop geschroeft, UMU erop, kabel in de decoder: 0,0 signaal. UMU er tussenuit, nog niks. AOP 3x gemonteerd, zelfs nog een nieuw stukje koper gestript. Mantel maakt geen contact met kern etc etc etc.

Heel vreemd dat er ook geen analoge TV is of wat dan ook. Hoe kan je zoiets slopen?!
Misschien een rare vraag maar is die verhuizing wel goed verwerkt? Administratief bedoel ik. Het hoeft niks technisch te zijn, misschien is het alleen een vinkje ergens op het beeldscherm van de Ziggo helpdeskmedewerker, en poef, je hebt signaal.

Ik kan me voorstellen dat er standaard geen signaal op de kabel staat, alleen als Ziggo ook een abonneehouder kan koppelen aan het aansluitpunt. Anders zou je immers gratis kunnen kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door grun93 op 29-04-2012 10:25 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-10 12:21

Alleen 8 mei komt de monteur pas. Das dus 12 dagen verderop zonder TV/Internet/Tel./Radio. (laatste kan ik mee leven). Iemand enig idee wat dit is? Hij is ook niet bij de EV/Multitap weggetrokken volgens het systeem. Vorige bewoonster had nog gewoon TV zag ik.

Njah gelukkig hoef ik er niet te wonen, alleen mijn zus. Die is minder bevattelijk voor dergelijke storingen en had het al ingecalculeerd na mijn advies alles op te zeggen en een monteur te laten komen :+

Heb je wel de juiste frequentie en het juiste netwerknummer opgegeven in de decoder?
Ik neem aan dat je alles in 1 hebt afgenomen bij Ziggo?
In dat geval heb je de UMU niet nodig.
Je moet idd je AOP vervangen, hieraan koppel je de breedbandversterker (FRA), op de eerste uitgang de modem en op de tweede uitgang de decoder voor je TV.

Ik las dat je wel een analoog singnaal had :+
Dat is gewoon door Ziggo uit te schakelen per aansluiting.
Toen ik "vroeger" van TV van @Home naar Digitenne ging had ik ook van de een op andere dag geen signaal meer op mijn AOP.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis-L op 29-04-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
€13 ;) Scheelt maar €5 met TV Plus maar zoveel interessante zenders biedt Extra niet.
En hier zit ik met een probleem, ik ben bang dat het wifi-bereik van de Ubee of Cisco modem/router niet zo goed is, ook omdat deze in de hoek van ons huis komt staan op de begane grond (huis: 2 verdiepingen, 12x9 meter).
We kunnen de gok wagen en hopen dat het voldoende is, maar dan is er dus de kant dat we de switch moeten inruilen voor een router met beter wifi.
Dus ik denk dat we maar een paar tientjes moeten bijbetalen voor een router (zo een die jij linkte bijv. of deze: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Helaas bestaan er geen routers met 5+ lan-poorten maar de uitbreiding qua netwerkaansluitingen zal eventueel alleen bij de tv zijn (Raspberry Pi, decoder met netwerk e.d.) dus dan moet daar maar een switch, op die manier hoeven we ook geen meerdere netwerkkabels onder de grond te trekken vanuit kantoor naar woonkamer.

Zoals op onderstaande "schema's" valt te zien worden de telefoons/bellen achter elkaar aan geplaatst, met als gevolg dat we de huidige KPN kabel moeten loskoppelen en een splitter er tussen moeten zetten; bijv; http://www.allekabels.nl/...lefoon-Splitter-RJ11.html.

Jammer dat voor het interactieve gedeelte van de Cisco de breedbandversterker nodig is (toch?), hierdoor moeten zowel de modem als deze versterker in de woonkamer geplaatst worden om dat interactief gebeuren te gebruiken; denk dan maar geen interactief tv gebruiken en de versterker niet plaatsen.

^^ Nog een nadeel van de Cisco t.o.v. de Humax 5100/5200. :/

Schema nu: http://farm8.staticflickr...28511339_9159504b4d_b.jpg
Schema straks: http://farm8.staticflickr...28510965_0393f9bbeb_b.jpg

EDIT: oh, en even een noob-vraagje; stel ik vraag vandaag via internet een Alles-in-1 pakket aan, inclusief overstapservice, eventueel inclusief gratis installatie; hoe snel gaat dit precies?
Want voor het overstappen moeten we hier dus nog wel wat kabels e.d. gaan trekken.

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 29-04-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Waarschijnlijk is de aansluiting in de wijkkast niet aangesloten, dat gebeurt soms ook nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Piet91 schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:26:
[...]

€13 ;) Scheelt maar €5 met TV Plus maar zoveel interessante zenders biedt Extra niet.

[...]

En hier zit ik met een probleem, ik ben bang dat het wifi-bereik van de Ubee of Cisco modem/router niet zo goed is, ook omdat deze in de hoek van ons huis komt staan op de begane grond (huis: 2 verdiepingen, 12x9 meter).
We kunnen de gok wagen en hopen dat het voldoende is, maar dan is er dus de kant dat we de switch moeten inruilen voor een router met beter wifi.
Dus ik denk dat we maar een paar tientjes moeten bijbetalen voor een router (zo een die jij linkte bijv. of deze: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Helaas bestaan er geen routers met 5+ lan-poorten maar de uitbreiding qua netwerkaansluitingen zal eventueel alleen bij de tv zijn (Raspberry Pi, decoder met netwerk e.d.) dus dan moet daar maar een switch, op die manier hoeven we ook geen meerdere netwerkkabels onder de grond te trekken vanuit kantoor naar woonkamer.

Zoals op onderstaande "schema's" valt te zien worden de telefoons/bellen achter elkaar aan geplaatst, met als gevolg dat we de huidige KPN kabel moeten loskoppelen en een splitter er tussen moeten zetten; bijv; http://www.allekabels.nl/...lefoon-Splitter-RJ11.html.

Jammer dat voor het interactieve gedeelte van de Cisco de breedbandversterker nodig is (toch?), hierdoor moeten zowel de modem als deze versterker in de woonkamer geplaatst worden om dat interactief gebeuren te gebruiken; denk dan maar geen interactief tv gebruiken en de versterker niet plaatsen.

^^ Nog een nadeel van de Cisco t.o.v. de Humax 5100/5200. :/

Schema nu: http://farm8.staticflickr...28511339_9159504b4d_b.jpg
Schema straks: http://farm8.staticflickr...28510965_0393f9bbeb_b.jpg

EDIT: oh, en even een noob-vraagje; stel ik vraag vandaag via internet een Alles-in-1 pakket aan, inclusief overstapservice, eventueel inclusief gratis installatie; hoe snel gaat dit precies?
Want voor het overstappen moeten we hier dus nog wel wat kabels e.d. gaan trekken.
Duurde hier 10 dagen maar ik heb alles zelf gedaan anders duurde het ruim 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:43
Piet91 schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:26:
Vanaf de laatste (en correcte) bestelling tot aan omzetting was hier bijna twee weken. Alles-in-een-plus, telefoonnummer van KPN omzetten, zelf de installatie doen en zelf m'n oude internet opzeggen.

Mijn advies: *niet* telefonisch bestellen. Bij mij is door de Ziggo-medewerker de telefoonportering niet ingevoerd, zodat de eerste bestelling zonder overzetten van telefoonnummer is gegaan. Dat moest dan weer gecancelled worden, wat weer niet goed ging, problemen problemen en zo.

Veel veiliger om gewoon via de webinterface te bestellen, dat zo min mogelijk mensenwerk de boel kan verpesten.

Verder hangt het een beetje af van wat je precies wilt: wil je exact 1 dag overlap tussen oude en nieuwe provider, dus dat Ziggo ook de opzegging van je huidige provider doet? Dan zal je al snel met een maand opzegtermijn zitten. Wil je dat niet, en wil je ook geen telefoonnummer overzetten, dan zal het binnen een week misschien ook wel kunnen. Oh, geen idee trouwens of de gratis installateur op korte termijn beschikbaar is (maar zelf installeren stelt weinig voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Crazyanz schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:57:
[...]

Duurde hier 10 dagen maar ik heb alles zelf gedaan anders duurde het ruim 2 weken.
Dank, wil het best zelf doen; dat lijkt me niet zo moeilijk namelijk.
vanaalten schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:52:
Vanaf de laatste (en correcte) bestelling tot aan omzetting was hier bijna twee weken. Alles-in-een-plus, telefoonnummer van KPN omzetten, zelf de installatie doen en zelf m'n oude internet opzeggen.
Ook bedankt. Hier blijft TV zelfde (nu TV standaard), telefonie moet van KPN overgezet worden en internet van Solcon. Beide maand opzegtermijn. Maar op Ziggo staat bij het overzetten van telefonie dat het gemiddeld 30 dagen duurt. Is dat gewoon heel ruim genomen of heb jij geluk gehad?
Mijn advies: *niet* telefonisch bestellen. Bij mij is door de Ziggo-medewerker de telefoonportering niet ingevoerd, zodat de eerste bestelling zonder overzetten van telefoonnummer is gegaan. Dat moest dan weer gecancelled worden, wat weer niet goed ging, problemen problemen en zo.

Veel veiliger om gewoon via de webinterface te bestellen, dat zo min mogelijk mensenwerk de boel kan verpesten.
Oef, juist om die reden wil ik dus ook gewoon via internet bestellen idd.
Verder hangt het een beetje af van wat je precies wilt: wil je exact 1 dag overlap tussen oude en nieuwe provider, dus dat Ziggo ook de opzegging van je huidige provider doet? Dan zal je al snel met een maand opzegtermijn zitten. Wil je dat niet, en wil je ook geen telefoonnummer overzetten, dan zal het binnen een week misschien ook wel kunnen. Oh, geen idee trouwens of de gratis installateur op korte termijn beschikbaar is (maar zelf installeren stelt weinig voor)
Ik denk dat ik Ziggo maar het opzeggen laat doen idd, lijkt me dat dat de minste trammelant geeft (dat is wel het laatste waar ze hier zin in hebben ;) ). Veel haast heeft het niet, maar als het lekker snel kan is natuurlijk nooit slecht.

Ik denk dus om toch een router te nemen (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND), omdat ik toch bang ben dat wifi-bereik van Ziggo modem/router niet voldoende zal zijn.
Deze router komt bovendrijven omdat: voordelig, staat goed bekend, verwijderbare antenne's, wel oud.

De Cisco 8485 decoder nemen we ook, maar ik zit sterk te twijfelen om deze direct te verkopen en de Humax 5100c te kopen. M'n 160GB HDD van m'n kapotte laptop aansluiten en dan heb je praktisch hetzelfde als de Cisco met als extra dat de opnames te delen zijn over het netwerk. Geen 2 tuners maar we gebruiken CI+ dus niet zo'n groot probleem, timeshift vervalt dus wel tijdens opnemen. 160GB lijkt me ook wel genoeg.
Moet dan alleen wel een switch achter de tv zetten (Lan vanuit router in kantoor naar woonkamer, daar aansluiten op tv en Humax)
Humax 5200c is wel fijner, maar wel €300 :X

EDIT: Ik lees dat je i.p.v. de €99 Cisco 8485 ook voor €79 een HD-ontvanger kunt kopen, dit is (als ik het goed heb) de Colorado Homecast en de Humax 5100c. Ik neem maar niet de gok, want mocht ik de Homecast ontvangen dan raak ik die aan de straatstenen niet kwijt, en moet ik stuk meer bijbetalen voor een nieuwe 5100c. Als ik de Cisco 8485 neem kan ik die bijna 1 op 1 omruilen voor een Humax 5100c.

Ik zit nu te denken aan:
- Alles-in-1 Plus €52
- Cisco 8485 decoder voor €99 -> verkopen -> Humax 5100c voor €126
- VolopBellen Altijd €10
- TV Plus of Extra €8 / €13

Totaal p/maand: €70 / €73. Ofwel €4.90 - €7.90 p/maand goedkoper, maar wel veel sneller internet, gratis bellen naar familie in Canada en (veel) meer zenders.

Bij Solcon:
- Economy Entry abonnement €45 (jaar onze @solcon.nl mail doorzetten om geleidelijk over te gaan op @hotmail of @gmail adres.

Apparatuur:
- Router: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND €45.50
- 5-ports switch: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D €18.98

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 29-04-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:43
Piet91 schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:47:
Ook bedankt. Hier blijft TV zelfde (nu TV standaard), telefonie moet van KPN overgezet worden en internet van Solcon. Beide maand opzegtermijn. Maar op Ziggo staat bij het overzetten van telefonie dat het gemiddeld 30 dagen duurt. Is dat gewoon heel ruim genomen of heb jij geluk gehad?
Poeh, geen idee eigenlijk. Wellicht dat er bij mij sneller geregeld is vanwege de puinhoop die er in eerste instantie van gemaakt is. Aan de andere kant: CrazyAnz hierboven noemt ook die 10 dagen (weet niet of daar ook telefonie bij overgezet werd), dus misschien dat die 30 dagen overdreven is.
Ik denk dat ik Ziggo maar het opzeggen laat doen idd, lijkt me dat dat de minste trammelant geeft (dat is wel het laatste waar ze hier zin in hebben ;) ). Veel haast heeft het niet, maar als het lekker snel kan is natuurlijk nooit slecht.
Kijk, als je Ziggo het opzeggen laat doen betekent dat automatisch dat Ziggo actief wordt als Solcon gedeactiveerd wordt. En met de maand opzegtermijn weet je dus van tevoren dat er minimaal een maand overheen gaat.

Ik heb juist niet laten opzeggen omdat ik zeker wilde weten dat Ziggo internet goed werkte, voordat ik m'n ADSL zou opzeggen. Was ik best blij mee, gaf een gerust gevoel. Wel dubbele kosten, natuurlijk.
De Cisco 8485 decoder nemen we ook, maar ik zit sterk te twijfelen om deze direct te verkopen en de Humax 5100c te kopen.
Heeft die Humax ook interactieve TV mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
vanaalten schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:37:

Ja.

Enige verschil met de Cisco is dat de Cisco werkt met coax alleen terwijl de Humax naast een coax verbinding ook nog een Ethernet of Wifi verbinding nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
vanaalten schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:37:
Poeh, geen idee eigenlijk. Wellicht dat er bij mij sneller geregeld is vanwege de puinhoop die er in eerste instantie van gemaakt is. Aan de andere kant: CrazyAnz hierboven noemt ook die 10 dagen (weet niet of daar ook telefonie bij overgezet werd), dus misschien dat die 30 dagen overdreven is.

Kijk, als je Ziggo het opzeggen laat doen betekent dat automatisch dat Ziggo actief wordt als Solcon gedeactiveerd wordt. En met de maand opzegtermijn weet je dus van tevoren dat er minimaal een maand overheen gaat.

Ik heb juist niet laten opzeggen omdat ik zeker wilde weten dat Ziggo internet goed werkte, voordat ik m'n ADSL zou opzeggen. Was ik best blij mee, gaf een gerust gevoel. Wel dubbele kosten, natuurlijk.
Mij leek het slimmer om juist Ziggo alles op te laten zeggen. Wil ik het zelf doen dan moet ik internet van Solcon opzeggen en telefonie van KPN. Dit moet dan overgeheveld worden naar Ziggo (inclusief nummerbehoud).

Als ik heb bij wijze van spreken NU internet en telefonie opzeg, en Alles-in-1 aanvraag, dan stopt ons internet en telefonie op 29 mei. Voor die tijd krijg ik dan het installatiepakket van Ziggo die ik dan klaar kan zetten.
TV is dus geen probleem; immers van Ziggo TV standaard naar Ziggo A-i-1.
Internet van Solcon ADSL naar Ziggo coax.
Telefonie van KPN naar Ziggo, maar hoe zit nummerbehoud dan? Want op Ziggo lees ik dit:
Wil je je huidige telefoonnummer behouden?
Zeg dan je telefoonaansluiting niet op. Ziggo regelt dit voor je. Het duurt ongeveer 30 dagen voordat de overstap is gemaakt van de oude aanbieder naar Ziggo.
Als het toch automatisch een maand duurt kan ik Solcon ook wel door Ziggo laten opzeggen. Die maand houden we ook nog wel uit. Heb liever dat alles goed overgezet wordt zonder trammelant en met blijvende werking van telefoon, internet en tv dan dat het snel gaat.
Jep, en met de netwerkaansluiting kun je - als ik het goed heb? - de opnames met je netwerk delen: heel belangrijk voor ons.
SAWYER schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:45:
Enige verschil met de Cisco is dat de Cisco werkt met coax alleen terwijl de Humax naast een coax verbinding ook nog een Ethernet of Wifi verbinding nodig heeft.
En die netwerkkabel ligt er al; nu zit die in de tv maar ik heb - zie vorig bericht - hiervoor al een switch berekend; voor de decoder, TV en straks de Raspberry Pi. :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 29-04-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 13:20

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik zit momenteel een beetje in dubio met of ik Film1 ga houden of overstap naar HBO toe. Ik heb om die reden een paar vraagjes. Wilde er best Ziggo over bellen, maar die zijn nu niet meer bereikbaar.

1:) Hoe is HBO wat betreft nieuwe films/series enzo?
Bij Film1 merk dat er weinig bijzondere films meer uitkomen, maar ik vraag me af dit ook bij HBO ook zo is of daar wel allemaal toppers voorbij komen ipv die B-kwaliteit films waar je nog nooit van gehoord hebt.

2:) Hoe snel is Ziggo met het omzetten van Film1 naar HBO?
Is dat per direct of krijg ik eerst een nieuwe smartcard? Ik zie dat de kosten wel hetzelde zijn van Film1, dus dat is wel goed.

3:) Ik zou graag zo'n interactieve speler willen, maar ik vind die bij Ziggo eigenlijk veel te duur. Zijn er alternatieven?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Zeror schreef op zondag 29 april 2012 @ 21:19:
Ik zit momenteel een beetje in dubio met of ik Film1 ga houden of overstap naar HBO toe. Ik heb om die reden een paar vraagjes. Wilde er best Ziggo over bellen, maar die zijn nu niet meer bereikbaar.

Bij Film1 merk dat er weinig bijzondere films meer uitkomen, maar ik vraag me af dit ook bij HBO ook zo is of daar wel allemaal toppers voorbij komen ipv die B-kwaliteit films waar je nog nooit van gehoord hebt.

Is dat per direct of krijg ik eerst een nieuwe smartcard? Ik zie dat de kosten wel hetzelde zijn van Film1, dus dat is wel goed.

3:) Ik zou graag zo'n interactieve speler willen, maar ik vind die bij Ziggo eigenlijk veel te duur. Zijn er alternatieven?
1. Ze hebben heel wat films, vooral icm HBO On Demand. Om te zien of het iets voor je is: http://www.itshbo.nl/schedule/vertical_view - Daar staat de programma van HBO.

2. Film1 opzeggen duurt 1 maand. Aanvragen van HBO gebeurt per direct. Dus je kunt morgen HBO aanvragen en gelijk kijken. Terwijl je dan dinsdag Film1 kunt opzeggen en dan op 1 juni stopt het ook.

3. Humax 5100c & Humax 5200c zijn 2 hele goede alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Ga binnenkort Ziggo aanvragen, en ik zie een actie van €79 voor een HD ontvanger of €99 voor een HD recorder. Die 20 euro gaat voor mij niet het verschil maken, maar is die Cisco voor 99 euro een beetje een leuk apparaat of kan ik beter zelf een Humax 5100c/5200c kopen en geen enkele decoder bij Ziggo?

Heb de afgelopen pagina's gelezen maar zie vooral verhalen over de Humax'en.

[ Voor 13% gewijzigd door MeltedForest op 30-04-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50
Zeror schreef op zondag 29 april 2012 @ 21:19:

2 maanden HBO gehad als proef en ben blij dat ik er weer vanaf ben, heel weinig film's slechte of oude series. Het geheel was mij het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MeltedForest schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:42:
Ga binnenkort Ziggo aanvragen, en ik zie een actie van €79 voor een HD ontvanger of €99 voor een HD recorder. Die 20 euro gaat voor mij niet het verschil maken, maar is die Cisco voor 99 euro een beetje een leuk apparaat of kan ik beter zelf een Humax 5100c/5200c kopen en geen enkele decoder bij Ziggo?

Heb de afgelopen pagina's gelezen maar zie vooral verhalen over de Humax'en.
Voor 99 euro is die Cisco een prima apparaat. Het is ook allemaal lang niet zo rampzalig als sommige mensen het doen voorkomen. Ok, hij heeft geen snelle interface en is niet ultra energiezuinig, maar hij doet gewoon wat ie moet doen. Voor 99 euro kun je geen beter apparaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Na nadenken hoe ik het het beste kan doen qua overstappen (zonder dagen zonder internet/telefonie te zitten) lijkt me voor ons dit het beste:

- Aanvragen AiE pakket (zelf doen; pakket wordt in kleine 2 week thuisgestuurd) incl. Cisco decoder (ik ga niet gokken op een Humax 5100c met de decoder van €79; krijg je daar ook een smartcard bij?)
Ziggo nummerbehoud laten doen van KPN.

- Solcon internet nog een maand door laten lopen.

- Alle nieuwe kabels klaarleggen en AiE pakket installeren. (Via telefoon modem in bridge-mode laten zetten)

- TV werkt, telefonie werkt (want Ziggo heeft het overgenomen).
Internet hebben nu dubbel (Solcon en Ziggo). Zodra Ziggo internet werkt, Solcon in huis afsluiten (adsl modem/router omruilen voor nieuwe router)
Zie situatieschema's hieronder hoe en wat

Maar: als wij dit zo doen (Ziggo telefoonnummer laten overzetten/nemen) hoe snel gaat dit:
- Thuisbezorgen van installatiepakket?
- Ingaan van nieuwe Ziggo abonnement (dus datum dat TV/internet/telefonie letterlijk begint)?

Want het punt bij ons is; telefonie en internet komen van dezelfde kabel (zie hieronder) maar van verschillende providers (tel: KPN, internet; Solcon). Dus overschakelen van telefonie en internet moet tegelijkertijd; de kabel wordt immers - vlak na de blauw/wit/rode ingangskabel - in een keer doorgeknipt, niet per 2 aders. Dus fysiek overschakelen van telefonie en internet moet tegelijkertijd.

Gaat het nieuwe Ziggo abonnement in zodra ze KPN telefoonnummer over hebben kunnen nemen?

Situatie nu: http://farm8.staticflickr...28511339_9159504b4d_b.jpg
Situatie straks: http://farm8.staticflickr...28510965_0393f9bbeb_b.jpg

EDIT: @ hieronder: Thanks. Dan gaan we zo snel mogelijk kabels leggen en zodra die er liggen (of zodra het zeker is dat die er binnen een aantal dagen kunnen liggen) vragen we AiE aan. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Piet91 op 30-04-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Piet91 schreef op maandag 30 april 2012 @ 20:53:
Na nadenken hoe ik het het beste kan doen qua overstappen (zonder dagen zonder internet/telefonie te zitten) lijkt me voor ons dit het beste:

- Aanvragen AiE pakket (zelf doen; pakket wordt in kleine 2 week thuisgestuurd) incl. Cisco decoder (ik ga niet gokken op een Humax 5100c met de decoder van €79; krijg je daar ook een smartcard bij?)
Ziggo nummerbehoud laten doen van KPN.

- Solcon internet nog een maand door laten lopen.

- Alle nieuwe kabels klaarleggen en AiE pakket installeren. (Via telefoon modem in bridge-mode laten zetten)

- TV werkt, telefonie werkt (want Ziggo heeft het overgenomen).
Internet hebben nu dubbel (Solcon en Ziggo). Zodra Ziggo internet werkt, Solcon in huis afsluiten (adsl modem/router omruilen voor nieuwe router)
Zie situatieschema's hieronder hoe en wat

Maar: als wij dit zo doen (Ziggo telefoonnummer laten overzetten/nemen) hoe snel gaat dit:
- Thuisbezorgen van installatiepakket?
- Ingaan van nieuwe Ziggo abonnement (dus datum dat TV/internet/telefonie letterlijk begint)?

Gaat het nieuwe Ziggo abonnement in zodra ze KPN telefoonnummer over hebben kunnen nemen?

Situatie nu: http://farm8.staticflickr...28511339_9159504b4d_b.jpg
Na het aanvragen van je Ai1 met nummerbehoud krijg je vanzelf een brief in de bus met opleverdatum.
Het pakket krijg je doorgaans een dag voor of op de dag van oplevering.
Je kan eigenlijk direct al bellen zodra je je Ai1 hebt geactiveerd en een werkdag later is je telefoonnummer overgenomen en ben je bereikbaar op je huidige nummer via Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik benieuwd of die situatie straks gaat werken. De aansluitwaarde van drie telefoons en twee bellen lijkt me te veel voor het modem. Dus als je straks het probleem hebt dat je telefoon niet over gaat zou ik het eens proberen met minder apparatuur aan de telefoonaansluiting.
Vraag: We moeten telefoonkabel splitsen (dus 2 aders naar 2x 2 aders). Hoe kun je dat het beste doen?
Waarom moet je splitsen? Ook bij ziggo heb je maar 2 aders nodig. Of snap ik je probleem niet? :)

[ Voor 17% gewijzigd door job op 30-04-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:43:
Ik benieuwd of die situatie straks gaat werken. De aansluitwaarde van drie telefoons en twee bellen lijkt me te veel voor het modem. Dus als je straks het probleem hebt dat je telefoon niet over gaat zou ik het eens proberen met minder apparatuur aan de telefoonaansluiting.
Ik heb hier 3 telefoons, ze zitten wel op 1 aansluiting (dus 1 nummer). Je kan twee telefoonummers nemen bij ziggo meen ik, of je nu 6 of 12 telefoons eraan zet, dat zal toch de centrale van de telefoon zelf regelen en niet de modem?

Of kan je tegenwoordig 3 telefoons op je ubee aansluiten?

Maar misschien begrijp ik het ook niet helemaal. Er is wel ziggo zakelijk, dat is misschien beter dan ziggo voor particulieren als je ook een kantoor hebt? Daar kan je meen ik 30 telefoonnummers zelfs aanvragen op 1 modem.

Edit: zat nog even aan mijn studententijd te denken, toen hadden we een analoge lijn (we praten over de jaren 90) en daar kon je volgens de meeste mensen ook maar 3 telefoons op aansluiten en daar hadden we 12 telefoons op met de meest vage contructies (8 van die blokjes op elkaar om lijnen door te lussen) en dat zou nooit moeten werken, maar deed het ook altijd uitstekend. En de telefoons van vandaag de dag hebben denk ik nog een lagere aansluitwaarde dan 15 jaar of meer geleden).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
job schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:43:
Gut, daar had ik nog niet eens over nagedacht. Maar al die apparatuur is wel nodig.
Maar omdat de ene telefoon in de woonkamer staat zou ik die ook eventueel kunnen aansluiten op de 2e telefoonaansluiting van het modem.
Waarom moet je splitsen? Ook bij ziggo heb je maar 2 aders nodig. Of snap ik je probleem niet? :)
Splitten klopt niet zie ik nu. Ik moet:

- Blauw/witte/rode ingangskabel (zie schema) knip ik door en gebruiken we dus niet meer.
- Ik trek vanaf de modem een kabel de kruipruimte in naar de nu los uiteinde van kabel waar eerst de blauw/wit/rode ingangskabel aangesloten zat.
- Ik sluit de 2 aders vanaf de modem aan op de 2 aders (oranje en grijs; zie schema van nu) van dat uiteinde. (m.b.v. een kroonsteentje).

Ik wacht dus gewoon even totdat de kabels er liggen, vraag het AiE-pakket aan. TV zal wel blijven werken, met internet en telefoon moetten we dan maar op rekenen dat we 1-2/3 dagen zonder kunnen zitten.
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:53:
[...]

Ik heb hier 3 telefoons, ze zitten wel op 1 aansluiting (dus 1 nummer). Je kan twee telefoonummers nemen bij ziggo meen ik, of je nu 6 of 12 telefoons eraan zet, dat zal toch de centrale van de telefoon zelf regelen en niet de modem?

Hij bedoelt de aansluitwaarde. Wij hebben 3 telefoons en 2 bellen die als het ware stroom zitten te trekken van de modem (althans, de 2 bellen i.i.g., de telefoons hebben natuurlijk hun eigen stroomstekker).
EDIT: zoals jij dus in je EDIT aangeeft. ;)

Ik heb even gekeken; aansluitfactor van de 2 vaste telefoons is opgeteld 3.5. De basisstation van de handset (Siemens Gigaset A140 kan ik niet vinden). De bellen zijn dus nog niet meegerekend; dus ik gok dat dit over de 5 gaat :X ...
job schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:03:
Nope, dat kan niet. 2e aansluiting is voor het tweede telefoonnummer.
Oh :/

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 30-04-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:53:

Een draadloze handset sluit je niet aan op je modem, maar op de centrale.
Een een centrale is geen probleem, twee ook niet.
Gewoon kijken naar de aansluitwaarde onder op je telefoon. opgeteld mag dat niet hoger zijn dan 5.
Met doorlussen wel ja. :)
Piet91 schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:02:
zou ik die ook eventueel kunnen aansluiten op de 2e telefoonaansluiting van het modum.
Nope, dat kan niet. 2e aansluiting is voor het tweede telefoonnummer.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 30-04-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splitten klopt niet zie ik nu. Ik moet:

- Blauw/witte/rode ingangskabel (zie schema) knip ik door en gebruiken we dus niet meer.
- Ik trek vanaf de modem een kabel de kruipruimte in naar de nu los uiteinde van kabel waar eerst de blauw/wit/rode ingangskabel aangesloten zat.
- Ik sluit de 2 aders vanaf de modem aan op de 2 aders (oranje en grijs; zie schema van nu) van dat uiteinde. (m.b.v. een kroonsteentje).
dat klinkt alsof het gaat werken, heb zo'n idee uitgevoerd in mijn adsl tijd en dat ging prima. Al vond een monteur het niet handig toen ik een keer problemen had. Wilde hij dat allemaal anders aansluiten, maar het probleem bleek in de wijkcentrale toen te liggen en niet eens aan mijn kabels.

Ik vermoed dat ziggo het ook niet een fijne oplossing vind, dus als je belt met problemen kan je het misschien beter niet noemen dat je met kroonsteentjes werkt (ook al kan het naar mijn idee prima). Als de helpdesk dat weet gaan ze er helaas gelijk vanuit dat daar het probleem ligt.
Ik heb even gekeken; aansluitfactor van de 2 vaste telefoons is opgeteld 3.5. De basisstation van de handset (Siemens Gigaset A140 kan ik niet vinden). De bellen zijn dus nog niet meegerekend; dus ik gok dat dit over de 5 gaat :X
Als het nu werkt, dan werkt het straks ook wel met ziggo lijkt mij? In dat studentenhuis hadden we meer dan 9 als aansluitwaarde meen ik, misschien zelfs 12 en dat werkte ook prima. Misschien kom je op 5,5 uit maximaal, dat moet lukken. Maar gewoon even testen, ik heb niet zo'n idee wat zo'n bel trekt, volgens mij niet heel veel, maar ik heb hier een bel hangen en daar staat het niet op.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:11:
dat klinkt alsof het gaat werken, heb zo'n idee uitgevoerd in mijn adsl tijd en dat ging prima. Al vond een monteur het niet handig toen ik een keer problemen had. Wilde hij dat allemaal anders aansluiten, maar het probleem bleek in de wijkcentrale toen te liggen en niet eens aan mijn kabels.

Ik vermoed dat ziggo het ook niet een fijne oplossing vind, dus als je belt met problemen kan je het misschien beter niet noemen dat je met kroonsteentjes werkt (ook al kan het naar mijn idee prima). Als de helpdesk dat weet gaan ze er helaas gelijk vanuit dat daar het probleem ligt.

Als het nu werkt, dan werkt het straks ook wel met ziggo lijkt mij? In dat studentenhuis hadden we meer dan 9 als aansluitwaarde meen ik, misschien zelfs 12 en dat werkte ook prima. Misschien kom je op 5,5 uit maximaal, dat moet lukken. Maar gewoon even testen, ik heb niet zo'n idee wat zo'n bel trekt, volgens mij niet heel veel, maar ik heb hier een bel hangen en daar staat het niet op.
Dankjewel. Ik lees trouwens ook net dat analoog KPN als ik het goed heb ook een aansluitfactor van 5 heeft; dus als bij Ziggo dat ook is zou dat - in theorie :/ ... - moeten werken.

Goed, hoop theorie en gezeur maar wat ik nu maar ga doen:

- Kabels trekken, maar nog niets aansluiten.
- Ziggo AiE pakket aanvragen met KPN nummerbehoud en Cisco decoder. Solcon internet door Ziggo laten opzeggen (want als we Ziggo pakket installeren is de internet van Solcon toch niet/nauwelijks meer te gebruiken; kabel is immers doorgeknipt) Jammer dat dit dus misschien een maand gaat duren.
- Zodra pakket binnen is; aansluiten en kabels nu aansluiten. Modem in bridge-modus.
Pech als internet even een dag of wat niet doet.

- Router (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND) en switch voor achter tv (pricewatch: TP-Link TL-SG1005D) kopen en aansluiten.

- Hopen dat alles doet :P

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 30-04-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Piet91 schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:27:
[...]

Dankjewel. Ik lees trouwens ook net dat analoog KPN als ik het goed heb ook een aansluitfactor van 5 heeft; dus als bij Ziggo dat ook is zou dat - in theorie :/ ... - moeten werken.

Goed, hoop theorie en gezeur maar wat ik nu maar ga doen:

- Kabels trekken, maar nog niets aansluiten.
- Ziggo AiE pakket aanvragen met KPN nummerbehoud en Cisco decoder. Solcon internet door Ziggo laten opzeggen (want als we Ziggo pakket installeren is de internet van Solcon toch niet/nauwelijks meer te gebruiken; kabel is immers doorgeknipt) Jammer dat dit dus misschien een maand gaat duren.
- Zodra pakket binnen is; aansluiten en kabels nu aansluiten. Modem in bridge-modus.
Pech als internet even een dag of wat niet doet.

- Router (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND) en switch voor achter tv (pricewatch: TP-Link TL-SG1005D) kopen en aansluiten.

- Hopen dat alles doet :P
Je internet doet het meteen zodra je je Ai1 activeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:46
kan aan mij liggen, maar al die telefoon doorlussingen en kabeltrekkelarij hoeft toch niet? Tegenwoordig stop je toch je basisstation (hoofdtoestel) in de modem en het stopcontact. De andere toestellen bellen via het hoofdtoestel en hebben alleen een stopcontact nodig.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Joepie.. altijd fan van Ziggo. Tot vandaag.

Reciever. Info of EPG = E52 melding. Getest op eigen systeem, bij ouders, en bij schoonouders. Allemaal de E52 melding na 1 van de 2 toetsen.
Ziggo gebeld. "Meneer, ligt echt aan uw kabels" in 3 huizen snappen ze dan niet.
Ziggo #2 "Dan moet de monteur langskomen"
ZIggo #3 "Tsja meneer, dat ligt aan het abo, u moet een uitgebreider abo hebben voor EPG"

Wat? ><

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
lanerios schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:14:
Joepie.. altijd fan van Ziggo. Tot vandaag.

Reciever. Info of EPG = E52 melding. Getest op eigen systeem, bij ouders, en bij schoonouders. Allemaal de E52 melding na 1 van de 2 toetsen.
Ziggo gebeld. "Meneer, ligt echt aan uw kabels" in 3 huizen snappen ze dan niet.
Ziggo #2 "Dan moet de monteur langskomen"
ZIggo #3 "Tsja meneer, dat ligt aan het abo, u moet een uitgebreider abo hebben voor EPG"

Wat? ><
Heb je het met een andere, identieke, receiver geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Heb ik helaas niet staan en ook geen mogelijkheid om te testen :( Het is zo'n zilveren onding van Cisco. (ben ff type kwijt) Achtelijk traag in menu's, die :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
lanerios schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:27:
Heb ik helaas niet staan en ook geen mogelijkheid om te testen :( Het is zo'n zilveren onding van Cisco. (ben ff type kwijt) Achtelijk traag in menu's, die :p
Cisco 8455

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jep. Dank :) want een rot ding is het zeg :( Het werkt op zich wel, maar hij is echt traag in sommige menus. Herstarten helpt dan voor 2 minuten, daarna weer traag. Ook bij zenders wisselen (15 seconden om zender te wisselen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Laatst online: 21-10 09:17
Ik heb een vraag over het Ziggo modem, want ik heb een probeem met wat mobile apparaten sinds ik Ziggo heb. Ik heb nu enkele weken ziggo met het Cisco modem. Internet e.d. werkt verder prima, maar ik moet mijn HTC Desire HD smartphone en mijn tablet (Tomtec) telkens opnieuw 'aanmelden'. Met dat aanmelden bedoel ik dat ik op deze apparaten Wifi even uit en weer aan moet zetten. Er wordt dan weer een IP opgehaald en alles werkt weer. Maar als ik de telefoon weer in mijn broekzak stop en pak hem een uur later weer om iets te zoeken dan moet ik hem weer aanmelden. Het probleem doet zich niet voor met mijn laptop die ook op wifi werkt. Voorheen had ik hier op beide apparaten geen last van, dus mijn inschatting is dat het een setting in het Ziggo modem is. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Want, hoewel het met een omweg wel werkt, is het wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
henk99 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:53:
Ik heb een vraag over het Ziggo modem, want ik heb een probeem met wat mobile apparaten sinds ik Ziggo heb. Ik heb nu enkele weken ziggo met het Cisco modem. Internet e.d. werkt verder prima, maar ik moet mijn HTC Desire HD smartphone en mijn tablet (Tomtec) telkens opnieuw 'aanmelden'. Met dat aanmelden bedoel ik dat ik op deze apparaten Wifi even uit en weer aan moet zetten. Er wordt dan weer een IP opgehaald en alles werkt weer. Maar als ik de telefoon weer in mijn broekzak stop en pak hem een uur later weer om iets te zoeken dan moet ik hem weer aanmelden. Het probleem doet zich niet voor met mijn laptop die ook op wifi werkt. Voorheen had ik hier op beide apparaten geen last van, dus mijn inschatting is dat het een setting in het Ziggo modem is. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Want, hoewel het met een omweg wel werkt, is het wel lastig.
Denk dat er iemand in de buurt op hetzelfde kanaal zit als waar jij op zit, kun je controleren met inSsider. Met de laptop gaat dat wel goed, omdat die gewoonweg een sterkere wifi zender/ontvanger heeft dan een telefoon of tablet.

Had dit zelf ook, kanaal van de modem op 8 gezet, omdat daar niemand op zat bij mij in de buurt. Nu dus bij binnenkomst maakt de wifi op de telefoon direct contact met de modem.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 22-10 15:17

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

ozzynator schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:06:
[...]

Denk dat er iemand in de buurt op hetzelfde kanaal zit als waar jij op zit, kun je controleren met inSsider. Met de laptop gaat dat wel goed, omdat die gewoonweg een sterkere wifi zender/ontvanger heeft dan een telefoon of tablet.

Had dit zelf ook, kanaal van de modem op 8 gezet, omdat daar niemand op zat bij mij in de buurt. Nu dus bij binnenkomst maakt de wifi op de telefoon direct contact met de modem.
Klinkt inderdaad herkenbaar. Meteen maar even linkje erbij plaatsen:
http://www.metageek.net/products/inssider/

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
[...]

Thanks, klinkt best logisch als je bedenkt hoeveel mensen ziggo hebben. Ik ga het vanavond meteen bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 12:43
hebben hier meer mensen problemen met ziggo icm xbox live?
nadat mn broertje zn xbox zon 10x terug had gestuurd (lol)
ben ik wat verder gaan kijken naar ons netwerk thus, en kwam erachter dat de xbox niet wil werken met de dns van ziggo.

alle pc's + ps3 hebben dns 212.54.48.25
voer ik dat handmatig in bij de xbox krijg je een nat type strict melding. (er is wel verbinding)
zodra je dns op auto zet krijgt hij dns ip 212.54.40.25 en lijkt het te werken.
weet iemand waarom dit is.

ps de blue ray speler heeft hetzelfde.. waarom alleen deze 2 apparaten.

[ Voor 9% gewijzigd door h4ze op 01-05-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Een PS3 geeft ook weleens van dat soort problemen. Ik heb de DNS van Google ingevuld (8.8.8.8 en 8.8.4.4) en sindsdien geeft dat veel minder problemen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 07:33:
Je internet doet het meteen zodra je je Ai1 activeert :)
Dat is wel handig, anders kan je hem ook niet activeren :P

Althans, dat activeren ging in mijn geval via een website. Ik neem aan dat dat nu nog zo is

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:34:
[...]

Althans, dat activeren ging in mijn geval via een website. Ik neem aan dat dat nu nog zo is
Hehe :9
Activeren gaat nog steeds via die speciale pagina inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:34:
[...]

dat is nu nog zo ja, je activeert je verbinding met Ziggo via het modem. Internet op zich werkt ook wel zonder activatie van jouw kant. ;)

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-10 05:13

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

hm wat weird O_o?
Ik ben houder van een Alles in 1 extra abbo.
Maar de hele dag al krijg ik slecht om en nabij de helft van mijn download snelheid
Ik zit in postcode gebied 2531 en heb al verschillende keren me router en modem gereset.
Heb overigens ook testjes gedraaid met het modem direct op de PC aangesloten.
Nog iemand die hier "last" nou ja, last maar we betalen wel om de volle snelheid te krijgen, van heeft ?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1926490001.png

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kabuto_Raiger schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:37:
hm wat weird O_o?
Ik ben houder van een Alles in 1 extra abbo.
Maar de hele dag al krijg ik slecht om en nabij de helft van mijn download snelheid
Ik zit in postcode gebied 2531 en heb al verschillende keren me router en modem gereset.
Heb overigens ook testjes gedraaid met het modem direct op de PC aangesloten.
Nog iemand die hier "last" nou ja, last maar we betalen wel om de volle snelheid te krijgen, van heeft ?

[afbeelding]
Ik zit totaal niet in jouw postcodegebied (9363), maar ik heb al een week ofzo last van fluctuerende snelheden, waarbij het ook geregeld nog veel lager uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:01
Ik zit in 4811 en heb al weken last van te lage downloadsnelheid. Snelheid was voor die tijd altijd strak 120/10
Nu schommelt dowloadsnelheid meestal tussen 60 en 90. Ik verdenk zelf het Arris 702 modem, aangezien ik tijdens booten maar 1 dowstream channel zie..
Reeds 2x contact gehad met de helpdesk en 1x moeten bellen met Service+... Alle waardes van het modem blijken goed te staan (ziggo ziet wel 4 actieve downloadstreams zeggen ze) maar snelheid blijft te laag. Nu is er een monteur in gepland over een week. Ben benieuwd wat daar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-10 13:35
Zit in 2547 en het internet is ook niet bepaald snel te noemen...
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1926566467.png

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ozzynator schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:11:
kan aan mij liggen, maar al die telefoon doorlussingen en kabeltrekkelarij hoeft toch niet? Tegenwoordig stop je toch je basisstation (hoofdtoestel) in de modem en het stopcontact. De andere toestellen bellen via het hoofdtoestel en hebben alleen een stopcontact nodig.
Wie zegt dat ze dect toestellen hebben? Genoeg mensen die pas iets nieuws kopen als het oude stuk is. Het stikt in Nederland nog van de telefoons met draad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

roelzadh schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:23:
[afbeelding]
Herkenbaar. Dat soort waarden heb ik nu ook ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

roelzadh schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:23:
[afbeelding]
ah mooi, Ik ben niet de enige die er last van heeft zo te zien.
Morgen maar eens richting HD/KS bellen dan :)

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 10:37
Kabuto_Raiger schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:47:
ah mooi, Ik ben niet de enige die er last van heeft zo te zien. Morgen maar eens richting HD/KS bellen dan :)
Krijg je dezelfde waarden met speedtest.ziggo.nl? Zo ja, dan idd bellen. Zo nee, dan hoeft het niet per se aan Ziggo te liggen, je meet immers buiten het bereik van hun netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

Ok en nu vraag ik me af wat er gister dan gaande was :?
Ik doe een laatste test voordat ik naar de HD ging bellen en alles is opeens weer normaal 8)7
had nog op de storingspagina gekeken maar er waren voorzover ik kon overzien geen werkzaam heden.
Blijft weird tho
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1927254266.png

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
[...]

Ik heb deze test uitgevoerd en kwam er achter dat er inderdaad een buurman op hetzelfde channel zit. Ik heb dit nu veranderd, maar het probleem is gebleven. Nog andere suggesties?

Ik weet eigenlijk wel zeker dat het ergens met het modem te maken heeft, want ik heb dit probleem nergens anders (werk, ouderlijk huis). Zou het een oplossing kunnen zijn om mijn oude router te gebruiken (want toen had ik dat probleem niet)? Wat zou ik dan moeten veranderen aan het ziggo modem? Ik heb wel eens iets gehoord over 'bridge mode'.

[ Voor 19% gewijzigd door henk99 op 02-05-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
je kunt zeker je oude router er tussen hangen, bridge moet via de ziggo helpdesk gedaan worden meen ik, zou je hier eens na moeten zoeken hoe of wat.

Heb zelf geen problemen met mijn wifi meer sinds ik het channel aangepast heb, gebruik de ubee die erbij geleverd is.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
henk99 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:41:
[...]
Ik weet eigenlijk wel zeker dat het ergens met het modem te maken heeft, want ik heb dit probleem nergens anders (werk, ouderlijk huis). Zou het een oplossing kunnen zijn om mijn oude router te gebruiken (want toen had ik dat probleem niet)? Wat zou ik dan moeten veranderen aan het ziggo modem? Ik heb wel eens iets gehoord over 'bridge mode'.
Worden ook problemen met iPhone en iPad apparaten genoemd in dit topic. Ik had zelf ook problemen met de stabiliteit van wireless op verschillende mobiele apparaten. Ik heb er nu zelf een eigen router in accesspoint mode erachter gezet en dat loopt al een paar maanden prima. Kanaal is hetzelfde als op het modem was dus dat lijkt ook het probleem niet geweest te zijn. Ik weet niet of ik uiteindelijk ook het modem in bridge ga zetten. Wireless op het modem is nu gewoon uitgeschakeld.

Om welk modem gaat het? Is het de Cisco en zo ja: Welke firmwareversie? Kan je vinden door in het modem op Ziggo-pagina naar "geavanceerde instellingen" te gaan. Dan kom je in de Cisco-instellingen. Onder Administration -> DOCSIS kan je firmwarebuild vinden. Vorige week is bij mij namelijk de firmware ineens geüpdatet en ik ben wel benieuwd of deze problemen ook voordoen op deze "laatste" versie.

[ Voor 5% gewijzigd door Maranello op 02-05-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:10
Zit te twijfelen om ziggo te nemen. Nu zie ik dat je bij het alles in 1 plus pakket. een (sisco?) hd recorder kan kopen voor €99,- Zit op deze ook een functie om de opnames over te zetten via FTP naar de pc? Kennis van mij heeft ziggo tv met een humax 5050c. daarbij kan dat wel. Maar nu ben ik niet op de hoogte van de verschillende opname apparaten wat met ziggo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

M'n moeder wilde net iets terugkijken wat gisteren op tv was via Uitzendinggemist op de Cisco, maar die denkt dat het nog vandaag nog 28 april is? Bij RTLgemist e.d. hetzelfde probleem, bij jullie ook?

Terugkijken gaat dus niet, dan maar via de iPad...

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Dacuuu schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:31:
Zit te twijfelen om ziggo te nemen. Nu zie ik dat je bij het alles in 1 plus pakket. een (sisco?) hd recorder kan kopen voor €99,- Zit op deze ook een functie om de opnames over te zetten via FTP naar de pc? Kennis van mij heeft ziggo tv met een humax 5050c. daarbij kan dat wel. Maar nu ben ik niet op de hoogte van de verschillende opname apparaten wat met ziggo werkt.
Nee, gaat niet met de Cisco. Alle netwerkfunktionaliteit op de Cisco is door Ziggo uitgeschakeld.
Als ik het me goed herinner was dat ook het geval bij door Ziggo geleverde Humax 5050c's. Als je er echter zelf een kocht was wel alles funktioneel.
Nog een opmerking hierover: ik heb hier naast de Cisco nog een 5050c in gebruik, maar stel je van dat ftp'en niet al te veel voor. Erg langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Digital-DNA schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:17:
M'n moeder wilde net iets terugkijken wat gisteren op tv was via Uitzendinggemist op de Cisco, maar die denkt dat het nog vandaag nog 28 april is? Bij RTLgemist e.d. hetzelfde probleem, bij jullie ook?

Terugkijken gaat dus niet, dan maar via de iPad...
Even een snelle blik op de storingenpagina van Ziggo en wat staat daar...

Televisie
Interactieve TV
Er is storing. Op dit moment is het niet mogelijk om TV Gemist van de afgelopen dagen te bekijken op uw Interactieve ontvanger. Wij werken aan een oplossing van dit probleem. Onze excuses voor het ongemak.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Haha ik had al op verscheidene plekken rond gezocht maar ik had daar nog niet gekeken :P.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Masimo schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:55:
[...]

Nee, gaat niet met de Cisco. Alle netwerkfunktionaliteit op de Cisco is door Ziggo uitgeschakeld.
Als ik het me goed herinner was dat ook het geval bij door Ziggo geleverde Humax 5050c's. Als je er echter zelf een kocht was wel alles funktioneel.
Nog een opmerking hierover: ik heb hier naast de Cisco nog een 5050c in gebruik, maar stel je van dat ftp'en niet al te veel voor. Erg langzaam.
Oke.. Dat het ftp'en langzaam gaat maakt me niet uit. Als het maar kan. Dus een humax uit de normale winkel werkt het wel 100% zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Dacuuu schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:07:
[...]

Oke.. Dat het ftp'en langzaam gaat maakt me niet uit. Als het maar kan. Dus een humax uit de normale winkel werkt het wel 100% zeker?
Wat betreft de 5050c 100% zeker. Wellicht een koopje te doen op Markplaats?
Of wellicht een later generatie aanschaffen zoals de Humax IHDR-5200c.

Zorg er wel voor dat je een media-player op je pc hebt die .ts bestanden kan afspelen (vlc media player bijvoorbeeld) of software die ts-files kan re-coden naar een formaat dat wel iedere mediaplayer afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:00
Met de 5100C gaat FTP'en trouwens ook.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Masimo schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 00:48:
[...]

Wat betreft de 5050c 100% zeker. Wellicht een koopje te doen op Markplaats?
Of wellicht een later generatie aanschaffen zoals de Humax IHDR-5200c.

Zorg er wel voor dat je een media-player op je pc hebt die .ts bestanden kan afspelen (vlc media player bijvoorbeeld) of software die ts-files kan re-coden naar een formaat dat wel iedere mediaplayer afspeelt.
Dankje, Maar dan zou ik ze ook kunnen afspelen met de humax zelf? tevens heb ik ook een popornhour A210 die .TS bestanden uit de humax slikt. Vandaag ga ik deze tv kopen: http://tweakers.net/pricewatch/307382/samsung-ue46es6710.html Hiermee kan je opnemen via de tv. Kan dit ook als ik een cam module gebruik + opnemen via de tv zelf? Dan hoef ik helemaal geen humax of cisco te kopen.

Zijn dit dan de opties om tv te kijken en/of op te nemen?
TV -> Humax
TV -> Cisco
TV -> Ziggo CI+ Cam Module(maakt het nog uit welke?)

Met de tv openen heeft wel een nadeel dat er maar 1 tuner in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10 11:38
Is er al iets bekend is over WIMP (muziekdienst die Ziggo aan gaat aanbieden)?
Dit hebben ze 3 maanden geleden aangekondigd maar daarna nooit meer iets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
ozzynator schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:48:
je kunt zeker je oude router er tussen hangen, bridge moet via de ziggo helpdesk gedaan worden meen ik, zou je hier eens na moeten zoeken hoe of wat.

Heb zelf geen problemen met mijn wifi meer sinds ik het channel aangepast heb, gebruik de ubee die erbij geleverd is.
Gisteren mijn oude router aangesloten volgens de beschrijving op de ziggo helpdesk (Link)

Dat lijkt tot nu toe weer als vanouds. Geen rare dropouts van mijn phone en tablet meer gehad. En het bereik is sowieso wat beter als ik bijvoorbeeld achter het huis sta heb ik nu wel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Goed om te horen Henk!!

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dacuuu schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 07:57:
[...]
Dankje, Maar dan zou ik ze ook kunnen afspelen met de humax zelf? tevens heb ik ook een popornhour A210 die .TS bestanden uit de humax slikt. Vandaag ga ik deze tv kopen: http://tweakers.net/pricewatch/307382/samsung-ue46es6710.html Hiermee kan je opnemen via de tv. Kan dit ook als ik een cam module gebruik + opnemen via de tv zelf? Dan hoef ik helemaal geen humax of cisco te kopen.

Zijn dit dan de opties om tv te kijken en/of op te nemen?
TV -> Humax
TV -> Cisco
TV -> Ziggo CI+ Cam Module(maakt het nog uit welke?)

Met de tv openen heeft wel een nadeel dat er maar 1 tuner in zit.
Als je met je TV opneemt moet je er een externe HDD aanhangen waarbij de bestanden (net als bij de Cisco) alleen met je tv af te spelen zijn en niet met enig ander apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-10 12:39

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik loop al een hele tijd tegen problemen aan met artefacts, E meldingen e.d. Na alles nagelopen te hebben, splitters er tussenuit gehaald, hirschmann kabels aangeschaft bleven de problemen optreden. Dieptepunt afgelopen maandag en dinsdag. Dinsdag met Ziggo gebeld een een monteur geregeld voor vrijdagochtend. En je raadt het al: sinds gisterenmiddag perfect beeld op alle zenders, ook de probleemzenders (RTL5, SBS6, Film1 etc.). Leuk natuurlijk, maar ik heb te lang problemen gehad om de monteur nu af te zeggen. Wil gewoon alles doorgemeten hebben.

Of zou de storing van buiten kunnen komen? Buren (appartement) oid?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik ga komend weekend verhuizen, op de nieuwe lokatie ligt nog een oud UBEE modem, zonder wifi functie, ik heb nog een UBEE incl wifi/router. Kan ik deze gewoon aansluiten op de nieuwe lokatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Goedenmorgen!

Sinds gisteren de trotse eigenaar van een cisco 8455 Interactieve decoder.

Toch heb ik een klein probleempje met het ding... Het volumeknopje werkt niet, als ik erop druk gaat het lampje rood branden. Heeft iemand een suggestie?

Uiteraard ook gegoogled maar ik kan de oplossing zo 1,2,3 niet vinden aangezien de resultaten refereren naar de SPDIF interface welke ik dus niet gebruik...

Iemand?

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Druk eens op "mode" op je afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@Jongetje.. gedaan en geen resultaat... Als ik op mode druk doet geen enkel knopje het meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36

Yucko

One clown to rule them all !

bij mijn Cisco 8485 betekent een rood lampje dat hij op TV modus staat en dat de volumeknop en aan/uit knop werkt voor mijn TV, groen is dat wanneer hij in STB stand staat en ik de decoder aanstuur en dus de decoder aan/uit kan zetten en het volume op de decoder rechtstreeks aanpassen.

Ik weet alleen niet of die functionaliteit ook bij de 8455 ingebouwd zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 03-05-2012 13:45 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Yucko schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:43:
bij mijn Cisco 8485 betekent een rood lampje dat hij op TV modus staat en dat de volumeknop en aan/uit knop werkt voor mijn TV, groen is dat wanneer hij in STB stand staat en ik de decoder aanstuur en dus de decoder aan/uit kan zetten en het volume op de decoder rechtstreeks aanpassen.

Ik weet alleen niet of die functionaliteit ook bij de 8455 ingebouwd zit.
Volgens de handleiding wel, werkt tot nu toe nog niet, moet even de juiste code vinden van mijn TV.

Bovendien wil ik juist het volume van mijn box kunnen bedienen aangezien hij (met tulp) is aangesloten op mijn old-school stereo versterker is aangesloten

Evengoed thnx voor het meedenken

Edit: Mijn dank is groot! De TV code ontgrendelen werkte. Blijkbaar stond Ab ingesteld op de TV van vorige eigenaar! Mochten mensen hetzelfde probleem hebben en door Google hier komen de oplssing

"mode" (2 sec inhouden) (lampje knippert 2x)
code "000"invoeren

[ Voor 14% gewijzigd door Technomania op 03-05-2012 14:17 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Netwerkkabel (Cat6 solid) is binnen, dus die kunnen we vanaf de modem in de woonkamer naar het kantoor leggen, en een netwerkkabel vanaf modem naar de telefoonkabel die straks los hangt in de kruipruimte.
Dus zoals hier gezegd:
En the horror wat je tegenkomt als je de telefoonaansluiting openmaakt (woonkamer) :X :
http://i.imgur.com/wkho1.jpg
http://i.imgur.com/9lwN8.jpg
http://i.imgur.com/xsG92.jpg
(witte blokje is dus de adsl-splitter)

Televisie gaat dus wel werken, internet ook wel maar telefonie...

Situatie nu: http://farm9.staticflickr...39195545_6c9c23270e_b.jpg

EDIT: @ hieronder: het is meer dat het allemaal gesplitst is, achter elkaar e.d.
De daadwerkelijke installatie is niet moeilijk, ik gok dat we straks gewoon met de aders moeten spelen welke daadwerkelijk het telefoonsignaal overbrengen.

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 03-05-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die telefoonaansluitingen zien er prima uit? Had je niet beter een installatie met monteur kunnen nemen (is volgens mij ook gratis erbij) ipv het zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:48:
De daadwerkelijke installatie is niet moeilijk, ik gok dat we straks gewoon met de aders moeten spelen welke daadwerkelijk het telefoonsignaal overbrengen.
Hoezo spelen?
Voorheen kwam et telefoonsignaal uit het isra.. nu moet het uit je modem komen.
2 anders die naar het isra gaan loshalen, en op die plek de middenste twee aders die naar je modem lopen er voor in de plaats steken.

Als alternatief kan je het stekkertje wat in de adsl spliter in de phone aansluiting ging dmv een rj45 koppelblokje aan je modem te hangen.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 03-05-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-10 07:01
Een paar weken geleden is mijn Ubee modem/router zonder wifi, vervangen door een Ubee EVW 3200 Wireless. Monteur vertelde dat de modems zonder wifi schijnbaar kuren beginnen te vertonen. Ik was voor hem de eerste met een heel specifiek probleem in iedergeval.
Enniewee, ik heb problemen met het Playstation network, en in GT5 verlies ik steeds de verbinding en loopt het spel vast. Bekabeld heb ik volgens mij geen problemen, maar dit is geen optie voor mij. Zeer irritant :(. Ik heb al geprobeerd een ander kanaal te pakken, DNS kan ik schijnbaar niet aanpassen in de nieuwe modem (???). Omdat het bedraad wel werkt allemaal ga ik toch twijfelen aan de draadloze capaciteiten van deze modem. Voorheen ging al het verkeer trouwens ook via een TP-Link TL-WR1043ND. Misschien toch alles weer terugzetten en de modem in bridge modus laten zetten.

Heeft er iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
job schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:42:
[...]

Hoezo spelen?
Voorheen kwam et telefoonsignaal uit het isra.. nu moet het uit je modem komen.
2 anders die naar het isra gaan loshalen, en op die plek de middenste twee aders die naar je modem lopen er voor in de plaats steken.

Als alternatief kan je het stekkertje wat in de adsl spliter in de phone aansluiting ging dmv een rj45 koppelblokje aan je modem te hangen.
Dat is het punt, ik kan niet het daadwerkelijke ISRA punt vinden. (Ik lees net dat een 4-polig telefooncontact rond die tijd als IRA-punt dient (huis is rond 1980 gebouwd)
De KPN grondkabel gaat (via de kruipruimte) direct de muur in.
Daar zit bovenstaande telefoonaansluiting. Daarna gaan er weer 2 kabels de kruipruimte in; 1 naar het kantoor, de andere naar de slaapkamertelefoon en de 2 bellen.

Maar ik heb denk ik een betere oplossing. Onderstaande verandering lijkt mij het beste.

Nu: http://i.imgur.com/dCy8K.png
Straks: http://i.imgur.com/2hlEu.png

Ofwel telefonie kabel vanaf de modem, sluiten we aan op de telefoonkabel die tussen de woonkamer en de slaapkamer zit. Niets gokken meer dus.
Aleen dus hopen dat de extra kabels door de gaten in de vloer passen :X

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 03-05-2012 18:59 ]

Pagina: 1 ... 182 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!