Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-10 16:45
Tha_T schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 09:09:
[...]

In het allerslechtste geval zelfs om de 5 minuten.....

Onzin natuurlijk maar Ziggo doet aan dynamische adressen dus het kan zijn dat je inderdaad een half jaar met een IP doet maar het kan ook even makkelijk dat je om de dag een ander hebt. Maar er is geen vastgestelde lease in ieder geval
Heb jaren met dezelfde router aan Ziggo gehangen en dus ook jaren hetzelfde IP behouden.
Laatst nieuwe router gekocht, dus nieuw MAC adres en dus ook een nieuw IP gekregen nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:56
loyske schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:14:
[...]

Heb jaren met dezelfde router aan Ziggo gehangen en dus ook jaren hetzelfde IP behouden.
Laatst nieuwe router gekocht, dus nieuw MAC adres en dus ook een nieuw IP gekregen nu :)
Dat bedoel ik. Bij werkzaamheden hier wisselt mijn ip ook nog wel eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMr2Mike
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:50
Ik heb de laatste tijd toch wel erg vaak een wegvallende verbinding van Ziggo. Heb een Ubee Modem met Wifi en een 120/10 verbinding in Rijswijk.

Aangezien ik in het weekend vaak weg ben (zoals ook nu) wordt het knap lastig om dit te fixen. Zijn er mensen met dezelfde problemen en vooral een oplossing?

Zijn er mensen die even een briljant idee hebben voor een reset/reboot op afstand van mijn modem of andere fix? Kan ik de Ubee instellen om vanaf Wan te configureren te zijn?

Ik heb achter mijn Ubee een Apple Time Capsule die rechtstreeks een eigen IP krijgt via een mogelijkheid in dit modem waarvan de naam me even is ontgaan, maar ook die kan ik niet bereiken.
Heb al eea zitten bedenken om bijvoorbeeld 1 of meerdere comps thuis op zowel bedraad TC als Wifi op de Ubee zodat ik wellicht altijd een connectie heb mocht het aan mijn TC liggen. Is dit handig ivm internet verbinding ed? Wat zijn jullie do's or dont's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:45
MightyMr2Mike schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:07:
Ik heb de laatste tijd toch wel erg vaak een wegvallende verbinding van Ziggo. Heb een Ubee Modem met Wifi en een 120/10 verbinding in Rijswijk.

Aangezien ik in het weekend vaak weg ben (zoals ook nu) wordt het knap lastig om dit te fixen. Zijn er mensen met dezelfde problemen en vooral een oplossing?

Zijn er mensen die even een briljant idee hebben voor een reset/reboot op afstand van mijn modem of andere fix? Kan ik de Ubee instellen om vanaf Wan te configureren te zijn?

Ik heb achter mijn Ubee een Apple Time Capsule die rechtstreeks een eigen IP krijgt via een mogelijkheid in dit modem waarvan de naam me even is ontgaan, maar ook die kan ik niet bereiken.
Heb al eea zitten bedenken om bijvoorbeeld 1 of meerdere comps thuis op zowel bedraad TC als Wifi op de Ubee zodat ik wellicht altijd een connectie heb mocht het aan mijn TC liggen. Is dit handig ivm internet verbinding ed? Wat zijn jullie do's or dont's?
Wat gebeurt er precies als je verbinding weg valt? Gaan alle lampjes op je modem uit? En doet je telefoon het ook niet meer? En hoe lang blijft je verbinding weg?

Ik (Den Haag) had namelijk ook het probleem dat mijn verbinding elke dag af en toe een paar minuten wegviel. Hij kwam vanzelf weer terug. Mijn modem stopte dan echt even helemaal (ik kon dus ook niet meer bellen). Er is een monteur langs geweest, die vermoedde dat mijn signaal te sterk was. Hij heeft een demper op de kabel naar het modem gezet. Sinds die tijd heb ik het probleem niet meer gehad, maar het is nog maar een paar dagen geleden dat die man hier was. Even afkloppen dus.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
mijn ouders hebben ziggo alles in 1 plus en zo'n mooi UBEE modem....
alleen sinds een week of 2 werkt de wifi van dat ding voor geen meter meer......
kanaal al gewijzigd, helpt niet.
zelf reset gedaan met paperclip, helpt niet.
ziggo klantenservice heeft de modem gereset, helpt niet.

Iemand nog tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nou, wij beginnen geloof ik ook te merken van de overzetting van modulatietechniek (of hoe je het maar wil noemen):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kJB0I.jpg
(Gisteravond; Top Gear op Veronica).

Het is allemaal best te doen; dit is een extreem voorbeeld waar we nauwelijks last van hebben; irritanter is het feit dat smartcard altijd gecheckt moet worden bij het aanzetten van de tv. Ook na het terugschakelen op tv-signaal na het (lang kijken) van DLNA spul (geïntegreerd Smart TV van LG) is vaak het signaal - even - weg.
Maar niet zo gigantisch irritant eigenlijk. Maar willen we - nóg - minder 'gezeur' hebben dan zit er geloof ik niets anders op dan nieuwe coax-bekabeling door het hele huis/kelder te trekken. (Geen idee wat de kwaliteit van de kabels nu is, maar de slechte aansluitingen/connectors doet weinig goeds vermoeden)

Overigens de wifi van de modems die Ziggo levert zijn geloof ik ook niet echt goed of wel? Vooral qua bereik (modem zou bij ons op begane vloer in hoek van huis staan; huis is 9x10 meter met 2 verdiepingen).

Punt is dat we wel een router kunnen plaatsen maar dan hebben we een router nodig met meer dan 4 lanpoorten en die zijn er niet of gigantisch duur. En om nou nóg meer elektrisch apparatuur (modem in hoek van woonkamer, switch achter tv en router in kantoor) neer te zetten... Oplossing is een switch met meer dan 4 poorten (welke voordelig zijn) maar deze bezitten geen wifi; dus vandaar de vraag over de wifi van de Ziggo-modems, mochten wij uiteindelijk - eindelijk - een keer overstappen op Alles-in-1.

(We hebben nu een ADSL modem/router in kantoor met 4 poorten (vaste pc, NAS, printer en TV die in de woonkamer staat), maar in de toekomst zie ik dat nog wel uitbreiden met een (interactieve decoder) en Raspberry Pi achterop de tv. Maar dan is een switch bij de tv zélf een beter idee i.p.v. 3 netwerkkabels te trekken van kantoor naar woonkamer.

[ Voor 16% gewijzigd door Piet91 op 21-04-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lars1980 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:32:
mijn ouders hebben ziggo alles in 1 plus en zo'n mooi UBEE modem....
alleen sinds een week of 2 werkt de wifi van dat ding voor geen meter meer......
kanaal al gewijzigd, helpt niet.
zelf reset gedaan met paperclip, helpt niet.
ziggo klantenservice heeft de modem gereset, helpt niet.

Iemand nog tips??
Klinkt als een hardwareprobleem. Ik zou aanspraak maken op de garantie. Aangezien je het modem in bruikleen hebt van Ziggo zou ik daar aan de bel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haubke schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:52:
zijn er mischien nog meer mensen met ziggo waar de verbinding heel traag is. eerst dacht ik dat het aan me netwerk lag. pc direct op modem en nog steeds zelfde resultaat. 0,3 Mbit/s tot 15Mbit/s. iemand?
Welke abbo heb je? Ik heb Alles in één Plus en haal momenteel maar 14 Mbit down. Normaal zit het rond de 47 Mbit. Mijn upload is wel redelijk met 4.7 Mbit (max. 5 Mbit) Het is vaak in het weekend en de avonduren dat het trager is maar nu is het wel heel erg. Wordt er doodmoe van. De "helpdesk" bellen heeft weinig zin want die gasten roepen direct router ertussen uit terwijl dat geen moer uitmaakt. Tweede standaard riedeltje dat ze opnoemen is dat het door malware kan komen. Maar het zal niet zo gauw aan hun liggen. Misschien moet ik maar eens door blijven zeuren en drammen dat ik een monteur langs wil hebben om de boel door te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:45
Ik had gisteren ook heel belabberde snelheden. Maar na een modemreset was alles weer goed.

Ik vraag me nu alleen wel iets anders af... mijn Cisco EPC3925 heeft als ik de stroom eraf haal altijd zeker 5 minuten nodig voordat hij weer online is. Vaak genoeg worden het er 10. Is dat normaal?

Als ik er stroom op zet beginnen de lampjes vrij snel te knipperen... De Power-LED en de Ethernet lampjes zijn direct aan, dan gaat US knipperen, DS knipperen, Online knipperen, en dan... wordt hij op de Power-LED na helemaal donker. -O- Dat riedeltje herhaalt zich een aantal keer.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-10 21:48
10 Minuten opstarttijd is wel erg lang. Volgens Ziggo zou elke modem tussen één minuut en twee minuten helemaal zijn opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-10 14:30
Ik heb hier wel een probleem. Mijn internet freezed spontaan sinds vandaag.

Ik heb Ziggo 120mbit down met 20 of 10 up, en nog een andere kabel liggen met ziggo zakelijk 40mbit down met 10 up.

Wanneer ik dus een speedtest draai (op speedtest.net uiteraard), zie ik dat de internetverbinding in het begin werkt. Iets later valt het weg naar 0 mbit, en ben ik de verbinding met de server kwijt. Bij speedtest fluctueert de snelheid ook erg, wat dus laat zien dat het geen stabiele verbinding is.

Ik probeerde het met beide kabels met verschillende verbindingen op deze computer. Geen effect. Daarna probeerde ik dit met mijn laptop. Precies hetzelfde! De verbinding valt spontaan weg. Hoe kan dit?

Is dit een gevolg van onderhoud bij Ziggo?

[ Voor 7% gewijzigd door WK100 op 21-04-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-10 12:21
Zo sinds vanmiddag ook over op Ai1P.
Kom van Telfort ADSL

Telfort
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1907503185.png
Ziggo
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1907897570.png

Best tevreden tot nu toe :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:47
Ik heb net eens even geexperimenteerd met de testbestand download. Die van http://mirror.widexs.nl/ftp/pub/speed/10000mb.bin. De http en niet de https download !!

De snelheid die ik haal is ongeveer 3MB/sec. Daarmee zou je concluderen dat mijn Ai1 Plus niet goed werkt.
Start ik echter een usenet download via eweka dan haal ik 6.1MB/sec via dezelfde wifi-verbinding. Cisco modem (wifi uit) met Netgear WNDR3700 wifi-accesspoint.

De snelheidsmeting met het testbestand is dus niet betrouwbaar.

Speedtest zegt het volgende (alhoewel dat ook niet altijd betrouwbaar is):

Afbeeldingslocatie: http://i218.photobucket.com/albums/cc204/MaQiQo/speedtest.jpg

Niks te klagen dus, overigens.

[ Voor 16% gewijzigd door Masimo op 22-04-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-10 12:06
Hier ook geen internet sinds vanmiddag...

Omgeving maarssen.

Iemand anders ook problemen?
Kan op smartphone geen werkzaamheden checken op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10 12:08

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hier in 1621/Hoorn NH ook een erg slechte verbinding nu.
Met mn 50/5 haal ik nu nog maar 1/1 en valt hij soms helemaal weg.

Joepie..ik heb eindelijk een synchrone lijn... :')
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1908196865.png

[ Voor 38% gewijzigd door Gutteguttegut op 22-04-2012 01:13 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn snelheid is inmiddels weer wat hoger dan gisteravond na de modem reset. Download zit nu rond de 22 Mbit. Dit is echter meer dan de helft minder dan het hoort te zijn. Upload en ping zijn eigenlijk altijd wel goed. Dit is nu al het derde weekend waarin ik constateer dat mijn downloadsnelheid veel lager lijkt dan doordeweeks. Ik zal morgen kijken hoe de snelheid dan is. Zit ik dan weer rond de 47 Mbit, wat ik normaal zo'n beetje haal, dan zal ik daar weer over bellen. Ik begin een beetje het idee te krijgen dat Ziggo de verbinding in het weekend afknijpt of zelfs halveert. Het valt gewoon een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1908720796.png

Totaal geen issues nog gelukkig. Had wel paar dagen geleden dat opeens heel internet eruit lag. Ubee Modem reset gedaan, werkte weer.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-10 15:03
2 IP-adressen op een Ubee?

Ik had op mijn clearos router/server een viruele windows xp draaien onder virtualbox en de virtuele netwerkkaart per ongeluk gekoppeld aan mijn Wan poortje. Prompt krijgt mijn XP ook een extern IP adres van Ziggo, terwijl mijn Router zijn eigen IP houdt. Beide hadden een goed werkende internet verbinding.

Kennelijk kan een UBEE (niet wireless) dus toch meerdere IP's uitdelen, is dit al meer mensen opgevallen?
Dat biedt wel mogelijkheden...... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Zijn er hier andere Ziggo gebruikers die niet meer op Facebook kunnen komen? Een collega van mij in Brabant heeft dit probleem al een tijdje, en het schijnt daar een bekend probleem te zijn:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=38333

Maar, sinds vandaag kom ik (Den Haag) er ook niet meer op. Ik krijg een witte pagina te zien. https://beta.facebook.com werkt wél, maar handig is het allemaal niet omdat ik mijn brood voor een deel verdien met het bouwen van Facebook apps...

Ziggo geeft de schuld aan Facebook (die hebben blijkbaar een sloot Ziggo IP-adressen op een blacklist gezet?) en geeft aan dat ze er verder niets aan kunnen doen. Op hun Webcare Twitter-account komt het probleem geregeld voorbij.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Thuis heb ik ziggo en kan ik op fb, Op m'n sportclub al een week ofzo niet meer. Ik dacht niet dat die ziggo hebben, zitten nl. in UPC gebied. Maar i.d.d. een witte pagina. Https heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06
dragon2 schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:11:
Thuis heb ik ziggo en kan ik op fb, Op m'n sportclub al een week ofzo niet meer. Ik dacht niet dat die ziggo hebben, zitten nl. in UPC gebied. Maar i.d.d. een witte pagina. Https heb ik niet geprobeerd.
Facebook werkt hier via https.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verdomd, hier werkt het via httpS ook inderdaad. @tweak_dude: bij jou werkt het ook niet meer via http?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:22

charrel

Cortisol4life..

Werkt hier beide, http/ https.
Tinypic openen werkt dan weer niet, zie vaak de helft van de plaatjes op tweakers niet ;)

[ Voor 60% gewijzigd door charrel op 22-04-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
valkenier schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:38:
2 IP-adressen op een Ubee?

Ik had op mijn clearos router/server een viruele windows xp draaien onder virtualbox en de virtuele netwerkkaart per ongeluk gekoppeld aan mijn Wan poortje. Prompt krijgt mijn XP ook een extern IP adres van Ziggo, terwijl mijn Router zijn eigen IP houdt. Beide hadden een goed werkende internet verbinding.

Kennelijk kan een UBEE (niet wireless) dus toch meerdere IP's uitdelen, is dit al meer mensen opgevallen?
Dat biedt wel mogelijkheden...... >:)
Dat is al zo sinds de Motorola modems, ik heb jarenlang een hubje achter de modem gehangen met daarachter de router en de webserver. Beiden kregen altijd een ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
charrel schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:23:
Werkt hier beide, http/ https.
Tinypic openen werkt dan weer niet, zie vaak de helft van de plaatjes op tweakers niet ;)
Dat probleem met Tinypic heb ik ook inderdaad.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracking Cookie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 09:28
Hebben nog meer mensen het probleem dat de Modem+WiFi elke dag rond het avondeten (rond 6-7 uur) spontaan herstart? Rond die tijd wordt er bij ons niets gedownload, alleen een paar nieuwssites gechecked en e-mail binnengehaald.

Het probleem bestaat sinds dat onze oude Cisco modem zonder WiFi (EPC3212) is vervangen door de Cisco EPC3925..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al wat meer bekend over het interactief maken van ci+ ?

Zie http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5501 , in dat artikel wordt gesproken over ergens in 2012. Misschien een Ziggo medewerker die meer info heeft?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Ik heb sinds vrijdag last van hoge latency op de lijn: Ping schiet af en toe omhoog in games en ook skype en teamspeak hebben last soms. Nu keek ik net in mijn Cisco EPC3925 modem en ik zie dat de uptime 3 dagen is terwijl ik hem zelf niet heb gereboot. Ik zie dat de firmware revisie ook veranderd is ten opzichte van de laatste keer dat is keek - 2 weken geleden. Ziggo heeft dus nieuwe firmware gepusht.

Het was: EPC3925-E10-5-v302r125531-110608c-ZIG (Firmware Build Time: Jun 8 14:16:49 2011)
Nu is het: epc3925-E10-5-v302r125533-111028c-ZIG (Firmware Build Time: Oct 28 14:42:23 2011)

Zover is zie is het tabblad "Docsis Signal" onder "Status" nieuw. Daar kan je nu ook de signaalwaarden uitlezen. Dat kon dus eerst niet. Wel apart dat die build time relatief oud is. Modem is maand geleden voor het laatst gereboot en toen is deze update niet meegekomen, lijkt erop dat Ziggo lang heeft gewacht met uitrollen.

Ik ga de modem zo nog eens een handmatig een reboot geven, kijken of het helpt en anders de webcare maar inschakelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Maranello op 22-04-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen met crappy snelheden in regio 013?
Ik heb all in one middelste pakket, dus 50mbit.
Ik trek nu amper 20mbit en soms zelfs maar 8 volgens speedtest.net.

Ubee modem zonder wifi hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-10 12:21
Sinds dit weekend over op Ai1P en een beetje rondgekeken op internet m.b.t. tot de Docsis waardes van de modem.
Overal lees ik dat de ideale waarde voor downstream power zo dicht mogelijk bij de 0 moet liggen.
Dat van mij zit tussen de 10 en 13 in.
Ik lees een aantal keer dat dat eigenlijk een te sterk signaal is en dat een monteur dat in de centrale kan bijstellen.
Ik merk overigens helemaal niet dat mijn lijn "slecht" zou zijn, haal gewoon netjes 50/5.

Het zit nu zo aangesloten:
AOP -> I-TV versterker (FRA-752/N) -> 5 meter coax (op de 0db uitgang) -> UBEE

Tussen de AOP en de FRA zit het standaard kabeltje van Ziggo dat je bij I-TV krijgt.

Wanneer ik tussen de I-TV versterker en de modem het 1,5 meter kabeltje van Ziggo zelf plaats zijn de waardes nog hoger maar dan ligt de modem op een rare plaats in de woonkamer ;)

Kan/moet ik het zo laten, ik heb immers toch (nog) geen problemen of moet ik Ziggo alvast op de hoogte brengen zodat ze eventueel mijn downstream power kunnen bijstellen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  241000000 Hz    10.9 dBmV   41.8 dBmV
2   Locked  QAM256  249000000 Hz    11.5 dBmV   42.4 dBmV
3   Locked  QAM256  257000000 Hz    11.6 dBmV   42.5 dBmV
4   Locked  QAM256  265000000 Hz    11.0 dBmV   41.9 dBmV
5   Locked  QAM256  273000000 Hz    12.6 dBmV   42.0 dBmV
6   Locked  QAM256  281000000 Hz    12.8 dBmV   42.5 dBmV
7   Locked  QAM256  289000000 Hz    12.6 dBmV   42.1 dBmV
8   Locked  QAM256  297000000 Hz    12.7 dBmV   42.1 dBmV

Correctables    Uncorrectables
759 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   58800000 Hz 37.7 dBmV
2   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz    0.0 dBmV
3   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz    0.0 dBmV
4   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz    0.0 dBmV

Counter
T3 Timeout  0
T4 Timeout  0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:49
zolang je nergens problemen mee krijgt en alles stabiel werkt en stabiel blijft, zou ik alles laten zoals het is.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En toen was de adapter van mijn Ubee ineens overleden. Gelukkig nog een universele liggen, maar wil de originele adapter. Ziggo gevraagd een vervangende op te sturen..liefst met een nieuwe Ubee, moet deze net iets te vaak stroomloos maken om weer zijn werk goed te laten doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:35

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:58:

Haal hier de volle 120mbit van mijn pakket, ook met een non-WiFi Ubee modem. Eerder op de avond ook geen problemen opgemerkt. Neem aan dat je je Ubee al eens gereboot hebt?

-- Edit: ook Tilburg dus.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:58:

Ik denk toch echt dat er wel iets aan de hand is. Ik zie op internet meer mensen met een alles in één plus abbo met problemen waaronder ikzelf. Het is sinds gisteravond op en af, maar meer af. Kom amper boven de 5 Mbit uit. Ik heb al meerdere malen Ziggo gebeld. Bij hun ligt er een "administratief systeem" uit waardoor ze geen monteurs in kunnen plannen. Morgen maar weer terug bellen. Ziggo geeft overigens aan dat er verder geen bekende problemen zijn. Sure...

Ik heb zelf overigens ook het Ubee modem zonder wifi. Ik zit in 0172

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Iemand z'n ideeën hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idee: Goede connectoren en degelijke kabels gebruiken. Dan heb je in de meeste gevallen nog niet eens een versterker nodig.
Maar dat had je zelf toch ook al geconcludeerd?
De melding over de smartcard is overigens normaal, dat doet elke tv met cam module.

Wat wifi betreft, je kan altijd een los accesspoint kopen om in je netwerk te hangen. Dat ding kan je overal in huis (waar utp ligt) ophangen. Of je die aan wilt schaffen kan alleen jij beslissen.

[ Voor 59% gewijzigd door job op 22-04-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
En... via httpS werkt Facebook hier (Den Haag) nu ook niet meer. Da's lekker.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

posttoast schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:31:
En... via httpS werkt Facebook hier (Den Haag) nu ook niet meer. Da's lekker.
En dat ligt aan Ziggo omdat...

------ Antwoord op de stippellijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Tracking Cookie schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:32:
Hebben nog meer mensen het probleem dat de Modem+WiFi elke dag rond het avondeten (rond 6-7 uur) spontaan herstart? Rond die tijd wordt er bij ons niets gedownload, alleen een paar nieuwssites gechecked en e-mail binnengehaald.

Het probleem bestaat sinds dat onze oude Cisco modem zonder WiFi (EPC3212) is vervangen door de Cisco EPC3925..
Wellicht tijden ingesteld in het modem onder "Access Restrictions", "Time of Day Rules" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Exorcist schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:35:
[...]

En dat ligt aan Ziggo omdat...

------ Antwoord op de stippellijn
Omdat je, als je wat zoekwerk verricht, ziet dat het vooral Ziggo-gebruikers zijn met dit probleem (met name in Brabant overigens). Het is niet gezegd dat het aan Ziggo ligt (Ziggo zelf zegt dat het aan Facebook ligt en wat andere providers schijnen er ook last van te hebben), maar het is dus wel een probleem van Ziggo-gebruikers. En aangezien ik niet in Brabant woon en het probleem nu ook opeens heb, lijkt het probleem groter te worden.

Waarom ik het hier post? Omdat ik benieuwd ben of andere GoTers hier ook last van hebben. Ik heb het in dit topic nog niet voorbij zien komen namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door posttoast op 23-04-2012 08:10 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 25-10 22:33
Iedereen hierboven met problemen met snelheid en/of facebook.

Meldt dit ook bij Ziggo zelf, hier klagen lost het namelijk niet op. Als Ziggo veel meldingen binnenkrijgt dan krijgt het ook meer prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
jongetje schreef op maandag 23 april 2012 @ 08:21:

Meldt dit ook bij Ziggo zelf, hier klagen lost het namelijk niet op. Als Ziggo veel meldingen binnenkrijgt dan krijgt het ook meer prioriteit.
Al lang gedaan uiteraard :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op maandag 23 april 2012 @ 08:21:

Alsof we dat al niet allang gedaan hadden wijsneus. Ik heb al meerdere malen gebeld alleen konden ze niks doen omdat er een systeem bij hun uit lag. Later vandaag weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:25
Vergeet ook @ZiggoWebcare niet, vaak wat kundiger personeel dan de telefonische helpdesk.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:27
posttoast schreef op maandag 23 april 2012 @ 08:10:
Omdat je, als je wat zoekwerk verricht, ziet dat het vooral Ziggo-gebruikers zijn met dit probleem (met name in Brabant overigens).
Dat komt omdat Ziggo veel abonnees heeft, de probleem doet zich voor bij alle providers. FB weet ook al waar het aan ligt, aan een oplossing wordt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:18:
Idee: Goede connectoren en degelijke kabels gebruiken. Dan heb je in de meeste gevallen nog niet eens een versterker nodig.
En een versterker pas aansluiten als de lijn goed is, anders versterk je de storing.

Ik heb een jaar of wat geleden geinvesteerd in goede kabels en connectoren (gewoon Gamma spul trouwens, maar dan wel de duurste van het huismerk) en alles is perfect bij ons in huis.Connectoren kosten ongeveer 4 euro (mannetje / vrouwtje aansluiting), misschien is dat al voldoende. Een nieuwe kabel leggen kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracking Cookie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 09:28
Masimo schreef op zondag 22 april 2012 @ 23:36:
[...]

Wellicht tijden ingesteld in het modem onder "Access Restrictions", "Time of Day Rules" ?
Staan helaas geen filters in :-(

Ik heb net het probleem weten te herproduceren :) Beide PC's zijn verbonden via LAN: als mijn PC aanstaat en ik start de ander op, crashed de modem. Probeer ik hetzelfde een paar minuten later (mijn pc aan, ander opstarten) dan is er niets aan de hand. Als de andere PC eenmaal is opgestart en ik gooi het gekregen ip adres van de modem eruit en hernieuw het, padaboem! Modem knalt eruit ;w

De oorzaak gelukkig gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:31
hmm ik ben benieuwd 25 april stappen we hier over op alles in één maar ik heb de spullen nog niet ontvangen. Hoop het morgen toch wel binnen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Mijn internet is de laatste dagen erg sloom. Zowel wireless (Windows laptop en iMac) als bedraad (PlayStation 3, Apple TV). Ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen met zoeken naar een oplossing. Ik heb alles aangesloten op een Cisco WiFi-modem van Ziggo.

Het vreemde is dat het volgens mij niet licht aan de snelheid, die is wel normaal. Ik heb namelijk Alles-in-1 basis. Het lijkt meer een probleem te zijn dat het Cisco WiFi-modem het allemaal niet aankan en heel lang erover doet voordat hij een 'reactie' geeft. Webpagina's zijn heel lang aan het laden en ineens gaat het dan heel snel.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tP1gHooCV6pzt0aT2sGleXIe/full.png

Is dit op te lossen door het WiFi modem in bridge-modus te zetten en bijv. een airport express als router te laten fungeren?

[ Voor 14% gewijzigd door LuPo op 23-04-2012 19:37 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LuPo schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:34:
Mijn internet is de laatste dagen erg sloom. Zowel wireless (Windows laptop en iMac) als bedraad (PlayStation 3, Apple TV). Ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen met zoeken naar een oplossing. Ik heb alles aangesloten op een Cisco WiFi-modem van Ziggo.

Het vreemde is dat het volgens mij niet licht aan de snelheid, die is wel normaal. Ik heb namelijk Alles-in-1 basis. Het lijkt meer een probleem te zijn dat het Cisco WiFi-modem het allemaal niet aankan en heel lang erover doet voordat hij een 'reactie' geeft. Webpagina's zijn heel lang aan het laden en ineens gaat het dan heel snel.

[afbeelding]

Is dit op te lossen door het WiFi modem in bridge-modus te zetten en bijv. een airport express als router te laten fungeren?
Andere DNS instellen,

Primary : 208.67.222.222
Secondary : 208.67.220.220

Of die van Google: 8.8.8.8

DNS. Probeer eens een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Probleem lijkt verholpen te zijn nu ik de reset-knop 10 seconden heb ingedrukt. Ik had al een aantal keer de modem uitgezet en bijv. een half uur later weer aangezet maar dat hielp niet (ook stekker uit stopcontact). Blijkbaar heeft deze reset wel nut gehad. Hij is nu weer snel met laden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
LuPo schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:34:

Ik was de wifi van het Cisco-modem al twee uurtjes na het aansluiten en aktiveren van Ai1 zat.
Ingesteld op hetzelfde kanaal / SSID als mijn Netgear WNDR3700, die ik gebruikte als accesspoint bij mijn Telfort VDSL modem. Die laatste stond niet in bridge-mode trouwens.

Vervolgens Netgear uitgeschakeld en met de Cisco-wifi aan de gang. Zoals gezegd, enorm fluctuerende wifi ontvangst en dus ook downloadsnelheden. Via UTP wel alles stabiel en maximale snelheid.
Precies zoals jij beschrijft: langzaam laden van websites, en dan weer snel.
Usenet downloads hetzelfde beeld: snel (5MB/sec), langzaam (185kB/sec), snel (2MB/sec), langzaam (500kB/sec), ...., etc.

Een scan met InSSIDer liet overduidelijk zien dat de oorzaak bij de Wifi van de Cisco lag. Signaalsterkte all over the place.

Cisco-wifi uitgeschakeld en de Netgear wifi accesspoint eraan gehangen. En meteen weer stabiel wifi.
Cisco staat niet in bridge! Hij doet zijn werk als DHCP server, en als router, met daarop aangesloten de Netgear, een TV en mediaplayer, namelijk prima (mits goed ingesteld).

Mijn conclusie: Cisco wifi is bagger. Het signaal lijkt onbelast redelijk constant, maar als het wifi-netwerk belast wordt, dan stort ie in.

Mijn advies moge duidelijk zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Masimo op 23-04-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:25
Hoe kan dat nou dat zoveel mensen problemen hebben met de Wifi. Doet Ziggo er niks aan dan, of Cisco eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
tiguan schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:59:
Hoe kan dat nou dat zoveel mensen problemen hebben met de Wifi. Doet Ziggo er niks aan dan, of Cisco eigenlijk?
Cisco apparaten hebben blijkbaar bagger software.
En Cisco zelf doet er enorm lang over om dit op te lossen.

Het duurt zo'n beetje 5-6 maanden nadat een probleem bekend is geworden tot dat er een update uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
SAWYER schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:04:
[...]

Cisco apparaten hebben blijkbaar bagger software.
En Cisco zelf doet er enorm lang over om dit op te lossen.

Het duurt zo'n beetje 5-6 maanden nadat een probleem bekend is geworden tot dat er een update uit komt.
volgens mij heeft Ziggo op dit moment alleen maar brakke wifi routers...
Zowel de Ubee als de Cisco hebben qua wifi gewoon slechte service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
tiguan schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:59:
ligt er aan wat je veel noemt. Volgens mij komen er hier de laatste weken een stuk of 10 langs, als je dat veel vind...

En mensen klagen en melden zich alleen als er iets mis is, dus dan valt het gelijk op, als iedereen ging melden dat alles naar behoren werkte, had je hier iets meer te lezen vrees ik.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
ozzynator schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:25:
[...]

ligt er aan wat je veel noemt. Volgens mij komen er hier de laatste weken een stuk of 10 langs, als je dat veel vind...

En mensen klagen en melden zich alleen als er iets mis is, dus dan valt het gelijk op, als iedereen ging melden dat alles naar behoren werkte, had je hier iets meer te lezen vrees ik.
nou ik denk dat het hier wel mee valt, je leest veel tweakers die zelf een router installeren. als je via google zoekt naar wifi problemen ziggo dan krijg je behoorlijk wat resultaten.

Laat ik het anders zeggen. De huidige dienstverlening is toch niet hetgene wat je verwacht van een wifi router/modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Ach, na de reset is internet weer volledig snel en bereik is altijd al vol (5 streepjes) geweest. Ik heb dan ook een appartement en geen vrijstaand huis. Dus dat is ook een verschil. Hij volstaat prima en ik weet nu dat als hij sloom is, ik even moet resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lars1980 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:39:
[...]

nou ik denk dat het hier wel mee valt, je leest veel tweakers die zelf een router installeren. als je via google zoekt naar wifi problemen ziggo dan krijg je behoorlijk wat resultaten.

Laat ik het anders zeggen. De huidige dienstverlening is toch niet hetgene wat je verwacht van een wifi router/modem
Tweakers doen het graag op hun eigen manier, en als je gericht gaat Googlen naar problemen kom je inderdaad verhalen van problemen tegen :+

Zet het even af tegen het totaal aantal gebruikers van het wifimodem en je statistieken zien er opeens een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Ik ben er denk ik achter waarom mijn verbinding sinds een aantal dagen af en toe hoge pings heeft. Sinds ik de signaalsterktes kan uitlezen op de Cisco EPC3925 (door Ziggo firmware update) ben ik er achter dat de sterkte op het modem 22dBmV is: 2x meer dan dan geadviseerd 8)7 Er waren ook vrij veel uncorrectables in een korte tijd.

Ik heb onze eigen versterker er tussenuit gehaald. Die zat ertussen omdat het signaal juist vrij zwak was en al helemaal te zwak om tot boven naar de TV te komen. Daarop heb ik de Ziggo meegeleverde versterker in de meterkast gehangen en het modem op de "onversterkte" poort gezet. Nu komt er 10dBmV het modem in: Stuk beter lijkt me. Een paar uurtjes getest en tot nu lijkt het probleem weg.

Waarschijnlijk hebben ze de signaalsterkte voor de wijk verhoogd. Helaas is dit dus niet met zekerheid te zeggen omdat die waardes tot vorige week nog niet uit te lezen waren. Ik weet wel dat dezelfde opstelling (met eigen versterker ertussen) met de Ubee die we vorig jaar zomer hadden ook ongeveer 10dBmV signaalsterkte was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03:55
Ik heb een eigenaardige ziggo Cisco modem...Deze heb ik aan mijn Netgear WNDR3700 gehangen, vervolgens de wifi van de cisco modem uitgeschakeld.
Vervolgens zie ik tot mijn verbazing dat de wifi van de modem weer aan staat (onbeveiligd en al) Dit heb ik 2x hiervoor ook al gehad, maar toen dacht ik dat ik waarschijnlijk een fout had gemaakt en beiden keren weer uitgezet. Maar nu weet ik het zeker, de modemrouter van ziggo lijkt om de x tijd wel automatisch zijn standaard instellingen terug te zetten.
Nog iemand hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:52
Is het geen betere optie om de Router functie van de Cisco door de helpdesk uit te laten zetten en de Netgear gewoon als router te gebruiken?

Dat werkt hier uitstekend in combinatie met een E4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:45

PauseBreak

derp!

@Eskiya:
Geen last van, de onze snapt zijn instellingen en houdt die ook keurig vast.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Eskiya schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:07:
Ik heb een eigenaardige ziggo Cisco modem...Deze heb ik aan mijn Netgear WNDR3700 gehangen, vervolgens de wifi van de cisco modem uitgeschakeld.
Vervolgens zie ik tot mijn verbazing dat de wifi van de modem weer aan staat (onbeveiligd en al) Dit heb ik 2x hiervoor ook al gehad, maar toen dacht ik dat ik waarschijnlijk een fout had gemaakt en beiden keren weer uitgezet. Maar nu weet ik het zeker, de modemrouter van ziggo lijkt om de x tijd wel automatisch zijn standaard instellingen terug te zetten.
Nog iemand hier last van?
Exact dezelfde set-up. Ik heb er geen last van. Modem is in de tussentijd in firmware omhoog gegaan en is die meerdere keren van de stroom af geweest. Al die tijd staat wifi nogsteeds uit.

Nog een grappig iets met Ziggo meegemaakt laatst: Een tijd terug hebben we een stroommeter aan de tv-opstelling gehangen en zijn we er thuis achter dat de Cisco interactieve recorder een behoorlijke sluipverbruiker is in standby, rond de 18Watt uit mijn hoofd. Hierop hebben we bedacht dat als we toch voor langere tijd niets opnemen hij net zo goed met de powerknop achterop uit kan. Hij wordt namelijk niet als decoder voor de tv gebruikt want daar is de CI+ voor. Nu kregen we vorige week een brief van Ziggo dat ze hadden gedetecteerd dat onze interactieve recorder niet goed was aangesloten en dat we daarom niet van de volledige functionaliteit gebruik konden maken. Bijgevoegd een korte heldere uitleg hoe we hem werkend konden krijgen. Toch netjes dat ze daar actie op ondernemen, echter in dit geval dus overbodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Nou die brief heb ik ook gekregen hoor, maar hier staat de cisco toch wel degelijk bijna altijd aan (of hij moet weer eens vastgelopen zijn ;) )

Ik dacht eerder dat het een manier van Ziggo was om toch mensen zover te krijgen om een film te bestellen uit het Interactieve gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:03
Maranello schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:56:
[...]

Nu kregen we vorige week een brief van Ziggo dat ze hadden gedetecteerd dat onze interactieve recorder niet goed was aangesloten en dat we daarom niet van de volledige functionaliteit gebruik konden maken. Bijgevoegd een korte heldere uitleg hoe we hem werkend konden krijgen. Toch netjes dat ze daar actie op ondernemen, echter in dit geval dus overbodig :)
Idem hier, echter heb ik mijn Cisco maar 1 dag aangesloten gehad en daarna besloten om het te verkopen. Is volgens mij al een jaar geleden, dus ze hebben bij Ziggo in één keer een hele mailing de deur uit gedaan. Ik denk ook met de achterliggende gedachte om films te verkopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Ik ben dus niet de enige met Wi-fi probleme, heb met mijn iPhone (4s) vaak dat ik wel verbonden heb, IP heb van DHCP maar geen internet heb..

Kanaal wisselen al geprobeerd maar dat maakte geen verschil (geen andere wi-fi netwerken in de omgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:50

greatgonzo

schit-te-rend!

Is een Ziggo decoder (samsung DCB-B270R) en smartcard eigenlijk adresgebonden? Of kun je die eigenlijk op elke kabel aansluiten, waarop ook een ziggo abonnement is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
greatgonzo schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:42:
Is een Ziggo decoder (samsung DCB-B270R) en smartcard eigenlijk adresgebonden? Of kun je die eigenlijk op elke kabel aansluiten, waarop ook een ziggo abonnement is?
De decoder kan je in elk ziggo gebied gebruiken en een smartcard die niet geregistreerd is valt ook in elk gebied te gebruiken. Als je een smartcard hebt die geregistreerd is in een voormalig casema gebied dan kan je die bijvoorbeeld niet gebruiken in een voormalig @home gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 25-10 13:12

Nox

Noxiuz

Tijdje terug een smartcard van MK naar Casema-gebied verhuist, dit werkt wel :)

Decoder kan je altijd verplaatsen, kan zijn dat je een andere code moet instellen maar als je bijv. verhuist naar een ander gebied mét ziggo moet het niet zo wezen dat je apparatuur opeens niet meer werkt, je betaalt er immers voor.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
ADDG schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:59:
[...]

De decoder kan je in elk ziggo gebied gebruiken en een smartcard die niet geregistreerd is valt ook in elk gebied te gebruiken. Als je een smartcard hebt die geregistreerd is in een voormalig casema gebied dan kan je die bijvoorbeeld niet gebruiken in een voormalig @home gebied.
Da's onzin. Je geactiveerde SC kun je bij iedere Ziggo-abonnee gebruiken. Of dat nou Casema,MultiKabel of @Home gebied was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tha_T schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:05:
[...]

Da's onzin. Je geactiveerde SC kun je bij iedere Ziggo-abonnee gebruiken. Of dat nou Casema,MultiKabel of @Home gebied was
Is dit dan recentelijk veranderd want tot een jaar geleden was dit niet zo. Een SC was regio geboden. Bleef je binnen een bepaalde straal dan werkte hij wel maar als je buiten de regio ging dan kreeg je een error ( exacte melding is mij even ontgaan ).

Ik heb dit zelf met mijn SC ervaren vorig jaar ( Kaart meegenomen van Utrecht en Enschede voor eredivisie live ) en dat werkte toen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
[...]

Oude kaarten waar nog een @Home / Casema / MK logo op staat, en een nummer onder de xxxxxxxxxxx ( kan het nummer niet terug vinden ) werken alleen maar in het gebied waar ze voor geregistreerd zijn. Mocht je zo'n kaart overgenomen hebben of verhuist zijn, dan kun je die ruilen bij Ziggo.

Edit: En dit geld volgens mij ook voor de blauwe ziggo kaarten

[ Voor 6% gewijzigd door FreakyFries op 24-04-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
Afgelopen vrijdag is er een monteur geweest in verband met storing in de telefoon omgeving (slecht geluid)... Die heeft mijn oude trouwe UBEE modem gewisseld voor een CISCO wifi-router... Maar dat was geen succes. De helpdesk gebeld en 5 minuten later stond de router in bridge mode. Hulde voor deze service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10 17:14
lazydave-II schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:47:
Afgelopen vrijdag is er een monteur geweest in verband met storing in de telefoon omgeving (slecht geluid)... Die heeft mijn oude trouwe UBEE modem gewisseld voor een CISCO wifi-router... Maar dat was geen succes. De helpdesk gebeld en 5 minuten later stond de router in bridge mode. Hulde voor deze service!
Zelfde probleem ook gehad met het Cisco-modem. Ook daar gaf Ziggo aan dat ze m in bridge-mode wilde zetten, maar ben ik niet mee akkoord gegaan. Dan zou ik er zelf nog een L3-device achter moeten plakken, terwijl het ding het zou moeten kunnen. Uiteindelijk is het modem vervangen voor een Ubee, en sinds dien is de verbinding snel en stabiel de laatste 2 maanden. De oorzaak blijft nog een klein raadsel, maar het lijkt erop dat het Cisco-modem toch niet zo heel goed met grote hoeveelheden traffic om kan gaan; zeker naarmate het aantal sessies toenam ging de snelheid met enorm tempo omlaag. De Ubee lijkt daar geen last van te hebben.
Voornaamste nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken aan zowel de Cisco als de Ubee is dat alle DNS-requests naar Ziggo to worden gestuurd ipv dat het modem deze requests afhandelt, wat dus een enorme berg sessies tot gevolg heeft wat imho onnodig is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Masimo schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:20:
Een scan met InSSIDer liet overduidelijk zien dat de oorzaak bij de Wifi van de Cisco lag. Signaalsterkte all over the place.
Klinkt flauw, maar kijk eens of je voor de wifi-kaart nieuwe drivers kan vinden. Dat kan ook een boel problemen oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:10:
Klinkt flauw, maar kijk eens of je voor de wifi-kaart nieuwe drivers kan vinden. Dat kan ook een boel problemen oplossen. :)
Toch eigenlijk absurd dat je tegenwoordig overal updates en nieuwe drivers voor nodig hebt, zelfs je tv en auto ontkomt er niet aan... maarja, ik ben een ouwe lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 22:55

Silasje

www.Entjes.eu

Wij hebben thuis een 120/10mbps verbinding, elke dag hebben wij tussen 19:00 en 20:30 maar 1mpbs/8mbps.

Dit lees ik ook eerder in het topic, een bekend probleem dus. Ook wordt er dan gereageerd met "reset het ubee modem".
Prima, als dat de oplossing is doen we dat. Nu is het probleem dat dat ubee modem in de meterkast staat waar een kapstok voorlangs gemaakt is. Dus om elke dag die kapstok leeg te trekken en de boel te verkassen is niet handig. Dus wil ik graag vanaf mijn PC het modem resetten.

Ik weet dat dat ding mij een 192.168.1.... adres geeft als mijn PC rechtstreeks op het kreng aansluit. Alleen heb ik er een netgear router achter hangen welke in de 10.0.0... reeks een IP uitdeelt.

Als ik in mijn browser 192.168.1.1 intype om bij dat ziggo kreng te komen, kan ik er niet bij. omdat ik een 10.0.0.6 IP heb. Is er toch een manier om wel in dat kreng te komen, zodat ik die via de browser kan resetten?

ps. ik heb het probleem bij anderen meegemaakt, zij hebben een monteur op laten draven. de monteur vroeg naderhand geld voor de "reparatie". Het probleem is wel opgelost btw. Geld vragen voor zulke dingen is toch niet terrecht? als ziggo niet leverd waar je voor betaald is dat toch hun plicht?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-10 14:40
ziggo, daar heb ik mooie ervaringen mee: mijn tante wou haar rekeningen bekijken, wij willen in loggen bij ziggo, kan je niet inloggen om dat je ingelogd moet zijn. bleek het aan IE te liggen.

joost

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Silasje schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:43:
Wij hebben thuis een 120/10mbps verbinding, elke dag hebben wij tussen 19:00 en 20:30 maar 1mpbs/8mbps.
eventueel kun je er ook een digitale schakelklok tussen monteren, dat hij bijvoorbeeld om 18.00 de stroom er af gooit en dan na 5 minuten ofzo er weer op.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of zo'n klik aan klik uit setje. Gebruik ik ook. kan ik de router en de modem mee aan en uitschakelen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 22:55

Silasje

www.Entjes.eu

Bedoel jij z'n kastje wat je normaal gesproken achter je lampje achter de bank plaatst? met afstandbediening?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Maranello schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:56:
[...]

....de Cisco interactieve recorder een behoorlijke sluipverbruiker is in standby, rond de 18Watt uit mijn hoofd ....
Is het tegenwoordig niet plicht om apparaten te verkopen / aan te bieden die een standby verbruik hebben van minder dan 1 Watt?

Vastgelegd in de wetgeving via "VERORDENING (EG) Nr. 1275/2008 VAN DE COMMISSIE
van 17 december 2008 tot vaststelling van uitvoeringsbepalingen van Richtlijn 2005/32/EG van het Europees Parlement en de Raad, wat betreft voorschriften inzake ecologisch ontwerp voor het elektriciteitsverbruik van
elektrische en elektronische huishoud- en kantoorapparatuur in de stand by-stand en de uit-stand".

In de tekst van bijlage I staat de betroffen consumentenapparatuur genoemd:
  • Radiotoestellen
  • Televisietoestellen
  • Videocamera’s
  • Videorecorders
  • Hifi-recorders
  • Geluidsversterkers
  • Huisbioscoopsystemen
  • Muziekinstrumenten
  • en andere apparatuur voor het opnemen of weergeven van geluid of beelden, waaronder signalen of andere beeld- en geluidverspreidingstechnieken dan telecommunicatie
Waarbij de Ziggo decoder onder de laatste categorie valt. Ziggo is daarmee volgens mijn interpretatie in overtreding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo

Dit lees ik ook eerder in het topic, een bekend probleem dus. Ook wordt er dan gereageerd met "reset het ubee modem".
Prima, als dat de oplossing is doen we dat. Nu is het probleem dat dat ubee modem in de meterkast staat waar een kapstok voorlangs gemaakt is. Dus om elke dag die kapstok leeg te trekken en de boel te verkassen is niet handig. Dus wil ik graag vanaf mijn PC het modem resetten.

Ik weet dat dat ding mij een 192.168.1.... adres geeft als mijn PC rechtstreeks op het kreng aansluit. Alleen heb ik er een netgear router achter hangen welke in de 10.0.0... reeks een IP uitdeelt.

Als ik in mijn browser 192.168.1.1 intype om bij dat ziggo kreng te komen, kan ik er niet bij. omdat ik een 10.0.0.6 IP heb. Is er toch een manier om wel in dat kreng te komen, zodat ik die via de browser kan resetten?

ps. ik heb het probleem bij anderen meegemaakt, zij hebben een monteur op laten draven. de monteur vroeg naderhand geld voor de "reparatie". Het probleem is wel opgelost btw. Geld vragen voor zulke dingen is toch niet terrecht? als ziggo niet leverd waar je voor betaald is dat toch hun plicht?
DHCP range van de Netgear ook in het 192.168.1.xxx bereik instellen. Bijvoorbeeld:

Ubee is 192.168.1.1
Netgear LAN IP 192.168.1.2 vast instellen
DHCP range van de Netgear laten beginnen op 192.168.1.20
In de Netgear het IP van de Ubee als Gateway en DNS server instellen.

Maar heeft de Ubee standaard niet een ander IP (192.168.178.1 net zoals de Cisco)?

Of, Ubee de DHCP laten verzorgen en de DHCP funktionaliteit van de Netgear uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 25-10 13:12

Nox

Noxiuz

Masimo schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:50:
[...]

Is het tegenwoordig niet plicht om apparaten te verkopen / aan te bieden die een standby verbruik hebben van minder dan 1 Watt?

Vastgelegd in de wetgeving via "VERORDENING (EG) Nr. 1275/2008 VAN DE COMMISSIE
van 17 december 2008 tot vaststelling van uitvoeringsbepalingen van Richtlijn 2005/32/EG van het Europees Parlement en de Raad, wat betreft voorschriften inzake ecologisch ontwerp voor het elektriciteitsverbruik van
elektrische en elektronische huishoud- en kantoorapparatuur in de stand by-stand en de uit-stand".

In de tekst van bijlage I staat de betroffen consumentenapparatuur genoemd:
  • Radiotoestellen
  • Televisietoestellen
  • Videocamera’s
  • Videorecorders
  • Hifi-recorders
  • Geluidsversterkers
  • Huisbioscoopsystemen
  • Muziekinstrumenten
  • en andere apparatuur voor het opnemen of weergeven van geluid of beelden, waaronder signalen of andere beeld- en geluidverspreidingstechnieken dan telecommunicatie
Waarbij de Ziggo decoder onder de laatste categorie valt. Ziggo is daarmee volgens mijn interpretatie in overtreding.
Ik denk niet dat die in standby staat dan. Dan is hij gewoon idle, en dat is heul wat anders. Standby kan hij wel maar dan broodkast hij geen SSID e.d.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
NoxiuZ schreef op woensdag 25 april 2012 @ 00:43:
[...]

Ik denk niet dat die in standby staat dan. Dan is hij gewoon idle, en dat is heul wat anders. Standby kan hij wel maar dan broodkast hij geen SSID e.d.
Hij heeft het over de PVR he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Sinds wanneer moet je betalen voor Uitzending Gemist??! Wil 'De allerslechtst chauffeur van Nederland' terugkijken, maar krojg de melding dat ik Ziggo moet bellen omdat het een apart pakket is???!!

Edit:
Ook bij de films van TV Standaard krijg ik die melding...

[ Voor 14% gewijzigd door Peter_Aragorn op 25-04-2012 08:25 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Peter_Aragorn schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:22:
Sinds wanneer moet je betalen voor Uitzending Gemist??! Wil 'De allerslechtst chauffeur van Nederland' terugkijken, maar krojg de melding dat ik Ziggo moet bellen omdat het een apart pakket is???!!

Edit:
Ook bij de films van TV Standaard krijg ik die melding...
Laatst mailtje van Ziggo. ;)
Ziggo werkt voortdurend aan het verbeteren van zijn diensten. Zo ook voor u. Daarmee garanderen we u een hoge kwaliteit televisie, telefonie en internet.

In de nacht van dinsdag 24 op woensdag 25 april 2012 vinden er tussen 22.00 en 7.00 uur werkzaamheden aan Interactieve Televisie plaats. Omdat de werkzaamheden in ons netwerk plaatsvinden, hoeft u hiervoor niets te doen. Houdt u er wel rekening mee dat u tijdens deze werkzaamheden geen gebruik kunt maken van het menu van Interactieve Televisie. Uiteraard doen wij er alles aan om de overlast zo veel mogelijk te beperken.

De werkzaamheden betreffen de volgende diensten van Ziggo:
• Gemiste programma’s terugkijken via TV Gemist.
• Films en series bestellen met On Demand.

Interactieve Televisie tijdelijk niet beschikbaar
Wilt u op dinsdag 24 april een programma On Demand of via TV Gemist kijken, dan raden wij u aan de uitzending ruim vóór 22.00 uur te bestellen en te kijken. Tussen 22.00 uur ’s avonds en 7.00 uur ’ s ochtends is het niet mogelijk om programma’s via On Demand en TV Gemist te bekijken of het menu van Interactieve Televisie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Oooh ja, vergeten. Is wat uitgelopen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:50

greatgonzo

schit-te-rend!

[...]

Ok, even filosoferen:
- Heb een lokaal abonnement, met een Ziggo abonnement voor digitale TV (€0, ivm lokale kosten. Een vreemde constructie, maar het is nu eenmaal zo)
- Dit kan ik na verhuizing rustig laten bestaan, ik betaal immers toch niets. Ik houd wel de decoder en smartcard.
- kan ik nu dit aansluiten op elke willekeurige kabel, of moet je echt Ziggo op dat adres geregistreerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
NoxiuZ schreef op woensdag 25 april 2012 @ 00:43:
[...]
Standby is met de "powerknop" op de afstandsbediening. Niet anders dan je bij een tv zou doen dus. De powerknop op de voorkant van de Cisco doet hetzelfde. Standby is herkenbaar aan dat het apparaat de klok toont. Het maakt overigens niet uit of er een opname geprogrammeerd staat of niet. Hij schiet uiteraard wel kort voor de opname wel aan om even na het einde van de opname weer in standby te gaat. Aan de achterkant van het apparaat onder de power-aansluiting zit een "hard-off" schakelaar. Daarmee kan je dus de stroom van het apparaat halen zonder de stekker eruit te halen.
tiguan schreef op woensdag 25 april 2012 @ 00:46:
[...]
Hij heeft het over de PVR he ;)
Ja, de Cisco PVR die Ziggo zelf levert: 8485DVB. Vorig jaar geleverd. Schijnt dat er ook nog een 8455DVB is, die ze daarvoor nog leverde.

[ Voor 4% gewijzigd door Maranello op 25-04-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Yeey goed geregeld man, telefoon doet het niet meer en ik heb nog steeds dat pakket van ziggo niet ontvangen. Ze weten wel hoe ze nieuwe klanten moeten begroeten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
... Ik weet dat dat ding mij een 192.168.1.... adres geeft als mijn PC rechtstreeks op het kreng aansluit. Alleen heb ik er een netgear router achter hangen welke in de 10.0.0... reeks een IP uitdeelt.

...
Laat je netgear router adressen uitdelen in een ander netwerk dan 10.0.0.xxx, bijvoorbeeld 192.168.x.0. "Onderwater" gebruikt ziggo ook het 10.x.y.z netwerk om je modem te configureren. Waarschijnlijk werkt het dan wel, en hoef je ook niet te schelden. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
greatgonzo schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:35:
[...]

Ok, even filosoferen:
- Heb een lokaal abonnement, met een Ziggo abonnement voor digitale TV (€0, ivm lokale kosten. Een vreemde constructie, maar het is nu eenmaal zo)
- Dit kan ik na verhuizing rustig laten bestaan, ik betaal immers toch niets. Ik houd wel de decoder en smartcard.
- kan ik nu dit aansluiten op elke willekeurige kabel, of moet je echt Ziggo op dat adres geregistreerd hebben?
Als er een Ziggo-signaal op die betreffende aansluiting zit, ja. Is die aansluiting afgesloten dan is dat wat lastiger uiteraard.
Belangrijkste is dat die smartcard geactiveerd is met een actief TV-abbonement. Is dat zo dan is er geen probleem om een reizende Ziggo-klant te zijn. Wederom mits er een actief coax-signaal op dat adres is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Hmm, Gemist werkt nog steeds niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
job schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:10:
[...]

Wifi in mijn laptop is een Intel Wifi Link 5100 AGN en uitgerust met de nieuwste driver. Werkt met alles perfect samen, behalve blijkbaar met de Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Weet iemand eigenlijk welke DECT telefoon Ziggo levert bij alles-1-een ? Ik had 'm besteld maar kennelijk is er iets mis gegaan met m'n bestelling. Dus ik wil 'm los gaan kopen, zal wel voordeliger zijn ook.

Oh ik heb 'm al gevonden op de Ziggo site. De Siemens Gigaset AS300.

Thanks Timmert, kennelijk hebben ze alweer een nieuwer model.

[ Voor 27% gewijzigd door tiguan op 25-04-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

tiguan schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:26:
Weet iemand eigenlijk welke DECT telefoon Ziggo levert bij alles-1-een ? Ik had 'm besteld maar kennelijk is er iets mis gegaan met m'n bestelling. Dus ik wil 'm los gaan kopen, zal wel voordeliger zijn ook.
Volgens mij is dat de AS180, maar dan met een losse DECT zender. Dat is wel ideaal in meterkastsituaties :)

[ Voor 10% gewijzigd door Timmert op 25-04-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
zo het was even puzzelen maar dat alles in 1 pakket geinstaleerd gekregen en alles werkt. Ben trouwens in eerste instantie niet zo onder de indruk van de interactieve decoder maarja nog maar eens de tijd nemen om de mogelijkheden door te spitten.

Ik haal 49mbit down en 4,5mbit up iets onder de 50/5 maar goed genoeg als je van adsl af komt is het al snel beter ^^ heerlijk om een download gewoon met 5,8mb/s binnen te zien komen

morgen alleen even wat utp schoentjes halen moet even wat kabel inkorten en omleggen dan is alles weer netjes weg gewerkt.

[ Voor 12% gewijzigd door haakjesluiten op 25-04-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:50
Crazyanz schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:21:
zo het was even puzzelen maar dat alles in 1 pakket geinstaleerd gekregen en alles werkt.
Pakket alsnog, krap aan op tijd, binnen gekregen dus?
Pagina: 1 ... 181 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!