LuPo schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:34:
Mijn internet is de laatste dagen erg sloom. Zowel wireless (Windows laptop en iMac) als bedraad (PlayStation 3, Apple TV). Ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen met zoeken naar een oplossing. Ik heb alles aangesloten op een Cisco WiFi-modem van Ziggo.
Het vreemde is dat het volgens mij niet licht aan de snelheid, die is wel normaal. Ik heb namelijk Alles-in-1 basis. Het lijkt meer een probleem te zijn dat het Cisco WiFi-modem het allemaal niet aankan en heel lang erover doet voordat hij een 'reactie' geeft. Webpagina's zijn heel lang aan het laden en ineens gaat het dan heel snel.
Is dit op te lossen door het WiFi modem in bridge-modus te zetten en bijv. een airport express als router te laten fungeren?
Ik was de wifi van het Cisco-modem al twee uurtjes na het aansluiten en aktiveren van Ai1 zat.
Ingesteld op hetzelfde kanaal / SSID als mijn Netgear WNDR3700, die ik gebruikte als accesspoint bij mijn Telfort VDSL modem. Die laatste stond niet in bridge-mode trouwens.
Vervolgens Netgear uitgeschakeld en met de Cisco-wifi aan de gang. Zoals gezegd, enorm fluctuerende wifi ontvangst en dus ook downloadsnelheden. Via UTP wel alles stabiel en maximale snelheid.
Precies zoals jij beschrijft: langzaam laden van websites, en dan weer snel.
Usenet downloads hetzelfde beeld: snel (5MB/sec), langzaam (185kB/sec), snel (2MB/sec), langzaam (500kB/sec), ...., etc.
Een scan met InSSIDer liet overduidelijk zien dat de oorzaak bij de Wifi van de Cisco lag. Signaalsterkte all over the place.
Cisco-wifi uitgeschakeld en de Netgear wifi accesspoint eraan gehangen. En meteen weer stabiel wifi.
Cisco staat niet in bridge! Hij doet zijn werk als DHCP server, en als router, met daarop aangesloten de Netgear, een TV en mediaplayer, namelijk prima (mits goed ingesteld).
Mijn conclusie: Cisco wifi is bagger. Het signaal lijkt onbelast redelijk constant, maar als het wifi-netwerk belast wordt, dan stort ie in.
Mijn advies moge duidelijk zijn.
[
Voor 6% gewijzigd door
Masimo op 23-04-2012 22:26
]