Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

icecreamfarmer schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:05:
zou het kunnen dat de wifi van die ubee dingen na een jaar minder wordt?
Sinds een week heb ik op een plek waar ik eerst normaal kon internetten opeens wegvallende verbindingen en extreem lage verbindingssnelheden.
Ik denk eerder dat een paar buren inmiddels ook een draadloos netwerk hebben en jullie elkaar gewoon lekker aan het storen zijn...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
TFHfony schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:36:
[...]

Ik denk eerder dat een paar buren inmiddels ook een draadloos netwerk hebben en jullie elkaar gewoon lekker aan het storen zijn...
Inderdaad, dat had ik ook. De meeste netwerken waren ook nog eens verborgen dus ik dacht de hele tijd dat er weinig in de buurt zat. Maar met wifi scanner op mijn telefoon kwamen er opeens veeeel meer boven water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37

icecreamfarmer

en het is

TFHfony schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:36:
[...]

Dat dacht ik ook maar de mijne overstemd de nieuwe van de buren 5 maal plus we zitten op een ander kanaal.
(2 om 3) Probleem is alleen dat beneden rond kanaal 8 druk is en boven rond kanaal 3 er een zit.

Volgens insidder zit ik op -50.

Maar zal het kanaal nog eens veranderen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raaar, nu een paar avonden en soms overdag een hele langzame verbinding van 1mbps terwijl dit 50mbps moet zijn.

Kan geeneens normaal youtube filmpjes kijken, alles al ge-reset modem/router etc.
Ziggo geeft ook geen storing door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:22

fjs

PSN: ftltc

Wanneer zou er nu eens een verhoging komen van aie. Mog zo langzamerhand wel eens.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 05:12
Snowwie schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 00:02:
[...]

Maakt geen verschil, zowel draadloos als via kabel.

Op de modem is de draadloze en routerfunctie uitgeschakeld. Die staan aan op mijn router.

Via een andere Tweaker heb ik begrepen dat de Power Level van de Upstream beter niet boven de
50.0 dBmV kan zijn, dit is wel de huidige waarde die mijn modem status aangeeft.

Download waarden:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -0.5 dBmV 42.5 dB
Channel 2: -2.3 dBmV 41.2 dB
Channel 3: -2.2 dBmV 41.4 dB
Channel 4: -1.8 dBmV 41.8 dB
Channel 5: -2.2 dBmV 41.5 dB
Channel 6: -0.2 dBmV 42.5 dB
Channel 7: -0.3 dBmV 42.4 dB
Channel 8: -0.4 dBmV 42.5 dB
De - waardes moet geloof ik niet.... als het goed is zijn dat de power waardes. Die moeten boven de 0 zijn?! Of heb ik dit nu helemaal fout. Dat kan betekenen dat je idd een zeer instabiele verbinding hebt....

En wat gebeurt er als je rechtstreeks verbinding maakt met de ziggo modem/router? Heb je er dan ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:34:
Dat dacht ik ook maar de mijne overstemd de nieuwe van de buren 5 maal plus we zitten op een ander kanaal.
(2 om 3)
kanaal 2 en 3 overlappen.
http://upload.wikimedia.o...nels_(802.11b,g_WLAN).png

Het handigste is om het sterkte kanaal in jouw huis te uit te zoeken, en voor je eigen router een kanaal te kiezen wat daarmee niet overlapt.
Giga_ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:41:
De - waardes moet geloof ik niet.... als het goed is zijn dat de power waardes. Die moeten boven de 0 zijn?! Of heb ik dit nu helemaal fout. Dat kan betekenen dat je idd een zeer instabiele verbinding hebt....

En wat gebeurt er als je rechtstreeks verbinding maakt met de ziggo modem/router? Heb je er dan ook last van?
Negatieve waarden kunnen prima. Het powerlevel geeft aan hoe sterk het signaal binnenkomt tov de ideale waarde. Komt het wat zwak binnen (- waarden) of te sterk (+ waarden). Een deel kan gecompenseerd worden, maar niet alles. Alles tussen de -3 en +6 is goed.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 14-08-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
job schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:58:
[...]

Het handigste is om het sterkte kanaal in jouw huis te uit te zoeken, en voor je eigen router een kanaal te kiezen wat daarmee niet overlapt.

[...]

Negatieve waarden kunnen prima. Alles tussen de -3 en +6 is goed.
Mooi om te weten. Ik heb alles op 3. Perfect dus:)

Dan snap ik zijn probleem ook niet echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 19:12
fjs schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:33:
Wanneer zou er nu eens een verhoging komen van aie. Mog zo langzamerhand wel eens.
Omg dat is 30 maart dit jaar voor het laatst gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:25
[...]
Negatieve waarden kunnen prima. Het powerlevel geeft aan hoe sterk het signaal binnenkomt tov de ideale waarde. Komt het wat zwak binnen (- waarden) of te sterk (+ waarden). Een deel kan gecompenseerd worden, maar niet alles. Alles tussen de -3 en +6 is goed.
Die van mij varieert rond de -6 en -7. Hoeft op zich niet erg te zijn, er staat een SNR tegenover van ruim 40dB. Signaal is eigenlijk te zwak, maar omdat er weinig ruis in zit kan de modem dat signaal alsnog versterken zonder problemen.
Mocht het in mijn geval voor problemen gaan zorgen, dan is de UMU-01 de eerste die eraan gaat geloven. Dat ding dempt 10dB, terwijl een normale 2weg splitter zoals UPC die levert bij hun installatiepakketjes maar 3.6dB dempt. Versterker gaat er niet komen, ik heb hier maar 1 televisie en interactief zit ik toch niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:51:
Omg dat is 30 maart dit jaar voor het laatst gebeurd...
Nee? Denk dat je in de war bent met AIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:22

fjs

PSN: ftltc

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 06:19:
[...]

Inderdaad. Is al een tijd geleden dat AIE verhoogd werd. Helemaal als je het nu bekijkt icm glasvezel.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

[...]

[...]

Dat weet ik maar de mijne overstemt sterk.
Heb het kanaal trouwens aangepast en het is nu stabieler.
Overigens lijkt het erop dat de ubee niet goed met de kanalen 9 en hoger om kan gaan, ik krijg dan met geen enkel apparaat meer een verbinding en na het opnieuw opstarten van de modem staat hij weer terug bij 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 06:19:
[...]

Oh ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Is het nu werkelijk niet mogelijk om op de Cisco 8485 de volgorde van minstens de favorietenlijst zelf in te stellen? Ik kan het haast niet geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 13-09 22:36
nee de 8485 moet je weggooien of terugsturen, is een retired device :=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb hier 3 LG led tv's met een CI+ module, maar op alle drie hebben we last dat sbs6 om de 20 minuten of zoiets uitvalt. Eerst een bericht van geen signaal, dan scrambled en dan is het er weer. Zijne r meer mensen die dat hebben? Gebeurt alleen bij sbs6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
sander817 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:52:
ik heb hier 3 LG led tv's met een CI+ module, maar op alle drie hebben we last dat sbs6 om de 20 minuten of zoiets uitvalt. Eerst een bericht van geen signaal, dan scrambled en dan is het er weer. Zijne r meer mensen die dat hebben? Gebeurt alleen bij sbs6
Is niet alleen bij SBS6. je hebt alleen nog niet verder gekeken dan SBS6.

Als het goed is moet als het probleem zich voordoet ook nog 4 andere kanalen hetzelfde hebben. Ik weet dat RTL4 en TV538 op 1 lijn zitten. De monteur vertelde dat dit evenredig toenam dus aangezien er 2 kanalen tussen RTL4 en SBS6 zitten jij vanaf TV538 3 kanalen verder dezelfde problemen ervaren, wij hebben dit ook gehad.

Het ligt volgens de monteur die hier toen was voor 9/10 gevallen aan slechte bekabeling, maar dat wordt toch nooit toegegeven. In dat geval vervangen hun alleen de kabel van muur tot modem, als het probleem zich dan nogsteeds voordoet is het je eigen probleem.

Daarnaat kan je WIFI storen met je draadloze signaal, aangezien jij aangeeft dat het op ELKE tv is is deze kans alleen aannemenlijk als je router naast je modem staat en slechte bekabeling hebt gebruikt.

Ook kan er een kabel loszitten bij de versterker of is de versterker zelfs helemaal kapot.

Als allerlaatste kan het ook zo zijn dat je decoder kapot is, gek genoeg heeft dat invloed op de rest van het huis.. Dit kan je zelf checken door op je decoder naar MENU te gaan. Instellingen en dan te kiezen voor INFO. De ber waardes moeten 0.0 zijn en bij signaal MOET 1 van de 2 tuners op 100% staan.

Succes met al deze opties:) Onthoud, 9 van de 10 keer is het je bekabeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

goed antwoord :)
ik zal eens gaan proberen. Dit heb ik nog niet gehoord

Maar waarom dan alleen op die kanalen?
Daarnaat kan je WIFI storen met je draadloze signaal, aangezien jij aangeeft dat het op ELKE tv is is deze kans alleen aannemenlijk als je router naast je modem staat en slechte bekabeling hebt gebruik
wat heeft het modem/draadloze signaal met het tv signaal te maken? Router staat op ca 1 mtr van het modem, of slaat de straling van de router op het kabelsignaal als je 'slechte' bekabeling gebruikt?

zoals gezegd gebruik ik geen decoder maar een ci+ module. Signaal staat overal op 100%

[ Voor 83% gewijzigd door sander817 op 15-08-2012 23:34 ]

Verwijderd

[knip]

Een kabelmodem kan werken tussen -15 en +15 dBmV. Als je modem tegen de rand aanzit, hoeft het niet te betekenen dat je lijn instabiel wordt. In veel gevallen blijft de lijn gewoon net zo stabiel als met de ideale waarden, dus zo rond de 0 dBmV. Je moet dan wel kijken hoeveel correctables en uncorrectables je hebt. Als de laatste erg hoog is, dan is er wel serieus iets aan de hand met de bekabeling (binnens- of buitenshuis).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 07:29 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op het ziggo gebruikersforum gaat het gerucht dat in Q1 dit de nieuwe snelheden worden :+

Z1: 8/1 -> 10/2
Z2: 30/3 -> 50/5
Z3: 80/8 -> 100/10

AI Basis: 10/1 -> 15/2
AI Plus: 50/5 -> 70/10
AI Extra: 120/10 -> 140/25

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
^^ Ja, dat las ik ook... al heb ik er op dit moment mijn twijfels bij omdat je dit soort roddels wel vaker voorbij ziet komen :) Desalniettemin, een verhoging van dit niveau zou inschakeling van extra uploadkanalen vereisen, vermoedelijk zelfs alle 4 gezien het feit dat 2 uploaders anders de hele boel dicht kunnen trekken.

[ Voor 4% gewijzigd door Guere op 16-08-2012 10:42 ]

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ipv 140/25 heb ik liever 120 - 50 ofzo. Maar goed Henk & Ingrid interesseert upload waarschijnlijk toch niet zo veel. Ik juich het wel toe btw.

• Jasper Janssen
wvkreg schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:32:
nee de 8485 moet je weggooien of terugsturen, is een retired device :=)
Ik heb destijds m'n ouders een Humax 5200c laten kopen, die is ook al niet heel briljant voor iemand die Windows Media Center gewend is, maar ik heb nu ik toch internet nam de 8485 met veel korting gekocht omdat ik zelf toch niet veel tv kijk... maar jezus christus wat een disappointing device is dat. De interface is zo geanimeerd dat de CPU van het ding 'm niet kan drawen op een fatsoenlijke framerate, dus daar zit iemand echt te slapen bij de firmware designers (ik kijk naar jullie, ziggo).

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
hjs schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:26:
Op het ziggo gebruikersforum gaat het gerucht dat in Q1 dit de nieuwe snelheden worden :+

alles hoger dan 50 down is toch discutabel? >:)
maar wanneer komen de symetrische abonnementen nu een keer?
30-30 of 50-50 of desnoods als optie met bijbetaling.
Ziggo laat daar echt kansen/geld liggen liggen.

• Jasper Janssen
Spekkie99 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:50:
[...]

alles hoger dan 50 down is toch discutabel? >:)
maar wanneer komen de symetrische abonnementen nu een keer?
30-30 of 50-50 of desnoods als optie met bijbetaling.
Ziggo laat daar echt kansen/geld liggen liggen.
Mensen die die upload willen hebben zijn nu verplicht ook hele hoge downloadsnelheden te hebben. Als er een midrange geprijsd abonnement was dat betere upload dan had ik geen AI1 Extra hoeven nemen. Ik denk dat er meer mensen betalen voor een te-hoge download snelheid nu dan dat er in dat geval zouden gaan bijbetalen voor meer upload.

Verwijderd

hjs schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:26:

Een user met 1 post die meldt dat hij dit uit 'betrouwbare bron' heeft..
Right..

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:06:
[...]

Een user met 1 post die meldt dat hij dit uit 'betrouwbare bron' heeft..
Right..
Hier hetzelfde vooral de verhoging van ai plus is absurd.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:01
Waar zegt hij dan dat het een betrouwbare bron is? Hij spreekt van geruchten op een forum, niets meer en niets minder.

Overigens ben ik meer benieuwd naar de prijsstijgingen bij Ziggo per 1 oktober (btw). Heeft iemand hier daar al een brief over ontvangen? Mijn internetprovider verhoogt alle tarieven dus met 2% per die datum, doet Ziggo dat ook?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dcl! schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:54:
Waar zegt hij dan dat het een betrouwbare bron is? Hij spreekt van geruchten op een forum, niets meer en niets minder.

Overigens ben ik meer benieuwd naar de prijsstijgingen bij Ziggo per 1 oktober (btw). Heeft iemand hier daar al een brief over ontvangen? Mijn internetprovider verhoogt alle tarieven dus met 2% per die datum, doet Ziggo dat ook?
kans is aanwezig, dat is gewoon normaal hoor.
inflatiecorrectie en kostendekking, aangezien salarissen van medewerkers ook net zo hard stijgen.

Verwijderd

Nou, mijn ervaring met de Ziggo klantenservice is er niet beter op geworden de afgelopen maand. 6 telefoontjes, 2 monteurs en een uitgebreide case history later komen ze nog steeds aan met 'wilt u het stekkertje achter uit het kastje..'!
Niet om het hele probleem op tafel te gooien, maar er zijn grenzen...
Afgelopen maandag gebeld, een of andere Ahmed die aan komt zetten met 'alles komt goed meneer, ik ga het voor u regelen' en vervolgens geen afspraak nakomt of zelfs ook maar iets in het systeem noteert!

Na nog eens twee telefoontjes is mn case nu gelukkig opgenomen door afdeling Klachten en wordt er nu fatsoenlijk naar het probleem gekeken.
Wat een drama met die mensen op de 'help'desk...

• FreshMaker
  • Niet online
Gisteren en vorige week voor 2 verschillende mensen contact opgenomen.
Beide gesprekken waren binnen 10 minuten opgelost, dus het zijn momentopname's

Wat mij opvalt is dat heel veel bellers de helpdesk bellen met het idee dat ze het al zelf beter weten dan de medewerker.
vaak is dan de meewerking van de klant al niet aanwezig, omdat ze een actie willen laten uitvoeren, die niet direct mag gedaan worden, ivm de belscript regels.

• Giga_
Als je zeikt over de helpdesk van ziggo heb je het OF niet getroffen OF je hebt zelf een steekje los.

Als je 6 telefoontjes nodig hebt en 2 monteurs (wat ik al apart vindt wat ze sturen geen tweede monteur voor hetzelfde probleem, dan is het op zn eigen initiatief geweest) dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan jezelf.

Ik heb nog nooit zo'n professionele helpdesk meegemaakt dan Ziggo, veel bedrijven kunnen daar een voorbeeld aan nemen.

Niet dat ik geen problemen heb gehad met ziggo ofzo, ik denk dat ik al meer dan 6 uur aan de lijn heb gehangen in 2 jaar. Het is alleen een helpdesk die ook echt doet wat ze kunnen

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

als de hierboven genoemde snelheidsupgrades kloppen dan vind ik de upgrade voor AiE wel erg mager ten opzichte van de andere abo's, zeker gezien het feit dat dit abonnement bij de vorige snelheidsverhoging helemaal is overgeslagen. En inderdaad, kom nou eens met symmetrische abonnementen. Op glas zijn er al abbo's van 500/500 te krijgen. Jammer dat ik weer net in een gemeente woon waar er geen aandacht voor een glasvezelnetwerk is..

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 23:41
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:05:
Nou, mijn ervaring met de Ziggo klantenservice is er niet beter op geworden de afgelopen maand. 6 telefoontjes, 2 monteurs en een uitgebreide case history later komen ze nog steeds aan met 'wilt u het stekkertje achter uit het kastje..'!
Niet om het hele probleem op tafel te gooien, maar er zijn grenzen...
Afgelopen maandag gebeld, een of andere Ahmed die aan komt zetten met 'alles komt goed meneer, ik ga het voor u regelen' en vervolgens geen afspraak nakomt of zelfs ook maar iets in het systeem noteert!

Na nog eens twee telefoontjes is mn case nu gelukkig opgenomen door afdeling Klachten en wordt er nu fatsoenlijk naar het probleem gekeken.
Wat een drama met die mensen op de 'help'desk...
Je oogst wat je zaait. Ik ben er nu weg maar als ik mensen aan de lijn kreeg met "Ja kijk maar bij mijn klantnummer, daar staat alles" dan was ik er verder ook wel klaar mee.
OF de befaamde "Ja ik ben IT'er, ik weet hoe dat werkt". Dat zijn nou nét degene die het niet snappen.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

mr.babek schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:35:
als de hierboven genoemde snelheidsupgrades kloppen dan vind ik de upgrade voor AiE wel erg mager ten opzichte van de andere abo's, zeker gezien het feit dat dit abonnement bij de vorige snelheidsverhoging helemaal is overgeslagen..
Dat is dus niet waar. AiE heeft de vorige keer gewoon zijn snelheidsverhoging eerdere gekregen. AiB en AiP volgend gewoon later.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

TFHfony schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:37:
[...]

Dat is dus niet waar. AiE heeft de vorige keer gewoon zijn snelheidsverhoging eerdere gekregen. AiB en AiP volgend gewoon later.
Het was toch zo dat men destijds schreef dat AIE later dit jaar aan de beurt zou komen? Zou het even op moeten zoeken. Volgens mij hebben de andere abo's 1 snelheidsverhoging meer gehad..En anders mijn excuus.

Maar het punt is dat ik toch wel HEEL graag symmetrische abbo's zou willen zien , voor mijn part tegen meerprijs =)

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:34
Dan moet je naar glasvezel gaan. Ik denk niet dat op korte termijn kabel symmetrische verbindingen gaat aanbieden.

• Giga_
Als ze symmetrisch gaan aanbieden zijn we veel verder van huis... Kunnen we niet meer normaal internetten.. Daar is hun netwerk helemaal niet klaar voor!

Verwijderd

Giga_ schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:34:
Als je zeikt over de helpdesk van ziggo heb je het OF niet getroffen OF je hebt zelf een steekje los.

Als je 6 telefoontjes nodig hebt en 2 monteurs (wat ik al apart vindt wat ze sturen geen tweede monteur voor hetzelfde probleem, dan is het op zn eigen initiatief geweest) dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan jezelf.

Ik heb nog nooit zo'n professionele helpdesk meegemaakt dan Ziggo, veel bedrijven kunnen daar een voorbeeld aan nemen.

Niet dat ik geen problemen heb gehad met ziggo ofzo, ik denk dat ik al meer dan 6 uur aan de lijn heb gehangen in 2 jaar. Het is alleen een helpdesk die ook echt doet wat ze kunnen
Met alle respect, maar als ik bel met precies dezelfde storing en zij willen daarvoor voor de tweede keer een monteur langssturen, waarom heb ik dan een steekje los?
Door de onkunde van de helpdeskmedewerkers moet het allemaal zo omslachtig, niet omdat ik dat graag wil!
Tuurlijk, ik snap dat ze zich aan het script moet houden.. maar ik heb het gelukkig ook al wel eens getroffen dat men wél gewoon naar eigen inzicht handelde. En dan heb je tenminste het idee dat er wat gedaan word. :)

Ik denk dat ik het dan gewoon slecht heb getroffen. Van de 6 waren er naar mijn idee toch minimaal 4 hoogst incompetent om daar op die functie te zitten. :/
FreshMaker schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:09:
Wat mij opvalt is dat heel veel bellers de helpdesk bellen met het idee dat ze het al zelf beter weten dan de medewerker.
vaak is dan de meewerking van de klant al niet aanwezig, omdat ze een actie willen laten uitvoeren, die niet direct mag gedaan worden, ivm de belscript regels.
Nogmaals, ik snap dat ze zich daar aan moeten houden. Maar het is enorm frustrerend als je zelf het probleem al zoverre hebt geanalyseerd en zij met zo'n stappenplan aan komen zetten. Een beetje alsof je als IT-er een huis-tuin-en-keuken handleiding doorleest. Voor je gevoel enorm omslachtig en dat maakt het juist zo frustrerend.

En, wat betreft de medewerking? Dat klopt ja.. in mijn voorgaande voorbeeld had ik het inderdaad even gehad met de betreffende persoon aan de telefoon. Vervolgens opnieuw gebeld en het probleem werd wél direct opgepakt. Daarmee wil ik alleen maar aangeven dat het hele belscript idee behoorlijk frustrerend kan zijn voor iemand die zijn huiswerk doet. :'(
Giga_ schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:52:
Als ze symmetrisch gaan aanbieden zijn we veel verder van huis... Kunnen we niet meer normaal internetten.. Daar is hun netwerk helemaal niet klaar voor!
Is het niet zo dat hun portemonnee hier gewoon niet klaar voor is? Of je op een 100mbit lijntje (bv) nou vol gaat staan blazen de ene kant op, of de andere..
Tuurlijk, vanuit huis uit zou er meer vermogen en bandbreedte moeten zijn, maar vanaf de eerste hop zou het net als ieder ander datapakketje zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 16:33 ]

• Giga_
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:21:
[...]

Met alle respect, maar als ik bel met precies dezelfde storing en zij willen daarvoor voor de tweede keer een monteur langssturen, waarom heb ik dan een steekje los?
Door de onkunde van de helpdeskmedewerkers moet het allemaal zo omslachtig, niet omdat ik dat graag wil!
Tuurlijk, ik snap dat ze zich aan het script moet houden.. maar ik heb het gelukkig ook al wel eens getroffen dat men wél gewoon naar eigen inzicht handelde. En dan heb je tenminste het idee dat er wat gedaan word. :)

Ik denk dat ik het dan gewoon slecht heb getroffen. Van de 6 waren er naar mijn idee toch minimaal 4 hoogst incompetent om daar op die functie te zitten. :/

[...]

Nogmaals, ik snap dat ze zich daar aan moeten houden. Maar het is enorm frustrerend als je zelf het probleem al zoverre hebt geanalyseerd en zij met zo'n stappenplan aan komen zetten. Een beetje alsof je als IT-er een huis-tuin-en-keuken handleiding doorleest. Voor je gevoel enorm omslachtig en dat maakt het juist zo frustrerend.

En, wat betreft de medewerking? Dat klopt ja.. in mijn voorgaande voorbeeld had ik het inderdaad even gehad met de betreffende persoon aan de telefoon. Vervolgens opnieuw gebeld en het probleem werd wél direct opgepakt. Daarmee wil ik alleen maar aangeven dat het hele belscript idee behoorlijk frustrerend kan zijn voor iemand die zijn huiswerk doet. :'(

[...]

Is het niet zo dat hun portemonnee hier gewoon niet klaar voor is? Of je op een 100mbit lijntje (bv) nou vol gaat staan blazen de ene kant op, of de andere..
Tuurlijk, vanuit huis uit zou er meer vermogen en bandbreedte moeten zijn, maar vanaf de eerste hop zou het net als ieder ander datapakketje zijn?
Ik heb het idd wat scheef geformuleerd maar ook hun hebben niet alle kunde. Maar misschien ligt het ook buiten hun macht.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 13:14
Andere mensen ook brief van Ziggo gehad dat je mogelijk geïnfecteerd bent met een worm en dat je maar beter hun beveiligingspakket kan afnemen.. Als je dan belt dan hebben ze geen notitie achtergelaten, wat, wanneer, hoe etc. Enige wat ze konden zeggen is dat ze het aan het modem konden zien :F. 19 augustus wordt ik dus mogelijk afgesloten.... ;w

Email is in ieder geval niet geblokkeerd, wat ze normaal wel doen als je loopt te spammen. Alle pc's hier na gelopen lijkt allemaal in orde te zijn, laatste virus definities en allemaal full scan's gedaan. Met wireshark netwerk traffic bekeken en ook niets raars... Bank rekening is ook nog vol ;)

Slaatje slaan uit panikeren van eindegebruikers? :X

Edit.. Enige wijziging in mijn internet gebruik is dat ik nu eigenlijk altijd ssh sessie open heb en bijna elke week 10 gb + aan video naar youtube upload

[ Voor 10% gewijzigd door GBTW op 16-08-2012 22:21 ]

• tiguan
GBTW schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:19:
Edit.. Enige wijziging in mijn internet gebruik is dat ik nu eigenlijk altijd ssh sessie open heb en bijna elke week 10 gb + aan video naar youtube upload
Opzich niet zo vreemd dat ze dat als een dubieuze wijziging in je verbruik zien. Een normale gebruiker upload waarschijnlijk nog geen eens 1 GB per maand.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 13:14
tiguan schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:23:
[...]

Opzich niet zo vreemd dat ze dat als een dubieuze wijziging in je verbruik zien. Een normale gebruiker upload waarschijnlijk nog geen eens 1 GB per maand.
Ja als ze dan hadden aangegeven wat nou de doorslag heeft gegeven voor het versturen van de brief. :(
THD wist het ook niet, want mensen die die beslissing maken komen nooit aan telefoon. ( heb er gewerkt toen het nog casema was ;) )
Brief was redelijk verwoord als en verkoop praatje, tijdstip is daar ook killer voor....

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de ondertiteling als je kijkt via een ci+ module?
Ik heb geen ondertiteling op o.a. History (zowel hd als gewoon), Discovery Sience, Discovery World, Investigation Discovery.

Kijk ik deze zenders via de Cisco decoder dan heb ik wél de ondertitel.....
Andere zenders zoals bijv. RTL4, SBS6, Net5 hebben wel ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ondertiteling op die zenders zitten niet in het beeld gebakken zoals de Nederlandse commerciële zenders maar zijn DVB-Subs.Deze zul je met je afstandsbediening moeten inschakelen. Misschien kun je ergens in een menu van je tv zetten dat hij altijd NL subs moet tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
in het menu krijg ik dan een extra optie als ik via die dvb kijk.
De ondertiteling heb ik daar dan op dub staan, ik heb meer opties maar die zijn txt varianten.

Maar ik zie de optie niet. Iemand die dit ook heeft?
Ik heb een Panasonic Plasma p50st50...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
tiguan schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:23:
[...]

Upload hier ook regelmatig meer dan een GB op een dag...lijkt me erg sterk dat ze vanuit je data verbruik de conclusie kunnen trekken dat je een worm hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 22:40
lars1980 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:59:
in het menu krijg ik dan een extra optie als ik via die dvb kijk.
De ondertiteling heb ik daar dan op dub staan, ik heb meer opties maar die zijn txt varianten.

Maar ik zie de optie niet. Iemand die dit ook heeft?
Ik heb een Panasonic Plasma p50st50...
Panasonic heeft ook nog een aparte knop om dit aan of uit te zetten. Volgens mij één van de teletekst knoppen (de tweede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
GBTW schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:37:
[...]

Ja als ze dan hadden aangegeven wat nou de doorslag heeft gegeven voor het versturen van de brief. :(
THD wist het ook niet, want mensen die die beslissing maken komen nooit aan telefoon. ( heb er gewerkt toen het nog casema was ;) )
Brief was redelijk verwoord als en verkoop praatje, tijdstip is daar ook killer voor....
Ach ja, ben een weekje afgesloten geweest omdat mijn beveiligingssysteem te veel e-mail stuurde. Kreeg eerst geen-internet, toen 3 dagen later een brief met melding van afsluiting + dreigement dat als het nog eens gebeurde dat ik voor straf een maand geen internet meer zou hebben. Helpdesk was echt stoicijns in eerste instantie, maar uiteindelijk op avond 2 iemand gevonden die mee wilde kijken en uberhaupt wilde kijken waarom ik was afgesloten. Toen op avond 3 weer internet en gebruik de smtp server van Ziggo dus nooit meer. Ging dus om 100 e-mails per dag ofzo, dan ben je spammer, ongeacht aan wie de e-mails gestuurd worden (mezelf). 'Ja meneer, dat zijn nu eenmaal de regels'.

Maarja, nu heb ik eenmaal glasvezel thuis, biedt alleen KPN er diensten op aan. Dat is dus van de regen in de drup :(

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
nooberke schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:51:
[...]

Upload hier ook regelmatig meer dan een GB op een dag...lijkt me erg sterk dat ze vanuit je data verbruik de conclusie kunnen trekken dat je een worm hebt?
Het ging om een wijziging in zijn verbruik. Voorheen deed ie niet 10GB+ per week uploaden en nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:25
Giga_ schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:34:

Optie 3: of je woont in een uitzonderingsgebied die niet gedekt zijn door de belscripts

Ik kom oorspronkelijk uit een uitzonderingsgebied (KabelNoord), waarbij het netwerk in handen is van KabelNoord en het internet onder andere geleverd wordt door Ziggo (ook KabelNoord levert internet, voorheen UPC zelfs ook). In zo'n gebied zijn zoveel uitzonderingen op een 100% ziggo gebied, om er maar een paar te noemen:

- niet-geactiveerde modems komen niet op het netwerk om te activeren
- bij signaalstoringen is Ziggo niet verantwoordelijk, maar KabelNoord
- omdat je geen televisie afneemt van Ziggo heb je dus een los internetpakket, wat volgens de helpdesk niet bestaat

Wat ik dus al meerdere keren heb meegemaakt, bij diverse klanten:
- monteur moet langskomen om een MAC-adres door te bellen, kan niet meer via de helpdesk
- er is wel televisie, maar geen internet. Ziggo bellen, zegt monteur te sturen maar die komt niet, want zal wel KabelNoord storing zijn (kastje -> muur -> kastje?)
- helpdesk bellen om modem te activeren, willen niks voor je doen, want u neemt geen televisie bij ons af dus kunt u ook geen internet afnemen
- digitale televisiepakket met smartcard en ontvanger geleverd krijgen in de pilot fase terwijl Ziggo alleen internet+telefonie kan leveren. Overigens simpel opgelost door een KabelNoord smartcard te kopen :+

Zelf zit ik in een 100% Ziggo gebied, wat dat oplevert:
- aanmelden, pakket thuiskrijgen, aansluiten op vermelde datum -> werkt direct
- helpdesk bellen over packetloss, zelfde dag monteur op de stoep en nieuw modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Ik heb inet via een Ubee EVW3200 maar kan maar geen 2 devices een publiek IP geven. Mijn eigen router is gelukt (mac van beide apparaten in passtrough lijstje gezet) maar een andere apparaat/vm etc. krijgt geen ip. Ik merk wel dat nadat ik het mac heb toegevoegd het apparaat geen ip meer uit de lokale range krijgt dus mac is goed. Kan dit gewoon niet of gaat er iets fout :?

En moeten beide apparaten perse via Port 1 verbonden zijn om dit te laten werken (met switch ertussen dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je krijgt van Ziggo 1 publiek ip-adres (via NAT kun je meerdere apparaten aansluiten). Als je er meer wilt zul je een zakelijk abonnement moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
Arnout schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:59:
[...]

Panasonic heeft ook nog een aparte knop om dit aan of uit te zetten. Volgens mij één van de teletekst knoppen (de tweede).
Ik heb alle knoppen getest maar helaas zonder resultaat.

Iemand nog tips (issue is dat ondertitels niet bij alle zenders op tv komt bij gebruik ci+ module)?? _/-\o_ _/-\o_

Edit: gevonden. Je moet de STILL knop indrukken en opgelost

[ Voor 7% gewijzigd door schwarzenegger op 17-08-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53

Melkaz

Melkazar

Iemand anders ook opgevallen dat de nieuwsgroep snelheid van Ziggo een stuk sneller is dan voorheen?
Ik gebruik Ziggo's eigen dienst in combinatie met sabnzbd en Sick Beard en aangezien alle Amerikaanse series bij ons snacht's worden uitgezonden/released maakt mij de snelheid weinig uit, 2MB/sec of 12MB/sec, what's the difference als je het toch midden in de nacht download.

Dit is wat Ziggo aanbied. Bron https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/nieuwsservice/
Alles-in-1 Extra
Download news Mbit/s 16
Upload Mbit/s 3
ongelimiteerd

Wat dus vertaald in 2MB/sec.

Maar sinds kort haal ik:
Download Gedownload in 1 minute 22 seconds met een gemiddelde van 10.5 MB/sec
Gedownload in 1 minute 58 seconds met een gemiddelde van 7.6 MB/sec

Aardige verhoging dus! Vreemd dat ze hiervoor geen reclame maken of heb ik iets gemist? Als ik terug kijk in mijn sabnzbd logs is de eerste download vermelding die ineens rap ging op 2012-08-14 08:29:20

[ Voor 5% gewijzigd door Melkaz op 18-08-2012 19:52 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:57
Niet alleen dat, ook de retentie is aanmerkelijk langer dan de opgegeven 30 dagen. Onlangs een paar afleveringen gedownload waarvan de oudste toch zo'n 75 dagen geleden was gepost, en die kwam – na parren – volledig binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Zouden ze de servers een upgrade hebben gegeven, of zouden ze hun nieuwsdiensten inmiddels gewoon ergens anders inkopen?

/edit/
Het IP adres van de nieuwsserver lijkt gewoon in de Ziggo range te liggen....

[ Voor 27% gewijzigd door TFHfony op 18-08-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Volgens mij is dat gewoon een foutje...want ik heb alles in een plus en met de Ziggo nieuwsserver haal ik stabiel 5.5MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:24
Kan ik via 4lauch bv een extra smartcard bestellen en deze laten activeren via ziggo klantenservice, met mijn extra pakketten? Bij ziggo betaal je 30 euro voor een extra smartcard namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ja, je kan dat ergens anders bestellen, staat me bij dat ik hem voor twee tientjes ergens gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:30

Nox

Noxiuz

_JGC_ schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:07:
[...]

Optie 3: of je woont in een uitzonderingsgebied die niet gedekt zijn door de belscripts

Ik kom oorspronkelijk uit een uitzonderingsgebied (KabelNoord), waarbij het netwerk in handen is van KabelNoord en het internet onder andere geleverd wordt door Ziggo (ook KabelNoord levert internet, voorheen UPC zelfs ook). In zo'n gebied zijn zoveel uitzonderingen op een 100% ziggo gebied, om er maar een paar te noemen:

- niet-geactiveerde modems komen niet op het netwerk om te activeren
- bij signaalstoringen is Ziggo niet verantwoordelijk, maar KabelNoord
- omdat je geen televisie afneemt van Ziggo heb je dus een los internetpakket, wat volgens de helpdesk niet bestaat

Wat ik dus al meerdere keren heb meegemaakt, bij diverse klanten:
- monteur moet langskomen om een MAC-adres door te bellen, kan niet meer via de helpdesk
- er is wel televisie, maar geen internet. Ziggo bellen, zegt monteur te sturen maar die komt niet, want zal wel KabelNoord storing zijn (kastje -> muur -> kastje?)
- helpdesk bellen om modem te activeren, willen niks voor je doen, want u neemt geen televisie bij ons af dus kunt u ook geen internet afnemen
- digitale televisiepakket met smartcard en ontvanger geleverd krijgen in de pilot fase terwijl Ziggo alleen internet+telefonie kan leveren. Overigens simpel opgelost door een KabelNoord smartcard te kopen :+

Zelf zit ik in een 100% Ziggo gebied, wat dat oplevert:
- aanmelden, pakket thuiskrijgen, aansluiten op vermelde datum -> werkt direct
- helpdesk bellen over packetloss, zelfde dag monteur op de stoep en nieuw modem
Wat een eikels dan. Heb zat internetabonnementen geactiveerd in het systeem met alleen internet Z1 voor studentehuizen e.d. waar alleen de analoge kabel onderdeel was van de huur. Internet ging dan op een v.d. bewoners zijn/haar naam. Kan dus wel :P

Enig idee wanneer EDL No-Go een Go wordt? Ik heb het abonnement laten staan omdat ik dacht lekker voetbal te kunnen kijken en de samenvattingen nu als betalend abonnee ook beschikbaar worden. Daar werd ik vorig jaar echt chago van.

Nu wil ik de samenvatting kijken maar kan ik niet inloggen :(

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Laatst online: 13-02 21:29
Untouchablezz20 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:23:
Kan ik via 4lauch bv een extra smartcard bestellen en deze laten activeren via ziggo klantenservice, met mijn extra pakketten? Bij ziggo betaal je 30 euro voor een extra smartcard namelijk.
Je kunt ook een gratis smartcard krijgen: www.smartcardwinkel.nl :)

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Ook even de ervaring delen met het Cisco EPC3925 modem. Gisteren een AiP geinstalleerd en kom ook tot de conclusie dat de WiFi performance van de Cisco een drama is. Zeer hoge latency van een laptop naar modem, vaak met time-outs gepaard. Dit komt de internet ervaring dus niet ten goede.

Met een aanpassing naar 20MHz channel width en een ander kanaaltje is het al iets beter geworden. Volledig op N met 40MHz channel width is onwerkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Gratis is niet helemaal 'waar'
je moet nl. overstappen naar alles in één extra

per saldo ga je dan wat meer betalen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

FreshMaker schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:57:
[...]

Je krijgt dat gratis voor 2 maanden. Dan kan je het altijd opzeggen (of teruggaan naar je oude abo)?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Laatst online: 13-02 21:29
FreshMaker schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:57:
[...]

TV Extra bedoel je ;).
Na 1 maand kan je weer opzeggen (opzegtermijn van 1 maand).

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:46
Ik heb sinds afgelopen weekend een extra TV aangesloten (ik heb nu in totaal 3 TV's met ziggo smartcards).

De 3e TV (die ook de langste coaxkabel heeft, metertje of 30) geeft nu op bepaalde kanalen RTL7 en NED3 bijv. storing. Signaalte zwak, en een forse BER waarde.

we Hebben alles kabels/stekkers vervangen voor topspul van Hirschman, maar blijkbaar moet er nu toch een versterker komen.

Waar sluit ik deze versterker aan? Voor de 3 TV's, of alleen voor die ene TV :?
En iemand misschien nog een goedkoop adresjes voor zo'n versterker?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het beste is een versterker voor de drie tv's. Het probleem daarmee is dat de kans er is (vooral als de kabellengte veel verschilt) dat je straks twee tv's hebt die een te sterk signaal ontvangen. Een te sterk signaal levert ook storing op.
Er zijn versterkers (duurdere modellen) die op elke uitgang een eigen mate van versterking hebben. Je kan de korste kabel aan de zwakste uitgang hangen. Dat zou de ideale oplossing zijn.

Een goedkope oplossing is een goedkoop versterkertje kopen en deze direct na de opsplitsing van de 3 kabels hangen. De versterker hangt dan (hopelijk) dicht bij het aop, maar voor de 30 meter kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grolsch schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:22:
Waar sluit ik deze versterker aan? Voor de 3 TV's, of alleen voor die ene TV :?
En iemand misschien nog een goedkoop adresjes voor zo'n versterker?
Een versterker altijd aansluiten waar het signaal binnenkomt, anders ga je ruis versterken.

Ziggo levert bij de interactieve ontvanger deze versterker mee;
https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1104285

Deze heeft 4 uitgangen (waarvan de eerste voor je modem, indien je die hebt). Alle uitgangen zijn retour geschikt (voor de modem en interactieve ontvangers). Met elke uitgang andere versterking.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 20-08-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
TFHfony schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:43:
Zouden ze de servers een upgrade hebben gegeven, of zouden ze hun nieuwsdiensten inmiddels gewoon ergens anders inkopen?

/edit/
Het IP adres van de nieuwsserver lijkt gewoon in de Ziggo range te liggen....
Verrot, meteen even op me ultrabook met limited space uitgeprobeerd. Dit apparaat heeft geen fantastische wifi verbinding maar haal op zn max toch ook de 7 mb (wifi) met max van 6 threads.. Mooie backup voor me newsxs account:) Goeie tip mensen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 14-09 13:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

jongetje schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:07:
[...]

Een versterker altijd aansluiten waar het signaal binnenkomt, anders ga je ruis versterken.

Ziggo levert bij de interactieve ontvanger deze versterker mee;
https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1104285

Deze heeft 4 uitgangen (waarvan de eerste voor je modem, indien je die hebt). Alle uitgangen zijn retour geschikt (voor de modem en interactieve ontvangers). Met elke uitgang andere versterking.
Die versterker heeft eergisteren bij mij de geest gegeven. Wellicht door de warmte. Jammer alleen dat er weer 2 telefoontjes nodig waren om dat te kunnen constateren. Nou ja, tijdens de eerste call negeerde de helpdesk medewerker mijn opmerkingen dat ik ook een slecht tv signaal had volledig (blokken in beeld). Hij suggereerde dat dat door een defect modem kwam. Modem toen losgekoppeld en het signaal was nog steeds ruk. Maar daar ging hij niet op in. Hij wilde wel een monteur langs sturen, maar wel onder de dreiging dat als het aan mijn bekabeling lag, het me geld ging kosten! Na het gesprek bedacht ik me dat het wel eens aan de versterker/splitter kon liggen. Deze losgekoppeld et voila, fantastisch beeld weer en het modem had ook super vlot signaal. Nog eens gebeld en de 2e helpdeskert heeft de monteur afgemeld (hoop ik althans ;) ) en een nieuwe versterker op laten sturen.

Wel vervelend dat ik deze paar dagen niet TV kan kijken en kan internetten tegelijkertijd.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Yukkie schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:26:
[...]

Die versterker heeft eergisteren bij mij de geest gegeven. Wellicht door de warmte. Jammer alleen dat er weer 2 telefoontjes nodig waren om dat te kunnen constateren. Nou ja, tijdens de eerste call negeerde de helpdesk medewerker mijn opmerkingen dat ik ook een slecht tv signaal had volledig (blokken in beeld). Hij suggereerde dat dat door een defect modem kwam. Modem toen losgekoppeld en het signaal was nog steeds ruk. Maar daar ging hij niet op in. Hij wilde wel een monteur langs sturen, maar wel onder de dreiging dat als het aan mijn bekabeling lag, het me geld ging kosten! Na het gesprek bedacht ik me dat het wel eens aan de versterker/splitter kon liggen. Deze losgekoppeld et voila, fantastisch beeld weer en het modem had ook super vlot signaal. Nog eens gebeld en de 2e helpdeskert heeft de monteur afgemeld (hoop ik althans ;) ) en een nieuwe versterker op laten sturen.

Wel vervelend dat ik deze paar dagen niet TV kan kijken en kan internetten tegelijkertijd.
Dus wederom krijgt de helpdesk de schuld van slecht inzicht, terwijl het aan jouw eigen/andere apparatuur ligt ?
Ik had hier een half jaar gelijk iets soortgelijks, en na loskoppelen van alle 'tussenstations' eerst internet test
dat was compleet en vol op de snelheid.
Daarna de tv op de verdeelbox, zonder modem en de storing bleef, zodoende was het OF de kabel ( gamma) of de geleverde versterker, na loshalen van de versterker was het beeld weer prima in orde
5 tot 10 minuten helpdesk -> probleem tv -> versterker los = ja beeld goed = nieuwe versterker
48u later lag hij in de bus

Ik voel me soms don quichot, en de moderne molens zijn de helpdeskklagers.

[ Voor 15% gewijzigd door FreshMaker op 22-08-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Yukkie schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:26:
[...]

Heb je niet nog een Tratec UMU-01 in huis?
Dan kan je wel TV kijken en internetten tegelijk alleen heb je geen I-TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
FreshMaker schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:08:
[...]

Dus wederom krijgt de helpdesk de schuld van slecht inzicht, terwijl het aan jouw eigen/andere apparatuur ligt ?
Ik had hier een half jaar gelijk iets soortgelijks, en na loskoppelen van alle 'tussenstations' eerst internet test
Daarna de tv op de verdeelbox, zonder modem en de storing bleef, zodoende was het OF de kabel ( gamma) of de geleverde versterker, na loshalen van de versterker was het beeld weer prima in orde
5 tot 10 minuten helpdesk -> probleem tv -> versterker los = ja beeld goed = nieuwe versterker

Welkom in het nu - waar het nooit aan 'jezelf' ligt :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:18:
[...]

Welkom in het nu - waar het nooit aan 'jezelf' ligt :+
nja, maar dat is niet alleen bij Ziggo, dat loopt door tot op de werkvloer en in het sociale leven.

"we" worden oud, mij is aangeleerd om eerst zelf te zoeken, en dan pas ergens anders te kijken.
in "mijn" tijd had de c=64 geen helpdesk voor het inbouwen van de speeddisk-rommodule, maar een kopievelletje met 4 soldeerpunten.

misschien is mijn garantie-ondersteuning daarom wel altijd verdwenen na de eerste paar weken, aangezien als iets een schroef heeft, er ook iets achter zit, wat ik wil zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Abonnement Vanaf 1 oktober
Internet Z2 40 / 4 Mbit/s
Alles-in-1 Plus 60 / 6 Mbit/s

Dit worden de nieuwe snelheden!

[ Voor 13% gewijzigd door Sydney08 op 22-08-2012 13:06 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Spacey23 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:33:
Abonnement Tot 1 oktober Vanaf 1 oktober
Internet Z2 30 / 3 Mbit/s 40 / 4 Mbit/s
Alles-in-1 Plus 50 / 5 Mbit/s 60 / 6 Mbit/s

Oh wat lief dat ze Plus weer verhogen :D
En wat is de bron? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Dennis-L schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:34:
[...]

Oh wat lief dat ze Plus weer verhogen :D
En wat is de bron? :+
Dit is zojuist gecommuniceerd naar de Ziggo mederwerkers. Het mag tevens gecommuniceerd worden naar de klanten. Als je dus belt, dan krijg je hetzelfde antwoord :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Spacey23 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:33:
Abonnement Tot 1 oktober Vanaf 1 oktober
Internet Z2 30 / 3 Mbit/s 40 / 4 Mbit/s
Alles-in-1 Plus 50 / 5 Mbit/s 60 / 6 Mbit/s

En alles in 1 Extra? Anders ga ik binnenkort maar eens bezuinigen (naar plus).

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Spacey23 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:41:
[...]

Dit is zojuist gecommuniceerd naar de Ziggo mederwerkers. Het mag tevens gecommuniceerd worden naar de klanten. Als je dus belt, dan krijg je hetzelfde antwoord :)
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Coach4All schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:49:
[...]

Heb ik vorig jaar gedaan, tot nog toe geen spijt van gehad.
met telefonie, lager tvpakket en snelheid minderen, bespaar ik me zo'n 40 euro in de maand nu.
120/10 is leuk, op papier, maar in de praktijk blijk 'ik' er gewoon te weinig van te "genieten"
Het enige wat ik (een beetje) miste is de upload, en dat gaat dan nu schijnbaar weer omhoog, zij het 'maar' 1mbit

60/6 is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Ik heb ook bezuinigd, naar AiE Basis, dus 10/1. Zou toch leuk zijn als daar iets van groei in komt...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simpel vraagje: welke humax kan hd afspelen? Ik zoek alleen afspelen, geen opname humax.

Is dat de IRHD-5000C ? Ik vermoed van wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Coach4All schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:49:
[...]

Ik denk vele met jou, aangezien je het voor de upload niet hoeft te doen met een verschil van maar 4mbit. Mits ze natuurlijk de upload en download van A1Extra flink omhoog gooien. Ziggo kennende zullen ze de upload bij A1Extra met zo'n 5 mbits verhogen, waardoor je dus totaal 15mbit zult krijgen. Het verhogen van de upload is niet echt hun ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:40:
simpel vraagje: welke humax kan hd afspelen? Ik zoek alleen afspelen, geen opname humax.

Als in HDTV kijken? Of als Mediaplayer fungeren? Dat laatste weet ik niet, maar alle 5x00's kunnen HDTV weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:43:
[...]

Als in HDTV kijken? Of als Mediaplayer fungeren? Dat laatste weet ik niet, maar alle 5x00's kunnen HDTV weergeven.
nee, hdtv kijken. Ik wil er eentje 2e hands voor mijn schoonzus kopen. Ik heb haar al een mediaspeler gegeven, het gaat echt alleen om tv kijken.

Ze heeft nu een humax fox-c ding, maar die is niet hd. Ik zag er eentje staan in de buurt van mijn werk en heb 50 euro geboden, maar wist niet 100% zeker of die wel hd is. Zit wel hdmi op volgens de advertentie, dus dat moet dan goedkomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als er HDMI op zit doet ie 9 van de 10x ook HD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:40:

Mijn vader heeft de 5000C en dat is een hd ontvanger. Als je voor hetzelfde/iets meer geld een 5100, 5200 of 5300 kunt krijgen zou ik dat doen ivm ondersteuning itv.

[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 22-08-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Denk dat ik maar ga terugschakelen naar AiE Basis i.p.v. Plus. Die snelheid is alleen maar handig met downloaden en dat doe ik hier alleen maar met een NAS die die snelheid toch niet aankan. Bovendien kun je juist met een NAS langzaam aan doen en bovendien heb ik de afgelopen tijd niet of nauwelijks nieuwsgroepen gedownload. (deels omdat ik Couchpotato V2 niet op de NAS werkend krijg :'( )

Kan die €10 in de zak steken of Film1 voor nemen (weliswaar €15 maar goed). Die 2 maanden gratis Film1 vond ik toch wel erg vet. :9

Oh, en hierboven; de Humax 5100c/5300c zijn erg goede aanraders. Heb zelf de 5300c gekozen simpelweg omdat die nieuwer is t.o.v. de 5100c en die bevalt uitstekend. Kost maar een dikke €100 en je kunt opnemen (mits je een externe HDD hebt), interactieve tv en - zeer beperkt - mediaplayer. Het feit dat deze USB- en netwerk-poorten doen was de beslissende factor t.o.v. de Cisco 8485 die we voor ongeveer dezelfde prijs van Ziggo konden krijgen.

Weet iemand overigens ongeveer de snelheid waarmee je opnames van de Humax decoders kunt halen over het netwerk? Wilde pas eens proberen maar toen kwam er een tijd van een paar uur te staan; toen heb ik het maar gelijk geannuleerd. :X

[ Voor 45% gewijzigd door Piet91 op 22-08-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is toch ook een humax nu die opneemt op usb stick? Daar hadden ze het in de winkel over (hier om de hoek), ik heb alleen half geluisterd omdat die verkoper en ik elkaar niet zo liggen. Maar nieuw was die 165 euro?

Ik ga me er nog wel even in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 14-09 13:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

FreshMaker schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:08:
[...]

Mwoah, het is een versterker uit hun installatie pakket. Zo gek is het toch niet als zij een net systeem hebben waar mijn door hen geleverde apparatuur in vermeld staat? Daarnaast hoort het mijn inziens een vraag in hun door velen verfoeide script te zijn, de vraag of ik wellicht een versterker heb. Zeker als ze die zelf leveren.

Overigens heb ik zelf ook helpdesk werk gedaan (een semi-skilled helpdesk, andere branch, geen Ziggo werk) dus je hoeft mij niet te vertellen dat er veel onnodig/onterecht over helpdesks geklaagd wordt ;)

We've got that ring of confidence

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Gisteren(22-08-2012) ging ik om 19.u terug van plus naar basic, binnen 1 uur was ik op basic, vroeger was het 1 maand en als je weer van basic naar plus ging was het direct, is dit pas veranderd?
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:16:
er is toch ook een humax nu die opneemt op usb stick? Daar hadden ze het in de winkel over (hier om de hoek), ik heb alleen half geluisterd omdat die verkoper en ik elkaar niet zo liggen. Maar nieuw was die 165 euro?

Ik ga me er nog wel even in verdiepen.
Je kunt met de 5100C en en 5300C volgens mij opnemen op een USB hardeschijf, dus dan zal een USBStick ook wel lukken.

• Arnout
  • Laatst online: 22:40
brommer1 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 00:49:
Gisteren(22-08-2012) ging ik om 19.u terug van plus naar basic, binnen 1 uur was ik op basic, vroeger was het 1 maand en als je weer van basic naar plus ging was het direct, is dit pas veranderd?
Bij mij ging de downgrade ook binnen een dag.

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
De verhoging van Z2 en Plus wordt nu ook officieel op hun eigen site vermeld: https://www.ziggo.com/nl/...en-z2-en-alles-in-1-plus/

• Untouchablezz20
Guere schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:30:
De verhoging van Z2 en Plus wordt nu ook officieel op hun eigen site vermeld: https://www.ziggo.com/nl/...en-z2-en-alles-in-1-plus/
Ik hoopte iets te lezen over upgrade van a1e extra, maar helaas weer geen verhoging.

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik heb al + en download gemiddeld met 6200 kb/s en dat is al maanden zo.

YO! fucknuts! It's Probing time!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 20:39
brommer1 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 00:49:
Yep, dat gaat blijkbaar bijna gelijk en wordt verrekend op de volgende factuur o.i.d. Ik had een lagere snelheid per 1 september aangevraagd via de telefoon... werkt veel beter :)
Tot die tijd zetten ze je snelheid overigens weer terug naar je vorige snelheid. Even bellen met ze dus!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

En weer worden de mensen die het meest zitten te wachten op hogere snelheden overgeslagen, jammer.

Voor mij is het wel duidelijk dat Ziggo geen bal geeft om hun meest actieve gebruikers, tijd om over te stappen naar glas.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Pagina: 1 ... 195 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!