• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22

fjs

PSN: ftltc

Zodra hier glasvezel kom ga ik over. Tjeezz AIE weer geen verhoging. Slechte beurt Ziggo!

To boldly go where no man has gone before...

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:08
Ik vind het ook enigzins vreemd dat Extra niet wordt genoemd. Vanuit marketing perspectief is het niet zo slim om niet alvast te melden wat hun plannen voor het snelste abonnement zijn, ook al laat de upgrade nog wat langer op zich wachten.

Het is voor Ziggo echter wel gecompliceerder dan wij denken: om het netwerk stabiel te houden zijn er significante veranderingen (en dus investeringen) nodig om een verdere upgrade van Extra mogelijk te maken. Het bijschakelen van extra upstream kanalen is noodzakelijk voor het aanbieden van een hogere upload, zeker nu de Plus klanten ook meer druk op het netwerk zetten. In begin 2011 is wel gemeld dat Ziggo "op z'n vroegst" in 2012 begint met het verhogen van Extra, dus op zich is het niet zo heel verwonderlijk. Maar gezien de selectieve upgrade van twee middenabonnementen had ik een vermelding van de plannen voor Extra wel op z'n plaats gevonden.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:12
Freakiebeakie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:37:
ik heb al + en download gemiddeld met 6200 kb/s en dat is al maanden zo.
Neem aan 6200 kB/s?
Nou dat is dus
6200/1024 = 6,0546875 MB/s
6,0546875 * 8 = 48,4375 Mbps

Mocht je echt 6200 kb/s bedoelen dan is dat maar een schamele 6,0546875 Mbps

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis-L op 23-08-2012 11:12 ]

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

Mee eens... De AIE klanten lijken hiermee weer geen verhoging te krijgen. De snelheden komen nu wel erg dicht bij elkaar te liggen.

Wellicht dat ik een stap terug zet. Scheelt toch € 15 per maand.

http://www.deyterra.com

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Dennis-L schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:07:
Neem aan 6200 kB/s?
Nou dat is dus
6200/1024 = 6,0546875 MB/s
6,0546875 * 8 = 48,4375 Mbps
Ja dat is toch prima, met een 50Mbps abo? Snap de hele "uitleg" niet zo eigenlijk.

Nickname does not reflect reality

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Brad Pitt schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:44:
[...]

Ja dat is toch prima, met een 50Mbps abo? Snap de hele "uitleg" niet zo eigenlijk.
Hij leek een bewering te doen alsof hij de aankomende verhoging al had. Dat is dus in ieder geval niet zo aan zijn snelheid te zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb momenteel een Cisco 8485 in de woonkamer, en in de slaapkamer een Humax 5000c. Nu bevalt de Cisco redelijk, maar vind ik de beeldkwaliteit niet goed en zou ik graag opgenomen series/films via DLNA willen bekijken op laptops of andere apparatuur. Dit kan met de Cisco niet.

Nu wil ik graag weer een Humax, zoals ik het lees op de vergelijkingstabel http://www.myhumax.info/producten_vergelijking.htm is de 5200c de beste keuze (ik wil een ingebouwde HDD en een display).

Zitten er verder nog haken en ogen aan?

• jongetje
  • Laatst online: 22:02
Exorcist schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:54:
Zitten er verder nog haken en ogen aan?
Nee alleen een stekker...

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
Verschil tussen basis en extra wordt trouwens best wel groot nu. Verschil basis / extra is een factor 6, verschil extra en plus factor 2.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
wkleunen schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:01:
Verschil tussen basis en extra wordt trouwens best wel groot nu. Verschil basis / extra is een factor 6, verschil extra en plus factor 2.
EXtra is natuurlijk ook het meest verkochte product, dus die maken ze extra aantrekkelijk.

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 05:12
Yukkie schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:52:
[...]

Mwoah, het is een versterker uit hun installatie pakket. Zo gek is het toch niet als zij een net systeem hebben waar mijn door hen geleverde apparatuur in vermeld staat? Daarnaast hoort het mijn inziens een vraag in hun door velen verfoeide script te zijn, de vraag of ik wellicht een versterker heb. Zeker als ze die zelf leveren.

Overigens heb ik zelf ook helpdesk werk gedaan (een semi-skilled helpdesk, andere branch, geen Ziggo werk) dus je hoeft mij niet te vertellen dat er veel onnodig/onterecht over helpdesks geklaagd wordt ;)
Ik denk dat meneer bedoeld dat je dit zelf ook wel had kunnen ontdekken:)

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Guere schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:30:
De verhoging van Z2 en Plus wordt nu ook officieel op hun eigen site vermeld: https://www.ziggo.com/nl/...en-z2-en-alles-in-1-plus/
Dat wordt komende maand weer een paar keer mijn modem opnieuw opstarten om te kijken wanneer de nieuwe snelheid al doorgevoerd is. Meestal is dit namelijk al een week of 2 á 3 eerder :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:57
Hehe, dan wordt de topic warning ook weer van kracht ;) Ben heel benieuwd wat voor snelheid Sabnzbd+ deze keer kan melden! :)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

tha_bulldog schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:04:
Hehe, dan wordt de topic warning ook weer van kracht ;) Ben heel benieuwd wat voor snelheid Sabnzbd+ deze keer kan melden! :)
7,4 á 7,5 mbyte/sec ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Goh, ik ben toch wel blij dat ik jaren geleden besloten heb om over te stappen van een ADSL oplossing van TweakDSL naar Ziggo AIE+. Ik betaal wel iets meer, maar we gaan ondertussen al voor de 4 of 5e keer verhogen, zonder dat de prijs erg is veranderd.

Ik ben ook erg tevreden over Ziggo. Er wordt netjes en ruim voldoende gecommuniceerd, en ze bieden een prima dienst. (zowel voor telefonie, Internet als televisie.)

Nu weer de verhoging. Net nog gecontroleerd, maar ik haal prima de 50Mbps. (upload blijft iets achter) Ik blijf voorlopig nog wel even bij Ziggo d:)b

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Zelfde hier ik ben blij dat ik van adsl af ben. ben vooral blij met de upload, 50mbit down was al snel zat, al hoor je mij niet klagen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

tha_bulldog schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:04:
Dan mogen ze de warning wel eens een keer aanvullen met dat millibit/millibyte niet bestaan :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
[b][message=38797261,noline]

Nu weer de verhoging. Net nog gecontroleerd, maar ik haal prima de 50Mbps. (upload blijft iets achter) Ik blijf voorlopig nog wel even bij Ziggo d:)b
Ja gek he, ik heb dat ook 4.7 is max, terwijl als ik het hoogste abo afsluit ik met gemakd 9,8 haal dus technisch kan het prima. Ziggo geeft in een reactie aan dat ze 20% verlies als acceptabele norm hanteren en dat ik daar nog ruim binnen zit, maar goed als netwerk techneut wil je toch het snelste uit je netwerk ;-)

Ben benieuwd of ik 6 of 5.7 ga halen zo :+ ik haalde namelijk wel echt 4 en geen 3.7 voorheen.

• Dennis-L
TFHfony schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:41:
[...]

Dat wordt komende maand weer een paar keer mijn modem opnieuw opstarten om te kijken wanneer de nieuwe snelheid al doorgevoerd is. Meestal is dit namelijk al een week of 2 á 3 eerder :)
Of je wacht gewoon geduldig tot 1 oktober en start hem dan een keer opnieuw op...

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Dennis-L schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:14:
[...]
Of je wacht gewoon geduldig tot 1 oktober en start hem dan een keer opnieuw op...
Of niet... :X

[ Voor 6% gewijzigd door TFHfony op 23-08-2012 21:37 ]

• Dennis-L

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Begint pas te kriebelen als ik hier lees dat de eerste op 60/6 zit :+

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
hjs schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:29:
[...]

Begint pas te kriebelen als ik hier lees dat de eerste op 60/6 zit :+
dan heb ik het mooi uitgemikt. Ik zit nu op extra met de eerste 2 maanden de prijs van plus, en daarna stap ik terug op mijn oude abbo plus want 60/6 is voor mij meer als genoeg. Ik heb nu een 2 tal nieuwe pc's met 12gb werkgeheugen en 3.2ghz en daarmee haal ik met gemak die 120/10, maar dn moet je wel lekker veel downloaden en dat doe ik dus weer niet. Moraal, 120/10 is ff leuk voor de prijs van plus, maar daarna gauw weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 13:52
Exorcist schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:54:
Ik heb momenteel een Cisco 8485 in de woonkamer, en in de slaapkamer een Humax 5000c. Nu bevalt de Cisco redelijk, maar vind ik de beeldkwaliteit niet goed en zou ik graag opgenomen series/films via DLNA willen bekijken op laptops of andere apparatuur. Dit kan met de Cisco niet.
Ik gebruik de Humax 5200C icm. met een Sony TV via DLNA.
Houdt er rekening mee dat de Humax opneemt met een zeer lage compressie rate in een TS of M2TS container. In mijn geval speelt de TV niet de opgenomen bestanden af vanwege een blokkade opgelegd door Sony om (m2)ts containers af te spelen via het netwerk. Dit is omdat TV producenten niet betrokken willen worden bij het weergeven van 'gekopieerde/illegale' bestanden die dezelfde video container hebben als een originele Bluray.

VLC player gebruik ik zelf om films af te spelen op een laptop (via een USB stick maar ook over het netwerk), maar ook andere players, geven overigens de opnames in prima kwaliteit weer. ;)

Via DLNA en een echte mediaspeler of media server (in mijn geval een NAS van Synologie) worden de bestanden getranscodeerd in een formaat dat de Sony tv wel via DLNA kan weergeven, XVID, DIVX of AVI.

Van te voren kijken dus wat de TVs ondersteunen via DLNA aan containers en codecs dus!

Kijk ook in het Humax 5200C topic bij mediaspelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Thanks, erg nuttige informatie! Heb zelf een Samsung UE46D6500 maar gebruik de DLNA functie nooit (eigenlijk geen enkele Smart Hub functie). Via mijn PS3 hooguit. Zal me 's verdiepen in dat topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:20
Heb sinds gisteren op beide smartcards de melding E19-4 Proefperiode verlopen.
Gisteren contact gehad met de helpdesk. De helpdeskmedewerker wist me te vertellen dat de smartcards "uit het systeem zijn gehaald" op mijn vraag hoe dit kan kon hij me geen antwoord op geven.
Afijn, de serienummers van de smartcards doorgegeven, waarop hij het weer zou (her)activeren. Echter had ik er geen goed gevoel over dat dit niet de oplossing zou bieden, omdat de smartcards al 2 jaar werken.
Zoals afgesproken heb ik beide decoders (cisco & humax) met de cards erin aangelaten en vanochtend zijn mijn vermoedens idd een feit geworden.
Nog steeds krijg ik op NL1 na op alle zenders dezelfde melding.

Als ik terug ben van werk zal ik Ziggo weer moeten bellen, alleen vraag ik me of dit probleem de mede-tweakers bekend is, zodat ik zelf gerichter kan aangeven waar het hem aan ligt. Niet dat ze zometeen weer dezelfde actie gaan uitvoeren en ik na een paar uur w8en nog steeds geen beeld heb.

Ps. geen betalingsachterstand of wat dan ook O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:02
Je kunt in de "Mijn Ziggo" omgeving je smartcard nummers controleren/invoeren en zelf de puls sturen. Dan zou je binnen een half uur beeld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eskiya schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:43:
Gisteren contact gehad met de helpdesk. De helpdeskmedewerker wist me te vertellen dat de smartcards "uit het systeem zijn gehaald" op mijn vraag hoe dit kan kon hij me geen antwoord op geven.
Afijn, de serienummers van de smartcards doorgegeven, waarop hij het weer zou (her)activeren. Echter had ik er geen goed gevoel over dat dit niet de oplossing zou bieden, omdat de smartcards al 2 jaar werken.
Zoals afgesproken heb ik beide decoders (cisco & humax) met de cards erin aangelaten en vanochtend zijn mijn vermoedens idd een feit geworden.
Nog steeds krijg ik op NL1 na op alle zenders dezelfde melding.

Als ik terug ben van werk zal ik Ziggo weer moeten bellen, alleen vraag ik me of dit probleem de mede-tweakers bekend is, zodat ik zelf gerichter kan aangeven waar het hem aan ligt. Niet dat ze zometeen weer dezelfde actie gaan uitvoeren en ik na een paar uur w8en nog steeds geen beeld heb.

Ps. geen betalingsachterstand of wat dan ook O-)
Ik weet niet of het je inmiddels gelukt is, maar maak je gebruik van een losse decoder of een CI+ module ?

laat maar, lezen is soms ook moeilijk .... |:(

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb het probleem dat als ik via mijn Sony TV digitale zenders laat doorzoeken, dat het "LigTV" en "Turkmax" (turks uitgebreid pakket) niet vindt! Heb ook de Samsung TV van mijn broertje laten doorzoeken maar hij heeft ook hetzelfde probleem.. waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 14-09 09:57
Welk Netwerk-ID gebruik je? Heb je toevallig nog ergens een videorecorder of ander opname apparaat op de televisiekabel aangesloten die doorgelust is zodat je dat beeld op alle tv's kan bekijken? Werken alle andere zenders wel zoals 't moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
tha_bulldog schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:19:
Welk Netwerk-ID gebruik je? Heb je toevallig nog ergens een videorecorder of ander opname apparaat op de televisiekabel aangesloten die doorgelust is zodat je dat beeld op alle tv's kan bekijken? Werken alle andere zenders wel zoals 't moet?
Alle andere zenders (HD/SD) werken perfect! Ik heb beneden een SD decoder van Humax staan en daar werken die 2 zenders wel..

Ik heb wel dat naar mijn kamer 2 signalen door 1 kabel gaan, sat + kabel.. Vandaar dat ik eerst dacht dat het daaraan lag maar mijn broertje heeft maar 1 signaal (dus kabel) en hij heeft hetzelfde probleem.

Netwerk ID = 5555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:59

Bozevkwa

The Falcons have landed

Eskiya schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:43:
Ik heb het sinds vandaag ook op één van mijn smartcards :(
Lijkt dus een breder probleem. Straks maar eens kijken of ik hem via mijn ziggo kan heractiveren.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In oktober 2011 heeft Ziggo de Transport Streams waarin o.a. de Turkse kanalen zitten (28 en 31) bewust verplaatst naar frequenties die in voormalig Casema gebied ook door Digitenne gebruikt worden. Transport Stream 31 (Lig TV) is bij die actie terecht gekomen op de 522 MHz die in Utrecht ook voor een bouquet van Digitenne wordt gebruikt. Transport Stream 28 zit op de 722 MHz en in Utrecht heb je geluk want daar is die frequentie niet in gebruik door Digitenne. In Den Haag en omstreken wordt de 722 MHz wel door Digitenne gebruikt voor doorgifte van een bouquet.

Dat je Lig TV niet kan vinden lijkt dus een gevolg te zijn van interferentie door Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
ArChie schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:01:
[...]

In oktober 2011 heeft Ziggo de Transport Streams waarin o.a. de Turkse kanalen zitten (28 en 31) bewust verplaatst naar frequenties die in voormalig Casema gebied ook door Digitenne gebruikt worden. Transport Stream 31 (Lig TV) is bij die actie terecht gekomen op de 522 MHz die in Utrecht ook voor een bouquet van Digitenne wordt gebruikt. Transport Stream 28 zit op de 722 MHz en in Utrecht heb je geluk want daar is die frequentie niet in gebruik door Digitenne. In Den Haag en omstreken wordt de 722 MHz wel door Digitenne gebruikt voor doorgifte van een bouquet.

Dat je Lig TV niet kan vinden lijkt dus een gevolg te zijn van interferentie door Digitenne.
Wauw oke wat kan ik hieraan doen dan? Waarom vind de decoder het wel maar mijn TV niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

kyddil schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:12:
[...]

Wauw oke wat kan ik hieraan doen dan? Waarom vind de decoder het wel maar mijn TV niet dan?
De een zal een gevoeligere ontvanger ingebouwd hebben dan de andere. Oplossing is al je kabels en connectoren goed nakijken en evt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kyddil schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:12:
Controleren of alle gebruikte materialen voor de coax infrastructuur in huis voldoen aan de kwaliteitseisen die er tegenwoordig aan gesteld worden. Dat de SD ontvanger beneden het probleem niet heeft kan een aanwijzing zijn dat het interferentie probleem zich voordoet in het deel van de coax infrastructuur dat naar boven gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik heb net m'n internet abbo gewijzigd van Z1 naar Z2. Hoelang duurt het voordat ik sneller internet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
ArChie schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:23:
[...]

Controleren of alle gebruikte materialen voor de coax infrastructuur in huis voldoen aan de kwaliteitseisen die er tegenwoordig aan gesteld worden. Dat de SD ontvanger beneden het probleem niet heeft kan een aanwijzing zijn dat het interferentie probleem zich voordoet in het deel van de coax infrastructuur dat naar boven gaat.
Inderdaad, beneden heeft die ze wel gevonden. Beneden ingescand en boven aangesloten, deed het weer niet maar lag aan mijn bekabeling. Nu werkt het perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Kan er al iemand inloggen op Mijn Eredivisie Live? Ik wordt er een beetje moe van. De storing staat nu al wéken.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
othie schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:50:
Ik heb net m'n internet abbo gewijzigd van Z1 naar Z2. Hoelang duurt het voordat ik sneller internet heb?
Doorgaans nog binnen 1 uur maar kan natuurlijk altijd langer duren. Hooguit iets van 48 uur ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
pandit schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:08:
Ik overweeg een Abo op Ziggo te nemen, Alleen heb ik geen hoge pet van de Ziggo organisatie. In 2004 heb ik ook een abonnement genomen (toen ze in Den Haag nog onder de naam Casema opereerden). Alhoewel al mijn buren een Casema aansluiting hadden bleek het voor hen te moeilijk om mij aan te sluiten, terwijl er wel abonnementsgeld van mijn bankrekening werd gehaald. Na stonering mijn kant een een incasso procedure aan de kant van Casema was bij de mij de maat vol, nooit meer Casema. We keken vanaf toen via de schotel en Internet/Telefonie bij Xs4all.

Normaliter stoot ik me nooit aan dezelfde steen, Ik zie bij Ziggo dezelfde arrogantie en zou liever een UPC of Caiway abonnement nemen, maar die kunnen\mogen niet leveren op mijn adres, Heel vreemd omdat ik wel een kan kiezen tussen ADSL, Telefoon of energieleverancier aanbieders.

Omdat Xs4all maar 4mbit op mijn adres kan leveren wordt ik - als ik tenminste een hogere snelheid wil hebben) - gedwongen om naar monopolist Ziggo over te stappen. Ik ben gaan zoeken binnen de spelonken van de Ziggo site. en heb veel antwoorden op vragen niet kunnen vinden.

(Is het overigens geen tijd voor een deel 8 met een nieuwe startpost? waar antwoorden van mijn vragen staan!!)
  1. Bij Xs4all heb ik een dual stack aansluiting met IP4 en IP6, Is dit ook het geval bij Ziggo? Voor de ""beste"" internet provider van ons land zou dit toch geregeld moeten zijn...... toch!!
  2. Krijg je bij Ziggo een (semi) vast IP4 adres ? Ik bezit nl een domein naam.
  3. ALS ik kies voor Ziggo, dan zal het de Alles in 1 plus abonnement zijn, Worden de genoemde snelheden echt gehaald of zijn dit maximaal mogelijke snelheden zoals bij ADSL?
  4. Hoe zit het met snelheid terugval, wanneer een buurjongen begint te downloaden. Kabel internet stond er om bekend dat je snelheid moest delen met de hele straat. Of heeft tegenwoordig iedereen eend dedicated connection.
  5. Ik begrijp vanuit de Ziggo site dat je alleen digitale TV kan ontvangen met een smartcard. Hoe zit dat bij meerdere TV's in huis, krijg je meerdere smartcards? Ik begrijp overigens het smartcard gebruik voor het basis pakket niet. Bij Caiwai hoeft dat niet, maar ja, die mag ik niet kiezen.
  6. Wil ik bestellen op de site staat dat er geen aansluitingskosten betaald hoeven te worden. Tijdens het invullen poppen opeens €29.95 aansluitkosten op. Hoe kan dat? Nieuwe klanten belasting!
  7. Houd ik mijn telefoonnummer?
  8. Ziggo is voor bellen naar het buitenland aanzienlijk duurder dan Xs4all. Kan er gebruik gemaakt worden van 0900 nummers van goedkope telecom aanbieders, of worden deze geblokkeerd?
Ik ben als de dood dat een overstap van xs4all naar Ziggo gierend mis gaat. In 2004 konden ze me niet eens aansluiten,

Sorry voor mijn toonzetting, Ik ben allergies voor monopolisten en arrogantie, en zeker wanneer deze combinatie naar de beurs gaat. Dan worden de aandeelhouders belangrijker dan de klanten. Mogelijk dat antwoorden op deze vragen al voorbij zijn gekomen, maar ik moet bekennen dat ik geen 7000 posts heb doorgeakkerd

Alvast bedankt voor de evt. antwoorden

vr. gr. Pandit
Morgen zal de uur der waarheid komen, dan wordt komt een Casema eeuh Ziggo monteur langs om me aan te sluiten. Met pijn in mijn hart heb ik mijn abonnement bij xs4all moeten opzeggen. Maar xs4all kan op mijn adres geen hogere snelheid dan 4mb aanbieden en dat begint soms echt te knellen. Ik verheugde me al op de stream mogelijkheid met Ziggo Streamer. las 5 minuten geleden dat Ziggo deze mogelijkheid de nek heeft omgedraaid. Ik begin al spijt te krijgen :'( .

Van het weekend een kabel aansluiting gemaakt in de huiskamer en aangesloten op de coax aansluiting in de meterkast. Daar ik meer al 10 jaar geen kabel meer heb gehad heb ik wat aanvullende vragen. Vroeger had ik een antenneversterker met 3 uitgangen die naar 3 tv's gingen. Hoe gaat het aansluiten van meerdere tv's tegenwoordig?

Ik heb 3 flatscreen tv's in huis met HDMI aansluitingen, en heb de aanvraag de HD recorder gekozen. Ik dacht zelf om een CAM module aan te schaffen voor de 2e tv. Voor de 3e tv had ik het idee om mijn dreambox 800se satelliet ontvanger te voorzien van een triple tuner met DBV-t/c/s aansluitingen. Werkt de Ziggo smartcard in een dreambox mits de juiste softcam is geïnstalleerd? of is dit een kwestie van uitvogelen?

Ook heb ik geen enkele ervaring met kabel internet, wat voor een kastje kan ik verwachten, Ik neem aan/hoop op een kastje waar coax binnengaat en meerdere coax uitgaan naar de verschillende tv's , 2 of 4 gigabit netwerkaansluitingen. en 1 of meerdere RJ11 aansluitingen voor de telefoon. IEEE 802.11b/g/n

Ik ben heel benieuwd en hoop echt dat ik met Ziggo een goede band ga opbouwen.

Alvast bedankt

ps: Dit zijn nogal basale vragen die eigenlijk thuis horen in een nieuwe startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
pandit schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:50:
[...]

Morgen zal de uur der waarheid komen, dan wordt komt een Casema eeuh Ziggo monteur langs om me aan te sluiten. Met pijn in mijn hart heb ik mijn abonnement bij xs4all moeten opzeggen. Maar xs4all kan op mijn adres geen hogere snelheid dan 4mb aanbieden en dat begint soms echt te knellen. Ik verheugde me al op de stream mogelijkheid met Ziggo Streamer. las 5 minuten geleden dat Ziggo deze mogelijkheid de nek heeft omgedraaid. Ik begin al spijt te krijgen :'( .

Van het weekend een kabel aansluiting gemaakt in de huiskamer en aangesloten op de coax aansluiting in de meterkast. Daar ik meer al 10 jaar geen kabel meer heb gehad heb ik wat aanvullende vragen. Vroeger had ik een antenneversterker met 3 uitgangen die naar 3 tv's gingen. Hoe gaat het aansluiten van meerdere tv's tegenwoordig?

Ik heb 3 flatscreen tv's in huis met HDMI aansluitingen, en heb de aanvraag de HD recorder gekozen. Ik dacht zelf om een CAM module aan te schaffen voor de 2e tv. Voor de 3e tv had ik het idee om mijn dreambox 800se satelliet ontvanger te voorzien van een triple tuner met DBV-t/c/s aansluitingen. Werkt de Ziggo smartcard in een dreambox mits de juiste softcam is geïnstalleerd? of is dit een kwestie van uitvogelen?

Ook heb ik geen enkele ervaring met kabel internet, wat voor een kastje kan ik verwachten, Ik neem aan/hoop op een kastje waar coax binnengaat en meerdere coax uitgaan naar de verschillende tv's , 2 of 4 gigabit netwerkaansluitingen. en 1 of meerdere RJ11 aansluitingen voor de telefoon. IEEE 802.11b/g/n

Ik ben heel benieuwd en hoop echt dat ik met Ziggo een goede band ga opbouwen.

Alvast bedankt

ps: Dit zijn nogal basale vragen die eigenlijk thuis horen in een nieuwe startpost
Begin eens te lezen op ziggo.nl of het gebruikers forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Spekkie99 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:10:
[...]Begin eens te lezen op ziggo.nl of het gebruikers forum.
Dank voor je snelle reactie, De Ziggo site is een brei, hoop blaat maar antwoorden op specifieke vragen moeilijk te vinden. Ik heb middels Google de modem pagina gevonden, Ik blijk een Ubee (nooit van gehoord) of een Cisco moden te krijgen. Ik hoop de laatste :) , geen coax uitgangen op het modem.
op die vraag heb ik geen antwoord kunnen vinden.

Gebruikers forum ken ik niet (ik dacht dat het dit topic was op tweakers :-) , Google bracht me naar hier: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:36

vr6-only

Blub Blub

Het modem ziet er zo uit:
Ubee: Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f2ea5fe3117f/4f2ea5fe255fe-1303840841.jpeg

Cisco: Afbeeldingslocatie: http://kanownia.pl/wp-content/uploads/2012/05/EPC3925-back.jpg

Bij de keuze voor interactieve TV krijg je een Tratec versterker mee met diverse coax uitgangen die je kunt benutten voor je TV's. Er zit één uitgang op welk niet versterkt is en deze uitgang benut je voor je modem.

Sluit je modem altijd aan op de groene kabel en niet op een ander punt in je huis, meters verder van het entree punt van Ziggo. Dit is nadelig voor je verbinding en je vraagt zo om storingen.

Overzicht van aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/mistersenseo/kabelaansluiting.jpg

Handige Ziggo forum: http://ziggo.gebruikers.eu/news.php

Handleiding Ubee wifi modem:
Klik

Adres modem: 192.168.178.1
Gebruikersnaam: ziggo
Wachtwoord: draadloos
Tip: wijzig deze gegevens!

Indien je de instructies opvolgt, verwacht ik eerlijk gezegd weinig technische problemen. Administratief is een ander ding.

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 26-08-2012 23:02 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

offtopic:
Willen jullie de volgende keer lange quotes even kapot knippen? Ik heb dan een flywheel op mijn Performance©® Mouse MX maar het blijft een kluft. Dank!

Vergeet niet dat als je een redelijke wifi-ontvangs wilt hebben je, zeker met het ubee modem, een eigen router kan installeren. Het voordeel hiervan is dat je het beheer volledig in eigen handen hebt, DD-WRT e.d. erop kunt knallen en een fatsoenlijk bereik en snelheid hebt. Want het Ziggo spul is maar zozo. Voor je telefoon, laptop e.d. prima maar als veeleisende tweaker wil je gewoon nét dat beetje extra. Je gooit je modem in volledig bridge (Via 1200 ff bellen, regelen ze dat voor je) en klaar. Monteur heeft het hier voor me gedaan en ik heb mijn router op de middelste verdieping zodat ik op zolder én beneden ontvangst heb. Alleen in de tuin is het minder. Het schaduwterras wel maar bij de schuur waar we een veranda hebben is het heel krap. Ik kan je nu al vertellen dat de tuin plus zolder geen bereik hebben als je het modem in je meterkast hebt staan. Het is een halve kooi van Faraday met vaak een muur plus een zooi hout en heel veel leidingen (water, gas, elektra) en allemaal van koper.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Dit is info waar ik iets aan heb, super bedankt vr6-only. Op mijn vraag inzake de dreambox 800se heb ik een antwoord kunnen vinden op het Ziggo gebruikersforum. antwoord.. het kan. Ben benieuwd hoe alles gaat werken. Ik had me verheugt op het online streamen, maar dat blijkt Ziggo de nek hebben omgedraaid. Ik ben het topic hierover aan het lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
[b][message=38814596,noline]
De DM800se werkt prima i.c.m. Ziggo. Het apparaat ondersteunt de Irdeto kaart gewoon. Ik gebruik zelf Oscam als softcam, maar de common interface werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53

Melkaz

Melkazar

Nou de zowat maandelijkse ellende is terug..Haal weer maximaal 5Mbit/sec van de 120Mbit, sites laden traag, filmpjes kijken is onmogelijk en online gamen al helemaal kansloos. Op mijn telefoon is 3g nu zelfs sneller dan WIFI.

Router en modem natuurlijk al meerdere keren van het stroom gehaald maar ik heb het gevoel dat dit best regelmatig gebeurd hier in Breda Noord. Vorige maand ook 2 dagen zo gezeten en een aantal maanden geleden ook(Diablo III was net een aantal weken uit dus rond eind mei of begin Juni). Dan maar even geen Guild wars 2 :(

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 05:12
Had hier (regio Gooi) gister en eergister ook al last van een stevig instabiele verbinding.... Ze zijn vast weer is wat aan het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Bij tele2 heb je nu glasvezel alles-in-1 met 40 mbit verbinding voor 42,50 in de maand. Ik hoop dat ziggo nu toch wel hun alles-in-1 basis wat omhoog gaan gooien, want verschil tussen 10 mbit en 40 mbit is wel groot. Niet dat ik over wil gaan stappen ofzo, want ik heb geen zin om alles opnieuw te installeren, maar toch. Eens een keertje een snelheidsverhoging voor alles-in-1 basis zou wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

wkleunen schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:28:
Bij tele2 heb je nu glasvezel alles-in-1 met 40 mbit verbinding voor 42,50 in de maand. Ik hoop dat ziggo nu toch wel hun alles-in-1 basis wat omhoog gaan gooien, want verschil tussen 10 mbit en 40 mbit is wel groot. Niet dat ik over wil gaan stappen ofzo, want ik heb geen zin om alles opnieuw te installeren, maar toch. Eens een keertje een snelheidsverhoging voor alles-in-1 basis zou wel leuk zijn.
En dat glasvezel van tele2 is in precies 4 plaatsen in NL verkrijgbaar. Dus ik denk niet dat Ziggo zich daar enorm veel van zal aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:54
Melkaz schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:11:
Nou de zowat maandelijkse ellende is terug..Haal weer maximaal 5Mbit/sec van de 120Mbit, sites laden traag, filmpjes kijken is onmogelijk en online gamen al helemaal kansloos. Op mijn telefoon is 3g nu zelfs sneller dan WIFI.

Router en modem natuurlijk al meerdere keren van het stroom gehaald maar ik heb het gevoel dat dit best regelmatig gebeurd hier in Breda Noord. Vorige maand ook 2 dagen zo gezeten en een aantal maanden geleden ook(Diablo III was net een aantal weken uit dus rond eind mei of begin Juni). Dan maar even geen Guild wars 2 :(
Ik heb hier de laatste paar dagen ook behoorlijk last van (capelle a/d ijssel). Zo erg zelfs dat ik mijn telefoon maar als hotspot heb ingezet en dat was enorm veel sneller dan ziggo. (en dan heb ik niet eens de snelste 3G verbinding van t-mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
TFHfony schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:53:
[...]

En dat glasvezel van tele2 is in precies 4 plaatsen in NL verkrijgbaar. Dus ik denk niet dat Ziggo zich daar enorm veel van zal aantrekken.
Mjah, wellicht wel een beetje wishful thinking. Maar goed, denk dat het niet lang zal duren tot tele2 het in meer plaatsen gaat aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ben ik de enige die benieuwd is hoe het Pandit is vergaan tijdens en na de installatie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Timmert schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:17:
Ben ik de enige die benieuwd is hoe het Pandit is vergaan tijdens en na de installatie? :+
Ik had me een week vergist 8)7 . Ziggo komt maandag 3 september pas. Ik zal dan uitgebreid verslag doen :9

Verwijderd

Wanneer ging die verhoging naar 60mb voor aie-plus nu ookweer in ? Oktober toch ?

Ik haal daarnet iets van usenet, met een snelheid van 60 mbit, zouden ze nu al zover zijn ?? Dat zou super zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Heb sinds kort een Cisco 8485 van Ziggo. Is het normaal dat dat ding 20W verbruikt in standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
Hielko schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 01:32:
Heb sinds kort een Cisco 8485 van Ziggo. Is het normaal dat dat ding 20W verbruikt in standby?
Ja, dat is helaas "normaal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
W1ck1e schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:10:
[...]
Sinds de fysieke schakelaars van moderne apparatuur is verdwenen heb ik ik al mijn audio\video apparatuur op 1 fysieke schakelaar zitten. Voor het slapen gaan gaat de hele boel uit. 20watt.. belachelijk anno 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pandit schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:29:
[...]

Sinds de fysieke schakelaars van moderne apparatuur is verdwenen heb ik ik al mijn audio\video apparatuur op 1 fysieke schakelaar zitten. Voor het slapen gaan gaat de hele boel uit. 20watt.. belachelijk anno 2012
De 8485 heeft gewoon een schakelaar hoor, die zit op de achterkant. Wij zetten het ding elke dag / keer fysiek uit. Die 30 secondjes dat het duurt om aan de gang te gaan neem ik wel voor lief.

Maar ook ik vind de kwaliteit van de door ziggo aangeboden settopbox beneden de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:35:
Maar ook ik vind de kwaliteit van de door ziggo aangeboden settopbox beneden de maat.
Maandag komt Ziggo me aansluiten en ik heb ook voor deze box gekozen. Wat mankeert er aan deze box? Een groot nadeel wat ik op het Ziggo gebruikers forum heb gelezen is dat de USB en Netwerkaansluiting zijn geblokkeerd. Ik heb nog geen hack o.i gezien die deze blokkade omzeilt. Het zou handig zijn om opgenomen programma's te kunnen kopiëren naar een ander device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

pandit schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:54:
[...]

Maandag komt Ziggo me aansluiten en ik heb ook voor deze box gekozen. Wat mankeert er aan deze box? Een groot nadeel wat ik op het Ziggo gebruikers forum heb gelezen is dat de USB en Netwerkaansluiting zijn geblokkeerd. Ik heb nog geen hack o.i gezien die deze blokkade omzeilt. Het zou handig zijn om opgenomen programma's te kunnen kopiëren naar een ander device.
Ik heb de Box ook, maar hij levert prima beeld maar is af en toe megasloom. Soms zap je en dan heb je op een bepaald kanaal geen geluid, even terugzappen naar NL1 en dan doet die het weer.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hielko schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 01:32:
Mischien kun je hem nog inruilen voor een humax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

(telecine)judder, wegvallend geluid, sloom met reageren, hoog standbyverbruik, wordt behoorlijk warm, USB/Netwerkfuncties firmwarematig onklaar gemaakt;

Persoonlijk vind ik het design ook niet om naar huis te schrijven ... welk apparaat heeft er nog groene segment-LCD's 8)7
Voordeel is dan weer dat de breedte van het ding de standaardbreedte van audio-apparatuur benadert. Die humaxen zijn weer midi-formaat, en dat vind ik helemaal geen pan als de rest van je apparatuur netjes 43/44 cm is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:07:
[...]
(telecine)judder, wegvallend geluid, sloom met reageren, hoog standbyverbruik, wordt behoorlijk warm, USB/Netwerkfuncties firmwarematig onklaar gemaakt;
Dus €99,- is eigenlijk nog te veel |:( . Ik ben benieuwd, Kan er geen originele Cisco firmware er in geflasht worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
[...]

ik kreeg zojuist een SMS van Ziggo met een herinnering voor de installatie afspraak maandag as. netjes, 1-0 voor Ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

hjs schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:01:
[...]

Mischien kun je hem nog inruilen voor een humax?
De Humax 5100c is anders ook kut (grijze rand om het beeld bij SD en sinds de laatste firmware update wordt op random tijden het beeld ff zwart met error "E37-32 Service Unknown" en dan 2-3 seconden later is er weer beeld.

Volgens mij is de trieste situatie dat er gewoon een goede STB bestaat voor Ziggo.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
W1ck1e schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:10:
[...]
pfff lekker hoor anno 2012. Een beetje standby-verbruik ok, maar 20W.... misschien maar overwegen om het achter een schakelaar te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook bij ons "geupgrade" van internet + tv van Ziggo en telefonie van KPN naar alles in 1 van Ziggo.

Alles werkte alleen ontbrak er een splitter+versterker en moest de telefoon op de modem worden aangesloten.
Monteur is er een uur geweest:
1) Inkomende kabel gestript en in een nieuw doosje bevestigd
2) versterker aangesloten
3) modem weer aangesloten
--- internet getest ---
4) oude kpn telefoon draadjes losgeknipt, gestript en met een splitter aan het modem aangesloten.
--- telefoon getest ---
5) contactpunt in de kamer vervangen door een nieuwe.
6) radio en tv kabels weer aangesloten
--- tv getest ---
7) interactieve tv getest, werkt niet, kan niet verbinden, monteur moest er vandoor (ja, zet nog maar een paar keer aan/uit en probeer nog even een fabrieksreset, werkt dat niet, bel dan de storingsdesk)

--- monteur weg ---
1. geen i-tv (gewone tv doet het nog wel), geen telefoon, geen internet.
2. router (cisco EPC3925) geeft nu een spectaculaire lichtshow, met alle lampjes die schijnbaar willekeurig knipperen.
3. Alle snoertjes weer los gehaald, zelf het spul weer op nieuw aangesloten, zelfde probleem als bij 2.
4. Met mobiel 14 minuten (a €0,10p/m) aan de telefoon gehangen met de storings dienst. Maandagochtend tussen 8.00 en 12.00 komt een monteur langs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zonder splitter gaat dat allemaal niet lekker werken. Retoursignaal kan er namelijk niet langs. Dus geen ipTV en volgens mij is de modem ook aangesloten op die splitter dus tja.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Kecin schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:22:
Zonder splitter gaat dat allemaal niet lekker werken. Retoursignaal kan er namelijk niet langs. Dus geen ipTV en volgens mij is de modem ook aangesloten op die splitter dus tja.
In het geval van de door Ziggo geleverde versterker, heb je geen splitter meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:28:
[...]
In het geval van de door Ziggo geleverde versterker, heb je geen splitter meer nodig.
Sorry, foutje het gaat hier om de door ziggo geleverde versterker, die tevens het signaal split. Het is dus geen losse splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 23:31
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:35:
[...]

De 8485 heeft gewoon een schakelaar hoor, die zit op de achterkant. Wij zetten het ding elke dag / keer fysiek uit. Die 30 secondjes dat het duurt om aan de gang te gaan neem ik wel voor lief.

Ik dacht, laat ik dat ook eens doen. Cisco uitgezet. Dus ik wil tv gaan kijken (ik heb een CI+ module in m'n tv), beeld blijft zwart. Ik heb de coax via de Cisco lopen. Dus muur -> Cisco -> TV. Blijkt dus dat, als de Cisco helemaal uit staat, het signaal naar de tv via de doorgelusde coax ook niet meer werkt. Dat is toch wel weer jammer moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik begrijp het gemekker over die Cisco decoder niet helemaal.
Voor 99 euro krijg je gewoon een prima apparaat, wat voor 99% van de gebruikers meer dan prima volstaat.

Natuurlijk zou het mooi zijn als de USB en LAN aansluiting functioneel zouden zijn, maar dan nog zou dat alleen gebruikt worden door mensen met kennis van zaken. Niet door Annie en Henk, bij wijze van spreken.

Het alternatief is een Humax 5200, maar die is 3x zo duur. Alle waar is naar zijn geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

RC2

Resistance is futile

Zelfs Henk en Annie denken in deze dagen om hun portomonee en dan is zo'n verbruik van een apparaat belachelijk in deze tijd. Zeker als anderen wel een firmware kunnen produceren die wel een lager verbruik mogelijk maken.
Toegegeven voor 99 euro is het een mooie deal aan de andere kant is de originele prijs zonder de korting iets van 450 euro en dan krijg je dus exact hetzelfde apparaat. Dan is het ronduit een aanfluiting voor ziggo, traag energie slurpend en niet zo gebruiksvriendelijk als de humax.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Voor 459 euro zou ik hem inderdaad ook nooit kopen, maar voor 99 euro vind je geen apparaat dat beter functioneert en meer functies heeft dan deze.

En het energieverbruik is inderdaad aan de hoge kant, maar daar maak ik me persoonlijk minder druk om.
Kan me echter voorstellen dat dit voor anderen wel een struikelblok is, maar bij 70% van de mensen waar ik kom hangt alle AV apparatuur achter een masterswitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Alleen als je het achter een masterswitch hangt, dan kan ie geen dingen meer opnemen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 08:42:
maar bij 70% van de mensen waar ik kom hangt alle AV apparatuur achter een masterswitch.
Dat is wellicht handig als je op kamers woont, maar met een beetje huis is dat niet te doen aangezien apparatuur op verschillende verdiepingen / kamers staat en niet op 1 stop in de meterkast. Voor mij is dat niet handig omdat bijv. mijn vrouw en kids soms om 06:00 in de morgen al tv willen kijken in bijv. de slaapkamer en dan niet naar beneden willen voor een schakelaar en mijn nas / mediaspelers e.d. moeten 24 uur / 356 dagen online zijn voor bijv. downloaden en backups en mijn websites.

Ik zou in iedergeval die cisco's niet kopen, wat een ellende. Ze raden het hier ook in electronicazaken af. Dan maar meer investeren in een humax, je wilt er toch plezier van hebben. Maarja, niet iedereen kan dat betalen.

Verder baal ik wel dat eredivisie live vanaf oktober opeens 17,99 per maand wordt, belachelijk. Terug naar 15 euro met dat abonnement, straks gaan er meer prijsverhogingen komen zonder toegevoegde waarde :(

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 01:49:
[...]

Ik dacht, laat ik dat ook eens doen. Cisco uitgezet. Dus ik wil tv gaan kijken (ik heb een CI+ module in m'n tv), beeld blijft zwart. Ik heb de coax via de Cisco lopen. Dus muur -> Cisco -> TV. Blijkt dus dat, als de Cisco helemaal uit staat, het signaal naar de tv via de doorgelusde coax ook niet meer werkt. Dat is toch wel weer jammer moet ik zeggen.
Ik hem mn TV en mn receiver gewoon rechstreeks aan de versterker (752/n) gehangen. Zo: poort 1-> modem, poort 2->Cisco, Poort 3 (-3 verzwakking ertussen) -> verdeeldoos ECD1000, voor TV + radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 08:16:
Ik begrijp het gemekker over die Cisco decoder niet helemaal.
Voor 99 euro krijg je gewoon een prima apparaat, wat voor 99% van de gebruikers meer dan prima volstaat.

Natuurlijk zou het mooi zijn als de USB en LAN aansluiting functioneel zouden zijn, maar dan nog zou dat alleen gebruikt worden door mensen met kennis van zaken. Niet door Annie en Henk, bij wijze van spreken.

Het alternatief is een Humax 5200, maar die is 3x zo duur. Alle waar is naar zijn geld..
Leuk antwoord: Je begint met jouw mening, vervolgt met een drogreden, en daarna geef je toe dat er toch nadelen aan het apparaat zitten.

Zonder dat ik het kan onderbouwen, zal de overgrote meerderheid van de mensen zich helemaal niet bewust zijn van de nadelen van dit apparaat. Maar dat ze er niet van bewust zijn betekent niet dat de nadelen niet bestaan, of relevant zijn, en tot de conclusie leiden dat het helemaal niet zo'n goed apparaat is.
Kan me echter voorstellen dat dit voor anderen wel een struikelblok is, maar bij 70% van de mensen waar ik kom hangt alle AV apparatuur achter een masterswitch.
Dat is dus voor 70% van de mensen die jij kent, ook een redenering waar we niets aan hebben. Ik denk dat de overgrote meerderheid van alle cisco gebruikers niet eens weet wat je ermee bedoeld, of het zal zien als een stekkerblok.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 23:31
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 09:55:
[...]

Ik hem mn TV en mn receiver gewoon rechstreeks aan de versterker (752/n) gehangen. Zo: poort 1-> modem, poort 2->Cisco, Poort 3 (-3 verzwakking ertussen) -> verdeeldoos ECD1000, voor TV + radio.
Dat zou ik normaal gesproken ook doen, maar de versterker hangt in de meterkast en de outlet (minimaal 11m afstand) in de woonkamer heeft precies 2 aansluitingen, 1 voor radio en 1 voor tv, ik gebruik ze allebei. Kan natuurlijk ook nog een splitter ertussen zetten, maar ik vond 't juist zo'n mooie oplossing om de coax via de Cisco te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:44:
[...]

Dat zou ik normaal gesproken ook doen, maar de versterker hangt in de meterkast en de outlet in de woonkamer heeft precies 2 aansluitingen, 1 voor radio en 1 voor tv, ik gebruik ze allebei. Kan natuurlijk ook nog een splitter ertussen zetten, maar ik vond 't juist zo'n mooie oplossing om de coax via de Cisco te laten lopen.
Split em gewoon achterop de cisco. Duw de één van de aansluitingen van de T van de splitter in de ingang van de cisco, sluit je TV op de ander (ipv in de doorlusuitgang) en duw de aankomende draad in de ingang van de splitter. PRecies hetzelfde bereikt, en achter de cisco. Geen centje pijn. Voor 20 watt standby vind ik het persoonlijk de moeite waard, maar het idd jouw keuze.

Houdt er wel rekening meer dat als je er een splitter in je signaalweg zet, je ook de versterking hoger moet kiezen. (bv. van de >5 meter naar de >10meter aansluiting op de 752/n). Een splitter verzwakt nl ongeveer 3 db.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Laatst online: 27-07-2020
Sup doods,

Ok ik heb een klein probleempje, ik moet wat poorten openen wat ik vaak heb gedaan met succes. Alleen sinds ik de nieuwe modem heb heb ik het al een enig tijdje niet meer gedaan en nu ik het weer moet doen voor Fifa 12. Zit ik vast op een probleem, ik heb de nieuwe modem router van ziggo de ubee geloof ik en daar aan vast heb ik nog een router als verlenging er aan hangen. Ik heb op beide routers de poorten geopent maar het wil maar niet lukken. Moet ik alleen op de router de poorten openen of ook op de ubee? Alles wat ik op dit moment probeer staat dat de poorten dicht zijn en ze willen niet geopend worden, ik vraag me dus ook af of de ubee een andere internet ip aangeeft dan de router? Kan dit zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Chubz schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:19:
ik heb de nieuwe modem router van ziggo de ubee geloof ik en daar aan vast heb ik nog een router als verlenging er aan hangen
Twee routers in een netwerk is over het algemeen niet zo verstandig. Het *kan* goed werken, als je weet waar je mee bezig bent, maar verstandiger is het om het te voorkomen.
Kan je twee dingen doen:
1) Ubee door de helpdesk in full bridge mode laten zetten - wordt 'ie gewoon een dom modem, hoef je daar geen poorten meer op te openen;
2) Of de tweede router herconfigureren dat 'ie enkel als switch gaat werken: WAN poort niet gebruiken, DHCP server uitzetten. Hoef je daarop geen poorten meer te openen.

Ik zou zelf voor de eerste oplossing gaan, maar allebei de oplossingen zijn beter dan twee routers in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
vanaalten schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:25:
[...]

Twee routers in een netwerk is over het algemeen niet zo verstandig. Het *kan* goed werken, als je weet waar je mee bezig bent, maar verstandiger is het om het te voorkomen.
Kan je twee dingen doen:
1) Ubee door de helpdesk in full bridge mode laten zetten - wordt 'ie gewoon een dom modem, hoef je daar geen poorten meer op te openen;
2) Of de tweede router herconfigureren dat 'ie enkel als switch gaat werken: WAN poort niet gebruiken, DHCP server uitzetten. Hoef je daarop geen poorten meer te openen.

Ik zou zelf voor de eerste oplossing gaan, maar allebei de oplossingen zijn beter dan twee routers in je netwerk.
Bedankt voor je reactie, kan ik dit altijd doen of moet ik wachten totdat het maandag is om Ziggo te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verleden week mijn mijn 120 Mbit/sec Extra abo naar Plus laten zetten. Alleen is voor de komende maand reeds het bedrag afgeschreven voor Extra, terwijl ik nu al op de max. 6MB/sec zit. Lijkt me enigszins prematuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
vanaalten schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:25:
[...]

Kan je twee dingen doen:

Ik heb nu via een utp kabel direct doorverwezen naar de routers maar nog steeds niet willen mijn porten openen, ik snap niet hoe dit gewoon niet werkt. Ik heb alles ingevuld zoals het moet maar nog gaan ze niet open? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Exorcist schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:38:
Verleden week mijn mijn 120 Mbit/sec Extra abo naar Plus laten zetten. Alleen is voor de komende maand reeds het bedrag afgeschreven voor Extra, terwijl ik nu al op de max. 6MB/sec zit. Lijkt me enigszins prematuur?
Ziggo incasseert vooraf.
En wordt er achteraf gekeken wat voor abonnement je had die maand.
En wordt het met de komende factuur gewoon weer verrekend.
Niks aan de hand dus.

6 MB/s = 6 * 8 = 48 Mbit/s dus gewoon nog nog de "oude" 50 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dennis-L schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:50:
[...]

Ziggo incasseert vooraf.
En wordt er achteraf gekeken wat voor abonnement je had die maand.
En wordt het met de komende factuur gewoon weer verrekend.
Niks aan de hand dus.

6 MB/s = 6 * 8 = 48 Mbit/s dus gewoon nog nog de "oude" 50 Mbit.
Dat het 50 Mbit is had ik natuurlijk ook wel door :+

Maar goed, verrekening zeg je dus. Wacht ik dat af. Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik weet niet wat mijn grootste sluipverbruikers ijn, maar de cisko valt hier volgens mij wel onder... Ik heb mijn cisko dus inderdaad achter een (kaku) switch gezet. De ab regelt dat zo'n beetje alles behalve mijn servertje en koelkast uitgaan 's nachts, en alles gaat pas weer aan als ik op de ab klik.
Ik heb alles opgedeeld in 3 groepen, zodat ik verlichting en internet en pc/tv apart kan aan/uitschakelen. Werkt als een trein tegen sluipverbruik, ik krijg nu dik 400 euro terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 09:59:
[...]

Leuk antwoord: Je begint met jouw mening, vervolgt met een drogreden, en daarna geef je toe dat er toch nadelen aan het apparaat zitten.

Zonder dat ik het kan onderbouwen, zal de overgrote meerderheid van de mensen zich helemaal niet bewust zijn van de nadelen van dit apparaat. Maar dat ze er niet van bewust zijn betekent niet dat de nadelen niet bestaan, of relevant zijn, en tot de conclusie leiden dat het helemaal niet zo'n goed apparaat is.

[...]

Dat is dus voor 70% van de mensen die jij kent, ook een redenering waar we niets aan hebben. Ik denk dat de overgrote meerderheid van alle cisco gebruikers niet eens weet wat je ermee bedoeld, of het zal zien als een stekkerblok.
Je kan mijn post wel helemaal uit z'n verband gaan trekken, maar dat is natuurlijk nergens goed voor.
Ik zeg nergens dat er geen nadelen bestaan, ik zeg dat het apparaat prima waar voor zijn geld biedt als je er 99 euro voor betaalt hebt. Wat mij tegenstaat is dat sommige mensen hier 99 euro voor het apparaat betaald hebben, vervolgens doen alsof ze 459 euro hebben neergeteld en zeggen dat het een inferieur apparaat is.

En die 70% komt niet uit mijn kennissenkring, maar dat baseer ik op de klanten waar ik dit apparaat dagelijks installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb dezelfde Cisco, dan voor 199. Prima ding. Ja, het heeft zo zijn nadelen, maar doet precies wat je ervan kunt en moet verwachten. Enige nadeel vind ik de beeldkwaliteit, de Humaxen zijn vaak beter kwa zwartwaardes. Voor de rest eens met Timmert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassau
  • Laatst online: 19:43
Chubz schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:19:
Sup doods,

Ok ik heb een klein probleempje, ik moet wat poorten openen wat ik vaak heb gedaan met succes. Alleen sinds ik de nieuwe modem heb heb ik het al een enig tijdje niet meer gedaan en nu ik het weer moet doen voor Fifa 12.
Welke poort(en) moet je openzetten dan voor FIFA12? Ik gebruik dan wel niet de Cisco maar ook geen UPnP op de router (Apple Airport Extreme) maar FIFA12 (PS3) werkt uitstekend. Dat geldt overigens voor alle multi-player spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
pandit schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:32:
[...]

ik kreeg zojuist een SMS van Ziggo met een herinnering voor de installatie afspraak maandag as. netjes, 1-0 voor Ziggo :)
De monteur is vandaag (terwijl ik op mijn werk was) geweest. en heeft alles keurig aangesloten en de smartcard geactiveerd. Ik heb een cisco modem\router\switch gekregen en geen brakke ubee. De wifi is zeer krachtig zelfs in de slaapkamer waar ik voorheen met een fritz modem een zwak signaal kreeg volle bak. Ik heb kleine dingen nageconfigureerd zoals wifi en portforwarding en de DHCP scope verlegt. IP-reeks was gelijk aan de fritz (192.168.178.x). telefonie werkt ook. De monteur vertelde aan mijn vrouw dat de kwaliteit van Ziggo enorm is verbeterd t.o.v Casema, tot zover kan ik dit beamen. De komende dagen\weken\maanden afwachten. vooralsnog 2.0 voor Ziggo. De komende tijd coax naar boven trekken voor de kids en de slaapkamer. Misschien kan er iemand nog advies geven inzake coax. Sinds de wijziging in modulatie schijnt de coaxkwaliteit belangrijker zijn geworden.
Nog gespeeld met de cisco mediaplayer waar ik veel kritiek over lees. Een behoorlijk ziggo branded firmware. Kans is groot dat deze ook naar boven gaat en ik een ZiggoCam aanschaf. TV is nl Ziggo Certified.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
pandit schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:55:
[...]
De monteur is vandaag (terwijl ik op mijn werk was) geweest. en heeft alles keurig aangesloten en de smartcard geactiveerd. Ik heb een cisco modem\router\switch gekregen en geen brakke ubee. De wifi is zeer krachtig zelfs in de slaapkamer waar ik voorheen met een fritz modem een zwak signaal kreeg volle bak. Ik heb kleine dingen nageconfigureerd zoals wifi en portforwarding en de DHCP scope verlegt. IP-reeks was gelijk aan de fritz (192.168.178.x). telefonie werkt ook. De monteur vertelde aan mijn vrouw dat de kwaliteit van Ziggo enorm is verbeterd t.o.v Casema, tot zover kan ik dit beamen. De komende dagen\weken\maanden afwachten. vooralsnog 2.0 voor Ziggo. De komende tijd coax naar boven trekken voor de kids en de slaapkamer. Misschien kan er iemand nog advies geven inzake coax. Sinds de wijziging in modulatie schijnt de coaxkwaliteit belangrijker zijn geworden.
Nog gespeeld met de cisco mediaplayer waar ik veel kritiek over lees. Een behoorlijk ziggo branded firmware. Kans is groot dat deze ook naar boven gaat en ik een ZiggoCam aanschaf. TV is nl Ziggo Certified.
Ja, je moet wel goede coax kabels hebben. Kabels met het kabel keurmerk zijn kabels die door de kabelaars zijn goedgekeurd.

http://www.kabelkeur.nl/het-keurmerk/

Zijn vaak niet goedkoop, maar ja, goedkoop is achteraf duurkoop als je problemen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Foutje...
De pagina /klantenservice/storingen/ bestaat niet

_O-

My bad, moest Ziggo ff toestaan in NoScript |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 04-09-2012 07:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:45
Met de laatste hoop; kan iemand van jullie mij vertellen of de kabelaansluiting die in mijn woning binnenkomt geschikt is voor internet? (Ik hoef niet te bellen en heb ook geen tv.)

De situatie is zo: ik woon in een appartementencomplex en bij de servicekosten zit kabel-tv van Ziggo. Ik wil graag kabelinternet omdat ADSL hier maximaal 10 MBit is, en dan zit ik mijn computer steeds vooruit te duwen. De afbeelding hieronder is van mijn aansluiting zoals deze binnenkomt in mijn woning (in de huiskamer, alleen een wandcontactdoos). Er is dus geen aansluiting in de meterkast of iets dergelijks. Ziggo roept steeds iets anders, zo hebben ze me eerst doorverwezen naar Lijbrandt omdat ze zeiden dat de aansluiting helemaal niet van hen was (!), ze hebben gezegd dat het geschikt is vanwege de groene kabel maar hadden de gegevens van de algemene aansluiting nodig. Toen ik terugbelde kreeg ik iemand anders die het ging doorgeven aan de gedoemde afdeling Nieuwbouw (die twee weken nodig hadden om me terug te bellen) om me vervolgens mede te delen dat het signaal reeds verdeeld als televisie binnenkwam (?) en daardoor ongeschikt is. Kortom: ik kom er niet meer uit, ik heb tientallen euro's weggetelefoneerd en de enige reden dat ik het nog wil is omdat ik de snelheid van ADSL geen alternatief vind. Iemand die het antwoord weet?

Bij voorbaat dank!

(Op de een of andere manier heeft tinypic de afbeeldingen 180 graden gedraaid of deed mijn computer dat automatisch goed, excuses)
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/35c4s42.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/330gpdk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2hdblmw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidion1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:59
Intercity schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:00:
Met de laatste hoop; kan iemand van jullie mij vertellen of de kabelaansluiting die in mijn woning binnenkomt geschikt is voor internet? (Ik hoef niet te bellen en heb ook geen tv.)

De situatie is zo: ik woon in een appartementencomplex en bij de servicekosten zit kabel-tv van Ziggo. Ik wil graag kabelinternet omdat ADSL hier maximaal 10 MBit is, en dan zit ik mijn computer steeds vooruit te duwen. De afbeelding hieronder is van mijn aansluiting zoals deze binnenkomt in mijn woning (in de huiskamer, alleen een wandcontactdoos). Er is dus geen aansluiting in de meterkast of iets dergelijks. Ziggo roept steeds iets anders, zo hebben ze me eerst doorverwezen naar Lijbrandt omdat ze zeiden dat de aansluiting helemaal niet van hen was (!), ze hebben gezegd dat het geschikt is vanwege de groene kabel maar hadden de gegevens van de algemene aansluiting nodig. Toen ik terugbelde kreeg ik iemand anders die het ging doorgeven aan de gedoemde afdeling Nieuwbouw (die twee weken nodig hadden om me terug te bellen) om me vervolgens mede te delen dat het signaal reeds verdeeld als televisie binnenkwam (?) en daardoor ongeschikt is. Kortom: ik kom er niet meer uit, ik heb tientallen euro's weggetelefoneerd en de enige reden dat ik het nog wil is omdat ik de snelheid van ADSL geen alternatief vind. Iemand die het antwoord weet?

Bij voorbaat dank!

(Op de een of andere manier heeft tinypic de afbeeldingen 180 graden gedraaid of deed mijn computer dat automatisch goed, excuses)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je groene kabel komt daar binnen, dus in theorie zou je internet kunnen aanvragen. Wel komt daar een RTV abbo bij. Neem contact op met Ziggo (of check www.ziggo.nl) om een adres check uit te voeren. Bij sommige complexen word het namelijk door de vereniging geregeld en kan Ziggo niet of alleen RTV leveren.

EDIT: Ik was te snel met lezen. Het lijkt erop dat jouw signaal door een vereniging word geregeld en dat Ziggo daar niet kan leveren. Er zit niets anders op dan ADSL aan te vragen. Of iemand kan mij corrigeren?

[ Voor 4% gewijzigd door gidion1987 op 04-09-2012 09:06 ]

Pagina: 1 ... 196 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!