Ik kan je Hirschmann aanbevelen. Ook de stalen stekkers hiervan. Ik gebruik die ook en de kwaliteit is erg goed.pandit schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:55:
[...]
De monteur is vandaag (terwijl ik op mijn werk was) geweest. en heeft alles keurig aangesloten en de smartcard geactiveerd. Ik heb een cisco modem\router\switch gekregen en geen brakke ubee. De wifi is zeer krachtig zelfs in de slaapkamer waar ik voorheen met een fritz modem een zwak signaal kreeg volle bak. Ik heb kleine dingen nageconfigureerd zoals wifi en portforwarding en de DHCP scope verlegt. IP-reeks was gelijk aan de fritz (192.168.178.x). telefonie werkt ook. De monteur vertelde aan mijn vrouw dat de kwaliteit van Ziggo enorm is verbeterd t.o.v Casema, tot zover kan ik dit beamen. De komende dagen\weken\maanden afwachten. vooralsnog 2.0 voor Ziggo. De komende tijd coax naar boven trekken voor de kids en de slaapkamer. Misschien kan er iemand nog advies geven inzake coax. Sinds de wijziging in modulatie schijnt de coaxkwaliteit belangrijker zijn geworden.
Nog gespeeld met de cisco mediaplayer waar ik veel kritiek over lees. Een behoorlijk ziggo branded firmware. Kans is groot dat deze ook naar boven gaat en ik een ZiggoCam aanschaf. TV is nl Ziggo Certified.
Mijn adres staat inderdaad niet apart in het systeem, maar dat lijkt me een kwestie van administratie als de aansluiting geschikt is. Het is van een studentenhuisvesting, en ik heb hun ook al meerdere malen benaderd maar ik het mag aanvragen als het me zou lukken. (Dat waren serieus hun woorden, ze hadden er geloof ik niet bijzonder veel vertrouwen in.) Via Ziggo zeiden ze al dat ik ook een abonnement voor alleen internet kan afsluiten, aangezien ik dus al de kosten voor het kabel-tv-abonnement betaal.gidion1987 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:05:
[...]
Je groene kabel komt daar binnen, dus in theorie zou je internet kunnen aanvragen. Wel komt daar een RTV abbo bij. Neem contact op met Ziggo (of check www.ziggo.nl) om een adres check uit te voeren. Bij sommige complexen word het namelijk door de vereniging geregeld en kan Ziggo niet of alleen RTV leveren.
EDIT: Ik was te snel met lezen. Het lijkt erop dat jouw signaal door een vereniging word geregeld en dat Ziggo daar niet kan leveren. Er zit niets anders op dan ADSL aan te vragen. Of iemand kan mij corrigeren?
Hirschman maakt inderdaad goede kabels als zendamateur kan ik dit beamen. en aantrekkelijk geprijsd, bij Media Markt €19,90 voor 20 meter. probleem is hoe ik die kabels naar boven kan krijgen, maar dat is mijn probleemgidion1987 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:11:
[...]Ik kan je Hirschmann aanbevelen. Ook de stalen stekkers hiervan. Ik gebruik die ook en de kwaliteit is erg goed.
Ik heb ervaring met het trekken van kabels in oude en nieuwe huizen. In oudere huizen lopen er vaak CV leidingen naar boven via het plafond. Naast deze leidingen is er vaak nog wel wat ruimte voor een kabel. Bij nieuwe woningen zijn er (meestal) loze leidingen vanuit de meterkast. Met een trekveer en wat geduld moet dat ook wel lukken.pandit schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:46:
[...]
Hirschman maakt inderdaad goede kabels als zendamateur kan ik dit beamen. en aantrekkelijk geprijsd, bij Media Markt €19,90 voor 20 meter. probleem is hoe ik die kabels naar boven kan krijgen, maar dat is mijn probleem. De monteur heeft nog een wandcontactdoos achter gelaten die ik boven weer ergens kan monteren.
Hmm. Een situatie zoals dit herken ik wel. Ik heb op de Multikabel helpdesk gewerkt en kwam dit vrij vaak tegen. Toen der tijd was het niet zo'n probleem om internet aan te vragen, maar alles-in-1 was niet mogelijk. Dit is dus weinig veranderd. Je kan altijd een aanvraag inschieten voor een internet abbo. Tegenwoordig worden de aanvragen direct verwerkt in het bron systeem van Ziggo, waardoor er geen typgeiten meer nodig zijn om alle aanvragen in te kloppen. Wellicht komt jouw aanvraag in een uitval bak oid, maar dan word deze handmatig opgepakt. Ik raad je wel aan een monteur te nemen, want mocht het signaal nog niet aan staan, kan de monteur deze aanzetten voor je. Handmatig of via zijn laptop.Intercity schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:16:
[...]
Mijn adres staat inderdaad niet apart in het systeem, maar dat lijkt me een kwestie van administratie als de aansluiting geschikt is. Het is van een studentenhuisvesting, en ik heb hun ook al meerdere malen benaderd maar ik het mag aanvragen als het me zou lukken. (Dat waren serieus hun woorden, ze hadden er geloof ik niet bijzonder veel vertrouwen in.) Via Ziggo zeiden ze al dat ik ook een abonnement voor alleen internet kan afsluiten, aangezien ik dus al de kosten voor het kabel-tv-abonnement betaal.
Mijn huis is 9 jaar oud dus nieuw. In de loze leidingen heb ik indertijd UTP getrokken, Om de UTP eruit te halen en samen met Coax erin te trekken zie ik niet zo zitten. In mijn huis bevinden zich 2 kolommen voor het luchtverversing systeem en hemelwater afvoer. Deze wil ik gebruiken, maar wel een hele klus om het netjes te doen, maar dat gaat wel lukken. Enige jaren geleden heb ik van de meterkast via de kruipruimte en 1 van deze kolommen UTP en Coax naar de huiskamer gebracht en afgemonteerd via walloutletsgidion1987 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:50:
[...]Ik heb ervaring met het trekken van kabels in oude en nieuwe huizen. In oudere huizen lopen er vaak CV leidingen naar boven via het plafond. Naast deze leidingen is er vaak nog wel wat ruimte voor een kabel. Bij nieuwe woningen zijn er (meestal) loze leidingen vanuit de meterkast. Met een trekveer en wat geduld moet dat ook wel lukken.
Verwijderd
Nog een oplossing die ik gedaan heb: vanuit de meterkast een gat in het plafon boren naar de kamer erboven en dan zo de kabels trekken. In de kamer boven de meterkast een kabelgootje in de hoek gemonteerd en daarna weer een gat naar boven voor de kabels. Voordeel van deze oplossing is dat je het netjes kan wegwerken en je hebt ruimte voor wensen in de toekomst die dan eenvoudiger te realiseren zijn.pandit schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:24:
Mijn huis is 9 jaar oud dus nieuw. In de loze leidingen heb ik indertijd UTP getrokken, Om de UTP eruit te halen en samen met Coax erin te trekken zie ik niet zo zitten. In mijn huis bevinden zich 2 kolommen voor het luchtverversing systeem en hemelwater afvoer. Deze wil ik gebruiken, maar wel een hele klus om het netjes te doen, maar dat gaat wel lukken.
Ik heb afgelopen weekend aanbieding gehad om kosteloos 2mnd upgrade van AIO Plus naar AIO Extra te proberen wat je ook weer na 2 mnd terug kan laten zetten naar mijn originele pakket. Wellicht interessant voor sommigen?
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Zeer leuke aanbieding natuurlijk. Jammer dat ik er niets over kan vinden op de Ziggo website. Heb je een bepaalde code of heb je een klacht ingediend oid?Chief-XL schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:14:
Ik heb afgelopen weekend aanbieding gehad om kosteloos 2mnd upgrade van AIO Plus naar AIO Extra te proberen wat je ook weer na 2 mnd terug kan laten zetten naar mijn originele pakket. Wellicht interessant voor sommigen?
Gewoon Hirschmann koka 799 nemen en niet die meuk met kabel keurmerk (lees overprized).wkleunen schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:08:
[...]
Ja, je moet wel goede coax kabels hebben. Kabels met het kabel keurmerk zijn kabels die door de kabelaars zijn goedgekeurd.
http://www.kabelkeur.nl/het-keurmerk/
Zijn vaak niet goedkoop, maar ja, goedkoop is achteraf duurkoop als je problemen krijgt.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Van UPC herken ik dit waarbij voor studentencomplexen er vaak een collectieve bulkaansluiting voor tv was die je via je huur betaald (goedkoper dan regulier). Individueel kan je daar wel allerlei producten aanhangen alleen is het iets wat je administratief goed in de gaten moet houden aangezien de meeste standaard medewerkers die collectieve aansluitingen niet (goed) kennen.Intercity schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:16:
[...]
Mijn adres staat inderdaad niet apart in het systeem, maar dat lijkt me een kwestie van administratie als de aansluiting geschikt is. Het is van een studentenhuisvesting, en ik heb hun ook al meerdere malen benaderd maar ik het mag aanvragen als het me zou lukken. (Dat waren serieus hun woorden, ze hadden er geloof ik niet bijzonder veel vertrouwen in.) Via Ziggo zeiden ze al dat ik ook een abonnement voor alleen internet kan afsluiten, aangezien ik dus al de kosten voor het kabel-tv-abonnement betaal.
Ja, die heeft dus kabel keurmerk. Maar goed, Hirschmann zijn idd wel goede kabels.Hari-Bo schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:48:
[...]
Gewoon Hirschmann koka 799 nemen en niet die meuk met kabel keurmerk (lees overprized).
Iemand die weet of de snelheidsverhoging van AiE+ al in is gegaan? Ik download via Origin (game-downloadplatform) nu met 7,5MB/sec wat af en toe de 8MB/sec aantikt. Dat zou dus uitkomen zo rond de 60 a 65 Mbit/sec.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Ik heb ook een interessant probleem. Ik heb ziggo sinds gisteren maar soms lijkt mijn internet semi weg te vallen met de EPC3925 router. De symtomen zijn:
1.Ik kan pingen tot aan de router
2.Externe domeinen kan ik niet pingen (www.nu.nl)
3.De ziggo DNS servers ook niet (dit op ip basis)
4.De router geeft aan verbonden te zijn met internet
Ik zit bekabeld verbonden met de router nu omdat ik met draadloos ongeveer dezelfde problemen had. Wanneer ik ipconfig/release ipconfig /renew doe gaat het wel werken maar dan heb ik binnen een half uur weer hetzelfde probleem. Heeft iemand dit probleem ook? ik ben wel goed maar heb geen idee waar ik het moet zoeken. Hiervoor (met adsl) was er niets aan de hand.
EDIT:
Nu rechtstreeks met kabel op de router en het probleem blijft.
1.Ik kan pingen tot aan de router
2.Externe domeinen kan ik niet pingen (www.nu.nl)
3.De ziggo DNS servers ook niet (dit op ip basis)
4.De router geeft aan verbonden te zijn met internet
Ik zit bekabeld verbonden met de router nu omdat ik met draadloos ongeveer dezelfde problemen had. Wanneer ik ipconfig/release ipconfig /renew doe gaat het wel werken maar dan heb ik binnen een half uur weer hetzelfde probleem. Heeft iemand dit probleem ook? ik ben wel goed maar heb geen idee waar ik het moet zoeken. Hiervoor (met adsl) was er niets aan de hand.
EDIT:
Nu rechtstreeks met kabel op de router en het probleem blijft.
[ Voor 4% gewijzigd door Guldan op 04-09-2012 20:17 ]
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Het probleem lijkt dus niet zozeer een techniek-issue maar de gevreesde collectieve abonnementsvorm. Beste wat ik je kan adviseren (En ik heb er gewerkt dus ik zou het moeten wetenIntercity schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:16:
[...]
óf
Je bestelt internet er los naast (En inderdaad, boek die monteur maar vast in) maar hou dan inderdaad de administratie in de gaten want dat kan heel snel verkeerd lopen (En die problemen zijn nog veel gevreesder).
Wat zijn de meningen over combikabels bijv deze http://www.coaxcombikabel...elliet-utp-cat-6-25m.htmlHari-Bo schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:48:
[...]Gewoon Hirschmann koka 799 nemen en niet die meuk met kabel keurmerk (lees overprized).
Kun je dan niet net zo goed 2 kabels trekken. Het lijkt niet echt dunner te zijn dan 2 losse kabels. Maar goed, ik heb er geen ervaring mee, dus kan misschien niet zo goed oordelen.pandit schreef op woensdag 05 september 2012 @ 00:00:
[...]
Wat zijn de meningen over combikabels bijv deze http://www.coaxcombikabel...elliet-utp-cat-6-25m.html
Ik belde voor een vraag en kreeg dit aangebodengidion1987 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:40:
[...]
Zeer leuke aanbieding natuurlijk. Jammer dat ik er niets over kan vinden op de Ziggo website. Heb je een bepaalde code of heb je een klacht ingediend oid?
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Ein-de-lijk eens live-tv op Android. Dat mocht ook wel eens tijd worden een jaar later dan ze toegezegd hadden.
Ben benieuwd, lijkt me erg handig op m'n kamer, wel erg jammer van het zeer magere zender-aanbod; nagenoeg alleen maar die Nederlandse bout-zenders en geen Comedy Central, BBC e.d.
Ben benieuwd, lijkt me erg handig op m'n kamer, wel erg jammer van het zeer magere zender-aanbod; nagenoeg alleen maar die Nederlandse bout-zenders en geen Comedy Central, BBC e.d.
Dat geldt voor iedreen hoor, die actie loopt al bijna een half jaargidion1987 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:40:
[...]
Zeer leuke aanbieding natuurlijk. Jammer dat ik er niets over kan vinden op de Ziggo website. Heb je een bepaalde code of heb je een klacht ingediend oid?
Gewoon even op Mijn Ziggo inloggen je abonnement aanpassen naar Extra.
Na 1 maand weer naar Plus zetten aangezien er 1 maand opzegtermijn op zit.
Heb sinds 2 dagen Ziggo en ben erg tevreden over de service. Dat was in de Casema tijd wel anders. Ben gisteren nog gebeld of de overstap goed is verlopen en of ik nog vragen en opmerkingen had. Heel netjes
1 ding begrijp ik niet, waarom alle TV kanalen achter de decoder zitten (smartcard) cq waarom het basispakket (dat iedereen heeft) niet gewoon free-air is ? Je wordt op deze manier weer op kosten gejaagd, voor iedere extra TV een extra smartcard aanschaffen en decoder. Vandaag heb ik voor een 2e TV een CAM+SMARTCARD moeten kopen, kost weer bijna €60,- . het geluk dat de betreffende TV Ziggo certified is, anders had ik er een 1tje voor kunnen zetten. Wat dat betreft zou Ziggo een voorbeeld kunnen geven aan CAIW .
1 ding begrijp ik niet, waarom alle TV kanalen achter de decoder zitten (smartcard) cq waarom het basispakket (dat iedereen heeft) niet gewoon free-air is ? Je wordt op deze manier weer op kosten gejaagd, voor iedere extra TV een extra smartcard aanschaffen en decoder. Vandaag heb ik voor een 2e TV een CAM+SMARTCARD moeten kopen, kost weer bijna €60,- . het geluk dat de betreffende TV Ziggo certified is, anders had ik er een 1tje voor kunnen zetten. Wat dat betreft zou Ziggo een voorbeeld kunnen geven aan CAIW .
het basispakket is ook gewoon analoog te bekijken, ik heb mijn tv zowel analoog als via de decoder aangesloten, werkt allebei prima.
Waarom? Omdat ik des ochtends alleen even het nieuws kijk en dan hoef ik niet alles aan te zeten.
Waarom? Omdat ik des ochtends alleen even het nieuws kijk en dan hoef ik niet alles aan te zeten.
zeker, zeker
Had dat niet te maken met het feit dat ze zo konden zien hoeveel mensen digitale tv kijken? Staat me in ieder geval iets van bij.pandit schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:55:
Heb sinds 2 dagen Ziggo en ben erg tevreden over de service. Dat was in de Casema tijd wel anders. Ben gisteren nog gebeld of de overstap goed is verlopen en of ik nog vragen en opmerkingen had. Heel netjes
Nu is het wel zo dat je zo inderdaad kunt tellen hoeveel kaarten er geregistreerd/geactiveerd zijn, maar ik heb 3 kaarten geregistreerd, maar gebruik er maar 2 (3e is voor de TV die ik ooit in de slaapkamer zal komen
[ Voor 14% gewijzigd door Yucko op 05-09-2012 16:13 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ja .... Analoog dat bestaat ook nogozzynator schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:42:
het basispakket is ook gewoon analoog te bekijken, ik heb mijn tv zowel analoog als via de decoder aangesloten, werkt allebei prima.
Waarom? Omdat ik des ochtends alleen even het nieuws kijk en dan hoef ik niet alles aan te zetten.
Zag net dat België 1 en Canvas nu ook in HD zijn, de sd kanalen zijn verplaatst naar kanaal 915 en 916.
O ja, ik heb alles in 1 plus met basispakket televisie.
Heeft iemand hier nog meer "last" van een groen tv-scherm bij het aanzetten van zijn/haar Humac 5100C? Sinds ik daar de wifi aan heb geknoopt (mbv de officiële wifistick, was een cadeau) krijg ik dat soms. Heb de software al geüpdatet maar dat hielp niet.
Nu is het niet heel hinderlijk, maar wel opvallend
Nee, merp!
Is het niet zo dat er - wanneer een cam/decoder actief is - er een signaal naar ziggo gaat zodat ze kunnen zien of je die zender mag ontvangen? Zo ja: dan doet het er niet toe hoeveel kaarten je registreert aangezien ze kunnen bijhouden welke kaarten daadwerkelijk in gebruik zijn.Yucko schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:11:
maar gebruik er maar 2 (3e is voor de TV die ik ooit in de slaapkamer zal komen), dus het zegt niets over het aantal kaarten dat ook DAADWERKELIJK gebruikt wordt op een bepaald moment.
Nu ik erover nadenk: waarom worden kijkcijfers nog steeds ouderwets gemeten door losse kastjes bij 1000-3000 mensen? De grote kabelaars en dvb-t bedrijven kunnen (als bovenstaande aanname juist is) veel beter bijhouden hoeveel mensen naar welke zender kijken.
Nee. dvb-c is eenrichtingsverkeer (naar de klant toe).kladblokje schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:16:
Is het niet zo dat er - wanneer een cam/decoder actief is - er een signaal naar ziggo gaat zodat ze kunnen zien of je die zender mag ontvangen?
Met een interactieve decoder is er wel sprake van twee-weg verkeer, dus dat aantal klanten kunnen ze wel tellen.
niks nieuws hoor, dit was al een maand bekend®Otto schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:01:
Zag net dat België 1 en Canvas nu ook in HD zijn, de sd kanalen zijn verplaatst naar kanaal 915 en 916.
https://www.ziggo.nl/#pro.../nieuws/zenderwijzigingen
Ziggo DNS
Daar ben ik weer
. Kan het zijn dat de DNS server van Ziggo een beetje brak is. Ik heb een abonnement genomen op een commerciële nieuws server en kreeg het niet werkend. Bij nader onderzoek was de naam niet te resolven. Op mijn werk ging het wel en heb nu het IP adres ingevoerd i.p.v de naam en nu werkt het. 1-3 voor Ziggo
Blokkerig beeld
Ik maak gebruik van de Cisco interactieve decoder. De basis zenders (Ned 1,2,3 en de RTL zenders geven goed beeld, maar veel zender Zoals DisneyXD geeft bij snelle bewegingen een wolk van kleine blokjes. Mijn eerste conclusie is dat DisneyXD op een hogere frequentie zit en meer last heeft van kabeldemping.
De monteur heeft afgelopen Maandag een actieve splitter in de meterkast geplaatst, waarvan 1 uitgang naar de kabelaansluiting van het huis gaat. Op de wandcontactdoos zit een ca 10 meter pre connected coax kabel, met aangegoten connectoren (die ik nog had liggen) die naar de decoder gaat. Het lijkt mij een kabelprobleem, of kunnen e nog andere oorzaken zijn?
Daar ben ik weer
Blokkerig beeld
Ik maak gebruik van de Cisco interactieve decoder. De basis zenders (Ned 1,2,3 en de RTL zenders geven goed beeld, maar veel zender Zoals DisneyXD geeft bij snelle bewegingen een wolk van kleine blokjes. Mijn eerste conclusie is dat DisneyXD op een hogere frequentie zit en meer last heeft van kabeldemping.
De monteur heeft afgelopen Maandag een actieve splitter in de meterkast geplaatst, waarvan 1 uitgang naar de kabelaansluiting van het huis gaat. Op de wandcontactdoos zit een ca 10 meter pre connected coax kabel, met aangegoten connectoren (die ik nog had liggen) die naar de decoder gaat. Het lijkt mij een kabelprobleem, of kunnen e nog andere oorzaken zijn?
Ik heb mijn 1.5 jaar oude Cisco decoder op laten sturen voor slecht/blokkerig beeld op de zenders Discovery en National Geo. De TV die achter de decoder zit geeft dit beeld vele malen beter door dan de decoder, waaruit ik concludeer dat mijn bekabeling het wel aan kan.
Ben benieuwd wat ze vinden.
Ik heb gisteren een CAM besteld. dus kan ik kijken of rechtstreeks het beeld wel goed is en de bekabeling uit kan sluiten. Heb jij bij de kanalen NED1,2,3 ook blokken? Als ik heel goed kijk zie ik enige onrust in het HD beeld. Voorheen keek ik naar de Nederlandse kanalen middels een dreambox 800se via de schotel en het HD beeld was aanzienlijk rustiger.stormfly schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:52:
Ik heb mijn 1.5 jaar oude Cisco decoder op laten sturen voor slecht/blokkerig beeld op de zenders Discovery en National Geo. De TV die achter de decoder zit geeft dit beeld vele malen beter door dan de decoder, waaruit ik concludeer dat mijn bekabeling het wel aan kan.
Hier is de monteur zojuist langs geweest voor een storing aan onze Cisco 8485. We hebben problemen met wegvallend geluid, opnames die in zijn geheel of gedeeltelijk niet opgenomen worden en een decoder die zichzelf opnieuw opstart zonder reden.
Onze 1e decoder is al eens RMA gegaan, nu gaat deze ook terug en krijgen we dus de 3e in rij... Ben benieuwd.
Onze 1e decoder is al eens RMA gegaan, nu gaat deze ook terug en krijgen we dus de 3e in rij... Ben benieuwd.
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Is Ziggo ook bezig met het verhogen van de snelheid van Alles in 1 Extra? Ik heb sinds anderhalve een upload van ca. 15 Mbit. [5432DR]
Heb in ieder geval nergens iets gelezen over een mogelijke snelheidsverhoging.
Is de download hetzelfde gebleven? Want het zou wel vreemd zijn al alleen de upload verhoogd zou worden.Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:39:
Is Ziggo ook bezig met het verhogen van de snelheid van Alles in 1 Extra? Ik heb sinds anderhalve een upload van ca. 15 Mbit. \[5432DR]
http://www.deyterra.com
Waarom vind je dat vreemd? De upload is verhoudingsgewijs veel lager dan de download. Nog geen 10%, terwijl die bij Plus bijvoorbeeld wel 10% bedraagd.rally schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:07:
[...]
Is de download hetzelfde gebleven? Want het zou wel vreemd zijn al alleen de upload verhoogd zou worden.
Dankje. Ik ga eens in overleg. Volgens Ziggo stond het collectieve abonnement niet goed in het systeem als ik ook kon internetten op mijn adres en moest de verhuurdersorganisatie contact opnemen met Ziggo zakelijk, maar dat gaan ze vrees ik niet doen...Tha_T schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:12:
[...]
Het probleem lijkt dus niet zozeer een techniek-issue maar de gevreesde collectieve abonnementsvorm. Beste wat ik je kan adviseren (En ik heb er gewerkt dus ik zou het moeten weten). is om je adres los te koppelen van het collectieve abonnement (Dat moet dus jouw huurbaas doen waarschijnlijk want dat is iets voor de abonnementhouder) en vervolgens de diensten aanvragen die je wilt hebben
óf
Je bestelt internet er los naast (En inderdaad, boek die monteur maar vast in) maar hou dan inderdaad de administratie in de gaten want dat kan heel snel verkeerd lopen (En die problemen zijn nog veel gevreesder).
Enige wat ik er vreemd aan vind is dat bij alle andere verhogingen minimaal de download werd aangepast en geen enkele keer alleen de upload.dôh schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:24:
[...]
Waarom vind je dat vreemd? De upload is verhoudingsgewijs veel lager dan de download. Nog geen 10%, terwijl die bij Plus bijvoorbeeld wel 10% bedraagd.
Maar goed... het zou kunnen dat Ziggo naar de AIE klanten luistert en de upload een verhoging geeft. Ben benieuwd of meer mensen dat hier gaan rapporteren.
http://www.deyterra.com
Ik kom al weken niet meer boven de 29 Mbit/s uit in plaats van de beloofde (en altijd gehaalde) 50 Mbit/s.
Meer mensen hier last van in regio Vianen?
Meer mensen hier last van in regio Vianen?
Nou ik heb zelf Extra en ik haal geen hogere upload. Via Ziggo speedtest 9.4Mbit up, zoals altijd!rally schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:14:
[...]
Enige wat ik er vreemd aan vind is dat bij alle andere verhogingen minimaal de download werd aangepast en geen enkele keer alleen de upload.
Maar goed... het zou kunnen dat Ziggo naar de AIE klanten luistert en de upload een verhoging geeft. Ben benieuwd of meer mensen dat hier gaan rapporteren.
Hi all,
Omdat Telfort mijn internet bestelling kwijt is geraakt moet ik nog enkele weken wachten tot ik (her)aangesloten wordt. In de tussentijd mag ik meeliften op het internet van een buurvrouw.
Wat ik wil is mijn Linksys WRT54GL router aansluiten op het Motorola (exact type weet ik niet, het heeft 1 lan poortje) modem van Ziggo. De pc van mijn buurvrouw wordt vervolgens aangesloten op de router ipv direct op het modem.
Ondanks dat ik de Linksys router heb gereset krijgt deze geen ip adres toegewezen. De pc krijgt altijd direct een 83.* ip adres van het modem toegewezen maar mijn router helemaal niets. Wat ik heb geprobeerd is de router in te stellen op het wan/gateway/dns adres van de pc maar zonder resultaat. Ook de router modus van Gateway naar Router zetten hielp niets. DHCP staat natuurlijk aan op de router
Het modem heb ik verder niet van het stroom gehaald of ingesteld, ik probeer extra problemen met het internet te voorkomen. Weten jullie wat ik moet instellen? Of ligt het toch bij de modem configuratie?
Omdat Telfort mijn internet bestelling kwijt is geraakt moet ik nog enkele weken wachten tot ik (her)aangesloten wordt. In de tussentijd mag ik meeliften op het internet van een buurvrouw.
Wat ik wil is mijn Linksys WRT54GL router aansluiten op het Motorola (exact type weet ik niet, het heeft 1 lan poortje) modem van Ziggo. De pc van mijn buurvrouw wordt vervolgens aangesloten op de router ipv direct op het modem.
Ondanks dat ik de Linksys router heb gereset krijgt deze geen ip adres toegewezen. De pc krijgt altijd direct een 83.* ip adres van het modem toegewezen maar mijn router helemaal niets. Wat ik heb geprobeerd is de router in te stellen op het wan/gateway/dns adres van de pc maar zonder resultaat. Ook de router modus van Gateway naar Router zetten hielp niets. DHCP staat natuurlijk aan op de router
Het modem heb ik verder niet van het stroom gehaald of ingesteld, ik probeer extra problemen met het internet te voorkomen. Weten jullie wat ik moet instellen? Of ligt het toch bij de modem configuratie?
Jouw modem deelt maar 1 ip uit, het eerste apparaat wat je er aan hangt nadat het modem stroom heeft krijgt een ip adres. Wil je een ander apparaat op het internet hebben (jouw router dus), dan moet je de stroom er even van af halen.Mrlten schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:59:
Dus: utp kabel uit het modem, modem opnieuw opstarten. router aan modem aansluiten en klaar.
En dan natuurlijk vanuit het Motorola (LAN) in de Linksys (WAN) poort. Anders kun je geen DHCP uitdelen vanuit je Linksys
.
Alle HD kanalen zijn 1080i, maar deze zijn 720p (dus eigenlijk 'HD Ready'®Otto schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:01:
[ Voor 4% gewijzigd door Arnout op 06-09-2012 21:56 ]
Ik graaf nu even heel diep in mijn geheugen terug naar mijn @Home tijd toen ik een Motorola SB.. + WRT54G set-up had.Mrlten schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:59:
Hi all,
De hele oude Motorola modems van @Home werkten nog met het systeem dat de identificatie op het netwerk gedaan werd via de aangesloten PC. De identificatie verloopt mbv user-id, password én MAC-adress van de PC. Als je die PC dan door een router vervangt moet je je inlog (klant-id en password) via de router doen en het MAC adress van de eerst aangesloten PC klonen in de router (MAC-cloning). Je router moet zich dan eigenlijk voordoen als de PC die voorheen aangesloten was. De Moto staat dan default in "Bridged Mode".
Als ik het me goed herinner maak je dan mbv PPTP (of PPPoE) verbinding zodat je de inlog gegevens kan invullen. De Linksys sluit je aan via de WAN poort .
Daarna kwamen de Moto modems die zelf de aanmelding op het netwerk mbv PPTP of PPPoE verzorgden. Die stonden dan ook niet in bridged mode. Dan zou DHCP op de Linksys uit kunnen want de Moto kan 32 clients voorzien van een IP. Ik meen dat je in dit geval gewoon een LAN poort gebruikt. DHCP op de Motorola kan ook uit, maar dan moet ie op de Linksys natuurlijk aan.
Misschien is het nodig je Linksys een vast IP te geven.
Zoek voor de zekerheid eens op Google naar "Motorola DSL (of Cable) modem en Linksys WRT54GL".
Dit soort set-ups waren destijds lastig voor de "gewone" consument en er is redelijk veel over geschreven.
[ Voor 27% gewijzigd door Masimo op 06-09-2012 22:21 ]
Thanks, ik zal het vanavond gaan proberen!job schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:09:
Jouw modem deelt maar 1 ip uit, het eerste apparaat wat je er aan hangt nadat het modem stroom heeft krijgt een ip adres. Wil je een ander apparaat op het internet hebben (jouw router dus), dan moet je de stroom er even van af halen.
Dus: utp kabel uit het modem, modem opnieuw opstarten. router aan modem aansluiten en klaar.
@Masimo; de pc van mijn buurvrouw heeft geen speciale instellingen (alles onder ipv4 stond op automagisch) dus ik hoop dat ik geen PPTP hoef te configureren. Maar zeker bedankt voor de extra info!
Na het uit en aanzetten van het modem werkte mijn router zonder problemen. Nu kan ik mooi genieten van 8mbit
Yep, maar dan met een 5000c in de slaapkamer op een Samsung LE40A756.PauseBreak schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:06:
Heeft iemand hier nog meer "last" van een groen tv-scherm bij het aanzetten van zijn/haar Humac 5100C? Sinds ik daar de wifi aan heb geknoopt (mbv de officiële wifistick, was een cadeau) krijg ik dat soms. Heb de software al geüpdatet maar dat hielp niet.
Verwijderd
Ik heb sinds een paar dagen weer af en toe last van spotify streams, meer mensen er last van?
Op de zakelijke aansluiting wel, prive (thuis) niet.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 12:37:
Ik heb sinds een paar dagen weer af en toe last van spotify streams, meer mensen er last van?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
spotify is weer opgelost, mijn tablet bleek de meest recente android app niet lekker te draaien, heb nu een oudere stabielere versie gevonden en zit alweer uren lekker te luisteren. Ik leg natuurlijk als klant van Ziggo daar gelijk de schuld 
Maarja, een paar maand terug waren er wel problemen en dan denk je toch daar eerst aan.
Maarja, een paar maand terug waren er wel problemen en dan denk je toch daar eerst aan.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 18:51 ]
Ok, dan is het niet mijn combinatie van apparatuur. Heb hier een Philips 37PFL9603D/12 staan icm die Humax dus. Het is ook vrij willekeurig allemaal en ik vind dat het niet hoort, maar ja, wat doe je eraan he?Exorcist schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:34:
[...]
Yep, maar dan met een 5000c in de slaapkamer op een Samsung LE40A756.
Nee, merp!
Mijn ouders hebben AIE en draaien muziek in huis via Sonos. Nu komt het de laatste dagen/weken steeds vaker voor dat de muziek ineens stopt. Een reset van de modem (30sec van de stroom af) helpt dan om eea weer werkend te krijgen. Echter komt het soms 10-15keer per dag voor. Op momenten dat de muziek stopt is de digitale TV vaak ook blokkerig en doet de telefoon niks (geen kiestoon). Mijns inziens een wegvallende connectie van Ziggo.
Na veelvuldig contact met de helpdesk blijkt dat zij geen error in het systeem kunnen zien en ook niet verder komen dan een reset op afstand. Mijn ouders balen inmiddels ontzettend van de situatie, ze zijn een maand of 4 lid van Ziggo maar zijn hierdoor absoluut niet tevreden. Nu werd het voorstel gedaan door de helpdesk om een monteur langs te sturen, maar dit blijkt 60 euro voor drie kwartier te kosten. Is het niet vreemd dat Ziggo geld in rekening brengt voor het herstellen van een dienst waar al voor betaald wordt? Zijn er meer mensen in postcodegebied 539X bekend met deze problemen?
Na veelvuldig contact met de helpdesk blijkt dat zij geen error in het systeem kunnen zien en ook niet verder komen dan een reset op afstand. Mijn ouders balen inmiddels ontzettend van de situatie, ze zijn een maand of 4 lid van Ziggo maar zijn hierdoor absoluut niet tevreden. Nu werd het voorstel gedaan door de helpdesk om een monteur langs te sturen, maar dit blijkt 60 euro voor drie kwartier te kosten. Is het niet vreemd dat Ziggo geld in rekening brengt voor het herstellen van een dienst waar al voor betaald wordt? Zijn er meer mensen in postcodegebied 539X bekend met deze problemen?
Wat doen de eerste 4 lampjes op het modem als de verbinding wegvalt? Blijven die aan? Geen probleem met het Ziggo-signaal. Vallen ze weg? Gaan ze knipperen? Dan valt het signaal op het modem weg (Zeker ook als je zegt dat telefonie en TV dan slecht is). Kan zijn dat het modem niet goed functioneert of dat het signaal gewoon gestoord binnen komt (Lijkt me logischer omdat je TV ook slechter wordt)
Dus wat je dan doet is kijken of het modem bij het AOP zit. Nog altijd goed gemonteerd? Geen draadjes die los hangen? Blijft de TV slecht (Wat is trouwens slecht? Signaalwaardes? Beeldkwaliteit? Geluidkwaliteit?)
Dus onderbouw en verduidelijk de situatie gewoon even voor jezelf en als je alles hebt gedaan wat je kan (Kabel controleren, 1e 4 lampjes modem in de gaten houden) bel je op naar ze en zeg wat je gedaan hebt en dan lijkt me een storingsmonteur een mooie oplossing.
Als iedereen het nou zo doet is de HD ook eens goed te bereiken
Dus wat je dan doet is kijken of het modem bij het AOP zit. Nog altijd goed gemonteerd? Geen draadjes die los hangen? Blijft de TV slecht (Wat is trouwens slecht? Signaalwaardes? Beeldkwaliteit? Geluidkwaliteit?)
Dus onderbouw en verduidelijk de situatie gewoon even voor jezelf en als je alles hebt gedaan wat je kan (Kabel controleren, 1e 4 lampjes modem in de gaten houden) bel je op naar ze en zeg wat je gedaan hebt en dan lijkt me een storingsmonteur een mooie oplossing.
Allereerst van harte!Tha_T schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:13:
Wat doen de eerste 4 lampjes op het modem als de verbinding wegvalt? Blijven die aan? Geen probleem met het Ziggo-signaal. Vallen ze weg? Gaan ze knipperen? Dan valt het signaal op het modem weg (Zeker ook als je zegt dat telefonie en TV dan slecht is). Kan zijn dat het modem niet goed functioneert of dat het signaal gewoon gestoord binnen komt (Lijkt me logischer omdat je TV ook slechter wordt)
Dank voor je uitgebreide uitleg. Ik zal zeker zeggen dat mijn ouders naar de lampjes op hun modem moeten kijken, maar het feit dat op het moment dat de muziek wegvalt en tegelijkertijd de HD zenders gaan blokken en ook de telefoon het niet meer doet, dat er dan een error aan 'onze' kant zit? Juist omdat het soms ook dagen aan een stuk goed gaat. Het modem is 4 maanden geleden door een monteur gehangen en er heeft nooit iemand aan geprutst. Kabels zijn toen allemaal nieuw aangeschaft, en bovendien zou een defecte kabel altijd slechte kwaliteit leveren en niet zo af en toe.
Die storingsmonteur daar ben ik het helemaal mee eens, maar is het niet raar dat daar eerst een prijskaartje op geplakt wordt? Zou dit niet gewoon onder service moeten vallen? Bovendien zul je altijd zien dat zo'n monteur voor de deur staat op het moment dat alles wel werkt en het probleem dus niet te reproduceren is...
Als de muziek via de Sonos wegvalt, luisteren ze dan muziek van een lokale bron (NAS/PC), of radio?
Ik kan het namelijk heel slecht rijmen dat als de internet/telefoon/netwerkverbinding wegvalt, de TV ook gaat haperen. TV en Data/Voice zijn bij Ziggo (itt Fiber/DSL) gescheiden zaken.. Een wegvallend signaal op het AOP kan, maar dan zou het interne netwerk in stand moeten blijven en de Sonos dus door moeten spelen..
Ik kan het namelijk heel slecht rijmen dat als de internet/telefoon/netwerkverbinding wegvalt, de TV ook gaat haperen. TV en Data/Voice zijn bij Ziggo (itt Fiber/DSL) gescheiden zaken.. Een wegvallend signaal op het AOP kan, maar dan zou het interne netwerk in stand moeten blijven en de Sonos dus door moeten spelen..
Dit had ik inderdaad moeten specificeren: Het gaat hier om Sonos radio of spotify via Sonos. Wanneer ze muziek via hun NAS afspelen hebben ze geen problemen. Het is dus ook hier te herleiden naar afspelen via het internet.Timmert schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:49:
Als de muziek via de Sonos wegvalt, luisteren ze dan muziek van een lokale bron (NAS/PC), of radio?
België 2 geeft hier al ontzettend lang problemen, pixel blokken, haperend beeld etc.
Hebben hier 2 dezelfde TV's in huis welke beide het zelfde probleem geven
Zo ver ik weet geeft er geen enkele andere zender problemen....Het probleem was er ook al voordat België over ging op HD

Het rood onderstreepte getal is steeds wisselend, bij "stabiele" zenders staat daar gewoon helemaal niks...iemand enige idee wat dat getal betekend?
Links van het diagnose scherm zie je ook de mooie pixels
Zo ver ik weet geeft er geen enkele andere zender problemen....Het probleem was er ook al voordat België over ging op HD

Het rood onderstreepte getal is steeds wisselend, bij "stabiele" zenders staat daar gewoon helemaal niks...iemand enige idee wat dat getal betekend?

BER = Bit Error Rate. Die hoort inderdaad 0 te blijven, anders gaat het beeld raar doen.
[ Voor 62% gewijzigd door Xander op 09-09-2012 16:51 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Heb je ook enig idee waarom die bij België zo hoog isXander schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:51:
BER = Bit Error Rate. Die hoort inderdaad 0 te blijven, anders gaat het beeld raar doen.
Bedankt
Niet noodzakelijkerwijs maar het zou eventueel kunnen. Ik zeg niet dat het zo is maar het kanDank voor je uitgebreide uitleg. Ik zal zeker zeggen dat mijn ouders naar de lampjes op hun modem moeten kijken, maar het feit dat op het moment dat de muziek wegvalt en tegelijkertijd de HD zenders gaan blokken en ook de telefoon het niet meer doet, dat er dan een error aan 'onze' kant zit?
Volledig eensJuist omdat het soms ook dagen aan een stuk goed gaat. Het modem is 4 maanden geleden door een monteur gehangen en er heeft nooit iemand aan geprutst. Kabels zijn toen allemaal nieuw aangeschaft, en bovendien zou een defecte kabel altijd slechte kwaliteit leveren en niet zo af en toe.
Ik vermoed dat jij gebeld hebt met Service+ zoals dat heet. De monteurs die daar aangestuurd worden kosten inderdaad geld. Service+ is dan ook iets wat eigenlijk los staat van Ziggo. Je wordt er wel naartoe verwezen maar het staat echt los van Ziggo.Die storingsmonteur daar ben ik het helemaal mee eens, maar is het niet raar dat daar eerst een prijskaartje op geplakt wordt? Zou dit niet gewoon onder service moeten vallen?
De monteurs die door Ziggo(!) aangestuurd worden zijn gratis (Op randvoorwaarden na). Als je bijvoorbeeld niet thuis bent als de monteur langs komt is hij niet gratis.
Dat is niet jouw probleem. Door het achterlaten van een aantal duidelijke stappen die jij gedaan hebt (Daarom ook dat je zoveel mogelijk zelf zou kunnen doen) moet de monteur genoeg weten. Maakt jou toch niet waarom en wanneer hij het niet doet? Als internet het maar doet.Bovendien zul je altijd zien dat zo'n monteur voor de deur staat op het moment dat alles wel werkt en het probleem dus niet te reproduceren is...
Frequentie Storing. Of Transportstroom storing.nooberke schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:57:
[...]
Heb je ook enig idee waarom die bij België zo hoog is![]()
Er is iets met je coax/splitters/versterker. In 9 van de 10 gevallen dan.
Probleem gevonden, Betreft een linux machine. Ik had resolve.conf aangepast met de DNS servers van Ziggo, maar de volgende dag was deze weer overschreven naar de oude instellingen. en had ik geen DNS resolving meer. Ik heb u de DNS servers in /etc/network/interface gezet en het loopt nu als een speer. (Betreft Ubuntu Server)pandit schreef op donderdag 06 september 2012 @ 07:57:
Ziggo DNS
Daar ben ik weer. Kan het zijn dat de DNS server van Ziggo een beetje brak is. Ik heb een abonnement genomen op een commerciële nieuws server en kreeg het niet werkend. Bij nader onderzoek was de naam niet te resolven. Op mijn werk ging het wel en heb nu het IP adres ingevoerd i.p.v de naam en nu werkt het. 1-3 voor Ziggo
Iemand dit al meegekregen? Ziggo in the cloud.
http://www.broadbandtvnew...interactive-with-cloudtv/
Ook een stukje op totaaltv.nl
http://www.totaaltv.nl/ni..._diensten_naar_cloud.html
Update voor de humax'en (5100/5200 en 5300) wordt eind deze maand verwacht.
I intend to live forever. So far, so good.
Is het geen kwestie van een te sterk signaal? (100% zie ik in je foto)nooberke schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:36:
België 2 geeft hier al ontzettend lang problemen, pixel blokken, haperend beeld etc.
[afbeelding]
Ik weet niet of je die retourgeschikte versterker/splitter van Ziggo gebruikt, maar het zou niet de eerste keer zijn dat iemand bv. met dat ding een te sterk signaal naar een TV/decoder stuurt omdat men een poort met te hoge versterking pakt.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Heb niet op alle zenders 100% (Ook een aantal rond de 85%)Yucko schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:33:
[...]
Is het geen kwestie van een te sterk signaal? (100% zie ik in je foto)
Ik weet niet of je die retourgeschikte versterker/splitter van Ziggo gebruikt, maar het zou niet de eerste keer zijn dat iemand bv. met dat ding een te sterk signaal naar een TV/decoder stuurt omdat men een poort met te hoge versterking pakt.
Op zolder staat exact dezelfde televisie...hier is het signaal wat minder maar exact hetzelfde probleem
België 1 zit ook op de 256...is ook HD en heeft ook 100%...maar die heeft nergens last van
Hebben geen interactieve televisie, en naar mijn weten dus geen retourgeschikte versterker/splitter
Zal straks de meterkast is induiken maar ik dacht dat er geen verschillende aansluitingen op zaten
Die van Ziggo lijkt in ieder geval op deze:

naakt plaatje van de Tratec FRA-752/N zonder afdekkapje
1e = ingang vanaf WCD in muur
2e = +0dB uitgang naar eventueel aanwezig Ziggo modem
3e = +2dB uitgang
4e = +4dB uitgang
5e = +8dB uitgang

naakt plaatje van de Tratec FRA-752/N zonder afdekkapje
1e = ingang vanaf WCD in muur
2e = +0dB uitgang naar eventueel aanwezig Ziggo modem
3e = +2dB uitgang
4e = +4dB uitgang
5e = +8dB uitgang
[ Voor 13% gewijzigd door Yucko op 10-09-2012 17:38 ]
De groene kabel uit de grond gaat naar een Tratec Umu-01
Die splits naar "DATA" en "TV/RADIO"
DATA gaat door naar het Ziggo modem (Cisco)
TV/RADIO gaat naar een twee weg splitter wat een Astro HFT 2(3.8DB) lijkt te zijn, de groene kabel gaat naar de woonkamer en de witte naar zolder
Die splits naar "DATA" en "TV/RADIO"
DATA gaat door naar het Ziggo modem (Cisco)
TV/RADIO gaat naar een twee weg splitter wat een Astro HFT 2(3.8DB) lijkt te zijn, de groene kabel gaat naar de woonkamer en de witte naar zolder

Verwijderd
Het hoort juist 100% te zijn, als je minder hebt, dan heb je iets verkeerd aangesloten (of Ziggo ergens buiten je huis).Yucko schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:33:
Is het geen kwestie van een te sterk signaal? (100% zie ik in je foto)
Het is me wat onduidelijk, kan je daarmee dan opnemen in the cloud? Ik heb zelf CI+ module nu in de tv, dus dat gaat niks worden en voor zover ik het zie heeft het geen voordelen ten opzichte van mijn nas met mediaspelers, maar ik zoek nog iets voor het opnemen (kan wel via mijn nas en een usb tv kaart, maar dan kan ik alleen analoog opnemen).IkWilbert schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:02:
In iedergeval leuk dat ze er iets mee gaan doen.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 18:24 ]
onzin natuurlijkVerwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:20:
[...]
Het hoort juist 100% te zijn, als je minder hebt, dan heb je iets verkeerd aangesloten (of Ziggo ergens buiten je huis).
[...]
Onzin inderdaad. Ik heb hier Signaalsterkte 50% maar signaalkwaliteit 100% en BER 0. Beeld is perfect.Yucko schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:42:
[...]
onzin natuurlijkzolang signaalkwaliteit maar op 100% staat en BER op 0 maakt het niets uit dat signaalsterkte niet op 100 staat. In mijn oude woning zat ik op 65% signaalsterkte, en in mijn huidige een paar % erboven, maar nog altijd <80% en nergens problemen qua kwaliteit
Een te hoge signaalsterkte kan zorgen voor artifacts.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Intercity schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:00:
Met de laatste hoop; kan iemand van jullie mij vertellen of de kabelaansluiting die in mijn woning binnenkomt geschikt is voor internet? (Ik hoef niet te bellen en heb ook geen tv.)
De situatie is zo: ik woon in een appartementencomplex en bij de servicekosten zit kabel-tv van Ziggo. Ik wil graag kabelinternet omdat ADSL hier maximaal 10 MBit is, en dan zit ik mijn computer steeds vooruit te duwen. De afbeelding hieronder is van mijn aansluiting zoals deze binnenkomt in mijn woning (in de huiskamer, alleen een wandcontactdoos). Er is dus geen aansluiting in de meterkast of iets dergelijks. Ziggo roept steeds iets anders, zo hebben ze me eerst doorverwezen naar Lijbrandt omdat ze zeiden dat de aansluiting helemaal niet van hen was (!), ze hebben gezegd dat het geschikt is vanwege de groene kabel maar hadden de gegevens van de algemene aansluiting nodig. Toen ik terugbelde kreeg ik iemand anders die het ging doorgeven aan de gedoemde afdeling Nieuwbouw (die twee weken nodig hadden om me terug te bellen) om me vervolgens mede te delen dat het signaal reeds verdeeld als televisie binnenkwam (?) en daardoor ongeschikt is. Kortom: ik kom er niet meer uit, ik heb tientallen euro's weggetelefoneerd en de enige reden dat ik het nog wil is omdat ik de snelheid van ADSL geen alternatief vind. Iemand die het antwoord weet?
Bij voorbaat dank!
(Op de een of andere manier heeft tinypic de afbeeldingen 180 graden gedraaid of deed mijn computer dat automatisch goed, excuses)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog even een update: volgens de studentenhuisvesting is het signaal dat in mijn woning binnenkomt reeds verdeeld voor kabel/tv in een of andere meterkast van hun (zo staat het ook in de collectieve abonnement bij Ziggo) en er is dus geen internet op mogelijk. Geen kabelinternet voor Intercity op zijn nieuwe adres dusTha_T schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:12:
[...]
Het probleem lijkt dus niet zozeer een techniek-issue maar de gevreesde collectieve abonnementsvorm. Beste wat ik je kan adviseren (En ik heb er gewerkt dus ik zou het moeten weten). is om je adres los te koppelen van het collectieve abonnement (Dat moet dus jouw huurbaas doen waarschijnlijk want dat is iets voor de abonnementhouder) en vervolgens de diensten aanvragen die je wilt hebben
óf

OntspoordIntercity schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:25:
[...]
[...]
Nog even een update: volgens de studentenhuisvesting is het signaal dat in mijn woning binnenkomt reeds verdeeld voor kabel/tv in een of andere meterkast van hun (zo staat het ook in de collectieve abonnement bij Ziggo) en er is dus geen internet op mogelijk. Geen kabelinternet voor Intercity op zijn nieuwe adres dus
nou aangezien hij langzaam internet heeft kun je eerder zeggen dat ie vertraagd is (past ook wel bij de NS)
Haha precies. Momenteel heb ik niet eens internet thuis (lang leve student zijn en de universiteitsbibliotheek): liever geen internet dan traag internet. Iets met ergernissen, aan geen internet kan ik wennen (op termijn), aan traag internet niet.schwarzenegger schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:35:
[...]
nou aangezien hij langzaam internet heeft kun je eerder zeggen dat ie vertraagd is (past ook wel bij de NS)
Die is nieuw voor me. Maar geven zij nu aan dat het al verdeeld is in het kastje op straat? Dat zou namelijk raar zijn. Alle eindversterkers (Dat kastje in de straat) gaan namelijk naar het HFC-netwerk. Dan zou er eventueel een filter geplaatst kunnen zijn. Rare constructie.Intercity schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:25:
[...]
[...]
Nog even een update: volgens de studentenhuisvesting is het signaal dat in mijn woning binnenkomt reeds verdeeld voor kabel/tv in een of andere meterkast van hun (zo staat het ook in de collectieve abonnement bij Ziggo) en er is dus geen internet op mogelijk. Geen kabelinternet voor Intercity op zijn nieuwe adres dus
Vervelend dat het niet mogelijk is nu
Komt ziggo straks ook met zo'n mooi systeem als UPC Horizon?
Wat een top systeem zeg
Wat een top systeem zeg
Ja ik baal er zelf ook wel van. Ik ben ook al in een KPN-winkel geweest om te kijken wat nu precies de maximale internetsnelheid op mijn adres bedroeg, dat is 8-12 MBit, en er zijn geen geplande netwerk-upgrades.Tha_T schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:46:
[...]
Die is nieuw voor me. Maar geven zij nu aan dat het al verdeeld is in het kastje op straat? Dat zou namelijk raar zijn. Alle eindversterkers (Dat kastje in de straat) gaan namelijk naar het HFC-netwerk. Dan zou er eventueel een filter geplaatst kunnen zijn. Rare constructie.
Vervelend dat het niet mogelijk is nu
Niet in het kastje op straat. Van wat ze aan de telefoon zeiden, gaven ze aan dat in een meterkast ín het appartementencomplex de aansluitingen verdeeld werden over alle appartementen. Maar misschien hebben ze geen zin in gezeik of verandering. Iedereen hier betaalt iets van drie of vier euro per maand voor een kabeltv-aansluiting, wat natuurlijk niets is in vergelijking met wat dat normaal kost. Maar om nou een paar honderd euro uit te geven om een extra kabelaansluiting aan te laten leggen (en dan in totaal ruim twintig euro per maand uit te geven aan kabeltv terwijl ik geen tv heb of kijk)...
[ Voor 9% gewijzigd door Intercity op 11-09-2012 10:57 ]
Ik ben zeer content met wat Ziggo nu aanbiedt. 42 euro voor 16 HD zenders, interactieve televisie, opnemen, snel internet (10mbit/1mbit) en telefonie! Wat dat betreft kan UPC daar nog een puntje aan zuigen. Veel te duur..G.Scholtens schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:48:
Wat een top systeem zeg
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Hehe, idd.schwarzenegger schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:35:
[...]
Wifi in de trein is ook, heel toepasselijk, niet vooruit te branden.
Dit ?G.Scholtens schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:48:
Wat een top systeem zeg
IkWilbert schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:02:
Dat is niet hetzelfde.
Dat is puur een extra cloud dienst.
UPC heeft een modem met decoder in 1.
Ziggo heeft ook decoders met modem in één, dus ik zie het probleem niet?G.Scholtens schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:32:
[...]
Dat is niet hetzelfde.
Decoder met modem in 1? Na mijn weten niet hoor. Ben 1,5 jaar monteur geweest voor ziggo tot april dit jaar.tiguan schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:34:
[...]
Ziggo heeft ook decoders met modem in één, dus ik zie het probleem niet?
Maar een decoder waarop je internet had en al je pc op aansluit via kabel en wifi, nee die is er niet.
Ziggo komt niet met zoiets als de horizon box. Ziggo gaat het alternatief aanpakken via de cloud.G.Scholtens schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:32:
[...]
Dat is niet hetzelfde.
Beetje jammer dusIkWilbert schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:07:
[...]
Ziggo komt niet met zoiets als de horizon box. Ziggo gaat het alternatief aanpakken via de cloud.
Ik praat dan wel over de komende tijd... wat er allemaal wel niet kan veranderen over een jaar af wat dat kan men nu nog niet voorspellen
Nee ok dat niet, maar er zit wel een modem in de interactieve decoders, zo bedoelde ik het.G.Scholtens schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:50:
[...]
Decoder met modem in 1? Na mijn weten niet hoor. Ben 1,5 jaar monteur geweest voor ziggo tot april dit jaar.
Maar een decoder waarop je internet had en al je pc op aansluit via kabel en wifi, nee die is er niet.
Heeft er iemand info over de kennisbanktoets bij Ziggo? Gaat over de Technische Helpdesk
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
medio september: zie hier Ziggo TV op Android devicesDacuuu schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:14:
De ziggo android tv streamer. Komt die ooit nog is?
en de ziggo site
verhuizing van ons oude huis naar ons nieuwe huis is vandaag in 1x goed gegaan! gelukkig maar, je weet het maar nooit
zodoende nog nooit een enkel probleem gehad met casema/ziggo!
** klopt af
zodoende nog nooit een enkel probleem gehad met casema/ziggo!
** klopt af
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Vandaag overleed de ziggo modem (EVM3200), totaal geen leven meer in te krijgen.
Gelijk een monteur geregeld voor morgen ochtend, ben benieuwd.
Verbaasd dat het zo snel kon nog!
ondertussen op oude arris bezig, een oude motorola modem werdt niet meer herkend door het ziggo activatie systeem.

Verbaasd dat het zo snel kon nog!
ondertussen op oude arris bezig, een oude motorola modem werdt niet meer herkend door het ziggo activatie systeem.
[ Voor 26% gewijzigd door Dutch_Celt op 12-09-2012 00:44 ]
een toets? Kun je wat specifieker zijn?Cthulhu schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:42:
Heeft er iemand info over de kennisbanktoets bij Ziggo? Gaat over de Technische Helpdesk
Weet je hoe je een pc moet opstarten? Dan komt het wel goedCthulhu schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:42:
Monteur was er om 11:30 en ging om 11:35 weer weg.Dutch_Celt schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:42:
Vandaag overleed de ziggo modem (EVM3200), totaal geen leven meer in te krijgen.![]()
Verbaasd dat het zo snel kon nog!![]()
Bleek een defecte adapter te zijn, iets wat vaker voorkomt.
Volgens de monteur omdat de standaard bijgeleverde adapter te zwak is.

Iets steviger model aangesloten en alles liep weer!
Toevallig dat afgelopen Zondag m'n adapter het ook begeven heeft.Dutch_Celt schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:49:
[...]
Monteur was er om 11:30 en ging om 11:35 weer weg.
Bleek een defecte adapter te zijn, iets wat vaker voorkomt.
Volgens de monteur omdat de standaard bijgeleverde adapter te zwak is.![]()
Iets steviger model aangesloten en alles liep weer!
Gelukkig had ik nog een oude HP laptop adaptor liggen met de zelfde pin
Modempje draait hier nu op.
Ziggo gebeld, inderdaad een vaker voorkomend probleem.
Als het goed is valt vandaag de nieuwe adapter binnen.
Was een toets voor de Technische Helpdesk, maar heb het gehaald, dus info is niet meer nodig
Die kennisbank is van Ziggo zelf kwam ik achter
[ Voor 8% gewijzigd door Cthulhu op 12-09-2012 14:10 ]
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Verwijderd
Hmm ik heb een issue met mn internet verbinding en moet zeggen dat ik toch de service van ziggo achteruit vind gaan.
Laat ik eerst zeggen dat ik een gebruiker ben van het eerste uur! Ik was 1 van de eerst klanten van @home ! Volgens mij heb ik al meer dan 10 jaar @home/ziggo internet. Ik had destijds nog een CC nummer met maar 4 cijfers hahaha.
Maar goed, al die jaren eigenlijk tevreden geweest, tot 31 augustus toen hier onderhoudswerkzaamheden gepland stonden.
Die zijn snachts uitgevoerd en s ochtends moest ik mijn modem resetten om opnieuw verbonden te worden. No problem.. Zo gezegd zo gedaan..
Echter toen ik smiddags weer terug kwam van werk, was de verbinding weer weg.. Weer resetten en weer had ik internet.. En dat gaat nu eigenlijk al 2 weken door. Vandaag tot 3x toe moeten resetten omdat ik geen verbinding kon krijgen. Alleen de eerste paar ledjes gaan knipperen.
Dus ik dacht, tijd om ziggo eens op de hoogte te stellen van dit probleem. Ik kwam er al snel achter dat ziggo nu iets van 65 cent per minuut vraag voor haar 'klantenservíce'telefoonnummer..(het is maar wat je service noemt als je er voor moet betalen.. Ik betaal al dik 66 euro voor mn abo dus ik dacht ik gebruik het formulier op de site..
Alles keurig ingevuld.. en uitgelegd dat alles begon, heeeeel toevallig, na de onderhoudswerkzaamheden. Er is niets aan mijn interne netwerk veranderd. Er zijn geen apparaten bij gekomen, de kabels liggen al 4 jaar hetzelfde (hoge kwaliteit aansluitingen!) etc.. alles is hetzelfde..
Nu krijg ik dit mailtje terug:
"Bedankt voor het versturen van uw e-mail waarin u aangeeft dat u sinds de werkzaamheden op 21 Augustus last heeft van een regelmatig wegvallende internetverbinding.
Wij hebben gecontroleerd en vastgesteld dat er geen storingen bij u in de buurt bekend zijn. Ook zou dit niets te maken moeten hebben met de werkzaamheden die verricht zijn.
Draadloos internet kan uw internetsnelheid mogelijk vertragen of laten wegvallen. Wij raden u aan om na te gaan of dit de oorzaak is. bla bla bla"
Deze 3 zinnen wekken bij mij al veel irritatie op.
De eerste zin, gaan ze in op de werkzaamheden maar noemen daarbij de verkeerde datum het was zoals ik gemeld had op 31 augustus niet op 21 augustus.. slordig.
De tweede zin gebruikt hij de woorden als: ZOU.. niets te maken moeten hebben... met de werkzaamheden...
Nee idd, ZOU maar alle schijn zegt van WEL. Puur afwentelen van enige schuld aan hun zijde.
De derde zin begint met het oplossen van interne DRAADLOZE problemen.. wat heeft dat in godsnaam met deze case te maken? Ik heb toch geen issue met mijn interne lan netwerk? Ik gebruik niet eens draadloos. Ik heb het over een modem die geen signaal van buitenaf ontvangen.. Het probleem ligt dan toch niet aan de achterkant?
Vervolgens stuur ik een reply om duidelijk te maken dat het dus wel heel toevallig is dat ik nu deze storing heb, en vroeg of hij dan op zijn minst mijn modem kan uitlezen om te zien waarom die uitvalt , er is vast wel wat logging terug te vinden. En krijg je als antwoord: "E-mails naar ziggo.contact@ziggo.nl kunnen niet worden beantwoord"
Lekker klantvriendelijk daaro! Wat heb je dan aan zo'n formulier waar een studentje je af scheept met een standaard verhaaltje.. Je moet en zal het dure service nummer gaan bellen! Goed bezig ziggo!
Nou bekijk het maar, ik ga elke dag dat mijn modem uitvalt een nieuwe website formulier opsturen en steeds refereren aan de nieuwe en alle oude referenties.
Ziggo is verder een mooi bedrijf wat alles goed voor mekaar heeft (bijna) maar owee als je er problemen mee hebt, dan kun je aan alles merken dat het bedrijf inmiddels in handen is van buitenlandse investeerders die maar aan 1 ding denken.. money money money en de klant is verder niets waard.
Laat ik eerst zeggen dat ik een gebruiker ben van het eerste uur! Ik was 1 van de eerst klanten van @home ! Volgens mij heb ik al meer dan 10 jaar @home/ziggo internet. Ik had destijds nog een CC nummer met maar 4 cijfers hahaha.
Maar goed, al die jaren eigenlijk tevreden geweest, tot 31 augustus toen hier onderhoudswerkzaamheden gepland stonden.
Die zijn snachts uitgevoerd en s ochtends moest ik mijn modem resetten om opnieuw verbonden te worden. No problem.. Zo gezegd zo gedaan..
Echter toen ik smiddags weer terug kwam van werk, was de verbinding weer weg.. Weer resetten en weer had ik internet.. En dat gaat nu eigenlijk al 2 weken door. Vandaag tot 3x toe moeten resetten omdat ik geen verbinding kon krijgen. Alleen de eerste paar ledjes gaan knipperen.
Dus ik dacht, tijd om ziggo eens op de hoogte te stellen van dit probleem. Ik kwam er al snel achter dat ziggo nu iets van 65 cent per minuut vraag voor haar 'klantenservíce'telefoonnummer..(het is maar wat je service noemt als je er voor moet betalen.. Ik betaal al dik 66 euro voor mn abo dus ik dacht ik gebruik het formulier op de site..
Alles keurig ingevuld.. en uitgelegd dat alles begon, heeeeel toevallig, na de onderhoudswerkzaamheden. Er is niets aan mijn interne netwerk veranderd. Er zijn geen apparaten bij gekomen, de kabels liggen al 4 jaar hetzelfde (hoge kwaliteit aansluitingen!) etc.. alles is hetzelfde..
Nu krijg ik dit mailtje terug:
"Bedankt voor het versturen van uw e-mail waarin u aangeeft dat u sinds de werkzaamheden op 21 Augustus last heeft van een regelmatig wegvallende internetverbinding.
Wij hebben gecontroleerd en vastgesteld dat er geen storingen bij u in de buurt bekend zijn. Ook zou dit niets te maken moeten hebben met de werkzaamheden die verricht zijn.
Draadloos internet kan uw internetsnelheid mogelijk vertragen of laten wegvallen. Wij raden u aan om na te gaan of dit de oorzaak is. bla bla bla"
Deze 3 zinnen wekken bij mij al veel irritatie op.
De eerste zin, gaan ze in op de werkzaamheden maar noemen daarbij de verkeerde datum het was zoals ik gemeld had op 31 augustus niet op 21 augustus.. slordig.
De tweede zin gebruikt hij de woorden als: ZOU.. niets te maken moeten hebben... met de werkzaamheden...
Nee idd, ZOU maar alle schijn zegt van WEL. Puur afwentelen van enige schuld aan hun zijde.
De derde zin begint met het oplossen van interne DRAADLOZE problemen.. wat heeft dat in godsnaam met deze case te maken? Ik heb toch geen issue met mijn interne lan netwerk? Ik gebruik niet eens draadloos. Ik heb het over een modem die geen signaal van buitenaf ontvangen.. Het probleem ligt dan toch niet aan de achterkant?
Vervolgens stuur ik een reply om duidelijk te maken dat het dus wel heel toevallig is dat ik nu deze storing heb, en vroeg of hij dan op zijn minst mijn modem kan uitlezen om te zien waarom die uitvalt , er is vast wel wat logging terug te vinden. En krijg je als antwoord: "E-mails naar ziggo.contact@ziggo.nl kunnen niet worden beantwoord"
Lekker klantvriendelijk daaro! Wat heb je dan aan zo'n formulier waar een studentje je af scheept met een standaard verhaaltje.. Je moet en zal het dure service nummer gaan bellen! Goed bezig ziggo!
Nou bekijk het maar, ik ga elke dag dat mijn modem uitvalt een nieuwe website formulier opsturen en steeds refereren aan de nieuwe en alle oude referenties.
Ziggo is verder een mooi bedrijf wat alles goed voor mekaar heeft (bijna) maar owee als je er problemen mee hebt, dan kun je aan alles merken dat het bedrijf inmiddels in handen is van buitenlandse investeerders die maar aan 1 ding denken.. money money money en de klant is verder niets waard.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 22:13 ]
En. Lucht het maken van zo'n post op? 

Oh? Volgens mij bel ik nog steeds helemaal gratis met mijn ziggo telefoonlijn. En anders kost hun 0900 nummer maar €0,10 per minuut, geen ide hoe jij aan die €0,65 komt...Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:07:
Ik kwam er al snel achter dat ziggo nu iets van 65 cent per minuut vraag voor haar 'klantenservíce'telefoonnummer..
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Dit topic is gesloten.
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!