Verwijderd

via via via op hun site

Bel: 0900-1876 (€ 0,65 p/min) - Maandag t/m zaterdag bereikbaar.

Maar ben nu ook dat 10 cent nummer tegen gekomen.. Bedankt! Dat scheelt dan wel weer.
:)

En ja het lucht op!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
Dat is het nummer van Service+, niet van de Ziggo helpdesk...

Als je ook belt via Ziggo kun je gratis 1200 bellen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Ja inderdaad ik bel ook altijd 1200 (mits je verbinding hebt natuurlijk)
gratis, is het niet goed dan laat ziggo dan maar doorverbinden,

Verwijderd

Dit soort dingen zijn gewoon heel lastig op te lossen. Ziggo zal altijd zeggen dat ze geen storing hebben en dat het dus aan jou ligt.
Ook al werkt het hier al 4 jaar probleemloos dan nog zullen ze de oorzaak proberen te schuiven op bekabeling, router, etc..
Dat is toch geen toeval meer dat ik precies sinds die werkzaamheden in mijn wijk dit probleem nu heb!?
Misschien gaat ie ubee modem wel stuk (ik hoop het!)
Vind die modems altijd loei en loei heet worden. Kan nooit goed zijn voor/op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:30:
[...]Ziggo zal altijd zeggen dat ze geen storing hebben en dat het dus aan jou ligt.[...]
Dat slaat natuurlijk nergens op, dat weet je zelf toch ook wel?
Het is natuurlijk erg moeilijk om via e-mail contact een goede troubleshoot door te lopen. Uit je verhaal maken ze op dat er problemen zijn na werkzaamheden. Dan kijken ze in het grote-bekende-storingen-boek™ en constateren ze dat er geen algemene storing is in de wijk. Ze kunnen geen vragen stellen over lampjes, aansluitingen, wel/geen draadloos dus houdt het een beetje op. Als je mazzel hebt, kijken ze even naar je modem gegevens, maar dat betwijfel ik. Dan plakken ze er nog wat algemene aandachtspunten in (waarschijnlijk gebaseerd op de meest voorkomende klachten of problemen).
Je zult echt moeten bellen...

[ Voor 17% gewijzigd door WoC op 14-09-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Xander schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:39:
Als je ook belt via Ziggo kun je gratis 1200 bellen.
Ze willen bij storingen nogal eens adviseren om de modem te resetten... dan valt ook de telefoon weg. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

grun93 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:00:
[...]

Ze willen bij storingen nogal eens adviseren om de modem te resetten... dan valt ook de telefoon weg. >:)
Ja dat doe je ook als eerste VOOR dat je gaat bellen.
Beetje vooruit denken kan geen kwaad :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

grun93 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:00:
[...]

En als je vraagt om dan even terug te bellen, doen ze dat. Ook op je mobiele nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:15
ja, maar als je "al meer dan 10 jaar" klant bent, verwacht je wel a la minute een monteur op de stoep bij de eerste de beste storing! Dus hoe de poster weet dat de service achteruit gaat?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Vandaahl schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:17:
En als je vraagt om dan even terug te bellen, doen ze dat. Ook op je mobiele nummer.
Ik merk al wel dat ik behoorlijk achterloop. Kun je nagaan dat ik al jarenlang de helpdesk niet gebeld heb (lees: geen storing heb gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik kan mij nog wel herinneren dat ik in de eerste jaren van @Home regelmatig dagen zonder internet zat. En toen bestond 1200 nog niet. Dus om nou te zeggen dat de service achteruit is gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 00:04:
[...]
Dat slaat natuurlijk nergens op, dat weet je zelf toch ook wel?
Het is natuurlijk erg moeilijk om via e-mail contact een goede troubleshoot door te lopen. Uit je verhaal maken ze op dat er problemen zijn na werkzaamheden. Dan kijken ze in het grote-bekende-storingen-boek™ en constateren ze dat er geen algemene storing is in de wijk. Ze kunnen geen vragen stellen over lampjes, aansluitingen, wel/geen draadloos dus houdt het een beetje op. Als je mazzel hebt, kijken ze even naar je modem gegevens, maar dat betwijfel ik. Dan plakken ze er nog wat algemene aandachtspunten in (waarschijnlijk gebaseerd op de meest voorkomende klachten of problemen).
Je zult echt moeten bellen...
Ik heb een uitgebreid storingsanalyse naar hun opgestuurd. Ik heb niet zo maar een melding gemaakt van ik heb geen internet, probleem ligt aan jullie. Ben zelf systeembeheerder dus ik weet hoe belangrijk het is om goede informatie te hebben.
Dus ik geef Ziggo alle informatie die ik heb. Ook welke lampjes er knipperde en welke niet, op welke tijdstippen het gebeurd etc etc etc.. Ik heb ze alle informatie gegeven die nodig is. Dat er geen apparaten bij zijn gekomen, dat er geen nieuwe kabels liggen of dat er andere dingen zijn gebeurd die dit getriggerd kunnen hebben.

Tuurlijk zal er geen grote wijk storing zijn. Dat snap ik ook wel. En dat zullen ze ook zeggen anders stond het wel op hun site!
Maar ze kunnen op zijn minst even in mijn modem kijken wat voor logs er staan. Dit hebben ze niet gedaan (althans dat geven ze niet aan dan)

Wie zeg mij dat ze in de wijkcentrale mij niet op een andere switch hebben aangesloten!? En dat die switch nu overbelast is? Of dat het signaal nu zwakker is dan voor de onderhoudsreparatie? Lijkt mij een zeer logische conclusie. Alleen ziggo kan mij vertellen wat er precies gebeurd is tijdens die werkzaamheden.
Feit is dat ik zojuist weer mijn internet verbinding kwijt was. En dat het voor 31 augustus jaren niet voor gekomen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:24:
[...]

Ik heb een uitgebreid storingsanalyse naar hun opgestuurd. Ik heb niet zo maar een melding gemaakt van ik heb geen internet, probleem ligt aan jullie. Ben zelf systeembeheerder dus ik weet hoe belangrijk het is om goede informatie te hebben.
Dus ik geef Ziggo alle informatie die ik heb. Ook welke lampjes er knipperde en welke niet, op welke tijdstippen het gebeurd etc etc etc.. Ik heb ze alle informatie gegeven die nodig is. Dat er geen apparaten bij zijn gekomen, dat er geen nieuwe kabels liggen of dat er andere dingen zijn gebeurd die dit getriggerd kunnen hebben.

Tuurlijk zal er geen grote wijk storing zijn. Dat snap ik ook wel. En dat zullen ze ook zeggen anders stond het wel op hun site!
Maar ze kunnen op zijn minst even in mijn modem kijken wat voor logs er staan. Dit hebben ze niet gedaan (althans dat geven ze niet aan dan)

Wie zeg mij dat ze in de wijkcentrale mij niet op een andere switch hebben aangesloten!? En dat die switch nu overbelast is? Of dat het signaal nu zwakker is dan voor de onderhoudsreparatie? Lijkt mij een zeer logische conclusie. Alleen ziggo kan mij vertellen wat er precies gebeurd is tijdens die werkzaamheden.
Feit is dat ik zojuist weer mijn internet verbinding kwijt was. En dat het voor 31 augustus jaren niet voor gekomen is..
En waarom nu niet even naar het goede nummer bellen? Ziggo Webcare op fora / Twitter contacten, waarschijnlijk had je dan al een monteur ingepland staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:33

Dutch_Celt

Jollygood

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:24:
via via via op hun site

Bel: 0900-1876 (€ 0,65 p/min) - Maandag t/m zaterdag bereikbaar.

Maar ben nu ook dat 10 cent nummer tegen gekomen.. Bedankt! Dat scheelt dan wel weer.
:)

En ja het lucht op!
0900-1884 dus

Service+ nummer is voor andere zaken bestemd dan storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
Sinds 2 weken Ziggo abonnee Gezien de slechte ervaringen die ik had met de Casema ben ik tevreden met Ziggo. Internet en Telefonie waren de belangrijkste redenen om over te stappen, maar je bent verplicht ook TV af te nemen. Hiervoor het ik voor €99,- de cisco interactieve recorder aangeschaft. het geheel is door de monteur aangesloten. Vanaf het begin miste ik een hoop kanalen waaronder RTL4 en Nickelodeon, ik hoor alleen een hoop gekraak op de achtergrond. Daar ik voor het stuk tussen de wandcontactdoos en de recorder en oude coaxkabel heb gebruikt verdacht ik deze kabel van de problemen. Gisteren de kabel vervangen met een topklasse kabel, de Cisco reset en de kanalen weer laten zoeken. Helaas zonder verbetering. RTL4 en Nickelodeon nog steeds zwart. signaal en kwaliteit zijn goed. Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Wat zijn de BER en signaal sterkte waarden in de Cisco?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00
Heb je het juiste netwerknummer gebruikt? Heb je de decoder rechtstreeks aan de TV, of zit er nog een versterker (audio-systeem) tussen? Kanaal 203, Discovery, doet die het wel gewoon?

[ Voor 15% gewijzigd door Hmmbob op 14-09-2012 15:18 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_Celt schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:38:
0900-1884 dus

Service+ nummer is voor andere zaken bestemd dan storingen.
Bel eerst het gratis nummer (1200 als je ziggo telefonie hebt), mocht je doorverwezen worden naar ziggo plus, bel dat dan en laat die gasten het ook beoordelen.

Dan krijg je een monteur en kan je later als het weer werkt de ziggo plus kosten terugkrijgen (is alleen bij een volgende factuur mogelijk, dus soms een paar weken wachten).

Ik had met jouw problemen binnen 12 uur een monteur, vergeet niet een router e.d. af te koppelen voordat je belt, dat kunnen ze helaas nu zien en zelfs welk merk / type, dus met wat smoesjes kom je er niet onderuit en dus even een lange utp van de muur naar een pc met vaste verbinding en dan pas bellen, lezen ze alles uit en ben je na het weekeinde klaar met je probleem.

Per mail werkt het in het begin niet, latere correspondentie wel (vraag even een nummer van de klacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:36:
... vergeet niet een router e.d. af te koppelen voordat je belt, dat kunnen ze helaas nu zien en zelfs welk merk / type ...
Type ook? nmappen ze even? Anders zou ik denken dat een gespoofde MAC zou voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
rally schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:27:
Wat zijn de BER en signaal sterkte waarden in de Cisco?
Groentenboer schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:17:
Heb je het juiste netwerknummer gebruikt? Heb je de decoder rechtstreeks aan de TV, of zit er nog een versterker (audio-systeem) tussen? Kanaal 203, Discovery, doet die het wel gewoon?
Voor ik jullie tips ging achterhalen eerst 2 metalen pluggen gekocht en op de kabel gemonteerd. probleem opgelost :) . Ik had er van die oude plastic plugjes opzitten. Het luistert allemaal erg nauw. Bedankt voor het meedenken. Zitten RTL4 en nickelodeon misschien op een hoge frequentie of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:23
pandit schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:34:
[...]

[...]

Voor ik jullie tips ging achterhalen eerst 2 metalen pluggen gekocht en op de kabel gemonteerd. probleem opgelost :) . Ik had er van die oude plastic plugjes opzitten. Het luistert allemaal erg nauw. Bedankt voor het meedenken. Zitten RTL4 en nickelodeon misschien op een hoge frequentie of zo
Dan zat er toch blijkbaar iets fout in die "topklasse" kabel van je. Mischien toch een draadje van de mantel met een sluitinkje.
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden dat goede kwaliteit kabels én pluggen erg belangrijk zijn als je gaat troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
[...]

Tha_T schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:37:
[...]

Je oogst wat je zaait. Ik ben er nu weg maar als ik mensen aan de lijn kreeg met "Ja kijk maar bij mijn klantnummer, daar staat alles" dan was ik er verder ook wel klaar mee.
OF de befaamde "Ja ik ben IT'er, ik weet hoe dat werkt". Dat zijn nou nét degene die het niet snappen.
Je trapt ook in de IT-val :P
[...]

Dat ga je waarschijnlijk ook niet van Ziggo horen. Informatie over werkzaamheden (Wat er precies gedaan is) wordt niet doorgespeeld naar de KS en dus is het voor een 1e-lijns ook niet na te gaan óf het daadwerkelijk gerelateerd is.
Dus ga er maar vanuit dat je op dat gebied 0 op het rekest krijgt.

• Hmmbob
  • Laatst online: 23:00
pandit schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:34:
Ik had al gezien dat RTL4 en Nick in dezelfde transportstream zitten bij je (Casema gebied, zoals je schreef), vandaar mijn vraag over Discovery: die zit ook in die stream. Mocht je daar hetzelfde probleem hebben gehad, dan had ik inderdaad ook meteen naar je bekabeling gewezen. Goed dat het opgelost is.

En inderdaad, het gebruiken van goede componenten scheelt een heleboel storingen!

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Gisteren een aantal pogingen gedaan om te bellen via hun 1200 nummer, maar ik kwam er niet door heen. Het was zo druk dat mn oproep werd afgebroken (werd verzocht op een later tijdstip terug te bellen)

Vanavond overigens weer rare problemen. Internet werd stroperig. een ping naar ziggo leverde hoge latencies op. Normaal 10/12ms nu 52/72ms en om de zoveel pings een request time out.

Vervolgens de modem en router gereset, daarna ging het weer beter.
Ik zal maandag nog maar weer een poging wagen via de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:30

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vraagje. In mijn nieuwe appartementje wil ik graag ziggo internet nemen maar tv hoeft van mij niet zo. Officieel is tv verplicht lees ik op de website, maar nu vroeg ik me het volgende af. Van de vorige bewoonster ligt de kabel nog in de kamer en, waarschijnlijk omdat hier in huis een aantal mensen ook tv heeft, geeft de kabel ook gewoon alle analoge netten en Nederland 1 HD door. Zal het dan mogelijk zijn om op de site aan te vinken dat ik al tv heb en alleen internet wil aanschaffen? TV kijken zelf doe ik wel via de livestreams en uitzending gemist ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 11:33
DeNachtwacht schreef op zondag 16 september 2012 @ 01:11:
Vraagje. In mijn nieuwe appartementje wil ik graag ziggo internet nemen maar tv hoeft van mij niet zo. Officieel is tv verplicht lees ik op de website, maar nu vroeg ik me het volgende af. Van de vorige bewoonster ligt de kabel nog in de kamer en, waarschijnlijk omdat hier in huis een aantal mensen ook tv heeft, geeft de kabel ook gewoon alle analoge netten en Nederland 1 HD door. Zal het dan mogelijk zijn om op de site aan te vinken dat ik al tv heb en alleen internet wil aanschaffen? TV kijken zelf doe ik wel via de livestreams en uitzending gemist ;)
hmm wellicht wel
ik weet niet in hoeverre ze een link gaan leggen tussen adres, naam en rekeningnummer natuurlijk :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dennis-L op 16-09-2012 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
2 scenario's mogelijk.

1: Je ontvangt de analoge netten omdat er nog geen ziggo monteur langs de eindversterker is geweest om de vorige bewoonster fysiek af te sluiten.

2: Ziggo signaal wordt centraal geregeld in appartement complex. Internet modem moet in dat geval komen te staan waar het signaal binnen komt. Kan dus zijn dat het modem totaal ergens anders in het complex terecht komt.

Ga maar uit van scenario 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Hier in het complex hebben nieuwe bewoners altijd een aantal weken/maanden tv signaal. Vervolgens krijgen ze een brief dat ze al een aantal weken/maanden tv hebben van Ziggo en of ze dat willen houden. Dan moeten ze dus gaan betalen..

Hier sinds vandaag een Quantis CI+ module. Een hele verbetering ten opzichte van mijn oude smit CI+ module. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Ik kan uit ervaring vertellen dat het lang goed kan gaan, maar dat Ziggo de boel uiteindelijk komt afsluiten.

Dat is mij nl. 2x gebeurd. Beide keren omdat ze de buren eigenlijk wilde afsluiten en ze de boel verkeerd aangesloten cq. verkeerd gelabeld hadden in de verdeelkast.

De laatste keer dat dit gebeurde wes in ons nieuwbouw appartement ongeveer 1.5 jaar nadat we waren ingetrokken. De buren hadden vanaf dag 1 Digitenne en geen interesse in Ziggo. Dus het heeft wel "even" geduurd voordat Ziggo actie heeft ondernomen :P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
LuPo schreef op zondag 16 september 2012 @ 07:21:
Hier in het complex hebben nieuwe bewoners altijd een aantal weken/maanden tv signaal. Vervolgens krijgen ze een brief dat ze al een aantal weken/maanden tv hebben van Ziggo en of ze dat willen houden. Dan moeten ze dus gaan betalen..

Hier sinds vandaag een Quantis CI+ module. Een hele verbetering ten opzichte van mijn oude smit CI+ module. :)
Geef a.u.b. even aan wat er beter is vergeleken met de Smit module.
Met welke TV gebruikt je de Quantis? Ik heb nu de Smit in een Samsung D7000, maar dat zapt nogal traag.
Beeld is verder wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:02

icecreamfarmer

en het is

Masimo schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:37:
[...]

Met welke TV gebruikt je de Quantis? Ik heb nu de Smit in een Samsung D7000, maar dat zapt nogal traag.
Dat wil ik ook wel weten want dat blijft voor mij het grootste nadeel, het zappen is zo traag.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Wat zijn de stappen van het installeren van een eigen router achter de UBEE precies?
Ik ga nu bezig met overschakelen naar mijn eigen router (Netgear WNDR3700), en wil zeker weten dat ik niks vergeet zodat het in 1x goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25
MeltedForest schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:32:
Wat zijn de stappen van het installeren van een eigen router achter de UBEE precies?
Ik ga nu bezig met overschakelen naar mijn eigen router (Netgear WNDR3700), en wil zeker weten dat ik niks vergeet zodat het in 1x goed gaat.
alles uitzetten, ding er tussen, ubee aan, ff wachten, router aan... that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Heb hem erachter hangen en de router een resetje gegeven, en het werkt alweer inderdaad. Nu even die wireless troep van UBEE uit laten zetten.

Resultaat:
Usenet met UBEE: 2.3MB/s
Usenet met Netgear: 5,4MB/s (op wireless G, dus praktisch max van de wifi adapter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bel even met de Ziggo klantenservice en laat de routerfunctie van je Ubee uitschakelen. Dan heb je tenminste geen dubbele NAT situatie en dus een betrouwbaardere verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Masimo schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:37:
[...]

LuPo in "\[DVB-C] Ziggo CI+ Praat"

[ Voor 24% gewijzigd door LuPo op 16-09-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist het AIE Extra pakket besteld. Ik vraag me alleen af wat nou precies de beste keus is qua modem/router combo (cisco/ubee dus of een eigen router met ziggo modem/router als bridge)

*Ik wil iig. WoL kunnen gebruiken vanaf het internet (dus support voor magic packets)
*Mogelijkheden met port forwarding (dus geen restricties e.d.)
*Goede WiFi verbinding

Wat is aan te raden in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 11:55
Ik gebruik daar de populaire tp-link 1043ND voor, wol via internet gaat prima *, en forwarding natuurlijk ook, en met zijn 3 antennes heb ik overal (tot achter in de tuin) goede wifi.

Maar er zullen wel genoeg alternatieven zijn die dit kunnen, dit is toch redelijke basisfunctionaliteit.

*Volgens mij heb ik daar 2 dingen voor moeten doen: in de ARP list een binding maken tussen het mac-adres en ip-adres van de PC die ik via WOL wil aanzetten, en poort 7 forwarden naar die pc.

[ Voor 27% gewijzigd door sewer op 16-09-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is het eigenlijk mogelijk HbbTV te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Is er eigenlijk een oplossing voor het zelfstandig inschakelen van de wifi in de Cisco EPC3925?

Regelmatig zie ik het wifi-netwerk van de Cisco, dat nog op het default SSID staat, in mijn netwerklijstje verschijnen. En dat terwijl ik de wifi van de Cisco uitgeschakeld heb.
Als ik dan in de modem inlog dan staat wifi inderdaad op Disable. Ik moet dan even aanzetten en vervolgens weer uit. Het wifi-netwerk is dan weer verdwenen, om zich dan vervolgens na onbepaalde tijd weer zelfstandig te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
tv kijken is niet verplicht, maar middels het basis tv abonement wordt alles gedaan bij ziggo, zal je denk ik niet onderuit komen. Als het nog op naam van de oude bewoonster staat, kunnen ze dat nooit aan jou linken natuurlijk, dus zul je er niet aan ontkomen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Kwam er van de week achter dat het Eredivisie Live Go nu eindelijk werkt voor Ziggo klanten, alleen kan je de wedstrijden alleen op je mobiel zien via Wifi. Heeft er iemand enig idee of je dit op kan lossen zodat je waar je ook bent live voetbal kan zien, mits je mobiele internet snel genoeg is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:07:Laat ik eerst zeggen dat ik een gebruiker ben van het eerste uur! Ik was 1 van de eerst klanten van @home ! Volgens mij heb ik al meer dan 10 jaar @home/ziggo internet. Ik had destijds nog een CC nummer met maar 4 cijfers hahaha.
Maar goed, al die jaren eigenlijk tevreden geweest, tot 31 augustus toen hier onderhoudswerkzaamheden gepland stonden.
Die zijn snachts uitgevoerd en s ochtends moest ik mijn modem resetten om opnieuw verbonden te worden. No problem.. Zo gezegd zo gedaan..
Echter toen ik smiddags weer terug kwam van werk, was de verbinding weer weg.. Weer resetten en weer had ik internet.. En dat gaat nu eigenlijk al 2 weken door. Vandaag tot 3x toe moeten resetten omdat ik geen verbinding kon krijgen. Alleen de eerste paar ledjes gaan knipperen.
Hier hetzelfde, een van de eerste @home klanten en zo goed als nooit problemen tot ze hier anderhalve maand geleden in de buurt in de nacht van 2 op 3 juli onderhoudswerkzaamheden hebben gedaan. Sindsdien moet ik meerdere malen per week het modem resetten. De verbinding valt meestal snachts weg dus mijn dagelijkse routine begint tegenwoordig met in de meterkast kijken... maar overdag valt hij ook regelmatig weg. Helpdesk kan er niks mee, het is triest.

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Even ter info. De verhoging die 1 oktober zou plaatsvinden voor Alles-in-1 Plus is al door te voeren als je je modem reset. Tenminste dat is wat ik zojuist ervaren heb.

Zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2188715126.png

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

koifim schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:34:
Even ter info. De verhoging die 1 oktober zou plaatsvinden voor Alles-in-1 Plus is al door te voeren als je je modem reset. Tenminste dat is wat ik zojuist ervaren heb.

Zie plaatje:

[afbeelding]
dit kan ik ook bevestigen!

• Wirehub
  • Laatst online: 21:50

Wirehub

Blaat

.. (verwijderd)

[ Voor 99% gewijzigd door Wirehub op 19-09-2012 17:16 ]

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

• Dennis-L
Nou daar gaan we hoor.....
|:(

• ozzynator
ik ben dus niet de enige die die waarschuwing ziet?

zeker, zeker

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 15:34
Welke regio ben je woonachtig?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24

Zie plaatje:

[afbeelding]
Hier ook de 60 mbit. Regio Tilburg.

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Omgeving Hoorn, Noord-Holland

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Phoolie schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:01:
Kwam er van de week achter dat het Eredivisie Live Go nu eindelijk werkt voor Ziggo klanten, alleen kan je de wedstrijden alleen op je mobiel zien via Wifi. Heeft er iemand enig idee of je dit op kan lossen zodat je waar je ook bent live voetbal kan zien, mits je mobiele internet snel genoeg is natuurlijk.
Ik denk dat het alleen mogelijk is bij verbinding via je Ziggo-verbinding. Oftewel, dat bovenstaande niet gaat werken bij bijvoorbeeld Tele2/T-Mobile/Vodafone/KPN etc..

http://specs.tweak.to/5253

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:08
Hier ook 60 mb (postcode 6241, Bunde)

• Dennis-L
ozzynator schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:03:
[...]

ik ben dus niet de enige die die waarschuwing ziet?
Ik hoop het niet ;)

• Masimo
Nu ook op 60mbit (6161, Geleen). 59,4 / 5,8 om precies te zijn.

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Sjowhan schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:01:
[...]

Ik denk dat het alleen mogelijk is bij verbinding via je Ziggo-verbinding. Oftewel, dat bovenstaande niet gaat werken bij bijvoorbeeld Tele2/T-Mobile/Vodafone/KPN etc..
Nee, dit moet met elke verbinding mogelijk zijn. Het gaat er immers om dat je overal hiermee Eredivisie Live kan kijken en Ziggo is maar verkrijgbaar in een beperkt gebied. Heb het zelf ook, zal het morgen nog een keer checken of ik via mijn T-Mobile abonnement kan kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Damocles.NL op 19-09-2012 21:42 ]

• Damocles.NL
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2189826517.png

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:05
Jep, regio Sittard-Geleen idd ook verhoogd, maar, wel erg wisselvallig!!
speedtest.ziggo.nl geeft niet meer zo'n stabiele snelheid als voor de verhoging en komt af en toe ook ónder de 50mbit uit!

Verder lijkt Sunny de beloofde 60mbit ook niet waar te maken lijkt t wel.

Edit: De stabiliteit is zelfs bagger te noemen.. of dat nu alleen zo is tíjdens het upgraden.. Als dit n paar dagen zo doorzet, ga ik bellen. Liever 50mbit stabiel dan 60mbit met effectief een schommel tussen 25 en 45.. :S

[ Voor 29% gewijzigd door Danny the dog op 19-09-2012 21:51 ]

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

hier regio groningen, ook verhoogd 58.99 down 5.01 up, netjes en stabiel

Verwijderd

Regio Delft, Z2 ook verhoogt na reset: 40/4 :)

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 17:01

Snippertje

Light up your life

Ik ga binnenkort verhuizen en het enige met een redelijke snelheid is de kabel, ziggo dus in mijn geval. Nu heb ik op dit moment een Ci+ module met ziggo en ik las dat deze ook interactief gaan worden, is hier al meer bekend over? Zit namelijk erg te twijfelen over die 99€ decoder, maar lees daar ook weer erg veel slechte dingen over en zo'n module blijft toch de mooiste oplossing.

Wat is wijsheid in deze?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Laat deze thread nu niet vol lopen met allemaal whoopdeedoooo!!!-opmerkingen please...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/waarschuwing.jpg

Nickname does not reflect reality

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Snippertje schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:06:
Ik ga binnenkort verhuizen en het enige met een redelijke snelheid is de kabel, ziggo dus in mijn geval. Nu heb ik op dit moment een Ci+ module met ziggo en ik las dat deze ook interactief gaan worden, is hier al meer bekend over?
Ik weet er zelf niet veel over maar met wat googlen las ik een bericht van begin 2012 dat Ziggo dit nog in 2012 wil activeren. Maar 2012 is alweer bijna voorbij en ik heb er nog niets over gehoord. Sowieso is Ziggo wat mij betreft gewoon slecht in het houden aan datums want ze hadden ook ooit beweerd dat de Live TV functie op Android eind vorig jaar al actief zou zijn. Deze komt volgens hen nu nog deze maand maar ik zou verbaasd zijn als ze zich daaraan houden.

Anywho; als dat interactief voor CI+ er al komt gaat dat dus nog wel een tijd duren. Opzich wel handig uiteraard; maar je kunt niet tv opnemen als je dat graag wil (sommige tv's kunnen wel opnemen op een harddisk of USB-stick, maar alleen de zender waar je op dat moment naar kijkt). Soms ondersteunen ze ook dat je kunt pauzeren, dan is zo'n USB-stick/harddisk natuurlijk wel handig.
Zit namelijk erg te twijfelen over die 99€ decoder, maar lees daar ook weer erg veel slechte dingen over en zo'n module blijft toch de mooiste oplossing.

Wat is wijsheid in deze?
Over die €99 decoder verschillen de meningen. Een heel aantal vinden het inderdaad een onding, anderen zijn er tevreden over. Persoonlijk ben ik gegaan voor een Humax 5300c (5100c zou ook kunnen; praktisch hetzelfde) met een oude harddisk van m'n laptop eraan. Prijs daarvan is maar 2 tientjes meer maar voor mij was het de meerprijs waard omdat een Humax over het algemeen beter bekend staat en dat op dit apparaat de USB- en netwerk-poorten wél werken. (Dus bijv. opnames opslaan op je netwerk; wat bij de Cisco decoder niet kan).

Omdat wij de Humax alleen gebruiken voor opnemen en af en toe interactief spul hebben wij ook een CI+ module in de tv zitten; veel handiger met regulier tv kijken dan een decoder.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23
De Cisco doet precies wat ie volgens Ziggo moet doen, opnemen en interactieve tv. Dat het apparaat oorspronkelijk meer functionaliteit bevat is natuurlijk jammer, maar zoals Ziggo hem verkoopt, doe ie wat ie moet doen.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 20-09-2012 11:57 ]

• LuPo
  • Nu online
tiguan schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:57:
De Cisco doet precies wat ie volgens Ziggo moet doen, opnemen en interactieve tv. Dat het apparaat oorspronkelijk meer functionaliteit bevat is natuurlijk jammer, maar zoals Ziggo hem verkoopt, doe ie wat ie moet doen.
Ik lees hier toch veel problemen en veel verwijzingen dat mensen beter een Humax kunnen aanschaffen. http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=240

Ben ik het overigens ook mee eens. Gebruik een Humax voor itv en opnemen en CI+ voor normaal tv kijken.

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 23:52
Hier in Utrecht is de snelheidsverhoging al doorgevoerd. 60Mbit down en 5,7Mbit up, ping 12ms bij speedtest.ziggo.nl. Postcode 3552. Buurtgenoten kunnen hun modem dus resetten om hun snelheid te verhogen.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Bedankt voor de reacties. Het wordt dan Ain1 plus zonder de interactieve ontvanger. Dat beslis ik eventueel later dan wel. Zag dat die humax inderdaad maar 130 kost.

Nog wel een vraagje. Ik zie dat et 52 euro per maand kost. Eronder staat met een *inclusief de kosten voor TV standaard. Komt er dan nog 18 euro bij? Want als ik alleen internet en televisie wil ben ik nu duurder uit dan een Alles in 1 pakket. Daarbij staat er ook dat je TV extra 2 maanden gratis krijgt, maar kan je dit ook weer uitzetten na 2 maanden?

[ Voor 52% gewijzigd door Snippertje op 20-09-2012 20:22 ]

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
De cisco 8485 is idd een beetje een zorgenkindje. Het is een apparaat met veel functionaliteit helaas liet de kwaliteit wel eens te wensen over. Jammer dat het bedrijf Cisco zo'n apparaat uit heft gebracht. Misschien in de nabije toekomst een vervanger voor de 8485 die wel vanaf begin af aan stabiel is.

Wat betreft de Humax 5300, die kan d.m.v. een software update interactief worden. Aansluiten d.m.v. UTP of Humax dongle (wifi) op je modem en gaan met die banaan. Evt externe HDD er aan hangen.

Persoonlijk kies ik voor de Humax ivm een goeie prijs/kwaliteit verhouding. Het is een mooi vormgegeven kastje wat niet al te veel plek in neemt. Afstandsbediening ligt goed in de hand en is overzichtelijk.

Seriously? Nope, not a bit...

• Xessive
Snippertje schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:15:
Bedankt voor de reacties. Het wordt dan Ain1 plus zonder de interactieve ontvanger. Dat beslis ik eventueel later dan wel. Zag dat die humax inderdaad maar 130 kost.

Nog wel een vraagje. Ik zie dat et 52 euro per maand kost. Eronder staat met een *inclusief de kosten voor TV standaard. Komt er dan nog 18 euro bij? Want als ik alleen internet en televisie wil ben ik nu duurder uit dan een Alles in 1 pakket. Daarbij staat er ook dat je TV extra 2 maanden gratis krijgt, maar kan je dit ook weer uitzetten na 2 maanden?
Alles in 1 (basis/plus/extra) gaat eigenlijk over de internet snelheid. Met daarin het TV standaard pakket. Je heb dus bij bv alles-in-1 Plus een 50 (60mbit) internet, Telefonie en TV Standaard.
TV standaar kan je dan binnen die bundel upgraden naar bv TV Plus of Extra. Dan komen de meerkosten natuurlijk boven op die 52,-

Die 2 maanden TV Extra zal je zelf moeten beeindigen. Je kan bij afsluiten van het abbo bv een week later bellen en TV Extra over bv 7 weken te latn downgraden naar bv TV Plus of Standaard.

[ Voor 9% gewijzigd door Xessive op 20-09-2012 20:29 . Reden: Aanvulling TV Extra ]

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Xessive schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:27:
[...]

Alles in 1 (basis/plus/extra) gaat eigenlijk over de internet snelheid. Met daarin het TV standaard pakket. Je heb dus bij bv alles-in-1 Plus een 50 (60mbit) internet, Telefonie en TV Standaard.
TV standaar kan je dan binnen die bundel upgraden naar bv TV Plus of Extra. Dan komen de meerkosten natuurlijk boven op die 52,-
Ja precies. Neem je dus niks extra af dan betaal je dus die 52 euro, meer niet. Heb net per ongeluk al op bestel gedrukt, dacht dat er nog een scherm zou komen. Dus die 2 maanden gratis kan ik denk ik vergeten, maar ach kijk toch niet veel TV. Iemand enig idee hoe lang het normaal gesproken duurt voor iets wordt opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet plaatsen, maar probeer het toch.

Wij hebben Ziggo Alles in Een Plus. Als modem hebben wij het Ubee model zonder Wifi functie. Deze is gekoppeld aan een Linksys E4200 router.
Hierop is een desktop aangelosten met bedraad internet en de wifi functie wordt gebruikt door een Samsung smartphone en mijn laptop.

De laatste tijd komt het regelmatig voor, dat ik geen internet verbinding heb bij het opstarten van mijn laptop of een van de andere pc's.

Als ik de modem eerst reset (stroom eraf-en er weer in) en daarna de router ook zo reset, werkt het daarna weer prima.

Ik kan het niet verklaren. Heeft iemand een idee hoe die zou kunnen komen? Ik ben toch wel een digibeet en mijn gezinsleden helemaal. Zij komen ook verder niet aan deze apparaten, behalve dan het inschakelen van de pc.
Graag jullie tips.

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:50
Thaitai schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:50:

Wij hebben Ziggo Alles in Een Plus. Als modem hebben wij het Ubee model zonder Wifi functie. Deze is gekoppeld aan een Linksys E4200 router.
Hierop is een desktop aangelosten met bedraad internet en de wifi functie wordt gebruikt door een Samsung smartphone en mijn laptop.

De laatste tijd komt het regelmatig voor, dat ik geen internet verbinding heb bij het opstarten van mijn laptop of een van de andere pc's.

Als ik de modem eerst reset (stroom eraf-en er weer in) en daarna de router ook zo reset, werkt het daarna weer prima.

Ik kan het niet verklaren. Heeft iemand een idee hoe die zou kunnen komen? Ik ben toch wel een digibeet en mijn gezinsleden helemaal. Zij komen ook verder niet aan deze apparaten, behalve dan het inschakelen van de pc.
Graag jullie tips.
Klinkt redelijk bekend bij mij blijft het internet het alleen wel doen alleen super traag. Uit en aan zetten wil soms helpen maar vaak ook niet. Ik heb denk ik hetzelfde modem, een ubee met maar 1 netwerk aansluiting.

Van de week contact opgenomen met ziggo. Eerst met het gratis nummer (1200) die konden mij niet helpen. Toen het service+ 0900 nummer (€0,65 p/m!!!) die konden me ook niet helpen. Nu komt er a.s. maandag een monteur langs. Belkosten krijg ik als het goed is wel vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
klinkt als tijd voor een nieuwe modem, door de nieuwerwetsere snelheden kan het zijn dat die oudere het fysiek gewoon niet aankunnen en daardoor in standje error gaan.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
ozzynator schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:09:
klinkt als tijd voor een nieuwe modem, door de nieuwerwetsere snelheden kan het zijn dat die oudere het fysiek gewoon niet aankunnen en daardoor in standje error gaan.
Wel vreemd dat ze dat bij ziggo dan niet weten als dit zo is. Ik ben denk ik niet de enige met dit type modem dus als de snelheid het probleem is moeten er veel meer mensen met dit probleem zijn. Maar ik ga maandag de oplossing zien (zal wel nieuw modem worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WEBsel schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:53:
Hier in Utrecht is de snelheidsverhoging al doorgevoerd. 60Mbit down en 5,7Mbit up, ping 12ms bij speedtest.ziggo.nl. Postcode 3552. Buurtgenoten kunnen hun modem dus resetten om hun snelheid te verhogen.
3511 is inmiddels ook doorgevoerd, alleen nog relatief onstabiel in de downstream.. schommelt tussen de 45 en 60 Mbit..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:49:
[...]

3511 is inmiddels ook doorgevoerd, alleen nog relatief onstabiel in de downstream.. schommelt tussen de 45 en 60 Mbit..
Hier omgeving tilburg ook. Rare is dat de downloadsnelheid niet verhoogd lijkt maar de up wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerwin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 13:46
Ik vraag me af hoe jullie zitten met de snelheid van Usenet.

Ziggo geeft aan dat met mijn abonnement (Alles-in-1 plus) ze een snelheid bieden van 8mbit.
Lijkt mij vreemd, want ik haal consistent snelheden van over de 50mbit.
Verder lijkt de redentie van 30 dagen ook niet te kloppen, vaak lijken bestanden van meerdere maanden oud ook nog steeds bereikbaar.

Kan iemand mij dit verklaren of zijn er mensen met dezelfde of juist afwijkende resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06

Cheezus

Luiaard

icecreamfarmer schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:08:
[...]

Hier omgeving tilburg ook. Rare is dat de downloadsnelheid niet verhoogd lijkt maar de up wel.
Is de WAN-poort van je router wel snel genoeg? Ik zat tot voor kort nog met de originele router die ik er in het casema tijdperk bij kreeg, die kon de snelheidsverhoging naar 50mbit al niet aan. Toen ik hoorde dat de snelheden naar 60/6 gingen toch maar eens besloten om m'n router te vernieuwen en de snelheid was meteen strak 50/5, en inmiddels 60/6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Cheezus schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:57:
[...]

Is de WAN-poort van je router wel snel genoeg? Ik zat tot voor kort nog met de originele router die ik er in het casema tijdperk bij kreeg, die kon de snelheidsverhoging naar 50mbit al niet aan. Toen ik hoorde dat de snelheden naar 60/6 gingen toch maar eens besloten om m'n router te vernieuwen en de snelheid was meteen strak 50/5, en inmiddels 60/6.
We hebben de nieuwe ubee

• Xessive
Thaitai schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:50:

Graag jullie tips.
Wat je proberen is om te bellen met je telefoon als je merkt dat je geen internetverbinding hebt. Indien je wel kan bellen is de verbinding van het modem naar het ziggo netwerk in order (Telfonie = VOIP = Internet)

Ga eens kijken of de website van Linksys voor een firmware upgrade of de download van een handleiding voor wat geavanceerde instellingen van je router.

• Xessive
silencedead schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:04:
[...]

Klinkt redelijk bekend bij mij blijft het internet het alleen wel doen alleen super traag. Uit en aan zetten wil soms helpen maar vaak ook niet. Ik heb denk ik hetzelfde modem, een ubee met maar 1 netwerk aansluiting.

Van de week contact opgenomen met ziggo. Eerst met het gratis nummer (1200) die konden mij niet helpen. Toen het service+ 0900 nummer (€0,65 p/m!!!) die konden me ook niet helpen. Nu komt er a.s. maandag een monteur langs. Belkosten krijg ik als het goed is wel vergoed.
Het Ubee modem met slechts 1 LAN aansluiting is al een eurodocsis 3.0 modem. Deze moet zonder problemen de Extra (120 mbit) snelheid kunnen halen en zelfs nog veel meer.

PC rechstreeks aansluiten op je modem, modem herstarten en dan 3x speedtest.ziggo.nl uitvoeren. Deze meet de snelheid tussen je PC en de internetgateway (dus ziggo netwerk) zodat je kan zie wat je daadwerkelijke snelheid is. Indien je je abbo snelheid niet haalt is er wel wat aan de hand. Zorg in ieder geval voor een goeie Cat5 UTP kabel.

Als je bv een 10mbit kabeltje (bestaan die nog!? Ja die bestaan nog...) aansluit terwijl je een Plus abbo hebt dan ga je nooit je snelheid halen.

[ Voor 0% gewijzigd door Xessive op 22-09-2012 07:57 . Reden: typo ]

• silencedead
Xessive schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 07:57:
[...]

Het Ubee modem met slechts 1 LAN aansluiting is al een eurodocsis 3.0 modem. Deze moet zonder problemen de Extra (120 mbit) snelheid kunnen halen en zelfs nog veel meer.

PC rechstreeks aansluiten op je modem, modem herstarten en dan 3x speedtest.ziggo.nl uitvoeren. Deze meet de snelheid tussen je PC en de internetgateway (dus ziggo netwerk) zodat je kan zie wat je daadwerkelijke snelheid is. Indien je je abbo snelheid niet haalt is er wel wat aan de hand. Zorg in ieder geval voor een goeie Cat5 UTP kabel.

Als je bv een 10mbit kabeltje (bestaan die nog!? Ja die bestaan nog...) aansluit terwijl je een Plus abbo hebt dan ga je nooit je snelheid halen.
Allemaal geprobeerd en alles uitgesloten. Ik wou dat ik al op de website kwam speedtest.ziggo.nl en als ik er kom dan is de downloadsnelheid 1mbit/s!!! En met een reset werkt het af en toe prima en haal ik weet ik het hoeveel mbit. Dacht laatst iets in de 50, dus het kan dan ook niet aan,bekabeling liggen,zeker niet als het 1,5 jaar probleemloos heeft gewerkt en nu de ene keer wel en de andere keer niet. Maar nigmaals maandag komt een monteur.

Verwijderd

silencedead schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 08:31:
[...]

Allemaal geprobeerd en alles uitgesloten. Ik wou dat ik al op de website kwam speedtest.ziggo.nl en als ik er kom dan is de downloadsnelheid 1mbit/s!!! En met een reset werkt het af en toe prima en haal ik weet ik het hoeveel mbit. Dacht laatst iets in de 50, dus het kan dan ook niet aan,bekabeling liggen,zeker niet als het 1,5 jaar probleemloos heeft gewerkt en nu de ene keer wel en de andere keer niet. Maar nigmaals maandag komt een monteur.
Goed idee zo'n monteur.

Bij ons is de downloadsnelheid 50 / 5 ,nog niet omgezet dus. Echter, wanneer het flink heeft geregend soms maat 1,5 / 0,4. Resetten helpt dan om tot max 5 / 1 te komen. TV kijken gaat in principe nog net, telefoneren heeft nooit een probleem.

Dus contact met Ziggo. Die vonden het een vreemd probleem, maar dachten wel te weten hoe het zat. Ze stuurden zelf een monteur. En ik heb meegekeken met die monteur.

De monteur had een soort kastje waarmee hij de kabel op beschadigingen kan doormeten. Hij koppelt de kabel af in de straatkast, en sluit die aan op dat kastje. Op een LCD scherm ziet ie dan de kabel lopen, van kastje tot aan AOP. Naast die kabel staat een grafiek. Pieken in de grafiek laten beschadigingen in de kabel zien.

Wat blijkt nou: in de eerste 26 meter kabel vanaf de straatkast zitten een hoop beschadigingen in de grondkabel die naar mn huis loopt. Toen ie de kabels van de buren ook even doorlichtte, blijkt dat alle grondkabels in die richting beschadigd zijn. Ongetwijfeld gebeurt toen er door Liander een nieuwe 10 Kv leiding werd gelegd / ingegraven, die 25 meter verderop de weg over steekt.

Ziggo komt de hele boel vernieuwen, en ik twijfel er niet aan dat dan de signaalproblemen zijn opgelost.

Ook ik moet erkennen dat ik me vergist heb in Ziggo. Vroeger toen het nog Casema was, waren het stugge en vervelende bullebakken. Maar de service van Ziggo is snel en degelijk. De apparatuur die ze gebruiken is prima, ze hoeven niet eens persé bij je naar binnen om de eigen spullen te checken. Kortom prima. Nu zien hoe en wanneer de kabels worden gerepareerd.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:40
kerwin schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:10:
Ik vraag me af hoe jullie zitten met de snelheid van Usenet.

Ziggo geeft aan dat met mijn abonnement (Alles-in-1 plus) ze een snelheid bieden van 8mbit.
Lijkt mij vreemd, want ik haal consistent snelheden van over de 50mbit.
Verder lijkt de redentie van 30 dagen ook niet te kloppen, vaak lijken bestanden van meerdere maanden oud ook nog steeds bereikbaar.

Kan iemand mij dit verklaren of zijn er mensen met dezelfde of juist afwijkende resultaten?
Downloaden gaat inderdaad veel sneller dan die 8 Mbit. De retentie heb ik nog niet gecontroleerd. Wat ze wel bijhouden is hoeveel je hebt gedownload. Bij 50 GByte houdt het wel op, dan krijg je dit mailtje
Geachte internetklant,

Wij informeren u dat u op dit moment 100% van het toegestane Newslimiet via de
Newsserver van Ziggo heeft verbruikt. Het is niet meer mogelijk om te
downloaden via de Newsserver totdat uw nieuwe periode ingaat. Na de resetdag
heeft u weer de beschikking over uw nieuwe maandquotum en kunt u weer
gebruikmaken van de nieuwsserver.

Indien u de status wilt inzien, kunt u dit controleren op
https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/mijn-producten/
( Dan staat het bij 'internet' onder 'nieuwsgroepen' )

Wilt u niet voor verrassingen komen te staan? U kunt uw verbruik zelf
bijhouden via uw Newsreader.

Meer informatie vindt u op onze website www.ziggo.nl. U kunt ook contact
opnemen met onze Technische Helpdesk via 0900-1884 (EUR. 0,10 p/min). We zijn
op werkdagen bereikbaar van 08.00 tot 22:00 uur en in het weekend van 09.00
tot 22.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Customer Service / Technical Support
De teller wordt gereset op de dag van de maand waarop je je aansluiting hebt gekregen. In tegenstelling tot wat in de mail staat kan je niet "de status inzien". Volgens de helpdesk medewerker moest die tekst nog uit de mail worden verwijderd.

Verwijderd

W1ck1e schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 11:04:
[...]
Downloaden gaat inderdaad veel sneller dan die 8 Mbit. De retentie heb ik nog niet gecontroleerd. Wat ze wel bijhouden is hoeveel je hebt gedownload. Bij 50 GByte houdt het wel op, dan krijg je dit mailtje

[...]

De teller wordt gereset op de dag van de maand waarop je je aansluiting hebt gekregen. In tegenstelling tot wat in de mail staat kan je niet "de status inzien". Volgens de helpdesk medewerker moest die tekst nog uit de mail worden verwijderd.
Ik dacht al, ik heb de status niet kunnen vinden inderdaad.

• Arjant2
  • Laatst online: 13-09 11:05
offtopic: Vandaag adapter vervangen van mijn Ubee modem en zie daar na opnieuw opstarten, de nieuwe snelheid is er hier ook al.
Verbinding wel wat instabiel, gaat tussen de 45 en 63 op en neer.
Regio Den Haag

Ontopic: Adapter vervangen omdat elke keer mijn modem er uit klapte als er een inkomende oproep kwam.
Nu las ik op ziggo forum dat het wel vaker gebeurde en dat mogelijk andere (zwaardere) adapter een oplossing zou zijn.
Nu heb zat er een 1A adapter op die ik heb vervangen door een 2,5A van een oude Dlink router. Iemand enige idee of dat kwaad kan?

[ Voor 73% gewijzigd door Arjant2 op 22-09-2012 14:30 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
Nee dat kan geen kwaad, zo lang het voltage gelijk is.

En de polariteit moet gelijk zijn natuurlijk, maar als dat niet zo was had je nu niet zitten te internetten... ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Ik heb problemen met nieuwsgroepen (spotnet) , zijn er meer mensen die niet in kunnen loggen met hun ziggo account ?

• Pinobigbird
  • Laatst online: 21:40

Pinobigbird

doesn't share food!

Nee, geen problemen hier.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Verwijderd

Kwam door Avast.... 8)7

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Hier in Den Haag is de verhoging nu ook doorgevoerd. Net modem gereset en downloaden gaat nu met 7mb/s :)

• Nox
  • Laatst online: 23:10

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:52:
Ik heb zojuist het AIE Extra pakket besteld. Ik vraag me alleen af wat nou precies de beste keus is qua modem/router combo (cisco/ubee dus of een eigen router met ziggo modem/router als bridge)

*Ik wil iig. WoL kunnen gebruiken vanaf het internet (dus support voor magic packets)
*Mogelijkheden met port forwarding (dus geen restricties e.d.)
*Goede WiFi verbinding

Wat is aan te raden in mijn geval?
Router vanaf de HD in bridgefunctie laten zetten of door de monteur en je eigen router erachter knallen. Heb je zelf het beheer en het beste van allemaal: goede wifi, want die modems hebben dat vaak niet. Ook omdat ze regelmatig in de meterkast worden geplaatst en dan heb je heel veel storingen die het signaal beinvloeden.
Nee dat kan niet. Omdat er op je adres geen aansluiting is. Dit had wel gekunt als de VvE bijv. of de huurbaas een standaard tv-aansluiting betaalt voor je. Maar omdat er geen aansluiting is kan er niks aangemaakt worden voor je. Helaas...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om daar op aan te vullen. Ziggo laat bij een verhuizing het signaal op de kabel staan zodat de nieuwe klant een abonnement kan afsluiten zodra hij/zij de woning betrekt. Zouden ze meteen bij een verhuizing de boel afsluiten (en later weer aansluiten) moet je tweemaal een monteur inschakelen.

Wat ook nog wel eens voorkomt is als je in een portiekwoning woont dat er maar 1 kabel naar het pand loopt, en dat er in de woning een kast van ziggo hangt. Ziggo kan dan niet bij de kast (ze kunnen het pand niet in) en sluiten de boel pas af als ze een keer aanwezig zijn voor een van hun klanten in dat pand.

Helemaal leuk wordt het als een huiseigenaar/melker een pand opsplitst in meerdere appartementen en zelfstandig de coax gaat opsplitsen. Dat kan lekker goedkoop zonder de medewerking van ziggo, want dat scheelt honderden euro's, maar geeft vervelende situaties op het moment dat je een aansluiting wilt hebben. De klant wil dan een abonnement afsluiten, maar volgens ziggo is er op dat huisnummer geen fysieke kabel aanwezig. De klant snapt het niet, want zijn tv werkt.. maar die weet niet dat hij meelift op het abonnement van een van de andere bewoners (of de huisbaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Al enkele dagen doet de Ziggo app voor de iPad het niet. Wanneer je wilt kijken zegt de app dat live tv kijken op dit moment niet beschikbaar is/niet werkt. Is dit een algemene storing? Ik de app al verwijderd, heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:47
Ja, dat is een standaar foutmelding voor de ipad app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Damocles.NL schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:15:
Al enkele dagen doet de Ziggo app voor de iPad het niet. Wanneer je wilt kijken zegt de app dat live tv kijken op dit moment niet beschikbaar is/niet werkt. Is dit een algemene storing? Ik de app al verwijderd, heeft niet geholpen.
net even voor je gestest ik krijg die melding in eerste instantie ook maar als ik dan nog een keer druk op een zender doet ie het gewoon.

Ik gebruik die ziggo app trouwens bijna nooit maar steeds als ik hem open krijg ik een melding dat er zenders zijn verwijderd 8)7 Zie nu dat discovery er niet meer tussen staat dat is opzich wel ruk

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 23-09-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen met problemen met ziggo telefonie? Ik kan wel 1200 bellen, maar alle andere vaste nummers (dus niet mobiel) zijn in gesprek (ook als dat niet zo is).

De helpdesk heeft het doorgezet , er was voor mij ook al een klant die dit had, de helpdesk is verder geen storing bekend. Speelt sinds gisteravond schat ik in (toen was ook al iemand de hele avond in gesprek, maar ik zocht er verder niks achter).

Vanochtend deed hij het weer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Crazyanz schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:53:
[...]

net even voor je gestest ik krijg die melding in eerste instantie ook maar als ik dan nog een keer druk op een zender doet ie het gewoon.

Ik gebruik die ziggo app trouwens bijna nooit maar steeds als ik hem open krijg ik een melding dat er zenders zijn verwijderd 8)7 Zie nu dat discovery er niet meer tussen staat dat is opzich wel ruk
En dat terwijl Ziggo steeds maar zegt dat het zenderaanbod "continue wordt uitgebreid". Loze beloftes dus.
TV kijken op de PC is ook onmogelijk, terwijl dat ook een wenselijke service is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Damocles.NL schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:15:
Gejailbreaked? Dan werkt de ziggo app niet meer

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nennie
  • Laatst online: 13-09 14:46
kmf schreef op zondag 23 september 2012 @ 23:20:
[...]

Gejailbreaked? Dan werkt de ziggo app niet meer
Onzin werkt prima met een jailbreak (bangmakerij)
Pagina: 1 ... 198 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!