One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ja werkt bij mij prima op iPad 2kmf schreef op maandag 24 september 2012 @ 07:16:
[...]
Oh? Jij hebt zelf ervaren? http://forum.iculture.nl/...3135-ziggo-tv-kijken.html
Wat een onzin. Hij heeft het altijd gedaan en bij vrienden met een ipad 2, zelfde jailbreak en updates doet hij het nog wel. Ik zie ook helemaal geen reden voor Apple of Ziggo om de app te blokkeren wanneer je een jailbreak hebt gedaan.kmf schreef op zondag 23 september 2012 @ 23:20:
[...]
Gejailbreaked? Dan werkt de ziggo app niet meer
Jailbreak is gewoon legaal.
[ Voor 19% gewijzigd door Damocles.NL op 24-09-2012 11:53 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Zonder smartcard heb je niks aan je decoder of Ci+ module. Bij je bestelling (via Ziggo) zal dus standaard een smartcard bij het apparaat worden geleverd.Snippertje schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:10:
Weet iemand of je standaard een smartcard krijgt bij een bestelling? Ik heb al een insteekkaart, daarom niet gekozen voor een decoder.
Nee, volgens mij krijg je dan geen smartcard erbij... Dan had je een decoder of CI+ module moeten meebestellen.Snippertje schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:10:
Weet iemand of je standaard een smartcard krijgt bij een bestelling? Ik heb al een insteekkaart, daarom niet gekozen voor een decoder.
Hij heeft alleen geen apparaat besteld bij Ziggo. Die CI+ module had hij al.MichelG schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:17:
[...]
Zonder smartcard heb je niks aan je decoder of Ci+ module. Bij je bestelling (via Ziggo) zal dus standaard een smartcard bij het apparaat worden geleverd.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
heb je je eigen link wel eens goed gelezenkmf schreef op maandag 24 september 2012 @ 07:16:
[...]
Oh? Jij hebt zelf ervaren? http://forum.iculture.nl/...3135-ziggo-tv-kijken.html
Ik zie er mensen met zowel jailbreak als non-jailbreak voorbij komen waarbij de app niet werkt. Dus jailbreak lijkt me niet hetgeen waardoor de tv-app niet meer werkt op apple producten.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Exact. Je krijgt dus niet standaard een smartcard begrijp ik. Zal Ziggo eens tweetenXander schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:32:
[...]
Nee, volgens mij krijg je dan geen smartcard erbij... Dan had je een decoder of CI+ module moeten meebestellen.
[...]
Hij heeft alleen geen apparaat besteld bij Ziggo. Die CI+ module had hij al.
Alvast de 2% BTW verhoging á la Ziggo?VerrekteZakStro schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:43:
De interactieve decoder kost sinds vandaag (?) 119,- i.p.v. 99,- wanneer deze besteld wordt bij een alles-in-1 pakket. Betekent dit ook dat er een andere decoder wordt geleverd of is het gewoon een ordinaire 20% prijsverhoging.?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Zojuist kwam de Ziggo monteur met onder zijn arm een nieuw modem. Deze heeft hij gelijk geinstalleerd, aangemeld, router functie uit laten zetten enz. En nu werkt het prima, hopen dat het nu ook blijft werken en dat ik niet weer 5x per dag het modem moet resetten.silencedead schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:04:
[...]
Klinkt redelijk bekend bij mij blijft het internet het alleen wel doen alleen super traag. Uit en aan zetten wil soms helpen maar vaak ook niet. Ik heb denk ik hetzelfde modem, een ubee met maar 1 netwerk aansluiting.
Van de week contact opgenomen met ziggo. Eerst met het gratis nummer (1200) die konden mij niet helpen. Toen het service+ 0900 nummer (€0,65 p/m!!!) die konden me ook niet helpen. Nu komt er a.s. maandag een monteur langs. Belkosten krijg ik als het goed is wel vergoed.
Ik moet zeggen de service is tot nu toe top! Als het goed is wordt ik morgen terug gebeld door de klachten afdeling om te vragen of alles is opgelost .e.d.
Zag het vandaag inderdaad ook. Eigenlijk schandaligVerrekteZakStro schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:43:
De interactieve decoder kost sinds vandaag (?) 119,- i.p.v. 99,- wanneer deze besteld wordt bij een alles-in-1 pakket. Betekent dit ook dat er een andere decoder wordt geleverd of is het gewoon een ordinaire 20% prijsverhoging.?

[ Voor 76% gewijzigd door Sjowhan op 24-09-2012 14:01 ]
http://specs.tweak.to/5253
Het lijkt er inderdaad op dat ze de prijs aangepast hebben naar het 21% tarief.Coach4All schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:53:
[...]
Alvast de 2% BTW verhoging á la Ziggo?
Echter hebben ze in tegenstelling tot de prijzen van de abonnementen het oude bedrag op 100% gesteld.
Dus €99*121/100 = €119,79 ipv €99*121/119 = €100,66
Bij de prijzen van de abonnementen is het wel goed gedaan, bijvoorbeeld bij plus:
€52*121/119 = €52.87
Nog meer mensen die dit hebben?
_██_
(ಠ_ృ)
mijn decoder is de samsung dcb-h380HDTV
ik heb het ding al eens van de stroom afgehaald, gereset, herinstallatie maar ik blijf die vervelende vertraging van het beeld houden om de 15 sec ongeveer. het lijkt me een decoder probleem maar ik weet niet hoe ik het oplos
En inderdaad zojuist teruggebeld, krijg belkosten gewoon vergoed.silencedead schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:59:
[...]
Zojuist kwam de Ziggo monteur met onder zijn arm een nieuw modem. Deze heeft hij gelijk geinstalleerd, aangemeld, router functie uit laten zetten enz. En nu werkt het prima, hopen dat het nu ook blijft werken en dat ik niet weer 5x per dag het modem moet resetten.
Ik moet zeggen de service is tot nu toe top! Als het goed is wordt ik morgen terug gebeld door de klachten afdeling om te vragen of alles is opgelost .e.d.
Enige commentaar, als je weet dat bepaalde type modems veel problemen geven waarom niet al die modems vervangen i.p.v. te wachten tot ze kapot zijn er klachten komen...
Struisvogelpolitiek.silencedead schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:42:
[...]
En inderdaad zojuist teruggebeld, krijg belkosten gewoon vergoed.
Enige commentaar, als je weet dat bepaalde type modems veel problemen geven waarom niet al die modems vervangen i.p.v. te wachten tot ze kapot zijn er klachten komen...
Wachten is goedkoper, want niet ieder modem gaat daadwerkelijk kapot of wordt door de gebruiker slecht bevonden. Ga maar eens met een rammeltje in je nieuwe auto naar de dealer. "Daar hebben we nog nooooooit van gehoord".
[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 25-09-2012 18:50 ]

Zoals eerder opgemerkt een beperkt aantal zenders. Inderdaad geen Discovery
[ Voor 9% gewijzigd door Maranello op 26-09-2012 09:23 ]
Zie het bericht boven de jouwebartburg schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:28:
is er bij ziggo al een manier om tv op de bovenverdiepingen te kijken zonder kabel naar boven te trekken?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
grmbl, die ziggo app ziet dat je via 3G (VPN) verbinding maakt en dan wil hij niet streamen.Maranello schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:16:
Het is zover!Ziggo lanceert live TV kijken op Android tablets en smartphones
Zoals eerder opgemerkt een beperkt aantal zenders. Inderdaad geen Discovery
Via WiFi @ work krijg ik de VPN verbinding niet gemaakt om 1 of andere reden Via de 2e WiFi lijn @ work kom ik wel via VPN thuis binnen met mijn telefoon maar gaat er iets mis bij het inloggen met de Mijn Ziggo login (login en wachtwoord gecontroleerd via de normale Mijn Ziggo site, waar het gewoon werkte)
Nou ja, vanavond dan maar testen. Ik zag wel dat NGC gelukkig wel in de lijst stond
[ Voor 14% gewijzigd door Yucko op 26-09-2012 11:06 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
beetje prijzig om de kids beide een ipad of dergelijke te geven tochTFHfony schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:40:
[...]
Zie het bericht boven de jouweWiFi en een tablet/smartphone. Wel een beperkt aantal zenders.
2 TV's kosten ook geld ;-)bartburg schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:52:
[...]
beetje prijzig om de kids beide een ipad of dergelijke te geven toch
En er bestaan ook goedkopere tablets dan iPads...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Nog eens gewoon zoeken op Ziggo in de store, blijkt er een hele nieuwe app voor te zijn, genaam Ziggo TV.
Dus even een tip voor eenieder die probeert de standaard app te updaten, er is dus een hele nieuwe voor!
www.youtube.com/DerOllie
Met zo'n MK802/808 mini stick zou je voor minder dan 50,- TV moeten kunnen kijken via deze android app (en ook gelijk uitzendinggemist en als mediaplayer kunnen gebruiken..)bartburg schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:52:
[...]
beetje prijzig om de kids beide een ipad of dergelijke te geven toch
Dat zelfde probleem had ik ook al. Beetje apart van Ziggo om het zo te doen..Cybpraetorian schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:54:
Ook maf: ik had al een app van Ziggo op mn S3 staan, genaamd Ziggo. Daar zit dus die tvgids in en je kunt eea aan zaken van On demand bekijken. Ik denk: Daar zal wel een update voor komen, dus ik kijken of er een update is voor die app: helemaal niets. Sterker nog ik kon de hele app niet meer terug vinden in de Play store.
Nog eens gewoon zoeken op Ziggo in de store, blijkt er een hele nieuwe app voor te zijn, genaam Ziggo TV.
Dus even een tip voor eenieder die probeert de standaard app te updaten, er is dus een hele nieuwe voor!

die is pas sinds gisteren beschikbaar:ZeroController schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:06:
[...]
Dat zelfde probleem had ik ook al. Beetje apart van Ziggo om het zo te doen..
http://www.nu.nl/gadgets/...d-app-live-televisie.html
Ziggo lanceert Android-app voor live televisie
AMSTERDAM - Ziggo heeft de Android-variant van zijn 'Ziggo TV'-app geüpdatet, waardoor deze nu ook gebruikt kan worden om live tv te kijken op Androidtablets en -smartphones.
Voor iOS-apparaten was deze functie al eerder beschikbaar.
Met de geüpdatete app kunnen Androidgebruikers live televisiekijken op hun smartphone of tablet. Hiervoor moet men wel internetten via een Ziggoverbinding. De applicatie kan gratis worden gedownload via de Play Store van Google.
De app maakt het mogelijk om veertien kanalen rechtstreeks te bekijken, waaronder de meeste grote Nederlandse zenders. Om deze functie te gebruiken, moeten tablets minimaal voorzien zijn van Android 3.0, terwijl bij smartphones Android 2.3 volstaat.
De live tv-functie kwam vorig jaar al beschikbaar voor iPad-, iPod touch- en iPhone-gebruikers. Ziggo liet begin deze maand weten dat de Android-app in de loop van september ook zou worden uitgebreid met een dergelijke functie.
Burp
Op mijn SGS met android 4.1 werkt het alleen als ik via de SU app temporary unroot...
Deze tip werkt inderdaad, zodra mijn Galaxy Tab2 geroot is, dan crasht de app zodra ik een livestream wil afspelen...WasMachinator schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:26:
De app werkt niet zo graag samen met rooted devices.
Op mijn SGS met android 4.1 werkt het alleen als ik via de SU app temporary unroot...
Met de temp-unroot optie werkt het wel, thanks!
+1 voor een gerootte HTC One X. Raar dat dit niet werkt als je root hebt...cryonic90 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:37:
[...]
Deze tip werkt inderdaad, zodra mijn Galaxy Tab2 geroot is, dan crasht de app zodra ik een livestream wil afspelen... Met de temp-unroot optie werkt het wel, thanks!
Sometimes you need to plan for coincidence
Zodra je wilt afspelen crasht ie..
Dus blijf wel kijken via mijn dreambox app..werkt ook perfekt.
[ Voor 26% gewijzigd door fotojunk op 26-09-2012 20:25 ]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Roel1966 op 26-09-2012 23:07 ]
[list=1]
• Ga naar je Superuser of SuperSU applicatie.
[list=1]
• Als je Superuser gebruikt, ga dan naar de info tab (links of het i-icoon bovenin) en vink daar temp unroot aan.
• Als je SuperSU gebruikt, ga dan naar settings en disable daar superuser.
• Start nu de Ziggo app en veel plezier met live tv
Op dit moment kun je echter geen acties uitvoeren waarbij root benodigd is.
thanx, de app. werkt nu zowel op mijn Note als op mijn Flyeralex3305 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 23:01:
Voor mensen waarbij de Ziggo TV App niet werkt of crashed op Android tablets, dit komt omdat je geroot bent. Dit is echter heel gemakkelijk te omzeilen;
[list=1]
• Ga naar je Superuser of SuperSU applicatie.
[list=1]
• Als je Superuser gebruikt, ga dan naar de info tab (links of het i-icoon bovenin) en vink daar temp unroot aan.
• Als je SuperSU gebruikt, ga dan naar settings en disable daar superuser.
• Start nu de Ziggo app en veel plezier met live tv.
Op dit moment kun je echter geen acties uitvoeren waarbij root benodigd is.
Ik heb Ziggo alles in 1 plus wat binnenkort een snelheidsverhoging gaat krijgen van 50 naar 60mbit/s (begin oktober dacht ik). Ik heb echter afgelopen week de modem / router uit en aan gezet (Ubee modem, nieuwste firmware) en de snelheidsverhoging lijkt daarmee al te zijn ingegaan. So far so good.
Nu heb ik het al een paar keer gehad dat als ik een bestand via bittorrent probeer te downloaden en de snelheid gaat boven de ~6Mbyte/s dat dan de internet verbinding wegvalt, in ieder geval via het bedrade netwerk. (Ik heb minimaal 1 keer gehad dat ik wel via wifi nog internet had maar niet via het bedrade netwerk). Internet valt dan uit voor alle pc's in het netwerk en een korte "modem uit-aan" werkt ook niet. Normaal internet is pas weer beschikbaar nadat de modem zo'n 20-30s is uit geweest.
Het is echter niet zo dat internet direct eruit klapt als de downloadsnelheid boven de 6Mbyte/s komt, ik kan best een 5 a 10 minuten downloaden met 7,5Mbyte/s.
Zou dit te maken kunnen hebben met dat de snelheidsverhoging nog niet officieel is doorgevoerd? Of kan het zijn dat mijn modem / router het niet goed aan kan?
Daarna de volgende melding:
Later opnieuw proberen dan maar."Er is iets fout gegaan tijdens het aanmelden voor TV kijken. Probeer het later opnieuw."
Same here, denk dat het nog niet helemaal 100% werkt...bazs2000 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:53:
Ik kan niet eens inloggen op de Ziggo-app. Wanneer ik gebruikersnaam en wachtwoord opgeef dan blijft deze bij verbinden hangen.
[...]
Later opnieuw proberen dan maar.
www.youtube.com/DerOllie
- NAC Breda -
bazs2000 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:53:
Ik kan niet eens inloggen op de Ziggo-app. Wanneer ik gebruikersnaam en wachtwoord opgeef dan blijft deze bij verbinden hangen.
[...]
Later opnieuw proberen dan maar.
Gebruik je een zelf aangeschafte router? Welk model. Als je bedraad verbinding wegvalt en Wifi niet. Dan ligt het niet aan je modem. Als op je modem de verbinding weg valt dan geldt dat voor je hele i-net verbinding en niet alleen je wired.Max Hunt schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:25:
Ik ben benieuwd of er meerdere mensen zijn met dit probleem:
Ik heb Ziggo alles in 1 plus wat binnenkort een snelheidsverhoging gaat krijgen van 50 naar 60mbit/s (begin oktober dacht ik). Ik heb echter afgelopen week de modem / router uit en aan gezet (Ubee modem, nieuwste firmware) en de snelheidsverhoging lijkt daarmee al te zijn ingegaan. So far so good.
Nu heb ik het al een paar keer gehad dat als ik een bestand via bittorrent probeer te downloaden en de snelheid gaat boven de ~6Mbyte/s dat dan de internet verbinding wegvalt, in ieder geval via het bedrade netwerk. (Ik heb minimaal 1 keer gehad dat ik wel via wifi nog internet had maar niet via het bedrade netwerk). Internet valt dan uit voor alle pc's in het netwerk en een korte "modem uit-aan" werkt ook niet. Normaal internet is pas weer beschikbaar nadat de modem zo'n 20-30s is uit geweest.
Het is echter niet zo dat internet direct eruit klapt als de downloadsnelheid boven de 6Mbyte/s komt, ik kan best een 5 a 10 minuten downloaden met 7,5Mbyte/s.
Zou dit te maken kunnen hebben met dat de snelheidsverhoging nog niet officieel is doorgevoerd? Of kan het zijn dat mijn modem / router het niet goed aan kan?
NIC issue perhaps?
Haal je de max snelheid?Ritchie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:30:
4824 / Breda, na een modem herstart de nieuwe snelheid, alles in 1 plus.
[ Voor 6% gewijzigd door Unknown Alien op 27-09-2012 14:15 ]
Ik had het met de standaard Ziggo modem met nieuwsgroepen. Als mijn nieuwsgroepen aan het downloaden was werd al het overige internet verkeer weggedrukt. Netgear router ertussen en problemen waren weg.job schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:28:
Je torrent client maakt meer connecties aan dan je modem aankan. Maximale connecties in je torrent client verlagen en nogmaals proberen.
Want op de nieuwe Android app heb je een zeer schamele 14 zenders (waarvan 2 Ziggo-zenders die je van je lang-zal-ze-leven niet zou kijken op een telefoon/tablet
Heeft die app serieus minimaal 24 zenders? Zo ja; welke nog meer?Met de Ziggo TV App kijkt u live naar een ruim aanbod van zenders (vanaf 24 zenders, aantal afhankelijk van uw televisieabonnement). Kijk onder 'Bekijk op iPhone/iPad/device' het programma van uw keuze aan. U heeft hiervoor een internet- en televisieabonnement van Ziggo nodig, maar betaalt niets extra.
Waarom heeft Android dat dan niet, want meer zenders heeft niets met de verscheidenheid van Android specificaties e.d. te maken.
Ik vind de app overigens zeer belabberd; tuurlijk; het is een app die net uit is maar het zenderaanbod is ronduit slecht, kwaliteit is middelmatig (tevens in het begin erg slecht), gedoe met tablets of telfoons met hogere resolutie.
Had toch echt gehoopt dat je gewoon (bijna) alle zenders van je pakket zou kunnen kijken.
EDIT: ik lees/zie net dat die 24 zenders waarschijnlijk iets als TV gemist is, niet live...
[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 27-09-2012 19:37 ]
[ Voor 6% gewijzigd door silencedead op 27-09-2012 20:12 ]
Nope. Werkt hier goed. 6161.silencedead schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:10:
Meer mensen problemen met de ipad app? Ik krijg de melding "tv kijken niet beschikbaar" gister ook al.
Is de ipad toevallig gejailbreakt?silencedead schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:10:
Meer mensen problemen met de ipad app? Ik krijg de melding "tv kijken niet beschikbaar" gister ook al.
Alvast bedankt!
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Ja, maar de app heeft het een paar maanden geleden wel gedaan. Laatste maanden niet meer gebruikt, misschien dat de jailbreak het probleem is, wel vreemd.Untouchablezz20 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:58:
[...]
Is de ipad toevallig gejailbreakt?
[ Voor 5% gewijzigd door silencedead op 28-09-2012 07:11 ]
Hier hetzelfde; 5224GD / Den Bosch, router geeft strak 60Mb/s aanRitchie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:30:
4824 / Breda, na een modem herstart de nieuwe snelheid, alles in 1 plus.
Hopen dat de lijn stabiel blijft; bij de vorige verhoging heb ik ongeveer een maand lang een klapperende verbinding gehad.
Je moet een CI+ module hebben en een smartcard. Die smartcard activeer je op je account en stop je in de CI+ module. Die gaan samen in je tv en dan heb je idd digitale tv met HD kanalen.Mu.siQ schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 00:20:
Vraagje. In het studentenhuis hebben wij een abo op ziggo. Internet Z2 en TV extra geloof ik, of basis. Waar het even om gaat is dat we allemaal kijken via de antenne. Ik krijg morgen een nieuwe tv waar een CL+ kaart in kan en die door Ziggo gecertificeerd is. Begrijp ik 't goed dat als ik een cam module + kaart koop en deze activeer ik digitale tv + hd kanalen kan bekijken via de nieuwe tv? =) Is t zo simpel?
Alvast bedankt!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Amersfoort idemLiquidSmoke schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 07:35:
[...]
Hier hetzelfde; 5224GD / Den Bosch, router geeft strak 60Mb/s aan![]()
Hopen dat de lijn stabiel blijft; bij de vorige verhoging heb ik ongeveer een maand lang een klapperende verbinding gehad.
Met torrent downloaden max 7.1MB/ps. Wordt nog eens wat
Vreemd van de een op andere dag ontvang ik geen signaal meer voor Net5 HD en een aantal radio zenders. Sluit ik de HD decoder in de slaapkamer aan dan ontvang ik wel Net5 HD (30% zwak signaal). Kabel afstand is ongeveer hetzelfde en zijn van Hirshman. Kan het zijn dat ik een signaal versterker nodig heb, omdat de kabel lengte ~12M is.
Blijft wel vaag dat het 2 jaar werkt en dan opeens niet meer.
Iemand een idee? Thanks
Dan moet ik nog s ff kijken hoe ik dat activeren op mijn account. De huisbaas regelt dit soort zaken uiteraardLuPo schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 07:36:
[...]
Je moet een CI+ module hebben en een smartcard. Die smartcard activeer je op je account en stop je in de CI+ module. Die gaan samen in je tv en dan heb je idd digitale tv met HD kanalen.
Dacht toch dat digitaal tv + hd kanalen standaard zaten bij Ziggo tv? Dus lijkt me dat dit automatisch gaat?
[ Voor 14% gewijzigd door Mu.siQ op 28-09-2012 10:12 ]
Verwijderd
Digitale tv en HD is ook standaard.Mu.siQ schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:08:
[...]
Dan moet ik nog s ff kijken hoe ik dat activeren op mijn account. De huisbaas regelt dit soort zaken uiteraardHeb ik een WW nodig of is een aansluiting op ziggo netwerk voldoende voor authenticatie? In het geval van een WW moet ik eerst de huisbaas dus weer contacten
![]()
Dacht toch dat digitaal tv + hd kanalen standaard zaten bij Ziggo tv? Dus lijkt me dat dit automatisch gaat?
Decoder aansluiten en je smrtcard erin.
Je moet alleen de kaart even aanmelden bij ziggo. Dit gaat tot 3 of 4 kaarten gratis.
Je kunt ook zelf bellen of de kaart bij een vriend of ouders laten registeren.
Het adres maakt namelijk niet uit, als hij maar bekend is.
De kaart van mijn Opa staat ook op ons adres geregistreerd aangezien niemand in het verzorgingstehuis verantwoordelijk is voor de tv
Als je belt om de smartcard te activeren heb je sowieso een klantnummer nodig dacht ik. Als je via internet zelf wilt doen heb je gebruikersnaam en wachtwoord nodig om in te loggen.Mu.siQ schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:08:
[...]
Dan moet ik nog s ff kijken hoe ik dat activeren op mijn account. De huisbaas regelt dit soort zaken uiteraardHeb ik een WW nodig of is een aansluiting op ziggo netwerk voldoende voor authenticatie? In het geval van een WW moet ik eerst de huisbaas dus weer contacten
![]()
Het lijkt me nogal logisch dat je de smartcard moet activeren voor gebruik. Anders kan iedereen gratis televisie kijken van Ziggo.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Als je belt en je geeft je smartcardnummer door en je postcode/huisnummer dan is het meestal voldoende, ze vragen misschien naar je geboortedatum of rekeningnummer.LuPo schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:49:
[...]
Als je belt om de smartcard te activeren heb je sowieso een klantnummer nodig dacht ik. Als je via internet zelf wilt doen heb je gebruikersnaam en wachtwoord nodig om in te loggen.
Het lijkt me nogal logisch dat je de smartcard moet activeren voor gebruik. Anders kan iedereen gratis televisie kijken van Ziggo.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik geloof dat je zo'n robot mevrouwtje aan de lijn krijgt. Dacht ik gelezen te hebben op de site zelf. Inmiddels heb ik twee klantnummers bemachtigd van m'n huisbaas, eens kijken hoe ver ik daar mee kom morgen. (In de eerste mail had ik niet vermeld welk huis ik woonde, waarop de huisbaas antwoorde; welk huis woon je? Lol. heerlijke powerplay). Als dat ding maar ergens geregistreerd staat ben ik blij. Tegen die tijd dat ik verhuis en zelf abo heb dan regel ik 't wel weer met de klantenservice om dat ding over te zettenNoxiuZ schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:28:
[...]
Als je belt en je geeft je smartcardnummer door en je postcode/huisnummer dan is het meestal voldoende, ze vragen misschien naar je geboortedatum of rekeningnummer.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Als je in het zelfde gebied zit kan het. Zoek dus uit in welk gebied je zit. Oud @home, oud casema, of oud multikabel.Snippertje schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 22:48:
Kan ik ook zijn kaart gebruiken? Ik weet dat hij in een oud case ma gebied zit iig.
Ik weet zelf niet in welk gebied ik zit (3561 utrecht). Op internet lees ik verschillende dingen. Iemand die het antwoord weet?
Of steek de smartcard in je decoder en kijk of het werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door job op 29-09-2012 23:31 ]
Eerst kreeg ik maar halve beelden met artifacts. Bleek dat m'n COAX kabel nog gesplit werd hier in huis. Op een enkele aansluiting gezet en toen ging het vloeiend. Moet nu alleen waarschijnlijk een signaalversterker kopen omdat iemand in het huis nu zonder tv zit, haha.
Mag niet, kan (meestal) wel.Snippertje schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 22:48:
Ik vroeg mij af. Ik heb alles in 1 plus. Maar nog geen smart card. Kan ik ook een smart card van een andere abbo gebruiken? Mijn pa heeft ook alles in 1 plus maar dan met film 1 en tv extra. Kan ik ook zijn kaart gebruiken? Ik weet dat hij in een oud case ma gebied zit iig. Ik weet zelf niet in welk gebied ik zit (3561 utrecht). Op internet lees ik verschillende dingen. Iemand die het antwoord weet?
FF alles er tussenuit en dan opnieuw proberen? Probeer het eens bij het punt waar je kabel/aansluiting het huis in komt.Snippertje schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:06:
Goede eerste ervaring met zig go maar niet heus. Had pakket besteld en expres geen monteur genomen omdat je daar een halve dag voor moet thuisblijven. Alles geïnstalleerd, werkt het niet. Het ds lampje blijft knipperen en volgens de zig go web are moet er dan een monteur langskomen. Dus nu alsnog halve dag kwijt. Niet iemand die heel toevallig weet of ik dit alsnog zelf kan oplossen?
Ik heb hem rechtstreeks op de groene kabel aangesloten. Dus waar die binnenkomt. Alles nu 3x los gehad, maar blijft hetzelfde. Lees op internet verhalen dat de monteur je dan nog op de wijkcentrale moet aansluiten.BabyXL schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:15:
[...]
FF alles er tussenuit en dan opnieuw proberen? Probeer het eens bij het punt waar je kabel/aansluiting het huis in komt.
Als paar maal eerder verteld, niet direct op de groene kabel aansluiten. ALTIJD de aansluit doos ertussen i.v.m. galvanische scheiding. Heb je wel (analoog) tv/radio signaal op de kabel? Zo niet dan ben je niet aangesloten.Snippertje schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:42:
[...]
Ik heb hem rechtstreeks op de groene kabel aangesloten. Dus waar die binnenkomt. Alles nu 3x los gehad, maar blijft hetzelfde. Lees op internet verhalen dat de monteur je dan nog op de wijkcentrale moet aansluiten.
Ik merk dat al mijn computers verschillende snelheden krijgen bij speedtest.ziggo.nl. Ik heb twee machines via dezelfde switch aan mijn router hangen, die vervolgens weer aan de Ubee hangt. Op de ene machine werkt alles vlekkeloos, tenminste, daar haal ik gewoon netjes 55 Mbit/sec , terwijl de andere veel lager zit steeds. Ik merk dan ook op de tragere computer dat Youtube kijken bijvoorbeeld alleen met haperingen gaat.
Een andere machine, rechtstreeks aan de router die aan het modem hangt geeft ook een treurige snelheid terug. Als ik daar Deezer of Youtube op luister lijkt het even goed te gaan, maar langzaam wordt dat ook steeds moeizamer.
Enig idee? Zijn er tools om de snelheid van mijn LAN te testen overigens?
De oplossing is eenvoudig. Ga naar de Cydia store en download TSProtector. De gratis versie kan je in een ander rep vinden.
Start daarna de ziggo app, geef hem geen toegang tot bestandssysteem en je kan weer kijken. Werkte bij mij direct.
Verwijderd
Heb je al een andere kabel geprobeerd (dus op een tragere pc een kabel van een pc waar het wel goed werkt)? Ik zit aan een wat brakke utp kabel te denken.VAnTurenhout schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:12:
Het lijkt me sterk dat je nog een pc met een 100mbit netwerkkaartje erin hebt?
iPerf, of als je fan bent van GUI's, jPerf.VAnTurenhout schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:12:
Ik heb een simpele vraag, maar ik vermoed dat een antwoord niet zo simpel zal zijn..
Ik merk dat al mijn computers verschillende snelheden krijgen bij speedtest.ziggo.nl. Ik heb twee machines via dezelfde switch aan mijn router hangen, die vervolgens weer aan de Ubee hangt. Op de ene machine werkt alles vlekkeloos, tenminste, daar haal ik gewoon netjes 55 Mbit/sec , terwijl de andere veel lager zit steeds. Ik merk dan ook op de tragere computer dat Youtube kijken bijvoorbeeld alleen met haperingen gaat.
Een andere machine, rechtstreeks aan de router die aan het modem hangt geeft ook een treurige snelheid terug. Als ik daar Deezer of Youtube op luister lijkt het even goed te gaan, maar langzaam wordt dat ook steeds moeizamer.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
In de laatste PC zou dat nog best wel eens kunnen....dat is een oud gebakje. maar in de eerste twee geloof ik dat niet, dat zijn redelijke nieuwe laptops.Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:42:
[...]
Heb je al een andere kabel geprobeerd (dus op een tragere pc een kabel van een pc waar het wel goed werkt)? Ik zit aan een wat brakke utp kabel te denken.
Het lijkt me sterk dat je nog een pc met een 100mbit netwerkkaartje erin hebt?
Een kabel issue zou ook nog wel eens kunnen, dat ga ik eens proberen uit te sluiten.
Als je zeker weet dat die groene kabel van jou rechtstreeks uit de wijkkast komt dan kan je niets doen en moet je wachten op de monteur.Snippertje schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:06:
Goede eerste ervaring met ziggo maar niet heus. Had pakket besteld en expres geen monteur genomen, omdat je daar een halve dag voor moet thuisblijven. Alles geïnstalleerd, werkt het niet. Het ds lampje blijft blauw knipperen en volgens de ziggo webcare moet er dan een monteur langskomen. Dus nu alsnog halve dag kwijt. Niet iemand die heel toevallig weet of ik dit alsnog zelf kan oplossen?
Woon je in een appartement en is de groene kabel een afsplitsing, dan kan je eens rondkijken in de gemeenschappelijke ruimte of daar niet ergens een kabelversterker hangt.
Dat weet ik niet zeker. Kan ook nergens een signaal versterker vinden oid. Heb nu een afspraak voor 12 oktober, eerste mogelijkheid dat ik kon. Kan ik die halve maand abbo kosten en 20min belkosten eigenlijk gewoon terugvorderen? Of is dit een gevalletje Ziggo kan er ook niks aan doen? Ben ik eigenlijk vergeten te vragen en om daarover nu weer te bellenjob schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:54:
[...]
Als je zeker weet dat die groene kabel van jou rechtstreeks uit de wijkkast komt dan kan je niets doen en moet je wachten op de monteur.
Woon je in een appartement en is de groene kabel een afsplitsing, dan kan je eens rondkijken in de gemeenschappelijke ruimte of daar niet ergens een kabelversterker hangt.
Ik heb vorige week ook Ziggo aangevraagd, maar met een monteur omdat ik toch niet zeker ben dat de kabel goed is (want zo'n radio/tv aansluiting, en flat uit de jaren 70).Snippertje schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:06:
Goede eerste ervaring met ziggo maar niet heus. Had pakket besteld en expres geen monteur genomen, omdat je daar een halve dag voor moet thuisblijven. Alles geïnstalleerd, werkt het niet. Het ds lampje blijft blauw knipperen en volgens de ziggo webcare moet er dan een monteur langskomen. Dus nu alsnog halve dag kwijt. Niet iemand die heel toevallig weet of ik dit alsnog zelf kan oplossen?
tot mijn grote verbazing kon de monteur ook 's avonds (tussen 17-22u) langskomen.
Dus een halve dag is wel heel ruim genomen wat dat betreft
zeker, zeker
Verwijderd
Geld terugvragen kan inderdaad, maar dan moet je eerst een factuur hebben waarop het staat, dan boeken ze het af van een volgende rekening. Dus dat wordt waarschijnlijk begin november dat je dat kan regelen.Snippertje schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:13:
Heb nu een afspraak voor 12 oktober, eerste mogelijkheid dat ik kon. Kan ik die halve maand abbo kosten en 20min belkosten eigenlijk gewoon terugvorderen?
Ik vind 12 oktober wel wat laat? Ik had laatst een monteur nodig (modem defect) en na wat bellen had ik 12 uur later een monteur aan de deur. Die vent had wel haast en was niet zo blij dat hij mij ertussen had gekregen, liet ook een deel van zijn gereedschap staat dat ik nog steeds heb (nooit komen ophalen)
Ik deed dit via die site en niet via de Ziggo site, omdat daar de interactieve digitale recorder tot afgelopen zaterdag nog voor 99,- stond i.p.v. 119,- (zoals op de Ziggo site).
Mijn vraag is al overbodig na nalezen vd site. Duurt maximaal 1 week voor je een bevestiging krijgt na het bestellen van een alles in 1 pakket van Ziggo via de 3-in-1.nl site.
[ Voor 14% gewijzigd door VerrekteZakStro op 02-10-2012 12:54 ]
12 oktober was de eerstvolgende mogelijkheid dat ik kon. Hij had ook vandaag kunnen komen, maar dan heb ik zelf geen tijd. Ik kan niet zomaar vrij nemen van mijn studie en/of werk.Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:02:
[...]
Geld terugvragen kan inderdaad, maar dan moet je eerst een factuur hebben waarop het staat, dan boeken ze het af van een volgende rekening. Dus dat wordt waarschijnlijk begin november dat je dat kan regelen.
Ik vind 12 oktober wel wat laat? Ik had laatst een monteur nodig (modem defect) en na wat bellen had ik 12 uur later een monteur aan de deur. Die vent had wel haast en was niet zo blij dat hij mij ertussen had gekregen, liet ook een deel van zijn gereedschap staat dat ik nog steeds heb (nooit komen ophalen)
Effe terugkomend hierop:Damocles.NL schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:50:
[...]
Wat een onzin. Hij heeft het altijd gedaan en bij vrienden met een ipad 2, zelfde jailbreak en updates doet hij het nog wel. Ik zie ook helemaal geen reden voor Apple of Ziggo om de app te blokkeren wanneer je een jailbreak hebt gedaan.
Jailbreak is gewoon legaal.
http://www.iphoneclub.nl/...tv-app-voor-jailbreakers/
toldyaso.Dat de app niet werkt op een toestel met een jailbreak klopt. Wij leveren een app die helemaal is afgestemd op de originele iOS programmatuur en daarop ook perfect werkt. Alleen binnen de originele iOS kunnen wij voldoen aan de eisen die contentleveranciers aan ons stellen: bescherming van hun (content) rechten en controle over het aantal apparaten waarop men kan kijken. Dit kunnen wij niet garanderen op toestellen met een jailbreak. Vandaar dat de app niet werkt op toestellen met een jailbreak.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Bedankt voor de tip! In 10 minuten uitgevonden dat de Ziggo app idd niet meer werkte op mijn iPad en dat ook meteen gefixt :-)Damocles.NL schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:30:
Voor de mensen met een jailbreak en geen toegang meer tot de Ziggo TV app. Dus wanneer je de melding krijgt dat Live TV kijken niet mogelijk is op dit moment.
De oplossing is eenvoudig. Ga naar de Cydia store en download TSProtector. De gratis versie kan je in een ander rep vinden.
Start daarna de ziggo app, geef hem geen toegang tot bestandssysteem en je kan weer kijken. Werkte bij mij direct.
In dat geval koop ik een CI+ module voor mijn Samsung TV. Ga maar voor de nieuwste Smith tenzij iemand mij nog op andere gedachte kan brengen
Ja. Je hebt inderdaad gelijk. Het verwarrende kwam door het aan en uitzetten van deze JB check aan de kant van Ziggo. Hierdoor deed de app het laatst weer een dag terwijl het een week niet werkte. Maar de oplossing is er nu. Dus geen problemen meer.kmf schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:24:
[...]
Effe terugkomend hierop:
http://www.iphoneclub.nl/...tv-app-voor-jailbreakers/
[...]
toldyaso.
Ja, even bellen met de klantenservice (1200 als je via Ziggo belt).Jasperv6 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:28:
Ik heb hier een smartcard liggen van mijn vorige huisgenoot. Decoder kreeg ik er ook bij. De smartcard doet het niet meer (alleen Ned.1) vanwege een switch van ziggo abonnement. Kan ik deze deactiveren en opnieuw bruikbaar maken?![]()
In dat geval koop ik een CI+ module voor mijn Samsung TV. Ga maar voor de nieuwste Smith tenzij iemand mij nog op andere gedachte kan brengen
Zolang Ziggo nog (voldoende) ipv4 adressen heeft, gaan ze natuurlijk niet ook ipv6 gebruiken.martdj schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:21:
Een forumsearch op "IPv6" leverde een laatste post met onderwerp uit juli op. Iemand enig idee of Ziggo IPv6 nu al aanbiedt en zo ja wat je daarvoor nodig hebt qua Ziggo apparatuur (ik heb nog een Ubee modem zonder Wifi) en zo niet, wanneer ze nu eindelijk eens beginnen? We zitten alweer in Q4 van 2012...
Waarschijnlijk zullen ze het naast de ipv4 gaan draaien, dit meen ik een keer gelezen te hebben in een antwoord van Ziggo op een vraag die via Twitter gesteld werd.
Het zal ongetwijfeld in het nieuws worden wanneer ze het daadwerkelijk activeren
Zo ligt het natuurlijk niet. Het is niet of ze van de ene op de andere dag over gaan van IPv4 naar IPv6. Dat zal nog jaren naast elkaar blijven draaien. Op dit moment is het echter al zo dat in bepaalde delen van de wereld de IPv4 adressen al op zijn. De mensen die daar nu worden aangesloten met alleen een IPv6 adres, zijn voor ons niet bereikbaar. Nu zullen ze daar vast wel gaan NATten op providerniveau, maar het geeft wel aan dat hast geboden is met in ieder geval die dual stack optie aan te bieden.Sjowhan schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:48:
[...]
Zolang Ziggo nog (voldoende) ipv4 adressen heeft, gaan ze natuurlijk niet ook ipv6 gebruiken.
Waarschijnlijk zullen ze het naast de ipv4 gaan draaien, dit meen ik een keer gelezen te hebben in een antwoord van Ziggo op een vraag die via Twitter gesteld werd.
Het zal ongetwijfeld in het nieuws worden wanneer ze het daadwerkelijk activeren
no comment
Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats
www.youtube.com/DerOllie
Ja, hier in 9713 precies hetzelfde. Ik had halverwege september de modem al eens gereset in de hoop de nieuwe snelheden al te krijgen. Dat bleek idd het geval, heel blij mee dus. Maar sinds drie dagen geeft speedtest.ziggo.nl maximaal 43-46 Mb down aan, de upload is wel 6 Mb. Downloaden vanaf een payserver haalt ook die snelheden niet (vorige maand nog wel, altijd), maar blijft steken op ongeveer 1,7 Mb/s.Martinus schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:21:
iemand ook last van, dat je na de update ineens minder hard kan dan eerst. Eind september was er ineens de 60 mbit, na dagen instabile verbinding, haal ik max 46mbit.
Er zijn onlangs wel een paar verhuizingen in de straat geweest, zou het kunnen dat er iemand is komen wonen die de lijn dichttrekt, omdat we kennelijk gelijktijdig downloaden?
Zelfde hier, download zit rond de 45 maar de upload schiet tot voorbij de 7 mbit.robvanderaart schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:17:
Voor de snelheidsverhoging was mijn verbinding bijna altijd 50 Mbit strak en na de snelheidsverhoging zit het meer te kwakkelen tussen de 40 - 46 Mbit en heb al last gehad van dat MSN mij zomaar uitlogt (voor de rest nooit gehad). Met testfiles van BBNed en Tele2 haal ik maar 5 MB/s.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
icecreamfarmer schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:22:
[...]
Zelfde hier, download zit rond de 45 maar de upload schiet tot voorbij de 7 mbit.
curieus, maar een extra reset modem (stroom er af) deed het. Nu weer 60 mbit, net als eind september. Zal nu goed blijven denk ik. Grunn gebied 9731grun93 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:26:
[...]
Ja, hier in 9713 precies hetzelfde. Ik had halverwege september de modem al eens gereset in de hoop de nieuwe snelheden al te krijgen. Dat bleek idd het geval, heel blij mee dus. Maar sinds drie dagen geeft speedtest.ziggo.nl maximaal 43-46 Mb down aan, de upload is wel 6 Mb. Downloaden vanaf een payserver haalt ook die snelheden niet (vorige maand nog wel, altijd), maar blijft steken op ongeveer 1,7 Mb/s.
Er zijn onlangs wel een paar verhuizingen in de straat geweest, zou het kunnen dat er iemand is komen wonen die de lijn dichttrekt, omdat we kennelijk gelijktijdig downloaden?
no comment
Verwijderd
Met internet heb ik wel goede ervaringen met kabelnoord goede snelheid en website er direct voor.
Alleen met games via multiplayer met internet niet.
Ik heb vaak dat het traag loopt en dat ik altijd laatste word met Dirt 3.
Verder kun je in Dokkum alleen maar kiezen tussen Kabelnoord en Ziggo.
Ik ben nu van plan om ADSL te nemen van KPN omdat dit wat een algemener bedrijf is wat door heel nederland loopt inplaats van alleen Dokkum.
Is dit KPN een goede keus vergeleken met kabelnoord?
Dit topic is gesloten.
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!