• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 18:10
racer005 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:36:
Ik heb zelf ook kabelinternet maar niet via Ziggo maar via kabelnoord friesland dat zit in Dokkum.

Met internet heb ik wel goede ervaringen met kabelnoord goede snelheid en website er direct voor.
Alleen met games via multiplayer met internet niet.
Ik heb vaak dat het traag loopt en dat ik altijd laatste word met Dirt 3.
Verder kun je in Dokkum alleen maar kiezen tussen Kabelnoord en Ziggo.

Ik ben nu van plan om ADSL te nemen van KPN omdat dit wat een algemener bedrijf is wat door heel nederland loopt inplaats van alleen Dokkum.
Is dit KPN een goede keus vergeleken met kabelnoord?
Mijn tante is van kabelnoord op KPN overgegaan, maar na één keer youtube-en en 3 dagen verder een storing gelijk teruggegaan. Geen succes dus.

Ben ook niet echt gecharmeerd van KPN, alhoewel ze wel iets stabielere pings hebben dan ik nu met de kabel heb (10-500ms)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Anoniem: 59483

pimsch schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:22:
Zijn er nog meer mensen die sinds kort vooral in de avond veel last hebben van een instabiele ping? Overdag is mijn ping prima maar 's avonds hopt hij zo van 10 naar 200/300 en weer terug. Utrecht(centrum).
Hier in 3511 geen problemen. Heb 24/7 een goede verbinding, en de ping zit continu rond de 10 ms.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 19:25

rally

Deyterra Consultancy

timmie1 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:53:
[...]

Mijn tante is van kabelnoord op KPN overgegaan, maar na één keer youtube-en en 3 dagen verder een storing gelijk teruggegaan. Geen succes dus.

Ben ook niet echt gecharmeerd van KPN, alhoewel ze wel iets stabielere pings hebben dan ik nu met de kabel heb (10-500ms)
10-500ms is wel een behoorlijk brede bandbreedte voor ping tijden. Dat zou een maximale jitter mogen hebben van 5-10ms (op een onbelaste lijn uiteraard).
Heb je dat al eens hier getest: http://pingtest.net/
Op de COLT glaslijn op mijn werk hebben we de volgende resultaten (20% belasting)
Loss : 0%
Ping : 6ms
Jitter : 1ms
Grade : A

Thuis (Ziggo 120/10) met een grote download tegelijkertijd haal ik het volgende resultaat:
Ping : 21ms
Jitter : 3ms

Als jij tussen de 10 en 500 zit heb je echt een probleem nl.

http://www.deyterra.com

• timmie1
rally schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:50:
[...]

10-500ms is wel een behoorlijk brede bandbreedte voor ping tijden. Dat zou een maximale jitter mogen hebben van 5-10ms (op een onbelaste lijn uiteraard).
Heb je dat al eens hier getest: http://pingtest.net/
Op de COLT glaslijn op mijn werk hebben we de volgende resultaten (20% belasting)
Ping : 6ms
Jitter : 1ms

Thuis (Ziggo 120/10) met een grote download tegelijkertijd haal ik het volgende resultaat:
Ping : 21ms
Jitter : 3ms

Als jij tussen de 10 en 500 zit heb je echt een probleem nl.
Pingtest.net geeft hier altijd een error als 'Blocking firewall' of 'Could not connect.'

Even een printscreentje van command naar een willekeurig gekozen website (standby):

Ik download niks, ik skype niet, ik zit gewoon met een kabel aan de modem.

[Voor 9% gewijzigd door timmie1 op 08-10-2012 11:10]

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Dat is echt een probleem hoor. Kun je eens een volgende pingtest doen:
ping www.zeelandnet.nl -n 250
ping 8.8.8.8 -n 250

En beide resultaten posten (zijn 250 pings) zodat het min/max en loss te zien zijn.

Heb je dit ook al eens rechstreeks aan je modem geprobeerd (wel eerst je modem 30 seconden van de stroom halen en zorgen dat je firewall aan staat)?

Niet alleen zijn de pingtijden extreem hoog, de timeouts zijn ook ver boven wat zou moeten (meer dan 1% is al veel).

• timmie1
De modem gaat er elke keer uit, omdat er daarna even wel een normale verbinding is.

Bij deze :

en

[Voor 24% gewijzigd door timmie1 op 08-10-2012 19:15]

• pimsch
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-02 09:32
Even een kleine greep uit mijn een ping naar www.xs4all.nl:

Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=21ms TTL=59
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=33ms TTL=59
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=189ms TTL=59
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=17ms TTL=59
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=8ms TTL=59
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=26ms TTL=59
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=16ms TTL=59
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=779ms TTL=59
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=16ms TTL=59
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=9ms TTL=59
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=38ms TTL=59
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=386ms TTL=59
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=14ms TTL=59
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=18ms TTL=59
Reply from 194.109.6.92: bytes=32 time=61ms TTL=59

Mijn postcode is ook 3511 raar dat het bij jou wel goed is. Er is al een monteur geweest en die had wat opmerkingen op mijn bekabeling dus dat heb ik dit weekend allemaal aangepast. Het heeft ooit wel gewoon goed gewerkt zonder enige problemen en zonder dat hier wat veranderd is, is het nu helemaal waardeloos. Het doet zich ook alleen voor in de avond en ik denk niet dat mijn bekabeling alleen 's avonds slecht is ;).

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 17:59
Martinus schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:03

curieus, maar een extra reset modem (stroom er af) deed het. Nu weer 60 mbit, net als eind september. Zal nu goed blijven denk ik. Grunn gebied 9731
Het is hier inderdaad ook veel beter na een extra reset, ik haal nu strak rond de 51 Mbit (dit komt door een WRT54GL die aan vervanging toe is).

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 20:22

Melkaz

Melkazar

Elke nacht download ik via sickbeard en sabnzb automatisch televisie servers uit Amerika. Echter door een probleem waren ze vanacht mislukt en ik dacht...laat ik eens Utorrent opstarten en een public torrent site op zoeken. Elke keer als ik een bepaalde torrent van een amerikaanse serie toevoeg knalde m'n hele internet eruit.In WoW bevroor alles en werd ik desynced. Torrent deleted en uur later opnieuw geprobeerd. De torrent hangt nog op 0% en bam zelfde probleem, WoW lagged uit en disconnected. Ik stop de torrent en alle problemen weer weg!

Is dit Ziggo die bepaalde bekende trackers aan het afknijpen is of zijn het maatschappijen uit Amerika die mijn connectie DDOSen bij het downloaden? Of misschien router die in de knoop raakt van alle incoming connections.

[Voor 11% gewijzigd door Melkaz op 08-10-2012 22:42]

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Melkaz schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:24:

Is dit Ziggo die bepaalde bekende trackers aan het afknijpen is of zijn het maatschappijen uit Amerika die mijn connectie DDOSen bij het downloaden? Of misschien router die in de knoop raakt van alle incoming connections.
En weer het afknijp-verhaal

Wanneer leert men nu eens dat er meer oorzaken zijn dan alleen de provider ...
Torrents zijn standaard ingesteld op 'eerlijk' delen.

Op het moment dat je download, ga je ook uploaden
Die upload verstoord jouw download, en zeker als je tegelijkertijd nog op andere locaties datatransfers nodig hebt
( andere pc, games met veel syncverkeer )
En stel het maximale connecties in je torrent client ook flink wat lager in.

Anoniem: 476714

Ik heb vooral last van traagheid sinds eind november / begin oktober. Ik heb een alles in één van ziggo op een 50Mbit lijn. (50mbit kan ik wel shaken) Als ik download van nieuwsgroeppen pak ik maar max 1,8MB/s
en HTTP downloads van een 1000Mbit server geven mij maximaal 2,3MB/s
Dit was voorheen een max van 5,6/6,0MB/s
Ook na de modem reset (gisteren nog) heb ik nog steeds een hele trage verbinding.
Alles is gewoon via Lan kabels aangesloten. Héél vreemd, ik denk er over maar glasvezel te nemen van XMS.
Daar mensen genieten van hun nieuwe snelheid, kamp ik met vreselijk trage lijnen.
Dit geld voor 2pc's een Imac en een laptop.

speedtest.net geeft mij een magere 2,8mb/s terwijl ziggo mij een speedtest van 60Mbit geeft.... (say what?)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50

Yucko

One clown to rule them all !

Volgens mij zegt Melkaz nergens dat hij daadwerkelijk afgeknepen wordt, hij vraagt het alleen hardop af waarom hij problemen heeft met zijn verbinding wanneer er een torrent loopt ;) waarbij hij dus een aantal dingen noemt die hij zo even kan bedenken. (zie ook het laatste waar hij zelfs nog oppert of het soms aan de vele inkomende verbindingen ligt)

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB

• rally

rally

Deyterra Consultancy

@timmie1: Ik zou toch echt even contact zoeken met Ziggo want dergelijke packet loss en pingtijden zijn niet normaal (niet voor ADSL, VDSL, Glas of kabel).

Of je modem is stuk (of wellicht niet goed aangesloten) of er is een probleem in de bekabeling van Ziggo.
Heeft het ooit wel goed gewerkt?

Heb je ook een andere computer waar je het voor de zekerheid mee kunt proberen?

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb sinds kort een nieuwe televisie (LG 47LM670S) en ben van een Humax 5000 decoder naar een CI+ module gegaan. Bij het instellen de favorieten blijkt dat ik de zendervolgorde niet kan aanpassen, de gele knop blijft disabled. Dit is uiteraard ontzettend irritant, aangezien ik al sinds jaar en dag gewend ben aan een bepaalde zendervolgorde. Als ik nu BBC 1 wil kijken moet ik naar zender 601. Je zult het maar allemaal moeten onthouden. Ook bij het zappen moet ik me eerst door allemaal minder belangrijke zenders worstelen.

Ik heb vervolgens met LG gebeld om te vragen waarom deze knop disabled was. Zij geven aan dat de televisie het wel kan, maar dat Ziggo eist dat de zendernummering / volgorde niet gewijzigd kan worden i.v.m. een certificering. Ik heb dus net maar eens met Ziggo gebeld om te vragen of dit klopt. De medewerker van Ziggo is in overleg gegaan met zijn collega's: "Het is inderdaad niet mogelijk om de daadwerkelijke zendernummering aan te passen in de hoofdlijst, maar binnen favorieten zou je wel de nummering / volgorde moeten kunnen aanpassen. Het is niet het beleid van Ziggo om dit te blokkeren." Vervolgens werd me geadviseerd om weer contact op te nemen met LG.

Nou heb ik natuurlijk ondertussen al wat zitten Googelen en de tendens is toch wel dat dit wordt geblokkeerd door Ziggo - al dan niet uit commercieel oogpunt. Zenders met een laag nummer worden eerder bekeken en leveren dus meer op.

Als dit echt zo is dan begrijp ik niet dat hier nog geen massaal protest tegen is geweest. Ziggo gaat toch niet voor mij bepalen hoe ik de zenders wil indelen? Als ik een nieuwe auto koop, dan zegt Ferrari toch ook niet dat ik er Amsterdam niet mee in mag, omdat daar de drempels te hoog zijn en ze niet kunnen garanderen dat ik daar niet vast kom te zitten? Dat is toch mijn eigen probleem / verantwoordelijkheid? Daarnaast kan ik met mijn Humax decoder wel gewoon de zenders naar eigen voorkeur indelen, dus technisch gezien zou er geen enkele reden zijn om dit te verbieden.

Ik ga zo nog wel eens bellen met LG, maar de kans is groot dat ze me weer hetzelfde vertellen. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen. Kunnen jullie met een CI+ module zelf de favorieten volgorde / nummering bepalen? Zo ja, welke TV en CI+ module gebruiken jullie dan?

• nassau
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-05 14:58
VanRoyal schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:50:

Ik ga zo nog wel eens bellen met LG, maar de kans is groot dat ze me weer hetzelfde vertellen. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen. Kunnen jullie met een CI+ module zelf de favorieten volgorde / nummering bepalen? Zo ja, welke TV en CI+ module gebruiken jullie dan?
Ik kan met de Humax-5200C prima een favorietenlijst maken met welke zendervolgorde dan ook (en heb dat ook gedaan). Volgens mij kan ik dat ook met mijn Samsung TV (ES6710) en Neotion CI+, maar zal het vanavond checken.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Anoniem: 476714 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:26:
Ik heb vooral last van traagheid sinds eind november / begin oktober. Ik heb een alles in één van ziggo op een 50Mbit lijn. (50mbit kan ik wel shaken) Als ik download van nieuwsgroeppen pak ik maar max 1,8MB/s
en HTTP downloads van een 1000Mbit server geven mij maximaal 2,3MB/s
Dit was voorheen een max van 5,6/6,0MB/s
Ook na de modem reset (gisteren nog) heb ik nog steeds een hele trage verbinding.
Alles is gewoon via Lan kabels aangesloten. Héél vreemd, ik denk er over maar glasvezel te nemen van XMS.
Daar mensen genieten van hun nieuwe snelheid, kamp ik met vreselijk trage lijnen.
Dit geld voor 2pc's een Imac en een laptop.

speedtest.net geeft mij een magere 2,8mb/s terwijl ziggo mij een speedtest van 60Mbit geeft.... (say what?)
Heb je een router tussenin? Zo ja, haal die tussenuit. Anders moet je de technische dienst van ziggo bellen, want die kunnen op afstand je modem uitlezen. Je zou gewoon stabiel de volle snelheid moeten halen. Wat ook zou kunnen helpen is je hoofdaansluiting vervangen en een nieuwe datasplitter/kabel erop.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 14:27
Voor problemen met een instabiele modem kun je beter even bellen met Ziggo. Waarschijnlijk is een firmware upgrade van de modem verkeerd gegaan. Dit heb ik ook al eens gehad.

De monteur komt langs en doet handmatig de upgrade waardoor alles weer gefixed is.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 19:15

Snippertje

Light up your life

VanRoyal schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:50:
Ik kan gewoon een favorieten lijst maken op mijn tv met ci+ module van neoTion. Neem aan dat het dan aan je tv ligt.

[Voor 66% gewijzigd door Snippertje op 09-10-2012 19:48]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:16
Snippertje schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 18:50:
[...]

Ik kan gewoon een favorieten lijst maken op mijn tv met ci+ module van neo toon. Neem aan dat het dan aan je tv ligt.
Dat kan ik ook. Hoofdlijst niet. Favorietenlijst kan prima.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-06 18:41
Mijn opa was al 2 dagen niet bereikbaar dus ging maar even langs om te kijken wat er aan de hand was. Blijkt zowel internet als de telefoon niet te werken. Ik heb de modem even bekeken en alle lampjes branden groen, geen enkele knippert. Reset of van de stroom af werkt ook niet, de modem lijkt niet opnieuw op te starten en zodra de stroom er weer op gaat branden alle lampjes gelijk weer. Googlen leverde 1 hit op waar bleek dat de modem (ubee) kapot was. Uiteraard lukt het niet om ziggo per telefoon te bereiken vanavond, iemand tips wat te doen?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Malt007 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:23:
Mijn opa was al 2 dagen niet bereikbaar dus ging maar even langs om te kijken wat er aan de hand was. Blijkt zowel internet als de telefoon niet te werken. Ik heb de modem even bekeken en alle lampjes branden groen, geen enkele knippert. Reset of van de stroom af werkt ook niet, de modem lijkt niet opnieuw op te starten en zodra de stroom er weer op gaat branden alle lampjes gelijk weer. Googlen leverde 1 hit op waar bleek dat de modem (ubee) kapot was. Uiteraard lukt het niet om ziggo per telefoon te bereiken vanavond, iemand tips wat te doen?
Mijn collega`s van de Klantenservice zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 22.00 uur en in het weekend van 9.00 tot 22.00 uur
Bel met uw Ziggo-telefoonlijn 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting.
Zouden toch gewoon bereikbaar moeten zijn. Telefonisch los je zulke dingen het snelste op met Ziggo.

• Malt007
Als ik ze bel dan krijg ik te horen dat het vanavond niet meer gaat lukken. Belde om 21:19 terwijl ze tot 22:00 geopend zijn.

Iemand eerder meegemaakt dat alle lampjes op de ubee blijven branden?

[Voor 22% gewijzigd door Malt007 op 09-10-2012 21:40]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Malt007 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:39:
Als ik ze bel dan krijg ik te horen dat het vanavond niet meer gaat lukken. Belde om 21:19 terwijl ze tot 22:00 geopend zijn.

Iemand eerder meegemaakt dat alle lampjes op de ubee blijven branden?
Heb even gebeld voor je, je krijgt inderdaad die melding maar als je gewoon doorgaat in het menu krijg je daarna te horen 'De wachttijd is ongeveer 1 minuut'.

Je hebt nog een kwartier :)

• Malt007
Wolly schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:44:
[...]

Heb even gebeld voor je, je krijgt inderdaad die melding maar als je gewoon doorgaat in het menu krijg je daarna te horen 'De wachttijd is ongeveer 1 minuut'.

Je hebt nog een kwartier :)
Haha bedankt, ik probeer het gelijk weer.

Het is gelukt. Bijzonder vriendelijk en efficient geholpen.

[Voor 8% gewijzigd door Malt007 op 09-10-2012 22:01]

• Dijkhuis
  • Laatst online: 25-05 10:25
Ik heb de laatste dagen veel problemen met de newsserver van Ziggo. Ik zit in oud casema gebied en gebruik dus news.casema.nl. Ik krijg bijna continu meldingen als:

Server: news.casema.nl
Status: Actief
# Verbindingen: Failed to connect: (110, '[Errno -2] Name or service not known') 4@news.casema.nl:119

Hebben meer mensen hier last van?

Anoniem: 100386

Dijkhuis schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:00:
Ik heb de laatste dagen veel problemen met de newsserver van Ziggo. Ik zit in oud casema gebied en gebruik dus news.casema.nl. Ik krijg bijna continu meldingen als:

Server: news.casema.nl
Status: Actief
# Verbindingen: Failed to connect: (110, '[Errno -2] Name or service not known') 4@news.casema.nl:119

Hebben meer mensen hier last van?
Hier hetzelfde. connectie problemen, en veel 'article not found'. 1901 / oud casema gebied.

• Dijkhuis
  • Laatst online: 25-05 10:25
Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:02:
[...]

Hier hetzelfde. connectie problemen, en veel 'article not found'. 1901 / oud casema gebied.
Is er een andere server van Ziggo waar wij gebruik van kunnen maken, of zitten wij nog vast aan de news.casema.nl server?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Je kan news.ziggo.nl proberen?

Sometimes you need to plan for coincidence

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:18
news.casema.nl, news.ziggo.nl, news.quicknet.nl en news.home.nl worden via CNAME's allemaal doorverwezen naar news.gtm.iss.as9143.net, een andere server instellen is dus vrij nutteloos.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
hcQd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:40:
news.casema.nl, news.ziggo.nl, news.quicknet.nl en news.home.nl worden via CNAME's allemaal doorverwezen naar news.gtm.iss.as9143.net, een andere server instellen is dus vrij nutteloos.
Nou :+
Een andere Ziggo server bedoel je, een echte payserver maakt wel degelijk heel veel uit ;)
(heb al jaren niet meer naar de Ziggo servers gekeken)

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 13:11
hjs schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:44:
[...]

Nou :+
Een andere Ziggo server bedoel je, een echte payserver maakt wel degelijk heel veel uit ;)
(heb al jaren niet meer naar de Ziggo servers gekeken)
"dat kost geld"....

• hjs
  • Niet online
Zeker, maar een Retentie van 3 jaar is mij wel wat waard :+

• ozzynator
en dat je weet dat je na een uurtje gewoon 6 films binnen hebt, zonder 3x naar de pc te hoeven te lopen om te kijken of er eventueel iets binnen is. Da's nog veel meer waard.

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04-2021

mukkel

Dus..... Zodoende

Eweka met pre-paid functie is ook wel lekker.
7,50 per maand of met 1 sms'je 24uur. Ideaal.

Gisteren kreeg ik ook niets binnen getokken op newsgroepen van ziggo.
schiet even omhoog naar 2,5 en daarna rond de 50kb ...

• pimsch
  • Laatst online: 20-02 09:32
Ik heb alle kabels etc inmiddels zo aangesloten dat ze mijn huis wel als demo huis kunnen gebruiken als voorbeeld voor andere ziggo gebruikers, maar ondertussen is mijn verbinding 's avonds nog steeds waardeloos. Gelukkig kan ik nu in ieder geval bewijzen dat het probleem 100% bij hun ligt :).

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-03 11:26
Ik zit al een aantal weken met het probleem dat ik mijn Ziggo account niet gekoppeld krijg met Eredivisie Live. Sinds een aantal maanden zijn de kosten voor EL omhoog gegaan en daarvoor terug kun je gebruik maken van EL Go (kun je tablet, laptop etc. live streams kijken) Ik heb hierover mail contact gehad, diverse telefoontjes over gepleegd maar niemand kan me helpen. Ik baal daar echt van en vind de mate van de helddesk service erg slecht. Niemand die je kan doorverwijzen naar de juiste persoon. Is hier toevallig geen Ziggo medewerker aanwezig die mij hiermee kan helpen? Volgens mij is het een kwestie van een koppeling maken in het systeem.

stp - PSN ID: stp_4

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:19
stp_4 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:25:
Ik zit al een aantal weken met het probleem dat ik mijn Ziggo account niet gekoppeld krijg met Eredivisie Live. Sinds een aantal maanden zijn de kosten voor EL omhoog gegaan en daarvoor terug kun je gebruik maken van EL Go (kun je tablet, laptop etc. live streams kijken) Ik heb hierover mail contact gehad, diverse telefoontjes over gepleegd maar niemand kan me helpen. Ik baal daar echt van en vind de mate van de helddesk service erg slecht. Niemand die je kan doorverwijzen naar de juiste persoon. Is hier toevallig geen Ziggo medewerker aanwezig die mij hiermee kan helpen? Volgens mij is het een kwestie van een koppeling maken in het systeem.
De helpdesk gaat je hier waarschijnlijk niet direct mee kunnen helpen.
Als je wel met dezelfde gegevens inderdaad wel kunt inloggen op mijn ziggo, zal je ff naar de helpdesk moeten bellen.
Heb zelf nog niks vernomen over EL GO, maar ik vermoed dat het hetzelfde werkt als HBO GO en dan wordt er intern een taak verwerkt naar de "experts" die het verder uitzoeken. Die moeten de koppeling wel correct kunnen verwerken

succes als je verder nog vragen hebt PM me ff

geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

@timmie1: Heb je nog contact met Ziggo gehad omtrend je probleem, want ik ben nu wel benieuwd of het is opgelost nl.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 18:14
stp_4 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:25:
in het begin werkte het inderdaad niet, dan kreeg je de melding dat er een probleem was. Maar sinds een dikke maand is dat bij mij opgelost. Nu kan ik gewoon op de tv de ene wedstrijd aanzetten en op de iPad de andere ;)

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Gisteravond rond 18:30 de monteur over de vloer gehad voor installatie. Had nog zo'n oude aansluiting (met radio/tv), deze heeft hij aangepast naar 1 aansluiting (dit duurde in principe het langst) waarna het eigenlijk allemaal koek en ei was, en hij rond 19:15 weer wegging.
De HD recorder van cisco alvast een beetje bekeken qua functionalteit/menu's, voelde inderdaad af en toe wat traag aan, maar niet heel hinderlijk.
Internet heerlijk snel (in het begin 50/5, later die avond +/- 60/6, had hier gelezen dat de modem nog wat moet trainen oid, dus kijk vanavond weer even wat de snelheid is).

KPN monteur was toevallig ook vandaag langsgeweest, maar door de aansluiting in de flat die uit 1958 stamt, was er inderdaad 'maar' 12Mb mogelijk, ben blij dat ik overgestapt ben.

http://specs.tweak.to/5253

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-03 11:26
schwarzenegger schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:00:
[...]

in het begin werkte het inderdaad niet, dan kreeg je de melding dat er een probleem was. Maar sinds een dikke maand is dat bij mij opgelost. Nu kan ik gewoon op de tv de ene wedstrijd aanzetten en op de iPad de andere ;)
Goed om te horen, helaas bij mij niet :'(

stp - PSN ID: stp_4

• Patrick89
  • Laatst online: 03-06 20:14

Patrick89

PSN : Gamesource

De app hapert bij mij de laatste tijd ook veel..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

• Anoniem: 151407
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ben benieuwd of ziggo ook eens de 10/1 alles in een upgrade naar 20/2 maar verwacht het niet.
ze zullen niet upgraden want dan gaan een hoop mensen downgraden = verlies.
De 50/5 naar 60/6 vind ik het persoonlijk niet waard.

ik ben meer bereid te betalen als ze eens komen met een 50/50 abbo.

• eejjay
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 21:37
Anoniem: 151407 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:01:
ben benieuwd of ziggo ook eens de 10/1 alles in een upgrade naar 20/2 maar verwacht het niet.
ze zullen niet upgraden want dan gaan een hoop mensen downgraden = verlies.
De 50/5 naar 60/6 vind ik het persoonlijk niet waard.

ik ben meer bereid te betalen als ze eens komen met een 50/50 abbo.
Je slaat de spijker inderdaad op zijn kop, maar symmetrische pakketten zijn voorlopig nog uit den bozen bij kabelaars. Tenminste, zolang er nog mensen zijn die naar analoge televisie kijken..

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
Ik heb sinds een paar weken problemen met de digitale recorder.
Het eerste half uur werkt televisie prima, maar daarna gaat het stotteren, ongeveer een keer per minuut hapert het beeld/geluid. Dit gaat net zolang door tot ik de recorder op standby zet. Dan werkt het weer voor een half uur... :p

Uiteraard is elk halfuur uit en aanzetten geen oplossing. Ik heb al met Ziggo getwitterd, maar veel verder dan een monteur sturen kwam ik daar ook niet mee.

Heeft iemand anders dit ook gehad en hier een oplossing voor? :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
even op stop drukken, en dan verder kijken.

oh ja, en terug naar fabrieksinstellingen. Bestaande opnames blijven behouden, je agenda moet je wel opnieuw vullen.

[Voor 58% gewijzigd door Hmmbob op 11-10-2012 20:13]

Sometimes you need to plan for coincidence

• ReZ1987
En dat zou moeten helpen? Ben benieuwd ;)

Edit: terug gezet naar fabrieksinstellingen heb ik al twee keer geprobeerd, maar geen effect.

Edit 2: Stopknop gebruiken werkt ook niet. :-(

[Voor 69% gewijzigd door ReZ1987 op 11-10-2012 21:38]

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Nou ziggo monteur net langsgeweest (zou tussen 8 en 12 komen en was er 5 over 8) en binnen 5 minuten was mijn internet werkend. Kennelijk hadden ze me niet aangesloten op de centrale in de straat, monteur gaf al aan dat hij daar gek van werd. In het systeem staat dan dat het is aangesloten, maar dat is hij niet. Anyway nu werkt alles en internet is lekker snel, haal 60.8 down en 5.6 up.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ReZ1987 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:10:
Ik heb sinds een paar weken problemen met de digitale recorder.
Het eerste half uur werkt televisie prima, maar daarna gaat het stotteren, ongeveer een keer per minuut hapert het beeld/geluid. Dit gaat net zolang door tot ik de recorder op standby zet. Dan werkt het weer voor een half uur... :p

Uiteraard is elk halfuur uit en aanzetten geen oplossing. Ik heb al met Ziggo getwitterd, maar veel verder dan een monteur sturen kwam ik daar ook niet mee.

Heeft iemand anders dit ook gehad en hier een oplossing voor? :)
Ik heb dat ding aan een schakelklok gehangen. Elke nacht gaat ie uit. Dat verhelpt heel veel issues.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• ReZ1987
kmf schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:48:
[...]

Ik heb dat ding aan een schakelklok gehangen. Elke nacht gaat ie uit. Dat verhelpt heel veel issues.
Dat heb ik zelf ook al... Binnenkort maar even met de klantenservice bellen/mailen. :)

• tiguan
  • Laatst online: 21:46
kmf schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:48:
[...]

Ga je dan geen problemen krijgen met z'n automatische onderhoud dat ie 's nachts uitvoert?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:35
eejjay schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:56:
[...]

Je slaat de spijker inderdaad op zijn kop, maar symmetrische pakketten zijn voorlopig nog uit den bozen bij kabelaars. Tenminste, zolang er nog mensen zijn die naar analoge televisie kijken..
Het is zeer jammer dat Ziggo zo groot is, de kleinere kabelaars kunnen al wel volledig overstappen naar digitaal.. Van mij mogen ze vandaag nog het analoge pakket beperken tot NED123, RTL, SBS, Net5, Veronica, BBC, Een/Canvas en ARD/ZDF/WDR en de regionale zender, voor de rest alles achter de decoder in het basispakket. Bring on the upstream channels voor de kabelmodems! ;)

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 21:48
tiguan schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:05:
[...]

Ga je dan geen problemen krijgen met z'n automatische onderhoud dat ie 's nachts uitvoert?
Je kan zelf een andere tijd kiezen daarvoor in de instellingen.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 16:38
tha_bulldog schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:10:
[...]

Het is zeer jammer dat Ziggo zo groot is, de kleinere kabelaars kunnen al wel volledig overstappen naar digitaal.. Van mij mogen ze vandaag nog het analoge pakket beperken tot NED123, RTL, SBS, Net5, Veronica, BBC, Een/Canvas en ARD/ZDF/WDR en de regionale zender, voor de rest alles achter de decoder in het basispakket. Bring on the upstream channels voor de kabelmodems! ;)
Ik vind dat we bij Ziggo niets te klagen hebben qua HD aanbod. Als je dat vergelijkt met UPC waar je voor HD zenders gewoon betaalt hebben wij het nog niet zo slecht. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• ozzynator
[...]

komt bij jou dan het analoge signaal door een andere kabel binnen, of hoe zie je dit zelf voor je?

[...]

LuPo schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:15:
[...]

Ik vind dat we bij Ziggo niets te klagen hebben qua HD aanbod. Als je dat vergelijkt met UPC waar je voor HD zenders gewoon betaalt hebben wij het nog niet zo slecht. ;)
ozzynator schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:50:
[...]

komt bij jou dan het analoge signaal door een andere kabel binnen, of hoe zie je dit zelf voor je?
Het moeten beperken van analoge of andere signalen om ruimte te moeten maken, is naar mijn mening slechts een symptoom van de beperkingen van het medium kabel tov het medium glasvezel. Ziggo's coaxnetwerk, zijnde een electrische koperverbinding, zal het op het einde moeten afleggen tegen een modernere glasvezelverbinding.

En daarover gesproken: Als ik de keuze had gevahd om te kiezen tussen ziggo en glas, dan had de keuze op het laatste gevallen.

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 09:06
Zit hier al een tijdje te kijken naar de opties tussen kabel en glas (glas wordt hier nu aangelegd).

Maar kan nog geen aanbod vinden, die qua internet en tv kan leveren met wat ik nu via kabel heb voor een vergelijkbare (of liever natuurlijk) lagere prijs. Catch is dat ik graag zonder veel moeite alle tv's in het huis wil kunnen voorzien van dezelfde tv-content met dezelfde kwaliteit.

[Voor 20% gewijzigd door Harry op 12-10-2012 13:36]

BMW 535D

• RadioAir
  • Laatst online: 03-06 11:35
ozzynator schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:50:
[...]

Hoe bedoel je dit als ik vragen mag? :) Ik bedoel gewoon dat het aantal analoge zenders verder naar beneden gaat, tot de NL commerciële en NL/BE/D/UK publieken. De rest, zoals Eurosport, CNN, Discovery, Nat Geo, Nickelodeon, Animal Planet/TLC, Comedy Central etc gewoon alleen digitaal, dus met de smartcard. Zo is er meer ruimte die benut kan worden voor bijvoorbeeld de upstream kanalen die nodig zijn om een symmetrische snelheid te behalen.

Het analoge signaal volledig killen lijkt me niet mogelijk op korte termijn, maar de laatste keer dat ik een TV analoog aangesloten zag is al een hele tijd geleden. Zelfs in verzorgingstehuizen zie ik overal Humaxjes en CI-modules komen. Voor die doelgroep zeg ik hou analoog nog zo lang mogelijk vast, maar dun het dan ook zo ver mogelijk uit.

En inderdaad, het HD aanbod van Ziggo is perfect te noemen! Zou zelf graag ook BBC One in HD hebben maar dat zal vanzelf nog wel komen. Kan me ook voorstellen dat er genoeg mensen zijn die de ARD/ZDF/WDR in HD zouden willen.

En uiteindelijk zal Ziggo het niet meer op kunnen nemen tegen de glasvezel. De ellende is echter dat er voorlopig nog geen volwaardig alternatief is... In Harderwijk zijn ze nu ook bezig met glas, daar gaan ze gewoon het bestaande CAI Harderwijk analoge en digitale signaal via een coaxkabel uit de CFE doorgeven. Als Ziggo nou eens in die markt zou stappen...

[Voor 12% gewijzigd door RadioAir op 12-10-2012 14:05]

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Harry schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:35:
Zit hier al een tijdje te kijken naar de opties tussen kabel en glas (glas wordt hier nu aangelegd).

Maar kan nog geen aanbod vinden, die qua internet en tv kan leveren met wat ik nu via kabel heb voor een vergelijkbare (of liever natuurlijk) lagere prijs. Catch is dat ik graag zonder veel moeite alle tv's in het huis wil kunnen voorzien van dezelfde tv-content met dezelfde kwaliteit.
Er zijn providers die het signaal via glas binnenbrengen en dan vervolgens het televisie signaal via DVB-C binnenshuis verspreiden.
http://xmsnet.nl/diensten/digitale-en-analoge-radio-en-tv
http://www.tweak.nl/consument/fiber/televisie_blauw.html

Dan kun je dus met je (bestaande?) Ziggo apparatuur gewoon blijven kijken. Waarschijnlijk alleen een andere smartcard en wat instellingen wijzigen.

Tip: Als er glas aangelegd worden zowiezo het laten plaatsen in de meterkast en niet wijzigen. Da's namelijk gratis en achteraf aansluiten kost € 500-1000

• ozzynator
tha_bulldog schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:03:
[...]

Hoe bedoel je dit als ik vragen mag? :)
Dat mag je zeker, maar las het inderdaad anders als wat je hier uitlegd. Ging er van uit dat je bedoelde, dat de andere kanalen helemaal uit het pakket konden wat jou betreft.

Analoog (dus basispakket) eruit mag volgens mij wettelijk gezien ook niet zomaar, heeft met dat programmaraad geneuzel te maken.

Ik ben sinds een tijdje overgestapt van Alles-in-1 Plus naar Office Basis ZZ2, mede omdat ik gewoon niet te spreken ben over de helpdesk/financiële administratie voor de consumenten tak .

Bij de zakelijke tak van Ziggo gaat het net allemaal iets soepeler, en ben dan ook erg te spreken over de dienstverlening.

Er is een monteur langsgeweest die mijn Ubee modem heeft vervangen voor een Cisco modem, omdat de Cisco modems toch net iets stabieler zijn dan de Ubee modems, en stabiliteit hoog staat bij Ziggo Zakelijk.

Ik haal gewoon 24/7 een mooie snelheid van 60 Mbit down en 7.9 Mbit up, dus heb helemaal niets te klagen.

Van de monteur had ik ook begrepen dat zakelijke klanten voorrang krijgen op het netwerk, waardoor je snelheid ook constanter is tijdens piekmomenten. Ik ben benieuwd..

• Barre73
  • Laatst online: 22:28
rally schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:06:
[...]

Er zijn providers die het signaal via glas binnenbrengen en dan vervolgens het televisie signaal via DVB-C binnenshuis verspreiden.
http://xmsnet.nl/diensten/digitale-en-analoge-radio-en-tv
http://www.tweak.nl/consument/fiber/televisie_blauw.html

Dan kun je dus met je (bestaande?) Ziggo apparatuur gewoon blijven kijken. Waarschijnlijk alleen een andere smartcard en wat instellingen wijzigen.

Tip: Als er glas aangelegd worden zowiezo het laten plaatsen in de meterkast en niet wijzigen. Da's namelijk gratis en achteraf aansluiten kost € 500-1000
Andere smartcard is niet van toepassing,. Die providers gebruiken geen smartcard. Maar daar zitten alleen 40 basizenders op waarvan de eerste drie in HD. Als je dat voldoende vindt dan is dat een zeer goed alternatief. Als je ook pluspakket zenders wil of meer HD zenders dan moet je over naar IPTV met nieuwe bekabeling naar elke TV in huis en aparte decoders bij elke TV. Die extra decoders kun je soms huren of moet je soms kopen voor 170 euro.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barre73 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:07:
[...]

Andere smartcard is niet van toepassing,. Die providers gebruiken geen smartcard. Maar daar zitten alleen 40 basizenders op waarvan de eerste drie in HD. Als je dat voldoende vindt dan is dat een zeer goed alternatief. Als je ook pluspakket zenders wil of meer HD zenders dan moet je over naar IPTV met nieuwe bekabeling naar elke TV in huis en aparte decoders bij elke TV. Die extra decoders kun je soms huren of moet je soms kopen voor 170 euro.
En dat houdt me dus tegen om over te stappen.
Heb nu een prima werkend systeem met een drietal ontvangers. Ga niet het hele huis overhoop halen voor dit soort grappen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 13:04
Anoniem: 59483 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:40:
Ik ben sinds een tijdje overgestapt van Alles-in-1 Plus naar Office Basis ZZ2, mede omdat ik gewoon niet te spreken ben over de helpdesk/financiële administratie voor de consumenten tak .

[...]

Van de monteur had ik ook begrepen dat zakelijke klanten voorrang krijgen op het netwerk, waardoor je snelheid ook constanter is tijdens piekmomenten. Ik ben benieuwd..
Nja, vooral de overboeking (percentage wat een verbinding aan timesharing doet of kan doen) op zakelijke abo's is een stuk lager dan die op consumentenabonnementen. Desalniettemin vind ik de zakelijke abonnementen van Ziggo eigenlijk nog aan de goedkope kant ten opzichte van die van andere xDSL providers.

• tiguan
  • Laatst online: 21:46
Anoniem: 59483 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:40:
Er is een monteur langsgeweest die mijn Ubee modem heeft vervangen voor een Cisco modem, omdat de Cisco modems toch net iets stabieler zijn dan de Ubee modems, en stabiliteit hoog staat bij Ziggo Zakelijk.
Is dat bewezen? Ik heb namelijk niks te klagen over de Ubee.

• Kismodrx04
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 09:55
Wie heeft vandaag nog meer uitval door storing. Kan door intypen postcode zien dat ik er last van heb, maar niet hoe groot het gebied van storing is, vanaf 10 uur vanochtend alles down.

• Barre73
MikeyMan schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:10:
[...]

En dat houdt me dus tegen om over te stappen.
Heb nu een prima werkend systeem met een drietal ontvangers. Ga niet het hele huis overhoop halen voor dit soort grappen.
Maar zolang je dus die 40 zenders voldoende vindt hoef je niets overhoop te halen. Gewoon je coaxkabel die nu vanuit het Ziggo AOP loopt omzetten naar de Coax ingang op het glasmodem. Wel even frequenties en netwerk-ID opnieuw instellen en zenders laten ophalen.

De news verbinding is hier nog steeds gi-gan-tisch brak. Piekjes naar 500~600 kb/s, maar hoofdzakelijk transfer =0. Plus 50% van de articles not found.

Is ziggo opeens heiliger dan de paus geworden en hebben ze abhdtvx264 geblokkeerd oid

hier== 1901, oud casema gebied.?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 12-10-2012 18:44]

• Kismodrx04
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 09:55
Spijt van mijn alles in 1. Storing vanaf vanochtend vroeg, niet eerder dan morgenochtend gerepareerd. Kabelbreuk.
Maar ja, met maar 1 monteur aan het werk schiet dat natuurlijk niet op.
Prachtig hoor ziggo, als het werkt goede verbinding, maar dit valt me toch een beetje heel erg tegen. Zo'n lange storing nog niet meegemaakt bij de adsl-providers.
Jammer.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand hier iets van? Problemen met ondertitels SyFy en 13th Street
dinsdag, 09 oktober 2012 09:02

De digitale televisiezenders 13th Street en SyFy kampen met problemen met de Nederlandse ondertiteling op haar televisiezenders.

Via gebruikersforums van onder andere de kabelmaatschappijen UPC en Ziggo stroomden de afgelopen dagen veel klachten binnen over de Nederlandse ondertiteling bij de televisiezenders SyFy en 13th Street.

Inmiddels is duidelijk dat de tv-zenders zelf kampen met problemen met de ondertiteling. "Het kan zo zijn dat de ondertiteling niet synchroon loopt met de audio of dat het helemaal niet aanwezig is. We vinden het heel vervelend dat deze problemen zich voordoen maar we doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen." aldus de eigenaar van de beide televisiezenders NBCUniversal.

Update: Volgens NBC Universal zijn de problemen met de ondertiteling sinds woensdag 10 oktober verholpen bij de diverse digitale televisie-aanbieders.
Hier is nog altijd geen ondertiteling te ontvangen, niet dat dat nut heeft, de helft is niet vertaald. Maar mijn moeder kijkt regelmatig naar deze zender en heeft de ondertiteling wel nodig ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barre73 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:22:
[...]

Maar zolang je dus die 40 zenders voldoende vindt hoef je niets overhoop te halen. Gewoon je coaxkabel die nu vanuit het Ziggo AOP loopt omzetten naar de Coax ingang op het glasmodem. Wel even frequenties en netwerk-ID opnieuw instellen en zenders laten ophalen.
Mjah, HD begint intussen wel een vereiste te worden ;)

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:34
Kismodrx04 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:46:
Spijt van mijn alles in 1. Storing vanaf vanochtend vroeg, niet eerder dan morgenochtend gerepareerd. Kabelbreuk.
Prachtig hoor ziggo, als het werkt goede verbinding, maar dit valt me toch een beetje heel erg tegen. Zo'n lange storing nog niet meegemaakt bij de adsl-providers.
Jammer.
Poe poe
24 uur geen signaal vanwege een kabelbreuk..

Als ik jou was zou ik meteen Tros Radar bellen en vertellen dat je zomaar 24 uur zonder signaal hebt gezeten vanwege een kabelbreuk, denk dat ze daar meteen wel een item van maken.

:X

• Nox
  • Laatst online: 01:21

Nox

Noxiuz

Nou is dat ook geen fijne reactie natuurlijk.

Ik snap het wel dat je met 24 uur geen verbinding een beetje aan van alles gaat irriteren maar Ziggo kan er waarschijnlijk niks aan doen. Overigens is 24 uur wel een behoorlijke tijd. Toen mijn oom hier in onze tuin de kabel doorsneed stonden ze die avond nog alles te repareren in het multikabeltijdperk. Ik ga er vanuit dat je niet de enige bent die achter de kabelbreuk zit, bij ons in de tuin hadden wij nog net wél verbinding maar de drie andere buren niet.

Overigens, wil je overstappen naar glas kan je voor die 16 euro je ziggo abonnement houden en voor die paar tientjes glas nemen, doe je ook telefonie erbij dan behoud je het modem én een internetverbinding van 64/64, dat is niet veel maar voor essentiele dingen voldoende (mail e.d.). Voor 50 euro heb je volgens mij wel deftig internetabonnementje en heb je redundantie van verbinding. Niet dat het snel is, maar toch. Wisper levert voor 40 euro 200/200 dus dan zit je nog steeds op ong. hetzelfde bedrag.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 09:29
Want ook bij iedereen is natuurlijk glas beschikbaar. |:(

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kismodrx04 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:46:
Jammer.
Je zit dus waarschijnlijk maar 24 uur zonder? Zeik dan niet zo. Ik heb eens 2 weken zonder gezeten door een door Ziggo dubbel uitgegeven IP-adres.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:48
tiguan schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:43:
[...]

Is dat bewezen? Ik heb namelijk niks te klagen over de Ubee.
De Ubee modems zijn iets gevoeliger voor afwijking in sterkte van het ingangssignaal. Met name een te sterk ingangssignaal kunnen ze slecht verdragen. Een demper biedt dan de oplossing (benodigde demping kun je meten/uitrekenen).

Verder is mijn ervaring dat wanneer het werkt, dan werkt het. Al loop je wel risico wanneer er in de buurt wijzigingen in het Ziggo netwerk plaatsvinden.

• moepie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-06 10:35
Precies mijn ervaring "wanneer het werkt, dan werkt het. Al loop je wel risico wanneer er in de buurt wijzigingen in het Ziggo netwerk plaatsvinden."

Begin september gaf Ziggo netjes aan iets aan het netwerk te gaan veranderen. Sindsdien is de signaalkwaliteit op TV gehalveerd. Duidelijk minder beeld en de DVR tuner heeft het opgegeven (bekend cisco dvr issue). En dan kom je in hel van de klantenservice, net als bij andere providers. Lange wachtrij voor een agent die niets kan, doorverwijzing naar betaalde helpdesk (die niet helpt), ziggo stuurt wel email maar beantwoord niet. Webcare op twitter die niet twittert and does not care.
Na een paar weekeinden meten, andere kabels, direct op de AOP en nog wat testen die je als klant letterlijk uren en uren kosten. En dan lees je:

"Met onze gratis expert stapt u eenvoudig over op Televisie van XS4ALL. De expert sluit alles kosteloos bij u aan. En hij gaat pas weg als het allemaal werkt."

Het is als klant makkelijker om over te stappen dan om te blijven. Sad but true.

• Barre73
MikeyMan schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:21:
[...]

Mjah, HD begint intussen wel een vereiste te worden ;)
Maar HD via coax is eigenlijk wel een beetje achterhaald... Via glas is alles in HD te bekijken wat er maar zou kunnen maar dan moeten er wel UTP kabels gebruikt gaan worden.
Zal toch een keer de standaard worden, denk ik.

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:00
Barre73 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:12:
[...]

Maar HD via coax is eigenlijk wel een beetje achterhaald... Via glas is alles in HD te bekijken wat er maar zou kunnen maar dan moeten er wel UTP kabels gebruikt gaan worden.
Zal toch een keer de standaard worden, denk ik.
Heb je enig idee waar je het over hebt?

Ziggo's HD beeldkwaliteit is veel beter dan de meeste glas aanbieders.
Zover ik weet zijn er maar 1 of 2 glasaanbieders die het beeld 1:1 technicolor doorsturen.

Anoniem: 234657

Problemen met snelheid en DNS sinds een half uur hier in Tilburg Centrum , meer mensen last ?

• Yucko

Yucko

SAWYER schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:19:
[...]

Heb je enig idee waar je het over hebt?

Ziggo's HD beeldkwaliteit is veel beter dan de meeste glas aanbieders.
Zover ik weet zijn er maar 1 of 2 glasaanbieders die het beeld 1:1 technicolor doorsturen.
En daarom blijft deze jongen lekker TV via Ziggo afnemen straks, wanneer mijn glasvezelverbinding voor internet + telefonie opgeleverd wordt _/-\o_

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB

• Nox
  • Laatst online: 01:21

Nox

Noxiuz

xxxneoxxx schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:01:
Want ook bij iedereen is natuurlijk glas beschikbaar. |:(
Ja dat is in heel Nederland :)

Nee, dat was natuurlijk een reactie op de discussie ervoor.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• LuPo
  • Laatst online: 31-05 16:38
Yucko schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:34:
[...]

En daarom blijft deze jongen lekker TV via Ziggo afnemen straks, wanneer mijn glasvezelverbinding voor internet + telefonie opgeleverd wordt _/-\o_
Kijk, dat zijn de echte. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 14:55
Na problemen met slecht pings eindelijk de oorzaak gevonden.
de 30+ jaar oude coax heeft een lichte breuk en er staat water in :X .
Dat zorgt dus voor een hoop problemen, gelukkig breken ze morgen de straat open om nieuwe te leggen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 04:23
Als je het ziggo abo wijzigt van AIE basis naar Z2, ga je dan opnieuw een jaarabo aan met ziggo of is het dan nog per maand opzegbaar?

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 13:41
thefxr schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 00:42:
Als je het ziggo abo wijzigt van AIE basis naar Z2, ga je dan opnieuw een jaarabo aan met ziggo of is het dan nog per maand opzegbaar?
Als je even op de site had gekeken, had je onderaan het vinkje kunnen zien bij 'per maand opzegbaar', ook bij de 'Z' abo's...

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• hjs
  • Niet online
Lees het volgende op het ziggo-gebruikers forum
De semi bridge mode wordt niet meer ondersteund met de nieuwste firmware die blijkbaar sinds dit weekend uitgerold wordt. En bij de volgende reset gaat de Ubee deze firmware updaten en zal je Semi Bridge instelling waarschijnlijk niet meer werken.
Iemand een idee wat de nieuwe firmware nog meer doet :?

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:34
hjs schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:51:

[...]

Versie is nu 9.9.5005

Ubee EVW 3200 [Ziggo kabel modems, Motorola, Arris, Ubee, Cisco, etc.]
Een dezer dagen is de firmware geupdate naar versie 9.9.5005 Dit is een volledige remake of de interface. Een paar dingen die me opvielen:

- Poorten kun je nu hernummren bij het forwarden
- De mac-passThrough optie is vervallen
- Het op twee paginas uitzette van de WLAN is nu veranderd. Op de RADIO pagina waar je vroeger de WLAN effectief uit zette, kun je hem niet meer uitzetten. Op de PRIMARY NETWORK pagina waar je het 'primary netwerk' uitzette, wordt nu de gehele WLAN uitgezet. (Althans nu reageert het lampje op deze setting. Vroeger niet)
- Heel veel nieuwe optie op de Gageway pagina.
- Heel veel onzinnige opties weg op de FIREWALL pagina.
- Een nieuwe tab voor telefoneren (Geen idee of de bijbehorende hardware er al in zitSmile)

En dat was alleen wat ik bij snel doorbladeren zag

http://ubeeinteractive.nl/

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-11-2022
Wordt de nieuwe firmware van de Ubee gepushed of moet ik daar zelf eerst wat voor doen? Ik heb mijn Ubee namelijk gebridged en Wifi uitgezet, en wil dat graag zou houden.

Is er ook al iets bekend over nieuwe firmware voor de Cisco EPC3925?

[Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 15-10-2012 13:39]

• Yucko

Yucko

*never mind*

* Yucko moet eens leren lezen

[Voor 93% gewijzigd door Yucko op 15-10-2012 13:51]

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Wat is nu precies het voordeel van het modem in bridge zetten? Ik heb even gezocht, maar kon niet veel vinden. Heb nu gewoon de wifi uitgezet en gebruik een eigen router die ik rechtstreeks op het ubee modem heb aangesloten. Alles werkt. Heeft het dan nut om hem in bridge te zetten? Download en upload snelheid zijn prima.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

In bridge kun je er je eigen router achter hangen. Als je dus meer functionaliteit (of een beter Wireless Access Point) wilt hebben dan kun je dat doen nadat je modem in Bridge staat.

Voor de huis/tuin/keuken gebruiker zal dat niet nodig zijn.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:46
hjs schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:51:

[...]

Even nuanceren: van wat ik zo zie is de semi-bridge niet meer mogelijk, over de 'echte' bridge lees ik niets (enkel een melding dat er zondag bij de helpdesk een storing was en het bridgen niet kon).

En als ik het goed heb begrepen:
bridge mode: routerfunctie is echt uitgeschakeld, Ubee niet meer via webinterface bereikbaar
semi-bridge mode: een truc met MAC passthrough, Ubee volgens mij gewoon bereikbaar met web interface.

Dus als het goed is heb ik ('echte' bridge) geen probleem met de nieuwe firmware.

• Jeffrey v. Hees
  • Laatst online: 00:44
Ik draai nu Firmware 9.9.5005 maar ik kan bijna geen verschillen merken hoor. Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is poorten forwarden. Dit lukte in de vorige versies prima, nu ziet dat er ineens heel anders uit. Wat ik ook doe, de poorten blijven dicht (Timeout via canyouseeme.org). Er hangen geen andere routers tussen o.i.d en de poorten staan op mijn notebook in Windows Firewall gewoon open. Ik wil graag poort 80 & 21 openzetten voor testdoeleinden.

Iemand die hier raad mee weet?

[Voor 16% gewijzigd door Jeffrey v. Hees op 15-10-2012 17:30]

nogal logisch dat canyouseeme.org niet werkt, aangezien het externe ip wat je opgeeft niet het ip van canyouseeme is. :P

Oftewel, vul daar niet je eigen ip adres in. Laat het leeg als je iedereen toegang wilt geven. Of als je maar 1 ip toegang wilt geven, vul je daar het ip adres in van diegene die je toegang wilt geven.

[Voor 46% gewijzigd door job op 15-10-2012 17:40]

• Jeffrey v. Hees
  • Laatst online: 00:44
job schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:40:
nogal logisch dat canyouseeme.org niet werkt, aangezien het externe ip wat je opgeeft niet het ip van canyouseeme is. :P

Oftewel, vul daar niet je eigen ip adres in. Laat het leeg als je iedereen toegang wilt geven. Of als je maar 1 ip toegang wilt geven, vul je daar het ip adres in van diegene die je toegang wilt geven.
Aah! Zit dat zo! Ik vond het al zo'n vreemd veld (hoefde eerst niet ingevuld te worden volgens mij). Hoe kan ik "alle" IP-adressen toelaten dan? Weet je dat toevallig? 0.0.0.0?

Top, bedankt!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:23
rally schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:08:
In bridge kun je er je eigen router achter hangen. Als je dus meer functionaliteit (of een beter Wireless Access Point) wilt hebben dan kun je dat doen nadat je modem in Bridge staat.

Voor de huis/tuin/keuken gebruiker zal dat niet nodig zijn.
Dat gaat ook zonder "bridge"-mode. Ik werk hier ook met een Netgear Wifi-router (als accesspoint) en de Cisco-modem/router in zijn default modus. Zonder enig probleem of snelheidsverlies.

Ik ben het niet eens met je "huis/tuin/keuken gebruiker" opmerking. Het heeft veel meer te maken met wat je met je netwerk wilt. Iedere modus heeft zo zijn voor- én nadelen.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Als je je router er "gewoon" achter hangt zonder in bridge te zetten dan heb je een "dubbel nat" situatie en dat is nooit ideaal (je router krijgt dan een 192.168.x.x IP ipv. een publiek IP).

Als je je eigen router er achter wil hangen dan is het verstandig om je Ziggo modem/router in bridge te laten zetten, want dan heb je maximale controle over je netwerk.

Tenzij je een (volgens mij UBEE) hebt, want daarbij kun je je router een publiek IP laten uitdelen.
Helaas heb ik een Arris die dat niet kan :(

Dus ik geef je gelijk, mits je de router die je er achter wilt hangen kunt voorzien van een publiek IP.

Pagina: 1 ... 200 201 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee