Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 19:15
Ik heb hier toch geen last van dat "dubbel NAT".
De Cisco en de Netgear zijn LAN-op-LAN met elkaar verbonden. De Netgear wifi-router is geconfigureerd als accespoint zonder DHCP funktie. De Cisco deelt dus de IP adressen uit in het netwerk.
De Netgear heeft een static IP buiten de DHCP-range van de Cisco, maar uiteraard in hetzelfde subnet.

Portforwarding ingesteld op de Cisco, naar bijvoorbeeld mijn NAS (die bekabeld aan de Netgear hangt), of naar andere PC's levert geen problemen op. Ik gebruik o.a. SABnzbd+, FTP en WebDAV funktionaliteit en dat is allemaal van buitenaf te bereiken. Ook VPN via wifi-clients (dus client -> Netgear -> Cisco -> buiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Masimo schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:53:
Ik heb hier toch geen last van dat "dubbel NAT".
De Cisco en de Netgear zijn LAN-op-LAN met elkaar verbonden....
dubbel NAT is wanneer je een 2de router aan de Wan kant aansluit op een van Lan poorten van de 1ste router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 19:15
I know. Daarom zeg ik dus dat bridge-mode van de Ziggo-modem/router niet per se een must is als je er een tweede router als wifi accesspoint op aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:28
Masimo schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:48:
I know. Daarom zeg ik dus dat bridge-mode van de Ziggo-modem/router niet per se een must is als je er een tweede router als wifi accesspoint op aansluit.
Maar als je je eigen router echt als (hoofd)router wil gebruiken, dan wordt het een ander verhaal. Dan krijg je een dubbele-NAT situatie, niet echt ideaal. Heb je een server draaien met diensten die van buitenaf bereikbaar moeten zijn, dan zit je met dubbele port-forwarding, onhandig. En als je daarnaast geen vertrouwen hebt in de stabiliteit van het Ziggo-ding, dan is een bridge-mode daarvan wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat eventueel wel mogelijk is,

Tijdens het installeren van de zenders, bij de antenne setup kiezen voor een ander land (bv Duitsland, of overige) en kiezen voor volledig zoeken (dus geen netwerk ID invoeren)

Nu wordt de frequentieband volledig afgezocht (duurt lang), en alles wat wordt gevonden, opgeslagen in een willekeurige volgorde, welke volledig in volgorde te bewerken is.

Nadeel hiervan is, dat het bewerkelijk is, en bij wijzigingen van uitzendparameters kan je enkele zenders missen.
VanRoyal schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:50:
Ik heb sinds kort een nieuwe televisie (LG 47LM670S) en ben van een Humax 5000 decoder naar een CI+ module gegaan. Bij het instellen de favorieten blijkt dat ik de zendervolgorde niet kan aanpassen, de gele knop blijft disabled. Dit is uiteraard ontzettend irritant, aangezien ik al sinds jaar en dag gewend ben aan een bepaalde zendervolgorde. Als ik nu BBC 1 wil kijken moet ik naar zender 601. Je zult het maar allemaal moeten onthouden. Ook bij het zappen moet ik me eerst door allemaal minder belangrijke zenders worstelen.
enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118786

Zojuist overgestapt op Ziggo, komend van Tele2.
Was wat angstig daar in het weekend Tele2 afgesloten zou worden en ik niet zo'n geweldige ervaringen heb met al die leveranciers. 'Het zou het moeten doen' maar meestal werkt het dan weer net niet bij mij.
Gelukkig: na 'activatie' ingetikt te hebben zag ik al een menu. Brief er bij en binnen no-time had ik internet. downloadsnelheid >100 MB. Zo zeg...dat is snel, was 50 MB gewend bij Tele2.
Zelfs mijn telefoon doet het ook al (heb alles in 1 extra). Dacht dat nummerportering 10 dagen in beslag zou nemen maar heb mijn eigen nummer al!
Beetje flabbergasted dus maar mij hoor je niet klagen. Dikke pluim voor Ziggo hoe die overstap is geregeld.
Heb wel één ding (ja, je moet wat te klagen hebben).
Die newsserver presteert niet. Kort een abonnementje van een dag bij Eweka gaf me een downloadsnelheid van 4 Mb p/s bij 8 verbindingen. Bij ziggo...jawel....10~80 bytes bij 4 verbindingen. Duurt dus ongeveer 3 jaar eer je een BR film binnen hebt.
Werk met Avast en heb de nnp al uitgezet. HTTP scan uitgezet. Toen maar heel Avast er even afgegooid, modem gereset, u neem it... nix hielp dus. Alle fora afgespeurd of iemand hetzelfde probleem had. Velen dus maar niet een passend/werkend antwoord gevonden.
Ik denk, probeer het hier eens.
Dank alvast voro een evt reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

Met Alles-in-1 Extra zou je 16 Mbit moeten halen vanaf de Ziggo newsserver.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118786

Dat had ik iid ook gezien. Maar die snelheid die ik zou kunnen en moeten halen, haal ik dus bij lange na niet. Ik zou al tevreden zijn met 2 of 3 Mbps. Maar 10 bytes??...waarbij het ook nog vaak op 0 staat...
Dan maar weer terug naar Eweka of heeft iemand dé oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:39
De nieuwsservers van Ziggo zijn mij veel te onbetrouwbaar. Voor een paar euro per maand heb je een veel beter (meer retentie) en sneller alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:57
Anoniem: 118786 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:09:
Ik zou al tevreden zijn met 2 of 3 Mbps.
Waarom dan AI1 extra? :9

Zou gewoon een payserver pakken, als je 62 per maand neerlegt, zal dat tientje ook geen pijn doen. Scheelt wel heel veel ergernis, dat is meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik zou zeggen, stapje terug naar AIE+ en een abo bij supernews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 14:49
Ik heb een vraag aan mede Ziggo abonnees. Ik heb alles in 1 Plus van ziggo een tijd terug. Geen klagen over internet of bellen, los van af en toe een modem resetje ofzo. Maar ik heb destijds gebruikt gemaakt van een actie van AIE om over te stappen met een HD ontvanger (Colorado HD). Ik had al digitale tv van Ziggo, geen internet en bellen. Nu kan ik door deze actie destijds (geen interactieve ontvanger!) nu geen gebruik maken van aanvullende diensten van Ziggo zoals TV gemist en on demand.

Ik heb Ziggo gebeld, gemaild en via het contactformulier gevraagd of het mogelijk is om met bijbetaling alsnog een interactieve ontvanger te krijgen, zodat ik kan gebruiken waarvoor ik betaal. Helaas, antwoord is nee.
Had ik destijds maar beter moeten opletten, achteraf is het pech. Had ik kunnen weten (bijna letterlijk zo gezegd ook).

Opzeggen en opnieuw aanmelden kan ook niet, zit een wachtperiode op, is ook wel logisch. Zijn er meer mensen die hiermee ervaring hebben en wellicht een suggestie/oplossing kunnen aandragen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Als ik jou was zou ik een TV nemen met dergelijke functies erin. Ik gebruik tegenwoordig alleen uitzending gemist via de TV en gebruik alleen opname functie van de interactieve decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Of je kijkt op Marktplaats, daar worden die Cisco's vanaf 100 euro aangeboden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
Tarz schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:20:
Ik heb een vraag aan mede Ziggo abonnees. Ik heb alles in 1 Plus van ziggo een tijd terug. Geen klagen over internet of bellen, los van af en toe een modem resetje ofzo. Maar ik heb destijds gebruikt gemaakt van een actie van AIE om over te stappen met een HD ontvanger (Colorado HD). Ik had al digitale tv van Ziggo, geen internet en bellen. Nu kan ik door deze actie destijds (geen interactieve ontvanger!) nu geen gebruik maken van aanvullende diensten van Ziggo zoals TV gemist en on demand.

Ik heb Ziggo gebeld, gemaild en via het contactformulier gevraagd of het mogelijk is om met bijbetaling alsnog een interactieve ontvanger te krijgen, zodat ik kan gebruiken waarvoor ik betaal. Helaas, antwoord is nee.
Had ik destijds maar beter moeten opletten, achteraf is het pech. Had ik kunnen weten (bijna letterlijk zo gezegd ook).

Opzeggen en opnieuw aanmelden kan ook niet, zit een wachtperiode op, is ook wel logisch. Zijn er meer mensen die hiermee ervaring hebben en wellicht een suggestie/oplossing kunnen aandragen?

Alvast bedankt.
Als ik jou was zou ik even bellen met de afdeling retentie. Deze werknemers kunnen over het algemeen net even meer is m'n ervaring toen wij nog particulier zaten bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Cisco? Kun je dan niet beter een humax 5300 ofzo kopen?
Zo'n Cisco gebruikt al 20 watt als hij uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ja, maar die Humax heeft geen ingebouwde harddisk en maar 1 tuner.. Is dus niet echt een vergelijkbaar apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:08

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

5200 dan?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 15:47

Nox

Noxiuz

Voor vanavond staat deze PC beneden, dus even de routerfunctie van het modem in laten schakelen (Staat in bridgemodus) via de helpdesk.

Duurt dat altijd zo lang? Dacht dat het ongeveer een vinkje was wat ze moesten omzetten :X

Het uitschakelen van de routerfunctie kan ik hopelijk zelf? :P Zit nu al een kwartier aan de lijn.

Edit:

Laat maar, is een of andere storing. Nu gaat de miep een melding aan maken zodat ik de 20e pas weer routerfunctie heb. Maar het is maar alleen voor vanavond 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Nox op 16-10-2012 18:59 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hmm, zie net dat Ziggo aardig wat zenders aan de app heeft toegevoegd: Comedy Central, MTV, Een, Canvas, Comedy Central Extra, Humor TV, Animal Planet, CNN, BBC One en BBC Two.

Zeer goede uitbreiding! *O* :Y
Zo mag het doorgaan, zou graag nog wat meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:05
Piet91 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:13:
Hmm, zie net dat Ziggo aardig wat zenders aan de app heeft toegevoegd: Comedy Central, MTV, Een, Canvas, Comedy Central Extra, Humor TV, Animal Planet, CNN, BBC One en BBC Two.

Volgens mij is dat alleen de tvgids, ik kan het iig niet bekijken. Ik heb trouwens het probleem dat een stream binnen de app het maar 2 minuten doet, daarna stopt-ie en moet ik de stream opnieuw starten. Ook na herstarten van de app en herstarten van de iPad heb dat probleem. Is een nieuwe iPad overigens dus dat zou moeten werken. Komt dit iemand bekend voor?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:43
Kassad schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:26:
[...]

Volgens mij is dat alleen de tvgids, ik kan het iig niet bekijken. Ik heb trouwens het probleem dat een stream binnen de app het maar 2 minuten doet, daarna stopt-ie en moet ik de stream opnieuw starten. Ook na herstarten van de app en herstarten van de iPad heb dat probleem. Is een nieuwe iPad overigens dus dat zou moeten werken. Komt dit iemand bekend voor?
Ik heb gisteren nog fijn het journaal kunnen kijken in bed... Wel op mn Android telefoon dan.
Je moet geen fruit nemen als je je tanden hebt gepoetst ;) [/Apple bash]

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:53

Snippertje

Light up your life

Kassad schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:26:
[...]

Je kan ze gewoon bekijken hoor. Werkt prima!

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-05 13:35
Piet91 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:13:

Op welk device dan? Ik kan ze namelijk niet zien. Wel goede ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:45:
[...]

Op welk device dan? Ik kan ze namelijk niet zien. Wel goede ontwikkeling.
Ik kan het zien op een HTC One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
De ziggo app heeft net een update gekregen op de iPad maar helaas, ik heb nog steeds hetzelfde probleem, de stream stopt na twee minuten. Gelukkig kan je nu wel in-app feedback geven :-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Die heb je niet voor 100 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Kassad schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 07:59:
De ziggo app heeft net een update gekregen op de iPad maar helaas, ik heb nog steeds hetzelfde probleem, de stream stopt na twee minuten. Gelukkig kan je nu wel in-app feedback geven :-)
Dat probleem heb ik niet. Wel veel andere vage dingen als soms geen connectie en net een melding dat ik geen tv mag kijken??? Maar nu doet hij het weer.

Die twitter stream die er nu inzit is erg vermakelijk, maar klopt het nu dat je handmatig die stream moet verversen met dat knopje linksboven (waarin een cijfer komt te staan hoeveel nieuwe berichten er zijn)?

Ik vind het maar een vreemd product, lijkt wel een beta versie. En iets instellen? Dat kan amper. Erg apart. En twitter is volgens de release notes een stuk beter? Yeah right, handmatig streams updaten tijdens het kijken? Gadver, welke gast dat bedacht heeft...

Een twitter integratie die veel beter is dan dit zou het afmaken, maar dit lijkt wel werk van een stagiair... Maar leuk die 28 zenders, dat is fijn. En nu uitbreiden naar mijn hele tv pakket. Dat moet mogelijk zijn te realiseren.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 17-10-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmert schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:16:
[...]

Die heb je niet voor 100 euro..
Uiteraard niet. Een goed product mag wat kosten toch :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:48
Die nieuwe firmware voor de UBEE (9.9.5005) werkt wel goed.
Het downloaden van nieuwsgroepen ging sinds de upgrade naar 60 Mbit/s niet echt meer lekker.
Hij begon dan wel, stortte dan in, ging dan weer op volledige snelheid om daarna weer in te storten.
Maar nu download hij weer lekker strak.
Ook lopen de correctables/uncorrectables amper nog op.
Sterker nog, ik heb tot nu helemaal geen uncorrectables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 13:11
En het whatsappen, hoe gaat dat nu met de nieuwe software? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:14:
Die nieuwe firmware voor de UBEE (9.9.5005) werkt wel goed.
die gaat er toch automatisch op of moet je dat handmatig doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
tha_bulldog schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:18:
:N
Het gaat, maar nog steeds met vertraging

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis-L op 17-10-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
tha_bulldog schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:18:
Sorry kreeg een error

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 17-10-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:39:
[...]

die gaat er toch automatisch op of moet je dat handmatig doen?
Even uitzetten en weer aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Als je modem in bridge mode staat (ubee wifi ding) kun je niet ff kijken toch of je de update al hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 21:58
Nou, de Android App van Ziggo heeft nu hetzelfde als de iOS versie. Met een jaibreak werkt het nier meer, al kan je dat makkelijk omzeilen met een progje uit Cydia.

Ik krijg nu op mij S3 ook een melding dat ik niet kan kijken met een niet standaard systeem. Iemand daar een manier op gevonden om het te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:09
Ja, in de SuperSU app naar instellingen gaan en deze disablen. Na gebruik van de Ziggo app kun je dan gewoon SuperSU weer enablen door het vinkje aan te zetten.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Groentenboer schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:26:
Ja, in de SuperSU app naar instellingen gaan en deze disablen. Na gebruik van de Ziggo app kun je dan gewoon SuperSU weer enablen door het vinkje aan te zetten.
Wat bedoel je precies? Ik heb de Ziggo TV app nooit toestemmingen gegeven dus ik kan hem toch ook niet disablen? Als ik naar Instellingen in SuperSU ga kom ik niks tegen wat ik denk dat het kan zijn. Kan je het iets meer specificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:09
Je moet SuperSU even uitzetten, dan heb je tijdelijk geen root meer en werkt de app gewoon. Je hebt de app ook geen toestemming hoeven geven (want heeft geen root nodig), maar hij checkt er wel op. Dus, nogmaals:

Ga naar de SuperSU app, menu instellingen, verwijder het vinkje bij "SuperSU aanzetten". Daarna kan je gewoon TV kijken in de Ziggo app. Klaar met kijken? Weer even vinkje zetten zodat de rest van de apps gewoon root kunnen gebruiken wanneer ze deze nodig hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Hmmbob op 19-10-2012 11:21 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Groentenboer schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:20:
Je moet SuperSU even uitzetten, dan heb je tijdelijk geen root meer en werkt de app gewoon. Je hebt de app ook geen toestemming hoeven geven (want heeft geen root nodig), maar hij checkt er wel op. Dus, nogmaals:

Ga naar de SuperSU app, menu instellingen, verwijder het vinkje bij "SuperSU aanzetten". Daarna kan je gewoon TV kijken in de Ziggo app. Klaar met kijken? Weer even vinkje zetten zodat de rest van de apps gewoon root kunnen gebruiken wanneer ze deze nodig hebben.
Ah, simpeler kan haast niet. Het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah thanks, zal hem zo even aan en uitdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:04:
[...]

Ah thanks, zal hem zo even aan en uitdoen.
Weet je dat zeker? Daarna heb je geen internet meer hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:05:
Weet je dat zeker? Daarna heb je geen internet meer hoor :9
Scherp!

lol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:01
De eerste ervaring met Ziggo is niet echt positief.
AiE pakket aangevraagd, paar dagen later netjes een brief ter bevestiging gekregen en verder helemaal niets van ze gehoord.
Er staan nog steeds geen orders op de site, maar dat kan "enige tijd" duren, nu zijn er al 13 dagen verder en er staat nog niets.

De bestellijn kan natuurlijk niets zien en zegt dat we geduld moeten hebben en dat het vanzelf komt. Ja makkelijk praten, voor hetzelfde geld gaat er iets mis in de levering en zit ik straks zonder internet omdat de stekker wel uit de oude KPN lijn gaat :/

Toch raar, familie bestelde 1 of 2 weken eerder (zelfde situatie: TV only => AiE) en kreeg binnen 4 dagen het pakket binnen en kon meteen internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:41
Sypher schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:43:
AiE pakket aangevraagd, paar dagen later netjes een brief ter bevestiging gekregen en verder helemaal niets van ze gehoord. Er staan nog steeds geen orders op de site, maar dat kan "enige tijd" duren, nu zijn er al 13 dagen verder en er staat nog niets.
Staat er geen datum in die brief dan? 13 Dagen lijkt me niet goed, dat duurt te lang. Ik zou even bellen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05 10:08
Ingangsdatum in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 04:39
Hmmm weer een stapje dichter bij het overstappen naar AiE...
Ben alleen zo bang dat het overstappen verkeerd gaat...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
grun93 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:47:
[...]

Staat er geen datum in die brief dan? 13 Dagen lijkt me niet goed, dat duurt te lang. Ik zou even bellen als ik jou was.
Het is aangevraagd op 6 oktober, zou per 6 november in gaan (en de rest opgezegd zijn). Maar de brief zegt dat je het pakket "binnen 14 dagen" zal ontvangen, dus misschien komt het vandaag of morgen maar ik heb daar een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Xyphoid schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:23:
[...]

Geen idee wat je huidige situatie is maar overstappen is hier vloeiend gegaan.
Ja, ik heb toen heel wat vragen hier gehad erover maar dat lag aan onze bekabeling e.d., niet aan Ziggo. Enige waar we last van hadden/hebben is dat ze hier ooit Solcon als mail gebruikten en nu mail moesten overzetten en aan contacten aangeven dat mailadres is gewijzigd.
Sypher schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:29:
[...]

Het is aangevraagd op 6 oktober, zou per 6 november in gaan (en de rest opgezegd zijn). Maar de brief zegt dat je het pakket "binnen 14 dagen" zal ontvangen, dus misschien komt het vandaag of morgen maar ik heb daar een hard hoofd in.
Bij het overstappen naar AiE hier was het pakket geloof ik de dag voor of op dezelfde dag als de ingangsdatum hier afgeleverd. Onder 'Mijn Ziggo' -> 'orders' (of zoiets) stond ook niets over onze bestelling.
Dus je hebt nog zo'n 14 dagen waarin de spullen afgeleverd kunnen worden; so no worries!

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 19-10-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
[...]

Nou dat zullen wel 14 werkdagen zijn he :)
Dus dan hebben ze nog zeker tot 25 oktober.
En dan nog, het komt vaker voor (bij mij ook) dat het pakket gewoon 1 of 2 dagen voor de opleverdatum binnenkomt.
Ik zie dus geen probleem, als je op 1 november nog niks binnen hebt zou je eens contact op kunnen nemen.
Overigens komt de bestelling van Alles-in-een vrijwel nooit onder "mijn bestellingen" te staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 19-10-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Piet91 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:34:
Bij het overstappen naar AiE hier was het pakket geloof ik de dag voor of op dezelfde dag als de ingangsdatum hier afgeleverd. Onder 'Mijn Ziggo' -> 'orders' (of zoiets) stond ook niets over onze bestelling.
Dus je hebt nog zo'n 14 dagen waarin de spullen afgeleverd kunnen worden; so no worries!
Dat geeft me juist meer worries want dan bestaat de kans dat het te laat komt en ik zonder internet zit.. ;(
Dennis-L schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:35:
[...]

Nou dat zullen wel 14 werkdagen zijn he :)
Dus dan hebben ze nog zeker tot 25 oktober.
En dan nog, het komt vaker voor (bij mij ook) dat het pakket gewoon 1 of 2 dagen voor de opleverdatum binnenkomt.
Ik zie dus geen probleem, als je op 1 november nog niks binnen hebt zou je eens contact op kunnen nemen.
Overigens komt de bestelling van Alles-in-een vrijwel nooit onder "mijn bestellingen" te staan.
Neem aan dat ze dagen bedoelen als ze dagen zeggen, anders hadden ze toch wel werkdagen aangegeven?

Snap niet dat het bij sommigen maar 4 dagen duurt en bij anderen veel langer. De situatie is precies hetzelfde, alleen het adres is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sypher schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:58:
Dat geeft me juist meer worries want dan bestaat de kans dat het te laat komt en ik zonder internet zit.. ;(
Zonder internet houd het leven op ofzo?

Met andere woorden: relax, het komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Sypher schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:58:
[...]

[...]

Neem aan dat ze dagen bedoelen als ze dagen zeggen, anders hadden ze toch wel werkdagen aangegeven?

Snap niet dat het bij sommigen maar 4 dagen duurt en bij anderen veel langer. De situatie is precies hetzelfde, alleen het adres is anders.
Nou dan bel je toch lekker :)
Verder hoef je je natuurlijk niks aan te trekken van de ervaringen van anderen....
Bij het grootste gedeelte komt het pakket iets voor of op de dag van oplevering.
Succes.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 19-10-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
[...]
Wat heb je nu dan? Als je al Ziggo hebt dan veranderd er in principe niets in apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
[...]

Wat moet er verkeerd gaan dan?
als je nu ADSL/IP-TV hebt dan zeg je dat toch gewoon pas op op het moment dat je over bent op Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05 10:08
[...]

Dan is het duidelijk. In de standaard bevestigingsbrief gaan ze ervanuit dat je het morgen wilt installeren bij wijze van. Als je het pakket in de toekomst wilt hebben (In jouw geval dus 6 November) komt het 1 á 2 dagen van tevoren aan. Maak je geen zorgen. Aan Ziggo-zijde ziet het goed uit wat je post dus tenzij PostNL het af laat weten komt het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Dennis-L schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:08:

Wat moet er verkeerd gaan dan?
als je nu ADSL/IP-TV hebt dan zeg je dat toch gewoon pas op op het moment dat je over bent op Ziggo.
Toen ik nog op de Casema helpdesk werkte (ja, ik weet het, dat was nog in het begin van deze eeuw),
kreeg ik geregeld telefoontjes van klanten waar het mis was gegaan bij overstappen of aanvragen. Klanten die afgesloten werden i.p.v. ander abbo, modems die niet werkten, smartcards die om de zoveel tijd afgesloten werden. Misschien dat het sinds de naamsverandering beter is geworden.

Mijn ADSL kan ik natuurlijk pas opzeggen als Ziggo werkt. Maar mijn televisie abbo zit al bij Ziggo.

Ik slaap er nog een aantal nachtjes over....

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Xyphoid schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:57:
[...]

Toen ik nog op de Casema helpdesk werkte (ja, ik weet het, dat was nog in het begin van deze eeuw),
kreeg ik geregeld telefoontjes van klanten waar het mis was gegaan bij overstappen of aanvragen. Klanten die afgesloten werden i.p.v. ander abbo, modems die niet werkten, smartcards die om de zoveel tijd afgesloten werden. Misschien dat het sinds de naamsverandering beter is geworden.

Mijn ADSL kan ik natuurlijk pas opzeggen als Ziggo werkt. Maar mijn televisie abbo zit al bij Ziggo.

Ik slaap er nog een aantal nachtjes over....
Ik had ook al tv bij ziggo voor ik overstapte naar AiE.
Ging niks mis, er verandert niks.
En je spreekt over het casema tijdperk.. het is inmiddels al 2012.
Maar goed, zelf weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:57
is best eng....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xyphoid schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:57:
Ziggo is hierin best goed geworden, bijna niet te geloven, maar al deze verhalen hierboven heb ik ook meegemaakt bij providers, ook bij @home in het verleden ,maar nu is het eigenlijk wel prima geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:34:
Ziggo is hierin best goed geworden, bijna niet te geloven, maar al deze verhalen hierboven heb ik ook meegemaakt bij providers, ook bij @home in het verleden ,maar nu is het eigenlijk wel prima geregeld.
Ik heb op dit moment nog niet zo'n haast om AiE aan te vragen, maar goed om te horen dat het in ieder geval beter geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-05 22:28
Sinds vandaag kan ik geen verbinding meer maken met internet. Heb een Cisco modem, het ds (downstream) lampje blijft knipperen en op mijn pc krijg ik de foutmelding dat de DNS-lookup is mislukt. Op mijn pc gebruik ik OpenDNS en op een ander apparaat de DNS-servers van Ziggo zelf en bij allebei heb ik geen internetverbinding dus aan de DNS-servers kan het niet liggen. Gebeld met Ziggo. Moet een monteur langskomen en dat kan pas op zijn vroegst dinsdagochtend. Waarschijnlijk is de modem kapot.

Iemand ondanks dat laatste toch nog een tip? :)

Al gedaan:
- DNS flush
- Modem en alle appraten uit- en aangezet
- Alle kabels opnieuw in de modem gestoken en gecontroleerd
- Router met de reset-knop gereset
- Router vanuit het configuratiescherm gereset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Is je iPad gejailbreakt?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

TomAtTweakers schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:45:
Sinds vandaag kan ik geen verbinding meer maken met internet. Heb een Cisco modem, het ds (downstream) lampje blijft knipperen en op mijn pc krijg ik de foutmelding dat de DNS-lookup is mislukt. Op mijn pc gebruik ik OpenDNS en op een ander apparaat de DNS-servers van Ziggo zelf en bij allebei heb ik geen internetverbinding dus aan de DNS-servers kan het niet liggen. Gebeld met Ziggo. Moet een monteur langskomen en dat kan pas op zijn vroegst dinsdagochtend. Waarschijnlijk is de modem kapot.

Al gedaan:
- DNS flush
Even uurtje van de spanning, dat wil nog wel eens helpen.....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
TomAtTweakers schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:45:

Al gedaan:
- DNS flush
Als je downstream lampje blijft knipperen is er iets met je signaal aan de hand.
Ziggo al gebeld?
Neem aan dat je eventuele splitters/versterkers al uitgesloten hebt door de modem rechtstreeks op je AOP aan te sluiten?
En even een simpele zoekopdracht leverde het volgende op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Atlas schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:49:
[...]

Is je iPad gejailbreakt?
Met Jailbreak zou het helemaal niet moeten werken. Dan krijg je een jailbreak melding van Ziggo in de app. Met TSprotect kan je overigens die check omzeilen.

Met jailbreak kan ik prima kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Er is nu nog behoefte aan Samsung C7140(A/B) bezitters om mee te doen aan de Pilot Ziggo Interactieve TV 2.0. Meer informatie is hier te vinden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Atlas schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:49:
[...]

Is je iPad gejailbreakt?
Geen jailbreak, de app werkt ook prima, ik moet alleen de stream elke 2 minuten opnieuw starten. Zonder uitzondering ook trouwens, ik kan er mijn stopwatch op zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 19:20
Mijn usenet van Ziggo gaat tegenwoordig echt onwijs traag. De snelheid schommelt nu ook constant tussen de 0 kb/s en 1 mb/s terwijl ik voorheen gewoon netjes constant op de max snelheid zat. Hebben meer mensen hier last van?
Torrents halen wel gewoon de max snelheid (rond de 7mb/s).
Misschien toch maar weer aan de payserver, maar ik had voorheen altijd genoeg aan de datalimiet van Ziggo zelf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Reckoner schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:32:
Mijn usenet van Ziggo gaat tegenwoordig echt onwijs traag. De snelheid schommelt nu ook constant tussen de 0 kb/s en 1 mb/s terwijl ik voorheen gewoon netjes constant op de max snelheid zat. Hebben meer mensen hier last van?
Misschien toch maar weer aan de payserver, maar ik had voorheen altijd genoeg aan de datalimiet van Ziggo zelf :(
Heb zelf geen ervaring met nieuwsgroepen van Ziggo, zit zelf al jaren bij supernews (dochter van giganews) voor €6,99 p/m.

Aangezien je het over een quotum hebt zul je P of B hebben.

Indien je P hebt dan klopt 1 MB/s wel, wat de verklaring is voor het schommelen weet ik niet.
  • AIE-E 16 mbit
  • AIE-P 8 mbit
  • AIE=B 0.8 mbit

[ Voor 11% gewijzigd door EWK op 20-10-2012 15:47 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 19:20
EWK schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:45:
[...]

Heb zelf geen ervaring met nieuwsgroepen van Ziggo, zit zelf al jaren bij supernews (dochter van giganews) voor €6,99 p/m.

Aangezien je het over een quotum hebt zul je P of B hebben.

Indien je P hebt dan klopt 1 MB/s wel, wat de verklaring is voor het schommelen weet ik niet.
  • AIE-E 16 mbit
  • AIE-P 8 mbit
  • AIE=B 0.8 mbit
Hmm is dat nieuw dan ofzo? Dat er opeens zo'n lage max snelheid op zit? Ik heb inderdaad AIE-P. Net stond m'n download trouwens 10 minuten gewoon op 0 kb/s, daarna 1 minuut op 1.2 mb/s en nu schommelt ie tussen 64 kb/s en 41 kb/s :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
De problemen met de newserver spelen nu al een week. Overigens, buiten de “spits” werkt het wel gewoon, dus zet de downloads gewoon in de planner en haal ze ’s nachts binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Wordt het eigenlijk niet eens tijd voor Deel 8?
De OP is niet echt meer op-naar-de-datum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Laatst online: 05-05 22:28
Dennis-L schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:39:
[...]

Als je downstream lampje blijft knipperen is er iets met je signaal aan de hand.
Ziggo al gebeld?
Neem aan dat je eventuele splitters/versterkers al uitgesloten hebt door de modem rechtstreeks op je AOP aan te sluiten?
En even een simpele zoekopdracht leverde het volgende op
Ziggo had ik al gebeld, zie vorig bericht. Splitters en versterkers zijn uitgesloten omdat het modem direct op AOP is aangesloten. Heb nog even de handelingen verricht die in je link stonden (waarvoor dank) maar ook dat leverde niets op. Het lijkt erop dat het modem of AOP naar de mallemoer is. Ik heb het opgegeven en wacht maar rustig de monteur af tot dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 08:34
TomAtTweakers schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:36:
[...]

Ziggo had ik al gebeld, zie vorig bericht. Splitters en versterkers zijn uitgesloten omdat het modem direct op AOP is aangesloten. .
Je hebt dus geen kabel tv in gebruik?

Of heb je stiekem toch een umu-01 op je AOP zitten? Dat is een splitter.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 16:06
Reckoner schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:32:
Yep hier hetzelfde probleem (Nieuwegein). Binnenkort maar eens aanmelden bij de SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-05 22:38
Hier (alkmaar) ook drama sinds 1-2 weken. Inmiddels overgestapt op payserver. Dan wel de volledige snelheid.
Speedtesten geven ook volledige snelheid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 06-05 20:52

Melkaz

Melkazar

Wat is er toch allemaal aan de hand met mijn verbinding thuis?

Utorrent aan(100+ torrents seeding)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2257093247.png

Utorrent uit(30 sec wachten nadat hij is afgesloten)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2257099741.png

Ik heb hier al enkele weken last van terwijl het daarvoor nooit een probleem was. Wordt er hier geknepen door Ziggo of zit er ergens een bottleneck in mijn netwerk dat in de knoop raakt door alle incoming connections van Utrorrent?

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TomAtTweakers schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:36:
Splitters en versterkers zijn uitgesloten omdat het modem direct op AOP is aangesloten.
Ik meen dat er altijd een splitter tussen moet of heeft de monteur het zo aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:33
Vraagje :)

Een familie lid heeft een Alles-in-1 Abbonement + Eredivisie Live.
Begrijp ik het nu goed dat wanneer je Eredivisie Live neemt via Ziggo, dat je dan ook "gratis" Eredivisie Live GO erbij krijgt?

Hij heeft de Eredivisie Live app gedownload, ingelogd met het Mijn Ziggo account maar vervolgens kun je geen Live wedstrijden kijken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Melkaz schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:45:
Wat is er toch allemaal aan de hand met mijn verbinding thuis?

Utorrent aan(100+ torrents seeding)
[afbeelding]

Utorrent uit(30 sec wachten nadat hij is afgesloten)
[afbeelding]

Ik heb hier al enkele weken last van terwijl het daarvoor nooit een probleem was. Wordt er hier geknepen door Ziggo of zit er ergens een bottleneck in mijn netwerk dat in de knoop raakt door alle incoming connections van Utrorrent?
Als jij meer dan honderd torrents gaat seeden met X connecties per torrent dan loopt je netwerk op het aantal connecties natuurlijk aardig vol. Ik weet niet hoeveel connecties je modem (en router!) moeten afhandelen maar dit is niet oneindig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 18:18
Flappie schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:08:

Begrijp ik het nu goed dat wanneer je Eredivisie Live neemt via Ziggo, dat je dan ook "gratis" Eredivisie Live GO erbij krijgt?

Hij heeft de Eredivisie Live app gedownload, ingelogd met het Mijn Ziggo account maar vervolgens kun je geen Live wedstrijden kijken.

Nee, dat moet je er gewoon bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 08:33
Adlermann schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:17:
[...]

Nee, dat moet je er gewoon bij kopen.
Dat vraag ik me af waarop dit op de Eredivisie Live website staat:

Eredivisie Live GO is vanaf 1 augustus automatisch beschikbaar voor Eredivisie Live abonnees van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Flappie schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:21:
[...]

Eredivisie Live GO is vanaf 1 augustus automatisch beschikbaar voor Eredivisie Live abonnees van Ziggo
Het is beschikbaar,
BMW en Ferrari is ook beschikbaar ....

Wil niet automagisch gratis betekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Flappie schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:21:
[...]

Het zou erbij moeten zitten ja: http://bestellen.eredivis...Ziggoupgrade/Default.aspx

Misschien contact opnemen met Ziggo?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Flappie schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:08:

Klopt dit hoort gratis te werken, ook voor live wedstrijden. Misschien dat het even duurt voordat ziggo en eredivisie live gelinked zijn.

Ik heb gisteren gewoon ADO - FC-Utrecht live via de app op m'n iphone zitten kijken en dat werkte prima.Voor live wedstrijden is wel een wifi verbinding vereist. Voor samenvattingen kan wel een 3G verbinding gebruikt worden, althans bij mij werkt dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 06-05 20:52

Melkaz

Melkazar

jongetje schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:11:
[...]

Als jij meer dan honderd torrents gaat seeden met X connecties per torrent dan loopt je netwerk op het aantal connecties natuurlijk aardig vol. Ik weet niet hoeveel connecties je modem (en router!) moeten afhandelen maar dit is niet oneindig.
Zoiets dacht ik dus ook ja. Maar om het toch te bevestingen/ontkrachten heb ik een 2e torrent client geïnstalleerd, één random torrent toegevoegd(utorrent staat uit natuurlijk) en weer dropt mijn snelheid naar het jaar 1999 snelheden.

Laatste optie is denk ik om de download pc rechtstreeks aan te sluiten aan het ziggo modem, want het kan ook de router zelf(crappy Cisco WRT320).

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 00:47
Sinds 2 dagen heb ik plotseling erg traag internet thuis (postcode 5993). Er zijn geen veranderingen aangebracht in ons netwerk in die tijd. Youtube filmpjes kan ik bijvoorbeeld niet laden, hij hangt na 2 seconden vast en verder laden doet hij niet. Ons abonnement bij Ziggo is internet Z3, hier zijn de snelheden via de speedtest van Ziggo (via bedraad netwerk):
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2cdvr6e.jpg

Ik heb het modem al enkele uren uitgezet, maar het mocht niet baten. Router opnieuw opstarten werkt niet, op andere computers exact hetzelfde probleem.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Marcel_ op 22-10-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Reckoner schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:51:
[...]

Hmm is dat nieuw dan ofzo? Dat er opeens zo'n lage max snelheid op zit? Ik heb inderdaad AIE-P. Net stond m'n download trouwens 10 minuten gewoon op 0 kb/s, daarna 1 minuut op 1.2 mb/s en nu schommelt ie tussen 64 kb/s en 41 kb/s :/
Yep, ook hier hetzelfde verschijnsel. Enorm traag: dacht dat ik aan mijn maandelijkse limiet zat, maar ik heb niet veel gedownload dus dat kan het eigenlijk niet zijn.

Die tip over 's nachts inplannen zal ik eens proberen, kijken of ik de downloads dan wel de volgende ochtend binnen heb...

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Marcel_ schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:57:
Sinds 2 dagen heb ik plotseling erg traag internet thuis (postcode 5993). Er zijn geen veranderingen aangebracht in ons netwerk in die tijd. Youtube filmpjes kan ik bijvoorbeeld niet laden, hij hangt na 2 seconden vast en verder laden doet hij niet. Ons abonnement bij Ziggo is internet Z3, hier zijn de snelheden via de speedtest van Ziggo (via bedraad netwerk):
[afbeelding]

Ik heb het modem al enkele uren uitgezet, maar het mocht niet baten. Router opnieuw opstarten werkt niet, op andere computers exact hetzelfde probleem.

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Wat zegt de storingspagina van Ziggo? Ik kan er niet naar kijken omdat je je volledige postcode niet vermeld.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 14:12

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik krijg dus een wifi-hotspot in huis... :|

Nou eerst maar eens de informatie van ziggo aanzien, denk dat ze dat wel via de post zullen communiceren.

Update: Ahh na iets beter gelezen te hebben, tis alleen de STAD Groningen eerst..,

[ Voor 9% gewijzigd door DerOllie op 22-10-2012 13:29 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 16:01
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:49:
[...]

Dat probleem heb ik niet. Wel veel andere vage dingen als soms geen connectie en net een melding dat ik geen tv mag kijken??? Maar nu doet hij het weer.

Die twitter stream die er nu inzit is erg vermakelijk, maar klopt het nu dat je handmatig die stream moet verversen met dat knopje linksboven (waarin een cijfer komt te staan hoeveel nieuwe berichten er zijn)?

Ik vind het maar een vreemd product, lijkt wel een beta versie. En iets instellen? Dat kan amper. Erg apart. En twitter is volgens de release notes een stuk beter? Yeah right, handmatig streams updaten tijdens het kijken? Gadver, welke gast dat bedacht heeft...

Een twitter integratie die veel beter is dan dit zou het afmaken, maar dit lijkt wel werk van een stagiair... Maar leuk die 28 zenders, dat is fijn. En nu uitbreiden naar mijn hele tv pakket. Dat moet mogelijk zijn te realiseren.
Jullie hebben schijnbaar geen last van 'mijn' probleem; met die nieuwe update kan ik (zelfs met mijn ziggo gebruikersnaam e.d ingevoerd) geen live tv meer kijken, want Ziggo vindt dat ik geen internet en televisie van hun heb, terwijl ik gewoon AiE heb. Niemand anders met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 00:47
Raven schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:05:
[...]

Wat zegt de storingspagina van Ziggo? Ik kan er niet naar kijken omdat je je volledige postcode niet vermeld.
Geen storing in mijn postcode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:23

vr6-only

Blub Blub

FreshMaker schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:26:
[...]

Het is beschikbaar,
BMW en Ferrari is ook beschikbaar ....

Wil niet automagisch gratis betekenen
Eredivisie Live GO is gewoon beschikbaar als je via Ziggo Eredivisie Live hebt afgesloten. Ik kan via eredivisie.nl aanmelden met mijn Ziggo gegevens en daar Live de wedstrijden volgen op de PC, tablet en iPhone. Normaliter betaal je daar 12 euro pm voor en is nu inderdaad gratis voor Ziggo Eredivisie Live abonnee's.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 04:53
Marcel_ schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:06:
[...]

Geen storing in mijn postcode...
dan een ticket inschieten bij ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-04 07:38
Ziggo ligt er hier in Amstelveen helemaal uit. Bellen heeft geen zin, je wordt verzocht later terug te bellen want ze hebben het te druk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPSMelvin
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07-2024
Sinds een week heb ik hier in Weert (Noord-Mid Limburg) last van een zeer trage connectie. Op de storingspagina van Ziggo staan alleen de problemen met televisie. Ik heb hier alles in 1 extra, en ik haal gemiddeld 5Mbps en ik max soms op 20 Mbps. Nog niet geprobeerd contact op te nemen..
Pagina: 1 ... 201 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!