Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Het is idd al +/- 2 jaar bekend dat de Alphacrypt modules niet meer ondersteund zullen worden. Geen kwestie van makkelijk geld verdienen, maar vanwege de invoering van CI+ protocol (Alphacrypt was nog CI). Klacht indienen gaat niks helpen..-Trouble- schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:16:
Nieuwe modem aangevraagd, aangezien we nog steeds op 20 Mbit zaten ipv op 40 of 50 Mbit.
En omdat we zenders missen, daar ook over gebeld (doorschakelen kon niet), en nu blijkt dus dat onze CI+ module niet meer ondersteund wordt. En dat we dan zelf even een nieuwe kunnen kopen. Let wel: tv gekocht in 2009, met deze module (Wascom). Per 2010 wordt die niet meer ondersteund. Dát is lekker zakendoen zeg. Het meisje aan de telefoon kon weinig voor ons doen, verwees me door naar het klachtenformulier en we zullen gebeld gaan worden. Het zal mij benieuwen wat ze gaan doen...
Verwijderd
Jeuj, nog meer mensen met veel te hoge snelheden. Gisteravond haalde ik zo'n 280 Mbit/s, continu en ook de router geeft dit netjes aanThunderNet schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:10:
Mijn 50mbit abbo wordt steeds sneller lijkt het wel, ik trek nu ruim 300mbit
[afbeelding]
zou misschien nu wel kunnen als vodafone het nu ook gaat aanbieden: nieuws: Vodafone komt met glasvezel-aanbod van 500Mbpsposttoast schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:23:
Ik vroeg hem trouwens of er nog een keer een upgrade aankomt voor de Extra klanten. Hij beweert dat we binnenkort naar 400mbit gaan. Toen ik hem vroeg wat er met upstream ging gebeuren gaf hij aan dat ze dit synchroon wilden gaan maken. 400/400 dus. Nu neem ik dit met een enorme bak zout, want ik kan me niet voorstellen dat een willekeurige monteur over dit soort concurrentiegevoelige kennis beschikt. Maar het zou wel leuk zijn
Verwijderd
Ik ben benieuwd voor hoe lang je dit nog hebt. Bij mij was het maandag afgelopen, nadat ik het Ubee modem uit moest zetten. Toen ik later de stroom er weer op deed kreeg ik 50 Mbit/s.Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:45:
Jeuj, nog meer mensen met veel te hoge snelheden. Gisteravond haalde ik zo'n 280 Mbit/s, continu en ook de router geeft dit netjes aan
Dus, ik zou er maar zuinig op zijn en dat modem voorzien van een backup stroomvoorziening
Dat is dan een fout van de verkoper.Ziggo is altijd erg duidelijk geweest: Alphacrypt wordt niet ondersteund. Maargoed, het werkt wel prima in een TV met een CI slot. Nog steeds.-Trouble- schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:42:
[...]
Raar verhaal dan dat ze aan lijn zei dat het daardoor kwam...
We hebben overigens voor de aanschaf gecontroleerd, en de module werd toen wel ondersteund want dat was juist essentieel voor mijn ouders. Dat ze er daarna mee gestopt zijn is gewoon beroerd voor ons.
De missende zenders zijn waarschijnlijk veroorzaakt vanwege het feit dat Ziggo een aantal zenders heeft omgezet naar QAM256 modulatie. Probeer gewoon eens alle zenders opnieuw in te scannen. Evt. met de TV rechtstreeks aan de AOP met een goede kabel.
QAM256 is gevoeliger voor storingen ivm QAM64 welke voorheen werd gebruikt. Ziggo zal binnenkort nog meer zender omzetten naar QAM256, dus... wellicht iets om rekening mee te houden.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ook deze heeft alles vervangen aan bekabeling voor de router (net zoals de vorige monteur deed). Echter niet de router zelf.
Wat hij anders heeft gedaan is een demper erbij plaatsen omdat het signaal TE sterk was waardoor er overload zou zijn en dus de snelheid keihard omlaag zakt.
Nu de derde dag met de voor de tweede keer venieuwde bekabeling/aansluiting met dempen en download lijkt tot nu toe goed te blijven. Zou het dan enkel een demper zijn die het oplost!?
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Draadloos is gewoon van heel veel factoren afhankelijk. Bekabeld zal je in principe netjes je 50mbit halen als je router dit aankan. Draadloos hangt af van:Southern Sun schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:29:
Wat is een beetje een normaal verschil tussen draadloze verbinding en via een internetkabel? Heb nu met Ai1+ zo'n 38mb/s waar 50 in m'n pakket zou zitten. Vind het wel een flink verschil.
* Heb je 802.11b (11mbit) 802.11g (54mgit) 802.11n (150/300/450mbit)?
* Deze snelheden zijn theoretische maxima en het zijn de bruto radiosnelheden. Praktisch maximum is de helft van de ze snelheden
* Wat is de afstand tussen je router/PC/Laptop
* Muren/plafonds welke in de weg zitten.
* Gekozen beveiliging
* Andere draadloze netwerken in de buurt op dezelfde frequentie
* Storingsbronnen
* Meerdere apparaten die dezelfde (draadloze) verbinding gebruiken.
Ergo: Het is erg moeilijk te zeggen. Als je je laptop één meter verzet kan het resultaat al heel anders zijn.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Zoek een redelijk 5GHz routertje en dito PCI-x kaartje op en klaar. Nette antenne erbij en je kan zelfs de 100mbit wireless voorbij gaan.Southern Sun schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:29:
Wat is een beetje een normaal verschil tussen draadloze verbinding en via een internetkabel? Heb nu met Ai1+ zo'n 38mb/s waar 50 in m'n pakket zou zitten. Vind het wel een flink verschil.
Zit je met een normale router en simpele laptop is 20-40mbit vrij normaal. Zit je er echter bovenop in een boerderij zonder andere wifi's dan kan je de 150mbit van N wel eens bijna gaan halen.
Edit:
Wat is handiger? Verhuizing doorgeven aan Ziggo of een nieuw abo? Lees wel eens horrorverhalen over mislukte verhuizingen... opzeggen en aansluiten is dan zo gedaan..
[ Voor 30% gewijzigd door Nox op 05-04-2012 20:35 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Nieuw abonnee kan alleen als je de naam van je partner dan opgeeft ipv je eigen naam (of andersom).NoxiuZ schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:14:
Wat is handiger? Verhuizing doorgeven aan Ziggo of een nieuw abo? Lees wel eens horrorverhalen over mislukte verhuizingen... opzeggen en aansluiten is dan zo gedaan..
Dat heeft wel een voordeel: je krijgt alles weer gratis en gratis monteur erbij
Ik ga ook maar eens terug naar alles in 1 basis ipv extra, die 5mb upload die ik meer heb wil ik wel inleveren tegen 332 MbitThunderNet schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:10:
[afbeelding]
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 21:21 ]
Verwijderd
Hoe zit het met als ik nieuwe achternaam heb? Kan ik dan probleemloos opzeggen en opnieuw lid worden van Ziggo en naadloos op elkaar laten aansluiten?Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:20:
[...]
Nieuw abonnee kan alleen als je de naam van je partner dan opgeeft ipv je eigen naam (of andersom).
Dat heeft wel een voordeel: je krijgt alles weer gratis en gratis monteur erbij
Edit: Lama... ik dacht dat Ziggo nog steeds korting gaf de 1e paar maanden, dat lijkt niet meer het geval te zijn...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 23:24 ]
Ik moest net ook serieus even goed kijken toen ik op mijn NAS keek. Het ging met 50mb per seconde.ThunderNet schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:10:
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door tiswat op 06-04-2012 00:01 ]
Normaliter stoot ik me nooit aan dezelfde steen, Ik zie bij Ziggo dezelfde arrogantie en zou liever een UPC of Caiway abonnement nemen, maar die kunnen\mogen niet leveren op mijn adres, Heel vreemd omdat ik wel een kan kiezen tussen ADSL, Telefoon of energieleverancier aanbieders.
Omdat Xs4all maar 4mbit op mijn adres kan leveren wordt ik - als ik tenminste een hogere snelheid wil hebben) - gedwongen om naar monopolist Ziggo over te stappen. Ik ben gaan zoeken binnen de spelonken van de Ziggo site. en heb veel antwoorden op vragen niet kunnen vinden.
(Is het overigens geen tijd voor een deel 8 met een nieuwe startpost? waar antwoorden van mijn vragen staan!!)
- Bij Xs4all heb ik een dual stack aansluiting met IP4 en IP6, Is dit ook het geval bij Ziggo? Voor de ""beste"" internet provider van ons land zou dit toch geregeld moeten zijn...... toch!!
- Krijg je bij Ziggo een (semi) vast IP4 adres ? Ik bezit nl een domein naam.
- ALS ik kies voor Ziggo, dan zal het de Alles in 1 plus abonnement zijn, Worden de genoemde snelheden echt gehaald of zijn dit maximaal mogelijke snelheden zoals bij ADSL?
- Hoe zit het met snelheid terugval, wanneer een buurjongen begint te downloaden. Kabel internet stond er om bekend dat je snelheid moest delen met de hele straat. Of heeft tegenwoordig iedereen eend dedicated connection.
- Ik begrijp vanuit de Ziggo site dat je alleen digitale TV kan ontvangen met een smartcard. Hoe zit dat bij meerdere TV's in huis, krijg je meerdere smartcards? Ik begrijp overigens het smartcard gebruik voor het basis pakket niet. Bij Caiwai hoeft dat niet, maar ja, die mag ik niet kiezen.
- Wil ik bestellen op de site staat dat er geen aansluitingskosten betaald hoeven te worden. Tijdens het invullen poppen opeens €29.95 aansluitkosten op. Hoe kan dat? Nieuwe klanten belasting!
- Houd ik mijn telefoonnummer?
- Ziggo is voor bellen naar het buitenland aanzienlijk duurder dan Xs4all. Kan er gebruik gemaakt worden van 0900 nummers van goedkope telecom aanbieders, of worden deze geblokkeerd?
Sorry voor mijn toonzetting, Ik ben allergies voor monopolisten en arrogantie, en zeker wanneer deze combinatie naar de beurs gaat. Dan worden de aandeelhouders belangrijker dan de klanten. Mogelijk dat antwoorden op deze vragen al voorbij zijn gekomen, maar ik moet bekennen dat ik geen 7000 posts heb doorgeakkerd
Alvast bedankt voor de evt. antwoorden
vr. gr. Pandit
- Bij Xs4all heb ik een dual stack aansluiting met IP4 en IP6, Is dit ook het geval bij Ziggo? Voor de "beste" internet provider van ons land zou dit toch geregeld moeten zijn...... toch!!
- Krijg je bij Ziggo een (semi) vast IP4 adres ? Ik bezit nl een domein naam.
- ALS ik kies voor Ziggo, dan zal het de Alles in 1 plus abonnement zijn, Worden de genoemde snelheden echt gehaald of zijn dit maximaal mogelijke snelheden zoals bij ADSL?
- Hoe zit het met snelheid terugval, wanneer een buurjongen begint te downloaden. Kabel internet stond er om bekend dat je snelheid moest delen met de hele straat. Of heeft tegenwoordig iedereen eend dedicated connection.
- Ik begrijp vanuit de Ziggo site dat je alleen digitale TV kan ontvangen met een smartcard. Hoe zit dat bij meerdere TV's in huis, krijg je meerdere smartcards? Ik begrijp overigens het smartcard gebruik voor het basis pakket niet. Bij Caiwai hoeft dat niet, maar ja, die mag ik niet kiezen.
- Wil ik bestellen op de site staat dat er geen aansluitingskosten betaald hoeven te worden. Tijdens het invullen poppen opeens €29.95 aansluitkosten op. Hoe kan dat? Nieuwe klanten belasting!
- Houd ik mijn telefoonnummer?
- Ziggo is voor bellen naar het buitenland aanzienlijk duurder dan Xs4all. Kan er gebruik gemaakt worden van 0900 nummers van goedkope telecom aanbieders, of worden deze geblokkeerd?
- Nope, niet mogelijk. Maar dan is mijn vraag; Waarom moet dat persé? Maak je nu ook uitgebreid gebruik van IPv6?
- Semi vast inderdaad, kan zijn dat je weken je IP houdt maar kan ook zijn dat het om de dag wisselt. Beste optie is dan om DynDNS ofzo te draaien
- Kabel is een totaal andere infrastructuur dan DSL. De snelheden die ze aangeven haal je dan ook. Alhoewel Ziggo in de AV specificeert dat ze er 10% naast mogen zitten
- Tegenwoordig geen issue meer. Althans niet in mijn kennisenkring. Een dedicated verbinding heb je niet. Vanuit het kastje bij jou in de straat deel je de uplink. Maar dat is ook zo met DSL vanuit de DSLAM dus dat veranderd niet zo heel veel gelukkig
- Je "krijgt" niet meerdere smartcards, wat je wel kan doen is de coax verdelen en een kabel naar boven trekken. Die smartcards dien je zelf aan te schaffen
- Daar zou ik over bellen als ik jou was, als ik het probeer via de site krijg ik geen aansluitkosten echter? "Nieuwe klanten belasting" zou ik het niet willen noemen
- Als jij dat wil ja, Ziggo kan nummerovername doen
- Kun je doen. Eventueel kun je ook VolopBellen Altijd pakken. Dan komt er 10 euro bij maar dan kun je wel onbeperkt vaste nummers bellen. In binnen en buitenland
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR 1 Locked QAM256 236000000 Hz 8.3 dBmV 40.1 dBmV 2 Locked QAM256 228000000 Hz 8.2 dBmV 39.7 dBmV 3 Locked QAM256 244000000 Hz 8.2 dBmV 39.9 dBmV 4 Locked QAM256 252000000 Hz 8.0 dBmV 40.1 dBmV 5 Locked QAM256 260000000 Hz 6.4 dBmV 40.5 dBmV 6 Locked QAM256 268000000 Hz 6.2 dBmV 40.5 dBmV 7 Locked QAM256 276000000 Hz 6.1 dBmV 40.4 dBmV 8 Locked QAM256 284000000 Hz 5.9 dBmV 40.4 dBmV Correctables Uncorrectables 514 3 Upstream Bonded Channels Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 36.2 dBmV 2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV 3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV 4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV |
Heb weer 's een boel packetloss.
1
2
3
| Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 521, ontvangen = 384, verloren = 137
(26% verlies). |
[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 06-04-2012 10:07 ]
Geen telefoonsignaal (wel internet + tv), regio Amersfoort
[ Voor 10% gewijzigd door Vhond op 06-04-2012 19:33 ]
Verwijderd
Hoe lang zou deze feest nog zo doorgaan?
Verwijderd
Dinsdag word internet opgeleverd van Ziggo ik heb zelf nog een nieuwe Ubee (modem zonder wifi) liggen.
Krijg daar meteen de activatiepagina op.
Maar in het installatiepakket zat het Ubee Wifi modem.
Welke van de twee zal ik activeren?
Die ene links.Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:31:
Kort vraagje.
Dinsdag word internet opgeleverd van Ziggo ik heb zelf nog een nieuwe Ubee (modem zonder wifi) liggen.
Krijg daar meteen de activatiepagina op.
Maar in het installatiepakket zat het Ubee Wifi modem.
Welke van de twee zal ik activeren?
Wil je geen wifi? heb je een eigen router er achter staan? Heb je 1 pc bedraad aangesloten?
A1E Basis
Modem reset gedaan.
Bedraad netwerk.
PC uitgesloten.
mijn Z2 isnu zelfs nog eens 10% sneller geworden, 55/7,8
Verwijderd
Ik heb zelf een goede draadloze router liggen.Johny_B schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:01:
[...]
Die ene links.
Wil je geen wifi? heb je een eigen router er achter staan? Heb je 1 pc bedraad aangesloten?
Een d-link dir-655.
Dus wifi zal ik denk ik toch laten uitschakelen.
Verwijderd

Trololo, het internet is nu voor ongeveer 50% gedownload. Als het met deze snelheid doorgaat heb ik morgenochtend het hele internet leeggedownload
Ik dacht al dat ik niet de enige was (@alle mensen hierboven met ook hoge snelheden). Ziggo, wilt u een verklaring afleggen?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 21:32 ]
Kan je ipv speedtesten ook een afbeelding maken van bv. torrents/nieuwsgroepen? Dan alleen natuurlijk de snelheid.Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 21:31:
[afbeelding]
Trololo, het internet is nu voor ongeveer 50% gedownload. Als het met deze snelheid doorgaat heb ik morgenochtend het hele internet leeggedownload
Ik dacht al dat ik niet de enige was (@alle mensen hierboven met ook hoge snelheden). Ziggo, wilt u een verklaring afleggen?
Verwijderd
Ik kom van xs4all en ben naar ziggo overgegaan en heb ook in het verleden problemen gehad, maar ik vind ziggo's dienstverlening beter dan die van xs4all. Nu basseer ik me wel op de situatie van 2 a 3 jaar geleden, maar de helpdesk van xs4all was toen een stuk minder dan bijv. 5 jaar geleden.pandit schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:08:
Ik ben allergies voor monopolisten en arrogantie, en zeker wanneer deze combinatie naar de beurs gaat. Dan worden de aandeelhouders belangrijker dan de klanten.
Ik heb een aantal keren een college gehad van een topman van kpn tijdens mijn studie en als je gezien had hoe die man aan het praten was, dan zat jij vast nu niet bij kpn. Zo leuk is dat bedrijf namelijk niet.
Ik heb trouwens om nog even terug te komen op je vraag een redelijk vast ip adres. Heb hem nu in iedergeval al diverse maanden (hij is gekoppeld aan mijn domeinnaam).
Ik heb geen aparte router. Er is nu overigens niks meer aan de hand, maar het kan zo weer op komen zetten.begintmeta schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:42:
LieveNiels, heb je'n router eventueel ook uitgesloten?
mijn Z2 isnu zelfs nog eens 10% sneller geworden, 55/7,8
Ik ben wel benieuwd wat het nou eigenlijk veroorzaakt. Zou het de 200+ Mbit mensen zijn die zorgen voor overload op het netwerk?
Dan hoop ik dat ze het heeeeel snel gaan oplossen, want ik heb alles in een plus (40Mb/s) en haal al twee weken maximaal 5Mb/sLieveNiels schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 09:54:
[...]
Ik heb geen aparte router. Er is nu overigens niks meer aan de hand, maar het kan zo weer op komen zetten.
Ik ben wel benieuwd wat het nou eigenlijk veroorzaakt. Zou het de 200+ Mbit mensen zijn die zorgen voor overload op het netwerk?Daar is echt iets fout aan het gaan. Misschien zijn de pieken op de drukke momenten nu gewoon te hoog aan het worden waardoor andere abonnementen er last van zou kunnen hebben?
Bij mij is het ook erg onstabiel.Cubic X schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 10:12:
[...]
Dan hoop ik dat ze het heeeeel snel gaan oplossen, want ik heb alles in een plus (40Mb/s) en haal al twee weken maximaal 5Mb/s![]()
.
Op Speedtest haal ik op het ene moment 5Mbps, dan weer 45Mbps, dan weer 22Mbps... en ga zo maar door.
Probeer onderstaande link, meer betrouwbaar.Stroopwafels schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:56:
[...]
Bij mij is het ook erg onstabiel.
Op Speedtest haal ik op het ene moment 5Mbps, dan weer 45Mbps, dan weer 22Mbps... en ga zo maar door.
http://www.bbned.nl/speedtest/
Faris schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:21:
[...]
Probeer onderstaande link, meer betrouwbaar.
http://www.bbned.nl/speedtest/

Lekker betrouwbaar zeg
@hierboven, dafuq! zometeen maar even de modem proberen te resetten
[ Voor 39% gewijzigd door megadoom op 08-04-2012 19:46 ]
zeker, zeker
je merkt dat die test binnen de seconde met resultaten komt? dat betekent dat de file die gedownload wordt om je snelheid te meten gewoon te klein is. je wilt een grote file pakken; op dezelfde pagina staat een 1000mb bin file .. download die eens en kijk dan wat je snelheid is.
24 maart ik de modem gereset, keurig 50Mbit download en 5 up. Ik helemaal happy. Paar dagen later geen enkele pagina vooruit te branden. Speedtest gedaan: 6Mb down. Modem gereset, leek weer in orde. Vandaag weer geen enkele pagina vooruit te branden. Tweakers laden duurt al enkele seconden. Net speedtest direct op de modem gedaan 1.2Mbit/s. Upload is nog hoger zelfs. Echt om te huilen. Ander utp kabel, modem 2x gereset, maar het blijft om te huilen. Ik denk bel es: is het superdruk. Nou het zal me niet verbazen.
Ik wacht het nog maar even af, maar dit is echt slecht. Zou je 25% erbij krijgen ga je per saldo naar 1/10e.
Postcode 6372
Zelfde probleem hier, 30 maart snelheidsverhoging, vanaf 2 april viel internet steeds weg..REDFISH schreef op maandag 09 april 2012 @ 11:43:
Ik ben dus niet de enige met snelheidsproblemen.
24 maart ik de modem gereset, keurig 50Mbit download en 5 up. Ik helemaal happy. Paar dagen later geen enkele pagina vooruit te branden. Speedtest gedaan: 6Mb down. Modem gereset, leek weer in orde. Vandaag weer geen enkele pagina vooruit te branden. Tweakers laden duurt al enkele seconden. Net speedtest direct op de modem gedaan 1.2Mbit/s. Upload is nog hoger zelfs. Echt om te huilen. Ander utp kabel, modem 2x gereset, maar het blijft om te huilen. Ik denk bel es: is het superdruk. Nou het zal me niet verbazen.
Ik wacht het nog maar even af, maar dit is echt slecht. Zou je 25% erbij krijgen ga je per saldo naar 1/10e.
Postcode 6372
Na een telefoontje met de mededeling dat we hebben bijgehouden hoe vaak de boel er uit viel hebben zouden ze een monteur sturen. Deze komt morgen langs, ben benieuwd of die wat kan vinden, want als we wel internet hebben is het vaak ook een veel lagere snelheid. Behalve gisteravond, en vandaag doet hij het ook nog vreemd genoeg....
Postcode 8713 overigens
[ Voor 8% gewijzigd door flessuh op 09-04-2012 11:56 ]
Hebben wij ook gehad.. De monteur gaf aan dat de modem van ons niet de laatste firmware had gekregen van Ziggo. Daardoor werd de modem instabiel en haalde ik maar minimale snelheden en was de verbinding brak.flessuh schreef op maandag 09 april 2012 @ 11:55:
[...]
Zelfde probleem hier, 30 maart snelheidsverhoging, vanaf 2 april viel internet steeds weg..
Na een telefoontje met de mededeling dat we hebben bijgehouden hoe vaak de boel er uit viel hebben zouden ze een monteur sturen. Deze komt morgen langs, ben benieuwd of die wat kan vinden, want als we wel internet hebben is het vaak ook een veel lagere snelheid. Behalve gisteravond, en vandaag doet hij het ook nog vreemd genoeg....
Postcode 8713 overigens
De monteur heeft handmatig de nieuwe firmware erop geknald en toen was alles weer helemaal zoals het moest.
Kun je zoiets ook zelf doen? Heb eigenlijk geen zin om de Ziggo molen in te gaan.elma_illusion schreef op maandag 09 april 2012 @ 11:59:
[...]
Hebben wij ook gehad.. De monteur gaf aan dat de modem van ons niet de laatste firmware had gekregen van Ziggo. Daardoor werd de modem instabiel en haalde ik maar minimale snelheden en was de verbinding brak.
De monteur heeft handmatig de nieuwe firmware erop geknald en toen was alles weer helemaal zoals het moest.
Nieuw Ubee modem
Hardware Version 3.9.2
Software Version 9.9.2008
[ Voor 6% gewijzigd door LieveNiels op 09-04-2012 12:22 ]
Drama eerste klas.
Modem wil de snelheid niet vasthouden, gaat ongeveer 2 minuten op volle snelheid (120mbit) en haal daarna nog niet eens 1mbit.
Weer resetten en weer 2 minuten goed.
Maar gelukkig ben in niet de enige. Hoef ik het probleem dus niet bij mij intern te zoeken.
Het nieuwe abonnement zal morgen al in gaan - en afgelopen zaterdag had ik de nieuwe bevestigingsbrief nog steeds niet binnen. Even gebeld, en men kon de brief ook per mail versturen. Met de gegevens uit die brief kon ik gisteren m'n modem al activeren en ook digitale TV-on-demand werkt goed.
Nu morgen even afwachten of de telefonie het ook goed doet.
Even een tip voor mensen die een Cisco 8485DVB bij hun alles-in-een hebben, in combinatie met een Logitech Harmony: bij mij werkte dat niet vlekkeloos. Om de een of andere reden vond de Logitech software het nodig om bij het opstarten van de activiteit de Cisco op 'tuner' te zetten, wat bij mij neerkwam op de TV op de analoge input te zetten. Kwestie van bij de activiteit een extra IR-commando toe te voegen bij het opstarten van de activiteit: TV naar de juiste digitale input.
Oh, even snel gemeten: activeren van m'n modem leverde gewoon een 51Mbit/4.7Mbit verbinding op... geen 200+, helaas. Regio Nieuwegein dus.
@home.nl blokkeert Mailchimp? Waar kan ik naartoe?
Gaat over emailblacklists bij Ziggo... en een niet bepaald meewerkende ziggo afhandeling.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
De UMU eruit halen heeft als gevolg een goed, artifactvrij beeld. UMU erin geeft gezeik. Nieuwe UMU gehad, niks aan de hand. Zou het iets van een te zwak signaal zijn of zou het intern nog iets kunnen zijn? Coaxkabel die er ligt is erg dik en met koper schildje en gietijzeren stekkers, dus ik denk niet dat het probleem daar zit (is ook een meter of 10 in totaal).
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Gebruik je naast de UMU ook nog een splitter of versterker?NoxiuZ schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 01:07:
Iemand een idee wat het probleem kan zijn bij artifacts op Net5HD/RTL5HD enz. met een CI+ module?
De UMU eruit halen heeft als gevolg een goed, artifactvrij beeld. UMU erin geeft gezeik. Nieuwe UMU gehad, niks aan de hand. Zou het iets van een te zwak signaal zijn of zou het intern nog iets kunnen zijn? Coaxkabel die er ligt is erg dik en met koper schildje en gietijzeren stekkers, dus ik denk niet dat het probleem daar zit (is ook een meter of 10 in totaal).
Het ligt iig aan je binnenhuisbekabeling.
Probeer een andere coax kabel.
Je hoeft geen extra commando toe te voegen. Je moet de activiteiten handmatig aanmaken en dan juiste instellingen kiezen. Blijkbaar gaat er bij jou iets anders fout want je TV gaat op de analoge input en dat heeft niets met de Cisco te maken.vanaalten schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:44:
Even een tip voor mensen die een Cisco 8485DVB bij hun alles-in-een hebben, in combinatie met een Logitech Harmony: bij mij werkte dat niet vlekkeloos. Om de een of andere reden vond de Logitech software het nodig om bij het opstarten van de activiteit de Cisco op 'tuner' te zetten, wat bij mij neerkwam op de TV op de analoge input te zetten. Kwestie van bij de activiteit een extra IR-commando toe te voegen bij het opstarten van de activiteit: TV naar de juiste digitale input.
Alles is bekabeld aangesloten. Vorige verhoging was het even resetten en klaar. Ik wacht nog maar even als als ik het zo lees. Bij de helpdesk kom ik in de wacht en of ik daar verder kom?
(regio Horst a/d Maas btw)
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Inloggen op "Mijn Ziggo", staat bij je productgegevens als ik me niet vergis.VAnTurenhout schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:10:
(ben trouwens die url kwijt waar je kunt zien hoeveel je al gebruik gemaakt hebt van de 50 Gb data)
Echter.... Betrouwbaardheid van dat metertje is 0, zo heb ik proefondervindelijk vastgesteld
Sometimes you need to plan for coincidence
zeker, zeker
Volgens deze tabel moet je met 8mbit kunnen downloaden.ozzynator schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:24:
kan ik met mijn ai1+ abo bij de newsserver van ziggo gewoon op volle sneldheid downloaden, of zit er een limiet aan? Begrijp de uitleg op hun eigen site namelijk niet helemaal.
Persoonlijk vind ik die tabel redelijk te lezen
zeker, zeker
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Voor het downloaden is het uitstekend. Maar voor 'snel' uploaden is het niet echt geschikt. Bij het snelste abonnement wordt er maar 10 mbits geleverd. Kan natuurlijk ook zo zijn dat dit snel genoeg voor jou is.galaxy366 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:37:
Ik wil heel graag overstappen, voor de snelle internet zodat ik videos sneller kan uploaden, Livestreamen, en sneller downloaden. Is Ziggo een beetje goed?
Blijft gewoon werken.Beatboxx schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:15:
Nog een vraagje, aan mijn Ubee modem&router zit op lan poort 1 dus mijn E4200. Als mijn modem in pass-through modus wordt gezet, blijft internet via mijn eigen router afaik gewoon werken. Maar hoe zit 't met telefoon, verbonden aan mijn ubee?
En een dubbele bevestiging: je Ziggo telefonie met je telefoon aangesloten aan het Ubee modem blijft gewoon werken zodra het modem in 'bridge' mode wordt gezet door de helpdesk. Afgelopen weekend uitgetest!Beatboxx schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:15:
Nog een vraagje, aan mijn Ubee modem&router zit op lan poort 1 dus mijn E4200. Als mijn modem in pass-through modus wordt gezet, blijft internet via mijn eigen router afaik gewoon werken. Maar hoe zit 't met telefoon, verbonden aan mijn ubee?
(en heb net vanavond m'n Linksys SPA3102 VoIP-kastje aan m'n eigen router gehangen: telefoon aan de 3102 telefoon uitgang, Ubee Line-1 poort met de PSTN poort van de 3102 verbonden... kan nu bellen via Ziggo, of bellen via VoIPBuster door eerst een '9' te draaien. Leuk hobbyspul, al die dingen in de meterkast!
Morgen maar eens *Gruwel* bellen met Ziggo. Uiteraard is er niets aan de hand tijdens kantooruren. Zal dus wel lastig uitleggen worden.
edit:
Staat trouwens op de config pagina van het modem dat er al 37 "t3 time-outs" zijn geweest. Dat zal de boosdoener wel zijn denk ik?
[ Voor 21% gewijzigd door LieveNiels op 11-04-2012 22:20 ]
Maar waarom dan tijdens kantooruren bellen? De helpdesk is tot 22:00 's avonds bereikbaar. En als je telefonie hebt van Ziggo, is bellen via 1200 nog gratis ook.LieveNiels schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:05:
Jeej! Alweer 0,9Mbit up én down. Begint nu echt vervelend te worden. Je kunt met 1Mbit tegenwoordig helemaal niks meer.
Morgen maar eens *Gruwel* bellen met Ziggo. Uiteraard is er niets aan de hand tijdens kantooruren. Zal dus wel lastig uitleggen worden.
De on demand versie via uitzending gemist bevat maar 6 films ofzo...
series zijn ook niet echt leuk, daarnaast begint het allemaal niet bij seizoen 1...
Ik ga het op deze manier weer opzeggen, dit stelt niets voor en is totaal geen alternatief voor downloaden via nieuwsgroepen. Het had meer zoals netflix moeten zijn. De eerste twee maanden zijn gratis, daarna is het de deur uit...
Ook het aanbod zelf is om te huilen, al die drama's. Welgeteld één actiefilm: battle los angeles... That's it...
Aanfluiting!
Tja, dat had je natuurlijk kunnen verwachten als je op hun site had gekeken: http://www.itshbo.nl/dfrenner schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:51:
Ook het aanbod zelf is om te huilen, al die drama's. Welgeteld één actiefilm: battle los angeles... That's it...
Aanfluiting!
Voor het on de mand overzicht: http://www.itshbo.nl/schedule/vertical_od
Ach ja, ik werd gebeld met het 2 maanden gratis aanbod, dus ik heb de site nooit bekeken. Ze hebben nu 1 maand om het geheel te verbeteren, anders ben ik weer weg...job schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:56:
Tja, dat had je natuurlijk kunnen verwachten als je op hun site had gekeken: http://www.itshbo.nl/
Voor het on de mand overzicht: http://www.itshbo.nl/schedule/vertical_od
Echter ik lees hier een aantal problemen en heb de volgende vraag; stel het Ubee modem werkt niet lekker kun je dan eenvoudig weer het oude modem aansluiten (Motorola in mijn geval)?
Je oude motorola moet namelijk ook weer geactiveerd worden zodra je die weer terug aansluit.
[ Voor 72% gewijzigd door job op 11-04-2012 23:03 ]
Thx. Ok, dan maar hopen dat het goed gaat met de Ubee.job schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:02:
Volgens mij gaat je dat alleen lukken met hulp van de helpdesk.
Je oude motorola moet namelijk ook weer geactiveerd worden zodra je die weer terug aansluit.
Morgen maar eens aansluiten en gelijk de helpdesk bellen om m in bridge mode te laten zetten.
Bedankt voor de tip! Toch wel uitzonderlijk dat je tot zo laat kunt bellen. Had ik niet verwacht, en dus ook niet opgezocht.TFHfony schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:29:
[...]
Maar waarom dan tijdens kantooruren bellen? De helpdesk is tot 22:00 's avonds bereikbaar. En als je telefonie hebt van Ziggo, is bellen via 1200 nog gratis ook.
Je ziet richting middernacht de snelheden steeds meer oplopen. Kan bijna niet missen dat er hier in pc8701 een licht capaciteitsprobleempje is.
[ Voor 15% gewijzigd door LieveNiels op 11-04-2012 23:28 ]
Probeer het ding gewoon eerst eens uit ipv hem meteen in bridge modus te zetten.Yihaaa schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:09:
Thx. Ok, dan maar hopen dat het goed gaat met de Ubee.
Morgen maar eens aansluiten en gelijk de helpdesk bellen om m in bridge mode te laten zetten.
Bij de meeste mensen werkt hij probleemloos. Ik zou niet weten waarom je gelijk zonder te testen het gigabit switch gedeelte en wireless-n gebeuren uit laat schakelen zonder reden.
Ik krijg met verschillende 10000MB.bin op diverse sites rond de 25MB/s. Dat zou ruim 200Mbit/s zijn. Kan dat überhaupt?
Ik heb een Alles in 1 Plus-lijntje in het regiogebied dat sinds de verhoging bij meerdere mensen enorme snelheden geeft.
[ Voor 17% gewijzigd door MsG op 12-04-2012 02:56 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
6MB/s is bij mij de echte max.MsG schreef op donderdag 12 april 2012 @ 02:24:
Welke snelheid krijgt men als men deze file (10GB) download: mirror.leaseweb.com/speedtest/10000mb.bin
Ik krijg met verschillende 10000MB.bin op diverse sites rond de 25MB/s. Dat zou ruim 200Mbit/s zijn. Kan dat überhaupt?
Ik heb een Alles in 1 Plus-lijntje in het regiogebied dat sinds de verhoging bij meerdere mensen enorme snelheden geeft.
nu zelfs 35,5MB/s.
AiE Plus Regio Twente
Geluksvogel. Is er ook wat met je upload aan de hand of enkel de download?MsG schreef op donderdag 12 april 2012 @ 02:24:
Welke snelheid krijgt men als men deze file (10GB) download: mirror.leaseweb.com/speedtest/10000mb.bin
nu zelfs 35,5MB/s.
[afbeelding]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik wil gewoon mijn eigen router blijven gebruiken. Ik kan daar makkelijk portforwarding etc op instellen.job schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:25:
[...]
Probeer het ding gewoon eerst eens uit ipv hem meteen in bridge modus te zetten.
Bij de meeste mensen werkt hij probleemloos. Ik zou niet weten waarom je gelijk zonder te testen het gigabit switch gedeelte en wireless-n gebeuren uit laat schakelen zonder reden.
Heeft ook gigibit gedeelte.
Als ik uiteindelijk terug wil vraag ik de Ziggo helpdesk op ze de bridge functie weer ongedaan willen maken...
Nope upload is keurig begrensd op 5Mbit/s.Rubenus schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:33:
[...]
Geluksvogel. Is er ook wat met je upload aan de hand of enkel de download?
Er zijn 2 of 3 andere posters in dit draadje die hetzelfde hebben; woon je in of in de omgeving van Groningen?
http://specs.tweak.to/5253
Dat was dus het voordeel van ADSL, altijd stabiel en dezelfde snelheid!
Edit:
ziggo speedtest gedaan en down 7,1 mbit; up 3,2 mbit...
Bij speedtest.nl krijg ik hele wisselende resultaten tussen de 200kb en 2000kb per seconde
[ Voor 26% gewijzigd door BlakHawk op 12-04-2012 12:02 ]
Speedtest.nl is dan ook een zeer onbetrouwbare test en geeft ook bij mij wisselende resultaten. Speedtest.net of de test van ziggo die jij geprobeerd hebt geven aardig betrouwbare resultaten, maar een handmatige BBned speedtest is nog altijd de beste. BBned speedtestdfrenner schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:57:
Ik zit er tevens aan te denken om mijn abonnement weer te verlagen naar 10mbit, mijn snelheden liggen vaker beneden de 10 mbit dan daarboven...
Dat was dus het voordeel van ADSL, altijd stabiel en dezelfde snelheid!
Edit:
ziggo speedtest gedaan en down 7,1 mbit; up 3,2 mbit...
Bij speedtest.nl krijg ik hele wisselende resultaten tussen de 200kb en 2000kb per seconde
Jup, Vinkhuizen. Ik las het inderdaad, Gravenburg en Hoogkerk; praktisch om de hoek. Ben benieuwd hoelang dit zo blijft :-). Met torrents haal je zoiets toch nooit dus het directe voordeel is bij mij een beetje weg. had liever 25MB/s upload :-).Sjowhan schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:42:
[...]
Er zijn 2 of 3 andere posters in dit draadje die hetzelfde hebben; woon je in of in de omgeving van Groningen?
Grappig dat bij zoveel MBIT een 1000MB testbestand al te snel gaat voor een goede meting en ik op zoek moest naar 10.000MB bin files.
[ Voor 12% gewijzigd door MsG op 12-04-2012 12:16 ]
Ik bedoelde ook .net.Rubenus schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:12:
Speedtest.nl is dan ook een zeer onbetrouwbare test en geeft ook bij mij wisselende resultaten. Speedtest.net of de test van ziggo die jij geprobeerd hebt geven aardig betrouwbare resultaten, maar een handmatige BBned speedtest is nog altijd de beste. BBned speedtest
Even snel geprobeerd: tussen de 500 en 700KB per seconde
Nadat duidelijk was dat ik alles al uitgesloten had, komt er direct morgenmiddag al een monteur. Valt me niks tegen eerlijkgezegd.
Hopen dat die meneer wat kan vinden.
heb ik ook wel eens gehad, geen beeld op de tv, gebeld, dag erop gelijk een monteur aan de deur. Kan dat hij toevallig net in de buurt is of woont en dat ze je dan als "laatste" afspraak nog in kunnen plannen.LieveNiels schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:29:
Nadat duidelijk was dat ik alles al uitgesloten had, komt er direct morgenmiddag al een monteur. Valt me niks tegen eerlijkgezegd.![]()
Hopen dat die meneer wat kan vinden.
zeker, zeker
Ik weet dat het er aan zit te komen, maar kon er verder weinig over vinden. Hoop ook dat mijn coaxkabeltje voldoende foutvrij is...beetje dun en onder de plakplinten weggewerkt
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb net gebeld met hun en wat dingen nagevraagd.
Je kunt het alles in 1 bestellen en een maand later weer opzeggen.
Een minimale contractsduur is er niet.
De Recorder mag je dan houden, blijft je eigendom.
Dus wat ik wil gaan doen is mijn ADSL behouden en het ziggo pakket latem komen.
Valt het tegen zeg ik gewoon op, heb ik dan wel die recorder van €500 voor €99.
Dat overschakelen doet Ziggo voor jou. Jij merkt of niets (jippie!) of blokjes in beeld (tijd voor nieuwe kabels/connectoren).The Eagle schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:20:
Hoe weet ik eigenlijk of en wanneer ik naar QAM265 over moet schakelen
Ik weet dat het er aan zit te komen, maar kon er verder weinig over vinden. Hoop ook dat mijn coaxkabeltje voldoende foutvrij is...beetje dun en onder de plakplinten weggewerkt
[ Voor 95% gewijzigd door ozzynator op 12-04-2012 19:52 ]
zeker, zeker
Ik kan me niet voorstellen dat dat zomaar kan.danny230681 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:30:
@Crazyans,
Ik heb net gebeld met hun en wat dingen nagevraagd.
Je kunt het alles in 1 bestellen en een maand later weer opzeggen.
Een minimale contractsduur is er niet.
De Recorder mag je dan houden, blijft je eigendom.
[ Voor 13% gewijzigd door haakjesluiten op 12-04-2012 19:31 ]
Wat is de contractduur van Alles-in-1?
De abonnementen van Ziggo zijn elke dag opzegbaar. Houd rekening met een opzegtermijn van 1 maand. Deze termijn gaat in op de dag dat Ziggo uw opzegging ontvangt. Opzegging op 13 mei betekent dat 12 juni de eerst mogelijke einddatum van het abonnement is. Uiteraard is het ook mogelijk een latere einddatum te kiezen.
Als je het abonnement bent aangegaan via een specifieke aanbieding dan blijft de overeengekomen abonnementsduur (meestal 1 jaar) van toepassing. Je kunt je abonnement dan voor het eerst opzeggen tegen het einde van de (minimale) abonnementsduur. Ook hierbij geldt een opzegtermijn van 1 maand.
staat op de ziggo site, kan alleen geen linkje gemaakt krijgen.
zeker, zeker
Dit topic is gesloten.
![]()
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!