Morgen gaat (alweer) een monteur langskomen van Ziggo om het langlopende probleem van de wegvallende download snelheid op te lossen.
God wat is bellen naar Ziggo ongelooflijk irritant zeg. Elke keer moet je hetzelfde verhaal houden, elke keer moet je uitleggen wat het probleem is en elke keer moet je dezelfde handelingen verrichten (maak modem stroomloos, haal kabels eruit, etc). Noteren ze niks bij Ziggo in het systeem ofzo?
De vorige monteur had alle bekabeling vervangen omdat dit nog de originele bekabeling was van de vorige router. Echter heeft dit niet mogen baten, de snelheid van mijn huidige 50Mbit lijn valt gewoon bijna elke uur terug naar 0.6Mbit (oftewel onwerkbaar).
Ook het feit dat met de oude router 6 jaar lang nooit geen problemen waren met de verbinding geeft al aan dat het crappy Ubee Router het probleem is en niet de bekabeling, PC, draadloos of wat voor andere excuses ik hoor als ik met Ziggo bel.
Voorbeeld van gesprek/vragen met Ziggo helpdesk medewerkers:
Ziggo: Meneer, u weet dat draadloos minder snel is dan bekabeld.
- Zucht, ja dat weet ik, mijn PC zit immers enkel bekabeld aangesloten.
Ziggo: Welk besturingssysteem draait U?
- XP, Vista en win7, bij alle PC's, zowel draadloos als bekabeld zakt de internet snelheid tot onder de 1Mbit/s.
Ziggo: U moet het router resetten dat verhelpt dit probleem, ik weet het zeker.
- De router heb ik meermaals een reset gegeven, stroomloos gemaakt en totaal afgekoppeld. Ook is alles nieuw bekabeld en vervangen behalve de router. TV en telefoon werken 100% perfect.
Ziggo: Dan heeft u vast een virus op uw PC.
- Zoals ik al vaker gezegd heb, op alle PC's, zowel bekabeld als draadloos zakt de verbinding weg. Zelfs op mijn 3 mobiele telefoons nauwelijks verbinding!
Ziggo: U weet dat internet is als een snelweg? Als er veel mensen op de snelweg zitten krijg je file's en wordt de doorstroom traag.
- Sorry, maar u weet dat het nu 11.00 's ochtends is en het is nog traag. Er staat geen auto in de straat, iedereen is aan het werk. Bovendien is dit probleem op elk moment van de dag, zelfs om 4 uur 's nachts.
Nu zijn de Ziggo hulplijn medewerkers vast verplicht dit soort vragen te stellen maar je wordt er gewoon moe van om elke keer opnieuw te moeten verdedigen dat het niet aan je PC, aansluiting of andere ongein ligt maar aan het nieuwe Ubee router.