Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:53

Entity

9000rpm

@-Magnat-
Wat voor encryptie gebruik je? Kennis van me kwam ook niet verder dan +/- 20mbit op Wireless en dat kwam door WEP encryptie. Met WPA2 ging het ineens wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank76NL schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:24:
De snelheidsverhoging werkt (nog) niet voor mij (modem gereset). Werkt het alleen met het nieuwe type modem? Had ik die niet al moeten hebben?
Als je een motorola of scientific atlanta hebt zal je die 50mbit inderdaad niet halen.
(ik gok dan even dat je het over alles in 1 plus hebt).

De ubee modems (ook de oude) zijn snel genoeg.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 31-03-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

-Magnat- schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:33:
Hmm kom er net achter als ik mijn laptop met draad aansluit op de modem ik wel gewoon 50Mbs heb O+ Sorry Ziggo :D
Dus of de laptop of mijn router is de bottleneck...denk de laptop maar 802.11g moet toch ook 54Mbs kunnen halen.
54 is de theoretische max, je zult altijd overhead hebben, zoals ruis en anderen die bijvoorbeeld hetzelfde kanaal gebruiken. Je mag blij zijn als je 30mbit haalt met wifi. Encryptie maakt hierbij niets uit, tenzij het bugged is in de firmware van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-10 19:52
Gaat hem niet worden idd. Had encryptie uitgezet om te testen maar dan nog komt hij niet verder dan 23Mbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-10 15:17

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

CptChaos schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:46:
[...]
54 is de theoretische max, je zult altijd overhead hebben, zoals ruis en anderen die bijvoorbeeld hetzelfde kanaal gebruiken. Je mag blij zijn als je 30mbit haalt met wifi. Encryptie maakt hierbij niets uit, tenzij het bugged is in de firmware van de router.
30mbit max op wifi? Ik heb mn laptop ook op wifi aangesloten en haal gewoon 50mbit hoor. Of bedoel je dat in zijn specifieke situatie?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cybpraetorian schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:42:
30mbit max op wifi? Ik heb mn laptop ook op wifi aangesloten en haal gewoon 50mbit hoor. Of bedoel je dat in zijn specifieke situatie?
Nou niet zozeer over zijn specifieke situatie. Jij hebt schijnbaar een zo goed als idealistische situatie voor de wifi, weinig ruis in de buurt waardoor performance flink dropt en je zit denk ik met jouw laptop in de kamer op een paar (centi)meter afstand van de router of accesspoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:53
Cybpraetorian schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:42:
[...]

Maar dat is heel waarschijnlijk geen wireless G, ik denk dat jij wireless N hebt en dan zou het wel mogelijk kunnen zijn :P

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

CptChaos schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:45:
[...]

Nou niet zozeer over zijn specifieke situatie. Jij hebt schijnbaar een zo goed als idealistische situatie voor de wifi, weinig ruis in de buurt waardoor performance flink dropt en je zit denk ik met jouw laptop in de kamer op een paar (centi)meter afstand van de router of accesspoint?
Ik zit zeker een 3,5meter van de modem af, met vele betonnen muren en leidingen er tussen, nieuwbouwhuis. De laptop is 3 jaar oud, de signaal sterkte is uitstekend volgens windows. Als 3,5 meter dichtbij is dan klopt het :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-10 15:56
Mental schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:32:
Sinds de snelheidsverhoging hier alleen maar problemen met mijn upload snelheid icm mijn Linksys e3000 router.. van de 5mbit die het zou moeten worden hield ik 1.7 over, hiervoor had ik strak 4mbit.
Laptop direct aangesloten op modem en ik kreeg netjes 4,8mbit.
Niets aan de hand met Ziggo dus zou je zeggen
Ik kwam er achter dat als ik de MTU niet op auto liet staan maar handmatig op 1500 zette dat de upload stabiel werd (en nog steeds is).
Heb dit wel eerder gelezen / gehoord maar zelf nooit last van gehad, kwam gelukkig ineens bij me op.
En bedankt ziggo, bijna nieuwe router gekocht.. grapjurken.
En dit had je zelf niet eerder zelf kunnen instellen? Waarom meteen op de achterste poten en Ziggo de schuld geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 18:31
TFHfony schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:25:
Ik vraag me af of dit inderdaad wel kan: Wel je nummer willen laten porteren, maar niet de lijn laten opzeggen. Volgens mij is het het of beiden, of geen van twee....
Ah, ik was wat onduidelijk in m'n post (niet tijdens het bestellen trouwens): ik wilde m'n nummer en telefonie overzetten naar Ziggo, maar het ADSL van een andere provider houden. Dat kan gewoon, technisch zijn die niet gekoppeld. Telefonie van KPN mag door Ziggo opgezegd worden, maar ADSL regel ik zelf, wanneer alles werkt.
vanaalten schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:02:
Prutsers zijn het... PRUTSERS!
<afreageermode>
(knip, rant over de admin-afdeling van Ziggo)
</afreageermode>
Het vervolg... zucht...
Er bleek op mijn adres een abonnement actief voor analoge TV (klopt, al jaren) en er stond een verzoek open voor nummerportering van KPN naar Ziggo. Toch knap, een telefonienummer overzetten naar een analoge TV abonnement.
Na overleg heeft Ziggo die porteringsaanvraag opgezegd en los daarvan een complete bestelling voor alles-in-een gedaan - zonder het hardware-pakket, dat ik immers al heb. En nu inclusief nummerportering! Helaas wel pas 10 april werkend, maar goed - dat overleef ik nog wel.

De paar keer dat ik de technische helpdesk sprak kwamen ze behoorlijk kundig over. De keren dat ik de administratie/verkoopdesk aan de telefoon had was een stuk minder positief. Problemen snappen, daar hebben ze het moeilijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zo, de overstap naar Ziggo is een feit :)

Van Telfort:

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1695692468.png

Naar Ziggo:

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1866754050.png

Van 77% slower than NL naar 78% faster than NL _O-

Ziggo hun speedtest geeft 50,5Mbit/s download en 4,8Mbit/s upload aan. Ik heb een Cisco decoder ontvangen. Installatie was met 30 minuten gepiept (telefoon heb ik nog niet... moet nog een Siemens S450IP of soortgelijk halen een keer) En een WiFi-dongle, die lange utp kabel komt mij nu de neus uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

CptChaos schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:46:
[...]
Nee, 27 Mbit is de max. daar wifi half-duplex is. Minus overhead kom je idealiter op 23 Mbit/sec uit met een beetje geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:55
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1866844447.png

Hierdoor houd ik van ziggo, zelfs over de 120 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:29:
8) soms kan de oorzaak van storingen niet bij ziggo liggen kwam ik vandaag weer achter :P

Kwam vanmiddag thuis zei mijn vrouw dat het internet bij haar ouders het niet meer deed.
Dus ik dacht ach even modem reset en verder...

Maar helaas .... :/

Na contact gehad te hebben met een goeie medewerker aan de telefoon kon men helaas niks vinden in het modem.
Dat kon kloppen had ook gewoon telefoon.

Bleek het na veel zoeken aan de UTP kabel te liggen tussen het modem en de pc 8)7
Ik loop toch nog tegen een probleem aan wellicht dat iemand een idee heeft.
De vaste pc krijgt gewoonweg geen internetverbinding met het modem.

Ik heb om zaken uit te sluiten een andere UTP kabel gehaald.
Geen succes
Netwerkkaart vervangen, geen succes
PC opnieuw geinstalleerd geen succes.

De pc ziet tijdens het booten van het modem deze wel, want ik krijg een 192.168.100.10 nummer en gateway 192.168.100.1

Dus verbinding met het modem is er.

Maar verder niks.

Het vreemde is wel als ik mijn laptop aansluit dan werkt het als een zonnetje.

Iemand een idee ??

Want ikzelf heb geen ideeën meer...

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Zijn er op het moment dat je problemen hebt andere apparaten aangesloten op het netwerk? Geprobeerd rechtstreeks aan te sluiten?
Eens het probleem gehad dat een EoP kastje totaal flipte.
Aansluitingen:
modem naar router - WAN
EoP kastje op LAN
Computer op LAN
Laptop op WLAN

Maar door het EoP kastje had de computer geen internet meer maar de laptop wel gewoon. Op LAN en WLAN.
loskoppelen van 't EoP kastje lostte het probleem op, uit 't stopcontact gehaald en er weer ingedaan en het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 22:17
MdO82 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:59:
[...]
Iemand een idee ??

Als de ene pc het wel doet en dan andere niet vreemd.
Toevallig geen 2 netwerk kaarten tegelijk aan staan, al dan niet draadloos?.
Ben wel eens een uur aan het zoeken geweest, bleek een ingebouwde netwerkkaart te zijn ($@#!%$ ik had het zelf kunnen zien in appelraatbeheer). die een conflict gaf.
Mocht je er 2 hebben even 1 even uitzetten.
Dit ook even omdat je een nieuwe kaart erin gezet heb... meeste mobo hebben dat al on board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Heeft Ziggo de mogelijkheid nieuwsgroepen te gebruiken met SSL ? En zo ja, welke poort moet je dan gebruiken, ik kan er momenteel nergens iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
@madmaxnl
Voor zover ik weet biedt ziggo zelf geen nieuwsserver ondersteuning aan op SSL
Andere nieuwsgroepen zou je eventjes op de website zelf moeten kijken en daarbij vermelden ze zelf welke poort ervoor gebruikt wordt. Vaak is het dan poort 563

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:59:
[...]

Ik loop toch nog tegen een probleem aan wellicht dat iemand een idee heeft.
De vaste pc krijgt gewoonweg geen internetverbinding met het modem.

Ik heb om zaken uit te sluiten een andere UTP kabel gehaald.
Geen succes
Netwerkkaart vervangen, geen succes
PC opnieuw geinstalleerd geen succes.

De pc ziet tijdens het booten van het modem deze wel, want ik krijg een 192.168.100.10 nummer en gateway 192.168.100.1

Dus verbinding met het modem is er.

Maar verder niks.

Het vreemde is wel als ik mijn laptop aansluit dan werkt het als een zonnetje.

Iemand een idee ??

Als het werkt met je laptop, dan is de internetverbinding en het modem in orde. Het is dus echt een probleem in de computer.

Zit er nog een extra router tussen het Ziggo modem en de PC? Wat voor type modem is het?
Stel je netwerk op de PC in op gebruik van DHCP (automatisch toekennen van IP-adres).

Als je je laptop ook aansluit op het modem kun je dan van de PC naar de laptop en omgekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Mental schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:32:
Sinds de snelheidsverhoging hier alleen maar problemen met mijn upload snelheid icm mijn Linksys e3000 router.. van de 5mbit die het zou moeten worden hield ik 1.7 over, hiervoor had ik strak 4mbit.
Laptop direct aangesloten op modem en ik kreeg netjes 4,8mbit.

Ik kwam er achter dat als ik de MTU niet op auto liet staan maar handmatig op 1500 zette dat de upload stabiel werd (en nog steeds is).
Heb dit wel eerder gelezen / gehoord maar zelf nooit last van gehad, kwam gelukkig ineens bij me op.
En bedankt ziggo, bijna nieuwe router gekocht.. grapjurken.
Heb ik ook last van met mijn E3000, zal het ook even proberen :) Ik merk wel vaker kuren met de E3000 op de laatste firmware. MTU handmatig 1500 werkt het internet iets vlotter, QoS op Auto geeft 1mbit up 8)7. QoS op handmatig en 6 ingevuld, wordt hij 4,1, das al beter.

[ Voor 8% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 01-04-2012 20:56 ]

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Exorcist schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:52:
[...]

Nee, 27 Mbit is de max. daar wifi half-duplex is. Minus overhead kom je idealiter op 23 Mbit/sec uit met een beetje geluk.
Even resumeren: Zeg jij nu dat een 50Mbit aansluiting via Wifi maximaal 23Mbit zal opleveren??? Bizar...

Heb de hele middag bij mijn ouders zitten stoeien. Ze hebben sinds deze week de alles in 1 plus. Laptop rechtstreeks in het modem leverde een max. download via Speedtest.nl op van 31Mbit. Draadloos naast het modem 20Mbit. Draadloos in de kamer (modem zit in de meterkast) 18Mbit en vanaf de computerkamer op de 1e verdieping een schamele 2,5Mbit.

Ik wilde maandag al gaan bellen omdat bij mij de tranen in de ogen schieten, maar als ik jou goed begrijp dan zijn dit (althans de max. Wifi waardes) de maximaal te behalen resultaten?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:02
coelho schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:38:
[...]
Even resumeren: Zeg jij nu dat een 50Mbit aansluiting via Wifi maximaal 23Mbit zal opleveren??? Bizar...
....
"Een derde modulatie standaard werd goedgekeurd in juni 2003: 802.11g. Deze standaard werkt in de 2,4GHz-band (net als 802.11b), maar heeft een theoretische maximum doorvoersnelheid van 54 Mbit/s. Maar net zoals bij 802.11a worden meestal snelheden rond de 25 Mbit/s gehaald." Wikipedia: IEEE 802.11
25mbit/s is dus wat een wireless b/g router wireless kan doorgeven van de ziggo aansluiting. Heb je dus meer nodig zal je of een wireless n router + apparatuur moeten gebruiken of met kabels aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip spam*

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 31-03-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:40:
[...]

Als het werkt met je laptop, dan is de internetverbinding en het modem in orde. Het is dus echt een probleem in de computer.
Zo dacht ik het dus ook als het ene werkt dan moet het andere ook werken, maar toch niet.
Zelfs met een andere netwerkkaart niet.
Dus toen maar omdat de pc ook een foutmelding gaf omtrent Winsock de pc maar herinstalleert.
En zelfs dat gaf geen oplossing.... en dit had ik ook gedaan omdat ik het echt even niet meer wist :D

Ik had vanmiddag nog maar eens naar Ziggo gebeld.
Stappen doorgelopen, medewerker zou het modem resetten

Dit heeft hij 2 keer gedaan waarna mijn verbinding weer in orde is.

Ziggo had mij teruggebeld, maar ik had helaas de telefoon niet gehoord, dus zal even een raadsel blijven wat er mis was 8)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HamburgerHenk schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:44:
[afbeelding]

Hierdoor houd ik van ziggo, zelfs over de 120 :P
Hierdoor houd ik van Ziggo, zelfs over de 200 :+
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/33xa4xe.png

Nog steeds hier het geval! Doet Ziggo hier een pilot met de snelheden of iets dergelijks? :/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-10 16:51
Ik denk eerder dat die snelheden niet kloppen :+ Download is een paar speedtest bestandjes zoals bijv deze:

http://mirror.nforce.com/pub/speedtests/1000mb.bin

of

http://mirror.leaseweb.com/speedtest/1000mb.bin

dan weet je wat je echte snelheid is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 23:39:
[...]Nog steeds hier het geval! Doet Ziggo hier een pilot met de snelheden of iets dergelijks? :/
Speedtests zijn bij die snelheden niet echt betrouwbaar, zelfs niet die van reggefiber enz. Beter is om gewoon een 1000mb.bin bestand te downloaden van bijv. bbned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-10 16:18
Hier nette 6 mb/s bij ziggo alles in 1 plus

's-Hertogenbosch, Noord-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook files downloaden gaat hier met 20 MB/s, geen enkel probleem. Zowel op mijn Arch Linux installatie als onder Windows, op meerdere PC's. Een bandbreedte monitor op de router laat ook wel degelijk die snelheden zien ;)

Zie oa eerdere posts van mij. Ik vraag me echt ernstig af waarom ik zulke hoge snelheden haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-10 22:43
Sinds een maand of twee heb ik ook Ziggo 120/10. Maar ik ben niet echt tevreden over de stabiliteit.

Bij Ziggo krijg ik het standaard verhaaltje over WiFi instellingen, kanalen etc. Nu reikt mijn kennis ver genoeg om dat zelf uit te zoeken. Ik heb namelijk ook last van instabiliteit met mijn kabel.

Af en toe lijkt de verbinding compleet weg te vallen. Zeker in online races, die ik vaker doe, krijg ik foutmeldingen dat voor enkele seconden geen verbinding met server was. Daarna is het er weer even.

Zijn er tooltjes om je internetverbinding over een dag te monitoren? Zowel over WiFi als over kabel? Om te kijken of er gaten vormen?

Want ik vertrouw die Ubee voor geen meter. De WiFi blijft zo om het uur even uit en aan springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

RielN schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:57:
Sinds een maand of twee heb ik ook Ziggo 120/10. Maar ik ben niet echt tevreden over de stabiliteit.

Bij Ziggo krijg ik het standaard verhaaltje over WiFi instellingen, kanalen etc. Nu reikt mijn kennis ver genoeg om dat zelf uit te zoeken. Ik heb namelijk ook last van instabiliteit met mijn kabel.

Af en toe lijkt de verbinding compleet weg te vallen. Zeker in online races, die ik vaker doe, krijg ik foutmeldingen dat voor enkele seconden geen verbinding met server was. Daarna is het er weer even.

Zijn er tooltjes om je internetverbinding over een dag te monitoren? Zowel over WiFi als over kabel? Om te kijken of er gaten vormen?

Want ik vertrouw die Ubee voor geen meter. De WiFi blijft zo om het uur even uit en aan springen.
InSSIDer eens downloaden en laten draaien, kun je zien wat je signaal doet gedurende een periode.
http://www.metageek.net/products/inssider/

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:14
Ik vind dat er zeker ook positieve verhalen van Ziggo gemeld morgen worden. Een maand geleden voor mijn oma Ziggo AiE Basis besteld. 30 maart aangesloten. Mijn oma veranderde van gedachten en wilde toch gebruik maken van de aanbieding van Interactieve HD Recorder (99 euro). Dit was alleen voor nieuwe klanten en aangezien ze een maand geleden besteld had was ze niet officieel een nieuwe klant meer.

Door aardig te blijven en begrip te tonen, heeft afdeling administratie het toch voor elkaar gekregen om voor mijn oma een uitzondering te maken en alsnog de HD Recorder te leveren voor 99 euro! Top service!

Echt geen klanten over de helpdesk bij Ziggo. Ze zijn altijd super klantvriendelijk en denken met je mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Hier (Groningen) ook een speed update gehad met Ubee modem na herstart van het apparaat. Tot mijn verbazing 100mbit op de speedtestsite van ziggo en via de links hierboven maar liefst 8.7MB per seconde, wow :)

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Exception schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:03:
Ik vind dat er zeker ook positieve verhalen van Ziggo gemeld morgen worden. Een maand geleden voor mijn oma Ziggo AiE Basis besteld. 30 maart aangesloten. Mijn oma veranderde van gedachten en wilde toch gebruik maken van de aanbieding van Interactieve HD Recorder (99 euro). Dit was alleen voor nieuwe klanten en aangezien ze een maand geleden besteld had was ze niet officieel een nieuwe klant meer.

Door aardig te blijven en begrip te tonen, heeft afdeling administratie het toch voor elkaar gekregen om voor mijn oma een uitzondering te maken en alsnog de HD Recorder te leveren voor 99 euro! Top service!

Echt geen klanten over de helpdesk bij Ziggo. Ze zijn altijd super klantvriendelijk en denken met je mee!
Same here in December, ook na een paar weken bedacht dat we die aanbieding toch wilde doen. Inderdaad ook gelukt, met wat creatief boekhouden aan Ziggo kant.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-10 22:43
Cybpraetorian schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:12:
[...]

InSSIDer eens downloaden en laten draaien, kun je zien wat je signaal doet gedurende een periode.
http://www.metageek.net/products/inssider/
Thanx, maar da's echt voor wifi. Ik wil mijn internet verbinding monitoren :)
En dan ook nog eens voor linux, dat had ik er niet bij gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
RielN schreef op zondag 01 april 2012 @ 18:21:
[...]

Thanx, maar da's echt voor wifi. Ik wil mijn internet verbinding monitoren :)
En dan ook nog eens voor linux, dat had ik er niet bij gezet...
Je draait Linux bedoel je ? Kijk dan eens naar smokeping :)
http://oss.oetiker.ch/smokeping/

Is zowat in iedere repository standaard aanwezig.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10 12:50
Word er zojuist op geattendeerd dat z2 is verhoogd naar 50 mbit. Kan hier niks over vinden. Kan het zijn dat deze persoon zich vergist met alles in 1 plus? z2 is toch afgelopen zomer al naar 30 verhoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Dirrukje schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:23:
Word er zojuist op geattendeerd dat z2 is verhoogd naar 50 mbit. Kan hier niks over vinden. Kan het zijn dat deze persoon zich vergist met alles in 1 plus? z2 is toch afgelopen zomer al naar 30 verhoogd?
klopt, is verhoogd, even je modem uit/aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 16:01

vr6-only

Blub Blub

Klopt niet. Hij doelt op Z2 en die is niet verhoogd, in tegenstelling tot AiE-Plus.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ride277 schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:38:
Hier (Groningen) ook een speed update gehad met Ubee modem na herstart van het apparaat. Tot mijn verbazing 100mbit op de speedtestsite van ziggo en via de links hierboven maar liefst 8.7MB per seconde, wow :)
Ook alles in 1 plus? Haal je dit met kabel of draadloos? Indien draadloos, hoeveel haal je met kabel? Ik krijg steeds meer verhalen hier uit de omgeving van mensen die te hoge snelheden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:42

Nox

Noxiuz

Voor degenen die last hebben van hoge downloadsnelheden, al eens geprobeerd of de router niet de beperkende factor is en die er even tussenuit halen? Er zijn zat routers die niet verder dan 200/250mbit routeren van WAN naar LAN. Mogelijk heb je straks die 400mbit :9~

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Ik zat toevallig weer eens langs de film kanalen te zappen en kwam een goeie film op MGM tegen.
En je raad het al de film was weer eens ge-windowboxed..

Hoe zit dat nou precies? Het is al jaren hetzelfde verhaal.. Wie is degene die dit kan veranderen? Ziggo of MGM?

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is er dus al een derde persoon, ook uit Groningen, die hoge downloadsnelheden heeft? Of er is inderdaad een pilot aan de gang in onze regio, of er staat gewoon iets niet goed ingesteld in de infrastructuur.

Ik heb ook nog steeds superhoge downloadsnelheden, ik zit nog steeds op zo'n 280 Mbit/s volgens de speedtests en bij echte downloads van bestanden haal ik zeker zo'n 10 MByte/s en bij sommige sites ook wel 20 MByte/s, terwijl ik een 40/4 (nu dus 50/5) abonnement heb. Ik heb die hoge downloadsnelheid nu dus al ruim 1 week. Afgelopen vrijdag moest modem nog eens een keer uit, maar ook daarna nog steeds hoge snelheid (en nee, dit is geen 1 april grap!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:51
lijkt me idd dat er iets niet goed staat ingesteld.

Maarja, wat heb je er aan, als de "andere" kant deze snelheid niet heeft, de meeste gangbare payservers gaan niet hoger dan 120Mbit, dus schiet je er nog niet mee op. Wel tov je normale 50Mbit natuurlijk, dat dan weer wel.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
quartex schreef op maandag 02 april 2012 @ 01:09:
Ik zat toevallig weer eens langs de film kanalen te zappen en kwam een goeie film op MGM tegen.
En je raad het al de film was weer eens ge-windowboxed..

Hoe zit dat nou precies? Het is al jaren hetzelfde verhaal.. Wie is degene die dit kan veranderen? Ziggo of MGM?
MGM moet aan Ziggo doorgeven in welk formaat ze uitzenden, 4:3 of 16:9. Ziggo geeft die info weer door aan de tuners van de klanten. En dan is het aan MGM om zelf de content op de juiste manier in 16:9 of 4:3 in hun frame te passen (evt door pillarboxen of letterboxen). En de klant moet zelf natuurlijk zijn TV op 'Volledig' zetten oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Tha_T schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:34:
[...]
Niets aan de hand met Ziggo dus zou je zeggen
Na een verandering door Ziggo keldert mijn upload snelheid, nee inderdaad.. dat kan nooit aan ziggo liggen 8)7
En dit had je zelf niet eerder zelf kunnen instellen? Waarom meteen op de achterste poten en Ziggo de schuld geven?
Handmatig MTU instellen is een lapmiddel, de waarde wordt nu dus verkeerd doorgegeven vanaf de modem naar de router.
De koppeling modem-router is het probleem, niet pc-router.

Dus ja, dit ligt voor de volle 100% aan Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-10 16:45
Nevermind !

[ Voor 116% gewijzigd door loyske op 02-04-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Wil iemand met zo'n opgevoerde snelheid een keer downloaden vanaf www.liteningrom.com? Dit host ik zelf op mijn eigen 200/200 Mbit Tweak lijntje. Even kijken of ze deze verbinding dicht kunnen trekken :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-10 23:03

Dreanor

Joene

Morgen gaat (alweer) een monteur langskomen van Ziggo om het langlopende probleem van de wegvallende download snelheid op te lossen.

God wat is bellen naar Ziggo ongelooflijk irritant zeg. Elke keer moet je hetzelfde verhaal houden, elke keer moet je uitleggen wat het probleem is en elke keer moet je dezelfde handelingen verrichten (maak modem stroomloos, haal kabels eruit, etc). Noteren ze niks bij Ziggo in het systeem ofzo?

De vorige monteur had alle bekabeling vervangen omdat dit nog de originele bekabeling was van de vorige router. Echter heeft dit niet mogen baten, de snelheid van mijn huidige 50Mbit lijn valt gewoon bijna elke uur terug naar 0.6Mbit (oftewel onwerkbaar).

Ook het feit dat met de oude router 6 jaar lang nooit geen problemen waren met de verbinding geeft al aan dat het crappy Ubee Router het probleem is en niet de bekabeling, PC, draadloos of wat voor andere excuses ik hoor als ik met Ziggo bel.

Voorbeeld van gesprek/vragen met Ziggo helpdesk medewerkers:
Ziggo: Meneer, u weet dat draadloos minder snel is dan bekabeld.
- Zucht, ja dat weet ik, mijn PC zit immers enkel bekabeld aangesloten.

Ziggo: Welk besturingssysteem draait U?
- XP, Vista en win7, bij alle PC's, zowel draadloos als bekabeld zakt de internet snelheid tot onder de 1Mbit/s.

Ziggo: U moet het router resetten dat verhelpt dit probleem, ik weet het zeker.
- De router heb ik meermaals een reset gegeven, stroomloos gemaakt en totaal afgekoppeld. Ook is alles nieuw bekabeld en vervangen behalve de router. TV en telefoon werken 100% perfect.

Ziggo: Dan heeft u vast een virus op uw PC.
- Zoals ik al vaker gezegd heb, op alle PC's, zowel bekabeld als draadloos zakt de verbinding weg. Zelfs op mijn 3 mobiele telefoons nauwelijks verbinding!

Ziggo: U weet dat internet is als een snelweg? Als er veel mensen op de snelweg zitten krijg je file's en wordt de doorstroom traag.
- Sorry, maar u weet dat het nu 11.00 's ochtends is en het is nog traag. Er staat geen auto in de straat, iedereen is aan het werk. Bovendien is dit probleem op elk moment van de dag, zelfs om 4 uur 's nachts.

Nu zijn de Ziggo hulplijn medewerkers vast verplicht dit soort vragen te stellen maar je wordt er gewoon moe van om elke keer opnieuw te moeten verdedigen dat het niet aan je PC, aansluiting of andere ongein ligt maar aan het nieuwe Ubee router. :(

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Ook het feit dat met de oude router 6 jaar lang nooit geen problemen waren met de verbinding geeft al aan dat het crappy Ubee Router het probleem is en niet de bekabeling, PC, draadloos of wat voor andere excuses ik hoor als ik met Ziggo bel.
dus er waren de voorgaande 6 jaren ook al problemen? :+

Maar is ook zo, heb heeel vroeger, toen het nog @home was, ook via hun internet gehad en eens gebeld, medewerker neemt vriendelijk op: "met @home, wat is er aan de hand" dus ik zeg: "hij doet het weer eens niet". Medewerker: "wat doet het niet dan?" de wasmachine, nou goed!

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:55
ozzynator schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:54:
[...]

Maar is ook zo, heb heeel vroeger, toen het nog @home was, ook via hun internet gehad en eens gebeld, medewerker neemt vriendelijk op: "met @home, wat is er aan de hand" dus ik zeg: "hij doet het weer eens niet". Medewerker: "wat doet het niet dan?" de wasmachine, nou goed!
Hoezo logisch, kan toch zijn dat je internet het niet doet maar je tv nog wel? Of alleen je telefoon het niet doet? Of moeten ze helderziend zijn daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 25-10 23:03

Dreanor

Joene

ozzynator schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:54:
[...]

Voor @home/Ziggo hadden we KPN dailup verbinding. Maar het kan misschien wel 8 jaar of alweer 10 jaar geleden zijn. :o

In ieder geval, zo lang als we @home/ziggo internet hebben eigenlijk nooit geen problemen gehad. Bijna 100% up time (op een onderhoud/storing na).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
nee jongetje, dat is niet logisch, maar dat zeg jij en niet ik, want heeeel vroeger, zoals ik het stel dus, had je nog geen alles in 1.

Wil er maar mee zeggen, dat af en toe, zoals Dreanor aan wil geven, je broek er echt van afzakt.

[ Voor 18% gewijzigd door ozzynator op 02-04-2012 16:15 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:45:
Wil iemand met zo'n opgevoerde snelheid een keer downloaden vanaf www.liteningrom.com? Dit host ik zelf op mijn eigen 200/200 Mbit Tweak lijntje. Even kijken of ze deze verbinding dicht kunnen trekken :).
Heb je ook iets grotere testbestanden? Ze komen hier te snel binnen om zinnig te kunnen meten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Hahaha, ik zag hier wel een piek van 240 Mbit :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 22:55

rally

Deyterra Consultancy

Welke abonnementen hebben degenen met de 200MBit download?

Toch niet "toevallig" alles-in-één Extra? En wat is de upload van die mega verbinding?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles-in-1 plus. Upload is wel zoals het "hoort", 5 megabit. Het is puur en alleen de download die een beetje ietsje veel te hoog is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, bij mij is het afgelopen met die superhoge downloadsnelheid. Ik heb een Ubee EVW3200 met een eigen router er achter (de Ubee heb ik door de helpdesk van Ziggo in bridge mode laten zetten). Ik heb de hele boel even losgehad en er direct een PC op aangesloten om de ruwe snelheid zonder extra router te testen. Nadat de Ubee weer op kwam had ik geen hoge snelheid meer :-( . De verschillende speedtests laten allemaal zeer consistent een downloadsnelheid zien tussen de 48 Mbit/s en 50 Mbit/s en een uploadsnelheid van 4,6 tot 4,8 Mbit/s. Ik heb de boel toen maar weer teruggezet in de originele toestand en heb nog steeds keurig bijna 50/5. Bestanden als 100mb.bin van de KPN-site of de tweak.nl site komen nu binnen met snelheden tussen de 5,3 en 5,7 MByte/s.

Jammer, maar ach, 50/5 is ook al heel mooi en ik weet nu in ieder geval dat er nog flink wat speelruimte zit in mijn internet bandbreedte. Er komen in de nabije toekomst vast nog wel meer snelheidsverhogingen.

Ik heb trouwens ook nog een KPN FttC verbinding, welke volgens contract 40/4 is en deze werkt bij mij ca. 30% sneller dan volgens contract, op 52/5,2, al een hele tijd. Dit is niet zo spectaculair als wat ik bij Ziggo had (download zo'n 400% sneller dan volgens contract), maar juist omdat het minder spectaculair is verwacht ik dat die verbinding wel zo zal blijven. Nog een voordeeltje van zo'n KPN-lijn is het gegarandeerd vaste IP-adres en dat je de koperlijn niet deelt met anderen in de straat. Je deelt alleen de glasfiber vanaf de DSLAM met de mensen uit jouw straat.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
was ook wel een keer te verwachten, zie hier ook wel eens mensen langs komen òf die bij Ziggo werken òf die iemand bij Ziggo kent, en je hebt het niet echt voor "jezelf" gehouden natuurijk.

Maar zoals je stelt: je weet wel nu ongeveer wat het koper met de huidige techniek aan kan. Maaruh, waarom dubbel verbonden, als ik vragen mag?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die KPN verbinding heeft een vast IP adres en daarop heb ik diverse services draaien die vanaf het internet beschikbaar moeten zijn. De Ziggo lijn is voor het gewone huis, tuin en keuken internetgebruik, voor het gezin en deze kan als backup dienen mocht de KPN-lijn er een keer uit liggen. De webserver heeft twee interfaces, de ene via KPN en de andere via Ziggo en ik kan eenvoudig aangeven welke de primaire interface is voor uitgaand verkeer (default route) en voor de gebruikers vanuit het internet kan ik load-balancing doen d.m.v. dynamische routering. Nog een voordeel is dat nu een zware load vanuit het gezin geen invloed heeft op de performance van de services en omgekeerd geldt dat nu ook.

Ik had tot voor kort TV (digitenne) en telefonie bij KPN, maar ik wou betere kwaliteit TV met HD-ontvangst en vond de telefonie te duur. Nu heb ik een alles-in-1 pakket bij Ziggo en heb ik de losse internetlijn van KPN behouden. Alleen telefonie en TV bij Ziggo is weinig goedkoper dan Internet er bij, dus toen heb ik direct maar gekozen voor een extra internetlijn en geniet ik nu van backupmogelijkheden, zowel voor de website en services als voor het internetgebruik van het gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
oke, duidelijk verhaal!

Had 3 jaar geleden ook digitene eens geprobeerd, maar altijd blokjes als er een brommetje langs kwam knetteren, en met de aanschaf van een iets grotere tv er maar helemaal mee gestopt, die gaan niet groter dan 32" en daarna wordt het beeld "opgerekt".

Maar ben tot nog toe zeer tevreden over mijn alles in 1+, nog nul storing gehad en vol bereik met zowel tv als internet. Al had ik ook wel die 200+ snelheid gehad...

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Vandaag is er voor de derde keer een monteur bij mij langsgeweest. Dit keer is weer alles doorgemeten en alles leek prima in order (signaalstekte en weet ik wat allemaal). Monteur heeft een nieuwe modem geïnstalleerd en die werkte niet... toen een andere en die kwam online... maar niet echt lekker want dit is zo'n beetje het beeld als ik een flinke testfile binnenhaal:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mox9A9aIIvGbjBRyBh4aZL1b/full.png

Telefonie valt ook weer af en toe weg.

Heeft hier iemand een idee wat er nog mis kan zijn? De monteurs hebben inmiddels de bekabeling in m'n meterkast gefixt, de wijkversterker/centrale gecontroleerd en aangepast en een nieuw modem geïnstallleerd. Ik acht de kans klein dat Ziggo ooit gaat ontdekken waar het probleem ligt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Kennis van mij heeft dat soort gedrag ook al een tijdje, is inmiddels ook al 4 modems onderweg. Hij kwam uiteindelijk tot de conclusie dat zodra wifi (in modem, met alle 4 dus!) aangesproken werd het 'vaste' internet slechter werd en telefonie dood ging.

Maar Ziggo kon daar niets mee (als in dat herkennen wij niet als een probleem) en hij kreeg het advies dan maar Ziggo op te zeggen (!?). Hij heeft vorige week wifi uitgeschakeld en een eigen AP geinstalleerd en sindsdien is alles stabiel. Dus voorlopig blijft hij nog maar even bij Ziggo maar raar is het allemaal wel.

Ik kan niet zeggen welk modem hij heeft, dat heb ik niet gevraagd :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik had hiervóór een Ubee zonder wifi, sinds vanochtend dus een nieuwe Ubee mét wifi maar ik heb direct router & wifi uit laten schakelen (gebruik m'n eigen router dus). Maar ook zonder router erachter heb ik troubles, o.a. wegvallende telefoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Waarom heb je die oude vervangen dan? Was ie (net zoals de mijne) stuk? Ik heb de mijne door een monteur laten vervangen, heb daarbij uitdrukkelijk gevraagd om een normaal modem. Heb hier de Ubee (die overigens goed werkte totdat ie stuk ging) sinds een tijdje vervangen door een Cisco EPC3212.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10 18:42
Sinds dit weekend (weet niet of de snelheidsverhoging van mijn Alles-in-1 Plus verbinding er mee te maken heeft) werkt 's ochtends mijn wireless niet meer. Ongeacht of het via mijn laptop, tablet of telefoon probeer.
Het rare is dat mijn HTPC welke bedraad aangesloten is aan mijn Ubee modem wel gewoon verbinding heeft.

Bovenstaande heb ik al twee keer meegemaakt. Het enige wat werkt is dan het modem even van de stroom te halen en de coax uit het kabelpunt te halen. Voorheen had ik hier nooit last van.

Herkent iemand dit probleem? Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 23:26
@nielsn, het kan zijn omdat de modem gereset is, en problemen met wireless n krijg.. heb zelf een paar apparaten die vreemd doen met wireless n (computer aangesloten werkt wel gewoon)

voor ik ben verhuisd had ik problemen met mn mobiel die de hele tijd niet werkte tenzij je de modem op wireless g zette. nu ik verhuisd ben doet mn mobiel het wel weer goed, maar werkt mn wifi dongle weer slecht..

[ Voor 37% gewijzigd door megadoom op 03-04-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
nielsn schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:20:
Sinds dit weekend (weet niet of de snelheidsverhoging van mijn Alles-in-1 Plus verbinding er mee te maken heeft) werkt 's ochtends mijn wireless niet meer.
Herkent iemand dit probleem? Heeft iemand hier een oplossing voor?
heb je je modem helemaal gereset of alleen aan/uit gezet om de verhoging te krijgen? Kan dat er een kanaal zo staat, dat bijvoorbeeld de wifi van de buren of de dect telefoon jouw signaal wegdrukt, en dat het na het aan/uitzetten jouw eigen signaal weer het sterkste is.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
De snelheidsverhoging heb ik volgens mij vorige week al gekregen zonder dat ik iets met mijn modem heb gedaan. Heb mijn modem nog geen reset gegeven, kan dat natuurlijk wel even proberen nadat ik een backup van mijn instellingen gemaakt heb.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11243672/2012-04-03%2012.44.57.png
Internets is hierbij mijn wireless verbinding, lijkt me niet dat ik een ander kanaal moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Laatst online: 18-10 18:21

TNJ

Frugalite

De router laten lopen op kanaal 4, 8 of 9? Dan heb je minder "last" van de andere routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-10 17:33
Iemand ook last van de volgende dingen?
- Het geluid valt niet te regelen op 2 kanalen: 201&208. Ik kan het geluid alleen zachter zetten via de TV. Ik heb dit ook met een andere HD recorder gehad (Samsung), dus het lijkt me niet in de recorder te zitten.
- Ik heb sinds 2 weken zo'n cisco hd recorder. Af en toe valt het geluid weg als ik aan het zappen ben. Ik kan dan wel het geluid harder of zachter zetten, maar het lijkt erop dat het geluid op mute staat. Ik moet dan naar kanaal 201 (of 208) zappen en dan is het geluid weer normaal te "besturen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
TNJ schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:05:
De router laten lopen op kanaal 4, 8 of 9? Dan heb je minder "last" van de andere routers.
dat gok ik ook ja, signaal is het sterkste omdat je het dichtstbij zit, maar die andere 2 zitten op hetzelfde kanaal binnen bereik. Zou hem dus ook op 8 of 9 zetten en dan morgenvroeg nog eens kijken.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
ge-flopt schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:06:
Iemand ook last van de volgende dingen?
- Het geluid valt niet te regelen op 2 kanalen: 201&208. Ik kan het geluid alleen zachter zetten via de TV. Ik heb dit ook met een andere HD recorder gehad (Samsung), dus het lijkt me niet in de recorder te zitten.
- Ik heb sinds 2 weken zo'n cisco hd recorder. Af en toe valt het geluid weg als ik aan het zappen ben. Ik kan dan wel het geluid harder of zachter zetten, maar het lijkt erop dat het geluid op mute staat. Ik moet dan naar kanaal 201 (of 208) zappen en dan is het geluid weer normaal te "besturen".
yep, hier ook het geval, is uit mijn hoofd animal planet HD en nog een HD zender, hoogst irritant dat hij die gelijk op vol reciever volume erdoorheen knalt. Heb zelf een Samsung hd decoder, model weet ik zo niet.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Thanks! Ga even mijn router resetten en het wireless kanaal op 9 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:12

ThunderNet

Flits!

Ik ben dus niet de enige met af en toe die bizarre snelheden?
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3260643/schnell2.PNG
Terwijl ik de Alles-in-1 Plus (50/5) abbo heb.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:05
Vandaag had ik een afspraak met een Ziggo monteur omdat mijn verbinding af en toe wegvalt. Om 12.30 werd ik gebeld door de monteur. Hij stond voor de deur, maar er werd niet open gedaan. Ik was gewoon thuis en zag toch echt niemand voor de deur staan. Toen ik vroeg in welke straat hij stond, kwam dit me totaal niet bekend voor. Het bleek een straat in Enschede te zijn. Ik woon in Den Haag. Oeps...

Om half zes kwam er uiteindelijk toch een monteur. Hij kon niets zien aan mijn kabelsignaal, dus is mijn modem omgewisseld. Ik hoop dat het helpt.

Ik vroeg hem trouwens of er nog een keer een upgrade aankomt voor de Extra klanten. Hij beweert dat we binnenkort naar 400mbit gaan. Toen ik hem vroeg wat er met upstream ging gebeuren gaf hij aan dat ze dit synchroon wilden gaan maken. 400/400 dus. Nu neem ik dit met een enorme bak zout, want ik kan me niet voorstellen dat een willekeurige monteur over dit soort concurrentiegevoelige kennis beschikt. Maar het zou wel leuk zijn ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

posttoast schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:23:
Toen ik vroeg in welke straat hij stond, kwam dit me totaal niet bekend voor. Het bleek een straat in Enschede te zijn. Ik woon in Den Haag. Oeps...
_O- |:( 8)7 :X

Als ik iemand verwacht die niet goed weet waar ie moet zijn, dan geef ik hem/haar altijd een makkelijk te vinden/herkennen oriëntatiepunt: de ijssalon op de hoek van de singel en de heutinkstraat (Enschede), dan ben je hier erg dichtbij.

Maar dat is wel een grote blunder van Ziggo zeg :P

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 03-04-2012 19:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Laatst online: 26-10 18:48
Ik ben zo te lezen niet de enige die last heeft van een Internetverbinding die af en toe wegvalt sinds de snelheidsupgrade? Lijkt er op dat best veel mensen hier last van hebben. Collega van mij met hetzelfde probleem krijgt vandaag een monteur over de vloer; ben benieuwd of die het op kan lossen. Als er al bekende oplossingen zijn dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-10 10:27

lasharor

7 december 2004

B.A.L. schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:08:
Ik ben zo te lezen niet de enige die last heeft van een Internetverbinding die af en toe wegvalt sinds de snelheidsupgrade? Lijkt er op dat best veel mensen hier last van hebben. Collega van mij met hetzelfde probleem krijgt vandaag een monteur over de vloer; ben benieuwd of die het op kan lossen. Als er al bekende oplossingen zijn dan hoor ik het graag!
De mensen die nergens last van hebben (waaronder ik) klagen dan ook niet. Dus dat het om "best veel" mensen gaat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:11
Ik vroeg hem trouwens of er nog een keer een upgrade aankomt voor de Extra klanten. Hij beweert dat we binnenkort naar 400mbit gaan. Toen ik hem vroeg wat er met upstream ging gebeuren gaf hij aan dat ze dit synchroon wilden gaan maken. 400/400 dus. Nu neem ik dit met een enorme bak zout, want ik kan me niet voorstellen dat een willekeurige monteur over dit soort concurrentiegevoelige kennis beschikt. Maar het zou wel leuk zijn ;)
Dat klinkt als volledig uit de duim gezogen. Ik vraag me werkelijk af waar zo'n monteur het bizarre idee vandaan haalt.

Het lijkt mij zeer ongeloofwaardig dat ze de volledige 400 Mbit (8 kanalen * 50 Mbit) die binnen een segment beschikbaar is openstellen. Een gebruiker zou dan in z'n eentje alles kunnen dichtrekken. Daarnaast is het in de huidige opstelling technisch onmogelijk om 400 Mbit upstream aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:05
Guere schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:18:
[...]

Dat klinkt als volledig uit de duim gezogen. Ik vraag me werkelijk af waar zo'n monteur het bizarre idee vandaan haalt.

Het lijkt mij zeer ongeloofwaardig dat ze de volledige 400 Mbit (8 kanalen * 50 Mbit) die binnen een segment beschikbaar is openstellen. Een gebruiker zou dan in z'n eentje alles kunnen dichtrekken. Daarnaast is het in de huidige opstelling technisch onmogelijk om 400 Mbit upstream aan te bieden.
Hij gaf aan dat er aanpassingen moesten gebeuren in de wijkkasten hiervoor. Maar je hebt gelijk hoor, ik vond het ook ongeloofwaardig.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of een Humax Duovisio IPVR-9200C de moeite waard is voor een SD tv? Kan er eentje voor iets minder dan 50 euro krijgen, maar lees ook veel klachten erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Als het nog een CRT is, hangt het even af van de kwaliteit van het signaal en de tuner in die televisie. Bij mijn ouders was het analoge signaal destijds zo slecht dat digitaal ook op een JVC breedbeeld een verbetering was.
Mijn ouders hebben de PVR9200 ook, ding is destijds gekocht om hun VHS-bandenvreter en IR Fox C te vervangen. Op zich is het geen slecht apparaat, maar de PSU in die dingen wil na verloop van tijd wel eens slecht worden, en als het dan misgaat is het meestal ook meteen afgelopen met de harddisk. De harddisk in dat ding is overigens nog PATA, geen SATA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:46
Raven schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:44:
[...]

_O- |:( 8)7 :X

Als ik iemand verwacht die niet goed weet waar ie moet zijn, dan geef ik hem/haar altijd een makkelijk te vinden/herkennen oriëntatiepunt: de ijssalon op de hoek van de singel en de heutinkstraat (Enschede), dan ben je hier erg dichtbij.

Maar dat is wel een grote blunder van Ziggo zeg :P
Heel erg off topic:
Ja daar hebbenz e ook wel lekker ijs (ik woon er ook zo goed als tegenover) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:33:
Op zich is het geen slecht apparaat, maar de PSU in die dingen wil na verloop van tijd wel eens slecht worden, en als het dan misgaat is het meestal ook meteen afgelopen met de harddisk. De harddisk in dat ding is overigens nog PATA, geen SATA.
Wat zou je mij aanraden? Kopen voor iets van 40 euro of niet?

Ik vind het wat lastig beslissen. Ik heb nog wel een oude harde schrjif liggen voor het geval er iets mis gaan.
Heb nu op alle tv's een Fox-C decoder hangen (ook SD). Overstappen op HD en nieuwe tv's doe ik als mijn kids iets ouder zijn zodat ze ook heel blijven.

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:37:
Is zo'n PSU vervangen een duur geintje? Oude harde schrijven heb ik wel liggen, maar een PSU vervangen klinkt niet heel goedkoop (vermoedelijk 80 euro)?
Als je kunt solderen is het goedkoop te fixen, aangezien het altijd de elco's zijn die het begeven. Wil je dat fixen, dan moet je gewoon alle elco's in de PSU vervangen en heb je weer een tijd plezier van dat ding.
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:37:
[...]

Wat zou je mij aanraden? Kopen voor iets van 40 euro of niet?

Ik vind het wat lastig beslissen. Ik heb nog wel een oude harde schrjif liggen voor het geval er iets mis gaan.
Heb nu op alle tv's een Fox-C decoder hangen (ook SD). Overstappen op HD en nieuwe tv's doe ik als mijn kids iets ouder zijn zodat ze ook heel blijven.
Snel aanpassen he...
De PVR9200C is zo ongeveer een Fox C met ingebouwde harddisk en extra tuner. Bediening werkt hetzelfde, beeldkwaliteit is hetzelfde. Als dat ding nog gewoon werkt, is 40 euro geen gek bedrag.

[ Voor 41% gewijzigd door _JGC_ op 04-04-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had met google al wat zaken gevonden, vandaar de aanpassing met alleen nog het vraagje wat ik had.
Dank voor je hulp.

Ik ga eens op zoek naar een soldeerbout, heb ook nog een home cinema set waarin ik een optische ingang wil solderen (is vrij simpel heb ik begrepen). Dus dat komt helemaal goed.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:27

Trouble

Everything is awesome

Nieuwe modem aangevraagd, aangezien we nog steeds op 20 Mbit zaten ipv op 40 of 50 Mbit.

En omdat we zenders missen, daar ook over gebeld (doorschakelen kon niet), en nu blijkt dus dat onze CI+ module niet meer ondersteund wordt. En dat we dan zelf even een nieuwe kunnen kopen. Let wel: tv gekocht in 2009, met deze module (Wascom). Per 2010 wordt die niet meer ondersteund. Dát is lekker zakendoen zeg. Het meisje aan de telefoon kon weinig voor ons doen, verwees me door naar het klachtenformulier en we zullen gebeld gaan worden. Het zal mij benieuwen wat ze gaan doen...

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:50
B.A.L. schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:08:
Deel ook het zelfde probleem, downloade ik nog met 5 mb + per seconde. Nu na de upgrade is dat nog maar 1 mb per sec. Tevens met gamen heel veel last van lag. Merk ook als ik b.v. een site ga pingen dat ik time outs krijg en de tijd ook enorm op loopt. Intern overigens geen last dan is alles strak en snel!

Heb vanmorgen voor ik tewerk ging me modem van het stroom gehaald en deze zet ik er vanavond er weer op wellicht dat dit iets doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Adlermann schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:37:
[...]

Heel erg off topic:
Ja daar hebbenz e ook wel lekker ijs (ik woon er ook zo goed als tegenover) :)
offtopic:
I know, ik neem daar meestal de grote sorbet :9 . Haha, zo kom je nog eens mensen tegen die hier in de buurt wonen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Trouble- schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:16:
En omdat we zenders missen, daar ook over gebeld (doorschakelen kon niet), en nu blijkt dus dat onze CI+ module niet meer ondersteund wordt. En dat we dan zelf even een nieuwe kunnen kopen. Let wel: tv gekocht in 2009, met deze module (Wascom). Per 2010 wordt die niet meer ondersteund. Dát is lekker zakendoen zeg. Het meisje aan de telefoon kon weinig voor ons doen, verwees me door naar het klachtenformulier en we zullen gebeld gaan worden. Het zal mij benieuwen wat ze gaan doen...
Wascom maakt geen ci modules, mascom wel.
De mascom alphacrypt zal je wel hebben, dat is trouwens geen ci+ module, maar een ci module.
En het ding is nooit door ziggo ondersteund, dat had de verkoper je toen duidelijk moeten maken.
De enige ci+ modules die werken met ziggo zijn die van smit en neotion, maar die werken niet in jouw tv.

Geen probleem verder, de alphacrypt werkt echter nog steeds probleemloos.
Het missen van zenders kan niet door de module veroorzaakt worden, het enige wat een module doet is de boel decoderen. Afstemmen op en zoeken van de zenders is iets wat de tv doet.

edit: wat meer achtergrond over je mascom cam: AlphaCrypt praat! (voorheen: AlphaCrypt binnenkort op zwart)
Een noot betreffende dat topic, ziggo roept al jaren dat het beeld icm met alphacrypt op zwart gaat, maar daar is nog steeds geen sprake van.
Heb je een sony tv, kijk dan even op de laatste pagina van dat topic.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 04-04-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Vandaag had ik een afspraak met een Ziggo monteur omdat mijn verbinding af en toe wegvalt. Om 12.30 werd ik gebeld door de monteur. Hij stond voor de deur, maar er werd niet open gedaan. Ik was gewoon thuis en zag toch echt niemand voor de deur staan. Toen ik vroeg in welke straat hij stond, kwam dit me totaal niet bekend voor. Het bleek een straat in Enschede te zijn. Ik woon in Den Haag. Oeps...

Om half zes kwam er uiteindelijk toch een monteur. Hij kon niets zien aan mijn kabelsignaal, dus is mijn modem omgewisseld. Ik hoop dat het helpt.

Zijn horloge liep ongeveer 48 uur achter.

Als er al een upgrade komt zal het wel iets van 160/200 mbit down worden en 20 up oid. Maar ik verwacht pas een upgrade over een jaar als glas een grote concurrent gaat vormen. Dan kunnen ze nog eventjes de strijd aan met glas en dan zal er wel Docsis 4 heel snel ingevoerd moeten worden om de concurrentie aan te gaan of er moeten meer kanalen beschikbaar komen. In je segment kan je geloof ik maximaal 8 kanalen gebruiken dus er is nu al een beste overboeking (als ik 120mbit pak en 2 buren ook dan zitten we al aardig op de max).

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:27

Trouble

Everything is awesome

job schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:44:
[...]

Wascom maakt geen ci modules, mascom wel.
De mascom alphacrypt zal je wel hebben, dat is trouwens geen ci+ module, maar een ci module.
En het ding is nooit door ziggo ondersteund, dat had de verkoper je toen duidelijk moeten maken.
De enige ci+ modules die werken met ziggo zijn die van smit en neotion, maar die werken niet in jouw tv.

Geen probleem verder, de alphacrypt werkt echter nog steeds probleemloos.
Het missen van zenders kan niet door de module veroorzaakt worden, het enige wat een module doet is de boel decoderen. Afstemmen op en zoeken van de zenders is iets wat de tv doet.
Raar verhaal dan dat ze aan lijn zei dat het daardoor kwam...

We hebben overigens voor de aanschaf gecontroleerd, en de module werd toen wel ondersteund want dat was juist essentieel voor mijn ouders. Dat ze er daarna mee gestopt zijn is gewoon beroerd voor ons.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-10 14:18
Mij perikelen zijn gelukkig over :)

In januari had mijn onderbuurman mn kabel doorgeknipt. Staat elders in dit topic ook.. anyway..

Eind maart zijn ze langs geweest om een kabel in te graven een week later kabel naar binnen getrokken. De orginele aansluiting zit op 1.20 m in de woonkamer. de nieuwe aansluiting zit op 15 cm van de grond af :) Ben wel blij mee. De versterker, en kabel meuk loppen nu onder mn plint langs.. geen kabels meer. Alleen de orginele kabel doorknippen en de inbouw doos dicht smeren.. In aug toch ander behangetje tegen de muur aan :)

Anyway.. Gisteren ben ik teruggebeld door ziggo of alles nog naar wens is :) dat is zo. ook is mij uitgelegd dat de rekening naar de onderbuurman wordt gestuurd en niet naar mij..

Dus graafwerkzaamheden van wijkkast naar mn huis + aansluiting van monteur en daarbij behorende matrialen zoals een RVS kabelgoot worden verhaald op de buurman :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To_Tall schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:50:
Dus graafwerkzaamheden van wijkkast naar mn huis + aansluiting van monteur en daarbij behorende matrialen zoals een RVS kabelgoot worden verhaald op de buurman :)
:o

Hopelijk gaat hij nu niet weer zeiken bij jou, wat een figuur zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Keep us posted. Ik zie de buurman nog wel de rekening naar jou sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:34
Even een vraagje aangezien ik hier niet zoveel verstand van heb.
Sinds deze week heb ik het Ai1+ pakket met een cisco modem, maar is het mogelijk om met meerdere laptops wireless verbinding te maken met het modem? Mijn laptop doet het, maar als ik met een andere laptop of telefoon wil verbinden lukt het niet.

*edit: Oh laat maar, de monteur zei dat ik het PIN nummer op het modem moest gebruiken, maar met de WPA2 key lukt het wel. Is de WPA2 ook niet veiliger?

[ Voor 20% gewijzigd door Southern Sun op 04-04-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee
  • Laatst online: 22:26

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Hier is de snelheidsverhoging ook doorgevoerd afgelopen vrijdag naar 80mbit (Internet Z3). Helaas is het huilen met de pet op de laatste dagen. De snelheid wisselt echt enorm en de ping varieert van 20 tot 300. Van mij mag de oude snelheid wel weer terug :-(

Ik heb eerst het probleem bij mezelf gezocht, maar alle apparatuur is hier toch tenminste geschikt voor 100mbit. Iemand nog tips waar ik op moet letten of wordt het weer in de telefoon kruipen om vervolgens een half uur in de wacht te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Net alsof er ook weer een kleine opwaardering van mijn Z2 is geweest. Het was al geruime tijd ±50/5, dat is nu ±50/7.5 geworden. Wel aardig om wat sneller te kunnen uploaden. Snelheden zijn hier overigens redelijk stabiel over de dag/week.

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 04-04-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berning
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:16
-Trouble- schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:42:
[...]
We hebben overigens voor de aanschaf gecontroleerd, en de module werd toen wel ondersteund want dat was juist essentieel voor mijn ouders. Dat ze er daarna mee gestopt zijn is gewoon beroerd voor ons.
Een CI CAM wordt niet ondersteund door Ziggo, maar het werkt nog steeds prima met een CI televisie.
Door werkzaamheden van Ziggo zijn kanalen verplaatst naar andere frequenties.
Ik denk dat het opnieuw scannen van alle kanalen jouw probleem oplost.
Pagina: 1 ... 178 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!