Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-10 21:29
thaan schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:10:
[...]

Dat is het mooie aan kabel: alle gegevens die je hier post over ADSL zijn irrelevant voor de kabel. ADSL heeft een maximale 'tot' snelheid. Misschien haal je dus de gegeven snelheid, misschien niet.

Internet via de kabel haal je gewoon altijd de maximaal gegeven snelheid (uitzonderingen daargelaten). Bij Ziggo ga je dus gewoon 30Mbit halen.
Haha, goeiemoggel.. Tis nog vroeg zullen we maar zeggen. Deze kan dus In de categorie appels met peren vergelijken (ergens dacht ik dat Ziggo ook gewoon DSL aanbood). Hoe dan ook, merci! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:13
Vraag: ik heb op dit moment een CI+ kaart in een TV hangen. Ik wil die kaart vervangen door de decoder die ik nog heb liggen van ZIggo omdat ik af en toe een wedstrijd wil kopen. Kan dat zo of moet ik alles dan weer activeren? de CI+ kaart gaat dan in een andere TV.

[ Voor 8% gewijzigd door Chief op 26-03-2012 10:41 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige wat er geactiveerd moeten worden zijn smartcards.
Als je dus je ci+ verkoopt maar de smartcard houdt, dan gaat het meteen werken.

Moet je trouwens perse een interactieve decoder hebben om een wedstrijd te kopen?
Staat me bij dat het vorig seizoen ook kon met een gewone decoder, of is dat veranderd?

edit: de ziggo site zegt dat het nog kan:
https://www.ziggo.nl/#pro...ling/veelgestelde-vragen/
Werkt met elke decoder, dus ook met je ci+ cam.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 26-03-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Ik heb de smartcard al geactiveerd maar wil die dus in een andere TV zetten. Moet ik die dan opnieuw activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07-2024

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

thaan schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:10:
[...]

Dat is het mooie aan kabel: alle gegevens die je hier post over ADSL zijn irrelevant voor de kabel. ADSL heeft een maximale 'tot' snelheid. Misschien haal je dus de gegeven snelheid, misschien niet.

Internet via de kabel haal je gewoon altijd de maximaal gegeven snelheid (uitzonderingen daargelaten). Bij Ziggo ga je dus gewoon 30Mbit halen.
Precies, Ziggo garandeert dat je minimaal 80% van de snelheid van je abonnement moet halen. (wel rechtstreeks bekabeld op het modem, pc is virus en spyware vrij, etc) Is het lager dan komt er kostenloos een monteur, nieuw modem, nieuwe bekabeling, etc tot je de snelheid haalt. Maar over het algemeen is Ziggo zeer constant in de snelheden en kun je erop rekenen dat 30 ook 30 wordt. En dat vertaalt zich in 3,75 MB/s dan.

Edit:
Chief-XL schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:52:
Ik heb de smartcard al geactiveerd maar wil die dus in een andere TV zetten. Moet ik die dan opnieuw activeren?
Nee, de smartcard is geactiveerd met jouw producten op jouw naam. Zodra deze in een nieuw apparaat wordt gestopt en weer verbinding maakt met het ziggo netwerk werkt het. Kun je het beste eerst de nieuwe decoder helemaal uitzetten en na 10 sec weer aanzetten en wachten tot deze helemaal is opgestart en vraagt om de smartcard (E04-5-6) melding is dat dacht ik, dan de kaart erin en het werkt direct.

[ Voor 26% gewijzigd door Dennis_1987 op 26-03-2012 11:03 ]

Hier had een gevatte opmerking kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-10 21:29
job schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:47:
Het enige wat er geactiveerd moeten worden zijn smartcards.
Als je dus je ci+ verkoopt maar de smartcard houdt, dan gaat het meteen werken.

Moet je trouwens perse een interactieve decoder hebben om een wedstrijd te kopen?
Staat me bij dat het vorig seizoen ook kon met een gewone decoder, of is dat veranderd?

edit: de ziggo site zegt dat het nog kan:
https://www.ziggo.nl/#pro...ling/veelgestelde-vragen/
Werkt met elke decoder, dus ook met je ci+ cam.
Ik gebruik ook een CI+ module en kan uit ervaring zeggen dat het bestellen van wedstrijden idd gewoon werkt met CI+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Ow...!! Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-10 15:47

Yucko

One clown to rule them all !

Dennis_1987 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:59:
[...]

Nee, de smartcard is geactiveerd met jouw producten op jouw naam. Zodra deze in een nieuw apparaat wordt gestopt en weer verbinding maakt met het ziggo netwerk werkt het. Kun je het beste eerst de nieuwe decoder helemaal uitzetten en na 10 sec weer aanzetten en wachten tot deze helemaal is opgestart en vraagt om de smartcard (E04-5-6) melding is dat dacht ik, dan de kaart erin en het werkt direct.
wachten tot de andere decoder opgestart is en er een melding op je scherm staat is overbodig. Gewoon de kaart vooraf erin steken, decoder aanzetten en wachten tot hij opgestart is. Daarna wellicht nog even de zenders laten zoeken en gaan met die banaan (toevallig van het weekend nog de defecte Samsung DCB-H380R van mijn moeder vervangen met een oude humax die ik nog had liggen)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07-2024

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

Yucko schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:31:
[...]

wachten tot de andere decoder opgestart is en er een melding op je scherm staat is overbodig. Gewoon de kaart vooraf erin steken, decoder aanzetten en wachten tot hij opgestart is. Daarna wellicht nog even de zenders laten zoeken en gaan met die banaan (toevallig van het weekend nog de defecte Samsung DCB-H380R van mijn moeder vervangen met een oude humax die ik nog had liggen)
Het werkt meestal wel maar het is beter om de kaart er pas later in te stoppen als het de eerste keer in een nieuw apparaat is. Op het moment dat de kaart er dan in gaat synchroniseert deze op het ziggo netwerk en krijgt de kaart opnieuw door welke producten er op staan. Zeker als een kaart langere tijd niet gebruikt is, is deze manier beter.

Hier had een gevatte opmerking kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-10 15:47

Yucko

One clown to rule them all !

Dennis_1987 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:49:
[...]

Het werkt meestal wel maar het is beter om de kaart er pas later in te stoppen als het de eerste keer in een nieuw apparaat is. Op het moment dat de kaart er dan in gaat synchroniseert deze op het ziggo netwerk en krijgt de kaart opnieuw door welke producten er op staan. Zeker als een kaart langere tijd niet gebruikt is, is deze manier beter.
maar wat ik ervan begrijp is de kaart op dit moment gewoon in gebruik, dus je laatste opmerking is hier niet van toepassing ;)

maar goed, zoals ik het beschreven heb werkt het gisteren zonder problemen bij mijn moeder (en al de keren dat ik bij mij thuis van decoder gewisseld ben, ondertussen ook al minimaal 3x gebeurd).
Ik snap de toegevoegde waarde niet om de decoder eerst in een 'foutmelding' te forceren door de kaart er niet in te steken voor je hem aanzet. Als de decoder nieuw is, dan heeft hij geen zenders in zijn geheugen staan en moet je toch altijd hem dus laten zoeken naar de beschikbare zenders in je gebied.

[ Voor 7% gewijzigd door Yucko op 26-03-2012 12:01 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis_1987 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:49:
Op het moment dat de kaart er dan in gaat synchroniseert deze op het ziggo netwerk en krijgt de kaart opnieuw door welke producten er op staan. Zeker als een kaart langere tijd niet gebruikt is, is deze manier beter.
De kaart synchroniseert niet. Er is bij dvb sprake van eenrichtingsverkeer.
Ziggo stuurt elke x minuten een packet met alle bij hun bekende smartcards en bijbehorende abbo's naar alle klanten. Adv deze informatie weet een smartcard welke zenders je wel/niet mag bekijken.

Als een kaart nog wel bij ziggo geactiveerd staat maar lang niet is gebruikt is, is deze toestemming verlopen. Om weer toestemming te krijgen kan je het beste via "mijn ziggo" op ziggo.nl een nieuwe activatiepuls aanvragen. (uit mijn hoofd: mijn ziggo > producten > smartcards > herstel)
Dan heb je binnen een paar minuten weer beeld.
Je kan ook je kaart er in steken en de decoder een uurtje aan laten staan.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 26-03-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Voor de mensen die ook 30 maart een snelheidsverhoging zullen krijgen: reboot het modem, waarschijnlijk kun je al van de nieuwe snelheid genieten. Ik in ieder geval wel.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mick1990 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:57:
Voor de mensen die ook 30 maart een snelheidsverhoging zullen krijgen: reboot het modem, waarschijnlijk kun je al van de nieuwe snelheid genieten. Ik in ieder geval wel.
Hier is de snelheidsverhoging ook al doorgevoerd zo te zien. Misschien dat Ziggo alle abonnees die voor een snelheidsverhoging in aanmerking komen de 30e over wil hebben. Ik heb eerst dagenlang een downstream van rond de 20 Mbit gehad waar dit 40 Mbit hoorde te zijn. Geen idee waardoor dat kwam. Upload was wel goed. Ik was al van plan Ziggo te contacten. Vanmiddag nog een paar speedtestjes gedaan en het zit netjes rond de 50 Mbit. Ik heb mijn modem niet hoeven rebooten. Even afwachten hoe het de komende dagen gaat. Ik heb wel vaker last van grote snelheidsverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 23:26
hm vreemd, hier is die maar 38/50 down en 4.2 van 5 up :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Grimmie187 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:11:
[...]

Ik gebruik ook een CI+ module en kan uit ervaring zeggen dat het bestellen van wedstrijden idd gewoon werkt met CI+ :)
Hoe doe je dat? Of moet je hier interactieve tv voor hebben? Ik heb namelijk ook zo'n module in mijn tv zitten, maar ben nog nergens een optie tegen gekomen om een wedstrijd te bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morfang schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:59:
[...]

Hoe doe je dat? Of moet je hier interactieve tv voor hebben? Ik heb namelijk ook zo'n module in mijn tv zitten, maar ben nog nergens een optie tegen gekomen om een wedstrijd te bestellen....
Een paar posts hoger had ik deze link geplaatst: https://www.ziggo.nl/#pro...ling/veelgestelde-vragen/
Daar staat jouw vraag ook tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10 16:55
megadoom schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:07:
hm vreemd, hier is die maar 38/50 down en 4.2 van 5 up :/
Nog niet iedereen is volledig over gok ik zo. Ik zit zelf ook nog op 39.1 down en 4.6 up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ook de snelheidsverhoging doorgevoerd, maar met wel heel bijzonder resultaat. Ik heb een 40/4 abonnement en dat moet dus 50/5 worden.

Ik heb afgelopen zaterdag het modem (in bridge mode) even uitgezet en weer aan en vanaf dat moment heb ik tot mijn verbazing een download snelheid van ruim 250 Mbit/s en een upload snelheid van 4,8 Mbit/s. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik de speedtest van Ziggo deed. Ik heb vervolgens getest op andere manieren en blijkbaar is het echt zo snel. Een complete upgrade van mijn Ubuntu systeem ging met een downloadsnelheid van gemiddeld ca. 17 MByte/s (geen bits maar bytes!). De speedtest van Reggefiber geeft wisselende resultaten, soms 170 Mbit/s, soms ook 270 Mbit/s, maar altijd veel en veel sneller dan die 50 Mbit/s die ik zou moeten hebben. Bestanden downloaden van KPN's testsite (bijv. 100mb.bin) gaat met ongeveer 10 MByte/s.

Gister moest het modem nog een keer uit vanwege wat veranderingen in de meterkast, maar na aanzetten had ik nog steeds dik 200 Mbit/s downloadsnelheid met uitschieters naar 270 Mbit/s. Upload is nog steeds een kleine 5 Mbit/s.

Op deze manier ben ik heel tevreden met Ziggo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Moet je nu al resetten dan?! Ik heb hetzelfde abonnement als jou woelen

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:48
@woelen: stukje bewijs, voor ons ongelovigen O-)

[ Voor 10% gewijzigd door ozzynator op 27-03-2012 11:09 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1858455684.png

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
dat is zelfs sneller dan de snelste abbo :9~ idd wat bewijs graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:51:
Ik heb afgelopen zaterdag het modem (in bridge mode) even uitgezet en weer aan en vanaf dat moment heb ik tot mijn verbazing een download snelheid van ruim 250 Mbit/s en een upload snelheid van 4,8 Mbit/s. Locatie: Groningen
250 Mbit lijkt mij wat overdreven. Er zal wel iets fout zijn gegaan waardoor je snelheid wellicht rond de 120 Mbit zit maar heel veel hoger zal het niet zijn. Dus even een plaatje als bewijs want zo lijkt het meer op een sterk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Peter_Aragorn: je kunt nu proberen of modem uit en weer aanzetten bij jou ook al leidt tot snelheidsverhoging, dit doet in ieder geval geen kwaad. Zoals je hier hebt kunnen lezen, bij veel mensen is de verhoging al doorgevoerd. Kwestie van proberen. Is het nog niet doorgevoerd bij jou, dan op 31 maart nog maar eens proberen, dan moet het in ieder geval wel zijn doorgevoerd.

Wat betreft het bewijs, ik zal vanavond wel even een screenshotje maken van de Reggefiber speedtest en de Ziggo speedtest. En inderdaad, mijn downloadsnelheid is nu echt veel sneller dan het snelste abonnement dat Ziggo nu biedt. De upload is echter nog wel gewoon zoals verwacht, net iets onder de 5 Mbit/s. Ik kon het zelf eerst ook niet geloven en verdacht de Ziggo speedtest van problemen. Ik dacht eerst dat die software brak zou zijn, maar toen ik zag dat downloads van de Ubuntu server (in Amsterdam) met pakweg 17 MByte/s binnen komen en toen ik zag dat files van de KPN servers met ca. 10 MByte/s binnen komen toen was ik toch echt wel overtuigd dat het niet een raar ding in de speedtest software is.

Die speedtest van Ziggo geeft natuurlijk altijd betere resultaten dan andere downloads, omdat de achterliggende server binnen het Ziggo netwerk is opgesteld. Voor testen van jouw verbinding is die speedtest echter wel het beste, omdat je daarmee echt de snelheid van jouw lijntje test en niet de snelheid (of traagheid) van allerlei andere componenten op internet tussen jouw PC en de server waar je iets vandaan haalt. Vandaar dat het mij niet verbaast dat ik bij de Ubuntu server in Amsterdam geen 25 tot 30 MByte/s haal. Ik haal daar 'slechts' 17 MByte per seconde. Dat laatste is nog steeds veel sneller dan je op basis van een 50 Mbit/s download zou halen en ook nog steeds een stuk sneller dan je op basis van een 120 Mbit/s abonnement zou halen. Normaliter zou je 5, hooguit 6 MByte/s kunnen halen met een 50 Mbit/s abonnement en 11 ... 13 MByte/s met een 120 Mbit/s abonnement. Daarom ben ik absoluut overtuigd dat die weergegeven snelheid van de speedtests echt is en niet een gevolg is van brakke testsoftware.

Ik denk dat op de een of andere manier de capping van de downloadsnelheid bij Ziggo uit staat voor mijn aansluiting, terwijl die van de uploadsnelheid wel aan staat. De beperking wordt nu of door mijn modem (een Ubee EWV3200) of door de lijn zelf bepaald en niet door wat contractmatig wordt geleverd. Hoe dan ook, het is goed om dit te weten, want zelfs al zou Ziggo binnenkort de boel wel weer op 50 Mbit/s cappen, ik weet dat ik op mijn adres nu flink wat speelruimte heb voor toekomstige groei van de snelheid.

Zie het maar als rijden op een 50 km/u weg. Op zo'n weg is niet de auto de beperking, maar de meesten cappen hun snelheid op (als het goed is ;) ) 50 km/u. Bij mijn internet abonnement is nu de weg en/of de auto de beperking. Gewoon plankgas geven en zo hard gaan als de lijn, het modem en mijn PC toelaten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10 14:31

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:51:
Bij mij ook de snelheidsverhoging doorgevoerd, maar met wel heel bijzonder resultaat. Ik heb een 40/4 abonnement en dat moet dus 50/5 worden.

Ik heb afgelopen zaterdag het modem (in bridge mode) even uitgezet en weer aan en vanaf dat moment heb ik tot mijn verbazing een download snelheid van ruim 250 Mbit/s en een upload snelheid van 4,8 Mbit/s. Ik kon mijn ogen niet geloven [...]

Hmm....volgens mij is het binnenkort weer 1 april :+

Maar eh...is er al enig zicht op snelheidsverhogingen voor AiE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@woelen, als dat zo is hebben andere mensen in jouw straat hier ook last/voordeel van? als 1 iemand in de straat iets download, is de rest van de straat dan langzamer?

offtopic: je download nu wel een stuk sneller dan een dvd drive :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:14:
En inderdaad, mijn downloadsnelheid is nu echt veel sneller dan het snelste abonnement dat Ziggo nu biedt. De upload is echter nog wel gewoon zoals verwacht, net iets onder de 5 Mbit/s. Ik kon het zelf eerst ook niet geloven en verdacht de Ziggo speedtest van problemen. Ik dacht eerst dat die software brak zou zijn, maar toen ik zag dat downloads van de Ubuntu server (in Amsterdam) met pakweg 17 MByte/s binnen komen en toen ik zag dat files van de KPN servers met ca. 10 MByte/s binnen komen toen was ik toch echt wel overtuigd dat het niet een raar ding in de speedtest software is.
Dat is dus niet bijzonder veel sneller dan de 120 Mbit/sec - 14MB/sec die het hoogste abonnement biedt, vandaar de vraag gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Hmm, TV laat 'geen service beschikbaar' zien (ci+), regio Groningen (Hoogezand 9601). Geen storing te vinden ?

-oh alleen sommige zenders O-)

[ Voor 13% gewijzigd door ToFast op 27-03-2012 17:31 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze diverse bewijsstukjes. Ik hoop dat de mods van dit formum geen bezwaar maken tegen de zoveelste screenshots van speedtests, maar deze zijn toch wel bijzonder naar mijn idee:

Afbeeldingslocatie: http://woelen.homescience.net/ziggo/speedtest.png

Verder nog enkele andere plaatjes op het IP-adres waarvandaan ik de tests heb gedraaid:

http://94.214.140.185/ziggo/

Dat plaatje blijft werken, komt van een server met vast IP-adres, die onderste voor zolang het IP-adres nog het zelfde blijft (helaas geen vast IP-adres bij Ziggo). Ik geef alleen maar deze URL zodat je echt kunt zien dat deze plaatjes komen van dat IP-adres dat in de test staat en dat ik degene ben die toegang heeft tot dat IP-adres en daar een server achter kan hangen. Bewijs genoeg lijkt mij.

Om te bewijzen dat het gaat om een Ziggo aansluiting en niet een of andere glasfiber aansluiting tenslotte nog de DNS naam van het IP-adres: 5ED68CB9.cm-7-7c.dynamic.ziggo.nl

Dit kun je zelf checken d.m.v. een reverse name lookup. Onder linux doe je dat gewoon door in te tikken:

nslookup 94.214.140.185

en dan zie je dat het een dynamisch Ziggo IP-adres is.

Onder Windows zal er vast wel een soortgelijk commando bestaan.

Hoe dan ook, dit is toch echt wel een stuk sneller dan zelfs het snelste 120 Mbit/s abonnement. Dat je niet altijd 25 Mbyte/s haalt bij normale downloads ligt ook aan de andere kant en aan wat er tussen die andere kant en mijn internet aansluiting zit. Je ziet bijv. bij die speedtest dat de server in Naaldwijk ook minder snelheid laat zien dan Ziggo of Reggefiber.

------------------------------------------------------------------------------------

Om nog even terug te komen over andere aansluitingen in de straat waar ik woon. Die info heb ik niet. Mijn directe buren hebben ADSL of VDSL en verderop in de straat weet ik niet wat ze hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-10 17:38
@woelen dat zijn nog eens snelheden! Haal je dit ook bij bijv. downloaden vanuit nieuwsgroepen/torrents? Wel vreemd om zo'n downloadsnelheid te zien en dan die upload van 5 mbit, hoop dat ziggo daar ooit iets aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-10 00:04

allure

Titaan fase 2/3

Wat voor snelheid haal je als je een *.bin bestand van http://speedtest.bbned.nl download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10 09:26
Morgenochtend komt, volgens de planning, een monteur Alles-in-een-Plus monteren hier.

Nu ben ik in bezit van een WNDR3700v1 router met DD-WRT, heb ik meerdere VPN's en is alle apparatuur in en om huis onderdeel van meerdere configuratiescripts.

Ergo: liefst houd ik alles -achter- de router gewoon zoals het is.

Hebben jullie nog tips en truucs voor morgen?
Of gewoon afwachten tot de monteur klaar is, even internetten om te kijken of e.e.a. werkt en dan de helpdesk bellen om het modem in bridge-modus te zetten?
Is het vooraf nog nodig/mogelijk dingen in het modem dicht te zetten, zoals Wifi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik heb het op dezelfde manier gedaan (alleen via Twitter ipv bellen). Voor zover ik weet kun je niets meer met het ding als deze in bridge staat en werkt ook Wifi niet meer. Dat hebben ze mij tenminste aangegeven en dat was ook precies mijn wens.

De monteur kon of wilde dit niet doen of regelen voor mij.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
ik zie hier iedereen het hebben over het naar ziggo bellen om de modem in bridge te laten zetten, maar bij mijn ubee kan ik dat gewoon zelf via de configuratie. Of is dat een andere bridging?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:39:
Bij deze diverse bewijsstukjes. Ik hoop dat de mods van dit formum geen bezwaar maken tegen de zoveelste screenshots van speedtests, maar deze zijn toch wel bijzonder naar mijn idee:

[afbeelding]

Verder nog enkele andere plaatjes op het IP-adres waarvandaan ik de tests heb gedraaid:

Dat plaatje blijft werken, komt van een server met vast IP-adres, die onderste voor zolang het IP-adres nog het zelfde blijft (helaas geen vast IP-adres bij Ziggo). Ik geef alleen maar deze URL zodat je echt kunt zien dat deze plaatjes komen van dat IP-adres dat in de test staat en dat ik degene ben die toegang heeft tot dat IP-adres en daar een server achter kan hangen. Bewijs genoeg lijkt mij.

Om te bewijzen dat het gaat om een Ziggo aansluiting en niet een of andere glasfiber aansluiting tenslotte nog de DNS naam van het IP-adres: 5ED68CB9.cm-7-7c.dynamic.ziggo.nl

Dit kun je zelf checken d.m.v. een reverse name lookup. Onder linux doe je dat gewoon door in te tikken:

nslookup 94.214.140.185

Hoe dan ook, dit is toch echt wel een stuk sneller dan zelfs het snelste 120 Mbit/s abonnement. Dat je niet altijd 25 Mbyte/s haalt bij normale downloads ligt ook aan de andere kant en aan wat er tussen die andere kant en mijn internet aansluiting zit. Je ziet bijv. bij die speedtest dat de server in Naaldwijk ook minder snelheid laat zien dan Ziggo of Reggefiber.

------------------------------------------------------------------------------------

Om nog even terug te komen over andere aansluitingen in de straat waar ik woon. Die info heb ik niet. Mijn directe buren hebben ADSL of VDSL en verderop in de straat weet ik niet wat ze hebben.
ligt aan je virusscanner. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10 16:55

[afbeelding]

Als je slim bent en die snelheid wilt houden, haal je dat IP adres weg ;)
Voor Ziggo natuurlijk niet zo lastig om adhv dat IP adres erachter te komen welke klant ze perongeluk vergeten zijn te cappen.

Ik ben nu toch wel benieuwd hoever de upload snelheid kan gaan. Ik ben nu na een reboot van het modem ook naar 50/5, maar een hogere upload zou ik toch wel fijn vinden. Zou leuk zijn als je upload ook ongecapt was, konden we zien wat het netwerk maximaal aankan qua upload.

[ Voor 5% gewijzigd door thaan op 27-03-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

ozzynator schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:44:
ik zie hier iedereen het hebben over het naar ziggo bellen om de modem in bridge te laten zetten, maar bij mijn ubee kan ik dat gewoon zelf via de configuratie. Of is dat een andere bridging?
Heb hier een Cisco en daar kan het niet (althans vorig jaar augustus niet). Dat moest Ziggo toen regelen aangezien dat in het dichtgetimmerde stuk van de firmware zit.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozzynator schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:44:
Naar wat ik gelezen heb hier is het niet helemaal een echte bridging of zoiets? Je zal dit topic ff door moeten zoeken.

Bijvoorbeeld onderstaand quote...
hjs schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:25:
[...]

Als ik dit zo lees, maakt het voor het stroomverbruik van de Ubee niet uit of het modem in bridge mode staat (dus gehele router gedeelte uit) of in semi-bridge mode (mac-passthrough naar eigen router).

Iemand met andere ervaringen, dat de Ubee in bridge mode toch minder verbruikt?
(zou de enige reden zijn om hem in bridge mode te laten zetten, semi-bridge werkt prima)
Dus wat jij uit/áan kan zetten is semibridging en wat ziggo klantenservice uit/aan kan zetten is full bridging.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:12
Binnenkort wordt ik Alles-in-1 klant bij Ziggo.
Kan het IP-adres van de Ziggo Modem/Routers (Ubee of Cisco) vrij naar eigen keuze ingesteld worden, of moet het iets van 196.168.178.x blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbraamhaar
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Masimo schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:57:
Binnenkort wordt ik Alles-in-1 klant bij Ziggo.
Kan het IP-adres van de Ziggo Modem/Routers (Ubee of Cisco) vrij naar eigen keuze ingesteld worden, of moet het iets van 196.168.178.x blijven?
Dat kun je zelf naar wens veranderen in de modemrouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:42

Nox

Noxiuz

[afbeelding]

nslookup 94.214.140.185

Dat is geen speedtest. Een echte speedtest doe je rond dit tijdstip hier:

http://www.bbned.nl/scrip...t/download/file1000mb.bin

Even deze file downloaden en dan wil ik weten hoe lang je erover hebt gedaan.

EDIT:

Spuit elfje 8)7

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-10 20:13

geerttttt

Manisch positief

job schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:16:
[...]

De kaart synchroniseert niet. Er is bij dvb sprake van eenrichtingsverkeer.
Ziggo stuurt elke x minuten een packet met alle bij hun bekende smartcards en bijbehorende abbo's naar alle klanten. Adv deze informatie weet een smartcard welke zenders je wel/niet mag bekijken.

Als een kaart nog wel bij ziggo geactiveerd staat maar lang niet is gebruikt is, is deze toestemming verlopen. Om weer toestemming te krijgen kan je het beste via "mijn ziggo" op ziggo.nl een nieuwe activatiepuls aanvragen. (uit mijn hoofd: mijn ziggo > producten > smartcards > herstel)
Dan heb je binnen een paar minuten weer beeld.
Je kan ook je kaart er in steken en de decoder een uurtje aan laten staan.
Ik betwijfel of dat helemaal klopt. In de winkel waar ik werk activeren we ziggo en bij een activatie stoppen wij de betreffende kaart alvast in de decoder. Hier staat dan gedecodeerd signaal. Vervolgens vragen wij hem aan en ongeveer 5 tot max 10 seconden nadat wij op submit drukken krijgt de decoder al beeld.

Daarnaast duurde een kaart heractiveren nadat hij een half jaar niet gebruikt was bij ons via ziggo wel een paar uur helaas...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welk deel betwijfel je dan? En waarom?

Ik heb laatst nog twee kaartjes uit mijn bureau la gehaald en had deze na 1,5 jaar in een minuut weer werkend gekregen. En in het ziggo ervaring topics hier vind je genoeg verhalen van mensen die oude kaarten weer snel werkend hadden gekregen door op de herstel knop te drukken. Zelf ook vaak genoeg voor klanten kaartjes in gebruik genomen, en oude kaarten weer laten werken via de herstelknop.

edit: soms duurt het langer voordat een kaartje werkt. Maar dat heb ik zelfs eens gehad met een net aangeschafte kaart die pas na een uur beeld gaf.

[ Voor 128% gewijzigd door job op 28-03-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 01:03:
[...]

Dat is geen speedtest. Een echte speedtest doe je rond dit tijdstip hier:

http://www.bbned.nl/scrip...t/download/file1000mb.bin

Even deze file downloaden en dan wil ik weten hoe lang je erover hebt gedaan.

EDIT:

Spuit elfje 8)7
Wat jij vertelt klopt niet. De beste speedtest is om de Ziggo speedtest te gebruiken of blijkbaar die Reggefiber speedtest. Daarmee test je jouw verbinding met zo min mogelijk spul tussen jouw aansluiting en de server waar data vandaan komt. Jij geeft zelf al aan dat ik die download moet doen om 1 uur 's nachts. Wat jij test is de hele keten van jouw aansluiting tot aan de server van BBnet en om de snelheid van JOUW aansluiting te testen wil je juist zo min mogelijk spul in het totale testpad. Ik heb die test met BBned ook gedaan en dan zie je dat het heel erg wisselt. Soms maar 3 MByte/s (komt overeen met pakweg 25 Mbit/s), maar ik heb ook een paar keer voor korte tijd bijna 18 MByte/s gehaald. Maar dat wisselende gedrag laat juist zien dat zo'n test niet zo veel zegt. De beperking zit dan niet in jouw aansluiting, maar in het totale pad tussen jouw systeem en de BBned server.

Het zal altijd zo zijn dat de werkelijk gehaalde downloadsnelheid in veel gevallen lager is dan de snelheid van jouw verbinding. De gehaalde snelheid is zo hoog als de dunste lijn in de totale keten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
Verslag van mijn hernieuwde kennismaking met Ziggo.

Monteursafspraak voor vandaag tussen 8:00 en 13:00.

En je kunt het al raden; het is inmiddels 13:01 en nog geen monteur.
t' Is toch zo'n lekker punctuele organisatie.....

Is er -iemand- die denkt dat het nuttig is om Ziggo te bellen? Of hebben ze bij de telefoonclub sowieso geen zicht op de -werkelijke- afspraken van de onderaannemers ?

[ Voor 27% gewijzigd door fietsie op 28-03-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
mss heeft hij/zij nog wintertijd.. 8)7

Maar kan me er iets bij voorstellen, hoogst irritant om te moeten wachten, laat staan dat ze te laat komen zonder bericht!

Is zo zonde van je tijd, je bent nog bang om even sanitair te gaan ontspannen, je zult maar net zitten en de bel horen gaan.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
ToFast schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:28:
Hmm, TV laat 'geen service beschikbaar' zien (ci+), regio Groningen (Hoogezand 9601). Geen storing te vinden ?

-oh alleen sommige zenders O-)
Oke, even een update ten aanzien van het bovenstaande.

- Alleen RTL 5 HD en SBS HD geven 'geen service beschikbaar'
- Ik zie (panasonic g20) dat de signaalkwaliteit bij alle zenders prima is (10 van 10) en signaalsterkte 8 van 10.

Deze 2 zenders die hebben een (test?)update gekregen naar een andere Quadrature amplitude modulation; in plaats van 64-qam zijn deze zenders 256-qam. Hier had ik al ergens over gelezen en vaak is het zo dat je bekabeling dan niet optimaal is!? Bepaalde andere zenders zitten ook op 256-qam, maar zijn echter niet HD en werken wel.

Zit het grootste nadeel in de kabel(lengte) of de eventuele splitters/t-stukjes en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:38
ToFast schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:16:
- Alleen RTL 5 HD en SBS HD geven 'geen service beschikbaar'

Deze 2 zenders die hebben een (test?)update gekregen naar een andere Quadrature amplitude modulation; in plaats van 64-qam zijn deze zenders 256-qam.
Nee, de modulatie van TS 206 (met RTL 5 HD en SBS 6 HD) is nog steeds QAM-64 maar wel zijn de frequenties van TS 1 en TS 206 verwisseld. Het lijkt erop dat je TV dat niet goed heeft opgepakt, er zit dan weinig anders op dan hem opnieuw te laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-10 15:17

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

fietsie schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:02:

Is er -iemand- die denkt dat het nuttig is om Ziggo te bellen? Of hebben ze bij de telefoonclub sowieso geen zicht op de -werkelijke- afspraken van de onderaannemers ?
irritant inderdaad, wil het niet afzwakken, mijn ervaring was laatst dat hij zelfs te vroeg kwam, maar dit via de telefoon aankondigde, en indien we niet thuis waren wel "even koffie ging drinken ergens". Nou hoop ik niet dat je een vrije dag ervoor hebt genomen, dan zou ik ook balen...,

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
hcQd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:27:
[...]
Nee, de modulatie van TS 206 (met RTL 5 HD en SBS 6 HD) is nog steeds QAM-64 maar wel zijn de frequenties van TS 1 en TS 206 verwisseld. Het lijkt erop dat je TV dat niet goed heeft opgepakt, er zit dan weinig anders op dan hem opnieuw te laten zoeken.
Ik zag toch echt QAM-256 en de TV gaf 'geen service beschikbaar op die 2 kanalen. Ik heb nu de kanalenlijst geüpdatet en zie dat er weer QAM-64 bij staat inderdaad, beeld is ook weer terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
Ik heb inderdaad een vrije dag genomen ja, en de helpdesk-medewerker die ik zojuist belde had ook nog de euvele moed te beweren dat ik vast de deurbel niet gehoord zou hebben....

(Er kan hier niemand de oprit opkomen zonder dat je die persoon ziet en hoort op mijn zitplaatsje....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allure schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:32:
Wat voor snelheid haal je als je een *.bin bestand van http://speedtest.bbned.nl download?
slechte test.
dat ding komt niet boven de 5 MB/s uit en fluctueerd als de neten.
en dat ligt niet aan mij maar aan de andere kant, ik moet 12 MB/s halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:43
fietsie schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:02:

Als je al belt zou ik sowieso even de emotie laten voor wat het is. Ja heel vervelend uiteraard maar daar kan de persoon aan de andere kant ook niets aan doen helaas.
Of ze inzicht hebben op hun onderaannemers? Geen idee, de keren dat ik een storingsmonteur in heb moeten laten inplannen was er op de dag zelf ook niks van planning bekend dus dat gok ik niet. Benader ze anders eens op Twitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
Neuh stroopsmeren is mijn vak; dat heeft geleid tot het volgende:

- Ze hebben geen idee waar de monteur nu is en wat ie aan het doen is (onderaannemer)
- Hij kan vandaag nog komen opdagen
- Er is een spoed-afspraak voor a.s. vrijdagmorgen ingeboekt (voor als hij helemaal niet opdaagt vandaag)

En ik heb een financiele regeling laten treffen voor deze dag waarop ik zinloos verlof heb moeten nemen.

(En Twitter da's iets voor kids van 12, daar ga ik echt niet aan beginnen. De meest vreselijke uitvinding sinds de Simpsons ;) :) )

[ Voor 14% gewijzigd door fietsie op 28-03-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Nou dat valt allemaal weer reuze mee toch? De afspraak nakomen is helaas niet gelukt maar ik vind deze afspraken wel redelijk hoor. Ze hadden ook kunnen zeggen dat je over 2 weken de 1e bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
Neuh zo zit de wereld niet in elkaar: afspraak is afspraak, en niet nakomen moet consequenties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
fietsie schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:38:
Neuh zo zit de wereld niet in elkaar: afspraak is afspraak, en niet nakomen moet consequenties hebben.
Heeft het nou toch ook? Althans ik neem aan dat die financiële tegemoetkoming niet in nature uitbetaald wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
Tha_T alhoewel de jongedame die ik bij de 4e poging aan de lijn had erg prettig klonk, bood ze deze optie helaas niet aan. Heb nog even nagevraagd bij een van haar collega's die ik ken en dr uiterlijk is ook niet verkeerd.

Jammer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
pechvogel, en geen monteur, en geen date haha!

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb hier "last" van te hoge downloadsnelheden... Gemeten met een HTTP file download, Ziggo Speedtest en Reggefiber Speedtest.

Wat is hier in hemelsnaam aan de hand 8)7 ?! Heb de testjes zelfs voor wat het waard is even onder mijn Linux-installatie uitgevoerd, resultaat hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/105ttvo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:08
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:30:
Ook ik heb hier "last" van te hoge downloadsnelheden... Gemeten met een HTTP file download, Ziggo Speedtest en Reggefiber Speedtest.

Wat is hier in hemelsnaam aan de hand 8)7 ?! Heb de testjes zelfs voor wat het waard is even onder mijn Linux-installatie uitgevoerd, resultaat hetzelfde.

[afbeelding]
Haha welk modem en woonplaats heb je?

Toevallig vergelijkbare omstandigheden als woelen?

Hier is vanmorgen ook de stroom eraf geweest en gewoon 50/5 hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cisco EP3212 modem-only, TP-Link TL-WR1043nd router, Alles-in-één Plus, woonplaats Groningen.
Ik snap niet wat hier hemelsnaam aan de hand is... Soms haal ik wel 50/5 (in de praktijk dan 55 Mbit), maar over het algemeen veel hoger dan dat.

Als ik een BWM-uitvoer onder Linux zie ik ook dat er echt 20+ MB/s naar mijn router loopt 7(8)7 :+
Maximale snelheid flipt een beetje omdat die TP-Link niet zo veel WAN-to-LAN kan routeren :X

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 09:08
Woelen heeft een UBEE maar wel Groningen las ik net }:O

Geniet ervan zolang het nog kan :9~

Dit geeft wel mooi aan dat Ziggo nog wel wat rek heeft met de huidige infrastructuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trololo, even het internet downloaden met 230 Mbit/s.

Hierbij het bewijs dat het verkeer wel degelijk gerouteerd wordt met deze snelheid; zie hier een screenshot van BWM op mijn OpenWRT router:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/sxcc5d.png

(note: BWM kan op de één of andere manier niet het verkeer van de VLAN's meten, maar eth0 is het algemene switch-device en bevat dus zowel de WAN als de LAN-poorten)

edit: dit begint nu wel de vormen te krijgen van een vroege 1 april-grap.. Kan het nog steeds niet geloven. Eerst Woelen en nu ook Magnetra met snelheden van 200+ Mbit/s 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-10 13:57

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Okay, aangezien dit topic net zoals zovelen op tweakers ook zo ontiegelijk lang is, en het terug lezen ervan eigenlijk, wanneer dit voor mij niet strikt noodzakelijk is, totaal not done is. dan toch maar, dingen vragen die misschien al beantwoord zijn,

Ik ben recent met mijn bedrijf verhuist van een lokatie in Lelystyad naar Emmeloord (beiden Flevoland), echter zit ik met een probleem, Lelystad is al jaren een UPC gebied, Emmeloord is echter Ziggo. Voorheen, met UPC gebruikten wij een relatief goedkope HDMI-hack om het TV-signaal op onze computers te krijgen vanaf de hdmi aansluiting op de UPC box. Nou heb ik gehoord/gelezen/gezien dat je voor Ziggo, in plaats van zulke draconische stappen te moeten zetten, gewoon een bestaande alphacrypt cam met een, in ons geval, USB CI module van Win-TV, kan gebruiken om het DVB-C signaal te decoderen, wat is hier vandaag de dag nog van waar?

Want als ik verschillende (oud) nieuws berichten opzoek lees ik dat ook Ziggo op een gegeven moment in 2009 geloof ik, op CI+ is overgestapt...

Dus dat is mijn vraag, als ik nu digitale tv aanvraag, kan ik dat dan met alphacrypt bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-10 13:57

DaveFlash

Here's to the crazy ones

nooberke schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:51:
Woelen heeft een UBEE maar wel Groningen las ik net }:O

Geniet ervan zolang het nog kan :9~

Dit geeft wel mooi aan dat Ziggo nog wel wat rek heeft met de huidige infrastructuur
Klopt, enkel de /last mile/ is nog coax de rest is allang glasvezel, dat ziggo (voor zover bij mij bekend) bij zowel reggefiber, reggeborg, eurofiber als ook KPNWholesale (Enterprise) inkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

DaveFlash schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:46:

Dus dat is mijn vraag, als ik nu digitale tv aanvraag, kan ik dat dan met alphacrypt bekijken?
Nee, sinds begin 2010 niet meer bij Ziggo:
De CI+ oplossing werkt alleen als zowel de tv als de Digitale Televisie Module CI+ ondersteunen. Sinds 2010 kunnen CI+ televisies die een oude Alphacrypt, danwel Mascom CAM gebruiken geen signaal meer ontvangen.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:38
Bastien schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:01:
[...]
Nee, sinds begin 2010 niet meer bij Ziggo:

[...]
KLeine correctie, tv's die een CI+ hebben kunnen dat niet meer. tv's met CI normaal GEEN PROBLEEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben hier met die extreem hoge downloadsnelheid. Ook bijzonder om te lezen dat de ander ook in Groningen woont. Het zal dus inderdaad wel een lokaal iets zijn en alleen spelen in (een deel van) de stad Groningen.

Ik zie wel hoe lang het duurt. Ik zal de komende twee weken het modem vaak uit moeten zetten omdat vanwege een kleine verbouwing in huis de stroom er regelmatig even af moet. Vandaag de stroom er ook weer af moeten halen en gelukkig heb ik na deze reset nog steeds hoge snelheid.

Downloadsnelheid van verschillende sites getest:
- BBNed sterk fluctuerend, soms maar 3 Mbyte/s
- KPN testsite 10 Mbyte/s
- Ubuntu update server Nederland ca. 20 MByte/s
- http://speedtest.tweak.nl : 16 Mbyte/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:07:
Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben hier met die extreem hoge downloadsnelheid. Ook bijzonder om te lezen dat de ander ook in Groningen woont. Het zal dus inderdaad wel een lokaal iets zijn en alleen spelen in (een deel van) de stad Groningen.
Ook vandaag haal ik nog de 220 Mbit/s ongeveer. In welk deel van de stad woon jij? Ik in West-Groningen, iets ten noorden van de wijk Hoogkerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij wonen dicht bij elkaar, ik woon in Gravenburg (hoort officieel ook bij Hoogkerk), ik denk hooguit twee kilometer bij jou vandaan. Dan is het zeker dat het een lokaal iets is en dat ergens in de apparatuur voor het westelijk deel van de stad Groningen de capping op de downloadsnelheid niet op 50 is gezet, maar helemaal uit staat. Wellicht dat er nog meer mensen in dit stadsdeel die hoge snelheid hebben, maar goed, niet iedereen zit op dit forum ;)

Dit laat wel heel mooi zien dat Ziggo nog aardig wat speelruimte heeft in dit deel van de stad om toekomstige hoge snelheden aan te bieden. Ik heb ondertussen ook eens gekeken hoe die kabelverbindingen werken en wij hebben hier EuroDocsis 3. Dit beschikt over 8 kanalen, elk kanaal heeft 55,6 Mbit/s downloadsnelheid en deze kanalen kunnen worden gebundeld. Maximale downloadsnelheid is dus ruim 440 Mbit/s. Hier gaat de digitale televisie nog wel van af. Op termijn zullen wellicht twee kanalen nodig zijn voor digitale TV, maar dan blijft er nog altijd 330 Mbit/s over voor internet. Dus, die 280 Mbit/s die ik liet zien past ook prima in dit theoretische plaatje.

De upload is bij EuroDocsis 3 losstaand van de downloadsnelheid. Er is ruim 100 Mbit/s uploadsnelheid mogelijk, los van die 440 Mbit/s downloadsnelheid. Ik zou dit wel eens in werking willen zien, maar helaas zit er wel capping op de upload snelheid, dus dit blijft slechts mooie theorie . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:33:
Ik heb ondertussen ook eens gekeken hoe die kabelverbindingen werken en wij hebben hier EuroDocsis 3. Dit beschikt over 8 kanalen, elk kanaal heeft 55,6 Mbit/s downloadsnelheid en deze kanalen kunnen worden gebundeld. Maximale downloadsnelheid is dus ruim 440 Mbit/s. Hier gaat de digitale televisie nog wel van af. Op termijn zullen wellicht twee kanalen nodig zijn voor digitale TV, maar dan blijft er nog altijd 330 Mbit/s over voor internet. Dus, die 280 Mbit/s die ik liet zien past ook prima in dit theoretische plaatje.
Volgens mij snap je nog niet helemaal hoe het werkt. Digitale TV gaat niet 'af' van je internet kanalen, de kabel is (vooralsnog) niet all-IP/ethernet only. Digitale TV signalen gaan over aparte kanalen, dus 8 gebundelde downstream kanalen zijn goed voor effectief 400 Mbit.

Waarom upload (nog) niet verhoogd is - en waarom dit ook ingewikkelder is dan het verhogen van de download - heb ik al meerdere malen in deze thread uitgelegd.

[ Voor 42% gewijzigd door Guere op 29-03-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
Ik ga morgen(ochtend) wel weer verslag doen van "wachtdag nummer 2 op een monteur" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 26-10 11:48
Kreeg ik vandaag een email van Ziggo dat mijn oude snelheid van 40 Mbit vanaf eind maart naar 50 Mbit gaat.

Alleen ik zit nog steeds op 22 Mbit. Een jaar geleden hadden ze beloofd dat ik tussen mei en augustus naar 40 Mbit zou gaan (met een nieuw modem)...........nooit gekregen natuurlijk.

Dus ik gelijk bellen met Ziggo vanmiddag. Ja meneer die email is een standaard email. Ik dus ja maar jullie hadden me een jaar geleden al 40 Mbit beloofd!

Tijdje in de wacht gezeten, daarna als antwoord dat ik binnen 14/16 dagen een nieuw modem zou krijgen.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kreeg ik vandaag een email van Ziggo dat mijn oude snelheid van 40 Mbit vanaf eind maart naar 50 Mbit gaat.
Jep, hier ook gehad.

Net ff modem aan/uit gezet, en heb nu idd 50 Mbit down ipv 40 :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
Eerlijk is eerlijk: als je negatieve dingen post moet je ook de positieve zaken melden:

- Monteur is geweest
- Order klopte niet: Interactieve Decoder ontbrak, maar werd door monteur opgelost
- Intallatie was appeltje-eitje (ik had al een CAI netwerk in ster-topologie met F-Connectors en Hirschmann materiaal)
- Voor monteur nieuw type modem: Cisco EPC3925 (kleiner dan de "oude")
- Via helpdesk in Bridge laten zetten, was ook meteen in orde
(Aandachtspunt: UTP naar de router moet dan wel in LAN poort 1 zitten)
- Snelheid 50/4.7

Nu maar eens uitvinden hoe dat interactieve gebeuren precies werkt, en of ik die afstandsbediening ook de TV kan laten bedienen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
fietsie schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:58:
Eerlijk is eerlijk: als je negatieve dingen post moet je ook de positieve zaken melden:
Zo is het maar net, bij bijna niemand gaat het mis, maar zit in de aard van de mens, alleen klagen en "daar hebben we recht op" roepen. Als er iets positiefs te melden valt gebeurd dat gewoonweg niet, omdat dat als normaal beschouwd wordt.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
Jup; daarom ook mijn posting.
(Al voelde het wel goed dat niet -alles- goed was gegaan en ik toch nog een beetje kon zeiken ;) :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Mijn ouders hebben sinds begin van de week Ziggo 3 in 1, inclusief HD. Nu houdt het HD beeld nog niet over, regelmatig artefacten en het beeld is gewoon niet zo scherp als ik zelf gewend ben (glasvezel van OnsBrabantNet). De TV is niet beperkend, philips 40pfl9705.

Na een korte check bleek dat er tussen de muurconnector en de decoder nog een COAX kabel zit met plastic schoentjes. Ik heb ze aangeraden om die in ieder geval te vervangen. Nu blijkt echter dat er tussen de TV en de decoder niet alleen een HDMI kabel, maar ook een COAX kabel zit. Waarom is dat? Is alleen HDMI niet voldoende? Zou dit invloed kunnen hebben op het beeld?

Wat zijn andere mogelijke tips om beter beeld te krijgen? Om een voorbeeld te noemen, tijdens een tenniswedstrijd op Eurosport HD hadden de lijnen van het veld een schaduw, alsof er 2 lijnen tegen elkaar aan zaten. Ook zijn logo's zoals bijvoorbeeld van SBS niet mooi rond, maar wat hoekig. Zaken die ik thuis niet heb.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

coelho schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:57:
Mijn ouders hebben sinds begin van de week Ziggo 3 in 1, inclusief HD. Nu houdt het HD beeld nog niet over, regelmatig artefacten en het beeld is gewoon niet zo scherp als ik zelf gewend ben (glasvezel van OnsBrabantNet). De TV is niet beperkend, philips 40pfl9705.

Na een korte check bleek dat er tussen de muurconnector en de decoder nog een COAX kabel zit met plastic schoentjes. Ik heb ze aangeraden om die in ieder geval te vervangen. Nu blijkt echter dat er tussen de TV en de decoder niet alleen een HDMI kabel, maar ook een COAX kabel zit. Waarom is dat? Is alleen HDMI niet voldoende? Zou dit invloed kunnen hebben op het beeld?

Wat zijn andere mogelijke tips om beter beeld te krijgen? Om een voorbeeld te noemen, tijdens een tenniswedstrijd op Eurosport HD hadden de lijnen van het veld een schaduw, alsof er 2 lijnen tegen elkaar aan zaten. Ook zijn logo's zoals bijvoorbeeld van SBS niet mooi rond, maar wat hoekig. Zaken die ik thuis niet heb.
Die slechte/oude kabel kan inderdaad de zwakke schakel zijn.
De COAX kabel tussen decoder en TV dient voor doorlussing van het analoge signaal. Mocht de decoder niet meer werken, dan kunnen je ouders in ieder geval nog analoog kijken :)

Welke decoder hebben ze trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

die coax tussen decoder en tv is toch voor als je een keer analoog wil kijken (of moet ivm storing).
En ik heb alle kabels onlangs vervangen omdat er een nieuwe zender was geplaatst van dat kpn-ding die storing gaf op bepaalde tv-zenders, stap 1 zou wat mij betreft zijn een goede coax-kabel incl goede aansluitingen tussen aansluitpunt en decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
@coelho

Misschien is het een goed idee om het hele kabeltraject even langs te lopen; van het AOP tot aan de televisie.
Zitten hier bijvoorbeeld nog wand-dozen tussen? Is het een doorlus-topologie of een ster, enz enz.

Alle kwaliteitsstapjes die je kunt maken in het kabeltraject hebben mogelijk een gunstig effect op het signaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Dank voor jullie reacties. Ik weet niet exact wat voor een decoder het is, het is het exemplaar met interne HD van de actie die onlangs op de website stond.

Ze hebben inderdaad nog een wanddoos zitten tussen modem en TV. Ik begrijp dat het beter zou zijn om rechtstreeks door de muur heen een kabel te leggen omdat dit weer een koppeling scheelt? En hoe zit het met COAX kabels en kwaliteit? Het beste een gegoten kabel of een 75 ohm kabel met van die metalen koppelingen er op gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

coelho schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:14:
Dank voor jullie reacties. Ik weet niet exact wat voor een decoder het is, het is het exemplaar met interne HD van de actie die onlangs op de website stond.

Ze hebben inderdaad nog een wanddoos zitten tussen modem en TV. Ik begrijp dat het beter zou zijn om rechtstreeks door de muur heen een kabel te leggen omdat dit weer een koppeling scheelt? En hoe zit het met COAX kabels en kwaliteit? Het beste een gegoten kabel of een 75 ohm kabel met van die metalen koppelingen er op gezet?
Mits goed gemonteerd en van goede kwaliteit kan een WCD echt geen kwaad. Als je op safe wilt spelen kun je het beste Hirschmann of Kabelkeur spullen bij de bouwmarkt halen.

Vwb scherpte van het beeld: die decoder die je ouders hebben staat standaard op 720p. Als de monteur dit niet heeft gewijzigd kan het beeld inderdaad tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Timmert schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:16:
[...]

Mits goed gemonteerd en van goede kwaliteit kan een WCD echt geen kwaad. Als je op safe wilt spelen kun je het beste Hirschmann of Kabelkeur spullen bij de bouwmarkt halen.

Vwb scherpte van het beeld: die decoder die je ouders hebben staat standaard op 720p. Als de monteur dit niet heeft gewijzigd kan het beeld inderdaad tegenvallen.
Kun je me vertellen waar ik dat kan checken en evt aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
Video-output staat in het menu

Instellingen --> Audio/Video

Daar staat de uitgangsresolutie. Op een fullHD toestel kan die op 1080i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
net mail gehad van ziggo:
Bij Ziggo gaat jouw internetsnelheid altijd met zijn tijd mee, daarom krijg je
een gratis snelheidsverhoging. Zet je geluid aan en bekijk het filmpje om te zien wat het voor jou betekent.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 26-10 19:35

TFHfony

Professional Weirdo

Wii4all schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:56:
net mail gehad van ziggo:
Bij Ziggo gaat jouw internetsnelheid altijd met zijn tijd mee, daarom krijg je
een gratis snelheidsverhoging. Zet je geluid aan en bekijk het filmpje om te zien wat het voor jou betekent.
Bedankt voor de tip. We hadden het bijna gemist met alle berichten hierover in deze thread de afgelopen maand...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
kwou er al niks over zeggen, dacht dat ik de enige was met die blauwe tekst in het rode vak, boven het vak waar ik momenteel in aan het typen ben.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Prutsers zijn het... PRUTSERS!
<afreageermode>
20 maart Alles-in-Een besteld, speciaal ook gevraagd om m'n vaste-lijn nummer om te zetten naar Ziggo. Ik hoefde geen monteur, afsluiting van ADSL zou ik zelf regelen als alles werkte - ofwel, zei men, dan kunnen we de boel al heel snel regelen!

23 maart bevestigingsbrief gekregen - bankrekeningnr was fout, maar erger: telefoonnummer was niet geporteerd (nieuw nummer ipv m'n huidige). Gebeld, zou gecorrigeerd worden. Maar omdat de bestelling zo snel liep kon dat niet meer in de huidige order - die moest geannuleerd worden en een nieuwe zou aangemaakt worden, "komt allemaal goed!"... ik zou een nieuwe bevestigingsbrief ontvangen.

Gisteren wel al het installatiepakket ontvangen, maar vandaag nog steeds geen nieuwe bevestigingsbrief. Opnieuw de helpdesk gebeld - die kon in het systeem niets zien van een nummerportering of wijziging van m'n bankrekening voor de incasso - ofwel, opnieuw doorgegeven, zou een nieuwe bevestigingsbrief krijgen.

Vanavond toch even de boel aangesloten. Modem activeren faalt... helpdesk bellen, maar die konden in het systeem niets terugvinden. Enkel dat ik een analoog RTV pakket heb, en dat er onlangs een bestelling geannuleerd was... :( Advies was om morgen de juiste afdeling even te bellen en te zorgen voor een nieuwe bestelling, *zonder* installatiepakket (want heb ik al) en te vragen om de activatiecode voor het modem.

Ik krijg sterk het gevoel dat het adminsysteem van Ziggo een beetje brak is, gezien wat er fout gaat. Ook het gevoel dat de ene afdeling niet weet wat de andere afdeling doet. Maar goed, werd vanavond wel geholpen door een helpdesk-medewerkster met leuke humor en lief limburgs accent... O+

Anyway - morgen de juiste afdeling proberen te bellen en eens te achterhalen of er nou wel of niet een bestelling op mijn naam open staat... zucht...
</afreageermode>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8) soms kan de oorzaak van storingen niet bij ziggo liggen kwam ik vandaag weer achter :P

Kwam vanmiddag thuis zei mijn vrouw dat het internet bij haar ouders het niet meer deed.
Dus ik dacht ach even modem reset en verder...

Maar helaas .... :/

Na contact gehad te hebben met een goeie medewerker aan de telefoon kon men helaas niks vinden in het modem.
Dat kon kloppen had ook gewoon telefoon.

Bleek het na veel zoeken aan de UTP kabel te liggen tussen het modem en de pc 8)7

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-10 19:52
Yihaaa schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:35:

Alleen ik zit nog steeds op 22 Mbit. Een jaar geleden hadden ze beloofd dat ik tussen mei en augustus naar 40 Mbit zou gaan (met een nieuw modem)...........nooit gekregen natuurlijk.
Zelfde verhaal bij mij en mijn ouders...nooit niks gezien en zit ook nog op 22Mbit.
Collega's hebben allemaal toen al een nieuwe modem gekregen.
Administratie is niet het sterkste punt bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 26-10 19:35

TFHfony

Professional Weirdo

-Magnat- schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:58:
[...]Zelfde verhaal bij mij en mijn ouders...nooit niks gezien en zit ook nog op 22Mbit.
Collega's hebben allemaal toen al een nieuwe modem gekregen.
Administratie is niet het sterkste punt bij Ziggo.
Klopt. Maar dan hoop ik toch dat ze niet nog steeds met hun oude modem zitten? Zo moeilijk is het toch niet om Ziggo te bellen en een nieuw modem te vragen? Anders heb ik weinig medelijden met ze...
vanaalten schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:02:
Prutsers zijn het... PRUTSERS!
<afreageermode>
20 maart Alles-in-Een besteld, speciaal ook gevraagd om m'n vaste-lijn nummer om te zetten naar Ziggo. Ik hoefde geen monteur, afsluiting van ADSL zou ik zelf regelen als alles werkte - ofwel, zei men, dan kunnen we de boel al heel snel regelen!
Ik vraag me af of dit inderdaad wel kan: Wel je nummer willen laten porteren, maar niet de lijn laten opzeggen. Volgens mij is het het of beiden, of geen van twee....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:25:
Klopt. Maar dan hoop ik toch dat ze niet nog steeds met hun oude modem zitten? Zo moeilijk is het toch niet om Ziggo te bellen en een nieuw modem te vragen? Anders heb ik weinig medelijden met ze...
Ik heb het destijds voor mijn ouders 4 maal via de helpdesk geprobeerd. Ze beloven veel, maar krijgen niets voor elkaar. Dus via de helpdesk zou ik het niet proberen.
Via twitter geef ik je meer kans. Paar tweets en binnen een week was het nieuwe modem binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Sinds de snelheidsverhoging hier alleen maar problemen met mijn upload snelheid icm mijn Linksys e3000 router.. van de 5mbit die het zou moeten worden hield ik 1.7 over, hiervoor had ik strak 4mbit.
Laptop direct aangesloten op modem en ik kreeg netjes 4,8mbit.

Ik kwam er achter dat als ik de MTU niet op auto liet staan maar handmatig op 1500 zette dat de upload stabiel werd (en nog steeds is).
Heb dit wel eerder gelezen / gehoord maar zelf nooit last van gehad, kwam gelukkig ineens bij me op.
En bedankt ziggo, bijna nieuwe router gekocht.. grapjurken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Na de snelheidsupdate een paar dagen geen beeld bij rtl6/7 bbc1/4 e.d.
E52 error

Mijn cisco 8485 had ook al een tijd geen interactieve tv meer.
Wat bleek: bij zenders opnieuw zoeken ging de 8485 ook een firmware update uitvoeren. Hij stond op autoupdate maar dat werkt dus schijnbaar niet (altijd).

Alles werkt weer goed nu.
Voor opnieuw instellen hier de netwerknummers en frequenties http://www.google.nl/url?...g2=OFuxZyZsVWVPgtk6NQuhRg

Voor de cisco 8485 alleen netwerknummer en frequentie instellen, de rest ongewijzigd laten. Frequentie krijgt een extra 0 dus bijv 369.00 wordt 369000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el polini
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:36
Alphacrypt CI CAM i.c.m FireDTV kaart werkt nog gewoon. :)

edit:\

post van 2 jaar geleden:
1. CI+ modules op CI ontvangers (zoals FireDTV) geblokkeerd zou worden
2. Alphacrypt op CI+ ontvangers geblokkeerd zou worden
3. Alphacrypt op CI ontvangers vooralsnog niet actief geblokkeerd zouden worden.

Dit zou betekenen dat de combi Alphacrypt en FireDTV voorlopig nog zou moeten blijven functioneren.

[ Voor 255% gewijzigd door el polini op 31-03-2012 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
De snelheidsverhoging werkt (nog) niet voor mij (modem gereset). Werkt het alleen met het nieuwe type modem? Had ik die niet al moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-10 07:13
Hier in Zoetermeer (ouder Ubee modem (zonder wifi)) is de snelheidsverhoging doorgekomen na een restje van het modem. Van 40Mbit naar 50 Mbit.
Zou dus niet aan het modem moeten liggen.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-10 19:52
Hmm kom er net achter als ik mijn laptop met draad aansluit op de modem ik wel gewoon 50Mbs heb O+ Sorry Ziggo :D
Dus of de laptop of mijn router is de bottleneck...denk de laptop maar 802.11g moet toch ook 54Mbs kunnen halen.

[ Voor 17% gewijzigd door -Magnat- op 31-03-2012 10:37 ]

Pagina: 1 ... 177 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!