Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis_1987 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:15:
Hetzelfde geldt voor decoders met een usb-aansluiting. Die zijn door de firmware ook uitgeschakeld.
Ligt maar net aan de decoder die je hebt.
bij de cisco decoders werken zowel usb als lan niet.

Bij de humax 9200c werkt de usb poort wel. Je kan hem aan je pc hangen en opnames overzetten (duurt lang, want het is usb 1.1).
Bij de humax 5200 en 5050 werkt de lan poort. Je kan die decoders via ftp benaderen en de opnames eraf halen. Sinds enige tijd kan je die decoders interactief maken en daarvoor moet het ding via de lan internet op.

En volgens mij kan je via de usb poort nog een extra HD aan de 5050 en 5200 om bestanden op je humax mee af te spelen (al zijn de opties daarbij vrij beperkt).

[ Voor 16% gewijzigd door job op 20-03-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07-2024

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

job schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:44:
[...]
Ligt maar net aan de decoder die je hebt.
bij de cisco decoders werken zowel usb als lan niet.

Bij de humax 9200c werkt de usb poort wel. Je kan hem aan je pc hangen en opnames overzetten (duurt lang, want het is usb 1.1).
Bij de humax 5200 en 5050 werkt de lan poort. Je kan die decoders via ftp benaderen en de opnames eraf halen. Sinds enige tijd kan je die decoders interactief maken en daarvoor moet het ding via de lan internet op.

En volgens mij kan je via de usb poort nog een extra HD aan de 5050 en 5200 om bestanden op je humax mee af te spelen (al zijn de opties daarbij vrij beperkt).
Mm, dan is mijn informatie wat verouderd inmiddels merk ik. Moet je daarvoor de decoder flashen of werkt het direct zo? Want ik weet dat in eerste instantie de poorten geblokkeerd waren juist om te zorgen dat je de opnames alleen op de decoder kon laten om te voorkomen dat iedereen copyrighted materiaal kon verspreiden.

Hier had een gevatte opmerking kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-10 21:56
Mooi dat de snelheid gratis omhoog gaat, ik krijg zelfs een mailtje van Ziggo dat de nieuwe snelheid actief is nu maar echt netjes en correct doen het niet:

Mail is gericht aan De Heer ...... : abonnement staat al 8 jaar op naam van mijn vrouw
Uw snelheid gaat van 5 naar 8 Mbit !! : NOT, ik heb alles-in-1 plus , dus 40 -> 50.

prutsers zijn het op gebied van communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32

Onbekend

...

Petje72 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:39:
Laat dat nu net hun hoofdactiviteit zijn.... ;)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:27
Levert die QAM omzetting alleen bandbreedte op voor tv of ook voor andere diensten zoals internet, upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
harry64 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:52:
Sinds enige tijd heb ik last van latencyproblemen met het UBEE EVW3200 modem. Ongeveer om de 2 weken krijg ik last van uitschieters naar 150ms en een aantal timeouts. Normaal internetten is wel mogelijk maar zelfs bij streaming diensten krijg ik last met bufferen. Na een reset is het weer opgelost. Het lijkt mij op een soort cache-probleem.

Ik heb op het ziggo gebruikersforum naar een oplossing gezocht maar kon geen overeenkomstige problemen vinden, ook in dit topic heb ik (nog) niets kunnen vinden.

De problemen doen zich voor op meerdere pc's en laptops. Omdat het probleem ook in mijn router(WNDR3700) zou kunnen zitten heb ik deze uit het netwerk gehaald, maar helaas blijven dan de problemen ook.

De standaard oplossingen van het gebruikersforum heb ik al toegepast en de oplossing van een tijdklok tussen de router zetten vind ik persoonlijk onzin, het product moeten toch gewoon normaal werken?

Is er toevallig iemand met soortgelijke problemen?
Toevallig wel, ik heb mijn WNDR3700 uit het raam gegooid en een Draytek ervoor in de plaats gezet.

Problemne zijn minder, maar waren nog steeds actueel.

Vervolgens bleek dat mijn DownloadStation van mijn Synology behoorlijke latency verzoorzaakte na een bepaalde tijd. Nadat ik deze had uitgeschakeld, was de boel stabieler, maar nog steeds problemen.

Na een paar dagen is mijn latency wel ok, maar de downloadsnelheid gehalveerd van 120Mbit/s naar 57Mbit/s en als ik het modem reset, dan gaat alles weer een paar dagen goed.

Ziggo wil mij alleen helpen als ik het probleem ook heb als ik hem direct op een PC aansluit, maar dat zou inhouden dat ik een aantal dagen, tot een week maar op 1 PC internet heb, en dat gaat lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-10 14:18
zo gisteren een volledige nieuwe hoofdaansluiting gekregen van Ziggo.

Treintje is gaan lopen nadat mijn buurman mn ziggo kabel had doorgeknipt omdat hij in een boze bui was. Aangegeven aan ziggo dat ik graag wil dat het opgelost wordt en dat hij niet zomaar meer bij mn kabel kan komen...

Kabel is vorige week dinsdag ingegraven, Gisteren zijn ze dan de kabel inhuisgetrokken en afgemonteerd.. Gaatje boren en dicht kitten.. Alu strip buiten tegen vandalisme natuurlijk.. Aangesloten en hoppa alles werkt weer :)

Heel goed werk en goede service.. De rekening voor het vervangen van de kabel komt bij de buurman terecht :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
WTF heb jij voor buurman? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-10 14:18
1 die ADHD heeft, Zijn vriendin slaat, Ik heb haar toen opgevangen, hij heeft daardoor mijn kabel doorgeknipt.. man vrouw aansluiting gemaakt. en als hij boos was trok hij deze stekertjes los. was hij weer blij deed hij ze weer aanelkaar :+

Hij denkt niet rationeel na.. om 3 uur snachts muziek op 120 zetten, en dan gek kijken dat de politie voor de deur staat. Hij weet het laat ze buiten staan en na ruim 40 min laat hij ze dan toch binnen. O meneer agent, ja had wel door maar wilde niet open doen!! :+ kortom zieke geest!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

GuiltyNL schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:57:
[...]

Toevallig wel, ik heb mijn WNDR3700 uit het raam gegooid en een Draytek ervoor in de plaats gezet.

Problemne zijn minder, maar waren nog steeds actueel.

Vervolgens bleek dat mijn DownloadStation van mijn Synology behoorlijke latency verzoorzaakte na een bepaalde tijd. Nadat ik deze had uitgeschakeld, was de boel stabieler, maar nog steeds problemen.

Na een paar dagen is mijn latency wel ok, maar de downloadsnelheid gehalveerd van 120Mbit/s naar 57Mbit/s en als ik het modem reset, dan gaat alles weer een paar dagen goed.

Ziggo wil mij alleen helpen als ik het probleem ook heb als ik hem direct op een PC aansluit, maar dat zou inhouden dat ik een aantal dagen, tot een week maar op 1 PC internet heb, en dat gaat lastig worden.
Waarschijnlijk kunnen ze in de modemwaardes niks zien, dus willen ze uitsluiten dat het aan jouw materiaal ligt. Het is even een paar dagen zuur, maar als je dat doet en het gebeurt weer, dan krijg je wel gewoon een monteur die alles komt nameten en eventueel wat onderdelen/het modem vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Onbekend schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:00:
Nederland 1+2 zitten op de zelfde frequentie op 570.735 MHz.
Nederland 3 + Discovery zitten ook op de zelfde frequentie op 546.738.735 MHz.
RTL-zenders zitten tussen 400 tot 450 MHz en SBS 6 zit op 722.733 MHz.

Er zou dan rond de 500 MHz een dipje moeten zitten, want lagere en hogere frequenties worden wel goed doorgegeven. Ik zou eerder verwachten dat de signaalkwaliteit door stoorsignalen juist lager wordt, maar dat de signaalsterkte gelijk zou blijven.

Mijn antenneversterker zit op 20cm van de groene kabel af, en geeft een versterking van +5dB (3x versterking?). Tussen de antenneversterker en mijn tv zit 20 meter coaxkabel (die dikke van 75 ohm) en hebben Ziggo gecertificeerde connectors op de uiteinden.
Oorzaak gevonden. :)
Ergens in het midden van de kabel was de kabel verlengt met een male/female-connector wat ik niet wist. Ik heb deze eraf geknipt, en op nieuw erop gezet en de signaalsterkte en kwaliteit is nu overal hoger dan 85. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis_1987 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:56:
Mm, dan is mijn informatie wat verouderd inmiddels merk ik. Moet je daarvoor de decoder flashen of werkt het direct zo? Want ik weet dat in eerste instantie de poorten geblokkeerd waren juist om te zorgen dat je de opnames alleen op de decoder kon laten om te voorkomen dat iedereen copyrighted materiaal kon verspreiden.
Ik weet niet over welke exacte humax je het nu hebt.. maar je kan vanaf de allereerste firmware de opnames al van je humax afhalen. Voor de 9200 raad ik je echter andere software aan dan de officiele.
En voor de 5050C en 5200 is het utp van humax naar router, en via ftp verbinding maken.

\[DVB-C] Humax iHDR-5200c
\[DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic

[ Voor 7% gewijzigd door job op 20-03-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-10 17:03

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:04
Ik heb gisteren mijn TV opgehangen icm een cam module van Smit.

Deze combinatie werkte voorheen altijd goed met dezelfde kabels op precies dezelfde afstand, maar nu dat deze is opgehangen zie allerlei artifacts op verschillende kanalen.
Soms komt er ook een melding dat de CI module niet goed werkt.

De kabels komen bijeen in een kabelgoot, weet niet of daar het probleem kan zitten?

Iemand enig idee?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Heb je ook 230V-kabels door die goot liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:11

Nox

Noxiuz

Ik wel, met goede coax is dat geen probleem. Zelfs speakerkabels, HDMI-kabels en nog een coaxkabel en een netwerkkabel (is wel proppen ;)).

[ Voor 16% gewijzigd door Nox op 21-03-2012 00:46 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

(jarig!)
Petje72 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:39:
Mooi dat de snelheid gratis omhoog gaat, ik krijg zelfs een mailtje van Ziggo dat de nieuwe snelheid actief is nu maar echt netjes en correct doen het niet:

Mail is gericht aan De Heer ...... : abonnement staat al 8 jaar op naam van mijn vrouw
Uw snelheid gaat van 5 naar 8 Mbit !! : NOT, ik heb alles-in-1 plus , dus 40 -> 50.

Hier hetzelfde. De naam klopt maar de inhoud niet.
Ik dacht dat er eindelijk een dikke verhoging in de upload zou zitten maar nee dus, wordt gewoon 5mb/s. -O-

Ik denk dat de klachtenafdeling het na 30 maart drukker zal krijgen daar. Mijn vader hoef ik dit al niet uit te leggen want die is nog zo van "ja maar, ik heb het mailtje gehad dus wil ik die snelheid ook". Niet handig.

Edit:
Wat moeten wij nu met 50mb/s als download? Voor ons is 20mb/s meer dan genoeg. Als ik zometeen 30mb/s down kan inruilen voor 10mb/s up dan zou ik dat zonder te denken doen. Maarja, dat zit er niet in.

[ Voor 10% gewijzigd door bazs2000 op 21-03-2012 08:25 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-10 20:54
bazs2000 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:24:
[...]

Edit:
Wat moeten wij nu met 50mb/s als download? Voor ons is 20mb/s meer dan genoeg. Als ik zometeen 30mb/s down kan inruilen voor 10mb/s up dan zou ik dat zonder te denken doen. Maarja, dat zit er niet in.
Voor de meeste mensen zal de download snelheid het belangrijkste zijn, dus daar zal voor Ziggo ook de prioriteit liggen. Voor meer upload kun je altijd nog naar Alles in 1 extra gaan, heb je 10Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:04
Onbekend schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:03:
Heb je ook 230V-kabels door die goot liggen?
Ja die van de tv zelf.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

(jarig!)
WouterHelm schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:11:
Voor de meeste mensen zal de download snelheid het belangrijkste zijn, dus daar zal voor Ziggo ook de prioriteit liggen. Voor meer upload kun je altijd nog naar Alles in 1 extra gaan, heb je 10Mbit/s.
Maar dan betaal je ook meer voor wat je niet gebruikt.
Ik gebruik de hoge download niet maar als je een hoge upload wil dan ben je verplicht het af te nemen en dus betaal je dan teveel. Dat is precies dat ik dit abonnement heb want het moet ook niet te duur worden en alls in 1 extra is voor mij te duur.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

En nogmaals dezelfe mail die incorrect is. Gaat lekker daar ;)
Wel blij met verhoging.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazs2000 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:24:
[...]

Hier hetzelfde. De naam klopt maar de inhoud niet.
Ik dacht dat er eindelijk een dikke verhoging in de upload zou zitten maar nee dus, wordt gewoon 5mb/s. -O-

Ik denk dat de klachtenafdeling het na 30 maart drukker zal krijgen daar. Mijn vader hoef ik dit al niet uit te leggen want die is nog zo van "ja maar, ik heb het mailtje gehad dus wil ik die snelheid ook". Niet handig.

Edit:
Hoezo niet? Je kan en mag een lagere abbo nemen? Zit ik ook te overwegen eigenlijk want 10 is voor mij ook snel zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-10 15:17

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:42:
[...]

Hoezo niet? Je kan en mag een lagere abbo nemen? Zit ik ook te overwegen eigenlijk want 10 is voor mij ook snel zat...
Ik denk dat je de snelheid van de verbinding sneller mist dan dat je denkt. Gaat toch ongemerkt sneller dan dat je denkt...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:18
ligt er aan, wat je er mee doet natuurlijk, niet iedereen doet films neerladen.

Heb nu sinds de 10e van deze maand aie+, kom van adsl, dan merk je het verschil heel erg, 12 minuten tov 3 kwartier. Zou iig niet meer naar een lagere snelheid willen, ben zelfs na aan het denken om te upgraden naar extra.

En wat ook meespeelt, als hij sneller neerlaad, hoeft de pc minder lang aan, dus bespaar ik weer iets op de stroomrekening.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

ozzynator schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:13:
ligt er aan, wat je er mee doet natuurlijk, niet iedereen doet films neerladen.

Heb nu sinds de 10e van deze maand aie+, kom van adsl, dan merk je het verschil heel erg, 12 minuten tov 3 kwartier. Zou iig niet meer naar een lagere snelheid willen, ben zelfs na aan het denken om te upgraden naar extra.

En wat ook meespeelt, als hij sneller neerlaad, hoeft de pc minder lang aan, dus bespaar ik weer iets op de stroomrekening.
Stroom kost ongeveer € 0,22 per kWh. Een pc verbruikt ongeveer 160 Watt per uur. Een pc kost je dus ongeveer 3,5 cent per uur aan stroom. Aie extra kost 67 euro per maand, dat is 15 euro meer dan aie+. Je moet dan bijna 429 uur minder je pc aan hebben staan om die 15 euro terug te verdienen. Dat is meer dan 14 uur minder per dag Het idee is goed maar je bespaart er heel weinig mee. Het gaat alleen op als je nu niet meer 's nachts en overdag je pc aan laat staan en je dat hiervoor wel hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:55:
[...]

Ik denk dat je de snelheid van de verbinding sneller mist dan dat je denkt. Gaat toch ongemerkt sneller dan dat je denkt...
Nee hoor, ik heb momenteel Z2 welke 15MB/s is en I-telligent usenet welke 10MB/s is.

Ik zal een aantal euros besparen, thats all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wat een irritante Cisco bak zeg. Argggghh!
Neem je op en iedere keer mist het einde! Flutding, erg frustrerend!

Instellingen staan op 5 minuten voor en 10 minuten na. Dit heeft geen enkel effect!

Hebben anderen ook dit probleem?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:49
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:49:
Levert die QAM omzetting alleen bandbreedte op voor tv of ook voor andere diensten zoals internet, upload?
Ja, zo kan Ziggo namelijk per transportstroom 8 zenders ipv 6 zenders vervoeren. Daardoor blijft er meer bandbreedte over voor andere zaken (internet, meer zenders etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

dfrenner schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:53:
Wat een irritante Cisco bak zeg. Argggghh!
Neem je op en iedere keer mist het einde! Flutding, erg frustrerend!

Instellingen staan op 5 minuten voor en 10 minuten na. Dit heeft geen enkel effect!

Hebben anderen ook dit probleem?
Daar kan die Cisco niets aan doen hoor. Andere decoders doen dat net zo.
Bij series/films waarvan ik het einde niet wil missen neem ik altijd het daarop volgende programma ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Timmert schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:07:
Daar kan die Cisco niets aan doen hoor. Andere decoders doen dat net zo.
Bij series/films waarvan ik het einde niet wil missen neem ik altijd het daarop volgende programma ook op.
Maar waar ligt dit aan dan? Ik stel toch niet voor Jan l*l in dat hij 10 minuten na einde moet opnemen of 30 minuten???

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je hem op 30 min na einde door laten opnemen, ik heb genoeg keren meegemaakt dat ik het eind van iets niet kon zien omdat de film/serie/programma uit is gelopen of de tijd onverwachts is veranderd. Ik heb zelf een Humax5050c.

Ik zou trouwens wel handiger vinden als de HDrecorder wat meer smart wordt, dat ie kan detecteren dat een film nog steeds niet is afgelopen of begonnen. Nu wordt ik waarschijnlijk uitgelachen maar mensen die beweerden dat we op de maan zouden landen werden ook uitgelachen destijds :P

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10 18:21

TNJ

Frugalite

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:54:.Ik zou trouwens wel handiger vinden als de HDrecorder wat meer smart wordt, dat ie kan detecteren dat een film nog steeds niet is afgelopen of begonnen.
Op een videorecorder had je "Programme Delivery Control", waarbij met het TV signaal een begin en eind code werd meegestuurd. Blijkbaar zijn we dit kwijtgeraakt bij de digitale recorder/decodeer/signaal, want de PDC codes staan nog altijd in de gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29
PDC, werkt dat dan zo betrouwbaar? Jaren terug was dat nogal een rampzalig systeem. Misschien dat het heeft te maken dat veel mensen brakke kabels hadden in het analoge tijdperk waardoor die signaaltjes niet goed doorkwamen, maargoed.

Theoretisch zou het mogelijk moeten zijn voor een recorder om de EPG te volgen. Probleem is alleen dat de EPG ook heel vaak niet overeenkomt met wat er wordt uitgezonden. Als er ineens een extra nieuwsuitzending tussengepropt wordt omdat er iemand een ski-ongeluk heeft gehad klopt er van de EPG helemaal niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
TNJ schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:45:
[...]

Op een videorecorder had je "Programme Delivery Control", waarbij met het TV signaal een begin en eind code werd meegestuurd. Blijkbaar zijn we dit kwijtgeraakt bij de digitale recorder/decodeer/signaal, want de PDC codes staan nog altijd in de gids.
De code die in de gids staat is ShowView, voor mensen die de videorecorder niet kunnen programmeren. PDC is een signaal, en geen code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
dfrenner schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:39:
[...]

Maar waar ligt dit aan dan? Ik stel toch niet voor Jan l*l in dat hij 10 minuten na einde moet opnemen of 30 minuten???
Hij loopt bij mij gewoon langer door. ALLEEN!!! als je iets anders gaat opnemen dat gelijktijdig begint als je opgenomen programma eindigt dan stopt de opname eerder omdat hij moet beginnen met opnemen van het andere programma. Dit komt omdat er alleen met tuner2 opgenomen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

Sorcerer8472

Mens sana?

_JGC_ schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:52:
PDC, werkt dat dan zo betrouwbaar? Jaren terug was dat nogal een rampzalig systeem. Misschien dat het heeft te maken dat veel mensen brakke kabels hadden in het analoge tijdperk waardoor die signaaltjes niet goed doorkwamen, maargoed.

Theoretisch zou het mogelijk moeten zijn voor een recorder om de EPG te volgen. Probleem is alleen dat de EPG ook heel vaak niet overeenkomt met wat er wordt uitgezonden. Als er ineens een extra nieuwsuitzending tussengepropt wordt omdat er iemand een ski-ongeluk heeft gehad klopt er van de EPG helemaal niks meer.
PDC werkte in mijn ervaring erg goed. Let wel: je moet daarvoor dus wel de exacte gids-tijden inprogrammeren, anders matcht het programma niet met het signaal dat de videorecorder ontvangt en dan werkt het niet.

In het digitale tijdperk is er geen alternatief trouwens. Tenminste geen dat ook daadwerkelijk wordt gebruikt. Hoe meer reclame je opneemt hoe beter immers |:(

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:18:
[...]

Hij loopt bij mij gewoon langer door. ALLEEN!!! als je iets anders gaat opnemen dat gelijktijdig begint als je opgenomen programma eindigt dan stopt de opname eerder omdat hij moet beginnen met opnemen van het andere programma. Dit komt omdat er alleen met tuner2 opgenomen kan worden.
Ah, de Humax5050c heeft 2 ingebouwde tuners, dus dat verhaaltje gaat niet voor deze HDrecorder op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:25

Yucko

One clown to rule them all !

_JGC_ schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:52:
...

Precies! Onbegrijpelijk dat ze dat soort dingen niet getackeld hebben bij de invoering van digitale tv.

Gisteren begon The Big Bang Theory ineens een stuk eerder dan aangegeven in de EPG. Schijtziek word je ervan :( Ondertussen moet je je decoder al zo instellen dat hij bijna 20 min. eerder en 30 min. langer opneemt dan de tijden die in de EPG staan. En als je je opgenomen programma wil terugkijken zit je (in ieder geval op de Cisco) te klooien met het skippen van het stukje wat je teveel hebt opgenomen.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overv
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 13:42
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:15:
[...]

Nee hoor, ik heb momenteel Z2 welke 15MB/s is en I-telligent usenet welke 10MB/s is.

Ik zal een aantal euros besparen, thats all.
Ik hoop dat je voor Z2 ongeveer 3,75 MB/s bedoelt? Alleen alles-in-1 extra komt in de buurt van 15 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Yucko schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:25:
[...]

Precies! Onbegrijpelijk dat ze dat soort dingen niet getackeld hebben bij de invoering van digitale tv.

Gisteren begon The Big Bang Theory ineens een stuk eerder dan aangegeven in de EPG. Schijtziek word je ervan :( Ondertussen moet je je decoder al zo instellen dat hij bijna 20 min. eerder en 30 min. langer opneemt dan de tijden die in de EPG staan. En als je je opgenomen programma wil terugkijken zit je (in ieder geval op de Cisco) te klooien met het skippen van het stukje wat je teveel hebt opgenomen.
Dat is getackeld als de zender zijn EPG aanpast als een programma eerder of later begint maar dat doen ze niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 21:18
Pff, als dat echt zo is, dan gaat mijn plan om zo'n Cisco aan te schaffen toch mooi de prullenbak in. Dan kan je net zo goed niks opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
tiguan schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:06:
Pff, als dat echt zo is, dan gaat mijn plan om zo'n Cisco aan te schaffen toch mooi de prullenbak in. Dan kan je net zo goed niks opnemen.
Hoe bedoel je? Je kunt toch de opname eerder starten en laten doorlopen (dit kun je gewoon instellen dat dat automagisch gebeurd). Dat is met elke digitale recorder hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
jongetje schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:19:
[...]

Hoe bedoel je? Je kunt toch de opname eerder starten en laten doorlopen (dit kun je gewoon instellen dat dat automagisch gebeurd). Dat is met elke digitale recorder hetzelfde.
Ja dat begrijp ik, maar als ik hier boven lees dat je dan soms wel 30 minuten voor en na moet opnemen, of zelfs het programma dat erna komt. Simpelweg omdat de EPG nooit wordt aangepast als er iets wijzigt, dan is het systeem gewoon niet goed geïmplementeerd. Dan heb ik al geen behoefte meer aan zo'n apparaat. Het moet goed en makkelijk werken, niet ergernissen opwekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:51
tiguan schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:27:
[...]

Ja dat begrijp ik, maar als ik hier boven lees dat je dan soms wel 30 minuten voor en na moet opnemen, of zelfs het programma dat erna komt. Simpelweg omdat de EPG nooit wordt aangepast door de TV zenders als er iets wijzigt, dan is het systeem gewoon niet goed geïmplementeerd. Dan heb ik al geen behoefte meer aan zo'n apparaat. Het moet goed en makkelijk werken, niet ergernissen opwekken.
There I fixed it for you. Alle gekheid op een stokje. Ziggo krijgt die gegevens van de omroepen en als die inderdaad uitlopen of op een andere manier de EPG niet aanpassen is het inderdaad lastig maar dat ligt natuurlijk ook niet helemaal aan Ziggo :).
Of het irritatie opwekt? Dat is nog maar de vraag. Je kunt vooruit spoelen?En als je merkt dat het programma afgelopen is gooi je de data weg. Lijkt me sterk dat dat grote frustratie oplevert. Maar dat kan ook aan mijn liggen uiteraard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Yucko schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:25:
[...]

Vervang decoder door VCR danwel dvd/hdd recorder en EPG door de papieren tvgids danwel teletekst .... en je zult zien dat er niks verandert is :+
Dit is al járen zo.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Tha_T schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:34:
[...]

There I fixed it for you. Alle gekheid op een stokje. Ziggo krijgt die gegevens van de omroepen en als die inderdaad uitlopen of op een andere manier de EPG niet aanpassen is het inderdaad lastig maar dat ligt natuurlijk ook niet helemaal aan Ziggo :).
Of het irritatie opwekt? Dat is nog maar de vraag. Je kunt vooruit spoelen?En als je merkt dat het programma afgelopen is gooi je de data weg. Lijkt me sterk dat dat grote frustratie oplevert. Maar dat kan ook aan mijn liggen uiteraard :+
Ik beschuldig Ziggo ook nergens van. Maar we leven in 2012, waar alles digitaal gaat en alles on the fly kan worden aangepast. Als zoiets dan niet goed werkt, ja dat zou bij mij wel ergernissen kunnen opwekken.

Dat apparaat kost ook niet zo'n beetje ook dus dan verwacht ik dat het goed werkt. Maar dat ligt niet aan het apparaat , dat begrijp ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vroeger had je ShowView. Die startte toch pas echt als het programma zelf begon? Het LIJKT mij ook geen rocket science om in dit digitale tijdperk met decoders inc. retoursignaal een EPG aan te bieden die synchroniseert met de real-time uitzendingen, waardoor bij een signaaltje exact om het juiste tijdstip wordt opgenomen.

Ik erger mezelf alleen aan RTL4 en dan met name GTST. Duurt standaard langer dan gepland (kijkers behouden op de zender zodat ze niet zappen?) waardoor de programma's erna niet meer kloppen met de EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo juist (12:25) viel hier het signaal een paar keer weg, nu is mijn all-in-one plus snelheid:

down: 45,7 up : 4,8

down is nog niet echt 50, maar up is wel tegen de 5.

snelheid verhoging heb ik dus al. tilburg 5011

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Gisteren ook maar eens de modem maar even van het netstroom gehaald en wat blijkt: de snelheidsverhoging is hier (3732, De Bilt) ook al doorgevoerd! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Magic6399 op 22-03-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:19
Vanavond alles maar is resette :), maar eerst een signaal versterker er tussen voor 2 meter :(
( appartement )

RTL 5 / 7 doet het regelmatig niet met C+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sinds een paar dagen erg veel last van atrifacts en blokken op RTL-7, met name bij bewegende beelden lijkt het. Zijn er meer mensen die dit ondervinden?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 23:26
heb hier waardeloos tv aan een 6-way tv hub, werkt alleen goed als hij direct aan de aansluiting waar het tv binnenkomt zit :/ maar goed, 51 down en 4.5 up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:05
Ik heb momenteel even geen tijd om het hele topic door te lezen; maar is het zo dat er standaard geen SD Decoder meer wordt geleverd bij Ziggo? Heb mijn oma eindelijk kunnen overhalen om over te stappen van Online naar Ziggo en ik dacht dat daar een standaard decoder bij zat! Dit is volgens Ziggo niet het geval? Betreft Alles-in-1 Basis.

Edit: Ik hoor net dat dit destijds (dan praat ik over 1,5 á 2 jaar geleden) een tijdelijke actie was. Balen...

[ Voor 14% gewijzigd door Exception op 22-03-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 23:26
ze leveren standaard een hd decoder met scart en hdmi kabel (maar die hdmi kreeg ik er niet bij :( ).

[ Voor 32% gewijzigd door megadoom op 22-03-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:05
megadoom schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:25:
ze leveren standaard een hd decoder met scart en hdmi kabel (maar die hdmi kreeg ik er niet bij :( ).
Voor 49 euro volgens Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:28
Klopt kost je inderdaad 49 euro exclusief verzendkosten. Dat ze een gratis decoder mee leverden was altijd al een tijdelijke actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:53
Eergisteren heb ik de knoop doorgehakt en Ziggo alles-in-een besteld. Eigenwijs als ik ben heb ik de gratis monteur afgewezen: geen zin om er een dag voor thuis te blijven, en volgens mij ben ik handig genoeg om het zelf aan te kunnen sluiten.

Nu heb ik mij al wat ingelezen in de installatiehandleidingen van Ziggo - en als ik het goed zie moet ik m'n hoofdaansluiting in de meterkast vervangen.
Degene die ik nu heb: groene kabel van onderaf het doosje in; aan de bovenkant zit een coax-aansluiting van waaruit de coax naar de TV gaat. Dus niet als die TRAS-1000B met een aansluiting aan de voorkant, maar een ouder doosje met aansluiting aan de bovenkant.

Echter: het doosje is eigenlijk nog verzegeld.
Wordt er moeilijk gedaan als je zelf de verzegeling met een tangetje doorbreekt een een TRAS-1000B aan de groene kabel monteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Nee hoor, heb ik ook gedaan. Monteur is later nog geweest vanwege problemen. Zaten in het modem. Signaal was prima. Als je die nieuwe wandcontactdoos erop schroeft en dat netjes doet gaan ze niet zeiken. Ze doen hem er niet voor niets bij.
Exception schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:18:
Ik heb momenteel even geen tijd om het hele topic door te lezen; maar is het zo dat er standaard geen SD Decoder meer wordt geleverd bij Ziggo? Heb mijn oma eindelijk kunnen overhalen om over te stappen van Online naar Ziggo en ik dacht dat daar een standaard decoder bij zat! Dit is volgens Ziggo niet het geval? Betreft Alles-in-1 Basis.

Edit: Ik hoor net dat dit destijds (dan praat ik over 1,5 á 2 jaar geleden) een tijdelijke actie was. Balen...
Klopt is een actie. Imho ook niet de verantwoordelijkheid van Ziggo, ze leveren ook geen TV mee.

De een heeft een tv met decoder, de ander een SD en weer een ander heeft HD en de buurman wil graag opnemen. Oftewel, te veel keuzes en Ziggo kan er niet zomaar eentje uitkiezen voor iemand omdat het toch wel persoonlijke apparatuur betreft. Voor het modem is simpel, gigabit aansluiting en that's it.

[ Voor 67% gewijzigd door Nox op 22-03-2012 19:57 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
vanaalten schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:36:
Degene die ik nu heb: groene kabel van onderaf het doosje in; aan de bovenkant zit een coax-aansluiting van waaruit de coax naar de TV gaat. Dus niet als die TRAS-1000B met een aansluiting aan de voorkant, maar een ouder doosje met aansluiting aan de bovenkant.

Wordt er moeilijk gedaan als je zelf de verzegeling met een tangetje doorbreekt een een TRAS-1000B aan de groene kabel monteert?
Niet aankomen, je hebt al een eengats aansluiting dus versterker erop aansluiten (indien je ook interactieve tv hebt besteld). En gewoon verder met je handleiding gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

Bor de Wollef schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:00:
Sinds een paar dagen erg veel last van atrifacts en blokken op RTL-7, met name bij bewegende beelden lijkt het. Zijn er meer mensen die dit ondervinden?
Kun je zien hoeveel signaal je krijgt op dat kanaal? Hoe je dat kunt zien verschilt per decoder, welke heb je? En heb je ook last van andere zenders zoals rtl 4,5, sbs, net 5 of veronica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dennis_1987 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:14:
[...]

Kun je zien hoeveel signaal je krijgt op dat kanaal? Hoe je dat kunt zien verschilt per decoder, welke heb je? En heb je ook last van andere zenders zoals rtl 4,5, sbs, net 5 of veronica?
Ik gebruik een CI+ in een Samsung LED tv. Ik vraag mij af of ik dat zo kan zien. Er is nog een zender met hetzelfde euvel maar dan moet ik even kijken welke dat was (een zender waar ik nooit naar kijk).

Gisteravond leek het trouwens wel weer goed.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bor de Wollef schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:32:
Ik gebruik een CI+ in een Samsung LED tv. Ik vraag mij af of ik dat zo kan zien.
menu > ondersteuning > zelfdiagnose > signaalinformatie
Je ziet daar o.a. de signaalsterkte en de ber/foutfrequentie.

Ber wil je op nul hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-10 17:56
Bor de Wollef schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:00:
Gisteren tijdens de 2e helft van AZ - Heracles hadden wij om de paar minuten de bakker van de Time out granenkoeken reclame in beeld (die reclame zat in het reclameblok tijdens de rust). Heel apart. En artifacts komen bij ons ook regelmatig op sommis zenders voor, bij andere zenders weer totaal niet. Apart.

Ik ga er voorlopig nog maar vanuit dat dit komt omdat men bezig is met de digitale zenders en bandbreedtes etc. Hoop dat het snel beter zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overv schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:49:
[...]

Ik hoop dat je voor Z2 ongeveer 3,75 MB/s bedoelt? Alleen alles-in-1 extra komt in de buurt van 15 MB/s.
Bits en Bytes. Het klopt gewoon wat ik zeg maar blijkbaar had ik een b ipv B moeten doen... AiO basis is 10Mb/s (en extra is 120 Mb/s)

Edit: oh, ik lees net dat de Z2 tegenwoordig 30Mb/s is ipv de eerder gecialmde 15....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Tarz schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:06:

[...]

En artifacts komen bij ons ook regelmatig op sommis zenders voor, bij andere zenders weer totaal niet. Apart.
Dat is niet apart, maar heel logisch. De zenders zitten niet allemaal in hetzelfde frequentiegebied en storingen doen zich vaak in een bepaald frequentiegebied voor. Controleer het maar eens als je weer storingen hebt, kijk eens op welke frequenties de getroffen zenders zitten. Grote kans dat ze in hetzelfde frequentiegebied zitten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-10 17:56
Wildfire schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:19:
[...]

Dat is niet apart, maar heel logisch. De zenders zitten niet allemaal in hetzelfde frequentiegebied en storingen doen zich vaak in een bepaald frequentiegebied voor. Controleer het maar eens als je weer storingen hebt, kijk eens op welke frequenties de getroffen zenders zitten. Grote kans dat ze in hetzelfde frequentiegebied zitten.
Dat snap ik... maar die heb ik niet bijbesteld als zenderpakket of optie ofzo? Als ik digitale TV bestel hoef ik er geen artifacts bij, dat was meer mijn opmerking. Niet dat het bij de ene zender wel is en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-10 10:37
vanaalten schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:36:
Eergisteren heb ik de knoop doorgehakt en Ziggo alles-in-een besteld. Eigenwijs als ik ben heb ik de gratis monteur afgewezen: geen zin om er een dag voor thuis te blijven, en volgens mij ben ik handig genoeg om het zelf aan te kunnen sluiten.

Nu heb ik mij al wat ingelezen in de installatiehandleidingen van Ziggo - en als ik het goed zie moet ik m'n hoofdaansluiting in de meterkast vervangen.

Gewoon CAI aansluiten op het meegeleverde wandcontactdoos van ziggo (dit is gewoon een schroefsysteem). Deze op de kabelkeur splitter aansluiten (als je interactieve TV hebt besteld) op de ingang. Vervolgens het kabelmodem op de uitgang aansluiten met de laagste signaaluitgang (bij een te hoog signaal gaat hij kuren, persoonlijke ervaring mee), interactieve tv op de uitgang aansluiten afhankelijk van de kabelafstand tot het ontvanger (bij meer dan 5 meter zou ik hem op de 4e uitgang met het meeste signaal aansluiten).

Het belangrijkste hierbij is:
- de kabel die van de wandcontactdoos naar de splitter gaat zo kort mogelijk te houden
- zorgen dat ALS je interactieve TV hebt de ontvanger RECHTSTREEKS op de kabelkeursplitter van Ziggo zelf zit aangesloten (dat er geen gamma/karwei splitters tussenzitten die niet retourgeschikt zijn)
- alles netjes geaard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben ook een mooie ervaring met Ziggo. Hadden alles in 1 plus besteld en een decoder. Maar we hebben op dit moment al televisie van Ziggo en we doen op dit moment mee aan een actie van sport 1 en film 1 voor iets van 25 euro in 3 maanden. Nu hadden we die natuurlijk naar 2 maanden opgezegd zodat het niet zou doorlopen.

Krijgen we gisteren een telefoontje dat het systeem Ziggo een afzegging van sport 1/film 1 en een bestelling van ziggo alles in 1 plus niet aan kan. Nu hebben we de bestelling maar geannuleerd zodat we deze misschien opnieuw kunnen bestellen zodra het abonnement op film1/sport1 is afgelopen.

Komt eigenlijk wel goed uit omdat ik nu ineens veel slechte ervaringen lees over die cisco decoder. Maar het klinkt wel heel krom dat het systeem van ziggo een afzegging van sport1/film1 en een bestelling van alles in 1 plus niet kan verwerken. Misschien is over een maand een andere provider wel gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ziggo kan maar 1 order tegelijk verwerken in hun order systeem, dat betekend dat de volgende order pas in behandeling wordt genomen als de huidige order is afgerond.

Wat betreft die Cisco ontvanger, wat vind jij slechte ervaringen van de laatste tijd? Dat er iemand klaagt over het opnemen dat is iets wat bij elke digitale recorder zo is met opnemen vanaf de EPG. Ik heb al ruim 3 jaar het eerste model en een jaar het 2e model van de Cisco ontvanger thuis staan en ben er tevreden over. Ik kan er mee (HD)TV kijken, opnemen en uitzendinggemist/on demand kijken en dat werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-10 10:37
Mwah, de Cisco decoder is op zich niets mis mee. Hij is iets trager met zappen maar voor de rest werkt hij prima. Althans wij hebben er nog nooit echte problemen mee gehad.

Het probleem is vaak dat mensen of goedkope kabel hebben met veel signaalverlies of niet retourgeschikte versterkers/splitters waardoor de boel in de soep loopt. Vervolgens schuiven ze de boel dan maar op Ziggo af omdat alles volgens hun maar gewoon moet werken met kabels en splitters van 2 tientjes.

Zo was ik laatst nog bij iemand die er heilig van overtuigd was dat er geen splitter tussen de iTV zat en de CAI. Bij nader onderzoek bleek dat er ergens achter een muurtje een bouwmarktsplitter zat die de boel aan het verzieken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:26:
Ziggo kan maar 1 order tegelijk verwerken in hun order systeem, dat betekend dat de volgende order pas in behandeling wordt genomen als de huidige order is afgerond.

Wat betreft die Cisco ontvanger, wat vind jij slechte ervaringen van de laatste tijd? Dat er iemand klaagt over het opnemen dat is iets wat bij elke digitale recorder zo is met opnemen vanaf de EPG. Ik heb al ruim 3 jaar het eerste model en een jaar het 2e model van de Cisco ontvanger thuis staan en ben er tevreden over. Ik kan er mee (HD)TV kijken, opnemen en uitzendinggemist/on demand kijken en dat werkt gewoon.
Lees dat die traag is, vaak mankementen heeft en een onduidelijk menu heeft. Maar zou goed kunnen dat het allemaal wel meevalt heb hem nog nooit gezien/gebruikt. Valt me wel alleen op dat ik over de humax decoders meer positievere verhalen lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

Tarz schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:23:
[...]

Dat snap ik... maar die heb ik niet bijbesteld als zenderpakket of optie ofzo? Als ik digitale TV bestel hoef ik er geen artifacts bij, dat was meer mijn opmerking. Niet dat het bij de ene zender wel is en de andere niet.
2 dingen: i) Als je tv of dtv hebt dan heb je altijd alle zenders op het signaal naar je huis toe. Voor dtv wordt dan via de smartcard bepaald wat je wel en niet kunt zien. Je kunt wat dat betreft niet kiezen wat er wordt verzonden vanuit Ziggo.
ii) Wat Wildfire aangeeft is dat wanneer er storing op treedt dat dit waarschijnlijk op zenders in hetzelfde frequentiebereik of op dezelfde transportstroom zit. Dus vaak zijn ned 1,2,3 samen, rtl 4,5, sbs6, samen en rtl 7, net 5 en veronica. En zo verder voor alle zenders maar dat verschilt nog per regio.

De oplossing is altijd hetzelfde, 1 decoder rechtstreeks aansluiten op het signaal uit de meterkast met een kabel van minder dan 10 meter zonder splitters of versterkers. Speelt het probleem nog steeds, andere coax kabel. Werkt het bij beide slecht, kun je gewoon bellen voor een monteur, geen probleem, even met die medewerker het scriptje doorlopen en dan kunnen ze die langs sturen.
Werkt het direct bekabeld wel goed maar met versterker/splitter niet, dan moet je even zelf doorzoeken naar waar het probleem precies zit. Afhankelijk van waar het probleem in zit kun je ziggo bellen of niet.
Nog een ding, ziggo garandeert qua signaal dat 1 tv met 1 kabel van max 10 meter perfect moet werken, als je zelf meerdere tv's hebt, of een langere kabel, dan moet je dat helaas zelf fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

jongetje schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:26:
...
waarom kon ik dan tegelijkertijd 2 wijzigingen aanbrengen in mijn abo (opzeggen TV Extra + wijziging Ai1-Extra naar Ai1-Plus) ? Geen enkel probleem ondervonden.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

Yucko schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:40:
[...]

waarom kon ik dan tegelijkertijd 2 wijzigingen aanbrengen in mijn abo (opzeggen TV Extra + wijziging Ai1-Extra naar Ai1-Plus) ? Geen enkel probleem ondervonden.
Als het in dezelfde order gedaan wordt is dat geen probleem. Als een oude order loopt, dan kan die niet aangepast worden tot die doorlopen is en er kan geen nieuwe order daaroverheen aangemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Dennis_1987 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:55:
[...]

Als het in dezelfde order gedaan wordt is dat geen probleem. Als een oude order loopt, dan kan die niet aangepast worden tot die doorlopen is en er kan geen nieuwe order daaroverheen aangemaakt worden.
nope, is in 2 aparte orders (in 15 min. tijdsbestek) gedaan via de Ziggo site ;)

En in plaats van dat ze 1 brief sturen met de 2 wijzigingen, nee .. ook nog 2x 2 brieven sturen :') Maar het is allemaal goed gegaan

[ Voor 17% gewijzigd door Yucko op 23-03-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yucko schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:07:
nope, is in 2 aparte orders (in 15 min. tijdsbestek) gedaan via de Ziggo site ;)
Ik denk dat je heel veel geluk gehad hebt. De keren dat ik besloot 2 wijzigingen op te geven gaf alle keren dikke ellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

Yucko schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:07:
[...]

Dan denk ik dat de twee wijzigingen samen verwerkt zijn. Normaal geeft dat inderdaad problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Yucko schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:40:
[...]

Jij bent een cheater.

Ik heb er zelf mee gewerkt, rotsysteem tot in het bot. (we moesten toentertijd ook alle orders opnieuw invoeren als er al een bestelling stond)

Kan mogelijk zijn dat jouw eerste order per direct is verwerkt. Als je daarna nog een order doet is er niks aan de hand. Het is zo goed als onmogelijk - zeker via de website - een opzegging voor over bijv. 2 maanden te doen en vlak daarna voor de laatste 2 maanden eredivisie live te bestellen. Ik ben wel benieuwd naar wat je hebt ingevoerd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nox op 23-03-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Sinds er onlangs tweemaal werkzaamheden bij mij in de buurt geweest zijn heb ik een alles-of-niets verbinding... snelheid switcht tussen de volle 50/5Mbps en (momenteel) 1,5/1Mbps :P

Volgende week komt er voor de derde keer een monteur (dit is de eerste keer sinds die werkzaamheden). Een tijd terug heeft de monteur een signaaldemper in de kabel geplaatst omdat het signaal veel te sterk was. Nu vraag ik me af of het signaal als gevolg van die werkzaamheden misschien eindelijk goed is waardoor die demper er voor zorgt dat het nu te zwak is? De helpdesk ging er niet op in toen ik die vraag stelde, maar misschien kan hier iemand een antwoord op geven?
Dit scenario voorzag ik al toen die demper er een jaar geleden tussen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Heb je digitale tv? Sluit dan eens de tv met een korte kabel eens aan op het einde van de groene kabel.
Via de digitale tv kan je zien hoe hoog de signaalsterkte is en hoe goed de kwaliteit daarvan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Dat kan ik inderdaad eens proberen! Is wel even gedoe dus misschien wacht ik het bezoekje van de monteur toch maar even af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Tarz schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:23:

[...]

Als je storingen hebt, is er dus iets mis. Ofwel het binnenkomende signaal is te zwak waardoor er makkelijker storing optreedt, of je hebt binnenshuis een storingsbron. Of er is iets mis met je decoder, kan natuurlijk ook.

Je kunt natuurlijk beter bij Ziggo klagen dan hier. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 24-03-2012 09:26 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:32
Iemand momenteel nog meer problemen met Ziggo?
Hier in Oldenzaal constante packetloss van 15% :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:28

lasharor

7 december 2004

Weet iemand hoe het zit met de oude Humax decoders die gratis werden weggegeven (of 40 euro ofzo ik weet het niet exact) bij introductie van digitale TV door Ziggo?

Die van mij heeft het begeven en start dus niet meer op. Is het nu de bedoeling dat ik zelf een nieuwe aanschaf of kan ik Ziggo een nieuwe laten leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

lasharor schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 23:28:
Weet iemand hoe het zit met de oude Humax decoders die gratis werden weggegeven (of 40 euro ofzo ik weet het niet exact) bij introductie van digitale TV door Ziggo?

Die van mij heeft het begeven en start dus niet meer op. Is het nu de bedoeling dat ik zelf een nieuwe aanschaf of kan ik Ziggo een nieuwe laten leveren?
Dat is jouw eigendom, dus alleen als er nog garantie op zit krijg je een nieuwe of wordt deze gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satfreak01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:44
Zijn er nog meer mensen die kunnen bevestigen dat met de nieuwe modems,de draadloze, van Ziggo er problemen zijn met de wifi verbinding met name in combinatie met smartphone's? Kan zo al 4 mensen onafhankelijk van elkaar noemen die hun wifi verbinding steeds kwijt raken met hun mobiel/modem. Wifi uitzetten op de telefoon en weer aan, zorgt vaak dat het weer even werkt en modem uit/aanzetten zorgt weer dat het even werkt. Ziggo meld dit probleem niet te herkennen. Het merk smartphone lijkt ook niet uit te maken. Sommige smartphone hadden geen problemen toen ze bv op de experiabox van KPN aangesloten zaten. Het modem heeft wel gewoon verbinding naar buiten, vaste PC kunnen gewoon internetten. Dus het internet valt niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

satfreak01 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:04:
Zijn er nog meer mensen die kunnen bevestigen dat met de nieuwe modems,de draadloze, van Ziggo er problemen zijn met de wifi verbinding met name in combinatie met smartphone's?
De wifi is niet heel denderend. Ik zou voor een paar tientjes een goede router kopen, scheelt je bergen ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica