Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

TFHfony schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:39:
[...]

Een paar man die doorgeeft dat hij wat vroeger is doorgevoerd lijkt mij prima.
Die paar mijn zijn juist heel nuttig, gelijk een reden om even het stroom van het modem af te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ga je geen spijt van krijgen, zelfs m'n opa en oma heb ik zo'n ding aangesmeerd omdat ze elke keer zaten te klooien met 3 afstandsbedieningen. Na even een kwartiertje uitleg, veel moeilijk kijken en gezucht en gesteun, ging oma toch overstag. Sindsdien gebruiken ze het enthousiast. Vooral dat je de tv op pauze kunt zetten als de telefoon gaat blijft iets magisch voor ze. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 11:50
job schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:50:
[...]

Toch gewoon een ci+ raar probleem dan. Als je aan het updaten gaat, update ook meteen de tv's naar de laatste software versie.
En controleer ook gelijk de modelnummers op de ziggo site. Er zijn in 2011/2010 genoeg modellen verkocht die niet met ziggo overweg kunnen, ondanks een ci+ certificaat.

En de oplossing van DeTjuk is ook een leuke test.
Gisteren weer een poging gewaagd en hij deed het direct. Als ik de tv aandruk krijg ik wel eerst de melding "gecodeerd signaal" maar daarna springt hij over naar het HD signaal.
Geen idee waar de oorspronkelijke fout vandaan kwam, maar oké hij doet het. :)
offtopic:
Zit nu zelf bij een centrale antenne inrichting (cai) maar mis de beeld-kwaliteit/senelheid van ziggo wel. Ik kan wel naar kpn, maar ik vind het niks dat je som 10 sec+ moet wachten als je aan het zappen bent.

[ Voor 13% gewijzigd door Alieunited op 16-03-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:18
TheAmassama schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:42:
@Megadoom
Bij deze dan wat ik uit de speedtest haal:
[afbeelding]
Kan niet klagen :+
woon jij in het grijze verdeelkastje ofzo? ;)

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
hjs schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:56:
[...]
Die paar mijn zijn juist heel nuttig, gelijk een reden om even het stroom van het modem af te halen :)
Ik heb het modem nooit van de stroom afgehad de 3 laatste weken. Gister was mijn verbinding ineens weg en in het modem zag ik dat RF upstream eruit lag. 4 minuten was die weer up en een speedtest gaf de nieuwe snelheid door. Omdat ik het speedtest afgelopen week niet heb gecheckt durf het niet met zekerheid te zeggen dat het sinds gister is, maar een reboot is in ieder geval niet nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07-2024

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

Maranello schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:15:
[...]

Ik heb het modem nooit van de stroom afgehad de 3 laatste weken. Gister was mijn verbinding ineens weg en in het modem zag ik dat RF upstream eruit lag. 4 minuten was die weer up en een speedtest gaf de nieuwe snelheid door. Omdat ik het speedtest afgelopen week niet heb gecheckt durf het niet met zekerheid te zeggen dat het sinds gister is, maar een reboot is in ieder geval niet nodig geweest.
Welk modem heb je? Als je een wifi-modem hebt kun je misschien inloggen en de uptime checken. Het kan zijn dat bij het opnieuw maken van verbinding het nieuwe profiel doorgestuurd wordt en daarna volgt er automatisch een reboot.

Hier had een gevatte opmerking kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
kunnen jullie niet een "joepie ende hoera, de snelheidsupdate is 15 dagen te vroeg" topic openen? |:(

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Weet iemand toevallig al wat de 'nieuwe abonnee' actie is voor Q2 2012? Dan kan ik nog eens beslissen of ik voor of na 31 maart mijn verbinding aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
MeltedForest schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:42:
Weet iemand toevallig al wat de 'nieuwe abonnee' actie is voor Q2 2012? Dan kan ik nog eens beslissen of ik voor of na 31 maart mijn verbinding aanvraag.
als je het op de 31e nog niet weet, gewoon doen, mocht het nieuwe aanbod in jouw ogen dan beter zijn, de eerste bestelling annuleren binnen 7 dagen en opnieuw aanvragen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

TFHfony

Professional Weirdo

ozzynator schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:23:
kunnen jullie niet een "joepie ende hoera, de snelheidsupdate is 15 dagen te vroeg" topic openen? |:(
Volgens mij vielen de hoeveelheid berichten daarover best mee... Met je verkeerde been uit bed gestapt vanochtend? En tegen zo'n muur aanlopen doet ook alleen maar zeer hoor!

/ontopic/
Ik ben benieuwd wanneer precies we ze QAM256 op de resterende zenders introduceren. Ik heb mijn vrouw al even geïnformeerd dat we tussen nu en mei ergens een keer zonder beeld komen te zitten op de meeste zenders ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Zekers niet, maar telkens lees je het weer, terwijl er een dikke waarschuwing onderaan staat, vandaar mijn reactie.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

Precies, je kunt ook volstaan met het simpelweg noemen van je snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:35:
Ik had de vorige keer al verteld dat ik naar ZIggo klantenbalie ben geweest, ik kreeg een UBEE 3200 WiFimodem mee. Nu kreeg ik tot mijn verbazing via de post een Cisco EPC3925 WiFimodem thuisgestuurd.

Welke van de 2 wordt over het algemeen als het meest stabielst ervaren?
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld en kreeg als antwoord dat Ziggo beide modems uitlevert.

Ik zou deze vraag opnieuw willen stellen en misschien krijg ik nu wel iets te horen over welke van de 2 modems het beste is om te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozzynator schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:43:
Zekers niet, maar telkens lees je het weer, terwijl er een dikke waarschuwing onderaan staat, vandaar mijn reactie.
Ipv een flame kan je ook op de topicreport drukken en je klacht omschrijven?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
klopt, heb me mss iets teveel geirriteerd aan de berichten over de verhoging van de snelheid.

Excuses daarvoor aan iedereen die het zich aantrekt.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 06:36
Nu wil ik niet heel vervelend zijn, maar die topicwarning was nog van de vorige verhoging. Hierbij moesten alle Docsis2 modems ingewisseld worden voor een Docsis3, iets wat nog steeds niet overal doorgevoerd is. Dat was toen zo enorm frustrerend, omdat persoon A zijn modem al op dag X had en persoon B zijn modem pas op dag X+30 kreeg. Zelf stond ik ook achteraan in de rij toen. Deze snelheidsverhoging is echter gewoon, zo lijkt het, voor iedereen in 1x geactiveerd. Waarschijnlijk worden in de nacht van 31/3 op 1/4 alle modems geforceerd gereset om het nieuwe snelheidsprofiel in te laden. Daar zullen wij early adopters bijzonder weinig van merken natuurlijk, maar ik denk niet dat de topicwarning deze snelheidsverhoging volledig dekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Gisteren een op z'n zachts gezegd waardeloze ervaring met iemand die zich monteur noemt namens Ziggo gehad die een alles-in-1 zou moeten komen aanleggen bij mijn ouders. De man was 1, flink te vroeg, 2 deed helemaal niets en wist niet hoe snel hij weer weg moest komen.

Dat ze geen huiscentrales aansloten wist ik al, maar dan sluit je toch 1 toestel aan en zorgt dat er een werkende lijn ligt en ga je niet lopen roepen dat er maar dect toestellen gekocht moesten worden en verder helemaal niks doen. Ook internet was problematisch omdat dat bekabeld was en de expert blijkbaar alleen het woord draadloos kende. Volgens de man kon het allemaal niet en moest zelfs de hele pc vervangen worden. Vervolgens pakte hij alles weer in en weg was ie.

Omdat ie zo flink te vroeg was ben ik 'm dus zelf net misgelopen, maar juist om m'n al wat op leeftijd zijnde ouders te ontlasten denk je goh makkelijk laat het maar aansluiten. Zelf gebeld naar Ziggo dat ze de boel maar gewoon bezorgen, dan sluit ik het zelf wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

ozzynator schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:51:
[...]

als je het op de 31e nog niet weet, gewoon doen, mocht het nieuwe aanbod in jouw ogen dan beter zijn, de eerste bestelling annuleren binnen 7 dagen en opnieuw aanvragen.
Ah, dat is waar natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

sambalbaj schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:30:
Gisteren een op z'n zachts gezegd waardeloze ervaring met iemand die zich monteur noemt namens Ziggo gehad die een alles-in-1 zou moeten komen aanleggen bij mijn ouders. De man was 1, flink te vroeg, 2 deed helemaal niets en wist niet hoe snel hij weer weg moest komen.
Normaal krijg je dan kostenloos een tweede monteur als je dat wil.
Het grootste probleem van deze monteurs is dat ze vaak niet van ziggo zelf zijn maar dat ze extern worden ingehuurd. De aansluitmonteurs hebben dan ook niet de technische kennis die de storingsmonteurs hebben en als het dan niet werkt doen ze er verder niks aan.

Ik weet niet of het een gratis monteur zou zijn omdat ze alles-in-een nemen, anders kun je ook nog de kosten van die monteur terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Dennis_1987 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:56:
[...]

Normaal krijg je dan kostenloos een tweede monteur als je dat wil.
Het grootste probleem van deze monteurs is dat ze vaak niet van ziggo zelf zijn maar dat ze extern worden ingehuurd. De aansluitmonteurs hebben dan ook niet de technische kennis die de storingsmonteurs hebben en als het dan niet werkt doen ze er verder niks aan.

Ik weet niet of het een gratis monteur zou zijn omdat ze alles-in-een nemen, anders kun je ook nog de kosten van die monteur terug krijgen.
Een tweede monteur is inderdaad aangeboden, maar omdat ik dit toch behoorlijke basiskennis vond had ik daar zelf niet zoveel vertrouwen meer in en dan doe ik het zelf wel. Tijd en gemak waren de overwegingen voor een monteur en die 29,95 doe dat zou kosten worden inderdaad gerestitueerd. Nou alleen hopen dat ze de boel een beetje vlot opsturen, stond maximaal 14 dagen voor, want over een week ligt het oude internet er uit en dat is dan wel jammer omdat het prima gepland was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:54
Net modem herstart....

Lijk 50/5 te hebben in plaats van 40/4 8)7

Plaats: Breda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

MeltedForest schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:42:
Wat moet ik mij bij zo'n actie voorstellen? Is er nu ook een actie of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-10 15:17

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

nooberke schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:34:
Net modem herstart....

Lijk 50/5 te hebben in plaats van 40/4 8)7

Plaats: Breda
Zo gek is dat niet hoor. Ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen.. :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Kwam er nu niet een aanbieding voor bestaande klanten binnenkort, korting op een HD ontvanger ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:34
Tilburg, hier ook 50 ipv 40 :)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:52:
Kwam er nu niet een aanbieding voor bestaande klanten binnenkort, korting op een HD ontvanger ofzo?
Ik kreeg vandaag idd een brief waarin stond als ik overstapte op bijv allinone basis een HD interactief ontvanger kon kopen voor 99 euro ipv 459 euro. Heb ik weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:54
Cybpraetorian schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:45:
[...]

Zo gek is dat niet hoor. Ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen.. :)
Was toch pas eind maart officieel... Ziggo doet die upgrades meestal op het allerlaatste moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoenky
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:01:
[...]

Ik kreeg vandaag idd een brief waarin stond als ik overstapte op bijv allinone basis een HD interactief ontvanger kon kopen voor 99 euro ipv 459 euro. Heb ik weggegooid.
Heb ze gebeld om te vragen of vaste klanten niet boeiend zijn omdat de buit al binnen was.

Werd mij beloofd dat ik ook een wifi modem zou gaan krijgen............. Dit telefoontje was 5 maanden terug.

Opzeggen en opnieuw aansluiten is voor mij geen optie aangezien ik connected moet blijven.

Erg jammer van ziggo, maar de snelheid-betroiuwbaarheid is dik in orde hier in heerhugowaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Hier ook al 50/5
Omg Sittard

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-10 11:31
Bevestigd bij jullie buren.

Nieuwstadt nu ook 50/5.

6118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-10 07:29
Ik kan ook even meedoen met de hype : Regio 9600 is ook van 40 > 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzer90
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 01:39
Lieve mensen, ik ben per definitie van een lurker maar kom op zeg, zelfs ik erger me hier aan.
Als je post via quickreply zie je toch direct:
Waarschuwing:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
ontopic
Ik had gelezen dat ziggo sindsdien wifi modems levert. Ik heb hier nog een ubee liggen met alles in 1+, is er een kans dat met een telefoontje ik in aanmerking voor een wifi modem kom?

[ Voor 21% gewijzigd door Metzer90 op 16-03-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:46

amas

Law of Nature: Chaos

Even een verontrustend bericht aan mijn kant. Sinds de snelheidsupdate, en de daaraan gekoppelde reset van het modem, zijn de inloggegevens van het modem naar default gegaan (name:ziggo pass:draadloos). Evenals de naam van het modem. Maar het ergste nog. Zelfs de WPA key is veranderd naar default! Misschien is het alleen bij mij zo. Maar ik zou toch graag willen weten of meer mensen dit hebben ondervonden.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:41
Draadloos is naar mijn idee niet sneller geworden na de upgrade naar 50/5 mb. Kan dat? Vlakbij de router is het nog altijd zo'n 21,6 mb (2,7 mB). Of moet ik ergens iets anders instellen? (channels veranderen heb ik al geprobeerd)

[ Voor 10% gewijzigd door hansie18 op 17-03-2012 05:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hansie18 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 05:21:
Draadloos is naar mijn idee niet sneller geworden na de upgrade naar 50/5 mb. Kan dat? Vlakbij de router is het nog altijd zo'n 21,6 mb (2,7 mB). Of moet ik ergens iets anders instellen? (channels veranderen heb ik al geprobeerd)
Wifi G zeker? Dat is max. 27 Mbps, minus overhead is 22 Mbps ong. het maximaal haalbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Tom schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:42:
[...]

Wat moet ik mij bij zo'n actie voorstellen? Is er nu ook een actie of iets dergelijks?
HD ontvanger voor 49 euro ipv 199 (?), en de interactieve ontvanger voor 99 euro ipv 459..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
TheAmassama schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:05:
Even een verontrustend bericht aan mijn kant. Sinds de snelheidsupdate, en de daaraan gekoppelde reset van het modem, zijn de inloggegevens van het modem naar default gegaan (name:ziggo pass:draadloos). Evenals de naam van het modem. Maar het ergste nog. Zelfs de WPA key is veranderd naar default! Misschien is het alleen bij mij zo. Maar ik zou toch graag willen weten of meer mensen dit hebben ondervonden.
heb je hem handmatig gereset dan, want dat hoeft niet, aan/uit was voldoende. Bij mij dan.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier snelheid ook iets hoger ..

maar niet zo als ze aangeven.

Z3

dowload 57,6 Mbit/s

upload 7,5 Mbit/s

postcode 5254

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 09:44:
hier snelheid ook iets hoger ..

maar niet zo als ze aangeven.

Z3

dowload 57,6 Mbit/s

upload 7,5 Mbit/s

postcode 5254
Als je een router er tussen hebt, zou ik eens zonder de router proberen (powercycle van het modem is wel nodig bij iedere wisseling). Bij mijn ouders bleek het 8 jaar oude routertje de bottleneck te zijn. Met router 53 Mbit/s, zonder 78 Mbit/s. Tijd voor een nieuwe dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Spoenky schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:39:
[...]

Heb ze gebeld om te vragen of vaste klanten niet boeiend zijn omdat de buit al binnen was.

Werd mij beloofd dat ik ook een wifi modem zou gaan krijgen............. Dit telefoontje was 5 maanden terug.

Opzeggen en opnieuw aansluiten is voor mij geen optie aangezien ik connected moet blijven.

Erg jammer van ziggo, maar de snelheid-betroiuwbaarheid is dik in orde hier in heerhugowaard.
Omdat ik ook een interactieve ontvangen wilde hebben, en al jaren abonnee ben van Ziggo alles-in-een, heb ik de verkoop vorige week gebeld met precies deze vraag: wat doen jullie voor mij als trouwe klant?
De actie van EUR 99,- voor een interactieve PVR geldt inderdaad alleen voor nieuwe alles-in-een abonnees, maar ze konden mij wel deze ontvanger aanbieden voor EUR 199,- i.p.v. de EUR 459,- die hij normaal moet kosten.

Een collega van mij heeft het daar niet bij laten zitten en is blijven aandringen en uiteindelijk heeft hij de ontvanger toch voor EUR 99,- gekregen! Dus: als je volhoudt en 'moeilijk' gaat doen, kan het lukken om de aanbieding voor nieuwe abonnees toch te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn router is een wireles n router van netgear dus moet goed zijn.
pdukers schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 09:56:
[...]

Als je een router er tussen hebt, zou ik eens zonder de router proberen (powercycle van het modem is wel nodig bij iedere wisseling). Bij mijn ouders bleek het 8 jaar oude routertje de bottleneck te zijn. Met router 53 Mbit/s, zonder 78 Mbit/s. Tijd voor een nieuwe dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Laatst online: 27-05 15:16
Dennis_1987 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:57:
[...]
elk modem heb je? Als je een wifi-modem hebt kun je misschien inloggen en de uptime checken. Het kan zijn dat bij het opnieuw maken van verbinding het nieuwe profiel doorgestuurd wordt en daarna volgt er automatisch een reboot.
Cisco EPC3925
System Uptime: 90 days 03h:08m:13s

Verbinding vanuit de centrale wordt dus gewoon opnieuw opgezet. Reboot voor snelheidsverhoging is dus niet nodig. Iets van 4 minuten geen verbinding. Het was bij mij rond 23:30u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:59
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:44:
Zou. Maar heb je het geprobeerd?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]
Dat zegt niets over de WAN naar LAN doorvoer, al neem ik aan dat het een recente router is die het inderdaad wel aan zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-10 17:17
Sinds kort krijg ik in de huiskamer bij verschillende kanalen de melding "geen of zwak signaal" op mijn tv en dan helemaal geen beeld. Zenders als Nederland 1 en 2 HD maar ook 24 kitchen en Eredivisie live 2. Zenders als Nederland 3 HD en Eredivisie live 1 HD doen het zonder problemen. Het is een tv met ingebouwde ci+ module. Mijn tv op zolder met losse HD tuner toont alle zenders zonder problemen. Ik hoorde dat Ziggo overstapt van 64 QAM naar 256QAM is dit al gebeurd? Ik hoorde dat het wat gevoeliger allemaal is dan. Kan dat het probleem hier zijn? Hoe kan het anders dat ineens kanalen het helemaal niet meer doen?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online

[...]
Altijd voorzichtig zijn met dit soort aannames, ik zou het voor de zekerheid eens testen.

Exacte type router heb je helaas niet vermeld, maar zoals je de naam hebt opgeschreven denk ik dat het om de WNR2000 gaat. Die zou volgens smallnetbuilder 92 Mbit/s aan moeten kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door pdukers op 18-03-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:05
pdukers schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:09:
Altijd voorzichtig zijn met dit soort aannames, ik zou het voor de zekerheid eens testen.
Precies. Ook al denk je dat het volgens het boekje goed moet zijn, toch voor alle zekerheid even met een kabel testen. Als de snelheid bedraad goed is, kun je daarna moeilijk(er) Ziggo de schuld geven.

En controleer ook even op welke kanalen je buren allemaal zitten. Als die toevallig op hetzelfde kanaal als jij zitten, kan dat ook jouw snelheid naar beneden halen. Hier is een handig tooltje om dat te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 19:02
Ik overweeg om weer @home/ziggo te nemen na 6 jaar tweakdsl ben ik de storingen zat en internet wat de afgelopen jaren van 14/1,5 naar 11/0,9 is gezakt , ( ja heb gescand op mailware & troep )

nieuws groep neem ik elders wel af en neem een eigen domein .

maar kan je ip vast laten zetten ?? dit heb ik nodig voor mijn werk

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj.verhulst schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:54:
Ik overweeg om weer @home/ziggo te nemen na 6 jaar tweakdsl ben ik de storingen zat en internet wat de afgelopen jaren van 14/1,5 naar 11/0,9 is gezakt , ( ja heb gescand op mailware & troep )

nieuws groep neem ik elders wel af en neem een eigen domein .

maar kan je ip vast laten zetten ?? dit heb ik nodig voor mijn werk
zolang je modem geen weken uit staat.
ik heb al paar jaar zelfde ip van ziggo.
maar ja vast zetten kan niet bij ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
IP verandert nog wel eens van tijd tot tijd. Soms is het tijden hetzelfde (soms jaren zelfs), maar soms kan het ook in een jaar tijd 10x veranderen, is maar net in hoeverre je te maken krijgt met werkzaamheden op je segment, andere modems, nieuwe router, etc.
Wil je een officieel statisch IP, dan zal je aan een zakelijke lijn moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:53
Ik overweeg om over te stappen naar Ziggo, maar 1 ding laat mij nog twijfelen: m'n eigen mailserver.

De berichten die ik gevonden heb zijn dat sinds vorig jaar, Ziggo poort 25 uitgaand geblokkeerd heeft (alle uitgaande mail moet via de Ziggo mailserver), maar dat inkomend poort 25 voor heel de wereld open staat. Klopt dat nog steeds, of zijn er plannen om het weer dicht te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
juist dat je er geen pijl op kan trekken is jammer al je weet dat je een half jaar de zelfde houd kan ik wel wat regelen.

maar die zakelijke abbo zijn duurder dacht ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10 13:36
Zijn ze al aan het testen met nieuwe snelheden ofzo.. (omgeving Deventer).

Internetverbinding was enorm traag, gooide er even een speedtestje tegen aan nog geen 1 mbit!

modem en router gereboot, en trok tot mijn verbazing 50 Mbit uit de lijn.. Terwijl ik alles in 1 plus heb
wat research leverde me op dat er weer een snelheidsverhoging aan kwam ( idd van 40 naar 50 en up van 4 naar 5) vanaf 30 maart.

maarzoals hier nu dus al.. :)

update: ah zo tezien in meer gebieden al :)!

maar hier is de lijn nog niet echt stabiel, want haal nu ook snelheden van 25/5 32/5 etc
voorheen altijd 40/4 ..

[ Voor 15% gewijzigd door Downstar2 op 18-03-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
vanaalten schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:16:
Ik overweeg om over te stappen naar Ziggo, maar 1 ding laat mij nog twijfelen: m'n eigen mailserver.

De berichten die ik gevonden heb zijn dat sinds vorig jaar, Ziggo poort 25 uitgaand geblokkeerd heeft (alle uitgaande mail moet via de Ziggo mailserver), maar dat inkomend poort 25 voor heel de wereld open staat. Klopt dat nog steeds, of zijn er plannen om het weer dicht te zetten?
Uitgaand staat dicht, daarvoor moet je inderdaad smtp.ziggo.nl als smarthost gebruiken, binnenkomend staat gewoon open. Draai hier Exchange 2010 zonder problemen. Of dat in de toekomst zo blijft is koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
VanRoyal schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:03:
[...]

Uitgaand staat dicht, daarvoor moet je inderdaad smtp.ziggo.nl als smarthost gebruiken, binnenkomend staat gewoon open. Draai hier Exchange 2010 zonder problemen. Of dat in de toekomst zo blijft is koffiedik kijken.
een beetje hosting toko kan je zelf een poort opgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
MrBlueEyes schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:48:
Sinds kort krijg ik in de huiskamer bij verschillende kanalen de melding "geen of zwak signaal" op mijn tv en dan helemaal geen beeld. Zenders als Nederland 1 en 2 HD maar ook 24 kitchen en Eredivisie live 2. Zenders als Nederland 3 HD en Eredivisie live 1 HD doen het zonder problemen. Het is een tv met ingebouwde ci+ module. Mijn tv op zolder met losse HD tuner toont alle zenders zonder problemen. Ik hoorde dat Ziggo overstapt van 64 QAM naar 256QAM is dit al gebeurd? Ik hoorde dat het wat gevoeliger allemaal is dan. Kan dat het probleem hier zijn? Hoe kan het anders dat ineens kanalen het helemaal niet meer doen?
sommige tv`s doen moeilijk door de qam wisseling. Je moet even een fabrieks reset uitvoeren en de dtv zenders opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Als ik voor Ziggo alles-in-een ga, maar toch m'n eigen router wil blijven gebruiken, dan zijn er zo te zien twee mogelijkheden:
1) semi-bridge, zelf in te stellen;
2) volledig bridge, door helpdesk in te stellen;

Wellicht dat '1' voor mij al goed genoeg is, maar zo niet: kan het modem in volledig bridge mode staan als je ook telefonie van Ziggo (via datzelfde modem) afneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

vanaalten schreef op maandag 19 maart 2012 @ 08:53:
Als ik voor Ziggo alles-in-een ga, maar toch m'n eigen router wil blijven gebruiken, dan zijn er zo te zien twee mogelijkheden:
1) semi-bridge, zelf in te stellen;
2) volledig bridge, door helpdesk in te stellen;

Wellicht dat '1' voor mij al goed genoeg is, maar zo niet: kan het modem in volledig bridge mode staan als je ook telefonie van Ziggo (via datzelfde modem) afneemt?
Ja, telefonie staat los van het router gebeuren in het modem.

Ik heb eerst een weekje optie 1 gedaan, daarna toch maar even gebeld en hem volledig bridge gezet.
Heb toch het idee dat het router gedeelte niet zo heel stabiel is en hij verbruikt in bridge mode ook wat minder stroom. (2 watt ongeveer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Downstar2 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:44:
Zijn ze al aan het testen met nieuwe snelheden ofzo.. (omgeving Deventer).
Zwolle heeft hetzelfde fenomeen, haal ook hogere snelheden! ;)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

vanaalten schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:16:

Je kunt ook de beveiligde poort 587 gebruiken (of andere), die staat wel open als het goed is voor eigen mailservers mits je server dit ondersteunt. Dan hoef je niet de smtp.ziggo.nl te gebruiken maar gebruik je je eigen. Ziggo heeft toen poort 25 geblokeerd omdat er veel spam verstuurd werd. Dit is alleen op 25 gedaan omdat dat de standaard poort is, alternatieve poorten staan nog steeds open. Anders kun je altijd nog informatie inwinnen door het contactformulier in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:35:
Ik had de vorige keer al verteld dat ik naar ZIggo klantenbalie ben geweest, ik kreeg een UBEE 3200 WiFimodem mee. Nu kreeg ik tot mijn verbazing via de post een Cisco EPC3925 WiFimodem thuisgestuurd.

Welke van de 2 wordt over het algemeen als het meest stabielst ervaren?
Ik heb deze vraag al twee keer eerder gesteld en kreeg eerst als antwoord dat Ziggo beide modems uitlevert en bij de 2e keer werd eroverheen gelezen omdat men bezig was met kletsen over snelheidsverhogingen.

Ik zou deze vraag opnieuw willen stellen en misschien krijg ik nu wel iets te horen over welke van de 2 modems het beste is om te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 06:36
De wifi van de Cisco schijnt beter te zijn, maar beide modems werken prima hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53
De wifi van de Ubee is in ieder geval drama, ik gebruik de Ubee nu alleen als modem, en ik heb mijn eigen router er weer achter gezet.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 22:08

polthemol

Moderator General Chat
hier is de ervaring barslecht met ziggo, na een maand is het einde ziggo.

- eerste aanvraag via hun site zou niet goed zijn gegaan, ookal had ik wel een registratienummer, maar daar konden ze niets mee.
- tweede aanvraag maar telefonisch gedaan, na een hele tijd blijkt (bij het volgende punt) dat het onder de foute naam gebeurd is.
- internet wordt afgesloten
- na zelf 5 verschillende mensen te hebben gesproken bij hun blijkt dat het kwam omdat er neit betaald was. Na doorvragen blijkt dat alles onder een foute naam stond geregistreerd. Logisch dat er niet betaald is dan daar de bank mijn automatische incasso gaat weigeren.
- ziggo wil de naam niet aanpassen, opeens moet ik met legitimatie over de brug komen en papieren formulieren gaan invullen om hun fout te corrigeren.
- bedankt voor niet-bewezen diensten en gaan wiebelen.

Jammer, want het product zelf beviel goed en werkte ook erg goed. Ik haalde stijf de beloofde 40Mbit, tv was van goede kwaliteit. De servicedesk was echter diep en dieptriest.

Router die ze geven is maar zo-zo. An sich ging het routen goed, al vloog de dhcp er regelmatig uit. Draadloos was 1 groot drama (slechte verbinding / verbinding die wegviel, enz.).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dus.. omdat JIJ niet wil voldoen aan wat ze vragen (legitimatie etc) zijn hun een slecht bedrijf? Sorry hoor, maar beetje raar verhaal. De naam is al 1x fout gegaan, dus vragen ze legitimatie zodat het nu wel goed gaat. Als je dat zelf weigert te overhandigen (zoals je in je verhaal aardig laat doorschemeren) dan ben je zelf fout bezig.

Maar mag ik anders je naam? Dan ga ik even alles qua rekeningen op jou naam zetten, want ze hoeven dan toch geen legitimatie te vragen toch?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
^^ ligt toch ALTIJD aan de ander als er problemen zijn?

@ bitjesmaker: als je, zoals je stelt, allebei de modems in huis hebt, wat let je dan om er zelf een test mee te doen, of is dat heel raar opgemerkt van mij?

Meeste gebruikers zullen maar ervaring hebben met 1 modem, dus dan word het lastig vergelijken. Ik kan wel zeggen dat ik tot nu toe geen problemen met mijn ubee heb, maarja, heb hem pas een week, dus of dat objectief is? Wifi stopte er in het begin mee, kanaaltje aangepast afgelopen maandag en sindsdien geen problemen meer met de verbinding. Haal sinds de 15e dus ook gewoon draadloos de volledige NIEUWE :+ snelheid!

[ Voor 0% gewijzigd door ozzynator op 19-03-2012 13:24 . Reden: tikfoutje ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Dennis_1987 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:36:
Je kunt ook de beveiligde poort 587 gebruiken (of andere), die staat wel open als het goed is voor eigen mailservers mits je server dit ondersteunt. Dan hoef je niet de smtp.ziggo.nl te gebruiken maar gebruik je je eigen. Ziggo heeft toen poort 25 geblokeerd omdat er veel spam verstuurd werd. Dit is alleen op 25 gedaan omdat dat de standaard poort is, alternatieve poorten staan nog steeds open. Anders kun je altijd nog informatie inwinnen door het contactformulier in te vullen.
Poort 587 gebruiken voor uitgaande mail? Hmmm. Connect je dan naar externe servers naar hun poort 587, of zie ik het nu allemaal verkeerd? Postfix als mailserver, ik verwacht dat die wel overal voor te configureren is.
hjs schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:00:
Ja, telefonie staat los van het router gebeuren in het modem.
Dank voor je reactie!
Los daarvan dacht ik na het stellen van mijn vraag hier dat de helpdesk dat wellicht ook wel zou kunnen vertellen. Die kwamen inderdaad ook met "is geen enkel probleem meneer, de router-functie staat los van de telefonie". Zwaar verbaasd, een helpdesk met verstand van zaken. Moet ik mijn vooroordeel over Ziggo maar eens gaan bijstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
lanerios schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:14:
Dus.. omdat JIJ niet wil voldoen aan wat ze vragen (legitimatie etc) zijn hun een slecht bedrijf? Sorry hoor, maar beetje raar verhaal. De naam is al 1x fout gegaan, dus vragen ze legitimatie zodat het nu wel goed gaat. Als je dat zelf weigert te overhandigen (zoals je in je verhaal aardig laat doorschemeren) dan ben je zelf fout bezig.

Maar mag ik anders je naam? Dan ga ik even alles qua rekeningen op jou naam zetten, want ze hoeven dan toch geen legitimatie te vragen toch?
nee, omdat ze opeens zonder iets te zeggen alle verbindingen eruit flikkeren, ik 6 telefoontjes moet plegen om erachter te komen wat er aan de hand is, vervolgens blijkt dat ze zelf een fout maken om daarna te verwachten dat ik actie ga ondernemen om hun fout te herstellen (wat nog een week zou duren). Dat heet gebrek aan service, dus is het een slechte ervaring :) Ze zijn onzorgvuldig omgegaan met mijn klantgegevens.

Of jij het terecht vind of niet, interesseert me niet, het topictitel is ervaringen, niets anders.

ps. fyi: ze hebben dus doodleuk iemand anders zijn abbonement in feite op mijn naam gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:28:
De wifi van de Ubee is in ieder geval drama, ik gebruik de Ubee nu alleen als modem, en ik heb mijn eigen router er weer achter gezet.
Drama zou ik niet willen noemen maar ik heb idd mijn eigen router weer erachter gezet omdat de bereik van mijn router beter is dan de ingebouwde WiFi. Nu werkt mijn phone weer prima icm de WiFitoetsenbord (van Android).

Ik denk dat het komt omdat mijn eigen router 2 externe antennes heeft en de UBEE heeft alleen interne antennes.
ozzynator schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:30:
bitjesmaker: als je, zoals je stelt, allebei de modems in huis hebt, wat let je dan om er zelf een test mee te doen, of is dat heel raar opgemerkt van mij?

Meeste gebruikers zullen maar ervaring hebben met 1 modem, dus dan word het lastig vergelijken. Ik kan wel zeggen dat ik tot nu toe geen problemen met mijn ubee heb, maarja, heb hem pas een week, dus of dat objectief is? Wifi stopte er in het begin mee, kanaaltje aangepast afgelopen maandag en sindsdien geen problemen meer met de verbinding. Haal sinds de 15e dus ook gewoon draadloos de volledige NIEUWE :+ snelheid!
Ik weet niet of dat zomaar gaat, de modems om en om activeren/gebruiken.
tha_bulldog schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:58:
De wifi van de Cisco schijnt beter te zijn, maar beide modems werken prima hoor!
Aha... Nou, dan bewaar ik hem wel gewoon als de UBEE (te) vaak problemen gaat geven. Tot nu toe is het alleen snachts maar dat komt volgens mij meer door Ziggo zelf want ik had dit verschijnsel ook al bij mijn antieke Motorola 5100

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
polthemol schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:46:
[...]

nee, omdat ze opeens zonder iets te zeggen alle verbindingen eruit flikkeren, ik 6 telefoontjes moet plegen om erachter te komen wat er aan de hand is, vervolgens blijkt dat ze zelf een fout maken om daarna te verwachten dat ik actie ga ondernemen om hun fout te herstellen (wat nog een week zou duren). Dat heet gebrek aan service, dus is het een slechte ervaring :) Ze zijn onzorgvuldig omgegaan met mijn klantgegevens.

Of jij het terecht vind of niet, interesseert me niet, het topictitel is ervaringen, niets anders.

ps. fyi: ze hebben dus doodleuk iemand anders zijn abbonement in feite op mijn naam gezet ;)
En dus weer "Ik weiger iets te doen, dus hun zijn fout" Sure, het zijn ervaringen, maar ga dit soort verhalen liever op Radar posten, daar zijn ze wat meer into "Ik doe nooit wat fout, het is een kut bedrijf blablabla"

Ik heb ehtzelfde probleem gehad, legitimatie opgestuurd. Raad eens hoe lang het duurde om te fixen? 30 minuten. Jep.. 30 minuten is echt een week.
Ik had binnen 30 minuten alles terug, ik hoefde niet 6 keer te bellen. Sorry, maar ik geloof er gewoon weinig van, omdat er teveel rammeld aan het verhaal.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-10 22:25
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:51:
[...]

Drama zou ik niet willen noemen maar ik heb idd mijn eigen router weer erachter gezet omdat de bereik van mijn router beter is dan de ingebouwde WiFi. Nu werkt mijn phone weer prima icm de WiFitoetsenbord (van Android).

Ik denk dat het komt omdat mijn eigen router 2 externe antennes heeft en de UBEE heeft alleen interne antennes.
Interne of externe antennes maakt niks uit... Heb hier ook zon onding, UBEE (met WIFI)...
Maar hier zit me router er ook weer tussen hoor en dat is een E2000 en ja deze heeft interne antennes!!

E2000 is het bereik vele malen beter en stabieler! Ubee knalt gewoon je verbinding eruit en het bereik is rondom triest te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris89 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:54:
Ubee knalt gewoon je verbinding eruit en het bereik is rondom triest te noemen...
En dan wil Ziggo het openstellen voor mensen die langs jouw huis lopen die ook klant van Ziggo zijn :D
lanerios schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:54:
Ik heb ehtzelfde probleem gehad, legitimatie opgestuurd. Raad eens hoe lang het duurde om te fixen? 30 minuten. Jep.. 30 minuten is echt een week.
Ik had binnen 30 minuten alles terug, ik hoefde niet 6 keer te bellen. Sorry, maar ik geloof er gewoon weinig van, omdat er teveel rammeld aan het verhaal.
Het hangt er eigenlijk maar net vanaf wie je aan de lijn krijgt. Kan goed zijn of slecht, dat is wel mijn ervaring. Maar als je niet meewerkt kom je nergens, dus gewoon kopie id kaart opsturen en het is snel geregeld. Dat gaat ook buiten de hele helpdesk om lijkt mij, dus dan is het echt wel snel geregeld.

Al is het niet zo netjes dat het zo bij nieuwe klanten gaat, al was het in het verleden veel en veel slechter. Mijn ervaringen met Ziggo zijn eigenlijk altjid top geweest de afgelopen 3 a 4 jaar, zeker de helpdesk is aanzienlijk beter geworden.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:55:
[...]

En dan wil Ziggo het openstellen voor mensen die langs jouw huis lopen die ook klant van Ziggo zijn :D
Ziggo kan zoveel willen maar om nou mijn eigen verbinding te delen met een ander gaat me te ver!
Der is rond dit punt nog steeds te weinig geregeld in de wet en de eigenaar van de verbinding en is nog steeds verantwoordelijk... Nou lekker als je verbinding dan misbruiken :(

Dus WIFI op de Ubee staat voorlopig gewoon nog uit hoor! Ziggo kan hoog de boom in en daar zijn eigen WIFI verbinding opzetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris89 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:59:
Dus WIFI op de Ubee staat voorlopig gewoon nog uit hoor! Ziggo kan hoog de boom in en daar zijn eigen WIFI verbinding opzetten 8)7
Zo denk ik er ook over. Ik haal desnoods als ik een wifi ubee krijg de antenne eruit ofzo. Maar als dat ding al zo slecht werkt zoals ik hier zo vaak lees, dan is dat project bij voorbaat al mislukt lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:01:
[...]

Zo denk ik er ook over. Ik haal desnoods als ik een wifi ubee krijg de antenne eruit ofzo. Maar als dat ding al zo slecht werkt zoals ik hier zo vaak lees, dan is dat project bij voorbaat al mislukt lijkt mij.
Het is waarschijnlijk de gedachten van heel veel tweakers hierzo! Maar de normale consument is weer de dupe... Waarom kan Ziggo geen knappe WIFI/modem leveren....

Maar als Ziggo dit van plan is dan komen der wel een aantal mensen op voor hun eigen rechten en draait Ziggo het heel snel weer terug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
lanerios schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:54:
[...]

En dus weer "Ik weiger iets te doen, dus hun zijn fout" Sure, het zijn ervaringen, maar ga dit soort verhalen liever op Radar posten, daar zijn ze wat meer into "Ik doe nooit wat fout, het is een kut bedrijf blablabla"

lanerios reageer even normaal als je wil. Ik zeg niet dat het een kutbedrijf is, ik stel hun product zelf zelfs zeer op prijs. Ik heb geen behoefte aan kassaverhalen en ik ben prima in staat om zelf het probleem op te lossen. Als je alleen maar positieve zaken wil horen, leuk. Maar het gaat dus om ervaringen.

Waar mijn verhaal rammelt ? Dat ik zelf niets meer wil doen eraan ? Dat laatste klopt, omdat ik voorbij dat punt ben ondertussen. Ze maken de klassieke servicedeskfout in het begin: klanten iets beloven wat ze niet waar kunnen maken. Dan gaan klanten je daar aan houden en komt het opeens niet meer goed. Ook het doelloze terugbellen omdat ze niet doorverbinden intern werkt mensen op de zenuwen en dan ben je er klaar mee op supportgebied.

Je legitimatieopsturen binnen 30 minuten per post vind ik trouwens heel erg knap :) De week komt van hunzelf als infotijd.

Anyways: zoals ervoor ook gesteld, mijn eigen ervaring, het is onderbouwd, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

[...]

Ziggo kan zoveel willen maar om nou mijn eigen verbinding te delen met een ander gaat me te ver!
Der is rond dit punt nog steeds te weinig geregeld in de wet en de eigenaar van de verbinding en is nog steeds verantwoordelijk... Nou lekker als je verbinding dan misbruiken :(
Wat is er precies in de wet geregeld dan?

Als er een tweede netwerk wordt uitgezonden door het modem ben ik er niet van overtuigd dat deze niet een apart IP adres kan krijgen waardoor de hotspot functie en je eigen internet apart kunnen lopen. Snelheid hoeft eigenlijk niet onder druk te staan als je niet het hoogste abonnement hebt want er is ruimte tot iig 120mbit.
Als er al mensen die hotspot functie gebruiken zullen ze moeten inloggen met waarschijnlijk hun hoofd-account waardoor deze weer te traceren zijn. Ik zie nog niet direct waar het grote gevaar zit voor de comsument.
Het enige echte probleem is dat de ubee modems geen waardige wifi-functie hebben omdat de antennes niet toereikend zijn. Veel consumenten hebben daardoor weer hun oude router geplaatst of een nieuwe router in huis waar Ziggo geen beheer over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:11

Nox

Noxiuz

Bij het vervangen van ons Arris modem (300k correctables in een week tijd) heb ik de monteur gevraagd of ik mijn eigen router kon gebruiken. Te meer omdat het hele netwerk boven ligt en beneden alleen wifi beschikbaar is. Coax naar boven leggen was geen optie :P

Ik kan niet eens meer inloggen op het modem volgens mij dus puur bridge :) (Is een ubee, mijn gateway is mijn router geworden volgens ipconfig)

Werkt heerlijk stabiel :)

[ Voor 25% gewijzigd door Nox op 19-03-2012 15:55 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Wat een niveau in dit topic tegenwoordig... Natuurlijk wordt je eigen verbinding niet gedeeld, er zal een aparte verbinding lopen met een ander IP adres. Als je nou totaal geen idee hebt hoe dit werkt, waarom heb je er dan een mening over? Zet je jezelf alleen maar een beetje mee voor schut, die borrelpraat die jij (en anderen) hier opschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

NoxiuZ schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:52:
Coax naar boven leggen was geen optie :P
Dat kan eigenlijk sowieso niet he. Dan zou je de hele groene kabel moeten verlengen want vaak komt je modem op een andere plek in huis niet online omdat er te weinig signaal is.

Ik denk ook dat bridge modus het enige is wat echt goed werkt op de ubee modems. Het draadloze deel werkt gewoon niet, verder is het eigenlijk een prima modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Frank-NL schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:12:
[...]

Wat een niveau in dit topic tegenwoordig... Natuurlijk wordt je eigen verbinding niet gedeeld, er zal een aparte verbinding lopen met een ander IP adres. Als je nou totaal geen idee hebt hoe dit werkt, waarom heb je er dan een mening over? Zet je jezelf alleen maar een beetje mee voor schut, die borrelpraat die jij (en anderen) hier opschrijven.
juist, lekker doemdenken over iets wat ergens staat, als zijnde het iets is waar men over nadenkt bij Ziggo, om eventueel in de toekomst toe te passen. 8)7

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43
Sinds enige tijd heb ik last van latencyproblemen met het UBEE EVW3200 modem. Ongeveer om de 2 weken krijg ik last van uitschieters naar 150ms en een aantal timeouts. Normaal internetten is wel mogelijk maar zelfs bij streaming diensten krijg ik last met bufferen. Na een reset is het weer opgelost. Het lijkt mij op een soort cache-probleem.

Ik heb op het ziggo gebruikersforum naar een oplossing gezocht maar kon geen overeenkomstige problemen vinden, ook in dit topic heb ik (nog) niets kunnen vinden.

De problemen doen zich voor op meerdere pc's en laptops. Omdat het probleem ook in mijn router(WNDR3700) zou kunnen zitten heb ik deze uit het netwerk gehaald, maar helaas blijven dan de problemen ook.

De standaard oplossingen van het gebruikersforum heb ik al toegepast en de oplossing van een tijdklok tussen de router zetten vind ik persoonlijk onzin, het product moeten toch gewoon normaal werken?

Is er toevallig iemand met soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-09 17:40
Misschien is dit probleem al is een keer besproken maar kan het niet zo snel terug vinden.

Sinds ik de ubee evw 3200 modem heb van ziggo krijg ik op de ps3 veel corrupted downloads met de foutcode: 80029564. Ik dacht eerst dat het aan de hardeschijf van de ps3 lag en heb dus alles geformatteerd en een systeemherstel gedaan. Nu heb ik dit probleem nog steeds en lees op internet dat meer mensen dit probleem hebben, alleen geen duidelijk antwoord hoe dit op te lossen is. Heeft iemand hier een oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-10 19:19
[quote]harry64 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:52:
"Sinds enige tijd heb ik last van latencyproblemen met het UBEE EVW3200 modem. Ongeveer om de 2 weken krijg ik last van uitschieters naar 150ms en een aantal timeouts. Normaal internetten is wel mogelijk maar zelfs bij streaming diensten krijg ik last met bufferen. Na een reset is het weer opgelost. Het lijkt mij op een soort cache-probleem."

In de voorjaarsvakantie door sterk wisselende snelheden niet kunnen gamen, bleek een ziggo server in de buurt te zijn die niet correct was gereboot naar een crash ... kon ik dus zelf niets aan doen maar alleen Ziggo zelf. Vorige week viel de telefonie uit, sinds donderdag een nieuwe Ubee, volgens de monteur komt dat vaker voor na een crashende Ziggo server dat de ubee uitvalt.

Wat wel jammer is is dat nu die nieuwe Ubee nu die 2e password wilt weten als je via Wifi online gaat, had volgens mij die eerste niet, was die WPA code voldoende om bijv. je 3DS online te krijgen. Met die 3DS kan je maar 1 password ingeven .... iemand anders er ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb een Cisco interactieve ontvanger, waarop een netwerkaansluiting zit. Staat hier een internetsignaal op? Ik wil een mediaspeler kopen en dat scheelt mij weer extra kabels trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:33:
Staat hier een internetsignaal op?
Nee.
Die aansluiting heeft bij ziggo geen functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-10 23:02
Zit net even te kijken in die Ubee (non WiFi), maar zijn dit nu goede waarden?

Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 386000000 Hz 9.3 dBmV 42.0 dBmV
2 Locked QAM256 338000000 Hz 12.3 dBmV 42.5 dBmV
3 Locked QAM256 346000000 Hz 12.4 dBmV 42.5 dBmV
4 Locked QAM256 354000000 Hz 12.8 dBmV 42.7 dBmV
5 Locked QAM256 362000000 Hz 12.8 dBmV 42.6 dBmV
6 Locked QAM256 370000000 Hz 9.8 dBmV 42.1 dBmV
7 Locked QAM256 378000000 Hz 9.6 dBmV 42.4 dBmV
8 Locked QAM256 394000000 Hz 9.2 dBmV 42.0 dBmV

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je powerwaardes vind ik vrij hoog. Heb je er misschien een versterker voor hangen?
SNR is prima.
Upload waarden en correctables/uncorrectables heb je niet vermeld, dus daar kan ik niets over zeggen.

Maar als je verder geen problemen hebt, lekker van af blijven.

[ Voor 49% gewijzigd door job op 19-03-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weeral gestotter slechte streaming op nachtelijke uren, het begon al om 21u. Heb laptop maar weer bedraad aangesloten op de Ubee. Morgen eens kijken hoe goed de cisco wifimodem uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-10 23:02
job schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:57:
Je powerwaardes vind ik vrij hoog. Heb je er misschien een versterker voor hangen?
SNR is prima.
Upload waarden en correctables/uncorrectables heb je niet vermeld, dus daar kan ik niets over zeggen.

Maar als je verder geen problemen hebt, lekker van af blijven.
Ik heb wel zo'n Ziggo versterker voor de TV, komt dan waarschijnlijk daardoor. Hier nog die andere tabel:

Correctables Uncorrectables
2513 11

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Mijn waardes gemeten rechtstreeks op het AOP...

1 Locked QAM256 202000000 Hz 16.9 dBmV 41.4 dBmV
2 Locked QAM256 178000000 Hz 17.9 dBmV 42.0 dBmV
3 Locked QAM256 186000000 Hz 17.6 dBmV 42.2 dBmV
4 Locked QAM256 194000000 Hz 17.2 dBmV 42.0 dBmV
5 Locked QAM256 210000000 Hz 18.2 dBmV 41.9 dBmV
6 Locked QAM256 218000000 Hz 17.9 dBmV 41.9 dBmV
7 Locked QAM256 226000000 Hz 17.5 dBmV 41.7 dBmV
8 Locked QAM256 234000000 Hz 16.9 dBmV 41.2 dBmV

Correctables Uncorrectables
246756 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 42.2 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

[ Voor 26% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 19-03-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-10 15:47
Even een crosspost uit een andere thread, ik heb eindelijk een andere decoder/recorder gekregen ipv de vreselijke cisco. Zie JAHRASTAFARI in "Ziggo interactieve Televisie" :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-10 08:31
Nadat het tv signaal dramatisch is geworden de afgelopen weken en het internet kuren heeft is er bij ziggo blijkbaar toch een lampje gaan branden. Ik kreeg vanmorgen een automatische ziggo mail met daarin informatie over werkzaamheden tussen 22-3 en 23-3. Ik zal dus wachten met bellen tot na het weekend. Dit is in postcode regio 1141 btw _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door randomice op 20-03-2012 09:08 ]

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

job schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:39:
[...]

Nee.
Die aansluiting heeft bij ziggo geen functie.
Hetzelfde geldt voor decoders met een usb-aansluiting. Die zijn door de firmware ook uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:29

BBrunekreeft

Dus...

Ik kreeg net een mailtje van Ziggo dat de internet snelheid per 30 maart weer omhoog gaat. Was dit al bekend?
Zie: http://www.ziggosnelheidsverhoging.nl/ en https://www.ziggo.nl/producten/ziggo-verhoogt-snelheden/
Huidige snelheid
(down-/upload)
Nieuwe snelheid
(down-/upload)
Internet Z15/0,5 Mbit/s8/1 Mbit/s
Internet Z350/5 Mbit/s80/8 Mbit/s
Alles-in-1-Plus40/4 Mbit/s50/5 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
BBrunekreeft schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:41:
Ik kreeg net een mailtje van Ziggo dat de internet snelheid per 30 maart weer omhoog gaat. Was dit al bekend?
Zie: http://www.ziggosnelheidsverhoging.nl/ en https://www.ziggo.nl/producten/ziggo-verhoogt-snelheden/
Huidige snelheid
(down-/upload)
Nieuwe snelheid
(down-/upload)
Internet Z15/0,5 Mbit/s8/1 Mbit/s
Internet Z350/5 Mbit/s80/8 Mbit/s
Alles-in-1-Plus40/4 Mbit/s50/5 Mbit/s
Weer? Dit zijn dezelfde snelheden als eerder al aangegeven werden (vorige maand op de Ziggo site en ook hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ze zijn wel heel slim trouwens 8)7
"Je internetsnelheid gaat gratis van 5 Mbit/s naar 8 Mbit/s"

Aan het eind van het filmpje klopt het wel, aangezien ik straks 50Mbit/s heb.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:12:
Even een crosspost uit een andere thread, ik heb eindelijk een andere decoder/recorder gekregen ipv de vreselijke cisco. Zie JAHRASTAFARI in "Ziggo interactieve Televisie" :>
Tering, dat heb je goed gedaan dan. :o Maar goed, dat is iets tussen jou en Ziggo dus niet echt toepasbaar bij anderen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:25

Yucko

One clown to rule them all !

Kixtart schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:12:
Ze zijn wel heel slim trouwens 8)7
"Je internetsnelheid gaat gratis van 5 Mbit/s naar 8 Mbit/s"

Aan het eind van het filmpje klopt het wel, aangezien ik straks 50Mbit/s heb.
ik neem aan dat het filmpje betrekking heeft op Z3 ;)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dan moeten ze hem mij niet sturen ;)
edit: sowieso, who cares about upload voor de normale mens :+

[ Voor 46% gewijzigd door Kixtart op 20-03-2012 13:32 ]

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1 ... 175 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!