Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-10 15:17

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik ga inSSIDer ook eens proberen, heb er soms bij mij ook last van: wel verbinding, geen verkeer, en dan ineens is de verbinding weg. Op meerdere laptops heb ik hier (heel) soms "last" van. Even spieken waar de buren op staan :P

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PJzzz schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:18:
Vooral dus niet doen die QAM aanpassen. Dat gebeurt in de eindversterker.
Ik zeg ook niet dat je het moet wijzigen. Ik vertel waar je die setting kan vinden (en dus meteen kan zien dat alle decoders die optie hebben).
Van de Panasonic TU-DC40RD is bekend dat deze niet overweg kan met de combinatie QAM 64 en QAM256.
Hoe bedoel je dat?
Combineren werkt met geen enkele decoder. Je moet op je decoder dezelfde qam waarde instellen als dat ziggo naar je decoder stuurt.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 12-03-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:57

Onbekend

...

Ik heb het Alles-in-1 Plus van Ziggo zonder extra's, en heb voor de digitale tv een smartcard en een CI+-module.
Sommige zenders geven bij mij vaker storing dan andere zenders.

Hier een overzichtje van de eerste 8 HD-zenders:
ZenderSignaalkwaliteitSignaalsterkte
NED 19858
NED 28658
NED 36054
RTL 410095
RTL 59996
SBS 68596
RTL 710096
Veronica9995

Bij o.a. de publieke zenders is de signaalsterkte significant lager dan andere zenders. Door deze lage signaalsterkte is de kwaliteit meteen ook minder en wisselt met 10% waardoor ik soms blokjes in het beeld krijg.

Het vreemde is dat ik bij andere zenders dit probleem totaal niet heb en de kwaliteit en signaalsterkte tegen de 100% aan ligt. Hoe komt het dat o.a. de publieke zenders een veel lagere signaalsterkte hebben?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Schijnt bekend te zijn omdat ze op een andere frequentie zitten. Ik had boven dan ook enorm veel storing op NED1 HD, NED2 HD en in mindere mate NED3 HD. De SD zenders deden het prima. Nadat een monteur mijn bekabeling anders had aangesloten was het probleem verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elke stream heeft zijn eigen frequentie. Hoe hoger de frequentie hoe sneller het afzwakt.
Het zou goed kunnen dat in jouw regio NED1,2,3 HD in een hoge frequentie zit en je dus alleen daar problemen hebt.

Zorg er dan voor dat de bekabeling op orde is. Is die goed dan zal je waarschijnlijk moeten gaan versterken.
Heb je al een versterker.. kijk dan of die niet te hoog staat. Een te sterk signaal is ook slecht voor je signaal.
Die signaalsterktes van 95 vind overigens wel erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou die nieuwe QAM waarde er ook voor kunnen zorgen dat mijn SD decoder ineens een stuk meer problemen heeft met digitale radio als eerst :?
En luie-hond vraag: snapt de Samsung SDTV decoder dat nieuwe QAM verhaal?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:57

Onbekend

...

Nederland 1+2 zitten op de zelfde frequentie op 570.735 MHz.
Nederland 3 + Discovery zitten ook op de zelfde frequentie op 546.738.735 MHz.
RTL-zenders zitten tussen 400 tot 450 MHz en SBS 6 zit op 722.733 MHz.

Er zou dan rond de 500 MHz een dipje moeten zitten, want lagere en hogere frequenties worden wel goed doorgegeven. Ik zou eerder verwachten dat de signaalkwaliteit door stoorsignalen juist lager wordt, maar dat de signaalsterkte gelijk zou blijven.

Mijn antenneversterker zit op 20cm van de groene kabel af, en geeft een versterking van +5dB (3x versterking?). Tussen de antenneversterker en mijn tv zit 20 meter coaxkabel (die dikke van 75 ohm) en hebben Ziggo gecertificeerde connectors op de uiteinden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-10 14:11

Nox

Noxiuz

Ik zou zeggen, probeer het eens zonder. Want 20 meter degelijke kabel zonder splitters moet niet zoveel demping opleveren dat je een versterker nodig hebt.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Korte vraag, hoelang gaat er ongeveer overheen tussen aanvraag en een werkende aansluiting is jullie ervaring?
Het gaat om een nieuwe aansluiting in een nieuwbouwwoning. Ga waarschijnlijk voor Alles-in-1 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 22:23
Net even dat programma insSider geprobeerd. Ik zit op channel 11 met een RSSI van -46. Hoe kan ik zien welk channel ik het beste kan pakken? Ben nogal een n00b op dit gebied. :>

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Tom schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:03:
Korte vraag, hoelang gaat er ongeveer overheen tussen aanvraag en een werkende aansluiting is jullie ervaring?
Het gaat om een nieuwe aansluiting in een nieuwbouwwoning. Ga waarschijnlijk voor Alles-in-1 Plus.
Als je het zelf aansluit ongeveer 14 dagen. Laat je een monteur komen, dan is het afhankelijk van de drukte/beschikbaarheid monteurs. Zelf installeren is trouwens een eitje bij een nieuwbouwwoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:56
De laatste tijd had mijn Ubee-modem (oude model, zonder WiFi) er steeds minder vaak zin in. Internet werd traag en viel uiteindelijk uit (oranje lampje knipperde). Het herstarten van het modem verhielp het probleem meestal wel, maar na enkele uren was het weer raak. Helpdesk gebeld, moest terugbellen als het modem weer dienst weigerde. Zo gezegd, zo gedaan. Netjes geholpen en monteur ingepland, wachttijd slechts 3 dagen!

Monteur is gisteren geweest en heeft een nieuw Ubee-modem (met WiFi) geplaatst. Alles netjes opgehangen en aangesloten.

* havana blij :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:09:
Zelf installeren is trouwens een eitje bij een nieuwbouwwoning.
Een gratis monteur zou ik echter niet afslaan. Altijd fijn iemand die dingen voor je doet zonder dat het geld kost namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:40:
[...]

Een gratis monteur zou ik echter niet afslaan. Altijd fijn iemand die dingen voor je doet zonder dat het geld kost namelijk.
Ja vertel mij wat :+

* Timmert is zo'n monteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:40:
[...]

Zeker als je ondanks een nieuwbouwwoning geen standaard wandcontactdoos hebt zoals in de handleiding staat. Ben zelf niet zo'n held met het ontmantelen van zoiets en er een andere doosje op zetten.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Timmert schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:09:
[...]

Als je het zelf aansluit ongeveer 14 dagen. Laat je een monteur komen, dan is het afhankelijk van de drukte/beschikbaarheid monteurs. Zelf installeren is trouwens een eitje bij een nieuwbouwwoning.
Ah thanks :)
Dan ga ik dat onderhand eens aanvragen, kan maar vast gedaan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Tom schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:03:
[...]

Ah thanks :)
Dan ga ik dat onderhand eens aanvragen, kan maar vast gedaan zijn :)
Ben je ook van plan interactieve TV (met zo'n Cisco decoder) te gaan bestellen? Dan is een monteur wellicht handig, aangezien de installatie daarvan wat ingewikkelder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:59
Timmert schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:06:
[...]

Ben je ook van plan interactieve TV (met zo'n Cisco decoder) te gaan bestellen? Dan is een monteur wellicht handig, aangezien de installatie daarvan wat ingewikkelder is.
Maar nog steeds prima te doen... Zeker in nieuwbouwwoningen, waar (als het goed is) al goede COAX ligt in de muur...

Maar, idd, een gratis monteur zou ook bij mij langs mogen komen :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:25

Yucko

One clown to rule them all !

[...]

wat is daar moeilijker aan dan :? Je krijgt een mooie retour-geschikte versterker erbij, maar dat is dan ook het enige verschil volgens mij.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
[...]

mag ik vragen wat je er lastig aan vindt?
Het is toch gewoon stekkers juist aansluiten en die wizard helpt je door de installatie heen.

verdikke, ik moet sneller typen :+ :+

[ Voor 4% gewijzigd door schwarzenegger op 13-03-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Het kán iets meer tricky zijn als er oude infra ligt. ITV wil dan wel eens nukken hebben, en dan is het handig als een monteur de zwakke schakel eruit weet te pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
LuPo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:07:
Net even dat programma insSider geprobeerd. Ik zit op channel 11 met een RSSI van -46. Hoe kan ik zien welk channel ik het beste kan pakken? Ben nogal een n00b op dit gebied. :>
1, 6 en 11 zijn kanalen die elkaar niet overlappen en worden daarom veel gebruikt. Met als gevolg dat alsnog veel mensen op hetzelfde kanaal zitten. Ga op de plek of plekken zitten waar je het meest draadloos internet. Kijk vervolgens naar het grafiekje onderin met die boogjes. Daar zie je de sterktes van netwerken per kanaal verdeeld. Je eigen boogje moet niet of zo min mogelijk overlappen met anderen waarbij je de hoge pieken van anderen het meest moet vermijden. Vaak zijn 1,6 en 11 al overbevolkt dan kan het niet anders dan overlappen, dus probeer dan een kanaal ertussen (zoals 3/4 of 8/9) en het liefst tussen 2 zwakke signalen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-10 15:17

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Maranello schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:49:
[...]

1, 6 en 11 zijn kanalen die elkaar niet overlappen en worden daarom veel gebruikt. Met als gevolg dat alsnog veel mensen op hetzelfde kanaal zitten. Ga op de plek of plekken zitten waar je het meest draadloos internet. Kijk vervolgens naar het grafiekje onderin met die boogjes. Daar zie je de sterktes van netwerken per kanaal verdeeld. Je eigen boogje moet niet of zo min mogelijk overlappen met anderen waarbij je de hoge pieken van anderen het meest moet vermijden. Vaak zijn 1,6 en 11 al overbevolkt dan kan het niet anders dan overlappen, dus probeer dan een kanaal ertussen (zoals 3/4 of 8/9) en het liefst tussen 2 zwakke signalen in.
Wanneer je dit kanaal veranderd, heeft dit nog invloed op je huidige verbindingen met je laptops/computers/smartphones? Moet je die opnieuw instellen of maakt dat niet uit?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kanalen veranderen maakt niet uit, de clients connecten ongeacht de eerdere instelling
Alleen namen van AP veranderen, dan kan de client het AP niet meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:18
Cybpraetorian schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:52:
[...]

Wanneer je dit kanaal veranderd, heeft dit nog invloed op je huidige verbindingen met je laptops/computers/smartphones? Moet je die opnieuw instellen of maakt dat niet uit?
nee, hoeft niet, zat gister het te veranderen op de pc en op de laptop te monitoren.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik heb alles in 1 extra en heb sinds vandaag dat ik download van 14,4 MB/sec haal volgens dumeter
heeft iemand anders dit ook gemerkt?

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 21:52

TFHfony

Professional Weirdo

thalantis schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:59:
ik heb alles in 1 extra en heb sinds vandaag dat ik download van 14,4 MB/sec haal volgens dumeter
Die had ik altijd bij mijn extra abbo. Wat haalde je dan voorheen?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-10 17:17
thalantis schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:59:
Dat is de normale snelheid...

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik kwam nooit boven de 12

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-10 08:31
Ik had een vraag met betrekking tot kabel. Ik heb net een huis gekocht en de groene kabel gaat vanuit de meterkast rechtdoor naar de woonkamer +/- 10 meter. Ik heb ook een koka799. Nu heb ik in de meterkast de groene kabel door geknipt en een hirshmann connector erop gezet. Me AoP punt erop gezet en daarop de modem gezet en de groene tv kabel.
Nu heb ik sinds een week last van storing op de tv en het internet heeft ook kuren met betrekking tot hoge latency en hickup in online video's(na reseten modem is het weer ok). Is het verstandig om voor de tv de groene kabel te vervangen door de koko799 of heeft dat kwa kwaliteit weinig verschil ?

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:09
Je mag er vanuit gaan dat de groene kabel wel van vergelijkbare kwaliteit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

[...]

Nee, TV vind ik niet zo belangrijk. Het is dat zo'n Alles-in-1 pakket gunstiger is qua prijs dan los internet, anders hadden ze TV mogen houden. Neem wel zo'n CI module, maar dat is eenmalig 40 euro.
Vandeweek maar even de boel bestellen incl. monteur, als het toch gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Naar aanleiding van de prospectus van Ziggo (zie deze link) wordt in de media aangegeven dat Ziggo via wifi een mobiel netwerk op wil tuigen. In november 2010 is bij de nieuwe modems van UPC een tweede verborgen wifi netwerk gevonden dat signalen uitzendt (zie ook dit artikel. Weet iemand of de nieuwe ziggo modem met wifi deze functionaliteit heeft of hoe ik dat na zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik neem aan dat mensen dat al hadden ontdekt als er een dergelijke funktie (a la Fon) zou zijn toegevoegd. Met een wifi-scanner heb je snel inzicht in alle netwerken die er eventueel zijn, ook als ze geen SSID meezenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Daarbij ga je er vanuit dat de functionaliteit al actief is. In de prospectus lees ik "We zijn bezig met het ontwikkelen van een geconvergeerde mobiele propositie die gebruik maakt van onze eigen WiFi-dekking in en rondom huizen, bedrijven en openbare hotspots".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opi schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:11:
Daarbij ga je er vanuit dat de functionaliteit al actief is. In de prospectus lees ik "We zijn bezig met het ontwikkelen van een geconvergeerde mobiele propositie die gebruik maakt van onze eigen WiFi-dekking in en rondom huizen, bedrijven en openbare hotspots".
Dat zal ik persoonlijk zelf nooit activeren, ik ben daar heel fel op tegen. De modem is volledig in mijn beheer, er komt niemand op en ik heb totaal geen behoefte aan een wifi dekking of wat dan ook voor andere Ziggo klanten en wil ook nooit gebruik maken van andere verbindingen. Ik neem trouwens wel aan dat het net als in België een keuze wordt voor de klanten.
Idem hier, hij is sneller geworden. Sinds 2 weken ongeveer meen ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-10 17:17
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:30:
[...]

Dat zal ik persoonlijk zelf nooit activeren, ik ben daar heel fel op tegen. De modem is volledig in mijn beheer, er komt niemand op en ik heb totaal geen behoefte aan een wifi dekking of wat dan ook voor andere Ziggo klanten en wil ook nooit gebruik maken van andere verbindingen. Ik neem trouwens wel aan dat het net als in België een keuze wordt voor de klanten.

[...]

Idem hier, hij is sneller geworden. Sinds 2 weken ongeveer meen ik.
Het modem is niet in jouw beheer, het modem is van Ziggo. Als je een nieuwe krijgt moet je de oude dan ook terug sturen. Verder kan Ziggo op afstand instellingen aanpassen van je modem.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Ik wilde net zeggen, je hebt als gebruiker totaal geen controle over je modem.

Je hebt hoogstens beperkte controle over een eventueel ingebouwde router/wifi functie.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBlueEyes schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:53:
Het modem is niet in jouw beheer, het modem is van Ziggo. Als je een nieuwe krijgt moet je de oude dan ook terug sturen. Verder kan Ziggo op afstand instellingen aanpassen van je modem.
Kan je bij Ziggo dan niet gewoon een modem kopen en die instellen?

Ik los het anders wel op door er een doos omheen te bouwen, iets dat het wifi signaal gewoon blokkeert. Ik heb namelijk niet echt de mogelijkheid om naar een andere provider te gaan (zou ik wel doen als dit zonder toestemming opengesteld wordt). Ja, ik kan adsl nemen, maar daar haal ik maar 12 mbit mee en glasvezel is er hier niet (en aangezien ik in Friesland woon zal dat er ook wel niet snel komen)...

Wat meer nieuws : nieuws: Ziggo wil geen telecomprovider meer worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:46
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:49:
[...]

Kan je bij Ziggo dan niet gewoon een modem kopen en die instellen?

Ik los het anders wel op door er een doos omheen te bouwen, iets dat het wifi signaal gewoon blokkeert. Ik heb namelijk niet echt de mogelijkheid om naar een andere provider te gaan (zou ik wel doen als dit zonder toestemming opengesteld wordt). Ja, ik kan adsl nemen, maar daar haal ik maar 12 mbit mee en glasvezel is er hier niet (en aangezien ik in Friesland woon zal dat er ook wel niet snel komen)...

Wat meer nieuws : nieuws: Ziggo wil geen telecomprovider meer worden
Nee je kan geen losse kabel modems kopen, die werken gewoon niet omdat die modem dan onbekend is bij Ziggo en dus niet gelinkt kan worden aan jouw abonnement. Je zou natuurlijk wel gewoon je modem in bridge modus kunnen laten zetten, ik neem aan dat je dan ook niet meer dat extra ziggo wireless gebeuren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:48
Wat is je probleem dat er iemand op een ander accespoint in het modem (eventueel) mee surft. Dit staat helemaal los van jou netwerk en bandbreedte limieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:30
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:30:
[...]

De modem is volledig in mijn beheer
Huh? Wat beheer jij dan aan het modem behalve de stroom? Volgens mij is het activeren ook niet het probleem, dat doet Ziggo wel op afstand gok ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donny
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
ik kreeg eerder vandaag een email dat m'n NAS niet meer beschikbaar was, kom ik er net thuis achter dat de Ziggo modem gereset is en weer terug is naar de default IP range :s

Heeft iemand anders dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 27-10 14:11

Nox

Noxiuz

Donny87 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:35:
ik kreeg eerder vandaag een email dat m'n NAS niet meer beschikbaar was, kom ik er net thuis achter dat de Ziggo modem gereset is en weer terug is naar de default IP range :s

Heeft iemand anders dit ook gehad?
Ja dat kan voorkomen. Vang je af door het in eigen beheer te nemen. Met bijv. een D-Link kan je de instellingen backuppen en weer terugzetten na een harde reset.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:07

Winkiller

De Mopperpot

NoxiuZ schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:42:
[...]

Ja dat kan voorkomen. Vang je af door het in eigen beheer te nemen. Met bijv. een D-Link kan je de instellingen backuppen en weer terugzetten na een harde reset.
Hier ook de laatste tijd regelmatig spontane resets waarbij alle settings terug gingen naar default in de Ubee. :X

Vandaag maar eens mijn oude vertrouwde D-link Dir-655 opgezocht op zolder en afgestoft.
Direct de Ziggo helpdesk gebeld en de routerfunctie van de Ubee EVW-3200 uit laten zetten.
De D-link 655 Router aangesloten op poort 1 van de Ubee en binnen 10 minuten was alles geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 14:19

MeNTaL_TO

The future is not set

Winkiller958 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:37:
[...]

Hier ook de laatste tijd regelmatig spontane resets waarbij alle settings terug gingen naar default in de Ubee. :X

Vandaag maar eens mijn oude vertrouwde D-link Dir-655 opgezocht op zolder en afgestoft.
Direct de Ziggo helpdesk gebeld en de routerfunctie van de Ubee EVW-3200 uit laten zetten.
De D-link 655 Router aangesloten op poort 1 van de Ubee en binnen 10 minuten was alles geregeld.
Maar wordt die setting dan ook niet gereset? (dus dat de router functie weer wordt geactiveerd).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 27-10 14:23
Yintha schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:12:
Mijn vriendin had dat thuis ook sinds ze de Ubee hebben, ik heb toen met een laptop gekeken op welk kanaal de rest van de buurt zat (ssid) en ze zaten allemaal gezellig op hetzelfde kanaal.

Kanaal aangepast > broem broem
Goede tip! Zover ik nu kan beoordelen lijkt het te werken
rally schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:52:
[...]

Over het algemeen heeft het geen zin om je wireless op de "tussenliggende" frequenties in te stellen (2, 3, 4, 5).
Je kunt het beste 1, 6 of 11 gebruiken om de kleinste overlap te hebben.

Met inssider kun je het beste bepalen welke van die drie opties het meest geschikt is voor jouw omgeving.
Mede dankzij Inssider!! Erg handig programma om te kijken waar de rest van de buren op zitten... Blijkt bij mij nogal veel op 1 en 11 te zitten. Ikzelf zat ook op 1.
Mijn zelf nu op 6 gezet en mijn RSSI ging van -75/-70 naar -65/-60.. Volgens mij een verbetering.

BEdankt iig voor de tips!

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36
is er hier toevallig iemand die een Samsung DCB-H360R afstandsbediening over heeft? mijn hond heeft hem gisteren opgegeten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:18
Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:15:
is er hier toevallig iemand die een Samsung DCB-H360R afstandsbediening over heeft? mijn hond heeft hem gisteren opgegeten :(
mijne was ook overleden, door kindermishandeling. Heb nu de universele van Ziggo van 2 tientjes in gebruik, werkt ook perfect, alleen net wat specifieke dingen kunnen er niet mee, zoals een opname plannen en nog wat kleine dingetjes.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Zijn er trouwens mensen in de buurt van de postcodes 9805 of 9801 met problemen van internetsnelheid. Wij hebben al een dag of 2 langzamere snelheden. De speedtest geven meestal wel de beloofde 40mbit aan, maar zodra ik LoL ga doen en ik wil er een radiostream naast hebben, dan stokt de stream... Mijn ouders hebben er ook last van.

Heb zelf al alles nagekeken aan downloaden, maar er staat niks op de achtergrond netwerk trekken. Modum resetten helpt niet, al meerdere keren geprobeerd. Vrienden in de buurt die ook bij ziggo zitten hebben het ook gemerkt, maar op de site staat niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:49:
[...]
Nou, je moet er wel heel erg op tegen zijn als je dit soort maatregelen wilt nemen. Zal mijn kortzichtigheid wel zijn, maar ik snap je probleem niet helemaal. Je vertrouwt al die radiosignalen in de lucht niet omdat ze mogelijk enge ziektes veroorzaken ofzo? Dan zou ik het zeker doen. Maar verder?

Het verkeer kan wordt volledig gescheiden worden van jouw verkeer, dus iemand die illegale dingen doet wordt daar zelf op aangesproken, niet jij. Zo stom zal Ziggo niet zijn als ze dit überhaupt ooit zouden invoeren, met alle kinderporno en andere criminelen is die discussie in de media niet uit te leggen, dus dat zullen ze ook nooit zo doen. En kwa snelheid kunnen ze ook gewoon een apart stukje bandbreedte bovenop de voor jouw eigen verbinding beschikbare bandbreedte leggen lijkt me. Dus ook daar zal je geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

HvB83 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:33:
[...]

Nou, je moet er wel heel erg op tegen zijn als je dit soort maatregelen wilt nemen. Zal mijn kortzichtigheid wel zijn, maar ik snap je probleem niet helemaal. Je vertrouwt al die radiosignalen in de lucht niet omdat ze mogelijk enge ziektes veroorzaken ofzo? Dan zou ik het zeker doen. Maar verder?

Het verkeer kan wordt volledig gescheiden worden van jouw verkeer, dus iemand die illegale dingen doet wordt daar zelf op aangesproken, niet jij. Zo stom zal Ziggo niet zijn als ze dit überhaupt ooit zouden invoeren, met alle kinderporno en andere criminelen is die discussie in de media niet uit te leggen, dus dat zullen ze ook nooit zo doen. En kwa snelheid kunnen ze ook gewoon een apart stukje bandbreedte bovenop de voor jouw eigen verbinding beschikbare bandbreedte leggen lijkt me. Dus ook daar zal je geen last van hebben.
Dit is mijn bezwaar. Is dat wel zo? Ik zit er simpelweg er niet op te wachten dat anderen gebruik maken van mijn bandbreedte, of er nu "last" van heb te ja of te nee.

Maak me er verder niet druk om, woon in een rustige straat in een rustig dorp en niet aan een doorgaande weg, maar ik kan me voorstellen dat je in een drukke stad hier ook niet op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 11:50
Gisteren had ik iets vreemds. Een vriend van mij heeft een nieuwe samsung tv gekocht ziggo CI+ gecertificeerd.
Twee maand geleden heb ik mijn ziggo abonnement opgezegd en daarom heb ik een CI+ module over, deze heeft het dus altijd gedaan.

Druk ik de module in de tv krijg ik de melding "CI+ niet gecertificeerd" (in de trant van) dus mijn gedachte gaat als eerst uit dat de tv niet geschikt is. Vervolgens hebben wij de module van de tv van benden gebruikt en die deed het wel. Daarna mijn module nog getest in de tv beneden en die gaf dezelfde melding. Alles overigens getest met meerdere geactiveerde smartcards.

Het kan toch niet zo zijn dat als je je abonnement opzegt ze je ci+ module deactiveren:S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53
jdiezrequejo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 00:49:
[...]

Goede tip! Zover ik nu kan beoordelen lijkt het te werken

[...]

Mede dankzij Inssider!! Erg handig programma om te kijken waar de rest van de buren op zitten... Blijkt bij mij nogal veel op 1 en 11 te zitten. Ikzelf zat ook op 1.
Mijn zelf nu op 6 gezet en mijn RSSI ging van -75/-70 naar -65/-60.. Volgens mij een verbetering.

BEdankt iig voor de tips!
Voor android is het progje Wifi Analyzer ideaal hier voor! Heb ik gisteren toevallig gebruikt, en kwam tot de conclusie dat heel de buurt op kanaal 6 zat ongeveer :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:07

Winkiller

De Mopperpot

MeNTaL_TO schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:57:
[...]

Maar wordt die setting dan ook niet gereset? (dus dat de router functie weer wordt geactiveerd).
Volgens de helpdesk van Ziggo niet, ik heb het zelf even getest met een harde reset maar de routerfunctie blijft uit. Het lampje RTR gaat ook niet meer branden, kortom voor mij een prima oplossing in de wetenschap dat de Ziggo helpdesk desgewenst de router functie weer kan inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dat is zeker een goede app. Bij ons zitten de kanalen 1 en 6 potdicht (veel routers hier in de buurt) en nadat ik een ander kanaal had gekozen bleven mijn pingtijden tijdens het spelen ook een stuk lager (ik wist niet dat dit zoveel kon uitmaken).

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alieunited schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:45:
Het kan toch niet zo zijn dat als je je abonnement opzegt ze je ci+ module deactiveren:S?
Nee dat doen ze ook niet.

Welke cam heb je? Zeker weten dat je een ci+ cam hebt en geen ci?
ci+ = smit of neotion
ci = alphacrypt.

edit: schiet me net te binnen dat je voor de smit en neotion een update kan binnen halen vanaf het ziggo netwerk. Je moet daarvoor in het menu van je cam geraken waar je de update kan starten. Heb je dus wel gewoon een ci+ module dan kan het zijn dat die update nog helpt. Al vermoed ik dat je stiekem een ci module hebt en geen ci+.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 15-03-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 11:50
job schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:24:
[...]

Nee dat doen ze ook niet.

Welke cam heb je? Zeker weten dat je een ci+ cam hebt en geen ci?
ci+ = smit of neotion
ci = alphacrypt.

edit: schiet me net te binnen dat je voor de smit en neotion een update kan binnen halen vanaf het ziggo netwerk. Je moet daarvoor in het menu van je cam geraken waar je de update kan starten. Heb je dus wel gewoon een ci+ module dan kan het zijn dat die update nog helpt. Al vermoed ik dat je stiekem een ci module hebt en geen ci+.
Heb er een belletje aan gewaagt richting ziggo en ze doen inderdaad niks met de module. Wellicht is deze dan gewoon kapot en heb hem al 2 jaar + dus geen garantie.

Ik ga nog even proberen om de update te draaien, misschien dat dat helpt.
Het is overigens een CI+ @smit module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Exorcist schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:36:
[...]

Dit is mijn bezwaar. Is dat wel zo? Ik zit er simpelweg er niet op te wachten dat anderen gebruik maken van mijn bandbreedte, of er nu "last" van heb te ja of te nee.

Maak me er verder niet druk om, woon in een rustige straat in een rustig dorp en niet aan een doorgaande weg, maar ik kan me voorstellen dat je in een drukke stad hier ook niet op zit te wachten.
Nou ja, voorlopig hebben ze nog helemaal geen concrete plannen gepresenteerd. Dus vraag 1 is of ze het überhaupt ooit gaan doen. En daarna is de vraag of dat dan van jouw bandbreedte wordt afgesnoept. Mij lijkt dat heel sterk, want technisch moeten ze het wel zo kunnen regelen dat je daar geen last van hebt. Ze hebben nog genoeg ruimte naar boven open om jou 120mbit te geven en mensen die op jouw hotsport surfen nog eens van 40mbit te voorzien. Daar merk je zelf 0,0 van, Ziggo snapt heus wel dat mensen er niet op zitten te wachten om de helft van hun bandbreedte te moeten delen met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Laatst online: 26-10 21:45
Alieunited schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:01:
[...]

Heb er een belletje aan gewaagt richting ziggo en ze doen inderdaad niks met de module. Wellicht is deze dan gewoon kapot en heb hem al 2 jaar + dus geen garantie.

De TV waar de foutmelding op verschijnt is die ook zo ingesteld om beeld te geven op het analoge signaal?

Ik zou je willen adviseren om de tv zo in te stellen dat er alleen digitaal beeld doorgegeven moet worden en niet via het analoge signaal. Dus zo dat als je de coaxkabel in de tv doet er alleen ruis wordt weer gegeven.

Op mijn Samsung (3 serie?) bleek dit de oplossing te zijn met een Neotion module.
Opeens werd de module niet meer geaccepteerd. Had een paar dagen(?) daarvoor de analoge zenders gescand zodat ik ook kon kijken als de module + smartcard er niet in zat. Van alles geprobeerd, maar niets hielp. Gelukkig kwam ik ergens op een forum deze oplossing tegen.
Zodra ik selecteerde dat er alleen digitaal 'gezocht' moest worden werkt de smartcard weer.

Misschien dat je hier iets aan hebt.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

HvB83 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:05:
[...]

Nou ja, voorlopig hebben ze nog helemaal geen concrete plannen gepresenteerd. Dus vraag 1 is of ze het überhaupt ooit gaan doen. En daarna is de vraag of dat dan van jouw bandbreedte wordt afgesnoept. Mij lijkt dat heel sterk, want technisch moeten ze het wel zo kunnen regelen dat je daar geen last van hebt. Ze hebben nog genoeg ruimte naar boven open om jou 120mbit te geven en mensen die op jouw hotsport surfen nog eens van 40mbit te voorzien. Daar merk je zelf 0,0 van, Ziggo snapt heus wel dat mensen er niet op zitten te wachten om de helft van hun bandbreedte te moeten delen met anderen.
Blijft het feit dat al het verkeer dat via je modem het internet opgaat, 1 en hetzelfde externe IP heeft.

Gelukkig heb ik nog een modem zonder ingebouwde wifi mogelijkheid dus ik hoef me vooralsnog hier nog niet druk over te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07-2024

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

Yucko schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:32:
[...]

Blijft het feit dat al het verkeer dat via je modem het internet opgaat, 1 en hetzelfde externe IP heeft.
Hoezo kan dat niet anders? Als de techniek van UPC wordt gebruikt met een tweede wifi-netwerk hebt kan die toch een ander ip adres krijgen?

Hier had een gevatte opmerking kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Dennis_1987 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:34:
Hoezo kan dat niet anders? Als de techniek van UPC wordt gebruikt met een tweede wifi-netwerk hebt kan die toch een ander ip adres krijgen?
Op één fysieke poort, 2 verschillende externe IP adressen? Lijkt me lastig, maar ben dan ook geen expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zullen wel niet veel mensen de nieuwe Ubee wifi open hebben gemaakt, maar het is toch een makeklijk klusje om die antenne eraf te slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07-2024

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

DeTjuk schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:47:
[...]

Op één fysieke poort, 2 verschillende externe IP adressen? Lijkt me lastig, maar ben dan ook geen expert.
Nou, waarom niet. Dit is even puur theoretisch. Het modem deel haalt een IP adres op en geeft er vervolgens een uit aan het ingebouwde routerdeel. Het tweede routernetwerk vraagt buiten het modem om direct een IP adres op aan een van de hubs op het ziggo netwerk (misschien dat de nieuwe routerfunctie het ip van die hub wel kan uitlezen via de modemfunctie of zo om in ieder geval daarmee te communiceren). Dan krijg je wel een virtueel netwerk en kan de communicatie apart lopen.

Hier had een gevatte opmerking kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
[...]

Kan best. Hang maar eens een switch (of router zonder DHCP) aan één LAN poort, dan krijg je ook gewoon meerdere IP-adressen op de switch.

Zou lastig worden om een netwerk uit te breiden wanneer dat niet zou werken hè ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:30
En aangezien we toch dual-stack IPv4 en 6 gaan draaien is het IPv4 voor klanten en IPv6 voor het telefonie plan wat ze nu hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:15:
Goed excuus om over te stappen op een logitech harmony ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vergeet het extra stroomverbruik niet bij een tweede actief (draadloos) netwerk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Nou, dat moge duidelijk zijn :)

Bedankt voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alieunited schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:01:

Toch gewoon een ci+ raar probleem dan. Als je aan het updaten gaat, update ook meteen de tv's naar de laatste software versie.
En controleer ook gelijk de modelnummers op de ziggo site. Er zijn in 2011/2010 genoeg modellen verkocht die niet met ziggo overweg kunnen, ondanks een ci+ certificaat.

En de oplossing van DeTjuk is ook een leuke test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 23:26
nouw lekker is dat, situatie 1: we gaan morgen verhuizen voor de zekerheid nog even gebeld om te vragen of alles goed zou gaan, antwoord: hier weten we helemaal niks van ;) )

situatie 2: 4 maanden over doen om een kabel te krijgen, eindelijk kabel. nu ziggo aanvragen, hebben we al 3 of 4x gedaan en staan we blijkbaar nog steeds niet in het systeem....

er is naar mijn idee iets goed mis...

de connectie die we nu hebben zorgt voor 0,0 problemen. het is alleen het aanmelden dat bagger is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:34
Ik heb dat dus ook gehad, dat die verhuizing niet doorkwam. Alles gaat fout bij ze. En die myziggo word nooit geüpdatet.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:01:
Vergeet het extra stroomverbruik niet bij een tweede actief (draadloos) netwerk :+
Een tweede actief draadloos netwerk gebruikt geen extra stroom als dit binnen hetzelfde device wordt toegepast.

Ziggo gaat namelijk gewoon een tweede SSID uitzenden, en deze in een geïsoleerd VLAN plaatsen welke waarschijnlijk via een tunnel naar buiten loopt.

Dit verbruikt dan net zoveel stroom als je huidige WiFi netwerk binnen het Ubee of Cisco modem, want je blijft gewoon 1 WiFi radio gebruiken. Hardware matig veranderd er namelijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36
dragon2 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:01:
[...]

Goed excuus om over te stappen op een logitech harmony ;)
ga er zo 1 ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:09:
[...]

Een tweede actief draadloos netwerk gebruikt geen extra stroom als dit binnen hetzelfde device wordt toegepast.

Ziggo gaat namelijk gewoon een tweede SSID uitzenden, en deze in een geïsoleerd VLAN plaatsen welke waarschijnlijk via een tunnel naar buiten loopt.

Dit verbruikt dan net zoveel stroom als je huidige WiFi netwerk binnen het Ubee of Cisco modem, want je blijft gewoon 1 WiFi radio gebruiken. Hardware matig veranderd er namelijk niets.
Wat je wel zal merken is dat je eigen WLAN snelheid omlaag zal gaan als iemand ook gebruikt maakt van dit netwerk...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:46

amas

Law of Nature: Chaos

Ik heb net mn internet snelheid getest. En zo te zien is de beloofde snelheidsverhoging voor Alles-in-een Plus van 30 maart, nu al doorgevoerd :D

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@theamassame weet je het zeker, anders weet dat het irritant is,
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
maar kun je een plaatje posten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze Humax:

Afbeeldingslocatie: http://media.kieskeurig.nl/images/00/92/61/ba/e88c/4e63/838e/0a118f945d76/l.jpg

Nu heeft deze een optische uitgang. Weet iemand welke kanalen een audio signaal in 5.1 uitzenden? Zijn dat de kanalen waar het woord DIGITAL bijstaat als ik aan het zappen ben?

Of is er niks in 5.1 geluid? Zit even te zien of ik deze ook op mijn home cinema sets moet aansluiten met een splittertje of dat het onnodige moeite is.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 06:36
Kan zijn dat ik het mis heb, maar dacht dat alleen de HD kanalen een 5.1 signaal mee kunnen sturen bij Ziggo (technisch kan het volgens mij prima bij een MPEG2 SD signaal maar bij mijn weten doen ze het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaag SD decoders, het lijkt er dus op dat een optische kabel dus geen toevoeging is (ik doe het dan wel met tulp stekkertjes die ik al heb liggen thuis).

Maar als ik op termijn overstap naar een HD decoder / tv , dan zijn er dus wel 5.1 geluidskanalen bij Ziggo of valt dat ook tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:11
BBC HD is gegarandeerd Dolby, deze heeft namelijk geen MPEG geluid.
tha_bulldog schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:00:
Kan zijn dat ik het mis heb, maar dacht dat alleen de HD kanalen een 5.1 signaal mee kunnen sturen bij Ziggo (technisch kan het volgens mij prima bij een MPEG2 SD signaal maar bij mijn weten doen ze het niet)
De Duitse zenders zenden vrijwel zonder uitzondering ook uit met een Dolby-spoor, ook in SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 06:36
Hier ook, na een modemreset van 39,8/3,7 normaal naar 49,9/4,4 volgens de speedtest van Ziggo zelf. Getest via een Linksys WRT320N router op een Ubee wifi modem. Erg blij mee! :) Was normaal al-tijd één van de laatsten die een snelheidsverhoging kregen (van 10 naar 20, 20 naar 22 en 22 naar 40), nu dus blijkbaar één van de eersten. Mag ook wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:46

amas

Law of Nature: Chaos

@Megadoom
Bij deze dan wat ik uit de speedtest haal:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1835835491.png
Kan niet klagen :+

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:16:
De Duitse zenders zenden vrijwel zonder uitzondering ook uit met een Dolby-spoor, ook in SD.
Is een dolby spoor altijd 5.1? Volgens mij wel.

Ik ga vanavond eens alle zenders langs, eens zien of het de moeite waard is van een extra kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:41
Hier nog geen snelheidsverhoging, nog altijd (netjes) 40/4 zo'n beetje. Postcode 6241.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:01
TheAmassama schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:42:
@Megadoom
Bij deze dan wat ik uit de speedtest haal:
[afbeelding]
Kan niet klagen :+
Nice! Over 3 weken weken verhuis ik naar een appartement en ga ik over naar ziggo a-i-1+. Haal nu via de studentenhuisvester 3 mb/s en af en toe doe ik er een halve week over om een film binnen te halen :') Zal wel een hele verademing worden en ben vooral benieuwd of ik ook de 50 zal halen.

[ Voor 18% gewijzigd door Southern Sun op 15-03-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:41
hansie18 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:14:
Hier nog geen snelheidsverhoging, nog altijd (netjes) 40/4 zo'n beetje. Postcode 6241.
Sorry, modem even resetten en router ook: nu mooi 49.8 (down) en 4.7 (up). Perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
hansie18 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:32:
[...]

Sorry, modem even resetten en router ook: nu mooi 49.8 (down) en 4.7 (up). Perfect! :)
Same here (regio 5348, Oss). Ik haal ongeveer hetzelfde, alhoewel de Ziggo speedtest iets positiever lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:57
Toch weer netjes twee weken voor beloofde snelheid al verhoging. Hier werkt het ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 26-10 16:19

Wirehub

Blaat

alex3305 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:45:
[...]

Same here (regio 5348, Oss). Ik haal ongeveer hetzelfde, alhoewel de Ziggo speedtest iets positiever lijkt.
Hier ook doergevoerd (regio 3448 Woerden) , 51,02Mb/s down & 4.56Mb/s

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19:59
Heb via Facebook ook maar even mijn omgeving op de hoogte gebracht (vrijwel iedereen om ons heen heeft AiE Plus):
Mensen met Ziggo Alles-in-Een Plus (het middelste abbo):

Even de stroom van je modem & router halen, modem weer aanzetten, na een halve minuut je router ook en je kan genieten van een kwart verhoogde snelheid (voor de techies: 50/5 in plaats van 40/4).

Cadeautje van Ziggo: deze verhoging zou eigenlijk pas op 30/3 doorgevoerd gaan worden.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
hansie18 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:32:
[...]

Hier ook in Vianen...lekker hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Razer schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:31:
Toch weer netjes twee weken voor beloofde snelheid al verhoging. Hier werkt het ook super.
dit zijn dus de momenten wanneer ziggo het wel goed doet :X

ook ff gemeld op twitter met 3 followers ;)

[ Voor 8% gewijzigd door megadoom op 15-03-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:07

Kwastie

Awesomeness

*kuch* Topic warning niet gelezen :9

[ Voor 89% gewijzigd door Kwastie op 15-03-2012 23:53 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
als ziggo het morgen doet, en mn computer klaar staat, ga ik morgen ook ff testen... alleen pas nu wel op, sommige mods vinden speedtest plaatjes irritant ;)
Waarschuwing:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komop mensen, lees de waarschuwingsboodschap alstublieft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Begint idd een beetje irritant te worden.
De snelheids verhoging is aangekondigd, het is niet meer dan normaal dat je deze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:48:
[...]

Is een dolby spoor altijd 5.1? Volgens mij wel.

Ik ga vanavond eens alle zenders langs, eens zien of het de moeite waard is van een extra kabeltje.
Dolby (digital) kan ook prima 2.0 zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

SAWYER schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 00:07:
Begint idd een beetje irritant te worden.
De snelheids verhoging is aangekondigd, het is niet meer dan normaal dat je deze hebt.
Een paar man die doorgeeft dat hij wat vroeger is doorgevoerd lijkt mij prima.
3 Pagina's met speedtest.net screenshots is inderdaad hoogst irritant.

Pagina: 1 ... 174 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!