Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:33:
[...]
Vandaag ben ik weer gebeld door Ziggo met een status update. Inmiddels wordt er gewerkt aan een nieuwe firmware voor het Ubee modem, en is mij gevraagd of dat ik deze eventueel zou willen testen zodra deze uitkomt. Er wordt telefonisch contact met mij opgenomen zodra er een release datum bekend is.
<knip>
Ik ben maandag weer gebeld door mijn contact persoon bij Ziggo, en heb hem een update gegeven vanuit mijn kant.
Mijn probleem even in het kort: Ik heb een 120 Mbps abonnement, en heb regelmatig dipjes in de snelheid. Ik download met 14.4 MB/s, en na een paar tellen zakt de snelheid tot 2 tot 3 MB/s, na een paar seconden herstelt dit zich weer naar 14.4 MB/s.
In eerste instantie werd er gewezen naar de firmware van het Ubee EVW3200 modem, echter ervaar ik dit probleem ook met de Cisco EPC3925.
Mijn ouders hebben sinds vorige week ook een Ubee EVW3200 modem ontvangen, en heb hun Ubee EVM320B (non-WiFi) meegenomen naar mijn huis, om daar de provisionen. Nadat ik dit had gedaan, ervaarde ik wederom dezelfde problemen. Dit probleem speelt zich overigens op 2 verschillende computers (MacBook Pro Early 2011 en Dual Core Intel Atom servertje) zonder router er tussen in. Modem staat in bridge mode.
Mijn contactpersoon bij Ziggo heeft al contact gehad met netwerkbeheer, en deze hebben het idee dat de blade (soort van netwerkkaart) in de CMTS waar ik aan hang, issues geeft, en gaan dit nu verder uitzoeken.
Vreemde was namelijk dat anderen die ik ken hier in de buurt dit probleem niet hebben, en op dezelfde CMTS, echter op een andere blade zitten.
Aan de bekabeling/signaal ligt het in ieder geval niet (ook volgens Ziggo netwerkbeheer), want die geven aan dat mijn signaal tegen perfect aan zit (+2.8 dBmV downstream, 39 dBmV upstream).
To be continued.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 07-03-2012 23:26
]