Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 20:00
Groentenboer schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:36:
[...]

Dat verhoudt zich prima, geen overlap en een lekker rustige ether bij jou in de buurt (als in: weinig andere netwerken). Dat kan het dus niet zijn...

Maarrrrrrr, dat lost jouw probleem niet op. Had je het modem/router al eens naar de fabrieksinstellingen gezet?
Mocht dat niet helpen, dan zou ik contact op gaan nemen met de helpdesk en een modemswap aanvragen. Ik weet niet of je actief bent op twitter, maar heb zelf goede ervaringen met @ZiggoWebcare.
Inmiddels opgelost dmv factory reset

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 17:58
koboy schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:25:
[...]

Nee, Ziggo blokkeert in het modem allerlei instellingen waaronder die voor Telefonie. Telfort was hierin inderdaad een stuk vriendelijker.
Niet dat dit je hoeft tegen te houden om via SIP te bellen: gewoon een ATA tussen je telefoon en het modem koppelen (bijvoorbeeld een Grandstream Handytone 502 of 503) kost je een euro of 50 a 60.
ALS je er al bij kunt heb je er nog niets aan. Ziggo gebruikt packet cable voor telefonie en geen SIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
De nieuwe modem heeft wel Mac Address Spoofen, alleen werkt deze niet of ik doe wat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
nemo55 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:42:
Een paar dagen geleden een brief gehad van Ziggo met betrekking tot een kennismakingsactie en een Video On Demand Videopas.

In deze brief heeft Ziggo het over een betaalcode die standaard op 0000 staat. Lijkt me niet zo handig dat een betaaldienst achter zo'n simpele code hangt. Voor je het weet krijg je een rekening thuisgestuurd omdat iemand flink wat films heeft zitten op te vragen via on-demand.

Maak ik me hier terecht zorgen over of is dat onzin?
Nja, alleen mensen die er zelf wonen kunnen films huren natuurlijk... Als je je zorgen maakt, zou ik het eerder doen om de betrouwbaarheid van je medebewoners dan dat de code 0000 is ;)

Btw, de code is gewoon aan te passen :)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen nieuwe snelheid...Wat zijn ze toch weer traag bij Ziggo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe nog steeds geen nieuwe snelheid! Heb het Modem tussendoor nog even gereset, maar dit leverde niks op. Heb de Upgrade vrijdag middag om 3 uur aangevraagd en ontving direct een bevestigingsmail, ik snap dus niet waarom het nog steeds niet gebeurt is. Ook geeft de 'Mijn Ziggo' pagina nog steeds Alles-in-1 Plus aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkdagen en geduld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 01:00
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:58:
Tot nu toe nog steeds geen nieuwe snelheid! Heb het Modem tussendoor nog even gereset, maar dit leverde niks op. Heb de Upgrade vrijdag middag om 3 uur aangevraagd en ontving direct een bevestigingsmail, ik snap dus niet waarom het nog steeds niet gebeurt is. Ook geeft de 'Mijn Ziggo' pagina nog steeds Alles-in-1 Plus aan....
Tja, de Ziggo helpdesk is open, je kan ze natuurlijk even bellen om te vragen naar de status van je pakketwijziging...... Wanneer je zelf je pakket veranderd via Mijn.Ziggo duurt dit langer dan wanneer je dit door iemand via de Helpdesk laat doen.

In het laatste geval kan het bijna realtime, indien je het via de website doet kan er een aantal dagen overheen gaan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:43
Iemand nog een ongeopende smartcard over die bij een nieuw pakket zat (en je zelf al een smartcard had)?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:29

Yucko

One clown to rule them all !

Bullet NL schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:12:
[...]

Tja, de Ziggo helpdesk is open, je kan ze natuurlijk even bellen om te vragen naar de status van je pakketwijziging...... Wanneer je zelf je pakket veranderd via Mijn.Ziggo duurt dit langer dan wanneer je dit door iemand via de Helpdesk laat doen.

In het laatste geval kan het bijna realtime, indien je het via de website doet kan er een aantal dagen overheen gaan.
raar, want ondanks dat mijn "Mijn Ziggo" pagine nog steeds All-in-1 Extra aangeeft, was de door mij aangevraagd downgrade naar All-in-1 Plus via "Mijn Ziggo" nog diezelfde dag (zondag 26-02) binnen een paar uur automatisch doorgevoerd (internet snelheid van 120Mbit --> 40Mbit en alle TV Extra kanalen niet meer beschikbaar).

[ Voor 5% gewijzigd door Yucko op 05-03-2012 10:08 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Discord
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-10 10:40
Vorige week dinsdag m`n nieuwe abbo in ontvangst mogen nemen.
Ik heb eht AiO+ pakket gekozen, einde van maart 50/5 is voldoende voor nu :P

Omdat ik het vermoeden had dat de kabel die bij mij het huis binnen kwam is een niet al te beste staat zou verkeren heb ik voor een monteur gekozen.

Dinsdag 14:30: monteur aan huis, keurige monteur die netjes alle spullen bij hem had.
Hij ging keurig te werk en heeft een poging gedaan de grondkabel een eindje terug te trekken en mijn vermoedens werden bevestigd, de kabel was te kort en al flink gecorrodeerd.

De monteur had melding gemaakt van de kabel en gaf aan dat ik binnen enkele dagen een telefoontje mocht verwachten (helaas nog niets gehoord)
Vraag me ook af wat ze hierin kunnen beteken.

Ik heb de Ubee modem ontvangen (EVW320B)
Vooralsnog heb ik het idee dat de verbinding enigzins fluctueert, zo zie je vooral bij de speedtest sites flinke dalen optreden, ik kom van een ADSL lijn af dus ik weet niet of dit normaal gedrag is voor kabel.

Verder heb ik een CI+ module ontvangen voor de TV beneden, het is alleen vervelend als ik de versterker voor de TV boven aansluit dat de CI module beneden dan aangeeft dat er slecht signaal is, ik denk dat ik eens een nieuwe versterker ertussen moet steken.

Vooralsnog bevalt het me wel maar ben benieuwd naar dat kabel verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ze zometeen een belletje geven, hopelijk kunnen ze het dan direct doorvoeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de vrouw van de Klantenservice word de wijzeging op dit moment door het Systeem verwerkt....Hopelijk gebeurt dat nog vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Discord schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:36:

Omdat ik het vermoeden had dat de kabel die bij mij het huis binnen kwam is een niet al te beste staat zou verkeren heb ik voor een monteur gekozen.

Dinsdag 14:30: monteur aan huis, keurige monteur die netjes alle spullen bij hem had.
Hij ging keurig te werk en heeft een poging gedaan de grondkabel een eindje terug te trekken en mijn vermoedens werden bevestigd, de kabel was te kort en al flink gecorrodeerd.

De monteur had melding gemaakt van de kabel en gaf aan dat ik binnen enkele dagen een telefoontje mocht verwachten (helaas nog niets gehoord)
Vraag me ook af wat ze hierin kunnen beteken.

Ik heb de Ubee modem ontvangen (EVW320B)
Vooralsnog heb ik het idee dat de verbinding enigzins fluctueert, zo zie je vooral bij de speedtest sites flinke dalen optreden, ik kom van een ADSL lijn af dus ik weet niet of dit normaal gedrag is voor kabel.

Verder heb ik een CI+ module ontvangen voor de TV beneden, het is alleen vervelend als ik de versterker voor de TV boven aansluit dat de CI module beneden dan aangeeft dat er slecht signaal is, ik denk dat ik eens een nieuwe versterker ertussen moet steken.

Vooralsnog bevalt het me wel maar ben benieuwd naar dat kabel verhaal...
Helaas bekend probleem van Ubee modems. Ziggo wil ze uit blijven geven maar ze hebben niet door dat deze gewoon voor veels teveel problemen zorgen. Beetje google levert op dat als iemand Ziggo issues heeft, dat het bijna altijd een Ubee modem is die het probleem was.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Discord
lanerios schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:14:
[...]

Helaas bekend probleem van Ubee modems. Ziggo wil ze uit blijven geven maar ze hebben niet door dat deze gewoon voor veels teveel problemen zorgen. Beetje google levert op dat als iemand Ziggo issues heeft, dat het bijna altijd een Ubee modem is die het probleem was.
Was er idd al achter dat die Ubee niet zo geweldig was (het IP connectie issue in de firewall settings) de gevoeligheid voor overlappende WiFi netwerken e.d.
Wat ik me afvraag is of er voor de rest zelf nog iets aan te doen valt om het te stabiliseren naast m`n WiFI kanaal veranderen en die IP setting onder firewall uit te knikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoelang het bij Ziggo duurt als het systeem je upgrade aan het verwerken is? De klantenservice vertelde mij dat ze op dit moment niks konden doen, omdat het systeem het aan het verwerken was en dat de laatste handeling zou zijn...Maar ik heb het gevoel dat ze me gewoon weer een week gaan laten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:40:
Iemand enig idee hoelang het bij Ziggo duurt als het systeem je upgrade aan het verwerken is? De klantenservice vertelde mij dat ze op dit moment niks konden doen, omdat het systeem het aan het verwerken was en dat de laatste handeling zou zijn...Maar ik heb het gevoel dat ze me gewoon weer een week gaan laten wachten...
Duurde bij mij 1 werkdag, vrijdag aangevraagd (20.00 avond dus) en dinsdag ochtend werkte alles. Echt.. mensen, stop met zo pessimistisch denken over alles. Daar los je het niet sneller mee op.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:40:
Iemand enig idee hoelang het bij Ziggo duurt als het systeem je upgrade aan het verwerken is? De klantenservice vertelde mij dat ze op dit moment niks konden doen.
Nou klaar toch? Val ons niet zo lastig met je updates over je grote probleem. Je zit hier meer te zeuren dan mijn zoon van 4 die een snoepje wilt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-10 08:30

TDB

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:03:
[...]

Nou klaar toch? Val ons niet zo lastig met je updates over je grote probleem. Je zit hier meer te zeuren dan mijn zoon van 4 die een snoepje wilt :X
Dat niet alleen, hij weet ook niet waar de edit knop zit waardoor er regelmatig 2 posts onder elkaar staan ;(

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 09:31
Discord schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:21:
[...]

Was er idd al achter dat die Ubee niet zo geweldig was (het IP connectie issue in de firewall settings) de gevoeligheid voor overlappende WiFi netwerken e.d.
Wat ik me afvraag is of er voor de rest zelf nog iets aan te doen valt om het te stabiliseren naast m`n WiFI kanaal veranderen en die IP setting onder firewall uit te knikkeren.
Je kan er niet zoveel aan doen, i tried maar was het op een gegeven moment zo zat dat ik het ding in bridging heb laten zetten een een TPLINK router heb gekocht.

Sindsdien geen problemen meer gehad met bokkende internet aansluitingen (wat ik met die UBEE in overvloed had).

Anyweg, even een kort ander vraagje.

Ik ben voor de tv boven opzoek naar een instap decoder, hoeft geen HDD/HD te zijn, liever wel een scart+hdmi aansluiting en tbh zo goedkoop mogelijk, uiteraard moet ik het kunnen aansluiten op mijn AIO.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, en het lijkt wel of er steeds minder decoders komen zonder hdd, ik hoef niet te kunnen opnemen of van interactief gebruik te kunnen maken.

Iemand een zinnige suggestie?

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
job schreef op zondag 04 maart 2012 @ 10:54:
[...]

Dat is afhankelijk van je modem. Welk modem heb je?
Ubee non wifi.

Zat te denken aan een nieuwe deel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:07

vr6-only

Blub Blub

TDB schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:31:
[...]

Dat niet alleen, hij weet ook niet waar de edit knop zit waardoor er regelmatig 2 posts onder elkaar staan ;(
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:03:
[...]

offtopic:

Amen

_/-\o_ _/-\o_

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 23:54
ASNNetworks schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:00:
[...]

Nja, alleen mensen die er zelf wonen kunnen films huren natuurlijk... Als je je zorgen maakt, zou ik het eerder doen om de betrouwbaarheid van je medebewoners dan dat de code 0000 is ;)

Btw, de code is gewoon aan te passen :)
Dat klopt, maar met ondeugende kinderen (of gewoon nieuwsgierige kinderen)is die grens snel overschreden ;p Punt is ook gewoon meer dat ik niet bekend was met deze standaard code. Dit werd pas duidelijk uit een brief met een aanbieding.

Daarbij is het zelfs makkelijk te "bruteforcen" door iemand met veel geduld. Er zijn namelijk maar 9999 mogelijkheden. Voelt toch niet echt prettig aangezien een dergelijke actie direct aan je rekening gekoppeld zit.

Ik heb de code maar ff aangepast en het gemeld bij Ziggo of dit nou zo handig is. Moeten ze maar zien of ze er wat mee doen als dat überhaupt al mogelijk is. Ik heb m'n punt in ieder geval gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volg de bovenste post om het ip adres van je ubee te achterhalen: http://ziggo.gebruikers.e...thread.php?thread_id=1533

In je browser naar dat ip gaan en je kan o.a. de up en downstream gegevens inzien.

Helaas werkt het zoeken van het ip adres niet in alle regios, je kan altijd zoeken in de hele 10.x.x.x range (10.0.0.0-10.255.255.255) maar dan is je computer wel lang bezig. Verder staat er aan het eind van dat topic enkele ranges genoemd per regio (al schijnen die niet altijd te kloppen).

[ Voor 32% gewijzigd door job op 05-03-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-10 07:59
Discord schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:36:
Einde van maart 50/5 ??? Leg eens uit wat je daarmee bedoelt? Snelheidsverhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-10 08:30

TDB

rowicom schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:28:
[...]

Einde van maart 50/5 ??? Leg eens uit wat je daarmee bedoelt? Snelheidsverhoging?
Laatste tijd het nieuws niet gevolgd? https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/plus/

Alle voordelen van Alles-in-1 Plus
TV Standaard met 25 analoge, circa 60 digitale en 12 HD-tv-zenders
stabiel internet, met 50 Mbit/s downloadsnelheid
behoud van eigen nummer en toestel
gratis bellen naar iedereen die ook Ziggo Telefonie heeft
Ziggo verhoogt de internetsnelheid van dit pakket. De hierboven vermelde snelheid gaat in op 30 maart 2012.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Discord
TDB schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:30:
[...]

Laatste tijd het nieuws niet gevolgd? https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/plus/

Alle voordelen van Alles-in-1 Plus
TV Standaard met 25 analoge, circa 60 digitale en 12 HD-tv-zenders
stabiel internet, met 50 Mbit/s downloadsnelheid
behoud van eigen nummer en toestel
gratis bellen naar iedereen die ook Ziggo Telefonie heeft
Ziggo verhoogt de internetsnelheid van dit pakket. De hierboven vermelde snelheid gaat in op 30 maart 2012.
Amen!

Ben tot op heden best tevreden, alleen die pieken en dalen... apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-10 15:17

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Discord schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:58:
[...]

Amen!

Ben tot op heden best tevreden, alleen die pieken en dalen... apart
Doe je dat via speedtest.net? Probeer eens een andere server te kiezen, ik had eentje gedaan in de buurt, maar die was totaal niet stabiel. Toen probeerde ik eentje in Utrecht (Vodafone) toen was ie altijd snel en stabiel...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-10 02:13
Iemand ook last van volgende:

- Net5 HD channel doet het soms niet, dan kan ik alleen Net5 in SD bekijken
- Tijdens het kijken naar een kanaal spring 'ie spontaan naar ander kanaal

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Discord
Cybpraetorian schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:43:
[...]

Doe je dat via speedtest.net? Probeer eens een andere server te kiezen, ik had eentje gedaan in de buurt, maar die was totaal niet stabiel. Toen probeerde ik eentje in Utrecht (Vodafone) toen was ie altijd snel en stabiel...
Ik heb meerdere speedtest achtige sites geraadpleegd, ik zal je advies eens uitvoeren, kijken wat er dan uitrolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:39

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Discord
met alle respect, je gaat niet met een ziggo abbo testen bij ziggo zelf hé? dat is een beetje wij van wc eend adviseren wc eend.

Je kunt beter kijken bij een onafhankelijke snelheidstest waarbij je resultaten dichterbij de realiteit zullen liggen.
Speedtest.net of .nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
http://www.speed.io/index_en.html vind ik nog steeds een vande meer duidelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:38
Die geeft bij mij wel een hele lage uploadsnelheid :'(

Hoeveel connecties halen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:12
Discord schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:31:
[...]

met alle respect, je gaat niet met een ziggo abbo testen bij ziggo zelf hé? dat is een beetje wij van wc eend adviseren wc eend.
Maar als je de HD belt zullen ze om de resultaten van speedtest.ziggo.nl vragen en dan kun je die maar beter alvast hebben. Of het "Wij van...." is zou ik niet zo hard zeggen. Ik heb meerdere vrienden gezien die ook via speedtest.ziggo de snelheid niet haalden.
Maar je zult vast en zeker steekhoudende argumenten hebben waarom we die speedtest niet zouden moeten gebruiken?

Edit; Zowel die van UPC, Ziggo en Reggefiber gebruiken deze teststrategie. Speedtest.net ook overigens

[ Voor 10% gewijzigd door Tha_T op 06-03-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je test met de speedtest van ziggo zelf, dan weet je in elk geval of het tussen je modem en de switches van ziggo goed zit.
En ga er maar vanuit dat ziggo met hun eigen test eerlijk is.

Als je een test doet op speedtest.net test je meer dan jouw verbinding, je neemt ook de verbinding van ziggo naar speedtest.net mee. tuurlijk als de uitslag goed is, is het prima. Maar als je verbinding bij speedtest.net te langzaam is weet je niet waar in de schakel het mis gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 14:19

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

Je kunt beter kijken bij een onafhankelijke snelheidstest waarbij je resultaten dichterbij de realiteit zullen liggen.
Speedtest.net of .nl :)
Juist wel, dan test je alleen het interne netwerk van Ziggo, je kan daarnaast nog altijd een speedtest.net draaien, alleen zegt dat juist weer minder, je bent namelijk afhankelijk van de host en als die niet voldoende capaciteit heeft, dan merk je dat dus.
Of ben ik de enige die al jaren geen speedtest meer heeft gedraaid, mer het vanzelf wel als de usenet download wat langzamer gaat, voor de rest boeit het toch geen reet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 27-10 14:11

Nox

Noxiuz

nooberke schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:20:
[...]

Die geeft bij mij wel een hele lage uploadsnelheid :'(

Hoeveel connecties halen jullie?
QFT, die is echt slecht.

http://www.speed.io/resul...41&ul=4684&pi=27&con=1556

Met ziggo 120mbit.

Ik gebruik altijd de HTTP versie van BBNed, met een downloadmanager 8 connecties gebruiken en dan 1 gigabyte downloaden. Dát zijn speedtests. Upload kan je er helaas niet mee testen, maar daar hebben we die simpele testjes weer voor.

http://www.bbned.nl/speedtest/

Deze speedtest geeft 10.8 MB/s en mijn usenet provider doet as we speak 11.5MB/s. Dat is heel wat anders :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:18
Bullet NL schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:24:
[...]

Het is niet normaal dat je modem zovaak rest, inderdaad dat een enkele downstream aan de hoge kant is, dit "kan" problemen geven (hoeft niet) Ik zou contact op nemen met een webcare medewerker (bijvoorbeeld op het Ziggo-gebruikers.nl forum. Misschien kan je een ander modem krijgen om te kijken als je problemen dan opgelost zijn.
Bedankt, ook naar aanleiding van RikandRoll zijn post, heb ik de vraag in zijn geheel doorgeplaatst naar: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=37801

Wellicht heeft iemand daar heldere ideeen, en anders laat ik de tijdschakelklok zijn ding lekker doen.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-10 21:45
Kan de helpdesk voordat het Ubee wifi-modem uberhaupt aangesloten is geweest, het modem al zo instellen dat het in bridge mode komt zodra het wordt geactiveerd?

Er hangt nu nog een 'oud' modem aan de koperlijn.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:07
NoxiuZ schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:30:
[...]

QFT, die is echt slecht.

http://www.speed.io/resul...41&ul=4684&pi=27&con=1556

Met ziggo 120mbit.

Ik gebruik altijd de HTTP versie van BBNed, met een downloadmanager 8 connecties gebruiken en dan 1 gigabyte downloaden. Dát zijn speedtests. Upload kan je er helaas niet mee testen, maar daar hebben we die simpele testjes weer voor.

http://www.bbned.nl/speedtest/

Deze speedtest geeft 10.8 MB/s en mijn usenet provider doet as we speak 11.5MB/s. Dat is heel wat anders :)
Die Speed.io is inderdaad erg slecht. De van BBNed mag ik wel: "Uw huidige bandbreedte is 150.31 Mbps.
Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 18.79 MB/sec.
".

Daarna haalde ik helaas niet meer hoger als 120mbit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders willen graag een hd recorder kopen voor gebruik met ziggo. Ze willen geen alles in 1 pakket omdat ze internet via de glasvezel hebben en dat zo willen laten.

Nu zit ik even te zien wat het handigste is. Ik wil voor mijn ouders niet een houtje touwtje oplossing eigenlijk met een losse harde schrijf aan een decoder, maar een ingebouwd iets. Dus dan kom ik uit op de interactieve decoder van bijna 500 euro.

Nu willen mijn ouders ook opnames op dvd branden, dat kan toch niet met dat ding? Iemand die een andere oplossing heeft die maximaal iets van 800 euro kost? En die te bedienen is door wat oudere mensen zonder dat ik wekelijks moet ondersteunen?

Of kunnen mijn ouders beter zelf de Humax iHDR5200c of de Samsung SMT-C7140B Digitale decoder? Ik denk dat de Humax een betere keuze is dan de Samsung of die van Ziggo zelf die 500 euro kost? Interactief kijken doen mijn ouders toch niet?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10 18:21

TNJ

Frugalite

[b][message=37813143,noline]Nu willen mijn ouders ook opnames op dvd branden, dat kan toch niet met dat ding? Iemand die een andere oplossing heeft die maximaal iets van 800 euro kost? En die te bedienen is door wat oudere mensen zonder dat ik wekelijks moet ondersteunen?
Misschien is de Panasonic DMR Ex93 een mogelijkheid?

pricewatch: Panasonic DMR-EX93 (Zwart)

Geen idee over eenvoud van bediening.

BTW, bij de Humax 5200c heb je niet de beschikking over de hele 500 GB. Een deel ervan is bestemd voor de live-view. Zal toch meewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad gelezen dat je maar iets van 400 mb kan gebruiken ,maar ik had al een andere dvd recorder aan mijn moeder gegeven met ik meen 750 gig en die heb ik aangesloten op haar digitale sd decoder boven (alleen was ze dat vergeten.... tja....). Maar ik denk dat 400 GB wel genoeg is nu ze ook boven kan opnemen.

Nu moet ik voor beneden iets wat ze wel vaker kan gebruiken. Ik zie alleen dat de panasonic maar 250 gb heeft? Dat is wel heel heel weinig. Maar op zich niet het grootste probleem. In reviews hier op tweakers lees ik echter ook dat je digitale opnames niet op dvd kan branden in verband met een beveiliging, dezelfde beveiliging die op de loewe dvd recorder zit die mijn ouders nu hebben (600 euro was die). De Loewe winkel zegt dat Ziggo dat zo wil.

Nu heb ik al wat meer uitgezocht en ik lees dat de humax 5200c via een utp kabel op het netwerk kan. Heeft iemand dat werkende en zo een dvd kunnen branden van een opname? Ik begrijp uit reviews dat je er met ftp op kan, maar dat krijg ik mijn ouders nooit uitgelegd. Als ik echter een netwerk share ofzo kan maken en dan in windows een mapping naar die share kan maken begrijpen ze het wel en kunnen ze nero gebruiken.

Ik snap niet zo waarom het zo lastig is om iets op een dvd te branden van tv tegenwoordig. Maarja, dvd's branden is misschien ook wat ouderwets nu iedereen een nas heeft. Maar ik heb al een mediaplayer bij mijn ouders kunnen neerzetten met een losse harde schrijf en ze begrijpen nu hoe ze voor de kinderen een filmpje kunnen downloaden en op schrijf kunnen zetten, maar lastiger moet het niet worden.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:33:
[...]

Vandaag ben ik weer gebeld door Ziggo met een status update. Inmiddels wordt er gewerkt aan een nieuwe firmware voor het Ubee modem, en is mij gevraagd of dat ik deze eventueel zou willen testen zodra deze uitkomt. Er wordt telefonisch contact met mij opgenomen zodra er een release datum bekend is.

<knip>
Ik ben maandag weer gebeld door mijn contact persoon bij Ziggo, en heb hem een update gegeven vanuit mijn kant.

Mijn probleem even in het kort: Ik heb een 120 Mbps abonnement, en heb regelmatig dipjes in de snelheid. Ik download met 14.4 MB/s, en na een paar tellen zakt de snelheid tot 2 tot 3 MB/s, na een paar seconden herstelt dit zich weer naar 14.4 MB/s.

In eerste instantie werd er gewezen naar de firmware van het Ubee EVW3200 modem, echter ervaar ik dit probleem ook met de Cisco EPC3925.

Mijn ouders hebben sinds vorige week ook een Ubee EVW3200 modem ontvangen, en heb hun Ubee EVM320B (non-WiFi) meegenomen naar mijn huis, om daar de provisionen. Nadat ik dit had gedaan, ervaarde ik wederom dezelfde problemen. Dit probleem speelt zich overigens op 2 verschillende computers (MacBook Pro Early 2011 en Dual Core Intel Atom servertje) zonder router er tussen in. Modem staat in bridge mode.

Mijn contactpersoon bij Ziggo heeft al contact gehad met netwerkbeheer, en deze hebben het idee dat de blade (soort van netwerkkaart) in de CMTS waar ik aan hang, issues geeft, en gaan dit nu verder uitzoeken.

Vreemde was namelijk dat anderen die ik ken hier in de buurt dit probleem niet hebben, en op dezelfde CMTS, echter op een andere blade zitten.

Aan de bekabeling/signaal ligt het in ieder geval niet (ook volgens Ziggo netwerkbeheer), want die geven aan dat mijn signaal tegen perfect aan zit (+2.8 dBmV downstream, 39 dBmV upstream).

To be continued.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:23

Wildfire

Joy to the world!

DeTjuk schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:59:
Kan de helpdesk voordat het Ubee wifi-modem uberhaupt aangesloten is geweest, het modem al zo instellen dat het in bridge mode komt zodra het wordt geactiveerd?

Er hangt nu nog een 'oud' modem aan de koperlijn.
Nee, dat kunnen ze niet. Die instelling wordt gedaan terwijl het modem aangesloten is.
Deed er hier driekwart minuut over om überhaupt te laden, dus als speedtest zal 'ie wel waardeloos zijn :P

-- Edit: de site werkt niet echt, overbelast ofzo?

[ Voor 29% gewijzigd door Wildfire op 07-03-2012 23:29 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 27-10 14:11

Nox

Noxiuz

Chief-XL schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:59:
Iemand ook last van volgende:

- Net5 HD channel doet het soms niet, dan kan ik alleen Net5 in SD bekijken
- Tijdens het kijken naar een kanaal spring 'ie spontaan naar ander kanaal
Familie van me. Had ook geen Net5 HD of RTL5 HD (veel artifacts) was de UMU defect. Die er tussenuit gehaald en deed het weer prima. Nadeel: geen internet :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Krijg volgende week alles in 1 plus (die met 50Mbit) binnen, wat voor modem krijg ik hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yintha schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:38:
Krijg volgende week alles in 1 plus (die met 50Mbit) binnen, wat voor modem krijg ik hierbij?
Een Ubee EVW3200 of een Cisco EPC3925.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 18:39
Vanaf 31-3 pas he ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Jaja!

Ben allang blij dat ik van mn 8/1 ADSL af ben dan, dus die 2 weken met 40 mbit komen goed :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:35
krijg zaterdag alles aangesloten, zal bericht geven wat er momenteel uitgegeven wordt.

Maar heb verder nog helemaal niks binnen, weet dus ook nog niet wat mijn "hoofd-emailadres" is. Neem maar aan dat de monteur dit soort zaken meeneemt, is wel zo handig natuurlijk om te hebben.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:46
Ik overweeg weer terug te komen bij Ziggo omdat ik het tv aanbod veel beter vind. Ik was echter overgestapt naar glasvezel omdat ik hoopte op sneller internet (200mbit+) maar zolang dat niet geleverd wordt ga ik liever terug naar Ziggo. Ik vroeg me alleen af of 120mbit de max is wat ze gaan leveren of dat er in de nabije toekomst nog een upgrade gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Vooralsnog is daar niks over bekend. Eerst is AIO+ aan de beurt voor een upgrade. Meestal kondigen ze een nieuwe upgrade een maand of 2 van tevoren aan, zodra dat het geval is, lees je het ongetwijfeld op GOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:38
ozzynator schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:31:
krijg zaterdag alles aangesloten, zal bericht geven wat er momenteel uitgegeven wordt.

Maar heb verder nog helemaal niks binnen, weet dus ook nog niet wat mijn "hoofd-emailadres" is. Neem maar aan dat de monteur dit soort zaken meeneemt, is wel zo handig natuurlijk om te hebben.
Mailadres moesten we samen met de monteur bepalen tijdens het activatieproces ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
nooberke schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:43:
[...]

Mailadres moesten we samen met de monteur bepalen tijdens het activatieproces ;)
oke, duidelijk, weer een vraag minder d:)b

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10 18:32
Op dit moment valt mijn internetverbinding telkens uit @ Ziggo in postcode 1633. iemand anders ook last van? interne netwerk gecheckt en modem en routers gereset. blijft terugkeren en duurt telkens een minuut of 5/10

Edit: probleem schijnt weer opgelost te zijn

[ Voor 10% gewijzigd door udybees op 08-03-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-10 09:53
Ik heb gisteren mijn alles in een pakket van ziggo ontvangen. Nu heb ik een vraag over de signaalversterker/splitser. Mijn coax aansluiting komt binnen achter de bank in de woonkamer. In de beschrijving staat dat je de signaalversterker zo kort mogelijk bij de aansluiting moet hangen.Echter als ik dat in dit geval zou doen moet vanuit die plek nog eens 3 kabels (digitale tv naar woonkamer tv, analoog naar slaapkamer en internet naar modem) door de woonkamer.

Aangezien dit niet de dunste kabels zijn weet ik zeker dat ik die niet weg gewerkt ga krijgen onder de plinten. Dus had ik zelf het idee om gewoon een coax kabel in te steken bij de aansluiting en die naar het tvmeubel te leggen. Daar de signaal versterker aan te sluiten en vanuit daar naar het modem en de reciever de kabels te leggen (die komen ook in het tv meubel). Het is tevens ook gunstiger om vanuit daar naar de slaapkamer de analoog kabel te leggen.

Nu is de vraag of dit veel negatief effect heeft op de kwaliteit van het signaal om niet direct de versterker bij de aansluting eraan te hangen?

[ Voor 3% gewijzigd door Mirved op 08-03-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mirved schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:35:
Ik heb gisteren mijn alles in een pakket van ziggo ontvangen. Nu heb ik een vraag over de signaalversterker/splitser. Mijn coax aansluiting komt binnen achter de bank in de woonkamer. In de beschrijving staat dat je de signaalversterker zo kort mogelijk bij de aansluiting moet hangen.Echter als ik dat in dit geval zou doen moet vanuit die plek nog eens 3 kabels (digitale tv naar woonkamer tv, analoog naar slaapkamer en internet naar modem) door de woonkamer.

Aangezien dit niet de dunste kabels zijn weet ik zeker dat ik die niet weg gewerkt ga krijgen onder de plinten. Dus had ik zelf het idee om gewoon een coax kabel in te steken bij de aansluiting en die naar het tvmeubel te leggen. Daar de signaal versterker aan te sluiten en vanuit daar naar het modem en de reciever de kabels te leggen (die komen ook in het tv meubel). Het is tevens ook gunstiger om vanuit daar naar de slaapkamer de analoog kabel te leggen.

Nu is de vraag of dit veel negatief effect heeft op de kwaliteit van het signaal om niet direct de versterker bij de aansluting eraan te hangen?
Als je een goede kabel en dito connectoren gebruikt lijkt het me geen probleem. Om wat voor afstand gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Mirved schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:35:
Ik heb gisteren mijn alles in een pakket van ziggo ontvangen.
...
Zoals hierboven ook al wordt gezegd, moet het bij kwalitatief goede kabels en stekkers niet heel veel kwaad kunnen zolang de afstanden niet heel lang worden. Nadeel is wel dat je signaal/ruisverhouding wel slechter wordt, omdat je het signaal al zwakker de versterker in laat komen en dan pas gaat versterken. Zelf heb ik het zo gedaan dat m'n signaal zo snel mogelijk de versterker in gaat, daar wordt versterkt en daarna via 1 kabel een meter of 10 verder gaat, eerst nog de tv ertussen zit op een rijgdoos en daarna een meter of 3 later pas bij het modem aankomt.

Totaal niet wat Ziggo zegt zoals het hoort, maar het werkt prima. Enige nadeel is dat ik nu dus geen interactieve tv kan ontvangen, maar ik speel wel m'n eigen interactieve tv provider met m'n Boxee. :)

Je zou even moeten nadenken wat in jouw situatie het handigste werkt. Ik denk dat mijn oplossing wel iets minder problemen zou moeten geven als je toch al een zwak signaal aan je AOP aangeleverd krijgt, nadeel is dat je geen iTV kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Deze week heeft de monteur bij mijn ouders Ziggo alles in één geinstalleerd inclusief een signaalversterker. Krijg je die tegenwoordig altijd erbij? Of heeft dat iets met de Cisco apparatuur te maken (Modem + HD-recorder)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

Ik had er geen signaalversterker bij. Nu is dat in een nieuwbouwflat waarschijnlijk ook niet nodig, dus misschien dat de monteur (dat was wel te plannen op een tijd dat ik er zou zijn namelijk, doe het zelf pakket niet) die weer gewoon mee heeft genomen. Maakt me ook niet veel uit, het werkt hier prima :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de vorige keer al verteld dat ik naar ZIggo klantenbalie ben geweest, ik kreeg een UBEE 3200 WiFimodem mee. Nu kreeg ik tot mijn verbazing via de post een Cisco EPC3925 WiFimodem thuisgestuurd.

Is de Cisco de vervanger van de UBEE of zo? Welke van de 2 wordt over het algemeen als het meest stabielst ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:46
Ik heb een Ubee modem bij mijn vriendin staan op haar Ziggo verbinding. Daar heb ik een stuk of 10 portforwards voor gemaakt. Maar nu zit het rijtje van portforwards vol terwijl ik er nog 2 bij wil maken...

Weet iemand hoe je nog meer portforwards kan toevoegen in het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
xantos schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:28:
Deze week heeft de monteur bij mijn ouders Ziggo alles in één geinstalleerd inclusief een signaalversterker. Krijg je die tegenwoordig altijd erbij? Of heeft dat iets met de Cisco apparatuur te maken (Modem + HD-recorder)?
Die versterker hoort bij de Interactieve ontvanger. Deze zorgt dat je signaal op alle uitgangen retourgeschikt blijft (voor je modem en ontvanger(s)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Laatst online: 26-10 21:45
Wildfire schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:26:
Nee, dat kunnen ze niet. Die instelling wordt gedaan terwijl het modem aangesloten is.
Bedankt voor je reactie. Heb via het Ziggoforum inmiddels ook begrepen dat het 'pas' kan als het modem is aangesloten. Gaan we dat doen, aansluiten en de helpdesk bellen. _/-\o_

update
Veel moeilijker dan dat was het niet. Twee keer gebeld, beide medewerkers wisten wat ik bedoelde (bridge mode).
Kwestie van druk op de knop, gesprek viel (aangekondigd) weg, modem reboot en is in bridge mode :)

[ Voor 23% gewijzigd door DeTjuk op 12-03-2012 09:55 . Reden: Update ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:02
Nu ziggo naar de beurs gaat, zullen ze de cash die ze maken in het infrastructuur pompen of in hun eigen zakken? Hoop dat de beursgang ook innovatie met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:59:
Nu ziggo naar de beurs gaat, zullen ze de cash die ze maken in het infrastructuur pompen of in hun eigen zakken? Hoop dat de beursgang ook innovatie met zich meebrengt.
Eigen zakken?

Aandeel geld gaat in de meeste gevallen naar innovatie, vooral als een bedrijf in de positie van Ziggo zit.

Misschien dat ze de 10% van het Ziggo netwerk dat niet glasvezel maar coax is zullen omzetten naar glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-10 18:52

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Binnetie schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:07:
Ik heb een Ubee modem bij mijn vriendin staan op haar Ziggo verbinding. Daar heb ik een stuk of 10 portforwards voor gemaakt. Maar nu zit het rijtje van portforwards vol terwijl ik er nog 2 bij wil maken...

In bridge zetten & een router er achter hangen.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:56
SAWYER schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 03:01:
[...]

Eigen zakken?

Aandeel geld gaat in de meeste gevallen naar innovatie, vooral als een bedrijf in de positie van Ziggo zit.

Misschien dat ze de 10% van het Ziggo netwerk dat niet glasvezel maar coax is zullen omzetten naar glasvezel.
Ze gaan naar de beurs omdat de investeerders hun geld terug willen. Dus naar de zakken van de investeerders. En dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnetie schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:07:

Meer kan niet.
Maak dus zoveel mogelijk gebruik van upnp en maak als het kan gebruik van een range ipv meerdere losse poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Adlermann schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:52:
[...]

Ze gaan naar de beurs omdat de investeerders hun geld terug willen. Dus naar de zakken van de investeerders. En dat is logisch.
Dat snap ik, maar als ze het geld dmv aandelen aan de investeerders geven dan zal de prijs van de aandelen heel laag zijn. Over een jaar of 3 zal glasvezel van 500/500 standaard zijn, en daar zit Ziggo dan.

Wikipedia: Primaire emissie

De kans is zeer groot dat ze gaan investeren met het geld, zodat aandelen ook nog iets waard worden in de loop van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
hij is hier net aangesloten, heb een ubee. Ding werkt gewoon momenteel, ff afwachten of dat zo blijft. Hoef ook geen kerstboom meer te kopen dit jaar, zet de modem wel in het zicht. :)

Monteur was een student die dit als bijbaan doet, netjes en correct geholpen, alles mooi aan de muur geschroefd, heeft nog een splitter uit eigen spullenbak erbij gedaan om het tv signaal te splitsen naar 2 ontvangers. Beneden nog steeds 100% signaal, boven rond de 78%, maar dat was nooit 100%.

Speedtest geeft netjes 40,0 down, up boeit me niet zo heel veel.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:35:
Ik had de vorige keer al verteld dat ik naar ZIggo klantenbalie ben geweest, ik kreeg een UBEE 3200 WiFimodem mee. Nu kreeg ik tot mijn verbazing via de post een Cisco EPC3925 WiFimodem thuisgestuurd.

Is de Cisco de vervanger van de UBEE of zo? Welke van de 2 wordt over het algemeen als het meest stabielst ervaren?
Iemand die het antwoord weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:03:
[...]

Iemand die het antwoord weet?
Ze leveren beide modems uit, net welke er op dat moment voorradig is.
De Cisco heb ik zelf (en meerdere Tweakers met mij) iets hoger zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders in omgeving Woerden waarbij het internet down is? Tv doet het nog wel gewoon.

Ook de website van ziggo lijkt down (isitjustmeoreverybody oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 17:01
Zelfde hier in Capelle (2906) Internet down. televisie werkt wel

edit: In Capelle is er al uren een storing. Volgens Ziggo hopelijk vanavond verholpen

[ Voor 41% gewijzigd door Rizn op 11-03-2012 19:08 ]

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Laatst online: 14-10 23:26
zo ik heb wat gemist, sinds wanneer is alles in 1 van 40mbit naar 50 gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog niet, einde van de maand pas:
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/plus/
Ziggo verhoogt de internetsnelheid van dit pakket. De hierboven vermelde snelheid gaat in op 30 maart 2012
Zie ook: nieuws: Ziggo verhoogt snelheid Z1- en Z3-internetabonnement

[ Voor 41% gewijzigd door job op 11-03-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Laatst online: 14-10 23:26
ahh ik dacht dat dat dus alleen voor Z1 en Z3 was... hmm hopelijk gaat alles goed want de week daarvoor krijgen we ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier het Ai1+ pakket met alle mogelijke extra's besteld. Ben benieuwd of we per 31 maart de beloofde 50Mbit gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 26-10 16:19

Wirehub

Blaat

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Wirehub op 11-03-2012 16:27 ]

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 26-10 16:19

Wirehub

Blaat

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:25:
Iemand anders in omgeving Woerden waarbij het internet down is? Tv doet het nog wel gewoon.

Ook de website van ziggo lijkt down (isitjustmeoreverybody oid).
noop , woon in Woerden en heb nergens last van...internet werkt gewoon :-)
webpagina van Ziggo is bereikbaar en geeft geen storingen op internet

[ Voor 9% gewijzigd door Wirehub op 11-03-2012 16:28 ]

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10 13:56

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Vreemd internet en telefonie werkt niet. En ik krijg om de 5 sec.de melding geen signaal op de tv.
Zelfs analoog geeft om de 5 sec. sneeuw op het beeld.
Helpdesk gebeld maar alles was goed zei ze. (werd wel even onvriendelijk behandeld)
Monteur komt dinsdag ochtend.

Iemand ook nog last van een storing in bergen op zoom. (Bergse plaat)?

Update: Gisteravond leek het probleem weg te zijn. Helaas vandaag weer hetzelfde probleem.

Toch maar Ziggo weer gebeld en toen pas bleek dat er een groepsstoring was (hij kon meerdere modems in de straat niet bereiken). Meteen een monteur naar de kast gestuurd heb ik begrepen. Probleem is nu opgelost.
Netjes van Ziggo dat ze mij toch nog even terugbellen om te vertellen wat er aan de hand was. Tevens ook om te zeggen dat monteur voor morgen overbodig is.

[ Voor 48% gewijzigd door Slashx op 12-03-2012 18:18 ]

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Slashx schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:44:
Iemand ook nog last van een storing in bergen op zoom. (Bergse plaat)?
Nee, wel in 3904. Ziggo gebeld, konden niets zien behalve dat het modem off-line was. Heeft gewoon meer dan een jaar prima gewerkt, sinds vanmiddag ineens geen internet/telefonie meer. Vreemd. Modem al een paar keer gereset, niets.

update: Nou, het werkt weer. Urenlang geen internet en volgens Ziggo was er niets aan de hand. Wel frappant dan dat nog geen 30 minuten na mijn telefoontje het zaakje ineens weer begint te werken :) Volgens mij vertellen ze je als klant niet alles.

[ Voor 23% gewijzigd door Microkid op 11-03-2012 18:15 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10 10:11
Hier in Venlo zijn er wel wat problemen sinds vanmiddag. Heb 120mbit lijn maar haal 9mbit met Newsleecher. Zo gaat het ook bij de buren.

[ Voor 4% gewijzigd door Hamed op 11-03-2012 20:56 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15
Ik heb 'alles in een basis' van ziggo.
Daarbij heb ik de Cisco EPC3925 modem.

Verder is bij mij alles draadloos aangesloten (internet)
Mijn PC, PS3, iPhone4 (iOS 5.1) en iPad 2 (iOS 5.1)

Al sinds het begin heb ik last met de wifi verbinding op mijn idevices.
Vaak heb ik dan ineens geen internet meer en laad hij de internet pagina (of data voor een app) niet meer.
Oplossing is dan: vliegtuigmodus aan en uit te zetten. Of wifi aan en uit te zetten.
Waardoor hij dus opnieuw verbinding gaat maken.

hierna werkt het wel weer. Er is geen regelmaat tussen wanneer de internet verbinding stopt.

Als vrienden van mijn bij mi komen, met hun iPhone / iPad blijken hun ook hetzelfde te hebben.

Met mijn PC of PS3 heb ik geen problemen ondervonden. Dus het ligt echt aan de connectie tussen het idevice en mijn modem.

Iemand hier die deze problemen herkend en er een oplossing voor weet?

Ik begin het namelijk steeds weer beu te worden om min verbinding op het idevice te moeten resetten.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nieuws: Ziggo gaat meer zenders aanbieden dankzij modulatietechniek
Krijgen we geen gezeur met decoders die daar niet mee overweg kunnen oid?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Raven schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:11:
Dat is geen probleem. Alleen slechte bekabeling heeft nu meer invloed op de kwaliteit van je signaal, oftewel eerder storingen bij slechte bekabeling/connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
jdiezrequejo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:21:
Vaak heb ik dan ineens geen internet meer en laad hij de internet pagina (of data voor een app) niet meer.
Oplossing is dan: vliegtuigmodus aan en uit te zetten. Of wifi aan en uit te zetten.
Er zijn meer mensen die hier last van hebben, waaronder ikzelf en ook mensen met de Ubee wireless. Bepaalde apparaten lijken "niet compatible". De wireless-mode van Mixed B&G op G-only zetten helpt wel iets, maar niet veel bij mij. Uiteindelijk heb ik er een tweedehands accesspoint op de kop getikt en de wireless van het modem uitgezet. Sindsdien prima verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
jdiezrequejo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:21:
***knip***

hierna werkt het wel weer. Er is geen regelmaat tussen wanneer de internet verbinding stopt.

Als vrienden van mijn bij mi komen, met hun iPhone / iPad blijken hun ook hetzelfde te hebben.

***knip***
ik heb zelf een iPhone 4s en heb dezelfde problemen. Ik heb echter een Draytek router.
Voorheen had ik een iPhone 3gs op de Draytek en geen problemen. Dit is dus echt een euvel van de iPhone 4(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Mijn vriendin had dat thuis ook sinds ze de Ubee hebben, ik heb toen met een laptop gekeken op welk kanaal de rest van de buurt zat (ssid) en ze zaten allemaal gezellig op hetzelfde kanaal.

Kanaal aangepast > broem broem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Yintha schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:12:
Mijn vriendin had dat thuis ook sinds ze de Ubee hebben, ik heb toen met een laptop gekeken op welk kanaal de rest van de buurt zat (ssid) en ze zaten allemaal gezellig op hetzelfde kanaal.

Kanaal aangepast > broem broem
Staan standaard op 6 idd, had zelf afgelopen zaterdag hetzelfde. Na installatie werkte alles, na het bellen met de dect stopte de wifi ermee en kreeg ik zowel de laptop als de omnia7 niet meer verbonden via wifi.

Kanaaltje zondag ochtend op 7 gezet en heel de dag verbonden geweest via wifi.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 17:32

rally

Deyterra Consultancy

Dan kun je hem beter op 11 zetten, want de frequenties van de kanalen overlappen elkaar.
Anders met inSsider kijken waar de minste ruimte belast word.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
rally schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:56:
Dan kun je hem beter op 11 zetten, want de frequenties van de kanalen overlappen elkaar.
Anders met inSsider kijken waar de minste ruimte belast word.
vanavond eens even draaien, ziet er interresant uit.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:11:
Kijk eens in de handleiding van je decoder. Of ga eens opnieuw zenders zoeken.
Dan zie je dat je de qam waarde gewoon kan verzetten naar 256.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 17:32

rally

Deyterra Consultancy

ozzynator schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:38:
[...]

vanavond eens even draaien, ziet er interresant uit.
Over het algemeen heeft het geen zin om je wireless op de "tussenliggende" frequenties in te stellen (2, 3, 4, 5).
Je kunt het beste 1, 6 of 11 gebruiken om de kleinste overlap te hebben.

Met inssider kun je het beste bepalen welke van die drie opties het meest geschikt is voor jouw omgeving.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
job schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:50:
[...]
Kijk eens in de handleiding van je decoder. Of ga eens opnieuw zenders zoeken.
Dan zie je dat je de qam waarde gewoon kan verzetten naar 256.
Vooral dus niet doen die QAM aanpassen. Dat gebeurt in de eindversterker.
Van de Panasonic TU-DC40RD is bekend dat deze niet overweg kan met de combinatie QAM 64 en QAM256.

[ Voor 13% gewijzigd door PJzzz op 12-03-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
rally schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:52:
[...]

Over het algemeen heeft het geen zin om je wireless op de "tussenliggende" frequenties in te stellen (2, 3, 4, 5).
Je kunt het beste 1, 6 of 11 gebruiken om de kleinste overlap te hebben.

Met inssider kun je het beste bepalen welke van die drie opties het meest geschikt is voor jouw omgeving.
heb hem met behulp van inSSIDer momenteel op kanaal 8 staan, bijna geen overlap en een signaal van -50, piekt overal bovenuit. Laat hem dus even hier op staan, even kijken hoe het de rest van de avond gaat.

Bedankt iig voor deze tip, ernstig goed mee geholpen!!

zeker, zeker

Pagina: 1 ... 173 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!