Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Over 4 weken is het 31 maart, hij zal toch niet een flyer krijgen van een aktie die dan afloopt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds twee dagen Ziggo Alles in 1 plus klant. Prima snelheid. Niets te zeuren. Ik wil alleen mijn Ubee evw3200 webinterface remote kunnen benaderen (dus niet alleen vanaf het LAN, want dat werkt gewoon). Ik heb op het Ziggo gebruikersforum 1 artikel gelezen, waarin gesteld wordt dat het niet kan. Zonder arrogant te willen zijn ben ik echter op zijn zachts gezegd niet onder de indruk van wat daar wordt geschreven. Ik dacht ik bel Ziggo om te vragen of het kan. Tig keer doorverbonden Van klantenservice naar service plus en weer terug en weer terug......we kunnen u niet helpen. Is toch ongeloofelijk. Ik vraag alleen of ik de webinterface van mijn modem remote kan benaderen? Anyway, het lijkt erop dat ik een VPN tunnel kan opzetten naar de Ubee of de Ubee naar een andere site. Als dat lukt kan ik de VPN opzetten en via het adres van de LAN interface de webinterface alsnog benaderen. Nu heb ik beperkte kennis van VPN's en ik vraag met af of ik een RAS VPN (met een VPN client) kan opzetten of alleen een site to site VPN. Kan iemand mij wat verder helpen op bovenstaande punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalufrank
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 16:34
Om even terug te komen op mijn vorige bericht.

De monteur is langs geweest en heeft de hele installatie (die ik zelf heb uitgevoerd) gecontroleerd. Alles was perfect in orde zei hij. Hij kon echter het probleem niet vinden en heeft het ook nog met een andere decoder geprobeerd. Maar bij beide decoders kreeg hij geen "IP-adres STB" toegewezen. Hij zei dat de WCD en de breedband versterker retour geschikt zijn anders zou de modem (internet en telefonie) niet werken. Signaal schommelt tussen de 78% en 85%. Ook dat was in orde volgens hem. Hij heeft enkele colega's gebeld en gaf enkele technische details door. Zijn colega's bevestigde dat het een groepsprobleem/storing is. De monteur vermoed dat er ergens in deze buurt (Hengelo, Overijssel) iets met de servers aan de hand is of dat er iets wordt omgezet. De monteur zei dat ik niks anders kon doen dan afwachten en is vertrokken. Nou wordt ik straks in de middag gebeld door een medewerker van ziggo die vraagt hoe het is verlopen met het bezoek van de monteur.

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10 18:39
Caelorum schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:42:
[...]

"Uitgezonderd van bestaande Alles-in-1 abonnees kan elke Ziggo abonnee gebruik maken van het Alles-in-1 actieaanbod".
Hij kan hier dus geen gebruik van maken ;)
Woeps, overheen gelezen :X Thanks voor je oplettendheid 8)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 05:19

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

UnExPeCtAbLe schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:39:
Na jaren Ziggo AIE Extra hebben gebruikt wilde ik graag wat goedkoper uit zijn. Ik heb al jaren een HD tv en geen HD decoder. Na wat zoekwerk op internet kwam ik erachter dat ik niet mijn huidige abonnement kon verlagen een HD decoder erbij kon 'regelen' en ben verder gaan kijken.Mijn eerste keuze was gevallen op KPN alles in een Standaard.

Het enige nadeel voor mij was het wegvallen van mijn Ziggo email adres, dus ik dacht, laat ik ze eens bellen.
De medewerker van de helpdesk kon mij vertellen dat voor bestaande abonnees er zeer binnenkort een aanbieding komt om ook een interactieve/hd decoder te kopen tegen een schappelijk prijs (tussen de 99 en 199 euro).
Binnen 2 tot 4 weken zou er een flyer in mijn brievenbus vallen met deze aanbieding. Ik wacht af, mocht ik binnen een maand of 2 nog niets hebben gehoord stap ik alsnog over naar KPN.
Als je wel HD wilt maar het interactieve kan je niet boeien (ik ben er zo eentje...) dan kun je natuurlijk ook een HD decoder op marktplaats scoren voor weinig denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-10 15:17

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

sebastius schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:50:
[...]

Als je wel HD wilt maar het interactieve kan je niet boeien (ik ben er zo eentje...) dan kun je natuurlijk ook een HD decoder op marktplaats scoren voor weinig denk ik zo.
voldoende te vinden inderdaad, velen die AiE neemt, maar geen HD decoder kan gebruiken, koopt hem vaak wel, maar zet hem te koop tegen een iets verhoogde meerprijs.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Volgende keer iets beter lezen voor je reageert ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-10 19:28

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

hm that is odd, waarom heb ik maar 40 mbit tot mijn beschikking van de 120 mbit >.>?
Heb me router en modem al 2 keer van de spanning gehaald en tot nog toe geen verbetering,
Ben overigens in postcode gebied 2531AA
anderen mensen die hetzelfde probleem hebben?

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

hardware-lover schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:08:
[...]

Volgende keer iets beter lezen voor je reageert ;)
Zo kan ik ze ook bakken... Maar goed, het lijkt me duidelijk dat de zoekfunctie er niet voor niets is (en zelfs die was eigenlijk niet nodig, met slechts een beetje omhoog scrollen).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-10 14:11

Nox

Noxiuz

Kabuto_Raiger schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:30:
hm that is odd, waarom heb ik maar 40 mbit tot mijn beschikking van de 120 mbit >.>?
Heb me router en modem al 2 keer van de spanning gehaald en tot nog toe geen verbetering,
Ben overigens in postcode gebied 2531AA
anderen mensen die hetzelfde probleem hebben?
Heb je toevallig AiE plus? :P

Hoe is je upload? Welk modem heb je?

Onze Arris had dit ook, is toen vervangen door een Ubee wifi modem in bridge modus :) Niks te klagen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
KillerBee schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:30:
[...]

Zo kan ik ze ook bakken... Maar goed, het lijkt me duidelijk dat de zoekfunctie er niet voor niets is (en zelfs die was eigenlijk niet nodig, met slechts een beetje omhoog scrollen).
Waar vind jij de snelheidsverhoging terug voor alles in een EXTRA vanaf eind maart / begin april?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

hardware-lover schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:54:
[...]

Waar vind jij de snelheidsverhoging terug voor alles in een EXTRA vanaf eind maart / begin april?
Die is er niet.

Afbeeldingslocatie: http://izit.org/sites/izit.org/files/u4/129156.jpeg

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Laatst online: 26-10 19:28

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

NoxiuZ schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:27:
[...]

Heb je toevallig AiE plus? :P

Hoe is je upload? Welk modem heb je?

Onze Arris had dit ook, is toen vervangen door een Ubee wifi modem in bridge modus :) Niks te klagen.
Ai1extra :)
WE hebben de eerste versie an de UBEE modems.

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik kan alleen vertellen dat het hier na een nieuwe UMU iets beter is geworden. Kan je de correctables/uncorrectables uitlezen?

Als er daar een paar honder K van in staan dan kan je dat even weerleggen bij een HD persoon. Een nieuwe UMU heeft wel iets geholpen maar uiteindelijk is het toch een nieuw modem geworden.

Laatst had mijn oom ook een brakke UMU, kreeg artifacts op de TV met module. Zonder UMU nergens last van. Moet even navragen of ze een nieuwe hebben opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

hardware-lover schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:54:
[...]

Zoals al gezegd en zoals ook terug te vinden op de FP: die is er niet, als je even de moeite had genomen om te zoeken, dan had je dit uren geleden al gevonden. Ik stop hiermee, want het wordt aardig triest zo...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:49
Of gewoon een typo van mijn kant. Ik bedoelde inderdaad plus :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
hjs schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:52:
Je kan ook bv www.opendns.com eens proberen ipv de ziggo dns server.
Als je het ubee wifi modem hebt kun je het daar niet instellen, moet je het in je internet-opties doen op je pc.
Heb het eerst even geprobeerd met Google DNS, maar downloads (met IE9) stoppen soms nog steeds halverwege. Soms gaan ze na een tijdje weer lopen maar soms ook niet. Erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-10 19:19
Na maanden probleemloos te hebben ge-internet, sinds een dag of 3 problemen met online gamen, zowel CoD als BF3 ( waar ik net een punkbuster probleem heb opgelost na 1 week niet kunnen spelen :( ).
Het lijkt op een beetje op rubber-banding ( google maar es ) maar dan extreem. Het beeld staat soms stil om vervolgens weer te gaan lopen. Gisteravond ziggo gebeld, zij raadden mij dat Ziggo de ubee ging omzetten naar router i.p.v. modem, daar ik op zolder bij de pc's ook een router gebruik ( E3000 ) Helaas hielp dat niet, en had de ubee ook geen wifi meer. Vanochtend heb ik 1 pc naar de woonkamer verhuist en met een andere kabel rechtstreeks naar de ubee. Dat ging tot mijn verbazing redelijk goed, snel gebeld naar Ziggo om de ubee weer om te zetten naar modem, en nog steeds redelijk kunnen gamen. Vervolgens de pc weer naar boven en toen met de kids erop uit. Helaas, vanavond weer een drama. Ik weer de pc naar de woonkamer slepen, rechtstreeks op de ubee aangesloten maar de problemen blijven. Ziggo weer gebeld, die sturen morgen een monteur. Het viel hun ook op dat de ping vrij hoog was. Daarnaast valt het mijzelf op dat de uitslagen bij speedtest.net behoorlijk fluctureren, per meeting schiet het omhoog en omlaag. Overigens, als je niet zou gamen dan denk ik dat je het niet eens opmerkt, gewoon internetten etc. gaat prima.
Jammer dat dit nu net in de voorjaarsvakantie valt :'(

Iemands anders ook momenteel problemen ( regio 2718 ) of zou dit aan die ubee liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021

Captain_Duck

domme eend

ik woon in Groningen en hier begint ook een storing, het is ergens na 1 uur uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:14
Hier in Bunde (bij Maastricht) ook even uitval van internet gehad (tussen 5.30 en 5.45). Eerste keer eigenlijk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1974
  • Laatst online: 02-10 13:33
@mdouble: als je het mij vraagt ligt het aan de Ubee. Ik hoop dat de monteur een extra meeneemt.
Als de monteur er niet uitkomt dan kun je eens bij wat buren informeren of ze ook problemen ondervinden. Misschien gaat het buiten de deur al mis. Dan zouden die buren natuurlijk ook vaak zwaar aan de verbinding moeten trekken want zoals je zelf al aangaf, had je niet gegamed dan had je het met 'normaal' internetten nooit gemerkt.

Hoop voor je dat 't gauw opgelost wordt.

@Kabuto_Raiger: vergeef me als dit dit te voor de hand liggend is maar die 40Mb die je haalt, is dat bedraad of draadloos?

Ik heb zelden problemen met m'n verbinding (Ai1 Extra). Over zes weken echter verhuizen en ik hoop dat dat probleemloos verloopt. Het is een nieuwbouwwoning en de postcodecheck geeft nog geen aansluiting aan. Het is echter wel Ziggo gebied. Iemand ervaring met zoiets? Iets waar ik op moet letten of alvast kan doen. Moet er niet aan denken om straks door een probleem een tijdje zonder internet of tv te zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Sebas1974 op 29-02-2012 10:33 ]

The Truth Is Our There ✨🛸✨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:37
het schijnt dat upc wellicht niet door gaat:

http://www.telegraaf.nl/d...daag_beursgang_aan__.html

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Zijn ook altijd maar geruchten geweest en het is ook nooit UPC geweest die de overname zou doen maar hun moeder bedrijf Liberty Global. Over Liberty Global ging ook nog het gerucht dat ze op dit moment helemaal geen geld hebben om Ziggo over te nemen omdat ze net al een andere kabelmaatschappij ik meen in Oostenrijk hebben overgenomen. Die geruchten kwamen waarschijnlijk meer van beursanalisten die vinden dat Liberty Global de meeste logische partij was voor een overname want het was een gerucht dat zo'n beetje om het jaar/half jaar terug kwam. Een beursgang sluit een overname ook niet helemaal uit natuurlijk, worden wel meer bedrijven weer van de beurs gehaald vanwege een overname maar het maakt het over het algemeen een stuk duurder en lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Net of Liberty Global cq. UPC überhaupt Ziggo had mogen overnemen in Nederland van de NMa 8)7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:37
alex3305 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:17:
Net of Liberty Global cq. UPC überhaupt Ziggo had mogen overnemen in Nederland van de NMa 8)7...
waaron niet? Keus blijft daarna gewoon kabel/adsl/glas.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 01:00
alex3305 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:17:
de NMa/Opta hebben al aangeven dat een mogelijke overname van Ziggo door Liberty Global geen bezwaren van hen zou opleveren. Wanneer Liberty Global Ziggo zal overnemen gebeurt er namelijk niets op het concurrentie vlak. Al was het maar omdat UPC en Ziggo geen concurrenten van elkaar zijn.
Ze hebben beide hun eigennetwerk in een anderdeel van Nederland liggen, je hoeft dan ook niet te verwachten dat de NMa/Opta aanvullende eisen gaat stellen m.b.t. het openstellen van hun netwerk voor andere partijen.

Zoals hierboven al is geschreven, Kabelinternet vindt haar concurrentie bij xDSL, Glasvezel en in de toekomst bij LTE..... Niet bij andere kabelmaatschapijen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Toch vind ik dat vreemd. Om even een voorbeeld aan te geven. Wij wonen in Oss, stad met zo'n 65.000 inwoners. Nu hebben wij de volgende opties qua triple-play:

ADSL2+, wat hier maximaal maar tot 10Mbit gaat. Snellere verbindingen zijn gewoonweg niet beschikbaar. Televisie via koper gaat het dus niet worden en moet er bijv. Digitenne worden afgesloten of nog een coax abonnement.

Glasvezel ligt hier gewoonweg niet en er zijn geen initiatieven voor. Je kunt het wel persoonlijk aan laten leggen voor een €10.000 exclusief abonnementskosten van rond de €100+ euro per maand. Hierbij heb je dan alleen internet en telefonie met een 10Mbit verbinding oid.

Coax blijft dus als laatste alternatief over. Hierover kunnen we in theorie 120Mbit halen, inclusief televisie en telefonie.

Nu ben ik dus niet de enigste die hier woont en ik geloof dat nog veel andere mensen dezelfde problemen zullen ervaren wanneer ze een triple-play willen of snel internet. Ik kan me dus ook bijna niet voorstellen dat de NMa en Opta toelaten dat er één groot kabelbedrijf komt welke voor veel mensen als enige goede, alternatief geld.

Overigens vind ik LTE/3G momenteel ook geen optie aangezien er gewoonweg belachelijke datalimieten worden geheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UnExPeCtAbLe schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:39:
De medewerker van de helpdesk kon mij vertellen dat voor bestaande abonnees er zeer binnenkort een aanbieding komt om ook een interactieve/hd decoder te kopen tegen een schappelijk prijs (tussen de 99 en 199 euro).
Iemand die meer info heeft?

Kan je er dan ook twee kopen en zowel boven als beneden op dezelfde aansluiting interactief kijken of werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
alex3305 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:33:
Toch vind ik dat vreemd. Om even een voorbeeld aan te geven. Wij wonen in Oss, stad met zo'n 65.000 inwoners. Nu hebben wij de volgende opties qua triple-play:

ADSL2+, wat hier maximaal maar tot 10Mbit gaat. Snellere verbindingen zijn gewoonweg niet beschikbaar. Televisie via koper gaat het dus niet worden en moet er bijv. Digitenne worden afgesloten of nog een coax abonnement.

Glasvezel ligt hier gewoonweg niet en er zijn geen initiatieven voor. Je kunt het wel persoonlijk aan laten leggen voor een €10.000 exclusief abonnementskosten van rond de €100+ euro per maand. Hierbij heb je dan alleen internet en telefonie met een 10Mbit verbinding oid.

Coax blijft dus als laatste alternatief over. Hierover kunnen we in theorie 120Mbit halen, inclusief televisie en telefonie.

Nu ben ik dus niet de enigste die hier woont en ik geloof dat nog veel andere mensen dezelfde problemen zullen ervaren wanneer ze een triple-play willen of snel internet. Ik kan me dus ook bijna niet voorstellen dat de NMa en Opta toelaten dat er één groot kabelbedrijf komt welke voor veel mensen als enige goede, alternatief geld.

Overigens vind ik LTE/3G momenteel ook geen optie aangezien er gewoonweg belachelijke datalimieten worden geheven.
Jij koppelt nu een aantal dingen aan elkaar die je niet mag koppelen, namelijk productpropositie en concurrentie, deze twee mag je niet samenvoegen en zeggen dat omdat Ziggo de enige partij is die 120Mbit internet aanbied in jou regio er daarom geen concurrentie is.

Het feit dat jij kan kiezen tussen nu xDSL en Kabel maakt direct duidelijk dat je keuze (dus concurrentie) hebt. Dat xDSL +/- 8 a max 40Mbit levert doet er voor de concurrentie bepaling niet toe.

Daarbij is het een redelijke verwachting dat Glasvezel in de toekomst in Oss wel beschikbaar komt tegen voorwaarden die voordeliger zijn dan die jij benoemt.

Ik weet niet precies waar je in Oss woont, maar ik zit helemaal in Noord-Nederland, in een dorp met +/- 10.000 inwoners en hier is xDSL gewoon leverbaar met een snelheid van 40Mbit, teven behoort TV en Bellen via xDSL gewoon tot de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Je hebt gelijk dat je die zaken inderdaad niet mag vergelijken. Echter wil ik ermee aantonen dat vergelijkbare concurrentie niet altijd leverbaar is. Hier is namelijk maar een kleine 10Mbit beschikbaar met ADSL2, VDSL2 wordt gewoonweg niet geleverd. Dat komt omdat wij voor zover ik weet maar één wijkcentrale hebben. Deze staat weliswaar in het centrum, maar daar wonen wij net te ver vanaf.

Voor glasvezel ben ik gewoon bang dat er momenteel en voorlopig (één a twee jaar) geen animo zal komen om deze door heel Oss aan te leggen. Een aantal bedrijventerreinen zijn echter wel al aangesloten, maar deze hebben ook niet de snelheden welke consumentenverbindingen ooit halen.

Overigens snap ik jouw punt wel, echter wil ik er alleen maar mee aangeven dat in ieder geval in mijn geval, en een aantal vergelijkbare gevallen er eigenlijk geen gelijke concurrentie is met betrekking tot de kabel. Dit vind ik soms wel jammer, alhoewel Ziggo ook de duurste niet is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Laatst online: 24-10 19:19
Inmiddels is de monteur langsgeweest; hij vertelde mij dat er afgelopen weekend een server defect is geraakt
en men dacht de storing verholpen te hebben. Echter voordat hij bij mij langs ging zag hij ook dat de pingresultaten enorm fluctueerden, wat mijn haperingen kan verklaren met gamen. Hij ging dit melden aan de netwerkgroep zodat men er nog is een keer naar gaat kijken. Ik kan alleen maar afwachten. Ben benieuwd hoe lang dit duurt. Kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die gamed en hier last van heeft. ( regio 2718)
Voor gewoon internetten merk ik niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-10 20:46
Helaas volgens de ziggo site zou bij mijn postcode 2565 (signaal probleem) op gelost moeten zijn,maar zelfs na ubee modem gereset te hebben blijkt dat nog niet het geval. Zal wel weer even duren eer alles weer werkt online gamen en sommige sites worden gewoon niet geopend op alle apparaten. Zelfs tests zoals speedtest en pingtest zijn zo goed als niet uit te voeren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 20:00
Vandaag is alles super traag met Ziggo (normaal werkt het als een trein). Regio Kerkrade, maar het is echt niet vooruit te branden.

Is er een bepaalde site om te kijken of er storingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

Kijk hier eens:
https://www.ziggo.nl/#help/storingen/

Verder is het hier vandaag ook niet al te snel (8043XL). Wel qua downloaden, maar er zit echt veel lag op de lijn. Erg irritant :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is hij ook wat trager dan normaal (Friesland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 19:57
Storing telefonie :( kan 1- 10 uren duren de storing 8)7

Mobiel abo is sinds vandaag afgelopen, dus niet bereikbaar :+

[ Voor 4% gewijzigd door Cyclonic op 01-03-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Silent Thunder schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:49:
Vandaag is alles super traag met Ziggo (normaal werkt het als een trein). Regio Kerkrade, maar het is echt niet vooruit te branden.

Is er een bepaalde site om te kijken of er storingen zijn?
Om hier nog even op terug te komen; ik heb het 1 en ander uitgezocht en het blijkt alleen ontiegelijk traag te zijn als ik via het WIFI internet. Getest op meerdere systemen. Hang ik bijvoorbeeld de laptop rechtstreeks aan de LAN-kabel dan is er geen probleem en werkt alles prima.

Ik gebruik een Cisco router van Ziggo (nog niet zo lang geleden gekregen); en voorheen was WLAN nooit een probleem. Ik zit in de woonkamer, pal naast de router en heb ook vol bereik; dus daar ligt het niet aan.

Echter sinds gisteren is bijna niet te werken via het draadloze netwerk. De router uiteraard al een paar keer aan -en uit gezet; zonder resultaat. Ik heb verder ook niets veranderd in de routerconfig.

Waar kan dit op duiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-10 22:06

TFHfony

Professional Weirdo

Bijvoorbeeld een buurman die ook een draadloze router heeft aangeschaft en vrolijk op dezelfde of nabij liggende frequentie zit bijvoorbeeld. Heb je al eens met een scan programma gekeken wat er aan netwerken in de buurt zit? Zowel bij waar jij met je laptop zit als waar je draadloze router staat?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
TFHfony schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:33:
[...]

Bijvoorbeeld een buurman die ook een draadloze router heeft aangeschaft en vrolijk op dezelfde of nabij liggende frequentie zit bijvoorbeeld. Heb je al eens met een scan programma gekeken wat er aan netwerken in de buurt zit? Zowel bij waar jij met je laptop zit als waar je draadloze router staat?
Nou ja, om daarop in te haken: ik heb mijn wifi beveiliging op mac address gezet.. dus ik ga er ff vanuit dat niemand meelift op mijn snelheid in de zin van, dat ze erop inloggen.

Dat frequenties in de weg zitten heb ik nog nooit gehoord; zou wel een kwalijke zaak zijn. Beetje raar als mensen elkaar gewoon in de weg zitten op die manier. Maar goed, wil het wel es nakijken: welk programma raadt je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Als je een Android telefoon hebt kun je WifiAnalyzer gebruiken. Maar TFHfony heeft wel gelijk; routers die op hetzelfde kanaal zitten kunnen elkaar ernstig in de weg zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik heb de analyser gebruikt met onderstaand resultaat.
Ik ben blauw:

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/hky3xxcrl/Hhhhh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/dskzdw5wr/image.jpg

Hoe verhoudt zich dit tot elkaar?

[ Voor 16% gewijzigd door Silent Thunder op 01-03-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:04
Bullet NL schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:46:
[...]

Jij koppelt nu een aantal dingen aan elkaar die je niet mag koppelen, namelijk productpropositie en concurrentie, deze twee mag je niet samenvoegen en zeggen dat omdat Ziggo de enige partij is die 120Mbit internet aanbied in jou regio er daarom geen concurrentie is.

Het feit dat jij kan kiezen tussen nu xDSL en Kabel maakt direct duidelijk dat je keuze (dus concurrentie) hebt. Dat xDSL +/- 8 a max 40Mbit levert doet er voor de concurrentie bepaling niet toe.

Daarbij is het een redelijke verwachting dat Glasvezel in de toekomst in Oss wel beschikbaar komt tegen voorwaarden die voordeliger zijn dan die jij benoemt.

Ik weet niet precies waar je in Oss woont, maar ik zit helemaal in Noord-Nederland, in een dorp met +/- 10.000 inwoners en hier is xDSL gewoon leverbaar met een snelheid van 40Mbit, teven behoort TV en Bellen via xDSL gewoon tot de mogelijkheden.
Ja maar toch heeft die IMO wel een punt, want bij xDSL heb je alternatieve aanbieders over dat medium, vanwege het verplicht open laten zetten van kopernetwerk van KPN.
Bij Coax niet, daarom moet die naar mijn mening ook open worden gegooid tegen vergoeding of Ziggo nou wel of niet wordt overgenomen door UPC. Meten met 2 maten, des te teleurstellender dat de NmA eerder tot de conclusie kwam dat dat niet nodig was. Verbaas me er nog over dat KPN daar tegen niet in beroep is gegaan vziw.

De markt schuift naar mekaar toe, beiden begeven mekaar met de TripplePlay pakketten in hun oude omgevingen (Coax voor TV & radio, koper voor telefonie & internet).

Nu concurreren beide kabelboeren ook niet met mekaar, omdat ze niet in mekaars gebied kunnen aanbieden. In dat oogpunt, zou het inderdaad ook niks uitmaken of er 1, 2 of 100 aanbieders zijn. Dat is natuurlijk wel met een hele gekleurde bril bekeken vanuit de Nma.

Om die reden dat ik vind dat belangrijke landelijke infrastructuur dmv stichtingen in overheidshanden moet blijven met eventuele exploitatierechten uit te besteden. Denk hierbij aan gas, stroom, spoor. Bij de wegen bijv. wordt het toch ook niet uitbesteed, waarom bij het spoor dan wel.

Goed, ik had afgelopen Zaterdagnacht iets leuks, zit ik in een Pokertoernooi, 3 spelers over waarvan ik chipleader was, ligt internet er opeens uit. Wifi werkte nog wel vreemd genoeg, geen storingen of werkzaamheden bekend. Restart van Ubee was helaas te laat voor hervatten van verbinding, daaaaag 800 USD... Jammer dat je geen SLA's kan opstellen voor consumenten, want ZZP'ers kunnen op deze manier ook inkomsten mislopen. Hebben meer mensen ervaringen hiermee, want ik Poker best wel regelmatig in betaalde toernooien online, anders neem ik er als backup wel een xDSL lijntje bij of zo, en een router die 2 WANlijnen aan kan.

Afgelopen Donderdag werkte 1 van mijn smartcards opeens niet meer.
Bij thuiskomst na werk HD gebelt, men kon hem niet eens vinden in hun systeem, ik kon hem wel zien via "mijn ziggo".
Gelukkig kon iemand met meer rechten deze wel handmatig toevoegen, omdat ze in een ander systeem wel degelijk konden zien dat deze was gelinkt/geactiveerd op mijn account.

30 min later was de kaart weer geactiveerd, met als nadeel dat alle bonuspakketten niet meer werkten.
Mooie van deze 2de kaart was n.l. dat deze vanaf dag 1 in een 8485 alle betaalde pakketten had, maar dan ook alles. Hoe het kan, geen idee, maar wellicht dat dit de reden was dat deze opeens niet meer werkte terwijl mijn 1ste primaire kaart wel werkte. 2de kaart gewoon destijds in de winkel gekocht, toch 7 maanden van alle betaalde pakketten mogen genieten voor nop, jammer blijft het wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Yippie op 01-03-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Mijn snelheid is vandaag een beetje ingekakt van rond de 90Mbit meestal naar nu 30Mbit. Hoe pomp ik dat weer omhoog? Routertje rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-10 21:18
VorteXLP schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:38:
Mijn snelheid is vandaag een beetje ingekakt van rond de 90Mbit meestal naar nu 30Mbit. Hoe pomp ik dat weer omhoog? Routertje rebooten?
Even je modem kort van de stroom halen, en terug erop, wil vaak wel werken ja. Hier hangt de boel aan een tijdklok ondertussen, zodat ik niet zelf elke 24 uur heen en weer hoef te lopen.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
AndriesLouw schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:06:
[...]

Even je modem kort van de stroom halen, en terug erop, wil vaak wel werken ja. Hier hangt de boel aan een tijdklok ondertussen, zodat ik niet zelf elke 24 uur heen en weer hoef te lopen.
Normaal gesproken zou het niet hoeven om je router elke 24 uur te resetten, indien je dit toch moet doen zou ik eens contact opnemen met Ziggo. Misschien dat de signaalwaardes te laag zijn waardoor je modem het niet optimaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Silent Thunder schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:52:
Ik heb de analyser gebruikt met onderstaand resultaat.
Ik ben blauw:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hoe verhoudt zich dit tot elkaar?
Dat verhoudt zich prima, geen overlap en een lekker rustige ether bij jou in de buurt (als in: weinig andere netwerken). Dat kan het dus niet zijn...

Maarrrrrrr, dat lost jouw probleem niet op. Had je het modem/router al eens naar de fabrieksinstellingen gezet?
Mocht dat niet helpen, dan zou ik contact op gaan nemen met de helpdesk en een modemswap aanvragen. Ik weet niet of je actief bent op twitter, maar heb zelf goede ervaringen met @ZiggoWebcare.

[ Voor 13% gewijzigd door Hmmbob op 02-03-2012 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Zijn er hier mensen die wat licht kunnen schijnen op het zeer vage Ubee modem wat ik heb gehad?

Alles werkt prima in principe, echter zijn er met name dingen gerelateerd aan de interne lansnelheid en functionaliteit waar ik geen donder van snap.

T' is ten eerste verdomd moeilijk om gewoon kant en klare, glasheldere specs van dat Ubee ding te krijgen. T lijkt wel alsof er tig variaties van bestaan. Ik heb m' een maand geleden gehad, gewoon met goed functionerende Wifi. Daarnaast heeft ie een stuk of 5 lanpoortjes, waar ik dus ook gebruik van maak.

M'n hoofd PC maakt netjes verbinding op 1000mbit. Een secundaire pc een tijdje terug maakte ook verbinding op 1000mbit. Echter bij filetransfers tussen die twee bleef de snelheid toch echt steken (FTP of via shares) op maar 8-9mb/sec. Wat weer 100mbit snelheden zijn. Allerlei dingen geprobeerd in de settings van de kaarten (jumboframes etc) maar dat mocht niet baten.

Recentelijk maar weer eens een andere 2de pc willen aansluiten, maar nu krijgt géén van de andere poortjes behalve die waar m'n main pc op zit een IP. Ik kan dus maar één pc tegelijk aan het modem koppelen via de lan lijkt wel. Heeft dit iets te maken met de vage "van je modem een router maken" verhalen? En wat is dat precies, want ik heb allerlei modems gehad m'n hele leven lang en die doen het prima als routertje effectief.

Of snap ik iets niet goed?

edit : kort samengevat - is dat ding nou gbit capable en kan ik alle lanpoortjes gewoon gebruiken ?

[ Voor 3% gewijzigd door majic op 02-03-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Het zijn goedkope modems met router functionaliteit, geschikt voor Jan met de Pet die een beetje internet.
Maar als je meer wil moet je dat modem in bridge mode laten zetten en een echte router gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo goedkoop zijn ze niet, maar dan nog zou het ding goed moeten werken. Heb er al een aantal geinstalleerd en nergens problemen. Misschien dat powerusers tegen beperkingen oplopen, maar hierboven lees ik niets bijzonders wat gebruik betreft.
majic schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:53:
Ik kan dus maar één pc tegelijk aan het modem koppelen via de lan lijkt wel. Heeft dit iets te maken met de vage "van je modem een router maken" verhalen? En wat is dat precies, want ik heb allerlei modems gehad m'n hele leven lang en die doen het prima als routertje effectief.
Je kan gewoon meerdere pc's aansluiten. Het van je modem een router maken verhaal is niet nodig. Als je het ding voor het eerst aansluit is het gewoon een router. Je kan er wel een bridge modem van maken, maar dat hoeft in jouw situatie niet (je moet dan je eigen router kopen).
Out of the box zou je geen problemen moeten hebben. Desnoods kan je het ding resetten naar fabriekswaarden.
edit : kort samengevat - is dat ding nou gbit capable en kan ik alle lanpoortjes gewoon gebruiken ?
Er zitten vier lanpoorten op, en ja die kan je alle vier gebruiken.
En ja, het ding doet gigabit. Gigabit snelheden haal je echter alleen als de hele keten van begin tot eind gigabit is. Jij zegt dat je pc's gigabit capable zijn, dat zou dan het probleem niet mogen zijn.
Als ik jou was zou ik eens naar de bekabeling kijken. Test het desnoods eens met beide pc's naast het modem met 2 korte goede utp kabeltjes.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 02-03-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
hjs schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:00:
Het zijn goedkope modems met router functionaliteit, geschikt voor Jan met de Pet die een beetje internet.
Maar als je meer wil moet je dat modem in bridge mode laten zetten en een echte router gebruiken.
Achter mijn modemrouter zit meteen een Time Capsule die dat best goed overneemt, al heb ik nooit bridge-modus aangezet (weet ook niet of en hoe dat kan bij de Ubee modemrouter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:45

Multensor

wtf

great.. al 2 weken slecht signaal (kan geen digitale tv kijken momenteel)en al 2 keer gebeld en dan is de agenda tool kapot om een afspraak in te plannen. "We bellen nu binnen 24 uur terug"... NOT!. Zo meteen maar weer eens flink zeiken aan de telefoon. Kijken wat er uit gaat komen

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
VorteXLP schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:40:
[...]

Achter mijn modemrouter zit meteen een Time Capsule die dat best goed overneemt, al heb ik nooit bridge-modus aangezet (weet ook niet of en hoe dat kan bij de Ubee modemrouter).
Hier ook nooit aangezet of aan laten zetten. Gewoon een andere router of switch erachter plakken, DHCP daarop uitzetten en gaan :).

De Ubee anticipeert hier goed op naar mijn idee en hier werkt ook alles perfect eigenlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat je de nieuwe snelheid krijgt, als je je abonnement via de 'Mijn Ziggo' pagina hebt gewijzigd van Alles-in-1-Plus naar Extra? Het lijkt mij dat het elektronisch vrij snel gaat, aangezien je modem alleen een nieuw profiel moet binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-10 22:02
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:40:
Weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat je de nieuwe snelheid krijgt, als je je abonnement via de 'Mijn Ziggo' pagina hebt gewijzigd van Alles-in-1-Plus naar Extra? Het lijkt mij dat het elektronisch vrij snel gaat, aangezien je modem alleen een nieuw profiel moet binnenhalen?
Dit is binnen een paar uur. Even modem uitzetten en aan en dan heb je nieuwe snelheid. Ik was toen van basis naar plus gegaan binnen paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het vandaag rond 3 uur aangevraagd..Ik moet zo toch nog even weg, dus dat word vanavond hopelijk van dit hoge snelheid genieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ben benieuwd wat je haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 16:23
Kan iemand voor mij naar zijn cisco modem EPC3925 telnetten naar poort 500? Graag iemand met VPN server achter zijn modem. want ik kan namelijk sinds een week geen vpn opzetten naar huus... Zelfs in DMZ modus lukt het mij niet om verbinding te maken!
Klantenservice zegt dat zij geen poort 500 blokkeren...

[ Voor 11% gewijzigd door HoaHong op 02-03-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-10 13:14

tweakraiser

I have such sites to show you

Meer mensen geen internet omgeving den haag

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

tweakraiser schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:28:
Meer mensen geen internet omgeving den haag
Wel internet maar de afgelopen week heb ik wel last van een onstabiel netwerk, ik heb 2x modem moeten resetten omdat ik nog maar 0,3MB down haalde (ping en upload waren nog wel normaal) en 1x was internet helemaal uitgevallen (een paar minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-10 13:14

tweakraiser

I have such sites to show you

En weer terug online... Storing zo af en toe moet kunnen :|

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Laatst online: 15-07-2024
Om een beetje tegenwicht te bieden aan alle negatieve verhalen post ik maar eens een positieve ervaring met Ziggo. Vandaag zijn mijn ouders verhuist, in het oude huis overnamepunt, versterker en router los geschroefd en in het nieuwe huis alles weer geïnstalleerd. Het werkte meteen. Het strippen van de coax-kabel (van buiten) was nog het lastigste.

Het enigste negatieve wat ik kan zeggen over de rol van Ziggo is dat ze mijn ouders een brief met een activatiecode hadden gestuurd. Omdat de modem al geactiveerd was heb ik die code niet hoeven te gebruiken.

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nu een aantal uur geleden dat ik mijn Abbonement heb gewijzigd, maar nog steeds geen nieuwe snelheid. Heb het modem al een keer gereset, maar dat haalde niks uit. Waarschijnlijk hebben ze langer de tijd nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Vreemd, want bij mij ging het echt binnen een paar uur. En volgens de zoekfunctie hier op het forum bij andere ook binnen paar uur. Heb je een bevestiging gekregen op je ziggo mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb een bevestigingsmail gekregen. Met het gedoe over die brief enzo weet je wel....Dus ik verwacht dat het binnen nu en een paar uur toch moet gebeuren...Zouden ze dit soort dingen ook in het weekend afhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ik had het zelf ook in het weekend omgezet. Anders morgen even een belletje naar klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-10 21:18
Bullet NL schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:53:
[...]

Normaal gesproken zou het niet hoeven om je router elke 24 uur te resetten, indien je dit toch moet doen zou ik eens contact opnemen met Ziggo. Misschien dat de signaalwaardes te laag zijn waardoor je modem het niet optimaal doet.
De signaalwaardes lijken prima te zijn; downstream tussen 13.1 en 16.0 dBmV, SNR tussen 42.5 en 43.7, upstream 40 dBmV. Enkel de downstream zou dan aan de hoge kant zijn, omdat die tussen de -15 en 15 dBmV hoort. Het vreemde is ook dat de problemen zich pas na een anderhalve dag voordoen, en zich laten merken door het inzakken van de snelheid. Door elke nacht de modem 1 minuut zonder stroom te zetten draait alles nu al maanden stabiel, leek mij een goedkope oplossing. Correctables staat meestal zo rond de 300, en blijft daar ook.

Nu wil ik Ziggo wel bellen, maar ik verwacht dat ze hun tijd daar beter kunnen besteden.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:55:
Ja, ik heb een bevestigingsmail gekregen. Met het gedoe over die brief enzo weet je wel....Dus ik verwacht dat het binnen nu en een paar uur toch moet gebeuren...Zouden ze dit soort dingen ook in het weekend afhandelen?
Heb je wellicht een oud modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Multensor schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:54:
Zo meteen maar weer eens flink zeiken aan de telefoon. Kijken wat er uit gaat komen
Hou in je achterhoofd dat je met stroop vliegen vangt, en dat "zeiken" vaak averechts werkt.
Een medewerker aan de helpdesk zal niet per opzet de agendatool saboteren.

* FreshMaker zit voor zijn werk dagelijks aan de telefoon, en "zeikende" gesprekspartners die alleen maar naar hun eigen doel blijven kijken krijgen uiteindelijk minder, of pas later iets voor elkaar dan iemand die gewoon het normale stappenplan volgt.

De vragenscripts die een HD medewerker doorloopt zijn er niet om de klant te pesten, maar om zo snel mogelijk naar een resultaat te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij de Plus pakket een Ubee Modem ontvangen, ik heb dat sinds 2010 dus ik ga ervan uit dat het Ubee modem geschikt is voor het Extra pakket.

Het hierbij om het 'Ubee EVM3200' Modem, ik heb hem toenet nog even opnieuw aangezet maar nog steeds geen verandering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik hoor dat meerdere mensen hier binnen een aantal uur hun nieuwe snelheid kregen, vind ik dat ze wel eens mogen opschieten bij Ziggo. Heb de wijziging gistermiddag om 3 uur doorgegeven, en heb tot nu toe nog steeds geen nieuwe snelheid, heb de Modem al meerdere malen gereset.

Het gaat hierbij om het Ubee EVM3200 Modem die ik kreeg bij het Alles-in-1 Plus pakket dat ik sinds 2010 heb, dus ik verwacht wel dat het Modem ook geschikt is voor het 120Mbit pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:21
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:07:
Als ik hoor dat meerdere mensen hier binnen een aantal uur hun nieuwe snelheid kregen, vind ik dat ze wel eens mogen opschieten bij Ziggo. Heb de wijziging gistermiddag om 3 uur doorgegeven, en heb tot nu toe nog steeds geen nieuwe snelheid, heb de Modem al meerdere malen gereset.

Het gaat hierbij om het Ubee EVM3200 Modem die ik kreeg bij het Alles-in-1 Plus pakket dat ik sinds 2010 heb, dus ik verwacht wel dat het Modem ook geschikt is voor het 120Mbit pakket.
En als je de snelheid test via een rechtstreekse verbinding op het modem? Kan natuurlijk zijn dat je router 120mbit niet kan routeren. Geen idee of je dat nu ook zo test maar zo kun je in ieder geval zien welke snelheid je vanuit Ziggo geleverd krijgt. Klopt dat niet bellen/twitteren/facebooken dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Laatst online: 20-10 19:38
Ik maak momenteel gebruik van telfort. Ik wil overstappen naar ziggo. Maar op mijn telfort zyxel modem gebruik ik budget phone voor telefonie. Dit heb ik ingesteld in het zyxel modem. Kan dit ook in het ziggo modem?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10 18:21

TNJ

Frugalite

Slechtste persoonlijke ervaring met Ziggo: al sinds woensdag storing telefonie in Heerlen e.o. , terwijl er op de Cisco 'modem' een oranje ledje brandt bij de upstream (us). Er zijn wel eens storingen geweest van een dag/nacht, maar nog nooit zo lang in de tijd dat ik Ziggo / @Home heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:29

Yucko

One clown to rule them all !

Ik lees meerder mensen over een storing in het telefonie gedeelte, maar hier (6114) gelukkig geen last van (alleen van mensen die bellen zonder nummerweergave :P)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
VivaAtloni schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:09:
Ik maak momenteel gebruik van telfort. Ik wil overstappen naar ziggo. Maar op mijn telfort zyxel modem gebruik ik budget phone voor telefonie. Dit heb ik ingesteld in het zyxel modem. Kan dit ook in het ziggo modem?
Wat zijn je plannen? Wil je alleen gebruik maken van Ziggo Internet? Op dat moment dat jij via een VOIP box gebruik maken van Budget Phone kan dit ook via Ziggo. Misschien zelfs met je huidige Zycel modem/router, afhankelijk van het gegeven alsof hij een WAN poort heeft. (hangt van het type af)

Indien je nu bijvoorbeeld ook TV kijkt via Ziggo (TV Basis) kan het lonen om een alles in 1 pakket van Ziggo aan te schaffen. Hierbij kan jij al je belminuten (behalve betaalnummers) afkopen voor 10 euro.

Voor een Alles is 1 pakket ben je goedkoper uit dan voor een los TV pakket en Internet pakket van Ziggo, icm bellen...

Nogmaals, veel hangt af van wat je plannen zijn, maar ja.... de Ziggo verbinding is geschikt voor VOIP (steker, ziggo gebruikt zelf ook VOIP voor hun telefoniediensten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
AndriesLouw schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:46:
[...]

De signaalwaardes lijken prima te zijn; downstream tussen 13.1 en 16.0 dBmV, SNR tussen 42.5 en 43.7, upstream 40 dBmV. Enkel de downstream zou dan aan de hoge kant zijn, omdat die tussen de -15 en 15 dBmV hoort. Het vreemde is ook dat de problemen zich pas na een anderhalve dag voordoen, en zich laten merken door het inzakken van de snelheid. Door elke nacht de modem 1 minuut zonder stroom te zetten draait alles nu al maanden stabiel, leek mij een goedkope oplossing. Correctables staat meestal zo rond de 300, en blijft daar ook.

Nu wil ik Ziggo wel bellen, maar ik verwacht dat ze hun tijd daar beter kunnen besteden.
Het is niet normaal dat je modem zovaak rest, inderdaad dat een enkele downstream aan de hoge kant is, dit "kan" problemen geven (hoeft niet) Ik zou contact op nemen met een webcare medewerker (bijvoorbeeld op het Ziggo-gebruikers.nl forum. Misschien kan je een ander modem krijgen om te kijken als je problemen dan opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:21
TNJ schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:11:
Slechtste persoonlijke ervaring met Ziggo: al sinds woensdag storing telefonie in Heerlen e.o. , terwijl er op de Cisco 'modem' een oranje ledje brandt bij de upstream (us). Er zijn wel eens storingen geweest van een dag/nacht, maar nog nooit zo lang in de tijd dat ik Ziggo / @Home heb.
US móet oranje zijn. Groen zou betekenen dat je upstream aan channel bonding doet en daar doet Ziggo niet aan. Zolang US niet knippert is er echt niets aan de hand. Knippert TEL1 wel? Doet hij dat wel als je bellen? Blijft hij (TEL1) ook stabiel als je gaat bellen ander toestel proberen. Werkt het dan nog niet? Bellen maar, kan zijn dat je telefonie-poort stuk is.
Bullet NL schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:21:
[...]

Nogmaals, veel hangt af van wat je plannen zijn, maar ja.... de Ziggo verbinding is geschikt voor VOIP (steker, ziggo gebruikt zelf ook VOIP voor hun telefoniediensten)
Hoewel dat natuurlijk klopt maakt men bij Ziggo gebruik van PacketCable voor het telefonie (VOIP) gedeelte. Nou heb ik bij vrienden al eens lopen klussen maar dat krijg je via de telefonie-poorten niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:40:
Binnen 24 uur hadden wij de nieuwe snelheid, dus niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10 18:21

TNJ

Frugalite

Tha_T schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:41:
[...]

US móet oranje zijn. Groen zou betekenen dat je upstream aan channel bonding doet en daar doet Ziggo niet aan. Zolang US niet knippert is er echt niets aan de hand.
Thx, weer wat geleerd over de Cisco. :)
Tha_T schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:41:
1: Knippert TEL1 wel?

2: Doet hij dat wel als je bellen?

3: Blijft hij (TEL1) ook stabiel als je gaat bellen ander toestel proberen.

4: Werkt het dan nog niet? Bellen maar, kan zijn dat je telefonie-poort stuk is.
1: Nee, na het knipperen dat volgde op een reset, blijft Tel1 aan.

2: Nee, als ik een poging deed blijft het Tel1 LED branden, zonder te knipperen.

3: Idem.

4: Done! Monteur komt volgende week langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Laatst online: 20-10 19:38
[...]

Wat zijn je plannen? Wil je alleen gebruik maken van Ziggo Internet? Op dat moment dat jij via een VOIP box gebruik maken van Budget Phone kan dit ook via Ziggo. Misschien zelfs met je huidige Zycel modem/router, afhankelijk van het gegeven alsof hij een WAN poort heeft. (hangt van het type af)

Indien je nu bijvoorbeeld ook TV kijkt via Ziggo (TV Basis) kan het lonen om een alles in 1 pakket van Ziggo aan te schaffen. Hierbij kan jij al je belminuten (behalve betaalnummers) afkopen voor 10 euro.

Voor een Alles is 1 pakket ben je goedkoper uit dan voor een los TV pakket en Internet pakket van Ziggo, icm bellen...

ik wil alleen ziggo internet. Ik wil dan de sip van budgetphone in het ziggo modem invoeren. En de telefoon rechtstreeks aansluiten op ziggo modem. Kan dit?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
VivaAtloni schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:01:
[...]

ik wil alleen ziggo internet. Ik wil dan de sip van budgetphone in het ziggo modem invoeren. En de telefoon rechtstreeks aansluiten op ziggo modem. Kan dit?
Nee dat kan niet. Je kan in Ziggo modems niks instellen met betrekking tot telefonie.

[ Voor 4% gewijzigd door ADDG op 03-03-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndriesLouw schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:46:
[...]

De DSpower moet tussen de -5 en de 5 zitten. 13 Tot 16 is echt veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Op welke pagina/port kun je de ziggo modem waardes terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben pasgeleden de nieuwe modem ontvangen en ik heb hem vanavond geïnstalleerd. Het lijkt allemaal net iets vlotter te werken dan voorheen, al zal me dat een worst wezen. Het internet was eerder erg onbetrouwbaar en ik hoop dat dat nu opgelost is. Het begon al goed met een fout in de instructies waardoor niet te activeren viel, maar gelukkig kon ik daar met wat improvisatie omheen werken. Ik vind dat wel slordig, want mensen als mijn ouders waren daar gegarandeerd op vastgelopen en zo onhandig is met name mijn vader niet.

Zijn er, naast het veranderen van het standaardwachtwoord, TKIP + EAS en _nomap nog andere instellingen waar ik echt even aan moet denken?

Aangezien de overige communicatie via de huisbaas gaat; weet iemand waarom er een nieuwe modem opgestuurd is? Heeft dat met IPv6 te maken of met iets anders?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Weet niet welk modem je eerst had en welke je nu gekregen had, maar kan vanalles zijn: klachten over je verbinding die wijzen naar problemen met je modem, een oud eurodocsis 2.0 modem, etc.
Overigens schakel je TKIP liefst uit als dat kan, AES is "the way to go".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op zondag 04 maart 2012 @ 10:11:
Weet niet welk modem je eerst had en welke je nu gekregen had, maar kan vanalles zijn: klachten over je verbinding die wijzen naar problemen met je modem, een oud eurodocsis 2.0 modem, etc.
Ik had een oude modem met een losse router, nu zo'n twee in één, model 2. Geen klachten (richting Ziggo i.i.g.) en we hebben er verder ook niet om gevraagd.

Edit: holy crap, down speeds van bijna twee keer wat het was :X Dat is fijn :Y

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Ter correctie: het is niet nodig om een alles-in-1 pakket te nemen indien je een volopbellen module erbij wilt, dit kan ook als je alleen telefoon+kabeltv afneemt bij Ziggo.

Als vraagsteller Budgetphone gebruikt voor inkomend en uitgaand telefoonverkeer is een telefonie abo bij Ziggo natuurlijk overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SAWYER schreef op zondag 04 maart 2012 @ 02:16:
Op welke pagina/port kun je de ziggo modem waardes terug vinden?
Dat is afhankelijk van je modem. Welk modem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Weet er iemand toevallig of het mogelijk is om je IP te laten veranderen? Ik heb vrienden gemaakt op het internet die ik niet als vriend wil hebben om het zo maar even te zeggen :) Ik krijg gezellige DDOS aanvaltjes af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 13:09
Chubz schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:01:
Weet er iemand toevallig of het mogelijk is om je IP te laten veranderen? Ik heb vrienden gemaakt op het internet die ik niet als vriend wil hebben om het zo maar even te zeggen :) Ik krijg gezellige DDOS aanvaltjes af en toe.
Je modem een nachtje (of langer) uit laten staan?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-10 23:05

HaTe

haat niet

Modem en router resetten wil ook wel eens helpen. (lees: een paar seconden uit het stopcontact)

[ Voor 31% gewijzigd door HaTe op 04-03-2012 15:20 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 13:09
HaTe schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:20:
Modem en router resetten wil ook wel eens helpen. (lees: een paar seconden uit het stopcontact)
Nou, hier werkt dat (gelukkig!) niet. Het punt is dat zo'n IP adres een bepaalde leasetijd heeft.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05

koboy

Heb een idee voor een icon

VivaAtloni schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:01:
[...]
Nee, Ziggo blokkeert in het modem allerlei instellingen waaronder die voor Telefonie. Telfort was hierin inderdaad een stuk vriendelijker.
Niet dat dit je hoeft tegen te houden om via SIP te bellen: gewoon een ATA tussen je telefoon en het modem koppelen (bijvoorbeeld een Grandstream Handytone 502 of 503) kost je een euro of 50 a 60.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-10 23:05

HaTe

haat niet

posttoast schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:24:
[...]

Nou, hier werkt dat (gelukkig!) niet. Het punt is dat zo'n IP adres een bepaalde leasetijd heeft.
Kan ook toeval zijn dan. Ik was vorige week bezig met dd-wrt op de router te zetten en heb meerdere malen de router opnieuw moeten opstarten. Heb in die tijd wel 3 verschillende IP's gekregen.

Ik had het wel over het modem, maar die heb ik niet aangeraakt eigenlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door HaTe op 04-03-2012 15:27 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:03
Dat kan heel goed. De eerste keer krijg je een lease van een uurtje, bij verlengen wordt dit verhoogt naar een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De enige methode om zelf enige controle over je ip te krijgen is door het mac adres van je router te veranderen.

Heb je nog zo'n oud bridge modem?? Geef je router een nieuw mac adres (mac clone functie gebruiken), modem en router herstarten en klaar -> nieuw ip.
Heb je het nieuwe wifi modem dan wordt het lastig, kijk eens of daar een mac clone functie in zit.

Hoe lang je dit nieuwe ip blijft houden weet ik niet. Lang geleden dat ik voor het laatst met mac adressen heb zitten spelen.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 04-03-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Laatst online: 11:46
Laatst (1,5 week geleden) belde er hier een bedrijf op die namens Ziggo gratis alle zenders voor een maand kon aanbieden als promotie ofzo. Ik ben akkoord gegaan en ze zouden een mail sturen. Tot nu toe nog niets gehad. Iemand hier wel eens van gehoord of meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:14
Over een maand verruil ik m'n studentenkamer voor een appartement. Ook voor het eerst op zoek geweest naar internet en tv dus. Uiteindelijk het alles in 1 plus van Ziggo gekozen.
Nu haal ik volgens speedtest hier een snelheid van 3mb/s. Ben benieuwd hoe dat bij Ziggo uiteindelijk gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
job schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:12:
De enige methode om zelf enige controle over je ip te krijgen is door het mac adres van je router te veranderen.

Heb je nog zo'n oud bridge modem?? Geef je router een nieuw mac adres (mac clone functie gebruiken), modem en router herstarten en klaar -> nieuw ip.
Heb je het nieuwe wifi modem dan wordt het lastig, kijk eens of daar een mac clone functie in zit.

Hoe lang je dit nieuwe ip blijft houden weet ik niet. Lang geleden dat ik voor het laatst met mac adressen heb zitten spelen.
Ik heb helaas het nieuwe modem van ziggo ontvangen en ik zie daar geen mac clone functie. Als ik mijn modem vanacht zon 10uur eruit gooi kan het misschien dan zo zijn dat ze het bij ziggo resetten en een ander adres doorsturen? Anders maar is ziggo bellen van de week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Laatst online: 13-10 23:54
Een paar dagen geleden een brief gehad van Ziggo met betrekking tot een kennismakingsactie en een Video On Demand Videopas.

In deze brief heeft Ziggo het over een betaalcode die standaard op 0000 staat. Lijkt me niet zo handig dat een betaaldienst achter zo'n simpele code hangt. Voor je het weet krijg je een rekening thuisgestuurd omdat iemand flink wat films heeft zitten op te vragen via on-demand.

Maak ik me hier terecht zorgen over of is dat onzin?
Pagina: 1 ... 172 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!