PolluxDKB schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:44:
Ik wil ook helemaal geen monteur die langs komt, ik begin mijn post met de vraag of ik een modem kan kopen bij Ziggo.
Was ook geen reactie op jou, maar op hen die stelden dat monteurs ook 's avonds en in het weekend langs konden komen.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Leuke app. Nu nog TV kunnen kijken net als op de iPad.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:33

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:43
r0el schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:40:
Weet iemand ergens een makkelijke guide om de VPN in je ubee modem in te stellen? Begrijp dat het modem zelf VPN verbindingen accepteert zodat je op locatie bij je thuisnetwerk kan? Nieuw met deze shit maar zag het tabblad in de modem instellingen en dacht ga eens rommelen :) Iemand anders een voorbeeld setup?
Ik ben hier ook naar op zoek. Kan dit modem dit of vergis ik me hier in?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

LuPo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:17:
[...]

Leuke app. Nu nog TV kunnen kijken net als op de iPad.
Ik snap echt niet dat Ziggo oogkleppen opheeft op dit punt. Meer dan 50% van de smartphone en tablet users heeft een Android based device, maar nee, alleen Apple krijgt een app.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Heeeeel iritant, 52,- per maand betalen maar een simpele video stream werkt voor geen meter. Dit is geen incident, maar regel.

Neem het volgende clipje: http://cgcookie.com/blend...-a-piston-in-blender-2-5/

Als ik dat probeer af te spelen, stopt het om de seconde, de audio stopt zo'n beetje helemaal. Absoluut hopeloos. FIY speedtest zegt dat ik de maximale snelheid zo'n beetje haal...

Hebben meer mensen last van dit soort issues? Ik verdenk ziggo ervan streaming verkeer ernstig te knijpen :@

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:51
Arjan schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:47:
Heeeeel iritant, 52,- per maand betalen maar een simpele video stream werkt voor geen meter. Dit is geen incident, maar regel.

Als ik dat probeer af te spelen, stopt het om de seconde, de audio stopt zo'n beetje helemaal. Absoluut hopeloos. FIY speedtest zegt dat ik de maximale snelheid zo'n beetje haal...

Hebben meer mensen last van dit soort issues? Ik verdenk ziggo ervan streaming verkeer ernstig te knijpen :@
Even de link aangeklikt, nergens last van (Internet Z2, 30 Mbit up max).

Komoot

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Idem, nergens last van (alles in 1 plus)

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Exorcist schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:15:
[...]

Ik snap echt niet dat Ziggo oogkleppen opheeft op dit punt. Meer dan 50% van de smartphone en tablet users heeft een Android based device, maar nee, alleen Apple krijgt een app.
Het zit hem meer in het feit dat er een aantal verschillende Android versies zijn en ook nog eens een groot aantal verschillende cpu's+gpu's. Er voor zorgen dat je een app hebt dat geoptimaliseerd is voor alle apparaten duurt langer.

Ze knijpen alleen jou af! :o

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:53

PauseBreak

derp!

Heb ik ook wel eens last van inderdaad, maar even 5 minuten later terug naar youtube gaan en het probleem is opgelost.

Nee, merp!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11 17:08
Nergens last van bij streamen, gisteren uit pure noodzaak (anders kon ik niet Xboxen en tegelijk Voetbal volgen) 2 wedstrijden voetbal via de rtl7 livestream op de laptop laten afspelen :) 0,0 last van buffers/storing/traagheid/wegvallen. Prima te doen terwijl ik FFXIII-2 aan het spelen was :D

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

[...]

Mhhh, goed punt eens vragen waar de Windows Phone app blijft, is makkelijker dan de android app lijkt me :+

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45

Wildfire

Joy to the world!

[...]

nieuws: Ziggo brengt tv-app ook uit voor Android-smartphones

Het was ook al enige tijd bekend dat er een Android-app zou komen trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 24-02-2012 09:19 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Tarz
Nou, mijn overstap naar Ziggo gaat me ook steeds slechter bevallen moet ik melden. Internet werkt nu naar behoren, maar TV is blijkbaar niet zo makkelijk ofzo. En interne communicatie bij de helpdesk / technische dienst is ook niet echt top. Gisteravond een klacht ingestuurd (geluid valt nog steeds weg op HD zenders als Veronica en SBS, allerlei opties al geprobeerd. Homecast ontvanger al uitgezet, kabels opnieuw aangesloten, anders aangesloten, fabrieksinstellingen hersteld noem maar op. Signaal is goed, sterkte is goed, geen problemen op andere zenders... Ik weet het niet meer.

Mail gestuurd en gebeld naar Ziggo met wat ik allemaal al geprobeerd heb, maar ook daar weet men het niet.
Vanochtend ontving ik een mail dat ik een omruiling van mijn ontvanger kan doen, ff bellen met de klantenservice. Ik bellen:

- Nee dan moet u niet bij de technische dienst zijn.
Doorverbonden,
- Ow dan moet u bij de technische dienst zijn, terug verbonden (andere collega).
- Omruilen? Dat doen we alleen binnen 7 dagen na aansluiting, anders niet meer.
- We kunnen misschien wel een monteur sturen. Wat is het serienummer van de ontvanger?
Ik: Ja ik zit op mijn werk...
- Belt u vanavond dan maar even terug... Ik moet wel zeggen dat de Homecast eigenlijk nooit kapot gaat...
- Wellicht zit het probleem in de kabels?
Ik: De kabels zijn alleen verwisseld naar de nieuwe ontvanger, en 1 uur daarvoor in de oude ontvanger werkte alles perfect. Nu ook, alleen niet op die nieuwe HD zenders die ik bij alles in 1 nu heb.

Over eindeloze discussies gesproken....

Zijn er andere Ziggo gebruikers hier die het probleem wellicht herkennen of een mogelijke oplossing hebben?
Het begint me wel mateloos te irriteren, dat er om de 5 zinnen een aantal woorden tussen uit vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tarz op 24-02-2012 11:08 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

Tarz schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:35:
Nou, mijn overstap naar Ziggo gaat me ook steeds slechter bevallen moet ik melden. Internet werkt nu naar behoren, maar TV is blijkbaar niet zo makkelijk ofzo. En interne communicatie bij de helpdesk / technische dienst is ook niet echt top. Gisteravond een klacht ingestuurd (geluid valt nog steeds weg op HD zenders als Veronica en SBS, allerlei opties al geprobeerd. Homecast ontvanger al uitgezet, kabels opnieuw aangesloten, anders aangesloten, fabrieksinstellingen hersteld noem maar op. Signaal is goed, sterkte is goed, geen problemen op andere zenders... Ik weet het niet meer.

Mail gestuurd en gebeld naar Ziggo met wat ik allemaal al geprobeerd heb, maar ook daar weet men het niet.
Vanochtend ontving ik een mail dat ik een omruiling van mijn ontvanger kan doen, ff bellen met de klantenservice. Ik bellen:

- Nee dan moet u niet bij de technische dienst zijn.
Doorverbonden,
- Ow dan moet u bij de technische dienst zijn, terug verbonden (andere collega).
- Omruilen? Dat doen we alleen binnen 7 dagen na aansluiting, anders niet meer.
- We kunnen misschien wel een monteur sturen. Wat is het serienummer van de ontvanger?
Ik: Ja ik zit op mijn werk...
- Belt u vanavond dan maar even terug... Ik moet wel zeggen dat de Homecast eigenlijk nooit kapot gaat...
- Wellicht zit het probleem in de kabels?
Ik: De kabels zijn alleen verwisseld naar de nieuwe ontvanger, en 1 uur daarvoor in de oude ontvanger werkte alles perfect. Nu ook, alleen niet op die nieuwe HD zenders die ik bij alles in 1 nu heb.

Over eindeloze discussies gesproken....
Op het doorverbinden na..niets mis mee toch? Hij/zij is eerlijk en vraagt een redelijke vraag mbt kabels..en ja een serienummer is nu eenmaal nodig om het apparaat te identificeren..

• Tarz
Ik zeg ook niet dat ze onvriendelijk zijn, begrijp me niet verkeerd, alleen jammer dat dit mijn 3e mailaanvraag en 3e telefonische contact is over 1 klacht/probleem, ik een mail van een ziggo medewerker heb over een omruiling die ik telefonisch mag regelen, en de klantenservice en technische dienst die melding niet kennen en dus niet dat proces in gang willen zetten. De vraag over de kabels heb ik al in voorgaande 2 gesprekken beantwoord, aangedragen opties heb ik al vorige keer geprobeerd tijdens het telefonische contact (heeft de ziggo medewerker van toen ook genoteerd heeft hij mij verzekerd), maar niemand blijkt ergens van te weten.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wildfire schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:19:
[...]

nieuws: Ziggo brengt tv-app ook uit voor Android-smartphones

Het was ook al enige tijd bekend dat er een Android-app zou komen trouwens.
Dit betreft de EPG, niet het daadwerkelijke kijken :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn ouders kregen een nieuw wifi-modem toegestuurd van Ziggo (kadootje? :P). Weet iemand of je die zo kunt aansluiten? Of moet je nog een activeringscode hebben?

Ik vraag dit, omdat ik zelf onlangs ben overgestapt van ziggo internet naar alle sin 1 en ook zo'n nieuw modem kreeg. Toen ik die aansloot kreeg ik opeens een scherm waarin de activeringscode van het modem gevraagd werd.

[edit] ever mind. Zie dat er in de doos een brief zat met een code (moest even goed kijken, want leek gewoon een algemeen instructiepapiertje ;)).

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 24-02-2012 22:10 ]

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12 20:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Die heeft alleen lang niet alle zenders, de ziggo app wel :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45

Wildfire

Joy to the world!

Exorcist schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:25:

[...]

Dit betreft de EPG, niet het daadwerkelijke kijken :)
Uit hetzelfde artikel:
Via een update wordt het later ook mogelijk om live tv te kijken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
lees net op site van Ziggo, dat de snelheden van AiE + per 30 maart verhoogd worden naar 50/5.

Woei dus, weer iets sneller, ben nu helemaal superblij dat ik de adsl vaarwel heb gezegd. Nu nog tot 10 maart wachten op de monteur, want ook ik ben lui. :z

zeker, zeker

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand of er een manier is om de elektronische tv-gids de inhoud wat sneller te laten ophalen door de Samsung DCB-9401R? Als ik op guide druk duurt het vaak lang voordat alle programma's worden geladen. De programma's die er op het moment op zijn verschijnen meestal snel, maar die daarna komen juist langzaam.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17
ozzynator schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 09:27:
lees net op site van Ziggo, dat de snelheden van AiE + per 30 maart verhoogd worden naar 50/5.

Woei dus, weer iets sneller, ben nu helemaal superblij dat ik de adsl vaarwel heb gezegd. Nu nog tot 10 maart wachten op de monteur, want ook ik ben lui. :z
Bron, voor de ongelovigen onder ons ;)
Alle voordelen van Alles-in-1 Plus
  • TV Standaard met 25 analoge, circa 60 digitale en 12 HD-tv-zenders
  • stabiel internet, met 50 Mbit/s downloadsnelheid
  • behoud van eigen nummer en toestel
  • gratis bellen naar iedereen die ook Ziggo Telefonie heeft
Ziggo verhoogt de internetsnelheid van dit pakket. De hierboven vermelde snelheid gaat in op 30 maart 2012.

Sometimes you need to plan for coincidence

Raven schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 09:36:
Weet iemand of er een manier is om de elektronische tv-gids de inhoud wat sneller te laten ophalen door de Samsung DCB-9401R? Als ik op guide druk duurt het vaak lang voordat alle programma's worden geladen. De programma's die er op het moment op zijn verschijnen meestal snel, maar die daarna komen juist langzaam.
Nope. Dat model is gewoon een traag ding.
Staat me bij dat het ding vrij beperkte hoeveelheid geheugen heeft, en dat het daarom zo traag is.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 25-02-2012 11:01 ]

• MaSw85
  • Laatst online: 16:51
Tarz schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:17:
Ik zeg ook niet dat ze onvriendelijk zijn, begrijp me niet verkeerd, alleen jammer dat dit mijn 3e mailaanvraag en 3e telefonische contact is over 1 klacht/probleem, ik een mail van een ziggo medewerker heb over een omruiling die ik telefonisch mag regelen, en de klantenservice en technische dienst die melding niet kennen en dus niet dat proces in gang willen zetten. De vraag over de kabels heb ik al in voorgaande 2 gesprekken beantwoord, aangedragen opties heb ik al vorige keer geprobeerd tijdens het telefonische contact (heeft de ziggo medewerker van toen ook genoteerd heeft hij mij verzekerd), maar niemand blijkt ergens van te weten.
Heb je het al eens met een andere kabel geprobeerd dan? (Ondanks dat de huidige goed werkte in de oude ontvanger...)

Komoot

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

job schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:00:
[...]

Nope. Dat model is gewoon een traag ding.
Staat me bij dat het ding vrij beperkte hoeveelheid geheugen heeft, en dat het daarom zo traag is.
Hmm, okee. Suggesties voor een eventueel alternatief dat voor een paar tientjes (of minder) in de V&A staat?
Of is dat geheugen makkelijk uit te breiden? Vergelijkbaar met http://wl500g.info/showthread.php?t=12962 ?

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 25-02-2012 11:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Sinds kort ook overgestapt op Ziggo alles-in-1 (plus). Ik haal met downloaden netjes 40.8 Mbit/s dus geen klagen hier.

Echter wat me wel opvalt is dat het regelmatig voorkomt dat webpagina's niet willen openen, of dat het lang duurt voor ze openen. En als ik bestanden download gebeurt het regelmatig dat ze halverwege stoppen. Soms gaan ze na een tijdje weer verder maar meestal niet en moet ik het opnieuw proberen (altijd met zelfde resultaat). Ze stoppen nooit op een vast percentage, maar random ergens halverwege.

Ik heb ergens gelezen dat het zou kunnen dat ze "te snel" gaan (dus downloaden op max snelheid) en dat ze daarom kunnen 'vastlopen'. Is dat zo? Dan zou ik een soort begrenzer moeten gebruiken..
Benieuwd of meer mensen dit hebben!
Raven schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:25:
Hmm, okee. Suggesties voor een eventueel alternatief dat voor een paar tientjes (of minder) in de V&A staat?
Of is dat geheugen makkelijk uit te breiden? Vergelijkbaar met http://wl500g.info/showthread.php?t=12962 ?
Je kan er zelf geen firmware opzetten, dus fysiek het geheugen uitbreiden is nutteloos.
Wat een alternatief betreft... de samsung DCB-B270r of de Humax IR-FOX C. Die moet je wel 2e hands kunnen vinden.

Tenminste, ik neem aan dat je perse een SD decoder wilt.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 25-02-2012 12:53 ]

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:10
Groentenboer schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 10:57:
[...]

Bron, voor de ongelovigen onder ons ;)

[...]
Wel fijn dat de snelheden beetje omhoog gaan, maar jammer dat Ziggo niet begrijpt dat er ook mensen zijn die hoger willen uploaden dan 5 mbits. Benieuwd wat AIExtra gaat doen, misschien toch upload hoger..:D

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:27

Onbekend

...

Syntagma schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:40:
Sinds kort ook overgestapt op Ziggo alles-in-1 (plus). Ik haal met downloaden netjes 40.8 Mbit/s dus geen klagen hier.

Echter wat me wel opvalt is dat het regelmatig voorkomt dat webpagina's niet willen openen, of dat het lang duurt voor ze openen. En als ik bestanden download gebeurt het regelmatig dat ze halverwege stoppen. Soms gaan ze na een tijdje weer verder maar meestal niet en moet ik het opnieuw proberen (altijd met zelfde resultaat). Ze stoppen nooit op een vast percentage, maar random ergens halverwege.

Ik heb ergens gelezen dat het zou kunnen dat ze "te snel" gaan (dus downloaden op max snelheid) en dat ze daarom kunnen 'vastlopen'. Is dat zo? Dan zou ik een soort begrenzer moeten gebruiken..
Benieuwd of meer mensen dit hebben!
Nooit dat soort problemen gehad.
Heb je dat probleem op elke computer op jouw internetverbinding?
Of zijn het bepaalde pagina's?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Syntagma
Onbekend schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:56:
[...]

Nooit dat soort problemen gehad.
Heb je dat probleem op elke computer op jouw internetverbinding?
Of zijn het bepaalde pagina's?
Ik heb maar 1 computer op het netwerk (en een laptopje die ik niet vaak gebruik), maar zal het even in de gaten houden en een beetje turven. Het gebeurt nog te wisselvallig (en ook lang niet altijd) om er iets zinnigs over te kunnen zeggen denk ik.

Maar een voorbeeld is bijv. dat ik een nieuwe tab open in mijn browser en naar Facebook wil gaan, maar dan duurt het soms best een tijd voor ie 'm 'pakt' als het ware.

Wat de downloads betreft; dit gebeurt ook lang niet altijd. Toevallig had ik het vandaag weer. Heb alle Windows updates gedaan, Malware- en virussoftware geupdate, scan gedaan, niks gevonden. Ook een keer in Firefox geprobeerd met zelfde resultaat.

Laatst had ik ook dat ik 's avonds uit m'n werk kwam en dat internet het helemaal niet deed (kon geen IP-adres verkrijgen ofzo). Modem even uit stopcontact gehaald en daarna werkte het weer. Lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling.

Heb Ziggo nu net een paar weken dus ik zal het nog even in de gaten houden. Ben er verder wel tevreden over hoor!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:27

Onbekend

...

Heb je een draadloos netwerk?
Zo ja, probeer het eens met een vaste kabelverbinding.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• hjs
  • Niet online

hjs

Je kan ook bv www.opendns.com eens proberen ipv de ziggo dns server.
Als je het ubee wifi modem hebt kun je het daar niet instellen, moet je het in je internet-opties doen op je pc.

• Syntagma
Onbekend schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:12:
Heb je een draadloos netwerk?
Zo ja, probeer het eens met een vaste kabelverbinding.
Nope, zo vast als het maar kan :)

@hjs: Thanks voor de tip!

[ Voor 5% gewijzigd door Syntagma op 25-02-2012 14:48 ]

• TomAtTweakers
  • Laatst online: 01-12 20:55
Sinds vandaag is de Ziggo-verbinding bij ons thuis echt baggertraag. We hebben Internet Z2 met 30 Mbit/s down en 3 Mbit/s up maar ik kom sinds vanmorgen volgens verschillende speedtests (www.speedtest.net en die van Ziggo zelf) niet verder dan 1 Mbit/s down en 0.7 Mbit/s up. Ik woon in de regio Tilburg. Op de site van Ziggo is niets over een eventuele storing te vinden.

Meer mensen uit mijn regio met dit probleem?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:49

TFHfony

Professional Weirdo

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:55:
[...]

Wel fijn dat de snelheden beetje omhoog gaan, maar jammer dat Ziggo niet begrijpt dat er ook mensen zijn die hoger willen uploaden dan 5 mbits. Benieuwd wat AIExtra gaat doen, misschien toch upload hoger..:D
Die 5mbit is voor het plus pakket. Het extra pakket zit al op 10mbit upload.
Overigens is op de pagina van Extra niets te vinden over een komende snelheidsverhoging.

Verder wel fijn dat Alles-in-1 Plus naar 50mbit download gaat :)

[ Voor 6% gewijzigd door TFHfony op 25-02-2012 16:15 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:35
[...]

Ik gok dat AiExtra net als vorig jaar ongewijzigd blijft :'(

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:49

TFHfony

Professional Weirdo

LightLuke schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:33:
[...]

Ik gok dat AiExtra net als vorig jaar ongewijzigd blijft :'(
Het lijkt er wel op...
Overigens gaan ook de snelheden van los internet omhoog: Z1 gaat naar 8/1 en Z3 naar 80/8.

Maf dat het nog nergens vermeld is... Ook op t.niet niet. Alles wijzigingen op een rijtje:

Ai1-E: Naar 50/5mbit
Z1: naar 8/1 mbit
Z3: naar 80/8 mbit

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

[...]

Inderdaad , die 120Mbits down zijn prima, maar kom dan met symmetrische abbo's zodat je ook lekker kunt uploaden/sharen

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
KaWaReZ schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:24:
In het BF3 topic is er eea aangehaald over het ubee modem wat verkregen wordt bij een alles in 1 pakketje.

Wij zijn sinds januari overgestapt van een ziggo internet naar een ziggo alles in 1 (digi tv etc, ).

Nu zijn we vaak savonds aan het gamen, zitten op TS en ineens klapt internet eruit, paar seconden later weer werkend. Een paar keer per avond gebeurt dit wel. Zwaar irritant als je net als laatste over bent en je hebt de laatste tegenstander op de korrel die jou niet ziet. POEF weg.

Ziggo klantenservice en tech dienst kunnen niets vinden in de modem..
Routergedeelte is afgesloten, wifi erafgeknald (standaard bij mij) probleem blijft.

TS klapt eruit, UT2k4, BF3 nog net wel net niet. (vaak net niet, kennelijk, net te kort daarvoor).

Komt dit vaker voor en wat kan ik eraan doen? Oude modem terugplaatsen? (we maken geen gebruik van telefoon)
Ik heb dit ook gehad met zowel Online als Ziggo, en alleen naar duitse teamspeak servers toe.
Wat bf3 betreft - upnp uitzetten op je router vergroot de stabiliteit van BF3 enorm, overigens. (ook meteen je service disablen).

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:50
TFHfony schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:37:
[...]

Het lijkt er wel op...
Overigens gaan ook de snelheden van los internet omhoog: Z1 gaat naar 8/1 en Z3 naar 80/8.

Maf dat het nog nergens vermeld is... Ook op t.niet niet. Alles wijzigingen op een rijtje:

Zie het net inderdaad op Ziggo.nl staan, super weer 10 mbit gratis er bij _/-\o_

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
[...]

Het lijkt er wel op...

En Z2 doet dus niks en blijft steken op 30/3 ? :(

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

[...]

Het lijkt er wel op...

Je bedoelt zeker Ai1-Plus: 50/5mbit

\O/ weeeee =[specs]=

• Untouchablezz20
Ik snap het markt technisch ook niet, door de kloof tussen AIE+ en AIE Extra te verkleinen? Je zou zeggen kom dan met een propositie zoals het verhogen van de upload van AIE extra. Zou voor mij in ieder geval een reden zijn om te upgraden! Tevens verhogen de glasvezelaanbieders het internet naar 500/500. Is niet overal beschikbaar maar toch laat glasvezel zien waar ze toe in staat zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Untouchablezz20 op 25-02-2012 18:35 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000

Yucko

One clown to rule them all !

Dat ze bij de Ai1-B de snelheid maar omhoog gooien want het verschil tussen Z1 en Ai1-B wordt wel erg klein zo

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Ik zou weleens willen dat ziggo Telefonie Z1 Basis met een internetsnelheid van 64kbit up/down verhoogt. Mijn schoonzus heeft dat (verdient niet veel geld) en elke keer als ik daar wat aan de pc moet doen word ik helemaal gek van die snelheid, ook al had ik 18 jaar geleden dat ook met een inbelmodem.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 20:00

vr6-only

Blub Blub

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:28:
Ik snap het markt technisch ook niet, door de kloof tussen AIE+ en AIE Extra te verkleinen? Je zou zeggen kom dan met een propositie zoals het verhogen van de upload van AIE extra. Zou voor mij in ieder geval een reden zijn om te upgraden! Tevens verhogen de glasvezelaanbieders het internet naar 500/500. Is niet overal beschikbaar maar toch laat glasvezel zien waar ze toe in staat zijn.
Is markt technisch juist wel een goede keus. Veel glasvezelproviders hebben een 50/50 Mbit verbinding welk ze goed promoten. Aangezien leken niet kijken en/of geen behoefte hebben aan upload, kan Ziggo nu zeggen:

Beste beeld
Snel Internet met 50 Mb
Voordelig bellen
......
......

It ain't stupid if it works!

• Hmmbob
[...]

Het lijkt er wel op...

Heb je lijstje gebruikt om een nieuwstip op de FP in te voeren.

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12 16:31
Glasvezel wordt ook de toekomst omdat je met kabel in de verste verte de snelheid van glasvezel niet kunt halen. Als ik kijk dat bij ons in het netwerk er snelheden over fibers worden gesmeten van om en nabij de 100Gbit dan heb ik al zoiets van geef mij thuis ook maar zo een lijntje :P

• marcel23456
  • Laatst online: 12-10-2020
jimmy87 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:03:
100Gbit dan heb ik al zoiets van geef mij thuis ook maar zo een lijntje :P
ken jij payservers die 100gb aanbieden? ik bedoel te zeggen, wat heb je aan 100gb p/s (als je dat bedoeld?) 120mb vond ik al zwaar overkill, met 50/5 kan ik uitstekend uit de voeten, en denk dat 90% van de Ziggo abbonee's dat ook wel kan.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

job schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:50:
[...]

Je kan er zelf geen firmware opzetten, dus fysiek het geheugen uitbreiden is nutteloos.
Wat een alternatief betreft... de samsung DCB-B270r of de Humax IR-FOX C. Die moet je wel 2e hands kunnen vinden.

Tenminste, ik neem aan dat je perse een SD decoder wilt.
HD heeft geen nut ivm beeldbuis-tv, dus ja, SD ;)

Thanks voor de tips :)

Oscar Wilde

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:52

Winkiller

De Mopperpot

marcel23456 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:59:
[...]

ken jij payservers die 100gb aanbieden?
Komt vast nog wel in de toekomst >:)
Je zal tot 120Mbit p/s bedoelen, zie hier.
De snelheid wordt niet altijd gehaald maar ik kom een heel eind 8)

[ Voor 57% gewijzigd door Winkiller op 26-02-2012 11:00 . Reden: typo ]

• Hmmbob
nieuws: Ziggo verhoogt snelheid Z1- en Z3-internetabonnement

Heb ondertussen ook al aangegeven dat ook Alles-in-Een Plus een verhoging krijgt. Had ik er wel bijgesubmit, maar is om onduidelijke reden niet in het bericht opgenomen.

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Groentenboer schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:29:
nieuws: Ziggo verhoogt snelheid Z1- en Z3-internetabonnement

Heb ondertussen ook al aangegeven dat ook Alles-in-Een Plus een verhoging krijgt. Had ik er wel bijgesubmit, maar is om onduidelijke reden niet in het bericht opgenomen.
staat er nu wel bij, ook in het overzicht onderaan het artikel.

Feest! :) :+

www.youtube.com/DerOllie

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Heeft iemand enig idee hoe lang die actie van die HD Recorder voor €99 geldt?

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
marcel23456 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:59:
[...]ken jij payservers die 100gb aanbieden? ik bedoel te zeggen, wat heb je aan 100gb p/s (als je dat bedoeld?) 120mb vond ik al zwaar overkill, met 50/5 kan ik uitstekend uit de voeten, en denk dat 90% van de Ziggo abbonee's dat ook wel kan.
De 10/1 van de basis is ook genoeg als je af en toe iets binnen trekt. Je moet iets meer geduld hebben, maar toch komt alles binnen op mijn NAS, en het scheelt toch weer €120,-- per jaar.

Verwijderd

MeltedForest schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:31:
sorry, welke actie is dat?

Edit: ah, zie het al, alleen voor nieuwe abonnee's. Die acties zijn er volgens mij altijd. Een paar maand geleden was die actie er in iedergeval ook al.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 13:04 ]

• Yucko

Yucko

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:01:
[...]

sorry, welke actie is dat?

Edit: ah, zie het al, alleen voor nieuwe abonnee's. Die acties zijn er volgens mij altijd. Een paar maand geleden was die actie er in iedergeval ook al.
mja, als abo toch ook gebruik kunnen maken van dat aanbod destijds dus zie niet in waarom dat nu anders zou zijn :)
xippie schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:58:
[...]

De 10/1 van de basis is ook genoeg als je af en toe iets binnen trekt. Je moet iets meer geduld hebben, maar toch komt alles binnen op mijn NAS, en het scheelt toch weer €120,-- per jaar.
Deze jongen heeft daarnet ook zijn abo terug laten zetten, heb alleen toch niet gekozen voor het laagste pakket.
Op dit moment tik ik 80 euro (AiE + TV Extra) per maand af voor mijn abo, en dat wordt straks 52 euro (AiP). Op jaarbasis dus gewoon een besparing van 336 euro :9

TV kijken doe ik nog wel, maar wel veel minder dan voorheen (lange dagen op het werk en in het weekend naar mijn vriendin). En als ik dan kijk dan is het steeds vaker naar de standaard tv-kanalen (en dus minder naar Discovery World/Science, SyFy) of naar series die ik download via het internet.

Downloaden doe ik veel minder/selectiever ten opzichte van vroeger waardoor een 120mbit een overkill is (nog even daargelaten dat ik die snelheid alleen maar haal op de speedtest van ziggo zelf).

[ Voor 84% gewijzigd door Yucko op 26-02-2012 15:23 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
https://static.ziggo.nl/i...-tot31mrt_tcm14-23143.pdf
Deze? 31 maart dan iig.

[ Voor 0% gewijzigd door Caelorum op 28-02-2012 10:15 . Reden: 32 -> 31 ]

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
psy schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 23:00:
Het is net het verschil tussen, we wachten even tot de nieuwe aflevering binnen is, of we gaan wel wat anders kijken en zien morgen wel :)
En oh ja, wat inderdaad veel belangrijker is dan in jou ogen iets langer wachten, is dat je met het alles in 1 extra pakket geen datalimiet hebt.
Lijkt me toch niet geheel onbelangrijk.

Specs

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Le_Freak ! schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:22:
[...]

En oh ja, wat inderdaad veel belangrijker is dan in jou ogen iets langer wachten, is dat je met het alles in 1 extra pakket geen datalimiet hebt.
Lijkt me toch niet geheel onbelangrijk.
Datalimiet is alleen op Ziggo's eigen binaries toch? Wie met een 120mbit lijntje serieus alles leeg trekt zal ook nog wel een tientje willen missen voor een goede newsserver.

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
HvB83 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:39:
[...]

Datalimiet is alleen op Ziggo's eigen binaries toch? Wie met een 120mbit lijntje serieus alles leeg trekt zal ook nog wel een tientje willen missen voor een goede newsserver.
Als er bij een pakket bij staat dat er een datalimiet op zit van 50GB, wat dus 1 blu Ray film is dan ben je daar snel doorheen.
En er staat niet bij dat het alleen op de eigen binaries is, dat lijkt me wat ver gezocht van je.
Datalimiet is datalimiet en dat heb je bij een alles in 1 pakket dus niet.
En een nieuwsserver heeft niks met deze discussie te maken.

De vraag was heeft het zin om alles in 1 extra te nemen, nou jazeker dus!

Specs

• HvB83
Hoewel ik blij ben dat de snelheid voor AIO+ weer omhoog gaat, zou ik liever zien dat ze de upload op Extra naar fibersnelheden zouden halen, of in ieder geval flink omhoog doen. Dan zou ik direct upgraden. Ik heb nu een offsite backup voor mn foto's via internet, als ik een weekendje druk in de weer ben geweest is de upload echt een flinke bottleneck.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:04
Le_Freak ! schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:48:
[...]

Als er bij een pakket bij staat dat er een datalimiet op zit van 50GB, wat dus 1 blu Ray film is dan ben je daar snel doorheen.
En er staat niet bij dat het alleen op de eigen binaries is, dat lijkt me wat ver gezocht van je.

Die datalimiet gaat alleen over de nieuwsserver van ziggo en niet over externe usenet aanbieders. Ziggo heeft met uitzondering op zijn eigen nieuwsserver geen datalimieten.

• HvB83
Le_Freak ! schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:48:
[...]

Ik kan je vertellen dat ik daar soms meerdere maanden achter elkaar 10-voudig overheen ben gegaan en nooit wat van Ziggo heb vernomen. Het staat er verwarrend, maar de datalimiet Is alleen voor nieuwsgroepen.

https://www.ziggo.nl/#hel...datalimiet-voor-internet/
edit: al twee maal gezegd. Vaker refreshen :)

Genoemde limieten worden alleen genoemd op de nieuwsgroep info pagina. Verder nergens. Tevens uit ervaring duidelijk gemerkt dat ziggo geen limieten hanteert. Ze hebben een fair-use policy, maar voordat ziggo iets zegt over je verbruik dan moet je het wel heel bont maken.

[ Voor 227% gewijzigd door job op 26-02-2012 20:18 ]

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:01
Misschien intressant om te weten, de humax decoder van 49 euro, kan na de update ook interactieve TV aan. Dus een portable hd eraan hangen en je hebt de zelfde functies als die van 99 euro. Als je helemaal geen TV wilt pauzeren hoeft dat helemaal niet zelfs.

• Nox
  • Laatst online: 01-12 21:44

Nox

Noxiuz

HvB83 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:52:
Hoewel ik blij ben dat de snelheid voor AIO+ weer omhoog gaat, zou ik liever zien dat ze de upload op Extra naar fibersnelheden zouden halen, of in ieder geval flink omhoog doen. Dan zou ik direct upgraden. Ik heb nu een offsite backup voor mn foto's via internet, als ik een weekendje druk in de weer ben geweest is de upload echt een flinke bottleneck.
Ik denk echt dat je een van de weinigen bent die dit ook zo hebben. Veel mensen met een snelle internetpijp willen gewoon snel downloaden. En 10mb is nou ook niet langzaam ofzo, 1200kB/s lijkt me zat om in een uur een fotootje of 1000 te uploaden.

Als ik de verdeling zou mogen kiezen voor de megabits tussen up of down zou ik echt voor 90/10 kiezen of 80/20 ipb 50/50. Down gebruik je veel meer, voor de meeste dingen is een simpel instapabonnementje al voldoende.

Zelfs voor gamen kan je met een 25/1,5 abonnementje van UPC al voort met 20 computers op een LAN. Oké, wel een goede router hebben en niet allemaal tegelijkertijd een upgrade binnenhalen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Untouchablezz20
Upload wordt steeds belangrijker. Kijk naar diensten als dropbox, youtube etc. Wil je iets fatsoenlijk kunnen doen heb je toch wel minimaal 20/25 mbits up nodig, naar mijn mening. Helaas ziet ziggo dit niet zo. ik ben zeer tevreden met ziggo, alleen lopen ze op upload nog achter, alsof de kabel het niet trekt.

• hjs
  • Niet online

hjs

Untouchablezz20 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 08:36:
Upload wordt steeds belangrijker. Kijk naar diensten als dropbox, youtube etc. Wil je iets fatsoenlijk kunnen doen heb je toch wel minimaal 20/25 mbits up nodig, naar mijn mening. Helaas ziet ziggo dit niet zo. ik ben zeer tevreden met ziggo, alleen lopen ze op upload nog achter, alsof de kabel het niet trekt.
Juist, met steeds meer cloud-diensten is een snelle upload essentieel.

Verwijderd

Yucko schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:06:
mja, als abo toch ook gebruik kunnen maken van dat aanbod destijds dus zie niet in waarom dat nu anders zou zijn :)
Ja, dat is waar.

• Caelorum
chrisborst schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:02:
[...] Misschien intressant om te weten, de humax decoder van 49 euro, kan na de update ook interactieve TV aan. [...]
Als ik dan nu bestel krijg ik dan zeker weten de Humax 5100c die je dus interactief maakt? Of is er nog steeds de kans dat ik 1 van die andere twee types krijg waarvan ik op internet lees dat ziggo die ook uitlevert?

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:23
Ik word zo onderhand een beetje moe van dat altijd maar genoemde upload-argument: "Maar 95% van de gebruikers heeft die snelheid niet nodig". Toen KPN met glasvezel begon, leverde ze asymmetrische verbindingen. Vrijwel iedereen was het er mee eens dat dit nergens op sloeg.

Als de kabel het technisch gezien kan leveren, zou Ziggo best de upload kunnen verhogen. Natuurlijk zijn ze tot niets verplicht, maar het feit dat niet iedereen al die upload gaat gebruiken betekent toch niet dat het niet beschikbaar kan zijn? Liever overcapaciteit dan ondercapaciteit. Bij glasvezel hoor je ook niemand klagen dat de upload te hoog is omdat niemand het gebruikt.

Momenteel heeft elk kabelsegment slechts een upload kanaal, daar kunnen op korte termijn meerdere kanalen aan worden toegevoegd. Ik heb hier eerder geschreven dat er wel enkele haken en ogen aan vast zitten: het bijschakelen van extra kanalen in de lage uploadfrequenties stelt hogere eisen aan de apparatuur in zowel de groepskasten/eindversterkers alsmede de huisinstallaties. Toch zijn er al kabelnetwerken waar symmetrische verbindingen actief zijn, dus blijkbaar zijn die problemen niet zo accuut of makkelijk te verhelpen.

Toegegeven, de upload van een paar miljoen gebruikers in een korte periode drastisch verhogen is een flink project, maar technisch gezien is het zeker haalbaar. Of Ziggo het gaat doen twijfel ik aan, ik vermoed dat ze hiervoor momenteel nog niet genoeg druk voelen.

• HvB83
NoxiuZ schreef op zondag 26 februari 2012 @ 23:51:
[...]

Ik denk echt dat je een van de weinigen bent die dit ook zo hebben. Veel mensen met een snelle internetpijp willen gewoon snel downloaden. En 10mb is nou ook niet langzaam ofzo, 1200kB/s lijkt me zat om in een uur een fotootje of 1000 te uploaden.

Als ik de verdeling zou mogen kiezen voor de megabits tussen up of down zou ik echt voor 90/10 kiezen of 80/20 ipb 50/50. Down gebruik je veel meer, voor de meeste dingen is een simpel instapabonnementje al voldoende.

Zelfs voor gamen kan je met een 25/1,5 abonnementje van UPC al voort met 20 computers op een LAN. Oké, wel een goede router hebben en niet allemaal tegelijkertijd een upgrade binnenhalen.
Ik snap het ook niet hoor; 120mbit is absolute noodzaak om snel het hele internet te kunnen downloaden of lanparties te organiseren, maar als ik zakelijk m'n backups snel en betrouwbaar zou willen overpompen of foto's extern wil opslaan (30MB RAW), dan kan ik wel even wachten.

Geef mensen gewoon de keuze en laat basis en plus zoals ze nu zijn, maar wie wel waarde hecht aan een snelle upload, die kan dat dan krijgen. Voor mij is de download geen issue; 40mbit is zat in mijn geval. Een upgrade naar het 120mbit abo vind ik dan ook zonde van het geld; ik gebruik het gewoon niet. Maar als ze de upload naar 20 of nog meer zouden brengen, dan ben ik graag bereid om het geld eraan uit te geven. In de toekomst gaan we steeds meer met clouddiensten doen, de meeste mensen zien dat nu nog niet zo, maar dat duurt geen jaar meer.

Verwijderd

Meerdere uplaodkanalen hoeven niet persé. Met 1 kanaal zou 25 Mbit gemakkelijk haalbaar moeten zijn.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 27 februari 2012 @ 09:36:
[...]

Als ik dan nu bestel krijg ik dan zeker weten de Humax 5100c die je dus interactief maakt? Of is er nog steeds de kans dat ik 1 van die andere twee types krijg waarvan ik op internet lees dat ziggo die ook uitlevert?
Geen garantie dat je de Humax krijgt. Heb hier eerder de tip gelezen om langs een lokale harense smit/mediamarkt of andere electrozaak te gaan om daar te bestellen/afhalen, zodat je zeker de Humax krijgt. Weet alleen niet zeker of dat ook werkt....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• LuPo
  • Nu online
ZeRoC00L schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:26:
[...]

Heb hier eerder de tip gelezen om langs een lokale harense smit/mediamarkt of andere electrozaak te gaan om daar te bestellen/afhalen, zodat je zeker de Humax krijgt. Weet alleen niet zeker of dat ook werkt....
Lijkt me wel. Want daar krijg je dus gelijk het startpakket mee. Ze weten vast wel welke erbij zit. En anders zijn ze vast ook wel zo vriendelijk om de doos te openen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 27-02-2012 13:28 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:23
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:15:
Meerdere uplaodkanalen hoeven niet persé. Met 1 kanaal zou 25 Mbit gemakkelijk haalbaar moeten zijn.
Nou nee, echt stabiel gaat dat niet worden. Vergeet niet dat je dat ene upload kanaal met je hele segment deelt, dus de 27-30 Mbit die eroverheen kan deel je met iedereen. Stel je geeft alle Extra gebruikers 25 Mbit upload, dan kan iemand in z'n eentje dat gehele kanaal voltrekken. Dat is voor niemand fijn en zal eerder tot een verslechtering van de gemiddelde upload snelheid leiden. Meerdere upload kanalen en eventueel een verdere segmentatie van het netwerk is nodig voor een hogere upstream snelheid of zelfs symmetrische verbindingen.

• nalufrank
  • Laatst online: 20-09 16:34
Hallo, Ik ben sinds kort gaan samenwonen met mijn vriendin en dus ging ik kijken naar internet, tv en telefonie. Al heel wat jaren tevreden met Ziggo bij mijn ouders en nu kon ik zelf een abonnement kiezen. Dat Interactieve TV leek mij wel wat, lekker films on demand en gemiste programma's terug kijken. 8)

Online het Alles-In-1 (Plus) Pakket besteld van 52 euro per maand. Ik kreeg het pakket snel geleverd, dat vond ik een pluspunt.

Pakket uitgepakt en zelf alles aangesloten aangezien de monteur pas over een maand kon komen. Ik heb de wandcontactdoos moeten vervangen door een 1-gat's aansluiting waar de coax binnenkomt. Bij mij komt hij in de woonkamer binnen (oude woning). Naast de wandcontactdoos heb ik de breedband versterker gemonteerd. Vervolgens de bekabeling gelegd en de Interactieve HD Recorder (Cisco 8485dvb) aangesloten. Smartcard geactiveerd via de telefoon en voila, er is TV! Mooi beeld, geen ruis, maar het "Interactieve" gedeelte werkte nog niet. Dus dat zal dan wel even tijd nodig hebben dacht ik.

Inmiddels is dat nu 3 dagen geleden nog steeds niet werkend. Ik heb de Cisco enkele keren (en op verschillende manieren) naar fabriek instellingen terug gezet maar dat mocht niet baten. Enkele minuten stroom eraf en eventueel smartcard opnieuw invoeren. Niks hielp. Veel met Ziggo gebeld, enkele keren aantal stappen doorlopen via de telefoon en alles klopt volgens de helpdesk. Uiteindelijk werd er een dossier voor mij aangemaakt en morgen komt er kosteloos een monteur langs om te kijken. Als de monteur de deur uit is wordt ik diezelfde middag als het goed is gebeld om te vragen of het probleem bij mij is opgelost.

Nou heb ik enkele Ziggo medewerkers aan de lijn gehad die zeggen dat dit landelijk een probleem is met de Cisco. En op internet las ik ook al dat ze dit al ruim 30 dagen weten. Nou vind ik het erg storend dat er nergens op de website kun je er enig bericht van terug vinden. Ook niet bij "Storingen en Meldingen" op de Ziggo website. :?

Dat zijn tot nu toe mijn ervaringen met Ziggo. Ik denk vast dat meer mensen hier last van hebben, is dat opgelost of op dezelfde manier gegaan?

Alvast bedankt!

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

• Yucko

Yucko

Ik vraag me af wat dat landelijk probleem dan zou moeten zijn want mijn Cisco 8485dvb werkt zonder problemen (ook het interactieve gedeelte) :?

Wel was het zo dat bij mij het interactieve pas na een aantal uur werkte (maar 3 dagen is veel te lang)

[ Voor 27% gewijzigd door Yucko op 27-02-2012 18:44 ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 17:52
nalufrank schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:29:

*knip*

Dat zijn tot nu toe mijn ervaringen met Ziggo. Ik denk vast dat meer mensen hier last van hebben, is dat opgelost of op dezelfde manier gegaan?

Alvast bedankt!
In je Cisco decoder zit een kabelmodem, deze heeft een aantal uur nodig om actief te worden.
Mits jij hem goed hebt aangesloten (gelet op de retourgeschiktheid van je coax componenten) zal het geen 3 dagen moeten duren om het modemdeel van je decoder aan te laten melden.

Als ik jou was zal ik nogmaals met Ziggo bellen om te vragen als zijn je decoder opnieuw kunnen aanmelden, mocht het dan nog niet lukken dat zit er mogelijk toch iets fout in je installatie.....

En ja, dan kan je prima TV kijken maar werkt het interactieve deel niet.....

Cogitationis poenam nemo patitur

• nalufrank
Bullet NL schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:59:
[...]

In je Cisco decoder zit een kabelmodem, deze heeft een aantal uur nodig om actief te worden.
Mits jij hem goed hebt aangesloten (gelet op de retourgeschiktheid van je coax componenten) zal het geen 3 dagen moeten duren om het modemdeel van je decoder aan te laten melden.

Als ik jou was zal ik nogmaals met Ziggo bellen om te vragen als zijn je decoder opnieuw kunnen aanmelden, mocht het dan nog niet lukken dat zit er mogelijk toch iets fout in je installatie.....

En ja, dan kan je prima TV kijken maar werkt het interactieve deel niet.....
Hmm ja over dat retourgeschiktheid van die coax componenten. Ik heb de meegeleverde Tratec 1-gat's WCD gemonteerd en de tratec breedband versterker. Neem aan dat die retour geschikt zijn. De Coax kabel vanaf de breedband versterker is van hirschmann (10m). (en dan aangesloten op de 3e poort van de breedband versterker omdat die voor kabels is tot en met 10m.)

Contact met Ziggo laat ik even op zich wachten aangezien de monteur morgen tussen 08:00 en 13:00 komt. Zal wel daarna wel even een update posten hier. In ieder geval bedankt voor de reactie en uitleg!

*EDIT*:
Bij de info in de Cisco geeft hij ook aan dat hij geen "IP-adres STB" heeft. Er staat gewoon continu 0.0.0.0
IP-adres kabelmodem heeft hij wel.

[ Voor 5% gewijzigd door nalufrank op 27-02-2012 21:03 ]

• Razer
nalufrank schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:01:
[...]

Hmm ja over dat retourgeschiktheid van die coax componenten. Ik heb de meegeleverde Tratec 1-gat's WCD gemonteerd en de tratec breedband versterker. Neem aan dat die retour geschikt zijn. De Coax kabel vanaf de breedband versterker is van hirschmann (10m). (en dan aangesloten op de 3e poort van de breedband versterker omdat die voor kabels is tot en met 10m.)

Contact met Ziggo laat ik even op zich wachten aangezien de monteur morgen tussen 08:00 en 13:00 komt. Zal wel daarna wel even een update posten hier. In ieder geval bedankt voor de reactie en uitleg!

*EDIT*:
Bij de info in de Cisco geeft hij ook aan dat hij geen "IP-adres STB" heeft. Er staat gewoon continu 0.0.0.0
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad als jou, interactieve gedeelte van Cisco wilde ook niet werken, bij mij bleek het aan een niet retour geschikte coax kabel te liggen tussen versterker en de Cisco. Kabeltje vervangen door duurdere retour geschikte variant en binnen 5 minuten had ik interactieve verbinding.

• hansbraamhaar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:06
nalufrank schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:01:
[...]

*EDIT*:
Als ie bij STB 0.0.0.0 aangeeft heeft ie idd problemen met het retoursignaal, hoofdaansluiting vervangen voor de TRAS1000/B en daar de Tratec versterker rechtstreeks op aansluiten moet eigenlijk goed zijn, zorg wel dat je de UMU er niet tussenzet, bij ITV moet het modem op de versterker aangesloten worden (de 2e aansluiting van links)

• Untouchablezz20
Guere schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:03:
[...]

Nou nee, echt stabiel gaat dat niet worden. Vergeet niet dat je dat ene upload kanaal met je hele segment deelt, dus de 27-30 Mbit die eroverheen kan deel je met iedereen. Stel je geeft alle Extra gebruikers 25 Mbit upload, dan kan iemand in z'n eentje dat gehele kanaal voltrekken. Dat is voor niemand fijn en zal eerder tot een verslechtering van de gemiddelde upload snelheid leiden. Meerdere upload kanalen en eventueel een verdere segmentatie van het netwerk is nodig voor een hogere upstream snelheid of zelfs symmetrische verbindingen.
Wow, wist niet dat het zo ingewikkeld was om hogere upload te kunnen leveren. Is channelbonding dan geen optie?

• Yucko

Yucko

Gaat weer lekker met het doorvoeren van de wijzigingen bij Ziggo.

De site zei dat de eerst mogelijke opzegdatum 26-3 was, dus ik opgezegd in de veronderstelling dat ik nog 1 maand aan mijn AiE + TV Extra zou vastzitten.

Nu blijkt dat de wijziging gisteren al doorgevoerd is. Toppie denk ik dan d:)b, scheelt weer een maand 28 euro extra betalen ... maar vanmorgen werd wel gewoon het oude bedrag afgeschreven. Kijk ik dan onder mijn Ziggo dan staat daar ook nog doodleuk mijn oude abo-vorm genoemd.

Wil je om 21:20 nog even bellen met de helpdesk (site vermeldt dat ze door de week van 8:00 t/m 22:00 bereikbaar zijn) maar als je dan eenmaal de juiste keuzes hebt gemaakt in hun menu dan krijg je mooi te horen dat de helpdesk (of iig het deel welke ik nodig heb) maar tot 20:00 bereikbaar is |:(

*zucht*

• Razer
Yucko schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:51:
Gaat weer lekker met het doorvoeren van de wijzigingen bij Ziggo.

De site zei dat de eerst mogelijke opzegdatum 26-3 was, dus ik opgezegd in de veronderstelling dat ik nog 1 maand aan mijn AiE + TV Extra zou vastzitten.

Nu blijkt dat de wijziging gisteren al doorgevoerd is. Toppie denk ik dan d:)b, scheelt weer een maand 28 euro extra betalen ... maar vanmorgen werd wel gewoon het oude bedrag afgeschreven. Kijk ik dan onder mijn Ziggo dan staat daar ook nog doodleuk mijn oude abo-vorm genoemd.

Wil je om 21:20 nog even bellen met de helpdesk (site vermeldt dat ze door de week van 8:00 t/m 22:00 bereikbaar zijn) maar als je dan eenmaal de juiste keuzes hebt gemaakt in hun menu dan krijg je mooi te horen dat de helpdesk (of iig het deel welke ik nodig heb) maar tot 20:00 bereikbaar is |:(

*zucht*
Abonnementsgeld teruggaven worden altijd de maand er na gecrediteerd.

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
een goede ITV aansluiting:

1 gats wand contact doos----->versterker---->cisco

Let op dat er stroom op de versterker hoort te staan, dat de cisco op poort 2,3 of 4 komt te staan afhankelijk van de kabellengte. Daarnaast kan het helpen om de fab instellingen te herstellen.

Klantenservice is geopend tot 22.00
Afdeling wijzigingen/betalingen tot 20.00

• nalufrank
SAWYER schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:56:
een goede ITV aansluiting:

1 gats wand contact doos----->versterker---->cisco

Let op dat er stroom op de versterker hoort te staan, dat de cisco op poort 2,3 of 4 komt te staan afhankelijk van de kabellengte. Daarnaast kan het helpen om de fab instellingen te herstellen.

Klantenservice is geopend tot 22.00
Afdeling wijzigingen/betalingen tot 20.00
Heb het precies zoals je het omschrijft. Alles aangesloten met de meegeleverde componenten.

Btw schandalig dat het meegeleverde WCD gewoon niet goed werkt als ik een duurdere (TRAS1000/B) moet aanschaffen. De TRAS1000/B ziet er overigens precies hetzelfde uit als die ik nu aan de muur heb, alleen de afdek plaat/kapje aan de buitenkant ziet er anders uit.

Maar zal de monteur morgen misschien ook wel wat van zeggen. Hopelijk vervangen.

[ Voor 9% gewijzigd door nalufrank op 27-02-2012 22:14 . Reden: kleine toevoeging ]

• Yucko

Yucko

Razer schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:53:
[...]

Abonnementsgeld teruggaven worden altijd de maand er na gecrediteerd.
ik moet het nog zien als ik eerlijk ben.

Al met al blijft het vreemd dat Ziggo op de site vermeldt dat met 1 maand opzegtermijn in achtneming, je per 26-3 kunt opzeggen terwijl het blijkbaar allemaal redelijk geautomatiseerd is en per direct gebeurd (behalve het aanpassen van de automatische incasso natuurlijk :') )

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 23:26
hmm eindelijk na 4 maanden is er een kabel gelegd :D. nu de connectie nog...

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 22:13
Afgelopen woensdag AiE Extra laten aansluiten door een monteur. Alhoewel ik dat best zelf kan, was een nieuwe WCD inclusief monteur mooi meegenomen. Op de een of andere manier had ik verwacht dat die man dat toch netter kon dan dat ik datzelf zou kunnen. En ik had gelijk.

De WCD had hij mooi opgehangen en afgewerkt, gaf nog een opmerking over ons huidige (interne) coax net, wat een stuk netter kon. Hij had tevens het Ubee modem aangesloten, internet en telefoon netjes getest en is toen weggegaan. Alles werkte out-of-the-box, zelfs de nummerportering was direct doorgevoerd.

Het enige minpuntje vond ik persoonlijk dat hij niet vroeg of hij het modem nog op kon hangen, dat lag nu op de subwoofer van de home cinema en dat is niet echt netjes afgewerkt 8)7. Maar goed, na twee pluggen en schroeven in de muur hadden we dat in 10 minuten ook mooi zelf gedaan.

Uiteindelijk helemaal tevreden en nu met de snelheidsverhoging begin april helemaal :). Ik heb het weleens anders gezien bij Ziggo :).

• Nox
  • Laatst online: 01-12 21:44

Nox

Noxiuz

HvB83 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:49:
[...]

Ik snap het ook niet hoor; 120mbit is absolute noodzaak om snel het hele internet te kunnen downloaden of lanparties te organiseren, maar als ik zakelijk m'n backups snel en betrouwbaar zou willen overpompen of foto's extern wil opslaan (30MB RAW), dan kan ik wel even wachten.

Geef mensen gewoon de keuze en laat basis en plus zoals ze nu zijn, maar wie wel waarde hecht aan een snelle upload, die kan dat dan krijgen. Voor mij is de download geen issue; 40mbit is zat in mijn geval. Een upgrade naar het 120mbit abo vind ik dan ook zonde van het geld; ik gebruik het gewoon niet. Maar als ze de upload naar 20 of nog meer zouden brengen, dan ben ik graag bereid om het geld eraan uit te geven. In de toekomst gaan we steeds meer met clouddiensten doen, de meeste mensen zien dat nu nog niet zo, maar dat duurt geen jaar meer.
Ja, 120 mbit is fijn met alle nieuwe diensten zoals streaming enzo. Ik kon laatst een film downloaden van internet van zo'n dienst. En tegenwoordig is usenet ook erg gewild, als ik dan even 25GB wil downloaden moet dat wel betrouwbaar en snel kunnen. Alleen denk ik dat er veel meer mensen zijn die dit soort diensten gebruiken en weinig mensen zijn die hun foto's in RAW extern opslaan.

Kabel biedt gewoon weinig extra meer. En zolang er slechts 25mb per segment beschikbaar is ben ik allang blij met die 10. Maar het is duidelijk dat je echt een van de weinige bent. Als veel mensen upload wilden dan had Ziggo wel 4 kanalen aangemaakt zodat we ook een dikke upload hebben.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
alex3305 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:33:
Afgelopen woensdag AiE Extra laten aansluiten door een monteur. [knip]

Uiteindelijk helemaal tevreden en nu met de snelheidsverhoging begin april helemaal :). Ik heb het weleens anders gezien bij Ziggo :).
Over welke snelheidsverhoging voor AIE-Extra per begin april hebben we het hier? Heb ik ergens wat over het hoofd gezien misschien?

Testing, one, two ...

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

hardware-lover schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 01:43:
[...]
Heb ik ergens wat over het hoofd gezien misschien?
Ja, de zoekfunctie... ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Yucko

Yucko

zover ik weet krijgt Alles-in-1 Extra geen verhoging, in tegenstelling tot Alles-in-1 Plus

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Thanks! Voor die tijd is mijn huis wel opgeleverd dus dan ben ik nog op tijd.

• UnExPeCtAbLe
  • Laatst online: 18-11 12:52
Na jaren Ziggo AIE Extra hebben gebruikt wilde ik graag wat goedkoper uit zijn. Ik heb al jaren een HD tv en geen HD decoder. Na wat zoekwerk op internet kwam ik erachter dat ik niet mijn huidige abonnement kon verlagen een HD decoder erbij kon 'regelen' en ben verder gaan kijken.Mijn eerste keuze was gevallen op KPN alles in een Standaard.

Het enige nadeel voor mij was het wegvallen van mijn Ziggo email adres, dus ik dacht, laat ik ze eens bellen.
De medewerker van de helpdesk kon mij vertellen dat voor bestaande abonnees er zeer binnenkort een aanbieding komt om ook een interactieve/hd decoder te kopen tegen een schappelijk prijs (tussen de 99 en 199 euro).
Binnen 2 tot 4 weken zou er een flyer in mijn brievenbus vallen met deze aanbieding. Ik wacht af, mocht ik binnen een maand of 2 nog niets hebben gehoord stap ik alsnog over naar KPN.

• Hmmbob
Kijk eens 1 post boven je :)

• Caelorum
"Uitgezonderd van bestaande Alles-in-1 abonnees kan elke Ziggo abonnee gebruik maken van het Alles-in-1 actieaanbod".
Hij kan hier dus geen gebruik van maken ;)
Pagina: 1 ... 171 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!