Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:41:
Ik heb halverwege deze week contact gehad met Ziggo vanwege het feit dat het Ubee WiFi modem na verloop van tijd (na het downloaden van een x aantal GB of een uptime van een x aantal dagen) traag wordt, en de snelheid pas weer hersteld wordt na het herstarten van het modem.

Ik heb inmiddels de juiste persoon aan de lijn gekregen, en Ziggo gaat het probleem intern onderzoeken. Ik heb nu per e-mail en telefoon wekelijks contact met een vaste contactpersoon binnen Ziggo, en heb hem een lijst posts gegeven binnen dit topic van mensen die hetzelfde ervaren. Het probleem doet zich met name voor bij klanten met een 120 Mb/s verbinding, maar ik sluit natuurlijk niet uit dat er mensen zijn die het probleem ook ervaren met 40 Mb/s.

De persoon die ik nu wekelijks spreek, gaf aan dat dit probleem hem zeer bekend in de oren klinkt, aangezien dezelfde problemen ook aanwezig waren bij de uitrol van het vorige Ubee modem (zonder WiFi), dit is toen ook met een firmware update verholpen.

Mochten er mensen zijn die dit probleem ook ervaren met een Ubee WiFi modem, stuur me dan een DM met je postcode + huisnummer, zodat ik deze gegevens kan verzamelen en naar Ziggo kan sturen.

Zodra ik meer weet over dit probleem, dan zal ik dit zeker posten.
Is er al iets meer bekend? Wij hebben in stad Utrecht een Ubee (evm3200) zonder WiFi (onze router doet de WiFi) en hebben regelmatig last van uitval. Soms hebben we een aantal dagen nergens last van, maar de afgelopen tijd is het wel heel erg geworden. Het is niet dat de modem alleen traag wordt, de hele internet verbinding stopt gewoon.

Modem resetten (stroom er af voor 20sec) helpt, maar soms ook maar tijdelijk, als in minder dan een uur. We hebben alle torrent programma's ook al uit geprobeerd te zetten, maar dat lijkt ook niet te werken. Vandaag contact gehad met iemand van Ziggo, en die zei dat ze vanaf daar konden zien dat er niets mis is met de verbinding tot ons en onze modem. Ze zei zelfs dat we weinig time-outs hadden. Echt zeer vervelend dit. Andere mensen ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:54:
werkt dat online internet gedeelte bij jou dan wel vloeiend? Ik heb gewoon haperingen en heb een strakke 120mbit verbinding van Ziggo.
Bij mij werkt het tot nog toe steeds perfect. Ik kijk op mijn laptop of iPad (met de HBO Go App), en bij allebei heb ik nog geen haperingen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
tiguan schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:29:
Hebben hier meer mensen er last van dat bijvoorbeeld WhatsApp berichten later binnenkomen op je telefoon als je op de wifi van Ziggo zit? Ik heb dit al bij meerdere aansluitingen gemerkt en ook andere mensen hebben er last van, telkens i.c.m. wifi van Ziggo.
Ja met Cisco WIFI modem heb ik hier ook last van... Viel mij ook al op, vaak komen berichten pas binnen als ik WhatsApp zelf open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:36:
[...]

Ja met Cisco WIFI modem heb ik hier ook last van... Viel mij ook al op, vaak komen berichten pas binnen als ik WhatsApp zelf open...
Dat heeft niets met Ziggo te maken. Hier op het werk heb ik het ook op een XS4ALL Business DSL lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 23:26
Handig, we staan op de spoed lijst om een kabel naar het huis te krijgen. 3weken geleden brief gekregen, nog steeds niks gehoord. Hebben we gebeld om te vragen wat spoed was: ze wisten het zelf niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 18:12

fjs

PSN: ftltc

Nadat deze week er een onderhoud in de buurt is geweest. Was mijn ping iets omhoog gegaan en mijn snelheid iets naar beneden.
Dus ik vanmorgen de ubee modem eens een keer van het stroom gehaald. Daarna stroom er weer op. Nu brand alleen maar de eerste groene lampje en knippert het oranje download lampje. Thats it. Iemand een idee?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-10 14:23
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:01:
[...]

Is er al iets meer bekend? Wij hebben in stad Utrecht een Ubee (evm3200) zonder WiFi (onze router doet de WiFi) en hebben regelmatig last van uitval. Soms hebben we een aantal dagen nergens last van, maar de afgelopen tijd is het wel heel erg geworden. Het is niet dat de modem alleen traag wordt, de hele internet verbinding stopt gewoon.

Modem resetten (stroom er af voor 20sec) helpt, maar soms ook maar tijdelijk, als in minder dan een uur. We hebben alle torrent programma's ook al uit geprobeerd te zetten, maar dat lijkt ook niet te werken. Vandaag contact gehad met iemand van Ziggo, en die zei dat ze vanaf daar konden zien dat er niets mis is met de verbinding tot ons en onze modem. Ze zei zelfs dat we weinig time-outs hadden. Echt zeer vervelend dit. Andere mensen ook last van?
Ja herken het probleem heb ook een Ubee modem, type weet ik niet maar ding heeft ook geen wifi. De laatste dagen werkt die weer prima, maar zo af en toe moet ik de stroom er af halen en er weer op zetten. En ook wat jij zegt werkt soms voor dagen weer goed soms voor heel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Bekend probleem met Ubee modems. was al een gigantisch topic over op ziggo forum toen ik eind 2009 ging samenwonen en er 1 van ziggo binnen kreeg. Uiteindelijk is er een filter oid tussen gezet en werkt het zonder issues.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Modem doet het nog niet. Snap er niks van alleen even van het stroom gehaald en nu brand allen de power lampje en de oranje download lampje knippert.
Na de nodige stappen met de helpdesk doorgenomen, komt er maandag middag iemand van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megadoom schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:59:
Handig, we staan op de spoed lijst om een kabel naar het huis te krijgen. 3weken geleden brief gekregen, nog steeds niks gehoord. Hebben we gebeld om te vragen wat spoed was: ze wisten het zelf niet :P.
Het graaft wat lastig als het -15 buiten is, denk dat het daardoor wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 23:26
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:45:
[...]

Het graaft wat lastig als het -15 buiten is, denk dat het daardoor wat langer duurt.
kregen we ook te horen ;) , hopelijk komen ze nu wel snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-10 13:28
Heeft er iemand wellicht ervaring met het volgende:

Ik zit bij Ziggo met een Ai1 Plus pakket. Vanaf Oktober gaan wij vier maanden het huis uit i.v.m. een verbouwing. We gaan van Oegstgeest (071) naar Noordwijk (ook 071).

Kan ik nu die vier maanden gewoon mijn eigen Ziggo modem aansluiten? Er is uiteraard een aansluiting aanwezig daar! Zou fijn zijn, KPN komt daar niet verder dan 13/1 en dan is dat erg ontwennen vanaf een 40/4 (maar alles beter dan inbellen is aan te wennen natuurlijk, alles is relatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:22
Ik zal het nog sterker brengen, zelfs inbellen wen je aan ;) (spreek uit ervaring :P)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:40
Maar als je in dezelfde Ziggo-regio zit, moet dat gewoon werken. Dat kun je alleen niet zien aan het netnummer van KPN ;-)

Trial and error dus; gewoon proberen. 50% kans: doet't wel of doet't nie...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet werken, heb ik ook gedaan met ons modem. Hadden eerder de sleutel dus modem aangesloten.
Modem meld zich netjes aan, moest alleen het modem even activeren via de website.
Had toen ons oude tel. nummer gebruikt omdat het nieuwe niet werkte.

Alles is goed gegaan :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-10 16:24
Misschien kijk ik er helemaal overheen, maar ik ben bezog met het forwarden van een aantal poorten op de Ubee modem.

Ik heb een aangtal poorten opengezet en dat werkt prima, maar ik heb nu het rijtje met 10 poorten die je kan open vol. Is er een manier om nog meer poorten open te zetten? Ik heb diverse poorten uit heel verschillende ranges opengezet. Dus bijv. 5000, 2000, 21, 2130, 4264, 9200, 7000 etc.

Of is dit niet mogelijk? En waar kan je eventuele firmware updates vinden van het modem (indien deze beschikbaar worden gesteld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-10 16:03

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik had een vraag over de interactieve televisie, en dan specifiek uitzending gemist. Klopt het dat de krenten van RTL tegenwoordig geld willen zien voor het terug kunnen kijken van een aflevering goede tijden slechte tijden (Belangrijke WAF voor aanschaf interactieve decoder)?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:20
Ja de meeste programma's bij RTL gemist kosten geld, voor GTST moet je ook (dacht iets van 95 cent) betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:56
Vandaag via mijn ziggo een upgrade uitgevoerd naar AIE+. Heb daarvan een bevestiging gekregen op mijn ziggo mail, maar dacht dat zo'n upgrade gelijk wordt doorgevoerd? In de bevestiging stond dat ik binnen 5 werkdagen een brief krijg met de datum waarop de upgrade in gaat. Mensen ervaring hiermee hoelang het duurt. Misschien dat de upgrade al uitgevoerd is geworden voordat de brief er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:34:
(Belangrijke WAF voor aanschaf interactieve decoder)?
95 cent per gemiste aflevering voor GTST, WTF!

Maar een tip: bij het tv extra abonnement zit RTL Lounge en die hebben altijd gtst herhalingen overdag en hebben ook een preview van wat er die avond gaat komen.

Moet ze alleen niet doorhebben dat dat met jullie huidige decoder ook kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 22:01:
Vandaag via mijn ziggo een upgrade uitgevoerd naar AIE+. Heb daarvan een bevestiging gekregen op mijn ziggo mail, maar dacht dat zo'n upgrade gelijk wordt doorgevoerd? In de bevestiging stond dat ik binnen 5 werkdagen een brief krijg met de datum waarop de upgrade in gaat. Mensen ervaring hiermee hoelang het duurt. Misschien dat de upgrade al uitgevoerd is geworden voordat de brief er is.
Mijn verandering van tv-pakketten gaat binnen een paar uur, dus het lijkt me dat in jouw geval dat ook gebeurd.
Wij kregen de brieven van onze verandering van tv-pakketten ook na de verandering al gebeurd was.

En over GTST terugkijken; dan neem je het toch op? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 29-10 13:28
Ik beantwoord mijn eigen vraag nog even:

Ziggo Webcare @ZiggoWebcare
@stuurenhout Ja, In dit geval is dat mogelijk en moet je de modem ook tijdelijk op een ander adres kunnen gebruiken. ^DE

Met daarna:

@stuurenhout Dit behoef je niet door te geven. Mocht er toch wat zijn dan graag bericht en gaan we er mee bezig. ^DE

Met andere woorden dit is geen enkel probleem :) De reden dat ik het netnummer noemde, is omdat het bij een verhuizing alleen mogelijk is om je nummer mee te nemen als je in hetzelfde netnummer gebied blijft.
Maar mooi dus, dat scheelt een hoop gedoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Piet91 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 22:16:
[...]

Mijn verandering van tv-pakketten gaat binnen een paar uur
Klopt, upgrade er al doorheen. Zeer netjes van Ziggo! Alleen beetje jammer van 4 mbits upload, staat niet echt in verhouding met de download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:04

Wildfire

Joy to the world!

Binnetie schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 10:55:

[..]

En waar kan je eventuele firmware updates vinden van het modem (indien deze beschikbaar worden gesteld)?
Firmware-updates worden door Ziggo zelf geregeld.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel tevreden over mijn Ziggo. Alles in één met HDTV en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 22:07:
[...]

95 cent per gemiste aflevering voor GTST, WTF!

Maar een tip: bij het tv extra abonnement zit RTL Lounge en die hebben altijd gtst herhalingen overdag en hebben ook een preview van wat er die avond gaat komen.

Moet ze alleen niet doorhebben dat dat met jullie huidige decoder ook kan :+
Ik weet het. Ook wordt om half acht de uitzending van de dag ervoor nog eens uitgezonden (mooi aansluitend op de nieuwe). Punt is dat mijn vrouw zelf wil kiezen wanneer ze het kijkt. Maar goed, Ik ga maar eens een decoder regelen die ook op kan nemen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

fjs schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:33:
Modem doet het nog niet. Snap er niks van alleen even van het stroom gehaald en nu brand allen de power lampje en de oranje download lampje knippert.
Na de nodige stappen met de helpdesk doorgenomen, komt er maandag middag iemand van Ziggo.
Iemand een idee wat het betekend dat alleen de power lampje brand en de downoad lampje oranje knippert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

fjs schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:35:
[...]

Iemand een idee wat het betekend dat alleen de power lampje brand en de downoad lampje oranje knippert?
Dat er geen signaal op de lijn staat. Heb je wel TV signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Timmert schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:37:
[...]

Dat er geen signaal op de lijn staat. Heb je wel TV signaal?
Ja zowel analoog als digitaal geeft goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
fjs schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:08:
[...]

Ja zowel analoog als digitaal geeft goed beeld.
Welk merk modem/type?

Kan het zijn dat hij op standby staat?
Controleer anders de coax kabel achter op het modem naar de AOP en druk deze goed aan etc.

Reset het modem daarna door de stroom gedurende 10 seconden er af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-10 21:12
KaWaReZ schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:24:
In het BF3 topic is er eea aangehaald over het ubee modem wat verkregen wordt bij een alles in 1 pakketje.

Wij zijn sinds januari overgestapt van een ziggo internet naar een ziggo alles in 1 (digi tv etc, ).

Nu zijn we vaak savonds aan het gamen, zitten op TS en ineens klapt internet eruit, paar seconden later weer werkend. Een paar keer per avond gebeurt dit wel. Zwaar irritant als je net als laatste over bent en je hebt de laatste tegenstander op de korrel die jou niet ziet. POEF weg.

Ziggo klantenservice en tech dienst kunnen niets vinden in de modem..
Routergedeelte is afgesloten, wifi erafgeknald (standaard bij mij) probleem blijft.

TS klapt eruit, UT2k4, BF3 nog net wel net niet. (vaak net niet, kennelijk, net te kort daarvoor).

Komt dit vaker voor en wat kan ik eraan doen? Oude modem terugplaatsen? (we maken geen gebruik van telefoon)
Voor een eventuele geinteresseerde : Uiteindelijk lijkt de oorzaak bij de switch te liggen die voor het modem zit. Op 1 of andere manier maakt die ruzie met t modem of wordt gewoon te oud ;)
Daar ligt t aan bij ons. Denk een kwestie van incompatibele hardware ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Goeieavond,

Ik zit erover te denken om ipv de Ubee, mijn eigen Netgear IP's te laten uitdelen. Misschien denk ik verkeerd, maar dit kan ik toch gewoon doen door DHCP uit te zetten op de Ubee en deze weer aan te zetten op de Netgear?

Ik heb hier ook gelezen over bridgen. Misschien klinkt het gek, maar waarom heb ik daar Ziggo voor nodig? Bedankt alvast voor de opheldering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
KaWaReZ schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:44:
Voor een eventuele geinteresseerde : Uiteindelijk lijkt de oorzaak bij de switch te liggen die voor het modem zit. Op 1 of andere manier maakt die ruzie met t modem of wordt gewoon te oud ;)
Het kan er ook aan liggen dat je switch een 100 Mbit switch is als het nog een oudere switch is, en je dan beter een 1 Gbit switch ertussen kan zetten. Zelf heb ik wel goede ervaringen met TP-Link Gbit switches die je voor weinig geld kan krijgen en tot nu toe hier prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-10 12:05
KaWaReZ schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:44:
[...]

Ben ik de enige die zich afvraagd waarom jij in hemelsnaam een switch voor je modem hebt zitten. 8)7 Dat is natuurlijk vragen om dit soort problemen. Je modem hoort direct op je aop of versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:40
jimmy87 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 03:41:
[...]
Ben ik de enige die zich afvraagd waarom jij in hemelsnaam een switch voor je modem hebt zitten. 8)7 Dat is natuurlijk vragen om dit soort problemen. Je modem hoort direct op je aop of versterker
Daar heb ik ook naar zitten kijken, maar ik vermoed dat hij vanuit zijn PC kijkt; dan zit de switch 'voor' het modem. Voor normale mensen dan dus achter het modem ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

objectief2 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:49:
Goeieavond,

Ik zit erover te denken om ipv de Ubee, mijn eigen Netgear IP's te laten uitdelen. Misschien denk ik verkeerd, maar dit kan ik toch gewoon doen door DHCP uit te zetten op de Ubee en deze weer aan te zetten op de Netgear?

Ik heb hier ook gelezen over bridgen. Misschien klinkt het gek, maar waarom heb ik daar Ziggo voor nodig? Bedankt alvast voor de opheldering :)
DHCP uitzetten kan, maar als je zelf een router wil plaatsen laat dan de Ubee door Ziggo in bridge zetten omdat je anders met dubbel NAT zit (dat maakt het forwarden van poorten onnodig lastiger). De Ubee als bridge instellen is iets dat je zelf niet kan doen (die instelling is niet beschikbaar), vandaar dat je Ziggo nodig hebt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 20-02-2012 09:56 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

objectief2 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:49:
Goeieavond,

Je kunt hem zelf in semi-bridge mode zetten door het modem naar het mac-adress van je router te forwarden.
Zelf heb ik dat een paar dagen geprobeerd en heb hem nu in bridge mode laten zetten door de klantenservice. (scheelt twee watt verbruik)

Semi-bridge staat hier goed beschreven
http://ziggo-gebruikers.n....php?p=336658&postcount=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Hartelijk dank voor de reacties. Ik ga het eerst via semi-bridge proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-10 09:28

psy

Over dat Cisco modem bij het 40 Mb abo; nu al de tweede keer dat de voedingsadapter gewoon van de een op de andere dag stuk is.
Ben klaar met dat ding eigenlijk.
Laatste tijd zit het modem zich soms een half uur te resetten dat is al bloedirritant, nu dus wéér een dood modem.

Dat ze maar een nieuw modem installeren.

Is de monteur net langsgeweest krijgt mijn vrouw een grote bek terug van die vent "dat ze dat bij auto's ook niet doen" :X
Echt razend kan ik er van worden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

SAWYER schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:23:
[...]

Welk merk modem/type?

Kan het zijn dat hij op standby staat?
Controleer anders de coax kabel achter op het modem naar de AOP en druk deze goed aan etc.

Reset het modem daarna door de stroom gedurende 10 seconden er af te halen.
Het is a klaar. Monteur is geweest en de modem was stuk. Nu een nieuwe wifi modem er tussen en hij doet het weer.
Moet alleen ff bellen om de router uit te zetten zodat het gewone modem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Laatst online: 22-09 07:54
bartburg schreef op zondag 12 februari 2012 @ 09:38:
Gister alles in 1 aangesloten bij me ouders ging soepel
alles lijkt te werken internet volle snelheid - digitale tv werkt naar behoren.
alleen de telefonie deze werkt wel maar als we bellen horen we de tegenpartij heel zacht en zij horen ons heel zacht bijna niet te verstaan
iemand een idee waardoor dit is en hoe dit te verhelpen is?

even ter info nog:
verschillende telefoons gebruikt alle zacht
op de nog werkende kpn lijn gewoon hard geluid.
even ter info voor mensen die hier ook tegen aan lopen!
gebeld met helpdesk van ziggo. zeer vriendelijk te woord gestaan en direct een afsrpaak met een monteur gemaakt.
deze is langsgeweest nadat de modem is vervangen werkt alles perfect.
Dus mocht je heel zacht geluid ervaren bij het bellen dan lijkt vervanging modem de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:34:
Is de monteur net langsgeweest krijgt mijn vrouw een grote bek terug van die vent "dat ze dat bij auto's ook niet doen" :X
Echt razend kan ik er van worden.
Je vrouw zal wel net zo gereageerd hebben als je hier doet...
Gaat ook nergens over, je maakt je druk om helemaal niks. fjs en bartburg hadden ook problemen, maar een geheel andere reactie. Zo kan je ook in het leven staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:04:
[...]

Je vrouw zal wel net zo gereageerd hebben als je hier doet...
Gaat ook nergens over, je maakt je druk om helemaal niks. fjs en bartburg hadden ook problemen, maar een geheel andere reactie. Zo kan je ook in het leven staan.
Was een heel aardige jongen. Belde of het ook iets eerder kon, ik alweer blij omdat dat mij een hoop tijd scheelde. Kop koffie erbij en klaar was het ;)

Maarja ik kan niet spreken hoe het bij anderen gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Tot nu toe ben ik alleen maar zeer behulpzame monteurs tegengekomen die echt meedachten.
Dit is de eerste keer dat zo iemand echt de kont tegen de krib gooit en eerst mijn stiefdochter en daarna ook nog eens mijn vrouw fijntjes vertelde dat hij dat echt niet ging doen. Geloof me dat dat echt niet normaal was.
Zeker iemand die eigenlijk carnaval wilde vieren ofzo.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

Zijn er nog meer mensen in omgeving Zwolle (8043) die problemen hebben met verschillende kanalen die erg pixelig en 'streperig' zijn?
Ik kreeg van mijn vriendin vanochtend te horen dat de tv kapot zou zijn, maar het fenomeen doet zich alleen voor op SBS6/Net5/NatGeo/Discovery. De rest doet het prima, signaalsterkte is ook onveranderd en dvd's laten zich ook prima afspelen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
PauseBreak schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:48:
Zijn er nog meer mensen in omgeving Zwolle (8043) die problemen hebben met verschillende kanalen die erg pixelig en 'streperig' zijn?
Ik kreeg van mijn vriendin vanochtend te horen dat de tv kapot zou zijn, maar het fenomeen doet zich alleen voor op SBS6/Net5/NatGeo/Discovery. De rest doet het prima, signaalsterkte is ook onveranderd en dvd's laten zich ook prima afspelen.
ligt zeer wss aan binnenhuis bekabeling. Maak je gebruik van een splitter of versterker, haalt deze er dan tussen uit en sluit je tv rechtstreeks aan op de aop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

SAWYER schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:27:
[...]

ligt zeer wss aan binnenhuis bekabeling. Maak je gebruik van een splitter of versterker, haalt deze er dan tussen uit en sluit je tv rechtstreeks aan op de aop.
Dat lijkt me sterk, De bekabeling is allemaal door een elektricien aangelegd en gaat direct van de hoofdaansluiting naar de Humax. Dat is allemaal onveranderd gebleven. Daar zitten geen splitters of versterkers tussen, en bovendien hebben we verder sinds we hier wonen eigenlijk geen problemen gehad, op 1 storing van Ziggo na dan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Hallo allemaal,

Ik wil wel wat over ziggo zeggen na al die jaren (ik was al in het multikabel tijdperk jaren klant)
Kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben, ik heb het alles in 1 extra abbonement en heb er bijna nooit iets mee, en de zeldzame keer dat ik geen internet heb is het snel gefixt.
Monteurs zijn zeer behulpzaam, het enige wat nog beter zou kunnen is de prijs, die zou iets lager moeten kunnen. Betaal nu iets van 67 euro en nog wat.
Maar een prijs van rond de 50 euro zou mogelijk moeten zijn en meer value voor money bieden naar mijn mening.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 08:20
Le_Freak ! schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:06:
Hallo allemaal,

Ik wil wel wat over ziggo zeggen na al die jaren (ik was al in het multikabel tijdperk jaren lid)
Kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben, ik heb het alles in 1 extra abbonement en heb er bijna nooit iets mee, en de zeldzame keer dat ik gen internet heb is het snel gefixt.
Monteurs zijn zeer behulpzaam, het enige wat nog beter zou kunnen is de prijs, die zou iets lager moeten kunnen. Betaal nu iets van 67 euro en nog wat.
Maar een prijs van rond de 50 euro zou mogelijk moeten zijn en meer value voor money bieden naar mijn mening.
Je bent niet lid, je bent een klant.

Tuurlijk, hoe lager de prijs hoe meer waar voor je geld. Maar ik denk dat 9 op de 10 mensen aan alles-in-1 basis genoeg heeft. Ik heb zelf ook de 10Mbit (basis) variant en komt ik echt ruim voldoende mee uit. Ik kan op dit moment geen reden verzinnen waarom ik (en de andere 90procent van Nederland) een 120Mbit voor nodig zou hebben. En dan ben je voor 42euro per maand klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-10 21:12
Roel1966 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:03:
[...]

Het kan er ook aan liggen dat je switch een 100 Mbit switch is als het nog een oudere switch is, en je dan beter een 1 Gbit switch ertussen kan zetten. Zelf heb ik wel goede ervaringen met TP-Link Gbit switches die je voor weinig geld kan krijgen en tot nu toe hier prima werkt.
ik zit al jaren op gigabit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:39
PauseBreak schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:16:
Dat lijkt me sterk, De bekabeling is allemaal door een elektricien aangelegd en gaat direct van de hoofdaansluiting naar de Humax. Dat is allemaal onveranderd gebleven. Daar zitten geen splitters of versterkers tussen, en bovendien hebben we verder sinds we hier wonen eigenlijk geen problemen gehad, op 1 storing van Ziggo na dan.
Ik vermoed dat je instraling op je kabel hebt van andere zenders (bijvoorbeeld digitenne) die qua frequenties wat meer opgeschoven zijn in de richting van Ziggo's frequenties. Daar bedoel ik mee dat coaxkabels die het altijd prima en storingsvrij deden, dat nu plotseling niet meer lijken te doen. Ik zou toch eens proberen om een goed afgeschermde kabel te gebruiken met bijbehorende metalen connectoren. Dat kan ook gewoon tijdelijk met een losse kabel, maar dan weet je het tenminste zeker of het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

psy schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:59:
Tot nu toe ben ik alleen maar zeer behulpzame monteurs tegengekomen die echt meedachten.
Dit is de eerste keer dat zo iemand echt de kont tegen de krib gooit en eerst mijn stiefdochter en daarna ook nog eens mijn vrouw fijntjes vertelde dat hij dat echt niet ging doen. Geloof me dat dat echt niet normaal was.
Zeker iemand die eigenlijk carnaval wilde vieren ofzo.
Nou. Vervolg. Nog steeds geen internet natuurlijk.
Ik was vanmorgen aan het ontbijten met mijn kinderen. Ik wist dat Ziggo weer zou komen. Opeens hoor ik de brievenbus, ging kijken, zit er een briefje in de bus dat de monteur is langsgeweest maar dat niemand opendeed. WTF? Geen bel gehoord, ik zie de auto voor mijn neus wegrijden. Voorrijkosten 35 euro!
Bel voor de zekerheid geprobeerd, natuurlijk deed deze het.

Nou schiet mij maar lek hoor. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
PauseBreak schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:16:
[...]

Toch is het zo :| .

Iets wat altijd gewerkt heeft en onveranderd is geeft totaal geen garantie dat het niet defect kan raken of niet minder goed kan gaan werken.

Dat een elektricien het heeft aangelegd voegt ook niet echt iets toe.

Zoals grun aangeeft; probeer eens een goede coax kabel (kabel keur etc) van je Humax naar de AOP.
Let wel op dat je eventuele splitters en versterkers er tussen uit haalt (je zegt geen splitter te hebben, echter weet ik hoe graag elektriciens deze aanleggen zonder echte reden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

SAWYER schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:05:
[...]

Toch is het zo :| .

Iets wat altijd gewerkt heeft en onveranderd is geeft totaal geen garantie dat het niet defect kan raken of niet minder goed kan gaan werken.

Dat een elektricien het heeft aangelegd voegt ook niet echt iets toe.

Zoals grun aangeeft; probeer eens een goede coax kabel (kabel keur etc) van je Humax naar de AOP.
Let wel op dat je eventuele splitters en versterkers er tussen uit haalt (je zegt geen splitter te hebben, echter weet ik hoe graag elektriciens deze aanleggen zonder echte reden).
Als ik zeg dat ik geen splitter heb, heb ik geen splitter. Ik had het zelf ook wel kunnen aanleggen, maar hij was er toch en hij kan het een stuk sneller ;)
Wat de kabels betreft: Het lijkt mij erg sterk dat kabels (met keur, fatsoenlijk spul) kapot gaan als het al 6 maanden zo werkt en daarbij: het ligt allemaal in de muren, netjes afgeschermd en alles. Ik heb zojuist even een kabel aangesloten die niet door de muur loopt en dat lost het probleem niet op. Ook is het alleen zo op bovengenoemde zenders, met alle andere zenders is niks mis en ook de signaalsterkte die de Humax aangeeft is onveranderd.
Nou goed, als het morgen nog zo is, bel ik 1200 wel even.

@grun93:
Bedankt voor je suggestie. De kabels liggen al in afgeschermde buizen (geen pvc) in een brandmuur. De kans op instraling lijkt me daarom te verwaarlozen, óf het moet gebeuren in dat kleine stukje (1m kabel) van het muurpunt naar de tv. Dat zou natuurlijk ook kunnen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik snap je punt Pause. Maar als mensen je willen helpen, ga dan niet gelijk in de verdediging met "Ja maar dat kan niet" Als je het niet getest hebt, weet je niet of het kan of niet.
En ja, ik zie dat je het nu getest hebt, maar het gaat om het idee.

Ben als it'er al te vaak verkeerd gestuurd omdat een gebruiker het al "getest zou hebben" En dat het dus daar gewoon aan lag. Hoe vreemd het ook kan lijken, alles is het proberen waard als het niet werkt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:32
afgelopen zaterdag, na veel wikken en wegen (wel een kwartier denk ik zo) besloten om ook de adsl vaarwel te zeggen en voor internet via de kabel te gaan kiezen. Heb al tv van Ziggo, wordt nu omgezet naar AiE +.

Gratis monteur erbij, daar gaat de vraag ook over: wat doet hij (of zou hij moeten doen)? Neemt die ook het installatiepakket mee, of word dit toch opgestuurd met de tnt? Boort die ook de gaatjes om alles in het beton te schroeven?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Hoe is het bij je aangesloten:

Humax --->AOP

of

Humax--->WCD---.>AOP

Dus maak je gebruik vaan een doorlus of zit de coax rechtstreeks op de AOP (waar ook het modem op staat mocht je ziggo internet hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ozzynator schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:23:
afgelopen zaterdag, na veel wikken en wegen (wel een kwartier denk ik zo) besloten om ook de adsl vaarwel te zeggen en voor internet via de kabel te gaan kiezen. Heb al tv van Ziggo, wordt nu omgezet naar AiE +.

Gratis monteur erbij, daar gaat de vraag ook over: wat doet hij (of zou hij moeten doen)? Neemt die ook het installatiepakket mee, of word dit toch opgestuurd met de tnt? Boort die ook de gaatjes om alles in het beton te schroeven?
Bij mij deed hij dat allemaal wel. En was de monteur ook zeer sociaal, heeft geholpen alles in te stellen ook te verzekeren dat alles werkt. Was geweldige service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-10 02:13
Hier heeft de monteur ook alles gedaan. Netjes modem in de meterkast opgehangen enzo. Was prima service. Alles werkte in een keer. Ik weet niet hoe goed ze je helpen als er problemen blijken te zijn. Daar heb ik nog geen ervaring mee (afkloppen :P)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Zag een bericht voorbij komen dat ziggo de beurs gaat betreden. Werden nogal wat negatieve reacties gegeven daarop. Wat betekend dit voor ons als klant rn de ontwikkelingen bij ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
oke, bedankt voor jullie reacties, ff afwachten dus hoe de monteur is, zal hem een koffie aanbieden in ieder geval haha.

Wat service betreft, heb wel een keer wat gehad met de tv aansluiting, maar bleek dat ik in het grijze kastje buiten niet aangesloten was destijds. Komt monteur voorrijden, schroeft kastje open, voor dat ik buiten was wa de beste man al klaar, duim omhoog en weg wastie weer.

Wel lekker, kastje staat hier op de hoek van mijn tuin, heb hooguit 10 meter kabel ertussen, dus 100% tv signaal, internet zal ook wel max zijn hoop ik.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:34:
Ik wist dat Ziggo weer zou komen. Opeens hoor ik de brievenbus, ging kijken, zit er een briefje in de bus dat de monteur is langsgeweest maar dat niemand opendeed. WTF? Geen bel gehoord, ik zie de auto voor mijn neus wegrijden. Voorrijkosten 35 euro!
Tja, als je gaat zeiken tegen een monteur die je moet helpen, dat is gewoon niet handig. Monteur komt collega's tegen, verteld zijn verhaal en dan krijg je dit gedrag.

Monteurs, klusjesmannen etc. altijd te vriend houden. Schilder die hier werkt krijgt van mij een dvd box met een tv serie voor zijn vrouw, bij de garage breng ik altijd een paar bakken patat / koeken / taart als ik de auto kom ophalen, als er een monteur aan huis komt heb ik koffie klaar met koek / taart. Dat levert mij altijd heel veel op.

Nu weet ik niet wat er voorgevallen is gisteren, maar dit heeft wel een reden. En zie die maar opgelost te krijgen met zo'n helpdesk van Ziggo ertussen...

Edit: zie reactie hierboven over de monteur, was me nog niet opgevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

SAWYER schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:25:
Hoe is het bij je aangesloten:

Humax --->AOP

of

Humax--->WCD---.>AOP

Dus maak je gebruik vaan een doorlus of zit de coax rechtstreeks op de AOP (waar ook het modem op staat mocht je ziggo internet hebben)
Ik neem aan dat WCD voor "wandcontactdoos" staat? In dat geval op die manier inderdaad. De kabel (die is afgeschermd en een keurmerk heeft) gaat vanaf de meterkast waar die binnenkomt omhoog de sleuf in (±1,5m), dan een paar meter via het plafond (±5m) en vanaf daar ± 7,5m door de brandmuur naar de wandcontactdoos. Vanaf daar gaat er logischerwijs een nieuwe kabel (1,5m, afgeschermd, keurmerk) naar de Humax, en die geeft het door via HDMI (van Philips, met gouden geblaat enzo, kwam bij de tv). Dat stoort dus op SBS6/Net5 (Discovery en NatGeo doen het weer normaal sinds vanavond).
Als ik een kabel aansluit vanaf binnenkomst en deze vanaf daar rechtstreeks op de Humax prikt, maakt dat geen verschil (nu ja, de signaalsterkte is 53% ipv 54% wanneer ik de aansluiting zoals die er ligt gebruikt), dus dat sluit volgens mij de bekabeling binnenshuis wel uit - zeker omdat ik hiervoor 2 verschillende kabels heb gebruikt (1 fatsoenlijke, 1 vanaf een rol die ik nog had liggen als tussenoplossing :P ).

@lanerios:
Dat snap ik ook wel. Het is alleen wel vervelend dat mensen meteen gaan roepen dat er mogelijkerwijs toch een splitter/versterker/whatever tussen kan zitten als ik zeg dat dat niet zo is. Ik ben geen noob die niet weet waar hij het over heeft, ik heb dit vaak zat geïnstalleerd voor kennissen en vrienden. Je kunt als 'helpende partij' ook suggesties op een andere manier aandragen dan een bijna verwijtende 'je weet niet waar je het over hebt'-manier ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:42:
Het is alleen wel vervelend dat mensen meteen gaan roepen dat er mogelijkerwijs toch een splitter/versterker/whatever tussen kan zitten als ik zeg dat dat niet zo is. Ik ben geen noob die niet weet waar hij het over heeft, ik heb dit vaak zat geïnstalleerd voor kennissen en vrienden.
Moet je niet de helpdesk gaan bellen. Ik heb 1 ding geleerd: mijn decoder zit altijd rechtstreeks met een heel heel korte kabel op de ubee modem en ik heb geen netwerk thuis en maar 1 vaste pc en geen draadloos internet. Scheelt je een boel onzinvragen...

Ik zou het een paar dagen aankijken, probleem zal wel niet bij jou liggen, maar bij ziggo. En dan kan je beter de rest van de wijk laten bellen ipv het zelf te doen.

Eerst had ik deze wijsheid nog niet... willen ze dat ik mijn tv 2 verdiepingen naar beneden haal omdat daar de kabel binnenkomt. Nee meneer, 10 meter coax is veel te veel. Ja goed, ik ga wel tillen. Half uur later bellen en tv staat zogenaamd beneden en hoppa, monteur komt langs, is iets in de kast in de straat niet goed en opgelost :+

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:08:
[...]

Moet je niet de helpdesk gaan bellen. Ik heb 1 ding geleerd: mijn decoder zit altijd rechtstreeks met een heel heel korte kabel op de ubee modem en ik heb geen netwerk thuis en maar 1 vaste pc en geen draadloos internet. Scheelt je een boel onzinvragen...

Ik zou het een paar dagen aankijken, probleem zal wel niet bij jou liggen, maar bij ziggo. En dan kan je beter de rest van de wijk laten bellen ipv het zelf te doen.
Voor helpdesks hanteer ik hetzelfde antwoordschema inderdaad :Y) Nu zit dat hier ook niet ver van de waarheid (alleen de kabel is niet heel heel kort :+ ), het scheelt vooral veel tijd en nutteloos gedoe.

Dat was mijn plan, maar ik zou toch graag 's ochtends vroeg dat slechte verhuisprogramma willen kunnen kijken op SBS6 zonder problemen, dus als het morgen nog niet verholpen is bel ik 1200 wel even.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nóg gekker. Laatst is er dus een monteur geweest om na te gaan waar mijn sporadische time-outs (packet loss en een enorm trage verbinding) veroorzaakt door kunnen worden. Zijn idee was de bekabeling richting de verdeeldoos, dus die heeft hij aangepast. Daardoor had ik wel een beter TV-signaal boven (Nederland 1 en 2 HD waren niet te zien of met veel blokken), maar het probleem trad later die dag alsnog op.

Nogmaals, dit is ook als ik direct met een laptop achter het modem zit. Op het moment van de traagheid en packetloss laat het modem (Ubee) geen gekke dingen zien in zijn logboek, en er zijn 8 streams aanwezig met voor mij juiste waarden.

Nu komt het: op het moment dat ik een download start via de nieuwsgroepen, zijn de problemen ineens weg, en komen pas uren daarna weer naar voren. Een HTTP download is enorm traag, maar die springt vooruit op het moment dat SabNZBd gaat downloaden. Ik zie het verband echt niet, al helemaal niet omdat de problemen niets met mijn lokale infra te maken lijken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
psy schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:34:
[...]

Nou. Vervolg. Nog steeds geen internet natuurlijk.
Ik was vanmorgen aan het ontbijten met mijn kinderen. Ik wist dat Ziggo weer zou komen. Opeens hoor ik de brievenbus, ging kijken, zit er een briefje in de bus dat de monteur is langsgeweest maar dat niemand opendeed. WTF? Geen bel gehoord, ik zie de auto voor mijn neus wegrijden. Voorrijkosten 35 euro!
Bel voor de zekerheid geprobeerd, natuurlijk deed deze het.

Nou schiet mij maar lek hoor. ;w
Tja, lastig te beoordelen van afstand natuurlijk. Wij kunnen ook niet zien wat er door iedereen in eerste instantie is gezegd. Als ik als monteur de hele dag dat gezeur van niet-technische mensen zou moeten aanhoren die het allemaal beter menen te weten, dan zou ik ze ook op een gegeven moment iets te hard aanpakken als een klant het even niet zo tactisch formuleert. Daarom zou ik ook niet geschikt zijn voor dat soort functies. :P

Het klinkt inderdaad wel alsof die monteur even een wraakactie op touw heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
PauseBreak schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:42:
[...]

Ik neem aan dat WCD voor "wandcontactdoos" staat? In dat geval op die manier inderdaad. De kabel (die is afgeschermd en een keurmerk heeft) gaat vanaf de meterkast waar die binnenkomt omhoog de sleuf in (±1,5m), dan een paar meter via het plafond (±5m) en vanaf daar ± 7,5m door de brandmuur naar de wandcontactdoos. Vanaf daar gaat er logischerwijs een nieuwe kabel (1,5m, afgeschermd, keurmerk) naar de Humax, en die geeft het door via HDMI (van Philips, met gouden geblaat enzo, kwam bij de tv). Dat stoort dus op SBS6/Net5 (Discovery en NatGeo doen het weer normaal sinds vanavond).
Als ik een kabel aansluit vanaf binnenkomst en deze vanaf daar rechtstreeks op de Humax prikt, maakt dat geen verschil (nu ja, de signaalsterkte is 53% ipv 54% wanneer ik de aansluiting zoals die er ligt gebruikt), dus dat sluit volgens mij de bekabeling binnenshuis wel uit - zeker omdat ik hiervoor 2 verschillende kabels heb gebruikt (1 fatsoenlijke, 1 vanaf een rol die ik nog had liggen als tussenoplossing :P ).

@lanerios:
Dat snap ik ook wel. Het is alleen wel vervelend dat mensen meteen gaan roepen dat er mogelijkerwijs toch een splitter/versterker/whatever tussen kan zitten als ik zeg dat dat niet zo is. Ik ben geen noob die niet weet waar hij het over heeft, ik heb dit vaak zat geïnstalleerd voor kennissen en vrienden. Je kunt als 'helpende partij' ook suggesties op een andere manier aandragen dan een bijna verwijtende 'je weet niet waar je het over hebt'-manier ;)
Zo bedoelde ik het ook niet, ik gaf alleen maar aan dat jij geen kans geeft om een aantal dingen te testen.
En als ik je uitleg zo hoor, dan begrijp ik dat de nieuwe kabel die je getest hebt, je tussen de WCD en de Humax hebt geplaatst en niet van de AOP naar de Humax.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:08:
[...]

Eerst had ik deze wijsheid nog niet... willen ze dat ik mijn tv 2 verdiepingen naar beneden haal omdat daar de kabel binnenkomt. Nee meneer, 10 meter coax is veel te veel. Ja goed, ik ga wel tillen. Half uur later bellen en tv staat zogenaamd beneden en hoppa, monteur komt langs, is iets in de kast in de straat niet goed en opgelost :+
Decoder aan een modem, juist.

De helpdesk die krijgt natuurlijk niet alleen vragen van tweakers, dat zal wel minden dan 1% zijn.
Ze zullen echter wel vaak gemiddelde consumenten krijgen die gebruik maken van Gamma coax en 2-3 splitter op elkaar hebben zitten.

De troubleshoot van de helpdesk is echter heel handig, ook voor de gemiddelde tweaker. Moet je wel een goede medewerker aan de lijn krijgen die mee kan denken, en niet een script oplezende robot.

Ik had niet al te lang geleden last van slecht/geen beeld op RTL4 en Net5. Toen de helpdesk mij vroeg of de tv rechtstreeks op de AOP stond, loog ik en zei ik ja want ik was verblind met de gedachte dat het alleen maar aan Ziggo kan liggen. Na het vervangen van de coax tussen splitter->AOP had ik weer goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Monteur voor de tweede keer niet op komen dagen, maar vanmiddag opeens een telefoontje dat we een nieuw modem opgestuurd krijgen. En die 35 euro voorrijkosten hoeven we toch niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:41:
Monteur voor de tweede keer niet op komen dagen, maar vanmiddag opeens een telefoontje dat we een nieuw modem opgestuurd krijgen. En die 35 euro voorrijkosten hoeven we toch niet te betalen.
Tip; Ziggo crediteerd ook E20 voor elke keer dat een monteur niet komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
jongetje schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:26:
[...]
Tuurlijk, hoe lager de prijs hoe meer waar voor je geld. Maar ik denk dat 9 op de 10 mensen aan alles-in-1 basis genoeg heeft. Ik heb zelf ook de 10Mbit (basis) variant en komt ik echt ruim voldoende mee uit. Ik kan op dit moment geen reden verzinnen waarom ik (en de andere 90procent van Nederland) een 120Mbit voor nodig zou hebben. En dan ben je voor 42euro per maand klaar.
Om sneller te kunnen downloaden uiteraard.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Het is net het verschil tussen, we wachten even tot de nieuwe aflevering binnen is, of we gaan wel wat anders kijken en zien morgen wel :)

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

SAWYER schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:23:
[...]

Zo bedoelde ik het ook niet, ik gaf alleen maar aan dat jij geen kans geeft om een aantal dingen te testen.
En als ik je uitleg zo hoor, dan begrijp ik dat de nieuwe kabel die je getest hebt, je tussen de WCD en de Humax hebt geplaatst en niet van de AOP naar de Humax.
Nee, die kabel heb ik juist direct aangesloten van AOP naar Humax en dat gaf geen verandering behalve een slechtere signaalsterkte.
Ik had niet al te lang geleden last van slecht/geen beeld op RTL4 en Net5. Toen de helpdesk mij vroeg of de tv rechtstreeks op de AOP stond, loog ik en zei ik ja want ik was verblind met de gedachte dat het alleen maar aan Ziggo kan liggen. Na het vervangen van de coax tussen splitter->AOP had ik weer goed beeld.
Goed om te horen dat er niet alleen maar matige helpdeskmedewerkers zijn bij Ziggo :P Hier is het allemaal weer in orde, dus in mijn geval was er geen sprake van een rotte coax-kabel, maar lag het gewoon aan Ziggo.

Nee, merp!

Verwijderd

Wij hebben sinds kort ook de nieuwe modem gekregen van ubee en ik heb er alleen maar problemen met met het downloaden via torrents. Voorheen downloadde ik alles op maximumsnelheid, maar nu gaat alles zo traag.

Ik heb zelf al gekeken naar eventuele oplossingen, welke niet bij mij werken.

Bijvoorbeeld IP flood detection, port scan uitzetten en andere firewall functies. Al die functies van de router stonden al uit bij mij.

Ook verkeerde netwerkkaarten of dat het niet goed gaat door wifi. Ik had hiervoor ook geen problemen en op mijn desktop pc met draad gaat het ook niet goed.
Ook instellingen bij utorrent: aantal maximale verbindingen verlagen helpt maar weinig. Ik zit nu op maximum van 50 verbindingen per slot. (Is dit een goed aantal of moet het nog minder?)

Usenet draait wel gewoon goed. Heb alleen de server van Ziggo getest. Heb nog geen tijd gehad om een payserver aan te schaffen.

Iemand tips?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 10:28 . Reden: smiley weggehaald ]

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mensen, ik word echt gek, heb al 60 min aan de lijn gehangen met de Ziggo helpdesk en service+ maar niemand weet waar het probleem zit!
We kregen gister een nieuw Cisco EPC3925 modem voor een onze oude motorola. Nou kabels overgezet, instructies gevolgd. "Modem is nu geactiveerd, wordt overnieuw opgestart" dus ik dacht mooi dat gaat soepel. Ik had 10 seconden internet en daarna niet meer.
Wel 20x gereset, helpdesk heeft hem gereset, maar ik krijg na elke reset enkele seconden internet en daarna niet meer :'(
Modem start volledig op, er branden 5 lampjes (4 groen en US brand oranje) wat goed zou moeten zijn volgens mij en de helpdesk. Ik krijg ook een IP-adres, DNS-servers, maar na enkele seconden is het IP-adres niet meer bereikbaar. Bij de helpdesk en service+ krijgen ze gewoon een 100% goede diagnose terug van het modem (hijs wel bereikbaar vanaf daar). Maar pingen vanaf het modem en vanaf een andere lijn werkt niet. Enige wat ze nu bieden is een monteur... maar aangezien ik gewoon 5 dagen per week werk wil ik dat voor nu even vermijden.
Enig idee wat er mis kan zijn? (behalve dat het modem stuk is....)

opmerkingen:
-Zit geen router tussen/achter
-Geen versterker voor of achter
-Oude motorola modem werkt meteen (alleen is gedeactiveerd)
-Laptop bekabeld of draadloos (werkt allebij niet)
-Android telefoon draadloos werkt ook niet.
-Uitgifte van IPs vanaf het router gedeelte van de modem werkt gewoon goed.
-Abonnement administratie blijkt ook te kloppen volgens de helpdesk...

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 23-02-2012 11:01 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ArcticWolf schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:59:
Mensen, ik word echt gek, heb al 60 min aan de lijn gehangen met de Ziggo helpdesk en service+ maar niemand weet waar het probleem zit!
We kregen gister een nieuw Cisco EPC3925 modem voor een onze oude motorola. Nou kabels overgezet, instructies gevolgd. "Modem is nu geactiveerd, wordt overnieuw opgestart" dus ik dacht mooi dat gaat soepel. Ik had 10 seconden internet en daarna niet meer.
Wel 20x gereset, helpdesk heeft hem gereset, maar ik krijg na elke reset enkele seconden internet en daarna niet meer :'(
Modem start volledig op, er branden 5 lampjes (4 groen en US brand oranje) wat goed zou moeten zijn volgens mij en de helpdesk. Ik krijg ook een IP-adres, DNS-servers, maar na enkele seconden is het IP-adres niet meer bereikbaar. Bij de helpdesk en service+ krijgen ze gewoon een 100% goede diagnose terug van het modem (hijs wel bereikbaar vanaf daar). Maar pingen vanaf het modem en vanaf een andere lijn werkt niet. Enige wat ze nu bieden is een monteur... maar aangezien ik gewoon 5 dagen per week werk wil ik dat voor nu even vermijden.

opmerkingen:
Ik heb exact dit probleem enkele malen meegemaakt bij klanten. Soms gaat er iets mis bij het provisionen (activeren) van het modem, waardoor je hetzelfde IP adres krijgt als een andere Ziggo klant (vaak in dezelfde gemeente). Als je dit aangeeft bij de helpdesk, of wellicht Ziggo Webcare op Twitter kunnen ze gerichter zoeken en is het meestal binnen enkele minuten verholpen. Evt mag je ook je NAW gegevens even in een DM zetten, dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
Van het weekend Ziggo alles in 1 Plus geinstalleerd, een monteur vond ik niet nodig. Ik vind het zelf te leuk om te doen.
Alles werkt super, ik had Digitenne en ADSL. De kwaliteit van het beeld is zeer goed en ik behaal eindelijk de beloofde snelheid.

1 klein minpuntje voor Ziggo: het installatie pakket was niet compleet. De 150cm F-Connector kabel was niet aanwezig.
Ik heb nu zelf coax kabel en F-connectoren gekocht en de kabel gemaakt, hopelijk krijg ik hierin geen signaal verlies.

• ozzynator
lees net in de Televaag, dat de eigenaar van UPC op Ziggo aan het azen is....

zeker, zeker

• Untouchablezz20
ozzynator schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:24:
Dat zag ik ook inderdaad. Als dat echt zal gebeuren, gaan we er niet op vooruit. Tevens heb je dan keuze uit, upc, upc of upc in heel Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door Untouchablezz20 op 23-02-2012 12:55 ]

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:19

Bozevkwa

The Falcons have landed

Ik denk dat de NMA daar wel een stokje voor gaat steken.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

• SAWYER
mhoogendam schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:21:
Van het weekend Ziggo alles in 1 Plus geinstalleerd, een monteur vond ik niet nodig. Ik vind het zelf te leuk om te doen.
Alles werkt super, ik had Digitenne en ADSL. De kwaliteit van het beeld is zeer goed en ik behaal eindelijk de beloofde snelheid.

1 klein minpuntje voor Ziggo: het installatie pakket was niet compleet. De 150cm F-Connector kabel was niet aanwezig.
Ik heb nu zelf coax kabel en F-connectoren gekocht en de kabel gemaakt, hopelijk krijg ik hierin geen signaal verlies.
Bel met Ziggo en vraag of ze een 1.5M F kabel willen naleveren. Dan zul je hem binnen een aantal werkdagen kosteloos in huis hebben.
ArcticWolf schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:59:

opmerkingen:
Probeer de IP lease tijd te verhogen naar maximaal op het modem en hem dan even opnieuw op starten.
Helpt dat niet, bel dan met Ziggo en laat ze de router functie van het modem uitschakelen, en weer inschakelen.

• ADDG
  • Laatst online: 00:44
Untouchablezz20 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:29:
[...]

Dat zag ik ook inderdaad. Als dat echt zal gebeuren, gaan we er niet op vooruit. Tevens heb je dan keuze uit, upc, upc of upc in heel Nederland.
Zal meer een keuze worden van kabel: upc, adsl: kpn, glasvezel: kpn.
Bozevkwa schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:07:
[...]

Ik denk dat de NMA daar wel een stokje voor gaat steken.
Het lijkt er op dat kpn ook nog steeds door mag gaan met van alles en nog wat overnemen dus zou me nog niet eens verbazen als upc, ziggo zou mogen overnemen. Ze zijn op dit moment natuurlijk ook geen concurrenten dus wezenlijk zou de huidige kabelmarkt niet veranderen want je hebt nog steeds de keuze uit één aanbieder.

[ Voor 12% gewijzigd door ADDG op 23-02-2012 13:16 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Untouchablezz20 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:29:
[...]

Tenzij de OPTA dan eindelijk snapt dat voor de concurrentie het een goede zaak zou zijn wanneer zowel UPC's als Ziggo's netwerk toegankelijk moet zijn voor de andere marktpartijen. Ik ben het wel met je eens dat wanneer dat niet gebeurt, we niet beter af zijn met alleen UPC :P

Nee, merp!

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:27:
Wij hebben sinds kort ook de nieuwe modem gekregen van ubee en ik heb er alleen maar problemen met met het downloaden via torrents. Voorheen downloadde ik alles op maximumsnelheid, maar nu gaat alles zo traag.

Ik heb zelf al gekeken naar eventuele oplossingen, welke niet bij mij werken.

Bijvoorbeeld IP flood detection, port scan uitzetten en andere firewall functies. Al die functies van de router stonden al uit bij mij.

Ook verkeerde netwerkkaarten of dat het niet goed gaat door wifi. Ik had hiervoor ook geen problemen en op mijn desktop pc met draad gaat het ook niet goed.
Ook instellingen bij utorrent: aantal maximale verbindingen verlagen helpt maar weinig. Ik zit nu op maximum van 50 verbindingen per slot. (Is dit een goed aantal of moet het nog minder?)

Usenet draait wel gewoon goed. Heb alleen de server van Ziggo getest. Heb nog geen tijd gehad om een payserver aan te schaffen.

Iemand tips?
Ik heb hetzelfde probleem. Iemand hier een oplossing voor?

Leven en laten leven!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 18:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

mhoogendam schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:21:
[...]
Dat is ronduit opvallend. Ik had precies hetzelfde probleem. Regio Utrecht.
Ik heb meteen de helpdesk gebeld en 2 werkdagen later werd het kabeltje geleverd.

Het probleem is alleen dat ik niet thuis was en je moet er voor tekenen.. voor een kabeltje van €5?

Maar goed, jij hebt zelf al een kabel gekocht.
Dat zie ik nog niet zomaar gebeuren. Zie ook het frontpage artikel hierover.

Dividend for Starters

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-10 22:11
Weet iemand hoe het zit met de volgende situatie?

Wij zijn afgelopen weekend verhuisd. Na het aansluiten van de tv, decoder, modem etc. blijkt dat we geen zenders ontvangen, niet analoog als digitaal. Toen heb ik dus geprobeerd de tv en decoder direct op de contactdoos aan te sluiten, zelfde issue. Alleen tv op contactdoos biedt ook geen soelaas.

Nu is er vandaag een storingsmonteur langsgeweest van Ziggo en die heeft gemeten dat er ergens tussen de 25 en 50 meter een blokkade (of lus??) zat waardoor er geen signaal doorkwam. Vanuit de kabelverdeelkast (of hoe dat ook heet) voor de wijk komt wel een goed signaal. Ergens tussen de wijkkast en onze hoofdaansluiting gaat het dus fout.

De monteur ging dit melden en hij zei dus dat er waarschijnlijk een onderaannemer langs moet komen om de kabel na te kijken / verleggen / vervangen. Hij wist niet te vertellen of dit geld ging kosten... Dat zouden we pas horen als de aannemer zou bellen (kan een paar dagen tot weken duren).

Nu heb ik de volgende vragen:
- 25 tot 50m, dat lijkt mij zich buiten de woning te bevinden. Is dit dan de verantwoordelijkheid van Ziggo?
- Stel dat het probleem zich wel bij ons binnen bevindt, is Ziggo dan ook niet verantwoordelijk voor het gedeelte naar de hoofdaansluiting die bij ons binnen is?
- Stel dat hier wel kosten aan verbonden zijn, kan dit dan aangemerkt worden als verborgen gebrek? Het lijkt me dat een woning met werkende lijnen en leidingen aangesloten moet zijn op het moment van overdracht. Volgens de monteur hebben de vorige bewoners via deze aansluiting dus ook geen tv kunnen ontvangen.
- Heeft er iemand iets vergelijkbaars meegemaakt en hoe is dit toen opgelost?

Bij voorbaat dank voor jullie feedback!

• ozzynator
Flowmo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:23:
Weet iemand hoe het zit met de volgende situatie?

Bij voorbaat dank voor jullie feedback!
volgens mij, is alles tot aan de gestripte kabel in jouw AOP van Ziggo, dus als er geen signaal binnenkomt lijkt me dat er voor jou ook geen kosten zijn.

Wellicht eens bij de vroegere bewoners (mits bekend en/of contact mee) informeren, of die ook Ziggo hadden en wat hun ervaringen waren.

zeker, zeker

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vandaag een brief gehad dat het standaard tv-abo een paar duppies omhoog gaat.
Uiteraard met de mogelijkheid om vanwege de verhoging de boel op te zeggen.

http://www.tv-telefonie-i...ggo_en_canaldigitaal.html
Zowel CanalDigitaal als Ziggo verhogen hun prijzen voor het goedkoopste televisieabonnement. Het gaat hier om de jaarlijkse prijsverhoging. Eerder deed UPC dit al. Veel providers passen prijzen jaarlijks aan als correctie voor inflatie maar soms kunnen de kosten stijgen om televisiezenders door te geven.

Vanaf 1 april zal het Ziggo standaardpakket €17,20 per maand gaan kosten. Door de wijziging worden ook andere televisieabonnementen iets duurder. Het TV Plus pakket gaat €25,20 per maand kosten, TV Extra €30,20. Ziggo wijzigt de prijzen van de Alles-in-1 pakketten niet. Op tv-telefonie-internet.nl wijzigt er niets, hier worden alleen alles-in-1 pakketten verkocht.

Satellietaanbieder CanalDigitaal verhoogt de prijs van het Settopbox-abonnement licht. Nieuwe klanten kunnen geen abonnement meer op dit zenderpakket nemen. Bestaande klanten die al langere tijd dit zenderpakket bij de provider afnemen, moeten bij de eerstvolgende jaarlijks betaling van dit abonnement niet €69,96 maar €75,00 betalen. Hierdoor wordt het maandelijks abonnement op het Settopbox-pakket €6,25. CanalDigitaal blijft hiermee de goedkoopste. Ook de alles-in-1 pakketten van CanalDigitaal wijzigen niet.
edit:
nieuws: 'Eigenaar UPC wil Ziggo overnemen'

Moeten we hiermee blij zijn? Concurrentie (op de kabel) is er niet, of je moet willen verhuizen, dus heeft het zin?

[ Voor 87% gewijzigd door Raven op 23-02-2012 15:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-10 09:54
Kan je bij Ziggo ook gewoon een modem kopen? Door gekut met mijn router (met router er tussen haal ik 60Mbit, zonder router 120Mbit) heb ik besloten iets aan mijn set up te veranderen, en een Ubee EVW3200 leek me het beste voor mijn situatie.

Een nieuwe router die de snelheden fatsoenlijk aan kan is mij te prijzig (€90-€100 voor een WNDR4000 bijvoorbeeld). Zie op marktplaats wel genoeg aanbod alleen deze mensen zijn er op uit om 60-70 euro te vangen voor een modem dat zij gratis hebben gekregen.

Heb al geprobeerd via Ziggo vervanging te regelen, maar tegenwoordig schijnen ze alleen maar nieuwe modems uit te leveren via monteurs, dus dan moet er een monteur langskomen; waar ik geen tijd voor heb. En of die monteur een WiFi modem had, moest ik ook maar afwachten.

• Flowmo
PolluxDKB schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:20:
Heb al geprobeerd via Ziggo vervanging te regelen, maar tegenwoordig schijnen ze alleen maar nieuwe modems uit te leveren via monteurs, dus dan moet er een monteur langskomen; waar ik geen tijd voor heb. En of die monteur een WiFi modem had, moest ik ook maar afwachten.
Monteurs hebben ook avondtijdstippen waarop ze langs kunnen komen. Tussen 6 en 8 gebeurt dat geloof ik. Althans, dat wist de helpdeskmedewerker me dinsdagavond te vertellen. Ik neem aan dat monteurs tegenwoordig wel de nieuwe modems al meenemen ter vervanging van nieuwe modems die DOA zijn ofzo.

• ozzynator
PolluxDKB schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:20:
Kan je bij Ziggo ook gewoon een modem kopen? Door gekut met mijn router (met router er tussen haal ik 60Mbit, zonder router 120Mbit) heb ik besloten iets aan mijn set up te veranderen, en een Ubee EVW3200 leek me het beste voor mijn situatie.

Een nieuwe router die de snelheden fatsoenlijk aan kan is mij te prijzig (€90-€100 voor een WNDR4000 bijvoorbeeld). Zie op marktplaats wel genoeg aanbod alleen deze mensen zijn er op uit om 60-70 euro te vangen voor een modem dat zij gratis hebben gekregen.

je kunt ook een afspraak maken op zaterdag.

zeker, zeker

• bóòbó
ozzynator schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:27:
[...]

je kunt ook een afspraak maken op zaterdag.
Ja, maar mijn modem is niet defect. Modem haalt gewoon 120/10, alleen door mijn router haal ik dat niet op de PC.

Dus wat mij betreft koop ik een nieuwe router (€100) of regel ik een WiFi modem (€?)
Wat moet een monteur dan 's avonds of in het weekend bij een klant met een werkende verbinding?

In elkgeval,
Het wifi eurodocsis modem kan je niet in een winkel kopen. Misschien van een oud klant, maar ziggo hoeft dat ding helemaal niet voor jou te activeren (en dan heb je er niets aan).

[ Voor 50% gewijzigd door job op 23-02-2012 15:30 ]

• bóòbó
job schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:29:
Wat moet een monteur dan 's avonds of in het weekend bij een klant met een werkende verbinding?
Ik wil ook helemaal geen monteur die langs komt, ik begin mijn post met de vraag of ik een modem kan kopen bij Ziggo.

• Flowmo
PolluxDKB schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:44:
[...]

Ik wil ook helemaal geen monteur die langs komt, ik begin mijn post met de vraag of ik een modem kan kopen bij Ziggo.
Kan je dan niet beter Ziggo zelf even bellen...?

• FreakyFries
  • Laatst online: 27-01-2021
Flowmo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:22:
[...]

Monteurs hebben ook avondtijdstippen waarop ze langs kunnen komen.
Klopt.. Alleen zijn die vaak al weken vooruit ingeboekt :(

• ADDG
PolluxDKB schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:44:
[...]

Als je modem gewoon werkt krijg je geen nieuwe modem van Ziggo waarom koop je niet gewoon een TP-Link TL-WR1043ND router dan heb je voor rond 50 euro een router die geschikt is voor 120Mbit. Zo geweldig is de functionaliteit van de ziggo modem/routers ook weer niet.

• bóòbó
ADDG schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:44:
[...]

Als je modem gewoon werkt krijg je geen nieuwe modem van Ziggo waarom koop je niet gewoon een TP-Link TL-WR1043ND router dan heb je voor rond 50 euro een router die geschikt is voor 120Mbit. Zo geweldig is de functionaliteit van de ziggo modem/routers ook weer niet.
Dat is dus de router die ik heb. Blijkbaar heeft die router weinig headroom, en trekt ie het gewoon niet meer bij mij. Als ik hem net 5 minuten aan heb is het wel beter, maar zolang de router wat langer aan staat of er meerdere PC's verbonden zijn is het drie keer niks.

Hij blijkt de 120Mbit dan ook maar net te halen.

• agoNITE
  • Laatst online: 26-10 07:42
Voor de liefhebber:
Android Market: Ziggo TV Phone

[ Voor 22% gewijzigd door agoNITE op 23-02-2012 17:17 ]

• ADDG
PolluxDKB schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:16:
[...]

Dat is dus de router die ik heb. Blijkbaar heeft die router weinig headroom, en trekt ie het gewoon niet meer bij mij. Als ik hem net 5 minuten aan heb is het wel beter, maar zolang de router wat langer aan staat of er meerdere PC's verbonden zijn is het drie keer niks.

Hij blijkt de 120Mbit dan ook maar net te halen.
Ah ja dan wordt het lastig inderdaad, ik heb persoonlijk de D-link dir-655 A4 maar ik geloof dat de nieuwere revisies van dit model ook niet zo best zijn. Je zou kunnen kijken of ze in het topic [Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND iets voor je kunnen betekenen misschien een alternatieve firmware of zo.
Pagina: 1 ... 170 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!