Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Dat verklaard! Probeer al weken een online backup te maken van mn foto's etc naar een online backup site.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:29:
Het onderhoud van Ziggo dat regelmatig voorkomt en al om 01u begint is trouwens wel irritant. Zit je op een server te werken, vliegt gewoon je hele internetverbinding en tv eruit. Herhaling van een tv-programma bekeken is er dan ook niet meer bij.
Dit is onaangekondigd onderhoud wat toch redelijk vaak voorkomt bij Ziggo. In plaats van dit om 3 of 4u te doen als echt iedereen ligt te slapen begint dit echt vaal om 1u al. Als ik dan uit het raam kijk naar gebouwen aan de overkant van de weg zie ik dan ook overal errorschermen, dus echt een flinke regio ligt er dan uit.
Fijn...
Echter wordt deze welke keer s'nachts afgebroken.
Leuk 4Mbit up..... schiet niet op. Wordt tijd dat ze deze gelijk trekken.
Whatever.
Meer mensen die deze ervaring delen? Als ik ga googlen kom ik toch redelijk wat problemen tegen die ik ook had toen ik telefonie via adsl had...
Jaren terug internet + bellen van tiscali gehad. Toen klantenbestand werd overgenomen door telfort veel problemen gehad met telefonie (internet trouwens ook). Van de twee dect-telefoons was er vaak eentje dood. Ook vaak geen kiestoon. Nu al sinds 2009 alles in 1 van ziggo en ook hier af en toe geen kiestoon (op soms 1 maar ook op beide telefoons). Het zijn wel de allergoedkoopste philips telefoons die je kan krijgen (met een adresboek voor max 10 nummers). Deze ooit een keer ergens gekregen.Crazyanz schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:45:
[...]
Meer mensen die deze ervaring delen? Als ik ga googlen kom ik toch redelijk wat problemen tegen die ik ook had toen ik telefonie via adsl had...
Weet dus niet of het aan ziggo ligt of aan mijn telefoon.
Zal eens kijken of het automatisch wissen werkt, daar had ik nog niet aan gedacht. De decoder wéér naar factory defaults zetten pas ik voor. Dat heb ik ondertussen zo vaak gedaan vanwege allerhande problemen. Volgens mij introduceer je met de factory defaults telkens weer een ander probleem.Groentenboer schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:35:
[...]
Nope. Weet wel dat er een optie is om oude opnames automatisch te wissen (heet ook simpelweg "automatisch wissen" als ik het juist heb). Aangezien je nu toch alles gewist heb, kan je hem net zo goed eens volledig formatteren en opnieuw installeren... Heb je hem weer 'zo goed als nieuw', en zijn je problemen wellicht ook weg.
EPG out of sync, geagendeerde opnames verliezen, slecht/bevroren beeld, niet op willen starten, interactieve televisie wat niet wordt geactiveerd. Er is me al een keer beloofd dat ik bij nieuwe problemen om een nieuwe decoder kan vragen. Maar goed, of ze daar aan gaan voldoen is een tweede. Wellicht dat de Cisco 8485 wat beter is dan de 8455, misschien dat ze dat kunnen regelen.
Ik heb er nooit problemen mee gehad nog (ben nu zo'n 3+ jaar lid en heb Alles in 1 plus)Crazyanz schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:45:
[...]
Alleen Film1/Sport1 heeft een gids. Voor Eredivisie Live staat die niet.Verder heb ik geen tv gids ontvangen van HBO (geen idee of die bestaat, maar bij Film 1, Sport 1, Eredivise live etc. kreeg ik die altijd wel)
En als je wil weten wat er op HBO komt: Er is een vier-daagse EPG beschikbaar..
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Verwijderd
Ik weet niet om welke regio dat gaat, maar ik heb dit sinds ik bij Ziggo zit (sinds de oprichting, en al daarvoor toen het nog Casema was) nog nooit gehad.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:29:
Het onderhoud van Ziggo dat regelmatig voorkomt en al om 01u begint is trouwens wel irritant. Zit je op een server te werken, vliegt gewoon je hele internetverbinding en tv eruit. Herhaling van een tv-programma bekeken is er dan ook niet meer bij.
Dit is onaangekondigd onderhoud wat toch redelijk vaak voorkomt bij Ziggo. In plaats van dit om 3 of 4u te doen als echt iedereen ligt te slapen begint dit echt vaal om 1u al. Als ik dan uit het raam kijk naar gebouwen aan de overkant van de weg zie ik dan ook overal errorschermen, dus echt een flinke regio ligt er dan uit.
Onderhoud wordt altijd netjes aangekondigd door middel van een e-mail die ruim van te voren wordt verstuurd, en zelfs dan blijft de impact tamelijk klein.
En soms kun je het onderhoud nou eenmaal niet tot 3 of 4 uur 's nachts uitstellen, omdat je anders teveel uitloop hebt naar de ochtend, uitgaande dat veel mensen doordeweeks rond 6 uur weer uit hun bed kruipen.
Ik monitor mijn verbinding 24/7 via Pingdom, en heb over 2011 een uptime behaald van 99.78%, wat ik een aardige prestatie vind voor een consumentenverbinding. Dit is in Utrecht.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 15:46 ]
Maargoed; doordeweek slaap ik voor 1uur en in 't weekend heb ik na 1'en wel wat beters te doen dan internetten/tv kijken
Er is een internet gids voor de komende 3 weken beschikbaar op de HBO website.Jassy schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:47:
[...]
Alleen Film1/Sport1 heeft een gids. Voor Eredivisie Live staat die niet.
En als je wil weten wat er op HBO komt: Er is een vier-daagse EPG beschikbaar..
Testing, one, two ...
Op ziggo sluit je analoge telefoons aan, of een analoge centrale.sambalbaj schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:14:
Binnenkort gaan m'n ouders over op Ziggo alles-in-1. Zij hebben nu nog een oude telefooncentrale (een Homevox 1-4) hangen die het telefoniesignaal verdeeld over 4 toestellen. Is die ook nog bruikbaar samen met Ziggo telefonie aangezien het geen isdn is?
[ Voor 12% gewijzigd door job op 10-02-2012 17:41 ]
zou in principe dus moeten werken. Daar ging ik al vanuit.job schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 17:28:
[...]
Op ziggo sluit je analoge telefoons aan, of een analoge centrale.
Is om precies te zijn een Homevox 1-4F uit ongeveer 1991.
Nummermelding gaat dat via zo'n centrale of per toestel ivb met dat FSK ipv DTMF?
Maar de telefoon centrale word niet door de monteurs aangesloten. Dus of telefoon centrale er van te voren uit halen of zelf de telefoons aansluiten.sambalbaj schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 18:57:
[...]
zou in principe dus moeten werken. Daar ging ik al vanuit.
Is om precies te zijn een Homevox 1-4F uit ongeveer 1991.
Nummermelding gaat dat via zo'n centrale of per toestel ivb met dat FSK ipv DTMF?
Verwijderd
Ik krijg wel altijd een eredivisie krantje , maar misschien komt dat van mijn club waar ik een seizoenskaart heb.Jassy schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:47:
Alleen Film1/Sport1 heeft een gids. Voor Eredivisie Live staat die niet.
Maar wel jammer dat HBO geen papieren gids heeft, die EPG werkt wel hoor, maar helemaal fijn is het niet. Ik zal eens op de ziggo HBO site zelf gaan kijken naar een gids.
Heb gisteren The River gekeken, eerst aflevering 1, maar toen aflevering 2 moest beginnen had ik 15 minuten een zwart beeld en daarna begon de serie halverwege
Ik ben kortom nog niet echt overtuigd om het netjes uit te drukken. Maar ik kijk het nog de komende 2 maanden aan, vond de vertaling van The River 1 dag na uitzending in Amerika (eigenlijk 1,5 dag) was wel prima.
Edit: op welk adres vind ik die hbo gids???
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 19:42 ]
Sindsdien klapt de lijn er ongereguleerd uit.

Ziggo wil me naar het Ziggo plus laten bellen maar waarom moet ik 65 cent per minuut betalen voor iets waar ik niks aan kan doen?
Ik kijk het een weekendje aan en als het Maandag nog zo is dan heb ik niet veel keus.
Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.
In principe heb ik een prima snelheid op mijn bekabelde PC, maar zowel met een nieuw als met een oud modem zakt de snelheid plotsklaps in van 120/10 naar 1/1, en is de ping ineens rond de 75. Meestal gebeurt dit als ik dingen download/utorrent aan heb staan. Het gebeurt ook plotsklaps, en na een hard reset van de modem is alles weer normaal. Wat zou dat kunnen zijn?
Het aantal connecties vanuit utorrent staan niet te hoog?Steveedge schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:05:
Ik ben intussen ten einde raad, peeps. Wie weet kan iemand hier wat soelaas bieden?
In principe heb ik een prima snelheid op mijn bekabelde PC, maar zowel met een nieuw als met een oud modem zakt de snelheid plotsklaps in van 120/10 naar 1/1, en is de ping ineens rond de 75. Meestal gebeurt dit als ik dingen download/utorrent aan heb staan. Het gebeurt ook plotsklaps, en na een hard reset van de modem is alles weer normaal. Wat zou dat kunnen zijn?
Probeer het anders te halveren of nog wat lager.
Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.
De centrale kan er niet mee overweg, dus dat wordt geblokkeerd. Wil je wel de nummers kunnen zien dan moet je een nieuwe centrale kopen. En uiteraard moeten je toestellen er ook mee overweg kunnen, ziggo gebruikt fsk.sambalbaj schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 18:57:
Verwijderd
Oja, de DNS servers staan in het modem volgens mij ook niet optimaal ingesteld. Dit kun je zelf trouwens uittesten met een mooi programma van Steve Gibson, genaamd: DNS benchmark.
Ziggo gebruikt 2 DNS servers die qua snelheid verschillen. De traagste staat als eerste in het modem
ingesteld. Ik heb dat zelf gewijzigd in windows zelf. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil niet direct
kan merken maarja, je bent een tweaker of niet natuurlijk.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 22:34 ]
Verwijderd
dank je, heb je deze info van ziggo gekregen? Ik vind het zo vreemd dat ik helemaal niks hoor en zelf maar moet ontdekken dat hbogo gewoon werkt. Heel apart. Net of ze het niet willen promoten.
Verwijderd
Een known-issue bij Ziggo, zo te lezen.
[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 22:11 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
niks van ziggo, zelf moeten uitdokteren.Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:40:
[...]
dank je, heb je deze info van ziggo gekregen? Ik vind het zo vreemd dat ik helemaal niks hoor en zelf maar moet ontdekken dat hbogo gewoon werkt. Heel apart. Net of ze het niet willen promoten.
staat de frequentie nog wel goed ingesteld?megadoom schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 09:55:
Ik heb een vraag. Toen ik de firmware update heb gedaan van mijn Samsung h308r krijg ik bij 90% van de programmas een gescrambled beeld, of helemaal niet. Is die box nu stuk of niet? Ook geluid klinkt gescrambled, en ik merk dat ik bij die programmas ook maar 0-3% signaal sterkte heb.
Ik denk het niet, maar ik zie geen automatische zoekfunctie op de boxPalomar schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:02:
[...]
staat de frequentie nog wel goed ingesteld?
Is een probleem in een eindversterker (en dat verbaaste me wel, lijkt me niet dat heel Utrecht op 1 versterker zit), zou aan het einde van de middag opgelost moeten zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-02-2012 11:54 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Nog nooit zoveel onzin gelezen op tweakers als in jouw bericht staat.joo5ty schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:59:
Een gemiddelde pc of nas trekt die download snelheid toch niet en het is leuk de eerste 2 maanden met downloaden. Daarna is je disk of nas vol en heb je sowieso al te veel om bij te kunnen kijken.
Met 2 maanden continu downloaden op max kan je wel mooi 70TB!!! aan data binnen halen. Knap als dat nog op je NAS pastVerwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:08:
[...] Nog nooit zoveel onzin gelezen op tweakers als in jouw bericht staat.
(120mbit/s*2592000*2)/(8*1024*1024)=74TB (2592000 is het aantal secondes in 30 dagen)
Ja, want je laat ook alles staan wat je bijv. kijkt.Caelorum schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:16:
[...]
Met 2 maanden continu downloaden op max kan je wel mooi 70TB!!! aan data binnen halen. Knap als dat nog op je NAS past
(120mbit/s*2592000*2)/(8*1024*1024)=74TB (2592000 is het aantal secondes in 30 dagen)
Want je kan ook echt 70TB aan materiaal beluisteren/kijken in 2 maanden tijd. (laat staan 70TB vinden, maar dat is een ander verhaal)Exorcist schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:24:
[...] Ja, want je laat ook alles staan wat je bijv. kijkt.
Doet zich plots voor. Heb altijd toegang gehad en heb zelf de beveiliging ingesteld. Ziggo kan het niet verklaren en biedt twee oplossingen; resetten of bellen met 0900 1876. De dienst achter dat nummer zou in de modem/router kunnen en de aanpassingen die ik wilde maken voor mij doen, maar dat wil ik natuurlijk niet.
Voordat ik ga resetten, heeft iemand een idee?
Ja, dat zou je zeggen. Ik weet echter niet wat een "acceptabel" aantal connecties is/wat de modem aankan. Daarbij lijkt het ook nog eens complete willekeur.HaveHam schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:21:
[...]
Het aantal connecties vanuit utorrent staan niet te hoog?
Probeer het anders te halveren of nog wat lager.
En het was nog wel zijn eerste bericht hier op TweakersVerwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:08:
[...]
joo5ty schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:59:
Een gemiddelde pc of nas trekt die download snelheid toch niet en het is leuk de eerste 2 maanden met downloaden. Daarna is je disk of nas vol en heb je sowieso al te veel om bij te kunnen kijken.
Nog nooit zoveel onzin gelezen op tweakers als in jouw bericht staat.
120Mbit is "maar" zo'n 15MB/sec, je moet wel een heel erg beroerde setup in gebruik hebben wil je die datastroom niet kunnen verwerken.
Testing, one, two ...
Je heb groot gelijk, ikzelf heb een alles-in-1 plus verbinding, download met 20mbit/s op een "budget"-nas die niet veel sneller kan dan 5mbyte/s downloaden met nzbget. Dat is dus 9 GByte per uur, oftewel dik 6TB per maand, oftewel 120 bluray's van 50 GB. Dat krijg ik in mijn vrije tijd niet weggekeken. Een en ander heeft niets te maken met de kwaliteit van de "setup" die je hebt, maar alles met gezond verstand. En ja, in het begin download je veel maar dat wordt vanzelf minder. Met 15 euro verschil per maand kan je toch ook andere leuke dingen doen.joo5ty schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:59:
Ziggo is echt perfect hier in Vleuten (leidsche-rijn west). Vooruitstrevende provider, innovatief en werkt met mooie apparatuur. ... Een gemiddelde pc of nas trekt die download snelheid toch niet en het is leuk de eerste 2 maanden met downloaden. Daarna is je disk of nas vol en heb je sowieso al te veel om bij te kunnen kijken. Voor gamen heb je ook geen 120mb nodig, dus bespaar je de maandelijkse kosten!!
Verwijderd
met supersearch van newsleecher heb je zo een lijst van 70TB te pakken, maar ik "probeer" alleen te downloaden wat ik kijk. Ok, dat is altijd 3 keer zoveel als ik daadwerkelijk kijk, maar een NAS vol na 2 maand? Dan moet je toch wel alles meepakken wat je tegenkomt. Ik heb 2 TB in mijn NAS en dat is niet zo snel vol en ik pak toch een stuk of 30 series mee en wat films.Caelorum schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:39:
[...]
Want je kan ook echt 70TB aan materiaal beluisteren/kijken in 2 maanden tijd. (laat staan 70TB vinden, maar dat is een ander verhaal)
Maar met die redenatie kan je ook geen tv extra pakket meer nemen, als je de standaardkanalen al kijkt heb je ook meer dan je ooit kan zien immers
Afijn, 120mbit is misschien voor mensen te snel, maar veel bespaar je niet door naar 40mbit te gaan, 15 euro maar. En dan mis je gelijk wel 2/3e van je snelheid en vooral het genot wat je ervan hebt als je wat wilt downloaden.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 15:59 ]
Gewoon even google DNS gebruiken, of openDNS. Stuk sneller dan die Ziggo DNS servers.Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:23:
...Oja, de DNS servers staan in het modem volgens mij ook niet optimaal ingesteld.
Google DNS:
8.8.8.8
8.8.4.4
OpenDNS:
208.67.222.222
208.67.220.220
HENG HENG
Een Blu-Ray alleen al is 50GB. Los daarvan geef ik niet zozeer om de hoeveelheid die ik MAXIMAAL kan downloaden, maar wel om het feit dat ik om 8 uur nog kan beslissen welke (Blu-Ray) film ik kan kijken om 20:30. Ik download sowieso geen SD-materiaal meer, dus dan duurt het ook langer eer je het binnen hebt. Feitelijk is dat de enige reden dat ik een 120 Mbit verbinding wilde en heb.Caelorum schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:39:
[...]
Want je kan ook echt 70TB aan materiaal beluisteren/kijken in 2 maanden tijd. (laat staan 70TB vinden, maar dat is een ander verhaal)
Tot nu toe heb ik het probleem opgelost met het uitzetten van de WiFi functie en het gebruiken van een oude linksys WiFi router, maar ik gebruik liever de functie van de modem zelf. Heeft iemand ditzelfde probleem gehad? Ik heb de laatste 5 pagina's doorgescand op dit probleem, maar ik kom het nergens tegen.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Dat was een snelle reactie, bedanktSiempie schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:33:
Aerevan, probeer je control channel eens te veranderen. Dat is de WiFi-frequentie. Standaard staat hij geloof ik op 6. Op 2 zou je weer optimale snelheid moeten hebben. Dit is voor zover ik weet een designflaw van de Ubee modemrouter.
Ik heb het veranderd en de WiFi weer aangezet - hij blijft tot nu toe op 40 mbit/s , dus dat ziet er goed uit - normaal kelderde de snelheid gelijk.
Ik ben weer een happy puppy! Thanks.
Dit bedoel ik dus met een beroerde setup, maar daar heb je zelf voor gekozen en dan is je bijbehorende abonnement ook wel logisch. Daar is verder ook niets mis mee hoor maar ik kan me ook niet voorstellen dat het merendeel van de AIE-Extra abonnees hun geld aan een te snelle internet verbinding zomaar nutteloos uitgeven.W1ck1e schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 15:29:
[...]
Je heb groot gelijk, ikzelf heb een alles-in-1 plus verbinding, download met 20mbit/s op een "budget"-nas die niet veel sneller kan dan 5mbyte/s downloaden met nzbget. Dat is dus 9 GByte per uur, oftewel dik 6TB per maand, oftewel 120 bluray's van 50 GB. Dat krijg ik in mijn vrije tijd niet weggekeken. Een en ander heeft niets te maken met de kwaliteit van de "setup" die je hebt, maar alles met gezond verstand. En ja, in het begin download je veel maar dat wordt vanzelf minder. Met 15 euro verschil per maand kan je toch ook andere leuke dingen doen.
Downloaden doe ik met een PC en niet met een budget NAS die de snelheid niet kan halen. Daarbij bewaar ik niet alles tot in de treuren, wat gezien of beluisterd is gaat meestal weer van mijn (minder budget) Nassen af. Dat zal wel voor de meeste users gelden verwacht ik want wie bewaard nu werkelijk alles op zijn PC/opslag wat hij/zij binnengehaald heeft.
Testing, one, two ...
Zeker weten dat je nog op je eigen netwerk zit (alleen van toepassing met een draadloze verbinding).?Tommy The Cat schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:11:
Voordat ik ga resetten, heeft iemand een idee?
Je hebt er toevallig niet nog een router tussen gehangen?
Met ipconfig kan je ook zien of je modem nog steeds 192.168.178.1 gebruikt (kijk naar gateway), controleer dat.
Even de stroom eraf kan natuurlijk altijd.. daarmee wis je niets.
Verwijderd
Ik herken je probleem. Het wijzigen van de frequentie heeft bij mij niets geholpen. Wat wel helpt is in de firewall van je Ubee modem "ip flood detection" uitzetten.Aerevan schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:29:
Ik heb een nogal vreemd probleem met mijn Ubee modem. Al sinds het begin is mijn internet tergend langzaam, wanneer de WiFi modus aanstaat. Dit probleem doet zich niet alleen voor op de WiFi verbinding zelf, maar ook met de andere computers binnen het netwerk. Zet ik de WiFi verbinding uit, dan haal ik snelheden van rond de 40 mbit/s (via bekabeling). Zet ik de WiFi verbinding aan, dan haal ik snelheden van rond de 12 mbit/s (op dezelfde, bekabelde computer - die geen WiFi aansluiting heeft -), met een heving fluctuerende ping die van 40 ms naar 800 ms spiked en weer terug.
Succes
Ik download met behulp van een nas omdat die erg weinig stroom verbruikt, namelijk maar 10 a 12 watt, terwijl een pc met monitor al gauw het 10 voudige nodig heeft. En de internet verbinding is voor mij snel genoeg,hardware-lover schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:48:
[...]
Dit bedoel ik dus met een beroerde setup, maar daar heb je zelf voor gekozen en dan is je bijbehorende abonnement ook wel logisch. Daar is verder ook niets mis mee hoor maar ik kan me ook niet voorstellen dat het merendeel van de AIE-Extra abonnees hun geld aan een te snelle internet verbinding zomaar nutteloos uitgeven.
Downloaden doe ik met een PC en niet met een budget NAS die de snelheid niet kan halen. Daarbij bewaar ik niet alles tot in de treuren, wat gezien of beluisterd is gaat meestal weer van mijn (minder budget) Nassen af. Dat zal wel voor de meeste users gelden verwacht ik want wie bewaard nu werkelijk alles op zijn PC/opslag wat hij/zij binnengehaald heeft.
dus ik heb gewoon een "setup" op maat.
Tot nu toe moet ik zeggen dat de snelheid zo rond de 40 mbit/s hangt. Maar ik houd je advies in de gaten en als het inderdaad weer wegzakt dan weet ik wat mij te doen staatVerwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:05:
[...]
Ik herken je probleem. Het wijzigen van de frequentie heeft bij mij niets geholpen. Wat wel helpt is in de firewall van je Ubee modem "ip flood detection" uitzetten.
Succes.
Eigen netwerk, zelfde adres. Stroom eraf en d'r op deed de truc. Vreemd, maar zolang het goed blijft hoor je mij verder niet klagenjob schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:48:
[...]
Zeker weten dat je nog op je eigen netwerk zit (alleen van toepassing met een draadloze verbinding).?
Je hebt er toevallig niet nog een router tussen gehangen?
Met ipconfig kan je ook zien of je modem nog steeds 192.168.178.1 gebruikt (kijk naar gateway), controleer dat.
Even de stroom eraf kan natuurlijk altijd.. daarmee wis je niets.
alles lijkt te werken internet volle snelheid - digitale tv werkt naar behoren.
alleen de telefonie deze werkt wel maar als we bellen horen we de tegenpartij heel zacht en zij horen ons heel zacht bijna niet te verstaan
iemand een idee waardoor dit is en hoe dit te verhelpen is?
even ter info nog:
verschillende telefoons gebruikt alle zacht
op de nog werkende kpn lijn gewoon hard geluid.
[ Voor 14% gewijzigd door bartburg op 12-02-2012 09:45 ]
Wifi-routers kun je het beste instellen op kanalen 1, 6 of 11. Alle tussenliggende kanalen hebben overlap en deze 3 zijn de enige die je naast elkaar kunt gebruiken zonder enige overlap. Dwz als iemand ergens op 6 zit en jij op 2 dan heb je nog een stukje overlap. De tussenliggende kanalen zijn vooral nuttig in zeer drukke omgevingen waarbij je zelf geen controle hebt over frequentiegebruik (zoals in een bedrijfsomgeving). DusSiempie schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:33:
Aerevan, probeer je control channel eens te veranderen. Dat is de WiFi-frequentie. Standaard staat hij geloof ik op 6. Op 2 zou je weer optimale snelheid moeten hebben. Dit is voor zover ik weet een designflaw van de Ubee modemrouter.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Mwah, daar durf ik toch wel wat op af te dingen. Het is te kort door de bocht om te zeggen dat 1, 6 en 11 altijd de beste oplossing zijn en dat die drukke omgeving alleen in bedrijfsomgevingen zijn... Wij wonen aan een soort hofje, en heb een gemiddelde van 15 (!) WiFi netwerken binnen bereik...Sorcerer8472 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 10:05:
[...]
Wifi-routers kun je het beste instellen op kanalen 1, 6 of 11. Alle tussenliggende kanalen hebben overlap en deze 3 zijn de enige die je naast elkaar kunt gebruiken zonder enige overlap. Dwz als iemand ergens op 6 zit en jij op 2 dan heb je nog een stukje overlap. De tussenliggende kanalen zijn vooral nuttig in zeer drukke omgevingen waarbij je zelf geen controle hebt over frequentiegebruik (zoals in een bedrijfsomgeving). Dus
Op Android heb je bijvoorbeeld de app WiFi analyzer, die analyseert (duh) de WiFi netwerken in je omgeving en adviseert aan de hand daarvan op welk kanaal je je router het beste in kan stellen. Er zullen vast ook PC-programma's voor zijn, als je geen Android telefoon hebt.
Sometimes you need to plan for coincidence
En moet je eerst zelf wifi uitzetten ed of gaat dat vanzelf?
[ Voor 73% gewijzigd door Joosie200 op 12-02-2012 11:12 ]
Hoeveel telefoons heb je aangesloten op het modem?bartburg schreef op zondag 12 februari 2012 @ 09:38:
Gister alles in 1 aangesloten bij me ouders ging soepel
alles lijkt te werken internet volle snelheid - digitale tv werkt naar behoren.
alleen de telefonie deze werkt wel maar als we bellen horen we de tegenpartij heel zacht en zij horen ons heel zacht bijna niet te verstaan
iemand een idee waardoor dit is en hoe dit te verhelpen is?
Zit er tussen de telefoons en modem een centrale?
Ik vraag dit namelijk omdat het ziggo modem een lagere aansluitwaarde ondersteund dan de kpn aansluiting.
Onderop telefoons kan je de aansluitwaarde vinden. Tel deze waarden op, deze moet onder de aansluitwaarde van je modem zitten. Kom je hier overheen, dan kan je dit alleen oplossen met een telefooncentrale (of een dect basistation, en een aantal telefoons draadloos via dit station).
Verwijderd
Ik ben een paar jaar geleden vanaf Telfort overgestapt, toen werkte het wel. Maar toen waren er ook mensen waar het al niet goed liep. Ligt volgens mij meer aan Telfort dan aan Ziggo.Joosie200 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 10:56:
Zegt Ziggo doodleuk: "het contractnummer bestaat uit 8 cijfers" Dacht het niet héHet enige wat ik heb is mijn klantnummer, er bestaat niet zoiets als contractnummer. Dan maar zelf de boel opzeggen...
Ligt aan Telfort ja. Die hebben dus wel doodleuk een contractnummer, maar die vermelden ze niet op de overeenkomst bij het begin noch op welke factuur dan ook. Nee, dan moet je eerst inloggen bij 'Mijn Telfort' om het in te zien. Precies daar waar ik toch nooit kom. Ondertussen heb ik de volledige aanvraag inclusief overstapservice dus toch kunnen afronden.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:07:
[...]
Ik ben een paar jaar geleden vanaf Telfort overgestapt, toen werkte het wel. Maar toen waren er ook mensen waar het al niet goed liep. Ligt volgens mij meer aan Telfort dan aan Ziggo.
1 dect telefoon die dan weer 1 extra station boven heeft phillipsjob schreef op zondag 12 februari 2012 @ 10:58:
[...]
Hoeveel telefoons heb je aangesloten op het modem?
Zit er tussen de telefoons en modem een centrale?
Ik vraag dit namelijk omdat het ziggo modem een lagere aansluitwaarde ondersteund dan de kpn aansluiting.
Onderop telefoons kan je de aansluitwaarde vinden. Tel deze waarden op, deze moet onder de aansluitwaarde van je modem zitten. Kom je hier overheen, dan kan je dit alleen oplossen met een telefooncentrale (of een dect basistation, en een aantal telefoons draadloos via dit station).
verder dus geen telefoons aangesloten
heb de modem opnieuw gereset en de telefoon opnieuw van en op stroom
blijft heel zacht geluid houden bij bellen en ook de ontvanger hoort mij heeel zacht
Waarom zou je dat doen, het apparaat werkt prima in alle functies.hjs schreef op zondag 12 februari 2012 @ 10:46:
Als je je ubee in bridge mode wil zetten moet dat nog steeds via de klantenservice?
En moet je eerst zelf wifi uitzetten ed of gaat dat vanzelf?
Maar kijk eens op: http://www.guerillacoding.nl/?p=149 (misschien kan je er wat mee).
Raar, 1 basisstation moet zeker geen probleem zijn. Heb je de telefoon misschien aangesloten op de verkeerde telefoonpoort?bartburg schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:16:
1 dect telefoon die dan weer 1 extra station boven heeft phillips
verder dus geen telefoons aangesloten
heb de modem opnieuw gereset en de telefoon opnieuw van en op stroom
blijft heel zacht geluid houden bij bellen en ook de ontvanger hoort mij heeel zacht
Mwhoa, zo tevreden ben ik niet over de ubee.Winkiller958 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:18:
[...]
Waarom zou je dat doen, het apparaat werkt prima in alle functies.![]()
Maar kijk eens op: http://www.guerillacoding.nl/?p=149 (misschien kan je er wat mee).
Bereik is slecht en ik wil graag opendns gebruiken.
Ik zal je link lezen, thnx.
gewoon op telefoon1 in de modemhjs schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:36:
[...]
Mwhoa, zo tevreden ben ik niet over de ubee.
Bereik is slecht en ik wil graag opendns gebruiken.
Ik zal je link lezen, thnx.
Nee zo ver wou ik het toch niet laten gaan he ;-) Ik vind het alleen beetje jammer dat Ziggo zelf niet aan de bel trekt en zegt dat de modem niet compatibel is met de snelheid voor het afgesloten abonnement.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:48:
[...]
Ik zou direct een rechtszaak beginnen...
Anyway, voordat je dat doet: meneer de huurbaas betaald nog steeds evenveel als waar ie oorspronkelijk het abonnement voor heeft afgesproken... niet minder en blijkbaar ook niet meer... goh wat een leuke verrassing dat je gratis en voor niks meer snelheid kunt krijgen en een beetje stom van mij dat ik daar niet eerder achteraan ben gegaan had je ook kunnen bedenken ...
En het is een studentenhuis. Er eerder achter aan gaan? Deze lijn ligt er al 4 jaar ofzo, ikzelf woon er een jaar. Kwam er bij toeval dus achter omdat ik ben gaan zoeken naar glasvezel. Dus of het stom is van me, mwah, dat vind ik toch echt niet.
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Verwijderd
Ik heb het ook door een monteur laten doen, zonder werkt ook wel prima, maar als iemand anders gratis het werk wil doenJoosie200 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:16:
31 maart ergens in de ochtend staat de monteur op de stoep! /me Joosie200 is lui dus als zo'n monteur er gratis bij gestopt word kijk ik een gegeven paard niet in de bek
En een langere utp kabel is met een kopje koffie en een lekkere koek ook wel te regelen bij die mannen, scheelt je zo weer een paar euro.
Wie zegt dat Ziggo niet allang een nieuw modem heeft opgestuurd voor jouw tijd maar dat iemand dacht 'Goh, het werkt nu prima ik zet dat ding op Marktplaats/whatever'. Als snelheid echt zo belangrijk voor je was dan had je allang in de gaten kunnen hebben dat er iets niet klopte.Mu.siQ schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:20:
[...]
Nee zo ver wou ik het toch niet laten gaan he ;-) Ik vind het alleen beetje jammer dat Ziggo zelf niet aan de bel trekt en zegt dat de modem niet compatibel is met de snelheid voor het afgesloten abonnement.
En het is een studentenhuis. Er eerder achter aan gaan? Deze lijn ligt er al 4 jaar ofzo, ikzelf woon er een jaar. Kwam er bij toeval dus achter omdat ik ben gaan zoeken naar glasvezel. Dus of het stom is van me, mwah, dat vind ik toch echt niet.
[ Voor 6% gewijzigd door hansie18 op 12-02-2012 16:18 ]
edit: hmm nu doet de comp het weer
[ Voor 12% gewijzigd door megadoom op 12-02-2012 23:15 ]
Qua upstream kan docsis 3.0 nog wel even mee, 108mbit op max, sowieso wat hebben consumenten aan een upload van 30 of zelfs 50mbit? Leuk voor ons als tweakers maar voor de gewone gebruiker die zo nu en dan een filmpje op youtube zet en wat fototjes upload heeft het weinig nut imo.Untouchablezz20 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:57:
Hoe zit dit nu bij ziggo, is de maximum van 10mbit uploadsnelheid behaald? Kan ziggo niet 20/30 of zelfs 50 mbits aan de klant aanbieden? Ik vraag me af in hoeverre kabel nog rek heeft aangezien er veel ontwikkelingen zijn m.b.t. glasvezel. Ook al ligt er nog niet overal FTTH, neem ik aan dat ziggo toch wel een druk moet voelen. Wat zijn jullie verwachtingen?
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ziggo heeft nu (bijna?) overal de DOCSIS-3 modems staan. Afhankelijk van hun kanaalbundeling kunnen ze dacht ik tot 400 Mbit down en 100 Mbit up bieden. Aangezien er alleen "kabel" ligt van je huis tot aan de huiscentrale (rest is glasvezel) hebben ze zat rek. BronUntouchablezz20 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:57:
Hoe zit dit nu bij ziggo, is de maximum van 10mbit uploadsnelheid behaald? Kan ziggo niet 20/30 of zelfs 50 mbits aan de klant aanbieden? Ik vraag me af in hoeverre kabel nog rek heeft aangezien er veel ontwikkelingen zijn m.b.t. glasvezel. Ook al ligt er nog niet overal FTTH, neem ik aan dat ziggo toch wel een druk moet voelen. Wat zijn jullie verwachtingen?
Verwacht wel dat Ziggo dit jaar "iets" gaat doen om de glasvezel-snelheden te compenseren (KPN actie van 500 Mbit...). Maar als ik zie wat er in mijn regio wordt aangeboden is het zeer concurrerend en vind ik glasvezel niet per definitie een betere keuze.
[ Voor 2% gewijzigd door nassau op 13-02-2012 12:35 . Reden: bron toegevoegd ]
Hmm niet te vergeten dat het tv beeld het meestal niet haalt bij de digitale tv kwaliteit van Ziggo, ik meen me iets te herinneren dat als je glas via kpn (of een van de vele aanbieders die via hun net gaan) neemt met tv, je op dezelfde servers terecht komt als voor dsl. En een HD stream van 8mbit is nou niet bepaald een genot om naar te kijken als je 14mbit hd gewend bent.nassau schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:35:
[...]
Ziggo heeft nu (bijna?) overal de DOCSIS-3 modems staan. Afhankelijk van hun kanaalbundeling kunnen ze dacht ik tot 400 Mbit down en 100 Mbit up bieden. Aangezien er alleen "kabel" ligt van je huis tot aan de huiscentrale (rest is glasvezel) hebben ze zat rek. Bron
Verwacht wel dat Ziggo dit jaar "iets" gaat doen om de glasvezel-snelheden te compenseren (KPN actie van 500 Mbit...). Maar als ik zie wat er in mijn regio wordt aangeboden is het zeer concurrerend en vind ik glasvezel niet per definitie een betere keuze.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Verwijderd
Kan je hem hier niet gratis zien?Palomar schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:39:
Hoe zit dat eigenlijk bij het betalen van uitzending gemist bij ondemand? Ik wil net van RTL4 het programma 'Recht gezet' terugkijken, maar dan moet ik betalen.... En dat terwijl veel andere programma's van RTL4 wel gratis zijn. Moet je alleen bij populaire programma's betalen? Of wordt het later (over 1 of 2 dagen) wel gratis? Ik ga nl. niet betalen hiervoor
http://vizoo.nl/rtl4/recht-gezet.html
Vanaf hier kan ik er niet bij omdat silverlight op het netwerk niet werkt, maar wellicht een alternatief.
Heeft iemand hier meer info over?
[ Voor 31% gewijzigd door henk99 op 15-02-2012 08:40 ]
Alleen de 5100 en 5200 zijn interactief gemaakt. Helaas biedt de 5050 geen ondersteuning voor itv en zal dit ook niet gaan in de toekomst.henk99 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:39:
Ik kreeg een mailing van Ziggo dat je sommige Humax kastjes interactief kunt maken. Dit is volgens de mailing een Beta onderzoek om interactieve tv aan te bieden. Nu heb ik net weer een Humax die niet in het lijstje staat (5050), maar ik heb wel een Dune BD Prime. Kan ik het interactive gedeelte daar ook op testen? De omschrijving op de Humax website noemt verder niet over een bepaald adres dat je in moet stellen ofzo (Link).
Heeft iemand hier meer info over?
I intend to live forever. So far, so good.
Scheelt het veel in stroom gebruik bv? of zijn er andere dingen waar je rekening mee moet houden qua verschillen?
Wat moet een gewone consument met een 40mbit downstream? Toch ook niet heel veel bijzonders neem ik aan? En toch durf ik bijna m'n hand ervoor in het vuur te steken dat dit het populairste abo van Ziggo is. Want voor een beetje mailen en youtubefilmpjes bekijken voldoet het 10mbit-abo anders ook wel...netblade schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:30:
[...]
Qua upstream kan docsis 3.0 nog wel even mee, 108mbit op max, sowieso wat hebben consumenten aan een upload van 30 of zelfs 50mbit? Leuk voor ons als tweakers maar voor de gewone gebruiker die zo nu en dan een filmpje op youtube zet en wat fototjes upload heeft het weinig nut imo.
Face it, ze zullen er op een gegeven moment iets mee moeten. In 2012 zal het misschien nog wel meevallen, maar naarmate in steeds meer gemeenten FTTH mogelijk is, gaan mensen er ongetwijfeld naar vragen als ze zien dat hun vrienden in de Vinexwijk wel een 100/100 lijn voor hetzelfde bedrag als hun 120/10-lijn hebben liggen...
Nieuwe mogelijkheden lokken nieuwe toepassingen uit die er gebruik van maken. Anders zaten we nu allemaal nog met paard en wagen om ons te vervoeren en een briefpost om te communiceren.
Het is toch nog niet zolang dat het goedkoopste abo een beetje redelijke snelheid heeft?HvB83 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:18:
[...]
Wat moet een gewone consument met een 40mbit downstream? Toch ook niet heel veel bijzonders neem ik aan? En toch durf ik bijna m'n hand ervoor in het vuur te steken dat dit het populairste abo van Ziggo is. Want voor een beetje mailen en youtubefilmpjes bekijken voldoet het 10mbit-abo anders ook wel...
Was eerst toch zo traag (vooral upload) dat het afschrok
Wilbert, Ik weet dat mijn Humax 5050 dat niet kan. Mijn vraag is of het wel kan op mijn Dune. Hierop kan IPTV namelijk wel.IkWilbert schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:51:
[...]
Alleen de 5100 en 5200 zijn interactief gemaakt. Helaas biedt de 5050 geen ondersteuning voor itv en zal dit ook niet gaan in de toekomst.
Oh sorry Henk, had ik niet goed gelezen. Maar volgens mij is het antwoord hierop ook helaas....henk99 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:11:
[...]
Wilbert, Ik weet dat mijn Humax 5050 dat niet kan. Mijn vraag is of het wel kan op mijn Dune. Hierop kan IPTV namelijk wel.
I intend to live forever. So far, so good.
Ik denk niet dat het gaat werken. Hoe wil je dat werkend krijgen dan?henk99 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:11:
[...]
Wilbert, Ik weet dat mijn Humax 5050 dat niet kan. Mijn vraag is of het wel kan op mijn Dune. Hierop kan IPTV namelijk wel.
Bij de twee Humax'en (5100c en 5200c) staat een update klaar die je kunt uitvoeren waarna alles werkt. Geen flauw idee wat er allemaal veranderd wordt in de structuur van het systeem.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik weet ook niet hoe ik het aan het werk moet krijgen, daarom vroeg ik het ookLuPo schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:31:
[...]
Ik denk niet dat het gaat werken. Hoe wil je dat werkend krijgen dan?
Bij de twee Humax'en (5100c en 5200c) staat een update klaar die je kunt uitvoeren waarna alles werkt. Geen flauw idee wat er allemaal veranderd wordt in de structuur van het systeem.
Ik ga er een beetje van uit dat je voor IPTV een soort van adres nodig hebt op het web, waar de Humax dan de gegevens vandaan haalt. Mijn vraag was meer in de trand van wat het adres is, zodat het wellicht ook op andere kastjes gaat werken.
Zou leuk zijn als het werkt, want dan hoef ik geen nieuw kastje te kopen om van interactieve tv gebruik te maken.
Verwijderd
Ik kan daarnaast niet eens in de tv gids komen op mijn werk pc omdat de browser verouderd is. Hoe lastig kan je het je klanten maken. Ja, die browser is verouderd, maar ik wil alleen een tv gids inzien
Ik zeg die meuk gewoon weer op, bij film1 krijg je nog een boekje thuis elke maand met wat er komt, nu is het maar gokken of die rot epg gebruiken die met mijn decoder gewoon niet fijn werkt.
Ik had er zoveel meer van verwacht, niet 3 kanalen met alleen maar films.
Het gaat gewoon niet werken. Ziggo maakt geen gebruik van de iptv standaard.henk99 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:23:
Ik ga er een beetje van uit dat je voor IPTV een soort van adres nodig hebt op het web, waar de Humax dan de gegevens vandaan haalt.
Dan kijk je toch niet? Je kan nu gratis kijken om te zien of het wat voorstelt.. gewoon opzeggen en klaarVerwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:55:
Nou, dat hele HBO is gewoon een filmkanaal. Bijna geen series en al helemaal geen documentaires enzo? Ik vind het maar niks.
Als ik zo in het programmaboekje kijk vind ik het aantal series nog best meevallen.
Krijg je oude herhalingen, dan klagen mensen. Krijg je nieuw materiaal, dan is het weer te weinig? HBO zend natuurlijk alleen hun eigen series uit. Niet die van de concurent.
Verwijderd
Ik ga hem inderdaad vanavond opzeggen, had gedacht dat het zoveel beter zou worden. Jammer hoor, dit is gewoon een 1 op 1 copy van film1 met eigen series erbij. Ik had het echt leuker gevonden als er gewoon 1 kanaal met films was, 1 kanaal met documentaires en 1 kanaal met tv series. Maar niet een mix zoals het nu is, ik kom er gewoon niet uit wanneer wat te zien is en dat irriteert mij nog het meest. Elke keer zap ik erlangs en is een film al begonnen...en met www.itshbo.nl vind ik het heel lastig een overzicht te maken van wanneer wat komt.job schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:07:
Dan kijk je toch niet? Je kan nu gratis kijken om te zien of het wat voorstelt.. gewoon opzeggen en klaar
Als ik zo in het programmaboekje kijk vind ik het aantal series nog best meevallen.
Krijg je oude herhalingen, dan klagen mensen. Krijg je nieuw materiaal, dan is het weer te weinig? HBO zend natuurlijk alleen hun eigen series uit. Niet die van de concurent.
Volgens mij word ik oud, ik wil gewoon een papieren tv gids hebben
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 14:23 ]
Laten wij nu wel die HUMAX IRHD-5100C hebben, vriendelijk bedankt voor deze info, het werkt.henk99 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:39:
Ik kreeg een mailing van Ziggo dat je sommige Humax kastjes interactief kunt maken. Dit is volgens de mailing een Beta onderzoek om interactieve tv aan te bieden.
Heb je ook al de interactieve HBO-kanalen bekeken? (onder uitzending gemist)Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:55:
Nou, dat hele HBO is gewoon een filmkanaal. Bijna geen series en al helemaal geen documentaires enzo? Ik vind het maar niks.
Ik kan daarnaast niet eens in de tv gids komen op mijn werk pc omdat de browser verouderd is. Hoe lastig kan je het je klanten maken. Ja, die browser is verouderd, maar ik wil alleen een tv gids inzien![]()
Ik zeg die meuk gewoon weer op, bij film1 krijg je nog een boekje thuis elke maand met wat er komt, nu is het maar gokken of die rot epg gebruiken die met mijn decoder gewoon niet fijn werkt.
Ik had er zoveel meer van verwacht, niet 3 kanalen met alleen maar films.
Hier staan series als Soparano's, Treme en Game of Thrones klaar om bekeken te worden...
Mijn Flickr; Sony A7iii
Hbo=kansloos, heb er 3 dagen naar gekeken, wat een aanfluiter, idd gewoon een veredelde film1 met zéér slappe meuk. Hbo is nog geen euro per maand waardVerwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:55:
Nu is m'n internet snelheid van 120mbit opeens naar 0.5 mbit gegaan...
modem restarten werkte niet
Screenshot:
m'n postcode is 7671
[ Voor 36% gewijzigd door yniezink op 15-02-2012 18:22 ]
[ Voor 98% gewijzigd door yniezink op 15-02-2012 18:16 ]
Wij zijn sinds januari overgestapt van een ziggo internet naar een ziggo alles in 1 (digi tv etc, ).
Nu zijn we vaak savonds aan het gamen, zitten op TS en ineens klapt internet eruit, paar seconden later weer werkend. Een paar keer per avond gebeurt dit wel. Zwaar irritant als je net als laatste over bent en je hebt de laatste tegenstander op de korrel die jou niet ziet. POEF weg.
Ziggo klantenservice en tech dienst kunnen niets vinden in de modem..
Routergedeelte is afgesloten, wifi erafgeknald (standaard bij mij) probleem blijft.
TS klapt eruit, UT2k4, BF3 nog net wel net niet. (vaak net niet, kennelijk, net te kort daarvoor).
Komt dit vaker voor en wat kan ik eraan doen? Oude modem terugplaatsen? (we maken geen gebruik van telefoon)
Verwijderd
Ik heb helaas geen interactieve decoder en mis dus helaas deze mooie meerwaarde (want als ik een interactieve decoder had, dan keek ik er wel anders naar en had ik waarschijnlijk ook een andere mening). Maar op mijn laptop werkt het niet zo denderend en ik kijk toch echt liever op tv dan op de laptop.ikmattie schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:40:
[...]
Heb je ook al de interactieve HBO-kanalen bekeken? (onder uitzending gemist)
Hier staan series als Soparano's, Treme en Game of Thrones klaar om bekeken te worden...
Mijn schoonouders zijn er trouwens wel enthousiast over, die kijken graag films en downloaden ook niks zelf. Die vinden daarentegen tv extra weer niks en ik vind al die extra kanalen echt een top product, wij kijken allemaal heel veel van die zenders (kids, vrouw en ikzelf). En ik sta niet negatief tegenover betaalpakketten, maar hbo is het niet voor mij.
Mijn vrouw wil het nog even aanzien, laat het er nog maar even opstaan, maar voor vast? Nee, helaas. Wel jammer hoor, had er zoveel van verwacht en keek er al naar uit.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 20:29 ]
[ Voor 8% gewijzigd door job op 15-02-2012 21:21 ]
Als ik dit zo lees, maakt het voor het stroomverbruik van de Ubee niet uit of het modem in bridge mode staat (dus gehele router gedeelte uit) of in semi-bridge mode (mac-passthrough naar eigen router).Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:35:
[...]
Ik heb het stroomverbruik net even gemeten met een Voltcraft Energy Check 3000, en dit zijn de resultaten.
Ubee EVW3200 ~11.1 watt idle
Cisco EPC3925 ~10.1 watt idle
Beide modems staan in bridge mode, dus WiFi disabled.
Iemand met andere ervaringen, dat de Ubee in bridge mode toch minder verbruikt?
(zou de enige reden zijn om hem in bridge mode te laten zetten, semi-bridge werkt prima)
Whole lot of stars ***
Dat vind ik dus ook. En het feit dat ik op mijn iPad of laptop bijna alles kan kijken (series en films), draagt daar aan bij. Ik vind de combinatie van drie hoogwaardige HD zenders en de HBO-GO en on demand functionaliteit echt perfect!Rudios schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:40:
Na alle verhalen hier dat HBO kansloos zou zijn. Dat vind ik dus niet, ik vind het een heerlijke zender, super kwaliteit, goede series en op zijn tijd een leuke film. Ik vind het dus wél elke euro waard!!
Verwijderd
Ik heb het in iedergeval opgezegd, gisteren nog wel met plezie een nieuwe serie gekeken (luck), maar het is niet wat voor mij. Wel fijn dat ziggo je 2 maanden kans geeft ernaar te kijken of het wat is.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 15:59 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!