"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Voor zover ik weet komt dat eraan, wordt volgens mij onderdeel van de volgende versie van CI+Sorcerer8472 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:55:
Weet iemand hier hoe het zit met interactieve tv (en dan met name tv on demand) via CI+? Dus dat het kan zonder een extern apparaat? Lijkt me erg handig om er dan geen extra kastje voor nodig te hebben. M'n tv kan zelf op een usb-harddrive PVR-dingen doen dus dan zou de tv alles zelf kunnen doen...
Maar waarschijnlijk heb je daarvoor dus ook een nieuwe TV nodig die de nieuwe standaard (CI+ 1.3) ondersteunt.Timmert schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:57:
[...]
Voor zover ik weet komt dat eraan, wordt volgens mij onderdeel van de volgende versie van CI+
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Tenzij Ziggo een alternatief levert voor Film1 via SmartTV voor Ziggo-abonnees ofzo
Ik kan echter geen webshops vinden die losse kabelmodems verkopen, bv de Ubee U10C035 die voorheen wel met Ziggo geleverd werd wat ik begrepen heb. Heeft iemand hier ervaring mee, met het aanschaffen en gebruiken van een eigen modem?
Tja
Verwijderd
Zo ver ik weet niet..wat is er mis met het WiFi-modem dan? Kunt hem evt. in bridge zetten?MadEgg schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:40:
Weet iemand hier of er ook ergens losse kabelmodems compatible met Ziggo te krijgen zijn? Ik overweeg om een nieuwe Ziggo aansluiting af te nemen (Ziggo Zakelijk InternetPlus), maar ik zit totaal niet te wachten op een door de provider geleverde router / WiFi access point terwijl deze dus wel bij deze aansluiting geleverd zal worden.
Ik kan echter geen webshops vinden die losse kabelmodems verkopen, bv de Ubee U10C035 die voorheen wel met Ziggo geleverd werd wat ik begrepen heb. Heeft iemand hier ervaring mee, met het aanschaffen en gebruiken van een eigen modem?
enige wat ik kan zeggen, blijf weg van de Ubee modem. Echt een bagger modemMadEgg schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:40:
Weet iemand hier of er ook ergens losse kabelmodems compatible met Ziggo te krijgen zijn? Ik overweeg om een nieuwe Ziggo aansluiting af te nemen (Ziggo Zakelijk InternetPlus), maar ik zit totaal niet te wachten op een door de provider geleverde router / WiFi access point terwijl deze dus wel bij deze aansluiting geleverd zal worden.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Bij ZZ Internet+ krijg je een simpele bridged modem (Ubee waarschijnlijk) en een Juniper router die op afstand wordt beheerd. Als je WiFi of NAT wilt zul je daar verder zelf voor moeten zorgen.MadEgg schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:40:
Verwijderd
heb net ook al HBO erbij genomen, lekker 2 maandjes voor niks kijken. als in de kalender gezet om op te zeggenVerwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:59:
[...]
En als je nu hbo neemt moet je het weer op 8 maart opzeggen. Ik noteer het alvast in de agenda
Niet om geheel lullig te doen maar....MadEgg schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:40:
Dit staat bij vraag & antwoord:
- Kan ik meerdere apparaten aansluiten op Internet Plus?
Internet Plus wordt geleverd inclusief 24/7 beheerde hi-speed modem en professionele router. Op deze router kan 1 apparaat rechtstreeks aangesloten worden. Indien u met meerdere apparaten gelijktijdig van de verbinding gebruik wilt maken dan kan dit door middel van het plaatsen van een (eigen) switch of router.
Verwijderd
Ik leg de link niet helemaal..heerhugo schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:03:
[...]
Niet om geheel lullig te doen maar....
Internet Plus wordt geleverd inclusief 24/7 beheerde hi-speed modem en professionele router. Op deze router kan 1 apparaat rechtstreeks aangesloten worden. Indien u met meerdere apparaten gelijktijdig van de verbinding gebruik wilt maken dan kan dit door middel van het plaatsen van een (eigen) switch of router.
Hij zegt dat er een modem/WiFi access point bij het abonnement zit...
In het vraag&antwoord staat duidelijk omschreven wat de aansluiting inhoudt.
Waarom geen Vodafone? Geef me eens een reden?Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 08:41:
[...]
Punt 1; groot gelijk, maar...vodafone? Dan zou ik nog liever bij Ziggo blijven [persoonlijk].
Punt 2; zonder weerstand..lol :'] Nee, ze betalen wel 25k per dag om dit soort reacties te voorkomen, best redelijk.
Punt 2 heb je wel gelijk in.
I am the great Cornholio!
Ben zelf ook aan het kijken voor glasvezel via Reggefiber. Keuze uit Lijbrandt, OnsBrabantNet of Vodafone.MetaFrame schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:24:
[...]
Waarom geen Vodafone? Geef me eens een reden?
Punt 2 heb je wel gelijk in.
Alleen info erover vinden is lastig over hoelang het gaat duren etc.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Klopt idd, wat ik er van heb begrepen dat Vodafone de diensten van ISPfabriek afneemt. Kan weinig mee mis gaan. Het enige wat ik nog niet helemaal duidelijk heb is welke TV provider we dan krijgen, alsin rechtstreeks vanuit hilversum of de streams van KPN.Brickman schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:01:
[...]
Ben zelf ook aan het kijken voor glasvezel via Reggefiber. Keuze uit Lijbrandt, OnsBrabantNet of Vodafone.
Alleen info erover vinden is lastig over hoelang het gaat duren etc.
I am the great Cornholio!
It ain't stupid if it works!
Ik heb een simple website voor een weerstation draaien die nu op de tweakdsl webspace staat. Echter, tweakdsl doet ook de hosting van mijn domeinnaam. Ik stop per April bij tweakdsl en ga (waarschijnlijk) naar ziggo. Ziggo heeft ook wel een webspace, maar geen hosting van mijn domeinnaam. Hoe kan ik dat dan het beste doen? Ik heb bijvoorbeeld Versio gevonden voor hosting. Kan ik bij hun dan aangeven waar mijn website staat zodat mijn domeinaam daar naartoe wijst?
Wildfire schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:42:
[...]
Ziggo biedt enkel webspace via hun eigen domein, that's it. Als je een eigen domeinnaam hebt kun je die beter vantevoren naar een andere hoster overhevelen.
Nee, je moet gewoon alles bij Versio hosten dan. Je kan geen domeinnaam koppelen aan de ziggo webspace. Maar Versio biedt je ook gewoon webruimte e.d. aan, dus je kan dan gewoon alles daar neer zetten.henk99 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:48:
Kan ik bij zo'n hoster dan wel 'wijzen' naar mijn ziggo webspace?
Ik heb een simple website voor een weerstation draaien die nu op de tweakdsl webspace staat. Echter, tweakdsl doet ook de hosting van mijn domeinnaam. Ik stop per April bij tweakdsl en ga (waarschijnlijk) naar ziggo. Ziggo heeft ook wel een webspace, maar geen hosting van mijn domeinnaam. Hoe kan ik dat dan het beste doen? Ik heb bijvoorbeeld Versio gevonden voor hosting. Kan ik bij hun dan aangeven waar mijn website staat zodat mijn domeinaam daar naartoe wijst?
[...]
Net een kwartier aan de telefoon gehangen (eerste keer werd de 'telefoon' er bij mij opgegooid) en nu zou ik straks weer de zenders moeten krijgen; op 4 maart zou het weer automatisch moeten stoppen. Dus daar hoef ik niet meer achteraan.Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:16:
Even bellen en zeggen dat je nog recht op een maand hebt en dan komen ze terug.
Ik heb hetzelfde gehad met mobiel internet, op dag 1 genomen en na ontvangst gelijk weer opgezegd omdat ik het maar 2 weken nodig had en toen kon ik er al niet meer op, na een belletje werd het opgelost.
En dit aanvragen 'durf' ik zo niet meer.Nee, hbo kanalen beginnen pas 9 februari, vandaar.
Een ander alternatief is om je weer-website zelf te hosten thuis. Het IP adres dat je van Ziggo krijgt is vrij vast. Daar kun je je domein naam naar laten verwijzen. En met Dyndns kun je ook een eind komen.henk99 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:48:
Kan ik bij zo'n hoster dan wel 'wijzen' naar mijn ziggo webspace?
[...]
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Kan ik bij Versio bijvoorbeeld alleen mijn domeinnaam hosten en dan naar mijn eigen IP laten wijzen? Mits ik dan zelf de weer-website draai op mijn NAS? (zie idee hierboven).Bozevkwa schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:18:
[...]
Een ander alternatief is om je weer-website zelf te hosten thuis. Het IP adres dat je van Ziggo krijgt is vrij vast. Daar kun je je domein naam naar laten verwijzen. En met Dyndns kun je ook een eind komen.
wkleunen schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:06:
[...]
Nee, je moet gewoon alles bij Versio hosten dan. Je kan geen domeinnaam koppelen aan de ziggo webspace. Maar Versio biedt je ook gewoon webruimte e.d. aan, dus je kan dan gewoon alles daar neer zetten.
Mwah, voor die 50 cent per maand bij Versio kun je zelf niet gaan tobben. Daar kun je zelf geen server voor draaien, qua stroomkosten, hardware kosten en gezeur-kostenBozevkwa schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:18:
[...]
Een ander alternatief is om je weer-website zelf te hosten thuis. Het IP adres dat je van Ziggo krijgt is vrij vast. Daar kun je je domein naam naar laten verwijzen. En met Dyndns kun je ook een eind komen.
Ik heb zelf een prima professionele router die ik hiervoor wil gebruiken en ik zit niet te wachten op beperkingen door Ziggo opgelegd of remote beheer. Ik mag graag zelf de controle houden over mijn eigen apparatuur. Bovendien kan ik dan ook zelf ingrijpen mocht er iets misgaan, in plaats van afhankelijk te zijn van de klantenservice voor een router in bruikleen. En een extra router achter de geleverde router hangen zie ik ook niet echt zitten, direct weer een extra hop in de netwerkverbinding.Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:50:
[...]
Zo ver ik weet niet..wat is er mis met het WiFi-modem dan? Kunt hem evt. in bridge zetten?
Wat ik op de Ziggo website lees is er een modem/router/wifi access point in een geleverd wordt. Als het inderdaad niet hetzelfde apparaat is, is mijn vraag beantwoord, maar dat was niet de indruk die ik van de website krijg.hcQd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:18:
[...]
Bij ZZ Internet+ krijg je een simpele bridged modem (Ubee waarschijnlijk) en een Juniper router die op afstand wordt beheerd. Als je WiFi of NAT wilt zul je daar verder zelf voor moeten zorgen.
Dat is dus geen antwoord op mijn vraag. Ik wil NIET de modem/router-combi van Ziggo gebruiken; ik wil alleen een modem aansluiten en daar mijn eigen router op aansluiten. Natuurlijk kan ik een extra switch of router achter het Ziggo geval plaatsen, maar daarmee maak ik de netwerk infrastructuur onnodig gecompliceerd.heerhugo schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:03:
[...]
Niet om geheel lullig te doen maar....
Tja
Doe een belletje naar de Ziggo helpdesk en ze kunnen voor je de routerfunctie uitschakelen zodat het modem in bridge modus komt.MadEgg schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:14:
[...]
Ik heb zelf een prima professionele router die ik hiervoor wil gebruiken en ik zit niet te wachten op beperkingen door Ziggo opgelegd of remote beheer. Ik mag graag zelf de controle houden over mijn eigen apparatuur. Bovendien kan ik dan ook zelf ingrijpen mocht er iets misgaan, in plaats van afhankelijk te zijn van de klantenservice voor een router in bruikleen. En een extra router achter de geleverde router hangen zie ik ook niet echt zitten, direct weer een extra hop in de netwerkverbinding.
[...]
Wat ik op de Ziggo website lees is er een modem/router/wifi access point in een geleverd wordt. Als het inderdaad niet hetzelfde apparaat is, is mijn vraag beantwoord, maar dat was niet de indruk die ik van de website krijg.
[...]
Dat is dus geen antwoord op mijn vraag. Ik wil NIET de modem/router-combi van Ziggo gebruiken; ik wil alleen een modem aansluiten en daar mijn eigen router op aansluiten. Natuurlijk kan ik een extra switch of router achter het Ziggo geval plaatsen, maar daarmee maak ik de netwerk infrastructuur onnodig gecompliceerd.
Er is niets complex aan het plaatsen van een switch achter je modem/router en deze kan het interne netwerk aardig ontlasten mocht je router niet goed overweg kunnen met het teveel aan actieve verbindingen.MadEgg schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:14:
[...]
Dat is dus geen antwoord op mijn vraag. Ik wil NIET de modem/router-combi van Ziggo gebruiken; ik wil alleen een modem aansluiten en daar mijn eigen router op aansluiten. Natuurlijk kan ik een extra switch of router achter het Ziggo geval plaatsen, maar daarmee maak ik de netwerk infrastructuur onnodig gecompliceerd.
Testing, one, two ...
It ain't stupid if it works!
Goed, en ik wil dus een internet verbinding waarbij ik niet van mijn provider afhankelijk ben voor dergelijke instellingen. Basically wil ik controle vanaf het moment dat de kabel mijn huis binnenkomt. Maar mogelijk moet ik daarvoor op zoek naar een andere provider.Waus26 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:16:
[...]
Doe een belletje naar de Ziggo helpdesk en ze kunnen voor je de routerfunctie uitschakelen zodat het modem in bridge modus komt.
Een switch niet nee. Ik wil alleen mijn eigen router gebruiken aangezien deze een aantal geavanceerde functionaliteiten heeft welke ik graag wil gebruiken. Deze vind je in de meeste geleverde routers niet, en bovendien kan ik met deze omgaan. En een router levert direct een extra hop op, en maakt de infrastructuur wel complexer.hardware-lover schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:35:
[...]
Er is niets complex aan het plaatsen van een switch achter je modem/router en deze kan het interne netwerk aardig ontlasten mocht je router niet goed overweg kunnen met het teveel aan actieve verbindingen.
Tja
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Als het goed is wel, zoals gezegd kun je met één belletje de routerfunctie praktisch uitschakelen zodat de Ubee alleen als modem fungeert. Maar bellen is eng.psy schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:13:
Niet te moeilijk gaan doen he. Bij Versatel had ik ook een router die ik niet wilde gebruiken, deze heb ik gewoon in een DMZ modus gezet. Zoiets kan denk ik toch ook met dat Ziggo modem?
Lies are obvious to read because the truth is already written
Twitter webcare doet dat ook wel... al is twitter ook maar een enge bendeExorcist schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:35:
[...]
Als het goed is wel, zoals gezegd kun je met één belletje de routerfunctie praktisch uitschakelen zodat de Ubee alleen als modem fungeert. Maar bellen is eng.
Zoals je weet gaat dat pas 9 februari in en zal het ook dan pas zichtbaar worden. Als het goed is heb je wel een bevestigingsmail gehad? Heb ik hier wel gekregen.David Regeling schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:49:
Ik heb op 30 januari die 2 maanden HBO aangevraagd, maar tot op heden heb ik nog geen brief gekregen en verder kan ik ook helemaal niks hiervan terug vinden op mijnziggo.. is dit normaal ? (dat het b.v. nog niet staat bij de samenstelling van m'n pakket)
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
De bevestigingsmail heb ik idd gekregen.. hierin werd vermeld dat ik binnen 5 werkdagen een brief zou ontvangen, maar die heb ik dus nog niet.Bastien schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:53:
[...]
Twitter webcare doet dat ook wel... al is twitter ook maar een enge bende
[...]
Zoals je weet gaat dat pas 9 februari in en zal het ook dan pas zichtbaar worden. Als het goed is heb je wel een bevestigingsmail gehad? Heb ik hier wel gekregen.
dus ik dacht ik vraag maar eens even na hier.
Maar ik ga er vanuit dat alles wel los zal lopen en het vanaf 9 februari allemaal in orde is
(zou het kunnen testen door 1 van de kabels eruit te trekken, maar kijk net iets terug en geen zin in onderbreking
Het hoeft niet onnodig gecompliceerd, als je er nog een router achter zet dan doe je daar de dhcp op uit, statisch ip-adres toewijzen, druk de kabel tussen modem/router en je eigen router in 1 van de 4 poorten van je eigen, en eventueel andere pc's ook daarbij. Zo blijft je netwerk infra gewoon simpel..MadEgg schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:14:
[...]
Ik heb zelf een prima professionele router die ik hiervoor wil gebruiken en ik zit niet te wachten op beperkingen door Ziggo opgelegd of remote beheer. Ik mag graag zelf de controle houden over mijn eigen apparatuur. Bovendien kan ik dan ook zelf ingrijpen mocht er iets misgaan, in plaats van afhankelijk te zijn van de klantenservice voor een router in bruikleen. En een extra router achter de geleverde router hangen zie ik ook niet echt zitten, direct weer een extra hop in de netwerkverbinding.
[...]
Wat ik op de Ziggo website lees is er een modem/router/wifi access point in een geleverd wordt. Als het inderdaad niet hetzelfde apparaat is, is mijn vraag beantwoord, maar dat was niet de indruk die ik van de website krijg.
[...]
Edit: Lost helaas niet je probleem van zaken zelf in de hand nemen op, maar het netwerk blijft in ieder geval overzichtelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Pokerphase op 06-02-2012 22:43 ]
TV portaal geloof ik idd via de UTP(netwerk) aansluiting. Want zonder de UTP aangesloten te hebben kun je ook geen gebruik maken van het TV portaalPalomar schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:36:
Als je met de Humax 5100C iets terugkijkt via uitzendinggemist (met de tv portal), waar haalt ie dan eigenlijk het signaal vandaan? Via de netwerkaansluiting/internet of de coax?
(zou het kunnen testen door 1 van de kabels eruit te trekken, maar kijk net iets terug en geen zin in onderbreking).
De overige zaken (TV/HDTV/Radio/Gids/Updates) werken wel via de coax connector
[ Voor 6% gewijzigd door D33F op 06-02-2012 23:11 ]
Ook als je Video On Demand gebruikt? The Social Network (HD) begon laatst binnen een seconde. Lijkt me sterk dat hij dat zo snel binnen kan halen toch? Of zie ik dat verkeerd met een 10/1 mbps lijntje.David Regeling schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:59:
[...]
TV portaal geloof ik idd via de UTP(netwerk) aansluiting. Want zonder de UTP aangesloten te hebben kun je ook geen gebruik maken van het TV portaal
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
En de zenders zijn er weerPiet91 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:11:
[...]
Net een kwartier aan de telefoon gehangen (eerste keer werd de 'telefoon' er bij mij opgegooid) en nu zou ik straks weer de zenders moeten krijgen; op 4 maart zou het weer automatisch moeten stoppen. Dus daar hoef ik niet meer achteraan.
[...]
En dit aanvragen 'durf' ik zo niet meer.Ach, anders genoegen nemen met 1 maand gratis HBO, ook niet gek.
We hebben alleen de laatste dagen van slecht beeld op Comedy Central en Nickelodeon. Niet altijd, nu (update van 1:47 uur) is het beeld prima. Overige zenders zijn prima. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 07-02-2012 01:47 ]
Zie trouwens nu al 3 hbo zenders?.
En syfy is gratis deze maand
Dat is juist wel precies het antwoord op jouw vraag, als je hem goed leest. Voor mij in ieder geval duidelijk genoeg. Je krijgt de Juniper en daarachter kan je je eigen handel hangen.MadEgg schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:14:
[...]
[...]
[...]
Al het binnenkomende verkeer gaat via een coax kabel.David Regeling schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:59:
[...]
TV portaal geloof ik idd via de UTP(netwerk) aansluiting. Want zonder de UTP aangesloten te hebben kun je ook geen gebruik maken van het TV portaal
Het uitgaand verkeer loopt via de UTP kabel.
Ik had je reply niet gezien. Met dyndns kun je een domeinnaam aan een dynamisch ip adres koppelen. De ip-adressen van ziggo zijn in principe dynamisch, hoewel ze niet heel vaak veranderen.henk99 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:44:
Ik weet niet wat Dyndns is. Is dat ook een hoster? Thuis een website draaien kan idd ook. Dat doe ik zelfs al op een NAS van Synology.
[...]
Kan ik bij Versio bijvoorbeeld alleen mijn domeinnaam hosten en dan naar mijn eigen IP laten wijzen? Mits ik dan zelf de weer-website draai op mijn NAS? (zie idee hierboven).
[...]
Bij een normale dns kun je alleen een statisch ip adres opgeven. Je kan het ip adres wel veranderen, mocht je je website verhuizen naar een andere server, maar daar gaat gewoon tijd overheen. Je kan dus bij versio je domeinnaam hosten, maar dan elke keer als ziggo je ip adres verandert moet je een wijziging doorgeven.
Je kan dus ook een dyndns gebruiken, op die manier wordt automatisch het ip adres verandert als ziggo het ip verandert. Volgens mij ondersteund dyndns ook top-level domains, maar als ik de website zie is dat betaald. dyn.com/dns.
Maar je wil er een temperatuur sensor aan koppelen, aan de website ? Welke temperatuur sensor heb je als ik vragen mag ?
In principe kan een domeinhoster DNS wijzigingen vrij snel doorvoeren. Als ik het IP van m'n NL domeinen (bij Transip) wijzig in DNS werkt het meestal binnen het half uur ofzo.. SIDN voert wijzigingen sinds een tijdje een behoorlijk aantal keren per dag doorwkleunen schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:42:
[...]
Ik had je reply niet gezien. Met dyndns kun je een domeinnaam aan een dynamisch ip adres koppelen. De ip-adressen van ziggo zijn in principe dynamisch, hoewel ze niet heel vaak veranderen.
Bij een normale dns kun je alleen een statisch ip adres opgeven. Je kan het ip adres wel veranderen, mocht je je website verhuizen naar een andere server, maar daar gaat gewoon tijd overheen. Je kan dus bij versio je domeinnaam hosten, maar dan elke keer als ziggo je ip adres verandert moet je een wijziging doorgeven.
Je kan dus ook een dyndns gebruiken, op die manier wordt automatisch het ip adres verandert als ziggo het ip verandert. Volgens mij ondersteund dyndns ook top-level domains, maar als ik de website zie is dat betaald. dyn.com/dns.
[...]
Hmm..Versio is best goedkoop...hoe duur zijn ze btw met het verlangen van NL domeinen?
[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 07-02-2012 09:53 ]
Hebben wij bij ons thuis ook last van.. is volgens mij de HDD , beetje jammer dat er zoveel geluid vanaf komt.wvkreg schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:54:
anyone: Hebben meer mensen last van een continu brommend geluid (ook in standby modus) van de Cisco 8455 (grijs). En wat is hieraan te doen???
Ga aankomend weekend maar eens proberen of een andere ondergrond effect heeft
www.secure.versio.nl/domeinnamen.phpTheVMaster schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:52:
[...]
In principe kan een domeinhoster DNS wijzigingen vrij snel doorvoeren. Als ik het IP van m'n NL domeinen (bij Transip) wijzig in DNS werkt het meestal binnen het half uur ofzo.. SIDN voert wijzigingen sinds een tijdje een behoorlijk aantal keren per dag door
Hmm..Versio is best goedkoop...hoe duur zijn ze btw met het verlangen van NL domeinen?
Niet helemaal duidelijk hoe ik de prijzen moet interpreteren. Volgens mij dus 4.29 per jaar en eerste jaar 3.29 ? Ik zit zelf niet bij versio, ik hoorde het hier voorbij komen op het forum.
Voor zover mijn eigen onderzoek op het web heeft het te maken met de hdd en daarnaast met het onderhoudschema wat ingesteld staat (onder systeem).bulletrene schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:16:
[...]
Hebben wij bij ons thuis ook last van.. is volgens mij de HDD , beetje jammer dat er zoveel geluid vanaf komt.
Ga aankomend weekend maar eens proberen of een andere ondergrond effect heeft
Adviezen:
- Zet onderhoud op een tijd dat je je decoder niet gebruikt (of slaapt)
- Plaatsing decoder: Zorg voor airflow en zet iets onder de decoder zodat deze zijn warmte ook aan de onderkant kwijt kan.
Hij staat bij ons vrij en heeft voldoende airflow. Verder is het geluid constant aanwezig.. niet op een bepaald tijdstip. Dus weet niet zeker of het door onderhoud? komt. Persoonlijk denk ik dat de harde schijf gewoon veel geluid maakt. Het is vooral savonds storend als het wat stiller in huis is, overdag is voldoende geluid dat je het amper opmerktwvkreg schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:39:
[...]
Voor zover mijn eigen onderzoek op het web heeft het te maken met de hdd en daarnaast met het onderhoudschema wat ingesteld staat (onder systeem).
Adviezen:
- Zet onderhoud op een tijd dat je je decoder niet gebruikt (of slaapt)
- Plaatsing decoder: Zorg voor airflow en zet iets onder de decoder zodat deze zijn warmte ook aan de onderkant kwijt kan.
nog eenvoudiger: ga in het menu van de ubee naar gateway, options, en vul het WAN mac-address van je eigen router in bij pass-through, druk apply. sluit de eigen router aan op één van de lan poortenPokerphase schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:42:
[...]
Het hoeft niet onnodig gecompliceerd, als je er nog een router achter zet dan doe je daar de dhcp op uit, statisch ip-adres toewijzen, druk de kabel tussen modem/router en je eigen router in 1 van de 4 poorten van je eigen, en eventueel andere pc's ook daarbij. Zo blijft je netwerk infra gewoon simpel..
Edit: Lost helaas niet je probleem van zaken zelf in de hand nemen op, maar het netwerk blijft in ieder geval overzichtelijk.
je eigen router krijgt dan een eigen public ip adres, naast het ip adres van de UBee
Ok, prima. Maar mijn oorspronkelijke vraag was eigenlijk: kan ik ook ergens zelf een kabelmodem kopen, die compatible is met Ziggo? Of leveren de producenten van die DOCSIS modems echt alleen aan kabelboeren? Ik heb een tijd zitten zoeken maar heb helaas niets kunnen vinden.heerhugo schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 00:07:
[...]
Dat is juist wel precies het antwoord op jouw vraag, als je hem goed leest. Voor mij in ieder geval duidelijk genoeg. Je krijgt de Juniper en daarachter kan je je eigen handel hangen.
Tja
De enige modems die werken op het ziggo netwerk zijn de modems die door ziggo geleverd worden, dit heeft te maken met de profielen die in de modems geladen worden waar in staat waar jij recht op hebt met je abonnement.MadEgg schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:53:
[...]
Ok, prima. Maar mijn oorspronkelijke vraag was eigenlijk: kan ik ook ergens zelf een kabelmodem kopen, die compatible is met Ziggo? Of leveren de producenten van die DOCSIS modems echt alleen aan kabelboeren? Ik heb een tijd zitten zoeken maar heb helaas niets kunnen vinden.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Voor HBO on demand heb je dus een interactieve decoder nodig, nu heb ik een Humax decoder die sinds kort Ziggo on demand aankan, kan deze in de toekomst ook HBO on demand aan?Brickman schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:51:
[...]
Voor On-Demand heb je een aparte decoder nodig. CI+ werkt alleen voor de reguliere zenders.
(op de website van Ziggo zie ik alleen dat dure ding van Ziggo staan als interactieve decoder die HBO door gaat geven)
Mijn Flickr; Sony A7iii
Lijkt me tbh raar als de Humax 5100C het niet door zou kunnen geven ? aangezien deze decoder verder ook geen problemen heeft met andere HD on demand streams. Of ze zouden het al moedwillig moeten gaan blokkeren maar dat lijkt mij sterkikmattie schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:51:
[...]
Voor HBO on demand heb je dus een interactieve decoder nodig, nu heb ik een Humax decoder die sinds kort Ziggo on demand aankan, kan deze in de toekomst ook HBO on demand aan?
(op de website van Ziggo zie ik alleen dat dure ding van Ziggo staan als interactieve decoder die HBO door gaat geven)
Wij gebruiken meerdere decoders op 1 kabel en het heeft totaal geen invloed hier.nuker schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:44:
Ik zat me eigenlijk iets af te vragen. Stel ik neem een 10Mbit verbinding bij Ziggo. Heeft het kijken van TV invloed op de maximale bandbreedte die ik nog overhoud dan? Bij ADSL is dit namelijk wel het geval.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
DTV en Internet gaan bij Ziggo op totaal verschillende frequenties over de kabel. Dus nee. Je kan zelfs een 120Mb verbinding hebben met daarnaast 6 TV's en tegelijkertijd bellen en dan nog zal de snelheid 120Mb zijn.nuker schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:44:
Ik zat me eigenlijk iets af te vragen. Stel ik neem een 10Mbit verbinding bij Ziggo. Heeft het kijken van TV invloed op de maximale bandbreedte die ik nog overhoud dan? Bij ADSL is dit namelijk wel het geval.
HBO On Demand zal komen te staan onder TV Gemist.ikmattie schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:51:
[...]
Voor HBO on demand heb je dus een interactieve decoder nodig, nu heb ik een Humax decoder die sinds kort Ziggo on demand aankan, kan deze in de toekomst ook HBO on demand aan?
Nee. En ook ADSL heeft hier geen last van tenzij je IP-TV afneemt.nuker schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:44:
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook het ziggo Ubee evw3200 modem/router in gebruik, deze ondersteund echter
niet de mogelijkheid tot VPN en voip.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Draytek Vigor 2820Vn. Deze heeft beide mogelijkheden wel.
Heeft er iemand ervaring met de 2820Vn en is dit een goede keuze i.c.m. de Ubee en
kabelinternet van ziggo?
B.v.d.
jolan
Huidige set-up voor het nabellen;
1,8mb/s down, 0,3mb/s up. Omgerekend geloof ik iets van 15Mbit down, 2,5Mbit up. Gaan zoeken. Blijkt dat we het Z2 internet abo hebben (plus tv). Dus we hebben recht om 30Mbit/s! We halen de helft. Na wat uitgezoek kon ik geen fout ontdekken, was immers benieuwd waar de vertraging zat. Dus, gewacht tot ik een moment alleen thuis was hier, alle kabels er uit getrokken behalve die van mij en jawel, dezelfde internet snelheid, niet hoger dan 1,8mb/s.
Dus, ik bellen naar Ziggo om verhaal te halen. Blijken we nog een x jaar oude modem te hebben die max 22Mbit/s doorstuurd. Lekker is dat. Is dat nu iets van Ziggo waar zij op moeten letten of had ik al langer aan de bel moeten trekken? Vind 't voor ons lullig maar ook voor de huisbaas. Die betaalt voor meer terwijl het praktisch nog niet mogelijk is. Gelukkig is hij gratis te vervangen maar een beetje apart is het wel.
Jullie hier eerdere ervaringen mee?
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Dat klopt gedeeltelijk. De Draytek 2820 serie is een "Dual-WAN" router waarbij hij zowel voor ADSL als voor Kabel/Glasvezel is te gebruiken.job schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:24:
De 2820Vn is een adsl modem. Koop als je perse een draytek wilt een van hun routers.
M.a.w.: Die 2820 is een prima apparaat en ik heb hem bij meerdere van mijn vrienden/kennissen ingezet. Superstabiel en behoorlijk snel.
Overigens is de 2820 niet in staat om een 120Mbit verbinding op maximale snelheid door te geven. Max 80-85Mbit. Dit komt door de 100Mbit WAN poort en de processor die daarbij ook tegen de max zit.
Wil je wel een snelle verbinding dan zijn er nieuwere producten van Draytek die die snelheid wel aan kunnen. Bijv. de "opvolger" de 2920
http://www.deyterra.com
uhm...
Voor de humax heb je geen versterker nodig. Aanvraag gaat via internet via utp kabel of wifi stick.Smoonshine schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:06:
Ik ben van plan om een Humax iHDR 5200c aan te schaffen. Heb nu Ziggo Alles-in-1 en volgens de site zou ik daarmee ook interactieve TV kunnen gebruiken. Alleen nu zie ik dat je bij de Ziggo ontvanger ook een breedband versterker krijgt. Werkt interactieve TV ook zonder deze versterker? Anders kan ik misschien beter voor de Ziggo interactieve ontvanger gaan. De Humax is voor mij vooral interessant, omdat deze 160 euro scheelt met de ontvanger van Ziggo. Biedt deze wel dezelfde functionaliteiten als de Ziggo ontvanger van Cisco?
Bij de Cisco en Samsung gaat de aanvraag via de kabel en heb je dus retourgeschikte spullen nodig in huis.
I intend to live forever. So far, so good.
Verwijderd
@rallyM.a.w.: Die 2820 is een prima apparaat en ik heb hem bij meerdere van mijn vrienden/kennissen ingezet. Superstabiel en behoorlijk snel.
Overigens is de 2820 niet in staat om een 120Mbit verbinding op maximale snelheid door te geven. Max 80-85Mbit. Dit komt door de 100Mbit WAN poort en de processor die daarbij ook tegen de max zit.
Bedankt voor je reactie. Ik was op zoek naar een goede en stabiele router voor thuis en dat is op het moment belangrijker dan een snelheid van 120Mbit. Deze 2820Vn kan ik van iemand overnemen voor een redelijke prijs, dus al met al blijkt dat toch een goede keuze te zijn.
behalve het feit dat het downloaden van nieuwsgroepen (usenetserver.com) maar met 300kb's gaat....
ter vergelijking mijn oude tele2 abbo haalt rond de 1200kb.(maximale wat te halen valt zit ver van de telefooncentrale)
op speedtest.net haal ik wel de juiste snelheden.
klinkt dit bekend? zo ja iemand tips?
opgelost een uur later trok ik ineens rond de 3 - 4 mb binnen.... vaag.
[ Voor 8% gewijzigd door Donnie Darko op 09-02-2012 08:43 ]
Verwijderd
Ik zou direct een rechtszaak beginnen...Mu.siQ schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:42:
Dit is lekker van Ziggo. Wij zitten hier met z'n zessen in een studentenhuis. Nu het glasvezel wat op komt de mogelijkheid van de huisbaas om ons abonnement om te zetten / te verbeteren, you name it. Immers, de meer bandbreedte de meer we tegelijk kunnen doen.
Huidige set-up voor het nabellen;
1,8mb/s down, 0,3mb/s up. Omgerekend geloof ik iets van 15Mbit down, 2,5Mbit up. Gaan zoeken. Blijkt dat we het Z2 internet abo hebben (plus tv). Dus we hebben recht om 30Mbit/s! We halen de helft. Na wat uitgezoek kon ik geen fout ontdekken, was immers benieuwd waar de vertraging zat. Dus, gewacht tot ik een moment alleen thuis was hier, alle kabels er uit getrokken behalve die van mij en jawel, dezelfde internet snelheid, niet hoger dan 1,8mb/s.
Dus, ik bellen naar Ziggo om verhaal te halen. Blijken we nog een x jaar oude modem te hebben die max 22Mbit/s doorstuurd. Lekker is dat. Is dat nu iets van Ziggo waar zij op moeten letten of had ik al langer aan de bel moeten trekken? Vind 't voor ons lullig maar ook voor de huisbaas. Die betaalt voor meer terwijl het praktisch nog niet mogelijk is. Gelukkig is hij gratis te vervangen maar een beetje apart is het wel.
Jullie hier eerdere ervaringen mee?
Anyway, voordat je dat doet: meneer de huurbaas betaald nog steeds evenveel als waar ie oorspronkelijk het abonnement voor heeft afgesproken... niet minder en blijkbaar ook niet meer... goh wat een leuke verrassing dat je gratis en voor niks meer snelheid kunt krijgen en een beetje stom van mij dat ik daar niet eerder achteraan ben gegaan had je ook kunnen bedenken ...
Ik heb dat wel vaker op de één of andere manier. Soms een dag dat er snelheden van 0 naar 3mb continu fluctueren, waarbij een gemiddelde van max 300 worden gehaald. En opeens werkt het dan weer naar behoren. Resetten van router oid helpt in deze gevallen niet.Donnie Darko schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:39:
vandaag mijn alles in 1 plus pakket binnen gekregen alles aangesloten en het werkt.
behalve het feit dat het downloaden van nieuwsgroepen (usenetserver.com) maar met 300kb's gaat....
ter vergelijking mijn oude tele2 abbo haalt rond de 1200kb.(maximale wat te halen valt zit ver van de telefooncentrale)
op speedtest.net haal ik wel de juiste snelheden.
klinkt dit bekend? zo ja iemand tips?
opgelost een uur later trok ik ineens rond de 3 - 4 mb binnen.... vaag.
Heb zelf HBO op proef erbij genomen omdat ik naast het kijken van nieuwe series ook een groot on demand-aanbod verwacht van series als Sopranos, Entourage, Boardwalk Empire etc. Hoop dat Ziggo mijn verwachtingen hierin zal overtreffen
Op het moment is er nog niet super veel aanbod voor mijn gevoel (wel alle belangrijke HBO series).DeLyon schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:50:
Heeft iemand al de tijd gehad om vandaag in het On Demand aanbod van de nieuwe HBO kanalen te kijken? Zit momenteel op werk maar ben erg benieuwd hoe groot het aanbod is...
Heb zelf HBO op proef erbij genomen omdat ik naast het kijken van nieuwe series ook een groot on demand-aanbod verwacht van series als Sopranos, Entourage, Boardwalk Empire etc. Hoop dat Ziggo mijn verwachtingen hierin zal overtreffen
Verder moet ik opmerken dat HBOGO.nl nog niet werkt. Zodra ik probeer in te loggen krijg ik te zien dat mijn email adres niet bekend is. (of de melding klant niet gevonden)
Mijn producten;
We hebben dit account niet gevonden.
Toch ben ik ingelogd en zie mijn gegevens staan. Mogelijk heeft het niet kunnen inloggen bij HBO daarmee te maken.
Testing, one, two ...
Dit zie ik idd ook verschijnen op mijn Ziggohardware-lover schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:42:
Er lijkt bij Ziggo niet alles pluis te zijn betreffende de account gegevens, er wordt het volgende bij "mijn Ziggo" getoond;
Mijn producten;
We hebben dit account niet gevonden.
Toch ben ik ingelogd en zie mijn gegevens staan. Mogelijk heeft het niet kunnen inloggen bij HBO daarmee te maken.
Hier nog niet iig.. constant de melding ''klant niet gevonden in de database''. Terwijl het HBO pakket wel tussen keuzepakketten erbij staat op mijn Ziggo. Verder werkt het via de humax ook allemaal vlekkeloostiguan schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:04:
hbogo.nl zojuist even geprobeerd en werkt nu iig wel
edit: ik stomme boer.. blijkbaar moest ik mijzelf toch nog apart registreren op HBOGO. Dacht dat dit niet nodig was aangezien ik constant werd doorgeleid naar de mijn Ziggo pagina.
[ Voor 21% gewijzigd door D33F op 09-02-2012 14:49 ]
Verwijderd
Vandaag ben ik weer gebeld door Ziggo met een status update. Inmiddels wordt er gewerkt aan een nieuwe firmware voor het Ubee modem, en is mij gevraagd of dat ik deze eventueel zou willen testen zodra deze uitkomt. Er wordt telefonisch contact met mij opgenomen zodra er een release datum bekend is.Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:41:
Ik heb halverwege deze week contact gehad met Ziggo vanwege het feit dat het Ubee WiFi modem na verloop van tijd (na het downloaden van een x aantal GB of een uptime van een x aantal dagen) traag wordt, en de snelheid pas weer hersteld wordt na het herstarten van het modem.
<knip>
Ik heb al een aantal DM's gehad van mensen die ditzelfde probleem ervaren met het Ubee WiFi modem, en heb deze postcodes doorgegeven aan Ziggo. Deze gegevens zijn van harte welkom, aangezien ze het probleem op deze manier beter kunnen analyseren.
Ervaar je dezelfde problemen? DM of e-mail me dan op ziggo@zone403.nl, zodat ik je postcode + huisnummer kan doorgeven aan Ziggo voor nader onderzoek!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 15:38 ]
Gewoon even wachten. Ziggo heeft aangegeven bezig te zijn alles te verwerken. Het blijft tenslotte wel een releasedag he dus vlekkeloos verloopt het niet.Tha_T schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:03:
Bij mij mislukt zowel de registratie als het inloggen op HBO GO. Op de TV werken de HBO kanalen wel (On demand niet want Homecast Colorado), in mijn productoverzicht zie ik geen HBO terugkomen echter. Dat wordt bellen volgens mij. *zucht
Wordt dus binnenkort de Blu-ray en een Blu-ray speler aanschaffen.
Ziggo heeft op de site de Cisco 8485 staan, hoe zijn jullie ervaringen met dit toestel?
Ik gebruik nu nog de Samsung.
"de" Samsung? Er zijn toch meerdere type's of bedoel je een specifiek model?
Testing, one, two ...
Samsung H380R, niet interactief dus.
Is wel te downloaden..F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:13:
Mijn Cisco 8485 interactieve HD recorder heeft zojuist geweigerd om (de herhaling van) Nederland van Boven op te nemen. Afgelopen 3 maanden alles braaf opgenomen, en nu mis ik dus een deel.
Wordt dus binnenkort de Blu-ray en een Blu-ray speler aanschaffen.
Verwijderd
Edit: mmm, het hapert nogal met mijn 120mbit verbinding? Meer mensen daar last van?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 18:52 ]
Meer mensen die dit hebben (gehad)?
Ik had de samsung h3102, traag apparaat en stroomvreter. Nu een humax 5100, wat een verademing! Snel, energie zuinig en itv via mijn wifi verbinding.allure schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:40:
Welke interactieve HD recorder is nu het allerbeste om te gebruiken bij Ziggo?
Ziggo heeft op de site de Cisco 8485 staan, hoe zijn jullie ervaringen met dit toestel?
Ik gebruik nu nog de Samsung.
I intend to live forever. So far, so good.
Verwijderd
Verder heb ik geen tv gids ontvangen van HBO (geen idee of die bestaat, maar bij Film 1, Sport 1, Eredivise live etc. kreeg ik die altijd wel) en ik heb geen idee wanneer wat op tv is. In mijn tv gids (Totaal TV) staat maar 1 van de 3 kanalen.
En die streams haperen gewoon heel erg en ik bekijk het op een snelle game pc, dus tja... heel positief ben ik er niet over. Straks maar even de tv kanalen bekijken, maar ik was vooral benieuwd naar het online gedeelte. En ik kan echt niet tegen die onzin censuur en blokjes op de mond bij een scheldwoord zijn toch gewoon te triest voor woorden?
Dat is ook niet de bedoeling. Ben benieuwd of dat bij alle series is. Zo ja, wegwezen ermee. Sim-pelVerwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:16:
Nou, naast een haperende hbogo is ook nog eens alles gecensureerd, als een acteur FUCK zegt komen er zelfs blokjes voor zijn mond
Hear, hearTha_T schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 00:13:
[...]
Dat is ook niet de bedoeling. Ben benieuwd of dat bij alle series is. Zo ja, wegwezen ermee. Sim-pel
PrimaCrazyanz schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:53: ... Hoe is de telefonie van Ziggo?
Verwijderd
Ik heb de nieuwe wifi-modem (Cisco) van Ziggo ontvangen. Nou heb ik hem aan de praat gekregen met een kabel. Alleen draadloos via de modem krijg ik niet werkend.
Soms maakt de laptop wel verbinding, maar na een minuut valt de verbinding dan weer weg. Ook met mijn Iphone kan ik geen draadloos verbinding krijgen.
Hier iemand een idee hoe dit op te lossen, want van de Ziggo-site komt ook niet veel zinnigs (of ik kan het in ieder geval niet vinden...)
Nope. Weet wel dat er een optie is om oude opnames automatisch te wissen (heet ook simpelweg "automatisch wissen" als ik het juist heb). Aangezien je nu toch alles gewist heb, kan je hem net zo goed eens volledig formatteren en opnieuw installeren... Heb je hem weer 'zo goed als nieuw', en zijn je problemen wellicht ook weg.Tackleberry schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:30:
Sinds kort zijn er op onze Cisco 8455 decoder opnames verdwenen. De lijst was ineens erg kort geworden... Na alle (overgebleven) opnames te hebben gewist zegt de Cisco dat er slechts 55% ruimte over is...
Meer mensen die dit hebben (gehad)?
Sometimes you need to plan for coincidence
Slechts Sopranos, Game of Thrones en Strike Back. Met nog wat overige series zoals Luck.
Ik mag toch hopen dat men hier ook de volledige seizoenen van toppers als Entourage, Band of Brothers, True Blood, Boardwalk Empire e.d. aan gaat toevoegen.. anders wordt dit voor mij niks meer dan een try-out waarvoor ik nooit en te nimmer ga betalen.
Is hier wat over gecommuniceerd door Ziggo? Want in de reclameuitingen (zoals vandaag in de Metro) worden deze series wel genoemd. Maar dat kan natuurlijk ook om puur de nieuwe afleveringen gaan en niet om het on-demand zetten van de volledige seizoenen..
Edit; Censuur op het HBO kanaal?
[ Voor 8% gewijzigd door DeLyon op 10-02-2012 09:53 ]
Kan Ziggo dit wel melden, maar ik ben die standaardreacties altijd beu. Gekke is wel dat ik in een rustig dorp woon in een rustige straat, ik verwacht iig niet dat veel buren een dikke Ziggo verbinding hebben liggen.
Dit is onaangekondigd onderhoud wat toch redelijk vaak voorkomt bij Ziggo. In plaats van dit om 3 of 4u te doen als echt iedereen ligt te slapen begint dit echt vaal om 1u al. Als ik dan uit het raam kijk naar gebouwen aan de overkant van de weg zie ik dan ook overal errorschermen, dus echt een flinke regio ligt er dan uit.
Fijn...
Die HBO-censurering, daar zou ik eens over mailen naar HBO. Denk dat het dan best snel verholpen is. Volgens mij wordt in de VS niet eens gecensureerd op HBO (in het Verenigd Koninkrijk misschien wel), dus ik vind het wel apart.
Maf... Ik heb de afgelopen week toch netjes 2 mailtjes gehad van Ziggo omtrent de werkzaamheden die ze uit gingen voeren de afgelopen nachten. Misschien toch eens kijken op welk e-mail adres ze je proberen te mailen en je spambox nakijken?Sorcerer8472 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:29:
Het onderhoud van Ziggo dat regelmatig voorkomt en al om 01u begint is trouwens wel irritant. Zit je op een server te werken, vliegt gewoon je hele internetverbinding en tv eruit. Herhaling van een tv-programma bekeken is er dan ook niet meer bij.
Dit is onaangekondigd onderhoud wat toch redelijk vaak voorkomt bij Ziggo.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
En pff..die standaardvragen MOETEN ze doorlopen mbt herstarten modem, router en controleren bekabeling. Snap het wel, maar kijk even naar het referentiekader..
Dit topic is gesloten.
![]()
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!