Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
maar wat blijkt.. alles is wel netjes aangesloten enzo maar geen enkele computer in huis is aangesloten.. en die gast heeft gezegd dat de computers draadloos kunnen -_-' ja BIJNA .. mijn pc heeft geen draadloos en ik wil ook geen draadloos want wil gewoon de volledige bandbreedte gebruiken waarvoor betaald wordt.
Dus zelf maar een switch kopen om de hele boel aan elkaar te krijgen..
beetje jammer ziggo om op deze manier te beginnen, hopelijk gaat de rest wel goed !
Volgens mij komt "de Ziggo monteur" inderdaad internet aanleggen. Niet een thuisnetwerk...bulletrene schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:33:
nou de monteur is geweest vanmorgen.. ik was zelf niet thuis mijn vader wel ( woon nog thuis)
maar wat blijkt.. alles is wel netjes aangesloten enzo maar geen enkele computer in huis is aangesloten.. en die gast heeft gezegd dat de computers draadloos kunnen -_-' ja BIJNA .. mijn pc heeft geen draadloos en ik wil ook geen draadloos want wil gewoon de volledige bandbreedte gebruiken waarvoor betaald wordt.
Dus zelf maar een switch kopen om de hele boel aan elkaar te krijgen..
beetje jammer ziggo om op deze manier te beginnen, hopelijk gaat de rest wel goed !
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik ga juist weer een eigen wifi-router achter dat nieuwe wifi-modem hangen. De stabiliteit van de wirelessverbinding is niet geweldig (irritant veel uitval soms) en zo zijn er nog wel dezelfde ervaringen van anderen ook. Dus als het nu prima werkt bij je zou ik het lekker laten en dan maar jammer van de losse apparaten.ronwiel schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:51:
Deze week geprobeerd een nieuwe modem te krijgen met wifi functionaliteit. Momenteel al wel een Ubee in gebruik maar wilde graag drie losse devices vervangen door een alles-in-een oplossing. Helaas hopeloos gefaald. Toch jammer, nu hopen dat Ziggo op korte termijn alle klanten over gaat zetten.
4 laptops, 2 smarthphones, 1 tablet aangesloten via WiFi. Verder nog Squeezebox, PS3 en Humax bedraad.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
De wandcontact doos die vervangen is, zat hierachter ook de groene kabel? Het is namelijk wel van belang dat je op de groene kabel alles aansluit.Tarz schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:10:
Nou, vrijdag alles in 1 pakket binnen gekregen, dus ´s avonds aan de slag gegaan met installeren. We hadden al digitale TV van Ziggo, dus dat was een kwestie van kabels erin en eruit, en scart wisselen met HDMI. Hoofdaansluiting ging iets lastiger, maar dat lag meer aan het wandcontact dan aan het installatiepakketAlles werkt naar behoren, scherp TV beeld, Smartcard registratie met gratis zenders, Internet, dus zeer tevreden. Totdat ik de UTP kabel uit de laptop haalde en probeerde draadloos te internetten. Het signaal is nu een 2 a 3 tal keer uitgevallen, waardoor er geen internet is. Ook langzaam internet (5mb/s ipv de 40 volgens het abbo). Modem resetten (Ubee modem) lost het probleem wel op, maar lijkt me niet de juiste oplossing dit telkens te doen.
Verder wordt sinds sinds zaterdagmiddag op sommige zenders het geluidssignaal om de paar minuten onderbroken, elke keer maar een seconde ofzo, maar wel verschrikkelijk irritant... anders zenders weer geen last van, dus het is geen kabelprobleem (zelfde optische en HDMI die al in gebruik waren).
Meer mensen hier last van gehad afgelopen weekend?
Groene kabel ook op de juiste wijze gestript?
Voor draadloos internet? hoe ver zit je van het modem vandaan zodra het signaal uitvalt?
Dat de tv zenders wegvallen is meestal een teken dat het signaal slecht is, oorzaak vaak slechte bekabeling in huis.
Zelfde actie als van de zomer.
I intend to live forever. So far, so good.
Verwijderd
ik ga eens kijken. Ik wilde het eerst nemen, maar heb dit weekeinde geinvesteerd in een synology nas en daarop sickbeard e.d. gezet en nu heb ik eigenlijk al wat hbo gaat bieden (series automatisch op mijn tv een dag na uitzending). Ok, geen ondertiteling, maar die heb ik niet nodig.IkWilbert schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:43:
Op kanaal 111, 112 en 113 nu previews van HBO.
Ik ga die previews eens bekijken en zo een pre order plaatsen, het is toch 2 maand gratis en ik ben wel geinteresseerd in documentaires e.d. die ze hebben.
Er is al een kabel aansluiting tot in de meterkast, zelf aansluiten wil ik ook nog wel...
Ik lees 2 weken maar dat is moeilijk te geloven.
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Dat klopt inderdaad.TFHfony schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:40:
[...]
Volgens mij komt "de Ziggo monteur" inderdaad internet aanleggen. Niet een thuisnetwerk...
Maar als er door die beste man zelf gezegd wordt dat hij alle pc's aansluit als hij binnenstapt.
En vervolgens als oplossing zegt ( zonder kennis van wat voor pc's er aanwezig zijn ) dat ze draadloos kunnen verbinden, vindt ik dat persoonlijk wat jammer.
En natuurlijk is het netjes als er een internet kabel achtergelaten wordt om het spul aan te sluiten, maar helaas was deze te kort om het correct aan te sluiten, ook omdat het internet nog naar de bovenverdieping moest ( was de monteur van op de hoogte gebracht ).
Uiteindelijk werkt alles en zijn we tevreden, ik zeg alleen dat het jammer is dat er eerst een belofte gedaan wordt en vervolgens deze niet correct nagekomen wordt.
Hier is de "pre-order" al de deur uit. Al was het alleen maar om het idee te ondersteunenIkWilbert schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:43:
Op kanaal 111, 112 en 113 nu previews van HBO.
Verwijderd
Ik had het modem in bridge mode laten zetten door Ziggo, en had m'n Linksys E4200 eraan gehangen. Helaas leverde dit snelheidsproblemen op in combinatie met de laatste Linksys firmware, ik kwam hierdoor niet boven de 100 Mbit uit.
Vandaag heb ik het modem weer in router mode laten zetten, en heb ik m'n E4200 als access point ingesteld. Dit werkt uitstekend, en haal gewoon de volle 120 Mbit via 5 GHz WiFi.
Nu is het zo dat Tweak mijn domeinnaam voor me host. Doet Ziggo dit ook? Kan ik dat overhevelen naar ze?
Ziggo biedt enkel webspace via hun eigen domein, that's it. Als je een eigen domeinnaam hebt kun je die beter vantevoren naar een andere hoster overhevelen.henk99 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:41:
Ik ben van plan om in April over te stappen naar Alles-in-1-Plus van Ziggo, omdat mijn tweakdsl abo afloopt in April. Ik moet toch wat nieuws hebben en aangezien mijn adsl lijn nooit boven de 14Mb komt, is Ziggo nu de eerste keuze geworden.
Nu is het zo dat Tweak mijn domeinnaam voor me host. Doet Ziggo dit ook? Kan ik dat overhevelen naar ze?
Het duurt wel even hoor. Dus 2 weken (=10 werkdagen) is denk ik wel waar je ongeveer op moet rekenen.HeyDude schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:38:
Iemand enig idee wat de levertijden zijn van een nieuw Ziggo abo?
Er is al een kabel aansluiting tot in de meterkast, zelf aansluiten wil ik ook nog wel...
Ik lees 2 weken maar dat is moeilijk te geloven.
Nee hoor, wanneer je het installatie pakket hebt kan je hem direct aansluiten, gewoon ff naar een Ziggo resseler gaan (bijvoorbeeld MM of Scheer & Foppen, of iets dergelijks)LuPo schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:08:
[...]
Het duurt wel even hoor. Dus 2 weken (=10 werkdagen) is denk ik wel waar je ongeveer op moet rekenen.
Ze maken een account aan en je kan direct je modem aansluiten.
Indien je een aanvraag doet via de website duurt het allemaal iets langer....
Cogitationis poenam nemo patitur
Heb al regelmatig kabel en ADSL aangesloten in diverse huizen (niet als werk maar als vriendendienstje), dus weet dat ik de groene kabel moet pakken, alleen het koperen kerntje in de contactdoos moet doen, kabel lag er al, die is zeker goed (hadden al digitale TV op dezelfde plaats in huis, kabel is 6mtr lang van wanddoos naar HD ontvanger (menu van de Homecast geeft signaalsterkte 60%, signaalkwaliteit 100% op alle zenders!). BER E6 = 0 (geen storingen).G.Scholtens schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:03:
[...]
De wandcontact doos die vervangen is, zat hierachter ook de groene kabel? Het is namelijk wel van belang dat je op de groene kabel alles aansluit.
Groene kabel ook op de juiste wijze gestript?
Voor draadloos internet? hoe ver zit je van het modem vandaan zodra het signaal uitvalt?
Dat de tv zenders wegvallen is meestal een teken dat het signaal slecht is, oorzaak vaak slechte bekabeling in huis.
Mijn laptop staat op de leuning van de bank, 1 meter van het Ubee modem af. Moet zeggen dat sinds reset gisteren het signaal wel beter is vwb internet. Maximale afstand is ± 11 meter (lengte van de kamer) op dezelfde verdieping zonder grote obstakels ertussen.
Signaal voor hd kwaliteit is voldoende, maar nog wel aan de lage kant. Minimaal 70 is storings vrij, althans uit mijn ervaringen.Tarz schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:33:
[...]
Heb al regelmatig kabel en ADSL aangesloten in diverse huizen (niet als werk maar als vriendendienstje), dus weet dat ik de groene kabel moet pakken, alleen het koperen kerntje in de contactdoos moet doen, kabel lag er al, die is zeker goed (hadden al digitale TV op dezelfde plaats in huis, kabel is 6mtr lang van wanddoos naar HD ontvanger (menu van de Homecast geeft signaalsterkte 60%, signaalkwaliteit 100% op alle zenders!). BER E6 = 0 (geen storingen).
Mijn laptop staat op de leuning van de bank, 1 meter van het Ubee modem af. Moet zeggen dat sinds reset gisteren het signaal wel beter is vwb internet. Maximale afstand is ± 11 meter (lengte van de kamer) op dezelfde verdieping zonder grote obstakels ertussen.
Maar wel vreemd van het draadloos probleem, misschien eens om een nieuw modem vragen bij de klanten service? Of vragen als ze de lijn willen door meten.
mijn verbinding viel weg en de modem staat vol met t4 fouten
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Als ik nu bij Ziggo all in one basic bestel (voor mijn moeder), welke hd ontvanger krijg ik er dan (tegen betaling) bij?
Wat kan deze nu precies (zonder extra pakketten te bestellen)? (mijn moeder wil graag af en toe eens wat opnemen en misschien uitzending gemist)
Mijn moeder heeft alleen een scart-aansluiting. Beperkt dit alleen de beeldkwaliteit of heeft het nog ergens anders effect op?
Alvast bedankt!
Ik bedoelde via internet, daar gaan wel wat dagen overheen hoor! Maar zo'n reseller is wel slim. Weet je ook zeker dat je bijv. een Humax 5100c krijgt.Bullet NL schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:11:
[...]
Nee hoor, wanneer je het installatie pakket hebt kan je hem direct aansluiten, gewoon ff naar een Ziggo resseler gaan (bijvoorbeeld MM of Scheer & Foppen, of iets dergelijks)
Ze maken een account aan en je kan direct je modem aansluiten.
Indien je een aanvraag doet via de website duurt het allemaal iets langer....
Welke HD ontvanger je krijgt is afwachten. Ik heb gevraagd om de 5100c waarmee je ook interactief kunt (na update) en waar je mee kunt opnemen als je er een hdd aanhangt. Met die Colorado kun je sowieso niet interactief, pvr weet ik niet.hansie18 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 05:26:
Drie vragen (hopelijk goede forum):
Als ik nu bij Ziggo all in one basic bestel (voor mijn moeder), welke hd ontvanger krijg ik er dan (tegen betaling) bij?
Wat kan deze nu precies (zonder extra pakketten te bestellen)? (mijn moeder wil graag af en toe eens wat opnemen en misschien uitzending gemist)
Mijn moeder heeft alleen een scart-aansluiting. Beperkt dit alleen de beeldkwaliteit of heeft het nog ergens anders effect op?
Alvast bedankt!
Scart is mindere mooie beeldkwaliteit dan HDMI. Echter als de tv het niet heeft is dat ook al een oudje en wordt de kwaliteit iig een stuk hoger dan analoog.
Nou, het draadloos probleem lijkt zichzelf te hebben opgelostG.Scholtens schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:25:
[...]
Signaal voor hd kwaliteit is voldoende, maar nog wel aan de lage kant. Minimaal 70 is storings vrij, althans uit mijn ervaringen.
Maar wel vreemd van het draadloos probleem, misschien eens om een nieuw modem vragen bij de klanten service? Of vragen als ze de lijn willen door meten.
Gevraagd bij klantenservice via de site, probleem omschreven incl signaalsterktes etc zoals hier, maar als antwoord krijg ik terug:
"Het probleem dat u omschrijft kan meerdere oorzaken hebben. Wij verzoeken u om telefonisch contact op te nemen". Waarschijnlijk gaan ze dan beginnen met vragen of ik de stekker er wel in heb en of ik de HDMI kabel goed heb aangedrukt... terwijl het om een geluidsissue via optische kabel gaat...
Verwijderd
Hopelijk lost dit de ping spikes (100+ ms) op die ik af en toe in de avonduren heb. Utrecht (3511)Ziggo werkt voortdurend aan het verbeteren van zijn diensten. Zo ook bij u in de buurt. Daarmee garanderen we u een hoge kwaliteit televisie, telefonie en internet.
In de nacht van donderdag 2 op vrijdag 3 februari 2012 vinden er tussen 1.00 en 6.00 uur werkzaamheden in uw buurt plaats. Omdat de werkzaamheden buitenshuis plaatsvinden, hoeft u hiervoor niets te doen. Houdt u er wel rekening mee dat er tijdens deze werkzaamheden onderbrekingen kunnen optreden in uw televisie-, radio-, telefonie- en internetsignaal. Uiteraard doen wij er alles aan om de overlast zo veel mogelijk te beperken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 09:48 ]
Dus (wij) moeten vandaag even opzeggen.
EDIT: ik las mijn post terug en daar stond dat ik op 4 januari had aangevraagd, dus ik kan nog 3 dagen wachten
[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 01-02-2012 19:32 ]
Had last van te langzame verbinding (60Mbit ipv 120Mbit), dus even stroom er af, maar daarna wilde ie niet meer online komen.
Meest rechter lampje ging aan, vervolgens oranje up/download, dan de 4e van rechts groen, alles knipperen, en vervolgens telefonie 1 groen knipperend, en dan weer terug naar meest rechter knipperend, etc. Leek vast te zitten in een continuous boot loop.
Aansluiten op de PC lukte, en toen kon ik naar 192.168.10.1 gaan, waar stond ''Network access: denied'' en soms na een F5 allowed, en na de volgende F5 weer denied, enzovoort.
Stuk of 10 keer hard reset geprobeerd (resetknop aan de achterkant met pen indrukken, minstens 20 sec, meestal een minuut), niks werkt.
Kloteding, die modems geven ook altijd problemen
Nu een oud Arris modem er aan gehangen, en die werkt gewoon prima
Morgen maar even bellen, hoop dat ze gewoon een nieuw modem sturen i.p.v. monteur + modem.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Wat ik me wel afvraag: we willen jawel 6 TV's in huis, maar krijg je nog korting oid als je nog een tv abonnement wilt?
En iemand nog goede ervaringen met de interactive box van ziggo?
offtopic: wat een pech toch pagina 666
[ Voor 6% gewijzigd door megadoom op 01-02-2012 23:22 ]
Je kan prima 6 tv's aansluiten met 1 abonnement. Een extra abonnement is niet nodig. Regel alleen een goede coax versterker om op alle 6 tv's goed beeld te krijgen.megadoom schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:21:
Wat ik me wel afvraag: we willen jawel 6 TV's in huis, maar krijg je nog korting oid als je nog een tv abonnement wilt?
Bij het afsluiten van je abonnement heb je kunnen kiezen voor bepaalde kortingen (gratis installatie, korting op een decoders). Lijkt me prima toch
Het enige lastige met zoveel tv's is dat je over de 3 smartcards per adres gaat. Wil je op alle tv's ook digitaal kijken dan loop je tegen de activatiegrens op de website aan. Meer dan 3 smartcards activeren moet via de helpdesk echter wel lukken, al vrees ik dat ze niet meteen ja zeggen.
magnifor schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:34:
Heb zojuist een extra zenderpakket besteld. Hoe lang gaat het duren totdat ik kan kijken? Wilde vanavond eigenlijk voetbal kijken.
[ Voor 33% gewijzigd door job op 01-02-2012 23:51 ]
[ Voor 89% gewijzigd door megadoom op 01-02-2012 23:51 ]
[ Voor 21% gewijzigd door job op 01-02-2012 23:54 ]
Blijkbaar mag je er al 5 (zie link in de post boven je).tiguan schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:58:
Tegen de tjid dat Ziggo geen analoog meer aanbied zullen ze heus wel een oplossing hebben voor meer dan 3 smartcards lijkt mij. Ze zullen wel moeten toch?
Dat moet toch wel genoeg zijn voor één huishouden.
Via de link:megadoom schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:07:
Thankshoorde Hele tijd van dat 3 de max is en soms 5. Echter is er 1 probleem, we willen er 6
kan altijd nog de kaart switchen elke avond
"Als u 6 of meer smartcards heeft dan wordt er een tweede account aangemaakt en hier betaald u dan weer voor alle pakketten."
En 6... geen idee of je die geactiveerd krijgt.
edit: Voor nr. 6, zie hierboven.
[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 02-02-2012 10:03 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Al zo vaak contact opgenomen maar telkens werd de verzending weer een maand verschoven. Nu hebben ze me blijkbaar op een "spoedverzending lijst" gezet...
We zullen zien...
Ja, mijn ma heeft hem ook nogsteeds niet. En ze hebben haar vorig jaar een brief gestuurd ofzo.Stroopwafels schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:30:
Iemand anders die ook al 7 maanden op de nieuwe modem van Ziggo (incl WIFI) aan het wachten is?
Al zo vaak contact opgenomen maar telkens werd de verzending weer een maand verschoven. Nu hebben ze me blijkbaar op een "spoedverzending lijst" gezet...
We zullen zien...
maar wat heb je nodig om op een extra tv digitale tv te ontvangen?
Wij hebben nu thuis digitale tv op 1 tv met zo'n smartcard in de cisco HD Recorder.
dus ik vraag me af hoe ik dan digitale tv krijg op een 2e tv..
kunnen jullie mij in de goede richting sturen?
FCG
Ik ben december 2009 samen met mijn vriendin gaan samenwonen. Ziggo alles in 1+ genomen, en alles zeer snel binnen gekregen. Helaas zat het gevreesde Ubee modem erbij. Dus je kan het al zien aankomen, geen/zeer haperend internet.
4 of 5x gebeld, steeds netjes te woord gestaan en van afstand dingen geprobeerd. Bij de 6e keer, melde ik dat ik het toch wel iets te lang vond duren, en er zou een monteur gestuurd worden. Dit kon een dag of 3 duren.
Dag later wordt ik gebeld, of ik de deur kon opendoen. Want de monteur was er. Snel een filter oid geplaatst in de kabel, en alles werkte perfect.
Kosten? 0 euro, zelfs korting gehad op mijn abo voor 2 maanden omdat het zo lang duurde.
Ook krijgen we in de omgeving zoetermeer steeds de melding dat ons internet gratis verhoogd wordt, en dat is natuurlijk altijd prettig.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ben benieuwd naar het verschil tussen t-online en alles in één.
Ik ga er vanuit dat ik er qua snelheid behoorlijk op vooruit ga.
Zit meer dan 5 km bij een telefooncentrale vandaan dat had dus wel invloed op mijn snelheid.
(moest natuurlijk ook posten op pagina 666....
[ Voor 3% gewijzigd door GRUMBLER op 02-02-2012 16:50 ]
Verwijderd
Monteur was maar een vaag figuur welke in 30min weer door wilde naar de volgende klant. Zonder telefoonlijn en LAN getest te hebben (wel WIFI getest). En dat was maar goed, want er bleek een defect in het eerste kastje te zitten op 2 van de 4 LAN aansluitingen.
Mijn advies; monteur alles laten testen. Want hij kan toch niet weg voordat je zelf hebt getekend dat alles in orde is.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 19:44 ]
Neem eens contact op met de ziggo webcare via twitter.wkleunen schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:35:
Ja, mijn ma heeft hem ook nogsteeds niet. En ze hebben haar vorig jaar een brief gestuurd ofzo.
Ik heb voor mijn ouders tig keer gebeld met de helpdesk, veel beloften maar nooit een modem gezien.
Een vriendelijke tweet naar ziggo webcare en een week later was het modem binnen. Dus nu een half jaar na de verhoging hebben ze eindelijk 40Mbit/sec (omdat hun oude modem dit niet aan kon).
[ Voor 3% gewijzigd door job op 03-02-2012 09:00 ]
Wij hebben dit pakket sinds maandag en hebben er een Cisco HD Recorder bijgekregen ( weet niet exact welke versie sorryErikCornelissen schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:32:
Momenteel loopt er de actie bij Ziggo dat je voor €99,- een interactieve HD recorder bij een alles-in-1 abonnement kan nemen. Weet iemand welke HD recorder dit kan zijn? Kan er verder niet over vinden namelijk...
Anders lees je even een paar pagina's terug, of zoekt in dit topic, het is namelijk al een aantal keer voorbij gekomen...ErikCornelissen schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:32:
Momenteel loopt er de actie bij Ziggo dat je voor €99,- een interactieve HD recorder bij een alles-in-1 abonnement kan nemen. Weet iemand welke HD recorder dit kan zijn? Kan er verder niet over vinden namelijk...
Rail Away!
Verwijderd
En dat terwijl hij volgens Ziggo wel €459 waard is (Van €459 voor €99) terwijl de Humax 'maar' €199 waard is (van €199 voor €49).Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:29:
Dat is idd een Cisco. En als je een Humax hebt gehad wilt je die Cisco echt niet meer. Afstandbediening is een drama, beeldkwaliteit is minder en ook het kastje komt over als een stukje goedkoop plastic..
Ik ben erg tevreden met mijn Cisco decoders. Ik weet niet hoe je bij plastic komt want is gewoon metaal de buitenkant. De afstandbediening is inderdaad waardeloos, maar daar heb je een Harnmony voor (vanaf 20euro).Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:29:
Dat is idd een Cisco. En als je een Humax hebt gehad wilt je die Cisco echt niet meer. Afstandbediening is een drama, beeldkwaliteit is minder en ook het kastje komt over als een stukje goedkoop plastic..
Verwijderd
@ Lupo: u heeft het over de standaard digitale ontvanger zonder interactief en opname mogelijkheid. Ik heb het over het topmodel van Humax: de 5200C. En die kost je ruim €300 nieuw. Hiermee kun je met de update gewoon interactief zijn. Hetgeen niet duidelijk aangegeven wordt op de Ziggo site, omdat ze dan minder eigen merken Cisco's interactieve toestellen zullen kunnen slijten.
Ziggo geeft €459,- op voor die Cisco? Dat kan nooit kloppen aangezien de Humax beter presteerd voor een aanzienlijk lagare nieuwprijs, aldus Ziggo. Wat geven ze dan op als nieuwprijs voor de Humax? Die prijs van de Cisco is gewoon gebakken lucht.
Heb zelf gekozen voor de gratis digitale ontvanger bij het pakket (wordt je eigendom) en deze vervolgens verkocht voor een leuke prijs. Hierdoor met niet veel extra geld de Humax kunnen kopen tov de 'tijdelijke' aanbieding van Ziggo op de interactieve Cisco.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 13:53 ]
En als de beeldkwaliteit van de 5200c werkelijk minder is dan die van de 5050c dan is deze weer zichtbaar minder dan van de Samsung C7140a. Die heeft namelijk een strakker en mooier plaatje dan de 5050c, ik heb ze beiden naast elkaar aangesloten staan. Ik heb het nu puur over de beeldweergave en niet over issues die decoder specifiek zijn.
Zo heeft elke decoder wel zijn eigen specifieke problemen en mankementjes.
[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 03-02-2012 15:19 . Reden: niet overdrijven Adje ]
Testing, one, two ...
En is het mogelijk om meer Hz. uit de Cisco's te krijgen? Ik heb een 400Hz LED...
En jij denkt dat de resolutie de enige factor is? Er zit simpelweg een (groot) verschil tussen de verschillende decoders. Zo is mijn oude Humax 5000c ook veel beter van beeld dan mijn Cisco 8485. Zwart is bij de Humax zwart, bij de Cisco vind ik het allemaal maar fletsig en grijs.wvkreg schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:13:
Het is toch allemaal 1080i op 50Hz, Wat kan het verschil dan zijn?
En is het mogelijk om meer Hz. uit de Cisco's te krijgen? Ik heb een 400Hz LED...
Volgens mij is het signaal 25Hz (en als je een bluray afspeelt zelfs 24Hz of 24p, net wat leuker klinkt).wvkreg schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:13:
Het is toch allemaal 1080i op 50Hz, Wat kan het verschil dan zijn?
Je tv zorgt zelf dat dit als 50, 100, 200, 400 etc. wordt weergegeven. Als Ziggo zoveel beeldjes per seconde ging doorgeven zitten ze met een paar zenders al door hun bandbreedte heen.
Verwijderd
Je moet wel de laatste software op de Humax hebben staan, dat scheelt een hoop idd. Zoals Ziggo die een maandje geleden heeft uitgegeven. En die is niet compatible met de oudere 5050C.hardware-lover schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:05:
Ook met de 5200c is het niet allemaal koek en ei als je dit bericht leest.
En als de beeldkwaliteit van de 5200c werkelijk minder is dan die van de 5050c dan is deze weer zichtbaar minder dan van de Samsung C7140a. Die heeft namelijk een strakker en mooier plaatje dan de 5050c, ik heb ze beiden naast elkaar aangesloten staan. Ik heb het nu puur over de beeldweergave en niet over issues die decoder specifiek zijn.
Zo heeft elke decoder wel zijn eigen specifieke problemen en mankementjes.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 21:48 ]
Verwijderd
Ja, meerdere malen zelfs, thnx.megadoom schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:13:
@noax, al geprobeerd de router te unpluggen, en weer in het stopcontact te doen?
Had even wat meer ifo moeten geven....
Arris modem, "link" knippert niet.
Toen ik vanochtend bij mijn ouders (oranjewijk) was lag het internet er zo'n 20 minuten uit. Daarna deed alles het probleemloos.Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:11:
Internet hier (Gr) ligt er al de hele dag uit, nog meer pechvogels met het zelfde probleem in omgeving?
Mijn pc hangt direct aan de nieuwe router/modem en zijn verder geen andere routers of switches opgenomen in het netwerk.
Als ik naar speedtest.net ga dan zit ik op een ip van 15 en een snelheid van van 40mbit. Dit alles is dus normaal.
Iemand enig idee hoe het kan dat de sites toch langzaam laden?
Meestal blijft het scherm enige seconden wit waarna de site direct verschijnt. (google Chrome)
Verwijderd
Thnx, dat is nog te overzien..job schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:33:
[...]
Toen ik vanochtend bij mijn ouders (oranjewijk) was lag het internet er zo'n 20 minuten uit. Daarna deed alles het probleemloos.
Hardware issues (veroorzaakt door de Broadcom BCM7405) kunnen niet echt door een software update worden opgelost maar alle verbeteringen en inspanningen zijn natuurlijk welkom en worden gewaardeerd.Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:30:
[...]
Je moet wel de laatste software op de Humax hebben staan, dat scheelt een hoop idd. Zoals Ziggo die een maandje geleden heeft uitgegeven. En die is niet compatible met de oudere 5050C.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ik heb inmiddels de juiste persoon aan de lijn gekregen, en Ziggo gaat het probleem intern onderzoeken. Ik heb nu per e-mail en telefoon wekelijks contact met een vaste contactpersoon binnen Ziggo, en heb hem een lijst posts gegeven binnen dit topic van mensen die hetzelfde ervaren. Het probleem doet zich met name voor bij klanten met een 120 Mb/s verbinding, maar ik sluit natuurlijk niet uit dat er mensen zijn die het probleem ook ervaren met 40 Mb/s.
De persoon die ik nu wekelijks spreek, gaf aan dat dit probleem hem zeer bekend in de oren klinkt, aangezien dezelfde problemen ook aanwezig waren bij de uitrol van het vorige Ubee modem (zonder WiFi), dit is toen ook met een firmware update verholpen.
Mochten er mensen zijn die dit probleem ook ervaren met een Ubee WiFi modem, stuur me dan een DM met je postcode + huisnummer, zodat ik deze gegevens kan verzamelen en naar Ziggo kan sturen.
Zodra ik meer weet over dit probleem, dan zal ik dit zeker posten.
Dan weet ik niet met wie je spreekt maar de wifi-variant was enorm buggy waar de non-wifi versie gewoon normaal werkte. En het wifi is toen inderdaad met een update redelijk verholpen. Kijk dus uit dat je je niet met een kluitje het riet in laat sturenVerwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:41:
De persoon die ik nu wekelijks spreek, gaf aan dat dit probleem hem zeer bekend in de oren klinkt, aangezien dezelfde problemen ook aanwezig waren bij de uitrol van het vorige Ubee modem (zonder WiFi), dit is toen ook met een firmware update verholpen.
Verwijderd
Ik heb zelf ook de non-wifi variant gehad, en die had toch echt identieke problemen met wat ik nu ervaar.Tha_T schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:34:
[...]
Dan weet ik niet met wie je spreekt maar de wifi-variant was enorm buggy waar de non-wifi versie gewoon normaal werkte. En het wifi is toen inderdaad met een update redelijk verholpen. Kijk dus uit dat je je niet met een kluitje het riet in laat sturen
Er is sowieso een interne note binnen Ziggo dat de Cisco modems (EPC3925) problemen kunnen ervaren met instabiele snelheden op 120 Mbit/s. Hierbij fluctueert de snelheid continu, en heeft een reboot geen effect.
We hebben het hier overigens niet over downloaden via WiFi, maar via een bekabelde verbinding. De WiFi module in het Ubee modem had inderdaad problemen, en deze zijn naar mijn weten ook rond oktober 2011 verholpen.
De monteurs van ziggo hebben standaard modems bij zich.Damalum schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:03:
Is er een kleine mogelijkheid dat de monteur een extra modem bij zich heeft of is dit erg onwaarschijnlijk?
En nog bijna vergeten hèPiet91 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:38:
Voor de mensen die 2 maanden gratis alle zenders hebben, de eerste maand zit er bijna op (voor degenen die er zo ongeveer 'direct' bij waren, na dit bericht.
Dus (wij) moeten vandaag even opzeggen.
EDIT: ik las mijn post terug en daar stond dat ik op 4 januari had aangevraagd, dus ik kan nog 3 dagen wachten
Nu snel even afzeggen. Maand 1 zit erop dus om niet toch te gaan betalen straks opzeggen.
Kunnen we nog even een maandje verder kijken.
Verwijderd
En als je nu hbo neemt moet je het weer op 8 maart opzeggen. Ik noteer het alvast in de agendaPiet91 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:49:
[...]
En nog bijna vergeten hè![]()
Nu snel even afzeggen. Maand 1 zit erop dus om niet toch te gaan betalen straks opzeggen.
Kunnen we nog even een maandje verder kijken.
Bedoel je niet 4 maart?Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:59:
[...]
En als je nu hbo neemt moet je het weer op 8 maart opzeggen. Ik noteer het alvast in de agenda
Is een Linksys WAG200G ADSL modem/router ook geschik om alleen als router te gebruiken achter de Ziggo Modem (en daar dus de router functionaliteit van uit te zetten)?
Onze netwerk apparatuur staat sowieso al ergens anders dan waar de modem moet komen te staan dus dan kan ik net zo goed het router deel van de Ziggo Modem uitzetten toch?
[ Voor 40% gewijzigd door Piet91 op 04-02-2012 16:13 ]
Het probleem was al snel achterhaald... het statische (externe) IP wat onze verbinding van Ziggo krijgt, is niet zo statisch als dat wij dachten. Er is een 'static route' in de router aangemaakt, daar is het IP welke Ziggo ons toewijst opgenomen. Enkel zodra de verbinding opnieuw gemaakt wordt (modem reboot bijv), krijgen we van Ziggo een ander IP'tje! Dat lossen we op door het modem direct op een computer aan te sluiten (ethernet), nieuwe IP uit te lezen (ipconfig /all), vervolgens weer in te stellen in de router (static route). De 'route' werkt dan weer, totdat de verbinding weer een keer opnieuw moet worden gemaakt... Oftewel, dit is dwijlen met de kraan open.
Veel Google, en bijv dit topic, maar geen resultaat. Heeft iemand nog een suggestie?
Nieuw modem aanvragen? Andere 'route' aanmaken? Dynamic route werkt niet op de router. Met een static wel...
Modem: Motorola Docsis 2.0
Router: ICIDU wireless router
Abbo: Ziggo Z1
[ Voor 7% gewijzigd door Novah op 04-02-2012 17:28 ]
Dat Ziggo geen statische adressen levert is al sinds het begin zo. Bijna geen enkele provider doet dit.
De router ondersteunt 'Dynamic IP', maar er wordt een 'static IP' gedetecteerd... Mijn ervaring met kabeltinternet is minder groot, bij mijn ADSL aansluitingen in het verleden heb ik altijd één (vast) IP gekregen van mijn provider. Weet ze zelfs uit mijn hoofd, bij mij thuis en die van mijn ouders van vroeger bijv.Exorcist schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:27:
Nieuwe router kopen dan. Welke router ondersteunt nu niet het al dan niet dynamisch wijzigen van het WAN-IP?
Dat Ziggo geen statische adressen levert is al sinds het begin zo. Bijna geen enkele provider doet dit.
Ik weet niet wat voor antieke router dat is, maar als hij niet eens een WAN IP kan handelen welke via DHCP wordt uitgedeeld zou ik maar een nieuwe zoeken.Novah schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:30:
[...]
De router ondersteunt 'Dynamic IP', maar er wordt een 'static IP' gedetecteerd... Mijn ervaring met kabeltinternet is minder groot, bij mijn ADSL aansluitingen in het verleden heb ik altijd één (vast) IP gekregen van mijn provider. Weet ze zelfs uit mijn hoofd, bij mij thuis en die van mijn ouders van vroeger bijv.
Daarnaast wijzigt het Ziggo IP bijna nooit, bij mij is het misschien in al die jaren 3x gewijzigd.
De router is gloednieuw, ondersteund allerlei snufjes... Het externe IP bij deze Ziggo aansluiting is in één week tijd al 2 keer aangepast. Hard bewijs zijn de ipconfig-logs die ik heb liggen. Gevalletje klantenservice dan maar?Wolly schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:57:
Ik weet niet wat voor antieke router dat is, maar als hij niet eens een WAN IP kan handelen welke via DHCP wordt uitgedeeld zou ik maar een nieuwe zoeken.
Daarnaast wijzigt het Ziggo IP bijna nooit, bij mij is het misschien in al die jaren 3x gewijzigd.
Ik zie op de website een aantal handleidingen maar geen specs. Mijn vraag is eigenlijk of het een fatsoenlijk modem is en of deze Wireless N ondersteund.
Nee, want het is jouw probleem, niet dat van ZiggoNovah schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:17:
[...]
De router is gloednieuw, ondersteund allerlei snufjes... Het externe IP bij deze Ziggo aansluiting is in één week tijd al 2 keer aangepast. Hard bewijs zijn de ipconfig-logs die ik heb liggen. Gevalletje klantenservice dan maar?
[ Voor 199% gewijzigd door Novah op 04-02-2012 18:32 ]
Misschien contact opnemen met "service AT icidu.com" zoals hier beschreven staat:Novah schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:22:
Wij hebben hier nog een oud Motorola (Motorola SURFboard SB5101?) modem staan, welke in principe prima functioneert zodra we deze direct aansluiten op de computer (via de ethernet poort). Maar sinds kort hebben wij een routertje gekocht, omdat we de verbinding op meerdere plekken in het huis willen gebruiken. Deze werkt, met een static route... maar niet langer dan een paar dagen.
Het probleem was al snel achterhaald... het statische (externe) IP wat onze verbinding van Ziggo krijgt, is niet zo statisch als dat wij dachten. Er is een 'static route' in de router aangemaakt, daar is het IP welke Ziggo ons toewijst opgenomen. Enkel zodra de verbinding opnieuw gemaakt wordt (modem reboot bijv), krijgen we van Ziggo een ander IP'tje! Dat lossen we op door het modem direct op een computer aan te sluiten (ethernet), nieuwe IP uit te lezen (ipconfig /all), vervolgens weer in te stellen in de router (static route). De 'route' werkt dan weer, totdat de verbinding weer een keer opnieuw moet worden gemaakt... Oftewel, dit is dwijlen met de kraan open.
Veel Google, en bijv dit topic, maar geen resultaat. Heeft iemand nog een suggestie?
Nieuw modem aanvragen? Andere 'route' aanmaken? Dynamic route werkt niet op de router. Met een static wel...
Modem: Motorola Docsis 2.0
Router: ICIDU wireless router
Abbo: Ziggo Z1
of via het web formulier van icidu zelf?
Maar dit is een router probleempje.. geen Ziggo probleem.. dus eigenlijk hoort die niet in dit topic thuis!
Ik neem aan dat je modem wel op de WAN poort van de router zit?
Verder is het wel verstandig om Ziggo het MAC adres van de router te leren kennen, of je MAC adres van je PC te klonen.
Helaas staat daar in de handleiding niks over:
http://www.icidu.com/prod...%20150N%20Manual%20NL.pdf
Ben benieuwd of ze de 10 jaar garantie waar kunnen maken:
http://www.icidu.com/prod...ogo_warranty_10_years.jpg
En anders gewoon een wat 'betere' router kopen?
Als het goed is krijg je als nieuwe klant de Ubee WiFi of de Cisco WiFiFFF schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:23:
Weet iemand wat voor modem je van Ziggo krijgt als je op dit moment kiest voor Alles in 1 plus of Internet Z2?
Ik zie op de website een aantal handleidingen maar geen specs. Mijn vraag is eigenlijk of het een fatsoenlijk modem is en of deze Wireless N ondersteund.
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
+1: je hoeft als eindgebruiker nooit met statische routes etc te rommelen om Ziggo aan het werk te krijgen. Dus OF je denkt / doet te moeilijk, OF je router is brak.RedHead schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:53:
[...]
Misschien contact opnemen met "service AT icidu.com" zoals hier beschreven staat:
[...]
of via het web formulier van icidu zelf?
[afbeelding]
Maar dit is een router probleempje.. geen Ziggo probleem.. dus eigenlijk hoort die niet in dit topic thuis!
Ik neem aan dat je modem wel op de WAN poort van de router zit?
Verder is het wel verstandig om Ziggo het MAC adres van de router te leren kennen, of je MAC adres van je PC te klonen.
Helaas staat daar in de handleiding niks over:
http://www.icidu.com/prod...%20150N%20Manual%20NL.pdf
Ben benieuwd of ze de 10 jaar garantie waar kunnen maken:
http://www.icidu.com/prod...ogo_warranty_10_years.jpg
En anders gewoon een wat 'betere' router kopen?
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat had ik inderdaad gelezen, maar ben benieuwd naar de types...KiPKaKDutcH schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:04:
[...]
Als het goed is krijg je als nieuwe klant de Ubee WiFi of de Cisco WiFi
En of ze zeker wireless N hebben en van mooie kwaliteit zijn.
Ik overweeg een nieuw modem te kopen voor mijn ADSL lijntje van in de praktijk zo'n 12mbit. Ziggo is (fors) duurder maar dan heb ik wel 30 of 40mbit. Als ik geen nieuw modem hoef te kopen leverd me dat een besparing op van rond de 100 euro, dus dan is ziggo weer aantrekkelijker.
Hier thuis op Alles-in-1 Plus met een Ubee zonder WiFi, en geen problemen te melden tot nu toe. Tevreden over de snelheid. Zeker de moeite waard om over te stappen vanaf adsl.
Alleen lijken de Ziggo dns servers af en toe te haperen. Niet alleen bij mij, maar ook bij de buren. Na overgaan naar de google dns zijn er geen problemen meer.
Het grappige is dat je bij Telefonie ook internet krijgt, weliswaar ubertraag (64/64 kbit/s) maar toch bruikbaar voor mensen met veel geduld.John767 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:06:
Mijn opa en oma hebben Ziggo telefonie aangevraagd, en daarbij kregen ze ook een Ubee modem met WiFi. Beetje nutteloos zo'n groot bakbeest voor alleen telefonie, maargoed het werkt wel
Hoe doen jullie dat dan eigenlijk? 2 maanden dat extra pakket gratis, maar met 1 maand opzegtermijn?
Verwijderd
Even bellen en zeggen dat je nog recht op een maand hebt en dan komen ze terug.Piet91 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:02:
Nou, dat dacht ik al; ik heb vanavond Ziggo Extra tv pakket opgezegd maar die zenders zijn dus nu meteen ook niet meer te ontvangen.![]()
Hoe doen jullie dat dan eigenlijk? 2 maanden dat extra pakket gratis, maar met 1 maand opzegtermijn?
Ik heb hetzelfde gehad met mobiel internet, op dag 1 genomen en na ontvangst gelijk weer opgezegd omdat ik het maar 2 weken nodig had en toen kon ik er al niet meer op, na een belletje werd het opgelost.
Nee, hbo kanalen beginnen pas 9 februari, vandaar.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 21:19 ]
Hmm, maandag wordt de eerste mogelijkheid voor mij. Werkt mailen ook?Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:16:
[...]
Even bellen en zeggen dat je nog recht op een maand hebt en dan komen ze terug.
Ik heb hetzelfde gehad met mobiel internet, op dag 1 genomen en na ontvangst gelijk weer opgezegd omdat ik het maar 2 weken nodig had en toen kon ik er al niet meer op, na een belletje werd het opgelost.
Oh, hehe. Dat wist ik dus nietNee, hbo kanalen beginnen pas 9 februari, vandaar.
Ik heb namelijk een huis gekocht en zou graag vanaf de dag dat ik erin zit willen internetten en tv kunnen kijken. Iemand hier ervaring mee?
Als je opa en oma niets doen met wifi dan zou je kunnen ruilen met hun.John767 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:06:
Mijn opa en oma hebben Ziggo telefonie aangevraagd, en daarbij kregen ze ook een Ubee modem met WiFi. Beetje nutteloos zo'n groot bakbeest voor alleen telefonie, maargoed het werkt wel![]()
Hier thuis op Alles-in-1 Plus met een Ubee zonder WiFi, en geen problemen te melden tot nu toe. Tevreden over de snelheid. Zeker de moeite waard om over te stappen vanaf adsl
Verwijderd
Je kan een installatieafspraak maken op een bepaalde dag, alleen sturen ze wel vaak de doos met modem e.d. alvast op naar het adres en ik weet niet of je daar je huidige adres kan opgeven en dat de monteur het dan komt aansluiten op de 1e dag dat je daar woont.nuker schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:15:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om een aansluiting bij Ziggo (Alles-in-1) aan te vragen die ingaat op een zelf te kiezen datum in de toekomst?
Ik heb namelijk een huis gekocht en zou graag vanaf de dag dat ik erin zit willen internetten en tv kunnen kijken. Iemand hier ervaring mee?
Maar volgens mij kan je beter gaan klussen in je nieuwe huis of spullen gaan verhuizen in plaats van tv te kijken en te internetten
Als het geen nieuwbouw is zal de tv het trouwens wel doen hoor, alleen internet niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 21:37 ]
Ben niet helemaal tevreden met de kwaliteit van het internet (met name de upload) en het feit dat men thepiratebay zonder enige weerstand blokkeerd. Aangezien ik voor diezelfde prijs Glasvezel (50/50Mbit) van vodafone kan krijgen gaan we ons geluk daar maar eens proberen
I am the great Cornholio!
Hoe kom je daar nou bij. Dat heeft de rechter besloten en Ziggo is in hoger beroep gegaan.MetaFrame schreef op maandag 06 februari 2012 @ 08:35:
en het feit dat men thepiratebay zonder enige weerstand blokkeerd.
edit: En als Ziggo het hoger beroep verliest dan kun je ervan uit gaan dat alle providers in Nederland straks thepiratbay moeten blokkeren.
[ Voor 20% gewijzigd door jongetje op 06-02-2012 08:45 ]
Verwijderd
Punt 1; groot gelijk, maar...vodafone? Dan zou ik nog liever bij Ziggo blijven [persoonlijk].MetaFrame schreef op maandag 06 februari 2012 @ 08:35:
Ik ga vandaag of morgen maar eens opzeggen.
Ben niet helemaal tevreden met de kwaliteit van het internet (met name de upload) en het feit dat men thepiratebay zonder enige weerstand blokkeerd. Aangezien ik voor diezelfde prijs Glasvezel (50/50Mbit) van vodafone kan krijgen gaan we ons geluk daar maar eens proberen
Punt 2; zonder weerstand..lol :'] Nee, ze betalen wel 25k per dag om dit soort reacties te voorkomen, best redelijk.
Dit topic is gesloten.
![]()
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!