Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriendijkstra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:31
Misschien helpt het iemand:

Op dit moment worden er volgens de Ziggo chat alleen de Samsung DCB H380 en de Humax 5050c uitgeleverd bij de HD recorder ontvanger actie. Beiden hebben geen mogelijkheid om via een update interactieve tv te kunnen kijken.

De Cisco 8485 zou vanaf 30 Januari weer voor een actieprijs beschikbaar moeten komen.

Edit: Ontvanger. Overigens heb ik expliciet naar de Humax 5100C gevraagd, waarop werd geantwoord dat ze bovengenoemde ontvangers leveren.

[ Voor 19% gewijzigd door jurriendijkstra op 23-01-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
jurriendijkstra schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:57:
Misschien helpt het iemand:

Op dit moment worden er volgens de Ziggo chat alleen de Samsung DCB H380 en de Humax 5050c uitgeleverd bij de HD recorder actie. Beiden hebben geen mogelijkheid om via een update interactieve tv te kunnen kijken.

De Cisco 8485 zou vanaf 30 Januari weer voor een actieprijs beschikbaar moeten komen.
Bedoel je niet de HD ontvanger actie (die van €49)? Want de HD Recorder actie (€99) is de Cisco 8485.

Ik heb me laten bellen door Ziggo en er werd toegezegd dat ik een Humax 5100c kreeg (voor €49 dus) en die heb ik ook gekregen. Volgens haar werden er op dit moment alleen 5100c's uitgeleverd.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05:43
LuPo schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:16:
[...]

Bedoel je niet de HD ontvanger actie (die van €49)? Want de HD Recorder actie (€99) is de Cisco 8485.

Ik heb me laten bellen door Ziggo en er werd toegezegd dat ik een Humax 5100c kreeg (voor €49 dus) en die heb ik ook gekregen. Volgens haar werden er op dit moment alleen 5100c's uitgeleverd.
Volgens mij hebben ze weer een hele lading Cisco's 8485 binnengekregen. Als ze nou eens de Humax 5200 gingen aanbieden zou ik zo overstappen op alles in 1 (zelfs als ik 150 euro moest bijbetalen i.p.v. 99). De 5200 heeft ook een USB aansluiting die te gebruiken is. Daarnaast kun je hiermee ook bestanden vanaf het netwerk afspelen.

De 8485 heeft in mij ogen te veel bugs/problemen (zie Ziggo gebruikers forum). Ze zeggen al een jaar dat er nieuwe firmware uit gaat komen maar ik geloof er helemaal niets van. Moet wel zeggen dat ik in mijn directe omging ook mensen ken die geen problemen hebben met hun 8485.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart1983 op 23-01-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
job schreef op maandag 23 januari 2012 @ 00:50:
Je zou eerst eens de stekkers/connectoren kunnen bekijken. Heb je de kabels goed aan de connectoren verbonden (veel mensen sluiten de afscherming niet aan)?
Gebruik je goede connectoren van metaal (plasticen dingen niet gebruiken)?
Niet echt geweldige installatie :+
(foto 1 lijkt me duidelijk, daar zit de groene Ziggo kabel op aangesloten, foto 2/3 zit bij de tv. De open connector gaat in de (niet werkende) VCR, de ene coax gaat naar boven naar 2 andere tv's (via versterker boven) en de andere coax gaat naar onze tv met CI+ .)
Foto 1: http://i.imgur.com/FJ6R4.jpg
Foto 2: http://i.imgur.com/XMESp.jpg
Foto 3: http://i.imgur.com/V6MvX.jpg

Trouwens met die acties die nu gaande zijn, ben ik even het overzicht kwijt.
Klopt het als je nu overgaat op Alles-in-1 dat je kunt kiezen uit een Humax 5100 voor €49 of voor €99 de Cisco 8485?

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 23-01-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-10 15:39

Snippertje

Light up your life

Ik heb een neotion cam module met de laatste firmware evenals een samsung LE46D550 televisie. Alleen als ik de televisie aanzet geeft hij gecodeerd signaal, pas na het erin en eruit halen van de module geeft hij aan dat hij de smartcard controleert en vervolgens kan ik gewoon televisie kijken. Dit is nogal onhandig natuurlijk. Weet iemand hoe en of ik dit op kan lossen? Weet niet precies waar het probleem ligt en kan het niet testen op een andere televisie.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bart1983 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:21:
[...]

[knip]

De 8485 heeft in mij ogen te veel bugs/problemen (zie Ziggo gebruikers forum). Ze zeggen al een jaar dat er nieuwe firmware uit gaat komen maar ik geloof er helemaal niets van. Moet wel zeggen dat ik in mijn directe omging ook mensen ken die geen problemen hebben met hun 8485.
De 8485 is er volgens mij in verschillende revisies, degene met productiedatum september 2011 heeft rev. 1.3.
Mogelijk zijn er intern ook al wat problemen aangepakt zonder dat daar een nieuwere algemene (Ziggo) firmware via het kabel_netwerk voor uitgegeven is. M.a.w., hoe nieuwer het apparaat, hoe minder slecht (of beter) deze werkt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:55
De Cisco 8485DVB HDTV/PVR/VOD is al een tijd weer te bestellen, ze hebben alleen de link nooit aangepast waar staat dat hij tijdelijk niet beschikbaar is. Ik heb hem via deze link op ZIGGO besteld, en had hem binnen 5 dagen binnen. Tot nu toe geen enkele problemen met dat ding. Mijn apparaat geeft trouwens aan dat het om rev. 3.4.8 gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Barfman op 23-01-2012 20:15 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:02
Piet91 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:50:
[...]

Niet echt geweldige installatie :+
(foto 1 lijkt me duidelijk, daar zit de groene Ziggo kabel op aangesloten, foto 2/3 zit bij de tv. De open connector gaat in de (niet werkende) VCR, de ene coax gaat naar boven naar 2 andere tv's (via versterker boven) en de andere coax gaat naar onze tv met CI+ .)
Foto 1: http://i.imgur.com/FJ6R4.jpg
Foto 2: http://i.imgur.com/XMESp.jpg
Foto 3: http://i.imgur.com/V6MvX.jpg

Trouwens met die acties die nu gaande zijn, ben ik even het overzicht kwijt.
Klopt het als je nu overgaat op Alles-in-1 dat je kunt kiezen uit een Humax 5100 voor €49 of voor €99 de Cisco 8485?
Niet echt geweldig nee, zeg maar zwaar klote zoals jij het hebt aangesloten.

Allereerst is die kabel allesbehalve fatsoenlijk. Daar had je 20 jaar geleden op een oude campingtelevisie al geen goed beeld mee, laat staan met digitale televisie. Dan de stekkertjes... allemaal onafgeschermd, en dat met de splitter is helemaal tenenkrommend. Misschien dat je al een heel eind komt met fatsoenlijke splitters en fatsoenlijke metalen afgeschermde stekkers, maar die kabel is sowieso niet je van het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10 19:24
Bart1983 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:21:
[...]
Volgens mij hebben ze weer een hele lading Cisco's 8485 binnengekregen. Als ze nou eens de Humax 5200 gingen aanbieden zou ik zo overstappen op alles in 1 (zelfs als ik 150 euro moest bijbetalen i.p.v. 99). De 5200 heeft ook een USB aansluiting die te gebruiken is. Daarnaast kun je hiermee ook bestanden vanaf het netwerk afspelen.
Ook met de Humax 5100c kun je (na de firmware update) IPTV zien, netwerk bestanden afspelen en op een externe USB schijf opnemen.
Enige nadeel is dat er maar 1 tuner in zit en dus kijken + opnemen alleen binnen dezelfde transportstream werkt.
Verder is het een prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-10 10:52
Eens met bovenstaande, maar als de bekabeling zo moeilijk te vervangen is (die hel die jij omschrijft op pagina 659 van dit topic), doe dan in ieder geval het volgende:

Die versterker moet naar beneden en direct op je AOP aangesloten worden met GOEDE kabel en GOEDE pluggen (liefst zo kort mogelijk). Vervolgens doe je in die versterker de kabel die je nu al hebt, voorzien van een nieuwe metalen plug. Die kabel komt dan binnen bij je TV set, zoals je laat zien op foto 2. Hier ga je het volgende doen:

-Splitter vervangen door splitter met F-connectoren.
-Op de kabel die nu binnenkomt zet je ook een F-connector. Meet even de diameter van je huidige coax-kabel op zodat je een goed passende F-connector bestelt.
-Vanaf de splitter een kabel naar boven naar de overige TV's, ook voorzien van een F-connector.
-Vanaf de splitter ook een GOEDE kabel naar de TV met CI+. Aan de ene kant een F-connector, aan de andere kant een GOEDE plug (KOSWI3).

GOEDE kabel: Hirschmann KOKA799. Je hebt denk ik 2 meter nodig, 1x een metertje om voor de versterker te plakken en 1x om op je TV aan te sluiten.
GOEDE pluggen: Hirschmann KOSWI3 (mannelijk) en KOKWI3 (vrouwelijk).

Mocht je versterker 2 uitgangen hebben, gebruik dan een afsluitweerstand om 1 uitgang af te sluiten. De splitter die je over houdt kan je weggooien, vervang ook de pluggen van de TV's boven en breng waar de versterker zat ook een F-connector splitter aan.

Kost je even een uurtje werk, maar je beeld zal er flink op vooruit gaan :)

[ Voor 17% gewijzigd door RadioAir op 23-01-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
_JGC_ schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:07:
[...]
Niet echt geweldig nee, zeg maar zwaar klote zoals jij het hebt aangesloten.

Allereerst is die kabel allesbehalve fatsoenlijk. Daar had je 20 jaar geleden op een oude campingtelevisie al geen goed beeld mee, laat staan met digitale televisie. Dan de stekkertjes... allemaal onafgeschermd, en dat met de splitter is helemaal tenenkrommend. Misschien dat je al een heel eind komt met fatsoenlijke splitters en fatsoenlijke metalen afgeschermde stekkers, maar die kabel is sowieso niet je van het.
Heb ik niet gedaan. Toen was Piet91 nog Pietje91. :+

Om eerlijk te zijn, het beeld was al die jaren analoog kijken gewoon perfect. Geen enkele storing of slecht beeld gehad (wat niet aan ons lag althans).

Dan zal ik eens naar stekkers/splitters gaan kijken.

@ tha_bulldog

Hel hel, dat was misschien wat overdreven. Maar m'n ouders kan dit allemaal geen reet schelen namelijk. Het mooiste zou zijn om de groene Ziggo kabel te verlengen naar de meterkast (en daar dan ook de Ziggo modem te plaatsen), en van daaruit mooi te vertakken naar alle ruimtes. Maar vooral dat verlengen van die kabel zal wel in de papieren lopen en dat hebben ze er al helemaal niet voor over.
Ik zou het doen, maar het is niet mijn huis en zij beslissen. 8)7
Een van die ouders is al helemaal dwars van tv en die zit niet op een modem + versterker in de woonkamer te wachten.
Dus misschien een keer maar die connectors vervangen. Als dat niet helpt misschien kabels maar als ze daar geen zin in hebben hebben ze maar pech. Dan maar kijken via de non-HD zenders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik denk dat in jouw situatie het al enorm zou helpen om überhaupt die versterker naar beneden te halen. Probeer dat eerst eens, en oh ja: Bij die TV-stekker zit de kern een paar x om het schroefje gedraaid. Trek dat gedraaide los en knip 't af. Met die 2 zaken ben je waarschijnlijk al een heel eind. Om het netjes te maken moet je de pluggen vervangen en de kabels vervangen, en als je het budget er voor kan lospeuteren (of het er zelf voor over hebt) vervang dan in ieder geval alle pluggen door wat ik voor je heb opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Verlengen van die groene kabel kan je zelf doen. Passende F-connector zoeken, koppelstuk en dan KOKA799 eraan vast. KOKA799 hoeft niet duur te zijn, dat vind je vanaf 1 euro per meter al en heeft nagenoeg geen demping. Als je hele huis vol ligt met KOKA799 koop je ook geen versterker vanwege het aantal meters kabel, maar vanwege het aantal aftakkingen op je splitter.
Dat het je ouders geen drol kan schelen... tja, over een paar jaar gooit Ziggo het analoge signaal eraf en hebben ze niks meer. Beter nu alles voorelkaar dan straks als jij het huis uit bent en ze geen handig mannetje meer in de buurt hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ben het helemaal met je eens _JGC_, afgelopen zaterdag een compleet huis bekabeld. Welliswaar met C12, maar gewoon verder netjes met GEDU15's, een AFC1641 etc. Werkt prima en je zal er nooit gezeik mee hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
- Die versterker naar beneden halen zal ik eens proberen. Die is immers gewoon inwisselbaar met die splitters beneden.

- Het gewikkelde koperdraad om de schroef, dat is toch de signaaldraad zeg maar? Als je die afknipt heb je toch helemaal geen signaal meer? Of bedoel je in feite gewoon de coax doorknippen en volledig nieuwe connector? (dat kan ik ook wel eens doen namelijk).

- Groene kabel verlengen. Mag je dat wel eens zelf doen? (ja, onofficieel mag je alles maar officieel gezien). Want als dat zelf gewoon kan/mag dan zou ik dat nog wel eens een keer kunnen doen. M'n broer is ook wel technisch dus samen moet dat wel lukken. Dat zou natuurlijk wel het beste zijn, mooi alles in de meterkast.

- Analoog vs Digitaal hier: Analoog kijkt op beide slaapkamer tv's perfect. Ook de analoge zenders beneden met CI+. Geen ruis o.i.d.
Digitaal is wel problemen dus. (Hoort een CI+ bij het aanzetten van de tv altijd zo'n controle bericht te geven?)

Dus wat ik ga doen:
- Versterker/splitter wisselen.
- Goede connectors (laten) zetten.
- En als dat allemaal geen zin heeft zal ik opperen om de hele boel dus te gaan vervangen.
(Ik heb verder ook geen flauw idee wel merk/type coax precies hier nou ligt)

Blij dat het tegenwoordig beter geregeld is; alles binnen via meterkast. Keurmerken op kabels enz.
Zal straks (oké; jaren #&^%-gemeente/buren) bij m'n broer ook wel zo zijn, anders zal dit 'm wel overtuigen :P Hoewel ze daar geen kabel kunnen krijgen...

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 23-01-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Je moet even kijken naar het verschil tussen foto 1 en foto 2 voor wat betreft de koperen kern, dan snap je wat ik bedoel. Dat stukkie koperdraad moet zo kort mogelijk zijn. Foto 1 is prima, foto 2 is slecht.

Voor wat betreft de groene kabel: Als je de kabel niet hoeft te verlengen (dat wil zeggen, even de kruipruimte in, kabel los trekken uit de huidige aansluiting en invoeren in de meterkast) zal Ziggo dat geen enkel probleem vinden! Verlengen hoeft overigens geen enkel probleem te zijn, maar vaak is die grondkabel langer dan je denkt ;)

Als analoog gewoon goed is, is je signaal in principe sterk genoeg, alleen zijn digitale signalen over het algemeen wat zwakker, daarom zal je waarschijnlijk wat gedonder hebben nu omdat bij de overgang van QAM64 naar QAM256 het signaal wat kritischer is geworden. Wissel zo eerst maar eens die versterker en die splitter om. Grote kans dat je dan misschien al klaar bent ;) Dat je TV zo'n melding geeft ligt aan de CI+ cam. Niet elke CAM doet dit, helaas een groot aantal wel. Is voor zover ik weet helaas niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Barfman schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:06:
De Cisco 8485DVB HDTV/PVR/VOD is al een tijd weer te bestellen, ze hebben alleen de link nooit aangepast waar staat dat hij tijdelijk niet beschikbaar is. Ik heb hem via deze link op ZIGGO besteld, en had hem binnen 5 dagen binnen. Tot nu toe geen enkele problemen met dat ding. Mijn apparaat geeft trouwens aan dat het om rev. 3.4.8 gaat.
Ik had het over de hardware revisie, staat onderop het apparaat als ik me niet vergis.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:55
hardware-lover schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:23:
[...]

Ik had het over de hardware revisie, staat onderop het apparaat als ik me niet vergis.
Je hebt gelijk, heb even onder de decoder gekeken, en daar staat rev. 3.1

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
tha_bulldog schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:00:
Je moet even kijken naar het verschil tussen foto 1 en foto 2 voor wat betreft de koperen kern, dan snap je wat ik bedoel. Dat stukkie koperdraad moet zo kort mogelijk zijn. Foto 1 is prima, foto 2 is slecht.

Voor wat betreft de groene kabel: Als je de kabel niet hoeft te verlengen (dat wil zeggen, even de kruipruimte in, kabel los trekken uit de huidige aansluiting en invoeren in de meterkast) zal Ziggo dat geen enkel probleem vinden! Verlengen hoeft overigens geen enkel probleem te zijn, maar vaak is die grondkabel langer dan je denkt ;)

Als analoog gewoon goed is, is je signaal in principe sterk genoeg, alleen zijn digitale signalen over het algemeen wat zwakker, daarom zal je waarschijnlijk wat gedonder hebben nu omdat bij de overgang van QAM64 naar QAM256 het signaal wat kritischer is geworden. Wissel zo eerst maar eens die versterker en die splitter om. Grote kans dat je dan misschien al klaar bent ;) Dat je TV zo'n melding geeft ligt aan de CI+ cam. Niet elke CAM doet dit, helaas een groot aantal wel. Is voor zover ik weet helaas niets aan te doen.
Top, dankje! Ga ik naar kijken.

En die groene kabel is zeker niet lang genoeg. De meterkast ligt hemelsbreed wel zo'n 7 à 8 meter vanaf het punt waar de kabel binnenkomt. Om daar te komen heb je wel een meter of 8 extra coax nodig. Op onderstaande foto is te zien hoe het nu zit; hij komt binnen in de linkerbuis en hij gaat naar bij de rechterbuis naar boven naar het AOP.
http://i.imgur.com/O0ZIa.jpg
(ja, teringzooi :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10 17:58
lol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De laatste paar dagen is mijn verbinding weer vaak aan het stuiteren, of ik merk het nu omdat ik vakantie heb. 80% packet loss, kom niet boven de 1 Mbit/sec uit. Herstart werkt een aantal uur en dan weer hetzelfde verhaal. Heb die Ubee wel een beetje gehad nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Groentenboer schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:01:
[...]

Dat is een goede tip! Heb het nu zelf ook aangevraagd.

Korte uitleg voor de rest: als je nu TV Extra besteld krijg je de eerste twee maanden 13 euro korting, wat in feite betekend dat je het gratis krijgt. En aangezien dat je het pakket bij Ziggo per maand kan opzeggen (ook deze actie), kan je dus twee maanden het volledige pakket kijken voor nop. Goeie deal! _/-\o_
En even de tip om je rekening goed na te kijken: bij ons werd maar een gedeelte van de korting berekend. Een belletje naar 1200 zorgt voor een herberekening; je hebt recht op volledige 13 euro korting.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 23:54

Nox

Noxiuz

Exorcist schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:33:
De laatste paar dagen is mijn verbinding weer vaak aan het stuiteren, of ik merk het nu omdat ik vakantie heb. 80% packet loss, kom niet boven de 1 Mbit/sec uit. Herstart werkt een aantal uur en dan weer hetzelfde verhaal. Heb die Ubee wel een beetje gehad nu.
Even bellen en ze sturen een monteur langs met een nieuw modem.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
  • Laatst online: 01-07-2023
gister heb ik het alles in 1 plus hd ontvanger pakket ontvangen. hier zat een homecast hd colorado in.
ik hoopte eigenlijk op een humax 5050 vanwege de PVR functie. die heeft de homecast niet.

zou ik deze terug kunnen sturen en dan 40 euro extra betalen voor een itv decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 06:47
alliems schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:17:
gister heb ik het alles in 1 plus hd ontvanger pakket ontvangen. hier zat een homecast hd colorado in.
ik hoopte eigenlijk op een humax 5050 vanwege de PVR functie. die heeft de homecast niet.

zou ik deze terug kunnen sturen en dan 40 euro extra betalen voor een itv decoder?
Volgens mij is die humax 5050 een ouder model en wordt niet meer geleverd door Ziggo dus ik snap niet waar je die hoop vandaan hebt gehaald. Je hebt tenslotte een HD Ontvanger besteld en gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:18
hebben ze de zenders weer aangepast bij ziggo?
sinds gisteren hebben wij geen rtl lounge meer.. dus ik bekeek net het even het zenderoverzicht van ziggo en deze is nu nog alleen maar beschikbaar bij tv-extra.. 8)7

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Was dat niet een bonuszender die je tijdelijk kunt uitproberen als alles-in-1 gebruiker? Heb hier regelmatig een bak andere zenders die niet in het standaardpakket vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-10 17:56
Vraagje, nu heb ik alles in 1 aangevraagd zoals al eerder aangegeven hier op het forum, heb netjes de brief ontvangen voor bevestiging dat ik het heb besteld, en wat de ingangsdatum is. Die staat bij mij voor alles (zo lees ik het op de brief) op 28 januari, behoorlijk snel dus.

Nu zie ik bij mijn ziggo op de site dat alleen een HD ontvanger en standaard HD pakket is verzonden... geen modem dus, waarvoor ik wel die brief met inloggegevens heb ontvangen, en wat volgens de brief ook ingaat op 28 januari.... Meer mensen dit gehad of....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
_JGC_ schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:10:
Was dat niet een bonuszender die je tijdelijk kunt uitproberen als alles-in-1 gebruiker? Heb hier regelmatig een bak andere zenders die niet in het standaardpakket vallen.
https://www.ziggo.nl/#pro...ketten/verrassingszenders
elke maand 5 andere voor alles in 1 plus en extra abonnees, is al jaren zo. Zie ook kanaal 999 op je digitale ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Tarz schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:34:
Vraagje, nu heb ik alles in 1 aangevraagd zoals al eerder aangegeven hier op het forum, heb netjes de brief ontvangen voor bevestiging dat ik het heb besteld, en wat de ingangsdatum is. Die staat bij mij voor alles (zo lees ik het op de brief) op 28 januari, behoorlijk snel dus.

Nu zie ik bij mijn ziggo op de site dat alleen een HD ontvanger en standaard HD pakket is verzonden... geen modem dus, waarvoor ik wel die brief met inloggegevens heb ontvangen, en wat volgens de brief ook ingaat op 28 januari.... Meer mensen dit gehad of....?
Zo stond het bij mij ook inderdaad. Alleen HD ontvanger en standaard digitale tv pakket. Echter is het gewoon een doos compleet met WiFi modem, HD ontvanger en smartcard. No worries. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
LuPo schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:20:
[...]

Zo stond het bij mij ook inderdaad. Alleen HD ontvanger en standaard digitale tv pakket. Echter is het gewoon een doos compleet met WiFI modem, HD ontvanger en smartcard. No worries. ;)
Ok, dan ga ik er vanuit dat het goed moet gaan :) Thnx voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
jongetje schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:05:
[...]

Volgens mij is die humax 5050 een ouder model en wordt niet meer geleverd door Ziggo dus ik snap niet waar je die hoop vandaan hebt gehaald. Je hebt tenslotte een HD Ontvanger besteld en gekregen.
Ik denk dat hij bedoelt dat de humax 5050 of 5100 interactief gemaakt kan worden en verwachtte dat hij deze binnen zou krijgen.

In dat geval zou ik hem terug sturen en de cisqo aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
joffrey19 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:13:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat de humax 5050 of 5100 interactief gemaakt kan worden en verwachtte dat hij deze binnen zou krijgen.

In dat geval zou ik hem terug sturen en de cisqo aanvragen.
Interactief maken kan alleen met 5100c of 5200c, niét met 5050c!

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 25-01-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Een interactieve update voor de 5050C zou mij ook wel wat lijken, maar ik heb een andere vraag. Ik ben laatst overgegaan op Alles-in-1. Eerst had ik alleen Radio/TV. Nu schoot me iets te binnen waarvan ik niet weet of het klopt.

Is er nog steeds een soort van 'beloning' in de vorm van twee weken of een maand alles zenders kijken vanwege de overstap naar Alles-in-1? Ik meen ooit zoiets gelezen te hebben. Je belde dan met Ziggo en dan kreeg je een maand lang alle zenders. Dit lijkt me wel wat 8) Bedankt alvast als iemand het weet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:02:
Een interactieve update voor de 5050C zou mij ook wel wat lijken, maar ik heb een andere vraag. Ik ben laatst overgegaan op Alles-in-1. Eerst had ik alleen Radio/TV. Nu schoot me iets te binnen waarvan ik niet weet of het klopt.

Is er nog steeds een soort van 'beloning' in de vorm van twee weken of een maand alles zenders kijken vanwege de overstap naar Alles-in-1? Ik meen ooit zoiets gelezen te hebben. Je belde dan met Ziggo en dan kreeg je een maand lang alle zenders. Dit lijkt me wel wat 8) Bedankt alvast als iemand het weet. ;)
16 dagen ''freeview'' dus álle zenders, daarna 2 maanden TV Extra zonder extra kosten, als je dit aanvraagt via klantenservice..let op; de laatste moet je zélf stoppen/downgraden anders loopt het door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:59:
[...]

16 dagen ''freeview'' dus álle zenders, daarna 2 maanden TV Extra zonder extra kosten, als je dit aanvraagt via klantenservice..let op; de laatste moet je zélf stoppen/downgraden anders loopt het door.
En natuurlijk zoveel mogelijk opnemen in die 16 dagen freeview. M'n 5100c'tje maakt al overuren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:02:
[...]

En natuurlijk zoveel mogelijk opnemen in die 16 dagen freeview. M'n 5100c'tje maakt al overuren. :P
Die pr0n kun je downloaden hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Met HD opnames is dat ding helaas zomaar vol. Heb laatst bij mijn 5050c al een heleboel films naar USB harddisk verplaatst, duurt alleen een eeuwigheid bij dat ding. Overigens binnenkort weer even knutselen: ik ga er een 500GB 7200RPM laptopdisk inzetten, reageert sneller, vreet maar 1/3 van de stroom van de harddisk die er oorspronkelijk in zit en belangrijker: ding is volledig stil en resoneert verder niet. DIe 50% extra capaciteit is mooi meegenomen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 18:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

Even voor mij he.. ik heb de afgelopen 200 posts eens doorgelezen, maar hoor mensen telkens over de coax aansluiting spreken. Een smartcard zoals je krijgt bij Ziggo Alles-in-1 werkt toch hetzelfde als bij Digitenne?
Smartcard in decoder + kabel van decoder naar TV en klaar? Waar is die coax voor nodig?

Offtopic context:
Ik hoop over een maandje een nieuwbouw appartement te betrekken in Utrecht. Daarbij wil ik alles-in-1 van Ziggo nemen, maar ik wil ook UTP aansluitingen maken. De PVC buizen zitten nogal vol en daarom wil ik de coax er uit slopen, ten gunste van de UTP. Dat moet toch kunnen?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Digitale televisie bij Ziggo haalt ie niet uit de lucht, maar komt van de kabelaansluiting. Dat is coax, en die heb je wel degelijk nodig voor DVB-C. Bij Digitenne heb je daarvoor een antenne nodig, bij Ziggo een kabelaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
PromWarMachine schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:52:
Even voor mij he.. ik heb de afgelopen 200 posts eens doorgelezen, maar hoor mensen telkens over de coax aansluiting spreken. Een smartcard zoals je krijgt bij Ziggo Alles-in-1 werkt toch hetzelfde als bij Digitenne?
Smartcard in decoder + kabel van decoder naar TV en klaar? Waar is die coax voor nodig?

Offtopic context:
Ik hoop over een maandje een nieuwbouw appartement te betrekken in Utrecht. Daarbij wil ik alles-in-1 van Ziggo nemen, maar ik wil ook UTP aansluitingen maken. De PVC buizen zitten nogal vol en daarom wil ik de coax er uit slopen, ten gunste van de UTP. Dat moet toch kunnen?
Kabel staat zo ongeveer gelijk aan coax. Dus ik zou die coax maar niet uit je PVC-buizen slopen, want dan gaat je Alles-in-1 pakket nooit werken. :)

Misschien even wat inlezen: hier en hier.

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 25-01-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
PromWarMachine schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:52:
[knip]
Offtopic context:
Tuurlijk kan dat, er zijn heel veel KPN monteurs die de coax als trekveer gebruikt hebben voor de UTP kabel die nodig is voor de overdracht van het KPN glasvezel TV signaal. Fijn als men later weer terug zou willen naar een provider (zoals Ziggo) die graag gebruik wil maken van coax voor de signaal overdracht. Ik zou de coax kabel daarom mooi met rust laten als ik jou was :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:59:
[...]

Hartelijk dank. Nou wil het 'toeval' dat ik TV Extra inmiddels al heb aangevraagd via deze methode. Ik ga eens bellen met de klantenservice en checken of ze me over een maand of 2 die 16 dagen willen geven. Tot die tijd download ik wel porno 8) . (Voetbal en films gaat het me eigenlijk om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:04:
[...]

Lol, daar heb ik m'n vriendin wel voor. :P Ik neem, zolang het nog kan, veel op van Film1. :)
objectief2 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:06:
[...]

Hartelijk dank. Nou wil het 'toeval' dat ik TV Extra inmiddels al heb aangevraagd via deze methode. Ik ga eens bellen met de klantenservice en checken of ze me over een maand of 2 die 16 dagen willen geven. Tot die tijd download ik wel porno 8) . (Voetbal en films gaat het me eigenlijk om)
Die freeview geldt alleen als je een nieuwe smartcard registreert. Ik had een CI+ module en heb nu een extra smartcard voor in de Humax. Dus 2 weken gratis alle zenders. :)

Binnenkort maar een derde kaartje goedkoop op de kop tikken als die 2 maanden TV Extra voorbij zijn. Dan heb ik weer 2 weken gratis alle zenders. :P

[ Voor 59% gewijzigd door LuPo op 25-01-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 23:54

Nox

Noxiuz

Zo, ziggo ligt er helemaal uit hier. Noor holland, pc 1906 (castricum). Zelfs tv doet het niet.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Hint: kabeltv

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:04:
[...]
Sinds wanneer zitten dergelijke zenders in het TV Extra pakket???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Yay, sinds gisteren heb ik men Ziggo Alles in 1 120/10 lijn werkend.. Pakket snel uitgepakt bij binnenkomst. En toen even mijn AOP aangepast. Best een simpel pakket als je het mij vraagt.

Eigenlijk kon ik al meteen de 120/10 halen. Echter heb ik toen het modem in bridge laten zetten, en mijn eigen Mikrotikje erachter gehangen.

Nu heb ik tenminste het internet dat ik wil, 9ms ping, 120 down en 10 up. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
I've got magic hands. 8)

Eerder verteld dat bij ons een groot aantal zenders het niet meer deden; ik had de tv (digitaal met CI+ op RTL7 HD gezet, een van de zenders die niet deed), vervolgens wilde ik er de coaxversterker bij het AOP aansluiten maar kwam er toen achter dan ik dus een stukje coax nodig had tussen de contactdoos en de versterker (welke we zo niet hebben liggen dacht ik) dus ik stop de coax maar weer rechtstreeks in de AOP: hoor ik de tv ineens; de zenders doen het weer. :D

Ik geloof niet dat de stekker los(jes) in de AOP zat maar nu doen de zenders het weer. Vreemd...

En bij overstappen als naar Alles-in-1 kon je toch kiezen voor €49 een Humax 5100c of voor €99 een Cisco 8485dvb? (Dus als ik als tv-only abonnement zou overstappen naar Alles-in-1, is dat toch mijn keuzemogelijkheden?)

Want ik zie dat die Cisco aanbieding tot 30 januari geldig is, dus dat wordt 'm niet meer voor ons (moeilijk om ouders te overtuigen)

[ Voor 22% gewijzigd door Piet91 op 26-01-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-10 15:20
Het is wellicht meer een zakelijke vraag, maar ik ga 'm toch proberen.

Heeft er iemand toevallig ervaring met de abuse afdeling van Ziggo? Ik heb namelijk zojuist een melding gedaan en ik vroeg me af of zij deze een beetje consequent afhandelen of niet. Het is natuurlijk niet super kritiek en er is ook geen haast bij, maar ik ben gewoon benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-10 15:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand een idee hoevaak internet van Ziggo dr uit ligt?

Probeer elke week een online backup te maken.
Deze maak ik via rsync vanaf mn Synology naar Online Storage Solution. (+/- 30GB)
Echter is het me nu al de laatste weken niet meer gelukt na enige tijd, halve dag stopt de backup met een melding dat de verbinding weg is.

Heb een 40/4Mbit verbinging, jammer dat de upload niet gelijk wordt getrokken. Dan ben ik iig minder lang bezig met backuppen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:57

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Piet91 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:58:
En bij overstappen als naar Alles-in-1 kon je toch kiezen voor €49 een Humax 5100c of voor €99 een Cisco 8485dvb? (Dus als ik als tv-only abonnement zou overstappen naar Alles-in-1, is dat toch mijn keuzemogelijkheden?)
Nee. De Humax 5100c wordt gezien als interactieve decoder. Dus voor € 99 krijg je óf de Cisco 8485dvb óf de Humax 5100c. Welke je gaat krijgen voor € 49 weet ik niet. Waarschijnlijk een Samsung of een Humax 5050.

Blijkbaar ben ik dan totaal abuis. Sorry voor de verwarring. Ik was er echt vanuit gegaan dat de 5100 als Interactieve decoder (dankzij de software update) en dus gelijk aan de 8485 werd uitgeleverd.

[ Voor 16% gewijzigd door ma9ma op 26-01-2012 15:42 ]

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Een Humax 5050C voor 50 euro lijkt me sterk. Maar als het waar is dan zou ik niet nadenken en deze meteen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-10 12:52

Yucko

One clown to rule them all !

de 5050c krijg je niet voor 50 euro :')

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Piet91 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:58:
[...]

Want ik zie dat die Cisco aanbieding tot 30 januari geldig is, dus dat wordt 'm niet meer voor ons (moeilijk om ouders te overtuigen)
Klopt. In tegenstelling tot het bericht van ma9ma hierboven heb ik voor €49 een Humax 5100c gekocht. Die Humax valt daar dus gewoon onder. Ik had zelf voor de zekerheid gewoon gebeld met de klantenservice en expliciet aangegeven dat ik wel Alles-in-1 wilde nemen maar dan alleen als ik de 5100c zou krijgen (die dus interactief is te maken dmv de firmwareupdate). Ze leveren namelijk ook nog andere hd-ontvangers (voor €49) uit.

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 26-01-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:05

IkWilbert

Het is mij!

ma9ma schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:06:
[...]

Nee. De Humax 5100c wordt gezien als interactieve decoder. Dus voor € 99 krijg je óf de Cisco 8485dvb óf de Humax 5100c. Welke je gaat krijgen voor € 49 weet ik niet. Waarschijnlijk een Samsung of een Humax 5050.
Bij een nieuw abonnement krijg je voor 49 euro een hd decoder erbij, dit kan de homecast zijn of de humax 5100c. Je mag niet kiezen en moet maar afwachten wat je krijgt.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
IkWilbert schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:39:
[...]

Bij een nieuw abonnement krijg je voor 49 euro een hd decoder erbij, dit kan de homecast zijn of de humax 5100c. Je mag niet kiezen en moet maar afwachten wat je krijgt.
Idd ziggo klantenservice wil geen uitsluitsel geven. Ik krijg hem als het goed is begin volgende week binnen. Als het geen 5100c, gaat hij meteen weer terug :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-10 15:24
joffrey19 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:52:
[...]

Idd ziggo klantenservice wil geen uitsluitsel geven. Ik krijg hem als het goed is begin volgende week binnen. Als het geen 5100c, gaat hij meteen weer terug :-)
Je koopt iets met flinke korting, en als het niet naar je zin is, stuur je het terug?
Dan koop je er toch een die wel naar jouw tevredenheid is bij de lokale mediamarkt. Voor de volle pond wel te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
Serotonine schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:08:
[...]

Je koopt iets met flinke korting, en als het niet naar je zin is, stuur je het terug?
Dan koop je er toch een die wel naar jouw tevredenheid is bij de lokale mediamarkt. Voor de volle pond wel te verstaan.
Ew nee lijkt me niet, want dan ben ik duurder uit. voor dubbeltje op de eerste rang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:57

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Serotonine schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:08:
[...]

Op zich heb je gelijk, maar als Ziggo blijkbaar willekeurig 2 totaal verschillende decoders uitlevert waarbij de ene een simpele HD decoder zonder uitbreidingsmogelijkheden is en de andere gratis is te updaten naar een interactieve HD decoder en er door een HD aan te hangen ook meteen een verkapte PVR wordt.... Tja, dan kan ik het mij wel voorstellen.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
ma9ma schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 07:22:
[...]

Op zich heb je gelijk, maar als Ziggo blijkbaar willekeurig 2 totaal verschillende decoders uitlevert waarbij de ene een simpele HD decoder zonder uitbreidingsmogelijkheden is en de andere gratis is te updaten naar een interactieve HD decoder en er door een HD aan te hangen ook meteen een verkapte PVR wordt.... Tja, dan kan ik het mij wel voorstellen.
Dat vind ik dus ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Als het goed is valt vandaag of morgen bij mij het pakket op de mat (als ik thuis ben om het aan te nemen :s)
Nu kreeg ik gisteren een brief van Ziggo dat ze mijn oude internet&bellen hebben opgezegd per gevraagde datum van 19-2-12 (1 maand na aanvraagdatum, doet de ziggo site automatisch). Van Ziggo heb ik wel bevestigd gekregen dat ik het hele alles in 1 pakket krijg, dus ook modem neem ik aan dan.

Zou Ziggo nu het internet al wel activeren, of zal dit pas op opzegdatum gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het huis uit binnenkort en heb mijn Ziggo pakket al binnen, nu is de vraag kan mijn (wifi) modem wisselen met het modem van mijn ouders (alleen modem)? Dan kunnen zij mijn nieuwe Wifi modem gebruiken en hoeven ze geen nieuwe router aan te schaffen (want die neem ik mee). Of is dit allemaal gekoppeld bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:02:
Ik ga het huis uit binnenkort en heb mijn Ziggo pakket al binnen, nu is de vraag kan mijn (wifi) modem wisselen met het modem van mijn ouders (alleen modem)? Dan kunnen zij mijn nieuwe Wifi modem gebruiken en hoeven ze geen nieuwe router aan te schaffen (want die neem ik mee). Of is dit allemaal gekoppeld bij Ziggo?
Toen ik het nieuwe wifi-modem inplugte moest ik hem wel eerst activeren met een code. De brief met die code had ik toevallig nog (paar maanden geleden gekregen toen ik ging verhuizen), maar als je die niet meer hebt zou ik eerst contact opnemen met Ziggo hierover. Ook als je die code wel hebt vraag ik me af of je gewoon een willekeurig modem kunt inpluggen die niet bij Ziggo geregistreerd staat op dat adres.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 27-01-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ma9ma schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 07:22:
[...]

idd, ik ben wel blij dat ik onlangs wel de 5100C kreeg. Biedt best veel extra mogelijkheden in verg. met de humax 5000C die ik eerst had (netwerk, usb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Hmm, net pakket binnen gekregen thuis, heb dus de Colorado Homecast als HD ontvanger gekregen.
Mensen hier daar goede of slechte ervaringen mee? Ik lees hier lovende reacties over de Humax 5100c, maar niet veel over de colorado (of het moet langer geleden zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:53

mjl

Ugh

hardware-lover schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:20:
[...]

Tuurlijk kan dat, er zijn heel veel KPN monteurs die de coax als trekveer gebruikt hebben voor de UTP kabel die nodig is voor de overdracht van het KPN glasvezel TV signaal. Fijn als men later weer terug zou willen naar een provider (zoals Ziggo) die graag gebruik wil maken van coax voor de signaal overdracht. Ik zou de coax kabel daarom mooi met rust laten als ik jou was :)
Bij een coax kan makkelijk een UTP (of 2) bij doorheen, zolang er niet te veel bochten zijn kan je proberen een trekveer door te duwen, danwel de bestaande kabel gebruiken om de nieuwe kabels te trekken.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-10 19:30

fjs

PSN: ftltc

Iemand enig idee wanneer er weer snelheidsverhogingen zijn. Meen me te herinneren dat Ziggo 120/10 dit jaar weer een verhoging zou krijgen.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
mjl schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:32:
[...]

Bij een coax kan makkelijk een UTP (of 2) bij doorheen, zolang er niet te veel bochten zijn kan je proberen een trekveer door te duwen, danwel de bestaande kabel gebruiken om de nieuwe kabels te trekken.
Je hoeft me niet uit te leggen wat mogelijk is hoor, mij hoef je daarvoor niet te overtuigen. Ik wilde alleen even aangeven (door wat sarcasme) wat voor lompe monteurs er rondlopen die eerder voor de gemakkelijke weg gaan dan voor de meest voor de hand liggende. Een kabel trekken naast een bestaande valt vaak toch wat tegen. zeker als er bochten in de leiding zitten. Je kunt dan beter wat extra geld uitgeven en beide kabels tegelijk door de leiding trekken of de oude coax kabel opnieuw proberen te gebruiken als je daar liever geen geld aan kwijt wilt zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
fjs schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:36:
Iemand enig idee wanneer er weer snelheidsverhogingen zijn. Meen me te herinneren dat Ziggo 120/10 dit jaar weer een verhoging zou krijgen.
Hier is nog niets over bekend. Af en toe komt er wel iemand in dit topic met geruchten, maar er wordt nooit een bron genoemd en je kunt ervan uit gaan dat het allemaal speculaties zijn.

Het enige wat Ziggo ongeveer een jaar geleden heeft gezegd is dat ze "op z'n vroegst in 2012" beginnen met het verder verhogen van de snelheden, en dat snelheden tot 240 Mbit haalbaar waren gebleken. Niets is dus zeker, en zolang Ziggo er niets over bekend heeft gemaakt is het gewoon afwachten. Ik zou er maar niet vanuit gaan dat er op zeer korte termijn iets gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:18:
[...]

Je hoeft me niet uit te leggen wat mogelijk is hoor, mij hoef je daarvoor niet te overtuigen. Ik wilde alleen even aangeven (door wat sarcasme) wat voor lompe monteurs er rondlopen die eerder voor de gemakkelijke weg gaan dan voor de meest voor de hand liggende. Een kabel trekken naast een bestaande valt vaak toch wat tegen. zeker als er bochten in de leiding zitten. Je kunt dan beter wat extra geld uitgeven en beide kabels tegelijk door de leiding trekken of de oude coax kabel opnieuw proberen te gebruiken als je daar liever geen geld aan kwijt wilt zijn.
Hij snapte je sarcasme waarschijnlijk niet. Priceless.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:37
Tarz schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:25:
Hmm, net pakket binnen gekregen thuis, heb dus de Colorado Homecast als HD ontvanger gekregen.
Mensen hier daar goede of slechte ervaringen mee? Ik lees hier lovende reacties over de Humax 5100c, maar niet veel over de colorado (of het moet langer geleden zijn).
Heb hem niet zelf staan, maar de keren dat ik hem gebruik valt me op dat het alles behalve een snel apparaat is. Ik heb het niet rechtstreeks kunnen vergelijken met mijn Cisco 8455 decoder, maar volgens mij is de Colorado toch echt trager... Verder doet het ding wat het moet doen; HD beeld doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Snippertje schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:17:
Ik heb een neotion cam module met de laatste firmware evenals een samsung LE46D550 televisie. Alleen als ik de televisie aanzet geeft hij gecodeerd signaal, pas na het erin en eruit halen van de module geeft hij aan dat hij de smartcard controleert en vervolgens kan ik gewoon televisie kijken. Dit is nogal onhandig natuurlijk. Weet iemand hoe en of ik dit op kan lossen? Weet niet precies waar het probleem ligt en kan het niet testen op een andere televisie.
Iemand hier bekend mee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Snippertje schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:59:
[...]

Iemand hier bekend mee toevallig?
Haal de CI+ module er eens uit, laat de TV opnieuw zoeken naar de zenders (in het menu). Als hij klaar is met zoeken TV aanlaten. Ff checken of alleen Ned1 werkt. Dan TV op Ned2 en dan de CI+ module er weer in. Dan even wachten tot je beeld hebt (duurt even). Als het werkt zet je je TV uit en vervolgens weer aan. Pakt hij het nu wel automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vanmorgen Alles in 1 Extra, en ben erg tevreden, echter valt mij één ding op.
Dat is dat als ik via HTTP download van een server, de snelheid niet boven de 5 MB/s uitkomt, ongeacht of dat ik dit doe vanaf mijn Mac OS X 10.7.3 machine of mijn Debian 6.0.3 server. Ik heb vanaf diverse servers getest.

Zodra ik via FTP download, dan komt deze wél rond de 14 MB/s uit. Ik gebruik de Cisco EPC3925, zonder een router er tussen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-10 15:17

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:34:
Ik heb sinds vanmorgen Alles in 1 Extra, en ben erg tevreden, echter valt mij één ding op.
Dat is dat als ik via HTTP download van een server, de snelheid niet boven de 5 MB/s uitkomt, ongeacht of dat ik dit doe vanaf mijn Mac OS X 10.7.3 machine of mijn Debian 6.0.3 server. Ik heb vanaf diverse servers getest.

Zodra ik via FTP download, dan komt deze wél rond de 14 MB/s uit. Ik gebruik de Cisco EPC3925, zonder een router er tussen in.
Max snelheid van de uploadende HTTP server?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik probeer mijn Ubee uit te lezen. Vroeger () kon ik hem gewoon vinden met een IP scan in zijn segment (10.213.220.0), maar nu niet meer. Kijken of een route add 10.0.0.0 mask 255.0.0.0 172.19.3.1 het verschil maakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Exorcist schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:53:
Ik probeer mijn Ubee uit te lezen. Vroeger () kon ik hem gewoon vinden met een IP scan in zijn segment (10.213.220.0), maar nu niet meer. Kijken of een route add 10.0.0.0 mask 255.0.0.0 172.19.3.1 het verschil maakt :+
volgens mij is het gewoon 192.168.178.1

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
raydekok schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:02:
[...]

En anders gewoon naar je default gateway instelling kijken van je netwerk adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

raydekok schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:02:
[...]

Nee, bij de nieuwe Ubee's wellicht, niet bij die van mij.

Default gateway (post boven me) is bij mij gewoon mijn Netgear, de Ubee is alleen modem. Een tracert geeft :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
C:\Users\*>tracert www.tweakers.net

Traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1     4 ms     3 ms     3 ms  172.19.3.1
  2    56 ms    26 ms    26 ms  10.213.220.1
  3    24 ms    24 ms    24 ms  rsd-rc0001-ds102-vl202.core.as9143.net [213.51.1
48.65]
  4    26 ms    26 ms    27 ms  ht-rc0001-cr102-ae3-0.core.as9143.net [213.51.15
8.108]
  5    34 ms    46 ms    80 ms  asd-tr0409-cr101-ae4-0.core.as9143.net [213.51.1
58.102]
  6    29 ms    29 ms    28 ms  amsix.true.nl [195.69.144.171]
  7    39 ms    34 ms    35 ms  10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
  8    29 ms    15 ms   373 ms  tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

C:\Users\*

Dus het segment waarin mijn modem zich bevindt is het 10.213.* netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:11
Als ik op een tweede tv ook het digitale signaal van Ziggo wens te ontvangen, moet ik dan wederom én een Ci+ module én een smartcard kopen voor dezelfde prijs? Lijkt me een beetje gortig voor het simpelweg doorsturen van een digitaal signaal. Kan dat niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tommy The Cat schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:39:
Als ik op een tweede tv ook het digitale signaal van Ziggo wens te ontvangen, moet ik dan wederom én een Ci+ module én een smartcard kopen voor dezelfde prijs? Lijkt me een beetje gortig voor het simpelweg doorsturen van een digitaal signaal. Kan dat niet anders?
Nope, voor elke TV heb je een Smartcard nodig om het signaal te decoderen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
fsfikke schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:45:
[...]

Nope, voor elke TV heb je een Smartcard nodig om het signaal te decoderen.
Ok. Maar kan die smartcard zonder Ci+ module 'kaal' in de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Probeer maar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Ga ik doen. Dat is dan toch weer een meevaller :).

Edit
Maar hoe zit 't dan. Zodra ik die tweede tv aanzet (zonder Ci+ module), komt het signaal geen Ci+ module meer tegen. Waarom werkt 't dan toch?

[ Voor 62% gewijzigd door Tommy The Cat op 29-01-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:52:
Ga ik doen. Dat is dan toch weer een meevaller :).
En ben je er al achter dat Palomar's reactie sarcastisch was? O-)

Je moet bij elke tv waar je digitaal kijkt, zowel de smartcard áls de module/houder hebben.
(Tip: kijk op foka.nl voor de beste prijs)

[ Voor 48% gewijzigd door Piet91 op 29-01-2012 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Piet91 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:57:
[...]

En ben je er al achter dat Palomar's reactie sarcastisch was? O-)

Je moet bij elke tv waar je digitaal kijkt, zowel de smartcard áls de module/houder hebben.
(Tip: kijk op foka.nl voor de beste prijs)
Nee, maar nu wel.

Edit
Bedankt voor de tip.

[ Voor 6% gewijzigd door Tommy The Cat op 29-01-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tommy The Cat schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:59:
[...]

Nee, maar nu wel.

Edit
Bedankt voor de tip.
D's zijn wel mogelijkheden, maar dan moet je met losse tuners en een cardsharing server gaan werken. Trust me, een losse CI+ module met smartcard is een stuk goedkoper ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Feyenoord - Ajax besteld vanochtend. Stond netjes op "OPEN" maar bleef de E16-4 melding houden (op beide decoders). Had m'n smartcard opnieuw geactiveerd, nogmaals de wedstrijd "gepusht" maar niets.

De Ziggo-medewerkster was uiterst vriendelijk, maar wat ze ook probeerde, het lukte niet. Na 20 minuten kreeg ik 6x excuses, maar het maakt verder niet uit. Kijk Studio Sport wel vanavond..en probeer de uitslag niet te weten te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Exorcist schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:13:
Feyenoord - Ajax besteld vanochtend. Stond netjes op "OPEN" maar bleef de E16-4 melding houden (op beide decoders). Had m'n smartcard opnieuw geactiveerd, nogmaals de wedstrijd "gepusht" maar niets.

De Ziggo-medewerkster was uiterst vriendelijk, maar wat ze ook probeerde, het lukte niet. Na 20 minuten kreeg ik 6x excuses, maar het maakt verder niet uit. Kijk Studio Sport wel vanavond..en probeer de uitslag niet te weten te krijgen :+
Je hebt wat gemist. :D

Maar ik hoorde de stand net op de radio, terwijl ik ook alle kanalen (twitter, facebook etc) zoveel mogelijk ontweek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
LuPo schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:20:
[...]

Je hebt wat gemist. :D

Maar ik hoorde de stand net op de radio, terwijl ik ook alle kanalen (twitter, facebook etc) zoveel mogelijk ontweek. :P
Welkom in 2012 ....
Als je werkelijk iets wil "missen" zul je ALLE electronica uit moeten schakelen, en tot 19u in het bos moeten verblijven.

Tot een paar jaar geleden kon je het nog wel missen ( de uitslag ) maar sinds y2k moet je echt "donker" gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

LuPo schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 08:18:
[...]

Haal de CI+ module er eens uit, laat de TV opnieuw zoeken naar de zenders (in het menu). Als hij klaar is met zoeken TV aanlaten. Ff checken of alleen Ned1 werkt. Dan TV op Ned2 en dan de CI+ module er weer in. Dan even wachten tot je beeld hebt (duurt even). Als het werkt zet je je TV uit en vervolgens weer aan. Pakt hij het nu wel automatisch?
Nope. Echt alleen als ik hem eruit haal en vervolgens er weer in doe. Geeft nu dus steeds aan gecodeerd signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

FreshMaker schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:52:
[...]

Welkom in 2012 ....
Als je werkelijk iets wil "missen" zul je ALLE electronica uit moeten schakelen, en tot 19u in het bos moeten verblijven.

Tot een paar jaar geleden kon je het nog wel missen ( de uitslag ) maar sinds y2k moet je echt "donker" gaan.
Toch krijg ik het iedere zondag voor elkaar. Ik mijd dan wel nieuwssites, Facebook, en bepaalde topics op GoT. Radio heb ik vrijwel nooit aan, en TV overdag ook niet gek vaak. Dus het valt allemaal wel mee, anno 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Morgen is het zover dat komt Ziggo bij ons thuis het alles-in-1 Plus pakket aansluiten!

Moet ik nog ergens op letten? rekening mee houden? handig om te vragen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Het is slim om alles goed te testen voordat je tekent voor de installatie en de monteur wegracet. Want als het later niet werkt kom je bij de klantenservice terecht en dat kan lang duren.

Om te testen trek je de stekker even uit zowel de modem als je tv-tuner en laat je die beiden opnieuw opstarten. Misschien doet de monteur moeilijk en gehaast, maar zeg hem dat hij gewoon even moet wachten en dat je niks tekent voordat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:06:
[...]

Max snelheid van de uploadende HTTP server?
Ik heb vanmorgen contact gehad met Ziggo, en die zeiden dat er een bekend probleem was met de Cisco EPC3925 modems waardoor in sommige gevallen de geadverteerde snelheid niet gehaald wordt.

Vanmiddag ben ik naar de Ziggo Studio in Den Haag geweest, en heb daar het modem om mogen wisselen voor een Ubee, en heb inmiddels alles naar tevredenheid draaien. Snelheid zit zo ergens tussen de 100 en 120 Mbit, mag niet klagen voor Utrecht-Centrum (zijstraat van Oude Gracht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 08:58

racoon

mooowwww

bulletrene schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:37:
Morgen is het zover dat komt Ziggo bij ons thuis het alles-in-1 Plus pakket aansluiten!

Moet ik nog ergens op letten? rekening mee houden? handig om te vragen?

Alvast bedankt :)
Zorg dat hij goed bij de meterkast kan, probeer indien mogelijk zowel bedraad als draad loos je internet te testen, test ook je telefoon en tv signaal.

Als je je radio signaal kan testen zou dat ook mooi meegenomen zijn.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Nou, vrijdag alles in 1 pakket binnen gekregen, dus ´s avonds aan de slag gegaan met installeren. We hadden al digitale TV van Ziggo, dus dat was een kwestie van kabels erin en eruit, en scart wisselen met HDMI. Hoofdaansluiting ging iets lastiger, maar dat lag meer aan het wandcontact dan aan het installatiepakket :P Alles werkt naar behoren, scherp TV beeld, Smartcard registratie met gratis zenders, Internet, dus zeer tevreden. Totdat ik de UTP kabel uit de laptop haalde en probeerde draadloos te internetten. Het signaal is nu een 2 a 3 tal keer uitgevallen, waardoor er geen internet is. Ook langzaam internet (5mb/s ipv de 40 volgens het abbo). Modem resetten (Ubee modem) lost het probleem wel op, maar lijkt me niet de juiste oplossing dit telkens te doen.

Verder wordt sinds sinds zaterdagmiddag op sommige zenders het geluidssignaal om de paar minuten onderbroken, elke keer maar een seconde ofzo, maar wel verschrikkelijk irritant... anders zenders weer geen last van, dus het is geen kabelprobleem (zelfde optische en HDMI die al in gebruik waren).

Meer mensen hier last van gehad afgelopen weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Heeft iemand anders ook problemen met de Ipad app momenteel? Hij wil de streams niet laden terwijl het hiervoor behoorlijk soepel werkte...

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-10 19:39

m0nk

16-09-2003 15.15

Frostie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:13:
Heeft iemand anders ook problemen met de Ipad app momenteel? Hij wil de streams niet laden terwijl het hiervoor behoorlijk soepel werkte...
Zelfde probleem hier al een aantal dagen. Krijg steeds de melding Ziggo Live tv momenteel niet mogelijk. Probeer het later nogmaals.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Pagina: 1 ... 166 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!