• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:45

ijskonijn

Now MOVE!

LuPo schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:53:
[...]

En mensen met een 5100c/5200c die 'em interactief hebben gemaakt? Bevalt dat goed? Benieuwd of de ervaringen beter zijn dan alle problemen die ik van de Cisco lees. Juist daarom heb ik namelijk geen Cisco besteld.
Ik heb dit gedaan, de 5100c interactief gemaakt.
De firmware update duurde iets van 15-20min, werkt perfect allemaal. Enige waar ik moeite mee had was om hem mijn externe HD te laten herkennen, bleek achteraf dat ik de HD moest laten formatteren door de decoder zelf, sindsdien werkt alles perfect.

Ik las ook ergens dat er mensen waren die problemen hadden als ze hadden opgenomen vanuit standby-stand (dus programma aanvinken om op te nemen en daarna apparaat op standby zetten) maar ook dit werkt perfect bij mij. Ben er zeer tevreden over, ik was namelijk van plan om een recorder aan te schaffen maar dat hoeft nu dus niet meer. Ik heb dit trouwens gedaan met een Western Digital Passport, een 2,5" schijf dus. Of hij gaat werken met 3,5" weet ik niet (vanwege de externe voeding)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
meermarco schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:57:
Wellicht een somme vraag, maar kon het 1-2-3 niet vinden.

Ik heb AIE plus. Van Ziggo heb ik een Ubee modem, zonder wifi of wat dan ook. De modem doet het perfect, dus ik hoef niet perse een nieuwe modem.

Een kennis kreeg bericht, en inmiddels is zijn oude modem vervangen door een neiuwe met wifi, Krijg ik ook automatisch bericht? Of is dat enkel als je een nieuwe modem nodig hebt. (ik heb niet perse interesse, want de huidige setup werkt goed)
Volgens mij krijgt iedereen met Ziggo internet t.z.t. vanzelf bericht want ze willen dat alle klanten over een router van Ziggo gaan beschikken. Tenminste, zo is het bij mij bekend.
meermarco schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:57:
Wellicht een somme vraag, maar kon het 1-2-3 niet vinden.

Ik heb AIE plus. Van Ziggo heb ik een Ubee modem, zonder wifi of wat dan ook. De modem doet het perfect, dus ik hoef niet perse een nieuwe modem.

Een kennis kreeg bericht, en inmiddels is zijn oude modem vervangen door een neiuwe met wifi, Krijg ik ook automatisch bericht? Of is dat enkel als je een nieuwe modem nodig hebt. (ik heb niet perse interesse, want de huidige setup werkt goed)
Je krijgt alleen een nieuw modem als je huidige modem de snelheid van je huidige abbonnement niet aan kan.
De modems die nog in omloop zijn en de 40MBit/sec niet aan kunnen zijn de arris, en de webstar.
Jouw ubee haalt die 40 gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 18-01-2012 11:05 ]

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
Schaapje_BlaaT schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:32:
[...]

Dat is vermoedelijk zo'n HDMI handshake probleem tussen de TV en de decoder. Ik raad iedereen die een wat oudere Loewe TV (type Xelos) heeft in elk geval alvast af om die harddisk decoder te nemen. Zoiets is overigens soms op te lossen door een firmware update bij of de TV of de decoder.
klonk wel logisch, maar helaas heb ik hetzelfde probleem via de SCART ben ik inmiddels achter.

ben nog op zoek naar een Y/Pb/Pr kabeltje om daar mee te testen, tenzij het met een gewoon component/RCA achtige kabel ook kan? meen dat dit gewoon werkte maar weet niet of dit voor de kwaliteit van het beeld nadelig is.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:28

Sorcerer8472

Mens sana?

Joster schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:03:
[...]

Volgens mij krijgt iedereen met Ziggo internet t.z.t. vanzelf bericht want ze willen dat alle klanten over een router van Ziggo gaan beschikken. Tenminste, zo is het bij mij bekend.
Gaan ze ook wifi-punten aanleggen soms? Of misschien zelfs LTE-picocellen :o

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
job schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:04:
[...]

Je krijgt alleen een nieuw modem als je huidige modem de snelheid van je huidige abbonnement niet aan kan.
De modems die nog in omloop zijn en de 40MBit/sec niet aan kunnen zijn de arris, en de webstar.
Jouw ubee haalt die 40 gewoon.
Weet je dat zeker ja?

Verwijderd

mijn zwager kreeg opeens een nieuwe wifi ubee terwijl hij een oude ubee had. Het ontging hem een beetje waarom dat nodig was, hij had hem ook in de kast gelegd voor ongeveer een half jaar. Maar opeens was zijn internet afgesloten en na het aansluiten van de nieuwe ubee had hij weer verbinding.

Dit was in Amersfoort. Geen idee wat de reden is. Ik heb mijn ubee al langer en heb geen andere gekregen en hoef ook geen ander aangezien ik een veel betere wifi router zelf heb aangeschaft.

Ik heb liever 2 nieuwe decoders ter vervanging van mijn huidige, maar daarvoor moet je steeds flink betalen. Had liever daarvoor een leen/huursysteem gehad zoals UPC dat heeft. Nu is er opeens van alles on demand mogelijk, maar niet met die dingen van mij en in mijn abonnement zit wel veel on demand spul gratis waar ik niets aan heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 11:27 ]

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:37
Overigens, als je de Ziggo app hebt en streaming TV wil niet werken: het deinstalleren en opnieuw installeren werkt bij mij.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Die mensen krijgen gegarandeerd een nieuw modem, en hebben daar (vanwege de snelheidsverhoging vorig jaar) recht op. nieuws: Ziggo start overgang naar docsis 3.0-modem met wifi in mei - update Hun eigen deadline hebben ze echter niet gehaald (want ze zijn nog steeds bezig).

Misschien dat andere klanten ook een nieuw modem zullen ontvangen, maar daar is mij niets bekend van en lijkt mij voor een andere reden.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 18-01-2012 11:38 ]

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 08:58

racoon

mooowwww

net een ziggo monteur gehad omdat mijn internet erg sloom is en telefoon kraakte, telefoon werkt weer goed internet nog niet.
Maandag komt hij terug, hij heeft modem vervangen, getest met demper en zonder demper, aansluiting naar buiten de waardes gemeten, aansluiting in de meterkast vervangen, maar bedraad haalt hij rond de 10MB terwijl ik een 40MB pakket heb.

Hij gaat intern overleggen wat hij nog kan doen en komt terug.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:40:
Voor 100 euro zeker een aanrader, anders neem ik hem wel voor 100 euro van jou over :P
Voor 200 euro vind ik het wat veel geld, opnemen vind ik dan ook niet zo heel belangrijk.

Je kan als je wilt opnemen ook voor ongeveer 50 a 75 euro een goede 2e hands hdd recorder op marktplaats halen, maar dat werkt minder fijn omdat je dan niet tegelijk tv kan kijken via de decoder. Met een hdd recorder kan je in iedergeval film1 enzo opnemen, dat werkt bij mij allemaal. Geen idee of dat met die interactieve decoder ook kan.
Kijken via een decoder gaan we niet doen, we kijken nu via de module in de tv zelf, lekker maar 1 afstandbediening, en geen decoder in zicht. ;)

Die Cisco (Cisco 8485DVB) die ik op die pagina zie staan staat bij dat die een 320GB HDD heeft; opnemen moet dus wel lukken. Maar het is dus wel zeker dat je dit type krijgt en niet bijvoorbeeld de oudere 8455DVB?
Film1 hebben we niet, en voor films spreek ik m'n NAS met nieuwsgroepen wel aan. ;)

Maar ik heb nooit het digitale ontvanger verhaal echt meegelezen omdat ons nog niets aanging, dus ik moet me nu maar even inlezen of het apparaat wat is. Want voor €99 is er geen andere decoder met opname mogelijkheid te vinden (De Humax 5100 met externe USB zou kunnen - ook interactief - maar daar betaal je inclusief losse HDD ook bijna €200 voor)
Ik heb gelezen dat de Humax wel beter zijn maar omdat we deze toch alleen maar zouden gebruiken voor opnemen, af en toe misschien eens dat interactief gedoe maakt dat lijkt me niet zoveel uit.

Oh 1 ding, is er een mogelijkheid om de opnamen van die Cisco op je netwerk te krijgen, zoals mogelijk is met de Humax 5050c?

EDIT: nee dus. Da's wel een erg groot minpunt. :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 18-01-2012 13:52 ]

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:55
Wij gebruiken die Cisco 8485 inmiddels een paar maanden naar volle tevredenheid. Het opstarten duurt inderdaad relatief lang. Zappen vind ik wel lekker soepel gaan, en je kunt heel makkelijk door de kanalen bladeren en de EPG bekijken, dat werkt best relaxt vind ik, niet meer alle kanalen daadwerkelijk langs om te kijken of er wat op is. Interactieve deel (uitzending gemist) is inderdaad vrij traag maar het werkt wel goed. Best handig als je een keer iets gemist hebt. Opnemen gaat erg makkelijk, gewoon op de rode knop duwen. Voor zover ik weet (en als ik het mis heb hoor ik het graag) is het netwerk-deel van de Cisco volledig dicht getimmerd. Er is dus geen manier om opnamen van de Cisco af te krijgen, of er zelf op te zetten.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:17

Nox

Noxiuz

Monteur net geweest, internet werkt zo te zien weer prima (10mb up, 20 down) op wifi dan. Nog niet op de pc getest.

Eens kijken of ik nu met de router op zolder en de modem beneden een soort van geschakelde wifi krijg. Dan moet ik dezelfde SSID gebruiken en passwords, maar dan op 2 verschillende kanalen (1 en 12 bijv.?)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-10 17:49
Is het zo dat als ik bij ziggo TV extra afsluit dat dit voor alle smartcards geld en maar 1 keer het bedrag betaald?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

ijskonijn schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:01:
[...]

De firmware update duurde iets van 15-20min, werkt perfect allemaal. Enige waar ik moeite mee had was om hem mijn externe HD te laten herkennen, bleek achteraf dat ik de HD moest laten formatteren door de decoder zelf, sindsdien werkt alles perfect.

Ik las ook ergens dat er mensen waren die problemen hadden als ze hadden opgenomen vanuit standby-stand (dus programma aanvinken om op te nemen en daarna apparaat op standby zetten) maar ook dit werkt perfect bij mij. Ben er zeer tevreden over, ik was namelijk van plan om een recorder aan te schaffen maar dat hoeft nu dus niet meer. Ik heb dit trouwens gedaan met een Western Digital Passport, een 2,5" schijf dus. Of hij gaat werken met 3,5" weet ik niet (vanwege de externe voeding)
Deze ervaring kan ik onderschrijven. Ook in combinatie met een 2,5" Samsung schijf. Werkt perfect :)

Nee, merp!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

the squaler1 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:15:
Is het zo dat als ik bij ziggo TV extra afsluit dat dit voor alle smartcards geld en maar 1 keer het bedrag betaald?
Ja.

• LuPo
  • Laatst online: 17:28
Voor wie geen iPhone/iPad/iPod heeft (nieuws: Ziggo maakt tv-app geschikt voor iPhone en iPod touch)

Maar wel gebruik wil maken van het streamen van TV naar z'n Windows laptop/PC: Ziggo TV Streamer

Kan ik eindelijk m'n eigen programma's kijken als m'n vriendin de TV bezet houdt. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• LuPo
ijskonijn schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:01:
[...]

PauseBreak schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:21:
[...]

Deze ervaring kan ik onderschrijven. Ook in combinatie met een 2,5" Samsung schijf. Werkt perfect :)
Mooi om te horen. Ik ga hem ook gebruiken in combinatie met een 2,5" Samsung HDD. Klinkt allemaal goed.

Hoe is de snelheid van het zappen? En de snelheid in het TV Portal (interactieve gedeelte)? Want als ik de reactie van DRAFTER86 zo lees is de Cisco daar dus wat trager. Heeft de Humax dat ook?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik vind de 8485 ook traag met opstarten en zappen. Los daarvan vind ik mijn oude Humax (5000c) veel mooier kwa kleuren. Met name zwart is veel zwarter op de Humax, die nu in de slaapkamer dienst doet.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-10 17:18

MeNTaL_TO

The future is not set

LuPo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:36:
[...]

[...]

Mooi om te horen. Ik ga hem ook gebruiken in combinatie met een 2,5" Samsung HDD. Klinkt allemaal goed.

Hoe is de snelheid van het zappen? En de snelheid in het TV Portal (interactieve gedeelte)? Want als ik de reactie van DRAFTER86 zo lees is de Cisco daar dus wat trager. Heeft de Humax dat ook?
Heb je dan geen kans dat bij de volgende firmware update vanuit Ziggo je alles weer kwijt bent?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57

Bezulba

Formerly known as Eendje

Nu ik heb gezien dat ziggo HBO gaat aanbieden en ik dit eigenlijk ook wel op een fatsoenlijk scherm wil kijken ben ik mij aan het orienteren voor een nieuwe tv. Ik wil graag een tv met ingebouwde smartcard decoder ding, en ik begreep dat dit een CI+ aansluiting moet zijn, maar nu wil ik weten of de On Demand service iets is wat mijn toekomstige TV dan ook gelijk aan kan, of dat dat een aparte feature op een TV moet zijn (internet?) voordat dat mogelijk is.
Hebben jullie een idee?

blup

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Bezulba schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:44:
Nu ik heb gezien dat ziggo HBO gaat aanbieden en ik dit eigenlijk ook wel op een fatsoenlijk scherm wil kijken ben ik mij aan het orienteren voor een nieuwe tv. Ik wil graag een tv met ingebouwde smartcard decoder ding, en ik begreep dat dit een CI+ aansluiting moet zijn, maar nu wil ik weten of de On Demand service iets is wat mijn toekomstige TV dan ook gelijk aan kan, of dat dat een aparte feature op een TV moet zijn (internet?) voordat dat mogelijk is.
Hebben jullie een idee?
Voor On-Demand heb je een aparte decoder nodig. CI+ werkt alleen voor de reguliere zenders.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57

Bezulba

Formerly known as Eendje

meh, irritant... nou ja de goedkoopste tv is met ci+, kan ik de beslissing om een decoder te kopen ook uitstellen :P

blup

• LuPo
Bezulba schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:44:
Hebben jullie een idee?
Ze zijn bij Ziggo als het goed is wel bezig met On Demand diensten via CI+, maar dat komt waarschijnlijk pas bij CI+ 1.3 (huidige TV's hebben CI+ 1.2). Dus waarschijnlijk heb je dan een andere televisie nodig.

Dat is in ieder geval wat ik ervan gelezen/begrepen heb. ;)

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:55

IkWilbert

Het is mij!

LuPo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:52:
[...]

Ze zijn bij Ziggo als het goed is wel bezig met On Demand diensten via CI+, maar dat komt waarschijnlijk pas bij CI+ 1.3 (huidige TV's hebben CI+ 1.2). Dus waarschijnlijk heb je dan een andere televisie nodig.

Dit dus

I intend to live forever. So far, so good.

Verwijderd

LuPo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:52:
[...]

Bij mijn Philips is het zo dat als ik de on demand van videoland wil gebruiken ik een 4GB SDcard aan de zijkant erin moet steken. Het lijkt me dat het dus wel mogelijk is met de tv om de ondemand zooi te bekijken zonder een nieuwe tv of decoder te moeten kopen? Let wel, ik ben geen expert en misschien sla ik de plank wel volledig mis.

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:59

Snuffel

Vroem!

Upgrade gemaakt van Internet Z2 + TV naar all-in-one.
Die paar euro extra voor een all-in-one vond ik wel te doen, kreeg er een dubbele internet snelheid voor terug.

Vandaag de spullen ontvangen in een nette doos (DHZ pakket).
Met een half uur was alles klaar, modem, TV en telefoon. Ubee modem + wifi gekregen, werkt allemaal perfect.
Speedtest is ook precies wat ik verwachtte.

Ben nog steeds tevreden over Ziggo, zit al jaren bij Ziggo, nooit problemen gehad.
Thumbs up dus :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• LuPo
Snuffel schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:15:
Die paar euro extra voor een all-in-one vond ik wel te doen, kreeg er een dubbele internet snelheid voor terug.

Met een half uur was alles klaar, modem, TV en telefoon. Ubee modem + wifi gekregen, werkt allemaal perfect.

Ben nog steeds tevreden over Ziggo, zit al jaren bij Ziggo, nooit problemen gehad.
Wanneer had je besteld en wanneer ging je abo in volgens de brief? Ik heb 12 jan. besteld en 20 jan. gaat m'n abo in. Ben ff benieuwd wanneer mn startpakket komt. :P

Verwijderd

Snuffel schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:15:

Ik ben zelf benieuwd naar welke spullen je kreeg. Als het goed is heb je 3 genummerde dozen gekregen, de modem, de eengatssplitter en een lange UTP kabel? Of kreeg je nog meer/minder?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

LuPo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:36:

Snelheid met zappen is iets trager dan van de tv zelf, maar niet storend (en ik vind dat soort dingen vrij snel storend :P ). Enige dat wel redelijk lang duurt is het opstarten van het apparaat, dat zou echt beter kunnen kunnen. Verder stoor ik me eigenlijk niet aan het ding, al is het TV Portal ook niet de snelste die je tegen zult komen (de UPC dozen zijn sneller).

Nee, merp!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 02:58:
[...]

Ik ben zelf benieuwd naar welke spullen je kreeg. Als het goed is heb je 3 genummerde dozen gekregen, de modem, de eengatssplitter en een lange UTP kabel? Of kreeg je nog meer/minder?
Eén grote doos, met daarin 5 andere dozen.

Doos 1 was voor het gereedmaken van de binnenkomende kabel, en had ik niet nodig, ik zat al bij Ziggo en had die voorbereidingen al gedaan.

Doos 2 was de modem, Ubee

Doos 3 was een verschrikkelijk lange UTP kabel

Doos 4 de handleidingen en simkaart voor digitale HD tv

Doos 5 de HD ontvanger, eentje met HDMI (jay!) en TOSLINK (jay!) uitgang.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Sinds afgelopen maandag extreem brak internet hier. Speedtests halen nog geen 1Mbit download, upload is wel gewoon 3.75Mbit. Dacht eerst dat het aan de router lag, maar ook rechtstreeks is het drama.

Net Ziggo gebeld: wat tests gedaan, ze hebben daar het een en ander aangepast, situatie is iets beter geworden (15-20% packetloss ipv 35-50%), dus houd het wel even uit met werkzaamheden (SSH met packetloss is k*t) tot de monteur vanmiddag op de stoep staat om een nieuw modem op te hangen.

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

LuPo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:19:
[...]

Wanneer had je besteld en wanneer ging je abo in volgens de brief? Ik heb 12 jan. besteld en 20 jan. gaat m'n abo in. Ben ff benieuwd wanneer mn startpakket komt. :P
Ik kreeg de spullen exact op tijd aangeleverd.
Zondag 8 januari besteld, dinsdag 17 januari (zoals bevestigd in een brief van Ziggo) lag het pakket klaar.

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Ik heb een aantal dagen geleden mijn Ziggo pakket aangevraagd. Gewoon 3 in 1. Ik ben benieuwd of Ziggo hun naam heeft kunnen verbeteren op de markt ( in de tijd van Euro-Docsis 1 en 2 was ik niet zo enthousiast over Ziggo )

Xs4all laat het de laatste tijd wat afweten. Ik download niet meer met volledige snelheid. En als ik tegen Xs4all helpdesk vertel, dat 40-70 ms ping niet tof is. Zeggen ze eenvoudig, tsja dat is *dsl.

Ziggo heeft bij al mijn vrienden en kennissen de laatste jaren steevast onder de 10 ms ping. Dit zal ervoor zorgen dat mijn Voip ook wat beter zal klinken.

Ik heb al gezien, dat mijn Cai kabel gelukkig ook door de meterkast loopt. Dat komt dus goed uit, aangezien mijn router, access point en PoE switch daar ook hangen.

Ik ben benieuwd, en zal eens kijken hoe snel dit pakket geinstalleerd is. Helaas is het bij Ziggo niet mogelijk om án fabrique een modem te krijgen, ze leveren alleen een modem/router welke op verzoek in modem ( bridge ) functie gezet kan worden. Dit gaan we dus meteen laten doen als ik hem binnenkrijg en ik hem geactiveerd heb.

Mijn Mikrotik regelt mijn interne verkeer, en om nu een dubbele nat situatie te creeren, daar zit ik niet op te wachten.

Last but not least, wil ik jullie nog vragen, of er meer mensen zijn die de activatiepagina van Ziggo niet te zien krijgen op een mac ? Ik heb onlangs bij een vriend ziggo geinstalleerd en aangezien ik de activatie pagina niet te zien kreeg, ging na 20 minuten het modem rebooten en toen deed alles het. Erg apart. De url hiervoor is volgens ziggo "http://activatie". Ik hoop dat iemand me kan vertellen of hij/zij dit ook ervaart.

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Activatie scherm oproepen kan even duren ja, en wordt ook wel aangegeven meen ik in de handleiding.

Bij mij duurde het de eerste keer op een windows 7 machine 5-8 minuten voor de pagina opkwam. Na activering van het modem nog eens 15 minuten voordat alles ook werkte.
Maar daarna werkte het ook goed :)

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Snuffel schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:05:
Activatie scherm oproepen kan even duren ja, en wordt ook wel aangegeven meen ik in de handleiding.

Bij mij duurde het de eerste keer op een windows 7 machine 5-8 minuten voor de pagina opkwam. Na activering van het modem nog eens 15 minuten voordat alles ook werkte.
Maar daarna werkte het ook goed :)
Snap ik, echter op mijn Mac heb ik de gehele activatiepagina niet gezien. Zowel niet in Safari als in Chrome. Erg apart dus. Vooral omdat het nu toch werkt daar.

• LuPo
Snuffel schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:18:
[...]

Ik kreeg de spullen exact op tijd aangeleverd.
Zondag 8 januari besteld, dinsdag 17 januari (zoals bevestigd in een brief van Ziggo) lag het pakket klaar.
Ok thanks. Dan zal mijn startpakket morgen wel komen. Had even de stille hoop dat het misschien vandaag al bezorgd zou worden. :P

• racoon

racoon

mooowwww

maandag komt de monteur weer terug ik haal 1 MB up en 2.1MB down draadloos, met kabel rechtstreeks op het modem kom ik op ongeveer 10MB uit, terwijl ik 40 MB pakket heb.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:43

Yucko

One clown to rule them all !

PauseBreak schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 06:49:
[...]

Snelheid met zappen is iets trager dan van de tv zelf, maar niet storend (en ik vind dat soort dingen vrij snel storend :P ). Enige dat wel redelijk lang duurt is het opstarten van het apparaat, dat zou echt beter kunnen kunnen. Verder stoor ik me eigenlijk niet aan het ding, al is het TV Portal ook niet de snelste die je tegen zult komen (de UPC dozen zijn sneller).
UPC dozen sneller :')

Mijn Cisco bij Ziggo is in het interactieve gedeelte sneller dan die Cisco prul die mijn vriendin heeft bij UPC (ziet er bijna hetzelfde uit, behalve dat Ziggo een smartcard in de voorkant erin moet).

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• _JGC_
  • Nu online
Ziggo monteur geweest, heeft hier even een nieuw modem opgehangen, Cisco nu ipv Ubee, geen ingebouwde Wifi, en inmiddels weer 40.6/3.8Mbit internet. Hij begon eerst wat te morren over het feit dat mijn AOP verplaatst was naar de meterkast, maar toen hij de signaalmeter erop zette werd ie meteen stil en was er geen enkel probleem meer.

Hij moest alleen wel de helpdesk bellen om de modem opnieuw te activeren, want zijn 3G internetverbinding werkte hier brakker dan mijn Ubee modem die hij net vervangen had.

Al met al snel geregeld, vanmorgen om 9 uur gebeld, vanmiddag om 16:00 een monteur op de stoep. Al met al is ie incl de zeurende overbuurman die zijn rekeningen niet had betaald opnieuw aansluiten een klein uurtje bezig geweest.

Verwijderd

Ik heb Alles-In-1 van Ziggo sinds een maand of 3. Daarvoor gebruik ik de Cisco wifi modem die ik 3 maanden geleden van Ziggo heb gekregen. Nu had ik problemen met nummerportering, waardoor uiteindelijk een nieuw nummer is aangevraagd. Dit werkt nu allemaal prima, maar ik ontving gisteren tot mijn verbazing ook een installatie pakket met daarin een Ubee wifi modem...
Ik vermoed dat dit een administratief foutje is, maar heeft deze Ubee meerwaarde t.o.v. de Cisco die ik nu al heb draaien? Of kan ik hem beter in de kast leggen voor als de Cisco er ooit mee ophoudt ;)

• _JGC_
  • Nu online
Gewoon even de helpdesk bellen, waarschijnlijk een administratief foutje. Persoonlijk heb ik liever Cisco dan Ubee. Monteurs hebben het volgens mij liever andersom, want een Ubee modem is veel sneller te installeren dan een Cisco of Arris modem (heeft met standaard ingestelde frequentie te maken waardoor modem hele frequentiespectrum gaat lopen scannen).

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Op 26 november 2011 heb ik Ziggo opgezegd ivm een alles in één pakket van XMS op glasvezel.
Ik zou binnen 5 werkdagen een bevestigingsbrief krijgen.
De brief niet gekregen, maar wel werd er abonnement geld van mijn rekening afgeschreven.
Dit geld heb ik gestorneerd en terug gekregen.
De reactie van Ziggo was een brief waaruit blijkt dat ze geen geld konden afschrijven en of ik 2,5 EURO extra wilde betalen.
Verbazingwekkend dat ze er wel een brief over sturen en extra geld vragen, maar niet de moeite nemen om te vragen waarom ik gestorneerd heb.
Uiteindelijk nogmaals gebeld op 14 januari. Tijdens dat gesprek werd erkent dat ik in november opgezegd had. Echter in de bevestigingsbrief wordt nu 14 januari gehandhaafd ipv 26 november.
Hoe is jullie ervaring in deze?

NB, het teveel betaalde abo geld wordt binnen drie maanden teruggestort op mijn rekening. U hoeft hier niets voor te doen. Wow, ik mag zeker wel blij zijn...
Dan is het bij Telfort wel beter geregeld. Binnen een maand was alles verrekend. _/-\o_

2k op west bij Pv Output

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Ik vroeg mij af wat de laatste firmware is voor de evw3200? Zou iemand kunnen kijken wat zij nu draaien?

Gisteren heb ik geupgrade naar een alles in 1 pakket en heb ik een ubee erbij gekregen. Daar heb ik nu 9.9.2008 in de lijst staan als software versie en als ik dat zo zie gok ik dat dit redelijk oud is. Vandaag had ik ook een flinke vastloper (alle lampen branden maar knipperen niet) zonder aanduidbare reden. Draadloos was wel te zien maar was niet mee te verbinden. De stroom eraf en erop verhielp het probleem voor nu.

Trouwens zijn de draadloze en nat instellingen wel heel mager als je dd-wrt gewend bent :X.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Yucko schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:13:
[...]

UPC dozen sneller :')

Mijn Cisco bij Ziggo is in het interactieve gedeelte sneller dan die Cisco prul die mijn vriendin heeft bij UPC (ziet er bijna hetzelfde uit, behalve dat Ziggo een smartcard in de voorkant erin moet).
Dat is dan jouw ervaring. De mijne is toch anders. Let er ook even op dat ik geen Cisco doos heb, maar een Humax doos, met de firmware update dat het doosje interactieve zut kan doen. Mijn ouders (en hun buren) gebruiken al jaren UPC en de nieuwe doosjes - geen idee welk merk trouwens - zijn echt flink sneller met zappen en opstarten dan de Humax die ik heb. Het interactieve deel is inderdaad wel trager, al scheelt het niet veel.

Nee, merp!

Verwijderd

Uhm er gaan geruchten dat ziggo dit jaar nog met een snelheids-verhoging komt van 500 Mbit/s bij Alles-in-1 Extra. Upload helaas onbekend

Kan iemand dit bevestigen?

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-10 12:05
Van 120Mbits naar 500Mbits in 1 stap lijkt me heel erg sterk. Van 120 naar 200 oke maar zo'n grote stap, nee ik denk zomaar us dat dat bij geruchten blijft.

Verwijderd

Gisteren is hier in de buurt een storing geweest die bijna 24 uur geduurd heeft. Aangezien ik thuis aan het werk was extra zuur. Ik heb regelmatig naar Ziggo gebeld, want telkens stond op de site (via mobiel internet bereikt) dat de storing opgelost zou zijn, maar dat bleek telkens niet het geval. Gisteren in totaal bijna een uur aan de lijn gehangen, waarvan ik waarschijnlijk zo'n 45 aan het wachten was.

Internet werkt weer, maar ipv +/- 120 Mbit haal ik nu 0.5 Mbit. Een klein verschil. Ik zit alweer 10 minuten in de wacht, maar ben het beu weer de hele tijd aan de lijn te hangen. Kan ik de helpdesk ook online via chat of mail bereiken?

• LuPo
Ziggo Webcare twitteren heeft wel degelijk nut. Ik kreeg via DM een track&trace-code voor m'n startpakket. Nu kon ik zelf zien dat de verzending 1 dag vertraging door PostNL had opgelopen. Anders dus gisteren al gehad. :-(

Naja, vandaag gaat abo in dus maar gelijk installeren die boel.

Verwijderd

L3TUC3 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:08:
Ik vroeg mij af wat de laatste firmware is voor de evw3200? Zou iemand kunnen kijken wat zij nu draaien?

Gisteren heb ik geupgrade naar een alles in 1 pakket en heb ik een ubee erbij gekregen. Daar heb ik nu 9.9.2008 in de lijst staan als software versie en als ik dat zo zie gok ik dat dit redelijk oud is. Vandaag had ik ook een flinke vastloper (alle lampen branden maar knipperen niet) zonder aanduidbare reden. Draadloos was wel te zien maar was niet mee te verbinden. De stroom eraf en erop verhielp het probleem voor nu.

Trouwens zijn de draadloze en nat instellingen wel heel mager als je dd-wrt gewend bent :X.
Mijn versie is ook 9.9.2008 en heb geen problemen met internet (10mb sinds mei 2011).

• LuPo
Up and running again. WiFi modem net geïnstalleerd. Speedtestje gedaan en ik haal gelijk al 10mbps down en 1 mpbs up. :)

Nice, nice.. Nu de Humax aansluiten. :P

Is het trouwens verstandig om de gebruikersnaam en wachtwoord van het WiFi modem even te veranderen?

edit: Inmiddels ook de Humax aangesloten. Update gedaan en TV Portal werkt. :)
WiFi modem werkt tot nu toe prima. Heb een Cisco ontvangen.

Wat me wel opvalt is dat de kwaliteit via CI+ net iets beter is dan via de Humax. Grappig. Ik houd m'n CI+ module er ook gewoon in en kan dus nog kiezen of ik via CI+ of via decoder TV kijk. :P
Owja, en de externe hdd hangt er ook al aan. Lijkt te werken. Zo maar even wat opnemen.

Aangezien het een nieuwe smartcard is heb ik ook weer 2 weken alle zenders. Gelijk maar wat films opnemen van Film 1 HD. :D

[ Voor 50% gewijzigd door LuPo op 20-01-2012 23:31 ]

• LuPo
Even een paar bevindingen na een dagje gebruik: opstarten van de Humax duurt iets langer dan CI+ maar valt me uiteindelijk nog mee. Zappen gaat tikkeltje sneller dan bij CI+. De update om interactief te maken is een peace-of-cake. Na de update TV Portal gestart. In de TV Portal is hij iets slomer omdat alle info van internet gehaald moet worden, lijkt me. Niets om me aan te storen. Wel jammer dat bij RTL Gemist zoveel betaalde programma's zijn.

Ook het opnemen gaat perfect. Ik had m'n Samsung G2 Portable 320GB schijf eraan gehangen. Werd gelijk herkend en ik kon volgens mij direct opnemen. Heb de schijf nog wel laten formatteren door de Humax. Toen was er ongeveer 30 GB aan ruimte weg. Eerst had ik 288GB en daarna 258GB vrije ruimte. Klopt dit?

Opnames zien er super goed uit! Ik heb even iets opgenomen in HD en ik vind de kwaliteit echt top. Aangezien je twee weken gratis alle zenders kunt kijken ga ik maar even wat opnemen (Film 1) de komende tijd. :P Tijdens het opnemen gaat de Humax gewoon in standby, top! Zodra hij klaar is met opnemen lijkt de stroom van de externe hdd te worden afgekapt. Het lichtje brand namelijk niet meer. Dat is dus beter dan toen ik hem had aangesloten op mijn Squeezebox Touch want daar bleef hij continu branden (en soms knipperen). Ook timeshiften werkt perfect. Je drukt op 'pauze' en zodra je weer verder kunt kijken druk je op 'play'. Prima voor elkaar.

Al met al na één dag zeer tevreden met de Humax. Het mooie is dat ik m'n CI+ module ook gewoon houd. Dus gisterenavond heb ik een film opgenomen op de Humax en via de TV kon mijn vriendin gewoon TVOH ( :r ) kijken. Overigens door die Ziggo TV Streamer kunnen we op beide laptops nog weer naar iets anders kijken. :P

Volgens mij ben ik heel blij dat ik geen Cisco HD recorder heb genomen. Owja, ik heb een Cisco WiFi modem gekregen die ook perfect werkt. 4 laptops en twee smartphones via WiFi. PS3, Squeezebox Touch en Humax bedraad. En alles werkt als een zonnetje.

Totaal tevreden dus. Hopelijk over x aantal dagen/weken nog steeds. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door LuPo op 21-01-2012 10:19 ]

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik deel je tevredenheid. Dat van die harddisk zal ik eens checken. Als 'ie inderdaad helemaal uitschakelt als het niet nodig is, komt er gewoon een schijf achter te hangen. Anders ga ik toch nog even op zoek naar een USB-stickje.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:29
Ik vraag me af of anderen dit probleem ook hebben: ik gebruik zelden de vaste telefoonaansluiting van Ziggo, maar als ik gebeld word komt het nog wel eens voor dat zodra ik opneem de hele boel "eruit klapt". Ik krijg dan degene die mij belt niet aan de telefoon en bovendien heb ik geen internetverbinding meer. Als ik het modem uit en aan zet werkt het allemaal weer. Geen ramp (want zoals gezegd gebruik ik die lijn amper), maar wel opvallend en ook een tikkeltje irritant.

omniscale.nl

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 04:03
Tweakers,

Op dit moment twijfel ik tussen het basis en het plus abbo. Heb je de hogere download snelheid nodig bij on demand tv kijken? Met andere woorden: gaat je download snelheid met internet naar beneden als je gebruik maakt van on demand tv?

Wat is jullie ervaring met de HDD recorder. Is het mogelijk om te kiezen tussen Cisco of Samsung, zo ja waar gaat jullie voorkeur naar uit en wat is hiervoor de reden?

alvast bedankt!

• jongetje
  • Laatst online: 17:29
On Demand heeft niets met je internet verbinding te maken.

Wat bedoel je met samsung interactieve harddisk recorder? Die bestaat helemaal niet. Misschien handig om de pagina's hiervoor even te lezen en je er zelf in te verdiepen...

[ Voor 23% gewijzigd door jongetje op 21-01-2012 15:27 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Onlangs overgestapt van losse internet en tv-abo naar alles in 1 basis, incl. de hd-tuner actie voor 49 euro. Van de week het pakketje ontvangen met daarin een Humax 5100C en Cisco Wifi-modem :) Had eigenlijk geen modem verwacht, omdat ik al een non-wifi Ubee heb, maar een nieuw modem mét wifi is wel handig, zodat ik geen aparte router meer hoef te gebruiken.

De Humax 5100C ziet er ook uit als een hele verbetering tov. de 5000C die ik nu heb qua functies :)

Verwijderd

jimmy87 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 01:50:
Van 120Mbits naar 500Mbits in 1 stap lijkt me heel erg sterk. Van 120 naar 200 oke maar zo'n grote stap, nee ik denk zomaar us dat dat bij geruchten blijft.
ik hoop het, elke keer als er een verhoging komt heb ik 2 maanden gezeik met mijn verbinding. En die 120mbit is nu al tijden en tijden zeer stabiel na 2 maanden aanloopgedoe. Ik zou ook niet weten wat ik met meer snelheid moet. Het is net als je auto, het maakt geen drol uit of hij nu 180 of 250 km per uur kan.

Zet gewoon de upload ook op 120mbit en laat die 200 of 500mbit down maar zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2012 18:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:36:
[...]

ik hoop het, elke keer als er een verhoging komt heb ik 2 maanden gezeik met mijn verbinding. En die 120mbit is nu al tijden en tijden zeer stabiel na 2 maanden aanloopgedoe. Ik zou ook niet weten wat ik met meer snelheid moet. Het is net als je auto, het maakt geen drol uit of hij nu 180 of 250 km per uur kan.

Zet gewoon de upload ook op 120mbit en laat die 200 of 500mbit down maar zitten.
500mbit zou leuk zijn maar denk niet dat die snelheid er in zit ik ben mee eens dat ook upload omhoog moet liefst gelijk aan download .
die snelheid halen de huidige modems volgens mij niet en ik denk niet dat ziggo nu weer nieuwe modems gaat uitrollen. daar wacht men mee tot netwerk 1gig aan kan en dat duurt nog wel 2 jaar minstens.

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 04:03
jongetje schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:27:
On Demand heeft niets met je internet verbinding te maken.

Wat bedoel je met samsung interactieve harddisk recorder? Die bestaat helemaal niet. Misschien handig om de pagina's hiervoor even te lezen en je er zelf in te verdiepen...
Ok, dus Ziggo scheid de bandbreedte die voor je tv beschikbaar moet blijven. Wat resulteert op een vaste 10 mbit down en 1 up.

Ik zie dat er meerdere interactieve recorders zijn vandaar de vraag omtrent de samsung. Kennelijk leveren ze dus alleen nog maar de Cisco uit.

• Palomar
  • Niet online
Probeer net een film te streamen vanaf mn pc naar de Humax 5100C dmv. PS3 Media Server. Hij vindt de server en ik kan door de directories browsen op mn pc. Echter als ik een directory open waar de filmbestanden in staan dan gaat ie een paar seconden laden, waarna de Humax opnieuw opstart (cq. lijkt vast te lopen).

Iemand een tip hoe je wel films kunt streamen naar je Humax? (ik heb hem al geupdatet met laatste firmware).

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Ziggo is bezig met het verhogen van de QAM (van DTV) in bepaalde gebieden.

Deze staat/stond op 64 QAM (6bit) en wordt opgeschroefd naar 256 QAM (8bit)

Eerst: 6875*6 = 41.25Mb/s
Later: 6875*8 = 55Mb/s

Ze zullen dan meer ruimte over hebben voor DTV zenders zonder analoge kanalen er uit te hoeven halen. Echter is 256 QAM meer storingsgevoelig. De verhoogde storingsgevoeligheid zal zich vooral voordoen bij klanten met slechte binnenhuisbekabeling.

Voor internet icm ED3 modem betekend een verhoging van de QAM het volgende:

Downstream 8 kanalen; 8 x 55 (50) = 400Mb/s
Upstream 4 kanalen; 4 x 55 (50) = 220Mb/s

• Piet91
  • Niet online
Heeft iemand in postcode gebied Zwolle/Meppel ook last van slechte zenders? De tv geeft aan dat RTL7 geen signaal geeft, Nat Geo Wild HD is het beeld erg korrelig/slecht (Nat Geo Wild is gewoon goed).

Onze bekabeling is niet top notch, maar we hebben hier eerder nooit last van gehad en er is aan de bekabeling niets veranderd.

EDIT: ook nu op Comedy Central. (Vast nog wel meer zenders, maar geen zin om nou alle zenders bij langs te gaan...)

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 22-01-2012 02:04 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Piet91 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 00:55:
Heeft iemand in postcode gebied Zwolle/Meppel ook last van slechte zenders? De tv geeft aan dat RTL7 geen signaal geeft, Nat Geo Wild HD is het beeld erg korrelig/slecht (Nat Geo Wild is gewoon goed).

Onze bekabeling is niet top notch, maar we hebben hier eerder nooit last van gehad en er is aan de bekabeling niets veranderd.
Wellicht iets te maken met de post boven je?

• Piet91
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 22 januari 2012 @ 01:20:
[...]

Wellicht iets te maken met de post boven je?
Ik ga heel hard duimen dat het (voor ons) tijdelijk is, of dat het minder wordt. Want om in dit huis de bekabeling te gaan vervangen; dat wordt een hel. :X

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb een nieuwe woning. Nu wil ik daar een nieuw account nemen,
zodat ik een wifi modem krijg en een humax die ik interactief kan maken.

Weet iemand of je je huide smartcards kunt deactiveren op deze account,
en dan heractiveren op je nieuwe account?

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:46
Ik heb de HD-PVR Cisco DVB8455 en heb sinds kort het probleem dat het apparaat 27x7 blijft zoemen (ook wanneer ie uitstaat dus) Alsof de hardeschijf continue bezig is.
Op het display staat er ook een refresh tekentje welke maar niet weggaat.
Heeft iemand dit probleem ook (gehad)? en hoe dit op te lossen?

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Eskiya schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:40:
Ik heb de HD-PVR Cisco DVB8455 en heb sinds kort het probleem dat het apparaat 27x7 blijft zoemen (ook wanneer ie uitstaat dus) Alsof de hardeschijf continue bezig is.
Op het display staat er ook een refresh tekentje welke maar niet weggaat.
Heeft iemand dit probleem ook (gehad)? en hoe dit op te lossen?
De hardeschijf draait nog een tijdje na als je hem uit zet. Dat refresh tekentje bekent dat je retoursignaal ok is. Als die knippert werkt het retoursignaal niet. Retoursignaal heb je nodig voor itv.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• Eskiya
Nou, denk niet dat het een "na-draaiertje" is, want als ik van werk kom of 's ochtends de woonkamer inloop (terwijl niemand thuis is geweest) dan hoor ik hem gewoon "zoemen"
Wanneer er tv is gekeken hij wordt uitgezet is ie juist muisstil en zoemt ie niet. Lijkt erop alsof ie spontaan continue onderhoud pleegt ofzo.

• Palomar
  • Niet online
In het verlengde van de vraag van joffrey19 4 posts hierboven heb ik ook een aantal vragen over de smartcard.

Onlangs heb ik nav. die alles in 1 actie voor 49 euro een decoder en smartcard gekregen. Ik had al internet en digitale tv van ziggo en ben voorlopig niet van plan om 2 decoders/smartcards te gaan gebruiken.

1. Kan ik die nieuwe smartcard gewoon in de kast leggen totdat ik hem ooit eens wil gaan activeren? Of verloopt deze?
2. Stel dat ik de smartcard en mn oude decoder wil uitlenen aan mijn ouders, kan ik hem dan op hun ziggo-account laten activeren en later ook weer terugzetten naar mijn eigen ziggo-account, mocht ik hem wel zelf nodig hebben?
3. Als ik die nieuwe (niet-geactiveerde) smartcard in de decoder doe kan ik alleen nederland 1 en ziggo-kanalen bekijken. Toen ik 2 jaar geleden een smartcard kocht kon ik de eerste paar weken alle zenders uit alle pakketten tijdelijk zien. Is dit veranderd? Of heb ik een speciale smartcard gekregen, omdat ziggo al wist dat ik een tv-abo heb en geen nieuwe klant ben?

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:12
Nu al voor de 4de keer een monteur langs geweest...
Deze monteur heeft de straat versterker vervangen want die was kapot, maar mijn download snelheid valt op bepaalde momenten nog steeds tegen en mijn ping tijden nemen elke dag langzaam toe en zakken dan ineens weer in rond 4 uur in de ochtend.

Mijn download snelheid schommelt ook tussen de 60-118 mb/s..
Ook heb ik soms last van packetloss, dit was eerst heel erg maar de laatste 2 weken een stuk minder gelukkig.

Ik heb mijn pc al voor virussen gescand met eset en de online quick scan van BitDefender en deze is schoon.

De monteur had ook de netwerk kabel binnen gecheckt met zijn laptop en die was gewoon prima, de internet verbinding op mijn pc was iets minder in vergelijking met zijn laptop(115 vs 120 mb down) maar dat komt omdat er server software op mijn pc draait.

Die server software gebruikt echter nooit meer dan 7 mb upload en nooit meer dan 10 mb download...
Dus dat is geen verklaring voor de ping tijden en download snelheid van 60 mb...

De monteurs hebben allemaal mijn modem elke keer vervangen en de verbinding door gemeten, maar ik weet niet zeker of ze de coax kabel tussen het modem en de AOP hebben vervangen...

Een van de monteurs zij dat ik in een drukke wijk woon en mijn download snelheid daardoor in kon zakken in de avond, maar dit is toch geen verklaring voor packet loss?

Huidig:
Afbeeldingslocatie: http://xgclan.com/www.tweakers.net1.png

Voor dat de 2de monteur kwam:
Afbeeldingslocatie: http://xgclan.com/www.tweakers.net2.png

Overigens was de verbinding voordat de monteur kwam op sommige momenten net als op plaatje 1, dus ben bang dat mijn verbinding nog steeds zo slecht kan worden op bepaalde momenten.

Note 2: De ziggo klanten service ontkende het probleem eerst, die verbonden mij door met service plus...
Kan ik hier de kosten voor declareren omdat het als nog aan het ziggo netwerk ligt?

[ Voor 19% gewijzigd door Gijs007 op 22-01-2012 13:01 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

• Eskiya
Palomar schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:17:
In het verlengde van de vraag van joffrey19 4 posts hierboven heb ik ook een aantal vragen over de smartcard.

Onlangs heb ik nav. die alles in 1 actie voor 49 euro een decoder en smartcard gekregen. Ik had al internet en digitale tv van ziggo en ben voorlopig niet van plan om 2 decoders/smartcards te gaan gebruiken.

1. Kan ik die nieuwe smartcard gewoon in de kast leggen totdat ik hem ooit eens wil gaan activeren? Of verloopt deze?
2. Stel dat ik de smartcard en mn oude decoder wil uitlenen aan mijn ouders, kan ik hem dan op hun ziggo-account laten activeren en later ook weer terugzetten naar mijn eigen ziggo-account, mocht ik hem wel zelf nodig hebben?
3. Als ik die nieuwe (niet-geactiveerde) smartcard in de decoder doe kan ik alleen nederland 1 en ziggo-kanalen bekijken. Toen ik 2 jaar geleden een smartcard kocht kon ik de eerste paar weken alle zenders uit alle pakketten tijdelijk zien. Is dit veranderd? Of heb ik een speciale smartcard gekregen, omdat ziggo al wist dat ik een tv-abo heb en geen nieuwe klant ben?
Mij vertelden ze ook dat ik m'n oude smartcard kon laten her-activeren. Maar dat is met geen mogelijkheid gelukt. Uiteindelijk had ik toevallig een ongebruikte smartcard in de kast liggen en kon ik deze wel feilloos activeren.

• Fasterinside
  • Laatst online: 06-10 10:40
Iemand ook last van erg traag internet in Heesch en omgeving? Haal hier 3-4 Mbps met een 120Mbps abbonement. Dit is wel draadloos, maar normaal zit ik rond de 50-60 Mbps. Tv doet het wel prima (alles-in-1).

Creating my own hero.

• Palomar
  • Niet online
Hoeft Ziggo die modems eigenlijk nooit terug? Heb nu ondertussen 3 oude modems hier liggen van de afgelopen jaren. Heb ze aldoor netjes bewaard, maar ben ook geen opslagplaats voor oude modems :')

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 01:48:
[...]

Ik ga heel hard duimen dat het (voor ons) tijdelijk is, of dat het minder wordt. Want om in dit huis de bekabeling te gaan vervangen; dat wordt een hel. :X
Ik ben bang dat we met een probleem zitten. Een hele vracht zenders doen het niet. (Bijv. RTL7 HD doet het niet; RTL SD wel, maar dat kijkt natuurlijk niet).
Zou het dan nou echt zo zijn dat we dan alle coax-bekabeling hier moeten gaan vervangen?
Daar zitten we nou niet echt op te wachten. En om nou weer terug te gaan naar analoog TV kijken...
Je zou eerst eens de stekkers/connectoren kunnen bekijken. Heb je de kabels goed aan de connectoren verbonden (veel mensen sluiten de afscherming niet aan)?
Gebruik je goede connectoren van metaal (plasticen dingen niet gebruiken)?

• Archimond
  • Laatst online: 14:52

Archimond

Lopende Helpdesk

Palomar schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:53:
Hoeft Ziggo die modems eigenlijk nooit terug? Heb nu ondertussen 3 oude modems hier liggen van de afgelopen jaren. Heb ze aldoor netjes bewaard, maar ben ook geen opslagplaats voor oude modems :')
Als ze niks zeggen dan kun je voor de zekerheid even emailen of bellen naar klantenservice.
Modems van @home tijdperk, hoeft Ziggo denk ik niet meer.

Weet iemand of de telefoon en pin functie nog werkt als je de Cisco epc3925 modem/router in "Bridge mode" zet?

In het restaurant van mijn neefje hebben ze een WRT54GL ook als DHCP server aanstaan, dus dubbele NAT.
Alles werkt op dit moment wel, alleen zijn er soms problemen met teveel verbindingen met torrents

• wkleunen
  • Laatst online: 25-06-2022
Ik heb regelmatig glitches tijdens tv kijken, terwijl ik toch een BER van 0 heb, volgens mijn tv. Is dit normaal of zit er dan toch iets verkeerd in mijn aansluiting ?

Het is niet echt heel veel ofzo, gewoon af en toe komt er iets van een hapering voorbij.

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Waar ik van baal bij ziggo is dat je hele dag aanbiedingen ziet van nu voor 50 euro hd kasje als je nu overstapt. Maar voor mensen die allang zijn overgestapt komen er geen aanbiedingen. Ik zit nog mijn mijn niet hd kasje thuis.

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-10 17:56
Een vraag ivm een nieuwe aanvraag voor alles in 1 van Ziggo. Vrijdag heb ik via de site alles in 1 plus aangevraagd, en netjes een bevestiging ontvangen. Ook het overstap formulier ingevuld met met huidige internet en telefoongegevens. Wanneer en waar zou ik moeten kunnen zien dat de order ontvangen is? Komt dit op de site bij mijn ziggo te staan onder "mijn orders"?

Bedankt voor eventuele reacties alvast.

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:58
soccerroos schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:20:
Waar ik van baal bij ziggo is dat je hele dag aanbiedingen ziet van nu voor 50 euro hd kasje als je nu overstapt. Maar voor mensen die allang zijn overgestapt komen er geen aanbiedingen. Ik zit nog mijn mijn niet hd kasje thuis.
Abbo opzeggen en meteen weer aanvragen in hetzelfde gesprek. ;)

• LuPo
Tarz schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:29:
Een vraag ivm een nieuwe aanvraag voor alles in 1 van Ziggo. Vrijdag heb ik via de site alles in 1 plus aangevraagd, en netjes een bevestiging ontvangen. Ook het overstap formulier ingevuld met met huidige internet en telefoongegevens. Wanneer en waar zou ik moeten kunnen zien dat de order ontvangen is? Komt dit op de site bij mijn ziggo te staan onder "mijn orders"?

Bedankt voor eventuele reacties alvast.
Ik heb vorige week besteld en dat kwam na een aantal dagen bij "Mijn Orders" te staan inderdaad. Duurt wel even. ;)

Je krijgt ook nog een brief met bevestiging van de aanvraag. Daarin staat ook een startdatum. Ik kreeg op die datum het installatiepakket. Via Twitter (@ZiggoWebcare) kun je een track&trace-code krijgen van je bestelling. Dat kreeg ik tenminste toen ik vroeg waar m'n pakket bleef. :>
Jammer dat ze geen verzendbevestigingen sturen met T&T-code. Zou een stuk duidelijker voor de klant zijn.

• TFHfony
  • Laatst online: 16:56

TFHfony

Professional Weirdo

wkleunen schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:15:
Ik heb regelmatig glitches tijdens tv kijken, terwijl ik toch een BER van 0 heb, volgens mijn tv. Is dit normaal of zit er dan toch iets verkeerd in mijn aansluiting ?

Het is niet echt heel veel ofzo, gewoon af en toe komt er iets van een hapering voorbij.
Kan hele rare redenen hebben. Hier had ik ook af en toe een storing. 2 of 3 keer op een avond oid. Heb heel erg lang niet kunnen vinden wat het was, tot ik doorkreeg dat het telkens gebeurde als iemand de WC doortrok. Maar ik kon mij niet voorstellen dat daar het verband lag, tot ik er op begon te letten.
Wat blijkt: Ik heb ook een afzuig systeem in het toilet en die zit op dezelfde groep als de kabelversterker in mijn meterkast. En als het afzuigsysteem wordt afgezet in het toilet (wat vaak ongeveer gelijk gebeurd met het doortrekken) is er een kleine dip op die groep en valt voor een klein moment de versterker uit. En vandaar de glitch op dat moment.
Daarbuiten altijden een BER van 0....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Palomar
  • Niet online
Dreamwire schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:32:
[...]

Abbo opzeggen en meteen weer aanvragen in hetzelfde gesprek. ;)
Maar dan moet je volgens mij wel weer aansluitkosten betalen (30 euro geloof ik).

Had zelf ook al Ziggo (losse internet en tv), maar om gebruik te maken van die aanbieding ben ik gewoon overgestapt naar alles in 1. Aboprijs is toch bijna gelijk en heb er dan ook nog telefoon bij.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Heb zaterdag een ubee modem gekregen ter vervanging van het oude motorola modem. Echter geen activatiecode erbij? Wordt deze apart verstuurd?

[Signature]

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Palomar schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:17:
[...]

Maar dan moet je volgens mij wel weer aansluitkosten betalen (30 euro geloof ik).

Had zelf ook al Ziggo (losse internet en tv), maar om gebruik te maken van die aanbieding ben ik gewoon overgestapt naar alles in 1. Aboprijs is toch bijna gelijk en heb er dan ook nog telefoon bij.
maar wij hebben al alles in een pakket.

• Palomar
  • Niet online
woest85 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:27:
Heb zaterdag een ubee modem gekregen ter vervanging van het oude motorola modem. Echter geen activatiecode erbij? Wordt deze apart verstuurd?
Daar liep ik gisteravond ook tegenaan toen ik mijn nieuwe modem had geinstalleerd. Gelukkig had ik de activatiecode en wachtwoord die ik de vorige keer had ontvangen (in mijn geval in juni vorig jaar) nog ergens in mijn papieren administratie rondslingeren. Die werkte nog.

• Arjen Tempel
  • Niet online
TFHfony schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:25:
[...]

Kan hele rare redenen hebben. Hier had ik ook af en toe een storing. 2 of 3 keer op een avond oid. Heb heel erg lang niet kunnen vinden wat het was, tot ik doorkreeg dat het telkens gebeurde als iemand de WC doortrok.
Ziggo is bij jou thuis blijkbaar aan het experimenteren met de technologie van Google TiSP. ;)

• racoon

racoon

mooowwww

Net voor de 2e keer in een week tijd een monteur gehad, heeft het modem voor d e 2e keer vervangen nu van een ubee naar de cisco,ik haal nu draadloos 20.1MB down en up 3.8MB van de 40MB dus netjes vind ik.

Bekabeld is ook getest en kwam uit op 39.9MB

• rally
  • Laatst online: 30-10 11:00

rally

Deyterra Consultancy

Het is me net pas opgevallen wat de impact is van de nieuwe telefoon tarieven van Ziggo. :(

Die zijn echt fors omhoog gegaan. We zijn nu bijna het dubbele kwijt aan telefoonkosten en dan bellen we niet eens zo heel veel. Ik schat dat we nu € 10.00 - € 12,50 extra kwijt zijn per maand.

Toch maar eens op zoek naar alternatieven, want dit is niet echt netjes en in geen verhouding tot wat redelijk is. Zijn er meer mensen die dit is opgevallen?

Edit:/
Om het te onderbouwen
September 2011 - € 6.44
Oktober 2011 - € 7.87
November 2011 - € 8.22
December 2011 - € 20.50
Januari 2012 - € 15.76

En ons belgedrag is dus niet veranderd.

[ Voor 19% gewijzigd door rally op 23-01-2012 13:39 ]

http://www.deyterra.com

• jongetje
rally schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:35:
Het is me net pas opgevallen wat de impact is van de nieuwe telefoon tarieven van Ziggo.

Die zijn echt fors omhoog gegaan. We zijn nu bijna het dubbele kwijt aan telefoonkosten en dan bellen we niet eens zo heel veel. Ik schat dat we nu € 12.50 - € 15,00 extra kwijt zijn per maand.

Toch maar eens op zoek naar alternatieven, want dit is niet echt netjes en in geen verhouding tot wat redelijk is. Zijn er meer mensen die dit is opgevallen?
Ja, start tarief is 8 cent en het is 8 cent per minuut geworden voor vast en mobiel.

Ik bel alleen nog naar Ziggo nummer met mijn vaste telefoon en de rest met mijn mobiel, heb toch een groot genoeg abonnement. Anders zou je kunnen denken aan een gratis bellen naar vaste lijnen bundel van Ziggo. Hiermee kun je tegenwoordig ook gratis naar heel veel landen bellen.

• wkleunen
  • Laatst online: 25-06-2022
TFHfony schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:25:
[...]

Kan hele rare redenen hebben. Hier had ik ook af en toe een storing. 2 of 3 keer op een avond oid. Heb heel erg lang niet kunnen vinden wat het was, tot ik doorkreeg dat het telkens gebeurde als iemand de WC doortrok. Maar ik kon mij niet voorstellen dat daar het verband lag, tot ik er op begon te letten.
Wat blijkt: Ik heb ook een afzuig systeem in het toilet en die zit op dezelfde groep als de kabelversterker in mijn meterkast. En als het afzuigsysteem wordt afgezet in het toilet (wat vaak ongeveer gelijk gebeurd met het doortrekken) is er een kleine dip op die groep en valt voor een klein moment de versterker uit. En vandaar de glitch op dat moment.
Daarbuiten altijden een BER van 0....
Ja, dat is nog niet eens zo gek gedacht. Als ik het licht aan/uit zet op de gang, hoor ik ook de speakers van me computer kraken. Wordt best wel wat storing veroorzaakt op dat elektriciteitsnet.

Maar vraag is, wat doe je er aan ?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

jongetje schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:38:
[...]

Ja, start tarief is 8 cent en het is 8 cent per minuut geworden voor vast en mobiel.

Ik bel alleen nog naar Ziggo nummer met mijn vaste telefoon en de rest met mijn mobiel, heb toch een groot genoeg abonnement. Anders zou je kunnen denken aan een gratis bellen naar vaste lijnen bundel van Ziggo. Hiermee kun je tegenwoordig ook gratis naar heel veel landen bellen.
Oooh, dit verklaart waarom we €5,- duurder uit waren afgelopen maand. Ik heb helemaal niet doorgehad dat de telefonietarieven aangepast waren :X

Nee, merp!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Een provider mag toch niet zomaar zijn tarieven aanpassen zonder de klant daarover in te lichten, of ben ik nou gek? Of is dit een gevalletje, brief niet gezien?

[ Voor 16% gewijzigd door tiguan op 23-01-2012 15:40 ]

• jongetje
tiguan schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:40:
Een provider mag toch niet zomaar zijn tarieven aanpassen zonder de klant daarover in te lichten, of ben ik nou gek? Of is dit een gevalletje, brief niet gezien?
Ik heb hier een mail van gehad (in december al volgens mij)...

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

tiguan schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:40:
Gaat, zoals je kunt zien in 'jongetje' zijn post via de mail. Nu is dat een vrij algemene nieuwsbrief-achtig gebeuren en daarom lees ik 't ding dus niet (heb wel betere dingen te doen en dat ze je leren hoe te Googlen, ja leuk, maar dat kan ik al :P ).

Nee, merp!

woest85 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:27:
Heb je alles in 1? Dan moet je de helpdesk even bellen (telnummer 1200, is gratis). In het menu de juiste opties kiezen en het activatie nummer en paswoord wordt voorgelezen.

Het voorlezen gaat te snel, maar je kan de nummers laten herhalen. Dan nieuwe modem eraan en activeren maar. En schakel echt firewall en virusscanner uit, anders lukt de activatie niet.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 23-01-2012 16:02 ]

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
rally schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:35:
Het is me net pas opgevallen wat de impact is van de nieuwe telefoon tarieven van Ziggo. :(

Die zijn echt fors omhoog gegaan. We zijn nu bijna het dubbele kwijt aan telefoonkosten en dan bellen we niet eens zo heel veel. Ik schat dat we nu € 10.00 - € 12,50 extra kwijt zijn per maand.

Edit:/
Om het te onderbouwen
September 2011 - € 6.44
Oktober 2011 - € 7.87
November 2011 - € 8.22
December 2011 - € 20.50
Januari 2012 - € 15.76

En ons belgedrag is dus niet veranderd.
Kan je die 10 euro beter hieraan besteden: https://www.ziggo.nl/#pro...ie-z1-volopbellen-altijd/

• rally
  • Laatst online: 30-10 11:00

rally

Deyterra Consultancy

Erhm... dan ben ik net zo duur uit (lees: duurder dan voorheen) en ik ga er echt niet minder om bellen.
Bovendien zijn ze voor vast naar mobiel niet duur, maar van vast naar vast wel.

Ik ga me maar eens verdiepen in carrier pre-select om te zien of ik daar een redelijke besparing uit kan halen.
8ct per minuut is niet echt goedkoop (budget providers kunnen het al voor 1-2ct per minuut met een start tarief van zo'n 5ct).

En eerlijk is eerlijk: Ik heb de brief wel gezien en vluchtig doorgelezen en verder niet bij stil gestaan. Totdat ik maar eens een keer op mijn ziggo ging kijken en zag dat de maandelijkse bedragen waren opgelopen.

Ziggo heeft de laatste tijd wat "gemene" wijzigingen doorgevoerd waardoor mijn maandelijkse kosten stiekem zijn opgelopen:
Tariefsverhoging van alles-in-een
Tariefsverhoging van telefonie
Wijziging in televisie pakket

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat de wijziging van het televisiepakket de enige gunstige is theoretisch, maar het levert me netto toch een verhoging op van 3 euro. En helaas kan ik geen pakket terug omdat er in het meest uitgebreide pakket een aantal zenders zitten die mijn vrouw erg leuk vind :P

Enfin... ik wilde alleen weten of het anderen ook was opgevallen dat de telefoontarieven zoveel waren gestegen.

http://www.deyterra.com

• ThaBuz
  • Laatst online: 04-03 19:33
Mail gehad van Ziggo dat de interactieve HD recorder weer te bestellen is, ik kan zo alleen niet vinden wat het type is en dus welke specs het apparaat heeft. Op het plaatje in de mail is een Cisco te zien maar dan... Zou het nog steeds de Cisco 8485DVB HD DVR zijn?
Pagina: 1 ... 165 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!