luxzenburcht schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:14:
Ik speel graag team fortress 2 echter heb ik sinds de laatste paar weken dat ik gewoon van de server gekicked word. Komt dan rechtsboven in beeld connection timeout. De servers verdwijnen dan voor 30 seconde uit de browser en dan zijn ze erweer. Voor de rest heb ik nergens last van en werkt internet goed.
Dat hoor ik ook vaker van mensen die direct op de Ubee EVW 3200 modem met Wifi zitten aangesloten of Ubee EVW 3200 modem in combinatie met een router erachter die geconfigureerd is als switch of routerfunctie heeft behouden = dubbele NAT.
Tevens de volgende problemen:
- Soms gaat de modem zichzelf 's nachts terugzetten naar fabrieksinstellingen.
- Wifi-gedeelte staat te klapperen. Op een wifi-analyser kun je het kanaal zien opkomen en weer verdwijnen.
De router of PC die je achter de Ubee modem hangt kun je in DMZ zone zetten, dat werkt al beter.
Het beste is de routerfunctie uitschakelen als de modem zwaar belast wordt (alleen de helpdesk kan dat doen, je kunt het ook weer terugzetten) als je game, video streaming of torrents download die veel connecties maken. Dan heeft het wel nu om een dure router erachter te zetten.
Tot nu toe heb ik altijd gezien dat de TV aansluiting beneden in de woonkamer of in de meterkast zit. Ubee EVW 3200 heeft alleen interne antennes (ik dacht 3). Het bereik gaat ongeveer tot 20 meter door maximaal 1 dunne stenen muur.
Als de modem 1,50 meter boven de grond wordt geplaatst of buiten de meterkast, dan is het signaal wel goed. Alleen zijn de coax draden te lang voor een optimale verbinding.
Dus als je alleen emails verstuurd, gaat browsen en Skype gebruikt zonder webcam in een huis met 2 verdiepingen is de Ubee Wifi wel geschikt. Zodra het zwaarder wordt krijgt de Modem het te warm en te druk.
ps: Tele2 modem Davolink 2020 is net zo erg en heeft zelfs alleen G only 54mbit.
Ik heb nog 1 vraag over zakelijk internet van Ziggo: krijg je dezelfde service medewerkers als de consumenten versie aan de lijn of zijn de service medewerkers van Zakelijk ziggo bijna tweakers waardig?
[
Voor 4% gewijzigd door
Archimond op 16-01-2012 22:28
]