• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SYQ schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:56:
ik heb enkele keren dat ik een bepaald ipadres/website niet kan bereiken terwijl deze gewoon voor iedereen bereikbaar is. Daarom wil ik Ziggo uitsluiten om probleem te zoeken bij mijn pc of bij de hostingbureau

kan iemand kijken of volgende ip adres te pingen valt? 89.18.179.243 . Surfen naar bv www.turksagenda.nl kan ook
(beide geeft bij mij op dit moment dus een timeout)

thanks
No problem hier... Ziggo Zoetermeer...

Of je probeert http://www.downforeveryoneorjustme.com/www.turksagenda.nl

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 13-01-2012 23:57 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Pff, zo' n vermoeden had ik al. En ik maar klooien met dns servers en keer op keer de modem restarten.
Ik ga maar eens klagen bij de hosting, want dit schiet niet op

(ik zit trouwens in ziggo hengelo)

edit/ thanks for link, die kende ik nog niet :)

[ Voor 11% gewijzigd door SYQ op 13-01-2012 23:59 ]

• MAX3400
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SYQ schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:58:
Pff, zo' n vermoeden had ik al. En ik maar klooien met dns servers en keer op keer de modem restarten.
Ik ga maar eens klagen bij de hosting, want dit schiet niet op

(ik zit trouwens in ziggo hengelo)
Oh, en als het jouw site is; op IP-adres krijg ik netjes te zien dat Apache functioneert in plaats van de index-pagina; regel dat... :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Yes van mij, maar het is een VPS hosting met veel meer klanten op 1 ipadres gok ik :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:52:
Ik heb Ziggo AIO Exta aangevraagd. Mijn aansluiting ziet er als volgt uit http://tinypic.com/view.php?pic=x2jal1&s=5.

Daarom maar een monteur gekozen 8)7 , er is kan verder geen kabel worden getrokken worden naar buiten etc.. Kan de monteur dit fixen?
Zo ziet de mijne er ook inmiddels uit, maar dan weggewerkt achter een plint. Prima hoofdaansluiting, gewoon een stuk KOKA799 aanzetten met een F-connector en dan je AOP ophangen waar jij vindt dat ie goed hangt. Zo heb ik mijn AOP ook van de woonkamer naar de meterkast verplaatst.

Overigens nog iets: ik heb hier nu Ziggo Alles in 1 Plus, ik zit erover te denken om over te stappen naar Ziggo Zakelijk Office Basis ZZ2. Betaal nu prive 52 euro incl BTW voor 40/4 met 1 telefoonlijn en digitale televisie, voor zakelijk betaal je 52 euro excl BTW voor 60/8 met 2 telefoonlijnen en digitale televisie. Niet dat ik die telefoonlijn nou veel gebruik, maar in geval van een sporadische fax ontvangen is het wel handig en een statisch IP is ook redelijk heilig. Heb kantoor aan huis, dus dan kan ie ook meteen op de zaak overgezet worden.
Nu leveren ze bij ZZ2 een Wifi modem, iemand een idee wat voor modem dat is? Liefst laat ik mijn huidige Ubee modem met TP-Link router hangen, dat ding heeft nml een stuk meer mogelijkheden dankzij OpenWRT. Ik zie OpenWRT nog niet draaien op een Ziggo modem nml ;)

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13
WoC schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:02:
[...]
Volgens mij kunnen die monteurs dat prima zelf en is graven niet nodig. Ze trekken er flink aan en als dat genoeg oplevert zetten ze er zelf een verlengstuk op geloof ik (maar dat weet ik niet zeker). Graven, daar gaan ze echt niet zomaar aan beginnen. Dat kost bakken met geld.
Ik heb afgelopen voorjaar zelf de kabel verplaatst van de woonkamer naar de meterkast (hemelsbreed 40cm). Daarvoor heb ik aan de buitenzijde een gat gegraven om de kabel uit de woonkamer terug naar buiten te trekken en door een nieuw (schuin) gat de meterkast in te voeren. Kwam er daarbij achter dat op het buitengedeelte van de kabel nog behoorlijk wat speling zat, dus wellicht is dat bij hem ook. Daarna alles netjes afgewerkt (moest toch vervangen worden door een één-gats) dus heb nu het AOP incl modem in de meterkast.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

Videopac

Rommelt wat aan.

Als ik dat (bagger) Ubee modem in bridge modus laat zetten: doet mijn telefonie het dan nog wel?
Ik lees hier tegenstrijdige informatie over.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Verwijderd

Videopac schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:04:
Als ik dat (bagger) Ubee modem in bridge modus laat zetten: doet mijn telefonie het dan nog wel?
Waarom vind je hem bagger? Graag korte omschrijving zonder heftige woorden. :)

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 08:58

racoon

mooowwww

woensdag komt en monteur bij mij thuis, telefoon kraakt en internet is ook langzaam.

De medewerker aan de lijn kom waardes zien die niet bepaald goed waren, hoop dat het na woensdag beter is.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Videopac schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:04:
Ja, je telefoon blijft werken.

Verwijderd

WoC schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:00:
[...]
Het plaatje is behoorlijk slecht, maar goed. De groene kabel is in principe de verantwoordelijkheid van Ziggo, dus daar zullen zij wat aan moeten doen. Tenzij jij natuurlijk eerder daar flink in hebt lopen knippen...
Misschien krijg je overigens bij deze foto een beter beeld... : http://tinypic.com/r/2qut4ed/5

• y_boonstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-10 22:54
Je kan de versterker prima op die witte kabel aansluiten. Ik zou het wel in de meterkast doen als je daar een wcd hebt.
Andres aan het einde van de witte kabel die paar meter verder geeft echt geen significante demping op je signaal.

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:59:
[...]
Misschien krijg je overigens bij deze foto een beter beeld... : http://tinypic.com/r/2qut4ed/5
Er zit al een F connector op zie ik. Prima. De monteur zal daar gewoon een kort kabeltje aanzetten naar een WCD.

Verwijderd

WoC schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:02:
[...]
Er zit al een F connector op zie ik. Prima. De monteur zal daar gewoon een kort kabeltje aanzetten naar een WCD.
Donderdag besteld er zat geen signaal op de kabel.

Ik heb net zelf maar even een WCD gepakt en aangesloten omdat ik toch wou weten of het ging werken.. En ja hoor! Ben gister dus al aangesloten in de straatkast want mijn TV heeft alle zenders gevonden en Nederland 1HD geeft tot nu toe een perfect strak plaatje.

Ik heb een kwalitatief, dikke, hoogwaardige kabel gebruikt dus dat KOKA 779 zoals mij was aangeraden. Ik heb verder niet aan de F-Connector van de groene kabel gezeten, heb er alleen een stuk KOKA 779 aangedraaid.

Denk dat ik toch geen monteur had hoeven te bestellen maarja :D is toch gratis.

Oude situatie : http://tinypic.com/view.php?pic=2qut4ed&s=5
Nieuwe situatie : http://tinypic.com/r/2djrpn4/5, http://tinypic.com/r/259d0g3/5

Ik heb overigens een Linksys E4200 router over. Kan ik het modem beter in bridge icm deze router laten zetten of is de modem/router van Ziggo ook prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 13:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:28:
[...]

Ik heb overigens een Linksys E4200 router over. Kan ik het modem beter in bridge icm deze router laten zetten of is de modem/router van Ziggo ook prima.
Dit heb ik gisteren ook proberen te vragen, maar lees maar terug wat de antwoorden daarop waren.

Vanaf hier lezen: Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 13:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:47:
[...]

Dit heb ik gisteren ook proberen te vragen, maar lees maar terug wat de antwoorden daarop waren.

Vanaf hier lezen: Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
Ik had natuurlijk terug moeten bladeren :+, ik ga het even doorlezen.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:00

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:28:
[...]

Donderdag besteld er zat geen signaal op de kabel.

Ik heb net zelf maar even een WCD gepakt en aangesloten omdat ik toch wou weten of het ging werken.. En ja hoor! Ben gister dus al aangesloten in de straatkast want mijn TV heeft alle zenders gevonden en Nederland 1HD geeft tot nu toe een perfect strak plaatje.

Ik heb een kwalitatief, dikke, hoogwaardige kabel gebruikt dus dat KOKA 779 zoals mij was aangeraden. Ik heb verder niet aan de F-Connector van de groene kabel gezeten, heb er alleen een stuk KOKA 779 aangedraaid.

Denk dat ik toch geen monteur had hoeven te bestellen maarja :D is toch gratis.

Oude situatie : http://tinypic.com/view.php?pic=2qut4ed&s=5
Nieuwe situatie : http://tinypic.com/r/2djrpn4/5, http://tinypic.com/r/259d0g3/5

Beetje offtopic.

Ik zie dat je ook glasvezel hebt. Zal wel aan mij liggen, maar ik snap je keus voor Ziggo dan niet.

Edit: hieronder

Duur? Via Concepts-ICT voor 42 euro p/m voor Alles-1.
TV: ligt eraan wie de carrier is. KPN heeft niet het beste beeld, maar ook daar komt dit jaar verandering in. Glashart Media was altijd al beter dan de kabelaars. Lees het rapport van de concumentenbond maar eens beter door. Die vergeleken Digitenne met kabelTV.

Maar goed. Ik ben geen verkoper. Het is mijn mening.

[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 14-01-2012 14:15 ]

It ain't stupid if it works!

• Hmmbob
vr6-only schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:02:
[...]
Ik zie dat je ook glasvezel hebt. Zal wel aan mij liggen, maar ik snap je keus voor Ziggo dan niet.
Prijs/kwaliteit verhouding? Glasvezel is nog steeds relatief duur, zeker als je geen supersnelle verbinding nodig hebt / wil hebben. Verder is ook digitale TV via de kabelbedrijven superieur aan die via glasvezel (zie o.a. Consumentenbond)
Mocht je problemen krijgen met digitale TV (blokken, storing, zenders die het niet doen) dan moet je effe die prehistorische stekkers op je kabel vervangen. Die zijn namelijk niet afgeschermd, je wil (in geval van storing) volledig metalen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 14-01-2012 14:08 ]

Verwijderd

[...]

Beetje offtopic.

TV: ligt eraan wie de carrier is. KPN heeft niet het beste beeld, maar ook daar komt dit jaar verandering in. Glashart Media was altijd al beter dan de kabelaars. Lees het rapport van de concumentenbond maar eens beter door. Die vergeleken Digitenne met kabelTV.

/off-topic

Heb ik gehad 100Mb werd niet gehaald ik heb 3 decoders (1PVR = 26Mb + 2x Standaard HD = 26Mb = 52Mb) dus dan kan ik de 100Mb nooit halen omdat het modem een max througput heeft van 100Mb dan houd ik 48Mb over.. 8)7

Ik wil met 100 kunnen downloaden en had geen zin om elke keer alle decoders uit te moeten zetten en dan iedereen hier in het huis zonder TV te brengen. TV Beeld is inderdaad super via de decoders (WGDO gebied). Dan kan ik wel DVB-c aansluiten maar die heeft geen HD en een zeer beperkt zender aanbod.

En ik laat de monteur de rest van de installatie doen dus die zal wel aangeven of het goed is aangesloten.

Daarnaast is de prijs/snelheid verhouding in mijn ogen goed en niet al te duur.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 14:55 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:36
[...]

Beetje offtopic.

Voor 44 euro per maand heb je bij Concepts ICT waar mn ouders wonen een 10/10 mbps lijntje. Echter zit daar geen digitale zenders bij. Wil je digitaal dan kost dat 6 euro per maand. Wil je HD dan betaal je nog eens 5 euro extra. Dus uiteindelijk zit je dan op 55 euro, terwijl ik hier 42 euro betaal. Enige verschil is dan 10/10 mbps versus 10/1 mbps van Ziggo. Maar dat vind ik geen 13 euro per maand waard.

Dus duur? Ja!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Hier in Zwolle alles in 1 extra. Maar ik haal mar 20mbit download sinds een weekje. Jammerrrr

Verwijderd

Eduardboon schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:33:
Hier in Zwolle alles in 1 extra. Maar ik haal mar 20mbit download sinds een weekje. Jammerrrr
hier in tilburg haal ik nu ook maar 22mbit down met extra :(

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm Z2 hier nog prima met 50/4.7

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
_JGC_ schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 00:30:
[...]
Overigens nog iets: ik heb hier nu Ziggo Alles in 1 Plus, ik zit erover te denken om over te stappen naar Ziggo Zakelijk Office Basis ZZ2. Betaal nu prive 52 euro incl BTW voor 40/4 met 1 telefoonlijn en digitale televisie, voor zakelijk betaal je 52 euro excl BTW voor 60/8 met 2 telefoonlijnen en digitale televisie. Niet dat ik die telefoonlijn nou veel gebruik, maar in geval van een sporadische fax ontvangen is het wel handig en een statisch IP is ook redelijk heilig. Heb kantoor aan huis, dus dan kan ie ook meteen op de zaak overgezet worden.
Hoe ga je dat doen met de facturen dan? Met ZZ2 is er geen splitsing van de bedragen in televisie, internet en telefoon...lastig als de televisie voor prive gebruikt wordt.

• UltraSub
  • Laatst online: 30-10 19:33
Dramatisch slechte performance in 6049 sinds een week of 3. Waar vroeger strak 14MB/s op ieder moment van de dag geen probleem was, ben ik nu al blij als ik 1-2MB/s zie. Interessant dat collega's die nog verder zuidelijker wonen ook steen en been klagen. Is Ziggo iets aan het veranderen wat ik heb gemist?

• _JGC_
  • Laatst online: 23:28
Wolly schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:09:
[...]
Hoe ga je dat doen met de facturen dan? Met ZZ2 is er geen splitsing van de bedragen in televisie, internet en telefoon...lastig als de televisie voor prive gebruikt wordt.
Die facturen komen gewoon op de zaak. Splitsing lijkt me niet noodzakelijk met kantoor aan huis. Of moet ik prive mijn kantoorhokje aan de zaak gaan verhuren en een losse elektrameter installeren op de leidingen die naar kantoor gaan en een warmtemeter aan de radiator gaan hangen? Ik heb zojuist de Ziggo facturen van afgelopen jaar allemaal uitgeprint en bij de boekhouding gedrukt die komende week naar de boekhouder gaat, kijken wat die aan BTW en/of kosten kan inboeken.

• Wolly
  • Niet online
_JGC_ schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:21:
[...]

Die facturen komen gewoon op de zaak. Splitsing lijkt me niet noodzakelijk met kantoor aan huis. Of moet ik prive mijn kantoorhokje aan de zaak gaan verhuren en een losse elektrameter installeren op de leidingen die naar kantoor gaan en een warmtemeter aan de radiator gaan hangen? Ik heb zojuist de Ziggo facturen van afgelopen jaar allemaal uitgeprint en bij de boekhouding gedrukt die komende week naar de boekhouder gaat, kijken wat die aan BTW en/of kosten kan inboeken.
Tja, sowieso zonder eigen opgang krijg je weinig aftrekposten gedaan.
Telefoon thuis
De abonnementskosten thuis zijn fiscaal niet aftrekbaar. Het maakt hierbij niet uit of u kantoor thuis heeft of niet. Als u op kantoor een tweede aansluit heeft en deze uitsluitend zakelijk wordt gebruikt dan zijn deze kosten wel aftrekbaar. De zakelijke gesprekskosten zijn wel aftrekbaar voor de ondernemer.

Alles in één pakket
De alles in één pakketten zoals bijvoorbeeld Tele2 of Home deze kent werken op dezelfde manier, de zakelijke gesprekskosten zijn aftrekbaar en de abonnementskosten niet.
Bron

Misschien voor prive een budgetphone abonnement nemen?

• Nox
  • Laatst online: 23:37

Nox

Noxiuz

UltraSub schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:11:
Dramatisch slechte performance in 6049 sinds een week of 3. Waar vroeger strak 14MB/s op ieder moment van de dag geen probleem was, ben ik nu al blij als ik 1-2MB/s zie. Interessant dat collega's die nog verder zuidelijker wonen ook steen en been klagen. Is Ziggo iets aan het veranderen wat ik heb gemist?
Heb je ze al gebeld? :o

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 21:48

Dreanor

Joene

Afgelopen vrijdag gebeld met ziggo over het probleem dat de internet snelheid zo traag wordt dat webpagina's nauwelijks meer kunnen openen.

Uiteraard krijg je de standaard vragen/mogelijke oplossingen maar niks heeft geholpen.

En uiteraard zit ziggo niks aan de lijn, hij was gewoon snel en ze hebben nog nooit problemen op deze lijn gezien. Op het moment van bellen was de lijk ook op normale snelheid.

Zaterdag geen problemen gehad maar vandaag is het weer een drama, zelfs zo erg dat speedtest.ziggo.nl de download test niet eens af kan maken. :P

Verder waren (volgens ziggo) alle router instellingen goed, aansluitingen goed en dus was er eigenlijk geen probleem.

Dus wat is nu verstandig? Monteur langs laten komen (waar vast kosten aan verbonden zijn)? Of nieuwe router vragen (gezien het probleem is ontstaan sinds het aansluiten van de Ubee van ziggo)?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• ZeRoC00L
  • Niet online
Dreanor schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:12:
Dus wat is nu verstandig? Monteur langs laten komen (waar vast kosten aan verbonden zijn)? Of nieuwe router vragen (gezien het probleem is ontstaan sinds het aansluiten van de Ubee van ziggo)?
Ik zou even 1 of 2 dagen wachten.
Hier was vrijdag het internet ook niet vooruit te branden en sommige pagina's laden niet, zaterdag en vandaag geen problemen.
Zet in ieder geval je modem een tijdje uit......

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Dreanor
  • Laatst online: 30-10 21:48

Dreanor

Joene

ZeRoC00L schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:24:
[...]

Ik zou even 1 of 2 dagen wachten.
Hier was vrijdag het internet ook niet vooruit te branden en sommige pagina's laden niet, zaterdag en vandaag geen problemen.
Zet in ieder geval je modem een tijdje uit......
Het probleem is al weken. ;) Dus een paar dagen wachten gaat het niet worden. :)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• F.West98
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wij zijn net 2 weken over, het bevalt erg goed. Alles is veel sneller, enz. Alleen maar positief.
Alleen is er één probleem, heeft te maken met de mail.

Ik kan gewoon mailen, mijn vader ook, maar als mijn moeder mailt, dan duurt het eeuwen voordat ie daadwerkelijk verstuurd is. Ik snap niet waar dit ligt. Ze verbinden naar smtp.ziggo.nl, onbeveiligd zonder inloggegevens. Ze hebben een rug.nl emailadres. Hebben jullie een idee

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:28:
[...]

Waarom vind je hem bagger? Graag korte omschrijving zonder heftige woorden. :)
- slecht Wifi bereik;
- slechte internetperformance, zeker i.c.m. download taken;
- wordt heet.

Dat zijn toch de algemene klachten?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Verwijderd

Videopac schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:03:
[...]

- slecht Wifi bereik;
- slechte internetperformance, zeker i.c.m. download taken;
- wordt heet.

Dat zijn toch de algemene klachten?
Kijk, hier vroeg ik om paar dagen geleden maar ik kreeg hele andere antwoorden en moest nog ff bekvechten met een mod waar ik helemaal geen zin meer in had omdat ik net een zinloze discussie in DM met een collega van hem heb afgesloten.

Hoe dan ook, ik heb de router functie van Ubee paar dagen geleden weer aan laten zetten omdat het netwerk bij mij snachts in elkaar stort sinds de kerst tot nu toe. En ik moet bekennen dat dat nu niet met de Ubee gebeurd. Over het algemeen kan ik stellen dat de WiFi prima voldoet.

Wel zonde van die peperdure router. Ff kijken wat de fabrikant gaat zeggen.

Verwijderd

Dreanor schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:29:
[...]

Het probleem is al weken. ;) Dus een paar dagen wachten gaat het niet worden. :)
Ik had jou toch al geadviseerd alvast een afspraak te maken? Als je al zoveel heb geprobeerd en zelfs telkens in een topic vraagt wat te doen, zou ik me erbij neerleggen en een monteur langs laten komen.

Als hij de boel draaiende krijgt en het is toch echt jouw schuld, dan zul je hem best dankbaar zijn dat hij je probleem heeft opgelost en kan je weer zalig internetten en ben je toch best wel bereid wat geld ervoor neer te leggen.

Niets is frustrerender dan iets niet kunnen oplossen en dan in een topic steeds vragen wat te doen en er komt 1 na de andere loze antwoord langszeilen en je hoopt maar op die ene echt waardevolle post. Als het niet jouw schuld is of de monteur matst je is dat ook weer goed nieuws.

Ik zeg: doen!

Na afloop aub ff hier vertellen wat je probleem was.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-10 10:05
Ik had mijn Cisco 8455 decoder aangemeld bij Ziggo. Mijn decoder viel regelmatig uit bij het zappen, Interactief werkte meestal niet, apparaat resette 2 keer week spontaan etc.

Helpdesk belooft een nieuwe tot 2 maal toe, eerste keer was er een administratieve fout gemaakt.
Krijg ik vorige week een brief dat de Cisco sinds 10-2011, dus 2 maanden, uit garantie is en dat ik hem zelf mag opsturen en laten repareren op eigen kosten bij Cisco.

Dit natuurlijk niet geaccepteerd en gedreigd met opzeggen (ik betaal Alles in 1 Extra en 5 euro lease per maand voor de Cisco!). Nu hebben ze beloofd voor 99 euro een nieuwe Cisco te sturen. Dat bedrag zou ik dan middels een brief moeten gaan terugvorderen bij klantenservice. Ik wacht af...

• Wolly
  • Niet online
wvkreg schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:26:
Ik had mijn Cisco 8455 decoder aangemeld bij Ziggo. Mijn decoder viel regelmatig uit bij het zappen, Interactief werkte meestal niet, apparaat resette 2 keer week spontaan etc.

Helpdesk belooft een nieuwe tot 2 maal toe, eerste keer was er een administratieve fout gemaakt.
Krijg ik vorige week een brief dat de Cisco sinds 10-2011, dus 2 maanden, uit garantie is en dat ik hem zelf mag opsturen en laten repareren op eigen kosten bij Cisco.

Dit natuurlijk niet geaccepteerd en gedreigd met opzeggen (ik betaal Alles in 1 Extra en 5 euro lease per maand voor de Cisco!). Nu hebben ze beloofd voor 99 euro een nieuwe Cisco te sturen. Dat bedrag zou ik dan middels een brief moeten gaan terugvorderen bij klantenservice. Ik wacht af...
Wat zijn de voorwaarden waaronder je die lease hebt afgesloten?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:29
Wolly schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:10:
[...]

Wat zijn de voorwaarden waaronder je die lease hebt afgesloten?
Zover ik weet is die actie al afgelopen. Je kon 2 jaar geleden een cisco ontvanger kopen voor 200? euro en dan moest je interactief totaal afnemen voor 17euro per maand (5 euro duurder dan normaal). Alleen is dat al meer dan 2 jaar geleden dus ik vermoed dat je dat ondertussen al niet meer betaald.

• Hmmbob
wvkreg schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:26:

Inderdaad niet mee akkoord gaan, maar ook niet opzeggen (dan 'winnen' zij). De consumentenbond is vrij duidelijk over garantiezaken: je mag van een apparaat verwachten dat dat een normale levensduur meegaat mits jij het goed behandeld. Ervan uitgaande dat je niets bijzonders ermee hebt gedaan, valt het apparaat dus nog steeds onder de Nederlandse wettelijke garantie, ongeacht wat Ziggo meent te roepen over 1 jaar / 2 jaar etc.

De moeite waard om dat verder uit te zoeken, imho.

• wvkreg
  • Laatst online: 29-10 10:05
jongetje schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:15:
[...]

Zover ik weet is die actie al afgelopen. Je kon 2 jaar geleden een cisco ontvanger kopen voor 200? euro en dan moest je interactief totaal afnemen voor 17euro per maand (5 euro duurder dan normaal). Alleen is dat al meer dan 2 jaar geleden dus ik vermoed dat je dat ondertussen al niet meer betaald.
Klopt, dat leasen heeft 2 jaren geduurd, inmiddels betaal ik er niet meer voor maar is Ziggo wel duurder geworden waardoor ik uiteindelijk meer betaal. 8)7

Ik wacht af tot de decoder binnen is...wait and see...

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:35

MeNTaL_TO

The future is not set

Nu nog een keer een upgrade actie naar interactieve decoders, zit nog steeds met de oude decoder en ga echt niet de volle mep betalen om die te upgraden en zal dus ook zeker geen HBO nemen zonder on demand en denk niet dat ik de enige zal zijn/ben.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56
Binnenkort ook maar weer aanvragen voor op het nieuwe adres.

Even een paar vragen:
- Gaat het overzetten van telefoon nummers over het algemeen goed?
- De helpdesk, is deze beter geworden dan voorheen? (heb ooit iemand aan de lijn gehad waar het niet aankwam dat de problemen niet voort kwamen uit de pc)

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-10 15:17

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

ge-flopt schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:31:
Binnenkort ook maar weer aanvragen voor op het nieuwe adres.

Even een paar vragen:
- Gaat het overzetten van telefoon nummers over het algemeen goed?
- De helpdesk, is deze beter geworden dan voorheen? (heb ooit iemand aan de lijn gehad waar het niet aankwam dat de problemen niet voort kwamen uit de pc)
Telefoonnummers overzetten laatst 2x gedaan (van KPN naar ZIGGO, bij mij en tante, begin December, begin Januari) ging bij ons in 1 uurtje over ofzo, bij tante duurde het 2 dagen, maar kwam waarschijnlijk doordat het modem niet aan stroom kon hangen na installatie door stroom issuetje (onafhankelijk van ziggo hoor) :S Was dus geen probleem verder...

www.youtube.com/DerOllie

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:22
Ik vraag me af in hoeverre je echt over "wil" naar interactieve televisie. Allemaal leuk en aardig die Cisco ontvangers maar al sinds de introductie van de 8455DVB zijn er problemen met wegvallend geluid bij het zappen van HD naar niet-HD en andersom. Ziggo blijft maar zeggen "We zijn bezig met nieuwe software" en vervolgens gebeurt er helemaal niets. Zit nu met de 8485DVB al een jaar aan te modderen... Dacht dat ik de enige was maar na een simpele Google zoekactie blijkt dat dit geenszins het geval is...

[ Voor 11% gewijzigd door RadioAir op 16-01-2012 16:22 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:29
Dan kun je sinds kort ook een Humax 5100 of 5200 kopen.

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:56

xiD

12345

MeNTaL_TO schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:19:
[...]

Nu nog een keer een upgrade actie naar interactieve decoders, zit nog steeds met de oude decoder en ga echt niet de volle mep betalen om die te upgraden en zal dus ook zeker geen HBO nemen zonder on demand en denk niet dat ik de enige zal zijn/ben.
Er is nu een actie dat je als bestaande klant voor 200€ een interactieve decoder kan aanschaffen. Als nieuwe AIE klant betaal je 100€.

67890

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:45:
[...]

Kijk, hier vroeg ik om paar dagen geleden maar ik kreeg hele andere antwoorden en moest nog ff bekvechten met een mod waar ik helemaal geen zin meer in had omdat ik net een zinloze discussie in DM met een collega van hem heb afgesloten.

Hoe dan ook, ik heb de router functie van Ubee paar dagen geleden weer aan laten zetten omdat het netwerk bij mij snachts in elkaar stort sinds de kerst tot nu toe. En ik moet bekennen dat dat nu niet met de Ubee gebeurd. Over het algemeen kan ik stellen dat de WiFi prima voldoet.

Wel zonde van die peperdure router. Ff kijken wat de fabrikant gaat zeggen.
Volgens mij is die Ubee de goedkoopste bagger die de Ziggo inkoper kon vinden, niet rekening houden met de kosten die de klachtenafhandeling van dit geval met zich mee brengt.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:35

MeNTaL_TO

The future is not set

xiD schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:31:
[...]

Er is nu een actie dat je als bestaande klant voor 200€ een interactieve decoder kan aanschaffen. Als nieuwe AIE klant betaal je 100€.
Voor 100 wil ik er nog over nadenken, voor 200 absoluut niet. Te weinig aanbod voor die 100 euro extra.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• LuPo
xiD schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:31:
[...]

Ik zou de Humax 5100c of 5200c kopen en hem zelf interactief maken door de update. :)
Eigen externe hdd eraan en je kunt ook nog programma's opnemen en timeshiften (= op pauze zetten). En dat voor maar €49 (als je nieuwe AIE klant bent). :)

Ik heb nog wel een vraagje hier. Ik lees op internet dat de 5100c maar één tuner heeft. Dus als je iets gaat opnemen kun je niet tegelijk een andere zender bekijken. Nou schrijven mensen dat je dan ook een CI+ module in je TV kunt gebruiken (heb ik al) zodat je, tijdens het opnemen, via je CI+ module gewoon een andere zender kunt bekijken.

Op zich vind ik dat wel een heel slim idee. Nou vroeg ik me af of je de CI+ module ook kunt gebruiken als de Humax uit staat. Dus lust hij het kabelsignaal automatisch door op de 'Cable in' en 'Cable out' poorten van de Humax 5100c? Dan maak ik namelijk twee profielen op m'n Harmony One+. Eentje voor als ik gewoon TV wil kijken (dan dus gebruik maken van CI+) en eentje voor als ik al weet dat ik iets wil gaan opnemen/timeshiften. Zou ideaal zijn. :)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Dat staat dan los van elkaar, dus als je twee smartcards hebt, moet dat gewoon werken. En als je dat niet hebt zou je altijd nog analoog kunnen kijken en digitaal opnemen. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• LuPo
Positron schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:04:
Dat staat dan los van elkaar, dus als je twee smartcards hebt, moet dat gewoon werken. En als je dat niet hebt zou je altijd nog analoog kunnen kijken en digitaal opnemen. :)
Die 'cable in' en 'cable out' poorten zitten op de Humax hè. Dus vanuit de wandcontactdoos loopt een coax-kabel naar de Humax (cable in) en vanuit de Humax (cable out) loopt een tweede coax-kabel naar de TV. Vroeg me af of die signaal doorstuurt zonder dat de Humax zelf aanstaat. De Humax krijg ik pas aan het einde van de week binnen vandaar.

Ik heb nu al één smartcard en krijg volgens mij bij het alles-in-één pakket nog een smartcard. Dus dan heb ik er inderdaad twee. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door LuPo op 16-01-2012 18:11 ]

LuPo schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:08:
Die 'cable in' en 'cable out' poorten zitten op de Humax hè. Dus vanuit de Humax loopt dan een coax-kabel naar de TV. Vroeg me af of die signaal doorstuurt zonder dat de Humax zelf aanstaat. De Humax krijg ik pas aan het einde van de week binnen vandaar.
Die doorlus mogelijkheid zit er alleen op zodat je niet hoeft te splitten (en het signaal zwakker maakt).
Zolang de humax stroom heeft geeft deze het signaal zoals deze van ziggo komt gewoon door.

• Nox
  • Laatst online: 23:37

Nox

Noxiuz

Crosspostje HK:

Van de kerst met ziggo td gebeld, technisch vaardige man gesproken. Nu weer problemen, gaat hij het hele riedeltje af, ffffffuuuuuuuuu!!

- gebruik je draadloos internet?
> Ja.
- zit je op een router?
> duh.
- heb je het op meerdere PC's?
> ja ook op de laptop heb ik al jaar en dag maar 40mbit

Oke, het zou wellicht eens kunnen zijn dat het probleem in uw netwerk ligt.

Toen maar even uitgelegd dat ik dat met zijn collega niet eens hoefde te bespreken en die zag gelijk dat de signaal waarden niet goed waren. Moet het opnieuw?

Nu gaat hij maar een collega vragen :P

EDIT:

Binnen 2 dagen een monteur. Woensdag de 18e 's morgens kon hij al langs komen. Gekozen voor 's middags want dan kan ik uitslapen >:)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• LuPo
job schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:12:
[...]
Die doorlus mogelijkheid zit er alleen op zodat je niet hoeft te splitten (en het signaal zwakker maakt).
Zolang de humax stroom heeft geeft deze het signaal zoals deze van ziggo komt gewoon door.
Ok bedankt. Dus zolang Humax in standby staat is het goed. Of bedoel je dat niet met 'zolang de humax stroom heeft'. Beetje op twee manieren op te vatten namelijk. ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben onlangs overgestapt van internet-only naar alles in 1. Net heb ik een telefoon aangesloten en dat werkt, alleen wordt mijn nummer als 'anoniem' gestuurd. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn nummer wel zichtbaar wordt bij de ontvanger?

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 16-01-2012 20:13 ]

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:44
Ik weet niet of dit al gepost is, zoja mijn excuses.

Ik speel graag team fortress 2 echter heb ik sinds de laatste paar weken dat ik gewoon van de server gekicked word. Komt dan rechtsboven in beeld connection timeout. De servers verdwijnen dan voor 30 seconde uit de browser en dan zijn ze erweer. Voor de rest heb ik nergens last van en werkt internet goed.

Op het gameforum schijnen er meerdere mensen last van te hebben, toevallig hier iemand die dit ook heeft en een mogelijke oplossing?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:01

Wildfire

Joy to the world!

LuPo schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:51:

[...]

Ok bedankt. Dus zolang Humax in standby staat is het goed. Of bedoel je dat niet met 'zolang de humax stroom heeft'. Beetje op twee manieren op te vatten namelijk. ;)
Als de andere Humax-decoders net als de 5050c zijn, kan ik je vertellen dat in standby de Humax het signaal versterkt doorgeeft. Zet je echter de energiebesparingsoptie voor standby aan, dan wordt het signaal niet versterkt en komt het sterk verzwakt door.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• LuPo
Wildfire schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:25:
[...]

Als de andere Humax-decoders net als de 5050c zijn, kan ik je vertellen dat in standby de Humax het signaal versterkt doorgeeft. Zet je echter de energiebesparingsoptie voor standby aan, dan wordt het signaal niet versterkt en komt het sterk verzwakt door.
Bedankt voor de informatie! Nu nog even wachten tot het pakket binnenkomt en ik kan gaan installeren. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 16-01-2012 20:36 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Palomar schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:12:
Ik ben onlangs overgestapt van internet-only naar alles in 1. Net heb ik een telefoon aangesloten en dat werkt, alleen wordt mijn nummer als 'anoniem' gestuurd. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn nummer wel zichtbaar wordt bij de ontvanger?
Dat kun je doen via Mijn Ziggo :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Timmert schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:24:
[...]

Dat kun je doen via Mijn Ziggo :)
Aha. Daar heb ik net al wel gekeken, maar zag er geen telefonie bij staan onder 'mijn producten'. Is dan ws. nog niet doorgevoerd voor mijn account (heb de hd-ontvanger e.d. ook nog niet ontvangen, dus ben ws. wat te snel ;)).

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat duurt meestal 1 a 2 weken inderdaad :)

• Archimond
  • Laatst online: 20:29

Archimond

Lopende Helpdesk

luxzenburcht schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:14:
Ik speel graag team fortress 2 echter heb ik sinds de laatste paar weken dat ik gewoon van de server gekicked word. Komt dan rechtsboven in beeld connection timeout. De servers verdwijnen dan voor 30 seconde uit de browser en dan zijn ze erweer. Voor de rest heb ik nergens last van en werkt internet goed.
Dat hoor ik ook vaker van mensen die direct op de Ubee EVW 3200 modem met Wifi zitten aangesloten of Ubee EVW 3200 modem in combinatie met een router erachter die geconfigureerd is als switch of routerfunctie heeft behouden = dubbele NAT.

Tevens de volgende problemen:
- Soms gaat de modem zichzelf 's nachts terugzetten naar fabrieksinstellingen.
- Wifi-gedeelte staat te klapperen. Op een wifi-analyser kun je het kanaal zien opkomen en weer verdwijnen.

De router of PC die je achter de Ubee modem hangt kun je in DMZ zone zetten, dat werkt al beter.

Het beste is de routerfunctie uitschakelen als de modem zwaar belast wordt (alleen de helpdesk kan dat doen, je kunt het ook weer terugzetten) als je game, video streaming of torrents download die veel connecties maken. Dan heeft het wel nu om een dure router erachter te zetten.

Tot nu toe heb ik altijd gezien dat de TV aansluiting beneden in de woonkamer of in de meterkast zit. Ubee EVW 3200 heeft alleen interne antennes (ik dacht 3). Het bereik gaat ongeveer tot 20 meter door maximaal 1 dunne stenen muur.

Als de modem 1,50 meter boven de grond wordt geplaatst of buiten de meterkast, dan is het signaal wel goed. Alleen zijn de coax draden te lang voor een optimale verbinding.

Dus als je alleen emails verstuurd, gaat browsen en Skype gebruikt zonder webcam in een huis met 2 verdiepingen is de Ubee Wifi wel geschikt. Zodra het zwaarder wordt krijgt de Modem het te warm en te druk.

ps: Tele2 modem Davolink 2020 is net zo erg en heeft zelfs alleen G only 54mbit.

Ik heb nog 1 vraag over zakelijk internet van Ziggo: krijg je dezelfde service medewerkers als de consumenten versie aan de lijn of zijn de service medewerkers van Zakelijk ziggo bijna tweakers waardig?

[ Voor 4% gewijzigd door Archimond op 16-01-2012 22:28 ]

Verwijderd

Ik las ergens over 10.xxxxxx IPadres van de Ubee, wat is de meerwaarde daarvan als je ook gewoon via de officiele IP http://192.168.178.1/ kan gaan waar Ziggo zelfs de inloggegevens vrij heeft gegeven?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:08

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 02:49:
Ik las ergens over 10.xxxxxx IPadres van de Ubee, wat is de meerwaarde daarvan als je ook gewoon via de officiele IP http://192.168.178.1/ kan gaan waar Ziggo zelfs de inloggegevens vrij heeft gegeven?
Wanneer je modem in bridge-modus staat krijgt-ie afaik een 10.x.x.x adres. Zoek anders even in dit topic, heb het volgens mij al een aantal keer eerder langs zien komen.

Rail Away!

• LuPo
Hoe snel kregen jullie ongeveer het startpakket voor alles-in-een (Basis)? Ik heb afgelopen donderdag 12 januari 's ochtends om half 11 besteld. M'n abonnement gaat komende vrijdag 20 januari in. Komt het pakket dan een dag ervoor?

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-10 13:50

D33F

Tweelingtemmer

LuPo schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:14:
Hoe snel kregen jullie ongeveer het startpakket voor alles-in-een (Basis)? Ik heb afgelopen donderdag 12 januari 's ochtends om half 11 besteld. M'n abonnement gaat komende vrijdag 20 januari in. Komt het pakket dan een dag ervoor?
Meestal komt het pakket idd een dag van te voren thuis aan :) was hier ook het geval (1 december pakket, en al zelfs kunnen gebruiken, 2 december ging het abonnement in)

Lies are obvious to read because the truth is already written

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Hier startdatum 12 januari jl. Toen ontving ik ook het pakket. Kon het meteen gebruiken en wordt pas gefactureerd vanaf de 14e zag ik via Mijn Ziggo. Dat laatste duurt enkele dagen voordat het is bijgewerkt trouwens ;)

• Dajo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-08 09:00
Weet iemand toevallig of de Humax 5100c ook Anynet+ ondersteunt? Dat zou wel fijn zijn! Scheelt weer een afstandsbediening.

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Eind Januari gaan we bij ons thuis van KPN over op ZIGGO.
we krijgen het alles-in-1 Plus pakket met HD Recorder.

Heeft er nog iemand Tips waar ik op moet letten bij het overstappen? dingen die handig zijn om te vragen aan de monteur? ik ben er zelf namelijk maar even bij.. daarna moet ik werken en moeten mijn ouders het overnemen ( met 0 ervaring .... ) dus ik wil wel zoveel mogelijk uitvragen zolang ik er nog ben..

Verwijderd

Iemand al een manier gevonden om je voor HBO aan te melden? Ik zie nu tot mijn vreugde dat je 2 maanden cadeau krijgt, dat lijkt me wel wat, maar volgens de website mag ik pas 30 januari een order plaatsen? Ik wil natuurlijk nu een order plaatsen :P

Verder is film 1 nu voor 5 euro per maand te krijgen voor 3 maanden, dus als daar liefhebbers van zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 12:17 ]

• tiguan
  • Laatst online: 23:45
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:16:
Iemand al een manier gevonden om je voor HBO aan te melden? Ik zie nu tot mijn vreugde dat je 2 maanden cadeau krijgt, dat lijkt me wel wat, maar volgens de website mag ik pas 30 januari een order plaatsen? Ik wil natuurlijk nu een order plaatsen :P

Verder is film 1 nu voor 5 euro per maand te krijgen voor 3 maanden, dus als daar liefhebbers van zijn.
Je geeft je eigen antwoord al, je kan pas vanaf 30 januari HBO aanvragen.

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:27:
Je geeft je eigen antwoord al, je kan pas vanaf 30 januari HBO aanvragen.
Waarom het nu al niet kan ontgaat me wat, het is ook niet zo dat het 30 januari al start namelijk. De reden van mijn vraag is dat in de voorwaarden van de actie staat dat het niet kan voor mensen die nu al een proefabonnement erop hebben, dus sommige klanten zijn al wel lid?

Ik houd het hier wel even in de gaten, interessante ontwikkeling en 2 maanden gratis is natuurlijk voor iedereen een must om het te nemen, zeg je het gewoon desnoods na 1 maand weer op en heb je het 2 maanden voor niks.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 12:32 ]

• LuPo
David Regeling schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:47:
[...]

Meestal komt het pakket idd een dag van te voren thuis aan :) was hier ook het geval (1 december pakket, en al zelfs kunnen gebruiken, 2 december ging het abonnement in)
objectief2 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:11:
Hier startdatum 12 januari jl. Toen ontving ik ook het pakket. Kon het meteen gebruiken en wordt pas gefactureerd vanaf de 14e zag ik via Mijn Ziggo. Dat laatste duurt enkele dagen voordat het is bijgewerkt trouwens ;)
Oké dank beiden. Ik heb nu Ziggo Z1 internet en Televisie Standaard waarvan ik natuurlijk al voor de maand januari heb betaald (eind december). Krijg ik dan nog geld terug voor de resterende dagen? Want eigenlijk heb ik dus een dubbel abo even. :P
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:31:
[...]

Waarom het nu al niet kan ontgaat me wat, het is ook niet zo dat het 30 januari al start namelijk. De reden van mijn vraag is dat in de voorwaarden van de actie staat dat het niet kan voor mensen die nu al een proefabonnement erop hebben, dus sommige klanten zijn al wel lid?

Ik houd het hier wel even in de gaten, interessante ontwikkeling en 2 maanden gratis is natuurlijk voor iedereen een must om het te nemen, zeg je het gewoon desnoods na 1 maand weer op en heb je het 2 maanden voor niks.
Is het geen jaar-abo waar je dan niet meer onderuit kunt? Altijd goed opletten. :>

[ Voor 38% gewijzigd door LuPo op 17-01-2012 12:42 ]

Verwijderd

LuPo schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:35:
Is het geen jaar-abo waar je dan niet meer onderuit kunt? Altijd goed opletten. :>
In de voorwaarden staat dat je het in de proefperiode of daarna per maand kan opzeggen, wel handig inderdaad om die door te nemen. Maar 2 maanden gratis is altijd mooi, dat zou ik echt iedereen aanraden.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
En wat nu als ik die Ubee router helemaal niet wil? Zoals het nu zit werkt het voor mij prima.

Afijn, die Ubee in bridge laten zetten door Ziggo zou dus gewoon goed moeten werken? Ik zou het veel te zonde vinden om mijn eigen router te moeten missen. Maar goed, dan zie ik de toegevoegde waarde van de Ubee niet echt. De modem die ik nu heb kan mijn maximale snelheid ook wel aan.

Ik snap nog steeds niet dat Ziggo niet van het begin af aan al een fatsoenlijke router aan biedt. Bij mijn ouders (op véél kilometers van de centrale) kregen ze een jaar of 7 geleden al een fatsoenlijke Zyxell van de enige ADSL aanbieder die het aandurfde.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat veel mensen hier vergeten is dat die Ubee (of Cisco) router prima voldoet voor Jan met de pet. Wij veeleisende tweakers met een eigen willetje vinden het een kreng, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat vindt. En denk je nou echt dat een Speedtouch (KPN), Fritz!Box (XS4ALL) of een Davolink (Tele2) zoveel beter is? Vergeet het maar!

• Piet91
  • Niet online
Bij die proefabonnementen is het 2 maand gratis, maar op welk moment moet je dan afzeggen. Na die 2 maanden (dus zeg maar na 60 dagen) of na 1 maand (na 30 dagen)?
Na 1 maand toch?

• Hmmbob
Piet91 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:06:
Bij die proefabonnementen is het 2 maand gratis, maar op welk moment moet je dan afzeggen. Na die 2 maanden (dus zeg maar na 60 dagen) of na 1 maand (na 30 dagen)?
Na 1 maand toch?
Je opzegtermijn is 1 maand --> contract loopt dus nog 1 maand door na opzegging --> als je alleen de twee gratis maanden wil hebben moet je na 1 maand opzeggen

Overigens loopt er op het moment een soortgelijke actie voor TV Extra.

[ Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 17-01-2012 14:08 ]

• Piet91
  • Niet online
Groentenboer schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:07:
[...]

Je opzegtermijn is 1 maand --> contract loopt dus nog 1 maand door na opzegging --> als je alleen de twee gratis maanden wil hebben moet je na 1 maand opzeggen

Overigens loopt er op het moment een soortgelijke actie voor TV Extra.
Ah thanks. Leek me al logisch.

En inderdaad, ik heb nu die TV Extra actie namelijk. ;)

• LuPo
Die TV Extra actie werd mij ook verteld door de Ziggo medewerkster. Ze raadde me het zelfs aan om te nemen en dan na een maand op te zeggen zodat je 2 maanden gratis TV Extra hebt. Ze wilde vast iets 'goed maken' omdat ze niet wist dat de Humax iRHD-5100c ook interactief kan én kan opnemen op aparte externe HDD. :+

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Timmert schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:15:
Wat veel mensen hier vergeten is dat die Ubee (of Cisco) router prima voldoet voor Jan met de pet. Wij veeleisende tweakers met een eigen willetje vinden het een kreng, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat vindt. En denk je nou echt dat een Speedtouch (KPN), Fritz!Box (XS4ALL) of een Davolink (Tele2) zoveel beter is? Vergeet het maar!
Ik heb tot vorig jaar 5 jaar een Davolink 201AMR gehad van Tele2 en draaide behoorlijk stabiel (resets deed ik vaker alleen preventief om nieuwe firmware updates binnen te halen). Wireless was prima stabiel. Eigenlijk niets te klagen.

Met de overstap naar Ziggo eerst een Ubee Wireless gehad, 4 maanden later die nieuwe Cisco (preventief vervangen vanwege storing die later toch in de centrale bleek te zitten) begon de instabiliteit van de wireless verbinding. Van zowel Ubee als Cisco is het wireless niet om over naar huis te schrijven; met name met VPN en/of SSH naar het werk klapt de verbinding er zeer regelmatig uit. Suggesties op internet gevolgd om mixed mode 802.11G/N naar G-only te zetten helpt ook niet. Overigens is het sterk afhankelijk van het apparaat, want sommige wireless devices lijken er geen last van te hebben. Dus misschien dat "Jan met de Pet" dan net het geluk heeft dat die een "compatible" device heeft.

Opvallend is dat op de verbinding met ons 2de accesspoint (een Linksys WRT54G2 in accesspoint-mode op een niet overlappend kanaal) er dezelfde problemen optreden, wat voor Ziggo ook niet het geval was. Het lijkt dus in de router te zitten.

Overigens is zijn de Ubee en de Cisco wel vrij uitgebreid in te stellen, waar Tele2 heel veel had dichtgetimmerd op hun modem.

[ Voor 3% gewijzigd door Maranello op 17-01-2012 14:52 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
En dus laat ik hem bridgen, hopelijk heb ik dan geen problemen.

• LuPo
Ik ga het WiFi-modem eerst wel gewoon testen. Bij m'n ouders werkt de SpeedTouch ook al jaren naar tevredenheid (ze zijn dan ook niet echt veeleisend te noemen). Maar ik ben zelf ook niet veeleisend. Als het bereik maar goed is en de snelheid goed is. :)

Wel moet 'ie, naast vier laptops via WiFi, een PS3 en Squeezebox Touch bedraad kunnen handelen. Lijkt me wel te doen toch? :)

[ Voor 20% gewijzigd door LuPo op 17-01-2012 15:15 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

Ik zou het er niet op gokken. Mijn Cisco (met wifi dus) had het al moeilijk met 2 N97 mini's, 2 laptops en 1 desktop (via draad). Daarom heb ik er ook de DIR-655 achter gehangen die alle routerwerk doet en sindsdien heb ik geen enkel probleem meer :)

Nee, merp!

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
y_boonstra schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:14:
[...]

Je kan de versterker prima op die witte kabel aansluiten. Ik zou het wel in de meterkast doen als je daar een wcd hebt.
Andres aan het einde van de witte kabel die paar meter verder geeft echt geen significante demping op je signaal.
alles inmiddels werkend, wel de versterker aan het uiteinde van de witte kabel gehangen (~2 meter), signaal is verder OK, netjes 40/4

helaas is er tijdens een verbouwing een stuk PVC doorgezaagd, en was de COAX in het beton gegoten 8)7 , alle apparatuur in de meterkast ging dus niet lukken zonder boren o.i.d.

nog met ziggo gebeld, en voor het herstel van de hoofdaansluiting kan in principe nog kosteloos een monteur voor aangestuurd worden, betreft echter alleen plaatsen wandcontact/AOP, alles na het AOP is uiteraard voor eigen verantwoording.

nu nog even geduld m.b.t. de voiceportering

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 30-10 21:32
Interactieve HD recorder is weer beschikbaar.
https://www.ziggo.nl/#producten/landing/actie-itv

Ik was benieuwd hoe de ervaringen van de mensen zijn die het al hadden?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
jdiezrequejo schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:34:

nog iets te kort voor een definitieve conclusie/beoordeling, maar ik heb in elk geval in de korte periode van 4 dagen dat ik de cisco thuis heb staan al meerdere malen problemen gehad met de HDMi die geen beeld (meer) geeft nadat het app. in standby heeft gestaan. aan de kabel ligt het niet. PlayOnHD op de zelfde HDMi poort van de TV werkt al jaren probleemloos.

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 29-10 15:43
Zephyr schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:55:
[...]

nog iets te kort voor een definitieve conclusie/beoordeling, maar ik heb in elk geval in de korte periode van 4 dagen dat ik de cisco thuis heb staan al meerdere malen problemen gehad met de HDMi die geen beeld (meer) geeft nadat het app. in standby heeft gestaan. aan de kabel ligt het niet. PlayOnHD op de zelfde HDMi poort van de TV werkt al jaren probleemloos.
Dat is vermoedelijk zo'n HDMI handshake probleem tussen de TV en de decoder. Ik raad iedereen die een wat oudere Loewe TV (type Xelos) heeft in elk geval alvast af om die harddisk decoder te nemen. Zoiets is overigens soms op te lossen door een firmware update bij of de TV of de decoder.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Piet91 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:11:
Ah thanks. Leek me al logisch.

En inderdaad, ik heb nu die TV Extra actie namelijk. ;)
Die tv extra voor ik meen 10 euro is wel een aanrader om te houden. Hier bevalt het echt heel goed, de kids kijken al die tekenfilms, mijn vrouw kijkt al die moordzaken / crime dingen en ik kijk alle discovery achtige mannen zenders en wat sportdingen uit Amerika (espn ofzo meen ik).

Nou, hbo gaat er komen, nog 13 dagen wachten voordat ik pre order en dan beslis ik na een week of 3 wel of ik het blijf behouden of niet, ik kan het namelijk ook wel downloaden (die series), maar dat kost ook wat tijd en als hier nu een goed online gedeelte achterzit waarmee ik met de laptop op een later tijdstip iets kan terugzien, dan weet ik het wel.

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:02:
[...]

Die tv extra voor ik meen 10 euro is wel een aanrader om te houden. Hier bevalt het echt heel goed, de kids kijken al die tekenfilms, mijn vrouw kijkt al die moordzaken / crime dingen en ik kijk alle discovery achtige mannen zenders en wat sportdingen uit Amerika (espn ofzo meen ik).

Nou, hbo gaat er komen, nog 13 dagen wachten voordat ik pre order en dan beslis ik na een week of 3 wel of ik het blijf behouden of niet, ik kan het namelijk ook wel downloaden (die series), maar dat kost ook wat tijd en als hier nu een goed online gedeelte achterzit waarmee ik met de laptop op een later tijdstip iets kan terugzien, dan weet ik het wel.
Ik ben bezig met voorbereiding van overstappen naar Alles-in-1. We betalen nu zo'n €80 p/maand (10Mbit internet) dus we moeten dan maar 'ns keuzes maken over internetsnelheid / aantal tv-zenders / lagere maandkosten.

EDIT: ik zie net dat als wij overstappen naar Alles-in-1 dus zo'n interactieve decoder kunnen kopen voor €99. Dat is dus alleen de Cisco? Want ergens lijkt het me wel geinig, opnemen van tv, interactief gebeuren e.d.
Aanrader?

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 17-01-2012 23:04 ]

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-10 15:24

Pfff... nog €200,-
Ik blijf nog wel even bij mijn Samsung DCB-B270R

• LuPo
Zephyr schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:55:
[...]

En mensen met een 5100c/5200c die 'em interactief hebben gemaakt? Bevalt dat goed? Benieuwd of de ervaringen beter zijn dan alle problemen die ik van de Cisco lees. Juist daarom heb ik namelijk geen Cisco besteld.

• UltraSub
  • Laatst online: 30-10 19:33
Nope ;)
Voor ik ga bellen ga ik eerst even wat evidence verzamelen. Ieder uur in cron een wget van de 1000mb.bin van bbned. Datum/tijd/snelheid loggen. Oplossing zal waarschijnlijk wel weer zijn om een nieuw IP te regelen, maar dat moet toch ook anders kunnen.

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024

Gister toevallig bij een vriend die zo'n cisqo heeft.

Eerste indruk was:

- Opnemen werkt snel, direct vanuit EPG
- Mooie afstandbediening.
- Zapsnelheid was redelijk.

Daarna hield het wel een beetje op:

- Opstarten duurt echt lang.
- Het epg menu is redelijk, als je het tv-gemist menu ingaat wordt het echt drama qua snelheid. Dus een beetje bladeren door tv gemist vond ik niet gebruiksvriendelijk. Daarnaast kosten veel programma's van de commerciële zenders toch een eurotje om terug te kijken.

Ben ook wel benieuwd naar ervaringen Humax 5100

• joep doei
  • Laatst online: 30-10 16:36
Ik heb dit draadje toch redelijk goed doorgenomen (dacht ik) en ook op de site van Ziggo rondgeneusd, maar er is een ding wat ik nog niet helder heb:
Zijn er mogelijkheden om van Ziggo voordelig een Humax te krijgen bij een abbonement of krijg je altijd zo'n Cisco?

http://serve.infoteur.nl

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

joep doei schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:29:
Zijn er mogelijkheden om van Ziggo voordelig een Humax te krijgen bij een abbonement of krijg je altijd zo'n Cisco?
Goede vraag, dit zou ik ook wel willen weten voor mijn ouders.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Piet91 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:58:
EDIT: ik zie net dat als wij overstappen naar Alles-in-1 dus zo'n interactieve decoder kunnen kopen voor €99. Dat is dus alleen de Cisco? Want ergens lijkt het me wel geinig, opnemen van tv, interactief gebeuren e.d.
Aanrader?
Voor 100 euro zeker een aanrader, anders neem ik hem wel voor 100 euro van jou over :P
Voor 200 euro vind ik het wat veel geld, opnemen vind ik dan ook niet zo heel belangrijk.

Je kan als je wilt opnemen ook voor ongeveer 50 a 75 euro een goede 2e hands hdd recorder op marktplaats halen, maar dat werkt minder fijn omdat je dan niet tegelijk tv kan kijken via de decoder. Met een hdd recorder kan je in iedergeval film1 enzo opnemen, dat werkt bij mij allemaal. Geen idee of dat met die interactieve decoder ook kan.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 10:43 ]

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-10 12:42
Wellicht een somme vraag, maar kon het 1-2-3 niet vinden.

Ik heb AIE plus. Van Ziggo heb ik een Ubee modem, zonder wifi of wat dan ook. De modem doet het perfect, dus ik hoef niet perse een nieuwe modem.

Een kennis kreeg bericht, en inmiddels is zijn oude modem vervangen door een neiuwe met wifi, Krijg ik ook automatisch bericht? Of is dat enkel als je een nieuwe modem nodig hebt. (ik heb niet perse interesse, want de huidige setup werkt goed)
Pagina: 1 ... 164 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!