Daar zit geen versterker in, die krijg je alleen bij een interactief pakket.ma9ma schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:58:
Als ik een alles-in-1 pakket bestel zonder decoder (heb ik al, en een interactieve koop ik waarschijnlijk wel een keer los) en geef aan dat ik deze zelf installeer, zit er in het pakket dan standaard een breedbandversterker? Deze heb ik namelijk wel nodig. Volgens de ziggo website hoort dit inderdaad in het pakket te zitten, maar of dat conform de werkelijkheid is weet ik niet.
Verwijderd
mooi zo.Gloria schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:58:
[...]
Vanochtend bij de Ziggo klantenbalie langsgeweest met de modem. Hij was idd defect. Ik kreeg gelukkig direct een nieuwe mee
Internet doet gelukkig weer. Bedankt voor de tip
Voor mijzelf is het helaas niet opgelost. Vannacht om 1u knalde mijn Internet weer eruit. Modem en router weer paar keren van stroom afgehaald om het weer werkend te krijgen. Pfff....
Je zit toevallig niet in de regio 54xx? Er is afgelopen nacht namelijk onderhoud geweest en rond dat tijdstip viel bij ons ook de verbinding weg. Ik heb vooraf wel en mail gekregen van Ziggo betreffende het onderhoud.Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:48:
[...]
mooi zo.![]()
Voor mijzelf is het helaas niet opgelost. Vannacht om 1u knalde mijn Internet weer eruit. Modem en router weer paar keren van stroom afgehaald om het weer werkend te krijgen. Pfff....
Testing, one, two ...
Is er iets waar van de geruchten dat Ziggo in de (nabije) toekomst de usb/ethernetpoorten op de Cisco 8485 gaat re-activeren?
Verwijderd
Nee, 22xx. Dit probleem heb ik al sinds de dag voor kerst. Heb er al wat vaker over geschreven hier. Dacht dat door de nieuwe modem die ik gisteren kreeg alles nu opgelost zou zijn.hardware-lover schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:06:
[...]
Je zit toevallig niet in de regio 54xx? Er is afgelopen nacht namelijk onderhoud geweest en rond dat tijdstip viel bij ons ook de verbinding weg. Ik heb vooraf wel en mail gekregen van Ziggo betreffende het onderhoud.
Ik lees trouwens hier dat mensen bij Cisco zweren. Is dit de modem die we na Ubee zouden moeten krijgen of is Ubee de model van NU? Het kan niet dat ze om en om geplaatst worden, ofwel moeten ze van de voorraad Ubees ofwel Ciscos af. Welke is dus de oude modem en welke de nieuwe?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 13:34 ]
Is het mogelijk om het ip-adres van het Cisco modem te wijzigen.
Onlangs ben ik op mezelf gaan wonen en heb mijn server mee verhuisd, maar in mijn ouderlijke woning werkte ik in een 192.168.1.x range.
Helaas heeft de Cisco (standaard) een 192.168.178.x adres.
Onder het kopje lan settings staan wel de invoervelden om het één en ander te wijzigen, maar die zijn locked. Hier kan ik dus niets aanpassen.
Heeft iemand een tip, of is een router aansluiten de enige optie?
Onlangs ben ik op mezelf gaan wonen en heb mijn server mee verhuisd, maar in mijn ouderlijke woning werkte ik in een 192.168.1.x range.
Onder het kopje lan settings staan wel de invoervelden om het één en ander te wijzigen, maar die zijn locked. Hier kan ik dus niets aanpassen.
Welke geruchten? Dit gaat nooit gebeuren (rechten etc.). Ziggo heeft al moeite met standaard releases uit te brengen waarin de basis functionaliteit blijft werken (ik heb bijv. liever 2 opnames tegelijkertijd).Deadbeef_ahc schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:27:
Is er iets waar van de geruchten dat Ziggo in de (nabije) toekomst de usb/ethernetpoorten op de Cisco 8485 gaat re-activeren?
Bij de meeste tv's waarmee je op een externe HDD kunt opnemen kun je ook niets met die HDD als je die aan je pc hangt.
Als je met iets als Firebug 'disabled' van de velden af haalt werkt het volgens mij gewoon: Kun je de waarden wijzigen en opslaan.rfolkers schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:39:
Is het mogelijk om het ip-adres van het Cisco modem te wijzigen.
Over 2 dagen gaat de startdatum in van Alles-in-1. Nu begin ik me toch wat zorgen te maken aangezien ik nog geen installatiepakket heb ontvangen. Ik heb het 27 december aangevraagd. Is dit normaal dat het er twee dagen van tevoren nog niet is of zal ik toch even bellen?
Misschien dat iemand het weet. Bedankt alvast
Naar mijn idee begint je abo pas te lopen zodra je de boel activeert (via internet).objectief2 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:30:
Over 2 dagen gaat de startdatum in van Alles-in-1. Nu begin ik me toch wat zorgen te maken aangezien ik nog geen installatiepakket heb ontvangen. Ik heb het 27 december aangevraagd. Is dit normaal dat het er twee dagen van tevoren nog niet is of zal ik toch even bellen?
Zolang jij geen installatiepakket hebt, kan je nog niet activeren
Nee, het klopt dat ik niet kan activeren zonder modem. In de aanmeldingsbrief staat echter een startdatum van 12 januari. Het is geen probleem als er later wordt geactiveerd. Ik vind het wachten ook geen probleem alleen voel ik aan mijn water dat ik het modem al had moeten ontvangen. Misschien klopt het niet, maar daarom zou ik ook graag willen weten hoe het verzenden bij jullie ging
Verwijderd
Het is welliswaar geen HDD alleen maar de humax 5050 en 5200 kunnen wel worden uitgelezen via de netwerk en zelfs opgenomen bestanden kunnen naar de PC worden gehaald met FTP.jongetje schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:10:
[...]
Welke geruchten? Dit gaat nooit gebeuren (rechten etc.). Ziggo heeft al moeite met standaard releases uit te brengen waarin de basis functionaliteit blijft werken (ik heb bijv. liever 2 opnames tegelijkertijd).
Bij de meeste tv's waarmee je op een externe HDD kunt opnemen kun je ook niets met die HDD als je die aan je pc hangt.
Verwijderd
Kan iemand zo vriendelijk zijn hier antwoord op te geven?Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:31:
[...]
Ik lees trouwens hier dat mensen bij Cisco zweren. Is dit de modem die we na Ubee zouden moeten krijgen of is Ubee de model van NU? Het kan niet dat ze om en om geplaatst worden, ofwel moeten ze van de voorraad Ubees ofwel Ciscos af. Welke is dus de oude modem en welke de nieuwe?
Bij mijn laatste installatie ervaring kreeg ik op de startdatum zelf het installatiepakket geleverd. (was december 2011).objectief2 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:30:
Hartelijk dank voor het antwoord. Dan wacht ik het gerust af
Ik kreeg vanochtend het Ubee modem (omgeruild tegen defecte Arris) bij de balie.Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:31:
[...]
Er zijn twee nieuwe modems.Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:50:
[...]
Kan iemand zo vriendelijk zijn hier antwoord op te geven?
Een ubee en een cisco, beiden zijn modems met ingebouwde router en wifi.
Ze worden beiden uitgeleverd.
De oude modems, zijn de modellen zonder router functie: ubee, motorola, scientific atlanta
[ Voor 16% gewijzigd door job op 10-01-2012 18:20 ]
Ik heb nu al internet Z2 van Ziggo met een Ubee-modem zonder wifi (wel 2 voip-aansluitingen) en stap over naar Alles in 1 Basis. Hou ik dan mn huidige modem, of krijg ik ook een nieuwe met wifi?
Verwijderd
Raar dat dat toch om en om gebeurd. Ik dacht dat ze nog eerst van de voorraadje Ubees (of Ciscos) af moesten. Ik ken scientific atlanta niet. Ben van COM21 naar motorola 5100 gegaan en dat was in 2001 en nu heb ik de Ubee 3200 sinds 1 dag.job schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:02:
[...]
Er zijn twee nieuwe modems.
Een ubee en een cisco, beiden zijn modems met ingebouwde router en wifi.
Ze worden beiden uitgeleverd.
De oude modems, zijn de modellen zonder router functie: ubee, motorola, scientific atlanta
@anderen: Stel dat ik naar Ziggo balie terugga om te klagen over de problemen die zijn gebleven na de modemomwisseling, wat is de verwachting dat er gaat gebeuren? Er wordt een monteur ingepland die bij mij thuis komt kijken of kijken ze of ze van een afstand kunnen oplossen?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 19:34 ]
Ik was nieuwsgierig en dacht ik kijk even in dit topic, ben namelijk al dik een jaar weg bij Ziggo.
Maar wat ik hier allemaal lees.....
Nog steeds dezelfde ellende daar dus, brakke modems, nog steeds snelheidsproblemen, modem resetten want hij doet ut weer eens niet, 1200 maar weer bellen, administratie daar nog steeds een ramp etc etc.
Ik kan nog wel even door gaan, maar dat hoeft niet, ben blij dat ik er weg ben.
Kortom er is daar nog helemaal niets verandert.
Nog steeds dezelfde ellende daar dus, brakke modems, nog steeds snelheidsproblemen, modem resetten want hij doet ut weer eens niet, 1200 maar weer bellen, administratie daar nog steeds een ramp etc etc.
To do or not to do...
Je beseft blijkbaar niet dat klanten die geen problemen hebben dat hier bijna nooit posten ? Want die googelen namelijk niet op internet naar de problemen die ze niet hebben, en komen dan hier niet langs.iew schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 02:55:
Ik was nieuwsgierig en dacht ik kijk even in dit topic, ben namelijk al dik een jaar weg bij Ziggo.
Ik ben bijna al 2 jaar weer klant en heel tevreden, verbinding is strak 40/4, en zelden een probleem gehad. Vervangen van de voeding van het modem (al die tijd een ubee 3200, niet wireless) als gevolg van een blikseminslag in de buurt, binnen 2 dagen. (voor die duur wel even een andere voeding gebruikt)
Verwijderd
Idem hierzo, steeds 40/4-verbinding, prima TV-signaal, en niks te klagen over de telefoon. Laatst een keer gehad dat de verbinding (inet/telefoon) twee keer per week een paar minuten er uit lag, maar dat bleek aan onderhoud te liggen. Waar de helpdesk overigens zoals gebruikelijk niks vanaf wist, maar de monteur die ik toevallig in onze straat zag staan wél van bevestigde dat dat al een paar weken speelde, en bijna voltooid was. Maar dat de helpdesk niet weet waar en wanneer er onderhoud is, dat is altijd al zo geweest
Ik ben ook erg tevreden met mijn 10/1 Mbit van alles-in-1 basis. Ik heb dan wel nog mijn 5 jaar oude Motorola modem in gebruik en dat ding doet wat het moet doen.
Precies wat W1ck1e zegt, mensen die geen issues hebben meldden het vaak niet.W1ck1e schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 06:42:
[...]
Je beseft blijkbaar niet dat klanten die geen problemen hebben dat hier bijna nooit posten ? Want die googelen namelijk niet op internet naar de problemen die ze niet hebben, en komen dan hier niet langs.
Ik ben bijna al 2 jaar weer klant en heel tevreden, verbinding is strak 40/4, en zelden een probleem gehad. Vervangen van de voeding van het modem (al die tijd een ubee 3200, niet wireless) als gevolg van een blikseminslag in de buurt, binnen 2 dagen. (voor die duur wel even een andere voeding gebruikt)
Ik heb weinig tot geen issues met Ziggo.
Ik heb nog wel de Arris modem..
Verwijderd
Voor mensen in oud Multikabel gebied die geen internet hebben en/of een activeringspagina te zien krijgen, dit kan kloppen, storing betreffende dit gehele gebied.
Verwijderd
Tot de kerst had ik ook geen issues met mijn antieke modem uit 2001 tot nu toe. Maar vannacht om half 2 lag mijn hele netwerk alweer eruit. Het begint op te vallen dat het altijd rond 1 uur snachts is de laatste tijd dan he. Zo te zien heeft het zichzelf opgelost toen ik wakker werd.
Rond de kerst was het 9 a 10 u savonds.
Worden er rond 1u snachts werkzaamheden gedaan door Ziggo?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 09:23 ]
Bij telefonie van Ziggo, kun je een analoge telefoon dan gewoon in de VOIP-aansluiting van het ubee-modem pluggen? Of komt daar nog een converter-kastje oid achter?
Wilde gisteren nl. alvast een analoge telefoon kopen (siemens gigaset), maar vroeg me af of dat wel zomaar werkt.
(ik heb overigens nog geen telefonie, alles in 1 basis is wel aangevraagd en heb al een ubee-modem van mn huidige ziggo z2).
Wilde gisteren nl. alvast een analoge telefoon kopen (siemens gigaset), maar vroeg me af of dat wel zomaar werkt.
(ik heb overigens nog geen telefonie, alles in 1 basis is wel aangevraagd en heb al een ubee-modem van mn huidige ziggo z2).
[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 11-01-2012 09:40 ]
Ja, Plug and play door het rj11 stekkertje erin te steken.Palomar schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:39:
Bij telefonie van Ziggo, kun je een analoge telefoon dan gewoon in de VOIP-aansluiting van het ubee-modem pluggen? Of komt daar nog een converter-kastje oid achter?
In deze handleiding (pdf) kan je het nakijken.
[ Voor 18% gewijzigd door Wolly op 11-01-2012 09:48 ]
Verwijderd
Normaal gesproken alleen op kantoor-uren.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:22:
Tot de kerst had ik ook geen issues met mijn antieke modem uit 2001 tot nu toe. Maar vannacht om half 2 lag mijn hele netwerk alweer eruit. Het begint op te vallen dat het altijd rond 1 uur snachts is de laatste tijd dan he. Zo te zien heeft het zichzelf opgelost toen ik wakker werd.
Ze werken meestal tot 6, met soms een uitschieter tot max 21:30
Ik zit nu al 13 jaar bij Castel@Home/Essent@Home/@Home/Ziggo en als ik alle offline tijd bij elkaar optel dan kom ik niet verder dan 6 volledige dagen en een deel daarvan is toe te schrijven aan 2 verhuizingen die in die periode plaats gevonden hebben. Alle keren dat ik de maximale snelheid niet kon halen bleek dit te komen doordat mijn eigen hardware niet toereikend was (op een gegeven moment is een P1 of P2 niet meer voldoende als routeriew schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 02:55:
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ja het is verschrikkelijk, iedereen heeft problemen! En er verandert helemaal niks!iew schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 02:55:
Verwijderd
Ziggo is echt top, het is heel wat anders dan 10 jaar geleden. Ik ben niet snel tevreden, maar heb nu een hogere pet op van Ziggo dan van Xs4all (van pakweg een paar jaar geleden, de huidige Xs4all is ook niks meer).iew schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 02:55:
Als ik een probleem had was het heel snel geholpen, werd ik zelfs teruggebeld op mijn mobiel om mij op de hoogte te houden en verder haal ik altijd mijn snelheid en de adminstratie is top, alles kan je online regelen, het is heel goedkoop etc.
Gisteren deed de TV stream op de iPad app het neit bij ons. Meer mensen daar last van gehad?
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Zelf kan ik al een maand niet meer de streams ontvangen.
Ook op de site zelf van ziggo zijn ze weg.
Ben er zelf nog niet achteraan gegaan waarom ze weg zijn of waarom ze niet meer te openen zijn.
Ook op de site zelf van ziggo zijn ze weg.
Ben er zelf nog niet achteraan gegaan waarom ze weg zijn of waarom ze niet meer te openen zijn.
nieuws: Rechter: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren
Blij dat ik daar al weg ben
, maar ik denk dat je sites als hidemyass (of vergelijkbare alternatieven) nog wel kan gebruiken zodat je bepaalde sites via een server in een ander land kan openen, al weet ik niet hoe het dan met de tracker gaat.
Blij dat ik daar al weg ben
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 11-01-2012 11:35 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Als twee van de grootste providers dit moeten gaan doen lijkt het me nogal logisch dat de overige providers ook snel zullen volgen. Ik snap die "ben blij dat ik geen Ziggo/XS4ALL heb" reacties dan ook totaal niet. Dit is een zwarte dag voor het gehele Nederlandse internet, dit heeft niets met providers te maken.
OpenDNS is misschien wel genoeg...Raven schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:33:
nieuws: Rechter: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay blokkeren
Blij dat ik daar al weg ben, maar ik denk dat je sites als hidemyass (of vergelijkbare alternatieven) nog wel kan gebruiken zodat je bepaalde sites via een server in een ander land kan openen, al weet ik niet hoe het dan met de tracker gaat.
Toch vind ik dit jammer voor Nederland
Denk het niet. Want de IP adresssen zijn ook geblokt.Pistolebob schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:28:
[...]
OpenDNS is misschien wel genoeg...
Toch vind ik dit jammer voor Nederland
Dan ben ik benieuwd hoe het geblokkeerd gaat worden, als het mbv de DNS-servers wordt geblocked, dan is het gewoon een andere DNS-server instellen en je kan er weer bij.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
private site's zijn toch 30x beter dan een "normale torrent site"
Dat zeker
, maar daar komt lang niet alles voorbij.
[ Voor 63% gewijzigd door Raven op 11-01-2012 13:55 ]
Oscar Wilde
Ja en nee voor mijn Serie's als het afgelopen is in de US staat het de dag erna erop zit meestal een uurtje of 7 tussen.Raven schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:55:
Dat zeker, maar daar komt lang niet alles voorbij.
Dus dat is redelijk rap.
Kwa films is het altijd afwachten, maar series etc is altijd de dag na de release.
Die zie ik meestal wel snel verschijnen ja, Mythbusters 720p dan niet meegeteld (die komt meestal later dan de rest). Maar bepaalde software (de niet gestripte versie van Hiren's, VMWare Workstation om maar een paar voorbeelden te noemen) en de meest recente Power Rangers bijv. verschijnen daar waar ik kijk helemaal niet. Dan kom ik toch weer bij de piraatjes baai uit.
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 11-01-2012 16:15 ]
Oscar Wilde
ik heb sinds ongeveer een week een krakende lijn op mijn vaste telefoon en mijn internet is ook langzamer dan normaal, heb ze gemaild omdat ik telefonisch niet kan bellen om een monteur.
Modem reset ik trouwens dagelijks.
Modem reset ik trouwens dagelijks.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Neem je toch een abbo op blackvpn (NL) voor dacht 5 euro per maand.Raven schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:15:
Die zie ik meestal wel snel verschijnen ja, Mythbusters 720p dan niet meegeteld (die komt meestal later dan de rest). Maar bepaalde software (de niet gestripte versie van Hiren's, VMWare Workstation om maar een paar voorbeelden te noemen) en de meest recente Power Rangers bijv. verschijnen daar waar ik kijk helemaal niet. Dan kom ik toch weer bij de piraatjes baai uit.
Alle ISP's in NL gaan hiermee te maken krijgen, sterker nog, denk dat er geen enkele dwars gaat liggen met deze uitspraak.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Besef goed dat de meeste problemen met internet in het algemeen door incompetentie van de gebruiker komt. Ik heb tijdens m'n studie callcenter werk gedaan, als je dan ziet waarvoor klanten bellen...
Enkele dagen geleden vroeg ik mogelijke oplossingen voor het traag worden van de verbinding dankzij het nieuwe modem.
Als reactie kwam het uitschakelen van de wifi firewall. Helaas mag dit niks baten en wordt met grote regelmaat de verbinding traag als dikke ontlasting. En dan bedoel ik echt traag, onder de 30kb/s waar het normaal rond/boven de 3000kb/s moet zijn.
Het traag worden van de verbinding geldt voor draadloos en verbinding met draad! Dus een extra wifi router eraan hangen zoals ook is voorgesteld zal niet werken gezien de PC met internetkabel ook traag wordt.
Het betreft nog steeds de UBEE EVW3200 wifi router.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik het best acteren? Ziggo bellen en router laten omruilen of dat ziggo zijn instellingen moet aanpassen? Oude router heractiveren (als dat überhaupt mogelijk is)? Router updaten als dat mogelijk is?
Alvast bedankt.
Als reactie kwam het uitschakelen van de wifi firewall. Helaas mag dit niks baten en wordt met grote regelmaat de verbinding traag als dikke ontlasting. En dan bedoel ik echt traag, onder de 30kb/s waar het normaal rond/boven de 3000kb/s moet zijn.
Het traag worden van de verbinding geldt voor draadloos en verbinding met draad! Dus een extra wifi router eraan hangen zoals ook is voorgesteld zal niet werken gezien de PC met internetkabel ook traag wordt.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik het best acteren? Ziggo bellen en router laten omruilen of dat ziggo zijn instellingen moet aanpassen? Oude router heractiveren (als dat überhaupt mogelijk is)? Router updaten als dat mogelijk is?
Alvast bedankt.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Vanmiddag kabel vervangen omdat ik een hele instabiele verbinding had en met een andere kabel het wel goed ging. Hele middag ging dit goed, maar nu opeens is mijn ping 190+ en downloadsnelheid niet/laag. Iemand enig idee waar dit plotseling aan kan liggen? Ik kan helaas niet in het modem (huisbaas).
Hij doet het opeens weer
Hij doet het opeens weer
[ Voor 6% gewijzigd door Snippertje op 11-01-2012 21:14 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Voor die paar dingen die ik ergens anders weg haal?MeNTaL_TO schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:03:
[...]
Neem je toch een abbo op blackvpn (NL) voor dacht 5 euro per maand.
Alle ISP's in NL gaan hiermee te maken krijgen, sterker nog, denk dat er geen enkele dwars gaat liggen met deze uitspraak.
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 11-01-2012 21:10 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
De routerfunctie van je ubee is dus uitgeschakeld? Lampje daarvan is dus uit?Dreanor schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:27:
Enkele dagen geleden vroeg ik mogelijke oplossingen voor het traag worden van de verbinding dankzij het nieuwe modem.
Alvast bedankt.
Nou, probeer dan je pc of laptop MET kabel rechtstreeks op de modem zelf zonder router ertussen en doe een speedtest. Nu zou je je max snelheid moeten halen. Zo nee, dan ligt het probleem aan Ziggo kant en moeten zij het oplossen. Twitter of baliebezoek zijn de 2 beste gratis opties, uiteindelijk blijft telefonisch support over.
De routerfunctie staat aan het het lampje staat dus aan op de Ubee. We hebben ook enkel de Ubee en verder geen andere router erachter.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:11:
[...]
De routerfunctie van je ubee is dus uitgeschakeld? Lampje daarvan is dus uit?
Mijn PC zit MET kabel rechtstreeks op het modem en heeft elke avond problemen met de verbinding die traag wordt (40kb/s of minder).Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:11:Nou, probeer dan je pc of laptop MET kabel rechtstreeks op de modem zelf zonder router ertussen en doe een speedtest. Nu zou je je max snelheid moeten halen. Zo nee, dan ligt het probleem aan Ziggo kant en moeten zij het oplossen. Twitter of baliebezoek zijn de 2 beste gratis opties, uiteindelijk blijft telefonisch support over.
Dus als ik het goed heb zou het dan bij Ziggo moeten liggen?
Verwijderd
Oh, ik begreep je eerdere post waarin leek alsof je een externe router gebruikt verkeerd.
Maar ja, inderdaad, als je rechtstreeks met kabel verbonden aan de modem ben zou je hoe dan ook je volle snelheid moeten halen op speedtest en anders is er iets mis dat Ziggo zou moeten oplossen.
Edit; Om Ziggo te overtuigen sleep je je laptop mee naar een goedbevriende buur of kennis en sluit je je laptop aan op de modem met kabel. Als je daar wel hard gaat ligt het dus niet aan je laptop. Case closed toch?
Maar ja, inderdaad, als je rechtstreeks met kabel verbonden aan de modem ben zou je hoe dan ook je volle snelheid moeten halen op speedtest en anders is er iets mis dat Ziggo zou moeten oplossen.
Wifi-firewall? Bedoel je de firewall van je UBEE of heb je het over de firewall van je laptop? Wat bedoel je eigenlijk?Als reactie kwam het uitschakelen van de wifi firewall.
Edit; Om Ziggo te overtuigen sleep je je laptop mee naar een goedbevriende buur of kennis en sluit je je laptop aan op de modem met kabel. Als je daar wel hard gaat ligt het dus niet aan je laptop. Case closed toch?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 22:30 ]
Volgens mij zijn mijn berichten niet duidelijk genoeg, mijn excuus.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:25:
Oh, ik begreep je eerdere post waarin leek alsof je een externe router gebruikt verkeerd.
[...]
Wifi-firewall? Bedoel je de firewall van je UBEE of heb je het over de firewall van je laptop? Wat bedoel je eigenlijk?
OUDE SITUATIE
Ziggo router (zonder wifi mogelijkheid, 1 aansluiting). Hierachter een linksys wifi router. Omdat ons draadloos internet niet stabiel was heeft mijn vader de Ubee wifi router besteld. De PC's met draad nooit geen problemen, 99.9% stabiel en up to speed.
NIEUWE SITUATIE
Enkel de Ubee router, wifi aan. Eerst leek alles helemaal goed, snelheid goed, draadloos signaal goed, geen vertraging.
Op deze Ubee zit alles aangesloten, 2 PC's met kabel, 2 draadloze laptops en een tablet/mobiel draadloos.
Sinds 2 à 3 weken, elke dag vertraging tot een dieptepunt van 20kb/s op alle apparaten.
Iemand stelde voor om de Ubee firewall uit te schakelen, maar dit mocht niet helpen. Ook Ubee reset (met het knopje achterop), stekker eruit voor 5 min en software reset terug naar fabrieksinstellingen hebben niet mogen helpen.
Als ik de Ubee reset, dan is er wel een kans dat het internet weer even snel wordt om diezelfde, of de volgende, dag weer traag als dikke ontlasting te worden.
Het kan niet zijn dat de bekabeling te "oud" is? Want hier las ik ook iets over dat deze Ubee's nieuwe kabels en een signaal versterker nodig hebben??? Wat mij erg vreemd lijkt gezien met de ouder Ziggo router dezelfde snelheden gehaald werden ...
Verwijderd
@Dreanor, nee hoor. Ligt aan mij, niet aan jou. Ben een beetje opgebrand/gaar vandaag.
Ik zou je nog meer vragen willen stellen zoals: heb je nog meer spullen dan de Ubeemodem gekregen en heb je ze ook gebruikt? Ik doel nu op de spullen om je hoofdaansluiting te vernieuwen (ook netjes en goed aangesloten?) en een nieuwe splitter voor de modem en tv/radio. Welke cat is je "oude" bekabeling? Ik geloof niet dat cat5 of 5e of 6 dit gekke effect heeft maar ik heb nul procent ervaring met cat 4 en lager dus ik sluit niks uit maar als ik moest gokken zou ik het ergens anders zoeken dan in de bekabeling.
Ik denk dat het een goed idee is om alvast een afspraak te maken om een monteur van Ziggo te laten langskomen want het duurt ff voor ze komen. Er is een wachttijd en mocht je toch nog het zelf op mirakeleuze wijze hebben opgelost, dan kan je de afspraak nog afzeggen.
Ik zou je nog meer vragen willen stellen zoals: heb je nog meer spullen dan de Ubeemodem gekregen en heb je ze ook gebruikt? Ik doel nu op de spullen om je hoofdaansluiting te vernieuwen (ook netjes en goed aangesloten?) en een nieuwe splitter voor de modem en tv/radio. Welke cat is je "oude" bekabeling? Ik geloof niet dat cat5 of 5e of 6 dit gekke effect heeft maar ik heb nul procent ervaring met cat 4 en lager dus ik sluit niks uit maar als ik moest gokken zou ik het ergens anders zoeken dan in de bekabeling.
Ik denk dat het een goed idee is om alvast een afspraak te maken om een monteur van Ziggo te laten langskomen want het duurt ff voor ze komen. Er is een wachttijd en mocht je toch nog het zelf op mirakeleuze wijze hebben opgelost, dan kan je de afspraak nog afzeggen.
Net ook maar even mezelf laten bellen door Ziggo en Alles-in-één Basis aangevraagd. Op dit moment heb ik Televisie Standaard en Internet Z1. Ik vind echter de verdubbeling van internetsnelheid (van 5mbit/s down en 0,5 mbit/s up naar 10mbit/s down en 1mbit/s up) én het gebruik kunnen maken van de interactieve elementen de meerprijs van €5 per maand wel waard.
De telefoniste wist niet dat de Humax 5100c interactief gemaakt kon worden. Ze wist alleen dat je er Video on Demand op kon kijken. Dus maar even uitgelegd dat je ook TV Gemist kunt gebruiken. Vervolgens ging ze dat navragen bij haar leidinggevende. Ze was verontwaardigd dat het niet bij haar training was verteld.
Ook vertelde ik haar dat ze een hardeschijf aan de Humax 5100c kan koppelen en zo
Maar ben ik nou gek of moet je voor VOD ook eerst de ontvanger interactief maken? Oftewel, had ze er gewoon weinig kaas van gegeten? Naja, in ieder geval is mij toegezegd dat ik een Humax 5100c krijg. Volgens haar werden er op dit moment alleen maar Humax'en uitgeleverd.
De telefoniste wist niet dat de Humax 5100c interactief gemaakt kon worden. Ze wist alleen dat je er Video on Demand op kon kijken. Dus maar even uitgelegd dat je ook TV Gemist kunt gebruiken. Vervolgens ging ze dat navragen bij haar leidinggevende. Ze was verontwaardigd dat het niet bij haar training was verteld.
Ook vertelde ik haar dat ze een hardeschijf aan de Humax 5100c kan koppelen en zo
Maar ben ik nou gek of moet je voor VOD ook eerst de ontvanger interactief maken? Oftewel, had ze er gewoon weinig kaas van gegeten? Naja, in ieder geval is mij toegezegd dat ik een Humax 5100c krijg. Volgens haar werden er op dit moment alleen maar Humax'en uitgeleverd.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Uitzending gemist kan ik hier niet krijgen op mijn Humax 5100c (wel on Demand, nu, 9292ov etc apps...)LuPo schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:46:
Net ook maar even mezelf laten bellen door Ziggo en Alles-in-één Basis aangevraagd. Op dit moment heb ik Televisie Standaard en Internet Z1. Ik vind echter de verdubbeling van internetsnelheid (van 5mbit/s down en 0,5 mbit/s up naar 10mbit/s down en 1mbit/s up) én het gebruik kunnen maken van de interactieve elementen de meerprijs van €5 per maand wel waard.
Of ik kan het iig niet vinden / heb het niet gevonden
Verwijderd
Die update waardoor interactief gedeelte werkt, hoe krijgen jullie die? Via de kabel en het gaat automatisch?
Theoritisch zou het met een 5050/5200 ook moeten kunnen...?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 19:39 ]
Dat is een betere deal dan, want ook de usb poorten heeft ziggo uitgezet bij de ciscoPositron schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:12:
[...]
Gold voor mij ook. Thuis laten bezorgen, geen monteur. Heb de 5100c nu een maand in bezit en ben zeer tevreden! Had eigenlijk een Samsung verwacht, maar deze heb ik echt liever.
Hij kwam als HD-decoder, maar er is pas een update uitgekomen waardoor 'ie interactief ook werkt. 50 euro voor moeten betalen. Je kunt er verder een USB-disk aan hangen, zodat je kunt opnemen of time-shiften. Ben er alleen nog niet achter waar de USB-drive aan moet voldoen. M'n 4GB-stick wilde 'ie niet, maar een 40GB disk wel. Mijn voorkeur gaat uit naar een stick, dat slurpt niet zoveel energie. M'n 8GB moet ik nog proberen, wellicht lust 'ie die wel.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Goedeavond,
Ik ben zojuist geactiveerd bij Ziggo en de eerste indrukken zijn prima.
Nu viel mij iets op, klopt het dat er bij Alles-in-1 Basis geen breedbandversterker zit? Hier had ik eigenlijk stiekem wel op gehoopt
Of krijg je deze pas bij Plus?
De tweede vraag is of ik het signaal via de radiouitgang op dat driewegkastje kan verlengen naar mijn andere tv's? Dat scheelt me namelijk weer een snoer en eigen signaalversterker, al is het ook geen probleem om deze alsnog te gebruiken want in signaalsterkte ben ik er zonder deze wel iets op achteruit gegaan.
Bedankt alvast als iemand het weet!
Ik ben zojuist geactiveerd bij Ziggo en de eerste indrukken zijn prima.
Nu viel mij iets op, klopt het dat er bij Alles-in-1 Basis geen breedbandversterker zit? Hier had ik eigenlijk stiekem wel op gehoopt
De tweede vraag is of ik het signaal via de radiouitgang op dat driewegkastje kan verlengen naar mijn andere tv's? Dat scheelt me namelijk weer een snoer en eigen signaalversterker, al is het ook geen probleem om deze alsnog te gebruiken want in signaalsterkte ben ik er zonder deze wel iets op achteruit gegaan.
Bedankt alvast als iemand het weet!
Verwijderd
Je kan op de aansluiting die is aangeduid als radio volgens mij geen tv aansluiten. Koop een 2-weg splitter en zet die direct op de tv aansluiting, daar kan je 2 tvs mee doen. Of hoeveel meer heb je nog nodig?
Om een andere vraag van je te beantwoorden:
Om een andere vraag van je te beantwoorden:
Frank-NL schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:06:
[...]
Daar zit geen versterker in, die krijg je alleen bij een interactief pakket.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 21:12 ]
Ik heb hem eigenlijk nodig voor 4 tv,s door het gehele huis. Het netwerk ligt er al, dwz retourgeschikte muurkastjes of hoe je het ook maar noemt en bijbehorende bekabeling. Er wordt oa. een Humax 5050 gebruikt en op aangesloten. Geen idee of dit een relatie heeft met Interactieve TV trouwens.
Een kennis van mij heeft afgelopen zomer een Cisco HD recorder icm Alles-in-1 Plus besteld en die kreeg wel een breedbandversterker meegeleverd. Zal daar wel mee te maken hebben denk ik. Ik zit intussen even te gamen en heb prima pings, nog nooit zo goed gehad. Het vergelijk met ADSL van Telfort is op dezelfde server boven de 100 tot tussen de 75 en 85 met Ziggo
Edit: onze posts hebben elkaar overlapt. Het is duidelijk. Ik heb geen interactief pakket besteld dus er ook geen recht op. Ik ga nu voor plan B met een losse versterker
Een kennis van mij heeft afgelopen zomer een Cisco HD recorder icm Alles-in-1 Plus besteld en die kreeg wel een breedbandversterker meegeleverd. Zal daar wel mee te maken hebben denk ik. Ik zit intussen even te gamen en heb prima pings, nog nooit zo goed gehad. Het vergelijk met ADSL van Telfort is op dezelfde server boven de 100 tot tussen de 75 en 85 met Ziggo
Edit: onze posts hebben elkaar overlapt. Het is duidelijk. Ik heb geen interactief pakket besteld dus er ook geen recht op. Ik ga nu voor plan B met een losse versterker
[ Voor 11% gewijzigd door objectief2 op 12-01-2012 21:29 ]
Verwijderd
IK zou zweren dat ik ergens een linkje zag naar de Ziggoshop voor een versterker met flink wat aansluitingen voor rond de 60? Ik kan de betreffende postje niet meer terugvinden...
Gevonden, het is een versterker voor 4 tvs. Precies wat jij zoekt dus...
MrGizMo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:27:
[...]
https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1104285
Heb die. (weet niet hoeveel aansluitingen je nodig hebt, maar deze is dus met 4) niet bij Ziggo gekocht. En Hirschmann zal ook wel werken, maar goed deze verkoopt Ziggo zelf, dus dan ga ik er wel vanuit dat het werkt. En dat doet het dus ook, scheelt meteen ook een hoop geld
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 21:52 ]
Verwijderd
Een versterker met 1 uitgang waarop je een splitter zet werkt ook goed (althans hier). Heb 3 decoders erop aangesloten en 40 meter kabel en geen kwaliteitsverlies en signaalsterkte is maar 2 punten minder boven op zolder dan beneden waar de kabel binnenkomt (2 op schaal van 100).Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:42:
IK zou zweren dat ik ergens een linkje zag naar de Ziggoshop voor een versterker met flink wat aansluitingen voor rond de 60? Ik kan de betreffende postje niet meer terugvinden...
Dus wellicht hoef je niet eens 60 uit te geven, maar kan je voor een goedkoper model gaan? Al ben ik wel kwijt hoeveel mijn versterker gekost heeft, ik meen 35 euro. Alleen is die niet retourgeschikt (maar dat heb je denk k ook niet nodig als je niet interactief gaat kijken).
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 21:48 ]
Hier lees ik dat het wel zou moeten werken. Klopt dat?Dreamwire schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:43:
[...]
Uitzending gemist kan ik hier niet krijgen op mijn Humax 5100c (wel on Demand, nu, 9292ov etc apps...)
Of ik kan het iig niet vinden / heb het niet gevonden
Wachten is niet nodig hoor. In het boekje van je Humax decoder kun je opzoeken (volgens mij staat het op pagina 54) hoe je je firmware upgrade. Moet hij natuurlijk wel op je netwerk aangesloten zitten.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:14:
Die update waardoor interactief gedeelte werkt, hoe krijgen jullie die? Via de kabel en het gaat automatisch?
Op deze website heb ik de handleiding gevonden. Hier kun je upgraden: MENU -> Instellingen -> Installatie -> IRDETO software-opwaardering
[ Voor 10% gewijzigd door LuPo op 12-01-2012 22:05 ]
Hartelijk dank voor de antwoorden over de versterker. Dat scheelt zelf weer zoekwerk en nu weet ik zeker dat de door jullie genoemde oplossingen goed werken tenminste
Zeker wel. Schakelaartje omzetten en je kan het als tv-uitgang gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:08:
Je kan op de aansluiting die is aangeduid als radio volgens mij geen tv aansluiten.
Verwijderd
Aha, weer wat geleerdjob schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:28:
[...]
Zeker wel. Schakelaartje omzetten en je kan het als tv-uitgang gebruiken.
Ik heb een 5050c. Zie geen updates, tenminste hij is bij mij grijs ipv zwart en dus niet selecteerbaar...LuPo schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:03:
[...]
Wachten is niet nodig hoor. In het boekje van je Humax decoder kun je opzoeken (volgens mij staat het op pagina 54) hoe je je firmware upgrade. Moet hij natuurlijk wel op je netwerk aangesloten zitten.
Op deze website heb ik de handleiding gevonden. Hier kun je upgraden: MENU -> Instellingen -> Installatie -> IRDETO software-opwaardering
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 00:38 ]
Alleen de 5100c en 5200c zijn interactief gemaakt middels de update, oudere Humax modellen (zoals de 5050c) worden niet interactief worden gemaakt.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:35:
[...]
Ik heb een 5050c. Zie geen updates, tenminste hij is bij mij grijs ipv zwart en dus niet selecteerbaar...
[ Voor 4% gewijzigd door KillerBee op 13-01-2012 07:06 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Zoals KillerBee al aangeeft staat op http://www.ziggo.nl/humax dat alleen de 5100c/5200c interactief zijn gemaakt. Oudere modellen niet...Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:35:
[...]
Aha, weer wat geleerd
[...]
Ik heb een 5050c. Zie geen updates, tenminste hij is bij mij grijs ipv zwart en dus niet selecteerbaar...
Ik heb nog een vraag voor jullie. Op dit moment heb ik een Motorola modem van Ziggo met een eigen Linksys WRT54. Nu krijg ik binnenkort bij het pakket ook het nieuwe WiFi modem. Is dat ding goed? Ik dacht te lezen dat er aardig wat problemen mee waren. Als alles goed werkt doe ik de Linksys weg..
Deze heb ik gratis gehad van ziggo. Kreeg de 1e dag netjes het modem en de tv decoder geleverd en de volgende dag lag er nog een klein pakketje met deze versterker op de mat.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:42:
[...]
Heb een Ubee modem een Cisco 8485 tv decoder.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik heb vanaf het aansluitpunt een splitblokje zitten, met één kabel naar de decoder in de huiskamer, en een langere kabel ( 5m) naar de slaapkamer, daar zit een 2e blokje met 3m & 5m kabel naar de decoder en zolder -> decoderVerwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:47:
[...]
Een versterker met 1 uitgang waarop je een splitter zet werkt ook goed (althans hier). Heb 3 decoders erop aangesloten en 40 meter kabel en geen kwaliteitsverlies en signaalsterkte is maar 2 punten minder boven op zolder dan beneden waar de kabel binnenkomt (2 op schaal van 100).
Dus wellicht hoef je niet eens 60 uit te geven, maar kan je voor een goedkoper model gaan? Al ben ik wel kwijt hoeveel mijn versterker gekost heeft, ik meen 35 euro. Alleen is die niet retourgeschikt (maar dat heb je denk k ook niet nodig als je niet interactief gaat kijken).
Overal goed beeld, signaalkwaliteit van 80% of meer.
Misschien verstandig om de huidige thuisinstallatie zo te laten, en niet teveel ineens uit te geven.
Zeker zonder interactieve tv zal het wel lukken
Goedemorgen,
Ik ben al jarenlang gebruiker van Budgetphone. Nu is het zo dat ik bij de overstap naar Alles-in-1 hier niets over heb gemeld bij Ziggo. Ik dacht zo 2 mogelijkheden te hebben om bereikbaar te zijn. Gebeld worden en bellen werkt inmiddels via Ziggo, maar tegelijkertijd krijg ik mijn SIP van Budgetphone niet meer geregistreerd in mijn ADSL-modem.
Is het technisch niet mogelijk of zie ik iets over het hoofd? Bedankt alvast.
Ik ben al jarenlang gebruiker van Budgetphone. Nu is het zo dat ik bij de overstap naar Alles-in-1 hier niets over heb gemeld bij Ziggo. Ik dacht zo 2 mogelijkheden te hebben om bereikbaar te zijn. Gebeld worden en bellen werkt inmiddels via Ziggo, maar tegelijkertijd krijg ik mijn SIP van Budgetphone niet meer geregistreerd in mijn ADSL-modem.
Is het technisch niet mogelijk of zie ik iets over het hoofd? Bedankt alvast.
Ik neem aan dat jij je ADSL hebt opgezegd bij het aanschaffen van Ziggo alles in 1 
Dus registreren in je ADSL modem heeft niet zoveel nut meer.
Ik weet niet precies hoe budgetphone werkt, maar je hebt bij het aanmelden bij Ziggo niet aangegeven dat je budgetphone telefoonnummer overgezet moet worden naar Ziggo
Dus registreren in je ADSL modem heeft niet zoveel nut meer.
Ik weet niet precies hoe budgetphone werkt, maar je hebt bij het aanmelden bij Ziggo niet aangegeven dat je budgetphone telefoonnummer overgezet moet worden naar Ziggo
Laat maar, het is reeds opgelost. Met ADSL heeft het niks te maken. Ziggo heeft zonder mijn toestemming het SIP-nummer geporteerd. Ik wilde deze juist als backup achter de hand houden.
Edit: het blijkt dat je maar met 1 nummer bij 1 provider geregistreerd kan staan. Het klopt dus allemaal wel, al had ik het handig gevonden om backupmogelijkheden te hebben
Edit: het blijkt dat je maar met 1 nummer bij 1 provider geregistreerd kan staan. Het klopt dus allemaal wel, al had ik het handig gevonden om backupmogelijkheden te hebben
[ Voor 32% gewijzigd door objectief2 op 13-01-2012 12:25 ]
Als ik me goed herinner zou dit jaar IPv6 worden uitgerold, weet iemand daar nog wat meer over?
Krijgen we dan ook eindelijk een stuk of 5 fixed ip's als er toch voldoende zijn?
Verwijderd
Hoe bevalt de WiFi van de Ubee eigenlijk? Ik blijf problemen houden snachts met de WiFi hier en ik ben over aan het nadenken de routerfunctie van de Ubee weer aan te zetten en mijn router in een hoekje te mieteren.
Maar geen idee of mijn problemen dan opgelost zijn?
Probeer het!Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:28:
Hoe bevalt de WiFi van de Ubee eigenlijk? Ik blijf problemen houden snachts met de WiFi hier en ik ben over aan het nadenken de routerfunctie van de Ubee weer aan te zetten en mijn router in een hoekje te mieteren.
Verwijderd
Het zou prettig zijn als iemand me kon zeggen dat de WiFi van de Ubee goed genoeg is? En tot slot moet ik helemaal naar Ziggo balie rijden om te vragen of ze het weer aan willen zetten aangezien ik niet goed genoeg hoor voor een telefoongesprek.
Ik heb het al vaker aangehaald in dit topic, maar toch nog maar een keer: probeer eens @ZiggoWebcare via Twitter.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:37:
Het zou prettig zijn als iemand me kon zeggen dat de WiFi van de Ubee goed genoeg is? En tot slot moet ik helemaal naar Ziggo balie rijden om te vragen of ze het weer aan willen zetten aangezien ik niet goed genoeg hoor voor een telefoongesprek.
Werkt snel, je kan problemen inschieten op een moment dat het jou uitkomt ('s avonds vanuit je bed?) en krijgt vaak dezelfde werkdag nog een antwoord wat meteen goed is, in plaats van de irritante helpdeskscripts. Echt!
Sometimes you need to plan for coincidence
Het staat standaard aan, probeer het gewoon, kun je het altijd uitzetten.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:37:
Je kan ze toch ook mailen? Niet dat dat snel gaat (heb 11 dagen moeten wachten op een dom antwoord) maar met voldoende info in je mailtje zouden ze eventueel ook remote dingen voor je kunnen regelen?Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:37:
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
Is uitgeschakeld op mijn verzoek aangezien ik dacht dat mijn router in orde was en de oude modem was al 11 jaar oud dus ik dacht dat ie stuk aan het gaan was.jongetje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:31:
[...]
Het staat standaard aan, probeer het gewoon, kun je het altijd uitzetten.
Maar laat maar, ik vraag of de WiFi van de Ubee goed genoeg is en ik krijg diverse andere antwoorden.
Dus tenzij iemand deze vraag wilt beantwoorden, hoef ik verder geen antwoorden meer. Niet brutaal bedoelt maar ik hou er niet van om een vraag 3 keren te moeten stellen en vervolgens telkens een andere antwoord te krijgen.
Misschien begrijp je de werking van een forum niet helemaal. Op een forum als deze kan iedereen zijn eigen mening over een bepaald onderwerp geven. Zo kan het dus zijn dat je verschillende antwoorden op 1 bepaalde vraag krijgt.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:37:
[...]
Maar laat maar, ik vraag of de WiFi van de Ubee goed genoeg is en ik krijg diverse andere antwoorden.
Dus tenzij iemand deze vraag wilt beantwoorden, hoef ik verder geen antwoorden meer. Niet brutaal bedoelt maar ik hou er niet van om een vraag 3 keren te moeten stellen en vervolgens telkens een andere antwoord te krijgen.
Bovendien is jouw vraag niet helemaal duidelijk. Want waar moet de wifi van de Ubee goed genoeg voor zijn? Wat wil je ermee? Als de wifi functie namelijk voor niemand goed zou werken had Ubee die functie er wel uit gelaten.
If it ain't broken, tweak it!
Verwijderd
Ik was heel erg duidelijk in mijn vorige post, heb je geen antwoord op mijn vraag, laat het dan zitten. Ik heb zitten wikken en wegen hoe ik het zo netjes mogelijk kon zeggen omdat ik geen zin in had dat een mod weer op mijn nek springt, en toch nog he...FatalError schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:57:
[...]
Misschien begrijp je de werking van een forum niet helemaal. Op een forum als deze kan iedereen zijn eigen mening over een bepaald onderwerp geven. Zo kan het dus zijn dat je verschillende antwoorden op 1 bepaalde vraag krijgt.
Bovendien is jouw vraag niet helemaal duidelijk. Want waar moet de wifi van de Ubee goed genoeg voor zijn? Wat wil je ermee? Als de wifi functie namelijk voor niemand goed zou werken had Ubee die functie er wel uit gelaten.
Bij deze trek ik mijn vraag weer in, het is blijkbaar heel erg moeilijk om er een echt antwoord op te geven. Toch nog enigzins bedankt voor diegenen die het goed bedoelden.
We willen je graag helpen, maar dan moet de vraag wel duidelijk zijn.
De wifi in de Ubee zal voor 95% van de mensen goed genoeg zijn. Waarom voor jou dan niet? Stel je speciale eisen aan wifi?
De wifi in de Ubee zal voor 95% van de mensen goed genoeg zijn. Waarom voor jou dan niet? Stel je speciale eisen aan wifi?
If it ain't broken, tweak it!
vraagje over het aansluiten/verbouwen van de hoofdaansluiting:
ik heb thuis een Alles-in-een installatie-pakket (Cisco 84xx +breedbandversterker etc.)klaarliggen voor installatie van het weekend, volgens de handleiding moet ik echter de huidige twee-gats wandcontact gaan vervangen door een een-gats.
nu wordt er echter gesproken over dat de hoofdkabel groen zou moeten zijn? de mijne is alleen zwart (wel een zeer stevige kabel. in elk geval geen verlengde standaard coax kabel voorzover ik kan beoordelen) is dit nu mijn hoofdaansluiting of niet? momenteel hangt er een gewone ziggo digitale ontvanger aan en het beeld is verder prima.
in de meterkast beneden heb ik wel een groene kabel, maar die is echt rete-dik (met een stanley-mesje ga ik hier niet doorheen komen) en gaat het PVC in naar boven.
is het slim om de WCD in de huiskamer maar gewoon te verbouwen en daar alles aan proberen te sluiten?
ik heb thuis een Alles-in-een installatie-pakket (Cisco 84xx +breedbandversterker etc.)klaarliggen voor installatie van het weekend, volgens de handleiding moet ik echter de huidige twee-gats wandcontact gaan vervangen door een een-gats.
nu wordt er echter gesproken over dat de hoofdkabel groen zou moeten zijn? de mijne is alleen zwart (wel een zeer stevige kabel. in elk geval geen verlengde standaard coax kabel voorzover ik kan beoordelen) is dit nu mijn hoofdaansluiting of niet? momenteel hangt er een gewone ziggo digitale ontvanger aan en het beeld is verder prima.
in de meterkast beneden heb ik wel een groene kabel, maar die is echt rete-dik (met een stanley-mesje ga ik hier niet doorheen komen) en gaat het PVC in naar boven.
is het slim om de WCD in de huiskamer maar gewoon te verbouwen en daar alles aan proberen te sluiten?
Je versterker is retourgeschikt en moet waar de kabel binnenkomt aangesloten worden. In je meterkast dus. Als die al eengats is sluit je daar je versterker op aan.
Dan vervang je in je woonkamer (of eigenlijk waar je interactieve ontvanger komt) de 2 gats door de eengats doos. GEEN splitter gebruiken, alles direct op de versterker. Dit staat trouwens ook in de installatie handleiding.
Dan vervang je in je woonkamer (of eigenlijk waar je interactieve ontvanger komt) de 2 gats door de eengats doos. GEEN splitter gebruiken, alles direct op de versterker. Dit staat trouwens ook in de installatie handleiding.
Je hebt idd die dikke kabel nodig in de meterkast. Helaas past de tras1000 hier niet op. Waarschijnlijk zit er nu een t10 aansluiting op. Deze gewoon laten zitten. Aangezien dit al een eengats aansluiting is.Zephyr schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:43:
vraagje over het aansluiten/verbouwen van de hoofdaansluiting:
in de meterkast zit verder geen wandcontact. de dikke groene kabel loopt over naar een wittekabel (ook erg dik) verbonden via een soort van schroefverbinding en gaat daarna de PVC-buis in. T10 zegt me niks.Je hebt idd die dikke kabel nodig in de meterkast. Helaas past de tras1000 hier niet op. Waarschijnlijk zit er nu een t10 aansluiting op. Deze gewoon laten zitten. Aangezien dit al een eengats aansluiting is.
het huis zelf is ~25 jaar.
Kan je foto's maken van die kabel en schroefaansluiting? Als het een F-connector is zou je dat ding los kunnen schroeven, stukje kabel eraan met F-connector, die in je TRAS1000/B en vanaf daar de versterker aansluiten. Op de uitgang van de versterker sluit je dan weer de schroefaansluiting van die witte kabel aan.
Precies, graag even foto van de huidige situatie._JGC_ schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:25:
Kan je foto's maken van die kabel en schroefaansluiting? Als het een F-connector is zou je dat ding los kunnen schroeven, stukje kabel eraan met F-connector, die in je TRAS1000/B en vanaf daar de versterker aansluiten. Op de uitgang van de versterker sluit je dan weer de schroefaansluiting van die witte kabel aan.
Verwijderd
Ik heb Ziggo AIO Exta aangevraagd. Mijn aansluiting ziet er als volgt uit http://tinypic.com/view.php?pic=x2jal1&s=5.
Daarom maar een monteur gekozen
, er is kan verder geen kabel worden getrokken worden naar buiten etc.. Kan de monteur dit fixen?
Daarom maar een monteur gekozen
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 20:53 ]
De monteur zal er zeker een 1-gats-doos monteren, aangezien dat de standaard is.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Verwijderd
Maar is daar nog voldoende kabel voor aangezien de kabel zo kort is.Onbekend schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:54:
De monteur zal er zeker een 1-gats-doos monteren, aangezien dat de standaard is.
Het plaatje is behoorlijk slecht, maar goed. De groene kabel is in principe de verantwoordelijkheid van Ziggo, dus daar zullen zij wat aan moeten doen. Tenzij jij natuurlijk eerder daar flink in hebt lopen knippen...Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:55:
[...]
Maar is daar nog voldoende kabel voor aangezien de kabel zo kort is.
Verwijderd
Ik heb niet aan de aansluiting gezeten, zo terug gevonden... Dan neem ik aan dat Ziggo wel zorgt dat het voor mekaar komt. Ik heb gewoon een compleet nieuwe aansluiting bij Ziggo aangevraagd ik had nog geen diensten bij Ziggo maar ik hoop dat de monteur de aansluiting volgende week zelf de aansluiting kan fixen.WoC schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:00:
[...]
Het plaatje is behoorlijk slecht, maar goed. De groene kabel is in principe de verantwoordelijkheid van Ziggo, dus daar zullen zij wat aan moeten doen. Tenzij jij natuurlijk eerder daar flink in hebt lopen knippen...
Op dit moment namelijk zonder diensten (Oude ISP is beëindigd) stel dat er gegraven moet worden duurt dat dan lang?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 21:09 ]
Volgens mij kunnen die monteurs dat prima zelf en is graven niet nodig. Ze trekken er flink aan en als dat genoeg oplevert zetten ze er zelf een verlengstuk op geloof ik (maar dat weet ik niet zeker). Graven, daar gaan ze echt niet zomaar aan beginnen. Dat kost bakken met geld.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:05:
[...]
Ik heb niet aan de aansluiting gezeten, zo terug gevonden... Dan neem ik aan dat Ziggo wel zorgt dat het voor mekaar komt. Ik heb gewoon een compleet nieuwe aansluiting bij Ziggo aangevraagd ik had nog geen diensten bij Ziggo maar ik hoop dat de monteur de aansluiting volgende week zelf de aansluiting kan fixen.
Op dit moment namelijk zonder diensten (Oude ISP is beëindigd) stel dat er gegraven moet worden duurt dat dan lang?
ik heb enkele keren dat ik een bepaald ipadres/website niet kan bereiken terwijl deze gewoon voor iedereen bereikbaar is. Daarom wil ik Ziggo uitsluiten om probleem te zoeken bij mijn pc of bij de hostingbureau
kan iemand kijken of volgende ip adres te pingen valt? 89.18.179.243 . Surfen naar bv www.turksagenda.nl kan ook
(beide geeft bij mij op dit moment dus een timeout)
thanks
kan iemand kijken of volgende ip adres te pingen valt? 89.18.179.243 . Surfen naar bv www.turksagenda.nl kan ook
(beide geeft bij mij op dit moment dus een timeout)
thanks
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!