• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
hjs schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:22:
[...]
Als je het voor elkaar krijgt om voor 49,- een HD recorder te krigen moet je dat even melden, via twitter bij ziggowebcare is het mij niet gelijkt ;) (ik heb dus al alles in een)
Ik heb zojuist ook een digitale 'brief' geschreven naar Ziggo. Het resultaat stuur ik naar je toe. Echter heb ik wel aangegeven bereid te zijn over te stappen van de 40Mbit (52eu p/m) naar de 120 Mbit (67eu p/m). Je moet ook wat teruggeven uiteraard :)

We will see!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:34
Ben net verhuisd van een appartement naar een eengezinswoning, en was in de veronderstelling dat ik mijn Ziggo Ubee modem gewoon in de woonkamer aan kon sluiten maar dat moet dus in de meterkast omdat anders het internetsignaal te zwak is :(

Maakt niet uit, dan doen we internet gewoon wireless, gaat prima. Maar, voor mijn DECT telefoonset is het wel irritant omdat ik mijn basisstation in de meterkast moet zetten. Ik heb nog 1 oplaadstation beneden in de woonkamer staan maar boven dus geen station meer beschikbaar.

Naja, dan maar een extra set erbij kopen...

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Welk merk is je DECT set? Ik heb nog een Siemens basiszender liggen, speciaal voor dit soort gevallen... Werkt ook met enkele andere merken.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:40

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MhF0rPEPTJmm8orZMbZAnLHH/medium.png

O+
Gouden steeksleutel 2011
Gekozen door de experts van Tweaker

[ Voor 67% gewijzigd door AndereKoekoek op 05-01-2012 09:46 ]

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-10 14:53
Zou Ziggo met een nieuwe versie van de Cisco 8485DVB HD DVR komen eind van deze maand? Wat denken jullie? De 8585 stamt alweer uit de zomer van 2010. Qua snelheid in de menu's valt er nog wel een hoop te winnen!

• Dajo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-08 09:00
Nou Ziggo weigert steevast antwoord te geven via de interactieve chat op de vraag welke HD receiver er dan voor 50 euro wordt aangeboden.

"Ziggo levert wat er op dat moment op voorraad is"

- Okay, nou heeft u dan misschien een idee wat er zoal tot de mogelijkheden behoort?

"Nee, dit weten wij niet"

Ugh, nou laten we maar hopen dat het niet de Colorado Homecast wordt dan.

Verwijderd

Homecast Colorado / Samsung H380R / Humax IRHD-5100C.
Echter die Homecast volgens mij niet meer.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:22:
[...]

Je hebt 1 maand opzegtermijn dus dan zul je het binnen 1 maand moeten stopzetten als je het na die 2 maanden niet meer wilt hebben. Lijkt mij een hoop gedoe als je die zenders straks toch ook niet wilt hebben.
Hierop gelden de algemene basisvoorwaarden van Ziggo (pdfje hier: https://static.ziggo.nl/i...oorwaarden_tcm14-4835.pdf).

Daar staat op pagina 7 onderaan:
1. Het Abonnement geldt voor onbepaalde tijd. De Klant kan het Abonnement
schriftelijk via de Klantenservice te allen tijde opzeggen met inachtneming
van een opzegtermijn van een maand.

3. Als moment van opzeggen geldt de dag waarop Ziggo de opzegging heeft
ontvangen.
Groentenboer schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:41:
[...]

Gedoe? Inloggen op "Mijn Ziggo", wijziging aanklikken, bevestigen en klaar :? Da's nog geen 5 minuten, inclusief langzame Ziggo-site...
Niet veel gedoe inderdaad. Je moet alleen blijkbaar weten welk tijdstip je precies nou moet opzeggen, de laatste dag van de 2 maanden of nu over een maand.(Dus een maand voor het einde)

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 05-01-2012 11:55 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Novah schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:58:
Zou Ziggo met een nieuwe versie van de Cisco 8485DVB HD DVR komen eind van deze maand? Wat denken jullie? De 8585 stamt alweer uit de zomer van 2010. Qua snelheid in de menu's valt er nog wel een hoop te winnen!
Ik hoop dat ze deze punten hebben aangepast, dan ga ik hem misschien ook overwegen
Hallo,ik heb het energieverbruik van mijn Ziggo HDrec.8485DVB onder de ECTRONmeter gezet en constateer dat het verbruik AAN: 28.062 watt is en STANDBY:16.973 watt is.Bovendien heb ik de temperatuur aan de oppervlakte van de recorder gemeten na(ca.4uur)AAN: schrik niet 61.7 graden Celcius en STANDBY: 40.11 graden Celcius
Persoonlijk vind ik dat onacceptable voor een apparaat dat uit staat.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 19:26
Gisteren weer ziggo aangevraagd omdat Surfnet helaas niet in Den Haag aan particulieren levert. :p

Vinden jullie het net zo gek als ik dat als ik kies voor zelf installeren ik 9,50 verzendkosten moet betalen, maar dat een monteur het gratis zou installeren? Eigenlijk heb ik dus een tientje betaald omdat ik zelf het werk wil doen...

Verwijderd

Gisteren weer ziggo aangevraagd omdat Surfnet helaas niet in Den Haag aan particulieren levert.

Vinden jullie het net zo gek als ik dat als ik kies voor zelf installeren ik 9,50 verzendkosten moet betalen, maar dat een monteur het gratis zou installeren? Eigenlijk heb ik dus een tientje betaald omdat ik zelf het werk wil doen...
Een monteur neemt het mee, dus hoeven ze niets te verzenden.
Én als het goed is maakt een monteur het in 1 keer op orde [onder voorbehoud :p ] en dat scheelt weer belletjes naar klantenservice e.d en monteursafspraken naderhand.
Lijkt mij.

:']

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 12:35 ]

• Nox
  • Laatst online: 01-11 11:14

Nox

Noxiuz

Voor 10 euro zelf doen of voor 70 euro een monteur het werk laten doen. Niet zo moeilijk toch?

Als je bij aio-plus een monteur er gratis bij krijgt en een dhz-installatie wel 10 euro kost dan moet ik toch even een hartig woordje met die gasten gaan spreken dan :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Ik heb een Ubee WiFi modem van Ziggo, en ben er verder erg tevreden over.

Echter, als ik op volledige snelheid (40 Mb/s) ga downloaden, dan heb ik ineens heel veel packetloss met WiFi als ik ping naar het modem zelf (192.168.178.1).

Is dit een bug ofzo? Ik behaal wel gewoon de maximale 40 Mb/s. Ik heb ook al het WiFi kanaal veranderd, maar dit maakt verder weinig uit. Ik heb verder weinig interferentie met andere WiFi devices in de buurt.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:25
uhm, het is gewoon: wie de meeste leden heeft wint.
lekker eerlijk O-)

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 05-01-2012 16:14 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• G.Scholtens
  • Laatst online: 29-10 14:05
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:47:
Homecast Colorado / Samsung H380R / Humax IRHD-5100C.
Echter die Homecast volgens mij niet meer.
Homecast is juist de ontvanger die geleverd word op het moment, de andere 2 niet meer.

Wat betreft de ITV dit zal nog geen nieuw model worden, puur de 8485. Alle aannemers hebben er nog genoeg op voorraad.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:42
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:35:
Ik heb een Ubee WiFi modem van Ziggo, en ben er verder erg tevreden over.

Echter, als ik op volledige snelheid (40 Mb/s) ga downloaden, dan heb ik ineens heel veel packetloss met WiFi als ik ping naar het modem zelf (192.168.178.1).

Is dit een bug ofzo? Ik behaal wel gewoon de maximale 40 Mb/s. Ik heb ook al het WiFi kanaal veranderd, maar dit maakt verder weinig uit. Ik heb verder weinig interferentie met andere WiFi devices in de buurt.
Nou, ik was de eerste week ook tevreden over het Ubee modem net WIFI, maar ik heb de ubee in bridge mode laten zetten.

Ik had ook veel packetloss met downloaden, een slecht bereik met wifi, en nu ik m'n oude netgear wireless router er weer tussen heb gezet zijn alle problemen op gelost.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• G.Scholtens
Via:
https://www.ziggo.nl/#producten/landing/actie-itv

kan itv besteld worden. In de voorwaarden staat alleen mits je destijds hebt doorgeven / mail adres hebt achter gelaten je hem kan bestellen.

Maar voor de lief hebbers zou ik zeggen, probeer het.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik snap niet dat Ziggo zich vooralsnog alleen op de i-Zooi richt met de apps. Volgens mij heeft het merendeel een Android telefoon, en kwa tablets heeft Android ook een grote slag geslagen. Wij hebben iig twee Android smartphones en een Galaxy Tab.

Je kunt via tv.wezelkrozum.nl al de streams bekijken of je Android toestel, maar een echte app is toch wel beter.

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:55
G.Scholtens schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:50:
[...]

Homecast is juist de ontvanger die geleverd word op het moment, de andere 2 niet meer.

Wat betreft de ITV dit zal nog geen nieuw model worden, puur de 8485. Alle aannemers hebben er nog genoeg op voorraad.
Heb gisteren nog een Humax 5100C binnen gekregen (had laatst al een keer een HD decoder van iemand overgenomen) en direct in de verkoop gegooid.

Wel een mooi apparaat, maar mijn Samsung DCB-H380 bevalt me nog prima.

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-11 07:57

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

G.Scholtens schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:32:
Via:
https://www.ziggo.nl/#producten/landing/actie-itv

kan itv besteld worden. In de voorwaarden staat alleen mits je destijds hebt doorgeven / mail adres hebt achter gelaten je hem kan bestellen.

Maar voor de lief hebbers zou ik zeggen, probeer het.
Ik ben wel benieuwd welke je dan krijgt? De Humax 5100C kost los in de winkel ongeveer 130, de Humax 5200C net boven de 300. Een Cisco hoef ik niet, te traag naar mijn beleving.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-10 10:05
Ik heb een omruil (ivm niet werkende interactieve tv en traag reageren, uitvallen etc.) van mijn Cisco HD Decoder 84xx gevraagd en hij is in behandeling..Hoe lang duurt dit over het algemeen?
Ervaringen?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-11 18:11

allure

Titaan fase 2/3

Ik word er toch een beetje flauw van dat ziggo het online TV kijken geblokkeerd heeft voor normale gebruikers, ik heb geen ipad en ik wil ook geen ipad.
Ik wil gewoon net als eerder die streams kunnen bekijken...

:r ipad-app

• wvkreg
Android app komt eraan (ooit)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

allure schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:15:
Ik word er toch een beetje flauw van dat ziggo het online TV kijken geblokkeerd heeft voor normale gebruikers, ik heb geen ipad en ik wil ook geen ipad.

tv.wezelkrozum.nl werkt dan (niet) meer? Zit niet thuis dus kan het niet bezien.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-11 18:11

allure

Titaan fase 2/3

Ik keek die streams gewoon op een windows computer. Ik heb ook geen android.
tv.wezelkrozum.nl doet bij mij iig niets, en dat met een 120mbit en tv extra abbo...

Goed bezig ziggo, NOT

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-11 20:39
wvkreg schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:13:
Ik heb een omruil (ivm niet werkende interactieve tv en traag reageren, uitvallen etc.) van mijn Cisco HD Decoder 84xx gevraagd en hij is in behandeling..Hoe lang duurt dit over het algemeen?
Ervaringen?
Maandag aangevraagd via @ZiggoWebcare, nog geen nieuwe ontvangen. Ik zal het sowieso posten als ik hem heb.

Sometimes you need to plan for coincidence

• wvkreg
Ik heb hem al op 20-12-2011 aangevraagd. Nog geen nieuws.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:17
Hier in Den Haag (2532) al de hele ochtend wegvallende verbindingen. Hang nu al een kwartier in de wacht bij Ziggo. Iemand anders ook problemen?

omniscale.nl

• HenkEisDS
  • Laatst online: 30-10 19:26
NoxiuZ schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:15:
Voor 10 euro zelf doen of voor 70 euro een monteur het werk laten doen. Niet zo moeilijk toch?

Als je bij aio-plus een monteur er gratis bij krijgt en een dhz-installatie wel 10 euro kost dan moet ik toch even een hartig woordje met die gasten gaan spreken dan :P
AIO-plus krijg ik inderdaad gratis installatie door een monteur, maar omdat ik ook direct heb gekozen voor een CI+ module komen daar verzendkosten bij. Als ik het zou laten installeren door een monteur gaan die kosten er weer af. Klooi hier maar even met de settings: https://secure.ziggo.nl/o...roductgroup=ALLESPGEEN#E2

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 19:19
Even wat vraagjes die misschien voor jullie allemaal standaard zijn, maar ik zo snel niet kan vinden met het doorspitten van de laatste pagina's.

Sinds december 2011 heb ik internet en tv van ziggo en alles werkt prima behalve dat ik niet al tevreden ben over de modemrouter (Cisco EPC3925) die verstrekt is door ziggo.

Omdat ik geen zin had om in mijn nieuwe woning kabels te trekken, heb ik besloten om alles draadloos aan te leggen. Echter heb ik telkens het idee dat om de zoveel tijd (denk dat er vaak toch minstens een uur tussen zit, maar wisselt ook wel eens tot erg vaak) de modemrouter zichzelf reset? de verbinding valt in ieder geval dan weg en naar mijn idee ligt dat niet aan mijn computer (hier hangt een wifi-n kaartje aan met 2 gigantische 8dB antennes, computer is hemelsbreed denk ik 10m verderop, dunne wand of deur tussen). Hebben jullie hier ook last van?

Ten tweede: als ik naar mijn netwerkstatus kijk, heb ik slechts 130Mbit verbinding. Heb in de instellingen gekeken, maar hier kan de snelheid niet hoger ingesteld worden dan 130Mbit (staat overigens op auto). Heeft Ziggo dit gelimiteerd?

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35

Canon23

>>MY<< world

posttoast schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:41:
Hier in Den Haag (2532) al de hele ochtend wegvallende verbindingen. Hang nu al een kwartier in de wacht bij Ziggo. Iemand anders ook problemen?
Sinds gisteren (5/1/12) is de verbinding hier(2593) ook zo snel als dikke strond. Simpel youtube filmpjes streamen ho maar....een download met 8k seeders en 97connections gaat ook max maar met 200kB....irritant ten top!

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• G.Scholtens
hansieb112 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 00:00:
[...]

Heb gisteren nog een Humax 5100C binnen gekregen (had laatst al een keer een HD decoder van iemand overgenomen) en direct in de verkoop gegooid.

Wel een mooi apparaat, maar mijn Samsung DCB-H380 bevalt me nog prima.
De 5100c krijg je alleen als je hem laat bezorgen. Laat je de monteur een mee nemen dan krijg je de colarodo

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-11 16:23
Ik heb sinds half oktober Alles-in-1 Plus. Nu kreeg ik vorige week een brief van Ziggo of ik € 40 wil overmaken alszijnde "eenmalige kosten voor uw modem". Is dit gebruikelijk? Het modem is toch in bruikleen?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Nieuw modem gehad? Heb je je oude modem teruggestuurd? Volgens mij rekenen ze €40 boete als je dat vergeet.

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-11 16:23
hcQd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:52:
Nieuw modem gehad? Heb je je oude modem teruggestuurd? Volgens mij rekenen ze €40 boete als je dat vergeet.
Ik ben totaal nieuw bij Ziggo. Ik woon sinds oktober namelijk in m'n eigen huis.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

Wij zitten sinds eind oktober bij Ziggo, ook als nieuwe klant, en ik heb (nog?) niks gehoord van 'eenmalige kosten voor het modem'. Ook niet op de facturen als zijnde korting op aansluitkosten of iets dergelijks, en we hebben toch genoeg korting gehad :P
Ik zou even 1200 bellen om te vragen wat daar de bedoeling van is.

Nee, merp!

• Dreanor
  • Laatst online: 30-10 21:48

Dreanor

Joene

Mede Ziggo gebruikers,

Sinds een paar weekjes (eigenlijk sinds de nieuwe router) heb ik geregeld last van ontzettend trage internet snelheden en het gaat van kwaad tot erger.

De oude router van ziggo was prima, alleen had geen draadloos signaal. Hiervoor hadden we een linksys ding welke geregeld uitviel (draadloze netwerk dan). Met kabel aangesloten nooit geen problemen en alles werkte prima.

Mijn vader was het wegvallen van draadloos zat en besloot "het wifi router" van ziggo te bestellen en deze moest ik na lang uitstellen toch echt aansluiten.

Zo gezegd, zo gedaan en alles werkte prima. Draadloos signaal viel niet meer weg en snelheden waren prima (zowel draadloos als met kabel).

Echter, helaas. Op een avond bleek de snelheid (zowel draadloos als kabel) ontzettend traag te zijn. Sites laden met moeite, youtube was niet meer te bekijken en games hadden lag. Eerder die dag was er onderhoud en had internet/TV eruit gelegen en een reset van de router had de snelheden gefixt.

En sindsdien zakt de snelheid eigenlijk elke avond minimaal 1x in (misschien ook overdag maar dan ben ik er niet). Dan gaat het van rond de 3000kb/s terug naar 100kb/s of zelfs lager met als dieptepunt 4kb/s en ja, dat is ouderwets telefoonlijn snelheid. :(

Dit inzakken van snelheden is voor zowel draadloos, als verbinding met kabel!

De router waar het om gaat is de Ubee EVW3200 van Ziggo. Weet iemand toevallig waar het inzakken van de snelheid vandaan komt (instelling router?) of is het misschien instelling bij ziggo of is het gewoon een slechte router?

Ik heb wel gelezen dat meer mensen last hebben van trage snelheden met nieuwe ziggo routers en dat het soms bij instellingen van ziggo ligt maar elk advies is welkom.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• G.Scholtens
En een goeie pc app. Genoeg mensen die thuis geen tablet hebben of smartphone. Die live player is ook niet alles.

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
allure schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:15:

geblokkeerd?

Ze zijn er mee bezig en het wordt eind januari volgens mij al weer online gezet.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

@Dreanor: Begin eens met het resetten van je modem/router. Dat lost het vaak al wel op. Ik heb zelf de Cisco modem/router, waarbij ik het routerdeel uit heb gezet en er zelf een D-Link DIR-655 achter heb gehangen die het routerwerk (bedraad en draadloos) voor zijn rekening neemt. Werkt perfect, nooit problemen mee gehad.
Ik heb overigens ook nooit problemen gehad met de Cisco tot nu toe. Ik vond alleen de instellingsmogelijkheden ervan niet voldoende voor mijn gebruik en gebruik 'm zodoende alleen als modem.

Nee, merp!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:45

icecreamfarmer

en het is

G.Scholtens schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:40:
[...]

De 5100c krijg je alleen als je hem laat bezorgen. Laat je de monteur een mee nemen dan krijg je de colarodo
Krijg je tegenwoordig humax recorders erbij?
Het wordt trouwens eens tijd dat ziggo de cisco dvr update, cisco is al tig versies verder die veel sneller zijn maar we blijven maar op ziggo wachten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dit probleem was bij het uitrollen van de Ubee modems al vrij snel bekend.
Het komt er op neer dat je de ingebouwde firewall het beste uit kan zetten, dan is eea verholpen :)

Verwijderd

hcQd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:52:
Nee toch?

Ik heb bij mijn zwager zijn nieuwe modem geinstalleerd, had meneer al 1,5 jaar ofzo in huis, maar was te lui en hij zat toch op het mobiele netwerk van zijn werkgever.

Ik heb hem even verwisselt en dat oude ding in de prullenbak gegooid.

Nou, ik wil weleens nieuws over die HBO kanalen van Ziggo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 22:42 ]

• Dreanor
  • Laatst online: 30-10 21:48

Dreanor

Joene

PauseBreak schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:31:
@Dreanor: Begin eens met het resetten van je modem/router. Dat lost het vaak al wel op. Ik heb zelf de Cisco modem/router, waarbij ik het routerdeel uit heb gezet en er zelf een D-Link DIR-655 achter heb gehangen die het routerwerk (bedraad en draadloos) voor zijn rekening neemt. Werkt perfect, nooit problemen mee gehad.
Ik heb overigens ook nooit problemen gehad met de Cisco tot nu toe. Ik vond alleen de instellingsmogelijkheden ervan niet voldoende voor mijn gebruik en gebruik 'm zodoende alleen als modem.
Het resetten heb ik al meerdere keren gedaan, echter is het elke avond weer raak. Meestal helpt de reset op het moment wel, maar een dag later mag ik het opnieuw doen en dat lijkt mij niet echt de bedoeling van de router. :)

Een nieuwe router erachter hangen is een laatste oplossing die ik/wij willen doen dus ik kijk eerst even verder. Al ben ik het wel eens met de instellingsmogelijkheden, mocht wel wat uitgebreider (max 10 port forwarding opties bijv ...).

In ieder geval bedankt. :)
Timmert schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:27:
[...]
Dit probleem was bij het uitrollen van de Ubee modems al vrij snel bekend.
Het komt er op neer dat je de ingebouwde firewall het beste uit kan zetten, dan is eea verholpen :)
Gaan we even proberen. Klopt het trouwens dat bij het opslaan van instellingen deze router niet zichzelf reset? De linksys deed dit namelijk wel, op het moment dat je enkele instellingen opslaat moest die router ongeveer 30 sec zichzelf opnieuw instellen zeg maar. Bij de Ubee is het save en klaar (zo lijkt het).

Ook bedankt, hopelijk verhelpt dit het een en ander. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dreanor op 07-01-2012 00:45 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
Dreanor schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:46:
Mede Ziggo gebruikers,

Sinds een paar weekjes (eigenlijk sinds de nieuwe router) heb ik geregeld last van ontzettend trage internet snelheden en het gaat van kwaad tot erger.

De oude router van ziggo was prima, alleen had geen draadloos signaal. Hiervoor hadden we een linksys ding welke geregeld uitviel (draadloze netwerk dan). Met kabel aangesloten nooit geen problemen en alles werkte prima.

Mijn vader was het wegvallen van draadloos zat en besloot "het wifi router" van ziggo te bestellen en deze moest ik na lang uitstellen toch echt aansluiten.

Zo gezegd, zo gedaan en alles werkte prima. Draadloos signaal viel niet meer weg en snelheden waren prima (zowel draadloos als met kabel).

Echter, helaas. Op een avond bleek de snelheid (zowel draadloos als kabel) ontzettend traag te zijn. Sites laden met moeite, youtube was niet meer te bekijken en games hadden lag. Eerder die dag was er onderhoud en had internet/TV eruit gelegen en een reset van de router had de snelheden gefixt.

En sindsdien zakt de snelheid eigenlijk elke avond minimaal 1x in (misschien ook overdag maar dan ben ik er niet). Dan gaat het van rond de 3000kb/s terug naar 100kb/s of zelfs lager met als dieptepunt 4kb/s en ja, dat is ouderwets telefoonlijn snelheid. :(

Dit inzakken van snelheden is voor zowel draadloos, als verbinding met kabel!

De router waar het om gaat is de Ubee EVW3200 van Ziggo. Weet iemand toevallig waar het inzakken van de snelheid vandaan komt (instelling router?) of is het misschien instelling bij ziggo of is het gewoon een slechte router?

Ik heb wel gelezen dat meer mensen last hebben van trage snelheden met nieuwe ziggo routers en dat het soms bij instellingen van ziggo ligt maar elk advies is welkom.
Probeer alle firewall meuk eens uit te zetten, dat hielp bij ons wel. Bij ons leek het er op dat die modem helemaal inklapte als je torrents begon te downloaden. Met de firewall uit werkt dat wel goed.

• Arnout
  • Laatst online: 30-10 20:15
Zijn er meer die ervaren dat SSH connecties 'actief' gehouden moeten worden? Als ik dat niet doe is na verloop van tijd altijd mijn SSH verbinding dood. Dit had ik met ADSL niet.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

icecreamfarmer schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:49:
[...]

Krijg je tegenwoordig humax recorders erbij?
Gold voor mij ook. Thuis laten bezorgen, geen monteur. Heb de 5100c nu een maand in bezit en ben zeer tevreden! Had eigenlijk een Samsung verwacht, maar deze heb ik echt liever.

Hij kwam als HD-decoder, maar er is pas een update uitgekomen waardoor 'ie interactief ook werkt. 50 euro voor moeten betalen. Je kunt er verder een USB-disk aan hangen, zodat je kunt opnemen of time-shiften. Ben er alleen nog niet achter waar de USB-drive aan moet voldoen. M'n 4GB-stick wilde 'ie niet, maar een 40GB disk wel. Mijn voorkeur gaat uit naar een stick, dat slurpt niet zoveel energie. M'n 8GB moet ik nog proberen, wellicht lust 'ie die wel. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Positron op 07-01-2012 10:13 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
Arnout schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:12:
Zijn er meer die ervaren dat SSH connecties 'actief' gehouden moeten worden? Als ik dat niet doe is na verloop van tijd altijd mijn SSH verbinding dood. Dit had ik met ADSL niet.
Dat idee heb ik idd ook. Al heb ik er nooit echt opgelet.

Verwijderd

Jullie problemen zullen imho door een stateful firewall komen die SPI doet.

Ik heb dit zelf ook met een Cisco router achter mijn modem, wat gelukkig nog een echte goeie Arris 702B is:)
Als ik die aanzet dan krijg ik ook die rare dingen en kan ik blij zijn als ik de helft van de snelheid haal en ja, zelfs de signatures en firmware bijwerken helpt niet.

De oplossing, uit zetten en gewoon Norton of wat je voorkeur ook is, draaien op de pc, meestal is dit 1 licentie voor 3 pc's, dus dat moet voor de meeste genoeg zijn.

• Hmmbob
lochtejans schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:45:
Ik heb sinds half oktober Alles-in-1 Plus. Nu kreeg ik vorige week een brief van Ziggo of ik € 40 wil overmaken alszijnde "eenmalige kosten voor uw modem". Is dit gebruikelijk? Het modem is toch in bruikleen?
Dat is raar; dat is normaal niet nodig. Even klantenservice bellen of @ZiggoWebcare op Twitter aanspreken (met die laatste methode heb ik goede ervaringen!)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Positron schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:12:
[...]

Gold voor mij ook. Thuis laten bezorgen, geen monteur. Heb de 5100c nu een maand in bezit en ben zeer tevreden! Had eigenlijk een Samsung verwacht, maar deze heb ik echt liever.

Hij kwam als HD-decoder, maar er is pas een update uitgekomen waardoor 'ie interactief ook werkt. 50 euro voor moeten betalen. Je kunt er verder een USB-disk aan hangen, zodat je kunt opnemen of time-shiften. Ben er alleen nog niet achter waar de USB-drive aan moet voldoen. M'n 4GB-stick wilde 'ie niet, maar een 40GB disk wel. Mijn voorkeur gaat uit naar een stick, dat slurpt niet zoveel energie. M'n 8GB moet ik nog proberen, wellicht lust 'ie die wel. :)
Hoop dat ik die dan ook krijg. Ben gisteren ook maar overgestapt naar alles in 1 basis (had al tv en internet 30Mbit als losse abo). Ga wel achteruit in snelheid, maar denk niet dat ik daar veel last van heb, omdat 10Mbit ook niet langzaam is.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
G.Scholtens schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:18:
[...]

En een goeie pc app. Genoeg mensen die thuis geen tablet hebben of smartphone. Die live player is ook niet alles.
Deze ook al eens getest? Heeft wel VLC player nodig maar werkt dan voor de NL zenders heel behoorlijk.

Ziggo TV Streamer

Testing, one, two ...

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik wordt de laatste tijd echt moe van Ziggo, we hebben hier Alles-in-1 Extra pakket en we halen de snelheden niet eens. Vaak hangt het echt tussen de 50Mbit/s en 80Mbit/s en de telefoon ligt er ook erg vaak uit de laatste weken.

TV doet het altijd wel zonder problemen. Wel erg jammer dat je niet tussen verschillende providers kan kiezen op de kabel.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ronneuh schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:57:
Ik wordt de laatste tijd echt moe van Ziggo, we hebben hier Alles-in-1 Extra pakket en we halen de snelheden niet eens. Vaak hangt het echt tussen de 50Mbit/s en 80Mbit/s en de telefoon ligt er ook erg vaak uit de laatste weken.

TV doet het altijd wel zonder problemen. Wel erg jammer dat je niet tussen verschillende providers kan kiezen op de kabel.
Wat zei Ziggo toen je er over klaagde? Met al die klachten zal je toch een aardig dossier hebben opgebouwd?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Gewoon een 2,5" usb-powered externe schijf aanhangen werkt prima, en hoe groter de schijf, hoe meer je kunt timeshiften enzo. Erg fijne toevoeging vind ik 't 8)

Nee, merp!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-11 19:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

Iemand op dit moment ook last van slecht beeld op RTL 5? Lijkt wel n goedkope webrip, slecht geinterlaced ofzo

I am the great Cornholio!

• LuPo
  • Laatst online: 07:10
Palomar schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:42:
[...]

Hoop dat ik die dan ook krijg. Ben gisteren ook maar overgestapt naar alles in 1 basis (had al tv en internet 30Mbit als losse abo). Ga wel achteruit in snelheid, maar denk niet dat ik daar veel last van heb, omdat 10Mbit ook niet langzaam is.
Laat even weten welke je hebt ontvangen. Ik wil namelijk wel graag TV gemist en On Demand hebben. Gebruik nu CI+ en zou dus eventueel over willen stappen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Verwijderd

Sinds kerst ongeveer tot nu toe heb ik sporadisch totaal geen internet en dat komt zeer geregeld terug.

Hoe ontdek ik dat het aan de antieke modem motorola 5100 ligt dat tot de kerst de afgelopen 10 jaren of zo prima heeft gewerkt? Inloggen op http://192.168.100.1/signal.html laat mij de volgende waarden zien:

Frequency 202000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 36 dB
Power Level 0 dBmV

Ik heb de modem de afgelopen weken al een paar keren gereset en gesaved en opnieuw op laten starten. Toch komt dit probleem steeds terug. Wel is het zo dat ik nu net een kwartier wisselvallig internet had en uit pure ellende de stekker van de modem eruit trok en weer erin deed de internet weer helemaal goed is.
2012-01-07 22:09:53 5-Warning B605.10 Map Reject - Downstream Traffic Flow Not Mapped to BPI+ SAID (EC=8)
2012-01-07 22:09:07 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:00:18 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2012-01-07 22:08:32 3-Critical R004.0 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
2012-01-07 22:08:09 4-Error C401.0 DCC-ACK not received
1970-01-01 00:00:16 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
1970-01-01 00:00:03 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2012-01-02 21:19:02 5-Warning B605.10 Map Reject - Downstream Traffic Flow Not Mapped to BPI+ SAID (EC=8)
2012-01-01 19:33:28 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2012-01-01 19:26:17 5-Warning B605.10 Map Reject - Downstream Traffic Flow Not Mapped to BPI+ SAID (EC=8)
Of ligt het toch aan mijn router Sitecom WL309? Die is ongeveer 1 jaar oud geloof ik. Heeft ook prima gewerkt tot nu toe.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 22:32 ]

• SAWYER
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:30:
Sinds kerst ongeveer tot nu toe heb ik sporadisch totaal geen internet en dat komt zeer geregeld terug.

Hoe ontdek ik dat het aan de antieke modem motorola 5100 ligt dat tot de kerst de afgelopen 10 jaren of zo prima heeft gewerkt? Inloggen op http://192.168.100.1/signal.html laat mij de volgende waarden zien:

Power Level 0 dBmV

Ik heb de modem de afgelopen weken al een paar keren gereset en gesaved en opnieuw op laten starten. Toch komt dit probleem steeds terug. Wel is het zo dat ik nu net een kwartier wisselvallig internet had en uit pure ellende de stekker van de modem eruit trok en weer erin deed de internet weer helemaal goed is.

Of ligt het toch aan mijn router Sitecom WL309? Die is ongeveer 1 jaar oud geloof ik. Heeft ook prima gewerkt tot nu toe.
Probeer dan even rechtstreeks op het modem te verbinden. Werkt het dan wel stabiel, ligt het zeer waarschijnlijk aan de router.

De kans dat je een Humax 5100/5200 krijgt bij een AiE is niet te voorspellen.
Ziggo heeft op dit moment gewoon nog een voorraad aan Homecast en Samsung decoders die ze eerst kwijt willen. Dacht dat pas tegen eind februari/begin maart Ziggo alleen nog maar de Humax gaat leveren.

Verwijderd

Tsja, is er een andere manier? want pc staat in kamer 1, modem in kamer 2 en router in kamer 3. En nu uittesten lijkt zinloos, want mijn internet werkt weer goed.

Kortom, wat moet ik doen als het internet weer eens onbereikbaar is?

De modem onthoudt op 1 of andere manier waarmee hij verbonden was en zomaar de router eruit trekken en pc erindouwen resulteert toch niet in een bruikbare verbinding zonder een reset?

Trouwens in oktober zouden alle Z2 en AiO gebruikers een modemupgrade krijgen. Ik heb de mijne nog altijd niet gekregen hoor...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 22:45 ]

• SAWYER
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:40:
Tsja, is er een andere manier? want pc staat in kamer 1, modem in kamer 2 en router in kamer 3. En nu uittesten lijkt zinloos, want mijn internet werkt weer goed.

Kortom, wat moet ik doen als het internet weer eens onbereikbaar is?

De modem onthoudt op 1 of andere manier waarmee hij verbonden was en zomaar de router eruit trekken en pc erindouwen resulteert toch niet in een bruikbare verbinding zonder een reset?

Trouwens in oktober zouden alle Z2 en AiO gebruikers een modemupgrade krijgen. Ik heb de mijne nog altijd niet gekregen hoor...
Ik zou toch rechtstreeks gaan testen wanneer het uitvalt. Zover ik weet is er geen reset nodig.

Wat voor een abo heb jij?

Verwijderd

Ik heb Z2. Ik probeerde al te googlen want ik weet zeker ergens gelezen te hebben dat ook Z2 gebruikers een modemupgrade zouden krijgen. En wat die test betreft, zal ik doen. Uiteindelijk wil ik het toch opgelost hebben en wil ik weten wat de probleemveroorzaker is, de modem of de router.
Vanaf mei uitgeleverd

Ziggo heeft een speciale pagina beschikbaar waar meer informatie te vinden is over het nieuwe modem. Daarop is te lezen dat in de periode tussen mei en augustus alle abonnees met een Alles-in-1 Plus Abonnement die nu nog een Docsis-2 modem hebben een nieuw modem zullen krijgen. Na augustus volgen de Z2 abonnees met een Docsis-2 modem. Hierna volgen de overige Docsis-2 modems die nog overgebleven zijn. Nieuwe klanten krijgen vanaf begin mei direct een WiFi modem/router. Het zou de komende maanden om een vervanging van minstens 600.000 modems gaan en wellicht meer dan 1 miljoen als de hele operatie klaar is.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 23:03 ]

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
[...]

Goed dat ik dit lees, want wilde mijn humax 5100c omwisselen voor het interactive gedeelte, maar dat hoeft dus gelukkig niet meer. Ik had trouwens mijn zooi door een monteur laten installeren. Ik zou 10 euro moeten betalen voor het DHZ pakket en niks als ik het een monteur liet doen. Dan maar een monteur. Ik kreeg trouwens wel een humax 5100c dus blijkbaar mazzel gehad.
Verder erg tevreden, haal netjes 40/4 mbit (4,9 MB/s) en HD tv ziet er erg strak uit.

[ Voor 3% gewijzigd door chrisborst op 08-01-2012 14:54 ]

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-10 14:24
Nou ik heb weer last van traag internet via ziggo. Ik nu weer maar 4mbit ipv 40mbit en natuurlijk is de upload snelheid wel goed, namelijk 4mbit. Eerste keer lag het aan een defecte modem en kabel die slecht was voor het AOP. Het kan nu toch weer niet een defecte modem zijn????

Alle vragen hebben een antwoord

• Leetness
  • Laatst online: 08:30
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de Smartcard van 15 euro en die van rond de 50? Ik heb 2 smartcards in gebruik thuis en wil hier graag een derde bij.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

chrisborst schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:44:
[...]

Goed dat ik dit lees, want wilde mijn humax 5100c omwisselen voor het interactive gedeelte, maar dat hoeft dus gelukkig niet meer. Ik had trouwens mijn zooi door een monteur laten installeren. Ik zou 10 euro moeten betalen voor het DHZ pakket en niks als ik het een monteur liet doen. Dan maar een monteur. Ik kreeg trouwens wel een humax 5100c dus blijkbaar mazzel gehad.
Verder erg tevreden, haal netjes 40/4 mbit (4,9 MB/s) en HD tv ziet er erg strak uit.
Misschien dat ze via de monteurs de Humax'en uitrollen? Wij hebben het ook laten neerzetten (meer was 't niet) door de monteur, want dat kon ingepland worden op een datum dat we er zouden zijn en een DHZ pakket niet. Bovendien was 't gratis :P Hoe dan ook, de monteur die bij ons kwam had zijn busje braaf volstaan met alleen maar Humax'en en daar was hij wel blij mee want die waren volgens hem een stuk sneller en makkelijker te installeren.

Nee, merp!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Leetness schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:57:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de Smartcard van 15 euro en die van rond de 50? Ik heb 2 smartcards in gebruik thuis en wil hier graag een derde bij.
Bij die van 50 bedoel je ws. de CI+ module. Dat is een 'kaart' die in je tv moet als je tv een ingebouwde digitale tuner heeft (en de smartcard doe je daar weer in).

Verwijderd

Hier is het internet al een tijdje brak. Ook 4 mbit ipv 40 mbit. Upload is wel goed.

Speedtest van ziggo laat de vreemdste waardes zien. Download van 750 mBit/sec.
Zou van Ziggo een mail ontvangen met wat dingen om te testen, maar krijg niks van die club.

Het internet heeft een hele tijd prima gewerkt tot de afgelopen 2 maanden. Niks meer dan ellende.
Gelukkig moet ik het nog 1,5 maan volhouden en zeg ik die troep op.
Ga dan verhuizen en neem dan glasvezel of UPC (is goedkoper en meer internet en tv).

Maar het is flink ergerlijk. BF3 is gewoon niet te spelen. Mis gewoon dingen. Poppetjes die opduiken hakkelen van het beeld, noem maar op.

Verwijderd

Palomar schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:32:
[...]

Bij die van 50 bedoel je ws. de CI+ module. Dat is een 'kaart' die in je tv moet als je tv een ingebouwde digitale tuner heeft (en de smartcard doe je daar weer in).
Een pasje dat in een kaart gaat als ik je reactie zo samenvat :P
Bij die van 50 bedoel je ws. de CI+ module. Dat is een 'kaarthouder' die in je tv moet als je tv een ingebouwde digitale tuner heeft (en de smartcard doe je daar weer in).
Maar ik denk dat jij gelijk hebt met je aanname. Dat zou een logische verklaring voor de prijsverschil zijn.

• Nox
  • Laatst online: 01-11 11:14

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:35:
Hier is het internet al een tijdje brak. Ook 4 mbit ipv 40 mbit. Upload is wel goed.

Speedtest van ziggo laat de vreemdste waardes zien. Download van 750 mBit/sec.
Zou van Ziggo een mail ontvangen met wat dingen om te testen, maar krijg niks van die club.

Het internet heeft een hele tijd prima gewerkt tot de afgelopen 2 maanden. Niks meer dan ellende.
Gelukkig moet ik het nog 1,5 maan volhouden en zeg ik die troep op.
Ga dan verhuizen en neem dan glasvezel of UPC (is goedkoper en meer internet en tv).

Maar het is flink ergerlijk. BF3 is gewoon niet te spelen. Mis gewoon dingen. Poppetjes die opduiken hakkelen van het beeld, noem maar op.
Zet je virusscanner eens uit en doe hier een speedtest:
http://www.bbned.nl/speedtest/

Ziggo heeft echt zelden lag en anders dan kan het zijn dat de anderen in de server lag hebben. Overigens kan het best zo zijn dat er iets in je AOP niet 100% is of wat dan ook. Dat gebeurt bij UPC net zo hard en heeft helemaal niks geen verschil met de provider. Overigens weet ik niet of je bij UPC beter af ben. Gezien je houding zou het me niks verbazen als een supportmedewerker jou niks toestuurt. Met je zooi.. ;) :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:30:

Power Level 0 dBmV

[...]

Ik wilde ff vermelden dat sinds de vorige storing mijn internet daarnet WEER geheel eruitlag. Meteen kabeltje uitgerold en mijn pc en modem verbonden zonder router ertussen en nee, ik krijg geen internet. Stroom van de modem eraf en weer aan. Internet is weer hersteld.

De log van de modem geeft alleen deze 2 nieuwe regels weer
1970-01-01 00:00:19 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
1970-01-01 00:00:03 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
Het ligt dus toch aan de modem. Nu maar ff bedenken hoe ik dit ga oplossen zonder te moeten bellen (heb gehoorprobleem). Toch maar twitteraccountje maken? Het schijnt de beste methode te zijn aldus sommigen in deze topic.

Edit: zie net dat Ziggo een paar bezoekadresjes heeft waaronder 1tje in Den Haag. Dat lijkt me een beter idee :9

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 01:30 ]

Verwijderd

Ben net bij Ziggo bezoekadres in Den Haag geweest. Topservice! Kreeg meteen een ubee mee maar het viel me op dat die doos verder leeg was. Ik vroeg waar is de korte utpkabeltje om van modem naar router te gaan. (vind het altijd wel handig die extra utpkabeltjes) Toen gaven ze mij 20 mtr cat6 plus die wandcontactdoos setje mee.

Ze hebben hem meteen voor mij geactiveerd en aangezien ze toch al bezig waren meteen gevraagd of ze de routermodus uit wilden schakelen.

Wie in Den Haag of omgeving woont en niet urenlang met telefonische helpdesk wil bellen doet er goed aan gewoon ff langs te gaan. (er waren nog een paar bezoekadressen, weet ff niet meer uit de hoofd welke dat waren).

Edit: Ubee aangesloten. Internet werkt meteen. Dacht dat ik een poosje moest wachten maar nee hoor. _/-\o_

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 15:12 ]

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
wrvk82 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:28:
[...]

Ik heb zojuist ook een digitale 'brief' geschreven naar Ziggo. Het resultaat stuur ik naar je toe. Echter heb ik wel aangegeven bereid te zijn over te stappen van de 40Mbit (52eu p/m) naar de 120 Mbit (67eu p/m). Je moet ook wat teruggeven uiteraard :)

We will see!
Ok terugkoppeling van Ziggo: Niet mogelijk, maar mogelijk wel actie voor bestaande Ziggo klanten rond 30 januari 2012! In de gaten houden dus!

"Helaas zal er aan de prijsstelling van de HD ontvanger of de Interactieve HD recorder niks veranderen als u over gaat naar Alles-in-1 Extra. Dit omdat u al Alles-in-1 klant bent. Ziggo heeft mogelijk wel een actieprijs voor bestaande klanten wanneer op 30 januari de Interactieve HD recorder weer leverbaar is, dit zal rond die datum ook kenbaar worden gemaakt. De reden dat Ziggo niet altijd voor bestaande klanten een digitale ontvanger voor een actieprijs kan aanbieden is dat veel klanten bij aanvraag van het abonnement al aan een actie hebben mee gedaan. Zoals bij veel klanten een aantal jaren terug een gratis digitale ontvanger bij een Alles-in-1 abonnement zat."

Verwijderd

Je had een downgrade kunnen doen en daarna een upgrade. Wel omslachtig maar in principe zou het moeten werken want ze verdienen door je upgrade weer aan je. Maar voor nu ben je dus te laat.

• Hmmbob
Groentenboer schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:37:
[...]

Maandag aangevraagd via @ZiggoWebcare, nog geen nieuwe ontvangen. Ik zal het sowieso posten als ik hem heb.
Binnen, vanavond aansluiten.

• E.Dijkie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-10 18:10
Sinds vanochtend is mijn Ziggo modem overleden (dat vermoed ik aangezien alleen het power lampje nog brand, en er geen storing in mijn woonplaats bekend was)
Ik heb bij Ziggo een storing gemeld, maar er kan pas volgende week maandag een monteur langs komen.
Heb nog gevraagd of men al eerder een vervangend modem te sturen, maar dat was niet mogelijk. Ook zelf kopen van een nieuw modem bij Ziggo kan niet.
Ik heb daardoor een week lang geen vaste telefoon en Internet.
Heeft iemand nog ideeen om eea eerder aan de praat te kijgen?

Ik zat zelf te denken aan het kopen van een 2e hands modem op marktplaats, maar weet niet hoe het zit met activeren etc.

Ti. Ik heb het uitgebreide AIE pakket met 120 MB internet. Digitale televisie werkt gewoon.

Verwijderd

Gloria schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:46:
Sinds vanochtend is mijn Ziggo modem overleden (dat vermoed ik aangezien alleen het power lampje nog brand, en er geen storing in mijn woonplaats bekend was)
Ik heb bij Ziggo een storing gemeld, maar er kan pas volgende week maandag een monteur langs komen.
Heb nog gevraagd of men al eerder een vervangend modem te sturen, maar dat was niet mogelijk. Ook zelf kopen van een nieuw modem bij Ziggo kan niet.
Ik heb daardoor een week lang geen vaste telefoon en Internet.
Heeft iemand nog ideeen om eea eerder aan de praat te kijgen?

Ik zat zelf te denken aan het kopen van een 2e hands modem op marktplaats, maar weet niet hoe het zit met activeren etc.

Ti. Ik heb het uitgebreide AIE pakket met 120 MB internet. Digitale televisie werkt gewoon.
Ik weet niet waar je woont maar is langsgaan bij 1 van de ziggo balies een optie voor je? Ik was er vandaag ff omdat mijn modem ook defekt was en kreeg meteen zonder erom te vragen een nieuwe modem mee plus nog wat accessoires.

• E.Dijkie
Dat was ook mijn idee. Heb zelfs nog gevraagd of ik in de Ziggo winkel een modem kon ruilen, maar dat kon niet.
Ik woon in omgeving Utrecht. Bedoel jij de Ziggo winkel of een andere balie?
Anders ga ik het gewoon proberen

Verwijderd

Gloria schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:18:
Dat was ook mijn idee. Heb zelfs nog gevraagd of ik in de Ziggo winkel een modem kon ruilen, maar dat kon niet.
Ik woon in omgeving Utrecht. Bedoel jij de Ziggo winkel of een andere balie?
Anders ga ik het gewoon proberen
Als je langsgaat en de oude modem meeneemt en hij is aantoonbaar defekt, lijkt me gewoon dat ze niet kunnen weigeren je een nieuwe mee te geven. Maar ja, ik kan niet voor Ziggo spreken. Trouwens heb ik mijn oude modem niet meegenomen hoor.

Hieronder de bezoekadressen:

Bezoek de Klantenbalie bij jou in de buurt:

Mathildelaan 83-85 in Eindhoven
Winschoterdiep 60 in Groningen
J. Duikerweg 1 in Heerhugowaard
Atoomweg 100 in Utrecht
Spaarneplein 2 in Den Haag (ingang aan Dintelstraat)

Post je naderhand nog ff wat er uiteindelijk is gebeurd?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 15:27 ]

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-10 14:53
Vanmorgen mij aangemeld als nieuwe klant bij Ziggo voor Digitale Televisie. Enkel kan ik bij Ziggo nergens de verwachtte opleverdatum van de nieuwe 'lijn' vinden. Enkel de levering van de decoder wordt opgegeven.

Het huis waar de aansluiting op is aangevraagd is gloednieuw (nieuwbouw) en er is dus nog geen eerdere aansluiting op geweest. Heeft iemand een idee hoe lang het zal duren voordat het televisiesignaal wordt opgeleverd?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bij nieuwbouwwoningen worden doorgaans alle huizen standaard aangesloten. Na enkele maanden wordt dan gekeken welke bewoners nog geen abonnement hebben afgesloten. Die worden vervolgens fysiek afgesloten in de eindversterker. Grote kans dat je dus gewoon al signaal hebt :)

• Piet91
  • Niet online
Ik ben hier al vaker langsgeweest voor vragen over Alles-in-1, maar een aantal dingen zijn me nog niet duidelijk:

- De kabel wordt gesplits naar modem en naar tv's, d.m.v. zo'n opdeksplitter met 2 uitgangen.
Ik neem aan dat je de coax voor tv's gewoon kunt doorlussen/splitsen hierna?
(natuurlijk lettend op eventueel een versterker ertussen).

- De telefoons worden aangesluiten op de telefoon poort van de Ziggo Modem. Nou hebben wij 2 vaste telefoons, een aansluiting waar een dect-station op aangesloten is (met in totaal 2 handsets) en 2 'bellen' (1 in de gang en 1 in de garage). Dit is nu min of meer achter elkaar doorgelust. Is dat met Alles-in-1 ook nog mogelijk?

- Als de telefoons doorgelust kunnen worden, kan ik dan de telefoonkabel ook splitten? Dus de cat kabel die vanuit de modem komt in de kelder splitten in tweeën? Dus als het ware de aders op elkaar aansluiten?

- Modem komt niet in de zelfde ruimte als waar alle netwerk apparatuur staat (vaste pc, nas, tv met netwerk, printer). Daar komt dan toch een router (geen switch)? Daar moet dan liefst minstens 5 (gigabit) poorten komen.

Ik weet dat bovenstaande situatie verre van ideaal is maar vroeger zijn ze hier niet zo 'toekomstgericht' bezig geweest; ofwel hoofdaansluiting verspreid in de woonkamer, apparatuur in de andere ruimte en veel kabels liggen ook muurvast in de muur. (Vandaar zouden wij bijvoorbeeld de telefoonkabel moeten splitten)

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 09-01-2012 16:36 ]

• Grolsch
Piet91 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:34:
Ik ben hier al vaker langsgeweest voor vragen over Alles-in-1, maar een aantal dingen zijn me nog niet duidelijk:

- De kabel wordt gesplits naar modem en naar tv's, d.m.v. zo'n opdeksplitter met 2 uitgangen.
Ik neem aan dat je de coax voor tv's gewoon kunt doorlussen/splitsen hierna?
(natuurlijk lettend op eventueel een versterker ertussen).
Yes, kun je gewoon splitsen, net zoals "vroegâh"
- De telefoons worden aangesluiten op de telefoon poort van de Ziggo Modem. Nou hebben wij 2 vaste telefoons, een aansluiting waar een dect-station op aangesloten is (met in totaal 2 handsets) en 2 'bellen' (1 in de gang en 1 in de garage). Dit is nu min of meer achter elkaar doorgelust. Is dat met Alles-in-1 ook nog mogelijk?

- Als de telefoons doorgelust kunnen worden, kan ik dan de telefoonkabel ook splitten? Dus de cat kabel die vanuit de modem komt in de kelder splitten in tweeën? Dus als het ware de aders op elkaar aansluiten?
Bovenstaande werkt ook gewoon nog steeds, mijn schoonouders doen hetzelfde
- Modem komt niet in de zelfde ruimte als waar alle netwerk apparatuur staat (vaste pc, nas, tv met netwerk, printer). Daar komt dan toch een router (geen switch)? Daar moet dan liefst minstens 5 (gigabit) poorten komen.
De nieuwe modems zijn al voorzien van router/switch functionaliteit (4 x LAN poort, ik weet niet of deze GB zijn, en WLAN).

De nieuwe modems kun je ook in bridge mode laten zetten zodat je je eigen router met ingebouwde switch achter kunt hangen.

Je kunt ook achter het modem of router een GB switch hangen als je dat graag wil.
Dus modem incl. 4 poorts switch in de woonkamer, met 1 utp kabel naar je netwerkapparatuur ruimte, daar 1 GB switch plaatsen en vandaar uit naar je apparatuur.
Ik weet dat bovenstaande situatie verre van ideaal is maar vroeger zijn ze hier niet zo 'toekomstgericht' bezig geweest; ofwel hoofdaansluiting verspreid in de woonkamer, apparatuur in de andere ruimte en veel kabels liggen ook muurvast in de muur. (Vandaar zouden wij bijvoorbeeld de telefoonkabel moeten splitten)
Dat is in de meeste oudere woningen zo.

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:04
NoxiuZ schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:51:
[...]

Zet je virusscanner eens uit en doe hier een speedtest:
http://www.bbned.nl/speedtest/

Ziggo heeft echt zelden lag en anders dan kan het zijn dat de anderen in de server lag hebben. Overigens kan het best zo zijn dat er iets in je AOP niet 100% is of wat dan ook. Dat gebeurt bij UPC net zo hard en heeft helemaal niks geen verschil met de provider. Overigens weet ik niet of je bij UPC beter af ben. Gezien je houding zou het me niks verbazen als een supportmedewerker jou niks toestuurt. Met je zooi.. ;) :P
Hmm bij die speedtest haal ik net als max :

Uw huidige bandbreedte is 19.57 Mbps.
Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 2.45 MB/sec

En als je dan zo'n bestand gaat downloaden, 32mb 100mb of 1000mb, haal ik bij het 1000mb bestand, gewoon de volle 12mb :')

• Piet91
  • Niet online
Grolsch schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:46:
[...]
Yes, kun je gewoon splitsen, net zoals "vroegâh"
[...]
Bovenstaande werkt ook gewoon nog steeds, mijn schoonouders doen hetzelfde
[...]
De nieuwe modems zijn al voorzien van router/switch functionaliteit (4 x LAN poort, ik weet niet of deze GB zijn, en WLAN).

De nieuwe modems kun je ook in bridge mode laten zetten zodat je je eigen router met ingebouwde switch achter kunt hangen.

Je kunt ook achter het modem of router een GB switch hangen als je dat graag wil.
Dus modem incl. 4 poorts switch in de woonkamer, met 1 utp kabel naar je netwerkapparatuur ruimte, daar 1 GB switch plaatsen en vandaar uit naar je apparatuur.
[...]
Dat is in de meeste oudere woningen zo.
Thanks. Het enige (fysieke) probleem is nog dat er 2 extra cat kabels door het huidige gat in de vloer moeten bij de modem (1 naar kantoor voor netwerk, 1 voor telefoon) en in kantoor dus diezelfde kabel ook door de huidig gat in de vloer (waar het al een puinhoop aan kabels is). Ik denk dat beide problemen gaan geven maar dat is aan ons om op te lossen.

Als dat kan/wil dan staat ons dus niets meer tegen om over te stappen. (De Solcon mail nog enigszins)

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-11 16:35
volgens mij heeft ziggo retentiedagen verhoogt :S net iets naar binnen gesleept van iets wat zo'n 2 maanden oud was

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:46
Zou ziggo de druk voelen die nu gelegd wordt door KPN met hun huidige snelheidsverhoging? Ziggo is nu niet meer de snelste op de markt.

• Grolsch
Piet91 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:35:
[...]

Thanks. Het enige (fysieke) probleem is nog dat er 2 extra cat kabels door het huidige gat in de vloer moeten bij de modem (1 naar kantoor voor netwerk, 1 voor telefoon) en in kantoor dus diezelfde kabel ook door de huidig gat in de vloer (waar het al een puinhoop aan kabels is). Ik denk dat beide problemen gaan geven maar dat is aan ons om op te lossen.

Als dat kan/wil dan staat ons dus niets meer tegen om over te stappen. (De Solcon mail nog enigszins)
Ik heb je bericht 3 x gelezen maar ik snap niet wat je bedoeld :?

Er loopt 1 kabel, en je wil wil 2 extra kabels :?
Kun je het eens tekenen ofzo :?

Als je aan 100 Mbit genoeg hebt kun je zelfs 1 UTP kabel gebruiken voor netwerk (aders 1,2,3 en 6) en telefoon (aders 7&8)

Officieel kan/mag het niet, maar zo heb ik het ook al eens gedaan, en het werkt nog steeds stabiel :P

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gisteren kwam mevr. Exorcist er pas achter (Boer zoekt Vrouw...) dat de kwaliteit van Nederland 1 en 2 HD beroerd is op de slaapkamer. Allemaal blokken in beeld, nauwelijks signaal. Schijnt te liggen aan de freq. van deze twee? Heb het echter pas, denk ik, sinds ik Interactie TV heb en beneden een nieuwe signaaldeler heb. Alle zenders werken prima, boven en beneden, behalve deze 2. De SD Ned.1/2 kanalen doen het redelijk maar ook niet super.

Ik las ergens dat Ziggo dit op afstand kon oplossen, maar het lijkt me meer dat het in mijn huis zit (kabel langer dan 10m etc.). Anderzijds werkte het voorheen prima en werken alle andere zenders vlekkeloos.

• MrGizMo
Exorcist schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:53:
Gisteren kwam mevr. Exorcist er pas achter (Boer zoekt Vrouw...) dat de kwaliteit van Nederland 1 en 2 HD beroerd is op de slaapkamer. Allemaal blokken in beeld, nauwelijks signaal. Schijnt te liggen aan de freq. van deze twee? Heb het echter pas, denk ik, sinds ik Interactie TV heb en beneden een nieuwe signaaldeler heb. Alle zenders werken prima, boven en beneden, behalve deze 2. De SD Ned.1/2 kanalen doen het redelijk maar ook niet super.

Ik las ergens dat Ziggo dit op afstand kon oplossen, maar het lijkt me meer dat het in mijn huis zit (kabel langer dan 10m etc.). Anderzijds werkte het voorheen prima en werken alle andere zenders vlekkeloos.
Had dat in het begin ook met een coax kabel van 15+ meter. Versterker heeft het opgelost :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MrGizMo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:07:
[...]

Had dat in het begin ook met een coax kabel van 15+ meter. Versterker heeft het opgelost :)
Ga ik dat toch maar doen, ondanks dat de rest goed werkt. Anders kijkt ze Boer zoekt Vrouw beneden.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Untouchablezz20 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:44:
Zou ziggo de druk voelen die nu gelegd wordt door KPN met hun huidige snelheidsverhoging? Ziggo is nu niet meer de snelste op de markt.
Dat zou leuk zijn. Ik begin het gevoel te krijgen dat de concurrentie in deze markt toch een beetje begint te werken. Het zal niet de eerste keer zijn dat de snelheden (zonder verdere prijsverhoging) worden verhoogd naar aanleiding van een beter aanbod bij de buren. :)

Laat de mobiele telco's nu ook maar beseffen dat tevreden klanten heel fijn zijn. En graag betalen voor wat ze krijgen. ;)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• MrGizMo
Exorcist schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:18:
[...]

Ga ik dat toch maar doen, ondanks dat de rest goed werkt. Anders kijkt ze Boer zoekt Vrouw beneden.
https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1104285

Heb die. (weet niet hoeveel aansluitingen je nodig hebt, maar deze is dus met 4) niet bij Ziggo gekocht. En Hirschmann zal ook wel werken, maar goed deze verkoopt Ziggo zelf, dus dan ga ik er wel vanuit dat het werkt. En dat doet het dus ook, scheelt meteen ook een hoop geld :)

Verwijderd

Positron schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:22:
[...]

Dat zou leuk zijn. Ik begin het gevoel te krijgen dat de concurrentie in deze markt toch een beetje begint te werken. Het zal niet de eerste keer zijn dat de snelheden (zonder verdere prijsverhoging) worden verhoogd naar aanleiding van een beter aanbod bij de buren. :)

Laat de mobiele telco's nu ook maar beseffen dat tevreden klanten heel fijn zijn. En graag betalen voor wat ze krijgen. ;)
Bij mobiele telco heb je dit effect niet dankzij hun onderlinge afspraken en er is geen 1 aanbieder met DE voordeligste abbo.

Als er nou 1 aanbieder was dat abbos verkoopt met echt goeie prijzen, zo een 10 euro onder de huidige abboprijzen dan pas zouden de concurrenderende partijen iets gaan voelen en meedoen maar die zijn er niet en die gaan er ook niet komen. Die zouden weggedrukt worden door de huidige 3 grootste partijen.

Maar goed, dit is offtopic.

• Deadbeef_ahc
  • Laatst online: 22-02-2024
Wat zijn de beperkingen van de Interactieve HD recorder van Ziggo, die nu in jan 2012 wordt aangeboden.
Kan ik de uitzendingen kopieeren naar mijn NAS, zodat ook andere tv's deze kunnen bekijken?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Deadbeef_ahc schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:21:
Wat zijn de beperkingen van de Interactieve HD recorder van Ziggo, die nu in jan 2012 wordt aangeboden.
Kan ik de uitzendingen kopieeren naar mijn NAS, zodat ook andere tv's deze kunnen bekijken?
Dat apparaat is geheel gesloten. Je kunt dus op geen enkele wijze opnamen 'uit' het apparaat krijgen..
USB en RJ45 interfaces zijn softwarematig uitgeschakeld, helaas..

• Piet91
  • Niet online
Grolsch schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:49:
Ik heb je bericht 3 x gelezen maar ik snap niet wat je bedoeld :?

Er loopt 1 kabel, en je wil wil 2 extra kabels :?
Kun je het eens tekenen ofzo :?
Begrijpelijk, is ook irritant om uit te leggen. :+

Lang verhaal:
Coax komt binnen in hoek A van woonkamer. Maar onze tv staat ergens anders in de woonkamer. Daarom gaat de coax onder de vloer door naar die tv, achter de tv wordt coax gesplits en gaat weer de kelder in om vervolgens via de meterkast naar boven te gaan, naar 2 andere tv's.

Telefoon/internet komt binnen in hoek B van woonkamer. Daar staat basisstation van DECT. Dan gaan er 2 kabels weer de kelder in; kabel 1 gaat onder het kantoor weer omhoog; deze wordt daar gesplitst naar nog een telefoon en de ADSL modem/router.
Kabel 2 gaat in de kelder naar de slaapkamer en naar 2x een bel.
Enigszins verduidelijkt hier: http://farm8.staticflickr...28511339_9159504b4d_b.jpg

Maar Ziggo Alles-in-1 wordt de situatie als volgt:
In hoek A van de woonkamer komt op de contactdoos de splitter. Daar gaat de coax voor de televisie in en televisie is dan geregeld.
De andere coax gaat de modem in. Daar komen 2 kabels uit. 1 voor telefoon welke door het gat in de vloer weer de kelder in gaat, daar wordt hij gesplitst (1 naar hoek B voor basisset DECT en 1 naar de rest van de telefoons/bellen.
De andere kabel uit de modem is voor internet en gaat ook via dat zelfde gat naar het kantoor, waar hij dus ook door de vloer omhoog moet.

Zo dus: http://farm8.staticflickr...28510965_0393f9bbeb_b.jpg
(de breedband versterker moet je wegdenken. Dat moet gewoon een splitter rechtstreeks op de contactdoos zijn. TV coax wordt d.m.v. een eenvoudige splitter achter de tv gesplits, zoals vanouds.)

Kort verhaal:
Waar het dus op neer komt is dat door een gat in de woonkamervloer 2 extra netwerkkabels moeten, namelijk voor internet en telefoon.
In kantoor moet ook door een gat in de vloer een extra netwerkkabel voor internet in huis.
Door beide gaten zitten al een aantal draden dus de kans is groot dat die extra kabel niet door die gaten passen.
Als je aan 100 Mbit genoeg hebt kun je zelfs 1 UTP kabel gebruiken voor netwerk (aders 1,2,3 en 6) en telefoon (aders 7&8)

Officieel kan/mag het niet, maar zo heb ik het ook al eens gedaan, en het werkt nog steeds stabiel :P
Dat wil ik liever niet, ik heb toch liever wat sneller netwerk. ;)

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Piet91 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:50:
[...]

Begrijpelijk, is ook irritant om uit te leggen. :+

Lang verhaal:
Coax komt binnen in hoek A van woonkamer. Maar onze tv staat ergens anders in de woonkamer. Daarom gaat de coax onder de vloer door naar die tv, achter de tv wordt coax gesplits en gaat weer de kelder in om vervolgens via de meterkast naar boven te gaan, naar 2 andere tv's.

Telefoon/internet komt binnen in hoek B van woonkamer. Daar staat basisstation van DECT. Dan gaan er 2 kabels weer de kelder in; kabel 1 gaat onder het kantoor weer omhoog; deze wordt daar gesplitst naar nog een telefoon en de ADSL modem/router.
Kabel 2 gaat in de kelder naar de slaapkamer en naar 2x een bel.
Enigszins verduidelijkt hier: http://farm8.staticflickr...28511339_9159504b4d_b.jpg

Maar Ziggo Alles-in-1 wordt de situatie als volgt:
In hoek A van de woonkamer komt op de contactdoos de splitter. Daar gaat de coax voor de televisie in en televisie is dan geregeld.
De andere coax gaat de modem in. Daar komen 2 kabels uit. 1 voor telefoon welke door het gat in de vloer weer de kelder in gaat, daar wordt hij gesplitst (1 naar hoek B voor basisset DECT en 1 naar de rest van de telefoons/bellen.
De andere kabel uit de modem is voor internet en gaat ook via dat zelfde gat naar het kantoor, waar hij dus ook door de vloer omhoog moet.

Zo dus: http://farm8.staticflickr...28510965_0393f9bbeb_b.jpg
(de breedband versterker moet je wegdenken. Dat moet gewoon een splitter rechtstreeks op de contactdoos zijn. TV coax wordt d.m.v. een eenvoudige splitter achter de tv gesplits, zoals vanouds.)

Kort verhaal:
Waar het dus op neer dat door een gat in de woonkamervloer 2 extra netwerkkabels moeten, namelijk voor internet en telefoon.
In kantoor moet ook door een gat in de vloer een extra netwerkkabel voor internet in huis.
Door beide gaten zitten al een aantal draden dus de kans is groot dat die extra kabel niet door die gaten passen.

[...]

Dat wil ik liever niet, ik heb toch liever wat sneller netwerk. ;)
Telefoon gaat via de telefoon kabel - rj11 dus een dunnere kabel. Ander de kabel zonder connectoren door de vloer doen. Anders een extra gat bijboren of het oude groter maken ;).

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-11 07:57

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Als ik een alles-in-1 pakket bestel zonder decoder (heb ik al, en een interactieve koop ik waarschijnlijk wel een keer los) en geef aan dat ik deze zelf installeer, zit er in het pakket dan standaard een breedbandversterker? Deze heb ik namelijk wel nodig. Volgens de ziggo website hoort dit inderdaad in het pakket te zitten, maar of dat conform de werkelijkheid is weet ik niet.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• E.Dijkie
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:23:
[...]

Als je langsgaat en de oude modem meeneemt en hij is aantoonbaar defekt, lijkt me gewoon dat ze niet kunnen weigeren je een nieuwe mee te geven. Maar ja, ik kan niet voor Ziggo spreken. Trouwens heb ik mijn oude modem niet meegenomen hoor.
Vanochtend bij de Ziggo klantenbalie langsgeweest met de modem. Hij was idd defect. Ik kreeg gelukkig direct een nieuwe mee
Internet doet gelukkig weer. Bedankt voor de tip
Pagina: 1 ... 162 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!