Begrijpelijk, is ook irritant om uit te leggen.
Lang verhaal:
Coax komt binnen in hoek A van woonkamer. Maar onze tv staat ergens anders in de woonkamer. Daarom gaat de coax onder de vloer door naar die tv, achter de tv wordt coax gesplits en gaat weer de kelder in om vervolgens via de meterkast naar boven te gaan, naar 2 andere tv's.
Telefoon/internet komt binnen in hoek B van woonkamer. Daar staat basisstation van DECT. Dan gaan er 2 kabels weer de kelder in; kabel 1 gaat onder het kantoor weer omhoog; deze wordt daar gesplitst naar nog een telefoon en de ADSL modem/router.
Kabel 2 gaat in de kelder naar de slaapkamer en naar 2x een bel.
Enigszins verduidelijkt hier:
http://farm8.staticflickr...28511339_9159504b4d_b.jpg
Maar Ziggo Alles-in-1 wordt de situatie als volgt:
In hoek A van de woonkamer komt op de contactdoos de splitter. Daar gaat de coax voor de televisie in en televisie is dan geregeld.
De andere coax gaat de modem in. Daar komen 2 kabels uit. 1 voor telefoon welke door het gat in de vloer weer de kelder in gaat, daar wordt hij gesplitst (1 naar hoek B voor basisset DECT en 1 naar de rest van de telefoons/bellen.
De andere kabel uit de modem is voor internet en gaat ook via dat zelfde gat naar het kantoor, waar hij dus ook door de vloer omhoog moet.
Zo dus:
http://farm8.staticflickr...28510965_0393f9bbeb_b.jpg
(de breedband versterker moet je wegdenken. Dat moet gewoon een splitter rechtstreeks op de contactdoos zijn. TV coax wordt d.m.v. een eenvoudige splitter achter de tv gesplits, zoals vanouds.)
Kort verhaal:
Waar het dus op neer komt is dat door een gat in de woonkamervloer 2 extra netwerkkabels moeten, namelijk voor internet en telefoon.
In kantoor moet ook door een gat in de vloer een extra netwerkkabel voor internet in huis.
Door beide gaten zitten al een aantal draden dus de kans is groot dat die extra kabel niet door die gaten passen.
Als je aan 100 Mbit genoeg hebt kun je zelfs 1 UTP kabel gebruiken voor netwerk (aders 1,2,3 en 6) en telefoon (aders 7&8)
Officieel kan/mag het niet, maar zo heb ik het ook al eens gedaan, en het werkt nog steeds stabiel

Dat wil ik liever niet, ik heb toch liever wat sneller netwerk.