Verwijderd

Dreamwire schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:22:
[...]

Klopt daar kom ik ook gewoon in :) (laad nu ook snel)

Ik had eerst een router in bridge mode er tussen staan die achter de tv kast gelegt. En dan de humax en de XBOX dan met de router verbonden maar dat liep toch niet altijd even lekker (af en toe viel het signaal weg). Nu dus het modem van Ziggo achter de kast geplaatst met de splitter uit module 4 en dan de humax en de XBOX bekabeld aan het modem.
Ja dat is wel verstandig idd :P
Humax icm routers is niet altijd even prettig...

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11 12:01
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:29:
[...]

Ja dat is wel verstandig idd :P
Humax icm routers is niet altijd even prettig...
En de xbox 360 vond het ook niet echt fijn. Als ik lekker een potje Fifa 12 online speelde en dan in de 80ste minuut met 3 - 0 voorsprong opeens het scherm krijg dat de connectie lost is en dus verlies dan word je er ook niet vrolijk van. ;)

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:40

Entity

9000rpm

Thanks, maar inmiddels via een andere weg weer contact gehad met Ziggo en heb er vertrouwen in dat het nu in ieder geval geregreld wordt :)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-11 11:14

Nox

Noxiuz

job schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:42:

Modem van het stroom af, router van het stroom af.
router aan modem hangen. modem stroom geven (en wachten tot het ding online is), vervolgens router stroom geven.

Het modem (althans als we het over de oude modellen hebben) geeft alleen een ip adres aan het eerste apparaat wat er aan hangt. Haal je de stroom van het modem af, dan kan je pas een nieuw apparaat er aan hangen.
Thanks.

Hij heeft een tijdje terug een brief gehad van Ziggo waarin stond dat hij zijn PC Spyware vrij moest maken. De virusscanner die ik voor hem er op had gezet (NOD32 2.7) is er mee genokt. Gezien hij niet de slimste is zal er dus in die tijd wel aardig wat rotzooi op zijn gekomen. Dus even snel wat gewist en de ergste rotzooi eraf gehaald en zou hem later formatteren. 3 dagen later ging zijn PC niet eens meer aan.

Maar wat is dus de kans dat Ziggo daadwerkelijk zijn verbinding afsluit omdat hij niet op tijd zijn PC spyware vrij heeft gemaakt? Volgens mij is dat meer een prikkel om er voor te zorgen dat men eerder naar de computerboer gaat.

Hij wil overigens niet eerst even Ziggo bellen omdat hij denkt dat het er niks mee te maken heeft. Maar ik ga er niet eerder heen voordat hij heeft gebeld. En anders zullen zij hem ook nog wel helpen :P

Is voor mij toch 30 minuten fietsen voor ik er ben. Je kan ook wel ff bellen en wie weet is het met 2 minuten opgelost en internet hij vrolijk verder en hoef ik er niet heen. Als het wel afgesloten is zit ik straks 2 uur te troubleshooten waar ik chago van wordt.

[ Voor 0% gewijzigd door Nox op 28-12-2011 18:53 . Reden: NOD32 4.x > 2.7 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

NoxiuZ schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:51:
[...]
Maar wat is dus de kans dat Ziggo daadwerkelijk zijn verbinding afsluit omdat hij niet op tijd zijn PC spyware vrij heeft gemaakt? Volgens mij is dat meer een prikkel om er voor te zorgen dat men eerder naar de computerboer gaat.
Ja, dan sluiten ze je daadwerkelijk af. Ben 3 keer afgesloten geweest om dat soort shit die nergens op slaat, ging uiteindelijk om NDR's die mijn mailserver verstuurde. Maar als je afgesloten bent kan je bellen en kan je 24 uur wachten. Je kan het beter voor zijn dus.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe lang duurt het voordat een Ziggo pakket gebruikt kan worden als je het nieuw aanvraagt? Ik heb wel belang bij een Alles-in-1 pakket, en ga over 2,5 week op mezelf wonen (flatje) .

Ook zie ik op de site dat Ziggo het huidige contract voor je kan opzeggen, ik zit nu bij Online.nl en heb een KPN lijn apart. Gaat ziggo alleen Online voor mij opzeggen of regelen ze ook de telefoon-lijn voor me?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Christiano007 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:58:
Hoe lang duurt het voordat een Ziggo pakket gebruikt kan worden als je het nieuw aanvraagt? Ik heb wel belang bij een Alles-in-1 pakket, en ga over 2,5 week op mezelf wonen (flatje) .

Ook zie ik op de site dat Ziggo het huidige contract voor je kan opzeggen, ik zit nu bij Online.nl en heb een KPN lijn apart. Gaat ziggo alleen Online voor mij opzeggen of regelen ze ook de telefoon-lijn voor me?
Hoe snel je een pakket kunt hebben kan Ziggo je zelf het snelste vertellen. Je kunt ze gratis laten bellen (zie hun site, even klikken op producten en dan ergens links) op een moment dat jou uitkomt, mits ze wakker zijn.

De KPN lijn zeggen ze wel op, dat heb ik zelf ook laten doen onlangs. Al duurt het dan nog maanden voordat KPN de eindafrekening maakt, maar goed.

Je zit natuurlijk wel vast aan de opzegtermijnen van Online en KPN, in ieder geval m.b.t. de betaling ervan. Volgens mij kun je wel eerder het nummer laten porteren, maar ook dat kun je even navragen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Christiano007

Ich bin der champion

Ja de opzegtermijn is van beiden een maand, maarja..daar doe je niet veel aan. Alleen hoor ik pas volgende maand de definitieve goedkeuring voor het betrekken van het flatje. Dus om het nu al aan te vragen... das een klein risico :P

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:35:
[...]

Ja, dan sluiten ze je daadwerkelijk af. Ben 3 keer afgesloten geweest om dat soort shit die nergens op slaat, ging uiteindelijk om NDR's die mijn mailserver verstuurde. Maar als je afgesloten bent kan je bellen en kan je 24 uur wachten. Je kan het beter voor zijn dus.
Hmmzz ze doen het dus toch.

Anyhow, ik een bus geregeld om naar hem toe te gaan, krijg ik vlak voor vertrek (de motor net gestart) een whatsappje: heb al internet.

FFFFUUUUU!!!1111

Ik hem opbellen; wat heb je eraan gesloopt dan dat je weer internet heb? 'Ja gewoon de stekkers er ff opnieuw erin en eruit'.

Teeeeeeerrrriing.

Nahja, hij heeft internet. En nu ben ik zijn levende vraagbaak. Ik wacht maar 5 minuten met lezen want 2 minuten later krijg ik altijd een berichtje: laat maar heb het al gevonden.

EDIT:

Nieuwe UMU voor thuis ontvangen. Dat die dingen kapot kunnen gaan :?

Alleen geen idee of de storingen nu verholpen zijn, volgende week ziggo maar eens bellen om na te gaan of die 470.000 storinglogs er weer in staan :P

[ Voor 11% gewijzigd door Nox op 29-12-2011 17:44 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 17:01
Ik wil via mijn ziggo tv kijken, maar deze mogelijkheid is al dagen offline. meer mensen last van?

PSN: riznind

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:01
Rizn schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:38:
Ik wil via mijn ziggo tv kijken, maar deze mogelijkheid is al dagen offline. meer mensen last van?
Ziggo heeft het afgesloten, waarschijnlijk omdat de streams gebruikt worden op Android etc via die mobiele website.

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 17:01
@ Rub147

Hmm, vreemd. Wat is het verschil tussen Windows 7 en een Ipad (of Android tablet, waarvoor Ziggo ook ondersteuning voor live tv gaat aanbieden, als ik het goed begrijp) als je gewoon thuis op een kamer waar geen tv hangt toch wil kijken via een laptop. Maar iig bedankt voor je reaktie.

PSN: riznind

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Hebben meer mensen last van een traag - of helemaal niet - reagerende Cisco interactieve decoder? Wanneer de decoder een tijdje uit heeft gestaan dan duurt het soms een minuut of 10 voordat er beweging inkomt. Voor die tijd reageert de decoder soms wel op de afstandsbediening, maar meestal niet. Of, wat ook leuk is, hij begint als een malle alle zenders langs te zappen.
Dit gebeurt ook wanneer je de toetsen op de decoder gebruikt, dus het ligt niet aan de afstandsbediening. Na de opwarmtijd van 10 minuten werkt het ding verder prima.

Ik heb dit probleem uiteraard gemeld bij Ziggo, inmiddels 2x. Ze zouden hierop terugkomen, maar daar heb ik helaas nooit meer iets van gehoord (goh verrassing).

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-10 10:05
Yup, de Cisco is traag. Vraag een vervangende decoder aan bij Ziggo.
Duurt lang, maar hij komt wel (ooit).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wvkreg schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:41:
Yup, de Cisco is traag. Vraag een vervangende decoder aan bij Ziggo.
Duurt lang, maar hij komt wel (ooit).
Heb al 6x gevraagd om een andere decoder (zo'n goedkoop basisding); elke keer het antwoord dat mijn kabel (die halve meter tussen muur & decoder) de boosdoener is want mijn signaalsterkte lag maar rond de 40%. Was er helemaal klaar mee; decoder uit de muur getrokken, via een Tweaker een HD Decoder gekocht voor weinig. Resultaat: weer supersnel zappen, EPG, alles... Oh ja, en signaalsterkte nu netjes 100%.

Toch van de week misschien Ziggo maar eens bellen dat de oude kapot is en dat ik daar een vervangende nieuwe voor wil hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Baldertt schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:21:
Hebben meer mensen last van een traag - of helemaal niet - reagerende Cisco interactieve decoder? Wanneer de decoder een tijdje uit heeft gestaan dan duurt het soms een minuut of 10 voordat er beweging inkomt. Voor die tijd reageert de decoder soms wel op de afstandsbediening, maar meestal niet. Of, wat ook leuk is, hij begint als een malle alle zenders langs te zappen.
Dit gebeurt ook wanneer je de toetsen op de decoder gebruikt, dus het ligt niet aan de afstandsbediening. Na de opwarmtijd van 10 minuten werkt het ding verder prima.

Ik heb dit probleem uiteraard gemeld bij Ziggo, inmiddels 2x. Ze zouden hierop terugkomen, maar daar heb ik helaas nooit meer iets van gehoord (goh verrassing).
Ik herken dit niet echt (ding start traag op maar is vrij snel werkbaar), maar soms hangt het ding bij ons compleet, en moet dan met de knop aan de achterzijde uit en aan worden gezet. Gebeurt niet vaak, maar is wel irritant.

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:01
Rizn schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:01:
@ Rub147

Hmm, vreemd. Wat is het verschil tussen Windows 7 en een Ipad (of Android tablet, waarvoor Ziggo ook ondersteuning voor live tv gaat aanbieden, als ik het goed begrijp) als je gewoon thuis op een kamer waar geen tv hangt toch wil kijken via een laptop. Maar iig bedankt voor je reaktie.
Voor iOS heeft Ziggo een app, maar voor android is deze nog in de maak. Daarom heeft een tweaker een site gemaakt waarmee je op android, windows phone en je computer tv kan kijken. Ziggo wilt dat waarschijnlijk niet en heeft daarom die streams -tijdelijk- afgesloten.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:18

Vis

Iemand zich ook aangemeld voor de jaarlijkse '3 maanden' Film1 voor 5,- per maand?

Hoe lang duurt het ongeveer voordat het geactiveerd wordt?
Ik heb me afgelopen dinsdag aangemeld...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Verwijderd

Vis schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:31:
Iemand zich ook aangemeld voor de jaarlijkse '3 maanden' Film1 voor 5,- per maand?

Hoe lang duurt het ongeveer voordat het geactiveerd wordt?
Ik heb me afgelopen dinsdag aangemeld...
Max 24u

• Vis

Vis

Krijg ik niet eerst een brief ofzo?

Ik heb nog steeds geen film1 hoor...
heb me via de website van film1 aangemeld... misschien duurt dat wat langer, dan rechtstreeks via ziggo ?

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vis schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:44:
[...]

Krijg ik niet eerst een brief ofzo?

Ik heb nog steeds geen film1 hoor...
heb me via de website van film1 aangemeld... misschien duurt dat wat langer, dan rechtstreeks via ziggo ?
Als je geen open orders hebt bij ziggo, en je besteld via de website van ziggo een extra pakket en je TV/decoder waar je kaart in zit staat aan op het moment dat je het besteld, kan dat in 15 minuten werken. Via de telefoon bestellen kan het binnen 2 uur werken.

Film1 geeft het 1 op 1 door aan ziggo dus het lijkt me dus iets niet goed gegaan, of je had nog een order open staan ( iets anders aangevraagt of iets opgezegd wat nog niet verwerkt is )

Je krijgt nog wel een brief, maar dat is puur een een overzicht.

[ Voor 8% gewijzigd door Sumuhtsop op 30-12-2011 11:50 ]

• Vis

Vis

Postjuh schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:48:
[...]

Als je geen open orders hebt bij ziggo, en je besteld via de website van ziggo een extra pakket en je TV/decoder waar je kaart in zit staat aan op het moment dat je het besteld, kan dat in 15 minuten werken. Via de telefoon bestellen kan het binnen 2 uur werken.

Film1 geeft het 1 op 1 door aan ziggo dus het lijkt me dus iets niet goed gegaan, of je had nog een order open staan ( iets anders aangevraagt of iets opgezegd wat nog niet verwerkt is )

Je krijgt nog wel een brief, maar dat is puur een een overzicht.
Vreemd dan... ik heb het dus niet aangevraagd bij Ziggo zelf he.. maar via de Film1 website...

Straks ff thuis kijken...
thnx

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15
Bij mij duurde het een paar dagen voordat Film1 begon te werken. De brief van de wijziging kreeg ik pas een week daarna in de bus :P Ik vroeg het via de Film1 site aan, misschien dat als je het bij Ziggo direct aanvraagt, dat het sneller gaat.

• Sumuhtsop
  • Niet online
Vis schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:51:
[...]

Vreemd dan... ik heb het dus niet aangevraagd bij Ziggo zelf he.. maar via de Film1 website...

Straks ff thuis kijken...
thnx
Ja dat begreep ik er uit. Ik had binnen 4 uur beeld ( soort gelijke actie paar jaar geleden ook via Film1 zelf aangevraagd ). Ik zit inmiddels al sinds toen met Film1 thuis, ben er tevreden over :)

• Vis

Vis

tiguan schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:52:
Bij mij duurde het een paar dagen voordat Film1 begon te werken. De brief van de wijziging kreeg ik pas een week daarna in de bus :P Ik vroeg het via de Film1 site aan, misschien dat als je het bij Ziggo direct aanvraagt, dat het sneller gaat.
Dat denk ik dus ook...

Edit: Oke, thuis aangekomen direct even gecheckt en ik heb film 1 ! :)

Genieten dus

[ Voor 10% gewijzigd door Vis op 30-12-2011 13:22 ]

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:04

Crusader

Arc Nature

Exorcist schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:48:
[...]

Ik herken dit niet echt (ding start traag op maar is vrij snel werkbaar), maar soms hangt het ding bij ons compleet, en moet dan met de knop aan de achterzijde uit en aan worden gezet. Gebeurt niet vaak, maar is wel irritant.
Hier net zo.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

Tijntje

Hello?!

Hier ook, wij hebben nog de zilveren Cisco. Sinds we veel meer HD zenders hebben gekregen is dat ding niet meer vooruit te branden.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gijs007 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:18:
De monteur van ziggo is net weg, hij heeft het ubee modem door een cisco 3212 modem vervangen en gelijk haal ik weer een stabiele 120.1mb down en 9.3 mb up.
Hier nog geen Cisco modem, nog altijd de Ubee. Lijkt erop dat Ziggo een nieuwe firmware of zo heeft geïnstalleerd, de traagheid is er nog wel, maar wanneer dat optreed duurt nu aanzienlijk langer dan voorheen, waar dat eerst om de 2 a 3 dagen was. Maar kan ik hieruit opmaken dat Ziggo voor Ubee gebruikers een vervangende router heeft? :)

Overigens nog een andere vraag: sindskort hebben wij een HDTV dan eindelijk staan, hierin zit ook zo'n CI+ module. We hebben een Samsung UE32D5700 TV (zo 1 2 3 uit mijn hoofd) en deze geeft bij het opstarten altijd de melding, dat er niets gevonden kan worden en even later is het "gecodeerd signaal" en krijgen we beeld. Mijn ouders denken dat het niet goed is en blijven er maar over hameren dat het niet goed is. Volgens hun was het "in den beginne" met die CI+ module namelijk niet het geval.

Ook hebben we af en toe dat het beeld compleet wegvalt en later weer terugkomt, of dat het beeld wegvalt, omdat er geen signaal lijkt te zijn. Dan moeten we de TV herstarten en werkt alles weer naar behoren. Zijn dit ook bijkomstigheden van de Ubee router of is er hier wat anders aan de hand dat ik zou kunnen doen om dit te verhelpen? Ben best wel een leek op Ziggo + TV gebied zoals duidelijk moge zijn in mijn lange post.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, ik had mijn neef nog zo aangeraden op zijn nieuwe adres een nieuw abo af te sluiten en die van het vorige adres stop te zetten, heeft ie een verhuizing van de verbinding aangevraagd :X

Op papier stond dat 8 januari de boel verhuist zou zijn, vanmiddag werkte alles (tv-interpret-telefoon) al :o

Het kan dus blijkbaar goed gaan....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:08

Deathchant

Don't intend. Do!

Bastien schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:05:
[...]
Hoe snel je een pakket kunt hebben kan Ziggo je zelf het snelste vertellen. Je kunt ze gratis laten bellen (zie hun site, even klikken op producten en dan ergens links) op een moment dat jou uitkomt, mits ze wakker zijn.

De KPN lijn zeggen ze wel op, dat heb ik zelf ook laten doen onlangs. Al duurt het dan nog maanden voordat KPN de eindafrekening maakt, maar goed.

Je zit natuurlijk wel vast aan de opzegtermijnen van Online en KPN, in ieder geval m.b.t. de betaling ervan. Volgens mij kun je wel eerder het nummer laten porteren, maar ook dat kun je even navragen.
Klopt. KPN is echt traag. Ik heb ziggo op 30 oktober de opdracht gegeven om per 30november op te zeggen.
Deze opzegging is pas op 3 november bij KPN in het systeem gekomen, waardoor er per 3 december een algehele afsluiting ging plaatsvinden.
Echter nu, 31-12-2011, heb ik nog steeds een lopende internetverbinding van KPN, en heb inmiddels ook weer een factuur gekregen. Ze hebben de boel echt niet op orde daar. Elke keer weer excuusjes van "wegens grote drukte" bla bla bla. Zodra je naar KPN toe overstapt, is het binnen een dag geregeld allemaal. Maar goed.
Wat wel fijn is, is dat KPN een termijn hanteert van 16 dagen na de afsluitdatum. Dus ik zou in theorie tot 19 december een internetverbinding hebben zodat ik als klant nooit zonder internet zou komen te zitten. Maar goed.......ik stapte natuurlijk niet voor niks over naar Ziggo.....en zelfs na de afsluiting heb ik problemen met KPN. Ze hebben een ultimatum van mij gekregen. Hoor ik per 6 januari niks, ga ik via mijn bank alle incasso's stopzetten voor toekomstig misbruik. Ik heb dit ook al naar ze gecommuniceerd.

Maar goed. Ik heb mijn vaste nummer idd laten porteren naar Ziggo. Dit was echt binnen no time geregeld.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

CptChaos schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:28:
[...]

Overigens nog een andere vraag: sindskort hebben wij een HDTV dan eindelijk staan, hierin zit ook zo'n CI+ module. We hebben een Samsung UE32D5700 TV (zo 1 2 3 uit mijn hoofd) en deze geeft bij het opstarten altijd de melding, dat er niets gevonden kan worden en even later is het "gecodeerd signaal" en krijgen we beeld. Mijn ouders denken dat het niet goed is en blijven er maar over hameren dat het niet goed is. Volgens hun was het "in den beginne" met die CI+ module namelijk niet het geval.

Ook hebben we af en toe dat het beeld compleet wegvalt en later weer terugkomt, of dat het beeld wegvalt, omdat er geen signaal lijkt te zijn. Dan moeten we de TV herstarten en werkt alles weer naar behoren. Zijn dit ook bijkomstigheden van de Ubee router of is er hier wat anders aan de hand dat ik zou kunnen doen om dit te verhelpen? Ben best wel een leek op Ziggo + TV gebied zoals duidelijk moge zijn in mijn lange post.
Ik heb een dergelijk euvel meerdere malen succesvol opgelost door de firmware van de tv te updaten :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zal eens checken of er een firmware update is dan.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
De eerste post in 2012...Aangezien ik over tien dagen overstap op de kabel van Ziggo had ik een vraag die vast voor anderen ook interessant kan zijn.

Ik ben van plan langere tijd het Alles-in-1 Basis abonnement te houden en vroeg mij af er voor 2012 geplande upgrades in snelheid gepland staan?

Dit ivm investeringen in VOIP-apparatuur van Siemens en het afsluiten van een nieuwsserver-abonnement.

Ik zag trouwens dat Alles-in-1 Basis een jaar geleden nog 2.5 Mbit downloadsnelheid had. Door de upgrade naar 10 Mbit is deze echt enorm concurrerend geworden met ADSL, maar dat was jullie vast allang duidelijk ;)

• Palomar
  • Niet online
Denk niet dat die basis-variant nog veel sneller wordt komend jaar. Anders gaat ie alles in 1 plus wel erg in de weg zitten qua concurrentie. Heb zelf nog losse tv en internet-abo's van ziggo (inet 30Mbit). Overweeg ook om over te stappen naar Alles in 1, vanwege die aanbieding van een HD-ontvanger voor 49 euro. Misschien dat ik ook wel de basis-variant neem. Downloadsnelheid is wel lager dan ik nu heb (10Mbit tov. 30Mbit), echter is 10Mbit voor de meeste toepassingen snel zat en scheelt toch 10 euro per maand.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 01-01-2012 14:14 ]

• jongetje
  • Laatst online: 21:59
objectief2 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 12:44:
De eerste post in 2012...Aangezien ik over tien dagen overstap op de kabel van Ziggo had ik een vraag die vast voor anderen ook interessant kan zijn.

Ik ben van plan langere tijd het Alles-in-1 Basis abonnement te houden en vroeg mij af er voor 2012 geplande upgrades in snelheid gepland staan?

Dit ivm investeringen in VOIP-apparatuur van Siemens en het afsluiten van een nieuwsserver-abonnement.

Ik zag trouwens dat Alles-in-1 Basis een jaar geleden nog 2.5 Mbit downloadsnelheid had. Door de upgrade naar 10 Mbit is deze echt enorm concurrerend geworden met ADSL, maar dat was jullie vast allang duidelijk ;)
Volgens mij is Ziggo nog bezig met de huidige snelheids upgrade... Zal vast dit of volgend jaar wel een snelheidsverhoging komen maar er is nog niets aangekondigd en is dus gissen. Maar ik neem aan dat je toekomst vast wilt zijn met je spullen en nu geen 10Mbit netwerk gaat aanleggen thuis met 10Mbit spullen (als je dat al kunt vinden).

Wat heeft dat te maken met investeren in VOIP apparatuur? En een nieuwsserver abonnement is snel ge-upgrade lijkt me...

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Het netwerk is al gigabit hier. Die investering moet je niet te groot zien. Er is al besloten dat er een Siemens IP basisstation komt ivm Voipbuster. Bedankt in ieder geval.

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-11 21:43
Vorige week was er een monteur langs geweest en heeft mijn ubee vervangen door een cisco 3212, sindsdien is mijn internet verbinding een stuk stabieler kwa download en upload snelheid en ook kwa ping.

Maar gisteren tussen 5 uur 's middags en 11 uur 's avonds was het toch weer mis, download snelheid rond de 70-80mb/s, packetloss en schommelende ping tijden.

De monteur vertelde mij dat het hier in de wijk erg druk is op het netwerk, kan ik hier ziggo over opbellen en een schade vergoeding aan vragen omdat ze hun diensten niet leveren?

[ Voor 5% gewijzigd door Gijs007 op 02-01-2012 01:30 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gijs007 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 01:25:
Vorige week was er een monteur langs geweest en heeft mijn ubee vervangen door een cisco 3212, sindsdien is mijn internet verbinding een stuk stabieler kwa download en upload snelheid en ook kwa ping.

Maar gisteren tussen 5 uur 's middags en 11 uur 's avonds was het toch weer mis, download snelheid rond de 70-80mb/s, packetloss en schommelende ping tijden.

De monteur vertelde mij dat het hier in de wijk erg druk is op het netwerk, kan ik hier ziggo over opbellen en een schade vergoeding aan vragen omdat ze hun diensten niet leveren?
Vragen staat vrij. De kans dat je geld krijgt is wat minder.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:03

mphilipp

Romanes eunt domus

Gijs007 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 01:25:
Het mag anno 2012 inmiddels bekend zijn dat er geen internetproviders is die op een particuliere internetaansluiting een snelheidsgarantie geeft. Geen enkele. Je hebt dus misschien wel 2 benen, maar geen poot om op te staan. Het snelheid die kabelinternet geeft is inderdaad afhankelijk van de drukte op het subnetwerk waar je op aangesloten bent. ADSL wordt ook geen garantie voor afgegeven; klagen is zinloos. Tenzij er een technisch probleem is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
mphilipp schreef op maandag 02 januari 2012 @ 08:11:
[...]
Het mag anno 2012 inmiddels bekend zijn dat er geen internetproviders is die op een particuliere internetaansluiting een snelheidsgarantie geeft. Geen enkele. Je hebt dus misschien wel 2 benen, maar geen poot om op te staan. Het snelheid die kabelinternet geeft is inderdaad afhankelijk van de drukte op het subnetwerk waar je op aangesloten bent. ADSL wordt ook geen garantie voor afgegeven; klagen is zinloos. Tenzij er een technisch probleem is.
Klopt helemaal, e.e.a. staat zelfs in de algemene voorwaarden.

Ziggo geeft een indicatie van de snelheid die men op rustige tijden zou moeten kunnen halen.

Pas als men heel grof in gebreke blijft (bijvoorbeeld 2 weken geen internet o.i.d.) mag je gaan klagen.

Als je harde garanties en boeteclausules wil moet je een zakelijke lijn van ca. 1000 Euro per maand nemen.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-10 17:55
Hier in omgeving Den Haag (2565) is het internet weer traag.

Ik heb alle bekabeling losgehaald en vast gemaakt, zelfs een nieuwe kabel tussen de muur en router (had ik nog liggen). Maar het blijft schommelen en zeer traag.

Ik weet vrijwel zeker dat het niet aan mijn spullen ligt (of me modem is kapot een het gaan).

Ziggo geeft geen storingen, laatste tijd heb ik echt wel veel problemen met mijn verbinding.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:08
Hmm, hulde voor @ZiggoWebcare: Onze Cisco 8485DVB PVR vertoond steeds meer kuren, zoals blokkerig opnemen terwijl je prima TV kan kijken, geluid wat wegvalt en niet meer terug komt etc etc. Na een (uitgebreide) DM-wisseling op Twitter krijgen we nu een nieuwe opgestuurd onder garantie. Superservice!

Sometimes you need to plan for coincidence

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:55
Hier eens ipv schommelende internetverbinding eens iets anders geen verbinding :)
Met andere worden.. Alles ligt er uit geen signaal op de kabel.. Woensdag ochtend tussen 8 en 12 kunnen ze hier zijn.. :( jammer dat ze niet eens van die 4uur service window afstappen naar normale tijden...

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Nox

Nox

Noxiuz

Iemand een idee of de HD ontvanger van Humax ook op een oudere HDtv kan werken? Eentje zonder HDMI maar met DVI. Geluid is mogelijk via de dvd-speler. Ouders hebben er misschien eentje die ze over kunnen nemen van iemand die er 2 heeft ontvangen :P

• To_Tall
NoxiuZ schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:12:
Iemand een idee of de HD ontvanger van Humax ook op een oudere HDtv kan werken? Eentje zonder HDMI maar met DVI. Geluid is mogelijk via de dvd-speler. Ouders hebben er misschien eentje die ze over kunnen nemen van iemand die er 2 heeft ontvangen :P
Kan wel, Beeld is 720P Ik heb wel gemerkt op mijn prehistorische HD TV dat soms wel problemen geeft vaag beeld.. En niet wat ik gewendben bij andere HD TV's

• Nox

Nox

Noxiuz

Ouders maar eens aanraden om een onkyo receiver en nieuwe hdtv en nieuwe speakers en...

Dan maar scart gebruiken. Geeft dat wel een verbetering? Komt er bij de DVD speler in en alleen beeld gaat dan verder. Is een DVD speler van pak 'em beet zo'n 5/6/7 jaar oud.

• To_Tall
NoxiuZ schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:17:
Ouders maar eens aanraden om een onkyo receiver en nieuwe hdtv en nieuwe speakers en...

Dan maar scart gebruiken. Geeft dat wel een verbetering? Komt er bij de DVD speler in en alleen beeld gaat dan verder. Is een DVD speler van pak 'em beet zo'n 5/6/7 jaar oud.
Scart en een digitale TV is beter dan analoge verbinding, Minder geen ruis, Maar ja je blijft tegen de beperkingen aanlopen van analoog signaal.. Met andere worden.. Wel kwalitatief beterbeeld door geen ruis maar belden op een HD scherm zijn dan vrij onscherp vind ik.. Mijn oude lui vinden het ook wel best al heb ik toch stiekem een HDMI kabel aangesloten voor hen.. Stonden versteld van de verbetering.. Je kon nu pukkeltjes e.d. zien opv een vage waas over de gezichten..

• Lionalzz
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Vanwege mijn tergend langzame ADSL verbinding ben ik in de verleiding om naar ZIGGO over te stappen, want voor ADSL zit ik toch 2 km van de centrale dus dat gaat nergens beter worden. Mijn vraag is: hoe groot is de kans dat ik er ook daadwerkelijk significant op vooruit zal gaan. Iemand ideeën?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Lionalzz schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:09:
Vanwege mijn tergend langzame ADSL verbinding ben ik in de verleiding om naar ZIGGO over te stappen, want voor ADSL zit ik toch 2 km van de centrale dus dat gaat nergens beter worden. Mijn vraag is: hoe groot is de kans dat ik er ook daadwerkelijk significant op vooruit zal gaan. Iemand ideeën?
100%. Kabel geeft je gewoon een (bijna) gegarandeerde snelheid. 10Mbit, 40, 120. Make your choice :)

En dat had je zelf ook kunnen weten door dit topic goed door te lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 02-01-2012 20:13 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Nox

Nox

Noxiuz

Lionalzz schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:09:
Als jij nu 11mbit haalt en je stapt over naar basis, dan, qua snelheid, niets.

Maar verder haal je bijna altijd wel de geadverteerde snelheid. In een rustig dorp zeker. Als je al aangeeft op 2km van de centrale te zitten zit je niet in een dichtbevolkte wijk in Amsterdam denk ik.

Alleen rond 8 uur haal ik maar 110 van de 120mbit. Boehoe. :P

EDIT:

Ik moet nog steeds eens mijn zus vragen om te kijken of ze al omgezet is naar AiO basis. Ze hadden haar plus aangesmeert want met basis kan je niet draadloos internetten. For sure? Wifi AP'tje erop en gaan! Nou hebben ze wel AiO plus neergezet en ik zou bellen als de monteur geweest was dan zetten ze het gelijk om.

Externe agents :r Dé reden waarom ik zelf na 3 weken het niet meer ben geweest :P

[ Voor 21% gewijzigd door Nox op 02-01-2012 20:18 ]

• To_Tall
Je zus had ook jou even kunnen bellen met die vraag.. ;)

mijn ouders hebben nu UPC 50Mbit... Ik ga dat ook naarbeneden toe schroeven, die paar mailtjes en dat itunes album wat ze af en toe downloaden heb je geen 50 Mbit nodig.. dan maar 5 min langer wachten..

• Lionalzz
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
NoxiuZ schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:16:
[...]

Als jij nu 11mbit haalt en je stapt over naar basis, dan, qua snelheid, niets.
11mbit, mocht ik willen ik moet het doen met een miezere 6mbit, omdat bij alle hogere snelheden de verbinding er steeds uit klapte. Maar de invloed van afstand is dus niet zo erg als bij adsl?
NoxiuZ schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:16:
Maar verder haal je bijna altijd wel de geadverteerde snelheid. In een rustig dorp zeker. Als je al aangeeft op 2km van de centrale te zitten zit je niet in een dichtbevolkte wijk in Amsterdam denk ik.
Valt tegen ik zit in een oude flat in Delft Buitenhof, wat de afstand tot de centrale ook zo vervelend maakt.

[ Voor 35% gewijzigd door Lionalzz op 02-01-2012 22:04 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:17

Wildfire

Joy to the world!

Lionalzz schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:59:

[...]

Maar de invloed van afstand is dus niet zo erg als bij adsl?
Bij kabel is afstand praktisch gewoonweg helemaal niet van belang. Alleen de drukte op de kabel in jouw deel van het kabelnetwerk. Maar over het algemeen is dat geen enkel probleem. Hier in Tilburg haal ik 's avonds ook gewoon m'n 120mbit. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wildfire schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:27:
[...]

Bij kabel is afstand praktisch gewoonweg helemaal niet van belang. Alleen de drukte op de kabel in jouw deel van het kabelnetwerk. Maar over het algemeen is dat geen enkel probleem. Hier in Tilburg haal ik 's avonds ook gewoon m'n 120mbit. :)
Dat is toch sinds EuroDOCSIS 3 niet meer het geval? Wel het wijkkastje dat "te vol" zou kunnen zijn, maar niet meer de bekabeling er naartoe en de hoeveelheid mensen die er gebruik van maken.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:20
bah, cisco modem/router wilt geen upstream krijgen. Iemand anders ook problemen? (Utrecht, Kanaleneiland).... Edit: laat maar, storing tot morgenochtend

[ Voor 18% gewijzigd door ShitHappens op 02-01-2012 22:54 ]

Verwijderd

Je zou eerder last hebben van een bepaalde router of server in de verbinding waar het heel druk is en dat is iets waar geen enkele provider wat aan kan doen.
Tussen de eindeversterker en groepsversterker naar het wijkcentrum die aan glasvezel zit, is zo'n korte verbinding, daar heeft Eurodocsis 3 bijna geen last van.
Alleen als het signaal echt bijster slecht zou zijn, dan zou het niet goed gaan, maar dan praat je over een versterker die niet goed afgesteld staat of een kabel die beschadigd is.
Exorcist schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:31:
Dat is toch sinds EuroDOCSIS 3 niet meer het geval? Wel het wijkkastje dat "te vol" zou kunnen zijn, maar niet meer de bekabeling er naartoe en de hoeveelheid mensen die er gebruik van maken.

Verwijderd

Sinds een dag of 3 is in de avond mijn verbinding traag als dikke .... , verbinding klapt er soms ook wel ns uit en http verkeer is erg traag.
Downloaden van nieuwsgroepen gaat wel volle bak....

Ubee Modem zonder wireless, en 120mbit Cisco router ertussen zitten.

Zit in omgeving Tilburg Centrum , meer mensen die hier last van hebben toevallig?

• Nox

Nox

Noxiuz

To_Tall schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:57:
Je zus had ook jou even kunnen bellen met die vraag.. ;)

mijn ouders hebben nu UPC 50Mbit... Ik ga dat ook naarbeneden toe schroeven, die paar mailtjes en dat itunes album wat ze af en toe downloaden heb je geen 50 Mbit nodig.. dan maar 5 min langer wachten..
Dan gebeurt het nooit. En ik had beloofd haar daar bij te helpen en had haar verantwoordelijkheid gegeven om zelf even te bellen en aio-basis met HD ontvanger te bestellen. Had natuurlijk kunnen weten dat er aasgieren zitten die denken dat 10 megabit nog niet eens de 56k6 voorbij gaat en haar aio plus moeten aanbieden.

Dus een beetje mijn fout :P

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Groentenboer schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:57:
Hmm, hulde voor @ZiggoWebcare: Onze Cisco 8485DVB PVR vertoond steeds meer kuren, zoals blokkerig opnemen terwijl je prima TV kan kijken, geluid wat wegvalt en niet meer terug komt etc etc. Na een (uitgebreide) DM-wisseling op Twitter krijgen we nu een nieuwe opgestuurd onder garantie. Superservice!
Toen ik dit las, bedacht ik me dat ik bij @ZiggoWebcare eens moest vragen om een HD ontvanger voor 49,- euro onder het motto wie niet waagt die niet wint.

Maar helaas :(

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik heb tv extra genomen, nu 13 euro korting per maand voor 2 maanden
https://www.ziggo.nl/#pro...ie-abonnementen/tv-extra/

Jsunnyreports

Verwijderd

-edit-

Toch maar even weggehaald dan ;-)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 16:41 ]

• Nox

Nox

Noxiuz

Pssssssttt!! Niet posten!!

Zus had er ook 2 ja. Eentje via de post en eentje had de monteur meegenomen. Als vergoeding voor de fuckup die ze maken. Nahja, zolang ze hem niet missen ligt hij hier nog in een doos.

Zoals Martine zegt; veel plezier er mee!

Verwijderd

haha!
Nice dus ik ga hem waarschijnlijk dus ook nog echt krijgen ook!
Geweldig haha!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik denk dat ik misschien weer terugkom op eventueel overstappen naar Ziggo Alles-in-1 i.p.v. Ziggo voor tv, Solcon voor internet/telefonie en KPN voor telefonie.

Na een prijsverhoging van €4 straks door KPN (dan onbeperkt bellen naar mobiel erbij) betalen we voor 10Mbit/s down en 1Mbit/s up, standaard tv van Ziggo en altijd onbeperkt bellen van KPN bij elkaar zo'n €81,90 p/maand. Veel te veel dus eigenlijk.

Dit is de huidige situatie: http://www.flickr.com/pho...9/sizes/l/in/photostream/
Dit is wat ik (na eerder overleg hier) in gedachte had met alles-in-1: http://www.flickr.com/pho...5/sizes/l/in/photostream/

Maar ik had naar aanleiding van eerdere vragen nog wat vragen:
- Kan straks de tv-kabel gesplitst worden na die metalen breedband-versterker?
- Kunnen telefoons worden doorgelust?
(op de 2e link staat hoe ik bovenstaande 2 vragen bedoel)
- Hoeveel gedoe is overstappen eigenlijk, want we zitten niet echt te wachten op een week ofzo geen internet/telefoon/tv. :+

En een vraag over internetsnelheid, we hebben nu 10Mbit/s en ik denk dat 120Mbit/s veel te veel/snel is voor ons. Zo'n snelheid ga je toch vooral pas merken bij veel internetverkeer tegelijk; zeg youtuben, films binnen halen en online gamen tegelijk?

Want mij lijkt 40Mbit/s meer dan voldoende, en dan het verschil in maandprijs in de zak houden of besteden aan meer tv zenders.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:09
Heb je wel écht een versterker nodig? Meestal is dat niet nodig namelijk. Wil je digitaal of analoog kijken op die tv's? Ik weet niet hoe goed decoders het doen met een versterkt signaal. Als je goede stekkers en kabels gebruikt is versterken meestal niet nodig.

40mbit/sec is wel genoeg. Je kan altijd je download op 3mb/sec limitten, dan moet het sowieso goed gaan.

Het telefoniegedeelte weet ik niet.

• Piet91
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:53:
Heb je wel écht een versterker nodig? Meestal is dat niet nodig namelijk. Wil je digitaal of analoog kijken op die tv's? Ik weet niet hoe goed decoders het doen met een versterkt signaal. Als je goede stekkers en kabels gebruikt is versterken meestal niet nodig.

40mbit/sec is wel genoeg. Je kan altijd je download op 3mb/sec limitten, dan moet het sowieso goed gaan.

Het telefoniegedeelte weet ik niet.
We kijken digitaal op die LG in de woonkamer, op de andere 2 kijken we analoog.
Maar als die breedband versterker er niet zit (dat spul kwam ik tegen in een online pdf van Ziggo) hoe wordt dan de kabel (na die muuraansluiting) gesplitst in naar modem (telefonie/internet) en tv? Gewoon via een normale simpele splitter als deze?:
Afbeeldingslocatie: http://bin.ilsemedia.nl/m/m1fyrckw0251.gif

• Nox

Nox

Noxiuz

Je kan ook je contract een maand in laten gaan voordat je contract afloopt bij KPN/Solcon.

Vraag bij ziggo gewoon alles in 1 plus aan met monteur. Vind je internet té snel (lijkt me niet) dan ga je van 50 naar 10 zonder 50 euro overstapkosten/downgradekosten te maken.

Voor je installatie krijg je bij ziggo vanaf je AOP (die stekkerdoos op de groene kabel) een UMU, dat is een splitter die je erop klikt.

Die maakt data en tv/radio signaal. Je tv/radiosignaal gaat naar een versterker indien nodig en die gooit het het hele huis door. Daarna kan je splitsen maar ik raad je wel een betere aan dan die op je foto. Deze heeft nog een hoop signaalverlies.

Telefoons doorlussen weet ik niet, we hebben hier een siemens gigasetje oid staan en werkt prima met 3 handhelds.

EDIT:

TV en radio heb je sowieso wel, je bent al klant van ziggo en dat signaal kunnen ze niet zo 123 afsluiten. Daar moet een monteur voor langskomen. Het enige is zorgen dat je internetverbinding het doet. Mochten ze een fuckup maken dan heb jij nog een maand internet van Solcon. Voor die redundantie betaal je dan wel een maand extra internet van solcon, maar je contract van ziggo op bijv. 1-2-12 in laten gaan en je contract van solcon op 31-1-12 laten eindigen is niet het meest slimste wat je kan doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Nox op 03-01-2012 17:06 ]

• Piet91
  • Niet online
Super, bedankt. Nu herinner ik me inderdaad zo'n kastje/splitter op de stekkerdoos.
Telefonie moet ik dan nog even naar zoeken, wel belangrijk want dat is hier dus allemaal doorgelust.

En die coax kabel tussen die splitter en de modem moet zo kort mogelijk of niet? Als in centimeters.
Want dan moet ik 2 cat kabels onder de vloer door trekken (1 naar punt in woonkamer waar nu telefoon binnenkomt, en 1 naar kantoor om daar een router neer te zetten). Dat wordt dus gaten boren aangezien die kabels niet meer door de huidige gaten kunnen aangezien die al vol zijn...

Over internet tegelijk laten lopen, dat wordt wel wat lastiger natuurlijk, aangezien je dat dan tegelijk op je netwerk moet aansluiten, en dat weet ik niet precies hoe dat dan goed werkt (en vooral dan in onze situatie, met ingangen/kastjes door het hele huis).

Maar in ieder geval bedankt, ik weet weer meer! :+

[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 03-01-2012 17:56 ]

Verwijderd

Ligt aan de lengte van de kabel, wij hebben vanuit de meterkast via een versterker van Televes ongeveer 13 meter naar de woonkamer en zo'n 6 meter naar mijn kamer en beide Humax ontvangers hebben dit echt wel nodig.
Door het verschil in lengte kreeg ik dus meer signaal dan nodig, dus heb ik een demper er tussen.
Beide ontvangers hebben nu 57-58% sterkte en 100% kwaliteit.
418O2 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:53:

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 13:34
Iemand anders ook een mailtje ontvangen over de interactieve decoder van ziggo?

Ik krijg net een mailtje binnen van ziggo dat ik deze week heb deelgenomen aan de actie voor de interactieve decoder. (niet afgelopen week maar 5 maanden geleden ofzo toen ik alles in 1 extra aanvroeg maar de decoders op waren)

Verder staat er dat er bij mijn bestelling een fout is opgetreden in het systeem en dat daarom een verkeerde bevestiging heb ontvangen?? En dat ze dit probleem vandaag hebben opgelost. en ervoor gezorgd dat ik de correcte bevestiging en bestelling ontvang.

verder: Alvast veel plezier met de Interactieve HD recorder!

Nu ben ik dus benieuwd of ik die interactive decoder alsnog toegestuurd krijg, zo ja moet ik dan alsnog voor betalen wat ik dus aanneem. Is dat ding al onderweg? Het mailtje doet me vermoeden dat hij al verstuurd is namelijk.

Morgen even bellen om het fijne ervan te achterhalen. Zit al een tijdje te springen op de interactieve decoder met harde schijf.

Ben benieuwd..

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Weet iemand wat de fair use policy inhoud voor een 120Mbit abonnement?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:03

TFHfony

Professional Weirdo

Zware Unit schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:43:
Weet iemand wat de fair use policy inhoud voor een 120Mbit abonnement?
Ik denk dat Ziggo dit niet heel actief bijhoudt en pas gaat kijken op het moment dat er ergens klachten zijn. Maar ik heb nog nooit klachten gezien omtrent de FUP bij Ziggo. Uit eigen ervaring weet ik dat 2TB op een maand geen issue is, maar daarmee ben ik nog geen topper denk ik ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:35:
Tussen de eindeversterker en groepsversterker naar het wijkcentrum die aan glasvezel zit, is zo'n korte verbinding, daar heeft Eurodocsis 3 bijna geen last van.
De lengte doet er niet veel toe bij coax. Het gaat om de beschikbare capaciteit en het aantal aangesloten kabel internet abonnee's op dat stukje coax kabel. Die capaciteit moet namelijk gedeeld worden. Ziggo heeft tussen de 8 en 16 frequenties voor Internet downstreams met een capaciteit van ongeveer 50 Mbps elk, wat een totaal te verdelen capaciteit oplevert van tussen de 400 en 800 Mbps.

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-11 22:36
Meer mensen in Oldenzaal/7577 de laatste tijd last dat 's avonds tussen 18.00 en 22.00 alles weer megatraag gaat en soms pagina's helemaal niet laden? Heb er voorheen nooit last van gehad, alleen de laatste 2 weken wordt het weer bagger zoals in de tijd van @HOME...

Verwijderd

Iemand een idee wat het router IP is van de Ubee 3200 EVW?
Ik wil namelijk wat instellingen changen kwa forwarden etc maar zou niet weten wat het adres is.

Bvd

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:20
Lijkt me gewoon 192.168.0.1 of 192.168.1.1

Anders even ipconfig draaien en kijken wat de gateway is. Of in het Netwerkoverzicht in Windows, daar staat 'ie ook (met adres) in.

• kravitz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10-2024

kravitz

Are you gonna go my way?????

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 01:11:
Iemand een idee wat het router IP is van de Ubee 3200 EVW?
Ik wil namelijk wat instellingen changen kwa forwarden etc maar zou niet weten wat het adres is.

Bvd
192.168.178.1

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 13:34
_Johannn_ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:55:
Iemand anders ook een mailtje ontvangen over de interactieve decoder van ziggo?

Ik krijg net een mailtje binnen van ziggo dat ik deze week heb deelgenomen aan de actie voor de interactieve decoder. (niet afgelopen week maar 5 maanden geleden ofzo toen ik alles in 1 extra aanvroeg maar de decoders op waren)

Verder staat er dat er bij mijn bestelling een fout is opgetreden in het systeem en dat daarom een verkeerde bevestiging heb ontvangen?? En dat ze dit probleem vandaag hebben opgelost. en ervoor gezorgd dat ik de correcte bevestiging en bestelling ontvang.

verder: Alvast veel plezier met de Interactieve HD recorder!

Nu ben ik dus benieuwd of ik die interactive decoder alsnog toegestuurd krijg, zo ja moet ik dan alsnog voor betalen wat ik dus aanneem. Is dat ding al onderweg? Het mailtje doet me vermoeden dat hij al verstuurd is namelijk.

Morgen even bellen om het fijne ervan te achterhalen. Zit al een tijdje te springen op de interactieve decoder met harde schijf.

Ben benieuwd..
Vandaag een nieuw mailtje gehad dat er iets verkeerd is gegaan met de mail van gisteren.
Vanmiddag heeft u een e-mail van ons gehad met als onderwerp 'Uw Interactieve HD recorder'. Helaas is er iets verkeerd gegaan met de verzending waardoor u de verkeerde e-mail heeft ontvangen. U kunt deze e-mail als niet verzonden beschouwen. Hiervoor onze excuses. Hieronder vindt u de juiste informatie.
Wel gelijk de interactieve decoder kunnen bestellen.

• Palomar
  • Niet online
Bij die actie van Ziggo alles in 1 die nu loopt waarbij je voor 49 euro een HD-ontvanger kunt krijgen, weet iemand of daar ook een smartcard bij zit? En iemand een idee welke ontvanger je dan krijgt?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Daar zit inderdaad een nieuwe smartcard bij. Qua decoder zijn er een paar opties, helaas heb je geen keuze:

- Humax iRHD5100C (met mogelijkheid voor interactief en opnemen op extern medium)
- Samsung H380R
- Colorado Homecast

[ Voor 5% gewijzigd door Timmert op 04-01-2012 10:29 ]

• Hmmbob
thalantis schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:01:
ik heb tv extra genomen, nu 13 euro korting per maand voor 2 maanden
https://www.ziggo.nl/#pro...ie-abonnementen/tv-extra/
Dat is een goede tip! Heb het nu zelf ook aangevraagd.

Korte uitleg voor de rest: als je nu TV Extra besteld krijg je de eerste twee maanden 13 euro korting, wat in feite betekend dat je het gratis krijgt. En aangezien dat je het pakket bij Ziggo per maand kan opzeggen (ook deze actie), kan je dus twee maanden het volledige pakket kijken voor nop. Goeie deal! _/-\o_

• GRUMBLER
  • Laatst online: 31-10 16:15
Timmert schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:29:
Daar zit inderdaad een nieuwe smartcard bij. Qua decoder zijn er een paar opties, helaas heb je geen keuze:

- Humax iRHD5100C (met mogelijkheid voor interactief en opnemen op extern medium)
- Samsung H380R
- Colorado Homecast
Neem aan dat jij de 5200c bedoelt?

Ik heb net alles in 1 plus besteld, kon alleen geen decoder opgeven (daarom dus niet gedaan) en ik wou later toch de datum dat de monteur komt aanpassen.
Heb maar met de klantendienst gebeld, na een kwartier wachten was ik aan de beurt.
De datum van oplevering kan niet vervroegd worden ivm nummerpotering, hij kon wel verlaat worden.
Jammer zit dus 3 dagen zonder internet... ach zijn ergere dingen. Kon de bestelling nog opzeggen en een nieuwe plaatsten maar dat maar niet gedaan, straks heb je twee keer een monteur aan de deur...

Heb ook aangeduid dat ik wel een decoder wou maar dat ik expliciet een Humax wou, dat konden ze niet vastleggen in het systeem. Mijn wens is wel genoteerd maar het is maar afwachten wat de monteur meeneemt. Als het geen Humax is mag ik hem weigeren.
Wel raar dat je je voorkeur niet kan opgeven, had bewust omdat ik geen samsung/cisco etc decoder wilde dit niet opgegeven, maar een Humax 5200c is welkom.

• hjs
  • Niet online

hjs

Waarom zou het de Humax 5200c moeten zijn?

Was net even aan het rondkijken voor een HD tuner voor boven, en ik dacht dat de 5100c wel een leuke optie was. (of eigenlijk de 5050c naar boven en de 5100c dan beneden) Maar helaas heeft de 5100c maar één tuner en dat gaat beneden als je er ook nog mee wil opnemen niet werken natuurlijk.

• GRUMBLER
hjs schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:26:
Waarom zou het de Humax 5200c moeten zijn?

Was net even aan het rondkijken voor een HD tuner voor boven, en ik dacht dat de 5100c wel een leuke optie was. (of eigenlijk de 5050c naar boven en de 5100c dan beneden) Maar helaas heeft de 5100c maar één tuner en dat gaat beneden als je er ook nog mee wil opnemen niet werken natuurlijk.
Ik ben in de war, heb het nagevraagd ze leveren dus wel een humax (als je die al krijgt) maar dan de 5100c.
Ze leveren een ontvanger zoals ze het zelf zeggen.
Jammer dacht dat ze die 5200c aanboden ivm de tv on demand functie.

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:17
Op de 5100c zit ook TV on demand

Mijn Flickr; Sony A7iii

• GRUMBLER
ja maar geen hdd en die ben ik wel gewend op mijn 5050c. Kan niet zonder hdd eigenlijk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GRUMBLER op 04-01-2012 12:49 . Reden: aanvulling ]

• hjs
  • Niet online

hjs

GRUMBLER schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:47:
[...]

ja maar geen hdd en die ben ik wel gewend op mijn 5050c. Kan niet zonder hdd eigenlijk ;)
Je kan wel een USB HD aansluiten.

Maar je gaat ook zeker de tweede tuner missen in de 5100c als je de 5050c gewend ben ;)

• GRUMBLER
idd een externe hdd kan.

Die ga ik dan zeker missen. ;)

Jammer dat ze niet de 5200c aanbieden, kan ook niet voor de prijs eigenlijk, maar dan was het helemaal perfect geweest. Had wel € 150 willen bijbetalen voor een 5200c.

Helaas het is niet anders dan maar geen tv on demand op de 5050c (die voor zover ik begrijp, daar geen update voor krijgt).

• Piet91
  • Niet online
Groentenboer schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:01:
[...]

Korte uitleg voor de rest: als je nu TV Extra besteld krijg je de eerste twee maanden 13 euro korting, wat in feite betekend dat je het gratis krijgt. En aangezien dat je het pakket bij Ziggo per maand kan opzeggen (ook deze actie), kan je dus twee maanden het volledige pakket kijken voor nop. Goeie deal! _/-\o_
Oeh, daar ga ik even naar kijken, want gratis wat extra zenders kijken is nooit weg.
Eens kijken hoe dat zit met maandelijks opzeggen (waar en wanneer), want wil natuurlijk niet voor verassingen komen te staan. :+

EDIT: ook aangemeld voor wat extra zendertjes. Maar dat per maand opzeggen dat is me nog niet duidelijk.
Ik heb het 2 minuten geleden aangevraagd, dus als dag van aanvragen is 4 januari.
Ergens las ik dat opzeggen kon tot op de laatste dag (of zelfs moest), dus ik moet dit dan weer op 4 maart opzeggen right?

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 04-01-2012 18:59 ]

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ja gewoon een herinnering in je telefoon zetten en dan inloggen bij ziggo en weer ongedaan maken op 3 maart ofzo

Jsunnyreports

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-11 21:43
mphilipp schreef op maandag 02 januari 2012 @ 08:11:
[...]

Dat is waar, maar packetloss en pingtijden die met 100ms omhoog gaan(server in Nederland) vind ik onacceptabel.

Alles in 1 extra is geen goedkoop pakket en dan mag ik ook wel verwachten dat ik er fatsoenlijk mee kan gamen, daar adverteren ze immers mee.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

• Wolly
  • Niet online
Groentenboer schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:01:
[...]

Ik begrijp het niet, dat abonnement kost normaal 29,95 toch? Hoe krijg je dat dan gratis?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZWINC.png
Bron

• Piet91
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:50:
[...]

Ik begrijp het niet, dat abonnement kost normaal 29,95 toch? Hoe krijg je dat dan gratis?

[afbeelding]
Bron
TV Extra is TV standaard (€16,95) plus extra zenders t.w.v. €13 wat totaal €29,95 maakt.
Die €13 korting is dus het verschil ertussen, dus voor mensen met TV Standaard is dat 2 maanden gratis extra zenders. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 05-01-2012 01:02 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ziggo verklaart het als volgt;

* Alles-in-1, Internet Plus en Office Basis-abonnees betalen voor TV Plus en TV Extra resp. € 8 ipv € 24,95 en € 13 ipv € 29,95 p/mnd.

Testing, one, two ...

• Nox

Nox

Noxiuz

Bij ziggo betaal je als klant altijd, echt altijd, 16,95 voor de aansluiting. Heb je analoge en digitale tv zonder iets extras.

Wil je bijvoorbeeld het product 'TV Plus' dan betaal je 8+16,95=24,95. Neem je alleen TV-Plus dan betaal je dus 25 euro.

Heb je al alles-in-een dan betaal je bijvoorbeeld 65 euro voor alles-in-een. Heb je telefoon, internet en alle basiszenders van digitale en analoge TV. Wil je bijvoorbeeld meer zenders neem je TV-Plus. Omdat de vastrechtkosten van 16,95 al berekend is in je Alles-in-een product ga je die niet extra betalen. Je betaald dan alleen de 8 euro extra voor de extra zenders.

Als je het nu nog niet snapt weet ik het niet meer. Dan moet je ons maar geloven en de hele beargumentatie wegdenken. We hebben toch wel gelijk ^^

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 05-01-2012 02:43 ]

• jongetje
  • Laatst online: 21:59
thalantis schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:26:
ja gewoon een herinnering in je telefoon zetten en dan inloggen bij ziggo en weer ongedaan maken op 3 maart ofzo
Je hebt 1 maand opzegtermijn dus dan zul je het binnen 1 maand moeten stopzetten als je het na die 2 maanden niet meer wilt hebben. Lijkt mij een hoop gedoe als je die zenders straks toch ook niet wilt hebben.

• Hmmbob
jongetje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:22:
[...]

Je hebt 1 maand opzegtermijn dus dan zul je het binnen 1 maand moeten stopzetten als je het na die 2 maanden niet meer wilt hebben. Lijkt mij een hoop gedoe als je die zenders straks toch ook niet wilt hebben.
Gedoe? Inloggen op "Mijn Ziggo", wijziging aanklikken, bevestigen en klaar :? Da's nog geen 5 minuten, inclusief langzame Ziggo-site...

• Wolly
  • Niet online
Dank voor de (vele keren) uitleg!

• wrvk82
  • Laatst online: 04-11-2023
Ik heb nog een oude Samsung digitale decoder, maar wil eigenlijk graag over op HD.

Heeft iemand ervaring met het "upgraden" van dit kastje? Ik heb alles-in-1-plus en bij een overstapservice kan je voor 49euro zo'n kastje krijgen: https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/

Voor die prijs wil ik ook wel :) Of is interactief nóg prettiger? (zoveel TV kijk ik niet).

• hjs
  • Niet online

hjs

wrvk82 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:16:
Ik heb nog een oude Samsung digitale decoder, maar wil eigenlijk graag over op HD.

Heeft iemand ervaring met het "upgraden" van dit kastje? Ik heb alles-in-1-plus en bij een overstapservice kan je voor 49euro zo'n kastje krijgen: https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/

Voor die prijs wil ik ook wel :) Of is interactief nóg prettiger? (zoveel TV kijk ik niet).
Als je het voor elkaar krijgt om voor 49,- een HD recorder te krigen moet je dat even melden, via twitter bij ziggowebcare is het mij niet gelijkt ;) (ik heb dus al alles in een)
Pagina: 1 ... 161 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!