• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:00
Die monteur heeft niks opgelost-_- moet ik weer een monteur inplannen wat dus weer 2 weken gaat duren vanwege kerst...

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Verwijderd

hoorde laatst wat raars.
hier in ons dorp is er een paar jaar ziggo.
een hele verademing na het brakke adsl.

nu hebben ze glasvezel van reggefiber aangelegd.
dus alle straten open en overal de bekende oranje kabels de grond in.

nu hoorde ik laatst dat ziggo hier ook glas wil aanbieden.
maar dan willen ze weer alles open breken en een nieuwe glaslijn ernaast leggen.

is dit niet heel apart of gebeurd dat meer?

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:56:
Volgens mij biedt Ziggo wel zakelijk glasvezel aan. Maar misschien gaan ze testen bij consumenten. Lijkt me overigens sterk dat dat snel grootschalig wordt, gezien de ruimte op de kabel en de recente investering in omzetting naar Docsis 3. Ziggo heeft vaak wel glas liggen tot aan de wijkcentrale of tot aan de kastjes in de straat. Misschien dat ze dat bij jullie gaan vervangen?
Oh, en ja, het is normaal dat een straat 5x achter elkaar open gaat: kabel x, kabel y, riolering, herstraten, toch asfalt. Heel normaal met al die partijen die lekker langs elkaar heen werken en een gemeente die de vergunningverlening goed in de gaten houdt...

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:46

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:56:
hoorde laatst wat raars.
hier in ons dorp is er een paar jaar ziggo.
een hele verademing na het brakke adsl.

nu hebben ze glasvezel van reggefiber aangelegd.
dus alle straten open en overal de bekende oranje kabels de grond in.

maar dan willen ze weer alles open breken en een nieuwe glaslijn ernaast leggen.

is dit niet heel apart of gebeurd dat meer?
Woon je in een Cogas gebied? In dat geval bestaat de kans dat Cogas na Reggefiber ook glasvezel gaat aanleggen. Echter is dat netwerk van Cogas niet dekkend. Zo hebben ze 80 woningen in Oldenzaal aangelegd en loopt er momenteel een pilot in Markelo voor 300 woningen. Diensten kun je helemaal vergeten. Ze hebben namelijk geen provider.

Ziggo levert sowieso geen glasvezeldiensten over het Cogas en Reggefiber netwerk.

Cogas gebied is onder andere:
Enter
Wierden
Almelo
Markelo
Stokkum

[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 17-12-2011 11:54 ]

It ain't stupid if it works!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-10 13:50

D33F

Tweelingtemmer

Hoelang duurt de preview periode eigenlijk van TV extra? ik dacht dat dit namelijk 2 weken waren ?
In ieder geval heb ik na deze 2 weken nog steeds alle zenders :9 (dus ook film1 enz)

Lies are obvious to read because the truth is already written

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Vandaag verrassend goed geholpen door de Ziggo helpdesk. Download snelheid was belabberd (100kb/s max) en ik had een aantal programma's gedownload die corrupt bleken te zijn na download. Dus maar eens bellen met de vrees dat ik eerst een stappenplan van A-Z moest doorlopen...

Bleek niet het geval. Had gemeld dat mijn download snelheden veel lager waren dan ik gewend was en dat ik het modem al van de stroom af had gehad. Of ik even speed test wilde draaien, slechts 5Mbit down (zou 40 moeten zijn). De helpdesk medewerker kwam al snel met een conclusie: 'ik zie het al, u heeft last van enorm veel packet loss (hij had het nog nooit zo ernstig gezien zei hij), ik ga een afspraak met een monteur inplannen'. Al met al ongeveer 10 minuten aan de lijn gehangen, dat viel me enorm mee.

Nu hopen dat de monteur het probleem idd kan verhelpen. Tot nog toe iig een positieve ervaring met de helpdesk. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

The Flying Dutchman

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-11 09:42

-Stef-

Slainthe!

-Stef- schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:00:
[...]

Erin kruipen is het probleem niet maar weet niet of ik met mijn 2 linkerhanden de groene kabel kan loskoppelen en in de kruipruimte opnieuw aan de hoofdaansluiting kan verbinden. Maar ik ga een poging ondernemen!
Inmiddels heb ik de groene kabel weer aan de hoofdaansluiting gekoppeld en haal bedraad op speedstest.ziggo.nl gemiddeld 100-105 Mb/s van de 120Mb/s. Stukken beter al maar nog niet maximaal.

De drivers van mijn netwerkkaart (Intel(R) WiFi Link 5100 AGN) geüpdate en de beveiliging van WPA2 (TKIP + AES) naar WPA2 (AES) gezet. Draadloos haal ik nu rond 55Mb/s.

"Transmition rate" in de instellingen van het Ziggo modem staat op "auto" maar ook bij de maximale snelheid krijg ik dezelfde waarden.

Het lijkt dus een hardwarematige beperking te zijn maar mijn netwerkkaart moet 100+ Mb/s aankunnen lees ik op internet.

Iemand een iedee wat de bottleneck kan zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door -Stef- op 18-12-2011 13:28 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:23
Wat WIFI theoretisch aankan en ook daadwerkelijk presteert zijn twee heel veel verschillende dingen ben ik bang...

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• -Stef-
  • Laatst online: 02-11 09:42

-Stef-

Slainthe!

Uiteraard maar minder dan de helft van de snelheid die ik haal met utp kabel lijkt mij wat veel verlies.

Bovendien halen anderen draadloos snelheden van 100+ Mb/s met hetzelfde (Alles-in-een Extra) abonnement dus zo theoretisch lijkt dit niet te zijn.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Ik heb de laatste dagen behoorlijk slecht internet, regio Den Haag met Alles in 1 - plus

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/52738743.png

Tig keer modem gereset, ook met de 30/30/30 manier, maar mocht niet helpen. Dermate slecht dat het surfen op bijv nu.nl of de ziggo website dus erg slecht is. Het voelt ook echt als packetloss :N

Lampjes staan goed en Ziggo kon niets vinden.

Ze hebben tegenwoordig een 1e lijnshelpdesk die een eerste check doet. Als zij er niet uit kunnen komen, dan moet je de Service Plus bellen (ook betaald nummer), want zij zijn meer technisch onderlegd. Als zij er ook niet uitkomen, dan word ik weer teruggestuurd naar de helpdesk en wordt direct een monteur ingepland.

Maandag maar even bellen :z

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-10 16:30

tweakraiser

I have such sites to show you

Rody schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:44:
Ik heb de laatste dagen behoorlijk slecht internet, regio Den Haag met Alles in 1 - plus

[afbeelding]
Anders ik wel :/ sinds vrijdag.
Ook regio haaglanden, zelfde pakket. Ik wordt er erg nerveus van de langzame verbinding.

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/52745754.png

[ Voor 24% gewijzigd door tweakraiser op 18-12-2011 19:33 ]

Strava | Webdesign

Verwijderd

Ik heb geen AiO maar gewoon Z2 met een oude motorola 5100 (heb die nieuwe wireless modem nog altijd niet gekregen en ik hoef hem ook niet), en woonachtig in regio haaglanden. Hier zijn er geen problemen:

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/52746174.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1656024284.png

Niet slecht voor een modem van 10 jaar oud (of zoiets). In de computerwereld is iets wat 10 jaar oud is al antiek en kan hij eigenlijk niet echt meegaan met de nieuwste zelfde producten.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 20:05 ]

• tweakraiser

tweakraiser

Tsja, het ligt ook niet zo zeer aan package loss dan wel aan bandbreedte :'( :
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1656020825.png

Ik heb het op verschillende laptop's en pc geprobeerd met hetzelfde resultaat. Soms heb ik ineens 40Mb, waarna het snel weer terugzakt naar 1-2Mb. Modem heb ik ook pas 20 keer gereset. Heb nooit last gehad met ziggo, maar de laatste tijd is het echt bar slecht.
Ook ik ga maandag maar eens lekker geld uitgeven aan die helpdesk.

Ik las net dit: Ziggo Forum
Het lijkt wel een soort capping. Ik heb er ook met name last van in het weekend.

[ Voor 61% gewijzigd door tweakraiser op 18-12-2011 19:56 ]

Strava | Webdesign

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Iets vreemds:

Sinds een downtime vorige week, lockt de downstream maar op één kanaal, terwijl ik toch 40 Mbps haal... :?

• DJSmiley
  • Laatst online: 21:30
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:46:
Iets vreemds:

Sinds een downtime vorige week, lockt de downstream maar op één kanaal, terwijl ik toch 40 Mbps haal... :?
Kan best, 1 downstreamkanaal is afhankelijk van de gebruikte modulatie zo'n 50Mbit.
Als er verder niemand in dat downstreamkanaal zit (of mensen die alleen maar een beetje msn-nen) is dat voldoende om jouw toch je 40mbit te laten halen)

Maar het houd niet over, als er iemand anders ook wat in die downstream gebruikt zul je snel die 40 niet meer halen. Vandaar ook meestal meerdere downstreams, dan heb je daar (veel) minder last van

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 18-12-2011 20:51 ]

• Gijs007
Rody schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:44:

[afbeelding]

Tig keer modem gereset, ook met de 30/30/30 manier, maar mocht niet helpen. Dermate slecht dat het surfen op bijv nu.nl of de ziggo website dus erg slecht is. Het voelt ook echt als packetloss :N

Lampjes staan goed en Ziggo kon niets vinden.

Ze hebben tegenwoordig een 1e lijnshelpdesk die een eerste check doet. Als zij er niet uit kunnen komen, dan moet je de Service Plus bellen (ook betaald nummer), want zij zijn meer technisch onderlegd. Als zij er ook niet uitkomen, dan word ik weer teruggestuurd naar de helpdesk en wordt direct een monteur ingepland.

Maandag maar even bellen :z
Inderdaad, zelfde probleem met packetloss hier.
en de normale klanten service doet moeilijk... zelfs voor het verzetten van een monteur doen ze al moeilijk, gaan ze weer al die stappen controleren en zo... en op het laatst zeggen ze dat als het aan de binnenhuis installatie ligt dat ik dan voorrij kosten moet betalen terwijl die service plus zij dat het nodig was om een monteur te sturen...
Klanten service is achteruit gegaan in de laatste paar maanden... :(
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:46:
Iets vreemds:

Probeer eens het modem van de stroom te halen en dan weer erop meestal krijg je dan wel weer alle kanalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gijs007 op 18-12-2011 23:34 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Verwijderd

Ik zei net toch dat hier geen problemen waren? Nou... nu net ineens disconnect gehad van internet. Modem bleef bij 3e lampje knipperen.

Nu is alles weer oke, ik zocht ff naar de URL van mijn modem maar die ben ik kwijt, weet iemand de url van een motorola 5100?

Edit: lama... ik herinner het me plots weer: http://192.168.100.1/

Edit2: Alles gereset in de modem en herstart gegeven. Nog een keer ping en speed test gedaan en de resultaten zijn nagenoeg gelijk aan die ik paar minuten geleden postte. Niet de moeite waard om ze nog eens te posten.

[complottheorie]Het is net of Ziggo meeleest en denkt: "dus bitjesmaker waant zich koning te rijk met zijn antieke modem die nooit probs heeft? Dan disconnecten we hem toch gewoon ff..." [/]

:+

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 21:59 ]

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Heb ook een klein probleempje hier: heb al een week geen animal planet HD. Krijg hierop een E52 error, de rest van de zenders die ik kijk tenminste doen het prima. Ziggo gaat me gratis een nieuwe kabel leveren van 5m, vind ik wel service. Hopen dat dat het probleem ook oplost, heb weinig zin/tijd/geld/mogelijkheid om een vrije dag op te nemen voor een monteur...

• tweakraiser

tweakraiser

Spertijd lijkt over te zijn

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1656287543.png

Toch kan ik nog geen 240p filmpje stotterloos bekijken op youtube. Ik trek ook nog geen 400KB/s van eweka.
Het lijkt net een kapotte ziggo switch.

Strava | Webdesign

• Rody
Gijs007 schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:01:
[...]

Inderdaad, zelfde probleem met packetloss hier.
en de normale klanten service doet moeilijk... zelfs voor het verzetten van een monteur doen ze al moeilijk, gaan ze weer al die stappen controleren en zo... en op het laatst zeggen ze dat als het aan de binnenhuis installatie ligt dat ik dan voorrij kosten moet betalen terwijl die service plus zij dat dat nodig was om een monteur te sturen...
Klanten service is achteruit gegaan in de laatste paar maanden... :(

[...]

Probeer eens het modem van de stroom te halen en dan weer erop meestal krijg je dan wel weer alle kanalen.
Ik vind het altijd "prachtig" wat de redenatie is van Ziggo. Opstelling veranderd niet, opeens doet iets het niet meer en dan ligt het aan het de opstelling. Net of 's nachts kleine kaboutertjes rondlopen om de boel slopen.

Ik kreeg vandaag de tip van de helpdesk om het zonder windows firewall te proberen. Nadat ik even over mijn verbazing heen was gekomen, geprobeerd en direct gevraagd van:

Ik: Wat als het nu wel werkt zonder firewall, wat dan?
HD: ......... ja dat is niet de bedoeling, ik kan u eigenlijk niet verder helpen.
Ik: nou ik heb het gelijk even geprobeerd, maar het help niets.

Ik ben nu redelijk lang klant bij casema/wanadoo/ziggo (+/- 10 jaar) en vaak lossen de problemen zich vanzelf op, maar echt rekenen op de HD doe ik niet. Vaak ligt de oorzaak bij hen, dus zal nu ook wel zo zijn.

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Modem gereset en heb nu 8 kanalen voor de downstream. :) (was een tijd geleden 6 kanalen)

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:49
Het lijkt er hier op dat het Ziggo-netwerk gewoon overbelast is. Op werkdagen valt de verbinding soms terug naar 2mbit voor 30 a 60 minuten om vervolgens weer te herstellen naar 120mbit.

In het weekend heb ik hier totaal geen last van. Wellicht omdat het verkeer dan minder is en wat meer verspreid is over de dag. Hopen dat het iniedergeval snel opgelost gaat worden.

Hebben er hier meer mensen last van in de regio Groningen?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja (centrum Groningen). Laatste weken weinig last maar een maand of twee geleden hetzelfde probleem.

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
shoombak schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:03:
Ik heb al een week haperend beeld (blokjes) en geluid met digitale tv (2201). Op 2 verschillende decoders, en dan voornamelijk RTL 4/5/7. Opnieuw zoeken van zenders heeft het probleem niet verholpen.

Signaalsterkte lijkt gewoon goed. Meer mensen met dit probleem?
Niks aan de hand hier ook op 2201

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:03

mphilipp

Romanes eunt domus

(jarig!)
Rody schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:16:
[...]
Ik vind het altijd "prachtig" wat de redenatie is van Ziggo. Opstelling veranderd niet, opeens doet iets het niet meer en dan ligt het aan het de opstelling. Net of 's nachts kleine kaboutertjes rondlopen om de boel slopen.
Het is inderdaad hun standaardreactie. Echter, je vergeet dat zij in 99% van de gevallen met echt eindgebruikers te maken hebben die ijskoud roepen dat ze niets hebben gedaan, terwijl ze een 8-weg antennesplitter hebben aangebracht. Sommige mensen zijn zó a-technisch dat ze dat verband totaal niet zien. Of gewoon dom...dat kan ook :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-11 19:38

John

🚀

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1654694899.png

Omgeving Den Haag.. hebben andere klanten hier ook last van?

• tweakraiser

tweakraiser

Ja, ik heb er ook last van: Zie eerder bericht

Strava | Webdesign

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

Meer mensen die last hebben van een slecht tv-signaal in/om Zwolle? (8043) Ik ben gaan slapen, sta op en de signaalkwaliteit is op magische wijze van 67% naar 35% gegaan en het gaat nog steeds een heel klein beetje achteruit. Ziggo geeft zelf aan dat er geen storingen zijn, maar ik heb echt níks veranderd en ook maar 1 tv (en dus ook 1 kabel die rechtstreeks daarheen gaat, zonder aftakkingen), dus waarom het signaal zo slecht is ....

Nee, merp!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Morgen komt een monteur bij mij om te kijken naar een probleem wat ik de afgelopen week de hele week heb gehad, namelijk dat mijn modem elke ochtend gereset moest worden (knipperend rood download lampje). Dit is de hele week zo gegaan, maar uiteraard was dat deze ochtend niet meer zo.......nu werkt de modem weer gewoon prima. Wat is wijs om te doen? De monteur afbellen? Want als hij morgen komt is de kans groot dat hij niks vind, dan moet ik vast betalen :X .

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Rody schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:16:
[...]
Ah dus bij KPN zijn ze niet de enige :)

Ze lopen daar overal rond met dit soort tshirts:
Afbeeldingslocatie: http://img.xcitefun.net/users/2009/05/73375,xcitefun-a324-usererror.jpg
of
Afbeeldingslocatie: http://rlv.zcache.com/pebkac_unisex_tshirt-p235706472410052899zv2ei_400.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Rody
Nu geen last meer. Volgens mij hebben de kabouters geluisterd en de boel weer gemaakt. Gelukkig maar :z

voor de mensen die service+ willen bellen, let op:
Voor telefonisch contact met Service+ belt u met telefoonnummer 0900 - 1876 (€ 0,65 per minuut). Maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

[ Voor 56% gewijzigd door Rody op 19-12-2011 20:11 ]

• tweakraiser

tweakraiser

Nadat ik zojuist Service + heb gebeld, doet mijn verbinding het ook weer! Nu nog even afwachten hoe het volgend weekend gaat. Hoop dat het nu gewoon weer stabiel blijft.

Strava | Webdesign

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Ik zie weer verhalen rondgaan over Service+. Voor wie wil weten hoe het in elkaar zit lees mijn ervaring nog eens terug: Maranello in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"

Lees hun eigen omschrijving van Service+ maar eens door. Het is geen tweedelijns, ze doen niets met storingen tenzij ze zo goed als zeker door eigen onhandigheid komen! Het is een extra dienst voor klusjes waar een gemiddeld tweaker zijn hand niet voor om draait.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:06
serbice+ is een dienst die extra bekabeling aanlegt.meer installatie werk,met de extra's die de oudere cai monteurs van ziggo niet kunnen.

• Kainda
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 20:10
Hmm ik heb sinds vanochtend geen internet verbinding meer, modem blijft de netwerk connecties disconnecten/reconnecten van zowel mijn windows pc als m'n android telefoon. Als je verbinding met de modem hebt is er geen upstream RF maar alleen downstream RF volgens de standaard pagina van de Cisco 3925 (Alles in Een Extra), maar op de modem branden beiden lampjes niet (up/down) en ook niet het online lampje.

Is er storing/onderhoud in het gebied van Blokker (Hoorn)? (netnummer 0229 / postcode 1600-1699)
Digitale & Analoge TV doet het wel gewoon, maar telefoon natuurlijk niet aangezien dat via de modem loopt.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:12

Crusader

Arc Nature

Gister was het de tweede keer op rij dat na nachtelijke werkzaamheden door Ziggo, mijn verbinding supertraag is en zelfs wegvalt. Modem moet dan een paar keer worden gereset, soms drie keer, soms 6 keer, maar uiteindelijk werkt het dan wel weer. Maar ik baal er van dat na de werkzaamheden ik eerst met de modem aan de slag moet om die verbinding weer stabiel te krijgen. Op het moment dat het niet stabiel is en ik lage downloadsnelheden ervaar (20 Mbps bij een 120 Mbps abonnement), ziet de helpdesk ook errors op de lijn.
Klinkt als bilzard in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Kainda
Als ik thuis ben zal ik em nog een paar keer resetten. Had al 2x power eraf gehaald en opgezet tussen 0620 en 0645, maar dat heeft niks geholpen.

Iemand anders in regio WestFriesland problemen gehad? Of problemen dat de modem de netwerk connecties bleef herstarten? Er is dus ook geen WAN ip zichtbaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Kainda op 21-12-2011 09:55 ]

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Goedemorgen,

Omdat mijn vaste ADSL-contract volgende maand is afgelopen wil ik nu (eindelijk) eens overstappen naar de kabel. Vooral omdat ik dan alles-in-1 heb, maar zeker ook vanwege het online gamen. Kan iemand mij hier bevestigen dat de pings lager zijn en je dus lekkerder online speelt? Want dat zou mooi mee zijn genomen.

Bedankt alvast :*)

• Kainda
objectief2 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:24:
Goedemorgen,

Omdat mijn vaste ADSL-contract volgende maand is afgelopen wil ik nu (eindelijk) eens overstappen naar de kabel. Vooral omdat ik dan alles-in-1 heb, maar zeker ook vanwege het online gamen. Kan iemand mij hier bevestigen dat de pings lager zijn en je dus lekkerder online speelt? Want dat zou mooi mee zijn genomen.

Voor servers binnen de EU heb ik een lekkere lage ping, in de US is het natuurlijk wat hoger. Ben tevreden over de ping.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:49
objectief2 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:24:
Goedemorgen,

Heel generaliserend: Ja dat zijn ze. Bij Glas zijn ze nog lager.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

Kainda schreef op woensdag 21 december 2011 @ 08:57:
Als ik thuis ben zal ik em nog een paar keer resetten. Had al 2x power eraf gehaald en opgezet tussen 0620 en 0645, maar dat heeft niks geholpen.

Iemand anders in regio WestFriesland problemen gehad? Of problemen dat de modem de netwerk connecties bleef herstarten? Er is dus ook geen WAN ip zichtbaar.
Ik zit in Zwolle, maar hier was na het nachtelijk onderhoud vanochtend hetzelfde. Pas na een reset (en alles weer opnieuw instellen en weer resetten :') ) deed het ding het weer fatsoenlijk.

Nee, merp!

• Kainda
Hmmm, dus 'hard' reset op de modem (knopje) is de oplossing? :(

Hmja... WiFi instellingen in port forwarding ;x... hopelijk heb ik de settings ergens opgeslagen in een bestand dat ik kan uploaden naar de modem.

Update
Hoera! Hij doet het uit zichzelf weer, op m'n werk ff naar m'n IP geconnect waar ik een HTTP servertje op heb staan, en hij laad weer :D @ 12:15

[ Voor 28% gewijzigd door Kainda op 21-12-2011 12:17 . Reden: Update ]

• OMX2000
  • Laatst online: 08:44

OMX2000

By any means necessary...

Is het bij iemand bekend wat de nieuwe ontwikkelingen zijn bij Ziggo mbt internet snelheden. En dan met name de upload snelheid?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:09
OMX2000 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:37:
Is het bij iemand bekend wat de nieuwe ontwikkelingen zijn bij Ziggo mbt internet snelheden. En dan met name de upload snelheid?
Nee, daar wacht ik ook op. Hoop dat ze snel een upgrade uitvoeren en dat mbt de upload speed. Eurodocsis 3.0 kan met gemak meer dan 10mbits upload leveren.

• Gijs007
bel ik ziggo op omdat mijn verbinding niet bruikbaar is want ik haal maar 0.9 mb down en 1.1 mb upload(Ik heb alles in 1 extra...) en omdat ik last heb van heel veel packetloss meer als 72%, zeggen ze dat ze weer niks kunnen vinden en daarna zetten ze me in de wacht en verbreken ze de verbinding...

Als die monteur is geweest vraag ik de abonnement kosten terug voor de afgelopen maand + de kosten voor het bellen naar de waardeloze helpdesk. :@

[ Voor 4% gewijzigd door Gijs007 op 21-12-2011 16:25 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gijs007 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:12:
bel ik ziggo op omdat mijn verbinding niet bruikbaar is want ik haal maar 0.9 mb down en 1.1 mb upload(Ik heb alles in 1 extra...) en omdat ik last heb van heel veel packetloss meer als 72%, zeggen ze dat ze weer niks kunnen vinden en daarna zetten ze me in de wacht en verbreken ze de verbinding...

Als die monteur is geweest vraag ik de abonnement kosten terug voor de afgelopen maand + de kosten voor het bellen naar de waardeloze helpdesk. :@
Ik heb het sinds gisteravond (postcode 467* **) omg. Steenbergen. Up en download komen niet boven de 1 Mbit/sec uit en is onwerkbaar traag. En rond de 20% packetloss.

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Gijs007 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:12:

Je kan ook 1200 bellen via je vaste telefoon?

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• Maranello
Ik weet zeker dat toen ik in september het Cisco EPC modem kreeg 192.168.178.x vaste range was. Nu heb ik maandag het modem gereset en nu valt me net op dat in de LAN Setup van het modem het vakje voor het derde octet niet meer disabled is (dus 192.168.x.x mogelijk). Was iemand dit nog niet opgevallen, of is dit al een tijdje zo?

[ Voor 5% gewijzigd door Maranello op 22-12-2011 00:21 ]

OMX2000 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:37:
Laat ze eerst maar eens alle all-in-1 plus klanten van een geschikt modem voorzien voordat ze verder gaan upgraden.
Jammer om te zien dat ziggo echt geen enkele (door hun zelf gestelde) deadline kan halen.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 22-12-2011 00:36 ]

• agoNITE
  • Laatst online: 26-10 07:42
Ik weet niet of het een storing is of dat het aan mijn STB ligt. Maar ik kan geen TV kijken via mijn STB.
Gisteravond was er niks aan de hand, zet hem nu aan...even kort sneeuw in beeld vervolgens helemaal zwart. Kan wel zenders wisselen..maar ook dan alleen sneeuw gevolgt door zwart beeld.

Kom ook niet in het menu..STB kapot? Of kan het probleem bij Ziggo liggen?

Betreft interactieve Cisco STB, type nummer weet ik zo niet. Half jaar oud ongeveer.

Postcodegebied 9601.

Wel kut dit, zo voor de feestdagen!

Edit:
Na nog een aantal keer de stroom eraf en de coax eruit, werkt het nu weer. Raar.

[ Voor 8% gewijzigd door agoNITE op 22-12-2011 07:09 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:02
M'n kameraad heeft een nieuwe LG tv gekocht met ingebouwde CI module, en alle zenders staan niet in de juiste volgorde.

Op internet lees ik wel dat meer mensen dit probleem hebben, maar helaas geen oplossing :(

Iemand van jullie nog een idee :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Opnieuw automatisch zenders instellen met als land Zweden geloof ik :)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:09
Exorcist schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:20:
[...]

Ik heb het sinds gisteravond (postcode 467* **) omg. Steenbergen. Up en download komen niet boven de 1 Mbit/sec uit en is onwerkbaar traag. En rond de 20% packetloss.
Lama weten of je er vanaaf nog last van hebt. ;) Wij volgen elkaar regelmatig op m.b.t. storingen omdat ik uit dezelfde regio kom. (Ik kom daadwerkelijk uit Steenbergen. ;) ) Kan ik evt. mijn verbinding wel bekijken voor je om uit te sluiten dat het iets in de regio is. (waarsch. knooppunt roosendaal - of hoe noemt men dat bij ziggo.. Vroegah waren FQDN namen van de modems iig eindigend op .xxx.roose1.nb.ziggo.nl)

Gisteravond rond half 9 in Steenbergen nog geen issues overigens. Hoe heb je de packetloss geconstateerd?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

xxxneoxxx schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:55:
[...]

Lama weten of je er vanaaf nog last van hebt. ;) Wij volgen elkaar regelmatig op m.b.t. storingen omdat ik uit dezelfde regio kom. (Ik kom daadwerkelijk uit Steenbergen. ;) ) Kan ik evt. mijn verbinding wel bekijken voor je om uit te sluiten dat het iets in de regio is. (waarsch. knooppunt roosendaal - of hoe noemt men dat bij ziggo.. Vroegah waren FQDN namen van de modems iig eindigend op .xxx.roose1.nb.ziggo.nl)

Gisteravond rond half 9 in Steenbergen nog geen issues overigens. Hoe heb je de packetloss geconstateerd?
Het ging vanochtend weer zoals het hoort, en ook nu lijkt het goed te gaan. Packetloss doe ik simpelweg door een ping -n 1000 en dan de percentages aan het eind te pakken, naar willekeurige sites/IP's.

Hops:

Traceren van de route naar www.ziggo.nl [212.54.32.18]
via maximaal 30 hops:

1 4 ms 3 ms 3 ms 172.19.3.1
2 40 ms 37 ms 44 ms 10.213.220.1
3 24 ms 25 ms 23 ms rsd-rc0001-ds102-vl202.core.as9143.net [213.51.1
48.65]
4 31 ms 26 ms 26 ms ht-rc0001-cr102-ae3-0.core.as9143.net [213.51.15
8.108]
5 29 ms 27 ms 31 ms ht-rc0001-cr101-ae1-200.core.as9143.net [213.51.
158.152]
6 31 ms 29 ms 30 ms asd-lc0006-cr101-ae4-0.core.as9143.net [213.51.1
58.150]
7 34 ms 34 ms 32 ms gn-rc0002-cr101-ae0-0.core.as9143.net [213.51.15
8.143]
8 39 ms 38 ms 35 ms gn-rc0001-ds113-te1-1.core.as9143.net [213.51.15
8.127]
9 37 ms 31 ms 29 ms www.ziggo.nl [212.54.32.18]

• xxxneoxxx
Exorcist schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:59:
[...]

Het ging vanochtend weer zoals het hoort, en ook nu lijkt het goed te gaan. Packetloss doe ik simpelweg door een ping -n 1000 en dan de percentages aan het eind te pakken, naar willekeurige sites/IP's.
Ah, okay, handig voor in de toekomst. ;)

Overigens nog een thumbs up voor de helpdesk hier, maar dan op dig. tv vlak; laatst een smartcard moeten laten activeren, telefonisch, en dat ging in 1 keer goed! ;) Da's voor mij de eerste keer dat dit in 1 keer werkt. :P

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Smartcard activeren kan ook online hé? Wellicht nog iets sneller :)

• Glasya
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-08 14:53
Heb zelf nu ongeveer 4 maanden Ziggo alles in 1 extra, de beloofde 120Mbit/s haal ik uiteraard niet, en een andere vreemde bijkomstigheid is dat de modem "vol" loopt, wat inhoud dat als ik via nieuwsgroepen echt het maximale uit mijn lijn wil halen ik eerst de modem moet herstarten. Heb ik dit gedaan dan haal ik ongeveer 10-12MB/s. De upload zit zo rond de 1MB/s. Verder tot dusver geen klachten, vroeger veel problemen gehad met het toenmalige @home.

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-10 21:03
Ik heb sinds een week ook Ziggo (30 Mbit/s) in mijn nieuwbouwwoning in centrum Den Haag, maar herken ook veel van de problemen die ik hier zie. Soms trek ik de volle snelheid zonder problemen, maar soms gaan downloads tergend langzaam en treedt er ook packet loss op.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Ping has started…

PING www.ziggo.nl (212.54.32.18): 56 data bytes
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=0 ttl=250 time=15.943 ms
Request timeout for icmp_seq 1
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=2 ttl=250 time=17.109 ms
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=3 ttl=250 time=16.123 ms
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=4 ttl=250 time=15.599 ms
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=5 ttl=250 time=14.949 ms
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=6 ttl=250 time=17.656 ms
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=7 ttl=250 time=17.026 ms
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=8 ttl=250 time=38.736 ms
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=9 ttl=250 time=13.944 ms
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=10 ttl=250 time=35.634 ms
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=11 ttl=250 time=16.541 ms
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=12 ttl=250 time=37.233 ms
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=13 ttl=250 time=17.372 ms
Request timeout for icmp_seq 14
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=15 ttl=250 time=37.906 ms
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=16 ttl=250 time=18.461 ms
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=17 ttl=250 time=13.929 ms
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=18 ttl=250 time=112.979 ms
64 bytes from 212.54.32.18: icmp_seq=19 ttl=250 time=15.462 ms

--- www.ziggo.nl ping statistics ---
20 packets transmitted, 18 packets received, 10.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 13.929/26.256/112.979/22.813 ms

Eerst dacht ik dat ik het pakket gewoon niet goed geinstalleerd had of iets anders fout deed, maar ik zie hier dus dat anderen soortgelijke problemen hebben. Kan ik zelf nog iets doen om het te verhelpen of moet ik wachten tot Ziggo ergens de boel op orde krijgt? Modem resetten lijkt niet echt te helpen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Glasya schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:54:
Heb zelf nu ongeveer 4 maanden Ziggo alles in 1 extra, de beloofde 120Mbit/s haal ik uiteraard niet,
Hoezo "uiteraard" niet? Ik vind het vanzelfsprekend dat ik dat wel haal en dat is ook vrijwel altijd het geval. Vanwaar de aanname dat het geen vanzelfsprekendheid is om de maximale snelheid wel te hebben?

Testing, one, two ...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:42

Wildfire

Joy to the world!

hardware-lover schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:40:
[...]

Hoezo "uiteraard" niet? Ik vind het vanzelfsprekend dat ik dat wel haal en dat is ook vrijwel altijd het geval. Vanwaar de aanname dat het geen vanzelfsprekendheid is om de maximale snelheid wel te hebben?
Idd. Zolang de andere kant het kan trekken, haal ik hier gewoon netjes de 120 megabit/sec. Nieuwsgroepen (bij mij via Giganews) gaan echt megavlot op die manier :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Glasya
Omdat ik nooit anders gewend ben geweest dan dat ik nooit exact haal wat de provider verkondigt, dat was met ADSL van KPN al zo, en met Kabel van Ziggo niet anders. Ik ben nog nooit boven de 14MB/s uitgekomen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nieuws: HBO gaat met Ziggo zes betaalzenders aanbieden in 2012

"Volgens geruchten was de oprichting van HBO Nederland een van de redenen om op het kabelnetwerk van Ziggo enkele regionale zenders te schrappen, met als doel voldoende bandbreedte vrij te krijgen."

Je gaat me toch niet vertellen dat er nu alweer een tekort is aan bandbreedte? :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• W1ck1e
  • Nu online
Glasya schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:54:
Heb zelf nu ongeveer 4 maanden Ziggo alles in 1 extra, de beloofde 120Mbit/s haal ik uiteraard niet, en een andere vreemde bijkomstigheid is dat de modem "vol" loopt, wat inhoud dat als ik via nieuwsgroepen echt het maximale uit mijn lijn wil halen ik eerst de modem moet herstarten. Heb ik dit gedaan dan haal ik ongeveer 10-12MB/s. De upload zit zo rond de 1MB/s. Verder tot dusver geen klachten, vroeger veel problemen gehad met het toenmalige @home.
Misschien is niet alles bij jou gigabit (pc, router, kabels, switch). Dat zou het zomaar verklaren. En dan is het jouw probleem en niet van ziggo. BTW: wanneer ik verwacht dat iets niet deugt, dan koop ik het niet of zeur er niet over.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:00:
nieuws: HBO gaat met Ziggo zes betaalzenders aanbieden in 2012

"Volgens geruchten was de oprichting van HBO Nederland een van de redenen om op het kabelnetwerk van Ziggo enkele regionale zenders te schrappen, met als doel voldoende bandbreedte vrij te krijgen."

Je gaat me toch niet vertellen dat er nu alweer een tekort is aan bandbreedte? :S
Als ik het goed heb gevolgd dan is die bandbreedte als beschikbaar gekomen bij het herinrichten van de regionale zenders. Daarbij zijn ook enkele zenders vervallen. Dit is al doorgevoerd.

Testing, one, two ...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat er gesneden is in het digitale zenderaanbod was mij al opgevallen, maar dan nog, dan zouden ze daarna nog steeds te kort komen als er nog meer zenders komen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Gijs007
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/4369/wwwtweakersnet98.png

en ziggo blijft volhouden dat er niks aan de hand is omdat er geen t3 times out in het modem zijn... terwijl ik op sommige momenten nu zelfs 90% + packtloss heb.
en de klanten service heeft het over ping loss... -_-

[ Voor 16% gewijzigd door Gijs007 op 22-12-2011 20:37 ]

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20
Het zelfde hier in regio 's-Hertogenbosch.
Internet weer niet vooruit te branden en 10 minuten geleden was er nog niets aan de hand.
Het lijkt wel of het steeds vaker voorkomt, heb het de afgelopen week al 3 keer gehad. :(

Verwijderd

Ik ken dit soort problemen echt niet?
ik heb een megasnelheid en vrijwel zonder problemen, ik DL met de volledige snelheid 14 Mbit plus.
Cisco Wifi modem BEDRAAD, Squeezebox classic draait probleemloos (WiFi).
Regio Utrecht.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gijs007 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:32:
[afbeelding]

en ziggo blijft volhouden dat er niks aan de hand is omdat er geen t3 times out in het modem zijn... terwijl ik op sommige momenten nu zelfs 90% + packtloss heb.
en de klanten service heeft het over ping loss... -_-
Webcare dan? Op het Ziggo-gebruikers forum lopen een aantal webcare-luitjes rond, misschien daar even vragen?

Oscar Wilde

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:51

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ook hier weinig problemen (omgeving enschede), haal eigenlijk altijd ruim de max. snelheid!

Ondanks dat ik weinig vertrouwen had in Ziggo toch maar een totaal pakket genomen, tot nu toe niets te klagen over het plus abo.

Ik heb inmiddels een glasvezel aansluiting in huis maar ben nog een beetje huiverig, denk dat ik nog een jaartje wacht en dan eens gaan kijken wat die prijzen aan het doen zijn. Nu ook nog net iets te duur.

I am the great Cornholio!

• xxxneoxxx
Exorcist schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:34:
Smartcard activeren kan ook online hé? Wellicht nog iets sneller :)
Dacht ik ook, maar tot nu toe, 3 verhuizingen in 7 jaar tijd, nog nooit gehad dat bij Ziggo iets op die manier goed werkte. ;) Dus de laatste paar keer dat er daadwerkelijk iets van Ziggo geactiveerd moest worden, toch maar gewoon gebeld. ;)

• ukoziak
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik zit in de omgeving Enschede, en kom voor het eerst in een maand? thuis bij me ouders. Hoor ik me vader klagen dat ie al 2 weken lang niet fatsoenlijk YouTube kan kijken. Ik dus even testen, en die internetsnelheden zijn om te huilen. Alles lijkt wel gecapped. Ik haal met torrents een miezerige 20KB/s, waar ik normaal 2+MB/s krijg. Ik weet niet precies welk abonnement m'n ouders hebben, maar niet dit. Laatste keer dat ik hier was, maand geleden, was alles nog normaal. Ik kan gewoon echt niet leven met het feit dat YouTube videos constant stoppen om te laden =.=

edit: Modem gereset, en het lijkt gefixed nu?

[ Voor 7% gewijzigd door ukoziak op 24-12-2011 04:21 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:13
ukoziak schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 04:18:
edit: Modem gereset, en het lijkt gefixed nu?
Euh, dat is "storingsreactie 1" :? Dus je komt meteen klagen, zonder eerst even je modem te resetten?

Had je de tijd van het typen van de rest van je post gescheeld.... Fijn dat het opgelost is anyway.

Sometimes you need to plan for coincidence

• tweakraiser

tweakraiser

Vannochtend verbrak de verbinding alweer. Het is weer weekend hè.
Heb maar meteen gebeld voor een afspraak met de monteur. Vrijdag komt 'ie langs.

Strava | Webdesign

• Rody
Yes het is weer weekend dus geen internet! handige provider.

• Zidanexo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-11 22:27
Hallo, sinds een aantal dagen is er iets vreemds aan de hand met ons internet (ziggo 120 Mbit)

* Youtube Videos van 480p of hoger blijven hangen of moeten heel lang bufferen.
* Winrar bestanden die ik download zijn allemaal corrupt met een CRC melding
* Kleine bestanden op internationale sites die heel lang duren voordat ze binnen zijn gekomen en dan meeste deels corrupt zijn.
* Speedtest.nl geeft de volgende uitslag: 250 kbyte/sec , 459,0 kbyte/sec en connection 529.0 conn/min

terwijl deze speeduitslagen weer veel meer realistisch zijn: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1666550125.png
en Ziggo speedtest geeft 115Mbit down en 9mbit up

Iemand hier die dezelfde problemen heeft ? ik woon in de omgeving zoetermeer

PS: link naar mensen met dezelfde problemen http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=36520

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-10 11:23

Hak

Ik heb dezelfde problemen. Had eerst een lage downloadsnelheid en corrupte downloads. Snelheid is nu weer normaal, maar heb nog steeds corrupte bestanden. Torrent heb ik geen problemen, maar usenet en fileservers (Filesonic etc) wel.

• chuckygetslucky
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:52
Hallo Medetweakers,
Sinds kort heb ik een nieuwe modem van ziggo gekregen (de draadloe Cisco).
Sinds deze verandering heb ik ook een nieuw ip adres gekregen. Ik kan deze modem echter niet van buitenaf benaderen (pingen). Ook mijn ftp doet het niet meer net zoals remote desktoppen. In de instellingen heb ik alles hetzelfde gedaan (poorten doorverwezen) maar zelfs de modem pingen op mijn nieuwe ip-adres lukt niet. Heb al vanalles geprobeerd (alle firewall's en beveiliging uitzetten) maar niets lijkt te helpen. Zie ik iets over het hoofd? Hiervoor had ik een ubee modem en een losse linksys router...

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:58

Armada

-Wat wil je weten?-

Zidanexo schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:36:
Hallo, sinds een aantal dagen is er iets vreemds aan de hand met ons internet (ziggo 120 Mbit)

* Youtube Videos van 480p of hoger blijven hangen of moeten heel lang bufferen.
* Winrar bestanden die ik download zijn allemaal corrupt met een CRC melding
* Kleine bestanden op internationale sites die heel lang duren voordat ze binnen zijn gekomen en dan meeste deels corrupt zijn.
* Speedtest.nl geeft de volgende uitslag: 250 kbyte/sec , 459,0 kbyte/sec en connection 529.0 conn/min

terwijl deze speeduitslagen weer veel meer realistisch zijn: [afbeelding]
en Ziggo speedtest geeft 115Mbit down en 9mbit up

Iemand hier die dezelfde problemen heeft ? ik woon in de omgeving zoetermeer

PS: link naar mensen met dezelfde problemen http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=36520
Same here, ook Zoetermeer, werkelijk alles is corrupt wat ik download, PS3 media server, java SDK, setpoint van logitech, zelfs de firefox installer. Ook in Zoetermeer, ik zie bij de gebruikers dat er een contactformulier ingestuurd kan worden, ga ik meteen doen...

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Zidanexo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-11 22:27
Armada schreef op zondag 25 december 2011 @ 22:51:
[...]

Same here, ook Zoetermeer, werkelijk alles is corrupt wat ik download, PS3 media server, java SDK, setpoint van logitech, zelfs de firefox installer. Ook in Zoetermeer, ik zie bij de gebruikers dat er een contactformulier ingestuurd kan worden, ga ik meteen doen...
Ja ik heb ook nu het formulier opgestuurd, ik hoop dat ze dit oplossen want dit is gewoon echt irritant. Via torrents enzo zijn de snelheden ziek (7mbit) maar als ik een simpel bestand van Skyrim Nexus websites van 2 MB wil downloaden dan duurt het heel lang voordat het binnen is en is 75 % van het bestand corrupt.

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Volgens mij heeft me internet zojuist ook een hartverzakking gehad want ik zit op de 0.25mbit download terwijl ik 40mbit hoor te hebben.

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-10 14:36
Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van serviceplus? Ik wil graag een netwerkkabel laten leggen omdat het een best lastig klusje is met een kabel naar boven trekken. Ik zou dat niet kunnen en mijn vader durft het niet.

• Nox
  • Laatst online: 17:11

Nox

Noxiuz

Crosspostje uit de HK:

Nu weet ik waarom ik regelmatig op 20mbit zit ipv de gebruikelijke 120mbit.

Ziggo even gebeld (kan zelf het modem niet uitlezen) en het blijkt dat er in 2 dagen tijd even 470.000 correctables (storingen oid) in het logboek staan. Ja, loggen uitzetten en het probleem is verholpen. Maar ik krijg wel zelf een nieuwe UMU had 'ie 't over.

Ach, allang blij dat ik het zelf mag repareren want een monteur heb ik geen tijd voor.

Overigens 100miljoenmiljard pluskudos voor de Ziggo-meneer die gewoon op 2e kerstdag even storingen aan het verhelpen is!!

Hopelijk zijn de spikes in usenet-verkeer dan ook verleden tijd. HTML/FTP ging altijd prima, 8 connecties naar bbned en ik haalde met 14mb/s een gigabyte binnen. Maar diezelfde gigabyte ging niet over :119. Dat ging als een spijkerbed omhoog/omlaag op de traffic monitor.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-10 12:42
Heeft Ziggo zijn retentie verhoogd? Voorheen kon ik bestanden ouder dan 20 dagen niet meer binnenhalen. Nu kan ik zelfs een bestand van 69 dagen binnen halen.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:33

Royz

Kleurenblind!!

Armada schreef op zondag 25 december 2011 @ 22:51:
[...]

Hier ook, ook zoetermeer. youtube kan ik niet spelen zonder te bufferen. dacht eerst dat er iets met mijn laptop aan de hand was. ook websites opzoeken duurt erg lang

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Gijs007
De monteur van ziggo is net weg, hij heeft het ubee modem door een cisco 3212 modem vervangen en gelijk haal ik weer een stabiele 120.1mb down en 9.3 mb up.

Packetloss moet ik nog controleren over een langere periode maar ik denk dat het wel goed zit.
Nu moet ik alleen die kosten van service plus nog terug zien te krijgen.

• Glasya
W1ck1e schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:14:
[...]
Misschien is niet alles bij jou gigabit (pc, router, kabels, switch). Dat zou het zomaar verklaren. En dan is het jouw probleem en niet van ziggo. BTW: wanneer ik verwacht dat iets niet deugt, dan koop ik het niet of zeur er niet over.
Bij mij gaat het direct vanaf de modem per UTP 5e naar de pc (GB poort).
Bijgaand was mijn reactie niet negatief, slechts een reflectie van de voor mij geldende realiteit.
Gezien de overstap van ADSL (1,7MB/s) naar Kabel (ong. 12Mb/s) is de keuze nog steeds prima.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Negaiido schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:02:
Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van serviceplus? Ik wil graag een netwerkkabel laten leggen omdat het een best lastig klusje is met een kabel naar boven trekken. Ik zou dat niet kunnen en mijn vader durft het niet.
Yup dan komt er een Centric/Getronics kabeltrekker :-)
Met trekveer, maar verwacht geen wonderen.
Ofwel, als je zelf handig bent en een trekver hebt of kan lenen kun je de kosten besparen.

• Maranello
Gijs007 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:18:
De monteur van ziggo is net weg, hij heeft het ubee modem door een cisco 3212 modem vervangen en gelijk haal ik weer een stabiele 120.1mb down en 9.3 mb up.
Een EPC3212? Geven ze bij AiE Extra nogsteeds non-wireless routers uit dan? Is het geen EPC3925?

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:12

Crusader

Arc Nature

Mijn ervaring met Ziggo: sinds de werkzaamheden van vorige week doen app en muziek aankopen in iTunes op de pc en vanaf twee iPhones het praktisch niet meer. Downloads haperen en starten steeds opnieuw en eindigen met foutcode 8008. Moet ik dus apps via 3G of een ander wifi netwerk installeren, dan werkt het wel.
Ben niet de enige en het ligt echt aan Ziggo. http://ziggo-gebruikers.n...78956&posted=1#post378956

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Nox
  • Laatst online: 17:11

Nox

Noxiuz

Van de week een nieuwe laptop voor een maatje gekocht met een Sitecom WN-3000 routertje. Ik had hem thuis al geconfigureerd en bij hem aangekomen heeft hij wel verbinding met de router zoals ik wens maar geen internet. Direct met UTP op het modem heeft hij ook geen internet. Alles al gereset enzo maar nog steeds niks.

Ik kan zelf de aankomende dagen niet langskomen want dan is hij er niet of kan ik niet, iemand nog een idee wat hij zou kunnen proberen?

(zal me niks verbazen als hij de stekker van het modem er niet in heeft zitten overigens, zo eentje is het wel :P)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Negaiido schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:02:
Grote kans dat een lokale electricien het goedkoper kan. Service plus kost je 60 euro per uur.
NoxiuZ schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:13:
Ik kan zelf de aankomende dagen niet langskomen want dan is hij er niet of kan ik niet, iemand nog een idee wat hij zou kunnen proberen?
Modem van het stroom af, router van het stroom af.
router aan modem hangen. modem stroom geven (en wachten tot het ding online is), vervolgens router stroom geven.

Het modem (althans als we het over de oude modellen hebben) geeft alleen een ip adres aan het eerste apparaat wat er aan hangt. Haal je de stroom van het modem af, dan kan je pas een nieuw apparaat er aan hangen.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 27-12-2011 18:45 ]

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:21

Entity

9000rpm

Hmmmz na een aantal jaren eigenlijk geen problemen gehad te hebben met Ziggo, moet ik er nu toch aan geloven..

Eerder dit jaar via de actie een Cisco decoder gekocht voor 199 euro. In september uiteindelijk gekregen en ding werkte uitstekend. Prima signaal icm de meegeleverde versterker en mooi beeld.

Toen, van de ene op de andere dag, een E52 melding. In het configuratiescherm van het apparaat geeft hij 0 signaal. Dus eerst kabels gecontroleerd en een andere geprobeerd, de decoder op een andere poort van de versterker gezet, maar niks werkte. Vervolgens een oude Humax IR FOX-C aangesloten op dezelfde kabel en deze werkt probleemloos. Waarschijnlijk dus Cisco decoder stuk.

Helpdesk gebeld een week of 4-5 geleden. Wat dingetjes doorgenomen met de helpdesker en ook zijn conclusie was dat het hoogstwaarschijnlijk aan het apparaat ligt. Er zou door Ziggo een doos opgestuurd worden waarmee ik het apparaat kan terugsturen.

Helaas, de doos kwam nooit. En dus vandaag maar weer eens gebeld. Na een kwartiertje in de wacht het verhaal uitgelegd aan de helpdesker. Hij kon geen melding vinden in het systeem van mijn eerdere telefoontje :(

Volgens hem ligt een E52 melding niet aan het apparaat. Maar goed, de andere componenten heb ik uitgesloten, dus dan toch maar een doos opsturen. Krijg ik te horen dat mijn adres niet in het systeem staat... Hij kon daardoor nu geen melding maken, maar had alles genoteerd en ging het regelen.

Half uur later belt hij terug dat hij het nu niet kan regelen, of ik in januari nog maar ff terug wil bellen :(

Ze weten wel hoe ze klanten aan het stuiteren krijgen op deze manier zeg.

Inmiddels dus al ruim een maand zonder HD, zonder interactieve TV en zonder opnamefunctionaliteit. En op deze manier duurt het nog wel ff. Nee, punten scoren ze niet op deze manier.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:13
Entity schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:10:
Inmiddels dus al ruim een maand zonder HD, zonder interactieve TV en zonder opnamefunctionaliteit. En op deze manier duurt het nog wel ff. Nee, punten scoren ze niet op deze manier.
Beter idee: https://twitter.com/#!/@ziggowebcare

Sometimes you need to plan for coincidence

• DeEindbaas
  • Laatst online: 09:49
Kan iemand mij helpen hiermee?

Als ik het modem van Ziggo (Cisco) achter de tv kast plaats waar ook de Humax c5100 staat dan loopt het beeld van de digitale televisie niet meer lekker dan zie je namelijk blokjes door het scherm heen. (geluid loopt wel goed)

Blijkbaar storen beide apparaten elkaar hoe is dit op te lossen?

Verwijderd

Dreamwire schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:06:
Kan iemand mij helpen hiermee?

Als ik het modem van Ziggo (Cisco) achter de tv kast plaats waar ook de Humax c5100 staat dan loopt het beeld van de digitale televisie niet meer lekker dan zie je namelijk blokjes door het scherm heen. (geluid loopt wel goed)

Blijkbaar storen beide apparaten elkaar hoe is dit op te lossen?
Betere bekabeling/1 van beiden verplaatsen

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-11 17:57
-fout-

[ Voor 100% gewijzigd door Xcalibur op 28-12-2011 13:48 ]

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• DeEindbaas
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:15:
[...]

Betere bekabeling/1 van beiden verplaatsen
Je had gelijk. Ik heb uit module 4 van Ziggo de splitter uit zijn omhulsel gehaald en aan de want geklikt en mijn oude splitter er tussen uit gehaald en het lijkt nu prima te werken. :)

Verwijderd

Dreamwire schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:16:
[...]

Je had gelijk. Ik heb uit module 4 van Ziggo de splitter uit zijn omhulsel gehaald en aan de want geklikt en mijn oude splitter er tussen uit gehaald en het lijkt nu prima te werken. :)
Ah, nice!
En itv werkt ook?

• DeEindbaas
Klopt daar kom ik ook gewoon in :) (laad nu ook snel)

Ik had eerst een router in bridge mode er tussen staan die achter de tv kast gelegt. En dan de humax en de XBOX dan met de router verbonden maar dat liep toch niet altijd even lekker (af en toe viel het signaal weg). Nu dus het modem van Ziggo achter de kast geplaatst met de splitter uit module 4 en dan de humax en de XBOX bekabeld aan het modem.

[ Voor 4% gewijzigd door DeEindbaas op 28-12-2011 14:25 ]

Pagina: 1 ... 160 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!