Gulfstream G650
Meningen verschillen, maar het WiFi bereik schijnt op beide nogal tegen te vallen. Ubee's en Cisco's worden door elkaar heen uitgerold. Je kunt van te voren niet weten welk modem je krijgt. Functionaliteiten zijn zo'n beetje hetzelfde.SalimRMAF schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:40:
Is dit een betere variant? Even alles instellen nu, hopen dat het lukt. WOrden er geen Ubee's meer uitgerold?
De modem werkt op zich gewoon goed, alleen als ik mijn laptop (WifiG) via WIfi verbind met mijn router (Netgear WNDR3700) dan krijg ik max 18Mb/sec down, 20ms ping, en 1.5Mb up. Ipv 30 Down, ~12ms? en 3 Mb up.
Die snelheden haal ik namelijk wel via de ethernetpoort wanneer ik die verbind met mijn Router. Ligt mijn slome snelheid via WiFi aan de G-standaard? Ik denk het wel.
Gulfstream G650
Je kan de Panasonic zo instellen dat wanneer hij aangaat hij automatisch bijvoorbeeld HDMI1 selecteerd. Dit kan via de verborgen hotel mode:-Stef- schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:39:
Als ik mijn Humax iRHD 5100C en mijn Panasonic TH-42PX80 aanzet moet ik op de tv eerst handmatig het ingangssignaal dat op HDMI staat bevestigen om daarna pas beeld te krijgen. Dit gaat dus niet automatisch.
Nu lees ik op internet:
[...]
Betekent dit dat ik inderdaad met deze moderne apparaten eerst handmatig het ingangssignaal moet bevestigen?
* 1: TV is aan
* 2: Houd de -/V op de TV's front/side panel ingedrukt en druk 3 keer op de TV/AV knop van de afstandbediening.
Hier kan je een aantal zaken instellen, zoals initieel volume en initiele input.
[ Voor 3% gewijzigd door Chilly_Willy op 08-12-2011 16:20 ]
Coïtus ergo sum
Ja. 54G betekent in de praktijk zo'n 22Mbit. Als je wat verder van je router zit, iets minder dus. Je upload zou wel wat hoger moeten zijn, maar dat is wederom afhankelijk van de afstand.SalimRMAF schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:57:
Die snelheden haal ik namelijk wel via de ethernetpoort wanneer ik die verbind met mijn Router. Ligt mijn slome snelheid via WiFi aan de G-standaard? Ik denk het wel.
De snelheid kun je het beste testen door een PC/laptop met een kabel direct aan te sluiten op de Cisco en dan bijvoorbeeld http://speedtest.ziggo.nl te gebruiken.
Als je liever de Netgear als standaard router wilt gebruiken en zo min mogelijk met de Cisco wil doen, dan kan de helpdesk hem in bridge modus zetten. Je Netgear krijgt dan het externe IP en handelt alles af. WiFi en Lan poorten werken dan niet meer op de Cisco.
[ Voor 10% gewijzigd door WoC op 08-12-2011 18:18 ]
Ondertussen zijn we al een tijd verder, maar het werkt helaas nog steeds niet naar behoren. Optie 2 en 3 die hierboven staan geprobeerd, maar steeds zonder succes. Heb vandaag dus maar even Ziggo gebeld met de vraag of ze de routerfunctionaliteit van m'n Cisco willen uitzetten. Het is dus de bedoeling dat de Cisco alleen voor modem speelt en dat de Sitecom 300N-XR werkt als router + wireless AP. Helaas vertikt de Sitecom het nog steeds om een IP te krijgen van de modem. Wanneer ik m'n laptop bekabeld aansluit op het Cisco modem dan krijgt de laptop netjes een extern ip (82.73 nogwat). Wanneer ik m'n laptop vervang door de Sitecom router (zelfde kabel), weigert hij om een IP te krijgen. Hang in de Sitecom aan m'n oude ADSL modem, dan krijgt hij vrijwel direct een IP. Heb al een reset gedaan van de Sitecom, maar dat heeft niet geholpen.Intru schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:16:
Sinds deze week heb ik ook een alles-in-1 plus abbo van Ziggo, en haal zeer netjes de beloofde snelheden.
Hierbij heb ik een Cisco EPC3925 modem/router gekregen, die opzich prima werkt, alleen de dekking van de WIFI is niet genoeg voor het huis. Ik heb nog een Sitecom 300N-XR router staan die ik gebruikte bij m'n vorige internet verbinding, en de dekking hiervan is door het hele huis heen prima. Nu zijn er verschillende manieren om het hele zaakje nu te configureren, ik vraag me af of anderen een soortgelijke situatie hebben gehad.
Volgens mij zou ik het volgende kunnen doen:Iemand hier ervaring mee? Het 3e punt zou natuurlijk interessant kunnen zijn. Vanwege z'n positie heeft de Cisco niet in het gehele huis dekking, maar aan de voorkant geeft hij wel een betere dekking dan de Sitecom.
- De Cisco instellen als 'domme' modem, de Sitecom krijgt het 'buiten' IP en dient als router + WIFI AP
 - De Cisco gebruiken als router, maar zonder WIFI. De Sitecom instellen als switch + WIFI AP
 - De Cisco gebruiken als router met WIFI, de Sitecom instellen als switch en WIFI extender. Zou dit kunnen?

Iemand enig idee wat hiervan wellicht de oorzaak kan zijn?
Er wordt geadviseerd om tussen het wisselen van apparaten op het modem (zoals in jouw geval de laptop en de router), het modem 5 minuten uit te zetten. Dit ivm het onthouden van MAC adressen. Heb je die regel in acht genomen?Intru schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:27:
[...]
Ondertussen zijn we al een tijd verder, maar het werkt helaas nog steeds niet naar behoren. Optie 2 en 3 die hierboven staan geprobeerd, maar steeds zonder succes. Heb vandaag dus maar even Ziggo gebeld met de vraag of ze de routerfunctionaliteit van m'n Cisco willen uitzetten. Het is dus de bedoeling dat de Cisco alleen voor modem speelt en dat de Sitecom 300N-XR werkt als router + wireless AP. Helaas vertikt de Sitecom het nog steeds om een IP te krijgen van de modem. Wanneer ik m'n laptop bekabeld aansluit op het Cisco modem dan krijgt de laptop netjes een extern ip (82.73 nogwat). Wanneer ik m'n laptop vervang door de Sitecom router (zelfde kabel), weigert hij om een IP te krijgen. Hang in de Sitecom aan m'n oude ADSL modem, dan krijgt hij vrijwel direct een IP. Heb al een reset gedaan van de Sitecom, maar dat heeft niet geholpen.
Iemand enig idee wat hiervan wellicht de oorzaak kan zijn?
Verwijderd
Iemand?Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:33:
Film1 is met een actie begonnen bij oa Ziggo. Ik zou Film1 voor de gein willen proberen voor 5 euro per maand tot en met de 3e maand. In de 2e maand zal ik een beslissing nemen of ik doorga met Film1 die na de 3e maand 15 euro kost of stopzet.
Ik wil weten hoe moeilijk/makkelijk het is om Film1 stop te zetten en of er ergens toch een soort van addertje onder gras zit? Zoals dat als ik bijv niet in 2e maand alvast kan opzeggen maar pas in 3e maand of doordat ik na 3 maanden stop alsnog de volle hap (zo een 30 euro) erbij moet lappen?
Ik heb de Ziggo website al een beetje doorgespit en gegoogeld maar alle hits is van 2010 of eerder en er is niet echt wat bruikbaars door mij gevonden.
Dus dan maar de vraag aan diegenen die ervaring hebben hiermee...
Die heb ik ook en ik haal op m'n sloffen 122 Mbps down en 9.7 Mbps up.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:03:
Modem betreft een Ubee 3200 (320B, kabel dus). Kan niet zo snel de specs vinden op internet(Zelfs google niet, krijg alleen van die handleiding die je kunt kopen voor 69 dollar)
Dus dat van dat 100 Mbps klopt niet...
Vandaar mijn vraagVerwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:06:
[...]
Kan mij dit eerlijk gezegd niet voorstellen.
[ Voor 51% gewijzigd door Crusader op 08-12-2011 21:14 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Je hebt je modem inmiddels al in bridge laten zetten (volg voor het verkrijgen van een IP inderdaad het advies op om je modem te resetten) maar ik snap niet dat optie 3 niet werkte. Dit zou erg simpel moeten zijn en wordt uitgebreid uitgelegd in [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point. In het kort komt het hier op neer:Intru schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:27:
[...]
Ondertussen zijn we al een tijd verder, maar het werkt helaas nog steeds niet naar behoren. Optie 2 en 3 die hierboven staan geprobeerd, maar steeds zonder succes.
- sluit een kabel van een Cisco LAN poort naar een Sitecom LAN poort (dus niet de WAN van de sitecom).
- zet de DHCP server, firewall etc uit op de Sitecom
- geef de wireless SSID van de Sitecom dezelfde naam als die van de Cisco
- zet de wireless channel van de Sitecom op een ander kanaal dan die van de Cisco (afstand van ca 5 kanalen ofzo)
Zo zou het gewoon prima moeten werken. Volgens mij heb je na het advies dat je kreeg om bovenstaand topic te volgen niet meer gepost (als ik dat zo snel zie). Kunnen wij nog ergens mee helpen?
Het lijkt er op dat het ligt aan de UTP kabel (die trouwens door Ziggo werd geleverd). Heb de Sitecom even losgehaald en met een korte andere kabel aangesloten op het Cisco modem, en alles werkt direct zoals het moet. Vervang ik die kabel door de 15meter kabel van Ziggo -> geen verbinding.WoC schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 00:09:
[...]
Je hebt je modem inmiddels al in bridge laten zetten (volg voor het verkrijgen van een IP inderdaad het advies op om je modem te resetten) maar ik snap niet dat optie 3 niet werkte. Dit zou erg simpel moeten zijn en wordt uitgebreid uitgelegd in [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point. In het kort komt het hier op neer:
- sluit een kabel van een Cisco LAN poort naar een Sitecom LAN poort (dus niet de WAN van de sitecom).
- zet de DHCP server, firewall etc uit op de Sitecom
- geef de wireless SSID van de Sitecom dezelfde naam als die van de Cisco
- zet de wireless channel van de Sitecom op een ander kanaal dan die van de Cisco (afstand van ca 5 kanalen ofzo)
Zo zou het gewoon prima moeten werken. Volgens mij heb je na het advies dat je kreeg om bovenstaand topic te volgen niet meer gepost (als ik dat zo snel zie). Kunnen wij nog ergens mee helpen?
Overigens doet mijn laptop het nog steeds WEL goed in combinatie met de Ziggo kabel.
[ Voor 30% gewijzigd door Intru op 09-12-2011 10:37 ]
Ik heb thuis nog het oude ubee 32000 modem met een alles in 1 plus pakket wat theoretisch dus op 40Mbit moet zitten.
echter kom ik nogsteeds niet hoger uit dan 20Mbit max. ( wat neerkomt eingelijk dat als ik download meestal rond de 1800kb per seconden zit)
wat ik echter raar vind is dat als ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op het modem met een kabel dat ik dus nogsteeds rond die 1800kb per seconde download snelheid zit . ( dit is getest met 2 speedtests en een eweka 50mbit newsserver account) alleen als ik via de officiele ziggo een speedtest doe dan zit ik vreemd dus opeens wel op 40Mbit.
iemand anders die dit probleem ook ondervind?
ik heb ondertussen zelf al een nieuwe router aangeschaft en volgens de helpdesk van ziggo werkt mijn modem ook naar behoren.
Wees zuinig op dat 'oude' modem, ik geloof dat daar veel minder problemen mee zijn dan die nieuwe wireless krengen.nickertNL schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:53:
Ik heb thuis nog het oude ubee 32000 modem [...]
Dit meet je bekabeld of draadloos?echter kom ik nogsteeds niet hoger uit dan 20Mbit max.
Zet je firewall en virusscanner eens uit en probeer het dan eens opnieuw. Misschien hebben die ergens invloed op.wat ik echter raar vind is dat als ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op het modem met een kabel dat ik dus nogsteeds rond die 1800kb per seconde download snelheid zit . ( dit is getest met 2 speedtests en een eweka 50mbit newsserver account) alleen als ik via de officiele ziggo een speedtest doe dan zit ik vreemd dus opeens wel op 40Mbit.
De router zou van invloed kunnen zijn als je via dat ding test, maar jij test rechtstreeks en haalt lage snelheden. Heb je al met een andere PC/laptop rechtstreeks geprobeerd?ik heb ondertussen zelf al een nieuwe router aangeschaft en volgens de helpdesk van ziggo werkt mijn modem ook naar behoren.
Je zou verder zelf naar de modemwaarden kunnen kijken en hier eens posten (pc direct aansluiten op modem, en dan website http://192.168.1.1 openen). Maar als Ziggo aangeeft dat je modem goede waarden heeft, dan moet dat eigenlijk gewoon goed zijn.
De standaard reset heb je al gedaan? Andere kabel geprobeerd?
Edit: ik had het over het docsis 2 modem, excusez moi.
[ Voor 21% gewijzigd door Gianni Rombios op 10-12-2011 15:26 ]
Ik heb de linksys er achter hangen om in mijn kamer ook draadloos te kunnen. Voordat ik deze er aanhangde had ik geen probleem op de ubee draadloos te gaan, nu nadat de linksys er achter hangt is het op de ubee veel tragver en laad hij niet alles meer.
Ik heb het als volgt ingesteld:
- Ubee apart draadloos neterwerk met ip range van 192.168.178.10 t/m 192.168.178.55
- De linksys als DMZ host aangegeven in de ubee (met een ip van 192.168.178.80)
- Op linksys een 2de draadloosnetwerk opgestart met een andere naam en kanaal.
Wat doe ik hier verkeerd dat het niet helemaal werkt? als ik op de linksys zit heb ik vrijwel geen problemen
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Ik ga vandaag een poging wagen de groene kabel weer op de hoofdaansluiting aan te sluiten. Ik heb boven echter ook tv. Kan ik de Ziggo-aansluiting (waar Cisco en Humax in gaan) gewoon losschroeven en op de andere aansluiting waar ik de groene kabel op wil laten uitkomen aansluiten? Ik had een monteur bij het aansluiten vandaar dat ik hier geen info over heb.job schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:02:
[...]
En zelf de kruipruimte in gaan en kijken of je de groene kabel weer boven de vloer kan krijgen is geen optie?
Als dat mogelijk is, is het aansluiten echt ontzettend simpel.
Verder heb ik ook een coax naar boven lopen maar als ik een aftakking aan de groene kabel maak dan kom het signaal toch weer beperkt de Humax en Cisco in?
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Pas na dat ding mag je gaan splitsen. Zie anders de uitgebreide doe het zelf handleiding op ziggo.nl
https://www.ziggo.nl/#hel...verzicht/tabs/2/internet/
Dat aansluitkastje wat ziggo mee levert heeft 3 uitgangen. 1 voor internet, 2 voor tv. Lijkt me genoeg toch in jouw situatie?
[ Voor 37% gewijzigd door job op 10-12-2011 13:01 ]
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Ik heb ook 5 kennissen die met dat modem gewoon 120Mbit of 40Mbit halen... Maar daar gaat het gewoon niet om. Tevens is het ook onzin om van een oud modem te spreken. Het is gewoon hetzelfde ding als de WiFi variant, maar dan zonder de WiFi. Het modem kan natuurlijk wel degelijk kapot zijn.Gianni Rombios schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 02:23:
Ligt toch aan het modem hoor, ik had ook twee kennissen die met dat oude modem maar 20 van de 40mbit haalden.
Zelfs als de helpdesk de modemwaarden goed bekijkt en zegt dat er niets aan de hand is kan het modem stuk zijn. Echter zul je dan wel eerst zelf je interne netwerk goed moeten bekijken.
nickertNL haalt een beperkte snelheid op testsites, direct achter het modem. Wel haalt hij de volle 40Mbit op de Ziggo speedtest. Nu zou je nog kunnen aanvoeren dat die test niet 100% klopt, maar ik zou het probleem eerder elders zoeken: AV, Firewall, of wellicht een (tijdelijke) slechte verbinding tussen Ziggo en het netwerk waar de newsserver of andere speedtest staat.
Pleur gewoon alle AV en FW shit eraf, of start in safe modem met netwerk functionaliteiten. Trek dan van een betrouwbare NL FTP server oid een groot test bestand, kijk wat er dan gebeurt.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik zit aan het volgende te denken. Een DMZ op consumenten routers is niet echt een DMZ volgens de definitie. Meestal houdt het in dat alle poorten worden opengezet en doorgestuurd naar het opgegeven IP-adres (je Linksys in dit geval).the squaler1 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:16:
[...]nu nadat de linksys er achter hangt is het op de ubee veel tragver en laad hij niet alles meer.
- Ubee apart draadloos neterwerk met ip range van 192.168.178.10 t/m 192.168.178.55
- De linksys als DMZ host aangegeven in de ubee (met een ip van 192.168.178.80)
- Op linksys een 2de draadloosnetwerk opgestart met een andere naam en kanaal.
Nu kan het zijn dat rechtstreekse verbindingen via de Ubee wat problemen gaan geven met NAT.
Een andere optie zou kunnen zijn dat de WiFi kanalen elkaar storen. Heb je wel voldoende afstand tussen de kanalen genomen? Er zit namelijk overlap in. Kijk eens met inssider hoe het er uit ziet. Ook een te druk kanaal kan problemen geven.
Je zou ook voor een iets andere oplossing kunnen kiezen. Sluit de Linksys aan met een LAN poort op de Ubee. Zet in de Linksys de DHCP server uit (DHCP pass through). Geef dezelfde SSID naam op als de Ubee, zelfde beveiliging en wachtwoord, maar neem wel voldoende afstand tussen de kanalen. Nu doet de Ubee al het routeringswerk en heb je een beter dekkend WiFi signaal door je huis, en kun je ook nog rondwandelen zonder van AP te moeten wisselen.
[ Voor 41% gewijzigd door WoC op 10-12-2011 14:40 ]
Heb nu een groot draadloos netwerk.
De Ubee draait op kanaal 3 en de Linksys kanaal 10+6 volgens Inssider.
Maar kan wel gewoon alle pagina's etc laden en door het hele huis heen zonder van netwerk te wisselen
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
the squaler1 schreef op maandag 12 december 2011 @ 00:01:
@WoC Super zo werkt het.
Verder heb ik ook de laatste tijd last van packetloss:
http://www.xgclan.com/www.tweakers.net.png
Ik bel dus net de helpdesk op met mijn mobiel (omdat ik nu niet thuis ben) leg ik mijn verhaal uit en dat ik het met 2 verschillende kabels heb geprobeerd en 2 verschillende computers...
Zeggen ze dat ze niks kunnen vinden in het modem en dat ik maar naar de serviceplus afdeling moet bellen wat 65 cent per minuut kost... leg ik mijn verhaal uit aan de serviceplus afdeling en zij zeggen dat ik een monteur nodig heb en ik weer terug moet bellen naar de gewone helpdesk en op nummer 4 en 2 moet drukken, dan sta ik 10 minuten in de wacht om eindelijk iemand aan de lijn te krijgen en dan blijkt dat ze een storing hebben bij de helpdesk waardoor ik bij de verkeerde afdeling kwam en vroegen ze of ik vanavond of morgen terug wou bellen...
Vroeger goede ervaringen gehad met de helpdesk maar de afgelopen maanden blijkt de kwaliteit nogal achter uit te zijn gegaan...
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Wat betreft dat plaatje, als je iets met pinggegevens wilt doen, dan zou ik pingen naar de eerste Ziggo hop, de default gateway en niet naar een site die een hele route moet afleggen: teveel factoren die de verbinding beïnvloeden.Gijs007 schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:47:
Heb al een aantal maanden een te lage download snelheid, ik zou 120mb's moeten halen maar ik haal maar 40-110 mb/s dit schommelt nogal met pieken en dalen.
Verder heb ik ook de laatste tijd last van packetloss:
http://www.xgclan.com/www.tweakers.net.png
Ik bel dus net de helpdesk op met mijn mobiel (omdat ik nu niet thuis ben) leg ik mijn verhaal uit en dat ik het met 2 verschillende kabels heb geprobeerd en 2 verschillende computers...
[...]
Wat betreft je slechte snelheid: als de modemwaarden goed lijken, dan moet je toch in eerste instantie even thuis kijken: is het modem aangesloten conform handleiding (dichtbij hoofdaansluiting (groene kabel)). Test je met een kabel direct op het modem, of heb je er nog een router achter zitten?
Heeft het ooit goed gewerkt, of is het altijd al slecht geweest? Als je een PC rechtstreeks op het modem hebt aangesloten, en de snelheid is nog steeds slecht, dan zou je toch weer moeten bellen met de helpdesk. Jammer dat de helpdesk je doorstuurde naar service+, maar als ze niks in het modem kunnen zien en jij niet thuis bent, is het voor hun ook moeilijk. Wel irritant dat service+ wel iets in het modem lijkt te zien.
ik heb een vraagje over de Cisco 8485DVB HD PVR Decoder die verkregen is via Ziggo. Weet of heeft iemand een originele firmware al kunnen vinden en gebruiken hiervoor zodat alle functionalitetie bruikbaar zijn die Ziggo blokkeerd?
Doe normaal, dan doe je al gek genoeg!
Afhankelijk van het Ziggo-gebied (@home meen ik) schijn je via het private class A (10.x.x.x) adres van je modem de boel te kunnen bekijken, maar mij is het niet gelukt.acale schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:33:
... Het probleem is nu wel dat ik niet meer in de web interface van de Ubee kan komen om bijv. de signaal waarden uit te lezen. Is er een manier om dit alsnog te doen?
Op het plaatje kun je ook zien dat er op de eerste hop al problemen optreden.WoC schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:09:
[...]
Wat betreft dat plaatje, als je iets met pinggegevens wilt doen, dan zou ik pingen naar de eerste Ziggo hop, de default gateway en niet naar een site die een hele route moet afleggen: teveel factoren die de verbinding beïnvloeden.
Wat betreft je slechte snelheid: als de modemwaarden goed lijken, dan moet je toch in eerste instantie even thuis kijken: is het modem aangesloten conform handleiding (dichtbij hoofdaansluiting (groene kabel)). Test je met een kabel direct op het modem, of heb je er nog een router achter zitten?
Heeft het ooit goed gewerkt, of is het altijd al slecht geweest? Als je een PC rechtstreeks op het modem hebt aangesloten, en de snelheid is nog steeds slecht, dan zou je toch weer moeten bellen met de helpdesk. Jammer dat de helpdesk je doorstuurde naar service+, maar als ze niks in het modem kunnen zien en jij niet thuis bent, is het voor hun ook moeilijk. Wel irritant dat service+ wel iets in het modem lijkt te zien.
Inmiddels nog een keer gebeld met de helpdesk en nu een monteur ingeplant voor vrijdag.
Ik had overigens al aangegeven in mijn gesprek met ziggo dat ik geen router gebruik, en de verbinding werkte een tijd geleden wel prima(ik heb verder niks verandert).
Hopelijk is het voor het weekend opgelost.
Je kunt ook met ziggo bellen, ik had eerst een ouder ubee modem en ik heb toen even gebeld en kreeg gelijk het ip adres.begintmeta schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:12:
[...]
Afhankelijk van het Ziggo-gebied (@home meen ik) schijn je via het private class A (10.x.x.x) adres van je modem de boel te kunnen bekijken, maar mij is het niet gelukt.
[ Voor 12% gewijzigd door Gijs007 op 12-12-2011 19:38 ]
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
De Ubee niet-wireless varianten zijn te bereiken op 192.168.1.1 (tenminste bij mij). De wireless variant schijnt beschikbaar te zijn op 192.168.178.1. Nu moet dat natuurlijk niet de range van je Belkin router zijn. Verder kan het zijn dat de Belkin router dat adres niet doorstuurt van Lan naar Wan omdat die range niet op internet hoort voor te komen.acale schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:33:
Omdat ik problemen had met mijn snelheid (ik heb een Z2 abo) heb ik de helpdesk gebeld en zij gaven mij het advies de router functie van mijn ubee evw3200 uit te schakelen. Zo gezegd zo gedaan. Ik heb nu dmv een cat 5e kabel de Ubee aangesloten op de WAN poort van mijn eigen Belkin router. Dit werkt tot nu toe goed. Het probleem is nu wel dat ik niet meer in de web interface van de Ubee kan komen om bijv. de signaal waarden uit te lezen. Is er een manier om dit alsnog te doen?
In ieder geval kan het ook in het oud Casema gebied. Soms is het heel eenvoudig door met een traceroute je eerst hop te achterhalen en in die range te scannen. Soms wat lastiger. Op ziggo-gebruikers.nl zijn er wel handleidingen. Maar, mbv 192.168 moeten ze nu ook toegankelijk zijn. Zie ook de opmerking van Gijs007 om gewoon te bellen.begintmeta schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:12:
[...]
Afhankelijk van het Ziggo-gebied (@home meen ik) schijn je via het private class A (10.x.x.x) adres van je modem de boel te kunnen bekijken, maar mij is het niet gelukt.
Inderdaad is de gateway ook te zien, klopt. Die hele route maakte het even onduidelijk voor me. En de samenvatting onderaan zegt dan niet zoveel.Gijs007 schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:36:
Op het plaatje kun je ook zien dat er op de eerste hop al problemen optreden.
Inmiddels nog een keer gebeld met de helpdesk en nu een monteur ingeplant voor vrijdag.
Goed om te horen dat er een monteur komt, er is gewoon meer aan de hand. Wellicht een signaal probleem in de wijk/straat kast, wellicht een verrot modem.
[ Voor 17% gewijzigd door WoC op 12-12-2011 19:42 ]
Ik zou er graag een hebben.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Dit had ik ook gelezen. ik heb het gedaan en mijn ip adres zou 10.225.44.x moeten zijn. Ik kan met dit adres echter nog steeds niet in de Ubee komen. Misschien dat ik met een ip scan tool het juiste ip adres kan vinden door de ip reeks te vergroten, maar hoe groot moet die ip range zijn?begintmeta schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:12:
[...]
Het standaard ip adres was 192.168.178.1, maar met dit adres kom ik er niet meer in.
Edit:
Net een scan gedaan: 10.225.44.x t/m 10.225.44.254. Niets gevonden. Doe ik iets verkeerd?
Ik dacht dit te kunnen omzeilen door in de Belkin een optie te zoeken als standaard Gateway instellen, maar ik kan helaas niets vinden. Het gaat om een F5D8235-4 N+ v1WoC schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:37:
Verder kan het zijn dat de Belkin router dat adres niet doorstuurt van Lan naar Wan omdat die range niet op internet hoort voor te komen.
[ Voor 34% gewijzigd door acale op 12-12-2011 20:00 ]
Kijk op marktplaats, word genoeg decoders aangeboden die de helft goedkoper zijn dan dat Ziggo aanbied!racoon schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:39:
Weet er iemand wat de interactieve decoder voor bestaande klanten kost?
Voor een maand of 3 a 4 geleden heb ik er 199 euro voor betaald voor de Cisco interactieve decoder, dus ik denk wel dat die nu ook nog voor die prijs zal zijn. Let er wel op dat ze die niet op voorraad hebben en zoals ik op de site kon zien zullen ze pas komend jaar op voorraad zijn.racoon schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:39:
Weet er iemand wat de interactieve decoder voor bestaande klanten kost?
Op marktplaats staan wel veel decoders maar vaak zijn die niet interactief en voor zover mij bekend kan je hiervoor alleen de Cisco decoder van Ziggo voor gebruiken. Interactief is iets anders als een gewone decoder aangezien er ook een apart modem in zit om de interactieve diensten te kunnen gebruiken.Vipertje007 schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:45:
Kijk op marktplaats, word genoeg decoders aangeboden die de helft goedkoper zijn dan dat Ziggo aanbied!
[ Voor 34% gewijzigd door Roel1966 op 12-12-2011 20:10 ]
Mag ik u corrigeren op het feit dat ze allang er weer zijn. Ik heb hem vorige week woensdag gekregen en die is de vrijdag ervoor pas voor me besteld!Roel1966 schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:08:
[...]
Voor een maand of 3 a 4 geleden heb ik er 199 euro voor betaald voor de Cisco interactieve decoder, dus ik denk wel dat die nu ook nog voor die prijs zal zijn. Let er wel op dat ze die niet op voorraad hebben en zoals ik op de site kon zien zullen ze pas komend jaar op voorraad zijn.
Ik weet wat het verschil is. kijk gewoon op marktplaats en vul daar als zoek term in cisco 8485dvb en dan krijg je al genoeg resultaten. De goedkoopste tot nu toe vandaag geplaatst voor 90 euro!;)[...]
Op marktplaats staan wel veel decoders maar vaak zijn die niet interactief en voor zover mij bekend kan je hiervoor alleen de Cisco decoder van Ziggo voor gebruiken. Interactief is iets anders als een gewone decoder aangezien er ook een apart modem in zit om de interactieve diensten te kunnen gebruiken.
Blijft staan op opnieuw proberen in menu grijze Cisco decoder.
Rest factory default of herinstalleren helpt niet. Ziggo wil alleen een storing aanmelden in de wijk, die er niet is. En toen???
Mag ik dan U weer corrigeren en lees onderstaande tekst.Vipertje007 schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:15:
Mag ik u corrigeren op het feit dat ze allang er weer zijn. Ik heb hem vorige week woensdag gekregen en die is de vrijdag ervoor pas voor me besteld!Buiten het feit dat ik al wist dat ze er weer waren!
Ik weet wat het verschil is. kijk gewoon op marktplaats en vul daar als zoek term in cisco 8485dvb en dan krijg je al genoeg resultaten. De goedkoopste tot nu toe vandaag geplaatst voor 90 euro!;)
Wegens overweldigende vraag is de Interactieve HD recorder helaas tijdelijk niet leverbaar. Wij vinden dit natuurlijk heel vervelend, omdat we goed begrijpen dat je het liefst vandaag nog gebruik zou maken van alle mogelijkheden van Interactieve TV. Wij verwachten uiterlijk 30 januari de Interactieve HD recorder weer op voorraad te hebben. Wil je dat we je over de voortgang op de hoogte houden? Vul dan hier je e-mail adres in.
https://www.ziggo.nl/#pro...r/interactieve-televisie/
En wat Marktplaats betreft begint de gemiddelde prijs bij 175 euro terwijl je hem bij Ziggo als abbonnee ook voor 199 euro nieuw kan krijgen met hierbij ook nog eens het complete installatiepakket voor interactieve tv. Veelal zit dat pakket er bij 2de handse decoders niet meer erbij en zo'n losse antenneversterker en een extra kaartje is ook alweer bijna 100 euro als je het los moet kopen.
Dit gebeurd op compleet willekeurige momenten. Soms daalt de snelheid ineens tot <2mbit en is er 20% packetloss op elke site. Dit houdt dan aan voor tussen de 30 en 60 minuten, daarna is het spontaan weer normaal. Dit gebeurd 2 tot 3 maal per dag (!).
Ik heb een 120mbit abbo, dus het is erg vervelend. Het is ook ineens sinds 2 week uit het "niets" gekomen. Ik ben al 6 jaar klant bij Ziggo en heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb natuurlijk al geprobeerd om de modem rechtstreeks aan te sluiten (3 verschillende computers), maar ook dit mocht niet baten.
Bekabeling is vernieuwd, modem ge-reset, router er tussen uitgehaald. Ik heb nu alleen even geen ideeen meer..
Heeft iemand toevallig een idee? Ik heb contact opgenomen met Ziggo, alleen dan krijg je weer een antwoord van: "Vreemd! Ik heb de modem bekeken en alles is normaal.."
Zelfde verhaal hier, na wat aan dringen en van het kastje naar de muur te worden gestuurd tussen de normale helpdesk en serviceplus afdeling hebben ze toch maar een monteur ingepland voor vrijdag.Rprp schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:01:
Sinds enkele dagen merk ik op sommige momenten enorme packetloss. Er is niet alleen packetloss, maar ook een enorme daling in snelheid.
Dit gebeurd op compleet willekeurige momenten. Soms daalt de snelheid ineens tot <2mbit en is er 20% packetloss op elke site. Dit houdt dan aan voor tussen de 30 en 60 minuten, daarna is het spontaan weer normaal. Dit gebeurd 2 tot 3 maal per dag (!).
Ik heb een 120mbit abbo, dus het is erg vervelend. Het is ook ineens sinds 2 week uit het "niets" gekomen. Ik ben al 6 jaar klant bij Ziggo en heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb natuurlijk al geprobeerd om de modem rechtstreeks aan te sluiten (3 verschillende computers), maar ook dit mocht niet baten.
Bekabeling is vernieuwd, modem ge-reset, router er tussen uitgehaald. Ik heb nu alleen even geen ideeen meer..
Heeft iemand toevallig een idee? Ik heb contact opgenomen met Ziggo, alleen dan krijg je weer een antwoord van: "Vreemd! Ik heb de modem bekeken en alles is normaal.."
Daarnet lag mijn verbinding er zelfs helemaal uit...
Zus gaat verhuizen dus ik zeg zo dat ze zelf bij Ziggo een abonnement moet aanvragen. Haar huis, ook al weet je er geen zak van, je lost het zelf een keertje op. Heb haar wel als advies gegeven dat alles in 1 basis met HD decoder prima is. Installeren doe ik wel..
Blijkt dat die verkoper haar vorige week plus heeft verkocht mét monteur. Want met een 10 megabit verbinding kan je natuurlijk helemaal niks en met basis is draadloos internet onmogelijk, zelfs een eigen draadloze router zou niet werken. Dan is facebooken echt een crime, draadloos netwerk zelf trekt die 50 niet eens. Heck, dat zijn snelheden die men bij de dure ADSL-abonnementen niet eens haalt.
Heb ik even gebeld naar de klantenservice, die vertelde mij dat hij alles moest annuleren en opnieuw basis moest bestellen. Maar dan zou alles weer langer duren. Ik gevraagd wat de kosten waren om dan na de installatie over te stappen op basis. (stel dat het een tientje is boeit mijn zus dat ook niet)
Dat bleek gratis te zijn. Nou, ik moet het nog maar zien of er:
a. een monteur met spullen alsnog vrijdag komt (of een grote doos in de brievenbus/postkantoor)
b. de overstap naar aio basis vlot verloopt
c. de rekening van de monteur dan niet alsnog in rekening wordt gebracht
d. de rekening van downgraden dan niet alsnog in rekening wordt gebracht
e. de rekening erop volgende maand niet alsnog 52 euro is.
Ik ben benieuwd, en anders stalk ik ze kapot op twitter
EDIT:
@ hierboven;
zijn dergelijke spikes ook een mogelijk symptoom? Ik ben zelf ook ten einde raad en weet het ook even niet te zoeken.
Probleem treedt soms willekeurig op. Bepaalde NZB's lijken van invloed. Oud/jong maakt niet zoveel uit. Totaalomvang ook niet, alleen het enige wat mij nog rest is de omvang van de rar's in de NZB. Bij grote gebeurt het het vaakste. Article-cache is 640MB oid maar geen verschil:
                                                [ Voor 13% gewijzigd door Nox op 12-12-2011 23:04 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1 
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dat vooral omdat ze een oud huis heeft en alleen digitenne. Als haar kabelaansluiting is afgesloten, kan de monteur het gelijk aansluiten.
En het kost haar maar €10 euro effectief. Krijgt ze ook nog eens een lange utp-kabel erbij. En ze hoeft maar 1x thuis te blijven.
Sturen ze echter een <knip> Monteur die of te lui was om het goed te doen, of gewoon te weinig wist. Heeft ie opeens een kabel van de muur door de woonkamer naar haar pc lopen. Want "draadloos" kan niet.... Naja... Heb ik maar even ingesteld voor haar....
[ Voor 6% gewijzigd door FatalError op 13-12-2011 10:46 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Sommige van die bedrijven huren dan weer via uitzendbureaus mensen in om aan de vraag te voldoen, dan kan dat wel eens gebeuren ja.
Overlever van KampeerMeet 4.1 
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Op ziggo-gebruikers.nl staat een lijstje met een verwachte range. Soms klopt daar niks van. De range die bij mijn woonplaats stond klopte voor geen meter en zat er niet eens in de buurt. De range werd wel genoemd bij een plaats aan de andere kant van NL. Het blijft dus een gok.acale schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:43:
[...]
Dit had ik ook gelezen. ik heb het gedaan en mijn ip adres zou 10.225.44.x moeten zijn. Ik kan met dit adres echter nog steeds niet in de Ubee komen. Misschien dat ik met een ip scan tool het juiste ip adres kan vinden door de ip reeks te vergroten, maar hoe groot moet die ip range zijn?
Je kunt de range wat vergroten naar 10.255.x.x en als dit niet lukt zelfs naar 10.x.x.x,, maar dat duurt erg lang, zorg dus voor een goede IP scanner die niet kijkt naar allerlei netbios meuk, maar alleen een ping doet. Kijk overigens eerst nogmaals in dat forum of er niet meer ranges van jouw woonplaats ergens worden genoemd.
Tevens weet ik niet zeker of het wireless modem wel een intern bereikbaar 10.x adres heeft, als dat niet het geval is, dan blijf je zoeken natuurlijk...
Je kunt dit het snelste testen door een laptop of PC direct aan te sluiten op het modem en dit 192 adres nogmaals te proberen. Kom je er in, dan moet je wat prutsen in je Belkin. Kom je er dan al niet in, dan heeft prutsen met de Belkin (nog) geen zin.Het standaard ip adres was 192.168.178.1, maar met dit adres kom ik er niet meer in.
Ik dacht dit te kunnen omzeilen door in de Belkin een optie te zoeken als standaard Gateway instellen, maar ik kan helaas niets vinden. Het gaat om een F5D8235-4 N+ v1
Hier een plaatje om te illustreren. Haal dus eigenlijk altijd wel 20Mbit, maar zou 40 moeten zijn. Wat hij af en toe ook haalt (zie de spikes).
Dit is tijdens het downloaden van een gigabyte aan data:
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Het was in dit geval een nieuwsgroep. Maar ook met speedtests ziet ik fluctuaties. Begint meestal bij 38Mbit, keldert dan terug naar 22Mbit en stijgt dan langzaam naar 28Mbit.WoC schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:49:
Waar trek je die gigabyte data vandaan dan? Is het 1 groot bestand? Of meet je dit adhv torrents of news?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Hmm, lastig. Loop de gebruikelijke stappen voor jezelf even na (pc met kabel rechtstreeks op modem, is modem goed aangesloten (dichtbij hoofdaansluiting met groene kabel), zijn er ook problemen als je in safe mode met netwerk boot, probeer een andere kabel, draai de kabel tussen modem en WCD eens om,...).Snippertje schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:52:
[...]
Het was in dit geval een nieuwsgroep. Maar ook met speedtests ziet ik fluctuaties. Begint meestal bij 38Mbit, keldert dan terug naar 22Mbit en stijgt dan langzaam naar 28Mbit.
Mocht dat allemaal niet baten, dan toch nog maar eens terugbellen met Ziggo. Hopenlijk krijg je dan iemand aan de lijn die iets verder kijkt.
Dat topic op ziggo gebruikers had ik ook al gezien maar het help mij helaas niet verder. Ik heb een scan gedaan en inderdaad, het duurt heel erg lang. Ik dacht, waarom moeilijk doen als het makkelijker kan: ik heb Ziggo gebeld. Na ongeveer 15 min. praten, vragen en testen vertelde de vriendelijke dame van de helpdesk dat het ip adres van de Ubee niet veranderd was. Het moest volgens haar nog steeds 192.168.178.1 zijn.WoC schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 00:31:
[...]
Op ziggo-gebruikers.nl staat een lijstje met een verwachte range. Soms klopt daar niks van. De range die bij mijn woonplaats stond klopte voor geen meter en zat er niet eens in de buurt. De range werd wel genoemd bij een plaats aan de andere kant van NL. Het blijft dus een gok.
Je kunt de range wat vergroten naar 10.255.x.x en als dit niet lukt zelfs naar 10.x.x.x,, maar dat duurt erg lang, zorg dus voor een goede IP scanner die niet kijkt naar allerlei netbios meuk, maar alleen een ping doet. Kijk overigens eerst nogmaals in dat forum of er niet meer ranges van jouw woonplaats ergens worden genoemd.
Tevens weet ik niet zeker of het wireless modem wel een intern bereikbaar 10.x adres heeft, als dat niet het geval is, dan blijf je zoeken natuurlijk...
Dit was ook het advies van de mevrouw van Ziggo. Ik heb het geprobeerd maar de Ubee is gewoon niet te bereiken op zijn standaard ip adres. Volgens mij betekent dit gewoon eind verhaal, toch? Of is er iets anders wat ik nog zou kunnen proberen? De Ubee is trouwens aangesloten op de WAN poort van de Belkin.[b][message=37310922,noline]WoC schreef op dinsdag 13 december 2011
Je kunt dit het snelste testen door een laptop of PC direct aan te sluiten op het modem en dit 192 adres nogmaals te proberen. Kom je er in, dan moet je wat prutsen in je Belkin. Kom je er dan al niet in, dan heeft prutsen met de Belkin (nog) geen zin.
Het modem onthoudt een aantal MAC adressen van apparaten die zijn aangesloten. Dat geheugen is zeer beperkt (2 of 3 stuks dacht ik).acale schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:37:
[...]
bereiken op zijn standaard ip adres. Volgens mij betekent dit gewoon eind verhaal, toch? Of is er iets anders wat ik nog zou kunnen proberen? De Ubee is trouwens aangesloten op de WAN poort van de Belkin.
Je modem staat verder in bridge. Dus als je gaat testen, dan moet je dus de Belkin eraf gooien en dan de PC in dat poortje klikken. Daarna je modem opnieuw starten (om de cache van MAC adressen te legen). Als het modem weer online is, start je PC opnieuw op (dat legt even het snelste uit). Bekijk dan welk IP je hebt gekregen met het commando ipconfig. Dat moet nu een extern Ziggo IP zijn.
Probeer dan eens met de browser dat IP 192.168.178.1 te bereiken.
Wat betreft de aansluiting van de Belkin: als je modem in bridge staat, dan sluit je het modem inderdaad aan op de WAN poort van de Belkin. De Belkin krijgt dan het externe Ziggo IP adres en zorgt mbv NAT dat je computers achter de router ook kunnen internetten.
Bedankt voor je helder uitleg. Ga het proberen. Niet nu omdat dochterlief het internet nodig heeft voor haar huiswerkWoC schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:10:
[...]
Het modem onthoudt een aantal MAC adressen van apparaten die zijn aangesloten. Dat geheugen is zeer beperkt (2 of 3 stuks dacht ik).
Je modem staat verder in bridge. Dus als je gaat testen, dan moet je dus de Belkin eraf gooien en dan de PC in dat poortje klikken. Daarna je modem opnieuw starten (om de cache van MAC adressen te legen). Als het modem weer online is, start je PC opnieuw op (dat legt even het snelste uit). Bekijk dan welk IP je hebt gekregen met het commando ipconfig. Dat moet nu een extern Ziggo IP zijn.
Wat betreft de aansluiting van de Belkin: als je modem in bridge staat, dan sluit je het modem inderdaad aan op de WAN poort van de Belkin. De Belkin krijgt dan het externe Ziggo IP adres en zorgt mbv NAT dat je computers achter de router ook kunnen internetten.
heb hier ook last van , vooral s'avonds en in het weekend is het niet vooruit te branden.Rprp schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:01:
Sinds enkele dagen merk ik op sommige momenten enorme packetloss. Er is niet alleen packetloss, maar ook een enorme daling in snelheid.
Volgens mij is het een capaciteitsprobleem
Ik hoop van niet, anders gaat die monteur vrijdag niks vinden...michelc85 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:25:
[...]
heb hier ook last van , vooral s'avonds en in het weekend is het niet vooruit te branden.
Volgens mij is het een capaciteitsprobleem
Het bekende kastje naar de muur verhaal is begonnen, Apple verwijst naar de ISP en Ziggo verwijst naar Apple.
Nou weer maar een dag gaan stoeien...
Hasta la pasta.
Euh, dus als ik je goed begrijp doet alles (internet, mail, news, torrent, games,...) het gewoon, behalve Apple specifieke software/sites? Tsja, dan moet Ziggo de boel bewust blokkeren, en dat lijkt me wel heel erg sterk. Heb je de boel thuis al eens gerestart in de volgorde modem - wachten - router - wachten - PC? Is je Apple account niet 'verrot'?Snarfie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 08:31:
Zo, nou... dag 6 is begonnen om ze bij Ziggo wakker te krijgen dat na een update aan het netwerk in de Regio Woerden, we sinds die dag geen gebruik meer kunnen maken van I-tunes, App store, of wat dan ook.
[ Voor 9% gewijzigd door Bigfoot op 14-12-2011 15:55 ]
Dom... had ik ook beter kunnen doen. Maar ik wilde gewoon snel internet hebben zonder gezeik.Bigfoot schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:54:
Vreem die verhuiskosten. Zeker als je bedenkt dat je gratis kan opzeggen, en bij een nieuw abonnement vaak ook nog een gratis receiver krijgt (bij alles-in -1 weliswaar)
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ja maar ik wil geen alles in een. Ik heb al supersnel internet via glasvezel, anders had ik dat inderdaad wel gedaan.Bigfoot schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:54:
Vreem die verhuiskosten. Zeker als je bedenkt dat je gratis kan opzeggen, en bij een nieuw abonnement vaak ook nog een gratis receiver krijgt (bij alles-in -1 weliswaar)
Ik "Mijn modem is kapot, hij doet niks meer, geen lampje, niks nada noppes"
Ziggo "Ok, kunt u een ander stopcontact proberen?"
Ik "Mijn stopcontact gaat echt niet opeens stuk hoor....."
Ziggo "Wilt u het toch even proberen"
Ik "Prima hoor als je dat nou echt wil"
1 minuut later,
Ik "nee doet niks hoor"
Ziggo "Doet de telefoon het nog?"
Ik "Nee, ik zeg toch dat de modem het niet doet, de telefoon doet het ook niet"
Ziggo "Dan probeer ik het modem te bereiken cq te resetten"
Ik "Dat gaat niet werken want het modem doet niks, maarja probeer maar hoor"
Ziggo "Nee dat werkt niet ik kan het modem niet resetten, zal ik een monteur sturen?"
Ik "Goed idee!"
Kost allemaal nodeloos veel tijd.
Moet erbij zeggen dat hij meteen morgenvoroeg kan komen, wat ik top vind
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Vind ik echt hilarisch hoor.
En al die mensen ná mij maar wachten.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
snelheid nu weer prima 120mbit, hopen dat het zo blijft.
Plus dat het administratief zo ingewikkeld voor Ziggo zal zijn dat je beter (en sneller) af bent op het nieuwe adres een abo aan te vragen en de huidige te laten stopzetten. So I've heard...tiguan schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:52:
Verhuiskosten €30,95 bij Ziggo? Wat is dat voor onzin.Ik heb alleen maar een tv aansluiting, verder niks. Ik kan me niet voorstellen dat het zoveel werk is om een aansluiting om te zetten naar een ander adres.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Met gratis SD-decoder weer enzo.Raven schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:53:
[...]
Plus dat het administratief zo ingewikkeld voor Ziggo zal zijn dat je beter (en sneller) af bent op het nieuwe adres een abo aan te vragen en de huidige te laten stopzetten. So I've heard...
Sometimes you need to plan for coincidence
Als je modem in bridge staat moet je via het externe IP het apparaat zien te benaderen, toen ik nog ziggo had, zat dat in een 10.*.*.* klasse netwerk. Dat kon je alleen achterhalen door het via de hd te krijgen of zelf te scannen. Dan nog is de vraag of het niet is afgeschermd.WoC schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:10:
[...]
Het modem onthoudt een aantal MAC adressen van apparaten die zijn aangesloten. Dat geheugen is zeer beperkt (2 of 3 stuks dacht ik).
Euh, om het modem uit te lezen (vanuit thuis zeg maar) moet je echt niet het externe Ziggo IP adres gebruiken. Je PC (of de router) die erachter hangt heeft dat externe IP.Loekie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:18:
[...]
Als je modem in bridge staat moet je via het externe IP het apparaat zien te benaderen
Juist, een 10.x netwerk, dus geen extern IP. Inderdaad via de helpdesk te verkrijgen of zelf scannen., toen ik nog ziggo had, zat dat in een 10.*.*.* klasse netwerk. Dat kon je alleen achterhalen door het via de hd te krijgen of zelf te scannen.
In ieder geval de niet-draadloze Ubee modems zijn zo te bereiken: via 10.x en via 192.168.1.1. Ik heb geen idee hoe het met de in bridge geplaatste WiFi Ubee modems zet, maar het lijkt me dat je die ook via een 10.x of 192.168.178.1 moet kunnen benaderen om de modemwaarden uit te lezen (dus niet de router te configgen, want dat kan niet meer).Dan nog is de vraag of het niet is afgeschermd.
In dit geval dus het externe IP van het modem in het beheernet.WoC schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:30:
[...]
Euh, om het modem uit te lezen (vanuit thuis zeg maar) moet je echt niet het externe Ziggo IP adres gebruiken. Je PC (of de router) die erachter hangt heeft dat externe IP.
Op het moment dat het modem in bridge gaat krijgt het geen publiek IP meer, bij kabelmodems blijven ze wel in een privaat beheernet hangen, dit net is vaak klasse C, vandaar ook dat het begint met 10.* Dit is alleen door Ziggo en de klant achter het modem te bereiken(als je router hebt, moet je een static route aanmaken). De netwerken waar jij het nu over hebt zijn gerouteerd en is het toegangs-IP gelijk aan je gateway adres op je PC.[...]
Juist, een 10.x netwerk, dus geen extern IP. Inderdaad via de helpdesk te verkrijgen of zelf scannen.
[...]
In ieder geval de niet-draadloze Ubee modems zijn zo te bereiken: via 10.x en via 192.168.1.1. Ik heb geen idee hoe het met de in bridge geplaatste WiFi Ubee modems zet, maar het lijkt me dat je die ook via een 10.x of 192.168.178.1 moet kunnen benaderen om de modemwaarden uit te lezen (dus niet de router te configgen, want dat kan niet meer).
Ik heb dus het vermoedde dat het nntp-verkeer gemonitord wordt door Ziggo of dat het verkeer over poort 119 gecapt wordt, ook al is het verkeer van en naar pay-servers.
We've got that ring of confidence
Verwijderd
De Cisco EPC3925 is bereikbaar via http://192.168.100.1 als hij in bridge-mode staat.Loekie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:39:
[...]
In dit geval dus het externe IP van het modem in het beheernet.
[...]
Op het moment dat het modem in bridge gaat krijgt het geen publiek IP meer, bij kabelmodems blijven ze wel in een privaat beheernet hangen, dit net is vaak klasse C, vandaar ook dat het begint met 10.* Dit is alleen door Ziggo en de klant achter het modem te bereiken(als je router hebt, moet je een static route aanmaken). De netwerken waar jij het nu over hebt zijn gerouteerd en is het toegangs-IP gelijk aan je gateway adres op je PC.
Wat betreft de Ubee EVW3200, daar heb ik geen idee van.
Jammer vind ik dat het modem een vast IP adres heeft in een range die mijn eigen netwerk niet had (192.168.178.xx), en dus moest ik alle apparaten die bij mij een vast IP hebben aanpassen. Verbinding bleek redelijk, maar niet heel stabiel, wisselend tussen 60 en 95 Mbps. DHCP leases werden door de ingebouwde router zo nu en dan wel, maar af en toe ook niet uitgedeeld. Meh.
Had gelukkig hier al eens geneusd. Vandaag gebeld en gevraagd of ze het modem in bridge mode wilden zetten en resetten. Gedaan, en met mijn eigen router werkt alles stukken beter, stabiele verbinding, en nu zo'n 124 Mbps.
Hier nergens last van. Als Astraweb mee wil werken, en dit is meestal wel het geval, dan komt het dagelijks met +120Mbit via de kabel naar binnen.Yukkie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:39:
Zijn er meer mensen die een plotselinge dip in de nieuwsgroepen snelheid heeft gemerkt sinds een paar weken? Zie ook mijn post in het nieuwsgroepen topic: Yukkie in "Newsservers met binaries [Deel 11]"
Ik heb dus het vermoedden dat het nntp-verkeer gemonitord wordt door Ziggo of dat het verkeer over poort 119 gecapt wordt, ook al is het verkeer van en naar pay-servers.
Testing, one, two ...
Ja, als je het zo bekijkt, dan is het inderdaad een extern ip in het beheernet. Maar dat was voor de discussie niet belangrijk en kan zelfs vragen oproepen (als je zegt benaderen via extern IP dan denkt de gemiddelde Ziggo klant op dit forum aan zijn routeable IP adres).Loekie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:39:
[...]
In dit geval dus het externe IP van het modem in het beheernet.
Klopt. Nou ja, bij de oude COM21's werkte het wat anders, maar dat was dan ook geen DOCSIS.[...]
Op het moment dat het modem in bridge gaat krijgt het geen publiek IP meer, bij kabelmodems blijven ze wel in een privaat beheernet hangen, dit net is vaak klasse C, vandaar ook dat het begint met 10.* Dit is alleen door Ziggo en de klant achter het modem te bereiken
Juist. Of om gedoe uit te sluiten een PC/laptop direct aansluiten op het kabelmodem zoals ik adviseerde.(als je router hebt, moet je een static route aanmaken).
Euh, waar heb je het nu over? Ik heb het niet over 'netwerken' Ik heb het over het benaderbaar zijn van het modem via een 10.x adres en een 192.168.x adres vanaf de klant-zijde. De gateway op de PC is dan niet exact hetzelfde adres. En verder is er niks met die 'netwerken' te doen. Vanaf de klant-zijde kun je geen 10.x IP adressen benaderen van andere klanten.De netwerken waar jij het nu over hebt zijn gerouteerd en is het toegangs-IP gelijk aan je gateway adres op je PC.
Wel krijg je als klant een hoop rommel binnen van het 'beheernet' (dit IP is niet van mijn modem):
Dec 13 11:51:27 pf: 10.178.192.1.67 > 255.255.255.255.68: BOOTP/DHCP, Reply, length 326, xid 0x22f2d812, Flags [Broadcast]
Dec 13 11:51:27 pf: <009> Your-IP 10.178.196.50
Dec 13 11:51:27 pf: <009> Server-IP 172.25.97.83
Dec 13 11:51:27 pf: <009> Gateway-IP 10.178.192.1
Dec 13 11:51:27 pf: <009> Client-Ethernet-Address 00:12:c9:f7:9e:6e
Dec 13 11:51:27 pf: <009> file "bpr01060012c9f79e6e0003" [|bootp]
Het bleek (na een week zeuren en zeuren) dat er een CMTS??? kapot was, daardoor werkte het niet.WoC schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:51:
[...]
Euh, dus als ik je goed begrijp doet alles (internet, mail, news, torrent, games,...) het gewoon, behalve Apple specifieke software/sites? Tsja, dan moet Ziggo de boel bewust blokkeren, en dat lijkt me wel heel erg sterk. Heb je de boel thuis al eens gerestart in de volgorde modem - wachten - router - wachten - PC? Is je Apple account niet 'verrot'?
Dat is op dit moment opgelost en nu werkt het weer.
Laten we hopen voor lange tijd.
Hasta la pasta.
Ik vraag me alleen af of het met dit modem mogelijk is om een poort te forwarden naar een andere interne poort.
Ik wil bijv. externe poort 2000 doorsturen naar interne poort 80.
Helaas kom ik deze functie nergens tegen.
Ik heb geen zin om een hele pc in de DMZ te hangen....
Heeft iemand een idee of en hoe dit mogelijk is ?
Karsten
Voor de duidelijkheid: Ik wil poort 2000 doorsturen naar poort 80 naar een specifieke pc. ( NAT )tfro71 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:10:
@Sleddert: even inloggen op die router en dan naar de advanced settings. Dan zie je het snel genoeg staan. Die 3925 is een volledige router (met een belazerde firewall)
Als ik het gezien had, zou ik 't niet vragen...
Maar waar kan ik dat dan instellen ?
[ Voor 12% gewijzigd door SLeddert op 15-12-2011 11:59 ]
Karsten
Al eens door de handleiding gebladerd? Misschien is pagina 102 wat je zoekt?SLeddert schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:51:
Ik heb sinds gisteren internet via Ziggo incl. Cisco EPC3925 modem.
Ik vraag me alleen af of het met dit modem mogelijk is om een poort te forwarden naar een andere interne poort.
[...]
Uiteraard heb ik de hele handleiding doorgenomen.WoC schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:18:
Al eens door de handleiding gebladerd? Misschien is pagina 102 wat je zoekt?
Ik ging er ook van uit dat het antwoord hier zou staan, maar ik kan in het menu 'Toepassingen en games > Activering poortbereik' alleen een poort van extern naar intern wijzigen, maar NIET aan een specifiek intern IP adres toewijzen !
Als je me kan vertellen hoe ik deze poort translatie aan een specifiek IP ( van mijn server ) kan toewijzen, dan hoor ik het graag
[ Voor 27% gewijzigd door SLeddert op 15-12-2011 13:06 ]
Karsten
Signaalsterkte lijkt gewoon goed. Meer mensen met dit probleem?
ber 0: ziggo levert het signaal inclusief blokken bij jou aan.
ber > 0: probleem zit hem in een te zwak signaal (kabels/stekkers controleren).
[ Voor 7% gewijzigd door job op 15-12-2011 13:09 ]
Geen idee, ik heb dat modem niet. Ik zat gewoon even te denk. Misschien is het een combinatie met pagina 100? Zo niet, dan kan iemand anders hier je misschien helpen.SLeddert schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:56:
[...]
Als je me kan vertellen hoe ik deze poort translatie aan een specifiek IP ( van mijn server ) kan toewijzen, dan hoor ik het graag
Ik heb alles gedaan wat je zei en toch kom ik niet in het modem. Helpdesk gebeld, maar mevrouw van de helpdesk blijft erbij dat ik 192.168.178.1 moet gebruiken, maar dit werkt dus niet. Scannen.... tja na een uur ben ik er mee gestopt. Het enige wat ik weet is dat bij de opdracht tracert: www.ziggo.nl ik het ip 10.225.44.1 zie. Scannen in deze reeks heeft niets opgeleverd en zoals ik al zei: als ik de range uitbreid dan ben ik er uren mee bezig.WoC schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:30:
Juist, een 10.x netwerk, dus geen extern IP. Inderdaad via de helpdesk te verkrijgen of zelf scannen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nou, bij deze nogmaal hulp gevraagd met het volgende:WoC schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:37:
[...]
Geen idee, ik heb dat modem niet. Ik zat gewoon even te denk. Misschien is het een combinatie met pagina 100? Zo niet, dan kan iemand anders hier je misschien helpen.
Hoe kan ik met de Cisco modem (bijvoorbeeld) poort 2000 doorsturen naar poort 80 naar een specifieke pc. ( NAT )
Karsten
Dan moet je in je router zijn, niet in je modem. Het ligt aan je router waar dat precies zit, je zoekt naar portforwarding.SLeddert schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:14:
[...]
Nou, bij deze nogmaal hulp gevraagd met het volgende:
Hoe kan ik met de Cisco modem (bijvoorbeeld) poort 2000 doorsturen naar poort 80 naar een specifieke pc. ( NAT )
Ja, 't is een modemrouter: Cisco EPC3925. En ik weet dat het portforwarding is, maar ik vind nergens de optie om het zo in te stellen als je kan lezen in mijn vorige post.dragon2 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:28:
[...]
Dan moet je in je router zijn, niet in je modem. Het ligt aan je router waar dat precies zit, je zoekt naar portforwarding.
Karsten
Googlen op "Cisco EPC3925 port forwarding" levert het volgende op:SLeddert schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:42:
[...]
Ja, 't is een modemrouter: Cisco EPC3925. En ik weet dat het portforwarding is, maar ik vind nergens de optie om het zo in te stellen als je kan lezen in mijn vorige post.
Hier kun je volgens het plaatje wel ip adressen invoeren.Click the Applications & Gaming link near the top of the page.
You should now see a new menu. In this new menu, click Port Range Forwarding.
http://portforward.com/en...co/EPC3925/BitTorrent.htm
[ Voor 4% gewijzigd door dragon2 op 15-12-2011 16:51 ]
Zat wat te spelen met 3CX, lijkt me best interessant. Maar is nogal zware materie zag ik, om je in te verdiepen. Is het niet mogelijk om écht de Ubee als VOIP te gebruiken, ipv de PSTN lijn die het nu biedt? Ook niet met tech support van Ziggo? Of heb ik echt hardware nodig?
Dus óf Ziggo zet iets om dat ik rechtstreeks VOIP kan praten (maar dat zal wel niet gaan, tenzij zakelijk), of ik kom op een FXO gateway uit? Zoiets?

http://www.3cx.com/PBX/FXS-FXO.html
[ Voor 27% gewijzigd door UltraSub op 15-12-2011 17:45 ]
Je bedoelt dit plaatje:dragon2 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:49:
[...]
Googlen op "Cisco EPC3925 port forwarding" levert het volgende op:
[...]
Hier kun je volgens het plaatje wel ip adressen invoeren.
http://portforward.com/en...co/EPC3925/BitTorrent.htm

Als je goed kijkt kan je daar wel een bepaalde poort forwarden, maar je kan niet een poortnummer wijzigen en dat forwarden ! De linkerkolom is een range, geen Source en Destination helaas...
[ Voor 5% gewijzigd door SLeddert op 15-12-2011 17:43 ]
Karsten
Geen idee wat precies de mogelijkheden zijn. Maar houdt er ook rekening mee (nog meer leesvoer) dat Ziggo geen SIP gebruikt voor VoIP, maar PacketCable.UltraSub schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:39:
Is het niet mogelijk om écht de Ubee als VOIP te gebruiken, ipv de PSTN lijn die het nu biedt? Ook niet met tech support van Ziggo? Of heb ik echt hardware nodig?
Je hebt hardware nodig, bijv een X100P kaartje icm asterisk, weet niet wat 3CX gebruikt, Dan kun je op die manier een een inkomende/uitgaande lijn definieren en gebruiken naast VOIP-lijnen.UltraSub schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:39:
Iemand hier met ervaringen met Ziggo VOIP en een software PBX?
Zat wat te spelen met 3CX, lijkt me best interessant. Maar is nogal zware materie zag ik, om je in te verdiepen. Is het niet mogelijk om écht de Ubee als VOIP te gebruiken, ipv de PSTN lijn die het nu biedt? Ook niet met tech support van Ziggo? Of heb ik echt hardware nodig?
Dus óf Ziggo zet iets om dat ik rechtstreeks VOIP kan praten (maar dat zal wel niet gaan, tenzij zakelijk), of ik kom op een FXO gateway uit? Zoiets?
[afbeelding]
http://www.3cx.com/PBX/FXS-FXO.html
Als je nog zo'n kaartje zoekt, kan ik er wel 1 opduiken.
Shit. Met mijn beperkte inleesactie tot nu toe meende ik weg te kunnen komen met:
Ubee > RJ11 > Cisco SPA3102 > LAN > 3CX ipadres > SIP trunk aanmaken, en dan routering regelen voor extensies. Maar goed. De PBX mensen hier zullen meteen zien dat ik er eigenlijk geen hout van snap.
Probleem is dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik moet even op gang komen
Maar dat is misschien iets voor een ander topic na wat meer leeswerk te hebben gedaan.
/edit
Zou perfect moeten werken volgens deze link:
http://www.3cx.com/voip-gateways/linksys-3102.html
Zo'n 3102 in de meterkast aan de PSTN lijn op het modem knuppelen, de WAN poort op het LAN, meterkast dicht, en dan zou ik met de 3CX die op zolder draait op de ESX doos in huis met ip-telefonie moeten kunnen werken, terwijl ik bereikbaar ben op een vaste ziggo lijn, en diezelfde lijn (om te beginnen) ook gebruik om mee naar buiten te bellen.
Maar sjeez. Wat een inleeswerk
Een indirecte collega van me op het werk deed dit ff zo ontzettend makkelijk voor komen. NOT.
Goed, Ziggo hoeft in principe niks voor mij te doen voor wat ik wil. Is dus ook niet relevant in dit topic.
[ Voor 29% gewijzigd door UltraSub op 15-12-2011 20:04 ]
Heb het getest via FTP (total commander @ 500+ kB/s) maar ook via DU meter gekeken en deze geeft ook niet meer aan dan 500kB/s of rond de 4+mbit.
Terwijl als ik een speedtest uitvoer op speedtest.ziggo.nl en speedtest.net hij wel netjes de 9,5mbit aantikt en rond de 120mbit downstream, maar DU meter komt nog steeds niet hoger dan 500+kB/s
[ Voor 3% gewijzigd door D33F op 15-12-2011 22:44 ]
Lies are obvious to read because the truth is already written
Hier ook al een paar dagen problemen met de Ziggo 120/10 Mbit verbinding. Download komt niet boven de 10 Mbit uit, upload niet boven de 6.Raven schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:34:
Dacht ik van Ziggo(internet) af te zijn, heeft mijn baas een Ziggo verbinding die vandaag heerlijk lag te klapperen...
Erg lastig als je met 5 man in een IT bedrijf werkt. Laatste weken is het minimaal 2x per week raak voor meerdere uren.
Wanneer leren mensen nou eens dat mB en mb niet bestaan....David Regeling schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:43:
Iemand misschien een idee waarom mijn upload niet boven de 500kB/s uitkomt terwijl ik eigenlijk 10mbit upload zou moeten halen @ 1,125mB/s ?
Heb het getest via FTP (total commander @ 500+ kB/s) maar ook via DU meter gekeken en deze geeft ook niet meer aan dan 500kB/s of rond de 4+mbit.
Terwijl als ik een speedtest uitvoer op speedtest.ziggo.nl en speedtest.net hij wel netjes de 9,5mbit aantikt en rond de 120mbit downstream, maar DU meter komt nog steeds niet hoger dan 500+kB/s![]()
Mag dat in de topicwaarschuwing?
/rant
3 man hier (7533), geen idee hoe snel de verbinding hoort te zijn maar snel is het niet iig en op het moment zo onstabiel als de pest. We begonnen gisteren de dag met het eruit trekken van de stekker van de modem omdat die niet kan aanmelden, na een reset wel. Dat hebben we nog een aantal keren overnieuw moeten doen gedurende de dag.xost schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:19:
[...]
Hier ook al een paar dagen problemen met de Ziggo 120/10 Mbit verbinding. Download komt niet boven de 10 Mbit uit, upload niet boven de 6.
Erg lastig als je met 5 man in een IT bedrijf werkt. Laatste weken is het minimaal 2x per week raak voor meerdere uren.
Oscar Wilde
maar ik bedoelde dus 1,125MB/s
Raven schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 07:47:
[...]
Wanneer leren mensen nou eens dat mB en mb niet bestaan....
Mag dat in de topicwaarschuwing?
/rant
[...]
3 man hier (7533), geen idee hoe snel de verbinding hoort te zijn maar snel is het niet iig en op het moment zo onstabiel als de pest. We begonnen gisteren de dag met het eruit trekken van de stekker van de modem omdat die niet kan aanmelden, na een reset wel. Dat hebben we nog een aantal keren overnieuw moeten doen gedurende de dag.
[ Voor 3% gewijzigd door D33F op 16-12-2011 11:29 ]
Lies are obvious to read because the truth is already written
Ik neem aan dat je als bedrijf zijnde dan ook een Ziggo Zakelijk abonnement hebt afgesloten met een bepaalde SLA? Daar kun je vrij vlot terecht volgens mij.xost schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:19:
[...]
Je kunt natuurlijk ook een goedkoop DSL lijntje als back-up verbinding aanschaffen. Het is maar net hoe belangrijk internet voor je business is...
Was nog niet zo lang wakkerDavid Regeling schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:11:
excuses m8(snap dat het nog vroeg is maar ranten heeft ook geen zin
)
maar ik bedoelde dus 1,125MB/softewel 9mbit maar die haal ik bij lange na niet terwijl speedtest wel aangeeft dat de upload om en nabij de 9mbit zit.
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 16-12-2011 15:35 ]
Oscar Wilde

Dit topic is gesloten.
                                                     ![]()
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!