• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:00
Bullet NL schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:04:
[...]

Officieel is het zo dat Ziggo dynamische IP adressen uitdeelt, al zouden ze hem 2x per etmaal veranderen, ze kunnen en mogen het gewoon doen

Je krijgt iig een ander IP adres wanneer je met een ander mac-adres met het Ziggo modem connect, daarnaast kan het zo zijn dat Ziggo in jou regio (bijvoorbeeld na werkzaamheden) een aantal uur de verbinding verbreekt je IP Lease net op dat moment verloopt. Wanneer het modem dan weer verbinding maakt met de Ziggo server kan er een nieuwe (ander) IP adres worden uitgedeeld.
Ja, ik weet dat het officieel dynamisch is. Ben ook niet boos, wel teleurgesteld ;)

Nee, eigenlijk verbaasd, omdat het al die tijd hetzelfde is gebleven. Maar je verklaring lijkt me een vrij logische, er zal wellicht onderhoud geweest zijn vannacht.

omniscale.nl

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11 20:59

rally

Deyterra Consultancy

OMX2000 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:09:
[...]

Wat is dan de slimste manier om een domeinnaam aan een thuis gehoste website te koppelen?
Script is inderdaad een optie, maar ik gebruik daar DynDNS voor.
Zij beheren mijn DNS records met een zeer korte TTL (60 seconden). I.c.m. een DynDNS client op mijn router word mijn IP adres dus dynamisch geupdate als deze wijzigd.

Overigens is hij in de afgelopen 18 maanden nog niet gewijzigd, maar de keer dat het gebeurde werkte het wel als de brandweer. Ook omdat ik een fall-back DSL verbinding heb waarnaar het IP adres overgezet kan worden als Ziggo er uit ligt.

Het ligt er maar aan hoe handig je bent. Voor mij is de DynDNS service de perfecte oplossing.

http://www.deyterra.com

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Freekers schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 01:03:
Heeft er iemand ervaring met het doorsturen van zijn Ziggo email naar een ander adres?
Je kunt de doorstuurservice weliswaar instellen als je ingelogd bent op je webmail, maar je kunt nergens aanvinken dat hij de mail dan ook automatisch moet verwijderen. Dus ik heb zo het idee dat als ik dit ga doen, mijn postbus na 1 week helemaal vol zit en ik geen mail meer kan ontvangen..
Leeg POP-en vanaf een ander emailaccount of vanaf je eigen mailserver werkt ook prima.

• WoC
  • Niet online

WoC

begintmeta schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:19:
[...]
A-record automatisch laten aanpassen door een script.
Ik gebruik zelf DynDNS, maar ik sta open voor veranderingen ;)
Kent iemand een dergelijk script? Mijn router ondersteunt een hoop internet dienstverleners, maar beschikt ook over een RFC 2136 client.
posttoast schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:48:
Apart: na meer dan een jaar hetzelfde IP-adres gehad te hebben heb ik vannacht plotseling een totaal andere gekregen. Ik had eerst 94.209.208.41, nu heb ik 83.86.157.165. Hebben meer mensen hier "last" van?
Nee, ik heb nog nog steeds een ip in de range 83.84.x.x. Wel zie ik dat de lease-time nu 43200 seconde is (12 uur), en dat lag altijd een stuk hoger. Wellicht zijn ze het netwerk op nieuw aan het indelen.

[ Voor 41% gewijzigd door WoC op 02-12-2011 14:12 ]

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:38
begintmeta schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:19:
[...]

A-record automatisch laten aanpassen door een script.
Zoals eerder genoemd Dyndns.

Ik heb een dyndns account aangemaakt en op mijn eigen domein een a-record naar het dyndns record verwijst.

• WoC
  • Niet online

WoC

jjbstolk schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:43:
[...]
Zoals eerder genoemd Dyndns.

Ik heb een dyndns account aangemaakt en op mijn eigen domein een a-record naar het dyndns record verwijst.
Een A-record moet toch verwijzen naar een IP adres? Dit kan dus toch niet? Een CNAME-record lijkt me wel te kunnen, bedoel je dat misschien?

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:09

D33F

Tweelingtemmer

Mijn probleem met de snelheid lijkt half te zijn opgelost..

Als ik het modem direct aan mijn pc koppel met een cat5e kabel haal ik 96 mbit(netwerkkaart staat dan wel in gigabit modus), zodra ik er een 100mbit switch tussen gooi met diezelfde kabel dan haal ik nog maar 25mbit en schakelt mijn netwerkkaart naar de 100mbit..

Zou ik normaal gesproken niet boven de 50 en rond de 80 mbit moeten zitten met een 100mbit switch ? ik blijf het iig een raar probleem vinden.. ook heb ik nog 2 andere 100mbit switches geprobeerd met hetzelfde resultaat :|

Lies are obvious to read because the truth is already written

• Torp_me
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:38:
Ik heb constant problemen met timeouts op mijn SSH verbindingen :'( Dacht eerst dat het aan mijn server in het colo lag, maar vanaf mijn werk heb ik geen enkele timeout. Blijkbaar knipt Ziggo sessies die een bepaalde tijd geen dataverkeer hebben, tis toch schandalig :'(
Ik had ook veel last van ssh en irc verbindingen die weg vielen om de 5 a 10 minuten met het wireless ubee modem

Als je ziggo er over belt gaan ze je een beetje heen en weer sturen tussen service+ en de helpdesk.
want als je ssh noemt weten ze eigenlijk niet eens waar je het over hebt bij de helpdesk en service+ kan er niks aan doen zo als ze zelf zeggen

Na 3x heen en weer gestuurd te zijn heb ik maar gewoon gevraagd of ze mijn modem in bridge mode wilde zetten.
Wat ze naar veel moeite hebben maar gedaan.
Zelf even een tp-link router van 3 tientjes er tussen gezet en sindsdien nergens meer last van.

Ik zou dus even je modem in bridge mode laten zetten en zelf een router er tussen plaatsen.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Torp_me schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:22:
[...]

Na 3x heen en weer gestuurd te zijn heb ik maar gewoon gevraagd of ze mijn modem in bridge mode wilde zetten.
Wat ze naar veel moeite hebben maar gedaan.
Naja, ze doen het graag. Alleen de telefoonmensjes weten niet wat "bridge mode" is. Je moet vragen om "de routerfunctionaliteit uit te zetten".

Idd, het is veel beter om een eigen router te gebruiken. Wel zonde eigenlijk, om toch weer een extra kastje te moeten gebruiken... want zelfs de switchfunctie werkt dan niet meer.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-11 23:05
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:18:
[...]

Dat voelen ze dus wel vandaar dat ze t.z.t. met dit komen:

ED3 / 4 kanalen UL max. 200Mbps.16 DS streams max. 800Mbps.
(50Mbps per stream)

Volgens mij hebben de nieuwe WiFi modems maar max 8 kanalen dus deze zullen dan ook worden vervangen.
Dat zou mooi zijn! Hopen dat ze op zeer korte termijn de kanalen die nu beschikbaar zijn, opstellen voor een hogere upload dan 10mbits. Want theoretisch en praktisch is meer dan 10mbits mogelijk.

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:40:
[...]

Dat zou mooi zijn! Hopen dat ze op zeer korte termijn de kanalen die nu beschikbaar zijn, opstellen voor een hogere upload dan 10mbits. Want theoretisch en praktisch is meer dan 10mbits mogelijk.
50Mbps per stream is hoogstwaarschijnlijk voor Ziggo de max om de toekomst uit te rollen.
Meer hebben ze er niet voor nodig.

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:40:
[...]

Wat ben jij van plan met dit soort snelheden?

• Untouchablezz20
Nou, zit te kijken voor een nas en uploaden van HD naar youtube. Dan vind ik 10mbits toch net iets te weinig. Ben ook gewoon benieuwd of er nog rek in de kabel zit.

Verwijderd

Ik ben zwaar teleurgesteld in Ziggo voor het opnaaien van een contract tegen mijn ouders en nog wel het slechtsprekende Nederlands.

Zitten nu 3 jaar vast aan het contract en er is géén enkel handtekening op een blad gegeven, behalve van de monteur is afgeweest om te tekenen dat hij er was.

Consumentenbond ervoor gebeld en hun hadden een speciale actie tegen Ziggo en ze zetten druk op hun(?) en zouden mij binnen 2 weken terugbellen, waarvan er 1 is verstreken. Ze hebben toch wel mooi de verkeerde te pakken om op te laten naaien voor een 3-jarig contract.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 09:31

Arfman

Drome!

Ik ben benieuwd Sarajevo. Volgens mij kun je niet eens een 3 jarig contract afsluiten wettelijk gezien. Laat ons weten hoe het afloopt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wat zou het aanbieden en aangaan van een 3-jarig Ziggo contract nu voor voordeel kunnen geven?

Je hoeft overigens geen handtekening te zetten om een overeenkomst aan te gaan. Een (opgenomen) telefoongesprek waarin diverse zaken worden overeengekomen en bevestigd is voldoende. Verwarren je ouders niet iets met een of andere energie aanbieder? Daar is het aanbieden en aangaan van een 3-jarige overeenkomst (via de telefoon) heel gebruikelijk en ja, dat is bij wet toegestaan.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 03-12-2011 00:44 ]

Testing, one, two ...

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11 15:20

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb pas een Netgear WNDR3700 gekocht, maar ik vraag me even 1 ding af:

De Ziggo EDOO-WiFi router die je bij Z2 krijgt VS de Netgear: Is het slim als ik de NetGear wegdoe? Als ik alleen WiFi bereik nodig heb en 4 Gbit Lan poorten, of is een standalone Router vele malen beter? :? Zit er echt mee in de knop.

Gulfstream G650

• Hmmbob
  • Laatst online: 03-11 17:13
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:16:
Ik ben zwaar teleurgesteld in Ziggo voor het opnaaien van een contract tegen mijn ouders en nog wel het slechtsprekende Nederlands.

Zitten nu 3 jaar vast aan het contract en er is géén enkel handtekening op een blad gegeven, behalve van de monteur is afgeweest om te tekenen dat hij er was.

Consumentenbond ervoor gebeld en hun hadden een speciale actie tegen Ziggo en ze zetten druk op hun(?) en zouden mij binnen 2 weken terugbellen, waarvan er 1 is verstreken. Ze hebben toch wel mooi de verkeerde te pakken om op te laten naaien voor een 3-jarig contract.
offtopic:
Klagen over het slechte Nederlands van Ziggo, en dan zelf zo'n post neerzetten. :F

Ik ben benieuwd welk contract ze je dan aangesmeerd zouden hebben, want voor zover ik weet hebben ze alleen 'jaarcontracten' en, standaard, maandcontracten. Die jaarcontracten zijn eigenlijk maandcontracten, maar daar moet je een X-bedrag terug betalen vanwege de decoder als je opzegt voordat er een jaar verstreken is.

Sometimes you need to plan for coincidence

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

TFHfony

Professional Weirdo

En binnen 7 dagen kunnen ze het sowieso ontbinden bij mijn weten....
Wet kopen op afstand...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

Groentenboer schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 08:13:
[...]

offtopic:
Klagen over het slechte Nederlands van Ziggo, en dan zelf zo'n post neerzetten. :F

Ik ben benieuwd welk contract ze je dan aangesmeerd zouden hebben, want voor zover ik weet hebben ze alleen 'jaarcontracten' en, standaard, maandcontracten. Die jaarcontracten zijn eigenlijk maandcontracten, maar daar moet je een X-bedrag terug betalen vanwege de decoder als je opzegt voordat er een jaar verstreken is.
Volgens mij moet jij beter lezen, want ik schrijf niet dat Ziggo slecht Nederlands spreekt, namelijk mijn moeder die het Nederlandse taal soms niet begrijpt.

Overigens toen ik Ziggo had gebeld moest ik bellen naar zakelijk Ziggo en werd er mij verteld dat er aan de woning een 3-jarig contract is afgesloten met het pakket 'Internet ZZ2'. Ik vind het dus grappig dat er een zakelijk pakket is aangesloten op een particuliere adres. Deze mevrouw kon het allemaal namelijk goed uitleggen.

Ik moet ook namelijk zeggen dat internet echt crap is van Ziggo en wel betere verbindingen heb meegemaakt van hun. Consumentenbond kon mij ook uitleggen waarom er een 3-jarig contract niet mogelijk is en daarom mij genoteerd hebben op die lijstje van hun.

Het is nu nog maar afwachten totdat ik iemand van Ziggo aan de lijn krijg en een hartig woordje met diegene zal houden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 09:40 ]

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:01
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 09:36:
Ik vind het dus grappig dat er een zakelijk pakket is aangesloten op een particuliere adres.
Dat is niet vreemd. Ik ken tientallen mensen die gewoon een bureau aan huis runnen, of een webshop vanuit hun slaapkamer. Apple is ook ooit in een garage begonnen...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Ik volg enkele nieuwsgroepen (tekst, niet binair). Maar via news.ziggo.nl krijg ik vaak ofwel geen connectie, ofwel erg traag met veel time-outs. Is het ze zelfs al te moeilijk om voor tekst een fatsoenlijke newsserver te hebben? Toch maar m'n Giganews-account ook voor tekst gaan gebruiken dus.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Hmmbob
  • Laatst online: 03-11 17:13
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 09:36:
[...]
Volgens mij moet jij beter lezen, want ik schrijf niet dat Ziggo slecht Nederlands spreekt, namelijk mijn moeder die het Nederlandse taal soms niet begrijpt.
Kerel, dat staat er echt niet. Maar goed, het heeft duidelijk geen zin om daarop door te gaan.
Om je verder te helpen:
Overigens toen ik Ziggo had gebeld moest ik bellen naar zakelijk Ziggo en werd er mij verteld dat er aan de woning een 3-jarig contract is afgesloten met het pakket 'Internet ZZ2'. Ik vind het dus grappig dat er een zakelijk pakket is aangesloten op een particuliere adres. Deze mevrouw kon het allemaal namelijk goed uitleggen.

...

Het is nu nog maar afwachten totdat ik iemand van Ziggo aan de lijn krijg en een hartig woordje met diegene zal houden.
Hierboven wordt al een tip gegeven om er nog onderuit te kunnen; binnen 7 dagen na afsluiten van het contract kan je het nog ongedaan maken. En voor je een hartig woordje met iemand gaat spreken, misschien is het verstandig om te bedenken dat je met rustig blijven en de situatie duidelijk uitleggen je waarschijnlijk verder komt.

Sometimes you need to plan for coincidence

• posttoast
  • Laatst online: 09:00
Zo, net toch maar eens de stap gezet en een upgrade aangevraagd van Alles in 1 Plus naar Extra. Met name de extra uploadsnelheid spreekt mij aan (gezien ik een servertje in huis heb). Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze me overzetten, daar zijn de ervaringen nogal over verdeeld als ik online zoek.

omniscale.nl

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Afgelopen dinsdag o.i.d. van Z1 naar Z2 aangevraagd; heb gisteren een brief ontvanggen waarin staat dat ze me op 8 december laten switchen! Ik moet nog wel een router van hun ontvangen.

Hieronder nogmaals mijn vraag:

De Ziggo EDOO-WiFi router die je bij Z2 krijgt VS de Netgear: Is het slim als ik de NetGear wegdoe? Als ik alleen WiFi bereik nodig heb en 4 Gbit Lan poorten, of is een standalone Router vele malen beter? Zit er echt mee in de knop.

Gulfstream G650

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
SalimRMAF schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:12:
Afgelopen dinsdag o.i.d. van Z1 naar Z2 aangevraagd; heb gisteren een brief ontvanggen waarin staat dat ze me op 8 december laten switchen! Ik moet nog wel een router van hun ontvangen.

Hieronder nogmaals mijn vraag:

De Ziggo EDOO-WiFi router die je bij Z2 krijgt VS de Netgear: Is het slim als ik de NetGear wegdoe? Als ik alleen WiFi bereik nodig heb en 4 Gbit Lan poorten, of is een standalone Router vele malen beter? Zit er echt mee in de knop.
Gewoon je eigen blijven gebruiken en je modem in bridge mode laten zetten.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-11 09:42

-Stef-

Slainthe!

Afgelopen vrijdag heeft een monteur hier een Alles-in-1 Extra config aangesloten en geactiveerd. Snelheid zou 120/10 moeten zijn maar met draad kom ik maar tot 90 Mb/s en draadloos blijf ik onder 20 Mb/s. Ik dacht dat Ziggo's snelheid (met draad) 120 Mb/s en niet tot maximaal 120 Mb/s. Monteur was natuurlijk alweer weg voordat ik dit kon nagaan. Ik gebruik de meegeleverde cat5 kabel om het modem (Cisco ECN 3925) direct op mijn laptop aan te sluiten.

In mijn Sony Vaio (VGN-NW21SW) zit een WLAN adapter Intel(R) WiFi Link 5100 AGN adapter dus dat kan de beperkende factor lijkt mij niet zijn.

Gisteren vertelde de helpdesk mij dat ik eerst 48 uur moest wachten want het kon zijn dat mijn uitrol nog niet volledig had plaatsgevonden. Snelheid is nog steeds ruk dus het lijkt erop dat ik een lang helpdesktraject in moet gaan.

Anders maar downgraden naar een plus of basis abo. :(

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Stef, kijk eens even of je met die CAT5 kabel wel een gigabit connectie krijgt. En of het een CAT5 kabel is, of CAT5E....

Die Intel 5100 kaart doet ook 5ghz, en het Cisco modem ook. Mocht je dus geen 2,4ghz clients gebruiken, dan kun je wireless op 5ghz proberen, dan haal je wellicht (veel) meer dan die 20mbps...

Verwijderd

@-Stef-

Vervang die CAT5 kabel door een Cat5E of CAT6 kabel en test dan nog is..

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Timmert schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:07:
Stef, kijk eens even of je met die CAT5 kabel wel een gigabit connectie krijgt. En of het een CAT5 kabel is, of CAT5E....

Die Intel 5100 kaart doet ook 5ghz, en het Cisco modem ook. Mocht je dus geen 2,4ghz clients gebruiken, dan kun je wireless op 5ghz proberen, dan haal je wellicht (veel) meer dan die 20mbps...
Op de Ziggo UTP kabel staat "Technetix CAT5". Lijkt dus een CAT 5 en geen CAT 5E kabel te zijn. Ik heb echter zo snel geen CAT5E kabel voorhanden.

Forgive me maar hoe kan ik testen of ik met die CAT5 wel een gigabit connectie krijg?

Mijn Slimdevices Squeezebox 3 gebruikt het 2,4Ghz spectrum, zodat 5 Ghz geen optie is.

[ Voor 6% gewijzigd door -Stef- op 04-12-2011 17:36 ]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

-Stef- schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:35:
[...]

Op de Ziggo UTP kabel staat "Technetix CAT5". Lijkt dus een CAT 5 en geen CAT 5E kabel te zijn. Ik heb echter zo snel geen CAT5E kabel voorhanden.

Forgive me maar hoe kan ik testen of ik met die CAT5 wel een gigabit connectie krijg?

Mijn Slimdevices Squeezebox 3 gebruikt het 2,4Ghz spectrum, zodat 5 Ghz geen optie is.
Ik had/heb ook sterk het vermoeden dat het een CAT5 kabel is, dus zonder E. Bij de eigenschappen van je netwerkverbinding kun je zien of ie verbinding heeft op 100 of 1000Mbps.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

In de eigenschappen van mijn netwerkkaart geeft "snelheid en duplex" aan: auto sense. Moet ik deze handmatig op "1000 Mbps full duplex" zetten?

Dat mijn snelheid draadloos nog niet eens 20Mb/s haalt heeft m.i. echter niet daarmee te maken. Ik werkt normaliter draadloos en heb de utp kabel nu enkel gebruikt om te kijken welke snelheid daarmee wordt bereikt.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

-Stef- schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:18:
In de eigenschappen van mijn netwerkkaart geeft "snelheid en duplex" aan: auto sense. Moet ik deze handmatig op "1000 Mbps full duplex" zetten?

Dat mijn snelheid draadloos nog niet eens 20Mb/s haalt heeft m.i. echter niet daarmee te maken. Ik werkt normaliter draadloos en heb de utp kabel nu enkel gebruikt om te kijken welke snelheid daarmee wordt bereikt.
Daar zit je verkeerd, je moet in het configuratiescherm kijken, bij netwerkverbindingen, en vervolgens netwerkadapters. Dubbeklik op je bedrade netwerkadapter, en je zult daar de actuele snelheid zien.

Verwijderd

Is er wat mis met de portal van ziggo waarin je je rekeningen kan zien? Al 2 weken staat een rekening op onbetaald terwijl die betaald is en de laatste rekening is betaald volgens die site en heb ik nog niet betaald?

Ik heb gebeld, maar kreeg toen een bandje aan de lijn en na het invoeren van mijn klantnummer kreeg ik een automatisch bericht dat er een rekening openstaat?

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Aha, ja die geeft 1,0 Gbps aan. Ziggo speedtest geeft bedraad nu zelfs 25 Mbps aan.

Misschien toch maar een Ziggo stroringsmonteur bestellen.

[ Voor 65% gewijzigd door -Stef- op 04-12-2011 19:02 ]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Daar gaat iets niet helemaal goed nee...

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-11 20:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Inderdaad stef. En ziggo is verplicht om jou minimaal 80% te leveren. Dus als je een 120MBit abbo hebt, moet je minimaal 96Mbps hebben oftewel 12MB/sec. Dus inderdaad ziggo bellen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 17:37
Hey allen,

Ik heb Ziggo internet met de Ubee 3200 moden / draadloze router. Probleem is nu dat dat apparaat zich om de paar weken reset, dwz alle instellingen eruit, terug naar strandaard login codes en SSID etc. Is dit een bekend probleem, is er een oplossing, of is het tijd om dit onding in bridge modus te zetten en een sjieke netgear eraan te hangen? bvd!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
ElectroDonker schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:25:
Hey allen,

Ik heb Ziggo internet met de Ubee 3200 moden / draadloze router. Probleem is nu dat dat apparaat zich om de paar weken reset, dwz alle instellingen eruit, terug naar strandaard login codes en SSID etc. Is dit een bekend probleem, is er een oplossing, of is het tijd om dit onding in bridge modus te zetten en een sjieke netgear eraan te hangen? bvd!
Verhaal heb ik eerder gelezen hier, zelf nog niet meegemaakt. Het hoort niet in ieder geval, in bridge modus laten zetten lijkt het me dat je dit probleem houd dus het lijkt me verstandig in ieder geval even contact op neemt met Ziggo, dan krijg je mogelijk een nieuwe. Overigens blijft het (qua wireless) dan nogsteeds een onding volgens diverse ervaringen in dit topic (zowel nieuwe Ubee als Cisco).

Ik heb in de Cisco wireless vorige week nog eens wat met de instellingen zitten klooien voor zover mogelijk en de WPA2 encoding van AES naar TKIP+AES gezet om te kijken of het wireless dan stabieler is. Daar durf ik nu nog geen conclusies uit te trekken, omdat ik wireless nog niet zwaar heb gebruikt, het lijkt iets beter. Mocht het nou nogsteeds huilen met de pet op zijn ga ik er ook een fatsoenlijke router aan hangen.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 13:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Even een misschien wat suffe vraag, ik heb mijn thuisserver ingericht als router/wireless AP en zou mijn Ziggo-apparaat (Cisco modem/router) graag in bridge-mode hebben, maar blijft de telefonie dan gewoon werken?
Verder super happy met de snelheden die ik haal, 30 Mbps down (moet dat nog even aan een draad testen, ik vermoed dat de wifi niet sneller wil) en 3,75 Mbps up op een 40/4 abo.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-11 20:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ziggo is bij mij langs geweest vanwege de extreem belabberde wireless verbinding van de cisco router. Ik heb een nieuwe gekregen en deze is veel beter, maar nog niet goed genoeg vind ik.
Ik zit er nu 4 meter vanaf en heb 4 van de 5 streepjes. Als ik naar de 1e verdieping ga valt het terug naar 2 streepjes.

Ik kan niets anders concluderen dan dat deze modem voor wireless gewoon kut is. Ik ga een kabel trekken naar de eerste verdieping en mijn KPN router als accesspoint gebruiken om mijn wifi te extenden want dit schiet niet op.....

Overigens is er voor de rest geen probleem. Bedraad: 41.14MBit down en 3.8MBit up.
@Demoniac. ik heb hier 2 laptops en ik haal max 18Mbit met wifi. Dus 30Mbit is best mooi :)

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 05-12-2011 13:22 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 10-10 14:59
Timmert schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:07:

CAT5 kan ook prima gigabit. Hij gewoon bij de connection information of je een 1000mbps link hebt of een 100mbps.

Op 2.4Ghz haal ik > 65mbps met een TP-LINK TL-WR1043ND, gemeten vanaf een andere verdieping dan waar de router staat.
Demoniac schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:04:
Even een misschien wat suffe vraag, ik heb mijn thuisserver ingericht als router/wireless AP en zou mijn Ziggo-apparaat (Cisco modem/router) graag in bridge-mode hebben, maar blijft de telefonie dan gewoon werken?
...
Telefonie staat hier helemaal los van, vandaar ook dat er ook gewoon modem uitgegeven zijn geen router functie hebben en die alleen werken in bridged-mode.

[ Voor 61% gewijzigd door Chilly_Willy op 05-12-2011 15:41 ]

Coïtus ergo sum

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10 20:26

janklp

FortyTwo Capital

Klopt het dat het mogelijk is meerdere keren te profiteren van de Film en Sport 1 actie 3 maanden voor 7,50. Ik heb in het verleden gebruik gemaakt van deze actie en daarna het abonnement weer stopgezet. Nu zie ik de actie weer op de website van Ziggo staan en zelfs na inloggen kan ik me gewoon aanmelden voor deze actie. Kan er verder niets over vinden in de voorwaarden. Maar wil voorkomen achteraf 3 maanden 22,95 te betalen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Janusz schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:16:
Klopt het dat het mogelijk is meerdere keren te profiteren van de Film en Sport 1 actie 3 maanden voor 7,50. Ik heb in het verleden gebruik gemaakt van deze actie en daarna het abonnement weer stopgezet. Nu zie ik de actie weer op de website van Ziggo staan en zelfs na inloggen kan ik me gewoon aanmelden voor deze actie. Kan er verder niets over vinden in de voorwaarden. Maar wil voorkomen achteraf 3 maanden 22,95 te betalen.
De bijbehorende voorwaarden; http://abonneren.film1.nl/najaar2011/voorwaarden/ziggo.pdf

Testing, one, two ...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volgend jaar minstens 30 zenders in digitaal pakket
AMSTERDAM - Kijkers met een digitaal tv-abonnement moeten volgend jaar minstens dertig zenders in het standaardpakket krijgen.

Minister van Cultuur Marja van Bijsterveldt (CDA) wijzigt hiertoe de Mediawet, schrijft het AD.

De minister zou zo willen voorkomen dat tv-aanbieders de kosten voor hun klanten opdrijven. Momenteel staat het minimum op vijftien digitale zenders. Veel zenders zijn alleen tegen extra betaling te ontvangen.

De minister wil ook vijftig lokale programmaraden opheffen. Hun advies zou overbodig zijn omdat kijkers straks gegarandeerd een gevarieerd aanbod krijgen voorgeschoteld.

Iedere aanbieder moet Nederland 1 tot en met 3, twee Vlaamse zenders, een regionale en een lokale publieke zender doorgeven. Verder mogen ze de samenstelling van het basispakket zelf bepalen.
.... Volgens mij heb ik er al 30 in het basispakket, zelfs ondanks het weghalen van de nodige regionale zenders. Als ik even gauw tel, zo rond de 50, dat wat van de regionale zenders is overgebleven nog niet meegeteld.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Untouchablezz20
Er staat bij dat die pas op te zeggen is na 3 maanden. Dat betekend volgens mij dat je de 4 maand toch het volledige bedrag moet betalen.

• WoC
  • Niet online

WoC

Raven schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 07:42:
Volgend jaar minstens 30 zenders in digitaal pakket
[...]
.... Volgens mij heb ik er al 30 in het basispakket, zelfs ondanks het weghalen van de nodige regionale zenders. Als ik even gauw tel, zo rond de 50, dat wat van de regionale zenders is overgebleven nog niet meegeteld.
Het nut van een ingreep van de minister ontgaat mij een beetje. Maar goed, je kunt er ook wat positieve dingen in zien: het opheffen van de programmaraden én dat ze aangeven dat dit in het digitale pakket moet. Als er 30 zenders in het analoge pakket opgenomen zouden moeten worden, dan houd je niet zoveel ruimte over voor internet, interactieve TV etc.

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:20

Roetzen

he.net Certified Sage

Wat is er positief aan het opheffen van de programmaraden?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Roetzen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:54:
Het feit dat er geen subsidie meer naar dat geitewollesokkenclubje gaat, welke beslissingen maakte welke volledig buiten de werkelijkheid lagen.
Gewoon een aantal zenders vastleggen, minimum aantal zenders vaststellen en verder de markt haar werk laten doen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:20

Roetzen

he.net Certified Sage

Met "de markt haar werk laten doen" heb ik wisselvallige ervaringen. Ik vrees dat het er in dit geval op neer gaat komen dat mijn keuze beperkt gaat worden tot meer van hetzelfde...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Roetzen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:01:
Met "de markt haar werk laten doen" heb ik wisselvallige ervaringen. Ik vrees dat het er in dit geval op neer gaat komen dat mijn keuze beperkt gaat worden tot meer van hetzelfde...
Is het digitale basis pakket van Ziggo zo slecht dan?
Kabelraden zorgen er juist voor dat "elitaire" zenders in stand gehouden kunnen worden terwijl er vrijwel geen doelgroep voor is. Het verdwijnen van dergelijke zenders is misschien wel verschraling van het aanbod, maar eigenlijk vind ik dat niet zo erg. Laat de doelgroep maar voor de kosten opdraaien. Niet de maatschappij. Kan de doelgroep niet voldoende geld hiervoor opbrengen: Tja... jammer dan...

• Arfman
  • Laatst online: 03-11 09:31

Arfman

Drome!

Dat is hetzelfde clubje die moord en brand roepen dat je nog steeds analoog moet kunnen kijken, terwijl je voor elke analoge zender iets van 5 digitale HD kanalen over de kabel kunt jassen, terwijl een digitale ontvanger iets van 5 tientjes kost. Opbokken met die analoge zut en lekker met je tijd meegaan.

Dat niet alleen, maar kanalen zoals Mezzo (waar gemiddeld genomen ongeveer 10.000 mensen naar kijken schat ik, en dan houdt ik het hoog aan) in stand houden ten koste van andere kanalen. Die doelgroep is zo klein, laat (zoals gezegd) die doelgroep daar maar een extra abbo voor afsluiten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• WoC
  • Niet online

WoC

50 programmaraden die adviesrecht hebben over het aanbod van 15 (voorheen 20) analoge/digitale kanalen (de verplichte 50 gaat pas na de wetswijziging in, op z'n vroegst najaar 2012). In ieder geval komen daar in voor (anders gaat de gemiddelde kijker door het lint):
  • NED1, 2, 3
  • RTL 4, 5, 7, 8
  • NET 5, SBS 6, Veronica
  • Regionaal kanaal
Dan hebben we het over 11 basis kanalen. Vaak zitten daar ook nog 2 Vlaamse en 1 of meer Duitse kanalen standaard bij, maar goed, de programmaraden kunnen dus wat invloed uitoefenen over 15-11=4 kanalen. Het tegengaan van verschraling is een goed punt, maar zoals aangehaald hebben de programmaraden zich niet echt populair gemaakt met soms vreemde keuzes. Verder 50 raden die zich met 4 zenders bezig houden, dat is te gek voor woorden.

<edit>Zelfs nog wat kanalen vergeten...

[ Voor 3% gewijzigd door WoC op 06-12-2011 15:43 ]

• jongetje
  • Laatst online: 11:42
Klopt niet helemaal wat je zegt.

http://www.haagseprogrammaraad.nl/?advice/tvadvices/advice/3

De blauwe zender wordt geadviseerd en de gele aangevuld door Ziggo. Ze nemen dus de gok dat Ziggo de commerciële zender bijvoegt.

• WoC
  • Niet online

WoC

jongetje schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:53:

De blauwe zender wordt geadviseerd en de gele aangevuld door Ziggo. Ze nemen dus de gok dat Ziggo de commerciële zender bijvoegt.
Dat wist ik niet, dank. Maar toch, de programmaraden 'gokken' dus dat Ziggo de commerciële zenders bijvoegen. Lijkt me sterk als ze dat niet doen, maar je kunt als Ziggo ook zeggen: we volgen het advies van de programmaraden (15 zenders) in het basispakket. Alle andere zenders (dus ook RTL 4 etc) gaan in een betaald pluspakket. Nou, dan zijn de rapen gaar...

Maw ik snap wel dat de programmaraden 15 andere zenders (op NL1 etc na) adviseren, maar het is een beetje dubbelzinnig: advies over 15 zenders zonder de commerciëlen, maar dan wel zeuren als dergelijke zenders in een betaald pakketkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door WoC op 06-12-2011 17:51 ]

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11 20:50
Heeft iemand anders er op dit moment last van dat de snelheid van ziggo heel laag is?
Ik haal met mijn (theoretische) verbinding van 120mbit maar 10mbit.

Ik kan nog even de modem resetten maar liever niet als het niet hoeft.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

jongetje schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:53:

Klopt. En diverse programma raden hebben die gok genomen en verloren:

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6832

Lees hier maar eens. En dan vooral het laatste stuk. Hier begon dus mooi de afspraak van de programma raden. De rechter heeft een dikke streep gehaald door het "er op gokken" dat Ziggo bepaalde zenders wel in het analoge pakket zou zetten, ondanks hun advies.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

rdgut schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:17:
Heeft iemand anders er op dit moment last van dat de snelheid van ziggo heel laag is?
Ik haal met mijn (theoretische) verbinding van 120mbit maar 10mbit.

Ik kan nog even de modem resetten maar liever niet als het niet hoeft.
Ik heb sinds afgelopen vrijdag Alles-in-1 Extra met op papier 120Mb/s maar haal bedraad slechts 25Mb/s en draadloos nog geen 20Mb/s.

Bij Nederland 3 krijg ik sinds 2 dagen geen beeld en een E37 storingsmelding.
De meldingen E37, E48 of E52 worden veroorzaakt door geen of onvoldoende kabelsignaal
De monteur merkte vrijdag al op dat ik enkel "grijze kabel-aansluitingen" heb omdat de vorige bewoner waarschijnlijk de groene kabel zelf heeft afgesplitst naar 2 grijze kabels maar dat hij de kruipruimte niet in mag dus moet ik het zelf maar oplossen. De modem is dus niet aangesloten op de hoofdaansluiting maar op een grijze kabel. Ik zou geluk hebben want het modem kon inloggen dus was het allemaal toch goed wat mooi is want een storingsmonteur zoiu toch niet komen omdat mijn aansluiting illegaal is gewijzigd.

Nadat hij was vertrokken teste ik de snelheid die dus zwaar onder de maat is en sinds 2 dagen ontvang ik dus ook geen NL3 meer (E37).

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat al deze storingen terug te voeren zijn naar het ontbreken van een hoofdaansluiting (groene kabel). Moet ik dus zelf maar iemand zoeken die de kruipruimte in gaat en de aansluiting kan herstellen, grrr. :(

[ Voor 3% gewijzigd door -Stef- op 06-12-2011 21:07 ]

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Als ik mijn Humax iRHD 5100C en mijn Panasonic TH-42PX80 aanzet moet ik op de tv eerst handmatig het ingangssignaal dat op HDMI staat bevestigen om daarna pas beeld te krijgen. Dit gaat dus niet automatisch.

Nu lees ik op internet:
Elke keer als ik de TV aanzet moet ik de videobron omschakelen

De meeste TV's schakelen niet automatisch om naar een HDMI of Component ingang als daar signaal op wordt aangeboden. Dit in tegenstelling tot wat u misschien met Scart aansluitingen gewend bent.
De meeste TV's onthouden wel welke ingang het laatst gebruikt is. U hoeft in dat geval bij het inschakelen van uw TV niet telkens de juiste (HDMI-) ingang te kiezen.
Maar als uw TV bij het inschakelen niet automatisch de laatst gebruikte ingang kiest dan moet u dat handmatig doen om digitaal te kunnen kijken.
Betekent dit dat ik inderdaad met deze moderne apparaten eerst handmatig het ingangssignaal moet bevestigen?

• kmf
  • Niet online

kmf

Klopt. Daarom gebruik ik een Logitech Harmony die alles aanzet en op de juiste kanalen zet.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-11 23:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik probeer nu al dagen mijn nieuwe smartcards geactiveerd te krijgen. Het wil maar niet lukken. Ze zitten in een standaard Samsung decoder. Alles ok, kabels goed, connectors goed, geen BER. Maar activeren ho maar.

Toen ik de kaarten binnen kreeg, via de klantenservice laten activeren (zou max.48 uur duren) en later via Mijn Ziggo op herstellen gedrukt tot ik een ons woog. Vanmiddag via de klantenservice waar ze het direct kunnen doen, maar niets...weird huh?

Is het mogelijk dat ik 3 defecte kaarten te pakken heb? Of zouden ze door iets als statische ontlading defect geraakt kunnen zijn?

[ Voor 26% gewijzigd door mphilipp op 06-12-2011 22:18 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• kmf
  • Niet online

kmf

Wat staat er dan bij je smartcards op ziggo? geactiveerd? misschien is decoder kaduuk?

• WoC
  • Niet online

WoC

Je decoder moet wel aanstaan op het moment van activeren via internet.
-Stef- schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:05:
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat al deze storingen terug te voeren zijn naar het ontbreken van een hoofdaansluiting (groene kabel). Moet ik dus zelf maar iemand zoeken die de kruipruimte in gaat en de aansluiting kan herstellen, grrr. :(
En zelf de kruipruimte in gaan en kijken of je de groene kabel weer boven de vloer kan krijgen is geen optie?
Als dat mogelijk is, is het aansluiten echt ontzettend simpel.
mphilipp schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:17:
Ik probeer nu al dagen mijn nieuwe smartcards geactiveerd te krijgen. Het wil maar niet lukken. Ze zitten in een standaard Samsung decoder. Alles ok, kabels goed, connectors goed, geen BER.
Vertel eens.. wat heb je allemaal al gedaan?
Kan je Nederland 1 al zien? Heb je de smartcard niet toevallig op de kop?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kmf schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:41:
Wat staat er dan bij je smartcards op ziggo? geactiveerd? misschien is decoder kaduuk?
Ze staat goed geregistreerd bij Ziggo. De decoder werkt met een ander kaartje prima.

En uiteraard stond de decoder aan met het activeren, zo slim was ik ook nog wel. Het is niet mijn eerste setje kaarten en hoewel er meestal aan de kant van Ziggo iets fout ging, heeft het nog nooit zoveel problemen opgeleverd. Ik was gewoon even benieuwd of het bij meer mensen ooit zo lastig bleek, en wat daar dan de oorzaak van was.

Ik heb een beetje moeite met een nogal selectief defect. Als je met een ander kaartje wél kunt kijken, is de decoder gewoon in orde en heeft ie een goede communicatie met het kaartje. Als dat werkt, gaat het bij mij er niet in het alleen het activatiesignaal niet verwerkt wordt. Ik dacht eigenlijk dat het activatiesignaal een variant is op het EMM signaal wat je normaal krijgt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

Film1 is met een actie begonnen bij oa Ziggo. Ik zou Film1 voor de gein willen proberen voor 5 euro per maand tot en met de 3e maand. In de 2e maand zal ik een beslissing nemen of ik doorga met Film1 die na de 3e maand 15 euro kost of stopzet.

Ik wil weten hoe moeilijk/makkelijk het is om Film1 stop te zetten en of er ergens toch een soort van addertje onder gras zit? Zoals dat als ik bijv niet in 2e maand alvast kan opzeggen maar pas in 3e maand of doordat ik na 3 maanden stop alsnog de volle hap (zo een 30 euro) erbij moet lappen?

Ik heb de Ziggo website al een beetje doorgespit en gegoogeld maar alle hits is van 2010 of eerder en er is niet echt wat bruikbaars door mij gevonden.

Dus dan maar de vraag aan diegenen die ervaring hebben hiermee...

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:17:
Ik probeer nu al dagen mijn nieuwe smartcards geactiveerd te krijgen. Het wil maar niet lukken. Ze zitten in een standaard Samsung decoder. Alles ok, kabels goed, connectors goed, geen BER. Maar activeren ho maar.

Toen ik de kaarten binnen kreeg, via de klantenservice laten activeren (zou max.48 uur duren) en later via Mijn Ziggo op herstellen gedrukt tot ik een ons woog. Vanmiddag via de klantenservice waar ze het direct kunnen doen, maar niets...weird huh?

Is het mogelijk dat ik 3 defecte kaarten te pakken heb? Of zouden ze door iets als statische ontlading defect geraakt kunnen zijn?
Ik heb iets dergelijks meegemaakt, de kaart was overgekocht samen met Humax5050c. In september vloog het beeld op zwart en opnieuw activeren via ziggo lukte niet. Bij navraag hoorde ik dat de smartcard op de oude eigenaar zijn naam stond geregistreerd. Die kon ik niet zomaar ff activeren, die moest ik eerst op mijn naam laten zetten.

Heb jij ook zoiets of zijn de smartcards echt hagelnieuw?

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

kmf schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:56:
Klopt. Daarom gebruik ik een Logitech Harmony die alles aanzet en op de juiste kanalen zet.
Ha, da's interessant en wist ik niet. Ik ga daar eens meer info over zoeken, bnedankt!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

job schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:02:
[...]

En zelf de kruipruimte in gaan en kijken of je de groene kabel weer boven de vloer kan krijgen is geen optie?
Als dat mogelijk is, is het aansluiten echt ontzettend simpel.
Erin kruipen is het probleem niet maar weet niet of ik met mijn 2 linkerhanden de groene kabel kan loskoppelen en in de kruipruimte opnieuw aan de hoofdaansluiting kan verbinden. Maar ik ga een poging ondernemen!

Maak anders eens een foto van de kruipruimte zodat wij kunnen zeggen wat je moet doen om het op te lossen :)

[ Voor 10% gewijzigd door job op 07-12-2011 08:14 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:37:
[...]
Ik heb iets dergelijks meegemaakt, de kaart was overgekocht samen met Humax5050c. In september vloog het beeld op zwart en opnieuw activeren via ziggo lukte niet. Bij navraag hoorde ik dat de smartcard op de oude eigenaar zijn naam stond geregistreerd. Die kon ik niet zomaar ff activeren, die moest ik eerst op mijn naam laten zetten.

Heb jij ook zoiets of zijn de smartcards echt hagelnieuw?
Brand-spanking-new. Van Foka R'dam. Ze staan ook geregistreerd op mijn naam.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:55
-Stef- schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:39:
Als ik mijn Humax iRHD 5100C en mijn Panasonic TH-42PX80 aanzet moet ik op de tv eerst handmatig het ingangssignaal dat op HDMI staat bevestigen om daarna pas beeld te krijgen. Dit gaat dus niet automatisch.

Nu lees ik op internet:

[...]

Betekent dit dat ik inderdaad met deze moderne apparaten eerst handmatig het ingangssignaal moet bevestigen?
Bij mijn Sony werkt dat wel als ik de TV aanzet mbv de on/off knop op de AB. Hij kiest dan weer voor de laatst gebruikte ingang. Als ik, zoals de meesten doen, de TV aanzet door op een cijfertoets te drukken kiest hij voor de kabelingang en dus niet voor HDMI. Weet niet of het op jouw Panna ook zo werkt.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik zou vanaf de komende nacht Z2 moeten hebben, maar heb nog geen pakket met de nieuwe modem binnengekregen!

Is het zo dat wanneer ik de modem eenmaal heb, ik hem via ziggo moet activeren m.b.v. de code's die ik heb gekregen, waarna ik hem gewoon kan gebruiken?
pgg.

Gulfstream G650

Verwijderd

Al een tijdje ziggo, laaste tijd wel wat slechter internet gehad dan normaal. Oke oke, kan ik begrijpen, dus maar een naar modem model gekeken, blijkt dus dat het een 100mbit model is.120 mbit internet, komen ze aan met een modem van 100mbit, ga ik dus echt niet mee akkoord he. Vanavond maar even een belletje plegen..

• Crusader
  • Laatst online: 10:40

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:49:
Al een tijdje ziggo, laaste tijd wel wat slechter internet gehad dan normaal. Oke oke, kan ik begrijpen, dus maar een naar modem model gekeken, blijkt dus dat het een 100mbit model is.120 mbit internet, komen ze aan met een modem van 100mbit, ga ik dus echt niet mee akkoord he. Vanavond maar even een belletje plegen..
Welk modem is dat eigenlijk?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Heb er vanmorgen naar gekeken weet het niet zo 1 2 meer, ben nu op het werk dus kan ik je nu geen antwoord over geven

Verwijderd

Crusader schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:02:
[...]

Welk modem is dat eigenlijk?
Kan mij dit eerlijk gezegd niet voorstellen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mijn activatie probleem zou volgens Ziggo liggen aan een verkeerde/ontbrekende koppeling tussen abo's en kaart want het activeren is wederom mislukt. Ik zag ook niets voorbij komen op het CA statusscherm (ik had iets van een EMM verwacht oid). Hij gaat nu die koppeling opnieuw laten aanbrengen en dan zou het in max.4 uur moeten zijn opgelost.

Ik hoop het...

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-10 17:55
Sinds een aantal dagen (misschien al langer) heb ik een echt brakke internet verbinding.
Modem raakt op willekeurige momenten de verbinding kwijt, de lampjes zijn dan ook uit.
Als ik de modem reset dan kan ik weer even (telefonie valt ook weg dan).

ff battlefield 3 spelen zit er niet meer in, regelmatig knal ik uit de game.

Ziggo heeft geen meldingen van storingen. Download schommelt tussen de 200 KB/s en 2 MB/s.

Ik heb al meerdere keren de hele boel gereset, de bekabeling opnieuw aangesloten maar niets helpt.

Zijn er meerdere met dit euvel?
Omgeving Den Haag 2565

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1635680524.png

^^ hier wordt je toch niet vrolijk van?

[ Voor 8% gewijzigd door madmaus op 07-12-2011 20:56 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• WoC
  • Niet online

WoC

madmaus schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:52:
Sinds een aantal dagen (misschien al langer) heb ik een echt brakke internet verbinding.
Modem raakt op willekeurige momenten de verbinding kwijt, de lampjes zijn dan ook uit.
Als ik de modem reset dan kan ik weer even (telefonie valt ook weg dan).
[...]
Ik heb al meerdere keren de hele boel gereset, de bekabeling opnieuw aangesloten maar niets helpt.

Zijn er meerdere met dit euvel?
Omgeving Den Haag 2565
Vanaf een verbinding in ca. dezelfde omgeving geen enkel probleem.
Maar als je modem telkens uitvalt en ook telefonie wegvalt, dan is het 'gewoon' een signaal probleem (of een gaar modem). Doe zelf de standaard checks:
- modem juist aangesloten (bij groene hoofkabel, AOP vervangen door 1 gats doos, bijgeleverde korte kabels naar modem gebruikt etc)
- draai kabel tussen aansluiting en modem eens om, daarna powercycle modem

Blijft het bagger, wat ik wel verwacht als ik dit zo lees, dan 1 computer aansluiten op het modem, bellen met 1200, de troubleshoot doorlopen (netjes doen wat ze zeggen) en dan waarschijnlijk wachten op een monteur.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Kan niet anders toegeven dat ik (momenteel) erg tevreden ben met mijn Ziggo alles in 1 pakket.

- Cisco modem doet het goed. Maakt geen gebruik van de WLAN in de Cisco, aangezien mijn Airport Extreme dit werk beter doet
- Digitale TV dmv Ci+ module is echt heerlijk (Samsung 40D7000)
- Internet is heel erg snel ivm mijn XS4ALL ADSL lijn. Ping is van 25ms naar ±10ms. Download is van ±35Mbit naar ±Mbit. Upload is van ±3Mbit naar ±9Mbit
- ±10 euro per maand goedkoper dan mijn vorige pakket (XS4ALL internet en bellen + Ziggo TV)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1635732547.png

Wat kan er beter?
- Zappen op de TV is traag, maar zeker niet langzamer dan mijn oude HD tuner van Samsung
- Internet snelheid varieert, maar minimum hangt rond de 30Mbit. Upload blijft wel vrij stabiel rond de ±9Mbit hangen
- Modem kan beter. Accepteert geen complexe paswoorden en het uitzetten van WLAN werkt niet helemaal lekker

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Hallo,

Heb zelf "internet Z2" van Ziggo.

Een tijdje terug ik had ik nogal wat problemen met de verbinding, ik heb altijd een sterk signaal, maar internet doet het max. voor 5-10 minuten. Valt gewoon uit het niets weer weg.
Net alsof ik 20mb op kan maken, en dan is het gedaan.
Als ik mijn wi-fi dan uitzet en weer aanzet, was het probleem weer opgelost.
Uiteindelijk heb ik dit opgelost door het channel in de router te veranderen.

Dus 3 weken perfect internet gehad, gebeurt het weer!!
Heb nu wel elk mogelijk channel gehad, maar helpt werkelijk niks!
Ik zag op de website van Ziggo zelf dat ze ook net een probleem in de buurt hier hadden opgelost (Groningen), zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

Als iemand een oplossing hiervoor weet hoor ik het graag!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 15:43
Nog meer mensen die een lagere snelheid hebben dan normaal? Mijn 40 Mbit haalt tegenwoordig maar 800 kb per seconden... (2612 in Delft).

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• WoC
  • Niet online

WoC

Zware Unit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:31:
[...]
- Internet snelheid varieert, maar minimum hangt rond de 30Mbit. Upload blijft wel vrij stabiel rond de ±9Mbit hangen
Dat hoort niet. Je hoort gewoon je 120Mbit te halen (misschien een keer een hikje in een druk moment, maar 30Mbit klopt niet. Is dit draadloos of bedraad?
- Modem kan beter. Accepteert geen complexe paswoorden en het uitzetten van WLAN werkt niet helemaal lekker
Je kan bellen met de helpdesk en vragen of ze de modem/router in bridge zetten. Je ontvangt dan het externe IP op je airport en dan heb je helemaal geen last meer van de cisco.
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:06:
[...]
Als ik mijn wi-fi dan uitzet en weer aanzet, was het probleem weer opgelost.
Uiteindelijk heb ik dit opgelost door het channel in de router te veranderen.

Dus 3 weken perfect internet gehad, gebeurt het weer!!
Heb nu wel elk mogelijk channel gehad, maar helpt werkelijk niks!
[...]
Probeer het eens een tijdje met een kabel. Het kan namelijk gewoon aan het draadloze signaal liggen (brakke driver (doe een update via de site van de fabrikant), storingen van buitenaf (magnetron, dect, babyfoon, bluetooth etc)). Als je bekabeld het probleem houdt, dan kan het een signaal probleem zijn. Dat kan samenhangen met een storing in het gebied waarin je woont, maar als er geen storing gemeld staat, zou ik gewoon bellen met de helpdesk.

[ Voor 38% gewijzigd door WoC op 08-12-2011 00:57 ]

Verwijderd

Modem betreft een Ubee 3200 (320B, kabel dus). Kan niet zo snel de specs vinden op internet(Zelfs google niet, krijg alleen van die handleiding die je kunt kopen voor 69 dollar)

Verwijderd

Welke van de twee?

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails6.imagebam.com/16341/00ace5163408915.jpg Afbeeldingslocatie: http://thumbnails27.imagebam.com/16341/ed8aa9163408918.jpg

Mag op zich niets uitmaken want beide halen met grote gemak de max.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
WoC schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:54:
[...]
Dat hoort niet. Je hoort gewoon je 120Mbit te halen (misschien een keer een hikje in een druk moment, maar 30Mbit klopt niet. Is dit draadloos of bedraad?

[...]
Je kan bellen met de helpdesk en vragen of ze de modem/router in bridge zetten. Je ontvangt dan het externe IP op je airport en dan heb je helemaal geen last meer van de cisco.
Het Cisco modem is verbonden met een HP Procurve V1810-24G. De rest van de systemen inclusief de Airport Extreme zijn verbonden aan de Procurve. Hierdoor is het niet mogelijk om mijn modem in bridge mode te zetten. Kan niet verwachten van Ziggo dat ik ten alle tijden 120Mbit beschikbaar heb. Vind het al heel wat dat ik de geadverteerde snelheden überhaupt regelmatig haal.

ps. Benchmarks doe ik natuurlijk vanaf een computer die met een draadje aan het netwerk hangt. Via mijn AE haal ik max rond de 50Mbit.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

De eerste, misschien dan toch maar eens de bekabeling na kijken. Ik haal zelfs op de speedtest van ziggo nog maar net 90 mbit, terwijl ik toch echt betaal voor 120..

Verwijderd

Realiseer dat de cijfertjes fluctueren ik heb dat zelf ook.
Ben ik iets aan het downloaden dan pak ik met groots gemak 14 bit down ga ik de speed test van Ziggo doen dan kom ik tot 8 bit.
Doe ik dezelfde test later dan haal ik de max speed van Ziggo.
10 bit down vind ik al aardig maar je hebt gelijk ze garanderen de down en up snelheid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:01:
Realiseer dat de cijfertjes fluctueren ik heb dat zelf ook.
Ben ik iets aan het downloaden dan pak ik met groots gemak 14 bit down ga ik de speed test van Ziggo doen dan kom ik tot 8 bit.
Doe ik dezelfde test later dan haal ik de max speed van Ziggo.
10 bit down vind ik al aardig maar je hebt gelijk ze garanderen de down en up snelheid.
Weeklang elk uur een scriptje laten draaien om te testen en te loggen, altijd rond de 90 mbit. Niet veel fluctuerend aan, max 93.1, min 46.1(was veel aan het downloade)

• Untouchablezz20
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:05:
[...]

Weeklang elk uur een scriptje laten draaien om te testen en te loggen, altijd rond de 90 mbit. Niet veel fluctuerend aan, max 93.1, min 46.1(was veel aan het downloade)
Welke script gebruik je hiervoor? Zou dit ook weleens willen testen namelijk.

Verwijderd

Altijd is niet goed bel de helpdesk zij kunnen eventueel checken of het modem goed functioneert.
Zelf blijven knoeien heeft totaal geen zin in dit geval het is een plug and play modem in Jip en Janneke taal. ;)

Edit

Je hebt al een harde rest vh modem al gedaan?
Wellicht helpt dat het probleem te tackelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 10:25 ]

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:17:
[...]

zelf gemaakt, handig als je een beetje kunt programmeren ^_^

• jongetje
  • Laatst online: 11:42
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:05:
[...]

Weet je zeker dat je interne netwerk niet op 100Mbit draait?

Verwijderd

jongetje schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:31:
[...]

Weet je zeker dat je interne netwerk niet op 100Mbit draait?
Ik heb overal glasvezel liggen, verbonden met een Sitecom WL309 Gaming Router II. Ook heb ik een 1gbit ethernet poort op m'n moederbord, dus daar ligt het probleem niet..

Zelfs als ik rechtstreeks op de modem ga haal ik de zelfde snelheden zoals eerder vermeld.

• kmf
  • Niet online

kmf

Mwauh, ik vind de snelheid van ziggo best stabiel hoor.
Een week lang constant downloaden op max snelheid werd vrij stabiel gehouden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W89VE.png

• WoC
  • Niet online

WoC

Untouchablezz20 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:17:
[...]
Wat voor techniek gebruik je in je script (iets als Iperf, een FTP download, ...)? Verder, naar welke server test je? Ergens op het Ziggo netwerk of een goede site ergens in NL (bijv. een Surfnet instelling) of een of ander shared hosting account op een server in Amerika? Wat voor verbinding heeft de server waar je naar test? Ik geloof best dat je handig kunt programmeren, maar je moet hier wel rekening mee houden.
Ik heb overal glasvezel liggen, verbonden met een Sitecom WL309 Gaming Router II. Ook heb ik een 1gbit ethernet poort op m'n moederbord, dus daar ligt het probleem niet..

Zelfs als ik rechtstreeks op de modem ga haal ik de zelfde snelheden zoals eerder vermeld.
Euh, je hebt overal glasvezel liggen in huis? Toe maar. En hoe sluit je al die glasvezels dan aan op je Sitecom Gaming Router?
Normaliter zou ik eens gaan kijken naar hoe je de router hebt aangesloten, maar je geeft aan dat je rechtstreeks op het modem dezelfde snelheden haalt.
Leuk verder dat je een gigabit netwerkaansluiting op je mobo hebt, maar je hebt wel een goede driver nodig. Vertrouw niet op de MS update of de site van je moederbord fabrikant, maar probeer een driver rechtstreeks van de site van de NIC fabrikant te trekken.

[ Voor 9% gewijzigd door WoC op 08-12-2011 11:37 ]

Verwijderd

WoC schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:35:
[...]
Wat voor techniek gebruik je in je script (iets als Iperf, een FTP download, ...)? Verder, naar welke server test je? Ergens op het Ziggo netwerk of een goede site ergens in NL (bijv. een Surfnet instelling) of een of ander shared hosting account op een server in Amerika? Wat voor verbinding heeft de server waar je naar test? Ik geloof best dat je handig kunt programmeren, maar je moet hier wel rekening mee houden.

[...]
Euh, je hebt overal glasvezel liggen in huis? Toe maar. En hoe sluit je al die glasvezels dan aan op je Sitecom Gaming Router?
Normaliter zou ik eens gaan kijken naar hoe je de router hebt aangesloten, maar je geeft aan dat je rechtstreeks op het modem dezelfde snelheden haalt.
Leuk verder dat je een gigabit netwerkaansluiting op je mobo hebt, maar je hebt wel een goede driver nodig. Vertrouw niet op de MS update of de site van je moederbord fabrikant, maar probeer een driver rechtstreeks van de site van de NIC fabrikant te trekken.
Over het script: Gewoon een scriptje om de flash versie van ziggo gebouwd die het automatiseerd en de gegevens er van af trekt en wegschrijft in een log.

En hoe vind ik de maker van de NIC?

• WoC
  • Niet online

WoC

Dat kan bij de Device Manager (uitgaande van Windows). Daar zie je (onder Network Adapters) of je een Realtek, Intel, Broadcom, Atheros oid hebt. Vaak zie je daar ook het typenummer (en anders kun je op de site van je mobo leverancier dat weer vinden). En dan zoek je de site van de fabrikant op in Google, klikt op zo'n site op support oid en zoekt een driver.

Verwijderd

WoC schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:00:
[...]
Dat kan bij de Device Manager (uitgaande van Windows). Daar zie je (onder Network Adapters) of je een Realtek, Intel, Broadcom, Atheros oid hebt. Vaak zie je daar ook het typenummer (en anders kun je op de site van je mobo leverancier dat weer vinden). En dan zoek je de site van de fabrikant op in Google, klikt op zo'n site op support oid en zoekt een driver.
Bedankt voor de uitleg, zal ik eens proberen wanneer ik weer thuis ben.
Pagina: 1 ... 158 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!