• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-10 11:20
Intru schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:25:
[...]

Verder kan ik geen specifieke setting vinden op m'n oude router om hem te laten dienen als switch + AP. Als ik NAT en DHCP disable, zou dit ook voldoende zijn?
Ik heb deze manual gebruikt: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-11 22:08
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:43:
US is op elk modem oranje, niks aan de hand.
US en DS zijn oranje bij 1 down- of upstreamkanaal, groen bij meerdere

Zolang Ziggo dus geen channelbonding toepast op de upstream zal ie dus oranje blijven branden (en alleen DS groen)

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:00
Eiríkr schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:12:
En nog steeds heb ik geen limiet bij Ziggo en lijkt mijn Ubee modem de limiet (docsis 3). Voor de mensen die nog altijd denken dat ik bit en byte door elkaar haal, hier is het bewijs;

http://i39.tinypic.com/20a2o81.png
Nice! Lekker toch dat je nog steeds snelheid hebt. Ik zou zeker niet het modem herstarten. Ik vond 14 MB/s al heeeel snel, laat staan dat ze deze snelheden gaan verkopen.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:53
Precies, modem gaat niet meer van de stroom haha :)

Hier had uw reclame kunnen staan.

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:55

D33F

Tweelingtemmer

Vorige week ook het alles-in-een pakket besteld. Opleverdatum: 2 december.

Alleen nog geen pakket ontvangen (stond overigens ook niet over in de brief). Iemand enig idee wanneer ik het pakket dan kan verwachten ? lijkt mij toch voor of rond 2 december right ? :)

Lies are obvious to read because the truth is already written

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

David Regeling schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:14:
Vorige week ook het alles-in-een pakket besteld. Opleverdatum: 2 december.

Alleen nog geen pakket ontvangen (stond overigens ook niet over in de brief). Iemand enig idee wanneer ik het pakket dan kan verwachten ? lijkt mij toch voor of rond 2 december right ? :)
Als je zelf monteert: 1 dag voor opleverdatum (letterlijk.... had het 2x meegemaakt al)
Als je monteur laat doen: de monteur neemt het langs

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

kmf schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:04:
[...]

Als je zelf monteert: 1 dag voor opleverdatum (letterlijk.... had het 2x meegemaakt al)
Als je monteur laat doen: de monteur neemt het langs
ah ok :) dan zal het in mijn geval dus 1 dag voor oplevering zijn :)

bedankt voor the headsup!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb sinds enkele maanden Alles in één van Ziggo met 120 Mb/s. Ging allemaal top. Op de speedtest van Ziggo zelf haalde ik altijd meer dan 120 Mb/s als ik bekabeld probeerde en over wifi (twee meter) haalde ik zeker altijd 60 tot 80 Mb/s. Wel had ik last dat om de zoveel tijd alle wifi verbindingen niets meer door kregen van de router/modem. Keertje modem stroomloos en weer laten opstarten klaar.

Sinds enkele dagen merg ik dat mijn verbinding niet vooruit te branden in. Via de speedtest van Ziggo zelf haal ik over kabel als over wifi maximaal tussen de 25 en 38 Mb/s. Als ik een groot bestand probeer te downloaden (nogmaals, zowel wifi als bedraad) dan stopt ie na enkele megabyte. Het gaat hier om bestanden tussen de 500 MB en de 10GB (http://speedtest.wdc01.softlayer.com/downloads/test500.zip en http://speedtest.qsc.de/10GB.qsc). Er gebeurd gewoon niets meer. Zelfde probeer ik met mijn NAS te doen (zit ook bedraad) met: wget --output-document=/dev/null file. Zelfde resultaat, stopt en doet niets meer na enkele MB. Een erg vreemd verhaal.

Nou kan ik zelf de volgende oorzaken bedenken:
- Intern loopt er iets niet (zou vreemd zijn zo ineens)
- Het is hier in de buurt iets te druk voor Ziggo
- Modem is niet 100% (aangezien ik wel eens moest resetten)
- Ik heb te veel gedownload (deze maand heb ik behoorlijk veel binnen gehaald)

Ziggo zal vast en zeker een FUP hebben, maar waaraan zou ik dan moeten denken? Enkele TB of minder?
Dat nieuwe modem van Ziggo (dus met router + wifi er in), is dat gewoon bagger of ligt het aan mij(n modem)?

Hoe zou ik kunnen testen waar het probleem ligt?

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-10 11:43
GWTommy schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:46:
Ik heb sinds enkele maanden Alles in één van Ziggo met 120 Mb/s. Ging allemaal top. Op de speedtest van Ziggo zelf haalde ik altijd meer dan 120 Mb/s als ik bekabeld probeerde en over wifi (twee meter) haalde ik zeker altijd 60 tot 80 Mb/s. Wel had ik last dat om de zoveel tijd alle wifi verbindingen niets meer door kregen van de router/modem. Keertje modem stroomloos en weer laten opstarten klaar.

Sinds enkele dagen merg ik dat mijn verbinding niet vooruit te branden in. Via de speedtest van Ziggo zelf haal ik over kabel als over wifi maximaal tussen de 25 en 38 Mb/s. Als ik een groot bestand probeer te downloaden (nogmaals, zowel wifi als bedraad) dan stopt ie na enkele megabyte. Het gaat hier om bestanden tussen de 500 MB en de 10GB (http://speedtest.wdc01.softlayer.com/downloads/test500.zip en http://speedtest.qsc.de/10GB.qsc). Er gebeurd gewoon niets meer. Zelfde probeer ik met mijn NAS te doen (zit ook bedraad) met: wget --output-document=/dev/null file. Zelfde resultaat, stopt en doet niets meer na enkele MB. Een erg vreemd verhaal.

Ziggo zal vast en zeker een FUP hebben, maar waaraan zou ik dan moeten denken? Enkele TB of minder?
Dat nieuwe modem van Ziggo (dus met router + wifi er in), is dat gewoon bagger of ligt het aan mij(n modem)?

Heb je al geprobeerd om via http://speedtest.ziggo.nl te testen. Want je test nu buiten Ziggo, wat niet altijd een representatief beeld geeft.

• dôh
Eiríkr schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:51:
Wat haal je op speedtest.ziggo.nl?

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

agoNITE schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:54:
[...]

Geef dat vooral eens door aan Ziggo. Iemand heeft een topic aangemaakt op het TROS Radar forum. Hier wordt nu door een Webcare medewerker van Ziggo wederom gevraagd of mensen die de storing ervaren, hun gegevens + ervaringen willendoorgeven.

Ze lijken echt niet te weten wat het probleem veroorzaakt.
Gisteravond tegen beter weten in toch maar weer eens geprobeerd om een spelletje Battlefield 3 online te spelen.
Samen met ongeveer 15 anderen. 1 daarvan is iemand die 2 straten bij mij vandaan woont in dezelfde wijk. Je raad het al de verbinding viel weer weg. Dit is ongeveer in een uur 3 keer gebeurd.
Maar nu komt het mooie op exact het moment dat ik de connectie verlies, gebeurt dat ook bij degene die 2 straten bij mij vandaan woont.
Ik woon in postcode 9603HL in hij in postcode 9611 SC of SE

Problemen zijn dus nog niet opgelost volgens mij.
(heb dit ook geplaatst in het Tros Radar forum)

May the force be with you!!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
@dôh:
Op de speedtest van Ziggo zelf haalde ik altijd meer dan 120 Mb/s als ik bekabeld probeerde en over wifi (twee meter) haalde ik zeker altijd 60 tot 80 Mb/s.
Via de speedtest van Ziggo zelf haal ik over kabel als over wifi maximaal tussen de 25 en 38 Mb/s.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-11 20:47

Deathchant

Don't intend. Do!

@Intru,

ik ben middels een HTC Sensation erachter gekomen dat er 5 internet routers bij mij in de buurt allemaal op hetzelfde kanaal zitten met de wifi. Ik dacht dus dat ik gemakkelijk die cisco router op een ander kanaal kon zetten, maar niet dus. Dat zal wel de instabiele wifi-speeds verklaren bij mij.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Ik heb constant problemen met timeouts op mijn SSH verbindingen :'( Dacht eerst dat het aan mijn server in het colo lag, maar vanaf mijn werk heb ik geen enkele timeout. Blijkbaar knipt Ziggo sessies die een bepaalde tijd geen dataverkeer hebben, tis toch schandalig :'(

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:38:
Ik heb constant problemen met timeouts op mijn SSH verbindingen :'( Dacht eerst dat het aan mijn server in het colo lag, maar vanaf mijn werk heb ik geen enkele timeout. Blijkbaar knipt Ziggo sessies die een bepaalde tijd geen dataverkeer hebben, tis toch schandalig :'(
Ik heb al sinds vorige week een SSH verbinding richting huis zonder problemen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Deathchant schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:19:
@Intru,

ik ben middels een HTC Sensation erachter gekomen dat er 5 internet routers bij mij in de buurt allemaal op hetzelfde kanaal zitten met de wifi. Ik dacht dus dat ik gemakkelijk die cisco router op een ander kanaal kon zetten, maar niet dus. Dat zal wel de instabiele wifi-speeds verklaren bij mij.
Ik weet bijna zeker dat ik dit heb aanpast bij de Cisco. Alle tabbladen doorzocht?
Klopt, ook ervaren, zeker ook de Cisco? Je moet keep-alive blijven uitsturen (in je client aangeven). Volgens mij ligt het aan het modem die de de lijst met actieve verbindingen (NAT state table) zo kort mogelijk wil houden en dus relatief snel ongebruikte verbindingen eruit gooit.

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Ik heb vanaf september dat ik bij 4 kanelen: Rtl4, 5, 7 en SBS6 echt veel storing heb, allemaal strepen door het beeld (digitaal) en dat het geluid plopt of even weg valt.

Het signaal ontvangst is 80
Echter BER E-6 ratings wisselen 0000 - 0004
Ook draaien alleen deze 4 kanalen op een Frequentie van 778.00 MHZ
Overige op 380.00MHZ BER E-6 0000 en daarbij ondervind ik geen enkele problemen.

Heb een dure afgeschermde kabel naar de tv lopen, splitter er tussenuit gehaald en rechtstreeks op de inkomende lijn gezet, maar dit heeft geen enkel effect gehad.

Ik heb een Samsung HD DCB-H360R op de nieuwste firmware.

Nu kijk ik zelf eigenlijk geen tv, maar me vriendin wilt wel eens de voice kijken en op deze manier is het niet te volgen.

Ik weet de reactie van ziggo wel, dat het aan mijn thuis situatie ligt, vandaar dat ik eerst maar hier hulp zoek.
Alles heeft t altijd prima gedaan, zonder storing tot september.
Ik denk dat toen de frequenties zijn aangepast.

Iemand suggesties?

• kmf
  • Niet online

kmf

twister00004 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:28:
Ik heb vanaf september dat ik bij 4 kanelen: Rtl4, 5, 7 en SBS6 echt veel storing heb, allemaal strepen door het beeld (digitaal) en dat het geluid plopt of even weg valt.

Overige op 380.00MHZ BER E-6 0000 en daarbij ondervind ik geen enkele problemen.

Heb een dure afgeschermde kabel naar de tv lopen, splitter er tussenuit gehaald en rechtstreeks op de inkomende lijn gezet, maar dit heeft geen enkel effect gehad.

Nu kijk ik zelf eigenlijk geen tv, maar me vriendin wilt wel eens de voice kijken en op deze manier is het niet te volgen.

Ik weet de reactie van ziggo wel, dat het aan mijn thuis situatie ligt, vandaar dat ik eerst maar hier hulp zoek.

Iemand suggesties?
Had je een versterker gekregen? (krijg je bij >= Ai1+)

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Geen problemen daarmee.

Verwijderd

kmf schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:57:
[...]

Ik heb al sinds vorige week een SSH verbinding richting huis zonder problemen?
Je zou het eens andersom moeten proberen :)
Maranello schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:03:
Klopt, ook ervaren, zeker ook de Cisco? Je moet keep-alive blijven uitsturen (in je client aangeven). Volgens mij ligt het aan het modem die de de lijst met actieve verbindingen (NAT state table) zo kort mogelijk wil houden en dus relatief snel ongebruikte verbindingen eruit gooit.
Nope, het nog fantastischere Ubee wifi modem. Ik had overigens dezelfde problemen met de motorola hiervoor.

Overigens heb ik met de laptop waar het om gaat het probleem niet als ik gebruik maak van een KPN Dongle of ADSL verbinding van de buurman. Het zit dus zeker in de Ziggo rommel :)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 13:36 ]

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:02

Zelfde probleem hier, download ging van 14mb naar 1mb.. modem reset en router niks werkt, en bij speedtest van ziggo haal ik mar 20mb nog :(

Reset alles, dan gaat die weer naar 100+ probeer iets te downloaden knalt die weer richting de 20, ziggo gaat toch niet zoals UPC dataverkeer knijpen want dan gaat dat alles in 1 pakket extra direct naar plus.

• dôh
Cyclonic schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:39:
[...]

Zelfde probleem hier, download ging van 14mb naar 1mb.. modem reset en router niks werkt, en bij speedtest van ziggo haal ik mar 20mb nog :(

Reset alles, dan gaat die weer naar 100+ probeer iets te downloaden knalt die weer richting de 20, ziggo gaat toch niet zoals UPC dataverkeer knijpen want dan gaat dat alles in 1 pakket extra direct naar plus.
Post eens een screenshot van de waardes van het signaal vanuit je modem? Klinkt alsof er iets niet helemaal lekker loopt!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Wat Maranello schreef over de Cisco kan ook goed gelden voor de Ubee en dit soort modem/routers in het algemeen: de state-tables hebben een bepaald maximum. Met een paar flinke torrents zit je daar zo aan. Dus ja, wellicht heeft Ziggo in haar prijs-kwaliteit afweging voor deze modems dit punt wat minder 'punten' gegeven en zich meer gericht op de gemiddelde gebruiker.

In ieder geval heb ik ergens in dit forum gelezen dat de modems nog al eens 'vollopen' na een tijdje. Een en ander kon wat verbeterd worden door een of twee settings aan te passen in de webinterface. Geen idee welke.

Als de verbinding telkens instort en je weet zeker dat thuis alles goed zit, en je zit met je computer direct achter je modem, dan zit er niets anders op dan Ziggo te bellen en te hopen dat zij het problemen kunnen lokaliseren.

Een mogelijkheid die je nog zou kunnen proberen, als je zelf een degelijke router hebt, is het Cisco/Ubee ding in bridge te laten zetten door de helpdesk. Dan ben je van de beperkingen van dat ding af.
Vanachter mijn Ubee EVM320B (dus niet de wireless versie) heb ik geen enkel probleem met SSH verbindingen (Win7x64, PuTTY) naar colo' s in Schuberg Philis en EvoSwitch. Blijven keurig open staan.

[ Voor 21% gewijzigd door WoC op 29-11-2011 14:21 ]

• twister00004
kmf schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:46:
[...]

Had je een versterker gekregen? (krijg je bij >= Ai1+)
Sorry ik heb geen all in one bij ziggo, alleen tv.
Maar heb geen versterker o.i.d. gekregen.
Bij TV is er geen topic over ziggo, vandaar dat ik hier mijn vraag heb neergezet.

[ Voor 6% gewijzigd door twister00004 op 29-11-2011 14:46 ]

• Furfoot
  • Laatst online: 11:48
Sinds een week de ubee modem en nu vrij veel last van wegvallende verbinding.

Pinging ziggo.nl [212.54.32.5] with 32 bytes of data:
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=16ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=13ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=42ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=91ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=107ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=149ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=211ms TTL=249
Request timed out.
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=198ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=190ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=150ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=158ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=126ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=138ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=70ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=161ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=120ms TTL=249
Reply from 212.54.32.5: bytes=32 time=156ms TTL=249

Redelijk irritant dus, voorheen nergens last van. Wat ik heb geprobeerd:
  • Firewall uit op de ubee interface
  • UPNP uit op zowel PC als ubee modem
  • Verschillende channels voor wireless PCs
Iemand enig idee?

Instagram

Wat bedoel je met een wegvallende verbinding? Een probleem met draadloos?
Die ping test die je hebt ziet er verder prima uit; een time-out is niet zo erg namelijk.

Pak voor je wireless kaart eens de nieuwste drivers van de fabrikant van de kaart.
Test het met een andere laptop, sluit oorzaken uit.

[ Voor 87% gewijzigd door job op 29-11-2011 22:34 ]

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
twister00004 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:28:

Iemand suggesties?
Als de BER ratings wisselen, betekent dit dat het signaal onderweg verstoord wordt (ruis), hierdoor krijg je blokvorming. Heb je al geprobeerd om met een willekeurige andere COAX kabel je ontvanger aan te sluiten? (Dit wordt me namelijk niet 100% duidelijk uit je verhaal) Ook een dure afgeschermde kabel kan natuurlijk kapot gaan.

Wanneer er dan wel een goed constant beeld is zonder BER schommeling, weet je zeker dat het niet aan jouw bekabeling ligt. In dat geval kun je het beste Ziggo bellen en ook aangeven dat je het met meerdere kabels geprobeerd hebt.

Edit:

Je zegt: Ook draaien alleen deze 4 kanalen op een Frequentie van 778.00 MHZ

Het kan niet zo zijn dat alle andere kanalen over de 380.00 Mhz frequentie gaan, omdat er maximaal 8 (SD) digitale kanalen over 1 frequentie verstuurd kan worden (Of 4 HD zenders of een combinatie hiervan). Een analoog kanaal gebruikt zelfs een hele frequentie, maar dit alles terzijde).

[ Voor 12% gewijzigd door MaSw85 op 29-11-2011 22:40 ]

Komoot

• Skywalker
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

job schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:25:
Wat bedoel je met een wegvallende verbinding? Een probleem met draadloos?
Die ping test die je hebt ziet er verder prima uit; een time-out is niet zo erg namelijk.

Pak voor je wireless kaart eens de nieuwste drivers van de fabrikant van de kaart.
Test het met een andere laptop, sluit oorzaken uit.
Hij lijkt hetzelfde probleem te hebben als wat heel veel mensen op dit moment hebben. Een wegvallende verbinding. Dus niet een wegvallende Wifi verbinding, maar echt even geen signaal meer op het modem. Ik heb zelf het nieuwe Cisco modem en bij ons in de omgeving is er een grote storing, waardoor af en toe je verbinding gewoon helemaal weg is. Dit is vrij irritant, want als je veel thuis werkt kun je steeds opnieuw connectie maken. Ook het signaal op de telefoon is erg slecht.

Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/AfXZubkCIAI6RjB.jpg

May the force be with you!!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ook hier last dat de modem af en toe helemaal uitvalt en opnieuw lijkt op te starten. Op die momenten heb ik 5 minuten geen internet, is nu al een paar keer gebeurd sinds gistermorgen.

Op ziggo.nl staat er geen storing voor mijn postcode gebied.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 07:42
Wolly schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:50:
Ook hier last dat de modem af en toe helemaal uitvalt en opnieuw lijkt op te starten. Op die momenten heb ik 5 minuten geen internet, is nu al een paar keer gebeurd sinds gistermorgen.

Op ziggo.nl staat er geen storing voor mijn postcode gebied.
Waar woon je precies? Ik belde gisteren voor de grote storing in mijn omgeving (postcode gebied 9601/9602 enz..).

Helpdesk medewerker gaf aan dat hij aan zijn eigen verbinding merkte dat deze ook slechter leek te worden. Hij woont zelf in Maastricht...

• Wolly
  • Niet online
agoNITE schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:26:
[...]

Waar woon je precies? Ik belde gisteren voor de grote storing in mijn omgeving (postcode gebied 9601/9602 enz..).

Helpdesk medewerker gaf aan dat hij aan zijn eigen verbinding merkte dat deze ook slechter leek te worden. Hij woont zelf in Maastricht...
Den Haag :) Niet echt in die buurt.

• Untouchablezz20
Voelt ziggo de druk van glasvezel? Dat is wat ik mij afvraag. Hier in Limburg komen er steeds meer gemeentes/dorpen bij die worden aangesloten op glasvezel. Als je na gaat dat dit 1/3 is van de mensen die over gaan naar glasvezel. Ziggo zou dit toch moeten voelen? Uiteraard in de gebieden waar ziggo geleverd wordt. Verwachten jullie een reactie in de zin van een verhoging van ziggo? Of deert het hun niet zo? Ik als ziggo gebruiker zou graag de upload omhoog zien aan ipv 10 mbits.

[ Voor 8% gewijzigd door Untouchablezz20 op 30-11-2011 12:41 ]

Untouchablezz20 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:39:
Voelt ziggo de druk van glasvezel? Dat is wat ik mij afvraag. Hier in Limburg komen er steeds meer gemeentes/dorpen bij die worden aangesloten op glasvezel. Als je na gaat dat dit 1/3 is van de mensen die over gaan naar glasvezel. Ziggo zou dit toch moeten voelen? Uiteraard in de gebieden waar ziggo geleverd wordt. Verwachten jullie een reactie in de zin van een verhoging van ziggo? Of deert het hun niet zo? Ik als ziggo gebruiker zou graag de upload omhoog zien aan ipv 10 mbits.
Persoonlijk denk ik dat het ook een beetje aan de regio ligt hoe ziggo hiermee om gaat.
Hier in de omgeving staan geregeld borden dat men met Glasvezel bezig is (ziggo zakelijk dan) maar die borden staat op sommige plekken al ruim 2 jaar.
Dus vandaar dat ik denk dat het een beetje aan de regio ligt

2250 WP Zuid PVoutput

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kan je met de Ziggo usenet servers SSL encryptie gebruiken? Ik kom met Google niet echt verder en ook de Ziggo site is niet erg nuttig.

• TFHfony
  • Laatst online: 19:57

TFHfony

Professional Weirdo

Preau schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:27:
Kan je met de Ziggo usenet servers SSL encryptie gebruiken? Ik kom met Google niet echt verder en ook de Ziggo site is niet erg nuttig.
Tja... Dan probeer je het toch? Gewoon even een vinkje zetten en de standaard poorten proberen en je weet het. Waarschijnlijk een stuk sneller dan internet afzoeken.
Overigens geloof ik niet dat ze SSL aanbieden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:53
Ik heb mijn Draytek router in pass through mode op de Ubee 3200 aangesloten. Werkt op zich goed. Ben alleen benieuwd of er op enige wijze een verschil zal zijn als ik de UIbee in bridge mode laat zetten....
In pass through mode wordt de data toch zonder enige beinvloeding van firewallrules en options in de Ubee doorgezet? Vanuit die situatie gezien heeft de bridge mode dan toch geen voordelen of nadelen meer op het dataverkeer?

• twister00004
Waus26 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:36:
[...]

Als de BER ratings wisselen, betekent dit dat het signaal onderweg verstoord wordt (ruis), hierdoor krijg je blokvorming. Heb je al geprobeerd om met een willekeurige andere COAX kabel je ontvanger aan te sluiten? (Dit wordt me namelijk niet 100% duidelijk uit je verhaal) Ook een dure afgeschermde kabel kan natuurlijk kapot gaan.

Wanneer er dan wel een goed constant beeld is zonder BER schommeling, weet je zeker dat het niet aan jouw bekabeling ligt. In dat geval kun je het beste Ziggo bellen en ook aangeven dat je het met meerdere kabels geprobeerd hebt.

Edit:

Je zegt: Ook draaien alleen deze 4 kanalen op een Frequentie van 778.00 MHZ

Het kan niet zo zijn dat alle andere kanalen over de 380.00 Mhz frequentie gaan, omdat er maximaal 8 (SD) digitale kanalen over 1 frequentie verstuurd kan worden (Of 4 HD zenders of een combinatie hiervan). Een analoog kanaal gebruikt zelfs een hele frequentie, maar dit alles terzijde).
Het is inmiddels opgelost, heb de ontvanger opnieuw de kanalen laten scannen en nieuwe favo lijst gemaakt. de standaard SD kanalen vervangen met HD kanalen en probleem is opgelost _/-\o_

Wel heb ik een ander probleem, als ik van een normaal kanaal naar HD ga geeft hij geen geluid door, dan moet ik even heen en weer zappen en dan is het geluid er weer.

Iemand een idee?

Ik heb al even bij output in de samsung zitten speuren staat geloof ik op dolby.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11 15:20

SalimRMAF

SpaceX - 4K

:?

Tot voor kort had ik Z1, maar vind dat een beetje te sloom dus vandaag heb ik Z2 besteld.

Alleen nu komt het:

Eergisteren heb ik mijn oude router verkocht, en er in plaats een Netgear WNDR3700, en een Zyxel 5 poorts switch bijgekocht. Deze komen volgende week aan, maar als het goed is krijg ik al van Ziggo een nieuwe WiFi router? :O

Dus eigenlijk is die Netgear overbodig, als ik Wifi in huis wil met 6 of 7 Ethernetpoorten? O-)

Nog een paar vraagjes:

-Wanneer kun je weer terugschakelen naar Z1?
-Als je terugschakelt naar Z1, krijg je dan weer de oude Motorola modem?
-Op 30-november is de wijziging aangevraagd; krijg ik per 1 december de nieuwe Z2 snelheden?
-

Gulfstream G650

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
Zoetermeer 2726

Zeer behulpzame Ziggo monteur is langs geweest. Gezien dat het modem goed functioneerd (op kabel niveau)

We hebben toen een download gedaan van de nvidia driver als test met wireshark running. TCP DUP ACK en Retransmissions gezien en de uiteindelijk gedownloade file van een verkeerde MD5SUM.

De download link van de test download is: http://uk.download.nvidia...it-international-whql.exe
De md5sum van het bestand is: 24b849f71f95af264ad976e87b197c09

Hij kwam laten nog even terug om te vertellen dat hij te horen had gekregen van IT dat dit probleem eerder voorgekomen was, ook in Zoetermeer.

Misschien zijn er nog meer mensen die dit bovenstaande willen ook willen testen, md5sums voor windows kan bij oa hier vinden: http://etree.org/md5com.html

Een packetcapture snippet kan je hier downloaden als je zelf wilt kijken waar je op moet letten.: http://onlinebase.nl/packetcapture.cap. Dit is in cap formaat en kan door o.a. wireshark geopend worden.

*edit: net terug gebeld door Ziggo, het probleem is gevonden (niet goed werkende blade) is verholpen!! Ziggo bedankt!

[ Voor 22% gewijzigd door Chilly_Willy op 30-11-2011 16:05 . Reden: Terug gebeld door Ziggo ]

Coïtus ergo sum

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

SalimRMAF schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:14:
-Wanneer kun je weer terugschakelen naar Z1?
Na 1 maand
-Als je terugschakelt naar Z1, krijg je dan weer de oude Motorola modem?
Nee
-Op 30-november is de wijziging aangevraagd; krijg ik per 1 december de nieuwe Z2 snelheden?
Normaal gesproken wel. Desnoods even je modem rebooten...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Jongens, call me stupid, maar ik kan niet vinden in mijn cisco EPC3925 router waar ik mijn wifi kanaal kan veranderen en ik heb alle tabbladen afgestruind. Bijna alle draadloze wifi modems hier in mijn buurt zitten op kanaal 1 (default).

Ik kan de transmission rates aanpassen, maar geen kanalen.
Ik zie in het STATUS-tabblad wel dat wifi kanaal staan:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/376218_1621557114646_1707991775_814647_2144320309_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/373886_1621557234649_1707991775_814648_994005410_n.jpg

EDIT: net nog eens de handleiding doorgebladerd op de ziggo website en blijkbaar moet je in de Basic settings de Wireless configuration op manual zetten. Bij mij stond default de wifi-protected setup aan. :F

EDIT2: thanks job, maar ik had het al gevonden. Stom van mij |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Deathchant op 30-11-2011 17:11 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Bij basic settings staat het ook niet? (heb zelf geen cisco)

Edit: yup, volgens deze handleiding kan je het inderdaad vinden bij wireless > basic settings > default channel:
http://manual.upc.ro/pdf/epc_3925.pdf

[ Voor 56% gewijzigd door job op 30-11-2011 17:09 ]

• WoC
  • Niet online

WoC

rowicom schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:22:
Ik heb mijn Draytek router in pass through mode op de Ubee 3200 aangesloten. Werkt op zich goed. Ben alleen benieuwd of er op enige wijze een verschil zal zijn als ik de UIbee in bridge mode laat zetten....
In pass through mode wordt de data toch zonder enige beinvloeding van firewallrules en options in de Ubee doorgezet? Vanuit die situatie gezien heeft de bridge mode dan toch geen voordelen of nadelen meer op het dataverkeer?
Je bedoelt dat de Ubee nu als router fungeert en dat je Draytek als een bridge hebt? Als je dan ook de Ubee in bridge zet komt er maar 1 IP adres uit het modem en dan gaat het niet goed.
Als je de Draytek echter weer als router gaat gebruiken, dan krijgt de Draytek op zijn WAN het externe Ziggo IP.
Tsja, het is een beetje wat je wilt. Als je tevreden bent met de huidige situatie en alles werkt goed, dan kun je het zo laten. Ik heb echter het idee dat een willekeurige Draytek van betere kwaliteit is dan de Ubee WiFi en routercapaciteiten, dus ik zou zelf denk ik de Ubee in bridge zetten en de Draytek het routerwerk laten doen.

• MaSw85
  • Nu online
Ik denk dat het wel meevalt. De nieuwe routerbatch met EuroDocsis 3.0 kan theoretisch tot 400 Mbit p/s aan, dus er zit nog voldoende rek in. Tegen die tijd is er ongetwijfeld al een opvolger.

Tevens is glasvezel enorm duur, aangezien er naar de bestaande groeps- en eindversterkers (en volgens mij de wijkcentrales ook) coax ligt en men kan niet zomaar onder allerlei wegen, trottoirs etc door graven. Lange procedure met vergunningen gaat daaraan vooraf, als het al goedgekeurd wordt. De rest van het netwerk (dus op een grotere schaal) is wel glasvezel.

Komoot

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 07:42
Voor de mensen uit Hoogezand-Sappemeer en omgeving:
nieuws: Ziggo: langdurige internetstoring in Hoogezand-Sappemeer verholpen

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 13:37

aapelite

Do the kirby!

Sinds ongeveer 2 weken in Breda weer een probleem wat ik paar maanden terug ook had. Elk uur ongeveer een disconnect van max een minuut. Vanavond bellen met Ziggo. Helaas geen diskundige achter de telefoon. Gaf wifi de schuld, terwijl ik via lan-kabel verbonden ben. Hij was verbaasd dat dat kon. Dus dan daalt het vertrouwen snel.

Hij constanteerde iig dat mn verbinding aan die kant regelmatig wegvalt. Gaf aan dat ongeveer 10 fouten per dag okee zijn, ik heb er 130 per dag, maar hij het van zijn baas niet mocht aanmerken als een storing. Wilde eerst een monteur sturen, maar baas besloot dat het niet erg genoeg was en ik maar via de betaalde dienst van ziggo plus het pad moest bewandelen. Helaas waren die alleen gesloten.

Wat ik niet snap is dat ze het probleem blijven leggen bij de klant. Ik heb al een verleden met rare problemen, die keer op keer buiten mij lagen. Je zou verwachten dat ze wat inkijken, maar helaas behandelen ze je over het algemeen als een retard helaas. Ik bel morgen nog een keer, niet de service plus, maar gewoon hopend op een andere betere medewerker. Ik heb discussies al lang opgegeven bij ziggo. Bedank de lieve onkundige jongens en meisjes voor hun werk en probeer het nogmaals. Bespaard mezelf ook de frustraties.

Overigens nog wat geks, gedurende het hele gesprek via de ziggo lijn had ik iedere 30 seconde een signaalgeluidje over de lijn te horen. Duurde steeds precies 30 seconden. Maar de medewerker hoorde natuurlijk niets. Verzocht het toch maar bij mijn gegevens te noteren. Volgens hem zou een modemreset het wel oplossen, maar je mag raden....

Verwijderd

aapelite schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:46:
Sinds ongeveer 2 weken in Breda weer een probleem wat ik paar maanden terug ook had. Elk uur ongeveer een disconnect van max een minuut. Vanavond bellen met Ziggo. Helaas geen diskundige achter de telefoon. Gaf wifi de schuld, terwijl ik via lan-kabel verbonden ben. Hij was verbaasd dat dat kon. Dus dan daalt het vertrouwen snel.

Hij constanteerde iig dat mn verbinding aan die kant regelmatig wegvalt. Gaf aan dat ongeveer 10 fouten per dag okee zijn, ik heb er 130 per dag, maar hij het van zijn baas niet mocht aanmerken als een storing. Wilde eerst een monteur sturen, maar baas besloot dat het niet erg genoeg was en ik maar via de betaalde dienst van ziggo plus het pad moest bewandelen. Helaas waren die alleen gesloten.

Wat ik niet snap is dat ze het probleem blijven leggen bij de klant. Ik heb al een verleden met rare problemen, die keer op keer buiten mij lagen. Je zou verwachten dat ze wat inkijken, maar helaas behandelen ze je over het algemeen als een retard helaas. Ik bel morgen nog een keer, niet de service plus, maar gewoon hopend op een andere betere medewerker. Ik heb discussies al lang opgegeven bij ziggo. Bedank de lieve onkundige jongens en meisjes voor hun werk en probeer het nogmaals. Bespaard mezelf ook de frustraties.

Overigens nog wat geks, gedurende het hele gesprek via de ziggo lijn had ik iedere 30 seconde een signaalgeluidje over de lijn te horen. Duurde steeds precies 30 seconden. Maar de medewerker hoorde natuurlijk niets. Verzocht het toch maar bij mijn gegevens te noteren. Volgens hem zou een modemreset het wel oplossen, maar je mag raden....
Mijn god wat een onzin... ik denk dat jij diegene bent die onwetend is... je stelt je op dat jij alles wel beter weet (waarom bel je eigenlijk de helpdesk?). Ik geloof geen zak van je eerste alinea. En tenzij je een lid van de koninklijke familie bent mag jij gewoon accepteren dat het massa werk is: dus JIJ mag keurig net als iedereen gewoon het hulpscript doorheen lopen. En die onwetendheid waar ik het eerder over had: dat betekend dat je dus niet als betweter moet opstellen want dat zit niet verwerkt in het hulpscript! Die scripts zijn er op gemaakt om het gross van de problemen van de massa op te lossen. Als er echt een probleem is zal dat echt wel uitkomen. Je moet dus eerst die script door, en dat doe je door je dom te houden en mee te werken! /leermoment

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 13:37

aapelite

Do the kirby!

Ik heb netjes het script doorlopen. Zoals gezegd ben ik geduldig en laat ik ieder zijn werk doen opdat we tot een oplossing komen. Rustig aan met je teentjes. Ik waardeer de inspanning van de medewerkers, maar waardeer daarnaast ook als er naast vertrouwen van mij uit in de helpdesk er ook vertrouwen zou zijn in de klanten.

Ik ben niet alwetend, en dat pretendeer ik niet. Wat ik wel weet uit ervaring is dat er diverse medewerkers zijn bij de ziggo helpdesk die verschillen in kundigheid en dat ik enigszins kan inschatten of er iets bereikt gaat worden dat buiten dit script gaat. Deze problemen vallen over het algemeen namelijk niet te ondervangen in het script, wat ik ook uit ervaring heb gehad.

We hebben het dus over ervaringen die ik hiermee heb. Maar ik geef je gelijk dat je me terugfluit want ik heb mijn vorige post wel met enige achterliggende frustraties getypt en dat is niet netjes van mij.

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Ik heb sinds een tijdje ook eindelijk een ubee modem gekregen. Nu heb ik er alleen last van dat streaming filmpjes constant halverwege stoppen met laden (bv youtube en uitzending gemist). Met name als ik torrents aan het downloaden ben. De verbinding valt verder niet weg.

Bij m'n Netgear router had ik hier nooit last van. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou ik heb dus een nieuw probleem erbij. Ik heb de Cisco EPC3925 wifi modem van ziggo en ik moet dus op minimaal 1 meter van het modem afzitten wil ik uberhaupt het draadloos netwerk kunnen vinden.

Ik heb echt alles geprobeerd. Ik heb em op B/G mode gezet, op B/G/N, alle mogelijke kanalen geprobeerd, simpele SSID's en simpele wachtwoorden met AES versleuteling....

Zodra ik geconnect heb, en ik loop weg van het modem, valt direct alles weg zodra ik naar de bovenverdieping ga. Ik heb geen idee meer waar ik moet zoeken. Een reset van het modem (en ook naar fabrieksinstellingen) werkt niet.

EDIT: dit uitgelegd aan de technische dienst van Ziggo en die zeiden meteen dat het de wifi antennes zijn. Maandag krijg ik een nieuwe.

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 01-12-2011 17:40 ]

Verwijderd

Meer mensen snelheidsproblemen met Ziggo (4811)? Ik kom de laatste week eigenlijk amper boven de 20Mbit uit via Speedtest.net en speedtest.ziggo.nl, terwijl ik toch 40Mbit lijn heb liggen.

Medio oktober heeft dit probleem ook een weekje of twee geduurd, waarna ineens de snelheid weer beter werd. Er zijn geen storingen gemeld op de Ziggo site en ik zie ook nergens iets over geplande werkzaamheden.

• ericafterdark
  • Laatst online: 13-10 14:53
Kleine update van mijn kant voor de mensen die het misschien nog volgen.

763 MB: Downloaded in 19 seconds at an average of 39.8 MB/s

Ik heb nog altijd absurd veel mbit down. Up is nog altijd 10 mbit.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

sheepdog schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:55:
Ik heb sinds een tijdje ook eindelijk een ubee modem gekregen. Nu heb ik er alleen last van dat streaming filmpjes constant halverwege stoppen met laden (bv youtube en uitzending gemist). Met name als ik torrents aan het downloaden ben. De verbinding valt verder niet weg.

Bij m'n Netgear router had ik hier nooit last van. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Dat is een firewall optie, die moet even uitgeschakeld worden. Staat in dit topic ergens :)

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Timmert schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:04:
[...]

Dat is een firewall optie, die moet even uitgeschakeld worden. Staat in dit topic ergens :)
Thanks! Ik ga het testen.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:45

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:05:
[...]

Mijn god wat een onzin... ik denk dat jij diegene bent die onwetend is... je stelt je op dat jij alles wel beter weet (waarom bel je eigenlijk de helpdesk?). Ik geloof geen zak van je eerste alinea. En tenzij je een lid van de koninklijke familie bent mag jij gewoon accepteren dat het massa werk is: dus JIJ mag keurig net als iedereen gewoon het hulpscript doorheen lopen. En die onwetendheid waar ik het eerder over had: dat betekend dat je dus niet als betweter moet opstellen want dat zit niet verwerkt in het hulpscript! Die scripts zijn er op gemaakt om het gross van de problemen van de massa op te lossen. Als er echt een probleem is zal dat echt wel uitkomen. Je moet dus eerst die script door, en dat doe je door je dom te houden en mee te werken! /leermoment
Hij heeft gewoon gelijk de kundigheid verschilt sterk per medewerker.
Ikz elf heb ook constant last van timeouts tijdens gamen en videochat maar de ene keer wordt er daadwerkelijk wat gedaan (ik moest mijn traces en pingtijden opsturen). De andere keer moet ik service plus maar bellen dat terwijl 2 laptops er hier last van hebben en het bij de adsl lijn nooit voorkwam (wat ik hem ook uitgelegd heb).

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Chilly_Willy
Eiríkr schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:02:
Kleine update van mijn kant voor de mensen die het misschien nog volgen.

763 MB: Downloaded in 19 seconds at an average of 39.8 MB/s

Ik heb nog altijd absurd veel mbit down. Up is nog altijd 10 mbit.
Kunnen we dat profile niet uitlezen in inlezen in onze modems >:)

Coïtus ergo sum

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-11 09:49
Welk modem zouden jullie nemen als je de keuze had?

De Cisco epc3925 of de Ubee evm3200?

En waarom zou je je die nemen?

Ik heb hier namelijk beide liggen en hoor graag welke beter is? (ik heb nu de ubee in gebruik in combinatie met een draadloze router)

[ Voor 35% gewijzigd door DeEindbaas op 01-12-2011 14:29 ]

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

iemand dit ook al gezien, binnenkort eens proberen

Ziggo maakt Humax ontvangers interactief

Jsunnyreports

En hoe kom je dan aan die nieuwe software update? Dat wordt door ziggo niet uitgelegd. Moet daar nog iets bijzonders worden gedaan (via het testnetwerk naar een update zoeken wellicht)?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:08
Uhm, lees het bericht en het plaatje dat er in staat eens.

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ja de pagina met uitleg staat in de tekst

[ Voor 25% gewijzigd door thalantis op 01-12-2011 15:33 ]

Jsunnyreports

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Zojuist het alles in 1 extra pakket aangesloten. Helaas haal ik maar iets van de 30Mbit :S weet iemand hoe ik kan zien op hoeveel kanalen het Cisco modem intrained ?

edit; en daarbij is de daadwerkelijke oplever datum morgen pas. Kan het hier iets mee te maken hebben ?

[ Voor 24% gewijzigd door D33F op 01-12-2011 16:23 ]

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10 15:55

El Martino

Zo niet, dan toch.

Dreamwire schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:26:
Welk modem zouden jullie nemen als je de keuze had?

De Cisco epc3925 of de Ubee evm3200?

En waarom zou je je die nemen?

Ik heb hier namelijk beide liggen en hoor graag welke beter is? (ik heb nu de ubee in gebruik in combinatie met een draadloze router)
De Cisco ondersteunt iTunes library sharing en Airplay niet, dus als je daar gebruik van wil maken zou ik die dus niet kiezen. Overigens heb ik geen ervaring met de Ubee, dus ik weet niet of het daar wel mee werkt.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Ik wil overstappen naar Ziggo alles-in-één basis. Wordt daar ook het Cisco epc3925 modem of de Ubee evm3200 geleverd? Op het Ziggo forum worden beide modems de grond in geboord...
Voorwaarde voor mij is namelijk dat het:
  • minstens 4 Gb poorten heeft
  • 802.11N heeft
  • portforwarding
  • het WOL opdrachten kan (door)sturen (mac binding)
of
  • DHCP en wifi uit te schakelen zijn (dan gebruik ik hem in bridge modus en zet ik er een eigen router achter)

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
David Regeling schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:33:
Zojuist het alles in 1 extra pakket aangesloten. Helaas haal ik maar iets van de 30Mbit :S weet iemand hoe ik kan zien op hoeveel kanalen het Cisco modem intrained ?

edit; en daarbij is de daadwerkelijke oplever datum morgen pas. Kan het hier iets mee te maken hebben ?
Laat me raden: Wireless geprobeerd? Probeer eens met een kabel!

En het is natuurlijk geen ADSL qua intrainen. In rustige tijden ('s ochtends) moet je de geadverteerde snelheid ongeveer kunnen halen.

• dôh
Purn0 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:32:
Ik wil overstappen naar Ziggo alles-in-één basis. Wordt daar ook het Cisco epc3925 modem of de Ubee evm3200 geleverd? Op het Ziggo forum worden beide modems de grond in geboord...
Voorwaarde voor mij is namelijk dat het:
  • minstens 4 Gb poorten heeft
  • 802.11N heeft
  • portforwarding
  • het WOL opdrachten kan (door)sturen (mac binding)
of
  • DHCP en wifi uit te schakelen zijn (dan gebruik ik hem in bridge modus en zet ik er een eigen router achter)
In bridge laten zetten kan sowieso... WOL niet!

Verwijderd

Dat voelen ze dus wel vandaar dat ze t.z.t. met dit komen:

ED3 / 4 kanalen UL max. 200Mbps.16 DS streams max. 800Mbps.
(50Mbps per stream)

Volgens mij hebben de nieuwe WiFi modems maar max 8 kanalen dus deze zullen dan ook worden vervangen.

• WoC
  • Niet online

WoC

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:18:
[...]

Dat voelen ze dus wel vandaar dat ze t.z.t. met dit komen:

ED3 / 4 kanalen UL max. 200Mbps.16 DS streams max. 800Mbps.
(50Mbps per stream)

Volgens mij hebben de nieuwe WiFi modems maar max 8 kanalen dus deze zullen dan ook worden vervangen.
In docsis 3 zijn geen max aantal kanalen gespecificeerd, dus dat kunnen er meer worden.
Wellicht dat tzt de modems worden vervangen, maar na deze investering in de Ubee en Cisco's verwacht ik dat dat nog wel 'eventjes' gaat duren (in ieder geval op grote schaal, wellicht dat er plaatsen zijn waar getest zal worden met nieuwe modems en hogere snelheden).

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Volkert schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:56:
[...]

Laat me raden: Wireless geprobeerd? Probeer eens met een kabel!

En het is natuurlijk geen ADSL qua intrainen. In rustige tijden ('s ochtends) moet je de geadverteerde snelheid ongeveer kunnen halen.
Ik heb natuurlijk via de kabel geprobeerd ;) ook via een Cat5e(1meter) direct aan het modem maar hij blijft rond de 30/40mbit hangen. Upload haal ik ook niet volledig (8/9mbit). Ping daarin tegen is rond de 13/14ms naar google

[ Voor 4% gewijzigd door D33F op 01-12-2011 17:28 ]

Verwijderd

WoC schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:25:
[...]
In docsis 3 zijn geen max aantal kanalen gespecificeerd, dus dat kunnen er meer worden.
Wellicht dat tzt de modems worden vervangen, maar na deze investering in de Ubee en Cisco's verwacht ik dat dat nog wel 'eventjes' gaat duren (in ieder geval op grote schaal, wellicht dat er plaatsen zijn waar getest zal worden met nieuwe modems en hogere snelheden).
Volgens mij begrijp je het niet helemaal maar we hebben het over Eurodocsis 3.0 het systeem waar Ziggo mee werkt en elke huidige WiFi modem van Ziggo heeft toch echt maar max. 8 kanalen.
Om deze snelheden te halen worden er andere modems gebruikt met meer kanalen 16 DS kanalen dus in dit geval.

docsis 3 is het systeem van de centrales van Ziggo. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 17:37 ]

• WoC
  • Niet online

WoC

David Regeling schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:28:
[...]

Ik heb natuurlijk via de kabel geprobeerd ;) ook via een Cat5e(1meter) direct aan het modem maar hij blijft rond de 30/40mbit hangen. Upload haal ik ook niet volledig (8/9mbit). Ping daarin tegen is rond de 13/14ms naar google
Officieel wordt je lijn pas morgen opgeleverd, maar je hebt al verbinding. Ik geloof dat eigenlijk dan al goed moet gaan. Heb je alles aangesloten conform handleiding (modem dicht bij hoofdaansluiting (groene kabel), evt wcd vervangen, koppelstukjes/versterkers e.d. goed aangesloten? Die vragen gaat de helpdesk je ook stellen.
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:35:
[...]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal maar we hebben het over Eurodocsis 3.0 het systeem waar Ziggo mee werkt en elke huidige WiFi modem van Ziggo heeft toch echt maar max. 8 kanalen.
Om deze snelheden te halen worden er anders modems gebruikt met meer kanalen 16 DS kanalen dus in dit geval.
Jij schrijft toch echt dat ED3 max 800/200Mbit doet, op basis van een max aantal kanalen. Ik wijs erop dat er voor ED3 geen max voor aantal kanalen lijkt te gelden (wiki link), dus dat de snelheid in principe hoger kan.
Als jij al weet dat Ziggo tzt 800/200 gaat aanbieden, dan weet je meer dan ik, maar dan heb je inderdaad voldoende aan 16/4 kanalen en zijn uiteraard de huidige modems niet toereikend.
docsis 3 is het systeem van de centrales van Ziggo.
Ik know. Heb zelfs nog met het COM21 platform gewerkt, dus ik heb de de verschillende stappen binnen Ziggo meegemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door WoC op 01-12-2011 17:44 ]

Verwijderd

Ik was abuis laten we het daar maar op houden het huidige systeem van Ziggo is Eurodocsis 3.0 dat bedoelde ik eigenlijk.
Ik schrijf ook t.z.t. ze zitten in een 'testfase' maar je mag erop rekenen dat dit sneller dan wij denken wordt uitgerold.

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

WoC schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:41:
[...]
Officieel wordt je lijn pas morgen opgeleverd, maar je hebt al verbinding. Ik geloof dat eigenlijk dan al goed moet gaan. Heb je alles aangesloten conform handleiding (modem dicht bij hoofdaansluiting (groene kabel), evt wcd vervangen, koppelstukjes/versterkers e.d. goed aangesloten? Die vragen gaat de helpdesk je ook stellen.
[...]
Jij schrijft toch echt dat ED3 max 800/200Mbit doet, op basis van een max aantal kanalen. Ik wijs erop dat er voor ED3 geen max voor aantal kanalen lijkt te gelden (wiki link), dus dat de snelheid in principe hoger kan.
Als jij al weet dat Ziggo tzt 800/200 gaat aanbieden, dan weet je meer dan ik, maar dan heb je inderdaad voldoende aan 16/4 kanalen.
Ja alles is zo direct mogelijk aangesloten, splitter zit ertussen, maar een versterker heb ik er niet bij gekregen.
De waardes van mijn Cisco modem zijn als volgt:

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 4.1 dBmV 40.5 dB
Channel 2: 4.6 dBmV 41.3 dB
Channel 3: 4.0 dBmV 40.6 dB
Channel 4: 3.3 dBmV 40.3 dB
Channel 5: 6.0 dBmV 40.9 dB
Channel 6: 7.4 dBmV 42.2 dB
Channel 7: 6.1 dBmV 41.4 dB
Channel 8: 5.8 dBmV 41.4 dB

En het TV signaal zit rond de 80% en 100% kwaliteit

• WoC
  • Niet online

WoC

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:43:
Ik was abuis laten we het daar maar op houden het huidige systeem van Ziggo is Eurodocsis 3.0 dat bedoelde ik eigenlijk.
Ik schrijf ook t.z.t. ze zitten in een 'testfase' maar je mag erop rekenen dat dit sneller dan wij denken wordt uitgerold.
Prima, dan snap ik wat je bedoelde. Weet je of die testfase alleen nog intern is, of zijn er al gebieden waar ze aan het testen zijn?
David Regeling schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:44:
[...]
Ja alles is zo direct mogelijk aangesloten, splitter zit ertussen, maar een versterker heb ik er niet bij gekregen.
De waardes van mijn Cisco modem zijn als volgt:

8< waarden

En het TV signaal zit rond de 80% en 100% kwaliteit
Waarden lijken mij op het eerste gezicht prima. Versterker krijg je alleen als je ook interactieve TV hebt afgesloten. Tsja, lijkt me dan een gevalletje afwachten. En morgen even enkele malen je modem restarten als het nog niet werkt.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Eiríkr schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:12:
En nog steeds heb ik geen limiet bij Ziggo en lijkt mijn Ubee modem de limiet (docsis 3). Voor de mensen die nog altijd denken dat ik bit en byte door elkaar haal, hier is het bewijs;

http://i39.tinypic.com/20a2o81.png
Ik heb ook wel eens gehad dat ik een hogere snelheid haalde dan m'n abbo had. Was alleen weg na een reboot van het modem ;(

Verwijderd

WoC zoals ik schreef het zal aanzienlijk sneller gaan dan wij verwachten. >:)

• thefxr
  • Laatst online: 27-10 18:43
Ik krijg een 281 error op de usenetserver van ziggo, iemand hier ervaring mee?

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-11 16:48
De problemen in Hoogezand Sappemeer zijn alles behalve opgelost. De disconnects vliegen me nog steeds om de oren. Telefoon doet het ook om de haverklap niet...

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 08:04
Net maar even de Humax WiFi dongle besteld... Je zou toch eigenlijk verwachten dat als je 70 euro per maand betaald voor je complete Ziggo Abonnement toch ook wel eens iets cadeau kunt krijgen... Helemaal als je sinds 2002 trouw diensten afneemt en je Humax ook nog zelf koopt... Maar goed 8)7 gekke ik....

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Modem doet al een tijdje niets hier deze avond. Kan maar geen internetverbinding maken en lokaal op het netwerk lijkt ook een zootje, ook als alles bekabeld is. Meer mensen hier last van in regio Utrecht?

Storingen pagina kan ik niet bekijken op mijn Android :S

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 14:33

Crp

Bij mij hapert mijn internetverbinding ook (NOP) net wat speedtests gedaan en het gaat van 250kb/s naar 2,5mb/s :S
418O2 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:30:
Uhm, lees het bericht en het plaatje dat er in staat eens.
Heb ik gelezen, maar de twee websites zijn niet duidelijk.
De eerste stelt dat je de nieuwste update nodig hebt.. (updates komen normaal altijd via de coax binnen).

Ik heb zelf geen 5200, ik ben het nu aan het uitzoeken voor een ander en ben niet in de buurt van de decoder. Ik dacht ik lees me in, maar ik verbaasde me over het feit dat de update dus blijkbaar via de lan poort binnen komt.
Toch apart :).

[ Voor 54% gewijzigd door job op 01-12-2011 21:02 ]

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
IntToStr schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:44:
Modem doet al een tijdje niets hier deze avond. Kan maar geen internetverbinding maken en lokaal op het netwerk lijkt ook een zootje, ook als alles bekabeld is. Meer mensen hier last van in regio Utrecht?

Storingen pagina kan ik niet bekijken op mijn Android :S
Heb nu weer even een verbinding. Meteen maar op de storingenpagina gekeken en jawel, een storing :( Even afwachten maar hoe lang dit goed blijft gaan.

Ik heb toch al best veel problemen met het modem (ubee) gehad mbt netwerkverkeer. Regelmatig moet ik dat ding opnieuw opstarten en dan doet ie het weer. Maar om nu een extra router te kopen vind ik ook weer zonde van het geld.

• MaSw85
  • Nu online
WoC schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:46:
[...]
Prima, dan snap ik wat je bedoelde. Weet je of die testfase alleen nog intern is, of zijn er al gebieden waar ze aan het testen zijn?
[...]
Waarden lijken mij op het eerste gezicht prima. Versterker krijg je alleen als je ook interactieve TV hebt afgesloten. Tsja, lijkt me dan een gevalletje afwachten. En morgen even enkele malen je modem restarten als het nog niet werkt.
ITV kan je niet meer apart afsluiten daar het inmiddels gewoon deel uitmaakt van de TV pakketten. Vandaar dat de uitrol van de software update voor de Humax 5100c (en 5200c maar die levert Ziggo zelf niet) is gestart. Hiermee kan na de update ook ITV gebruikt worden.

Komoot

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Zo juist het ik mijn Ziggo 120/10 verbinding voor het eerst aangelosten. Snelheid is netjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1624269305.png

Nu wil ik graag het paswoord van de Cisco modem / router aanpassen, maar ik heb het idee dat hij enkel simpele wachtwoorden accepteert. Iemand hier ervaring mee?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Chilly_Willy
Eiríkr schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:51:
Nee lijkt mij ook niet.

Welke usenet provider gebruik je eigenlijk dat je dit soort snelheden ook echt haalt?

Ben vanmorgen nog een keer terug gebeld of alles nog steeds goed werkte. Alles is gelukkig nog helemaal top, geen download corrupties meer en snelheid is ook goed.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1624314116.png

[ Voor 29% gewijzigd door Chilly_Willy op 01-12-2011 23:57 ]

Coïtus ergo sum

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft er iemand ervaring met het doorsturen van zijn Ziggo email naar een ander adres?
Je kunt de doorstuurservice weliswaar instellen als je ingelogd bent op je webmail, maar je kunt nergens aanvinken dat hij de mail dan ook automatisch moet verwijderen. Dus ik heb zo het idee dat als ik dit ga doen, mijn postbus na 1 week helemaal vol zit en ik geen mail meer kan ontvangen..

Alvast bedankt.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je in email filters aanmaken gekeken?
http://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=42966

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11 15:20

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb mijn internet abbonement al 2 dagen geleden verhoogd van Z1 naar Z2, maar nog steeds heb ik Z1 snelheden: de stroom heb ik er al meerdere malen vanaf gehaald. :?

Gulfstream G650

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Alsof Ziggo zo'n wijziging binnen 2 dagen kan verwerken....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:14
SalimRMAF schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 02:53:
Ik heb mijn internet abbonement al 2 dagen geleden verhoogd van Z1 naar Z2, maar nog steeds heb ik Z1 snelheden: de stroom heb ik er al meerdere malen vanaf gehaald. :?
Weet je zeker dat je hetzelfde modem kunt houden dan? Volgens de ziggo site krijg je een wifi modem en je snelheid gaat van 5 naar 30 Mb. Dat lijkt me een forse stap. Als je al een wifi modem hebt, heb ik niks gezegd. :)

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:30

Crusader

Arc Nature

Chilly_Willy schreef op donderdag 01 december 2011 @ 23:51:
[...]

Welke usenet provider gebruik je eigenlijk dat je dit soort snelheden ook echt haalt?
http://www.supernews.com/

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• posttoast
Apart: na meer dan een jaar hetzelfde IP-adres gehad te hebben heb ik vannacht plotseling een totaal andere gekregen. Ik had eerst 94.209.208.41, nu heb ik 83.86.157.165. Hebben meer mensen hier "last" van?

omniscale.nl

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Nee, ik heb nog steeds het ip dat ik al een jaar of 5 (geloof ik) heb.

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-10 12:39
Ik heb ook sinds kort Ziggo en had al na ongeveer een maand een ander ip-adres.

• Untouchablezz20
SalimRMAF schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 02:53:
Heb je ze hiervoor gebeld of via mijn ziggo doorgegeven?

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Bedankt, ik ga ermee aan de slag!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 01:00
posttoast schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:48:
Apart: na meer dan een jaar hetzelfde IP-adres gehad te hebben heb ik vannacht plotseling een totaal andere gekregen. Ik had eerst 94.209.208.41, nu heb ik 83.86.157.165. Hebben meer mensen hier "last" van?
Officieel is het zo dat Ziggo dynamische IP adressen uitdeelt, al zouden ze hem 2x per etmaal veranderen, ze kunnen en mogen het gewoon doen

Je krijgt iig een ander IP adres wanneer je met een ander mac-adres met het Ziggo modem connect, daarnaast kan het zo zijn dat Ziggo in jou regio (bijvoorbeeld na werkzaamheden) een aantal uur de verbinding verbreekt je IP Lease net op dat moment verloopt. Wanneer het modem dan weer verbinding maakt met de Ziggo server kan er een nieuwe (ander) IP adres worden uitgedeeld.

Cogitationis poenam nemo patitur

• OMX2000
  • Laatst online: 19:30

OMX2000

By any means necessary...

Bullet NL schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:04:
[...]

Officieel is het zo dat Ziggo dynamische IP adressen uitdeelt, al zouden ze hem 2x per etmaal veranderen, ze kunnen en mogen het gewoon doen

Je krijgt iig een ander IP adres wanneer je met een ander mac-adres met het Ziggo modem connect, daarnaast kan het zo zijn dat Ziggo in jou regio (bijvoorbeeld na werkzaamheden) een aantal uur de verbinding verbreekt je IP Lease net op dat moment verloopt. Wanneer het modem dan weer verbinding maakt met de Ziggo server kan er een nieuwe (ander) IP adres worden uitgedeeld.
Wat is dan de slimste manier om een domeinnaam aan een thuis gehoste website te koppelen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
OMX2000 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:09:
[...]

Wat is dan de slimste manier om een domeinnaam aan een thuis gehoste website te koppelen?
A-record automatisch laten aanpassen door een script.
Pagina: 1 ... 157 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!