• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-11 22:08
moppentappers schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:47:
Al sinds een lange heb ik bij een pand problemen met de internet verbinding, de verbinding naar de modem valt regelmatig weg zoals ook is geconstateerd door Ziggo.
Nu zegt Ziggo dat dit komt doordat er vanaf het AOP een kabel is getrokken naar de meterkast.
Dit klopt, vanaf een van de appartementen is door een elektricien een coax kabel getrokken naar de meterkast, ik meen mij te herinneren dat dit een RG-7 kabel was.
Ik zou eigenlijk willen weten of het mogelijk is om zelf metingen te doen op zo'n kabel gezien ik het niet gepast vind om een huurder te vragen om thuis te blijven voor een monteur of zijn/haar huis zonder hun aanwezigheid te betreden.
En ik zou willen weten of het eigenlijk niet gewoon zo is dat ziggo alsnog een kabel vanaf de straat naar de meterkast moet leggen.
Ziggo zegt zelf eerst dat ze dit niet hoeven te doen, dan weer wel en dan weer niet en ondertussen ben je 5 keer doorverbonden en weet niemand eigenlijk meer hoe het zit.
Als het idd RG7 is, is dat op zich prima, mits goed afgemonteerd.

Wat voor lengte is die kabel? Dat bepaald grotendeels de demping. Kun je in je modem de signaalwaardes uitlezen? Downstream moet rond de 0db hangen, bij voorkeur tussen de -5 en +5.
Upstream liefst max 50. Daarboven is, afhankelijk van de configuratie van Ziggo, mogelijk instabiel.

Je kan het signaal meten, de webpagina van de modem is hiervoor te (mis)bruiken, of iemand met een echte meter vragen.

Ziggo zal geen support leveren als de storingen veroorzaakt worden door de interne bekabeling. Dan moet je zelf aan de gang, maar op zich is dat prima te doen, mits de juiste materialen gebruikt worden. Met een (goede) actieve versterker kun je prima de modem een eind weg hangen, mits de versterker goed is afgeregeld.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-11 14:28
Twee maanden geleden ben ik overgestapt van Ziggo AIE naar Ziggo zakelijk Office Basis (precies hetzelfde als AIE maar dan met een SLA en een tweede telefoonnummer) en heb ik het nieuwe Cisco modem erbij gekregen. Wat een gigantisch onding is het ook. (voor de duidelijkheid, het betreft de EPC3925)

SSH-verbindingen sluiten automatisch na 60s mits je geen Keep-Alive pakketen blijft sturen, FTP overdrachten die ineens stoppen en zo waren er nog heel wat willekeurige timeouts. Ik heb dus met de helpdesk gebeld, zowel de particuliere als de zakelijke en heb mijn beklaag gedaan. Bij de zakelijke kwam het er op neer dat het aan mijn eigen servers zou liggen en dat zij geen ondersteuning konden bieden op alternatieve protocolen dan http en https. Laat ik nou net poort 21, 22 en 990 nodig hebben voor mijn werk.

Gek genoeg waren deze problemen er niet toen ik nog gebruik maakte van mijn oude Ubee-modem en heb ook voorgesteld om deze er weer tussen te zetten. Een hele hoop gezeur over dat mijn SLA dan niet meer geldig zou zijn en dat het probleem toch echt aan mijn apparatuur en software lag. Nadat ik goed lang heb doorgezeurd dat het toch echt niet aan mij lag en dat er meerdere mensen last van hadden (heb hem zelfs nog de link gestuurd van een thread op het ziggo-gebruikers forum: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=35937 . Meer klachten: http://upc.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=675 http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36622142 en zo zijn er nog wat).

Heb lang moeten doorzeuren maar ik heb eindelijk mijn vertrouwde Ubee-modem er weer tussen zitten zonder problemen.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:53
Ik heb nooit problemen met mijn Ziggo 120/10 connectie maar sinds enkele dagen haal ik nog maar hoogstens 50 mbit down. Ik had verder niks gewijzigd aan mijn netwerk of computers thuis maar als IT-er ga je toch maar proberen. Zelfs een clean install laptop direct aan het modem geeft me dezelfde snelheid. Welke source ik ook gebruik.

Het frustrerende is dat ik gewoon geen zin heb om Ziggo te bellen of heeft dat toch nut?

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waarom een clean install als je een Linux Live cd/dvd of PE schijfje erin kan stoppen?

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 19-11-2011 19:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ericafterdark
Was sowieso Mint op mijn laptop aan het installeren dus dat kwam goed van pas ;-)

Hoe dan ook haal ik nu weer ongeveer 90 mbit... had altijd netjes 120 dus hopelijk komt dat terug.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:09
Eiríkr schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:52:
Het frustrerende is dat ik gewoon geen zin heb om Ziggo te bellen of heeft dat toch nut?
Ik denk dat zij er iets zinnigers over kunnen zeggen dan de meesten in dit topic met deze info. Categorie niet geschoten..

Verwijderd

Eiríkr schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:52:
Logisch 8)7

Ik vind je een aansteller en dat je geen recht van spreken hebt.

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-11 08:56
kijk het is weer elf uur s'avonds we kunnen weer is met 120 mbit downloaden, in het weekend overdag en door de weeks s'avonds is het echt huilen, dan mag je al blij zijn met 40 mbit.

Volgens mij hebben ze echt te weinig capaciteit hier.
postcode 2331

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
misschien een optie om je abo dan te verlagen naar 40 mbits?

Trouwens, ik heb me laten vertellen dat de uploadsnelheid van euro docsis 3.0 theoretisch 150 mbit is. Zullen wij ooit bij ziggo meer dan 10mbits krijgen?

• art1fex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2021
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van mijn lage snelheid?
Ik zou 120mbit moeten hebben, maar dit heb ik nog nooit gehaald.

De snelheid is 9 vd 10x exact 45,7mbit geloof ik, en een enkele keer iets lager/een fractie hoger.
Maar nog nooit in 50 gezien!

Heb het pakket al sinds juni en ook sindsdien metingen uitgevoerd op verschillende tijdstippen.

Het lijkt wel alsof het "begrensd is" want gedurende de hele meting is het exact 45,7.

Op 14 december komt er een monteur langs.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:26

mace

Sapere Aude

art1fex schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:57:

De snelheid is 9 vd 10x exact 45,7mbit geloof ik, en een enkele keer iets lager/een fractie hoger.

Heb het pakket al sinds juni en ook sindsdien metingen uitgevoerd op verschillende tijdstippen.

Het lijkt wel alsof het "begrensd is" want gedurende de hele meting is het exact 45,7.

Afhankelijk van welk modem je hebt kun je kijken welke kanalen in gebruik zijn en wat de SNR etc. daarvan is. Waarschijnlijk zijn niet alle kanalen in gebruik. (Ik meen dat er voor een 120-mbit abonnement iets van 10 in gebruik zijn)

• DJSmiley
  • Laatst online: 03-11 22:08
art1fex schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:57:

Wat zijn je modemwaardes? Lijkt wel alsof je modem maar 1 kanaal downstream heeft/gebruikt.

• art1fex
De helpdesk van Ziggo zei al dat ik niet genoeg kanalen heb/benut, maar dat dan nog de snelheid hoger zou moeten zijn.

Ik heb de draadloze modem/router (Ubee).

Waar zie ik de modemwaardes?

Er staat bij Modem dat RF signaal upstream & downstream beiden goed zijn.

• mace

mace

Sapere Aude

art1fex schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:24:
De helpdesk van Ziggo zei al dat ik niet genoeg kanalen heb/benut, maar dat dan nog de snelheid hoger zou moeten zijn.

Dit scherm:

http://ziggo.uberfail.nl/pics/ubee_basic.png

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
art1fex schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:24:

trap wireless eens uit :( had even een laptop staan voor reparatie dus even wireless aangeslingerd. en haalde wel 56KB's op de laptop. en op me pc wel 3Mb's. wireless weer uit en zit weer op 38,5Mb's down. zoals het hoort (40mbit down) (speedtest.net)

• art1fex
Heeft dat zoveel effect dan?
Er is maximaal 1 laptop draadloos verbonden, en soms een telefoon.

Mijn PC gewoon met CAT5e.

Maar ik zal het eens proberen als ik thuis ben.

• DECOY88
(overleden)
art1fex schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:17:
Heeft dat zoveel effect dan?
Er is maximaal 1 laptop draadloos verbonden, en soms een telefoon.

Mijn PC gewoon met CAT5e.

Maar ik zal het eens proberen als ik thuis ben.
blijkbaar. alle pc's hangen hier ook aan cat5e kabeltjes. en ging altijd prima met 38-39mbit en gister draadloos aan en er bleef niks van de snelheid over. :'(

Verwijderd

Ik heb ook dat Ubee wifi onding en kan vertellen dat het niks uit maakt met wifi aan of uit. Altijd 40 mbit.

• mace

mace

Sapere Aude

Zoals je kunt zien is de error count aardig hoog, correctables is niet erg, maar aan de (behoorlijk) hoge kant, maar de uncorrectables zijn ook veel te hoog, die zou je niet tot weinig moeten hebben.

Kanaal 2 heeft ook een lage SNR (Zou tussen de 35 en 40 moeten zitten, of iets hoger nog.) en de modulation is "unknown" wat gewoon QAM256 moet zijn.

Dat is dus niet goed, en is waarschijnlijk veroorzaakt door een slecht signaal.

3 dingen zijn mogelijk:
-Het signaal wat binnenkomt is niet goed.
-Je bekabeling is niet in orde. (naar het modem toe, dus de coax)
-Je modem is defect.

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 21-11-2011 16:51 ]

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:05

Roetzen

he.net Certified Sage

Ik kon altijd op mij Motorola modem inloggen op 192.168.100.1 met user name "admin" en password "motorola". Maar nu lukt dat niet meer. Jammer, want ik kan dus ook niet meer zien wat de signaal niveaus zijn.

Weet iemand de nieuwe user/password combinatie voor het Motorola modem?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

• DECOY88
(overleden)
Roetzen schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:54:
Ik kon altijd op mij Motorola modem inloggen op 192.168.100.1 met user name "admin" en password "motorola". Maar nu lukt dat niet meer. Jammer, want ik kan dus ook niet meer zien wat de signaal niveaus zijn.

Weet iemand de nieuwe user/password combinatie voor het Motorola modem?
begin eens met je gateway van je router op te zoeken en dat in je adresbalk plakken. :Y

• art1fex
mace schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:47:
[...]

Zoals je kunt zien is de error count aardig hoog, correctables is niet erg, maar aan de (behoorlijk) hoge kant, maar de uncorrectables zijn ook veel te hoog, die zou je niet tot weinig moeten hebben.

Kanaal 2 heeft ook een lage SNR (Zou tussen de 35 en 40 moeten zitten, of iets hoger nog.) en de modulation is "unknown" wat gewoon QAM256 moet zijn.

Dat is dus niet goed, en is waarschijnlijk veroorzaakt door een slecht signaal.

3 dingen zijn mogelijk:
-Het signaal wat binnenkomt is niet goed.
-Je bekabeling is niet in orde. (naar het modem toe, dus de coax)
-Je modem is defect.
Hmm ik zal binnenkort eens kijken of ik nog een andere coax heb, anders wacht ik de monteur af.
Ik heb het aan laten sluiten, omdat zelf aansluiten duurder was (dan moest ik verzendkosten voor de decoder betalen).

Ik neem aan dat het nieuwe kabels zijn die de monteur gebruikt heeft?

Heb dat van het draadloos ook geprobeerd maar dat mocht niet baten.

• StefanFe
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-11 08:54
Donnie Darko schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:17:
kan iemand mij vertellen welke "HD" ontvanger je tegenwoordig krijgt bij ziggo?
Nadat enkele maanden geleden de HD recorder niet meer leverbaar was, nog even afgewacht met Ziggo alles in 1 te bestellen. Nu las ik net dat die Humax 5100C wel een mooi apparaat is, dus ga ik naar de Ziggo website en zie dit lelijke grafding staan:
Afbeeldingslocatie: https://static.ziggo.nl/images/topvis-662x200-alles-in-1-q4_tcm14-21652.jpg
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/overstap/

Iemand een idee wat voor ontvanger dit is?

• Arjen Tempel
  • Niet online
StefanFe schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:58:
[...]
Iemand een idee wat voor ontvanger dit is?
Dat is volgens mij de Homecast - HD Colorado, te vinden in de online winkel van Ziggo: https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1080321
De vermelding van "normaal € 199" lijkt me dan ook een beetje misleidend, aangezien decoder + smartcard samen slechts € 150 zijn.

Je kunt trouwens nog een geheel andere decoder krijgen, want onderaan de pagina staat: "De aanbieding op de HD ontvanger is alleen geldig voor nieuwe Alles-in-1 abonnees. De getoonde ontvanger kan afwijken van het werkelijke model."

• Maranello
  • Laatst online: 27-05 15:16
Arjen Tempel schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:12:
[...]
De vermelding van "normaal € 199" lijkt me dan ook een beetje misleidend, aangezien decoder + smartcard samen slechts € 150 zijn.

Je kunt trouwens nog een geheel andere decoder krijgen, want onderaan de pagina staat: "De aanbieding op de HD ontvanger is alleen geldig voor nieuwe Alles-in-1 abonnees. De getoonde ontvanger kan afwijken van het werkelijke model."
Ziggo meld bij "normaal"-prijzen altijd de winkeladviesprijs. Dat is dus wat niet-klanten betalen als ze hem los in de winkel moeten kopen. Ziggo bied decoders voor klanten al (ver) onder die adviesprijs aan.

Inderdaad niet van een plaatje uit gaan. Gewoon even navragen bij Ziggo zelf. Desnoods proberen of je ook met een korting op een andere decoder (zoals die Humax) naar Alles-in-1 kan.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:23
Ik wordt nu een beetje heel erg moedeloos.

Ik probeer nu al een half uur iemand aan de lijn te krijgen die gewoon nederlands praat, maar na 4 pogingen is dit nog niet gelukt :(

Ik heb een maand geleden (26-10) ook al gebeld, maar er komt maar geen oplossing.

Ik zit met het volgende probleem (het gaat over mijn ouders)

abbo 1 = klantnummer 1234 op huisnummer 30a (internet Z1) = 19,95 per maand
abbo 2 = klantnummer 4321 op huisnummer 32 (televisie abbo + eredivisie live) = 16,95 per maand

De feiten op een rij

1. Huisnummer 30a bestaat gewoon domweg niet, en is altijd en al jaren verkeerd
2. ALLES werkt, dus internet werkt goed, en televisie werkt ook goed.

Wat ik dus wil is het volgende

Het adres wijzigen van klantnummer 1234
Klantnummer 1234 omzetten naar alles in 1 basis
Huidige telefoonnummer porteren van KPN (ISDN) naar klantnummer 1234
SMARTCARDS van 4321 overzetten naar 1234
Klantnummer 4321 be-eindigen.

Ik kom hier gewoon domweg NIET uit met de medewerkers welke ik te spreken krijg.

Ik heb nu 2 surinamers en 1 chinees gesproken, en ze snappen mij niet, of ze willen mij niet snappen.

Omdat het huisnummer 30a niet klopt willen ze deze be-eindigen (klantnummer 1234) maar dat wil ik niet omdat ik daar e-mail adressen onder heb hangen die ik niet kwijt wil.

Heeft 1 van jullie nog tips, ik ben aardig radeloos op dit moment.
Ze willen mij niet doorverbinden met een supervisor "U heeft met mij te handelen" krijg ik als antwoord.

Ik zou alleen al erg blij zijn als ik iemand aan de lijn krijg die verstaanbaar Nederlands praat.

[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 22-11-2011 15:47 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:28
Contact @ZiggoWebcare op twitter.

• Grolsch
Tnx voor de tip, maar ik ga toch niet al m'n klantnummers,banknummers etc. twitteren met iemand :?

Heeft die man geen mail adres :?

• TFHfony
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Grolsch schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:55:
Tnx voor de tip, maar ik ga toch niet al m'n klantnummers,banknummers etc. twitteren met iemand :?

Ga evt. naar www.ziggo-gebruikers.nl en stuur een PM naar Ziggo Webcare Jelle :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Grolsch
TFHfony schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:03:
[...]

Ga evt. naar www.ziggo-gebruikers.nl en stuur een PM naar Ziggo Webcare Jelle :)
Wederom bedankt voor de tip, ik heb hem ge-PM't :)

Verwijderd

Grolsch schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:55:

Nooit gehoord van direct messages?

• StefanFe
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-11 08:54
Contact gehad met Joyce van de Ziggo Chat service:
Het is inderdaad de Homecast Colorado en is de enige decoder die uitgeleverd wordt. Aangezien ik toch gecharmeerd ben van de time shift en opname functie van de Humax 5100C, ga ik deze voor een prikkie van marktplaats afhalen en bestel het Alles-in-1 pakket wel zonder decoder.

De HD recorder van Cisco komt trouwens in januari weer.

• Grolsch
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:16:
[...]

Nooit gehoord van direct messages?
Kan dat op Twitter :?

Ik heb Twitter alleen maar om te kijken, en niet om zelf te twitteren :)

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:44

IkWilbert

Het is mij!

Grolsch schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:47:
[...]

Kan dat op Twitter :?

Ik heb Twitter alleen maar om te kijken, en niet om zelf te twitteren :)
Ja, moet je er wel even voor zorgen dat ziggo webcare jou ook volgt. Dan kun je DM's sturen die niemand anders ziet ;)

I intend to live forever. So far, so good.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:48
IkWilbert schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:57:
[...]

Ja, moet je er wel even voor zorgen dat ziggo webcare jou ook volgt. Dan kun je DM's sturen die niemand anders ziet ;)
En daar komen ze zelf al vaak mee "Stuur me even een DM met je klantnr". Goede ervaringen met ZiggoWebcare!

Sometimes you need to plan for coincidence

• Grolsch
dat is inderdaad gelukt nu, zowel via het ziggo forum als via twitter heb ik ze bereikt :)

Ik hoop dat hun mij kunnen helpen.

Ik ben al 10 jaar tevreden @home/Ziggo klant, maar dit is echt verschrikkelijk.
Allochtonen aan het werk, geen enkel probleem, maar laat ze in ieder geval verstaanbaar Nederlands praten.
De laatste mevrouw had hetzelfde accent als Wendy van Dijk die Dushi nadoet.

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-11 09:49
StefanFe schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:27:
Contact gehad met Joyce van de Ziggo Chat service:
Het is inderdaad de Homecast Colorado en is de enige decoder die uitgeleverd wordt. Aangezien ik toch gecharmeerd ben van de time shift en opname functie van de Humax 5100C, ga ik deze voor een prikkie van marktplaats afhalen en bestel het Alles-in-1 pakket wel zonder decoder.

De HD recorder van Cisco komt trouwens in januari weer.
Ik heb vorige week het Alles in 1 aangevraagt met HD decoder en ik heb de Humax 5100C gekregen :) ...

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-11 12:03
Ik heb een Alles-in-1-Plus abonnement, en kreeg vandaag een brief op de mat, waarin staat:

"Ons veiligheidssysteem heeft vastgesteld dat uw computer geinfecteerd is met een virus. Het gaat hierbij om een zogenaamde Trojan."

En ook dat:

"Als het virus niet binnen 5 dagen verwijderd is, zijn wij genoodzaakt uw internetverbinding tijdelijk af te sluiten".

Hier komen een paar vragen bij mij op:

1. Hoe weten zij wat er op mijn PC staat?
2. Ik heb geen trojans, wat als ik nu toch wordt afgesloten?
3. Er gaan 3 computers op het netwerk, stel er zitten trojans op een PC, hoe weet ik dan welke?
4. Is deze brief wel echt van Ziggo?

Iemand ervaringen/antwoorden/etc?

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

SytseHartvelt schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:22:
1. Hoe weten zij wat er op mijn PC staat?
Niet, maar ze kunnen wel een klacht over je IP gehad hebben met bewijsmateriaal erbij.
2. Ik heb geen trojans, wat als ik nu toch wordt afgesloten?
Goed controleren of je geen trojans hebt. Bel nadien met helpdesk en zeg dat je het probleem hebt opgelost.
3. Er gaan 3 computers op het netwerk, stel er zitten trojans op een PC, hoe weet ik dan welke?
Net had je nog geen trojans zei je... Alle 3 scannen dus.
Durf ik niet te zeggen. Heb nog niet eerder gehoord dat Ziggo brieven stuurt met dergelijke meldingen. Wel mailtjes in het geval van copyright klachten (vroeger in ieder geval).

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-11 12:03
WoC schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:32:
Niet, maar ze kunnen wel een klacht over je IP gehad hebben met bewijsmateriaal erbij.
Hmm, dan wordt dat even bellen om naar die klacht te vragen. Want ben wel benieuwd.
Goed controleren of je geen trojans hebt. Bel nadien met helpdesk en zeg dat je het probleem hebt opgelost.
Net even alle scans gedraaid en niks aan de hand. Ook maar even het overbuurmeisje (die mee leecht op het internet) laten weten dat ze even wat moet controleren.
Net had je nog geen trojans zei je... Alle 3 scannen dus.
Ik niet inderdaad, maar zie hierboven.
Durf ik niet te zeggen. Heb nog niet eerder gehoord dat Ziggo brieven stuurt met dergelijke meldingen. Wel mailtjes in het geval van copyright klachten (vroeger in ieder geval).
Ik kan op het internet maar 1 voorbeeld van deze brief vinden, en dat is op een of ander obscuur maf forum. Verder nog nooit gehoord ook. Dus ik ben benieuwd.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
Ben blij dat ik de afspraak met de monteur nog had laten staan. Mijn probleem is weer terug. Ik krijg nu corrupte downloads (Steam, Origin, usenet) echt heel vervelend.

Upload test faalt ook weer
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4767772/ziggo-speed2.png

Coïtus ergo sum

• Grolsch
Dat via dat Twitter en dat ziggo forum werkt perfect!

ene Jelle heeft mijn probleem perfect opgelost.

Grote pluim voor Jelle d:)b , een grote middelvinger voor degene welke het personeel aanneemt op de telefonische helpdesk :r

• ericafterdark
Eerder in dit topic vertelde ik over het probleem met mijn snelheid. Zeer kort samengevat ben ik sinds begin dit jaar klant met 120 mbit en heb ik tot afgelopen week altijd mooi stabiel die snelheid gehaald. Of het nu 3 uur 's nachts was of 8 uur 's avonds.

Vorige week kreeg ik een mailtje van Ziggo dat er werkzaamheden werden uitgevoerd in mijn buurt, sindsdien is de snelheid niet hoger dan ongeeer 80 mbit en schommelt het enorm tot zeer trieste dieptepunten.

Uiteindelijk heb ik toch maar eens het contact formulier op ziggo.nl ingevuld, daar kreeg ik al snel een reactie op (waar je geen antwoord op kunt geven). Kwam erop neer dat ik toch nog maar eens mijn computer direct aan het modem moest hangen. Uiteindelijk toch maar gedaan en nog een keer gemailed, uitgelegd dat dit probleem echt is ontstaan na die werkzaamheden. Een uur na dit mailtje schat ik, werd ik gebeld door Ziggo. Een zeer vriendelijke medewerker nam eea met me door en gaf aan dat voordat hij actie kon ondernemen, een aantal tests op verschillende tijdstippen met speedtest.ziggo.nl moesten worden uitgevoerd.

Enfin. Gister die resultaten telefonisch doorgegeven en vandaag kan ik al een monteur verwachten. Ondanks dat alles er op wijst dat die problemen zijn ontstaan door de werkzaamheden ben ik benieuwd wat zo'n monteur kan doen.

Hoe dan ook, complimenten voor de Ziggo medewerkers die ik tot nu toe aan de lijn heb gehad. Eerlijk is eerlijk, ik had geen goede verwachtingen maar dat was onterecht. Wordt vervolgd.

• WoC
  • Niet online

WoC

SytseHartvelt schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:36:
[...]
Net even alle scans gedraaid en niks aan de hand. Ook maar even het overbuurmeisje (die mee leecht op het internet) laten weten dat ze even wat moet controleren.
Je mag geen vooroordelen hebben, maar ja, je geeft hiermee wel je aansluiting waar jij verantwoordelijk voor bent vrij voor een 3e partij...
[...]
Ik kan op het internet maar 1 voorbeeld van deze brief vinden, en dat is op een of ander obscuur maf forum. Verder nog nooit gehoord ook. Dus ik ben benieuwd.
Ik zocht net op Google op de termen "ziggo brief virus" en ik zie een aantal hits komen, ook van enkele uren geleden. Stel wel vast dat de brief echt van Ziggo is, maar ik heb het gevoel dat er daadwerkelijk wel iets geconstateerd is.
Eiríkr schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:45:
[...]
Enfin. Gister die resultaten telefonisch doorgegeven en vandaag kan ik al een monteur verwachten. Ondanks dat alles er op wijst dat die problemen zijn ontstaan door de werkzaamheden ben ik benieuwd wat zo'n monteur kan doen.
Dat is inderdaad een nette service! Dat redden ze niet overal in het verzorgingsgebied :-)
Maar goed, zo'n monteur kan ook buiten in de wijkkastjes kijken en meten. Wellicht is het signaal naar jouw huisaansluiting na het onderhoud te laag of te hoog, en dan kan hij dat wat bijstellen. Mogelijk hoeft hij binnen niets te doen.

• ericafterdark
Ik zit nu thuis op de monteur te wachten en heb eens een download via usenet aangezet. Ik haalde zojuist een Blu-ray binnen met ongeveer 21 mb per seconde gemiddeld. Het schommelde tussen ongeveer 16 tot 23 mb per seconde.....

Dit is gewoon serieus, hij kwam ook echt met die snelheid binnen! Ik heb dat standaard Ubee modem zonder wireless en een Draytek Vigor 2130n router erachter (die met zeer hoge doorvoersnelheid van WAN naar LAN).

-edit-

Inmiddels lijken ze de snelheid te hebben teruggezet naar mijn normale profiel. Waar ik altijd volgens sabnzbd ongeveer 13/14 mb per seconde haalde zit ik nu op 11/12. Komt al in de richting...

-edit2-

En nu zit ik weer op 75 mbit en minder. Er wordt in ieder geval iets gedaan lijkt het.... snelheid schommelt ook enorm.

-edit3-

Gaan we weer! Download speed: 33.4 MB/s en nu blijft het strak boven de 30. Nieuwe Blu-ray, alweer bijna binnen.

-edit4-

Hoe dan ook, opvallend dat ik opeens dit soort snelheden haal. Hoe het precies kan geen idee?

[ Voor 40% gewijzigd door ericafterdark op 23-11-2011 12:55 ]

• Untouchablezz20
Dat zijn nog eens snelheden, lukt het niet om een screenshot hiervan te maken?

• ericafterdark
Untouchablezz20 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:57:
Dat zijn nog eens snelheden, lukt het niet om een screenshot hiervan te maken?
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2vje8zq.png

En maar nog eentje...

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2gtofac.png

[ Voor 13% gewijzigd door ericafterdark op 23-11-2011 13:07 ]

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:48
Enige tijd geleden is er een nieuwe firmware aangekondigd voor de Ubee; daarna is het stil gebleven.
Heeft iemand hier wat nieuws over?!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Vads schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:08:
Enige tijd geleden is er een nieuwe firmware aangekondigd voor de Ubee; daarna is het stil gebleven.
Heeft iemand hier wat nieuws over?!
Welke Ubee? Er zijn twee van :P
Voor de normale Ubee: 4.111.4002

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 07:05

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb eindelijk de ubee modem binnen, ben ik nou echt de laatste in nederland die deze modem heeft gekregen? Aangezien ze in mei al zijn begonnen..

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@Nutral: nou nee hoor, hier ook nog niets, zelfs nog geen mail ontvangen. Ik vraag me inmiddels af of Ziggo weet waar Leiden ligt... :')

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-10 11:43
Is je verbinding nu goed en heb je een verklaring van de monteur gekregen over je extreem hoge snelheden? :)

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 07:42
Even flink zat van Ziggo, het begon 3 weken geleden met een wegvallende (internet/telefoon) verbining. Daar is toen de week erna een monteur voor gekomen, conclusie > te sterk signaal > extra WCD geplaatst.

Vervolgens een week later, op donderdag weer de verbinding weg. Vrijdag was de verbinding net zo snel weer goed t/m zaterdag. Zondag meteen weer gebeld, netsh commando met wat opties uit moeten voeren. Indien dat niet zou helpen, weer bellen. Dus ik de maandag erna meteen weer gebeld, weer een monteur ingeplanned.

Toen hoorde ik later die week dat er een algemene storing in mijn regio is (Hoogezand, Sappemeer, Harkstede, Kropswolde etc..). Ik op zondag weer gebeld, met de vraag of met het oog op de algemene storing de monteur nog wel nodig is "Ja meneer, die moet toch echt even bij u in de meterkast kijken", "Nee meneer, uw probleem staat los van de algemene storing in uw woonplaats/postcode gebied.

Die zondag ook op Ziggo gebruikersforum wat lopen lezen/posten en Jelle van het webcare team een PB gestuurd. Klantnummer achtergelaten etc..hij heeft er voor gezorgd dat de storing in het overzicht van storingen op www.ziggo.nl ook op mijn postcode naar voren kwam, want volgens die check was er niks aan de hand op mijn adres (wel op het adres van mijn schoonouders, nagenoeg zelfde postcode :') ).

Ik afgelopen dinsdag middag vrij genomen van mijn werk voor de monteur. Braaf zitten wachten totdat ik rond 3 uur gebeld word "Met de monteur, ik wil graag de afspraak annuleren" waarop ik zeg "Dat had ik wel gedacht want algemene storing blablabla". Had dus net zo goed kunnen blijven werken, maar nee, nadenken doen ze daar pas op het moment dat de monteur onderweg had moeten zijn.

De dag erna, gisteren, maar weer gebeld om te vragen wat de status van de storing is. "Geen idee meneer, Ziggo weet niet waar ze het moeten zoeken" "Zou u wel aan mij door willen geven wat u precies ervaart? Dit kan ze helpen om erachter te komen in welke hoek ze het moeten zoeken" "Ik kan u alleen vragen om nog geduld te hebben".

Gelukkig dat Jelle voor mij aan heeft gegeven dat de monteur niet hoefde te komen, anders had die ook voor niks bij mij aangebeld.

Het ergste vind ik nog wel dat ze niet weten waar ze het moeten zoeken en dat ze aan de telefoon blijkbaar slecht geïnformeerd zijn omdat ze niks van de storing wisten. Behalve dan de persoon die ik gisteren sprak.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 07:05

Nutral

gamer/hardware freak

KillerBee schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:38:
@Nutral: nou nee hoor, hier ook nog niets, zelfs nog geen mail ontvangen. Ik vraag me inmiddels af of Ziggo weet waar Leiden ligt... :')
ze hebben mij gevonden (alphen ad rijn) dus misschien is leiden binnenkort aan de beurt?
Hoe ziggo die modems nou exact uitdeelt is mij een raadsel. De plaats waarin je woont heeft er in elkgeval weinig mee van doen.
Mijn zus die in Groningen woont heeft haar vervangende modem al wel ontvangen terwijl mijn ouders die daar ook wonen en toch zeker al 8 jaar klant zijn nog steeds het oude modem hebben.

Bellen met de helpdesk geeft telkens het zelfde resultaat (beloftes, maar helaas geen modem).
Nogal zuur dat ze nu nog steeds op 20Mbit/sec zitten terwijl bijna heel nederland voor het zelfde bedrag 40Mbit heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 24-11-2011 20:31 ]

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:38
SytseHartvelt schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:22:
Ja die brief is echt. Wij hebben hier thuis ook wel een zo'n brief gekregen omdat mijn broertje aan het experimenten was geweest met netbus, en het versturen van mailbommen.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Nutral schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:48:
[...]

ze hebben mij gevonden (alphen ad rijn) dus misschien is leiden binnenkort aan de beurt?
Ik begreep op het Ziggo gebruikersforum van een Ziggo medewerker dat ze random verstuurd worden, is helaas niet postcode of woonplaats afhankelijk.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

agoNITE schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:42:
Even flink zat van Ziggo, het begon 3 weken geleden met een wegvallende (internet/telefoon) verbining. Daar is toen de week erna een monteur voor gekomen, conclusie > te sterk signaal > extra WCD geplaatst.

Vervolgens een week later, op donderdag weer de verbinding weg. Vrijdag was de verbinding net zo snel weer goed t/m zaterdag. Zondag meteen weer gebeld, netsh commando met wat opties uit moeten voeren. Indien dat niet zou helpen, weer bellen. Dus ik de maandag erna meteen weer gebeld, weer een monteur ingeplanned.

Toen hoorde ik later die week dat er een algemene storing in mijn regio is (Hoogezand, Sappemeer, Harkstede, Kropswolde etc..). Ik op zondag weer gebeld, met de vraag of met het oog op de algemene storing de monteur nog wel nodig is "Ja meneer, die moet toch echt even bij u in de meterkast kijken", "Nee meneer, uw probleem staat los van de algemene storing in uw woonplaats/postcode gebied.

Die zondag ook op Ziggo gebruikersforum wat lopen lezen/posten en Jelle van het webcare team een PB gestuurd. Klantnummer achtergelaten etc..hij heeft er voor gezorgd dat de storing in het overzicht van storingen op www.ziggo.nl ook op mijn postcode naar voren kwam, want volgens die check was er niks aan de hand op mijn adres (wel op het adres van mijn schoonouders, nagenoeg zelfde postcode :') ).

Ik afgelopen dinsdag middag vrij genomen van mijn werk voor de monteur. Braaf zitten wachten totdat ik rond 3 uur gebeld word "Met de monteur, ik wil graag de afspraak annuleren" waarop ik zeg "Dat had ik wel gedacht want algemene storing blablabla". Had dus net zo goed kunnen blijven werken, maar nee, nadenken doen ze daar pas op het moment dat de monteur onderweg had moeten zijn.

De dag erna, gisteren, maar weer gebeld om te vragen wat de status van de storing is. "Geen idee meneer, Ziggo weet niet waar ze het moeten zoeken" "Zou u wel aan mij door willen geven wat u precies ervaart? Dit kan ze helpen om erachter te komen in welke hoek ze het moeten zoeken" "Ik kan u alleen vragen om nog geduld te hebben".

Gelukkig dat Jelle voor mij aan heeft gegeven dat de monteur niet hoefde te komen, anders had die ook voor niks bij mij aangebeld.

Het ergste vind ik nog wel dat ze niet weten waar ze het moeten zoeken en dat ze aan de telefoon blijkbaar slecht geïnformeerd zijn omdat ze niks van de storing wisten. Behalve dan de persoon die ik gisteren sprak.
Ik zit met hetzelfde probleem. In dezelfde omgeving (ik woon in Hoogezand) Begon inderdaad 2 a 3 weken geleden met wegvallende internet/telefoon verbindingen. Na wat heen en weer te hebben gebeld en DM via @ZiggoWebCare op twitter hebben ze geconstateerd dat het signaal niet sterk genoeg zou zijn. Ze stuurden een monteur langs. Die wist uiteindelijk ook niet meer waar hij het moest zoeken.
Hij heeft wel mijn modem vervangen. Ik had een Ubee en heb nu een Cisco met Wifi gekregen. Ik blijf echter last houden van een slechte verbinding. Het lijkt erop als ik op sommige momenten de DNS servers niet goed kan bereiken. De snelheid is verder wel prima trouwens...

http://www.speedtest.net/result/1611513589.png

Ik krijg trouwens elke keer dat ik de verbinding verlies dezelfde error in mijn system eventlog.

Name resolution for the name [steeds verschillende sites] timed out after none of the configured DNS servers responded.

[ Voor 3% gewijzigd door Skywalker op 25-11-2011 08:58 ]

May the force be with you!!

• Magiciano
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 21:57
Mijn ervaringen met Ziggo zijn het laatste jaar een stuk beter geworden. Tot een jaar terug waren er veel problemen met de "beloofde" snelheid niet halen, lang in de wacht staan bij de service-lijn en geleverde modems die pas na 3 weken offline te zijn werken.
Het afgelopen jaar heb ik geen problemen gehad met de door Ziggo geleverde hardware, heb niet de service-lijn hoeven bellen en op een paar Kb na haal ik ten alle tijden de snelheid waar ik voor betaal. (Gebruik het Alles in 1 pakket met 40Mbit download, weet zo 1-2-3 de naam even niet).

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-11 20:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Morgen komt bij mij de monteur langs (gratis) om Ziggo Alles-in-1-Plus (Magiciano, zo heet dat :P) met 40Mbit te installeren.
Ik heb 30meter CAT6 shielded twisted pair kabels om naar de eerste verdieping te trekken, maar moet nog alles gaan boren etc (door vloer en laminaat heen). Geen idee welk modem ik overigens krijg. Ik kan door de posts heen hier ook niet echt een idee krijgen of de Cisco nou beter is of de Ubee....We zien het wel.
Ik lees toch overal dat het modem geinstalleerd wordt op de plek waar de "groene kabel" binnenkomt. Bij mij is dat in de woonkamer. Ook lees ik dat er sowieso een splittertje op komt. 1 voor TV en de andere naar je modem. Betekent dit niet dat ze ook het punt waar de modem komt kunnen verplaatsen, naar bijvoorbeeld de meterkast? Dit zou natuurlijk handiger zijn omdat ik volgens mij een buis naar boven heb lopen, zodat ik niet hoef te boren. Maar goed. Anders moet ik vanuit de meterkast de kruipruimte in, kan ook.
Ik woon in het uiterste zuiden van limburg (buurt van Gulpen-Wittem), maar ik hoor hier niemand echt klagen over ziggo. Dus fingers crossed :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Je moet dan zelf een kabel trekken van groene kabel naar meterkast. Maar dat wordt niet aangeraden om je modem verder vanaf het aansluitpunt te plaatsen, liefst zo dicht mogelijk erop.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:44

IkWilbert

Het is mij!

Ziggo app nu ook voor android tablets:

https://www.ziggo.com/nl/...-tv-voor-android-tablets/

I intend to live forever. So far, so good.

• DonnyR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10 11:14
Ik heb mijne zo'n 3 weken geleden gehad.
Ik woon in Voorhout.

• ericafterdark
Ondertussen heb ik nog steeds meer dan 400mbit thuis! Het is echt ongelooflijk, via usenet download ik met 40 mb per seconde.... mijn computer (hardeschijf) is nu de bottelnek.

• art1fex
Eiríkr schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:38:
Ondertussen heb ik nog steeds meer dan 400mbit thuis! Het is echt ongelooflijk, via usenet download ik met 40 mb per seconde.... mijn computer (hardeschijf) is nu de bottelnek.
Serieus? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En welke usenet provider haalt zulke snelheden?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:10

Wildfire

Joy to the world!

Als ik het goed zie kan de Ubee max 320 mbit/sec aan. Als ik jou was zou ik eens een download aanzetten en zelf de hoeveelheid data afzetten tegen de downloadtijd.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
En is die monteur als langsgeweest?

Coïtus ergo sum

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
40mb per seconde kan goed kloppen met AiE Plus :P

tenzij je 40MB haalt, wat idd zeer hoog is.

• agoNITE
Skywalker schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 08:47:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem. In dezelfde omgeving (ik woon in Hoogezand) Begon inderdaad 2 a 3 weken geleden met wegvallende internet/telefoon verbindingen. Na wat heen en weer te hebben gebeld en DM via @ZiggoWebCare op twitter hebben ze geconstateerd dat het signaal niet sterk genoeg zou zijn. Ze stuurden een monteur langs. Die wist uiteindelijk ook niet meer waar hij het moest zoeken.
Hij heeft wel mijn modem vervangen. Ik had een Ubee en heb nu een Cisco met Wifi gekregen. Ik blijf echter last houden van een slechte verbinding. Het lijkt erop als ik op sommige momenten de DNS servers niet goed kan bereiken. De snelheid is verder wel prima trouwens...

http://www.speedtest.net/result/1611513589.png

Ik krijg trouwens elke keer dat ik de verbinding verlies dezelfde error in mijn system eventlog.

Name resolution for the name [steeds verschillende sites] timed out after none of the configured DNS servers responded.
Mja, sucks nogal. Net nu ik lekker BF3 wil spelen...
Heb je bij de helpdesk doorgeven wat jij precies ervaart tijdens de uitval? Vooral dat over DNS server die niet reageren. Helpdesk vertelde mij dat ze niet exact weten waar het ligt..misschien helpt jouw bevinding ze iets de goede kant op ? (Omgekeerde wereld, maar goed).

Oh en:
Image op localhostr.com

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb met Z2 nog steeds 50/5, vind het prima.

tAnk, 400mb is wel erg veel, ik zou het niet volkrijgen vermoed ik, hoeveel haal je up?

[ Voor 52% gewijzigd door begintmeta op 25-11-2011 18:21 ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:23
400Mbit ligt boven de max wat het eurodocsis 3 modem aankan. Natuurlijk kan er een fout in je modem profiel staan waardoor jij een hogere snelheid behaald. Maar bij 400Mbit /40Mb heb ik eerder het idee dat er ergens iets fout gaat......

Cogitationis poenam nemo patitur

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-11 21:46

vr6-only

Blub Blub

Ziggo heeft gisteren en eergisteren onderhoud uitgevoerd en zowaar is mijn verbinding nu continue 119 Mbit via nieuwsgroepen. Dit heb ik de afgelopen 2 maanden anders ervaren. Jojo effect (10 Mbit <=> 120 Mbit)

Boeit niet wat ze gedaan hebben. Maarrreee, houden zo!

[ Voor 20% gewijzigd door vr6-only op 25-11-2011 19:42 ]

It ain't stupid if it works!

• ericafterdark
Ik maak gebruik van Astraweb en Supernews tegelijkertijd. SABnzbd geeft echt tussen de 30 en 40mb per seconde aan gemiddeld. Download 1 gig in 20 tot 25 secondes geloof ik.... - Ik denk dat ik een filmpje ga maken want niemand gelooft het. Die monteur heeft het ook gezien en vertelde me dat hij niks aan Ziggo zou doorgeven. Die is dus meteen weer gegaan :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hou even (meerderen hier) in de gaten dat mb of Mb Megabits zijn, en MB MegaBytes. Wat minder verwarrend.

• ericafterdark
Ik heb het dus over 30 tot 40 megabytes per seconde, haal het nog steeds overigens. Schommel wel tussen de 20 en 40 nu maar komt denk ik ook omdat mijn computer niet veel sneller kan wegschrijven.

• Untouchablezz20
Eiríkr schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:14:
Ik heb het dus over 30 tot 40 megabytes per seconde, haal het nog steeds overigens. Schommel wel tussen de 20 en 40 nu maar komt denk ik ook omdat mijn computer niet veel sneller kan wegschrijven.
Wow nog steeds deze snelheid. Ben indd ook benieuwd naar je upload, ligt die nu ook hoger dan normaal? Wat is de maximum uploadsnelheid van een docsis 3.0?

• ericafterdark
Ik haal nog steeds "maar" 10 mbit upload, maar de download lijkt zonder limiet (naja de docsis limiet / mijn computer). Ik merk het ook, als ik ben aan het downloaden en ik open wat vensters ofzo gaat mijn snelheid omlaag. Ik haal alleen de max indien ik mijn Mac opnieuw opstart en niks open.

- toevoeging-

316 MB - Downloaded in 8 seconds at an average of 36.1 MB/s
383 MB - Downloaded in 10 seconds at an average of 38.1 MB/s

[ Voor 19% gewijzigd door ericafterdark op 26-11-2011 11:25 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou de monteur is net geweest....boren kon hij toch echt niet....mega scheef..,..maar goed. Ik heb dus bedraad 40,2MBit down en 3,7MBit up. In mijn Dell laptop heb ik volgens mij een oude wifinetwerkkaart. Ik haal hooguit 16MBit via wifi....

Mooi, nu alleen nog kabels gaan trekken naar de eerste verdieping.... Maar ik vroeg me af.....Ik heb dus de Cisco EPC3925 router gekregen en ik zie dat het LEDje bij het label US op oranje staat. Ik kan in de handleiding niks vinden. Daar staat alleen dat het ledje aan moet zijn. Dat is ie ook, maar dies dus niet groen, maar oranje. Wat stelt dit lampje voor? US staat erbij....uploadspeed ofzo?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• TFHfony
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Deathchant schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:21:
Nou de monteur is net geweest....boren kon hij toch echt niet....mega scheef..,..maar goed. Ik heb dus bedraad 40,2MBit down en 3,7MBit up. In mijn Dell laptop heb ik volgens mij een oude wifinetwerkkaart. Ik haal hooguit 16MBit via wifi....

Mooi, nu alleen nog kabels gaan trekken naar de eerste verdieping.... Maar ik vroeg me af.....Ik heb dus de Cisco EPC3925 router gekregen en ik zie dat het LEDje bij het label US op oranje staat. Ik kan in de handleiding niks vinden. Daar staat alleen dat het ledje aan moet zijn. Dat is ie ook, maar dies dus niet groen, maar oranje. Wat stelt dit lampje voor? US staat erbij....uploadspeed ofzo?
UpStream...
Maar de kleur: Geen idee :) maar gezien je 3,7mbit haalt, lijkt het wel OK te zijn :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

US is op elk modem oranje, niks aan de hand.

Verwijderd

Weet iemand toevallig wanneer de updates van ziggo komen voor de humax decoders?

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 18:32
Iemand kennis van Ziggo-storing in Houten? (Kan www.ziggo.nl/help/storingen niet op het beeld krijgen)

Edit: Ziggo-modem uit en aangezet: opgelost. Was afgelopen 5 jaar niet eerder nodig. Pagina's laden niet of maar een deel en heel langzaam. De router had ik al gereset en een tweede computer had hetzelfde.

[ Voor 61% gewijzigd door Bolukan op 26-11-2011 19:59 ]

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11
Hoe kom je aan 30MB/s? Ziggo's maximale snelheid is toch 12MB/s ? (Alles in 1 extra)

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
Iemand ook wel is problemen met digitale televisie via de Cisco 8485DVB? Krijg meerdere malen per dag een zwart scherm (ongeveer 1-2 seconden) en soms sneeuw. Ben de bekabeling al helemaal nagelopen maar dit helpt helaas niets. Internet gaat wel helemaal goed (trek de volledige 120mbit vol).

Signaal: 86%
Kwaliteit: 100%
Signaal lock: Ja

De Cisco is via HDMI aangesloten op mijn Denon 2309 en vanuit de Denon via HDMI met mijn Samsung LCD.

Ik had hiervoor een Humax welke op dezelfde manier was aangesloten. Deze had geen problemen.

Iemand nog tips?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

D-TECH schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:46:
Hoe kom je aan 30MB/s? Ziggo's maximale snelheid is toch 12MB/s ? (Alles in 1 extra)
Waarschijnlijk de B en b verwisselt, die worden hier op GoT door elkaar gebruikt. Max snelheid is trouwens 120Mb/15MB

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 27-11-2011 14:47 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• WoC
  • Niet online

WoC

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:23:
[...]
Wow nog steeds deze snelheid. Ben indd ook benieuwd naar je upload, ligt die nu ook hoger dan normaal? Wat is de maximum uploadsnelheid van een docsis 3.0?
Maximale snelheden van EuroDocsis staan in deze tabel. Downstream dus 400Mbit, upstream 108Mbit (usable).
Theoretisch zouden de gemelde waarden van tAnk dus wel kunnen: 38.1 MB/s is zo'n 304,8 Mbit/s. Dan zit er in een configuratie bestandje iets "verkeerd" :)

tAnk, heb je het modem als eens herstart? Zou best kunnen dat het modem dan het bedoelde profiel weer inlaadt en je je snelheid kwijt bent (ik raad het je dus niet aan...)

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

agoNITE schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:50:
[...]

Mja, sucks nogal. Net nu ik lekker BF3 wil spelen...
Heb je bij de helpdesk doorgeven wat jij precies ervaart tijdens de uitval? Vooral dat over DNS server die niet reageren. Helpdesk vertelde mij dat ze niet exact weten waar het ligt..misschien helpt jouw bevinding ze iets de goede kant op ? (Omgekeerde wereld, maar goed).

Oh en:
Image op localhostr.com
Tja ik wordt er tijdens een potje BF3 ook regelmatig uitgegooid, omdat de dns van battlelog niet geresolved kan worden. Wordt er zo langzamerhand erg moe van!
Er lijkt geen einde aan te komen. Het mooiste vind ik nog, dat je nergens kunt volgen wat ze aan het doen zijn om het op te lossen? De storing is niet eens te vinden op de storingen site.......

May the force be with you!!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als het een DNS issue is, dan gebruik je toch een andere DNS server? ;)

Oscar Wilde

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:37

r_kluft

Hmmmmmm

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:55:
Weet iemand toevallig wanneer de updates van ziggo komen voor de humax decoders?
Kijk even hier: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=31794
Als het goed is deze week.

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-10 16:27
Raven schreef op maandag 28 november 2011 @ 08:26:
Als het een DNS issue is, dan gebruik je toch een andere DNS server? ;)
Ik kan me niet voorstellen dat er problemen zijn met de DNS server... Ik denk dat op het moment dat je verbinding wegvalt, het eerste proces dat een foutmelding genereert het resolven van een naam naar een IP adres is - 'iets' met de DNS inderdaad. Maar dat is meer een symptoom, en niet de oorzaak.

Je zou je DNS server kunnen wijzigen - Google heeft er eentje op 8.8.8.8 (makkelijk te onthouden, maar dan weet Google wel *alles* van je). Maar zoals gezegd denk ik niet dat dat het probleem op zal lossen. Probeer bij een storing eens te pingen/tracerouten naar een IP adres. Ik denk niet dat dit gaat werken en je niet verder komt dan de eerste hop. De storing zit op IP niveau of lager, niet bij de DNS...

• agoNITE
Tukkertje-RaH schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:14:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat er problemen zijn met de DNS server... Ik denk dat op het moment dat je verbinding wegvalt, het eerste proces dat een foutmelding genereert het resolven van een naam naar een IP adres is - 'iets' met de DNS inderdaad. Maar dat is meer een symptoom, en niet de oorzaak.

Je zou je DNS server kunnen wijzigen - Google heeft er eentje op 8.8.8.8 (makkelijk te onthouden, maar dan weet Google wel *alles* van je). Maar zoals gezegd denk ik niet dat dat het probleem op zal lossen. Probeer bij een storing eens te pingen/tracerouten naar een IP adres. Ik denk niet dat dit gaat werken en je niet verder komt dan de eerste hop. De storing zit op IP niveau of lager, niet bij de DNS...
Geef dat vooral eens door aan Ziggo. Iemand heeft een topic aangemaakt op het TROS Radar forum. Hier wordt nu door een Webcare medewerker van Ziggo wederom gevraagd of mensen die de storing ervaren, hun gegevens + ervaringen willendoorgeven.

Ze lijken echt niet te weten wat het probleem veroorzaakt.

• Dijkhuis
  • Laatst online: 23-10 11:20
Ik denk er over om een ouderwetse tijdklok op de wireless modem/router te plaatsen om er elke nacht even een kwartiertje de stroom af te halen. De telefoon gaat iedere paar dagen weer haperen, en dan moet de stroom er weer af. Kon ik maar terug naar de oude motorola modem...

• Intru
  • Laatst online: 21:01
Sinds deze week heb ik ook een alles-in-1 plus abbo van Ziggo, en haal zeer netjes de beloofde snelheden.

Hierbij heb ik een Cisco EPC3925 modem/router gekregen, die opzich prima werkt, alleen de dekking van de WIFI is niet genoeg voor het huis. Ik heb nog een Sitecom 300N-XR router staan die ik gebruikte bij m'n vorige internet verbinding, en de dekking hiervan is door het hele huis heen prima. Nu zijn er verschillende manieren om het hele zaakje nu te configureren, ik vraag me af of anderen een soortgelijke situatie hebben gehad.

Volgens mij zou ik het volgende kunnen doen:
  • De Cisco instellen als 'domme' modem, de Sitecom krijgt het 'buiten' IP en dient als router + WIFI AP
  • De Cisco gebruiken als router, maar zonder WIFI. De Sitecom instellen als switch + WIFI AP
  • De Cisco gebruiken als router met WIFI, de Sitecom instellen als switch en WIFI extender. Zou dit kunnen?
Iemand hier ervaring mee? Het 3e punt zou natuurlijk interessant kunnen zijn. Vanwege z'n positie heeft de Cisco niet in het gehele huis dekking, maar aan de voorkant geeft hij wel een betere dekking dan de Sitecom.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Heb gisteren maar m'n Alles in 1 Extra naar Alles in 1 Plus overgezet, aangezien ik toch nooit meer dan 40 Mbit haalde (bekabeld, via verschillende appareten (laptop, Nas, etc)).
Het is me alle ellende met Ziggo niet waard om aan ze te moeten bewijzen dat het echt niet aan mij ligt, dus helaas voor Ziggo, geen extra 15 euro per maand voor ze (en helaas voor mij geen 120 Mbit, maar dat overleef ik wel).

• Dijkhuis
  • Laatst online: 23-10 11:20
Intru schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:16:

Volgens mij zou ik het volgende kunnen doen:
  • De Cisco instellen als 'domme' modem, de Sitecom krijgt het 'buiten' IP en dient als router + WIFI AP
  • De Cisco gebruiken als router, maar zonder WIFI. De Sitecom instellen als switch + WIFI AP
  • De Cisco gebruiken als router met WIFI, de Sitecom instellen als switch en WIFI extender. Zou dit kunnen?
Ik zou optie 3 doen. Geef de AP's eenzelfde naam maar verschillend kanaal.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Intru, ik heb sinds zaterdag ook hetzelfde. Zelfde pakket, zelfde modem en ook echt brakke wifi-werking. De wifi op mijn huidige del D630 laptop is echt klote. Ik heb een excellente dekking...maar 5,5Mbps. Als ie op 54Mbps zit heb ik echt slechte dekking terwijl ik op nog geen 5 meter van het modem afzit, zonder tussenkomst van muren e.d.
Op de EEE pc van mijn vriendin gaat het wel beter, en dan zit ik op 16Mbps met volle dekking. Maar voor de rest is het echt klote.

Ik wil dus cat6 kabel gaan trekken en het enige "gat" dat ik heb zonder te boren is:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/312956_1615675047598_1707991775_813212_681783532_n.jpg
Alleen ben ik bang dat hier geen 3 kabels door gaan passen :(

De Ziggo-monteur heeft het zo afgeleverd:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/392290_1615674887594_1707991775_813211_628338568_n.jpg

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Deathchant schreef op maandag 28 november 2011 @ 17:09:
Alleen ben ik bang dat hier geen 3 kabels door gaan passen :(
3 kabels hier bij de huidige kabels toevoegen niet nee, maar 3 in totaal moet nog wel lukken; het zal je verbazen wat er nog door kan (eigen ervaring, had echt zo'n gezicht: :o ) :P

• Intru
  • Laatst online: 21:01
Deathchant schreef op maandag 28 november 2011 @ 17:09:
@Intru, ik heb sinds zaterdag ook hetzelfde. Zelfde pakket, zelfde modem en ook echt brakke wifi-werking. De wifi op mijn huidige del D630 laptop is echt klote. Ik heb een excellente dekking...maar 5,5Mbps. Als ie op 54Mbps zit heb ik echt slechte dekking terwijl ik op nog geen 5 meter van het modem afzit, zonder tussenkomst van muren e.d.
Op de EEE pc van mijn vriendin gaat het wel beter, en dan zit ik op 16Mbps met volle dekking. Maar voor de rest is het echt klote.
De dekking is hier eigenlijk het enige probleem, de snelheid is prima in orde. Haal (draadloos) vanaf m'n laptop netjes 38.7/3.7 Mbit.
Dijkhuis schreef op maandag 28 november 2011 @ 17:08:
[...]

Ik zou optie 3 doen. Geef de AP's eenzelfde naam maar verschillend kanaal.
Klinkt inderdaad het beste. Maar hoe goed gaat het switchen tussen de 2 AP's? Hoor wel verhalen dat een client stellig blijft zitten op een AP met zwakke dekking terwijl er een betere in de buurt is.

Verder kan ik geen specifieke setting vinden op m'n oude router om hem te laten dienen als switch + AP. Als ik NAT en DHCP disable, zou dit ook voldoende zijn?

• ericafterdark
En nog steeds heb ik geen limiet bij Ziggo en lijkt mijn Ubee modem de limiet (docsis 3). Voor de mensen die nog altijd denken dat ik bit en byte door elkaar haal, hier is het bewijs;

http://i39.tinypic.com/20a2o81.png

Pagina: 1 ... 156 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!