• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:23
ronwiel schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:17:
Worden de non wifi ubee modems nog vervangen op korte termijn?
Nope, wanneer je een Eurodocsis 3 Ubee hebt hoef je er niet op te rekenen dat je op korte termijn een WIFI uitvoering krijgt....

Cogitationis poenam nemo patitur

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 17:23
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:53:
Nu las ik in de brief niets over het terugsturen van het oude modem? Ervaring leert dat Ziggo nooit achter hun oude modems aangaat als je ze niet opstuurt maar toch, weet iemand hier meer over?
Stappenplan installatie nieuwe Wi-Fi modem:

- Stap 1. Oude modem verwijderen
Controleer voordat je het modem verwijdert of er nog software-updates beschikbaar zijn voor je computer.

Koppel alle kabels los en verwijder het modem, de voeding en de eventuele router. Deze apparaten kun je inleveren bij het milieudepot.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik ben vandaag ook overgestapt van Online/Orange naar Ziggo en internet doet het ondertussen prima, maar ik zit met 1 probleem.

"Vroeger" met het modem van Online kon ik alle pc's gewoon prima op hostname bereiken (of op <hostname>.lan), maar sinds dat ik het modem/router van Ziggo gebruik (Cisco EPC3925) kan ik niet meer mijn NAS (Conceptronic CH3SNAS) en media center PC (met openelec erop) bereiken.
Ook kan mijn mediacenter PC niet meer op hostname bij mijn NAS komenm, alles moet nu op IP-adres.

Nu heb ik in het modem een aantal pc's een vast IP adres gegeven in de DHCP lease, maar dat is imho een beetje een ranzige oplossing en het liefst kan ik alles weer gewoon op hostname benaderen.

Ik kan helemaal niks vinden in de instellingen van het modem over hostnames, wins of een .lan domain.
Is het uberhaupt wel mogelijk om dit te doen met dit modem, of zal ik voor werkende hostname resolutie toch echt een aparte router oid aan moeten schaffen?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-11 14:48
Flex, heb je ook veel T3/T4 timeout meldingen (en zo af en toe wat blokjes op je DTV signaal)? Zo ja moet je even de kern trekken die je AOP binnen gaat, die moet kaarsrecht zijn. Bij mij was ie een heel tikkeltje scheef en had toen exact dezelfde klachten als jij! Twee jaar mee rondgelopen en nu eindelijk opgelost :)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
StarLite schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:36:
Ik ben vandaag ook overgestapt van Online/Orange naar Ziggo en internet doet het ondertussen prima, maar ik zit met 1 probleem.

"Vroeger" met het modem van Online kon ik alle pc's gewoon prima op hostname bereiken (of op <hostname>.lan), maar sinds dat ik het modem/router van Ziggo gebruik (Cisco EPC3925) kan ik niet meer mijn NAS (Conceptronic CH3SNAS) en media center PC (met openelec erop) bereiken.
Ook kan mijn mediacenter PC niet meer op hostname bij mijn NAS komenm, alles moet nu op IP-adres.

Nu heb ik in het modem een aantal pc's een vast IP adres gegeven in de DHCP lease, maar dat is imho een beetje een ranzige oplossing en het liefst kan ik alles weer gewoon op hostname benaderen.
Hoe dit kan weet ik niet, je kunt de PC's inderdaad zoals je nu hebt gedaan ook allemaal een vast ip-adres geven. Je kunt dan natuurlijk ook op elke PC het hosts bestand aanpassen en hier zelf de hostnames en ip-adressen in zetten (zoals het werd gedaan toen er nog geen DNS bestond). Nadeel is wel dat je bij elke nieuwe pc/laptop etc. de hostname moet toevoegen.

Vraag ik me wel af waarom je alle pc's in je netwerk zou willen bereiken, ik wil dit juist niet vanwege risico dat als één device besmet is deze ook gezellig bij de andere op bezoek kan.

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 17:23
tha_bulldog schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:29:
Flex, heb je ook veel T3/T4 timeout meldingen (en zo af en toe wat blokjes op je DTV signaal)? Zo ja moet je even de kern trekken die je AOP binnen gaat, die moet kaarsrecht zijn. Bij mij was ie een heel tikkeltje scheef en had toen exact dezelfde klachten als jij! Twee jaar mee rondgelopen en nu eindelijk opgelost :)
Ik heb even gekeken en ik zie op dit moment geen T3/T4 timeout's staan ( je bedoelt de timeout meldingen in het modem configuration toch? ). De helpdesk vertelde mij dat ze wel veel timeouts hebben gezien in mijn modem toen ik belde afgelopen week. Het modem is sinds ik met de helpdesk heb gesproken al 2 dagen up and running. Voor 1 november draaide alles als een zonnetje, het is alleen de periode geweest van 1 november tot 8 november.

Ik heb niets veranderd aan de aansluitingen thuis, dat heb ik express gedaan. Zou het probleem hier in huis liggen dan zou het modem ook niet alweer 2 dagen up and running zijn.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-11 16:43
StarLite schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:36:

<knip>
Dat .lan gebeuren is n feature van sommige routers. Het op hostname kunnen verbinden zou in principe met windows machines ook altijd moeten werken. Moch het niet goed werken of je ook niet-windows apparaten hebben, dan kan je altijd handmatig de ip<>host koppeling in de 'hosts' file zetten in de vorm van <ip adres> <hostnaam>

Onder Windows staat deze in <windows>System32\Drivers\Etc\ en onder linux/unix/osx onder /etc/

If it ain't broken, tweak it!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Sinds vanavond doet de netwerkverbinding via een netwerkkabel het niet meer via het EVW320B modem.
In Lan1 zit een Cat5 netwerkkabel naar een computer, maar deze doet niks. Er branden geen lampjes op de netwerkinterface (pc en laptop) en dus ook krijg ook geen IP-adres. Andere netwerkkabel aangesloten op LAN1, hetzelfde probleem.

Nu zie ik ook dat alle vier de LAN-poorten branden, terwijl er alleen in LAN1 een netwerkkabel zit.
Wifi werkt wel gewoon en ik heb dan ook het idee dat de LAN-interfaces vastzitten of misschien wel defect zijn.

Ik heb het modem al een keer geherstart, maar dit mocht niet baten.
Via Wifi heb ik ingelogd op het modem, maar ik kan nergens de LAN-interfaces terugzien (volgens mij) en controleren of een interface up is, al weet ik in dit geval dat geen enkele bedrade interface up is.

Iemand dit al een keer meegemaakt? Anders moet ik gaan bellen met Ziggo.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:24

Onbekend

...

Probeer eens zonder netwerkkabel de modem te resetten. Branden die lampjes nog steeds?
Factory reset ook al gedaan? (Je moet wel even je Ziggo-gegevens eerst opzoeken.)

[ Voor 18% gewijzigd door Onbekend op 11-11-2011 22:46 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• StarLite
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

FatalError schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:10:
[...]
Dat .lan gebeuren is n feature van sommige routers. Het op hostname kunnen verbinden zou in principe met windows machines ook altijd moeten werken. Moch het niet goed werken of je ook niet-windows apparaten hebben, dan kan je altijd handmatig de ip<>host koppeling in de 'hosts' file zetten in de vorm van <ip adres> <hostnaam>

Onder Windows staat deze in <windows>System32\Drivers\Etc\ en onder linux/unix/osx onder /etc/
De windows machines kunnen idd prima bij elkaar, dat is het probleem niet.
Het probleem is oa dat mijn Media center PC met openelec (unix gebaseerd) niet bij mijn NAS kan op hostname. Daardoor worden de samba shares niet gemapped bij het booten.

Nu laat ik dat momenteel doen op IP-adres en dat werkt ook wel, maar dat is niet helemaal netjes imho. Als het ziggo modem hier niks voor heeft zal ik dus aan de slag moeten met een nameserver op mijn LAN oid. Ik zal eens kijken of ik wat in elkaar kan prutsen..

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-11 14:25
Ik probeer de juiste poorten open te zetten voor modern warfare 3 op de pc. Zou deze dicht staan doordat ik een WNDR3700 router heb aangesloten op het ziggo modem? Het bekende bel de helpdesk en zet hem in bridge verhaal dus?

Asus G501

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

RemcoINC08 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:58:
Ik probeer de juiste poorten open te zetten voor modern warfare 3 op de pc. Zou deze dicht staan doordat ik een WNDR3700 router heb aangesloten op het ziggo modem? Het bekende bel de helpdesk en zet hem in bridge verhaal dus?
Ligt eraan hoe je de WNDR hebt aangesloten. Als je niks aan de instellingen hebt veranderd, dan zal deze Netgear zich gewoon als router gedragen en zul je daar ook de poorten in moeten openen (dus in modem poorten forwarden naar de netgear en in de netgear naar de betreffende PC). Dit is dus dubbel NAT, wat nogal eens voor problemen zorgt.
Dit kan opgelost worden door het modem in bridge te zetten, maar dan moet je al je apparaten bedraad en draadloos laten verbinden met de Netgear.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Het wireless signaal van mijn modem is best zwak, het zal ongeveer 5 meter zijn, en dan is het signaal er al niet meer. Ik heb al contact gehad met helpdesk van Ziggo, en die geven aan dat ik de kanalen moet veranderen, dat heb ik gedaan, maar lijkt geen enkel effect te hebben. Iemand nog tips om het wireless signaal te verbeteren. Ik heb een modem van Cisco, de EPC3925.

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
Frustratie, frustratie. Nieuwe modem van Ubee vrijdag uitgepakt en geïnstalleerd. Na moeite met het activatieproces maar op afstand laten activeren via de helpdesk (gaf iedere keer een foutmelding). Eindelijk zou ik het walhalla van sneller internet betreden, maar het paradijs blijkt verder weg dan ooit. Snelheid fluctueert enorm tussen de 2 mbit download snelheid en 20 mbit download snelheid (ik heb een 40 mbit abonnement). Vijf keer de stroom er af gehaald en opnieuw opgestart. Het helpt allemaal geen zier. Helpdesk gebeld, maar hun remote modem restart heeft ook niets uitgehaald.

Ik zit een beetje met de handen in het haar; heeft of had iemand een soort gelijk probleem? Het lijkt me dat er iets aan de kant van Ziggo mis is... De helpdesk medewerker gaf namelijk ook aan dat er een vrij hoge ping loss was...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aerevan schreef op zondag 13 november 2011 @ 09:07:
Frustratie, frustratie. Nieuwe modem van Ubee vrijdag uitgepakt en geïnstalleerd. Na moeite met het activatieproces maar op afstand laten activeren via de helpdesk (gaf iedere keer een foutmelding). Eindelijk zou ik het walhalla van sneller internet betreden, maar het paradijs blijkt verder weg dan ooit. Snelheid fluctueert enorm tussen de 2 mbit download snelheid en 20 mbit download snelheid (ik heb een 40 mbit abonnement). Vijf keer de stroom er af gehaald en opnieuw opgestart. Het helpt allemaal geen zier. Helpdesk gebeld, maar hun remote modem restart heeft ook niets uitgehaald.

Ik zit een beetje met de handen in het haar; heeft of had iemand een soort gelijk probleem? Het lijkt me dat er iets aan de kant van Ziggo mis is... De helpdesk medewerker gaf namelijk ook aan dat er een vrij hoge ping loss was...
Dan bel je ze toch nog eens, en zeg je dat ze een monteur langs moeten sturen? Dat spul hoort namelijk gewoon out of the box te werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:47

OMD

Nieuwsgroepen downloaden kan gewoon niet bij Ziggo. Dat is vooral op zondag.
Erg leuk als je 6 dagen per week werkt.

Heb Ziggo nu sinds september, en het gaat er ook weer uit. Ik wil gewoon iets terugkrijgen voor 70 euro per maand die ik betaal.

Download op dit moment met 0,0kb/s, soms schiet ie wel is naar 1100 maar dat is meestal maar voor een paar seconden.

Heb net al een andere payserver geprobeerd ( toch ook weer 10 euro )

Ligt niet aan de lijnsnelheid, met de Ziggo speedtest haal ik 120 mbit met gemak, het heeft echt te maken met nieuwsgroepen downloaden. Hiervoor had ik 50/50 glasvezel van XMS maar heb nog nooooit problemen gehad van deze aard.

http://imageshack.us/photo/my-images/811/snleheid.png/

Is dit op te lossen? anders ga ik XMS namelijk weer terugbestellen. De snelheid is wel lager op papier maar 5x zo snel in de praktijk.

[ Voor 3% gewijzigd door OMD op 13-11-2011 12:37 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
The Eagle schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:39:
[...]

Dan bel je ze toch nog eens, en zeg je dat ze een monteur langs moeten sturen? Dat spul hoort namelijk gewoon out of the box te werken :)
Klopt, maar het probleem is al opgelost. Ik heb wat aan de coax kabel zitten frummelen en ik heb nu een stabiele internet connectie (iemand had met z'n fikken aan de modem gezeten - 'want als je hem ophangt staat dat netter' -). Ik vermoed dat het met de kabel te maken had. Echter, nu is de Wifi niet vooruit te branden.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:23

allure

Titaan fase 2/3

Het is de laatste paar dagen echt een drama met de verbinding van Ziggo.
M`n upload is soms echt maar 0,5Mbit.. dat is echt bedroevend weinig...

De pings naar tweakers.net zijn nu:
Minimum=300, Maximum=912 :'( :'(

[ Voor 20% gewijzigd door allure op 13-11-2011 14:10 ]

• OMD

OMD

Ik hoef geen oplossing meer, ik ben er al klaar mee. Ziggo gaat de deur uit.

Bestand over nieuwsgroepen van 100MB... 68 minuten!!!
Ik ben 1 van de weinigen die nieuwsgroepen ook zakelijk gebruikt voor legale doeleinden.

Tot 2 weken terug werkte het perfect, nu helemaal niet meer..

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11 09:08
OMD schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:49:
Ik hoef geen oplossing meer, ik ben er al klaar mee. Ziggo gaat de deur uit.

Bestand over nieuwsgroepen van 100MB... 68 minuten!!!
Ik ben 1 van de weinigen die nieuwsgroepen ook zakelijk gebruikt voor legale doeleinden.

Tot 2 weken terug werkte het perfect, nu helemaal niet meer..
Toch wel raar hoor, ik heb een 40MB aansluiting van Ziggo en heb nergens problemen mee. UTP download strak 40, draadloos ligt lager, maar dat vind ik niet raar.

Ik gebruik de server voor nieuwsgroepen niet, ik gebruik eweka

Onder de grote rots, naast die kleine

• OMD

OMD

Crazyclaws schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:00:
[...]

Toch wel raar hoor, ik heb een 40MB aansluiting van Ziggo en heb nergens problemen mee. UTP download strak 40, draadloos ligt lager, maar dat vind ik niet raar.

Ik gebruik de server voor nieuwsgroepen niet, ik gebruik eweka
Ik gebruik NewsXS en heb vanochtend even 1 maand XLned gekocht om te checken. Het ligt dus aan de internet connectie. Ik haal wel gewoon 120mbit bij de speedtest maar ja daar heb ik weinig aan.

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-10 11:20
Bij mij blijft de wireless modem problemen geven met de telefoonverbinding, ook met de nieuwe firmware 9.9.2008. Na een week ofzo begint de telefoonverbinding af en toe weg te vallen. De stekker er een minuutje uittrekken verhelpt het probleem.

Het is beter dan met de oude firmware 9.9.2006, maar het is nog steeds niet optimaal. Kon ik maar terug naar de oude motorola modem...

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
OMD schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:22:
[...]

Ik gebruik NewsXS en heb vanochtend even 1 maand XLned gekocht om te checken. Het ligt dus aan de internet connectie. Ik haal wel gewoon 120mbit bij de speedtest maar ja daar heb ik weinig aan.
Ik heb Ziggo-Alles-in-1 Extra en bij mij werken nieuwsgroepen gewoon, ik zit wel bij XSNews.

[ Voor 63% gewijzigd door Turdie op 13-11-2011 15:30 ]

• OMD

OMD

shadowman12 schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:29:
[...]

Ik heb Ziggo-Alles-in-1 Extra en bij mij werken nieuwsgroepen gewoon, ik zit wel bij XSNews.
Ligt niet aan de payservers. Ik heb nu 3 payservers geprobeerd en de gratis versie. Ook 2 computers + een laptop getest maar bij alle mogelijke dingen stort de snelheid in.

Ik had zojuist weer even 14800 kb/s... voor 30 seconden, daarna zakte hij in naar 1800 voor ongeveer 2 minuten en nu staat ie as we speak weer op 0,0 en daar blijft ie dan 5 tot 10 minuten.

• TFHfony
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

OMD schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:49:
[...]

Ligt niet aan de payservers. Ik heb nu 3 payservers geprobeerd en de gratis versie. Ook 2 computers + een laptop getest maar bij alle mogelijke dingen stort de snelheid in.

Ik had zojuist weer even 14800 kb/s... voor 30 seconden, daarna zakte hij in naar 1800 voor ongeveer 2 minuten en nu staat ie as we speak weer op 0,0 en daar blijft ie dan 5 tot 10 minuten.
Dan is er technisch toch echt iets mis bij jou. Hier haalde ik altijd strak 120mbit tot vorige maand. Sinds deze maand strak 40mbit (heb mijn abbo gedowngrade). Bij Ziggo is het downloaden van een payserver niet gelimiteerd qua snelheid of hoeveelheid.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-11 15:41
Meerdere nieuwsgroepen providers kampen met snelheidsproblemen momenteel.
Het ligt niet aan Ziggo in elk geval.

*lees het nieuwsgroepen topic op tweakers forum maar* word wel meer uitgelegd hoe en wat.
(heeft in elk geval te maken met de sluiting van een grote nieuwsgroepen distributeur)
OMD schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:49:
[...]

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• Crusader
  • Laatst online: 23:31

Crusader

Arc Nature

OMD schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:35:
Nieuwsgroepen downloaden kan gewoon niet bij Ziggo. Dat is vooral op zondag.
Erg leuk als je 6 dagen per week werkt.
Ik zit bij Supernews en trek mijn 120 Mbps lijn dicht met 14,5 MB/s.
Geen problemen met Ziggo.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• OMD

OMD

TFHfony schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:05:
[...]

Dan is er technisch toch echt iets mis bij jou. Hier haalde ik altijd strak 120mbit tot vorige maand. Sinds deze maand strak 40mbit (heb mijn abbo gedowngrade). Bij Ziggo is het downloaden van een payserver niet gelimiteerd qua snelheid of hoeveelheid.
En hoppa,

Het is nu 10 voor 1 en nu gaat het wel goed...
trek de lijn nu gewoon dicht.

Elke zondag hetzelfde liedje, is toch raar?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Kan iemand wat zinnigs zeggen over het WiFi bereik van die nieuwe Ubee modems ?

Heb nu de oude Motorale modem + eigen (oude) Linksys WRT54GL. Haal wel niet de 40/4 Mbps die het nu zou moeten zijn geworden, maar haal tenminste wel de max 54g snelheden door het hele huis heen (= ~2.6MB/s download en ~380KB/s up). Heb daarvoor wel de signaal sterkte ietsjes moeten ophogen (draai Tomato 1.28).

Ik ben dus bang dat ik straks met een 802.11n netwerk zit met slecht bereik; iemand ervaring ermee ? Anders houden we uiteraard de Linksys in stand en stellen we de N-upgrade van de clients nog even uit.
Woon in een hoekhuis met veel WiFi netwerken in de straat ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:23
Ik heb sinds kort (weekje of 1,5 nu) het nieuwe UBEE modem, maar het is nog geen verbetering kwa draadloos bereik.

Ik had een draadloze router van ziggo (medio 2007 gekregen van hun, merk ben ik ff kwijt, een witte) en het bereik van m'n oude router was beter dan die van het nieuwe Ubee modem.

Dit meet ik met mijn telefoon. "Vroegâh" kon ik in de schuur/buiten fatsoenlijk internetten met wifi, tegenwoordig ben ik in de schuur het bereik al kwijt.

Als ik stevig aan m'n verbinding trek (m'n mediaspeler bedraad NZBget downloaden, en met 2 a 3 wireless devices internetten) dan vliegt de Ubee in een soort van reboot, dus +- 2 minuten geen verbinding.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:05
Grolsch schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:44:
Ik heb sinds kort (weekje of 1,5 nu) het nieuwe UBEE modem, maar het is nog geen verbetering kwa draadloos bereik.

Ik had een draadloze router van ziggo (medio 2007 gekregen van hun, merk ben ik ff kwijt, een witte) en het bereik van m'n oude router was beter dan die van het nieuwe Ubee modem.

Dit meet ik met mijn telefoon. "Vroegâh" kon ik in de schuur/buiten fatsoenlijk internetten met wifi, tegenwoordig ben ik in de schuur het bereik al kwijt.

Als ik stevig aan m'n verbinding trek (m'n mediaspeler bedraad NZBget downloaden, en met 2 a 3 wireless devices internetten) dan vliegt de Ubee in een soort van reboot, dus +- 2 minuten geen verbinding.
Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen mijn Ubee modem reset zichzelf ook nog, waardoor ik eerst alles weer opnieuw moet instellen. Ziggo kent het probleem niet en reageerd niet op m'n berichten.

Het bereik is matig, ik woon dan wel in een soort van betonnen bunker, maar een simpel sitecom N routertje heeft nog beter bereik en goede snelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Rub147 op 14-11-2011 16:04 ]

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:18

Dhrax

Prog Lord

De Ubee presteert draadloos zeer matig in goed geisoleerde woningen. Boven heb ik hier nagenoeg geen bereik draadloos. Zonde, want een standaard draadloze N router heeft daar weinig moeite mee.

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:38
Lekker rustig hier al heel de dag..
Geen Internet, Televisie en Telefoon en dat vanaf vanmorgen tot morgen ochtend :+

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
robbinonline schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:42:
Lekker rustig hier al heel de dag..
Geen Internet, Televisie en Telefoon en dat vanaf vanmorgen tot morgen ochtend :+
Ouderwets boek lezen en gezelligheidsspelletjes vanavond ?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wel veilig doen! Anders is het over een tijdje een hele tijd nooit meer rustig in huis.

[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 14-11-2011 20:25 ]

• agoNITE
  • Laatst online: 26-10 07:42
Hm, 2 weken geleden een monteur aan huis gehad voor een instabiele verbinding (internet & telefonie).
Monteur heeft een extra doos tussen de splitter en het modem geplaatst om het signaal mee te verzwakken (zou te sterk binnenkomen).

Nou heb ik sinds donderdag weer de hele tijd last van een wegvallende verbinding (vooral irritant tijdens BF3...).

Volgende week komt er weer een monteur langs om alles na te kijken, zijn er nog dingen die ik na kan gaan voor de monteur hier is?

Heb zelf de bekabeling al gecontroleerd, hier is niks geks aan te vinden (afstanden zijn ook prima in orde).

Wat de helpdesk medewerker 2 weken geleden er opviel waren het aantal T3 timeouts, nou zie ik vandaag dat dit er momenteel 145 zijn. Gisteren rond 8 uur 's avonds het modem weer aangezet nadat deze ongeveer een uurtje zonder stroom heeft gestaan. 145 timeouts op 24 uur komt wel overeen met om de 10 minuten een wegvallende verbinding in BF3.

Nou weet ik dat er met BF3 meer problemen zijn, maar de verbinding is tot vorige week nooit een probleem geweest. En het valt in BF3 natuurlijk ook extra op omdat je gewoon uit een spel gegooid wordt, een website openen duurt dan ook wel iets langer, maar dit is minder storend.

Telefoon valt tegelijk met het internet ook weg.

Modem is van ubee, type EVW3200. Heb geen aparaten in huis die bedraad aangesloten zijn, alles is wireless. 2 smartphones, een PC en netbookje van m'n vriendin.

Lijkt mij ook niet aan de wireless verbinding te liggen, aangezien die verbinding niet wegvalt.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
WoC schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:58:
Tjsa, maak dan eerst een goed plan van wat je hebt, wat dat kost en wat voor/nadelen dat heeft en idem voor een nieuwe situatie. Dus inclusief 'nadelen' als het trekken van een telefoonlijn naar de bestaande aansluiting. Weeg dan af of je overstapt. Een alles-in-1 pakket lost natuurlijk nooit een chaotische situatie in huis op, maar kan wel aanleiding zijn om eens lekker op te ruimen :-)
Ik heb eens een schema gemaakt van hoe internet, televisie en telefonie nu bij ons is geregeld. Wat een zooitje maar ja; een huis uit 1979. ;)
http://dl.dropbox.com/u/15549721/Bekabeling.png
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is hoe en wat, voor mij eindelijk wel.
Bij Ziggo alles-in-1 gaat alles vanaf de coax via een breedbandversterker. (toch?)

Televisie hoeft geen probleem te worden; de breedband versterker kan/moet aangesloten worden op de CAI-contactdoos op de begane grond; vanaf daar weer coax.
(Of moet elke televisie apart aangesloten zijn op de breedbandversterker?)

Telefonie en internet wel;
- de KPN/solcon aansluiting moet 'doorgeknipt' worden
- Lynksys modem vervangen door Ziggo modem; kantoor telefoon direct daarop aansluiten.
- Vanuit Ziggo modem via kabel A naar de rest van de telefoons.

Dan krijg je dus dit: http://dl.dropbox.com/u/15549721/Bekabeling%202.0.png

Er moeten nieuwe coax-kabels getrokken worden, hoogstwaarschijnlijk gaten boren in de begane grond waar de kabels doorgaan (huidige gaten niet groot genoeg voor zoveel kabels) e.d.
Ik denk niet dat ze hier op zitten te wachten om dit te (laten) doen. Dus ik denk dat ik Alles-in-1 van Ziggo maar aan de kant schuif...

En de mail van Solcon is ook zoiets waar ze erg stug in zijn om bij het huidige te houden.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hebben ziggo-modems (de Ubee in Bridgestand bijvoorbeeld) ook een 10.*.*.* adres? ik heb even ge-nmapt, maar niets gevonden... er is wel een 10.*-hop in een traceroute te vinden.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
Iemand die toevallig recentelijk zijn internet heeft verhoogd? Gaat dit direct aan als je de klantenservice belt, of wordt deze aanpassing pas een maand later doorgevoerd?

• Arfman
  • Laatst online: 03-11 09:31

Arfman

Drome!

OMD schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:49:
[...]

En hoppa,

Het is nu 10 voor 1 en nu gaat het wel goed...
trek de lijn nu gewoon dicht.

Elke zondag hetzelfde liedje, is toch raar?
Goede payserver nemen (AstraWeb b.v.), nergens last van. Trek eigenlijk altijd m'n lijn vol (120 mbit).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• WoC
  • Niet online

WoC

Piet91 schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:40:
[...]
Ik heb eens een schema gemaakt van hoe internet, televisie en telefonie nu bij ons is geregeld. Wat een zooitje maar ja; een huis uit 1979. ;)
1930 hiero...
Bij Ziggo alles-in-1 gaat alles vanaf de coax via een breedbandversterker. (toch?)
Yep.
Televisie hoeft geen probleem te worden; de breedband versterker kan/moet aangesloten worden op de CAI-contactdoos op de begane grond; vanaf daar weer coax.
(Of moet elke televisie apart aangesloten zijn op de breedbandversterker?)
Controleer even goed of in de CAI contactdoos op de begane grond de zogenaamde "groene kabel" binnenkomt. Dit is je Ziggo hoofdkabel. Je wandcontactdoos moet je dan vervangen door een 1 gats doos. Daarachter komt de breedbandversterker (allemaal bijgeleverd).
Vanaf de breedbandversterker gaat er een kabel naar je modem en een kabel naar je TV.
Geen idee of je achter 1 kabel meerdere TV's kunt hangen. Geen ervaring mee.
Wel kun je een radiosplitter op de kabel zetten zodat je het radiosignaal eruit kunt filteren voor een eventuele audio set.
Telefonie en internet wel;
- de KPN/solcon aansluiting moet 'doorgeknipt' worden
- Lynksys modem vervangen door Ziggo modem; kantoor telefoon direct daarop aansluiten.
- Vanuit Ziggo modem via kabel A naar de rest van de telefoons.
Dat gaat hem niet (op de getekende manier) worden. Het modem van Ziggo moet vlak bij de breedbandversterker staan om geen signaal problemen te hebben. Je kunt vanaf het modem wel gewoon een telefoonkabel doortrekken richting je bestaande installatie.
Ook voor internet moet je, afhankelijk van het draadloze bereik, een UTP kabel doortrekken richting kantoor. Eventueel kun je daar dan een extra draadloos accesspoint neerzetten.
Er moeten nieuwe coax-kabels getrokken worden, hoogstwaarschijnlijk gaten boren in de begane grond waar de kabels doorgaan (huidige gaten niet groot genoeg voor zoveel kabels) e.d.
Ik denk niet dat ze hier op zitten te wachten om dit te (laten) doen. Dus ik denk dat ik Alles-in-1 van Ziggo maar aan de kant schuif...

En de mail van Solcon is ook zoiets waar ze erg stug in zijn om bij het huidige te houden.
Als ik het zo snel zie, dan hoeft er geen gat geboord te worden naar boven, als je tenminste 2 TV's op 1 aansluiting van de breedbandversterker kunt hebben. Misschien kan iemand dat hier bevestigen.
Wel moet je een telefoonlijn verleggen en bekijken hoe je het netwerk wilt aansluiten. Zie voor een lichte aanpassing van jouw paint-job hier.
Wat betreft de mail, tsja, bekijk bij solcon of het mailadres los aan te houden is.

Maar goed, je kunt natuurlijk ook gewoon Ziggo erbij nemen :-)
begintmeta schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:52:
Hebben ziggo-modems (de Ubee in Bridgestand bijvoorbeeld) ook een 10.*.*.* adres? ik heb even ge-nmapt, maar niets gevonden... er is wel een 10.*-hop in een traceroute te vinden.
Heb je het hier over de wireless of niet wireless versie? Ik heb hier de niet wireless versie en die heeft een 10.x adres én is bereikbaar onder 192.168.1.1. De wifi versie moet volgens mij ook nog uit te lezen zijn maar dan op 192.168.178.1

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
WoC schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 02:07:
...
Heb je het hier over de wireless of niet wireless versie? Ik heb hier de niet wireless versie en die heeft een 10.x adres én is bereikbaar onder 192.168.1.1. De wifi versie moet volgens mij ook nog uit te lezen zijn maar dan op 192.168.178.1
Ik heb een gebridgde draadloze uitvoering. Inmiddels heeft nmap toch het 10.x.x.x-adres gevonden, poorten 23 en 80 open maar geen respons bij het verbinding maken... Het uitlezen van het modem zal ik verder dus maar aan Ziggo moeten overlaten (niet dat ik er zo veel aan zou hebben gezien mijn beperkte kennis van de DOCSIS-materie...)

• Piet91
  • Niet online
_/-\o_ WoC _/-\o_

Supertof dat je er naar hebt gekeken en aangepast. :o
Bij de CAI-contactdoos komt inderdaad de groene kabel van Ziggo binnen.
Radiosplitter is denk ik niet nodig, kan me niet herinneren dat we die ooit hebben gebruikt (heel vroeger geloof ik, toen ik er nog niet/net was misschien ;) )

De breedbandversterker en modem kunnen in principe wel direct bij de CAI-contactdoos staan; wel moet dan door een gat (in begane grondvloer) waar nu 2 coaxkabels, stroomkabel en 2 speakerskabels gaan (speakerkabels mogen wel weg; vrouw des huis wil toch geen losse (surround)speakers bij televisie :'( ), straks 2 coax, telefoonlijn en netwerkkabel naar router (laatste 2 naar kantoor). Moet denk ik nét kunnen.

Kantoor moet wel een router of switch komen, aangezien daar bekabeld een pc, printer, nas en televisie aangesloten zijn (televisie welke weliswaar weer in de woonkamer staat.)

Telefoons kun je dus wel gewoon doorgelust laten? Kantoor telefoon kan dan op dezelfde manier aangesloten blijven (die kabel die nou ook naar kantoor loopt en daar wordt verdeeld)

Dus (mits televisiekabels op die manier gesplitst kunnen worden, evenals telefoonkabels doorlussen) moet het wel mogelijk zijn. Fysiek knelpunt wordt misschien het gat in de vloer naar de kelder waar meer kabels door moeten.
Vader ziet het niet zo zitten ('wat goed is moet je niet veranderen'), moeder al helemaal niet. Alleen broer wil wel snel internet. Dus als wij overredingskracht hebben komt het er misschien van.

Maar ontzettend bedankt voor je uitleg! _/-\o_

EDIT: zo'n zooitje is het in de kelder/kruipruimte waar de bekabeling binnenkomt;
http://dl.dropbox.com/u/15549721/IMAG0036.jpg

- Groene ziggo kabel komt bij linkerpijp binnen en gaat rechts naar boven naar de contactdoos op de begane grond
- Blauwe telefoonkabel komt rechts binnen en gaat naar woonkameraansluiting zoals aangegeven in het schema.

Onderstaande kabels gaan door het gat waar ik het hele tijd over heb.
- 2 zwarte kabels die je ziet zijn de speakerkabels (welke - helaas - weg kunnen). Deze rechts gaan door het het gat naar boven de woonkamer in. Links gaan ze nergens heen; ze liggen op de keldervloer.
- 2 witte kabels zijn coax; ene gaat naar de televisie in de woonkamer (en wordt daar verder gesplits naar andere televisies), andere is radiocoax welke weg kan, maar er nu nog ligt. (ook op keldervloer)
- 1 witte kabel is stroomkabel naar televisie (televisie heeft geen stroomcontactdoos op die plek).

[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 15-11-2011 10:47 ]

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
Untouchablezz20 schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:02:
Iemand die toevallig recentelijk zijn internet heeft verhoogd? Gaat dit direct aan als je de klantenservice belt, of wordt deze aanpassing pas een maand later doorgevoerd?
Binnen 48 uur :)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Hoe zijn jullie ervaring met het bestelproces eigenlijk?

Het lijkt erop dat ziggo pas na een aantal weken een bestelling "process". Komt door de afkoelingstermijn of zo?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• agoNITE
Iemand nog opmerkingen op mijn post ?
agoNITE in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:27
Ziggo _weer_ internetstoring, bevestigd door klantenservice. Twee weken terug ook al.
Nog niets te lezen op de website...

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 16:18
Martijntj schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:06:
Ziggo _weer_ internetstoring, bevestigd door klantenservice. Twee weken terug ook al.
Nog niets te lezen op de website...
Hier ligt alles eruit sinds vanmorgen 9.54. Voor het eerst dat ik er iets van merk eigenlijk. Komt door een storing bij het energiebedrijf staat op de website (als ik op www.ziggo.nl/#help/storingen mijn postcode invoer krijg ik de melding dat ze nog niet weten wanneer het opgelost is).

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-10 08:19
Hier (Z'meer) ook net.
De hele ochtend geen problemen en nu kan ik er ook weer in.
Hopelijk blijft het goed.

• PJzzz
  • Laatst online: 19-08 23:12
agoNITE schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:28:
knip....Nou weet ik dat er met BF3 meer problemen zijn, maar de verbinding is tot vorige week nooit een probleem geweest. En het valt in BF3 natuurlijk ook extra op omdat je gewoon uit een spel gegooid wordt, een website openen duurt dan ook wel iets langer, maar dit is minder storend.
Draadloos gamen?

• agoNITE
Jep, weet dat het niet ideaal is. Maar mijn ping op www.speedtest.net zit altijd op 5ms en met andere spellen nooit lag ofzo.

Maar goed, dat ik draadloos game staat los van het uitvallen van de volledige verbinding neem ik aan. Anders zou ik alleen problemen op mijn PC hebben met ook alleen het internet. Maar vaste telefoon valt dus ook uit, net als het internet op andere aparaten.

Verwijderd

net hier postcode 8433 ook net beeld geluid en internet eraf kwartiertje toen was t terug.. had al de hoop er iets was veranderd qua snelheid of nieuwe zenders maar nee niet dus jammer.. dacht dat is wel mooi kadootje.

• WoC
  • Niet online

WoC

Zo snel kicken is not done...
[...]
Volgende week komt er weer een monteur langs om alles na te kijken, zijn er nog dingen die ik na kan gaan voor de monteur hier is?
[...]
Telefoon valt tegelijk met het internet ook weg.
[...]
Lijkt me gewoon verbindingsprobleempje. Als de helpdesk je gewoon door een goede troubleshoot heeft heengevoerd, dan komt er terecht een monteur. Gewoon wachten dus.

Verder, draadloos gamen, tsja, dat is het gewoon niet helemaal. Als iemand een magnetron aanzet of wat dan, daar kun je direct last van hebben. Dan gaat het argument 'maar dat was vorige week niet zo' niet meer op.

• agoNITE
WoC schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:19:
[...]
Zo snel kicken is not done...

[...]
Lijkt me gewoon verbindingsprobleempje. Als de helpdesk je gewoon door een goede troubleshoot heeft heengevoerd, dan komt er terecht een monteur. Gewoon wachten dus.

Verder, draadloos gamen, tsja, dat is het gewoon niet helemaal. Als iemand een magnetron aanzet of wat dan, daar kun je direct last van hebben. Dan gaat het argument 'maar dat was vorige week niet zo' niet meer op.
Sorry admi...oh nee dat ben je niet.

Snap ik, maar nogmaals, WiFi valt niet weg. Verbinding met Ziggo wel.
Vaste telefoon staat volledig los van de WiFi verbinding. Merk het trouwens ook op TV, internet daarop valt ook gewoon weg. Deze is bekabeld aangesloten.

Maar goed, wacht de monteur af, kan natuurlijk ook nog aan de verbinding van Ziggo naar mijn woning liggen.

• WoC
  • Niet online

WoC

Piet91 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:32:
[...]
wel moet dan door een gat (in begane grondvloer) waar nu 2 coaxkabels, stroomkabel en 2 speakerskabels gaan (speakerkabels mogen wel weg; vrouw des huis wil toch geen losse (surround)speakers bij televisie :'( ), straks 2 coax, telefoonlijn en netwerkkabel naar router (laatste 2 naar kantoor). Moet denk ik nét kunnen.
Pff, euh, tsja... Als ik je plaatjes zo bekijk ja, dan moet er op de plek van de 2 speakerkabels dus 1 UTP kabel en 1 telefoonkabel komen. Ligt eraan hoeveel ruimte je nog hebt, maar dit moet denk ik wel kunnen. (Let op, het Ziggomodem en de breedbandversterker hebben beide stroom nodig!)
Kantoor moet wel een router of switch komen, aangezien daar bekabeld een pc, printer, nas en televisie aangesloten zijn (televisie welke weliswaar weer in de woonkamer staat.)
Ja, in deze setup komt er maar 1 netwerkkabel in het kantoor uit. Daar kun je dan een switch neerzetten en de apparaten bedraad aansluiten. Het Ziggomodem zorgt dan voor DHCP etc. Wil je draadloos kunnen gebruiken in het kantoor, dan zou je moeten testen of het signaal van het Ziggomodem daar sterk genoeg doorkomt, of dat je een accesspoint of extra router moet plaatsen.

Je hebt het nog over een netwerkkabel naar de TV in de woonkamer. Ik neem aan dat die niet door hetzelfde 'gat' moet?
Telefoons kun je dus wel gewoon doorgelust laten? Kantoor telefoon kan dan op dezelfde manier aangesloten blijven (die kabel die nou ook naar kantoor loopt en daar wordt verdeeld)
Je huidige situatie is al wazig. Normaliter zet je de ADSL splitter zo dicht mogelijk bij het ISRA punt en ik maak uit het plaatje op dat dat in de woonkamer zit. Jullie sluiten nu eerst de woonkamer aan, lussen die door richting slaapkamer en kantoor en splitten dan pas ADSL? Vaag...
Je kunt normaal gewoon een aantal telefoons aansluiten achter een aansluiting. Ik heb geen idee of er nog iets van een aansluit factor geldt (elke telefoon telt voor een aantal punten en een lijn heeft normaliter een max). Dat zou je aan Ziggo moeten vragen.
Dus (mits televisiekabels op die manier gesplitst kunnen worden, evenals telefoonkabels doorlussen) moet het wel mogelijk zijn. Fysiek knelpunt wordt misschien het gat in de vloer naar de kelder waar meer kabels door moeten.
Vader ziet het niet zo zitten ('wat goed is moet je niet veranderen'), moeder al helemaal niet. Alleen broer wil wel snel internet. Dus als wij overredingskracht hebben komt het er misschien van.
[...]
Uit je verhaal, en tekeningetjes lijkt me het wel mogelijk te moeten zijn. Check nog even hoe het zit met het aansluiten van meerdere telefoons achter elkaar en kijk of iemand hier weet of je TV's nog kunt splitten na een aansluiting van de breedbandversterker (stel de vraag desnoods los).
Overtuigen van je ouders, tsja, dat zul je toch zelf moeten doen :-) Opper desnoods dat je een bijdrage in de kosten doet...
agoNITE schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:42:
[...]
Sorry admi...oh nee dat ben je niet.
Kom op zeg... Iemand met zoveel posts als jij zou beter moeten weten.
Snap ik, maar nogmaals, WiFi valt niet weg. Verbinding met Ziggo wel.
Vaste telefoon staat volledig los van de WiFi verbinding. Merk het trouwens ook op TV, internet daarop valt ook gewoon weg. Deze is bekabeld aangesloten.

Maar goed, wacht de monteur af, kan natuurlijk ook nog aan de verbinding van Ziggo naar mijn woning liggen.
Ja. Verbinding met Ziggo valt weg. Ook zei je eerder dat de telefoon wegviel. Nu zeg je ook dat je op je TV problemen merkt. Dus normaliter: bellen met Ziggo. Heb je al gedaan. Monteur komt eraan. Wachten.

[ Voor 11% gewijzigd door WoC op 15-11-2011 16:49 ]

• G.Scholtens
  • Laatst online: 04-11 16:11
Piet91 schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:40:
[...]

Deze breedband versterker kan je alleen krijgen als je de cisco hd recorder besteld. Anders heb je deze breedbandversterker er niet bij zitten. Het modem word op deze versterker aangesloten, dit via een kabel van ongeveer 1meter. Langere afstanden geven geen of een zeer instabiele verbinding.

Ziggo gaat geen kabels trekken. Mochten er kabels getrokken moeten worden regel dit dan van te voren. Dit kan ook door Ziggo service+.

• agoNITE
WoC schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:45:
Kom op zeg... Iemand met zoveel posts als jij zou beter moeten weten.
Heb je gelijk in, maar voor m'n gevoel proberen heel veel mensen anderen op de regels te wijzen. Waar opzich niks mis mee is. Echter gebeurt het vaak op een toontje van 'ik mag je eigenlijk niet helpen, maar omdat ik zo geweldig ben doe ik het toch nadat ik je op je fout heb gewezen'.

Sorry dat ik nou net op de verkeerde gefrustreerd reageer..
Ja. Verbinding met Ziggo valt weg. Ook zei je eerder dat de telefoon wegviel. Nu zeg je ook dat je op je TV problemen merkt. Dus normaliter: bellen met Ziggo. Heb je al gedaan. Monteur komt eraan. Wachten.
Excuses voor mijn onduidelijke uitleg hier, ik doelde op de internet-functionaliteit op de TV. TV opzich werkt prima (inclusief interactieve TV).

Mijn waarden, modem is net een kwartier weer up. Even van de stroom gehad naar aanleiding van een tip op Ziggo gebruikers forum:

Startup Procedure
Aquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 257000000 Hz 2.0 dBmV 40.7 dBmV
2 Locked QAM256 241000000 Hz 1.7 dBmV 40.9 dBmV
3 Locked QAM256 249000000 Hz 1.7 dBmV 40.8 dBmV
4 Locked QAM256 265000000 Hz 1.9 dBmV 40.6 dBmV
5 Locked QAM256 273000000 Hz 2.7 dBmV 40.6 dBmV
6 Locked QAM256 281000000 Hz 2.9 dBmV 40.4 dBmV
7 Locked QAM256 289000000 Hz 2.9 dBmV 40.3 dBmV
8 Locked QAM256 297000000 Hz 2.5 dBmV 40.2 dBmV

Correctables Uncorrectables
407 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 36.2 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

[ Voor 39% gewijzigd door agoNITE op 15-11-2011 17:48 ]

• Piet91
  • Niet online
G.Scholtens schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:11:
[...]

Deze breedband versterker kan je alleen krijgen als je de cisco hd recorder besteld. Anders heb je deze breedbandversterker er niet bij zitten. Het modem word op deze versterker aangesloten, dit via een kabel van ongeveer 1meter. Langere afstanden geven geen of een zeer instabiele verbinding.

Ziggo gaat geen kabels trekken. Mochten er kabels getrokken moeten worden regel dit dan van te voren. Dit kan ook door Ziggo service+.
Hoe zit de aansluiting dan? Of moet je dan (per se) zélf een breedbandversterker bij kopen?
En dat Ziggo geen kabels gaat trekken is bekend, dat kunnen we zelf wel doen. Ook de rest wel opzich (hardware aansluiten e.d.) maar ik durf d'r gewoon €100 op te wedden dat het sowieso niet direct goed gaat werken als we zouden overstappen.

[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 15-11-2011 18:41 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-11 14:48
agoNITE, ik had exact hetzelfde als jij. Bij mij was het opgelost door de groene kabel even opnieuw te strippen, de kern was niet helemaal recht meer maar heel iets scheef. T3 timeouts komen klaarblijkelijk vooral door een scheve kern.. Wist ik niet, maar na deze interventie was het bij mij gelijk opgelost! :)

• G.Scholtens
Piet91 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:39:
[...]

Hoe zit de aansluiting dan? Of moet je dan (per se) zélf een breedbandversterker bij kopen?
En dat Ziggo geen kabels gaat trekken is bekend, dat kunnen we zelf wel doen. Ook de rest wel opzich (hardware aansluiten e.d.) maar ik durf d'r gewoon €100 op te wedden dat het sowieso niet direct goed gaat werken als we zouden overstappen.
Zo'n zootje is het ook weer niet hoor :) , maar de kruipruimte kan wel iets netter. Maar dat zie je gelukkig niet.
(kan je een foto posten van je meterkast?)
Wat ik zelf zou doen is, zorgen dat de groene kabel van ziggo in de meterkast uitkomt. Plaatst hier zelf een breedbandversterker vanaf daar een nieuwe kabel naar elke tv toe. Zou heb je altijd en overal goed beeld.

Voor telefonie, koop een dect set. Met een losse ontvanger, deze ontvanger kan dan ook bij het modem in de meterkast geplaast worden. De rest van de toestellen die bij deze set horen kunnen puur via het stopcontact werken.

Voorbeeld

Voor internet weet ik niet hoe jullie situatie is. voor vast pc's zou ik een UTP (cat5e of 6) gebruiken. Laptops gaan natuurlijk draadloos.

Mocht je meer willen weten dan mag je altijd een dm sturen.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Piet91 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:39:
[...]

Je krijgt gewoon een AOP/Wandcontactdoos met daarop een UMU01 data/radio/tv splitter. Van daaruit kun je op eigen kosten met een splitter of versterker werken.

• Piet91
  • Niet online
G.Scholtens schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:08:
[...]

Zo'n zootje is het ook weer niet hoor :) , maar de kruipruimte kan wel iets netter. Maar dat zie je gelukkig niet.
(kan je een foto posten van je meterkast?)
Wat ik zelf zou doen is, zorgen dat de groene kabel van ziggo in de meterkast uitkomt. Plaatst hier zelf een breedbandversterker vanaf daar een nieuwe kabel naar elke tv toe. Zou heb je altijd en overal goed beeld.
Meterkast is niets bijzonders, alleen gasmeter en electra zekeringen e.d. Niets meer (ja een hoop teringzooi als stofzuiger, strijkplank e.d. :/ ). De groene Ziggokabel verlengen gaat wel in de papieren lopen natuurlijk.
Voor telefonie, koop een dect set. Met een losse ontvanger, deze ontvanger kan dan ook bij het modem in de meterkast geplaast worden. De rest van de toestellen die bij deze set horen kunnen puur via het stopcontact werken.
Die staat hier ook. In totaal 4 telefoons. Ook nieuwe gaan in de papieren lopen.

[quote]
Voor internet weet ik niet hoe jullie situatie is. voor vast pc's zou ik een UTP (cat5e of 6) gebruiken. Laptops gaan natuurlijk draadloos.
[quote]
Een vaste pc in kantoor, 1 NAS en tv bekabeld, 2 laptops. Dus er moet sowieso een nieuwe router dan bij voor in het kantoor.
Mocht je meer willen weten dan mag je altijd een dm sturen.
Thanks. :)
Timmert schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:09:
[...]

Je krijgt gewoon een AOP/Wandcontactdoos met daarop een UMU01 data/radio/tv splitter. Van daaruit kun je op eigen kosten met een splitter of versterker werken.
Ah. Gewoon een coax-versterker dus. Moet die er ook bij kopen.

Dus een aardige investering plus veel omleggen/aanleggen voor een klein beetje internet(snelheids)winst.
(Ja, 40Mbit/s of zelfs 120Mbit/s is natuurlijk stuk sneller dan 10Mbit/s maar wij downloaden bijv. al niet zo veel)
Hmm, denk niet dat het dat hier doorkomt. Dus ik laat het maar bij deze (hoop ik)

[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 15-11-2011 20:46 ]

• agoNITE
tha_bulldog schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:55:
agoNITE, ik had exact hetzelfde als jij. Bij mij was het opgelost door de groene kabel even opnieuw te strippen, de kern was niet helemaal recht meer maar heel iets scheef. T3 timeouts komen klaarblijkelijk vooral door een scheve kern.. Wist ik niet, maar na deze interventie was het bij mij gelijk opgelost! :)
Bedankt voor je reactie! Zou zo kunnen dat dit het ook bij mij het geval is, neem aan dat een monteur dit ook checkt? Ben er toch bij, als hij er niet naar kijkt zal ik subtiel een hint geven :p

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
Wat is er aan de hand met Ziggo (Zoetermeer) vandaag. Het intrainen na een restart van de modem duurt ook extreem lang en de snelheden zijn echt belabberd. Dit is wat ik haal bij http://speedtest.ziggo.nl/

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4767772/ziggo-speed.png

Coïtus ergo sum

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Ik heb er ook last van sinds vanochtend, misschien hebben ze storing ergens mee

• Chilly_Willy
Mektheb schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:03:
Ik heb er ook last van sinds vanochtend, misschien hebben ze storing ergens mee
Ben ze aan het bellen.

Coïtus ergo sum

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-10 08:19
Het gaat inderdaad niet helemaal soepel hier (z'meer).
M'n citrix sessies worden constant afgebroken, die zijn al zo gevoeligd voor ping timeouts heb ik het idee.
Nou ja, vanmiddag ben ik toch even offline maar check daarna wel weer even hier wat de status is.

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:06
Vanochtend mooi verhaal met de klantenservice van Ziggo.
De decoder van mijn ouders is sinds gisteren kapot en ik had gezegd dat ik wel even de klantenservice zou bellen, verhaal uitgelegd aan de beste man en of we een nieuwe decoder konden krijgen of dat er misschien wat geregeld kon worden.
De man van klantenservice zei dat als de decoder kapot was wij deze zelf moesten vervangen aangezien deze ouder was dan een jaar!
Maar toen in begon over dat we binnenkort over willen stappen op glasvezel kon er ineens van alles geregeld worden en de beste man zou ons wel een nieuwe decoder opsturen en een nieuwe sticker voor op de oude zodat deze wel binnen garantie zou vallen.

Goed geregeld alleen wel jammer dat het pas mogelijk is als je aangeeft bij hun weg te willen gaan!

• dewest
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-12-2021
Ook ik had vandaag problemen met ziggo.(2717 Zoetermeer)

Downloadsnelheid 0,32 ipv 120,maar mijn upload wel goed 9.20
ff de laptop bedraad (verschillende kabels gebruikt) achter de ubee gehangen. Zelfde resultaat.
Dus 1200 gebeld, welke het probleem ook zien, maar mij niet kunnen helpen, en verwijzen je dan daar naar service+
Service+ heeft wat gekeken naar de instellingen (a 65ct/min) nix gevonden en weer terugverwezen naar de klantenservice.
Deze regelt een monteur...de 28e !!

Nu zit ik net weer ff achter de pc,..en alles weer normaal.
Bovenstaande meldingen zag ik net pas, maar wel een beetje raar van Ziggo dat er al meerdere meldingen waren, en mij dan toch doorverwijzen naar een dure klusjesman.

• RaJitsu
  • Laatst online: 04-11 07:05

RaJitsu

B.S.U.R.

Had vandaag ook problemen. DNS-fout. 'S nachts zou er onderhoud zijn gedaan. Modemreset bracht soelaas. Kwam ik pas in de middag op... :F

B.S.U.R.

• Chilly_Willy
Hier kwamen ze er ook niet uit bij de klantenservice en monteur kan pas ergens volgende week. Ik ben naar de Ziggo Studio in Den Haag geweest, daar modem aangesloten, 120 down, 9.5 up, modem is dus prima. Ik heb een nieuwe splitter en kabel meegekregen.

Net thuis gekomen en alles weer aangesloten te hebben haal ik weer netjes 120mbit down, maar up helemaal niks, kan niet connecten. Niet op speedtest.ziggo.nl als speedtest.net

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4767772/ziggo-speed2.png

Maar gezien de verschillende problemen hier en dat de modem wel goed werkt in een ander gebied (Den Haag) neem ik aan dat het probleem iig niet aan het modem ligt.

Aangezien het probleem niet heel snel zichtbaar is (websites bezoeken gaat nog wel) zijn er dus ook niet veel meldingen binnen bij Ziggo, dat zal de zaak niet versnellen :|

[ Voor 11% gewijzigd door Chilly_Willy op 16-11-2011 16:15 ]

Coïtus ergo sum

• Grompoe
  • Laatst online: 23:31
Ik heb een vraagje:
Hoe zit het bij jullie met de levering van de nieuwe modems? Ik heb nu nog een oude Motorola staan, werkt perfect maar komt niet hoger dan 22 Mbps.
De periode van vervanging liep van juli t/m september en wat uitloop kan gebeuren natuurlijk.
Ik oktober gebeld of er nog wat terecht zou komen van de levering en toen is mij vertelt u staat op de lijst en ontvangt de modem binnen een maand... Vandaag nog maar eens gebeld en nu krijg ik te horen dat de modems op zijn en ik de nieuwe pas halverwege januari kan verwachten.

Werkelijke waar belachelijk, helemaal als je na wat spitten in dit forum ziet dat mensen gewoon geleverd krijgen.

• PJzzz
Dutchmania schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:31:
De man van klantenservice zei dat als de decoder kapot was wij deze zelf moesten vervangen aangezien deze ouder was dan een jaar!
Wettelijke garantie, ook bij Ziggo, is 24 mnd oftewel 2 jaar.
Daarna nog zoiets als economische levensduur oftewel fabrieksgarantie claimen.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

PJzzz schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:22:
[...]

Dan mag jij mij de link geven naar de wet die dat zegt.

En als je die niet kunt vinden, lees eens hier.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:09
PJzzz schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:22:
[...]

Die 2 jaar termijn geldt niet in Nederland...

In de praktijk heb je die termijn wel omdat de levensduur van een product zoals dat langer moet zijn dan een jaar. En garantie in nederland claim je altijd bij de leverancier, niet de fabrikant.

• PJzzz
Bastien schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:32:
[...]
Dan mag jij mij de link geven naar de wet die dat zegt.

En als je die niet kunt vinden, lees eens hier.
http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Da's geen wetstekst maar de link die ik bij mijn post heb geplaatst :) Dus even goed begrijpend die link lezen, dan zie dat het geen wet is in NL.

[ Voor 9% gewijzigd door Bastien op 16-11-2011 18:46 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Snippertje
  • Laatst online: 04-11 12:58

Snippertje

Light up your life

Ik heb 40Mbit van Ziggo via mijn huisbaas. Het signaal komt binnen via het modem/router die boven staat bij hem. Vervolgens loopt er een kabel naar mij toe. Nu krijg ik echter niet meer dan 23~28Mbit door. Het fluctueert ontzettend.

Het helpt al als ik mijn eigen router er tussenuit haal, dan haal ik tot max 30Mbit en soms een uitschieter naar 35Mbit. Maar ik kom er niet achter waar dit nou aan ligt. Heeft iemand enig idee? Het maakt het extra lastig dat de router bij de huisbaas staat en ik daar dus niet in kom. Nog vreemder is dat ik op een bepaald moment wel 40Mbit heb gehaald, vlak na de snelheids verhoging.

Iemand enig idee waar de oorzaak kan liggen, zodat ik hiermee naar de huisbaas kan? Die man is namelijk totaal niet technisch aangelegd en als ik iets wil doen moet ik met iets concreets komen.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-10 09:22
Alvast excuses vooraf voor een mogelijk dubbel gestelde vraag (ik zie 620 pagina's, een beetje te veel om allemaal te lezen).

Ik heb een Cisco EPC3925 modem van Ziggo. Ik heb gemerkt dat ik geen volledige toegang heb. Ik kan bijvoorbeeld niet zelf wifi uit en aan zetten.
Weet iemand hoe ik volledige toegang kan verkrijgen? Ik sta open voor hacken of alternatieve firmware.
En dan bedoel ik natuurlijk niet via de Ziggo helpdesk....

[ Voor 7% gewijzigd door Sparks.nl op 16-11-2011 21:40 ]

• WoC
  • Niet online

WoC

Sparks.nl schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:21:
Ik heb een Cisco EPC3925 modem van Ziggo. Ik heb gemerkt dat ik geen volledige toegang heb. Ik kan bijvoorbeeld niet zelf wifi uit en aan zetten.
Weet iemand hoe ik volledige toegang kan verkrijgen? Ik sta open voor hacken of alternatieve firmware.
En dan bedoel ik natuurlijk niet via de Ziggo helpdesk....
Ik heb geen Cisco modem, dus ik kan je niet vertellen of het ook anders kan, maar mijn eerste ingeving is: niet aan beginnen. Als je wilt 'tweaken' laat dan je modem in bridge zetten en zet daarachter apparatuur die je zelf kiest en waar je volledige controle over hebt.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:48
Hmm, onze DVB 8485 heeft nu ook kuren. Wilde net niet opstarten, en toen hij zichzelf opnieuw geinitialiseerd had kwam de melding dat er een probleem was met de harde schijf, start de ontvanger opnieuw op. Gedaan, probleem bleef. Na uiteindelijk de stroom eraf te hebben gehad werkt hij nu weer... Raarrrrrrrrr

Sometimes you need to plan for coincidence

• art1fex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2021
Ik lees op verschillende sites dat WOL (Wake On Lan) niet mogelijk is met de draadloze Ziggo modem/router.
Ik heb een Ubee evw320b.

Is het toch iemand gelukt om dit werkend te krijgen?

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11 16:12
kan iemand mij vertellen welke "HD" ontvanger je tegenwoordig krijgt bij ziggo?

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-11 13:14
Vorige week werd bij mijn ouders de HUMAX IRHD-5100c geleverd.
Leuk ding je kan er ook een HD aanhangen en opnemen/pauzeren.

Verwijderd

Donnie Darko schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:17:
kan iemand mij vertellen welke "HD" ontvanger je tegenwoordig krijgt bij ziggo?
Wij kregen de HUMAX IRHD-5100c ;)

Zojuist is de coax kabel netjes aangesloten en dergelijke door de storingsdienst, het enige wat ik zelf moest doen was het pakket zelf installeren (alles in 1), makkelijk.....dacht ik dus. Kan iemand mij helpen?

Ten eerste de modem: Ik heb de cisco modem gekregen, activeren is gelukt, en via het utp kabeltje krijg ik internet, maar het probleem is de wireless. Deze werkt namelijk niet.
De lampjes die groen branden: power, ds, online, link en tel1
De lampjes die oranje branden: us
Wireless werkt dus niet, maar via de utp kabel dus wel.

Ten tweede de tv:
Tijdje geleden de smartcard geactiveerd, later werd de coax kabel aangesloten en nu kan ik dus ned 1 HD ontvangen en een aantal andere zenders, maar niet de betaalde zenders zoals rtl4, veronica enzo. De kwaliteit was 100% en sterkte rond de 80%. de foutmelding die ik krijg is E16-4

Iemand die kan helpen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 14:42 ]

• RaJitsu
  • Laatst online: 04-11 07:05

RaJitsu

B.S.U.R.

Hmm, vanochtend weer problemen. Niets aan te doen middels een reset. Als het weer voorkomt in korte tijd, toch wel even een klacht neerplempen. Als het onaangekondigd voor komt, is het gewoon vervelend.

B.S.U.R.

• Chilly_Willy
Terwijl ik aan het werk was merkte ik rond 14:10 dat het opeens allemaal weer vlot verliep. Een ftp upload werkt weer en ook de speedtest geeft weer een goeie upload.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4767772/ziggo-speed3.png

Laat de afspraak met de monteur nog even staan, want wie weet komt het probleem terug.

Coïtus ergo sum

• art1fex
Chilly_Willy schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:24:
Terwijl ik aan het werk was merkte ik rond 14:10 dat het opeens allemaal weer vlot verliep. Een ftp upload werkt weer en ook de speedtest geeft weer een goeie upload.

[afbeelding]

Laat de afspraak met de monteur nog even staan, want wie weet komt het probleem terug.
Is dit met het alles in 1 extra pakket?

Verwijderd

Ik kwam erachter dat de wireless het op een andere laptop wel doet, maar niet op deze...wat zou het probleem kunnen zijn?

En de hd ontvanger geeft nog steeds fout E16-4 aan terwijl de smartcard geactiveerd is, iemand een oplossing? ned 1 kan ik wel ontvangen

EDIT: internet werkt nu wel, lag aan de instellingen van de laptop

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 16:25 ]

• Chilly_Willy
art1fex schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:42:
[...]

Is dit met het alles in 1 extra pakket?
Yup.

[ Voor 10% gewijzigd door Chilly_Willy op 17-11-2011 16:21 ]

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Chilly_Willy schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:24:

[afbeelding]

De wonderen des Ziggo.

Pas bij een familielid was ik bezig met de PC, elke keer 0,5 mbit down. Bellen met de helldesk, nee meneer het ligt aan het modem. Er moet een monteur komen. 2 dagen later alles weer snel, 2 weken later komt de monteur eindelijk: "ja er was een storing in de wijk, u bent al de 5e vandaag waar ik langs ga".

Blijkbaar is het heel moeilijk om je helldesk goed te instrueren en op de hoogte te houden van storingen 8)7

• art1fex
Hmm ik heb dit pakket al sinds juni geloof ik.
Verscheidene keren speedtests uitgevoerd.
Zit altijd rond de 45mbit, nog nooit 50 gezien in ieder geval.

Morgen komt in ieder geval een monteur langs, ben benieuwd of ik dan ook dit soort snelheden ga halen.

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:39:
[...]

Wij kregen de HUMAX IRHD-5100c ;)

Zojuist is de coax kabel netjes aangesloten en dergelijke door de storingsdienst, het enige wat ik zelf moest doen was het pakket zelf installeren (alles in 1), makkelijk.....dacht ik dus. Kan iemand mij helpen?

Ten eerste de modem: Ik heb de cisco modem gekregen, activeren is gelukt, en via het utp kabeltje krijg ik internet, maar het probleem is de wireless. Deze werkt namelijk niet.
De lampjes die groen branden: power, ds, online, link en tel1
De lampjes die oranje branden: us
Wireless werkt dus niet, maar via de utp kabel dus wel.

Ten tweede de tv:
Tijdje geleden de smartcard geactiveerd, later werd de coax kabel aangesloten en nu kan ik dus ned 1 HD ontvangen en een aantal andere zenders, maar niet de betaalde zenders zoals rtl4, veronica enzo. De kwaliteit was 100% en sterkte rond de 80%. de foutmelding die ik krijg is E16-4

Iemand die kan helpen?
Wireless moet je zelf kunnen inschakelen, onder je modem staat een ip adres (192.168.178.1) typ dit in je browser en je kan inloggen op het modem.

Voor de tv kan je beter de klantenservice bellen. Smartcart activeren werkt alleen als je de tv aanzet met de kaart in de decoder. het is normaal dat je sommige zenders wel kan bekijken en sommige niet.

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10 18:28
Al sinds een lange heb ik bij een pand problemen met de internet verbinding, de verbinding naar de modem valt regelmatig weg zoals ook is geconstateerd door Ziggo.
Nu zegt Ziggo dat dit komt doordat er vanaf het AOP een kabel is getrokken naar de meterkast.
Dit klopt, vanaf een van de appartementen is door een elektricien een coax kabel getrokken naar de meterkast, ik meen mij te herinneren dat dit een RG-7 kabel was.
Ik zou eigenlijk willen weten of het mogelijk is om zelf metingen te doen op zo'n kabel gezien ik het niet gepast vind om een huurder te vragen om thuis te blijven voor een monteur of zijn/haar huis zonder hun aanwezigheid te betreden.
En ik zou willen weten of het eigenlijk niet gewoon zo is dat ziggo alsnog een kabel vanaf de straat naar de meterkast moet leggen.
Ziggo zegt zelf eerst dat ze dit niet hoeven te doen, dan weer wel en dan weer niet en ondertussen ben je 5 keer doorverbonden en weet niemand eigenlijk meer hoe het zit.

• vr6-only
  • Laatst online: 03-11 21:46

vr6-only

Blub Blub

Ten eerste: Ziggo heeft, in tegenstelling tot KPN, geen aansluitplicht. Ze kunnen en mogen zomaar een woning overslaan. Echter kun je, mits het een officieel postadres is, een aanvraag doen via aansluitingen.nl om alsnog een eigen CAI aansluiting te krijgen.

De boosdoener kan best weleens die extra lengte kabel zijn. Hier kun je alleen achter komen door het modem bij de huurder te plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 17-11-2011 22:18 ]

It ain't stupid if it works!

Snippertje schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:19:
Iemand enig idee waar de oorzaak kan liggen, zodat ik hiermee naar de huisbaas kan? Die man is namelijk totaal niet technisch aangelegd en als ik iets wil doen moet ik met iets concreets komen.
Grote kans dat het aan de routers ligt.
Genoeg oudere routers die "hoge" snelheden niet aankunnen. Zo heb ik nog aardig wat routers hier in de kast liggen die maximaal 30Mbit halen (of lager zelfs) via utp.
Dus wees eens concreet met type nummers..

En uiteraard kan je eenvoudig uitsluiten of de routers de oorzaak zijn: sluit een pc rechtstreeks aan op het modem en testen maar. Dat is ook het eerste wat ziggo je vraagt als je belt.

• Tito129
  • Laatst online: 23:01
Zo te zien heeft ziggo storing in Assen. Heb zowel geen internet als telefoon. De Cisco modem krijgt geen ip. Blijft op scanning hangen. Jammer dat tv nog wel werkt. Verplicht voice of Holland meekijken.

• TFHfony
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Tito129 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:58:
Zo te zien heeft ziggo storing in Assen. Heb zowel geen internet als telefoon. De Cisco modem krijgt geen ip. Blijft op scanning hangen. Jammer dat tv nog wel werkt. Verplicht voice of Holland meekijken.
Lees een boek! :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Tito129
  • Laatst online: 23:01
Heb inet nodig om ebook te kopen;)

Verwijderd

ttyttyrytrtrdtrdr
Pagina: 1 ... 155 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!