Verwijderd

mhindrik schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:02:
[...]

Dan zou jouw probleem ook zo maar eens aan de modem kunnen liggen. De helpdeskmedewerker die ik sprak zei tegen mij dat de modem "raar" reageerde op haar pogingen tot uitlezen.

Ik heb hier nog een tweede ubee router liggen, maar die wil helaas niet op internet. Dus ik kan het niet zeker weten.
Dinsdag weet ik meer
En? Hoe is eea afgelopen?

Nadat ik twee dagen weer redelijke snelheid had (zo'n 30Mbit) is het hier vandaag weer flink gezakt tot max 15Mbit.

Ik vraag me toch echt af wat Ziggo ah doen is...

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:53:
Hmmm.

Ik had Ai1 basis besteld met Cisco PVR. Die was slecht te leveren dus kreeg ik een Samsung interactieve tuner, maar inmiddels is de Cisco binnen :)

Goed, Samsung weg, Cisco ervoor in de plaats; blijft het lampje knipperen wat aan zou moeten geven dat de interactieve diensten niet werken. Vage sh*t; met die Samsung tuner deden die diensten het wel, ik krijg nu inderdaad geen films te zien :?

Iemand dezelfde ervaringen ?
Nou, probleem opgelost :)

De SmartCard waarmee ik de interactieve diensten heb geactiveerd op de Samsung tuner, zit nu in de Cisco PVR en tadaaa :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:28
wat is de beste decoder trouwens? IP-TV is geen vereiste.

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Weten jullie wat de fout kan zijn als ik een speedtest.ziggo.nl doe dan aan geeft 40.1mbit. en als ik dan er nog 1 daarna doe dat die dan 24.6 en soms wel is 19.mbit aangeeft.

ik heb alles in een plus.

bij Altbinz mijn newsgroep downloader. krijg ik pieken van 4900 ongeveer en dan daalt hij in eens naar 3000 en dan langzaam klimt hij weer naar de 4800. nooit constant wat eerst wel zo was.

ik had gister even 20 min aande lijn gezeten met een medewerker die zei dat het lag aan mn eigen netwerk. maar ik kan dat niet geloven maandag ging mn modem kapot maar verder deed alles het goed de snelheid was constand 4800 a 4900 wat ik netjes vind maar als hij telkens 2mb naar beneden gaat.

ik moest op mn pc netsh init reset resetlog.log

doen maar dat hielp niet echt in ieder geval niet dat ik het merk

wat nu :P

• ymmud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06-2022
Voor de verandering eens een positieve post :)

Gisterochtend geen enkele zender behalve Disney Channel :+ Tv uitgezet en bij thuiskomt 's avonds hetzelfde.
Ziggo gebeld, binnen 2 minuten medewerker aan de lijn. Die vroeg mij volgens zijn belscript naar mijn gegevens en verificatie. Ik heb mij keurig als leek gedragen voor de meest soepele voortgang.

De TV instellingen doorlopen die bij mijn postcode gebied horen (die had ik zelf uiteraard ook al doorlopen) en dit zonder resultaat. Op advies van de Ziggomedewerker code geprobeerd van andere regio en had alle zenders weer.

Toen ik de beste man vroeg hoe dit kon gebeuren zei hij ook oprecht dat hij geen flauw idee had.

Totaal 10 minuten aan de lijn gehangen en alles was opgelost. Ben nu 7 jaar Ziggo gebruiker en heb verder nooit problemen gehad. En nee, ik werk niet bij Ziggo en heb ook connectie met iemand daar.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hm mooi als de Cisco's weer leverbaar worden.. wil er nog wel 1 :D

404 Signature not found

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zat eens te kijken naar ons internet, telefonie en televisie abonnementen en Ziggo alles-in-1 lijkt wel aantrekkelijk opzich. (ik heb ontdekt dat m'n ouders eigenlijk bizar veel per maand betalen).

Maar 2 problemen;
- Overstappen; men heeft hier slechte ervaringen mee, niet alleen bij ons zelf (in een grijs verleden) maar ook bij anderen. We kunnen hier bijv. letterlijk geen dag zonder telefoon, internet en tv.
- Mail. M'n vader en broer gebruiken de mail van Solcon (@solcon.nl), en dat kunnen ze echt niet even iedereen mailen/bericht geven dat ze een ander mailadres moeten gaan gebruiken.
Maar ik gok dat dit niet op een of andere manier om te zetten is naar een nieuw adres of wel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:13:
[...]

En? Hoe is eea afgelopen?

Nadat ik twee dagen weer redelijke snelheid had (zo'n 30Mbit) is het hier vandaag weer flink gezakt tot max 15Mbit.

Ik vraag me toch echt af wat Ziggo ah doen is...
Het is je modem. Voel maar eens hoe heet dat ding is. Google maar eens op 'Ubee te heet'. Ik heb een modem/router/wifi Ubee wat ik elke dag kon resetten omdat de snelheid trager werd naarmate hij langer aan stond. Ik heb hem via de helpdesk 'dom' laten maken zodat alleen de modemfunctie over bleef. Dat heeft iets verbetering gegeven. Als je de stroom er af haalt, laat hem dan even minimaal 10 minuten afkoelen. Daarna heb je de snelheid weer terug. Minder dan 2 minuten uitzetten werkt bijvoorbeeld niet. Zal blij zijn als ik Reggefiber in de straat zie...

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:35
Ik heb gisteren ook m'n nieuwe ubee modem opgehaald bij het postkantoor.

Wel complimenten voor het installatiepakket, dat kun je gewoon niet verkeerd doen, en het werkt vlekkeloos in 1 x.

Snelheid nog niet kunnen testen, kheb eigenlijk alles draadloos, dus ff een keer bedraad testen.

Van die nieuwe WPA2 codes krijg je wel RSI verschijnselen tov de oude code :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Ik weet niet wat ze aan het doen zijn bij Ziggo, maar bij mij is het sinds de snelheidsverhoging nog steeds bal. Gisteren was de halve dag het internet ook weer weg zonder duidelijke redenen. Ook iTV stond weer fijn te knipperen, dus dat zegt in ieder geval dat de gare Ubee wifi niet het probleem is.

Ik zit af en toe te denken aan de backup verbinding, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 16:03
Piet91 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:15:
Ik zat eens te kijken naar ons internet, telefonie en televisie abonnementen en Ziggo alles-in-1 lijkt wel aantrekkelijk opzich. (ik heb ontdekt dat m'n ouders eigenlijk bizar veel per maand betalen).

Maar 2 problemen;
- Overstappen; men heeft hier slechte ervaringen mee, niet alleen bij ons zelf (in een grijs verleden) maar ook bij anderen. We kunnen hier bijv. letterlijk geen dag zonder telefoon, internet en tv.
- Mail. M'n vader en broer gebruiken de mail van Solcon (@solcon.nl), en dat kunnen ze echt niet even iedereen mailen/bericht geven dat ze een ander mailadres moeten gaan gebruiken.
Maar ik gok dat dit niet op een of andere manier om te zetten is naar een nieuw adres of wel?
Wanneer je geen enkel risico wil dat je GTST een keer mist, moet je gewoon nooit overstappen natuurlijk. ;) Telefoon kun je voor de zekerheid doorschakelen naar mobiel. Overstappen zal echter altijd wat ongemak geven. Dat is gewoon niet te voorkomen.

Voor mail is het veel handiger om een provider-onafhankelijk adres te nemen. GMail, Hotmail, of iets anders (eigen domein oid). Dan heb je nooit last bij verhuizen of overstappen. Kun je ook nu doen en dan de Solcon mail zo instellen dat het automatisch wordt doorgestuurd naar het nieuwe adres. Meestal zit er wel zoiets in de webmail, als Solcon dat aanbiedt.

_██_
(ಠ_ృ)

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Piet91 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:15:

Maar 2 problemen;
Wbt het overstappen: Als je Solcon gewoon via ADSL/telefoonlijn hebt (Solcon op de kabel is alleen in Harderwijk?) dan hoeft er geen lijn omgezet te worden dus je overstap is praktisch naadloos. Je kan dan zelfs Ziggo en Solcon naast elkaar gebruiken. Als je zorgt dat je Solcon af laat lopen 1 een week nadat je Ziggo abonnement in gaat zit je best veilig. Ik heb ook 2 weken oude ADSL en Ziggo naast elkaar gebruikt. Je modems elk in een andere IP-range zetten. Uiteraard kun je je telefoonnummer meenemen. Zodra je het Ziggo-modem activeert gaat het proces van nummerportatie in gang en dan kan het zijn dat je een uurtje onbereikbaar bent.

• Piet91
  • Niet online
Atomsk schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:12:
Voor mail is het veel handiger om een provider-onafhankelijk adres te nemen. GMail, Hotmail, of iets anders (eigen domein oid). Dan heb je nooit last bij verhuizen of overstappen. Kun je ook nu doen en dat de Solcon mail zo instellen dat het automatisch wordt doorgestuurd naar het nieuwe adres. Meestal zit er wel zoiets in de webmail, als Solcon dat aanbiedt.
Vind ik ook, maar ze zijn het ooit gaan gebruiken en nu kan het dus eigenlijk niet meer anders.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 19:48
Piet91 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:26:
[...]

Vind ik ook, maar ze zijn het ooit gaan gebruiken en nu kan het dus eigenlijk niet meer anders.
Overdrijven is ook een kunst.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 09:31

Arfman

Drome!

Inderdaad. Iedereen in je adresboek een mail sturen en nieuwsbrieven wijzigen, zo gepiept. Laatst nog bij m'n ouders gedaan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Piet91
  • Niet online
Tja, jullie hebben zeker een punt hoor, ik zou dat ook doen, maar bij hen is het wat minder goed te verkopen. Ook omdat ze het sort of bedrijfsmatig gebruiken.
Al is het best interessant om eens te kijken wat we zouden kunnen krijgen bij Ziggo alles-in-1.
Want we betalen nu in verhouding gruwelijk veel (iets van een kleine €80 p/maand) voor alles.

Want dat 120Mbps zal niet zo heel interessant zijn hier, maar onbeperkt bellen en meer tv-zenders wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 04-11-2011 13:57 ]

• Turdie
  • Laatst online: 20-08-2024
Maak je een afspraak om een monteur Alles-in-Een Extra te installeren komt hij niet opdagen. Klantservice weet ook niet te vertellen waarom hij niet kwam opdagen. #FAAL.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06

rally

Deyterra Consultancy

Enige tijd geleden zijn er de diverse snelheidsverhogingen geweest en toen hintte Ziggo er op dat voor de alles-in-één extra klanten er "wellicht" einde van het jaar ook een snelheidsverhoging aan zou kunnen komen.

Nu kan ik dus dat artikel niet zo snel vinden, maar daarin werd gezegd dat het wel eens naar 200MBit zou kunnen gaan of symmetrische abonnementen.

Is er iemand die hier iets meer over heeft opgevangen? Met name het verhogen van de upload zou voor mij prettig zijn omdat ik veel reis.

http://www.deyterra.com

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:41
rally schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:38:
Enige tijd geleden zijn er de diverse snelheidsverhogingen geweest en toen hintte Ziggo er op dat voor de alles-in-één extra klanten er "wellicht" einde van het jaar ook een snelheidsverhoging aan zou kunnen komen.

Nu kan ik dus dat artikel niet zo snel vinden, maar daarin werd gezegd dat het wel eens naar 200MBit zou kunnen gaan of symmetrische abonnementen.

Is er iemand die hier iets meer over heeft opgevangen? Met name het verhogen van de upload zou voor mij prettig zijn omdat ik veel reis.
Volgens mij is dat nooit een vast staand feit geweest maar meer iets wat in de toekomst mogelijk wordt gedaan. Zo hebben ze het geloof ik ook gehad over de upload te verhogen naar 25Mbit in de toekomst voor alles-in-één extra maar daar is ook voor de rest niks over bekend. Er is eigenlijk op dit moment dus niks concreets naar buiten gebracht over toekomstige snelheidsverhogingen.

• Atomsk
Piet91 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:26:
Tja, jullie hebben zeker een punt hoor, ik zou dat ook doen, maar bij hen is het wat minder goed te verkopen. Ook omdat ze het sort of bedrijfsmatig gebruiken.
Al is het best interessant om eens te kijken wat we zouden kunnen krijgen bij Ziggo alles-in-1.
Want dat 120Mbps zal niet zo heel interessant zijn hier, maar onbeperkt bellen en meer tv-zenders wel.
Juist wanneer het bedrijfsmatig is, dat moet je een eigen domein regelen voor je website en e-mail. Iets anders gebruiken staat gewoonweg niet professioneel. Wanneer dat eenmalig geregeld is, is het ook een kleine moeite om mail naar het oud adres een jaar door te sturen.

_██_
(ಠ_ృ)

• Piet91
  • Niet online
Atomsk schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:07:
[...]

Juist wanneer het bedrijfsmatig is, dat moet je een eigen domein regelen voor je website en e-mail. Iets anders gebruiken staat gewoonweg niet professioneel. Wanneer dat eenmalig geregeld is, is het ook een kleine moeite om mail naar het oud adres een jaar door te sturen.
Geen echt bedrijf hoor, meer dat m'n vader het gebruikt als penningmeester en m'n broer met een handeltje met auto's en onderdelen.
Ze zijn gewoon niet erg happig om dingen te veranderen na slechte ervaringen en m'n vaders motto is 'als het werkt, dan niet veranderen'. Though audience dus...

We hebben overigens nu dit:
- KPN BelVrij Altijd €31 p/maand (altijd gratis bellen naar vaste nummers; servicenummers, mobiele nummers e.d. niet)
- Ziggo TV Standaard €16,95 p/maand
- Solcon ADSL Plus + telefonie €29,95 p/maand (8/1MB, we krijgen blijkbaar ook telefonie van Solcon :F )
Bij elkaar dus €77,90 p/maand.

Kijk ik naar Alles-in-1 van Ziggo is de goedkoopste vorm (Alles-in-1 Basis) i.c.m. VolopBellen Altijd €52 (ofwel €25 goedkoper, plus nu ook gratis bellen naar het buitenland (o.a. Canada waar familie woont).
Dan is er nog €25 speelruimte voor sneller internet (weet eerlijk gezegd niet of dat heel veel nut heeft voor ons; veel downloaden gebeurd hier niet (hooguit een film en 1 tot 3 à 4 series per week). Pas zatten we met 2 laptops torrents binnen te halen en een derde youtube te kijken; dat laatste ging wat langzamer maar het ging wel; en deze situatie komt nauwelijks/niet voor.

Of meer tv-zenders en dat kan wel interessant zijn. "ns rondkijken...

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Piet91 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:29:
[...]
Geen echt bedrijf hoor, meer dat m'n vader het gebruikt als penningmeester en m'n broer met een handeltje met auto's en onderdelen.
Ze zijn gewoon niet erg happig om dingen te veranderen na slechte ervaringen en m'n vaders motto is 'als het werkt, dan niet veranderen'. Though audience dus...
[...]
Je zou eens bij Solcon kunnen vragen hoe lang de @solcon adressen nog beschikbaar blijven na het beëindigen van het abonnement. Dan kunnen ze in nieuwe mails en communicatie het nieuwe adres meegeven (en regel dan inderdaad een provider onafhankelijk iets (gmail, hotmail, eigen domein) en ga nu niet @ziggo.nl gebruiken) en blijft oude mail gewoon binnenkomen. Misschien is er ook wel een instelling mogelijk om de @solcon mail een tijdje door te sturen.

Ik heb ooit een Versatel abonnement gehad, maar ik kan het bijbehorende POP adres nog steeds gebruiken. Niet dat ik het nog gebruik, maar wellicht biedt Solcon ook iets dergelijks.

Verwijderd

Ziggo weer onberijkbaar mail server stoort als gek werkt niet 90% van de tijd.
Ziggo helpdesk heeft nieuw menu dus onberijkbaar voor mensen met storing.
Volgend jaar ga abonement stop zetten ga des noods wel opzoek na 50/50 connectie.

edit: gebeld terwijl notitie stond voor monteur afspraak vervolgens weigert ziggo omdat geen speedtest wil uitvoeren terwijl dat al 1000x gedaan heb vervolgens probeer ik dat uit te leggen en hangen ze heel brutaal op.

dat is voor mij ook de laaste druppel ga dit jaar off volgend jaar abonement stop zetten.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 18:23 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zit ik digitaal tv te kijken omdat er bij analoog zenders weggehaald worden, doen ze dat nu bij digitaal ook :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Piet91 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:29:
[...]

We hebben overigens nu dit:
- KPN BelVrij Altijd €31 p/maand (altijd gratis bellen naar vaste nummers; servicenummers, mobiele nummers e.d. niet)
- Ziggo TV Standaard €16,95 p/maand
- Solcon ADSL Plus + telefonie €29,95 p/maand (8/1MB, we krijgen blijkbaar ook telefonie van Solcon :F )
Bij elkaar dus €77,90 p/maand.

Kijk ik naar Alles-in-1 van Ziggo is de goedkoopste vorm (Alles-in-1 Basis) i.c.m. VolopBellen Altijd €52 (ofwel €25 goedkoper, plus nu ook gratis bellen naar het buitenland (o.a. Canada waar familie woont).
Dan is er nog €25 speelruimte voor sneller internet (weet eerlijk gezegd niet of dat heel veel nut heeft voor ons; veel downloaden gebeurd hier niet (hooguit een film en 1 tot 3 à 4 series per week). Pas zatten we met 2 laptops torrents binnen te halen en een derde youtube te kijken; dat laatste ging wat langzamer maar het ging wel; en deze situatie komt nauwelijks/niet voor.

Of meer tv-zenders en dat kan wel interessant zijn. "ns rondkijken...
Bij Solcon kan je een e-mail only abonnement nemen. Dat kost 40 euro per jaar.
Dat kan je bijvoorbeeld 1 jaar door blijven zetten dan.

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 19:18
Welke zender is verdwenen dan? Het zal vast niet veel byzonders zijn want ik heb er niets van gemerkt ...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Regionale zenders.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-11 18:24

Onbekend

...

Het waren dacht ik 5 zenders waaronder: BBC2, BBC World en WDR.

Edit:
Regionale zenders vanwege licentiekosten e.d.. Niet vanwege Ziggo zelf.

[ Voor 51% gewijzigd door Onbekend op 05-11-2011 11:04 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat was bij analoog, bij digitaal zijn een aantal regionale zenders (die niet via analoog zijn te ontvangen) weggehaald.

Oscar Wilde

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 13:15
Raven schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:07:
Dat was bij analoog, bij digitaal zijn een aantal regionale zenders (die niet via analoog zijn te ontvangen) weggehaald.
Daar heb ik een tijdje terug een brief over gehad volgens mij... Dat er een aantal zenders moesten wijken.

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 19:18
oh ja, nu je het zegt, volgens mij regionale zenders van niet aangrenzende provincies. Bijv. als je in limburg woont heb je geen TV Noord meer of TV Drenthe

Verwijderd

rally schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:38:

http://www.breedbandwinke...elooft-snelheidsverhoging
Het snelste pakket, Alles-in-1 extra, blijft met een download- en uploadsnelheid van respectievelijk 120 en 10 Mb per seconde voorlopig ongewijzigd. De kabelaar verwacht op zijn vroegst in 2012 te beginnen met het nog verder ophogen van de doorvoersnelheden op zijn netwerk. Volgens Ziggo zijn downloadsnelheden van 240 Mb haalbaar gebleken. De kabelaar maakte wel bekend na te zullen gaan of het, in navolging van glasvezelaanbieders, abonnementen met symmetrische snelheden op de markt kan zetten.
denk ziggo binnenkort de snelheid wel weer zal en moet verhogen nu de concurrentie van plan is hun snelste lijnen te gaan voorzien van 500/500 lijn verbinding.
wil men concurrentie bij blijven wil zal wel mee moeten gaan .

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 13:51 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:35

Yucko

One clown to rule them all !

Ach, hogere download zit ik niet echt op te wachten ... hogere upload wel :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daarom ben ik juist bij Ziggo weggegaan, ik internet nu via Glas met 35/35. Download is voor mij snel genoeg maar de 7* hoge up (en de lagere abo kosten) ben ik erg blij mee :)

Oscar Wilde

• 418O2
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:48:
[...]

http://www.breedbandwinke...elooft-snelheidsverhoging

[...]

denk ziggo binnenkort de snelheid wel weer zal en moet verhogen nu de concurrentie van plan is hun snelste lijnen te gaan voorzien van 500/500 lijn verbinding.
wil men concurrentie bij blijven wil zal wel mee moeten gaan .
met dien verstande dat de Ziggo een HEEL VEEL groter verzorgingsgebied heeft. Die glasvezel iniatieven beslaan niet zo'n heel groot gebied hoor.

ATM download ik met 5Mb/sec met mijn AIN plus abo, vind ik genoeg. Waarom zou men een hoge upload willen? Als je iets wil hosten, is een VPS toch zo geregeld?

Verwijderd

Mits goed uitgedacht kan thuis hosten goedkoper zijn, en bij bijvoorbeeld YouTube-filmpjes uploaden is een hoge upload ook best wel handig :p

Het is trouwens 5 MB/s, en AIN is Grunnegs veur één :D

• Piet91
  • Niet online
Nu bij Kassa (Ned1) ook hierover (tv)

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 05-11-2011 19:07 ]

Verwijderd

Waarover?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het wegsnoeien van zenders, maar wel hetzelfde moeten betalen gok ik.

Oscar Wilde

Raven schreef op zondag 06 november 2011 @ 09:46:
Het wegsnoeien van zenders, maar wel hetzelfde moeten betalen gok ik.
Ik heb het nog niet gezien maar uiteindelijk, over een aantal jaar, bestaat analoge tv niet meer (na ruim 60 jaar). Je kunt alles en meer digitaal ontvangen voor hetzelfde bedrag en zijn regelmatig acties bij Ziggo voor digitale ontvangers. Zoals laats een HD + SD ontvanger en 2 smartcards voor 99euro.

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-10 07:37

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik vraag me af waarom Ziggo nu zo de gebeten hond is. Caiw is vorig jaar oktober overgegaan op volledig digitaal. Destijds heb ik eigenlijk weinig klachten gehoord. Het heeft kassa of radar niet gehaald geloof ik. Het analoge ether televisie signaal is ook uit de lucht gegaan en men moest kastjes gaan aanschaffen voor digitenne. Nu wil Ziggo ook het analoge pakket inkrimpen maar dan moet het wel breed uitgemeten worden in Kassa.

Zolang ziggo het digitale pakket voor de zelfde prijs houdt als het analoge (wat het geval is) en de zenders van de programmaraden daarin heeft zitten dan vindt ik het heel normaal wat ziggo doet. (in kassa kwam wel een zender voorbij, die geloof ik in het oude standaard analoge pakket zit en er alsnog uitgehaald werd)

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-11 20:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ga per 26 november ook over op ziggo alles-in-1-PLUS. En ik zie op jullie link van breedbandwinkel dat ik geen vast IP adres krijg.
Echter deel ik samen met een vriend een eweka-abonnement dat volgens mij (weet ik niet meer zeker) 2 unieke IP adressen aankan. Hoe ga ik dit dan nou weer fixen? Kan ik een fixed IP aanvragen of moet ik eweka contacteren?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:10

Wildfire

Joy to the world!

Je hebt officiëel geen vast IP nee. Maar in de praktijk heb je een semi-statisch adres. Het mijne is al hetzelfde zolang ik me kan herinneren. Echter, als Ziggo ooit haar netwerk opnieuw indeelt of wat voor andere reden dan ook, dan kan het best dat ik alsnog eens een keer een ander IP krijg.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:47

OMD

meer mensen last van ingekakte snelheden?

Ik zit tussen de 80kb/s (ja 80, geen 800 :( ) en de 1100kb/s... Dat is niet zo fijn als je het 120/10 abbo hebt...

[ Voor 8% gewijzigd door OMD op 06-11-2011 11:54 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45
Deathchant schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:01:
Ik ga per 26 november ook over op ziggo alles-in-1-PLUS. En ik zie op jullie link van breedbandwinkel dat ik geen vast IP adres krijg.
Echter deel ik samen met een vriend een eweka-abonnement dat volgens mij (weet ik niet meer zeker) 2 unieke IP adressen aankan. Hoe ga ik dit dan nou weer fixen? Kan ik een fixed IP aanvragen of moet ik eweka contacteren?
Inderdaad, je krijgt zoals reeds aangegeven een dynamisch ip, maar ik heb de mijne al zo'n 6 jaar, heeft zelfs een verhuizing overleeft. Dus dat is geen probleem.

Daarnaast, eweka staat je toe om 8 verbindingen te maken. Al deel je je abbo met 8 man, mag iedereen een eigen thread. Je hebt dus 8 concurrent verbindingen vanaf IP"s, je mag niet meer dan 8 verbindingen opzetten. That's it, niet gerelateerd aan een veranderd IP adres.

Verwijderd

OMD schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:53:
meer mensen last van ingekakte snelheden?

Ik zit tussen de 80kb/s (ja 80, geen 800 :( ) en de 1100kb/s... Dat is niet zo fijn als je het 120/10 abbo hebt...
Ja. Al weken geen stabiele 40Mbit verbinding.

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:39:
[...]

Ja. Al weken geen stabiele 40Mbit verbinding.
Hier ook sinds afgelopen week, steeds rond de 6,5Mbit i.p.v. de 40Mbit, terwijl voorheen altijd makkelijk de 40 werd gehaald. (Postcode 5212)

[ Voor 0% gewijzigd door Flexicon op 06-11-2011 19:44 . Reden: Typfouten ]

• RadioAir
  • Laatst online: 04-11 14:48
Heb hier ook een lange tijd last van gehad. De groene kabel opnieuw strippen en alle ellende was voorbij! Was bij mij soms weken goed en ineens weer slecht..

Verwijderd

418O2 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:47:
[...]

met dien verstande dat de Ziggo een HEEL VEEL groter verzorgingsgebied heeft. Die glasvezel iniatieven beslaan niet zo'n heel groot gebied hoor.

ATM download ik met 5Mb/sec met mijn AIN plus abo, vind ik genoeg. Waarom zou men een hoge upload willen? Als je iets wil hosten, is een VPS toch zo geregeld?
ik heb een MBA

ik kan dus niet veel media meenemen.
de beschikking over je media collectie is dan wel fijn en die wil ik vanaf een nas streaken.
ik hoef geen 200 mbit download maar een 50/50 80/80 of 100/100 mbit zou wel heel erg fijn zijn.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:47:
Nog niet zo'n heel groot gebied. Maar dat zal over een aantal jaren wel anders zijn. Hier in het dorp hebben we nu zowel Ziggo als glasvezel. Op de coax kunnen we kiezen uit 1 provider, op de glasvezel uit 5 stuks. Op lange termijn heeft glasvezel het voordeel van veel grotere bandbreedte t.o.v. coax. Ik raad Ziggo dan ook ten zeerste aan zo spoedig mogelijk ook diensten via glasvezel aan te gaan bieden om nog een kans te maken in de concurrentieslag.

• WoC
  • Niet online

WoC

BamSlam_ schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:10:
[...]
Nog niet zo'n heel groot gebied. Maar dat zal over een aantal jaren wel anders zijn. Hier in het dorp hebben we nu zowel Ziggo als glasvezel. Op de coax kunnen we kiezen uit 1 provider, op de glasvezel uit 5 stuks. Op lange termijn heeft glasvezel het voordeel van veel grotere bandbreedte t.o.v. coax. Ik raad Ziggo dan ook ten zeerste aan zo spoedig mogelijk ook diensten via glasvezel aan te gaan bieden om nog een kans te maken in de concurrentieslag.
Op lange termijn ja. Maar dat gaat nog wel even duren. Als je ziet hoeveel mensen er nog een gewone ADSL 1 lijn hebben omdat er niks beters te leveren is op het adres, zit Ziggo ook nog wel een paar jaartjes goed.

Verder ga ik ervan uit dat de meeste aansluitingen naar de wijkcentrales van Ziggo al lang van glas voorzien zijn. Het laatste stukje gaat dan over de coax naar de klanten thuis. Net als de ontwikkelingen over de koperen telefoonlijn (inbelmodem, ADSL, ADSL2, VDSL etc) zie je dat de ontwikkelingen op het gebied van de coax ook nog lang niet voorbij zijn (ik kan me mijn COM21 modem nog herinneren met wel 4 hele Mbps).

Als Ziggo zich dan ook nog eens kwalitatief onderscheidend in de markt zet (veel TV zenders, goede HD kwaliteit, verbetering interactieve diensten maar ook verbeteringen in helpdesk, webcare etc), zich op nieuwe diensten stort (mobiele telefonie of gewoonweg mobiel dataverkeer) en naar de wensen van klanten blijft luisteren, dan verwacht ik niet dat ze er zomaar uit liggen.

Ik ken bijvoorbeeld ook al mensen die na een jaar KPN glas met bijbehorend drama modem, soms halfbakken HD TV en een echt geweldige helpdesk (not) gillend terug rennen naar Ziggo. Ja, laten we ons toch maar gelukkig prijzen met onze Ubee's ;)

• DMKAAS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 12:10
Heb hetzelfde probleem dat vele mensen melden. Ik heb een 120 Mbits abbonement en haal de laatste 3 dagen niet meer dan 160 kb/s aan download snelheid, het is echt om te huilen en ziggo weet niet waar het probleem bij mij vandaan kwam, maar wist mij wel te vertellen dat het probleem bij mij ligt.

• Onbekend

Onbekend

...

Wij hebben sinds een half jaar de Cisco 8485DVB bij ons 3-in-1-abonnement aangeschaft. Dit scheen een van de beste apparaten te wezen, en de nieuwprijs van € 500,-- loog er ook niet om.
Het zappen naar een andere zender duurt 5 seconden en teletekstpagina's onthoudt hij niet (vorige en volgende worden niet alvast automatisch opgehaald). Daarnaast is het basisgeluid wat uit de decoder komt standaard erg zacht (maar dat is het minst ergst want we zetten de tv wel harder).

Komen er nog wel software-updates voor dat ding uit die het e.e.a. verbeterd? In het menu van dat apparaat staat dat er geen update beschikbaar is.

Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?

Verwijderd

Onbekend schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:21:
Wij hebben sinds een half jaar de Cisco 8485DVB bij ons 3-in-1-abonnement aangeschaft. Dit scheen een van de beste apparaten te wezen, en de nieuwprijs van € 500,-- loog er ook niet om.
Ik heb hem ook.
Het zappen naar een andere zender duurt 5 seconden en teletekstpagina's onthoudt hij niet (vorige en volgende worden niet alvast automatisch opgehaald). Daarnaast is het basisgeluid wat uit de decoder komt standaard erg zacht (maar dat is het minst ergst want we zetten de tv wel harder).
Zappen gaat hier soms ook wel is traag (4-5 seconden), maar over het algemeen gaat het vrij vlot eigenlijk. Soms reageert hij alleen trager, vraag me niet waarom. Het teletekst-probleem is mij inderdaad ook bekend, daar lijkt geen buffer in te zitten waardoor elke pagina opgezocht moet worden.

Wat betreft het zachte geluid: als je de eerste keer de decoder opstart kan je met de volumeknoppen op de voorkant van het apparaat het "apparaatvolume" op maximaal zetten. Daarna kan je met de afstandsbediening het volume op een normaal niveau verder regelen. Elke keer als je de stekker van de Cisco eruit trekt moet je opnieuw dit apparaatvolume op maximaal zetten, maar als je hem gewoon uitzet met de afstandsbediening onthoudt hij dit.
Komen er nog wel software-updates voor dat ding uit die het e.e.a. verbeterd? In het menu van dat apparaat staat dat er geen update beschikbaar is.

Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
Ziggo heeft zelfs in september laatst nog een update uitgerold, maar kennelijk niet om deze problemen die ik ook ervaar op te lossen.

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
Wij hebben ook nog probleem met de Cisco, dat als je vooruit spoelt nadat je hem op pauze hebt gezet, dat hij dan nog wel eens reset. Dat is wel irritant, als je een heel stuk achter loopt op de uitzending, om b.v. reclame te skippen, en hij reset dan, dan mis je een stuk van het programma.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:41:
[...]

Ik heb hem ook.

[...]

Zappen gaat hier soms ook wel is traag (4-5 seconden), maar over het algemeen gaat het vrij vlot eigenlijk. Soms reageert hij alleen trager, vraag me niet waarom. Het teletekst-probleem is mij inderdaad ook bekend, daar lijkt geen buffer in te zitten waardoor elke pagina opgezocht moet worden.

Wat betreft het zachte geluid: als je de eerste keer de decoder opstart kan je met de volumeknoppen op de voorkant van het apparaat het "apparaatvolume" op maximaal zetten. Daarna kan je met de afstandsbediening het volume op een normaal niveau verder regelen. Elke keer als je de stekker van de Cisco eruit trekt moet je opnieuw dit apparaatvolume op maximaal zetten, maar als je hem gewoon uitzet met de afstandsbediening onthoudt hij dit.

[...]

Ziggo heeft zelfs in september laatst nog een update uitgerold, maar kennelijk niet om deze problemen die ik ook ervaar op te lossen.
das dan een handig sjiek apparaat voor zoveel geld :')

weet niet wat wij hebben maar de knakenkastjes van ons zijn niet duurder dan 150 euro en die zapt echt binnen 2 seconden naar een ander kanaal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:50:
[...]

das dan een handig sjiek apparaat voor zoveel geld :')

weet niet wat wij hebben maar de knakenkastjes van ons zijn niet duurder dan 150 euro en die zapt echt binnen 2 seconden naar een ander kanaal.
En hoe werkt jouw knakenkastje met interactieve TV en opnemen in HD?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:22:
[...]

En hoe werkt jouw knakenkastje met interactieve TV en opnemen in HD?
daar doen we niet aan.
daarvoor kunnen we downloaden met supersnel alles in een :+

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:35
Ik heb zelf een Humax gekocht terwijl 2 vrienden van mij de CISCO hebben.

Geef mij maar de Humax, werkt voor mijn gevoel stukken beter.

Interactie TV werkt niet met de Humax, maar dat gebruik ik dan ook niet.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Humax is 100 miljoen keer beter dan de Cisco rommel. Maar het mist inderdaad de iTV en laat ik die nu net zeer regelmatig gebruiken :P

Hebben namelijk Film1, en dan kan je veel on-demand kijken en dat is wel zo prettig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:10:
Humax is 100 miljoen keer beter dan de Cisco rommel. Maar het mist inderdaad de iTV en laat ik die nu net zeer regelmatig gebruiken :P

Hebben namelijk Film1, en dan kan je veel on-demand kijken en dat is wel zo prettig.
dat snap ik niet.
film1 heeft hoofdzakelijk b-films met een paar goede films waarmee ze continu adverteren.
een apple-tv/multimedia centre is toch 1000x beter?

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Afgelopen weekend de Ubee geinstalleerd e, gelijk een berg vragen:

Ik heb het Ubee modem direct via Twitter in bridge laten zetten, maar merk nu dat het wifi gedeelte niet aan staat, klopt dat? Ik bedoel, is dat het directe gevolg van het in bridge mode zetten?

Nu zegt ZiggoWebcare dat ik de bridge mode ongedaan kan maken door de Ubee te resetten, maar is dat ook op een elegantere manier te realiseren? (ik heb er nu een Sweex wifi router achter gehangen, maar wellicht kan ik deze dan achterwege laten door de alleen de Ubee te gebruiken, en moet ik de bridge mode weer ongedaan maken.

Klopt het dat ik in bridge mode niet vai 192.168.178.1 bij de Ubee kan? Ook niet als ik met een utp kabel direct inprik (op LAN1 of zo )?

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 13:15
VAnTurenhout schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:39:
Afgelopen weekend de Ubee geinstalleerd e, gelijk een berg vragen:

Ik heb het Ubee modem direct via Twitter in bridge laten zetten, maar merk nu dat het wifi gedeelte niet aan staat, klopt dat? Ik bedoel, is dat het directe gevolg van het in bridge mode zetten?

Nu zegt ZiggoWebcare dat ik de bridge mode ongedaan kan maken door de Ubee te resetten, maar is dat ook op een elegantere manier te realiseren? (ik heb er nu een Sweex wifi router achter gehangen, maar wellicht kan ik deze dan achterwege laten door de alleen de Ubee te gebruiken, en moet ik de bridge mode weer ongedaan maken.

Klopt het dat ik in bridge mode niet vai 192.168.178.1 bij de Ubee kan? Ook niet als ik met een utp kabel direct inprik (op LAN1 of zo )?
Wifi = router functie. Die heb je laten uitschakelen. Voor wifi moet je of de router modus aan laten zetten (=bridge modus uit) óf zelf een andere router aan je Ubee hangen.

• Piet91
  • Niet online
Ik heb eens naar installatie handleidingen gekeken van Alles-in-1, en daar werd ik niet blij van; alles komt via de coax binnen en wordt daar verdeeld naar tv/telefonie en internet. Probleem is dat bij ons komt bij ons (huis gebouwd in 1979/1980) de telefonie en kabel op verschillende plekken binnenkomen en het eigenlijk onmogelijk is om dit op de Alles-in-1 manier te installeren.
Bummer...

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 07-11-2011 15:02 ]

• Atomsk
Piet91 schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:57:
Ik heb eens naar installatie handleidingen gekeken van Alles-in-1, en daar werd ik niet blij van; alles komt via de coax binnen en wordt daar verdeeld naar tv/telefonie en internet. Probleem is dat bij ons komt bij ons (huis gebouwd in 1979/1980) de telefonie en kabel op verschillende plekken binnenkomen en het eigenlijk onmogelijk is om dit op de Alles-in-1 manier te installeren.
Bummer...
Dus? Dan leg je een nieuwe telefoonkabel aan van modem -> aansluitpunt vaste telefoon. Heb je dect, dan verplaats je gewoon het basisstation. Idem voor netwerkkabels.

_██_
(ಠ_ృ)

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-11 11:29

Bozevkwa

The Falcons have landed

Piet91 schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:57:
Bummer...
Ik vermoed dat je doelt op het telefonie gedeelte...

Dat kun je toch prima oplossen door een draadloze telefonie (DECT)? De Dect ontvanger bij het modem plaatsen en verder diverse handsets in huis plaatsen.

Heb ik ook gedaan. Werkt prima!

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

• Piet91
  • Niet online
Atomsk schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:09:
[...]

Dus? Dan leg je een nieuwe telefoonkabel aan van modem -> aansluitpunt vaste telefoon. Heb je dect, dan verplaats je gewoon het basisstation. Idem voor netwerkkabels.
Losse kabels willen we niet (dus niet langs plinten e.d.). Dan moet het via de kelders/kruipruimtes = gaten boren in (betonnen) vloeren e.d.
Bozevkwa schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:09:
[...]

Ik vermoed dat je doelt op het telefonie gedeelte...

Dat kun je toch prima oplossen door een draadloze telefonie (DECT)? De Dect ontvanger bij het modem plaatsen en verder diverse handsets in huis plaatsen.

Heb ik ook gedaan. Werkt prima!
We hebben een aantal vaste telefoons en inderdaad een aantal draadloos. Maar het hele gebeuren is hier geloof ik een beetje chaotisch aangelegd in de jaren (splitters, versterkers, ADSL/telefonie splitsing e.d); dus dat moet ik eerst uitzoeken hoe en wat alles zit.
Plus het feit dat overstappen van 3 providers naar 1 gegarandeerd gezeur/vertraging e.d. oplevert doet enthousiasme wel wat verstommen...

Wel beter dat het tegenwoordig allemaal in de meterkast aankomt.

@ hieronder: ik denk dat hij ook nieuwsgroepen e.d. bedoelt. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 07-11-2011 18:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:41:
[...]

dat snap ik niet.
film1 heeft hoofdzakelijk b-films met een paar goede films waarmee ze continu adverteren.
een apple-tv/multimedia centre is toch 1000x beter?
Nou beter.. beter..

Apple TV is leuk, maar:

1. daar kost een nieuwe film tussen de 7,99 en 13,99 als ik het zo snel zie
2. Daarbij lopen ze ook nog een stukje achter, pas bij de DVD/BD release komt ie daar
3. Films zijn huur
4. Het apparaat kost 119 euro en het is nog een apparaat in mijn huis

Dus nee, ik denk niet dat het 1000x beter is. Zeker niet omdat mijn vrouw serieus veel films kijkt en ik jouw afschildering van B films niet deel.

• Turdie
Biedt Ziggo ook IMAP e-mail, kan dat nergens op de site terugvinden?

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
alleen pop vziw

• WoC
  • Niet online

WoC

VAnTurenhout schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:39:
Zoals Tackleberry al schreef: door het in bridge mode zetten, vervallen alle router functionaliteiten, dus ook WiFi. Je hebt eigenlijk een ouderwets modem wat alleen op de WAN poort een verbinding heeft. Ideaal als je zelf een 'betere' router of Wifi accesspoints wilt plaatsen. Voor de huis-tuin-en-keuken gebruiker is de routerfunctie in 9 van de 10 gevallen voldoende.
Nu zegt ZiggoWebcare dat ik de bridge mode ongedaan kan maken door de Ubee te resetten, maar is dat ook op een elegantere manier te realiseren?
Dat vind ik opmerkelijk... Dat wist ik niet. Ik heb een gewone Ubee en niet de Wifi versie, maar als ik de Wifi versie in bridge zou laten zetten door Ziggo, dan wordt die bridge door een reset al ongedaan gemaakt? Dat is natuurlijk niet handig!
(ik heb er nu een Sweex wifi router achter gehangen, maar wellicht kan ik deze dan achterwege laten door de alleen de Ubee te gebruiken, en moet ik de bridge mode weer ongedaan maken.
Tsja, er zijn af en toe wat klachten over de kwaliteiten van de Ubee router functie, maar ik weet niet of de Sweex veel beter presteert. Wat is eigenlijk de reden geweest van je keuze voor een bridge? Vaak gebeurt dit omdat klanten een eigen, sterkere wifi router erachter zetten. Als dat bij jou niet het geval is en je verder geen extra wensen heb, zou ik heb gewoon naar default terug zetten.
Zoals gezegd heb ik niet de wifi versie, maar ik krijg wel direct verbinding op de router middels 192.168.1.1 (misschien moet dat voor de wifi versie 178.1 zijn, geen idee). Houd er wel rekening mee dat je router, mocht die er tussen zitten, niet datzelfde adres heeft, anders kom je er nooit natuurlijk.
Piet91 schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:58:
We hebben een aantal vaste telefoons en inderdaad een aantal draadloos. Maar het hele gebeuren is hier geloof ik een beetje chaotisch aangelegd in de jaren (splitters, versterkers, ADSL/telefonie splitsing e.d); dus dat moet ik eerst uitzoeken hoe en wat alles zit.
Plus het feit dat overstappen van 3 providers naar 1 gegarandeerd gezeur/vertraging e.d. opleverd doet enthousiasme wel wat verstommen...
Tjsa, maak dan eerst een goed plan van wat je hebt, wat dat kost en wat voor/nadelen dat heeft en idem voor een nieuwe situatie. Dus inclusief 'nadelen' als het trekken van een telefoonlijn naar de bestaande aansluiting. Weeg dan af of je overstapt. Een alles-in-1 pakket lost natuurlijk nooit een chaotische situatie in huis op, maar kan wel aanleiding zijn om eens lekker op te ruimen :-)
shadowman12 schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:37:
Biedt Ziggo ook IMAP e-mail, kan dat nergens op de site terugvinden?
Nope, alleen pop. Wel beveiligd SMTP, zie hier voor details.
Geen idee waar je het voor gaat gebruiken, maar mocht je ooit overstappen naar een andere provider, dan raak je het adres kwijt. Het is vaak handiger om voor een onafhankelijke dienstverlener te gaan als Gmail of Hotmail of zelf een domeintje te registreren.

[ Voor 26% gewijzigd door WoC op 07-11-2011 18:04 ]

• Turdie
WoC schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:58:
Nope, alleen pop. Wel beveiligd SMTP, zie hier voor details.
Geen idee waar je het voor gaat gebruiken, maar mocht je ooit overstappen naar een andere provider, dan raak je het adres kwijt. Het is vaak handiger om voor een onafhankelijke dienstverlener te gaan als Gmail of Hotmail of zelf een domeintje te registreren.
IMAP is gewoon veel fijner omdat je meteen alles op de server uitleest, bij POP haal je alles op

Verwijderd

WoC schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:58:

Dat vind ik opmerkelijk... Dat wist ik niet. Ik heb een gewone Ubee en niet de Wifi versie, maar als ik de Wifi versie in bridge zou laten zetten door Ziggo, dan wordt die bridge door een reset al ongedaan gemaakt? Dat is natuurlijk niet handig!
Wat versta jij onder een reset? Een reset is niet stroom eraf of aan uit zetten maar serieus 10 seconden de reset knop indrukken. Dan krijg je een default modem terug, en wordt alles dus weer opnieuw ingesteld. Vind er niets opmerkelijks aan, het is zelfs vrij standaard in de IT.

Overigens wel apart van VAnTurenhout, op Twitter naar ZiggoWebcare gaan roepen dat je modem in bridge moet zonder te weten wat je eigenlijk vraagt om je vervolgens te verbazen dat bepaalde functies niet meer werken en er een Sweex wifi geval achter te hangen.

• WoC
  • Niet online

WoC

shadowman12 schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:43:
[...]
IMAP is gewoon veel fijner omdat je meteen alles op de server uitleest, bij POP haal je alles op
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik gebruik zelf ook alleen nog maar (secure) IMAP.
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:15:
[...]
Wat versta jij onder een reset? Een reset is niet stroom eraf of aan uit zetten maar serieus 10 seconden de reset knop indrukken. Dan krijg je een default modem terug, en wordt alles dus weer opnieuw ingesteld. Vind er niets opmerkelijks aan, het is zelfs vrij standaard in de IT.
Met een reset bedoelde ik in eerste instantie een powercycle. Ik zou het vreemd vinden dat een door Ziggo in bridge geplaatst modem na een powercycle z'n bridge verliest. Dan blijf je natuurlijk bellen als klant.

Maar ook in het geval van een echte reset vind ik het een beetje vreemd. Ja, bij veel apparaten krijg je daarmee de fabrieksinstellingen terug, maar ik verwachtte dat het bij deze docsis modems toch iets anders gaat: je moet niet voor niets bellen met de helpdesk om het ding in bridge te laten zetten.
Zelf had ik verwacht dat de bridge setting (net als de snelheidsvariant, wel/geen telefonie, hoeveel lijnen etc) in jouw specifieke profiel geplaatst zou worden dat het modem na een reboot van de headends ophaalt (provisioning). Vandaar dat het in mijn ogen raar zou zijn dat een reset de bridge ongedaan zou maken.

Als een dergelijke reset middels de reset knop wél de bridge ongedaan maakt, dan vind ik het weer vreemd dat Ziggo deze functie uit het menu heeft gesloopt. Had er desnoods een 'advanced' menu item van gemaakt. Scheelt een hoop bellers.
Overigens wel apart van VAnTurenhout, op Twitter naar ZiggoWebcare gaan roepen dat je modem in bridge moet zonder te weten wat je eigenlijk vraagt om je vervolgens te verbazen dat bepaalde functies niet meer werken en er een Sweex wifi geval achter te hangen.
Dat zeker. Alhoewel alle 'oude' modems van Ziggo gewoon bridges waren. Maar goed, vandaar dat ik ook vroeg naar z'n redenen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:59:
[...]

Nou beter.. beter..

Apple TV is leuk, maar:

1. daar kost een nieuwe film tussen de 7,99 en 13,99 als ik het zo snel zie
2. Daarbij lopen ze ook nog een stukje achter, pas bij de DVD/BD release komt ie daar
3. Films zijn huur
4. Het apparaat kost 119 euro en het is nog een apparaat in mijn huis

Dus nee, ik denk niet dat het 1000x beter is. Zeker niet omdat mijn vrouw serieus veel films kijkt en ik jouw afschildering van B films niet deel.
we hebben zelf jaren dat canal+ en film 1 gehad.
eigenlijk gewoon omdat we het ooit hadden afgesloten.
ik ben een behoorlijke filmfanaat, of was dat.
Ze hebben een paar topfilms die nieuw per x aantal maanden is. daarmee adverteren ze. de blockbusters van de vorige periode gebruiken ze vaak nog ff en de rest vullen ze op met de grootst mogelijke troep.

ik doe ook niet op het legaal downloaden maar meer een mediacenter die de films op je tv afspeelt die je alternatief hebt verkregen. :o

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-11 12:58

Snippertje

Light up your life

Net als meerdere mensen heb ik last van trage snelheid. Gek genoeg wel redelijke stabiel, ik zou 40Mbit moeten halen, maar ik haal ongeveer de helft constant (17~21Mbit). Is er al bekend waar dit aan ligt? Postcode 3572TH.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:15:
[...]
Ik weet best wat ik vraag. Maar ik weet niet dat het Wifi van de Ubee dan niet meer zou werken. Niet zo vreemd dat ik de vraag stel aan Ziggo, omdat ik mijn netwerk al bedraad aan de sweex heb hangen en niet ineens alles wil omgooien naar de Ubee. En daarnaast wil ik de Wifi helemaal niet permanent aan hebben staan, en dat kan ik met de Sweex makkelijk regelen, maar ik wist niet hoe dat te regelen bij de Ubee. Dus is daar een heel mooi forum. En verbaasd? Nee dus, ik wil alleen zeker weten dat het niet aan staat.

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:12
Onbekend schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:21:

Het zappen naar een andere zender duurt 5 seconden
Ligt aan de zenders, ik zap met mijn cisco soms binnen 2 seconden van zender naar zender. Verder vindt ik na 3 dagen gebruik, dat het apparaat werkt naar de verachtingen wat ik er van had.

• WoC
  • Niet online

WoC

Snippertje schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:05:
Net als meerdere mensen heb ik last van trage snelheid. Gek genoeg wel redelijke stabiel, ik zou 40Mbit moeten halen, maar ik haal ongeveer de helft constant (17~21Mbit). Is er al bekend waar dit aan ligt? Postcode 3572TH.
Al een keer de standaard acties ondernomen? Check eerst de storingspagina van ZIggo. Dan je huisaansluiting controleren (is alles volgens het boekje aangesloten op de hoofdaansluiting, modem met korte kabel, juiste versterker ertussen? Daarna, herstarten van je modem/router, en als je nog een router erachter hebt, die daarna ook rebooten. Tot slot je PC een keertje rebooten en kijken wat hij dan doet op http://speedtest.ziggo.nl Wil je zeker zijn van je zaak boot je ook een keer in veilige modus en doe je de test nog een keer.
Nog steeds prut? Bellen met de helpdesk en gewoon rustig meewerken en antwoord geven op de vragen. Succes.

• Onbekend

Onbekend

...

henkna schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:40:
[...]

Ligt aan de zenders, ik zap met mijn cisco soms binnen 2 seconden van zender naar zender. Verder vindt ik na 3 dagen gebruik, dat het apparaat werkt naar de verachtingen wat ik er van had.
Dan heb je erg weinig verwachtingen van een apparaat van € 500,--. Een gewone goedkope decoder is veel sneller.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Onbekend schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 07:46:
[...]

Dan heb je erg weinig verwachtingen van een apparaat van € 500,--. Een gewone goedkope decoder is veel sneller.
Niemand betaalt 500 euro voor die Cisco....
Voor een apparaat van maximaal 199 euro doet 'ie het gewoon prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Timmert op 08-11-2011 08:56 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Zit ik Chasing Amy te kijken, komt er tijdens die film telkens het Mac OS X "klaar met kopieren" ploink sample langs. Hebben ze die film overgezet van VHS naar Interactieve TV en is degene die dit heeft gedaan ondertussen doorgegaan met andere dingen?! :P

Voor de interactieve kijkers: 33:30 hoor je 'm voor de 3e keer of wat langskomen (ik dacht eerst dat het uit de computer kwam maar na terugspoelen blijkt het toch echt in de film te zitten).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Wanny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 11:54

Wanny

Gisteren de nieuwe modem(wifi/router combo) van Ubee ontvangen.
Activeren ging uit eindelijk goed, kreeg een paar keer dat het niet gelukt is aan het eind, maar kreeg toch verbinding met het internet. :? Gelijk wachtwoord/SSID/WPA key/IP's en dergelijke aangepast.
Wireless ging goed, maar had problemen met verbinding te maken met netwerkapparaten (Desktop/spel console) via de UTP. Ik kreeg geen IP adres van de DHCP server. Uiteindelijk mijn laptop direct aangesloten op een van de poorten en daar kreeg ik wel een IP adres. Hierna kreeg mijn desktop en console weer verbinding met via de UTP. Ben nu aan het uitvogelen welke instelling aangepast moet worden om mijn oude Linksys wifi router. Heb deze aangesloten op de LAN 1 en de Ubee ingesteld volgens de instructies op de Ziggo site, maar de Linksys krijgt geen WAN adres binnen van de Ubee.
Vandaag is het internet niet vooruit te branden. Remote desktop naar huis werkt nagenoeg niet. Ik kan af en toe verbinding maken, maar dan valt deze na een paar minuten weer weg. Telefonie is ook erg slecht, de lijn gaat wel over, maar ik kan de persoon aan de andere kant niet horen of het komt over met gestotter door de lijn. Powercyclen van de Ubee heeft ook niet geholpen.
Vandaag de helpdesk gebeld en die zagen dat de Ubee niet bereikbaar was, ik ben op kantoor en kon dus niet kijken welke lampjes er branden op dat ding. Vanavond maar nog een proberen. Ik kan jammer genoeg niet tijdelijk mijn oude Motorola modem gebruiken na de activatie van de Ubee. :/

Just 4 Fun!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jeuh.. net nieuw modem ontvangen, een Ubee EVW3200, ter vervanging van mijn oude Motorola SBV5121E. Nou ja, oud... die had ik ook nog maar een maand of 9 ofzo...

Ging gelukkig super allemaal, aansluiten was een eitje, activatie ook, binnen 10 minuten was ik online.

Haal ik tenminste een normale snelheid nu: 40 Mbit down, 3.8 Mbit up. De oude kwam niet verder dan 22 Mbit down, 2 Mbit up...

Hoop ook dat-ie wat stabieler is dan de oude Motorola, want die moest ik toch wel elke 6-7 dagen herstarten omdat de verbinding dan nogal ging klapperen (soms wel internet, soms niet, soms wel, soms niet etc etc).

Alleen het Wireless-deel moet ik nog naar kijken, heb ik nu ff geen tijd voor. Hoop dat die ook goed functioneert, dan kan mijn Sitecom-wireless router de deur uit (een router aan dit modem hangen lijkt me nogal pointless, als er al een ingebouwde router in zit) :)

Virussen? Scan ze hier!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:27
Ik zou je router niet te snel de deur uit doen. Bij vrienden van me zit ik met m'n mobiel ook op hun wifi en als ik dan een whatsapp bericht stuur dan komt het soms een uur later pas aan. Zij hebben zelf ook allebei whatsapp en hebben hetzelfde probleem indien ze op hun wifi zitten, zodra er naar 3G wordt overgeschakeld gaat het gewoon snel, zoals het hoort. Er zijn dus wel vage problemen met die UBEE.

Thuis zit ik ook op whatsapp via wifi en dan gaat het wel gewoon snel zoals het hoort, maar thuis heb ik glasvezel met een eigen linksys router.

[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 09-11-2011 16:24 ]

• Maranello
  • Laatst online: 27-05 15:16
wildhagen schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:16:
Alleen het Wireless-deel moet ik nog naar kijken, heb ik nu ff geen tijd voor. Hoop dat die ook goed functioneert, dan kan mijn Sitecom-wireless router de deur uit (een router aan dit modem hangen lijkt me nogal pointless, als er al een ingebouwde router in zit) :)
Wireless deel van de Ubee is niet bepaald oké. Zijn ook meerdere slechte ervaringen in dit topic. Ik had hem ook heb nu een Cisco wireless modem en die is zelfs nog erger heb ik het idee. Afhankelijk van je apparaat blijft je ontvangst goed maar verlies je je internetverbinding. Mijn telefoon kapt zelfs de hele verbinding af. Bij de Ubee had ik dit minder vaak. Erg leuk dat ze met alles-in-een apparaten komen, maar als je uit pure noodzaak er zelf nog een wireless-router erachter moet hangen, dan vind ik de adverteren met een wireless modem neigen naar misleiding. En buitengewoon zonde dat het dubbelop is. Ik ben zelf ook al langzaam naar iets anders aan het kijken, het is dat het weer een aardige investering is als je iets goeds met wireless-N én gigabit LAN wil.

Bedraad nog niks vreemds opgemerkt (zoals hoge pings/inzakkende snelheden/geen ip krijgen/enz).

Ik zou je Sitecom nog even als spare houden of misschien zelfs wel uit voorzorg maar gewoon neerzetten. Je kan de helpdesk bellen om je Ubee in bridge-mode te zetten, schijnt zo gepiept te zijn.

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 17:23
Wat een ballentent is dat Ziggo. Zolang alles werkt gaat het goed, heb je ze nodig dan is het over en uit. Op 1 november gebeld omdat de UBEE EVM 3200 modem al 2 dagen staat te flippen, geen telefonie en geen internet. Vandaag zou er een monteur langskomen in de ochtend, om 13:00 uur maar gebeld want ik heb geen monteur gezien. Gebeld naar 1200 en die vertelden dat de afspraak is verzet naar zaterdag, alsof ik elke dag op de bank hang wachtend op Ziggo. Dus zaterdag afgezegd omdat ik moeten werken, eerstvolgende datum 23 november.

Maar eens naar een Ziggo studio gebeld, aardige dame die het ging uitzoeken. Nog een keer op afstand naar dat modem gekeken en dat bleek idd niet helemaal lekker te zijn. De dame een notitie aangemaakt in het systeem en ik moest 10 minuten later weer terugbellen naar 1200.

Ik weer 1200 gebeld maar de dame kon mij geen modem opsturen en er moest een monteur langskomen en niet eerder als 23 november.

Ik ben helemaal klaar met deze club, jammer genoeg zijn er weinig andere spelers die bieden wat Ziggo in huis heb (120Mbit internet).

Dus gaan we maar weer 2 weken wachten 8)7

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Maranello schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:08:
[...]

Wireless deel van de Ubee is niet bepaald oké. Zijn ook meerdere slechte ervaringen in dit topic. Ik had hem ook heb nu een Cisco wireless modem en die is zelfs nog erger heb ik het idee. Afhankelijk van je apparaat blijft je ontvangst goed maar verlies je je internetverbinding. Mijn telefoon kapt zelfs de hele verbinding af. Bij de Ubee had ik dit minder vaak. Erg leuk dat ze met alles-in-een apparaten komen, maar als je uit pure noodzaak er zelf nog een wireless-router erachter moet hangen, dan vind ik de adverteren met een wireless modem neigen naar misleiding. En buitengewoon zonde dat het dubbelop is. Ik ben zelf ook al langzaam naar iets anders aan het kijken, het is dat het weer een aardige investering is als je iets goeds met wireless-N én gigabit LAN wil.
Dat probleem heb ik ook gehad met de Cisco wireless. (verbinding blijft, Internet valt deels weg)
Dit heb ik weten op te lossen door de Cisco op een ander kanaal te zetten. (na checken met inSSIDer in mijn geval naar kanaal 3 wide) Sindsdien geen problemen meer gehad.
Blijkbaar is de Cisco er gevoelig voor en indien je erg veel netwerken in de buurt hebt is het wellicht helemaal niet op te lossen. Ik had gelukkig nog een stukje waar maar 2 andere netwerken zitten.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:23

allure

Titaan fase 2/3

Zijn er meer mensen die op dit moment extreem lage waardes haalt met ziggo?
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/6dsdfr.png

Niet te geloven dit, ik zou dus AIOextra moeten hebben...

• Flex
allure schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:12:
Zijn er meer mensen die op dit moment extreem lage waardes haalt met ziggo?
[afbeelding]

Niet te geloven dit, ik zou dus AIOextra moeten hebben...
Met welk modem is dit?

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Een Ubee EVM3200, welke al een tijdje prima gedraait heeft.

• Flex
allure schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:18:
Een Ubee EVM3200, welke al een tijdje prima gedraait heeft.
Kijk eens op het modem, mocht je 2 oranje lampjes zien even modem resetten (powercycle). mocht dat niet helpen 1200 bellen (veel succes ;) )

Verwijderd

Flex: ik heb een spare Ubee (zonder wifi). Kan je zo lenen als je in de buurt van Utrecht woont en ophaalt/terugbrengt.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Flex schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:20:
[...]

Kijk eens op het modem, mocht je 2 oranje lampjes zien even modem resetten (powercycle). mocht dat niet helpen 1200 bellen (veel succes ;) )
Mja een powercycle zorgt wel voor een hogere upload, ik heb nu 4mbit van 10mbit.

• Flex
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:35:
Flex: ik heb een spare Ubee (zonder wifi). Kan je zo lenen als je in de buurt van Utrecht woont en ophaalt/terugbrengt.
Dank voor je aanbod Tha_Duck _/-\o_ maar ik wil dat Ziggo dit oplost. Sinds vandaag gaat het wel weer, maar de afgelopen week heb ik het modem 8 a 9 keer per dag moeten resetten. Ik ga deze strijd met Ziggo winnen..........................................na 23 november :+

• Flex
allure schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:41:
[...]

Mja een powercycle zorgt wel voor een hogere upload, ik heb nu 4mbit van 10mbit.
Zit er een router tussen zoja, even router afkoppelen en de UBEE direct op laptop of pc. Als je nog steeds dezelfde problemen heb dan zou ik gewoon de UBEE een harde reset geven (met een puntig voorwerp achterop het modem). Heb je dan nog steeds last dan zou ik Ziggo bellen (veel succes ;) )

Verwijderd

In tegenstelling tot sommige anderen ben ik heel tevreden met mijn nieuwe Ubee modem die ik gister heb ontvangen. De internetsnelheid ligt een stuk hoger en het draadloze gedeelte werkt een stuk beter dan mijn Airport Express.

Nu las ik in de brief niets over het terugsturen van het oude modem? Ervaring leert dat Ziggo nooit achter hun oude modems aangaat als je ze niet opstuurt maar toch, weet iemand hier meer over?

Verwijderd

Flex schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:43:
[...]

Dank voor je aanbod Tha_Duck _/-\o_ maar ik wil dat Ziggo dit oplost. Sinds vandaag gaat het wel weer, maar de afgelopen week heb ik het modem 8 a 9 keer per dag moeten resetten. Ik ga deze strijd met Ziggo winnen..........................................na 23 november :+
Sowieso gelijk gaan roepen dat je een maand geld terugwil. Dat is niet veel, maar het is iets :P

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Worden de non wifi ubee modems nog vervangen op korte termijn?

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
ronwiel schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:17:
Worden de non wifi ubee modems nog vervangen op korte termijn?
Ik hoop van niet, heb een Arris modem, en die staat al 9 maanden zonder reset super goed te draaien.
Pagina: 1 ... 154 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!