Zoals Tackleberry al schreef: door het in bridge mode zetten, vervallen alle router functionaliteiten, dus ook WiFi. Je hebt eigenlijk een ouderwets modem wat alleen op de WAN poort een verbinding heeft. Ideaal als je zelf een 'betere' router of Wifi accesspoints wilt plaatsen. Voor de huis-tuin-en-keuken gebruiker is de routerfunctie in 9 van de 10 gevallen voldoende.
Nu zegt ZiggoWebcare dat ik de bridge mode ongedaan kan maken door de Ubee te resetten, maar is dat ook op een elegantere manier te realiseren?
Dat vind ik opmerkelijk... Dat wist ik niet. Ik heb een gewone Ubee en niet de Wifi versie, maar als ik de Wifi versie in bridge zou laten zetten door Ziggo, dan wordt die bridge door een reset al ongedaan gemaakt? Dat is natuurlijk niet handig!
(ik heb er nu een Sweex wifi router achter gehangen, maar wellicht kan ik deze dan achterwege laten door de alleen de Ubee te gebruiken, en moet ik de bridge mode weer ongedaan maken.
Tsja, er zijn af en toe wat klachten over de kwaliteiten van de Ubee router functie, maar ik weet niet of de Sweex veel beter presteert. Wat is eigenlijk de reden geweest van je keuze voor een bridge? Vaak gebeurt dit omdat klanten een eigen, sterkere wifi router erachter zetten. Als dat bij jou niet het geval is en je verder geen extra wensen heb, zou ik heb gewoon naar default terug zetten.
Klopt het dat ik in bridge mode niet vai 192.168.178.1 bij de Ubee kan? Ook niet als ik met een utp kabel direct inprik (op LAN1 of zo )?
Zoals gezegd heb ik niet de wifi versie, maar ik krijg wel direct verbinding op de router middels 192.168.1.1 (misschien moet dat voor de wifi versie 178.1 zijn, geen idee). Houd er wel rekening mee dat je router, mocht die er tussen zitten, niet datzelfde adres heeft, anders kom je er nooit natuurlijk.
Piet91 schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:58:
We hebben een aantal vaste telefoons en inderdaad een aantal draadloos. Maar het hele gebeuren is hier geloof ik een beetje chaotisch aangelegd in de jaren (splitters, versterkers, ADSL/telefonie splitsing e.d); dus dat moet ik eerst uitzoeken hoe en wat alles zit.
Plus het feit dat overstappen van 3 providers naar 1 gegarandeerd gezeur/vertraging e.d. opleverd doet enthousiasme wel wat verstommen...
Tjsa, maak dan eerst een goed plan van wat je hebt, wat dat kost en wat voor/nadelen dat heeft en idem voor een nieuwe situatie. Dus inclusief 'nadelen' als het trekken van een telefoonlijn naar de bestaande aansluiting. Weeg dan af of je overstapt. Een alles-in-1 pakket lost natuurlijk nooit een chaotische situatie in huis op, maar kan wel aanleiding zijn om eens lekker op te ruimen :-)
Nope, alleen pop. Wel beveiligd SMTP, zie
hier voor details.
Geen idee waar je het voor gaat gebruiken, maar mocht je ooit overstappen naar een andere provider, dan raak je het adres kwijt. Het is vaak handiger om voor een onafhankelijke dienstverlener te gaan als Gmail of Hotmail of zelf een domeintje te registreren.
[
Voor 26% gewijzigd door
WoC op 07-11-2011 18:04
]