• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
FreakyFries schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:25:
Komt wel vaker voor; krijg je, mits je echt geen Z3 op papier / mijn ziggo hebt staan, geen problemen mee :)
Prima dan, ik zit natuurlijk niet met 17/1,7 extra. Vind het wel gek, ik zou verwachten dat dat allemaal gewoon strak geregeld/vastgelegd zou zijn in de Ziggo-systemen.

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 14:48
C00KW4US schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:16:
Volgens de Ziggo helpdesk is er een storing gaande in regio Alphen aan den Rijn (2408). Ik weet niet zeker of dat zo is en of ze me bij de helpdesk met een smoesje willen afwimpelen. Want geheel toevallig heb ik vanavond een nieuw Ubee wifi modem aangesloten. Ik zat nog met het motorola modem. Via de Ubee heb ik enkele minuten internet gehad en sinds 20:30 deze avond werkt het niet meer. Lampjes rdy en up/down blijven knipperen, net of het modem in een loop zit.

Ik heb twee helpdeskmedewerkers gesproken en ze gaven aan dat er een algemene storing is in mijn postcode gebied. Ze wilden een monteur inplannen en die komt ffs pas 2 november (WTF!!). Onacceptabel, het werd goed gepraat met het verhaaltje dat de storing morgenochtend wel verholpen zou zijn en dan wordt de afspraak met de monteur geannuleerd.

Kortom, is er echt een storing gaande of is dat gare Ubee modem nu al verrot?

edit: er is geen storing meer dus het modem is gewoon verrot, begint lekker dat Ubee avontuur...
Probleem opgelost, het reset knopje 10 sec indrukken, wachten, en zowaar het werkt. Nu een stabiele verbinding sindsdien. Mac adres van m'n eigen WiFi router toegevoegd binnen de Ubee zodat ik nu het externe ip op m'n WAN poort krijg van mijn WiFi router.

Knopje was me eigenlijk niet opgevallen ( :+ ) en de helpdesk heeft mij daar ook niet op geattendeerd maar het helpt dus wel degelijk. Een hard reset en het modem haalt dan blijkbaar z'n settings opnieuw binnen.

Verwijderd

Sinds geruime tijd hebben wij huis alles in 1 met 120/10 mbit.

voor het downloaden ruim voldoende maar ik wil binnenkort een NAS gaan plaatsen die over het internet benaderbaar is en goede snelheden trekt. (MBA heeft een beetje weinig hdd).
Zijn er al " geruchten" dat ziggo de uploadsnelheid in de toekomst gaat verhogen?
anders word de overstap naar glasvezel wel aantrekkelijk...

Verwijderd

Ik heb inmiddels al zo'n 4 dagen de helft van mijn maximale snelheid (2 mb/s ipv 4 mb/s). Wat ik heb gedaan

- Ubee router reset
- Airport Extreme reset
- Ubee router bedraad aan iMac gehangen, zowel voor als na reset
- Ubee router als bridge ingesteld

Ook na een reset van de routers deze ochtend en een reboot van mijn iMac blijf ik maar hangen op die 2mb/s. Volgens Ziggo is er geen storing in mijn omgeving (4811).

Iemand nog bruikbare tips?

• KevinSimons
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08-2022
modem gister geüpdate, ik had zowaar een snellere download en uploadsnelheid! :D en nu niet meer, het is weer terug op het oude niveau. En de LAN poorten werken nog steeds niet :')

• Moohtje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 16:32

Moohtje

Just Mo

begintmeta schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:41:
Ik heb nu ook zo'n Ubee EW3200 gekregen. Ik heb al een router die ik wil blijven gebruiken, nu raadt Ziggo aan om de tweede router in een DMZ op de Ubee router te zetten (instrucites op ziggosite), hier wordt gezegd dat je de klantenservice de router uit kan laten zetten. Nu heb ik gewoon geen behoefte aan de wifi/routerfuncties van de Ubee, dus mijn gevoel zegt: laat de boel maar gewoon uitschakelen. Maar is dat inderdaad de betere optie?
Ik heb dit net ook even gedaan met mijn oude wifi router (linksys WRT54GL) alleen weet ik niet zeker hoe ik de linksys moet instellen (dhcp enz.)

Hebben meerderen hun linksys op de ubee aangesloten ?
Iemand enig idee ?

Nog iets, heb net dus weer mijn ouder router aangesloten volgens de link hier boven, alleen kan ik nu geen connectie meer maken (draadloos) met mijn ubee modem.

[ Voor 8% gewijzigd door Moohtje op 28-10-2011 17:55 ]

Verwijderd

net in tilburg, rond 19:00 uur, geen internet, nog meer mensen uit tilburg last van gehad?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 22:18

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:22:
net in tilburg, rond 19:00 uur, geen internet, nog meer mensen uit tilburg last van gehad?
Nope.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hm.... apart.. van de week mn ubee eens gerestart.. ik kon er eventjes weer in via de WEBif.. en nu reageert de ubee weer nergens op verder :/

wel staat de ubee nog braaf in semi bridge :)

404 Signature not found

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:27
Nou net gebeld naar de Ziggo helpdesk, want ik heb last van uitzonderlijk traag internet. Niet 10mbit verlies of zo. Maar van de 40mbit die ik zou moeten krijgen, krijg ik er 2mbit. Toch verdacht, dit vond de helpdeskmedewerker ook en las de ubee modem uit, nou blijkt dat de internetsnelheid fluctueert tussen 4mbit en 0,5 mbit. En dat de modem ook niet hoger wil gaan, zelfs na meerdere resets.

Nou heeft de modem het in het begin wel gedaan en kreeg ik zelfs de snelheid waarvoor ik betaal. Dus ik weet zeker dat het niet aan de kabels ligt, of aan de wifi instellingen. Ik denk dat er iets mis is met de modem zelf.

Ziggo stuurt een monteur deze dinsdag langs, maar tot die tijd heb ik last van traag internet. Zijn er meer mensen die ook last hebben/last hadden van traag internet? En zo ja wat was bij jullie dan het probleem?

Alle vragen hebben een antwoord

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:35

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Houdt er tegenwoordig rekening mee dat veel van de snelheidsverliezen waarvan mensen lasthebben veroorzaakt worden door de hedendaagse virusscanners die ook (inter)netwerkverkeer controleren.

Gebruik hier Avast, waardoor ik ook niet meer aan mijn maximale doorvoer kom. Deactiveer ik hem (gelukkig gaat dit simpel via het icoontje op de taakbalk) dan heb ik nergens meer last van.

PSN-id: Chrasher

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 22:18

Wildfire

Joy to the world!

Chrasher schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:23:

[..]

Gebruik hier Avast, waardoor ik ook niet meer aan mijn maximale doorvoer kom. Deactiveer ik hem (gelukkig gaat dit simpel via het icoontje op de taakbalk) dan heb ik nergens meer last van.
Ik gebruik ook Avast maar trek gewoon m'n 120mbit dicht hoor (via Usenet of andere bronnen die zelf zo snel kunnen uploaden).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 19:13

sHELL

VR "connoisseur"

sHELL schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:41:
[...]

Had er net last van, upload is prima maar de download zit tussen de 0,5 en 4mbit (ook een plus pakket dus zou +/- 40mbit moeten hebben)

Maar ff met de helpdesk gebeld, na veel gezeur en wat dingen die moest proberen kwam die gozer ineens met de opmerking "na dit gesprek kunt u ook proberen de modem een hard reset te geven door de restknop 10 seconde in te houden" en ik echt zo... HA? *kijk* ah.. *facepalm*

Hard rest gegeven, modem haalt dan nieuwe firmware op van de ziggo server (kan even duren, 15min of zo, up en down ledje knipperen dan), problemen zijn sindsdien verholpen.
Probleem is weer terug |:(

Helpdesk weer aan de lijn gehad, monteur ingepland voor maandag ochtend.

Ik heb blijkbaar last van een tijd gebonden probleem, ergens tussen 3-9 uur in de ochtend tot 1-3 uur in de middag kakt mijn download in. Tevens time-outs naar alle ip nummers buiten m'n eigen netwerk. Tis nu 4 uur in de middag en er is natuurlijk helemaal NIKS aan de hand, begin gek te worden van dit gezeur.

Nog meer mensen die het zelfde hebben?

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Verwijderd

mhindrik schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:11:
Nou net gebeld naar de Ziggo helpdesk, want ik heb last van uitzonderlijk traag internet. Niet 10mbit verlies of zo. Maar van de 40mbit die ik zou moeten krijgen, krijg ik er 2mbit. Toch verdacht, dit vond de helpdeskmedewerker ook en las de ubee modem uit, nou blijkt dat de internetsnelheid fluctueert tussen 4mbit en 0,5 mbit. En dat de modem ook niet hoger wil gaan, zelfs na meerdere resets.

Nou heeft de modem het in het begin wel gedaan en kreeg ik zelfs de snelheid waarvoor ik betaal. Dus ik weet zeker dat het niet aan de kabels ligt, of aan de wifi instellingen. Ik denk dat er iets mis is met de modem zelf.

Ziggo stuurt een monteur deze dinsdag langs, maar tot die tijd heb ik last van traag internet. Zijn er meer mensen die ook last hebben/last hadden van traag internet? En zo ja wat was bij jullie dan het probleem?
Hier ook traag internet, maar bij mij is max zo'n 20 Mbit ipv 40Mbit. Ik zie het dit wkd nog even aan en anders moet er volgende week ook maar 's een monteur langs komen.

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:58:
[...]

Hier ook traag internet, maar bij mij is max zo'n 20 Mbit ipv 40Mbit. Ik zie het dit wkd nog even aan en anders moet er volgende week ook maar 's een monteur langs komen.
Ik heb liever 20 mbit constant dan 40 mbit met een plug & pray optie.

Verwijderd

sHELL schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:02:
[...]

Ik heb liever 20 mbit constant dan 40 mbit met een plug & pray optie.
Tot anderhalve week geleden wat het constant 40Mbit.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:35

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Wildfire schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:00:
[...]
Ik gebruik ook Avast maar trek gewoon m'n 120mbit dicht hoor (via Usenet of andere bronnen die zelf zo snel kunnen uploaden).
Oeps sorry, ben in de war met mijn ping-waarde. Deze is nogal traag met die scanner aan.

PSN-id: Chrasher

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
Nou Ubee binnen eindelijk, snelheid is goed en stabiel. Maar het modem gaf zoals verwacht toch problemen. Hoewel wifi goed werkte en er ook geen connection loss was had ik wel dat het modem bij port forwarding oude verbindingen gewoon open liet staan en SSH sessies naar buiten toe werden na korte inactiviteit gewoon eruitgegooid.

Had geen zin om Ziggo te bellen om het ding in bridge mode te zetten aangezien ze daar bij de helpdesk vaak niet weten waar je het over hebt. Kwam op een forum ergens een tip tegen, hang je bestaande router aan je ubee LAN1 en voeg in je Ubee onder Gateway->Options bij MAC passthrough het MAC adres van je WANpoort van je router toe. Dan krijg je min of meer hetzelfde effect als de modem in bridge mode.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
rig0r schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:38:
...Had geen zin om Ziggo te bellen om het ding in bridge mode te zetten aangezien ze daar bij de helpdesk vaak niet weten waar je het over hebt....
Was bij mij (letterlijk) binnen twee minuten geregeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:22:
Nou ik ben na een storing van pakweg de hele donderdag weer online, maar het is zo traag als dikke je-weet-wel in pc 4207.
Even terug komend op dit verhaaltje.

Vrij kort daarna heb ik gebeld, telefonie was weer terug, dus kon ik 1200 gebruiken, iets goedkoper dan de mobiel.
Na wat uitleg aan de medewerker, mede omdat ik een ex-monteur ben, wist hij al dat het ergens anders moest zitten.
Even navraag gedaan bij iemand anders en dat is het moment geweest waar men waarschijnlijk is gaan zoeken in hun netwerk.
Toch afspraak voor monteur om te checken of alles goed zou zijn.

Nog geen uur daarna, was ik op volle snelheid en echt vol 120Mbit, niet af en toe 100 of 90 80, echt volaan de hele dag door.
Zaterdag nog steeds online en snelheid goed, dus 1200 maar weer gebeld en monteur afgezegt.

Krijg ik in de week, denk dat het woensdag was een telefoontje van Ziggo, ze vonden het nogal een 'vreemde' storing, maar hadden meer meldingen gehad :)

• Rickyyboy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11 05:31
Ik heb doorgezocht op dit forum, maar ik ben niet echt wijzer geworden, ik heb nog de oude Z2 (15/2,5mbit) snelheid i.c.m zwarte Motorla modem.

Zijn er meerdere mensen die nog de oude snelheid hebben? Ik wacht al een tijdje op de nieuwe Z2 snelheid.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je krijgt een nieuw modem en daarmee de nieuwe snelheid, als je belt kan je dat proces wat vernsnellen.

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 30-10-2011 11:01 ]

• mhindrik
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:28:
[...]

Tot anderhalve week geleden wat het constant 40Mbit.
Jij krijgt tenminste nog de helft, daar ben ik al heel blij mee. Ik krijg nu, op moment van schrijven, 1.3mbit down. Dat is wel heel erg weinig. Het enige wat ik hier nu mee kan is websites laden, langzaam welles waar, en forums lezen..

Maar nu vraag ik aan je, is jouw upload wel rond de 4mbit? Want bij mij is alleen de download snelheid traag, gek genoeg is upload snelheid wel goed.

Verwijderd

mhindrik schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:07:
[...]

Jij krijgt tenminste nog de helft, daar ben ik al heel blij mee. Ik krijg nu, op moment van schrijven, 1.3mbit down. Dat is wel heel erg weinig. Het enige wat ik hier nu mee kan is websites laden, langzaam welles waar, en forums lezen..

Maar nu vraag ik aan je, is jouw upload wel rond de 4mbit? Want bij mij is alleen de download snelheid traag, gek genoeg is upload snelheid wel goed.
Ja, upload zit wel snor tussen de 3.5 - 4 mbit.

Verwijderd

Rickyyboy schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:48:
Ik heb doorgezocht op dit forum, maar ik ben niet echt wijzer geworden, ik heb nog de oude Z2 (15/2,5mbit) snelheid i.c.m zwarte Motorla modem.

Zijn er meerdere mensen die nog de oude snelheid hebben? Ik wacht al een tijdje op de nieuwe Z2 snelheid.
Ik heb ook Z2 en de zwarte motorola 5100E maar haal wel gewoon 30 Mb/s down en up valt het ietwat tegen maar ik upload nauwelijks wat, 2.3 Mb/s

[ Voor 0% gewijzigd door IEF op 31-10-2011 07:35 . Reden: MegaByte vs. Megabit ]

• mhindrik
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:27:
[...]

Ja, upload zit wel snor tussen de 3.5 - 4 mbit.
Dan zou jouw probleem ook zo maar eens aan de modem kunnen liggen. De helpdeskmedewerker die ik sprak zei tegen mij dat de modem "raar" reageerde op haar pogingen tot uitlezen.

Ik heb hier nog een tweede ubee router liggen, maar die wil helaas niet op internet. Dus ik kan het niet zeker weten.
Dinsdag weet ik meer

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-12 20:37
Over 2 weken is het half november. Dan zou de nieuwe voorraad cisco itv decoders binnen moeten zijn. Ben benieuwd.

• Yllnath
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 09:56
Misschien is dit niet het goede topic om deze vraag te stellen, maar probeer het eerst toch maar even hier.

Op het moment heb ik internet bij.. (het was ooit eens Wanadoo), 20 Mbit D/L en 1 Mbit U/L.
Op mijn router komt uberhaupt maar een slordige +/- 13 - 14 Mbit binnen, dat is dus waarschijnlijk vanwege de afstand tot de centrale. Helpdesk en technische dienst kan daar helaas niets aan doen. Het zij zo, prima.

Heb deze internet verbinding als sinds jaar en dag, maar begin nu echt te merken dat de rek er uit is.
Nieuwe laptop onlangs gekocht, NASje gekocht (waarop ik ook nog eens download), allemaal in zeg maar het afgelopen jaar. Vrouwlief, blij dat ze is met de nieuwe laptop, internet nu veel meer, streamt al haar favoriete series, etc.

Ik game graag online, maar vind het ook leuk zo af en toe een film te downloaden. Het laatste heb ik geen belachelijke snelheid voor nodig, voor gamen wat meer (en een goede latency). Zit nu regelmatig op 100ms pings of hoger, en dat kan wat vervelend worden. Het liefste heb ik dan ook glasvezel, maar het gedeelte van Veenendaal waar ik woon, kan ik daarop waarschijnlijk wachten tot ik een ons weeg. Na wat zoekwerk en veel vergelijken, kom ik toch uit bij kabel, in Veenendaal is dat Ziggo.

Als ik nou een overstap zou dan naar Ziggo Ai1 Plus of Extra, zal ik dan, vooral voor gamen, veel verbetering opmerken? 2 x meer Mbps houdt uiteraard in dat de download snelheid van films ook met ongeveer een factor 2 omhoog gaan. Maar voor gamen ligt dat wat anders. Is er in dat opzicht dan ook nog verschil tussen Plus en Extra behalve meer D/L en U/L snelheid?

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12 13:30

Multensor

wtf

Nog een veenendaler hier ;). Ik heb zelf Ai1 Plus en ik game en stream ook een hoop. Dit werkt echt prima en je download ongeveer met 4MB/s vanaf nieuwsgroepen. Verder heb ik ook zo goed als nooit last van storingen en kan ik het je van harte aanraden.

edit: Mn ping is meestal rond de 20, maar dat hangt ook volledig van het spel en de server af natuurlijk...

[ Voor 12% gewijzigd door Multensor op 31-10-2011 10:21 ]

erhmm.

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

sHELL schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:31:
[...]

Probleem is weer terug |:(

Helpdesk weer aan de lijn gehad, monteur ingepland voor maandag ochtend.

Ik heb blijkbaar last van een tijd gebonden probleem, ergens tussen 3-9 uur in de ochtend tot 1-3 uur in de middag kakt mijn download in. Tevens time-outs naar alle ip nummers buiten m'n eigen netwerk. Tis nu 4 uur in de middag en er is natuurlijk helemaal NIKS aan de hand, begin gek te worden van dit gezeur.

Nog meer mensen die het zelfde hebben?
Monteur is langs geweest, Ubee modem was fubar. vervangen door een motorola cisco modem heb nu geen problemen meer :z

• Yllnath
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 09:56
Multensor schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:21:
[...]

Nog een veenendaler hier ;). Ik heb zelf Ai1 Plus en ik game en stream ook een hoop. Dit werkt echt prima en je download ongeveer met 4MB/s vanaf nieuwsgroepen. Verder heb ik ook zo goed als nooit last van storingen en kan ik het je van harte aanraden.

edit: Mn ping is meestal rond de 20, maar dat hangt ook volledig van het spel en de server af natuurlijk...
Fantastisch, dit is precies het soort reactie waar ik naar zocht, dat was sneller dan verwacht _/-\o_
4 MB vanaf nieuwsgroepen is gewelding, ik zit met mijn 20 mbit lijntje op maar 1.4MB, 1.5 als ik geluk heb. Dat is zelfs meer als een factor 2 verdubbeling.

En een 20 ms ping klinkt als muziek in de oren, want die 100ms ping bij mij is voor bijna vrijwel elk spel dat ik speel het geval, haha.

Bedankt voor je reactie.

• mhindrik
sHELL schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:24:
[...]

Monteur is langs geweest, Ubee modem was fubar. vervangen door een motorola modem heb nu geen problemen meer :z
Modem stuk? Zou dat bij mij dus ook kunnen? Want ik hoor niks anders dan problemen met deze rot modems.

edit:

Nou gevonden het probleem de modem trekt maar 1/10de van het vermogen dat het maximaal zou kunnen

Zoals het hier onder staat:

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 228000000 Hz 3.8 dBmV 42.7 dBmV
2 Locked QAM256 236000000 Hz 3.7 dBmV 42.8 dBmV
3 Locked QAM256 244000000 Hz 2.1 dBmV 42.1 dBmV
4 Locked QAM256 252000000 Hz 1.1 dBmV 40.8 dBmV
5 Locked QAM256 260000000 Hz 2.3 dBmV 41.2 dBmV
6 Locked QAM256 268000000 Hz 2.1 dBmV 40.9 dBmV
7 Locked QAM256 276000000 Hz 2.9 dBmV 40.6 dBmV
8 Locked QAM256 284000000 Hz 2.6 dBmV 40.3 dBmV

Daar naast fluctueren de getallen onder power ook als een gek.

[ Voor 59% gewijzigd door mhindrik op 31-10-2011 13:05 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
henkna schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:19:
Over 2 weken is het half november. Dan zou de nieuwe voorraad cisco itv decoders binnen moeten zijn. Ben benieuwd.
We hadden er anderhalve week geleden al een binnengekregen, rev. 1.3 geproduceerd in september, dus hij was nog warm :)

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 31-10-2011 14:07 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

• WoC
  • Niet online

WoC

mhindrik schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:25:
[...]
Modem stuk? Zou dat bij mij dus ook kunnen? Want ik hoor niks anders dan problemen met deze rot modems.
Alles kan. Maar gezien de ongelofelijke hoeveelheid modems die Ziggo uitlevert, valt me het aantal problemen nogal mee.
edit:

Nou gevonden het probleem de modem trekt maar 1/10de van het vermogen dat het maximaal zou kunnen

<knip>

Hoezo maar 1/10e van het vermogen? De waarden zien er keurig uit. Kleine fluctuaties zijn ook geen probleem bij een refresh van je browser, maar dat moet natuurlijk wel binnen de perken blijven.

Er zou dus een probleem met het modem kunnen zijn, maar ook met een signaalverdeelpunt in de wijk. Daarom komt er een monteur en krijg je niet direct een nieuw modem.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07

icecreamfarmer

en het is

Gisteren begin de cisco decoder (8485DVB) raar te doen en ik denk dat hij een update heeft gehad, hebben jullie dat ook gehad.
Ik zit nu op 2.011

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• mhindrik
WoC schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:56:
[...]
Alles kan. Maar gezien de ongelofelijke hoeveelheid modems die Ziggo uitlevert, valt me het aantal problemen nogal mee.

[...]
Hoezo maar 1/10e van het vermogen? De waarden zien er keurig uit. Kleine fluctuaties zijn ook geen probleem bij een refresh van je browser, maar dat moet natuurlijk wel binnen de perken blijven.

Er zou dus een probleem met het modem kunnen zijn, maar ook met een signaalverdeelpunt in de wijk. Daarom komt er een monteur en krijg je niet direct een nieuw modem.
Nee het gaat om de rij met dBmV, daar staat de waarde van 3.8 bij terwijl de lijn een max heeft van 44. Dat is ongeveer 1/10 van het max vermogen. En dit zie ik terug in de download snelheid die ook max ongeveer 1/10 van de snelheid waarvoor ik betaal.
Saillant detail is dat de upload gewoon goed is en daar zie je ook dat ie vol vermogen heeft

Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 44.7 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

Verwijderd

Nou...de snelheid begint er hier iig weer in te komen: ik hang de hele dag al rond de 30Mbit/sec.

Verwijderd

Mij was verteld dat dat voor eind oktober er het nieuwe ubee modem zou worden geleverd met router. Heeft dit weer vertraging opgelopen of kan ik nou veilig het oude ubee modem zonder router aan de muur monteren zonder dat ik strax nieuwe gaten moet boren in de net opnieuw geverfde en gestucte muur?

Verwijderd

Ik zit nog steeds rond een BEDROEVENDE 0.28 mb DL 0.05 up..
en ik heb normaal 40/4

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11 10:45
Sinds gister heb ik een nieuwe tv deze is niet Ziggo gecertifiiceerd dus ga der vanuit dat er geen CAM module in kan. Wat zijn dan nog de opties bij Ziggo? En is de digitale ontvanger nog met een korting te verkrijgen? Ben namelijk al jaren bij Ziggo en heb dus nu pas een nieuwe tv waar het verschil van analoog en digitaal zichtbaar is!

• WoC
  • Niet online

WoC

mhindrik schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:22:
[...]
Nee het gaat om de rij met dBmV, daar staat de waarde van 3.8 bij terwijl de lijn een max heeft van 44. Dat is ongeveer 1/10 van het max vermogen. En dit zie ik terug in de download snelheid die ook max ongeveer 1/10 van de snelheid waarvoor ik betaal.
Saillant detail is dat de upload gewoon goed is en daar zie je ook dat ie vol vermogen heeft
[...]
Zo moet je deze waarden niet opvatten. Zie bijvoorbeeld hier en hier.

• mhindrik
aha

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 17:07

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Chris89 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:41:
Sinds gister heb ik een nieuwe tv deze is niet Ziggo gecertifiiceerd dus ga der vanuit dat er geen CAM module in kan. Wat zijn dan nog de opties bij Ziggo? En is de digitale ontvanger nog met een korting te verkrijgen? Ben namelijk al jaren bij Ziggo en heb dus nu pas een nieuwe tv waar het verschil van analoog en digitaal zichtbaar is!
Dan zul je inderdaad een losse ontvanger moeten bestellen. Met korting lijkt me ongebruikelijk als je al een lopend abonnement (binnen contractsperiode) hebt. Anderszijds; wat let je om ze te bellen en er gewoon om te vragen? :)

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
Yllnath schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:38:
[...]

Fantastisch, dit is precies het soort reactie waar ik naar zocht, dat was sneller dan verwacht _/-\o_
4 MB vanaf nieuwsgroepen is gewelding, ik zit met mijn 20 mbit lijntje op maar 1.4MB, 1.5 als ik geluk heb. Dat is zelfs meer als een factor 2 verdubbeling.

En een 20 ms ping klinkt als muziek in de oren, want die 100ms ping bij mij is voor bijna vrijwel elk spel dat ik speel het geval, haha.

Bedankt voor je reactie.
Nog een Veenendaler hier, ik gebruik nu Ziggo (Alles-in-1 Extra) sinds februari 2011, heb ALTIJD 120Mb/s down en 10Mb/s up, altijd hoe vaak ik ook test. Nog nooit één keertje lager gehad. Voor de rest ook nooit last gehad van storingen (ok, misschien hooguit 1 a 2 keer in al die tijd, modem uit aan en weer opgelost), tenzij bij werkzaamheden, maar daar krijg je van te voren altijd bericht over.

Ik zou in Veenendaal absoluut geen ADSL nemen (werk zelf bij een telco, kuch kuch blauw betalen, groen geel ergeren kuch kuch) gezien de snelheid gewoon vele malen lager is, en Ziggo zelfs scherpere prijzen bied voor de GEGARANDEERDE snelheid. Ook kan je gratis bellen naar EU, US en Canada als je Onbeperkt Bellen hebt :) En voor het gamen, nog nooit problemen gehad met firewall en of nat port issues ;)

En oja, mijn ping is altijd rond de 11-12

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:41
Ook een Veenendaaler hier, altijd prima ziggo volledig naar wat ik betaal

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:11
Hallo,

Ik heb hier thuis windows home server 2011 geinstalleert.
nou wil ik dat dus de bestanden ook buien ons netwerk bereikbaar zijn. (dus met de te maken site van windows home server, (naam).homeserver.com) Nu moeten hiervoor poort 80 en poort 443 openstaan. maar op een of andere manier lukt het niet om die open te zetten. Dus nu is mijn vraag blokkeert ziggo die poort 80 en 443 of ligt het probleem ergensanders?

MVG
Joep1222

Verwijderd

Mijn tv vertikt nu om een kanaal weer te geven. Welke kanaal ik ook kies: "geen programma beschikbaar".

Op de Humax doet ie het echter wel prima afgezien van het feit dat op RTL4HD geen teletext kan weergegeven worden (iets met corrupte signaal van Ziggo begreep ik uit de Humaxtopic).

Waar moet ik het nu zoeken, ligt het aan de tv of aan Ziggo ?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:50:
Mijn tv vertikt nu om een kanaal weer te geven. Welke kanaal ik ook kies: "geen programma beschikbaar".

Op de Humax doet ie het echter wel prima afgezien van het feit dat op RTL4HD geen teletext kan weergegeven worden (iets met corrupte signaal van Ziggo begreep ik uit de Humaxtopic).

Waar moet ik het nu zoeken, ligt het aan de tv of aan Ziggo ?
Waarschijnlijk een aantal TS streams aangepast. Je Humax past dat zelf aan. je TV zal opnieuw de zenders in moeten scannen, of je moet de frequenties van de nieuwe Transportstreams ff opnieuw inscannen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11 10:45
Bastiaan schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:31:
[...]

Dan zul je inderdaad een losse ontvanger moeten bestellen. Met korting lijkt me ongebruikelijk als je al een lopend abonnement (binnen contractsperiode) hebt. Anderszijds; wat let je om ze te bellen en er gewoon om te vragen? :)
Had gehoopt dat iemand het hier zou weten ;) Der is al een mail naar Ziggo maar je weet hoe dat gaat met ze dat duurt gewoon 3 a 4 dagen....

Verwijderd

TFHfony schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:33:
[...]

Waarschijnlijk een aantal TS streams aangepast. Je Humax past dat zelf aan. je TV zal opnieuw de zenders in moeten scannen, of je moet de frequenties van de nieuwe Transportstreams ff opnieuw inscannen.
Heb al geprobeerd de zenders opnieuw in te stellen. Hij slikt de frequentiecode 372,00 niet meer en dus kan ik geen enkel kanaal meer vinden.

Ik heb het net nog nagezocht op Ziggo.nl

Postcode 2171 AA t/m 4286 LN Frequentie = 372.00 NetwerkID = 5555

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 22:05 ]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:02:
[...]

Heb al geprobeerd de zenders opnieuw in te stellen. Hij slikt de frequentiecode 372,00 niet meer en dus kan ik geen enkel kanaal meer vinden.

Ik heb het net nog nagezocht op Ziggo.nl

Postcode 2171 AA t/m 4286 LN Frequentie = 372.00 NetwerkID = 5555
Ik weet niet welke TV je hebt, maar probeer de volgende zaken:

* Kies als frequentie 372000 (en niet 372,00)
* Kies als land niet NL maar bijvoorbeeld "- -" of Zweden.

Succes.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Arjen Tempel
  • Niet online
Chris89 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:41:
Wat zijn dan nog de opties bij Ziggo? En is de digitale ontvanger nog met een korting te verkrijgen?
Als nog geen Alles-in-een hebt kun je Alles-in-een basis bestellen voor € 42/maand, dan kun je een HD ontvanger meebestellen voor € 49.
Als je direct na oplevering van Alles-in-een weer terugswitcht naar alleen TV, dan kost die digitale ontvanger je dus slechts:
- € 42 - € 16,95 = € 25,05 voor 1 maand Alles-in-een
- € 49 voor de HD ontvanger incl. smartcard
- € 9,50 verzendkosten
Totaal dus € 83,55
En dan krijg je er ook nog een mooi doe het zelf pakket bij met signaalversterker, lange UTP kabel, etc.

Verwijderd

TFHfony schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:08:
[...]

Ik weet niet welke TV je hebt, maar probeer de volgende zaken:

* Kies als frequentie 372000 (en niet 372,00)
* Kies als land niet NL maar bijvoorbeeld "- -" of Zweden.

Succes.
Oorzaak gevonden, coax stekker was eruit geschoten bij het draaien van de tv. Dit was me niet opgevallen omdat ik alleen HDMI kabels had gecheckt (en niet eens meer wist dat er coax tussen de HDrecorder en tv zat, ik dacht ff dat de signaal via de HDMI ging) en ik kijk vooral via de Humax HDrecorder tv omdat hij kan pauzeren, terugspoelen en nu&straks balkje heeft enz enz.

Ik heb nu ervoor gezorgd dat ie niet meer eruitschiet als je de tv draait.

Verwijderd

is er onderhoud offzo in enschede modem knalt er in eens uit sinds 0:30 -,-

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 00:33
[...]

edit:

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 228000000 Hz 3.8 dBmV 42.7 dBmV
2 Locked QAM256 236000000 Hz 3.7 dBmV 42.8 dBmV
3 Locked QAM256 244000000 Hz 2.1 dBmV 42.1 dBmV
4 Locked QAM256 252000000 Hz 1.1 dBmV 40.8 dBmV
5 Locked QAM256 260000000 Hz 2.3 dBmV 41.2 dBmV
6 Locked QAM256 268000000 Hz 2.1 dBmV 40.9 dBmV
7 Locked QAM256 276000000 Hz 2.9 dBmV 40.6 dBmV
8 Locked QAM256 284000000 Hz 2.6 dBmV 40.3 dBmV

Hier ligt het ZEKER NIET aan!
Dit zijn Bijzonder GOEDE signalen.
ik zelf zit tussen de -2 en de 3.

Wat ziggo hier doet is je hebt een 0 waarde van 56 dbmv geloof ik en dat noemen ze de nullijn hier.
Heb jij -10, betekent dat je in realiteit 46dbmv hebt. (je hebt in principe 47dbmv nodig voor een stabiele verbinding)
Dus zolang jouwn waarde niet onder de -9 zit is het acceptabel. Dus de waarde van +3 etc zijn enorm goed.

Tevens is die 2e waarde niet de maximale waarde maar dat is de Signal to Noise waarde, dus hoeveel noise signaal is er vergeleken met een ECHTE signaal.
Vergelijk dit met hoeveel achtergrond geluiden er zijn (auto`s treinen wind regen etc) vergeleken met iemand die praat.

Ik hoop je hier mee wat duidelijker te maken over wat die waardes zijn.

Verder wil ik zeggen dat ik op het moment zeer tevreden ben met mijn ziggo verbinding, gemiddeld 8ms met server in amersterdam (zelf zit ik in zuid limburg) en snelheid piekt op 129mbit en average is 127 mbit:)
Heb het abbonement van 120 mbit!

[ Voor 5% gewijzigd door marco282 op 01-11-2011 03:16 ]

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zit nog altijd met iets vreemd.

Ik had een modem van Telfort en AirPort Express. Dit ging altijd prima en ik haalde goede snelheden.

Sinds vrijdag heb ik een modem/router van Ziggo en AirPort Express. De snelheid via AirPort Express is de helft van wat het is wanneer ik draadloos connect via het modem van Ziggo.

Ik haal op dat modem 40Mbit, maar via AirPort Express hooguit 26Mbit. Heb wifi al eens uitgezet op dat modem en dan via AirPort Express, maar dat helpt niet. Ook al bedraad geprobeerd, uiteraard haal ik ook dan 40Mbit.

Zou het kunnen dat een AP gewoon geen 40Mbit aankan? Lijkt me wel vreemd, het is de recentste versie (802.11N)...

Iemand nog een idee? Ik heb dat AP-ding wel nodig i.v.m. AirPlay in iTunes en Apple TV2.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Gisteravond heeft onze modem het begeven.
ik kwam thuis in de avond. toen hoorde ik dat de modem heel heet werd. en toen ineens de lampjes uit gingen. ik natuurlijk meteen proberen om de modem aan en uit te krijgen. andere stopcontact. lader etc. heeft helemaal niks geholpen. lampjes blijven zwart. zelfs de lan(UTP) poort aan de achterkant.

modem is: Cisco EPC 3212 of de 3112 weet niet zeker.

ik internet nu vanaf school. en mn mobiel.

weten jullie of ik een gratis nieuwe modem zou kunnen krijgen als ik ziggo bel. of gaat dit geld kosten?

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:16

Bozevkwa

The Falcons have landed

Martijn Meijer schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:51:
Gisteravond heeft onze modem het begeven.
ik kwam thuis in de avond. toen hoorde ik dat de modem heel heet werd. en toen ineens de lampjes uit gingen. ik natuurlijk meteen proberen om de modem aan en uit te krijgen. andere stopcontact. lader etc. heeft helemaal niks geholpen. lampjes blijven zwart. zelfs de lan(UTP) poort aan de achterkant.

modem is: Cisco EPC 3212 of de 3112 weet niet zeker.

ik internet nu vanaf school. en mn mobiel.

weten jullie of ik een gratis nieuwe modem zou kunnen krijgen als ik ziggo bel. of gaat dit geld kosten?
Het modem is eigendom van Ziggo.
Dus je krijgt gewoon een vervangend modem toegestuurd.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

• Martijn Meijer
Zou mooi zijn.

heb jij btw ervaring met de levertijd van de nieuwe modems?
Bozevkwa schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:56:
[...]

• mhindrik
WoC schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:41:
[...]
Zo moet je deze waarden niet opvatten. Zie bijvoorbeeld hier en hier.
Nou ik heb het antwoord, het was inderdaad de modem die kapot was. Het signaal fluctueerde inderdaad, volgens de monteur was dit een wijkprobleem maar is nu opgelost, maar de modem gaf niet voldoende throughput. Monteur hing een eigen modem er aan en hij kreeg stabiel 120mbit/10mbit, dus modem vervangen. Software laten update en ik heb nu stabiel internet met maximale snelheid.

Monteur keek ook even naar de kabel die uit de muur kwam en deze wordt ook vervangen. Nou niks meer dan lof voor deze monteur.

Verwijderd

Bozevkwa schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:56:
[...]

Fout, er komt een monteur voor langs. En daar kan je dan 10 dagen op wachten met een beetje geluk, en 20 dagen met een beetje pech.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:58
Ik heb 18 oktober telefonisch contact gehad omdat ik helemaal moedeloos word van mijn vastlopende modem.
Ze zouden binnen 16 dagen een nieuw modem opsturen.

Afgelopen vrijdag (28-10-2011) kreeg ik een brief dat mijn modem binnen een week wordt bezorgd door iemand.

Mocht ik niet thuis zijn dan kon ik het modem op halen bij het postkantoor.

Er werd met geen woord gerept over een eventuele monteur.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben sinds kort overgestapt van Tele2 naar Ziggo vanwege de slechte kwaliteit en ondersteuning bij Tele2. Achteraf blijkt Ziggo minstens zo slecht te zijn in klantvriendelijkheid.

Ik heb een alles-in-1 40 Mbit pakket met een draadloze router/modem. Na het zelf instellen bleek op speedtest.ziggo.nl dat mijn internet snelheid bedraad slechts 23 Mbit was ipv de 40 Mbit die mij beloofd is. Ik bel daarom met Ziggo en na 3 keer te zijn doorverbonden krijg ik een medewerker van de technische dienst aan de telefoon die mij 30 minuten lang laat troubleshooten (modem uit, resetten (dag instellingen!), Windows pc aan en uit ectetc). Na 35 minuten blijkt dat de fout in de modem/router zit en dat het een software matig probleem is (Cisco). Ik vraag om een oplossing, zoals een vervangende modem, maar dat kunnen ze niet regelen. Ze vertellen me dat ik alleen kan afwachten tot er een firmware update komt.

De 35 minuten troubleshooten waren dus puur informatie inwinning voor henzelf. Persoonlijk schiet ik er niets mee op. Daar komt nog bij dat IK belde, niet zij. Veelvuldig heb ik gevraagd of ze mij niet konden terugbellen aangezien het allemaal erg lang duurde, maar dat bleek echt niet mogelijk.
En dan na 35 minuten te horen te krijgen dat ze je niet gaan helpen is echt zeer teleurstellend! God, wat haat is die ISPs toch allemaal. Voor klantvriendelijkheid krijgt Ziggo van mij een dikke onvoldoende en ik zal daarom ook iedereen die dit leest afraden om Ziggo te nemen!

• WoC
  • Niet online

WoC

ASNNetworks schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:10:
[...]
En voor het gamen, nog nooit problemen gehad met firewall en of nat port issues ;)
[...]
Nu geloof ik best dat Ziggo een goede verbinding heeft in Veenendaal, maar dit heeft echt helemaal niets te maken met Ziggo. Dit zijn gewoon je eigen instellingen.
joep1222 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:10:
[...]
Dus nu is mijn vraag blokkeert ziggo die poort 80 en 443 of ligt het probleem ergensanders?
Nee, Ziggo blokkeert geen poorten (paar kleine uitzonderingen, maar niet deze). Let er wel op dat je je deze poorten in je router forward naar je Home Server. Verder moet je in een eventuele firewall op je Home Server deze poorten ook toe laten.
Martijn Meijer schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:51:
[...]toen hoorde ik dat de modem heel heet werd[...]
Knap dat je dat kunt horen :)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:48:
[...]
Fout, er komt een monteur voor langs. En daar kan je dan 10 dagen op wachten met een beetje geluk, en 20 dagen met een beetje pech.
Zou best kunnen dat Ziggo in onduidelijke situaties eerst een monteur langs stuurt (als de lampjes nog iets doen of als het modem door Ziggo is uit te lezen etc). Maar als jij de helpdesk duidelijk verteld dat het modem helemaal niet meer aangaat, ook niet op andere wandcontactdozen, dan voeren ze gewoon een modemswap uit. Wat denk je dat er gebeurt na een avondje flink onweren en bliksemen? Dan wordt er echt niet voor elk kapot modem een monteur ingepland.
martynvs schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:31:
[...]
Ik bel daarom met Ziggo en na 3 keer te zijn doorverbonden krijg ik een medewerker van de technische dienst aan de telefoon die mij 30 minuten lang laat troubleshooten (modem uit, resetten (dag instellingen!), Windows pc aan en uit ectetc).
Uit het feit dat er doorverbonden moet worden, blijkt eigenlijk al dat er iets niet standaards aan de hand is. Je kunt Ziggo dan ook prijzen om het geduld om uit te zoeken wat er aan de hand is. Ze hadden je ook direct al met een kluitje in het riet kunnen sturen. Je weet bijvoorbeeld dat het nu niet aan je eigen huisinstallatie of instellingen ligt.
Na 35 minuten blijkt dat de fout in de modem/router zit en dat het een software matig probleem is (Cisco). Ik vraag om een oplossing, zoals een vervangende modem, maar dat kunnen ze niet regelen. Ze vertellen me dat ik alleen kan afwachten tot er een firmware update komt.
Dit is inderdaad een zure en jammere uitkomst voor je. Dat is vervelend. Je zou kunnen proberen later nog eens te bellen om bij een andere medewerker een modemwisseling aan te vragen, maar de vraag is of dat lukt
De 35 minuten troubleshooten waren dus puur informatie inwinning voor henzelf. Persoonlijk schiet ik er niets mee op. Daar komt nog bij dat IK belde, niet zij. Veelvuldig heb ik gevraagd of ze mij niet konden terugbellen aangezien het allemaal erg lang duurde, maar dat bleek echt niet mogelijk.
Geloof je dat nu echt allemaal zelf? Ze kunnen bij al hun honderdduizenden klanten ruiken dat er een probleem is en dan bellen? Natuurlijk is er een troubleshoot nodig en waar dient die voor? Informatie inwinnen om het probleem op te lossen. En wat betreft het bellen, je hebt een alles in 1 pakket, dus dat kost helemaal niets (ok, wellicht wat accucapaciteit van je DECT toestel).
En dan na 35 minuten te horen te krijgen dat ze je niet gaan helpen is echt zeer teleurstellend! God, wat haat is die ISPs toch allemaal. Voor klantvriendelijkheid krijgt Ziggo van mij een dikke onvoldoende en ik zal daarom ook iedereen die dit leest afraden om Ziggo te nemen!
Hoe spijtig het resultaat ook voor je is (ik zou er ook van balen) maar ik zie in dit geval nog niet in dat Ziggo hier klantonvriendelijk is. Succes in ieder geval met het vervolg.

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-11 21:42

Hakulaku

Meh

WoC schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:06:
[...]
Nee, Ziggo blokkeert geen poorten (paar kleine uitzonderingen, maar niet deze). Let er wel op dat je je deze poorten in je router forward naar je Home Server. Verder moet je in een eventuele firewall op je Home Server deze poorten ook toe laten.
Ik zit met hetzelfde probleem en dat vraag ik mij af, aangezien ik de firewalls uitgezet heb, router in zijn geheel open, en nog werd connection refused. Heb gehoord dat je de modem met je router moet bridgen voordat het in zijn geheel gaat werken, maar ziggo geeft modems uit waarbij je niet kan inloggen en of die setting niet kan wijzigen.

Zit er al 2 maanden zelf mee te hanesen en heb het nog niet aan de praat gekregen, ga vanavond waarschijnlijk even met ziggo hierover bellen.

• WoC
  • Niet online

WoC

Hakulaku schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:29:
[...]
Ik zit met hetzelfde probleem en dat vraag ik mij af, aangezien ik de firewalls uitgezet heb, router in zijn geheel open, en nog werd connection refused. Heb gehoord dat je de modem met je router moet bridgen voordat het in zijn geheel gaat werken, maar ziggo geeft modems uit waarbij je niet kan inloggen en of die setting niet kan wijzigen.

Zit er al 2 maanden zelf mee te hanesen en heb het nog niet aan de praat gekregen, ga vanavond waarschijnlijk even met ziggo hierover bellen.
Ik heb hier op een Ziggo lijn verschillende services draaien op poorten 21, 22, 25 (in), 80, 143, 3389. Ook nog een OpenVPN server en Ipsec VPN. Geen enkel probleem. Als de verbinding geweigerd wordt, dan zit er toch aan jouw kant nog iets verkeerd.

Ziggo heeft momenteel 2 soorten modems (waarbinnen weer verschillende merken):
  • Modem only: er zit maar 1 poort op de achterkant, die je aansluit op een eigen router. In dit modem kun en hoef je niks in te stellen. Je kunt alleen de pagina met signaalwaarden opvragen maar dat doet hier niet ter zake. Dat betekent dus dat je op je eigen router achter het modem de poorten moet forwarden naar je server op je interne netwerk. Hoe je dit doet zie je bijvoorbeeld op http://portforward.com
    Je moet daarnaast ook goed kijken naar de eventuele firewall op de betreffende server.
  • Modem gecombineerd met router: hier zitten meerdere poorten op de achterkant én deze is ook nog voorzien van WiFi. Hier kun je wél op inloggen om verschillende instellingen te wijzigen. Hier dien je dan ook de portforwards aan te maken die je in het vorige geval op je eigen router zou aanmaken. Ook hier blijft het opletten met een eigen firewall. Als je achter dit modem/router nog een eigen router plaatst, dan wordt het al weer ingewikkelder, maar niet onmogelijk.
    Dit type modem/router is in bridge te zetten (alleen door helpdesk), dan wordt het gelijk aan de 1e versie. Maar dit is niet altijd noodzakelijk.
Om jouw probleem op te lossen hebben we dus wat meer informatie nodig: hoe ziet je setup er precies uit (welk type modem en hoe is alles aangesloten) en wat wil je bereiken.

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
In Veenendaal hebben we tot op heden een goede verbinding hoor. Ik heb trouwens in het weekend met Ziggo via twitter gecommuniceerd over het nieuwe modem omdat ik op dit moment nog op 15Mbit/s. Ziggo heeft mij aangegeven via twitter dat er een nieuw modem binnen 5 werkdagen verstuurd zou worden naar me. Dan kan ik hopelijk genieten van de 30Mbit/s.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
johnnyb20 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:48:
... Dan kan ik hopelijk genieten van de 30Mbit/s.
Of 47/4.7 zoals bij mij

Ik ben ook best tevreden met ziggo verder, het bridgen van de ubee was binnen twee minuten geregeld, monteur werd eerder eens de volgende dag langsgestuurd, geen onterechte facturen...

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
@begintmeta :: Nou ik heb tot nu toe ook nog geen slechte ervaringen. Ja dat er eens een storing kan zijn dat weten we allemaal. Monteur die alles aan kwam sluiten sloot toen tevens de Router aan want dat vond die makkelijker. Daarnaar keek die ook nog even naar de tv want hij vond dat we slecht beeld hadden. Nou ik vond het toen ook TOP service van die monteur.

Dat de klantenservice miss van een hoger niveau kan communiceren en je niet steeds hetzelfde riedeltje laten uitvoeren oke. Maar de callcenter medewerkers moeten zich ook houden aan hun stappen lijst. Tot nu toe ben ik altijd en snel geholpen. Via twitter/ziggo hulp en telefonisch.

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de kleuter klanten service kan ontlopen en technische dienst kan berijken ze willen allemaal trouble shooting doen ik heb daar geen zin in.

ik heb al 2 maanden problemen ze hebben nog niks opgelost ik heb geen alternatiefen kwa abonement.
Lijkt wel als off enige optie abonement opzeggen helpt want helpen doen ze niet.

klacht melden bij klacht.nl werkt ook niet meer ze lossen daar 0% op.

• Martijn Meijer
Ik had vanmorgen gebeld met ziggo, 20 min ongeveer.

en werd vriendelijk geholpen door een vrouw. die vroeg wat er aan de hand was. ik vertelde dat de modem het niet meer deed. geen licht meer gaf en dat hij gister heel warm werd en opeens uit viel.

o dan weet ik genoeg zei ze. je hebt de modem ook op een andere contactdoos geprobeerd zeker. ja tuurlijk en ook een andere adapter.

oke dan moet ik ff 5 pagina's door gaan heeft u even een momentje :P na een minuut of 10 kreeg ik haar weer aan de lijn. ze zei morgen ochtend of in de middag . nou super service. middag gekozen ben ik in ieder geval thuis.

ze vond het zelf ook omslachtig werken alles steeds herhalen. mja ze had het al vaker gedaan dusja :P

dat ziggo slechte service heeft heb ik nog niet mee gemaakt. dit was een goed, vriendelijk en duidelijk gesprek.

nu hopen dat morgen ook alles goed gaat.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:45:
Weet iemand hoe ik de kleuter klanten service kan ontlopen en technische dienst kan berijken ze willen allemaal trouble shooting doen ik heb daar geen zin in.

ik heb al 2 maanden problemen ze hebben nog niks opgelost ik heb geen alternatiefen kwa abonement.
Lijkt wel als off enige optie abonement opzeggen helpt want helpen doen ze niet.

Ga naar www.ziggo-gebruikers.nl en neem daar contact op met een van de actieve webcare medewerkers. Hier heb ik (en andere forumgebruikers ook) over het algemeen zeer goede ervaringen mee. Zeker "Jelle" is een zeer actieve medewerker aldaar.

• WoC
  • Niet online

WoC

[...]
Via Twitter is de webcare ook goed bereikbaar. Ideaal voor problemen die 'in een loop' lijken te zitten. Ik zou wel een iets andere houding aannemen en bereidwillig zijn, anders gaat ook dit niet werken.
Martijn Meijer schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:47:
Ik had vanmorgen gebeld met ziggo, 20 min ongeveer.

en werd vriendelijk geholpen door een vrouw. die vroeg wat er aan de hand was. ik vertelde dat de modem het niet meer deed. geen licht meer gaf en dat hij gister heel warm werd en opeens uit viel.

o dan weet ik genoeg zei ze. je hebt de modem ook op een andere contactdoos geprobeerd zeker. ja tuurlijk en ook een andere adapter.

oke dan moet ik ff 5 pagina's door gaan heeft u even een momentje :P na een minuut of 10 kreeg ik haar weer aan de lijn. ze zei morgen ochtend of in de middag . nou super service. middag gekozen ben ik in ieder geval thuis.

ze vond het zelf ook omslachtig werken alles steeds herhalen. mja ze had het al vaker gedaan dusja :P

dat ziggo slechte service heeft heb ik nog niet mee gemaakt. dit was een goed, vriendelijk en duidelijk gesprek.

nu hopen dat morgen ook alles goed gaat.
Weird. Mij staat bij dat modems waarvan duidelijk was dat ze stuk waren gewoon geswapt werden. Nu ik verder denk, bij bliksemschade werd gewoon het modem in rekening gebracht, zodat je dat zelf op je verzekering moest verhalen. Wellicht dat er teveel valse meldingen binnenkomen dat ze toch eerst een monteur inplannen. Maar mij lijkt het nog steeds overkill.

[ Voor 58% gewijzigd door WoC op 01-11-2011 15:54 ]

• joep1222
Volgensmij heb ik ze dan niet goed geforward. In de firewall op de homeserver staan ze gewoon open.
hier een plaatje hoe ik ze heb geforward: http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/101962Knipsel.PNG op alletwee de routers heb ik dat zo gedaan. terwijl het volgensmij maar op 1 router nodig is omdat hij alleen op de 1ste router staat aangesloten.
het ip adres van de whs is 192.168.1.119
MVG
Joep1222

[ Voor 3% gewijzigd door joep1222 op 01-11-2011 16:20 ]

Verwijderd

WoC schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:51:
[...]
Via Twitter is de webcare ook goed bereikbaar. Ideaal voor problemen die 'in een loop' lijken te zitten. Ik zou wel een iets andere houding aannemen en bereidwillig zijn, anders gaat ook dit niet werken.

[...]
Weird. Mij staat bij dat modems waarvan duidelijk was dat ze stuk waren gewoon geswapt werden. Nu ik verder denk, bij bliksemschade werd gewoon het modem in rekening gebracht, zodat je dat zelf op je verzekering moest verhalen. Wellicht dat er teveel valse meldingen binnenkomen dat ze toch eerst een monteur inplannen. Maar mij lijkt het nog steeds overkill.
doe ik nu ook al wordt niet geholpen.

ik heb 39 min gebeld alles gedaan en ze weigeren mij door te schakkelen en willen dat service+ ga opbellen......
Ik wil gewoon techinische dienst ik ga ook niet op ziggo gebruikers forum vragen zit vol met trolls ik moet gewoon de webcare direkt hebben want dat zijn de enige die probleem wel oplossen.

ik ga ook niet meer bellen krijg telkens zelfde troubleshoot zonder doorgeschakkelt te worden na technische dienst.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 16:35 ]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:27:
[...]

ik heb 39 min gebeld alles gedaan en ze weigeren mij door te schakkelen en willen dat service+ ga opbellen......
Ik wil gewoon techinische dienst ik ga ook niet op ziggo gebruikers forum vragen zit vol met trolls ik moet gewoon de webcare direkt hebben want dat zijn de enige die probleem wel oplossen.
... Wil je alleen maar zeiken of ook echt geholpen worden?
Nogmaals: Ga wel naar dat forum en stuur een PB naar een van de webcare medewerkers. Dan heb je ook niets met de andere gebruikers te maken. Deze webcare medewerkers zijn over het algemeen zeer kundig. Maar ik raad je wel aan je in je bericht aan hen iets constructiever op te stellen dan hier.

Verwijderd

Zal proberen anyway ik ga opzoek na goedkoper alternatief dan ziggo via glas vezel des noods als problemen nu niet opgelost worden.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 10:57
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:27:
[...]

ik ga ook niet meer bellen krijg telkens zelfde troubleshoot zonder doorgeschakkelt te worden na technische dienst.
stuur ff in een dm je exacte probleem, wellicht dat ik je kan helpen?:)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waarom zit Ziggo met de zendervolgorde te rotzooien? Hoor net van beneden dat de lokale regionale zender 951 kanalen naar voren is geschoven :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Rainesh schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:44:
[...]

stuur ff in een dm je exacte probleem, wellicht dat ik je kan helpen?:)
heb je mailtje gestuurt kan pm knop nie vinden

edit: intussen net speedtest.ziggo.nl gedaan haal ik maar 80 mbit via usenet zal ik waarschijnelijk nu veel minder halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 19:02 ]

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

[...]

edit:

*snip*

Had de monteur nog gevraagd hoe het met het signaal er voor stond, en hij gaf aan dat daar absoluut geen problemen mee waren. Lag helemaal aan het modem.

Ik denk dat de technishe dienst je terug zal sturen naar de 1ste lijn als je niet door de standaard hoepeltjes hebt gesprongen.

Maar je kunt de 1ste lijn voor zijn door alles al voor ze gedaan te hebben. Bijvoorbeeld een bakje in veilige modem met netwerk ondersteuning booten en rechtstreeks aansluiten op de modem.

Het enigste waar ik me tegenwoordig erg aan irriteer is dat ze willen dat je die Ziggo plus help afdeling Service+ belt voordat ze een monteur gaan aansturen. (kost 0,65 euro per minuut) Ik kreeg een nog dommer persoon aan de telefoon met precies de zelfde vragen, maar hij kon blijkbaar wel meer informatie uit de modem krijgen op gebied van ping tijden en zo, iets wat de 1ste lijn niet kon zien.

[ Voor 50% gewijzigd door sHELL op 01-11-2011 19:22 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Hmmm.

Ik had Ai1 basis besteld met Cisco PVR. Die was slecht te leveren dus kreeg ik een Samsung interactieve tuner, maar inmiddels is de Cisco binnen :)

Goed, Samsung weg, Cisco ervoor in de plaats; blijft het lampje knipperen wat aan zou moeten geven dat de interactieve diensten niet werken. Vage sh*t; met die Samsung tuner deden die diensten het wel, ik krijg nu inderdaad geen films te zien :?

Iemand dezelfde ervaringen ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Ik heb al alles getest ook maar help desk wil per se alles continu herhalen heb zelfs 40 min aan de lijn gezeten heeft hellemaal niks gedaan ben het zat.........

iemand alternatief op ziggo alles in 1 extra via glas vezel kan ik me abonement stop zetten ben moe van ziggo.

heb vooral tv en internet nodig telefonie heb ik niet nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 20:01 ]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[b][message=37054735,noline]iemand alternatief op ziggo alles in 1 extra via glas vezel kan ik me abonement stop zetten ben moe van ziggo.
Welke regio zit je? En wat voor eisen (snelheid) stel je aan je abbo en wat mag het kosten?

Verwijderd

Enschede liefst 100 mbit minimaal en stabiel geen valse reclame.
alle nederlandse zenders in HD + NGC en discovery in HD
en mag niet meer kosten dan 70E

• WoC
  • Niet online

WoC

joep1222 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:20:
[...]
Volgensmij heb ik ze dan niet goed geforward. In de firewall op de homeserver staan ze gewoon open.
hier een plaatje hoe ik ze heb geforward: http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/101962Knipsel.PNG op alletwee de routers heb ik dat zo gedaan. terwijl het volgensmij maar op 1 router nodig is omdat hij alleen op de 1ste router staat aangesloten.
het ip adres van de whs is 192.168.1.119
MVG
Joep1222
Op het plaatje lijkt het dan goed te staan (geen ervaring verder met die specifieke router, maar het spreekt nogal voor zich).
Maar wat nu belangrijk is om te weten, is hoe je netwerk precies in elkaar zit. Je hebt het over meerdere routers etc.
Geef eens aan wat voor Ziggo modem of modemrouter je hebt, hoe alles met elkaar verbonden is, en welke IP adressen je op de verschillende kanten van de routers krijgt.

Ik ben verder niet bekend met Windows homeserver, maar een snelle google leert mij dat er nog een poort open moet?

• joep1222
WoC schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:17:
[...]
Op het plaatje lijkt het dan goed te staan (geen ervaring verder met die specifieke router, maar het spreekt nogal voor zich).
Maar wat nu belangrijk is om te weten, is hoe je netwerk precies in elkaar zit. Je hebt het over meerdere routers etc.
Geef eens aan wat voor Ziggo modem of modemrouter je hebt, hoe alles met elkaar verbonden is, en welke IP adressen je op de verschillende kanten van de routers krijgt.

Ik ben verder niet bekend met Windows homeserver, maar een snelle google leert mij dat er nog een poort open moet?
Hallo,
Ik heb die andere poort nu ook open gezet maar hij werkt nogsteeds niet.
Het netwerk zit zo in elkaar:
Ziggo modem (dacht docsis 3.0)->Router 1->router2
Op router 1 zijn de whs en printer op aangsloten
op router 2 is 1 pc, xbox, mediaplayer(ac ryan playon hd mini)
voor de rest zijn er via draadloos netwerk nog 3 laptop's op aangesloten, ene keer router 2 andere keer router 1, dit ligt aan welke het sterkste signaal heeft (de routers staan op verschillende verdiepingen).
Tussen de routers is alles cat6 kabel.
Router 2 is ingesteld als switch, dhcp is uitgeschakeld op router 2. dus router 1 deelt de ip adressen uit van 100-200. Router 2 heeft als ip 192.168.1.101.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb opgeschreven
MVG
Joep1222

Verwijderd

Is Hoofddorp trouwens een Ziggo gebied?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:12:
Enschede liefst 100 mbit minimaal en stabiel geen valse reclame.
alle nederlandse zenders in HD + NGC en discovery in HD
en mag niet meer kosten dan 70E
Het meeste wat ik zie is rond de 85 euro per maand voor deze specs.
Maar kijk anders eens hier en doe de postcode check: Dan kan je zien wat er leverbaar is:

http://www.glasvezel-vergelijken.nl/plaatsen/enschede

Succes!

Verwijderd

Hebben ze trouwens de mogelijkheid tot maandelijkse opzeggen verwijderd, bij Ziggo?

Verwijderd

oftewel ziggo kan blijven doorgaan met slechte klanten service want er is geen alternatief anyway :|

ga volgende week anders wel weer acount maken op ziggo gebruikers webcare medewerker pm sturen.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:12:
Hebben ze trouwens de mogelijkheid tot maandelijkse opzeggen verwijderd, bij Ziggo?
Nee hier staat gewoon eerst volgende beëindiging datum 1-12-2011

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 21:32 ]

Verwijderd

Beste mensen!

Ik ga verhuizen (of nou ja ben verhuist) en heb dat doorgegeven aan Ziggo. Toen ik vroeg of ik ook in aanmerking zou kunnen komen voor korting op een HD decoder (omdat ik op dit moment gewoon digitaal ontvang) werd me te kennen gegeven dat ik geen nieuwe klant ben en dikke pech heb ..

Nu ga ik samenwonen .. stel ik laat de handel op naam van mijn vriendin zetten. Zou zij dan wel als nieuwe klant erkend worden en zouden we dan wel in aanmerking kunnen komen voor die korting? En zo ja, heb je dan ook nog recht van spreken welke decoder je precies krijgt dan? Want ik heb wel oren naar die nieuwe Humax.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[b][message=37055338,noline]
Nee hier staat gewoon eerst volgende beëindiging datum 1-12-2011
Nou weet ik niet hoe jij rekent... Maar.. Nu is het 1-11-2011. Dan is 1-12-2011 toch gewoon één maand? Als je nu opzegt, wordt het beëindigt per 1 december. Precies een maand dus.

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 20:41
Sinds gisteren zonder TV,internet en telefoon. De monteur kan pas vrijdag langs komen. Dat zijn 5 dagen 8)7

Eerder konden ze niet. Ben blij dat ik een tweede ADSL verbinding ( Telfort ) naast Ziggo heb lopen.

Ben het ondertussen beetje zat met Ziggo.

[ Voor 14% gewijzigd door Hamed op 01-11-2011 22:34 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hamed schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:30:
Sinds gisteren zonder TV,internet en telefoon. De monteur kan pas vrijdag langs komen. Dat zijn 5 dagen 8)7

Eerder konden ze niet. Ben blij dat ik een tweede ( adsl ) verbinding thuis heb.

Denk dat ik Ziggo helemaal ga opzeggen. Ben het ondertussen beetje zat.
Hopelijk heb je niet de illusie dat ze bij een andere TV / Internet provider eerder op zouden komen draven, tenzij je een zakelijk contract af neemt met een SLA er in, waar je dan ook goed voor zal moeten betalen.
Maargoed, aan de andere kant: De kans dat je 2 x totaal zonder signaal komt te zitten is ook wel heel erg klein. Heb je trouwens nog wel analoge TV? Of ook niet meer? En je buren wel?
Dan zou je haast denken dat ze jou afgesloten hebben ipv een van je buren ;)

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 20:41
Ik heb helemaal niks. Ook niet analoog dus. Ik betaal wel €105 per maand. Voor dat bedrag hadden ze ook binnen 48 uur kunnen komen vind ik.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hamed schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:38:
Ik heb helemaal niks. Ook niet analoog dus. Ik betaal wel €105 per maand. Voor dat bedrag hadden ze ook binnen 48 uur kunnen komen vind ik.
Tja. Dat kan jij wel vinden, maar dat staat niet in je contract. En ik vrees dat je geen ISP gaat vinden die voor dat bedrag je een 120mbit/10mbit lijn gaat leveren, TV (met diverse extra pakketten) en telefonie er bij en een storingsdienst die binnen 48 uur komt. Binnen een dergelijk budget zal het eigenlijk altijd "best effort" zijn en dat zal inhouden dat je normaal gesproken blij mag zijn met alles binnen de 1 á 2 weken.
Inmiddels even geleden, maar ik weet nog dat ik alles bij elkaar zo'n 80 euro per maand aan KPN & XS4ALL mocht afrekenen voor alleen internet. En toch geeft het ruim 3 weken geduurd voor ze een kapotte DSLAM in de centrale hebben vervangen.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 21:44

Nox

Noxiuz

Mijn Arris Docsis 3.0 modem zit te bokken. Haal regelmatig maar de snelheden van 1 kanaal (5.0MB/s download). Is het handig contact op te nemen en een nieuw modem te vragen? Monteur zie ik niet echt zitten. Lijnen zijn al een keer getest en de signaalsterktes zijn goed. Mijn conclusie is dus (want na modemreset heb ik wel weer even 120mbit) dat het modem kapot is en/of instabiel.

Nou is de vraag of ik dan een Arris neem of een nieuwe met zo'n ingebouwde wifi router. Daar hoor ik wel veel geklaag over of is dat ondertussen opgelost?

Heb laatst met mijn USP (I-Telligent) nog mijn hele thuisnetwerk opnieuw zitten configureren, wij konden allebei niks vinden in mijn eigen netwerk behalve de drivers op mijn PC die evt. niet lekker zouden zijn. Maar dan zou ik altijd max 50mbit oid kunnen halen en zou een modemreset niks uitmaken.

Overigens mag ik hun wel even noemen vanwege hun service, anderhalf uur met mij aan de lijn gehangen om de snelheid op orde te krijgen!!

[ Voor 29% gewijzigd door Nox op 01-11-2011 23:00 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

TFHfony schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:34:
[...]

knip

Dan zou je haast denken dat ze jou afgesloten hebben ipv een van je buren ;)
Zelf 1 keer meegemaakt, dat mijn kabel eruit was getrokken in de wijkkast en 1 van de afgesloten buren zat aangesloten op mijn verbinding. Dus ja, het zou zomaar eens kunnen.

Daarna is het niet meer voorgekomen, gelukkig maar...

Edit: Mocht iemand nog dubben met de bereik en snelheid van een WiFirouter. Las vandaag in het nieuws dat er een WiFi router verkocht wordt voor 129 euro met 2,5 KM bereik.

Dan kan je heel makkelijk de allerduurste abbo nemen en die delen met de hele straat of wijk. :P

http://www.nu.nl/gadgets/...oft-bereik-van-25-km.html

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 17:20 ]

• joep1222
joep1222 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:02:
[...]

Hallo,
Ik heb die andere poort nu ook open gezet maar hij werkt nogsteeds niet.
Het netwerk zit zo in elkaar:
Ziggo modem (dacht docsis 3.0)->Router 1->router2
Op router 1 zijn de whs en printer op aangsloten
op router 2 is 1 pc, xbox, mediaplayer(ac ryan playon hd mini)
voor de rest zijn er via draadloos netwerk nog 3 laptop's op aangesloten, ene keer router 2 andere keer router 1, dit ligt aan welke het sterkste signaal heeft (de routers staan op verschillende verdiepingen).
Tussen de routers is alles cat6 kabel.
Router 2 is ingesteld als switch, dhcp is uitgeschakeld op router 2. dus router 1 deelt de ip adressen uit van 100-200. Router 2 heeft als ip 192.168.1.101.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb opgeschreven
MVG
Joep1222
Het is inmiddels gelukt. Ik moest wat instellingen in ISS veranderen.
Bedankt voor de hulp.
MVG
Joep1222
Pagina: 1 ... 153 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!