dôh schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:27:
Klinkt als een typisch geval van het signaal wat niet in orde is. Tip: Laat de monteur niet weg gaan, voordat het signaal in orde is!
Inderdaad, klinkt (als zelf alles correct is aangesloten) op een brak signaal of een breuk in de coax kabel van ziggo.

En verder had LyP0 wat proactiever kunnen zijn. Zelf goed uitzoeken wat er allemaal meegeleverd wordt bij een bestelling. Eerder met de helpdesk bellen, etc.

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-12 19:52
Inmiddels heb ik de nieuwe firmware voor mijn Ubee EVW3200 binnen gekregen en geïnstalleerd. Daarvoor had ik geen problemen en met deze update merk ik ook geen verschil. Ik heb een Z2 abo en haalde 30 Mbit down en ongeveer 2.8 up en dit is na de update gelijk gebleven.

[ Voor 6% gewijzigd door acale op 19-10-2011 16:06 ]

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 18:58
Moet de TS niet eens worden geupdate? En dan bedoel ik alleen de snelheden die vermeld staan achter de pakketten.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

TFHfony

Professional Weirdo

beunhaasbaas schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:39:
Moet de TS niet eens worden geupdate? En dan bedoel ik alleen de snelheden die vermeld staan achter de pakketten.
Nah, volgens mij mag er na 600+ ook wel een nieuw draadje komen :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

job schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:34:
[...]

Inderdaad, klinkt (als zelf alles correct is aangesloten) op een brak signaal of een breuk in de coax kabel van ziggo.

En verder had LyP0 wat proactiever kunnen zijn. Zelf goed uitzoeken wat er allemaal meegeleverd wordt bij een bestelling. Eerder met de helpdesk bellen, etc.
Proactief ben ik wel geweest hoor, ik heb bij heel veel vrienden en kennissen gevraag hoe dat nu precies in zn werk ging en wat er wel of niet bij zat. Ik heb zelfs al 3x een alles in 1 pakket geïnstalleerd en iedere keer was er netjes een brief bij met daarin de benodigde gegevens + de smartcard.
Tevens heb ik nooit een brief gekregen ter bevestiging van mijn aanvraag of een brief met daarin de ingangsdatum.

Het loop allemaal niet zo lekker als het zou moeten gaan.

ik voel me lekkaah !!!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 10:16
Ik heb zo te zien een nieuwe softwareversie op de wi-fi modem ontvangen: voor reboot software 9.9.2006 en nu 9.9.2008. Nieuwe software werd geïnstalleerd nadat ik 2 minuten de stroom van de modem had gehaald.

Ik ben benieuwd of het ook een verbetering is, want ik had de stroom van de modem gehaald omdat de snelheid binnen 4 dagen gezakt was van 40Mbit naar 16 Mbit. Snelheid is nu weer terug. Om de paar dagen resetten wordt je niet blij van...

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11 11:14
Ik kom mijn ubee modem niet in met het standaard ip: 192.168.178.1
modem staat in bridge mode (dus de router functies staan uit)
Ik krijg telkens de melding: De verbinding werd geherinitialiseerd.

Weet iemand hoe ik er wel in kan komen?

[ Voor 16% gewijzigd door Gijs007 op 19-10-2011 21:39 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Dijkhuis schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:27:
Ik heb zo te zien een nieuwe softwareversie op de wi-fi modem ontvangen: voor reboot software 9.9.2006 en nu 9.9.2008. Nieuwe software werd geïnstalleerd nadat ik 2 minuten de stroom van de modem had gehaald.

Ik ben benieuwd of het ook een verbetering is, want ik had de stroom van de modem gehaald omdat de snelheid binnen 4 dagen gezakt was van 40Mbit naar 16 Mbit. Snelheid is nu weer terug. Om de paar dagen resetten wordt je niet blij van...
Ik heb nog steeds 9.9.2006
Hoe wist je dat er een nieuwe firmware versie was? Krijg je deze firmware update automatisch? Kun je zien dat deze klaar staat?

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Gijs007 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:38:

Was het niet standaard 192.168.1.1 ? Zo kan ik mijn niet-wifi Ubee namelijk ook bereiken (sinds een tijdje, naast het 10.x adres). Als je eigen router in de 192.168.1.1 range zit, dan werkt het natuurlijk niet.

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

ZuinigeRijder schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:40:
[...]
Hoe wist je dat er een nieuwe firmware versie was? Krijg je deze firmware update automatisch? Kun je zien dat deze klaar staat?
Gaat vanzelf, hoe je niks voor te doen. Je kunt niet zien of er 1 klaar staat. Het enige wat je zou kunnen doen is, nu je weet dat er een nieuwe firmware beschikbaar is, je modem rebooten.
Ziggo zou de update wil in batches uitrollen, dus het kan zijn dat hij voor jouw regio nog niet beschikbaar is.

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 10:16
ZuinigeRijder schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:40:
[...]

Inderdaad, ik wist van niks, maar reboot om de paar dagen omdat de wifi-router iedere keer traag wordt (en daardoor de telefoon gaat haperen). Er was in dit topic genoemd dat er een nieuwe versie kwam, dus ik dacht, laat ik eens kijken welke versie ik nu heb.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mijn modem krijgt geen IP-adres op het Ziggo-netwerk, zien de eperts hier iets geks aan de verbindingswaarden?

Downstream Status
Locked
Channel ID 218
Downstream Frequency 236000000 Hz
Modulation 256QAM
Bit Rate 42884296 bits/sec
Power Level -5.2 dBmV
Signal to Noise Ratio 37.1 dBmV

Upstream Status
Ranging
Channel ID 2
Upstream Frequency 44500000 Hz
Modulation 64QAM
Symbol Rate 5120 Ksym/sec
Power Level 48.2 dBmV

Het is nog een Scientific Atlanta modem

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 20-10-2011 10:05 ]

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-12 19:52
Zoals ik al zei: ook ik heb de nieuwe firmware binnen. Voor mij is er niets veranderd. Ik heb een Z2 abo en haalde voorheen de volle snelheid en na de update haal ik nog steeds de volle mep. Regio Oost Groningen.
Gijs007 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:38:

Heb je geprobeerd je pc rechtstreeks op de Ubee aan te sluiten?

• LyP0

LyP0

Zou iemand misschien zo vriendelijk kunnen zijn en even de volgende dingen kunnen na kijken in zijn/haar modem ?

power level in Dbmv
signal to noise ratio

Dan weet ik wat deze zouden moeten zijn zodat de monteur niet eerder weg mag voordat deze kloppen.

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

LyP0 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:01:
Zou iemand misschien zo vriendelijk kunnen zijn en even de volgende dingen kunnen na kijken in zijn/haar modem ?

power level in Dbmv
signal to noise ratio

Dan weet ik wat deze zouden moeten zijn zodat de monteur niet eerder weg mag voordat deze kloppen.
Deze waarden zouden geen problemen op moeten leveren en verder moet ik eerlijk zeggen dat ik er niet heel veel verstand van heb

Upstream power CMTS (DMS) 10 dBmV
Downstream Power (Realtime CM) 0.1 dBmV
Upstream Power (Realtime CM) 45 dBmV

Downstream 1 SnR (Realtime CM) 40.3 dB
Downstream 2 SnR (Realtime CM) 39.4 dB
Downstream 3 SnR (Realtime CM) 39.8 dB
Downstream 4 SnR (Realtime CM) 39.9 dB
Downstream 5 SnR (Realtime CM) 39.5 dB
Downstream 6 SnR (Realtime CM) 40.1 dB
Downstream 7 SnR (Realtime CM) 39.4 dB
Downstream 8 SnR (Realtime CM) 39.9 dB

Upstream SnR (DMS) 34.8 dB

PS welke TV heb je ?
Druk op de remote op: Menu -> Zelfdiagnose -> Beeld testen -> Ja
Dan verschijnt de Software versie in beeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 12:27 ]

• LyP0

LyP0

Hmm die waarden van dbmv zijn bij mij nergens terug te vinden, de enige waarden die ik kan vinden zijn per chanel en die liggen onder de 1.0dbmv
De signal to noise is bij mij boven de 40Db

De tv die ik gebruik is een samsung c9000, zou toch geen probleem moeten zijn... is een vrij recente tv (2 maanden geleden gekocht.)

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

LyP0 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:33:
Hmm die waarden van dbmv zijn bij mij nergens terug te vinden, de enige waarden die ik kan vinden zijn per chanel en die liggen onder de 1.0dbmv
De signal to noise is bij mij boven de 40Db

De tv die ik gebruik is een samsung c9000, zou toch geen probleem moeten zijn... is een vrij recente tv (2 maanden geleden gekocht.)
Kijk even naar je software versie, Druk op de remote op: Menu -> Zelfdiagnose -> Beeld testen -> Ja

LED C9000 Serie
UE46C9000ZWXXN
UE55C9000ZWXXN
Minimale software versie T-VALDEUC-1013.2
(bron : https://www.ziggo.nl/#pro.../televisies/samsung/2010/)

anders is je CI+ module verhaal zo opgelost

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 13:07 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik heb de Ubee docsis 3.0 modem. Iemand ervaring met bridge mode daarbij?

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-12 08:23

Matszs

><>

Zit hier ook met een Ubee modem. Hier is het geval dat om de zoveel tijd het modem automatisch naar fabrieksinstellingen gaat. De mensen bij Ziggo weten ook niet hoe dit komt, ze kijken er naar (hoop ik).

Verwijderd

Schaamteloze cross-forum-post, maar het moet toch maar even omdat ik benieuwd ben:
http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=368674#post368674
quote: Magnetra
Kan iemand met de nieuwe firmwareversie 9.9.2008 bevestigen dat de Passthrough-mode nog steeds werkt? Indien je deze mode gebruikt kan je nog steeds bij de web-interface van de Ubee komen op 192.168.178.1 ondanks dat er een tweede router tussen zit, dus op die manier kan je je firmwareversie checken.

Mensen die de routerfunctie van hun modemrouter door de helpdesk hebben laten uitschakelen kunnen als het goed is niet meer bij de webinterface van de Ubee komen, dus die kunnen dit niet controleren.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 13:57 ]

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
Hebben jullie hier ook last van? Wanneer jullie met een CI+ modulle van ziggo bekijkt ?

Afbeeldingslocatie: http://img853.imageshack.us/img853/7901/18102011035.jpg

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11 11:14
WoC schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:48:
[...]
Was het niet standaard 192.168.1.1 ? Zo kan ik mijn niet-wifi Ubee namelijk ook bereiken (sinds een tijdje, naast het 10.x adres). Als je eigen router in de 192.168.1.1 range zit, dan werkt het natuurlijk niet.
Nope, die doet het ook niet.
Misschien ff ziggo bellen vragen of ze het 10.x adres kunnen geven.
acale schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:28:

Heb je geprobeerd je pc rechtstreeks op de Ubee aan te sluiten?
Is al direct aangesloten op de pc, ubee staat in bridge mode dus alleen poort 1 werkt.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-11 18:23
Ziggo is vandaag Sicko in Zeist. ;)

Ik heb geen analoge en digitale TV. Bij vier andere abonnees in Zeist nagevraagd, daar hebben ze ook geen TV. Op de storingspagina van Sicko staat dat er vanaf 11:13 geen interwebs, telefonie en TV meer is.
De storing kan zes uur duren. :O

Gelukkig heb ik geen Triple-play-pakket en kan ik naar hartelust telefoneren en interwebben ! :*)

Edit: Ik heb net uit nieuwsgierigheid een postcode in Driebergen ingevuld bij de storingspagina en daar staat dezelfde storing gemeld maar dan met begintijd 11:15.

[ Voor 19% gewijzigd door Shmoopy op 20-10-2011 14:52 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Killertjuh schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:26:
Hebben jullie hier ook last van? Wanneer jullie met een CI+ modulle van ziggo bekijkt ?

[afbeelding]
Je kunt de beeldverhouding zetten zoals je wilt, die oude RTL7 uitzendingen zijn 4:3 en dus met balken.

• Killertjuh
  • Laatst online: 27-11 14:45
Exorcist schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:46:
[...]

Je kunt de beeldverhouding zetten zoals je wilt, die oude RTL7 uitzendingen zijn 4:3 en dus met balken.
Bedankt. dan weet ik genoeg.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:26

[afbeelding]
Alleen op de HD kanalen, de SD kanalen hebben dit probleem niet.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:04:
Mijn modem krijgt geen IP-adres op het Ziggo-netwerk, zien de eperts hier iets geks aan de verbindingswaarden?

...
Toevoeging: 't modem lijkt geen DHCP-respons te krijgen.

Verwijderd

Gijs007 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:31:
[...]

Nope, die doet het ook niet.
Misschien ff ziggo bellen vragen of ze het 10.x adres kunnen geven.

[...]

Is al direct aangesloten op de pc, ubee staat in bridge mode dus alleen poort 1 werkt.
10.0.0.1 is het standaard gateway voor meestal netgear routers,
als jij bekabeld bent op je ubee bent open dan even alle programma's--bureauassecoires--opdrachtprompt
voer daar even in ipconfig , kijk naar de ethernetadapter voor de LAN verbinding, en dan de Standaard Gateway dat is het adres van je modem, als deze begint met 82,83,84 of 92,93,94 dan heb je geen WIFImodem maar een nieuwer type ubee "gewoon modem"

Verwijderd

[afbeelding]
En dit is dus precies het nadeel van kijken met een CI+ module, op een decoder heb je meer opties waarmee je het beeld uit kan rekken tot fullscreen, al krijg je dan afentoe wel breedbekkikker beeld maar ben je wel van de zwarte balken af,

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 16:59 ]

• LyP0

LyP0

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:47:
[...]

Kijk even naar je software versie, Druk op de remote op: Menu -> Zelfdiagnose -> Beeld testen -> Ja

Minimale software versie T-VALDEUC-1013.2
anders is je CI+ module verhaal zo opgelost
Dit heb ik gedaan, software versie = T-VALDEUC-2001.2
Een nieuwere software is niet beschikbaar meldt de upgrade functie.
Helaas is dit dus niet de oplossing.

ik voel me lekkaah !!!

• linksnl
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
begintmeta schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:20:
[...]

Heb je de helpdesk al gebeld?
Het kan namelijk zijn dat je account is geblokkeerd vanwege misbruik.

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
begintmeta schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:20:
[...]

Mjah, dat had ik laatst ook. En toen hebben ze vanuit de ziggo helpdesk alle instellingen weer terug naar fabrieksinstellingen gezet.

Verwijderd

Nou ik ben na een storing van pakweg de hele donderdag weer online, maar het is zo traag als dikke je-weet-wel in pc 4207.
Als ik lees dat hier meer van die storingen zijn, dan vraag ik me af wat er allemaal gebeurt, mailserver reageert sowieso niet.

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-12 20:00
Argh, na meerdere monteursafspraken voor traag internet plaats een monteur woensdag een Cisco modem en verteld me dat hij nu verwacht niet meer terug hoeft te komen. Donderdagnacht rond 02:00 flikkeren alle diensten eruit. Bel zojuist, is het enige wat ze kunnen doen maandag iemand langssturen. Net als een normaal persoon werk ik gewoon door de weeks en ben ik pas donderdag vrij. Stellen ze doodleuk dat ze pas donderdag een monteur kunnen langssturen.

Had nooit moeten overstappen naar 120Mbit, geklooi sindsdien. Een week zonder diensten, geen Blizzcon dit weekend waar ik €30,- aan heb uitgegeven voor een v-ticket en een iPhone die niet werkt omdat ie geactiveerd moet worden.. Daar straks maar naar de Apple winkel mee.

Volgende week een ADSL lijn aanvragen, al is het tien keer trager, ben het echt zat. Je kan toch niet een klant een week zonder diensten laten zitten.

• jongetje
  • Laatst online: 11:26
Het kan natuurlijk weleens fout gaan, bijv. door slechte contactdoor of bekabeling naar je huis wat nu naar boven komt door hogere snelheden/nieuwe internet klant op dit adres.

Kun je je buren niet lief aankijken zodat je tijdelijk op hun WLan mee kan draaien?

• Mmore
Geen idee wie er om mij heen woont (studenten woningen) en geen wireless network ontvanger, maar misschien toch een idee om er eentje te gaan aanschaffen.

Qua apparatuur is alles in de woning in ieder geval meerdere keren vervangen. Nog nooit uitval alle diensten gehad tot nu toe, alleen enorm lage snelheden. (onder de 1Mbit). Kan best in de kabel naar de woning toe liggen ja, monteur gaf aan dat het aan de kant van de wijkcentrale prima lijkt te werken.

Belachelijk dat er in de avond en weekenden geen monteurs aan te sturen zijn. De komende week werk ik iedere dag en kan ik dus geen monteurafspraak krijgen. Dus moet ik maar meerdere weken zonder diensten zitten? Echt ongelofelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Mmore op 21-10-2011 10:25 ]

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 18:07
Tsja monteurs werken nu eenmaal ook tijdens werkuren. Vervelend maar het is praktisch overal het geval. Kun je niet een dag thuiswerken of een uurtje later beginnen/eerder ophouden? Ziggo kan er natuurlijk weinig aan doen dat jij alleen donderdag thuis bent.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Mmore
Ik werk bij een concurrent voor de helpdesk en wij kunnen storingsmonteurs gewoon in avond en weekend aansturen, in het geval van uitval alle diensten binnen 24 uur een oplossing. En dan wordt dat bedrijf aangehaald om zijn (slechte) service in vrijwel ieder nieuwsbericht.

En ik kan inderdaad best schuiven qua rooster, maar ik moet of de hele ochtend of de hele middag thuisblijven en dat past mij gewoon niet op zulk kort termijn.

Ik ben redelijk oplossingsgericht ingesteld en kan best geduld opbrengen voor dit soort zaken, ik weet namelijk maar al te goed hoe het in elkaar steekt vanuit hun oogpunt - en vandaar dat ik me nog meer verbaas over het feit dat er doodleuk gezegd wordt ik alleen doordeweeks tijdens kantooruren geholpen kan worden. Zelfs de Mediamarkt is langer open dan dat.

Verwijderd

Omdat mijn oude eurodocsys 2.0 vrijwel elke dag uitviel, heb ik na veel gedoe en een bezoek van een service+ monteur een nieuwe ubee wireless modem gekregen.
Op zich prima, scheelt weer een aparte router!

Maar, ik heb geen internet......
Modem krijgt ip adres, pc krijgt ip adres, alle standaard dingen zijn juist.

Moet je zo'n modem nog activeren zoals vroeger bij die Motorola's?
Ik heb geen idee, want ik kreeg enkel een doosje met een nieuwe modem. Geen documentatie, geen activatiecode, niks niet.

Vraag even hier omdat ik op mijn werk geen 0900 kan bellen.

• Mmore
Ik weet dat de monteur normaal gesproken een nieuw modem altijd dient te activeren, dus ik ga ervan uit dat dat dient te gebeuren ja. Geven de computers ook aan dat ze lokale verbinding hebben, maar geen internet verbinding?

Verwijderd

Mmore schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:40:
Ik weet dat de monteur normaal gesproken een nieuw modem altijd dient te activeren, dus ik ga ervan uit dat dat dient te gebeuren ja. Geven de computers ook aan dat ze lokale verbinding hebben, maar geen internet verbinding?
De computers hebben onderling verbinding, zijn te pingen etc.
Ze krijgen via de router DHCP een range in: 192.168.178.x

Ik kom enkel niet naar buiten met een ping.

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
Mmore schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:24:
Geen idee wie er om mij heen woont (studenten woningen) en geen wireless network ontvanger, maar misschien toch een idee om er eentje te gaan aanschaffen.

Qua apparatuur is alles in de woning in ieder geval meerdere keren vervangen. Nog nooit uitval alle diensten gehad tot nu toe, alleen enorm lage snelheden. (onder de 1Mbit). Kan best in de kabel naar de woning toe liggen ja, monteur gaf aan dat het aan de kant van de wijkcentrale prima lijkt te werken.

Belachelijk dat er in de avond en weekenden geen monteurs aan te sturen zijn. De komende week werk ik iedere dag en kan ik dus geen monteurafspraak krijgen. Dus moet ik maar meerdere weken zonder diensten zitten? Echt ongelofelijk.
's avonds en in het weekend kunnen ook monteurs ingepland worden; maar de meeste mensen kiezen daarvoor waardoor die vaak al bezet zijn voor de komende weken.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
linksnl schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:49:
Heb je de helpdesk al gebeld?
Het kan namelijk zijn dat je account is geblokkeerd vanwege misbruik.
Ik had de helpdesk inderdaad al gebeld (en een monteur werd ingepland), maar overnacht is de boel spontaan weer gaan werken. Nog eens gebeld maar men zei dat het 'modem er niet goed uit zag' en dat het toch verstandig was de monteur te laten komen. Die heeft even alles doorgemeten en OK bevonden...

Krijg je bij misbruik geen berichtje? Wat moet ik eigenlijk doen om de boel te misbruiken zodat de aansluiting wordt afgesloten.

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:16

Aldmar

Niks...

Ik verhuis binnenkort naar een Ziggo gebied en moet daarom logischerwijs mijn WiFi-Ubee 3.0 modem inleveren (AiE+).

Mijn ouders (ook AiE+) wonen een paar straten verder, van mijn oude adres, met een (non-WiFi)Ubee 3.0 modem. Zou ik de modems kunnen omwisselen? Mijn ouders krijgen dan mijn WiFi-modem en ik lever het modem van mijn ouders in. Kan dit uberhaupt? Iemand ervaring mee of zegt Ziggo bij voorbaat al 'nee'?

• Mmore
@Freakyfries: Ik krijg van de helpdesk medewerker een ander verhaal, namelijk dat ze alleen in de ochtend of middag in kunnen plannen. Misschien dat een andere medewerker iets anders kan vertellen? Ik zal het vanmiddag nog eens problemen, zou m'n dag wel goed maken in ieder geval.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:35
Aldmar schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:57:
Ik verhuis binnenkort naar een Ziggo gebied en moet daarom logischerwijs mijn WiFi-Ubee 3.0 modem inleveren (AiE+).

Mijn ouders (ook AiE+) wonen een paar straten verder, van mijn oude adres, met een (non-WiFi)Ubee 3.0 modem. Zou ik de modems kunnen omwisselen? Mijn ouders krijgen dan mijn WiFi-modem en ik lever het modem van mijn ouders in. Kan dit uberhaupt? Iemand ervaring mee of zegt Ziggo bij voorbaat al 'nee'?
Na mijn weten is die niet mogelijk. Als een modem eenmaal geactiveerd is op een adres, kan het niet worden geactiveerd op een ander adres. Dan zouden ze eerst het modem moeten deactiveren, maar dit zullen ze vast niet snel doen.

• FreakyFries
Mmore schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:26:
@Freakyfries: Ik krijg van de helpdesk medewerker een ander verhaal, namelijk dat ze alleen in de ochtend of middag in kunnen plannen. Misschien dat een andere medewerker iets anders kan vertellen? Ik zal het vanmiddag nog eens problemen, zou m'n dag wel goed maken in ieder geval.
Probleem is namelijk dat áls je 's avonds of in het weekend een monteur wil, dat dat waarschijnlijk wel kan, maar pas over een paar weken

[ Voor 4% gewijzigd door FreakyFries op 24-10-2011 12:28 ]

• LyP0

LyP0

Zo we hebben weer meer ervaringen met ziggo.
Gister avond nogmaals getest, 23,5 down en 9,1 up.

Vanmorgen komt de monteur langs, prikt de laptop in en test.... 80 down en 9 up. Zegt ie "nee dit klopt idd niet, zou veel meer moeten zijn." toen heb ik wel meteen weer vermeld dat ik de nacht er voor veel minder haalde.
Ook direct naar de tv gekeken, hij merkte al meteen op dat het niet klopte en ging dit direct na meten.

De digitale tv was snel gefixt, hier bleek het dat de connector op een aparte manier defect was. De tv/meet apparatur kon normale tv perfect laten zien echter de digitaal beeld was een en al storing. Dit vind ik nog steeds vreemd maar goed... het is verholpen.

Het internet was meer werk om te verhelpen, de lijn was dus iig al gestegen naar 80/9 ipv 20/9. Het viel me wel op dat de signal to noise en de power leves s'ochtends heel anders waren dan s'avonds/nacht. Dit heb ik ook duidelijk vermeld maar geen screenshot ofzo meer van.
De monteur heeft toen nogmaals gemeten wat de snelheden waren direct op het modem, dit bleek overeen te komen met achter de router. Hierna werd het binnenkomende signaal doorgemeten, dit bleek ook goed te zijn.
Hij vertrouwde het cisco modem niet helemaal en heeft dit vervangen door een ubee.

Toen het ubee modem gestart en geactiveerd was werden de snelheden nogmaals gemeten, 90/9 was het resultaat maar met erg veel schommeling. Niet echt veel verbetering... na een telefoontje bleek het dat er deze week werkzaamheden zijn geweest die de lage snelheden konden veroorzaken echter die waren nu voorbij. De reden voor de lage snelheid was echter speedtest.ziggo.nl, de server bleek "on-the-fritz" te zijn. Een bezoekje aan speedtest.net bevestigde dit echter de schommelingen bleven, de monteur heeft toen een soort filter tussen de coax bevestigd die richting het modem gaat.
Het eind resultaat is een down van tussen de 95 en 120 en een up tussen de 8 en 9,5

Al met al zeer netjes opgelost, nu maar hopen dat het zo blijft...

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Iemand in tilburg (5011rh) ook een lage snelheid? is de hele tijd aan het schommelen

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 13:54 ]

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 20:18

Mach

[END]Avengers

solved :)

[ Voor 98% gewijzigd door Mach op 22-10-2011 22:28 ]

DUGG

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ik had even een korte vraag over de Modem/Router die Ziggo meeleverd met haar Alles in 1 Plus pakket.

Momenteel zitten wij bij KPN Basis Internet + Bellen. Met de beruchte (bloedirritante) dichtgetimmerde router, welke op consoles en sommige computerprogrammas NAT problemen geven. In veel gevallen zijn deze zelfs met portforwarding niet op te lossen.

Aangezien wij graag sneller internet willen, en cogas steeds meer (analoge) zenders van de TV schrapt. Wouden we de overstap maken naar ziggo alles in 1 plus. Echter is de enige vraag die mij dus rest of de meegeleverde router geen NAT problemen geeft, en niet al te ver is dichtgespijkerd.

Owja: En nog een andere vraag: Heeft er iemand misschien een lijstje met welke zenders er analoog worden meeverzonden? Wij hebben hier nog een analoge HDD recorder staan welke mijn moeder graag wil blijven gebruiken voor CSI en NCIS ect.

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 24-10-2011 15:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jongetje
De modem kun je gewoon gebruiken in je netwerk.

Wat betreft analoge zenders, dit blijf je van Cogas afnemen dus daar veranderd niets aan als je Ziggo neemt. Er komt niet een andere kabel binnen met andere analoge zenders.

En trouwens, de ziggo site bevat ook een zoekfunctie: https://www.ziggo.nl/#pro...icht/frequentiesoverzicht

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

jongetje schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:44:
De modem kun je gewoon gebruiken in je netwerk.
Dit vroeg ik niet. Het gaat mij erom of het meegeleverde modem net zo dichtgespijkerd zit en/of NAT problemen heeft als de KPN router.
jongetje schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:44:
Wat betreft analoge zenders, dit blijf je van Cogas afnemen dus daar veranderd niets aan als je Ziggo neemt.
Op de site van ziggo staat "en 24 analoge zenders".

Ik neem toch aan dat we ons abbo bij Cogas moeten opzeggen? Anders betalen we daar weer onnodig voor :S .

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 24-10-2011 16:19 ]

• jongetje
D4NG3R schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:14:
[...]

Dit vroeg ik niet. Het gaat mij erom of het meegeleverde modem net zo dichtgespijkerd zit en/of NAT problemen heeft als de KPN router.
Ik ken die KPN problemen niet, maar voor normaal dagelijks gebruik is die modem/router prima. Je kunt hier poorten forwarden e.d.

Ik neem toch aan dat we ons abbo bij Cogas moeten opzeggen? Anders betalen we daar weer onnodig voor :S .
Ik zou Ziggo even bellen aangezien het Cogas samenwerkt met Ziggo en je volgens mij korting op alles-in-1 krijgt omdat je een deel aan Cogas blijft betalen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:14:

Mogelijk handige info m.b.t. Cogas en Ziggo? http://www.cogas.nl/home/...nservice/ik_heb_een_vraag

Testing, one, two ...

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

jongetje schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:28:
[...]

Ik ken die KPN problemen niet, maar voor normaal dagelijks gebruik is die modem/router prima. Je kunt hier poorten forwarden e.d.
Aan deze info heb ik vrij weinig aangezien dat bij de KPN router 'ook zou moeten kunnen' terwijl hij in veel gevallen NIET forward..
jongetje schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:28:
Ik zou Ziggo even bellen aangezien het Cogas samenwerkt met Ziggo en je volgens mij korting op alles-in-1 krijgt omdat je een deel aan Cogas blijft betalen.
Gaan we doen, thx voor de info.

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 24-10-2011 16:38 ]

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
D4NG3R schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:38:
[...]

Aan deze info heb ik vrij weinig aangezien dat bij de KPN router 'ook zou moeten kunnen' terwijl hij in veel gevallen NIET forward..
Je kunt het modem ook in bridge mode laten zetten (zodat ze zich gedragen als de 'oude' modems) op die manier komt het externe IP meteen op het apparaat dat achter het modem hangt. Je mag in dag geval zelf lekker bepalen welke router je gebruikt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:53:
Iemand in tilburg (5011rh) ook een lage snelheid? is de hele tijd aan het schommelen
200 km naar boven is het ook wat ellendig, haal nog "maar" 6MB/sec ipv 12 of 13 wat ik normaal haal.

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 19:45
Hier in leiden ook niet echt snel rond de 4MB/sec normaal rond de 13.
Volgens mij hebben ze echt een capaciteitsprobleem.

hieronder de modemwaardes , die naar mijn idee goed zijn ?

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 194000000 Hz -3.1 dBmV 40.5 dBmV
2 Locked QAM256 178000000 Hz -2.0 dBmV 40.8 dBmV
3 Locked QAM256 186000000 Hz -2.4 dBmV 41.0 dBmV
4 Locked QAM256 202000000 Hz -3.7 dBmV 39.9 dBmV
5 Locked QAM256 210000000 Hz -4.5 dBmV 40.8 dBmV
6 Locked QAM256 218000000 Hz -4.7 dBmV 40.9 dBmV
7 Locked QAM256 226000000 Hz -5.3 dBmV 40.4 dBmV
8 Locked QAM256 234000000 Hz -5.8 dBmV 40.3 dBmV

Correctables Uncorrectables
161 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.5 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

• FreakyFries
D4NG3R schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:38:
[...]

[...]

Gaan we doen, thx voor de info.
Het bedrag wat je aan Cogas betaald krijg je als korting bij Ziggo. Geld voor iedereen in Cogas gebied.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:55

Snippertje

Light up your life

michelc85 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:01:
Hier in leiden ook niet echt snel rond de 4MB/sec normaal rond de 13.
Volgens mij hebben ze echt een capaciteitsprobleem.

hieronder de modemwaardes , die naar mijn idee goed zijn ?

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 194000000 Hz -3.1 dBmV 40.5 dBmV
2 Locked QAM256 178000000 Hz -2.0 dBmV 40.8 dBmV
3 Locked QAM256 186000000 Hz -2.4 dBmV 41.0 dBmV
4 Locked QAM256 202000000 Hz -3.7 dBmV 39.9 dBmV
5 Locked QAM256 210000000 Hz -4.5 dBmV 40.8 dBmV
6 Locked QAM256 218000000 Hz -4.7 dBmV 40.9 dBmV
7 Locked QAM256 226000000 Hz -5.3 dBmV 40.4 dBmV
8 Locked QAM256 234000000 Hz -5.8 dBmV 40.3 dBmV

Correctables Uncorrectables
161 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.5 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
Ik heb hier (3572) ook een trage snelheid. Haal 2,5Mb/sec met Ai1 plus, wel redelijk stabiel overigens.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

Ik heb "opeens" de kanalen 13 tm 23 niet meer. Ik kijken via een anysee en de configuratie is niet veranderd. Bij het zappen slaat hij deze kanalen gewoon over. Iemand met dit probleem en/of een oplossing?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:54

allure

Titaan fase 2/3

Ik kreeg op de Samsung H380R een software update naar versie 4.
Weet iemand wat deze update ingehouden heeft?

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
allure schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:15:
Ik kreeg op de Samsung H380R een software update naar versie 4.
Weet iemand wat deze update ingehouden heeft?
Misschien te maken met de wijziging van de lokale omroepen die per 1 Nov ingaan?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:26
Heb het de laatste tijd wel vaker dat precies om 1 uur 's nachts het tv signaal van Ziggo compleet weg is, ook analoog. Op de site wordt nooit wat vermeld, geen werkzaamheden, geen storingen, niks. Is dat een standaard onderhoudsvenster bij Ziggo ofzo? Vind het wel vrij vervelend. Zit je net een leuke aflevering van Family Guy te kijken , poef, weg. :(

• VAnTurenhout
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik merk dat de teletekst 888 op RTL4 (alleen daar nog maar gekeken overigens) sinds de laatste update van Ziggo met al die digitale kanalen voor loopt. Iemand anders dat ook gemerkt?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:11
VAnTurenhout schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:22:
Ik merk dat de teletekst 888 op RTL4 (alleen daar nog maar gekeken overigens) sinds de laatste update van Ziggo met al die digitale kanalen voor loopt. Iemand anders dat ook gemerkt?
De tijdcode van de teletekst ES op de RTL HD-zenders is niet correct waardoor deze niet goed gesynchroniseerd kan worden met het beeld. Voor de update zat je waarschijnlijk te kijken naar de SD-zenders, daar is dat wel correct.

Als je een Humax HD-decoder hebt dan heb je de helft van de tijd in het geheel geen teletekst.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:27
Flinke storing bij Ziggo nu, de klantenservice had zelf ook geen internet meer. Hier in Leiden en omgeving iedereen zonder telefoon en internet..

Verwijderd

Bedankt van het schrappen voor het ontvangst van At5, Ziggo! :(

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Gamepie56 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:57:
Flinke storing bij Ziggo nu, de klantenservice had zelf ook geen internet meer. Hier in Leiden en omgeving iedereen zonder telefoon en internet..
Hier in Zoetermeer ook alles plat, klantenservice niet te bereiken.

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:38
VanRoyal schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:58:
[...]

Hier in Zoetermeer ook alles plat, klantenservice niet te bereiken.
Landelijke storing op alle diensten aldus Ziggo Zakelijk

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Ik kan gewoon vanaf m'n werk naar m'n thuisserver connecten (omgeving Utrecht), zo landelijk lijkt het me niet dus.

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:38
Langzaamaan komt Zoetermeer weer up...

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Hier in Den Haag ook storing gehad, iets voor tien weer werkende.

• To_Tall
  • Laatst online: 30-11 10:54
Martijntj schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:03:
Langzaamaan komt Zoetermeer weer up...
Klopt.. TV had ook problemen melding uw proeftijd is verlopen.. Lekker ik ben een keer ziek en het internet + TV valt uit :+

Het werkt nu weer dus laten we het beste hopen :)
Wel vaag als je dan op internet via je telefoon of dongle kijk dat Ziggo dan niets vermeld bij storingen!!

Correctie om 9.59 hebben ze dus een storings meding de deur uitgedaan :+
Signaalstoring bij Ziggo
Er is storing. Onze internet- en telefonie diensten zijn op dit moment niet beschikbaar.
Verwacht wordt dat het probleem in de loop van de ochtend is opgelost. Onze excuses voor het ongemak

[ Voor 39% gewijzigd door To_Tall op 26-10-2011 10:30 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:35
SAWYER schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:48:
[...]

Misschien te maken met de wijziging van de lokale omroepen die per 1 Nov ingaan?
Nee dit heeft er niks mee te maken, die staan nog op dezelfde plek.
Kan ook verder geen dingen zien wat verbeterd is, had gehoop dat de guide nu eens goed is maar helaas.

Verwijderd

Vandaar dat mijn thuisbak niet meer beschikbaar is :D

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:53:
Vandaar dat mijn thuisbak niet meer beschikbaar is :D
niks van gemerkt hier..
wel dat de xDSL lijn hier zuigt.. maar das KPN ellende :D

404 Signature not found

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:57:
Bedankt van het schrappen voor het ontvangst van At5, Ziggo! :(
Erm, volgens mij moeten alle regio's nog gewoon alle regionale zenders kunnen ontvangen: https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/zenderoverzicht/

Ze zitten hooguit op een ander kanaal dan jij ze gewend bent :z
En dat ze zenders om aan het gooien waren had je kunnen weten ;)

Disclaimer: tenzij je analoog kijkt, want dat zal mogelijk per postcode verschillen. In voorkomend geval wordt het denk ik eens hoog tijd om onder die steen vandaan te kruipen en voor digitaal te gaan ;)

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 26-10-2011 21:40 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Nou ik ben eindelijk weer online. Heel debiel, de rest van de buurt was al online. Vanaf 19:00 had ik ook weer digitale TV en nu opeens ook weer iTV.

Ik heb uiteindelijk het nieuwe Ubee wifi modem weer een gooi door de gang gegeven en een reserve Ubee zonder wifi eraan gehangen. Wonderbaarlijk genoeg ging die wel online. Daarna wifi Ubee er weer aan en ineens werkte hij weer naar behoren. En tegelijk schoot de iTV weer de lucht in.

Wat een brakke apparatuur is het toch in het netwerk van Ziggo, blijkbaar heb ik met mijn reservemodem iets gereset in de wijkkast en werkt alles nu weer.

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 14:48
Volgens de Ziggo helpdesk is er een storing gaande in regio Alphen aan den Rijn (2408). Ik weet niet zeker of dat zo is en of ze me bij de helpdesk met een smoesje willen afwimpelen. Want geheel toevallig heb ik vanavond een nieuw Ubee wifi modem aangesloten. Ik zat nog met het motorola modem. Via de Ubee heb ik enkele minuten internet gehad en sinds 20:30 deze avond werkt het niet meer. Lampjes rdy en up/down blijven knipperen, net of het modem in een loop zit.

Ik heb twee helpdeskmedewerkers gesproken en ze gaven aan dat er een algemene storing is in mijn postcode gebied. Ze wilden een monteur inplannen en die komt ffs pas 2 november (WTF!!). Onacceptabel, het werd goed gepraat met het verhaaltje dat de storing morgenochtend wel verholpen zou zijn en dan wordt de afspraak met de monteur geannuleerd.

Kortom, is er echt een storing gaande of is dat gare Ubee modem nu al verrot?

edit: er is geen storing meer dus het modem is gewoon verrot, begint lekker dat Ubee avontuur...

[ Voor 5% gewijzigd door C00KW4US op 27-10-2011 09:58 ]

Verwijderd

Ik had hetzelfde met die troep. Heb hem de gang rondgetrapt omdat ik zooo kwaad was omdat ik meer dan 10 dagen moest wachten en 2 uur later aangesloten en toen werkte het opeens weer.

Vandaag zoals je kon lezen hetzelfde, precies de symptonen die je net beschrijft. Ik heb blijkbaar de centrale gereset ofzo voor mijn aansluiting en nu werkt het weer.

Ik ben al jaren een Ziggo fan, maar ik ben er nu langzaam wel klaar mee. Sinds 1 september met die nieuwe zenders en de snelheidsverhogingen is het elke week wel bal.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 22:41 ]

Verwijderd

In Breda knalde internet er (althans bij mij) ook regelmatig uit vanavond. Inmiddels is de verbinding wel weer wat stabieler, maar de snelheid komt hier niet boven de 200 kb/s uit terwijl ie normaliter op 4MB/sec zit.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
VAnTurenhout schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:22:
Dat heb ik ook gemerkt ja, precies die ene keer dat ik er gebruik van moest maken.

M'n vrouw zat nogal luidruchtig te bellen op de bank naast me, het was óf het volume van de tv omhoog, of de ondertiteling aan :P

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• ChaserBoZ_
Na een maand of 3 Ai1 basis; _/-\o_

Het bevalt goed :) Enige probleem wat ik heb gehad is dat de Cisco modem/router na een maand of 3 behoorlijk slecht was voor wat betreft het wireless deel; wifi verbindingen die weg bleven vallen. Een herstart van de modem/router verhielp het probleem gelukkig.

Edit; toch 1 minpuntje :P; die 10 gigabyte aan news per maand, dat is 1 hooguit 2 dagen :+

[ Voor 13% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 27-10-2011 07:40 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb nu ook zo'n Ubee EW3200 gekregen. Ik heb al een router die ik wil blijven gebruiken, nu raadt Ziggo aan om de tweede router in een DMZ op de Ubee router te zetten (instrucites op ziggosite), hier wordt gezegd dat je de klantenservice de router uit kan laten zetten. Nu heb ik gewoon geen behoefte aan de wifi/routerfuncties van de Ubee, dus mijn gevoel zegt: laat de boel maar gewoon uitschakelen. Maar is dat inderdaad de betere optie?

• ChaserBoZ_
begintmeta schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:41:
Ik heb nu ook zo'n Ubee EW3200 gekregen. Ik heb al een router die ik wil blijven gebruiken, nu raadt Ziggo aan om de tweede router in een DMZ op de Ubee router te zetten (instrucites op ziggosite), hier wordt gezegd dat je de klantenservice de router uit kan laten zetten. Nu heb ik gewoon geen behoefte aan de wifi/routerfuncties van de Ubee, dus mijn gevoel zegt: laat de boel maar gewoon uitschakelen. Maar is dat inderdaad de betere optie?
In jouw geval wel, dan krijg je direct het externe IP adres op de WAN poort van je eigen router.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, dan ga ik de helpdesk maar eens bellen. Is er nog een handige manier om duidelijk te maken wat ik wil? 'Ubee zonder routerfunctie' of Ubee in bridgemodus'?

• dave994
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-03-2022
Ik heb het alles in een plus pakket en dus 40mbps maar via speedtest gaat het maar 1mbps en mijn download snelheid komt niet boven de 100kb/s, de upload snelheid is echter wel normaal.
zijn er meer mensen die dit hebben

[ Voor 11% gewijzigd door dave994 op 27-10-2011 13:27 ]

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 19:13

sHELL

VR "connoisseur"

dave994 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:26:
Ik heb het alles in een plus pakket en dus 40mbps maar via speedtest gaat het maar 1mbps en mijn download snelheid komt niet boven de 100kb/s, de upload snelheid is echter wel normaal.
Had er net last van, upload is prima maar de download zit tussen de 0,5 en 4mbit (ook een plus pakket dus zou +/- 40mbit moeten hebben)

Maar ff met de helpdesk gebeld, na veel gezeur en wat dingen die moest proberen kwam die gozer ineens met de opmerking "na dit gesprek kunt u ook proberen de modem een hard reset te geven door de restknop 10 seconde in te houden" en ik echt zo... HA? *kijk* ah.. *facepalm*

Hard rest gegeven, modem haalt dan nieuwe firmware op van de ziggo server (kan even duren, 15min of zo, up en down ledje knipperen dan), problemen zijn sindsdien verholpen.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• 418O2
  • Laatst online: 10:57
begintmeta schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:16:
Hmm, dan ga ik de helpdesk maar eens bellen. Is er nog een handige manier om duidelijk te maken wat ik wil? 'Ubee zonder routerfunctie' of Ubee in bridgemodus'?
Je kan ook op twitter even vragen of ze je routerfunctie uitzetten
dave994 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:26:
wifi of wired?

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't is gebeurd, als het goed is. Later eens checken of het echt zo is

• dave994
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-03-2022
Dankje sHELL het heeft gewerkt :p

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, de routerfunctie is inderdaad uitgeschakeld.

Allen heb ik nog iets geks opgemerkt: bij testen op speedtest.ziggo.nl kom ik op 47 down/4.7 up. Is afaik wat te snel voor mijn abo (Z2 (staat ook nog zo in de webinterface van mijn ziggoaccount)), is het normaal dat het aanvankelijk na het aansluiten van een nieuw modem wellicht nog niet helemaal juist ingesteld is allemaal? Heb weinig zin in eventueel gedoe over een tijdje (al zou dat makkelijk opgelost zijn) en ik heb echt niet meer dan 30/3 nodig...

[ Voor 29% gewijzigd door begintmeta op 27-10-2011 14:36 ]

• FreakyFries
begintmeta schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:34:
Hmm, de routerfunctie is inderdaad uitgeschakeld.

Allen heb ik nog iets geks opgemerkt: bij testen op speedtest.ziggo.nl kom ik op 47 down/4.7 up. Is afaik wat te snel voor mijn abo (Z2 (staat ook nog zo in de webinterface van mijn ziggoaccount)), is het normaal dat het aanvankelijk na het aansluiten van een nieuw modem wellicht nog niet helemaal juist ingesteld is allemaal? Heb weinig zin in eventueel gedoe over een tijdje (al zou dat makkelijk opgelost zijn) en ik heb echt niet meer dan 30/3 nodig...
Komt wel vaker voor; krijg je, mits je echt geen Z3 op papier / mijn ziggo hebt staan, geen problemen mee :)

[ Voor 4% gewijzigd door FreakyFries op 27-10-2011 15:26 ]

Verwijderd

Sinds een paar dagen (afgelopen zaterdag viel het mij voor het eerst op) hebben wij, i.p.v. 40 Mbit download snelheid, maar ongeveer 1 t/m 3 Mbit. De upload snelheid is tussen de 3 en de 4 Mbit, dus dat is volgens mij wel goed.

Ik heb al een aantal keer de stekker van de modem er een aantal minuten uit gehad, en ook de resetknop op al 10 seconden ingedrukt gehad, maar het heeft niks geholpen.

Als ik op de ziggo site naar storingen in de buurt zoek, dan staat er dat er geen storingen zijn.

Weet iemand misschien wat er aan de hand kan zijn?

Wat mij verder nog opviel is dat het DS lampje op onze Ubee modem groen is terwijl dat volgens mij blauw hoort te zijn. Het US lampje is wel blauw.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 16:00 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sinds vandaag Ziggo Alles-in-1 Plus.

Ik hoorde zoveel goede verhalen over snelheid dat ik de stap heb gewaagd. Echter, nu ik alles heb aangesloten haal ik niet meer dan 27 Mbit. Ik zou 40 Mbit kunnen halen.

Ziggo Webcare adviseert bedraad te testen. Ook dan haal ik niet meer dan 27 Mbit. Ik gebruik het Cisco modem en via AirPort Express ga ik draadloos. Dit ging met Telfort 20 Mbit perfect, maar wilde graag meer snelheid.

Iemand een idee?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• THE_BASE
  • Niet online
sHELL schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:41:
[...]

Had er net last van, upload is prima maar de download zit tussen de 0,5 en 4mbit (ook een plus pakket dus zou +/- 40mbit moeten hebben)

Maar ff met de helpdesk gebeld, na veel gezeur en wat dingen die moest proberen kwam die gozer ineens met de opmerking "na dit gesprek kunt u ook proberen de modem een hard reset te geven door de restknop 10 seconde in te houden" en ik echt zo... HA? *kijk* ah.. *facepalm*

Hard rest gegeven, modem haalt dan nieuwe firmware op van de ziggo server (kan even duren, 15min of zo, up en down ledje knipperen dan), problemen zijn sindsdien verholpen.
Als ik 10 seconden op reset druk, gebeurt er totaal niets?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-12 18:29

Bolletje

Moderator Harde Waren
Sluit je computer eens rechtstreeks bedraad op het modem aan.

Goede kans dat de combinatie van Airport + draadloos de boosdoener is.

• THE_BASE
  • Niet online
Bolletje92 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:56:
Sluit je computer eens rechtstreeks bedraad op het modem aan.

Goede kans dat de combinatie van Airport + draadloos de boosdoener is.
Hmm, ik heb een MacBook Air, dus die gaat lastig worden.

Zou ik de interne wifi-functie van dat Cisco ding uitschakelen? Heb hem niet ingesteld in elk geval.

Hmm, ik heb mijn wifi nu op dat modem gezet en ik haal bijna 40 Mbit. Dan is dat het dus.

Nou, dan houden we AirPort Express maar voor AirPlay en AirTunes.

[ Voor 16% gewijzigd door THE_BASE op 27-10-2011 19:03 ]

Pagina: 1 ... 152 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!