After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Of een abonnement via Ziggo zakelijk regelen, dan krijg je vaste ip-adressen.Raven schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:35:
Je moet alleen rekening houden met het feit dat je geen vast IP krijgt, www.dyndns.com.
Maar niet bij office basis.jongetje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:05:
[...]
Of een abonnement via Ziggo zakelijk regelen, dan krijg je vaste ip-adressen.
Regio Breda, Alles in één plus. Sinds een paar dagen nog maar een DL-snelheid van 2.2 MB/s. Upload rond de 3MB/s.
Ik heb alles een aantal maal gereset, ander kanaal gekozen, andere usb erin, geen resultaat.
Iemand een idee?
Ik gebruik nu een DIR-655 (van moeder gekregen na haar verhuizing) router achter deze modem, had eerst een DGL-4300 router.
Voordat ik deze Ubee modem had, had ik een Motorola modem.
Ik had hier 4 clients via kabel op aangesloten: 1 PC; Panasonic 3D BlueRay speler; Panasonic 3D TV en tenslotte een Siemens C 450 IP telefoon (geconfigureerd voor toegang met VoipBuster).
Internettoegang werkte feilloos met de Moto modem i.c.m. de destijds gebruikte DGL-4300 router.
Sinds de komst van het Ubee EVW3200 WiFi-modem heb ik eerst wat uiterlijke mankementen gezien, maar ik dacht, geeft niet, zal wel verder goed werken. Had nl. niet zoveel goesting om met ziggo support aan de telefoon hierover te gaan discussiëren... maar goed dat is dan ook een verhaal op zich
- Allereerst gemerkt dat er (naar mijn idee) een deeltje van de behuizing losgeraakt is. Als je het apparaat oppakt dan hoor je iets heen en weer bewegen.
- Er een "deuk/scheur" te zien is in de bovenkant van de behuizing (daar waar de ventilatiegaten zitten).
De 4 genoemde clients, dus inclusief de C450 IP telefoon, via kabel aangesloten op de Ubee modem levert de situatie op waarin alles naar behoren werkt zo lijkt het op het eerste zicht, maar er zijn problemen te constateren hierbij.
Scenario's die ik heb geconstateerd en ook uitvoerig heb getest (en ook kan reproduceren) zijn hieronder beschreven...
- Last van op den duur inzakkende snelheden als het Ubee EVW3200 modem een tijd aan heeft gestaan, reset/stroomonderbreking verhelpt het probleem.
- Bij met kabel aangesloten clients loopt het Ubee EVW3200 modem na verloop van tijd "vast".
Clients opnieuw verbinden door kabel eruit te halen en er weer in doen lost het probleem maar tijdelijk op.
Echte oplossing is het Ubee EVW3200 Wi-Fi modem van stroom af te halen en na ong. 1-2 minuten weer van stroom te voorzien. - Bij gebruik van speedtest op ziggo webpagina (http://speedtest.ziggo.nl) is de snelheidsmeting van de down-stream nu sinds een kleine 2-3 weken onregelmatig": het "springt op en neer" (met uitschieters naar beneden van 10 à 15 Mbps)., i.p.v. constant rond de 39.4-39.7 Mbps zoals het voorheen was.
- Met ingeschakelde draadloze (zowel 2.4 GHz als 5 GHz) verbinding op het Ubee EVW3200 Wi-Fi en draadloos verbonden client:
- Zodra de draadloze verbinding van het Ubee Wi-Fi modem wordt ingeschakeld:
- De met kabel aangesloten PC en de Panasonic 3D TV en 3D BlueRay Player verliezen hun internettoegang, omdat deze niet meer kunnen "communiceren" met het Ubee modem.
Dit is te bevestigen met een ping opdracht naar het IP-adres van het Ubee modem: "Request timed out." - Dit geldt vreemd genoeg niet voor de IP telefoon: er kan moeiteloos via IP (dus via internet) gebeld worden naar alle telefoonnummers.
- Draadloos verbonden apparaten blijven moeiteloos verbinding houden en internettoegang blijft dan ook behouden ook al gaat dat wat langzaam, maar dat is niet zo storend.
==> Dit wijst op het feit dat het modem tijdelijk "bevriest" of "vastloopt" en internetverkeer niet "aankan". Dit is ook gemeld in soortgelijke situaties op Ziggo-gebruikers en Tweakers forums. - De met kabel aangesloten PC en de Panasonic 3D TV en 3D BlueRay Player verliezen hun internettoegang, omdat deze niet meer kunnen "communiceren" met het Ubee modem.
- Loskoppelen van IP telefoon levert de volgende situatie op:
De met kabel aangesloten PC en de Panasonic 3D TV en 3D BlueRay Player verliezen hun internettoegang nog altijd, omdat deze niet meer kunnen "communiceren" met het Ubee EVW3200 Wi-Fi modem.
Dit is wederom te bevestigen met een ping opdracht naar het IP-adres van het Ubee modem.
==> Dit bevestigt opnieuw het bovengenoemde feit dat het modem tijdelijk "bevriest" of "vastloopt" en internetverkeer niet "aankan".
Loskoppelen van alle overige kabels van de LAN poorten (behalve de IP telefoon) en weer insteken: verbinding met Ubee en internet is hersteld, maar dat is weer van korte duur ==> situatie 2
- Gebruik van eigen router (mijn geval eerst DGL-4300, nu een DIR-655) aangesloten op LAN 1 van Ubee modem:
- Methode om andere router in DMZ van Ubee EVW3200 modem plaatsen:
Problemen opgelost, want nu blijven de met kabel clients verbonden met de DIR-655.
Hierbij blijft internettoegang ook bestaan.
Deze methode wordt genoemd op ziggo website: Ziggo help: Router achter router stappenplan
- Modem in passthrough-mode ("semi-bridge") zetten zoals beschreven in deze methode:
Ziggo Gebruikers Forum - Modem in passthrough-mode ("semi-bridge")
Hierbij zal nu mijn DIR-655 een "publiek" IP-adres (86.x.x.x) verkrijgen op zijn WAN poort (verbonden met LAN 1 van het Ubee EVW200 Wi-Fi modem).- Bij het met kabel verbinden van alle genoemde clients met de LAN-poorten van mijn DIR-655, dus inclusief de IP telefoon, loopt de Ubee opnieuw geheel vast, met als gevolg dat internettoegang weggevallen is.
- Bovendien geeft IP telefoon ook de melding: "SIP registration failed".
Hierbij helpt alleen het loskoppelen van de IP telefoon van de DIR-655 en zowel het Ubee EVW3200 Wi-Fi modem als de DIR-655 router van stroom af te halen en weer in te schakelen.
Dit moet gebeuren in deze volgorde, met als belangrijke kanttekening dat de DIR-655 pas kan worden ingeschakeld zodra het modem volledig geïnitialiseerd is.
Dus uiteindelijk heb ik gekozen voor deze oplossing:
- Ubee EVW3200 Wi-Fi modem in passthrough-mode ("semi-bridge") zetten
- Ubee EVW3200 Wi-Fi modem: 5 GHz draadlooos ingeschakeld
- In dit geval is mijn DIR-655 aangesloten op LAN 1 van Ubee EVW3200 en krijgt dus een "publiek" IP-adres (86.x.x.x)
- LAN clients met kabel verbonden met DIR-655 LAN-poorten, behalve dus IP telefoon.
- C450 IP telefoon verbonden met LAN 2 van Ubee EVW3200 Wi-Fi modem.
Ik zal deze situatie ook even e-mailen naar Ziggo: heeft iemand een goed e-mail adres waar ik het naartoe kan sturen?
Ik kan er zo 1-2-3 niet op komen...
[ Voor 1% gewijzigd door mindwarper op 10-10-2011 17:11 . Reden: extra info + typo's ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
De digitenne CAM werkt alleen volgens DVB-T en conax codering.
Ziggo werkt met irdeto en DVB-C, de digitenne CAM bij ziggo gaat dus niet werken.
Nop... Digitenne is Conax, dus die gaat niet werken voor Ziggo, welke Irdeto codering vereist.Snippertje schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:39:
Ik heb nu een smartcard, maar nog geen cam module voor Ziggo. Werkt de digitenne insteekkaart ook met de Ziggo smartcard?
Je zal eerst moeten kijken naar je TV. Deze moet sowieso een DVB-C tuner hebben en een slot voor een CAM. Afhankelijk van dit laatste heb je de volgende opties:
* Je TV is CI+ en Ziggo goedgekeurd: Ziggo CI+ Module kopen
* Je TV is CI+ en niet Ziggo goedgekeurd: Ziggo CI Module kopen en hopen dat het 100% werkt. (Eerst ff goed op internet zoeken hoe het zit met je type TV en Ziggo)
* Je TV is CI, koop een alphacrypt classic
Steek in ieder geval geen Alphacrypt Classis in een CI+ slot: Dit werkt niet meer.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ah oké. Mijn TV is Ziggo goedgekeurd, dan koop ik gewoon een Ziggo CI+ module.TFHfony schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:05:
[...]
Nop... Digitenne is Conax, dus die gaat niet werken voor Ziggo, welke Irdeto codering vereist.
Je zal eerst moeten kijken naar je TV. Deze moet sowieso een DVB-C tuner hebben en een slot voor een CAM. Afhankelijk van dit laatste heb je de volgende opties:
* Je TV is CI+ en Ziggo goedgekeurd: Ziggo CI+ Module kopen
* Je TV is CI+ en niet Ziggo goedgekeurd: Ziggo CI Module kopen en hopen dat het 100% werkt. (Eerst ff goed op internet zoeken hoe het zit met je type TV en Ziggo)
* Je TV is CI, koop een alphacrypt classic
Steek in ieder geval geen Alphacrypt Classis in een CI+ slot: Dit werkt niet meer.
Maakt het overigens nog uit of ik die bij Ziggo zelf koop? Ik zie ze elders op internet namelijk een stuk goedkoper, al vanaf 50 euro. Al gevonden: pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Neotion)
Heb overigens van mijn huisbaas een smartcard gekregen waar nog Casema op staat. Hopen dat die nog werkt
[ Voor 19% gewijzigd door Snippertje op 11-10-2011 19:14 ]
Geen probleem: Die werkt hier ook nogSnippertje schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:09:
[...]
Ah oké. Mijn TV is Ziggo goedgekeurd, dan koop ik gewoon een Ziggo CI+ module.
Maakt het overigens nog uit of ik die bij Ziggo zelf koop? Ik zie ze elders op internet namelijk een stuk goedkoper, al vanaf 50 euro. Al gevonden: pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Neotion)
Heb overigens van mijn huisbaas een smartcard gekregen waar nog Casema op staat. Hopen dat die nog werkt
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Eerst wat ik wil doen is de router uit de 192.168.178 reeks halen en in een 160.0 reeks gooien..
Ik netjes ingelogd... alles is te veranderen BEHALVE het local ipaddress van de router..
Greyed out... alleen subnetmask kan ik aanpassen (laatste octec)...
Iemand een idee of het uberhaupt wel mogelijk is?
Zit als Ziggo ingelogd op me router..
[ Voor 87% gewijzigd door LiquidSmoke op 11-10-2011 22:09 ]
Verwijderd

Edit..
Als je DHCP disable kan je hem wel veranderen, alleen dan komt weer de melding unacceptable DHCP start address!!!... rot apparaat!!
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 22:39 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Je krijgt maar een adres van ziggo, dat gaat naar de DIR-655. voor de "5 GHz clients" is dan dus geen adres meer beschikbaar.... Dus uiteindelijk heb ik gekozen voor deze oplossing:
[list]
• Ubee EVW3200 Wi-Fi modem in passthrough-mode ("semi-bridge") zetten
• Ubee EVW3200 Wi-Fi modem: 5 GHz draadlooos ingeschakeld
• In dit geval is mijn DIR-655 aangesloten op LAN 1 van Ubee EVW3200 en krijgt dus een "publiek" IP-adres (86.x.x.x) ...
Via deze weg wellicht:mindwarper schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:57:
Ik heb al een geruime tijd een aantal problemen met mijn Ubee EVW3200 Wi-Fi modem en mijn Alles-in-1 Plus abonnement, dwz. internetsnelheden van 40 Mbps down en 4 Mbps up.
Ik gebruik nu een DIR-655 (van moeder gekregen na haar verhuizing) router achter deze modem, had eerst een DGL-4300 router.
Voordat ik deze Ubee modem had, had ik een Motorola modem.
Ik had hier 4 clients via kabel op aangesloten: 1 PC; Panasonic 3D BlueRay speler; Panasonic 3D TV en tenslotte een Siemens C 450 IP telefoon (geconfigureerd voor toegang met VoipBuster).
Internettoegang werkte feilloos met de Moto modem i.c.m. de destijds gebruikte DGL-4300 router.
Sinds de komst van het Ubee EVW3200 WiFi-modem heb ik eerst wat uiterlijke mankementen gezien, maar ik dacht, geeft niet, zal wel verder goed werken. Had nl. niet zoveel goesting om met ziggo support aan de telefoon hierover te gaan discussiëren... maar goed dat is dan ook een verhaal op zichIk heb het Ubee modem nu sinds een aantal maanden (ondanks deze uiterlijke "problemen") in gebruik en ik ben ook problemen van functionele aard tegengekomen, waarover ik ook veel ben tegengekomen op o.a. Tweakers en Ziggo-gebruikers forums...
- Allereerst gemerkt dat er (naar mijn idee) een deeltje van de behuizing losgeraakt is. Als je het apparaat oppakt dan hoor je iets heen en weer bewegen.
- Er een "deuk/scheur" te zien is in de bovenkant van de behuizing (daar waar de ventilatiegaten zitten).
De 4 genoemde clients, dus inclusief de C450 IP telefoon, via kabel aangesloten op de Ubee modem levert de situatie op waarin alles naar behoren werkt zo lijkt het op het eerste zicht, maar er zijn problemen te constateren hierbij.
Scenario's die ik heb geconstateerd en ook uitvoerig heb getest (en ook kan reproduceren) zijn hieronder beschreven...
- Last van op den duur inzakkende snelheden als het Ubee EVW3200 modem een tijd aan heeft gestaan, reset/stroomonderbreking verhelpt het probleem.
- Bij met kabel aangesloten clients loopt het Ubee EVW3200 modem na verloop van tijd "vast".
Clients opnieuw verbinden door kabel eruit te halen en er weer in doen lost het probleem maar tijdelijk op.
Echte oplossing is het Ubee EVW3200 Wi-Fi modem van stroom af te halen en na ong. 1-2 minuten weer van stroom te voorzien.- Bij gebruik van speedtest op ziggo webpagina (http://speedtest.ziggo.nl) is de snelheidsmeting van de down-stream nu sinds een kleine 2-3 weken onregelmatig": het "springt op en neer" (met uitschieters naar beneden van 10 à 15 Mbps)., i.p.v. constant rond de 39.4-39.7 Mbps zoals het voorheen was.
- Met ingeschakelde draadloze (zowel 2.4 GHz als 5 GHz) verbinding op het Ubee EVW3200 Wi-Fi en draadloos verbonden client:
- De met kabel aangesloten PC en de Panasonic 3D TV en 3D BlueRay Player verliezen hun internettoegang, omdat deze niet meer kunnen "communiceren" met het Ubee modem.
Dit is te bevestigen met een ping opdracht naar het IP-adres van het Ubee modem: "Request timed out."- Dit geldt vreemd genoeg niet voor de IP telefoon: er kan moeiteloos via IP (dus via internet) gebeld worden naar alle telefoonnummers.
- Draadloos verbonden apparaten blijven moeiteloos verbinding houden en internettoegang blijft dan ook behouden ook al gaat dat wat langzaam, maar dat is niet zo storend.
==> Dit wijst op het feit dat het modem tijdelijk "bevriest" of "vastloopt" en internetverkeer niet "aankan". Dit is ook gemeld in soortgelijke situaties op Ziggo-gebruikers en Tweakers forums.- Loskoppelen van IP telefoon levert de volgende situatie op:
De met kabel aangesloten PC en de Panasonic 3D TV en 3D BlueRay Player verliezen hun internettoegang nog altijd, omdat deze niet meer kunnen "communiceren" met het Ubee EVW3200 Wi-Fi modem.
Dit is wederom te bevestigen met een ping opdracht naar het IP-adres van het Ubee modem.
==> Dit bevestigt opnieuw het bovengenoemde feit dat het modem tijdelijk "bevriest" of "vastloopt" en internetverkeer niet "aankan".
Loskoppelen van alle overige kabels van de LAN poorten (behalve de IP telefoon) en weer insteken: verbinding met Ubee en internet is hersteld, maar dat is weer van korte duur ==> situatie 2- Gebruik van eigen router (mijn geval eerst DGL-4300, nu een DIR-655) aangesloten op LAN 1 van Ubee modem:
Problemen opgelost, want nu blijven de met kabel clients verbonden met de DIR-655.
Hierbij blijft internettoegang ook bestaan.
Deze methode wordt genoemd op ziggo website: Ziggo help: Router achter router stappenplan
- Modem in passthrough-mode ("semi-bridge") zetten zoals beschreven in deze methode:
Ziggo Gebruikers Forum - Modem in passthrough-mode ("semi-bridge")
Hierbij zal nu mijn DIR-655 een "publiek" IP-adres (86.x.x.x) verkrijgen op zijn WAN poort (verbonden met LAN 1 van het Ubee EVW200 Wi-Fi modem).
- Bij het met kabel verbinden van alle genoemde clients met de LAN-poorten van mijn DIR-655, dus inclusief de IP telefoon, loopt de Ubee opnieuw geheel vast, met als gevolg dat internettoegang weggevallen is.
- Bovendien geeft IP telefoon ook de melding: "SIP registration failed".
Hierbij helpt alleen het loskoppelen van de IP telefoon van de DIR-655 en zowel het Ubee EVW3200 Wi-Fi modem als de DIR-655 router van stroom af te halen en weer in te schakelen.
Dit moet gebeuren in deze volgorde, met als belangrijke kanttekening dat de DIR-655 pas kan worden ingeschakeld zodra het modem volledig geïnitialiseerd is.
Dus uiteindelijk heb ik gekozen voor deze oplossing:Kortom: ik ben eigenlijk het Ubee EVW3200 Wi-Fi modem zo langzamerhand meer dan zat...
- Ubee EVW3200 Wi-Fi modem in passthrough-mode ("semi-bridge") zetten
- Ubee EVW3200 Wi-Fi modem: 5 GHz draadlooos ingeschakeld
- In dit geval is mijn DIR-655 aangesloten op LAN 1 van Ubee EVW3200 en krijgt dus een "publiek" IP-adres (86.x.x.x)
- LAN clients met kabel verbonden met DIR-655 LAN-poorten, behalve dus IP telefoon.
- C450 IP telefoon verbonden met LAN 2 van Ubee EVW3200 Wi-Fi modem.
![]()
Ik wil best daarom een Cisco unit voor in de plaats hebben...
Ik zal deze situatie ook even e-mailen naar Ziggo: heeft iemand een goed e-mail adres waar ik het naartoe kan sturen?
Ik kan er zo 1-2-3 niet op komen...
Contact met Ziggo
Of even bellen met: 0900-1884
dat is niet geheel juist, want het modem staat de DIR-655 nu toe om zelf een publiek adres te krijgen, dat is wat pass-through mode nou juist precies is...W1ck1e schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:38:
[...]
Je krijgt maar een adres van ziggo, dat gaat naar de DIR-655. voor de "5 GHz clients" is dan dus geen adres meer beschikbaar.
het modem heeft zelf ook nog een WAN lease en de 5 GHz clients verbinden dan met modem via LAN (WiFi).
Dat kan je dan zien aan IP-adres van client en kan probleemloos surfen op internet net als de machines aangesloten via kabel op de DIR-655...
Ik heb het zelf getest nl.
@shadowman12: thanks, zal het morgen/overmorgen eens melden bij ziggo...
[ Voor 6% gewijzigd door mindwarper op 12-10-2011 20:15 ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
je data filter kan je voor t testen wel even weglaten,Snippertje schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:29:
Ik probeer mijn TV in te stellen (analoog eerst nog), maar ik krijg geen signaal. Ik gebruik als netwerk ID 5555 en frequentie 372.000 (postcode 3572). Maar hij vindt gewoon geen zenders. Wat doe ik fout? Ik zag dat er wel een weerstand in de wandcontactdoos zit en tevens een push-on data filter. Moeten die er juist wel of niet op zitten?
weet je zeker dat de gebruikte bekabeling vanaf de wanddoos naar je TV goed is?
heb je ooit eerder signaal gehad? ( evt andere dozen in de woning? )
anders ff met Ziggo bellen ;-)
404 Signature not found
Zonder data filter getest, maar werkt ook niet. Heb verder nooit signaal geprobeerd. Ik vermoed dat er helemaal geen signaal uitkomt. Helaas kan ik morgen pas langs de huisbaas.SMSfreakie schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:03:
[...]
je data filter kan je voor t testen wel even weglaten,
weet je zeker dat de gebruikte bekabeling vanaf de wanddoos naar je TV goed is?
heb je ooit eerder signaal gehad? ( evt andere dozen in de woning? )
anders ff met Ziggo bellen ;-)
Dat kan je ook zelf testen. Kern vastpakken en de verwarming aanraken. Vonkje = er staat IETS op...Snippertje schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:09:
[...]
Zonder data filter getest, maar werkt ook niet. Heb verder nooit signaal geprobeerd. Ik vermoed dat er helemaal geen signaal uitkomt. Helaas kan ik morgen pas langs de huisbaas.
Verwijderd
[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2011 16:07 ]
Verwijderd
8 min modem online en dan.
Correctables Uncorrectables
231731 0
De snelheid is ook een schommel dan 60 dan 80 en dan weer 115 nooit 122.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 23:43 ]
Verwijderd
Ik moet het aanpassen sorry.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:42:
@windoos: ik heb een antieke modem surfboard 5100 (werkt verder uitstekend zonder uitval samen met antwoord 1). Ik kan je dus niet helpen met je vraag, mocht je je genegeerd voelen
Tekst heb ik aangepast.
ik hoop dat veel mensen even de moeite nemen om de vragen te beantwoorden.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2011 00:07 ]
Is de router van Ziggo overigens goed te tweaken? Ik kom van Tele2 vandaan en daar waren zowat alle opties uit de firmware van de router gesloopt.
Wat zijn je unerrords?Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:37:
Is dit normaal ?
8 min modem online en dan.
Correctables Uncorrectables
231731 0
De snelheid is ook een schommel dan 60 dan 80 en dan weer 115 nooit 122.
Ziggo heeft 2 type modems die door elkaar worden uitgeleverd. Je mag dus niet kiezen.martynvs schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:12:
Kan iemand mij vertellen welke router ik zou krijgen als ik nu een alles-in-een pakket van Ziggo neem? Ik kan het niet op de Ziggo site vinden en ook niet in de OP van deze thread.
Is de router van Ziggo overigens goed te tweaken? Ik kom van Tele2 vandaan en daar waren zowat alle opties uit de firmware van de router gesloopt.
Het betreft hier de Ubee EVM3200 en de Cisco EPC3925.
Je hebt wel fiks meer instelmogelijkheden dan in het tele2 modem, maar je kan hem niet flashen met alternatieve firmware oid.
Ok bedankt! Ik zal het wel gewoon afwachten dan.Timmert schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:11:
[...]
Ziggo heeft 2 type modems die door elkaar worden uitgeleverd. Je mag dus niet kiezen.
Je hebt wel fiks meer instelmogelijkheden dan in het tele2 modem, maar je kan hem niet flashen met alternatieve firmware oid.
En dan glashard volhouden dat er niks geregistreerd staat in hun (overigens blijkbaar weer mega falende) administratie systeem. En daarop droog kunnen volhouden dat ze niet zeker kunnen stellen of wij ons telefoonnummer kunnen houden als onze verbinding alsnog wordt afgesloten…
Ze zouden over enkele dagen een brief sturen met hoe en wat, maar ik ben benieuwd!!
Iemand ook ervaring met dit soort meldingen gehad?
waarbij iig bij de Ubee het verstandig is om de router functies niet te gebruiken, ivm stabiliteit ( of je moet je modem elke nacht resettenTimmert schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:11:
[...]
Ziggo heeft 2 type modems die door elkaar worden uitgeleverd. Je mag dus niet kiezen.
404 Signature not found
Bij mij werkt die router functie perfect op de ubee, tenminste, nadat alle firewall en filter functionaliteit is uitgeschakeld.SMSfreakie schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:18:
[...]
waarbij iig bij de Ubee het verstandig is om de router functies niet te gebruiken, ivm stabiliteit ( of je moet je modem elke nacht resetten)
Ik zou al me geld sinds augustus 2009 dan terugvragen, aangezien je blijkbaar dus toch geen klant bent geweestMacchill schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:26:
Mooi verhaal weer: Van de week een belletje van Ziggo gekregen dat we op ‘het adres waar uw huis staat’ wel een aansluiting hebben, en geen contract. Toch raar dat je vanaf augustus 2009 toch elke maand een x-bedrag afschrijft, elke maand een rekening stuurt (via mail), en als ik inlog op ‘Mijn Ziggo’ gewoon een contractnummer zie.
En dan glashard volhouden dat er niks geregistreerd staat in hun (overigens blijkbaar weer mega falende) administratie systeem. En daarop droog kunnen volhouden dat ze niet zeker kunnen stellen of wij ons telefoonnummer kunnen houden als onze verbinding alsnog wordt afgesloten…
Ze zouden over enkele dagen een brief sturen met hoe en wat, maar ik ben benieuwd!!
Heb ondertussen een analoog signaal, met andere kabel. Maar hoor je niet sowieso zonder kaart of wat dan ook. Ned 1 HD te ontvangen? Die ontvang ik namelijk nog niet. Iemand een idee waar dit aan ligt?Snippertje schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:09:
[...]
Zonder data filter getest, maar werkt ook niet. Heb verder nooit signaal geprobeerd. Ik vermoed dat er helemaal geen signaal uitkomt. Helaas kan ik morgen pas langs de huisbaas.
Weer een stapje verder. Heb hem laten zoeken naar alle netwerken + kanalen en dan heb ik NL 1 HD. Alleen signaal sterkte is niet goed genoeg... 8% maar, enorm blokkerig en paarse/groene vlakken. Dus ik vermoed dat de bekabeling van de huisbaas oud is.
[ Voor 19% gewijzigd door Snippertje op 13-10-2011 22:20 ]
k heb mijne in semi-bridgewkleunen schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:09:
[...]
Bij mij werkt die router functie perfect op de ubee, tenminste, nadat alle firewall en filter functionaliteit is uitgeschakeld.
404 Signature not found
Verwijderd
ja idd, voor DTV heb je een signaal sterkte nodig van minstens 50% de signaal kwaliteit moet altijd 100% zijn,Snippertje schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:17:
[...]
Heb ondertussen een analoog signaal, met andere kabel. Maar hoor je niet sowieso zonder kaart of wat dan ook. Ned 1 HD te ontvangen? Die ontvang ik namelijk nog niet. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Weer een stapje verder. Heb hem laten zoeken naar alle netwerken + kanalen en dan heb ik NL 1 HD. Alleen signaal sterkte is niet goed genoeg... 8% maar, enorm blokkerig en paarse/groene vlakken. Dus ik vermoed dat de bekabeling van de huisbaas oud is.
ook voor CI+ modules in de tv zal je er rekening mee moeten houden dat de TV wel Ziggo Gecertificeerd moet zijn anders kan het zijn dat bepaalde zender groepen niet/ slecht werken of dat er zelfs helemaal geen beeld is, dit kan je controleren op : https://www.ziggo.nl/#pro...ule-ci/tabs/2/televisies/
EDIT: en wat gebeurd er als je de tv direct op het Aansluitingspunt probeerd heb je dan wel beter signaal dan ligt het inderdaad aan de bekabeling binnen huis, als het daar al slecht is zonder splitters en versterkers zou ik aanraden om toch naar de Klantenservice te bellen want dan is er iets mis met het signaal van Ziggo af.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 17:05 . Reden: extra ]
Ik heb gister bij een alles in 1 plus een Cisco EPC3925 gekregen.M2M schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:41:
De website van ziggo geeft duidelijk aan wat je allemaal krijgt als je een alles in 1 pakket neemt... Maar over welk pakket hebben we het hier?
Echter weet iemand de verschillen met een ubee? Heb ik geluk met de Cisco of juist pech?
De televisie is gewoon Ziggo gecertificeerd. De kabel loopt naar boven naar mijn huisbaas (ik weet dus niet wat hij daar nog allemaal aan splitsers etc. heeft). Ik kan dus ook niet direct aansluiten op het aansluitpunt. Binnenkort maar eens met de huisbaas praten en kijken wat er te regelen valtVerwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:43:
[...]
ja idd, voor DTV heb je een signaal sterkte nodig van minstens 50% de signaal kwaliteit moet altijd 100% zijn,
ook voor CI+ modules in de tv zal je er rekening mee moeten houden dat de TV wel Ziggo Gecertificeerd moet zijn anders kan het zijn dat bepaalde zender groepen niet/ slecht werken of dat er zelfs helemaal geen beeld is, dit kan je controleren op : https://www.ziggo.nl/#pro...ule-ci/tabs/2/televisies/
EDIT: en wat gebeurd er als je de tv direct op het Aansluitingspunt probeerd heb je dan wel beter signaal dan ligt het inderdaad aan de bekabeling binnen huis, als het daar al slecht is zonder splitters en versterkers zou ik aanraden om toch naar de Klantenservice te bellen want dan is er iets mis met het signaal van Ziggo af.
Als ik je verhaal goed begrijp dan heb je dus zelf een goed werkende router. Bel gratis met de Ziggo helpdesk (1200) en laat je modem/router in bridge zetten (dus niet die semi-versie of die DMZ optie). Alleen Ziggo kan dat. Enkel poort 1 is dan functioneel en werkt dan alleen als modem (zelfde principe als de oude motorola's e.d.). Je kunt dan gewoon je eigen router weer gebruiken zonder problemen.mindwarper schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:57:
[...]
Kortom: ik ben eigenlijk het Ubee EVW3200 Wi-Fi modem zo langzamerhand meer dan zat...![]()
Ik wil best daarom een Cisco unit voor in de plaats hebben...
[...]
signaalsterkte 8% , dat is wel de standaard waarde als de dtv frequentie etc niet goed ingesteld staat (dus ff postcode erbij pakken en dan ff instellen)Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:43:
[...]
ja idd, voor DTV heb je een signaal sterkte nodig van minstens 50% de signaal kwaliteit moet altijd 100% zijn,
je zou zoiezo (al heb je een zwak signaal) alle dtv kanalen moeten vinden. mocht je dan E48 krijgen/e52 etc dan is het inderdaad te zwak signaal (split vanaf beneden , vaak oude slechte versterkers etc.)
and fyi signaalkwaliteit is nooit 100% , het zit meestal rond de 80% . zolang je inkomende db signaal maar boven de 45 zit heb je geen problemen ,eronder zal je blokken krijgen.
8% zou ik meteen ff kijken of het veranderd bij juiste qam instellingen , freq etc.
als het goed is heb je een klantnummer , betalingskenmerk , genoeg informatie waarmee ze in 1 seconde jouw gegevens te voorschijn zouden moeten kunnen halen. heb je ook internet , geef dan even je mac adres van je modem door , dan kunnen ze het account op die manier vinden.Macchill schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:26:
Mooi verhaal weer: Van de week een belletje van Ziggo gekregen dat we op ‘het adres waar uw huis staat’ wel een aansluiting hebben, en geen contract. Toch raar dat je vanaf augustus 2009 toch elke maand een x-bedrag afschrijft, elke maand een rekening stuurt (via mail), en als ik inlog op ‘Mijn Ziggo’ gewoon een contractnummer zie.
ik mis de tijd van het goede oude core wat we in dh hadden , wat was dat een heerlijk programma en toen had je nooit dit soort issues XD
Vraag me alleen af hoe dramatisch die ubee modem nu is, lees hier veel klachten, maar zijn er ook mensen waarbij het ding gewoon werkt, ook als router ?
In een recent nieuwsbericht staat dat Ziggo de omwisseling iets langzamer laat verlopen. Ik denk dat de reguliere klant geen idee heeft wat voor modem hij heeft en dat het hem niet uitmaakt wanneer er een nieuwe komt. Voor de klant die wel graag snel wil omwisselen is een belletje of tweet vaak voldoende. Niet netjes naar aanleiding van de eerdere communicatie, maar wellicht de beste strategie voor nu.rig0r schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:25:
Gaat bij mij lekker met het uitleveren van het nieuwe modem. Eerst beloofd tussen mei en eind augustus, toen voor eind september. Inmiddels half oktober. Na bellen gaan ze er nu toch maar een opsturen (waarom moet ik daar zelf achteraan ?).
Vraag me alleen af hoe dramatisch die ubee modem nu is, lees hier veel klachten, maar zijn er ook mensen waarbij het ding gewoon werkt, ook als router ?
Je weet trouwens niet of je een Ubee of Cisco krijgt. Ik geloof zelfs dat er ook nog Arris docsis 3 modems in omloop zijn, maar geen idee of die nog nieuw worden uitgeleverd.
Er zijn inderdaad klachten met de Ubee. Vooral het 'vollopen' door het aantal verbindingen en het terugvallen van de snelheid. Er zijn nu 1,64 miljoen internetklanten en ik zie inderdaad problemen voorbij komen, maar in perspectief lijkt het mij wel mee te vallen. Voor de reguliere gebruiker werkt de modem/router combinatie denk ik voldoende goed. Wil je meer, dan laat je de helpdesk het apparaat in bridge-modem zetten en gebruik je een eigen router. Ik ben blij dat Ziggo deze mogelijkheid biedt en dat je dus niet vast zit aan de Ubee als router.
Nja niet dat jullie het verhaal willen weten. Maar na lang gedoe hebben we eindelijk interactive tv.
monteur ook al geweest omdat het eerst niet werkte.
Maar toen...
Als ik dus iets heb gekeken op interactive tv dan knalt het internet eruit.
en andersom ook
als ik ga internetten dan hebben we geen interactive tv meer.
erg raar allemaal.
Nu zijn we het ook zat en hebben we weer de humax 5050c terug gezet in de kast.
nja dat dus.
En nog een vraagje. We hebben 120mbit internet van ziggo. Maar ik haal maar iets van 40mbit. We hebben dat ubee kastje van ziggo. en een linksys e3000 router.
Sluit eerst jouw computer bedraad aan op de modem en test eens de internetsnelheid.ralph9994 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:54:
En nog een vraagje. We hebben 120mbit internet van ziggo. Maar ik haal maar iets van 40mbit. We hebben dat ubee kastje van ziggo. en een linksys e3000 router.
Als dit goed is, dan ligt het aan de Linksys of andere netwerkonderdelen.
Zo niet, sluit het uit dat het aan jouw computer ligt en neem contact op met Ziggo.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Dus gewoon mijn computer direct aansluiten op het modem (dat ubee kastje) en dan kijken of ik nog steeds zulke snelheden heb?Onbekend schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:59:
[...]
Sluit eerst jouw computer bedraad aan op de modem en test eens de internetsnelheid.
Als dit goed is, dan ligt het aan de Linksys of andere netwerkmogelijkheden.
Zo niet, sluit het uit dat het aan jouw computer ligt en neem contact op met Ziggo.
Zal het eens proberen. Thanks!
Ah oke. Alleen als ik de goede instellingen doe vindt hij helemaal niets. Zou het aan de modem kunnen liggen? Huisbaas blijkt nog oude te hebben met maximale snelheid van 22Mbit. Nieuwe komt eraan.Aionicus schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:04:
[...]
signaalsterkte 8% , dat is wel de standaard waarde als de dtv frequentie etc niet goed ingesteld staat (dus ff postcode erbij pakken en dan ff instellen)
je zou zoiezo (al heb je een zwak signaal) alle dtv kanalen moeten vinden. mocht je dan E48 krijgen/e52 etc dan is het inderdaad te zwak signaal (split vanaf beneden , vaak oude slechte versterkers etc.)
and fyi signaalkwaliteit is nooit 100% , het zit meestal rond de 80% . zolang je inkomende db signaal maar boven de 45 zit heb je geen problemen ,eronder zal je blokken krijgen.
8% zou ik meteen ff kijken of het veranderd bij juiste qam instellingen , freq etc.
Edit: ondertussen is het nieuwe modem er. Ik vind alleen nu helemaal geen digitale signalen. Weet iemand de juiste settings voor postcode 3572TH? Op Ziggo vind ik:
Frequentie: 372.000
Netwerk ID: 5555
QAM: 64
Maar ik vind 0 zenders. Analoog vindt hij er wel een aantal (hetzij in hele slechte kwaliteit, met enorm veel sneeuw en krakend geluid).
Ik begin nu te twijfelen of de televisie wel CI+ gecertificeerd is.. Deze site geeft aan van wel: http://www.plasma-discoun...g-le46d550-art-163046.htm En deze ook: http://www.eshop.nl/winke...sie/Samsung_LE46D550.html
Maar als ik naar de code kijk: LE46D550K1WXXN dan zie ik op de Ziggo site: https://docs.google.com/v...embedded=true&chrome=true
De gecertificeerde modellen zijn te herkennen aan de bomcode.
CI+ modellen: LE32B550A5PXXN of PS50B550T4PXXC
Géén CI+ modellen: LE32B550A5WXXN
De bomcode kan zowel op de TV als op de doos gevonden worden.
Dat WXXN dus niet werkt...
Maar deze informatie is wel uit 2005 volgens mij. Iemand opheldering?
[ Voor 37% gewijzigd door Snippertje op 15-10-2011 18:16 ]
Ik zie op de Ziggo site dat je TV gewoon gecertificeerd is.Snippertje schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:28:
[...]
Ik begin nu te twijfelen of de televisie wel CI+ gecertificeerd is.. Deze site geeft aan van wel: http://www.plasma-discoun...g-le46d550-art-163046.htm En deze ook: http://www.eshop.nl/winke...sie/Samsung_LE46D550.html
Maar als ik naar de code kijk: LE46D550K1WXXN dan zie ik op de Ziggo site: https://docs.google.com/v...embedded=true&chrome=true
[...]
Ah oké dat is alvast een geruststelling. Net met mijn huisbaas overlegd. Ik kan ook een splitter plaatsen bij het signaal waar hij binnenkomt. Kan dit zomaar? Zou natuurlijk wel het sterkste signaal opleveren.WoC schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:37:
[...]
Ik zie op de Ziggo site dat je TV gewoon gecertificeerd is.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Had je er ook een digitale ontvanger bij besteld dan?Phusebox schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:52:
Wat een klote bedrijf is het toch, bestel je alles-in-1 krijg je een internet en telefonie installatiepakket. Smartcard anyone? Digitale tv was de enige reden om dit te bestellen...
"Voor digitale televisie heb je een digitale ontvanger en smartcard nodig. Bestel je een nieuwe ontvanger, dan krijg je automatisch een smartcard. Losse smartcards bestel je gemakkelijk online."
[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 15-10-2011 21:13 ]
Testing, one, two ...
maare dan nog iets.
Ik zag op tweakers een hele tijd geleden (voor de zomer)
Dat ziggo met een combinatie "kwam" waar de modem het de router in een kastje zitten. ook van dat ubee gedoe.
En dat dat dan bij iedereen bezorgt werd (in ieder geval de mensen met alles in een plus.)
Wij hebben zelfs een brief gehad met daarin het bericht dat we een nieuw kastje zouden krijgen al een paar maanden voor dat het artikel op tweakers was geplaatst.
Maar nooit wat van gehoord.
Ja dat heb ik ook de laatste paar weken, regelmatig uitval van internet totdat ik de router reset. Erg irritant.begintmeta schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:14:
(de laatste tijd verliest de router soms de verbinding met het moden),
Alleen m'n Apple Airport kreeg geen IP adres, zit rechtstreeks op port1 en zonder bridge mode doet ie het wel..
Heb ze gevraagd om de bridge mode weer uit te schakelen omdat ik weg moest en toen werkte het gewoon weer.
Iemand anders hier die bridge mode werkend heeft met een Apple Airport Extreme (2010 model)
Ga het morgen nog een keer proberen en zal dan de airport ff volledig resetten, kijken of dat help..
Poeh, na lang kloten is het dan eindelijk gelukt. De wandcontactdoos bleek de boosdoener. Die ertussenuit gehaald en haal nu een signaal sterkte van 35%. Ned 1 HD ontvang ik netjes en net de smartcard geactiveerd. Ik ben tevredenSnippertje schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:44:
[...]
Ah oké dat is alvast een geruststelling. Net met mijn huisbaas overlegd. Ik kan ook een splitter plaatsen bij het signaal waar hij binnenkomt. Kan dit zomaar? Zou natuurlijk wel het sterkste signaal opleveren.
Ja lekker bezeikte zooi dus, stond nergens bij het bestelproces. Nu moet ik zeker 20 euro dokken voor een smartcard terwijl ik voor 50 smartcard plus hd ontvanger had?hardware-lover schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:07:
[...]
Had je er ook een digitale ontvanger bij besteld dan?
"Voor digitale televisie heb je een digitale ontvanger en smartcard nodig. Bestel je een nieuwe ontvanger, dan krijg je automatisch een smartcard. Losse smartcards bestel je gemakkelijk online."
Dan krijgen ze de hele zooi toch terug.
Ik heb bij het bestellen nog overal gezocht. En ik bestel alles-in-1, incl digitale tv, dus dan verwacht ik ook een smartcard.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Geen ervaring met een Airport, maar het lijkt me dat het gewoon zou moeten werken. Misschien houdt de Airport nog een oud IP vast?BreeeZe schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:28:
Vandaag via twitter ziggo gevraagd om de modem in bridge mode te zetten (bedankt voor de tips in dit topic met bellen kwam ik niet echt verder)
Alleen m'n Apple Airport kreeg geen IP adres, zit rechtstreeks op port1 en zonder bridge mode doet ie het wel..
Heb ze gevraagd om de bridge mode weer uit te schakelen omdat ik weg moest en toen werkte het gewoon weer.
Iemand anders hier die bridge mode werkend heeft met een Apple Airport Extreme (2010 model)
Ga het morgen nog een keer proberen en zal dan de Airport ff volledig resetten, kijken of dat help..
Ga naar de management interface van de Airport en "release" daar het IP adres wat de router op de WAN kant krijgt. Bel dan Ziggo om de modem/router weer in bridge te zetten. Je moet waarschijnlijk even wachten en misschien het modem moeten restarten. Als het modem weer online is, dan de Airport aansluiten en herstarten. Dan opnieuw inloggen op de management interface en kijken of het WAN adres een publiek Ziggo IP is. Succes!
Goeie tip, zal ik idd proberen morgen !WoC schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:43:
[...]
Geen ervaring met een Airport, maar het lijkt me dat het gewoon zou moeten werken. Misschien houdt de Airport nog een oud IP vast?
Ga naar de management interface van de Airport en "release" daar het IP adres wat de router op de WAN kant krijgt. Bel dan Ziggo om de modem/router weer in bridge te zetten. Je moet waarschijnlijk even wachten en misschien het modem moeten restarten. Als het modem weer online is, dan de Airport aansluiten en herstarten. Dan opnieuw inloggen op de management interface en kijken of het WAN adres een publiek Ziggo IP is. Succes!
And if all else fails reset ik em wel, lijkt me idd dat het gewoon zou moeten werken, maar ja .. er zijn wel vaker dingen die gewoon zouden moeten werken
Iedereen die nu TV van Ziggo afneemt heeft automatisch analoge en digitale TV, het digitale signaal komt bij iedereen zonder extra inspanning te hoeven leveren zo al de huiskamer binnen. Om digitale TV ook daadwerkelijk te kunnen bekijken is het voldoende om een geschikte DVB-C ontvanger te plaatsen, inclusief (geactiveerde) smartcard. Ned. 1 kan zelfs zonder smartcard bekeken worden maar dan wordt het snel vrij eentonigPhusebox schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:33:
[...]
Ja lekker bezeikte zooi dus, stond nergens bij het bestelproces. Nu moet ik zeker 20 euro dokken voor een smartcard terwijl ik voor 50 smartcard plus hd ontvanger had?
Dan krijgen ze de hele zooi toch terug.
Ik heb bij het bestellen nog overal gezocht. En ik bestel alles-in-1, incl digitale tv, dus dan verwacht ik ook een smartcard.
Mogelijk kun je nog contact opnemen met de klantenservice en aangeven dat je bestelling niet helemaal goed is doorgekomen zoals jij dat had gedacht en dat je nog graag van het aanbod van de ontvanger + SC voor 50 euro gebruik zou willen maken.
Testing, one, two ...
Lees het topic eens. Is de afgelopen week minimaal 3x behandeld.ralph9994 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:09:
maare dan nog iets.
Ik zag op tweakers een hele tijd geleden (voor de zomer)
Dat ziggo met een combinatie "kwam" waar de modem het de router in een kastje zitten. ook van dat ubee gedoe.
En dat dat dan bij iedereen bezorgt werd (in ieder geval de mensen met alles in een plus.)
Wij hebben zelfs een brief gehad met daarin het bericht dat we een nieuw kastje zouden krijgen al een paar maanden voor dat het artikel op tweakers was geplaatst.
Maar nooit wat van gehoord.
[ Voor 0% gewijzigd door Hmmbob op 16-10-2011 09:03 . Reden: Typo (in mijn stukje...) ]
Je moet het kaartje in de ontvanger laten zitten en deze moet aan staan, dat zou het bijna meteen moeten werken.Snippertje schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 00:14:
Ik heb een smartcard geactiveerd via de telefoon. Hoe lang duurt het eer deze werkt? Is nu 3 uur geleden ofzo, dacht op de website 5minuten te zien staan.
Ik heb hier thuis een hirschman ghv41m in combinatie met het ubee wv3200 wifi modem van ziggo geinstalleerd voor interactieve televisie. Wil deze combinatie nu wel of niet.
De versterker is rechtstreeks op het AOP aangesloten, vervolgens een koka kabel van de eerste aansluiting van de versterker naar het modem. Het jumpertje in de versterker staat interactief op on.
Ik heb dit donderdag geinstalleerd en alles werkte naar behoren, maar nadat ik de stekker nog een keer uit het AOP moesten halen, om het kapje te plaatsen heb ik geen internet en telefoon meer.
Diverse keren stroom er af gehad en gereset, maar niets helpt. Op het modem blijft het us lampje blauw knipperen, als ik het modem nu rechtstreeks op het AOP aansluit komt hij niet verder dan een blauw knipperend ds lampje
TV signaal is 75% sterkte (schommelt wel eens van 65 tot 80) 100% kwaliteit op RTL4.
Ik heb vrijdag ziggo gebeld, maar de telefonist snapte er ook helemaal niets van en stuurt maandag al een monteur langs (nooit geweten dat ziggo monteurs zo snel kunnen komen).
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Hij geeft aan E16-4 programma maakt geen deel uit van uw abonnement. Bij Ned 2 HD. Eventkanaal, Ziggo TV en Ned 1 HD werken wel. Als ik bel naar de activatielijn geeft hij aan dat de smartcard al geactiveerd is.boers706 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 08:09:
[...]
Je moet het kaartje in de ontvanger laten zitten en deze moet aan staan, dat zou het bijna meteen moeten werken.
Edit: Ziggo gebeld en ze gaan hem handmatig opnieuw activeren. Hopen dat dit werkt
Edit2: En we hebben televisie. Alleen storen een aantal zenders, de een erger dan de ander. Nat Geo Wild HD is het ergste, bekend probleem? Signaal sterkte is: 93/94
[ Voor 98% gewijzigd door Snippertje op 16-10-2011 16:51 ]
Toevallig een draadloze telefoon in de buurt? Bij ons staat de telefoon op de ontvanger en dat stoort voornamelijk dicovery en national graphic.Snippertje schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:16:
[...]
Hij geeft aan E16-4 programma maakt geen deel uit van uw abonnement. Bij Ned 2 HD. Eventkanaal, Ziggo TV en Ned 1 HD werken wel. Als ik bel naar de activatielijn geeft hij aan dat de smartcard al geactiveerd is.
Edit: Ziggo gebeld en ze gaan hem handmatig opnieuw activeren. Hopen dat dit werkt
Edit2: En we hebben televisie. Alleen storen een aantal zenders, de een erger dan de ander. Nat Geo Wild HD is het ergste, bekend probleem? Signaal sterkte is: 93/94
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Vandaag de modem weer in bridge mode laten zetten en na een paar keer op het "renew lease" knopje gedrukt te hebben werkte het nu welWoC schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:43:
[...]
Geen ervaring met een Airport, maar het lijkt me dat het gewoon zou moeten werken. Misschien houdt de Airport nog een oud IP vast?
Wel klaar om die kaart het raam uit te gooien. Als ik de televisie aanzet ziet hij de module niet, daarna als ik hem weer aan zet ziet hij hem pas.
[ Voor 48% gewijzigd door Snippertje op 16-10-2011 21:26 ]
Ik wordt ondertussen helemaal gek van dit geklooi en ben op zoek naar wie/wat ik de schuld kan geven hiervan.
Router:
D-link dir825
Verder alles gigabit, Windows7 met sabnzbd+ en i-telligent is de usp.
[ Voor 25% gewijzigd door Nox op 17-10-2011 01:49 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 17-10-2011 12:39 ]
mooi dat t toch gelukt isSnippertje schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:29:
[...]
Poeh, na lang kloten is het dan eindelijk gelukt. De wandcontactdoos bleek de boosdoener. Die ertussenuit gehaald en haal nu een signaal sterkte van 35%. Ned 1 HD ontvang ik netjes en net de smartcard geactiveerd. Ik ben tevreden
404 Signature not found
Te veel connecties die het modem dichttrekken?NoxiuZ schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 01:45:
Waar kan het aan liggen dat als ik usenet gebruik ik alleen maar time-outs krijg? In het begin werkt het prima, 14MB/s maar na een halve minuut krijg ik alleen maar time-outs, de snelheid zakt in tot 5MB/s en als het downloaden klaar is werkt alles weer prima als in de verbindingen werken, geen lag etc. alleen heb ik op speedtests nog maar 50mbit, en usenet gaat met max. 3MB/s verder.
Ik wordt ondertussen helemaal gek van dit geklooi en ben op zoek naar wie/wat ik de schuld kan geven hiervan.
Router:
D-link dir825
Verder alles gigabit, Windows7 met sabnzbd+ en i-telligent is de usp.
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Verwijderd
Ik heb spijt van de 210 euro die ik aan de Cisco heb uitgegeven. Had beter een Humax kunnen kopen zonder iTV. Veel sneller en beter apparaat die wel gewoon 2 dingen tegelijk kan opnemen.
heb jij enig idee hoe dat dan in zijn werk gaat? M.a.w. gebeurt dat automatisch of moet ik het zelf doen?CptChaos schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:39:
Ik weet niet of het hier al bekend was (ik kwam het niet tegen in ieder geval), maar in week 42 word gefaseerd de nieuwe firmware geïnstalleerd bij alle modems, om de speeddrops en de problemen met wifi op te lossen, hier kreeg ik zojuist een PM van via ZiggoWebcare op Twitter.
Zover ik het van het Webcare team had begrepen gaat het allemaal automatisch en hoeven we er zelf niks voor te doen.KevinSimons schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:33:
[...]
heb jij enig idee hoe dat dan in zijn werk gaat? M.a.w. gebeurt dat automatisch of moet ik het zelf doen?
Ben ook wel benieuwd wat deze firmware update allemaal gaat fixen en verbeteren.
Edit: 5x tv aan en uit en hij pakt hem weer. Toch is dit wel irritant... Iemand enige idee?
[ Voor 22% gewijzigd door Snippertje op 17-10-2011 19:07 ]
Contactjes van de CAM kaart eens even poetsen?Snippertje schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:06:
Ik word langzaamaan gek.. Vanochtend gewoon televisie via de cam module. Nu vanavond TV aan en ziet hij de CAM module niet meer..Hoe de **** kan dit nou weer?
Edit: 5x tv aan en uit en hij pakt hem weer. Toch is dit wel irritant... Iemand enige idee?
Tja ding is net nieuw en als die het doet, doet hij het zo 3-4 uur. Dus lijkt me niet, maar zal het eens proberen.TFHfony schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:07:
[...]
Contactjes van de CAM kaart eens even poetsen?
Hmmm, lijkt er op dat hij dan toch niet goed is. CAM module omruilen?Snippertje schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:13:
[...]Tja ding is net nieuw en als die het doet, doet hij het zo 3-4 uur. Dus lijkt me niet, maar zal het eens proberen.
dat kan ik idd doen, maar via semi-bridge spaar ik 1 lan poort uit op de DIR-655 - LOLWoC schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:01:
[...]
Als ik je verhaal goed begrijp dan heb je dus zelf een goed werkende router. Bel gratis met de Ziggo helpdesk (1200) en laat je modem/router in bridge zetten (dus niet die semi-versie of die DMZ optie). Alleen Ziggo kan dat. Enkel poort 1 is dan functioneel en werkt dan alleen als modem (zelfde principe als de oude motorola's e.d.). Je kunt dan gewoon je eigen router weer gebruiken zonder problemen.
daarom is mijn IP Phone ook op LAN 2 van Ubee aangesloten
situatie werkt goed en stabiel zo
maar verder heb je helemaal gelijk
Ik experimenteer met 20 om te kijken of het daar aan ligt maar dat levert betere prestaties op dan 8. Maar ik heb goede resultaten geboekt met 5-40 connecties, dus daar ligt het niet aan. Hij staat nu op 8 zoals velen default hebben. Iemand anders nog ideeën?CrankyGamerOG schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:10:
[...]
Te veel connecties die het modem dichttrekken?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik heb internet Z2 van Ziggo (al sinds 2007) en volgens mij heb ik eerder dit jaar een brief gehad dat ik een nieuwe wireless router opgestuurd zou krijgen ergens in augustus/september.
Weet 1 van jullie of dit nog steeds actueel is
Mijn wireless router geeft constant problemen, en ik zit in overweging om de iBood van de dag aan te schaffen.
http://www.ibood.com/nl/nl/index/
Zou die nieuwe firmware ook de storingen in de telefoonlijn moeten verhelpen? Sinds ik dat draadloze modem heb, valt het geluid regelmatig weg in een gesprek.CptChaos schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:39:
Ik weet niet of het hier al bekend was (ik kwam het niet tegen in ieder geval), maar in week 42 word gefaseerd de nieuwe firmware geïnstalleerd bij alle modems, om de speeddrops en de problemen met wifi op te lossen, hier kreeg ik zojuist een PM van via ZiggoWebcare op Twitter.
Ja, dit is nog steeds actueel alleen heeft het geheel nogal vertraging opgelopen. Wat de huidige planning is bij Ziggo weet ik niet. Maar vanwege de (overbelasting) van de helpdesk tijdens de omruil actie hebben ze flink de rem gezet op het uitzenden van de nieuwe modems.Grolsch schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 07:57:
Hé experts,
Ik heb internet Z2 van Ziggo (al sinds 2007) en volgens mij heb ik eerder dit jaar een brief gehad dat ik een nieuwe wireless router opgestuurd zou krijgen ergens in augustus/september.
Mijn wireless router geeft constant problemen, en ik zit in overweging om de iBood van de dag aan te schaffen.
Bel anders eens naar de helpdesk. Heeft mijn schoonvader ook gedaan en die had hem een goede week later binnen.
Blijkbaar is dit tegenwoordig 1 kastje (ik heb er nu 2, een motorola en een wifi router van netgear).
We wachten geduldig af.
Dat is inderdaad het wifi modem waar je een aankondiging van hebt gekregenGrolsch schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:55:
zojuist even gebeld, en ik krijg binnen 16 dagen een nieuwe modem/wificombinatie
Blijkbaar is dit tegenwoordig 1 kastje (ik heb er nu 2, een motorola en een wifi router van netgear).
We wachten geduldig af.
Als je veel/alles wireless doet en een kwalitatief goede en stabiele router verlangd, dan zou ik alsnog voor die iBood aanbieding gaan en je nieuwe modem-router bridged laten zetten via de helpdesk. De routerfunctie en vooral wirelessfunctie van de nieuwe modems (ubee en cisco) zijn niet om over naar huis te schrijven.Grolsch schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 07:57:
Ik heb een Cisco 8485DVB interactieve decoder/recorder en de LED links van het display blijft altijd branden. Er staan twee pijltjes bij deze LED en ik heb geen idee wat dit betekend?
Dat betekent gewoon dat je een correcte (internet) verbinding hebt met de Cisco. Tenminste, als jij het ledje bedoeld dat ik denk dat je bedoelt. Het klopt idd dat er altijd 1 ledje altijd aan staat als alles goed is.F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 01:36:
Ik heb al op Google zitten zoeken en ook de downloadbare gebruiksaanwijzing op de website van Ziggo biedt geen soelaas:
Ik heb een Cisco 8485DVB interactieve decoder/recorder en de LED links van het display blijft altijd branden. Er staan twee pijltjes bij deze LED en ik heb geen idee wat dit betekend?
In augustes het all-in-extra besteld.
Half september werd de doos geleverd, natuurlijk heb ik meteen alles aangesloten maar helaas... geen activering's gegevens ontvangen.
Na de doos doorzocht te hebben ook geen smartcard kunnen vinden...
Natuurlijk, die komen later dmv een brief natuurlijk. Althans dat dachten we...
Nadat de eerste week in november voorbij was hadden we nog steeds geen brief met activering gegevens ontvangen en ook geen smartcard.
Een telefoontje met ziggo gaf duidelijkheid "voor de activering gegevens moet u bellen met 0900 1884 en dan kiezen voor de activering gegevens." ook de smartcard werd opgehelderd "meneer, omdat u geen ziggo hd decoder heeft besteld krijgt u ook geen smart card."
Dit vonden we maar vreemd allemaal...
Deze week dus maar een smartcard gekocht, die dingen blijken dus best prijzig te zijn in de winkels
De kaart meteen in de C+ kaart en in de tv, het modem geactiveerd.
Internet werkte, digitale tv niet
In de tussen tijd hadden we ook al gemerkt dat internet niet veel sneller was dan voorheen, dit was een slecht teken gezien we van een 12mbit adsl lijn kwamen. Een bezoekje aan speedtest gaf al snel meer duidelijkheid, van de beloofde 120mbit (waarvan ik verwacht toch 90-100 te kunnen halen) gaf de meter een bedroevende 23.1 aan. De upload snelheid was echter wel flink hoger dan voorheen, daar haalden we 9.0mbit.
Het leek ons niet dat nederland 1 en 2 etc. niet meer beschikbaar waren en gezien de snelheid van internet zo enorm tegen viel belden we dus hiervoor met ziggo.
Hier krijg je de normale vragen :
- Heeft u uw modem gereset (ja)
- Misschien zit u te ver van het draadloos modem af (ik zit op gigabit via draad)
- Misschien werkt uw router niet mee (ik zit nu direct op het modem ingeprikt)
- Heeft u alle kabels van ziggo gebruikt (ja)
- Heeft u de splitter/wandcontactdoos/modem van ziggo gebruikt (ja/ja/ja)
- Wat voor type kabel gebruikt u (cat5E)
- Misschien is uw pc te langzaam voor deze snelheid (2500K,8gb ddr3 etc.... not likely )
- Heeft u de smartcard er juist om ingeduwd (ja, anders krijg ik "kan smartcard niet lezen")
- Is de C+ wel de juiste kaart (ja, ziggo certified)
- Heeft u wel eens andere kabels geprobeerd (ja)
Na meerdere telefoontjes met de helpdesk kreeg ik letterlijk het antwoord "Nou, dan weet ik het ook niet meer..." Ik werd toen door verwezen naar het aparte nummer 0900 1876, hier kreeg ik de zelfde soort vragen.
Deze meneer constateerde toen dat het geen nut had om een dure service monteur langs te laten komen gezien alle producten van ziggo gebruikt waren en binnenshuis ook niks mis was.
We werden weer doorverwezen naar het normale nummer. Hier begon een mevrouw de zelfde vragen te stellen die alle andere 4-5 medewerkers ook al gesteld hadden. Nadat ze er alweer niet uit kwam en mij dus met de 2e lijn wilde doorverbinden heb ik haar verzocht om onze file eens door te lezen.
Ze constateerde toen iets in mijn modem, een powerlevel wat varieert tussen 0,2 en 1.0 en een signal to noise ratio van meer dan 42Db.
Er werd dus een afspraak gemaakt om een service monteur te laten langskomen op kosten van ziggo op de 21e oktober.
Ondertussen is het dus al 19 oktober en ik heb dus nog geen tv kunnen kijken en internet werkt ook niet nar behoren. Ik ben me dus het bedenken of ik de eerste maand überhaupt ga betalen gezien ik dit onacceptabel vind.
Dit waren mijn ervaringen met ziggo tot nu toe, ik zal julie op de hoogte houden nadat de monteur is langs geweest.
ik voel me lekkaah !!!
Klinkt als een typisch geval van het signaal wat niet in orde is. Tip: Laat de monteur niet weg gaan, voordat het signaal in orde is!
Ik wil overstappen van Telfort 20Mb, waar ik altijd 19Mb haalde en sinds kort maar 14Mb.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Moet zeggen dat die erg goed is. Ik haal 39,67 down en 3,6 up. En dat is sinds een weekje met het nieuwe modem. Stabiliteit kan ik verder niet veel over zeggen dus. Overigens is dit bij postcode 3572.THE_BASE schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:01:
Ik heb het een en ander hier al gelezen, maar vraag me af hoe de ervaringen op dit moment zijn met Alles-in-1 Plus 40Mb. Met name de internetsnelheid, over tv ben ik zeer tevreden!
Ik wil overstappen van Telfort 20Mb, waar ik altijd 19Mb haalde en sinds kort maar 14Mb.
Herkenbaar: Als ze bij de helpdesk hun vaste script hebben doorlopen staan ze al snel klaar om je naar dat nummer te verwijzen. Dat nummer blijkt van Service+ en kost je een vermogen en is alleen een "extra dienst" voor elektronische klusjes (of problemen aan jouw kant) en dus niet een soort van 2de lijn voor incidenten/problemen met Ziggo zijn eigen diensten/producten. Ze kunnen je niet helpen met technische storingen. Echter zo doen ze bij 1200 het wel overkomen. Ik "moest" ook een keer naar Service+ bellen, die waren er al snel uit dat het een technisch probleem was en hebben notitie in het klantbestand gemaakt dat ze er niks mee konden. Bij het terugbellen naar 1200 probeerden ze op een gegeven moment weer naar Service+ te verwijzen, lekker handig dan dat ze die aantekening niet lezenLyP0 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:21:
Na meerdere telefoontjes met de helpdesk kreeg ik letterlijk het antwoord "Nou, dan weet ik het ook niet meer..." Ik werd toen door verwezen naar het aparte nummer 0900 1876, hier kreeg ik de zelfde soort vragen.
Deze meneer constateerde toen dat het geen nut had om een dure service monteur langs te laten komen gezien alle producten van ziggo gebruikt waren en binnenshuis ook niks mis was.
Kortom: Als je zeker weet dat het niet aan jouw kant ligt, je niet naar Service+ laten doorsturen. Wat je achteraf kan proberen is de telefoonkosten verhalen als het inderdaad niet aan jouw kant bleek te liggen. Overigens is het daarvoor wel handig dat je vraagt of Serive+ wil loggen dat je bent teruggestuurd naar 1200.
Dit topic is gesloten.
![]()
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!