MadToin schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:26:
FreakyFries schreef op maandag 26 september 2011
Blokken in beeld = signaalprobleem.
Wat is een Humu? Is dat de Umu? Haal die er dan eens tussenuit. Als je de tv met die nieuwe kabel rechstreeks op het AOP hebt aangesloten en het zijn nog steeds blokken dan ligt het probleem buitenshuis. Anders is het hetgeen wat je er tussenuit gehaald hebt.
Ik heb de kabel rechtstreeks aangesloten het aop, nog steeds blokken..... Weer met Ziggo gebeld, die zeggen dat het een probleem is van de combinatie module/televisie. Ik heb nu al een aantal keer gezegd dat de televisie zonder de module op Ned 1 HD ook al blokkerig beeld geeft. Ze willen gewoon niet luisteren.. Ze willen de hele tijd het typenummer module, smartcardnummer, en allemaal niet relevante zaken weten... Volgens hun kan het geen signaal probleem zijn, internet, telefoon en analoge televisie doen het immers.. ik weet het niet meer... iemand ideeën?
Hey man , ff kijken of ik jou ook even onderweg kan helpen hier.
Je geeft aan blokken op je DTV/ITV. dat kan inderdaad 2 dingen betekenen (zwak signaal) wat men dan ook kan meten mbt timeouts op je modem (op 5-6 verschillende niveau's) bij de klantenservice. hierop geven hun op dit moment aan dat het signaal tot aan je aansluiting goed zou moeten zijn. je kan even bellen naar de klantenservice en vragen wat ze zien staan bij de T3/T4 timeouts in de meet tool die ze nu gebruiken (vast wel upgrade van wat wij toendestijds hadden). uit mijn periode daar kan ik met zekerheid zeggen dat de klantenservice over de tools zou moeten beschikken waarmee ze met een nouwkeurige meting van hoeveel db op de kabel tot aan je huis doorgevoerd word. tijdens het zoeken naar zenders zullen sommige decoders een signaalwaarde van ca 45-60db aangeven met +- 80% kwaliteit minstens. mocht je onder de 45 zitten kan je inderdaad problemen ervaren.
korte analyze (wat ik zou doen bij jouw probleem) mocht ik je dan aan de tel hebben gekregen :
- Wat voor type decoder (module)
- hoe lang is de kabel -> zitten er plastic koppen op of volledig geisoleerde koppen met metaal.
- Zit het direct op de AOP of zit er een versterker tussen.
- Op welke kanalen ervaar je de blokken. is het echt op ELK kanaal waar je grote problemen ervaart of is het maar op bepaalde groepen ? (zoals bv NED1,2,3 dan miss Veronica of sbs/discovery) . het is belangrijk dat je even hierbij kijkt of het echt elk kanaal is of een stuk of 10-20. Elk digitaal signaal word aangeboden in een bepaalde transportgroep , deze groepen zitten alemaal op bepaalde frequenties waardoor het natuurlijk zou kunnen zijn dat er iets is in jouw buurt wat voor storing zou kunnen zorgen. (in mijn tijd was er bv een leuke KPN toren in venendaal die ervoor zorgde dat niemand in die regio normaal sbs / rtl4 kon kijken door de straling). Noteer een paar zenders en eventueel vraag aan de klantenservice of ze een paar verschillende transportgroepen kunnen aanleveren (bij wijze van SBS zit in 11 en NED1 in 3 . als je een paar voorbeelden hebt kunnen we daar naar kijken.
- Sinds wanneer is het probleem , hebben je directe buren er ook last van.
- Is het op bepaalde momenten tijdens de dag ('s avonds , tijdens etenstijd, als er een bus langs komt etc.)
- mits je telefonie hebt . hoe is het op je telefoon , merk je enige vorm van ruis of vervorming / wegvallend geluid. dat kan ook al aantonen dat er iets mis is.
- Smartcard etc heeft helemaal geen zin om te controleren. dat is puur voor de rechten. hadden we toen echt last van in het verleden , al die mutsen die bij elke melding smartcards lieten hervalidaten. terwijl dat 95% het probleem niet oplost. ;p
laat me het weten en dan kijken we verder.