Verwijderd

Ik heb deze:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/b6sspw.jpg

Is dat wat je zoekt?

ik heb de uitvoering met radio / tv / data en telefonie genomen omdat ik dacht: dan heb ik alles wel bij de hand, momenteel alleen tv aangesloten.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 16:53 ]

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Die lijkt er op, maar omdat er een TV/radio splitsing op zit, kan ik 'm niet gebruiken voor interactieve TV. Het signaal is dan niet meer retourgeschikt. In een ander topic kreeg ik deze tip (pagina 24).

Verwijderd

Mmm, dat is zo. Ik heb hem ook al 4 jaar. Ik heb hier zelf geen interactieve tv, maar er is vast wat op de markt hiervoor, dat binnenwerk erachter kan immers wel aangepast worden.

Ik zou even bij jou in de buurt op een industrieterrein bij zo'n electrawinkeltje binnenlopen, zeg maar de leverancier van de ziggo mannetjes die aan de deur komen, daar kan je het vast bestellen.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Vandaag heb ik voor mijn nieuwe woning Ziggo Alles-in-1 Extra besteld. Waarbij dus wordt geadverteerd met een downloadsnelheid van 120Mbit/s. Halen mensen die snelheid ook echt?

Verwijderd

shadowman12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:11:
Vandaag heb ik voor mijn nieuwe woning Ziggo Alles-in-1 Extra besteld. Waarbij dus wordt geadverteerd met een downloadsnelheid van 120Mbit/s. Halen mensen die snelheid ook echt?
jazeker, die snelheid haal je, het is niet zoals adsl afhankelijk van de afstand van je woning - kastje in de wijk.

heeft ook wel een nadeel: was het weekeinde bij mijn broer en die heeft 20mbit van telfort (haalt 12 mbit) en dat ervaar je gewoon als traag :X

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 18:38 ]

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:54
Na een aantal maanden heb ik toch maar besloten een tijdschakelklok voor het Ubee-modem van Ziggo te zetten, op een of andere manier daalt de snelheid na een dag of 2 tot 15/3 Mbit/s, in plaats van de beloofde 40/4 Mbit/s (die na het powercyclen van het modem dan ook weer keurig gehaald wordt).

Jammer dat het modem niet gewoon in de firmware een optie heeft om zichzelf elke dag te powercyclen, jammer dat het überhaupt nodig is, ik had verwacht dat zo'n mooi nieuw type modem wel goed getest was. :|

Verder gelukkig geen problemen met telefonie of interactieve televisie, de capaciteitsproblemen van het interactieve gedeelte zijn een paar weken geleden ook keurig opgelost, en RTL Gemist (bijvoorbeeld) werkt nu gewoon op elk tijdstip van de dag, netjes opgelost :)

Specificaties | AndriesLouw.nl

• Turdie
  • Laatst online: 20-08-2024
Wat voor modem krijg je eigenlijk bij zo'n Alles-in-1 Extra abonnement. Zo'n Cisco modem?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 22:18

Wildfire

Joy to the world!

shadowman12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:11:
Dat haal je inderdaad, mits de andere kant het ook zo snel kan versturen. Als jij iets download van een server die bv. met 50mbit aan het internet hangt dan krijg jij het natuurlijk niet met 120mbit binnen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Geen internet thuis (1689) modem moet opeens weer geactiveerd worden ????

Verwijderd

Ik heb een Ubee WiFi modem in gebruik genomen, en heb ingesteld dat deze 40 MHz bandbreedte voor WiFi gebruikt, zodat ik theoretisch 300 Mbit zou moeten kunnen halen via WiFi.

Echter merk ik op dat het modem maar op 1 kanaal blijft uitzenden, en m'n maximale snelheid dus op 150 Mbit blijft steken. Is dit een bug, of doe ik iets verkeerd?

De helpdesk snapt er ook al niets van, maar volgens mij begrijpen ze m'n vraag gewoon niet.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dat is een instelling, een van die laatste dingen moet je uitvinken bij wifi.

Heb ergens een screenshot, zal eens zoeken.

[edit]
Gaat om OBSS geloof ik.

http://i56.tinypic.com/30c8492.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door hjs op 03-10-2011 11:00 ]

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
weet iemand van welke datum de datalimiet op nieuwsgroepen loopt.
ik krijg nu de 3e van de maand al een 'downloadlimiet bereikt'.

• TFHfony
  • Laatst online: 09:53

TFHfony

Professional Weirdo

fespen schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:17:
weet iemand van welke datum de datalimiet op nieuwsgroepen loopt.
ik krijg nu de 3e van de maand al een 'downloadlimiet bereikt'.
Dit wisselt per persoon. Is afhankelijk volgens mij van de datum waarop je ooit je abbo begonnen bent. Het is dus niet de 1e van de maand oid (al heb je natuurlijk een kans van 1 op 30 dat dat wel het geval is) ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 10:13
Ik heb sinds kort de Cisco PVR (weet het type niet precies) voor Interactieve televisie in gebruik. Echter als ik de interactieve kanalen wil openen, hiermee bedoel ik de Films, Series, Sport etc. dan laden deze niet, ik heb hem echt een half uur laten tuffen en bij terugkomst moeten constateren dat er gewoon niets verschijnt. Ik zie zeg maar alleen de lijntjes waarin het menu zou moeten verschijnen... Het televisiebeeld rechtsbovenin blijft wel doorlopen.

Als ik Interactieve televisie opnieuw installeer geeft hij na een tijdje aan dat hij verder zal gaan met de installatie op de achtergrond. Dit heeft echter niet het gewenste effect.

Ook heb ik de fabrieksinstellingen teruggeplaatst, ook geen effect...

Ook als ik de PVR aansluit via netwerk dan klapt mijn hele router eruit, waardoor ik met de overige apparatuur binnen het netwerk niet meer het internet op kan omdat ik maar beperkte toegang heb... Zou dit ermee te maken kunnen hebben? Is de netwerkkabel uberhaupt nodig voor Interactieve televisie?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Nee, de netwerkaansluiting kan je niet gebruiken voor interactieve TV. Dit loopt gewoon via de kabel (er zit een modem ingebouwd in de tuner).
Hoe heb je alles aangesloten? Want dat is waarschijnlijk (een deel van) het probleem. Netjes de retourgeschikte versterker gebruikt en de juiste één gats wandcontactdozen geplaatst zoals aangegeven in de handleiding?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• evadnl
TFHfony schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:49:
Nee, de netwerkaansluiting kan je niet gebruiken voor interactieve TV. Dit loopt gewoon via de kabel (er zit een modem ingebouwd in de tuner).
Hoe heb je alles aangesloten? Want dat is waarschijnlijk (een deel van) het probleem. Netjes de retourgeschikte versterker gebruikt en de juiste één gats wandcontactdozen geplaatst zoals aangegeven in de handleiding?
Ziggo heeft bij mij de volledige installatie gedaan. Ik heb een splitter van ziggo in mijn meterkast hangen die het signaal naar mijn huiskamer rechtstreeks met een kabel door verwijst naar het Cisco kastje... Geen tussenkomst meer van een wandcontactdoosje, de monteur zei dat dit niet nodig was.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:36
Ik zit trouwens op 40mbit, alleen wil mijn WiFi niet boven de 15mbit blijkbaar, staat netjes ingesteld op B/G/N. Zowel op de iPad als een HP Dv5-1110 komt het niet boven de 15mbit en dan maakt het niet uit of de laptop 10 meter, of 10 centimeter van de router staat. Zal het nog eens op mijn Macbook proberen, vraag me af of het uitmaakt.

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
evadnl schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:52:
[...]

Ziggo heeft bij mij de volledige installatie gedaan. Ik heb een splitter van ziggo in mijn meterkast hangen die het signaal naar mijn huiskamer rechtstreeks met een kabel door verwijst naar het Cisco kastje... Geen tussenkomst meer van een wandcontactdoosje, de monteur zei dat dit niet nodig was.
Knippert het rode ledje op de cisco pvr ?

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:17
Het rode ledje is van recording. Het groende ledje aan de linkerzijde is voor de retourverbinding.

Brand het lampje continu groen, dan is de verbinding retour geschikt. En als die knippert dan klopt er ergens in de installatie iets niet.

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
G.Scholtens schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:42:
Het rode ledje is van recording. Het groende ledje aan de linkerzijde is voor de retourverbinding.

Brand het lampje continu groen, dan is de verbinding retour geschikt. En als die knippert dan klopt er ergens in de installatie iets niet.
Oh ja, foutje, wat hij zegt dus.

• evadnl
Hij knippert niet, hij brand gewoon constant... Maar toch geen verbinding.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

evadnl schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:10:
Hij knippert niet, hij brand gewoon constant... Maar toch geen verbinding.
Geprobeerd om de fabrieksinstellingen te herstellen?

• evadnl
Timmert schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:25:
[...]

Geprobeerd om de fabrieksinstellingen te herstellen?
Ook dat heb ik geprobeerd. Helaas niets.

Ik heb net contact gehad met Ziggo en na het telefoon gesprek moest ik de stroom van de Cisco PVR halen, na één minuut er weer aan sluiten, daarna fabrieksinstellingen herstellen en warempel het werkt. Schiet mij maar lek... De echte reden konden ze me niet vertellen 8)7.

• janvanmil
  • Laatst online: 01-12 11:53
Heeft er iemand ervaring met Ziggo Gigaset Dect Telefoon AS300 die ziggo via de website sluitallesaan.nl aanbied? Is dat wat of kan ik beter wat anders aanschaffen? Het basis set moet iig in de meterkast bij de ziggo router/modem komen te staan.

Alvast bedankt!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:58
janvanmil schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:14:
Heeft er iemand ervaring met Ziggo Gigaset Dect Telefoon AS300 die ziggo via de website sluitallesaan.nl aanbied? Is dat wat of kan ik beter wat anders aanschaffen?
Ik heb zo'n Ziggo telefoon en die bevalt op zich goed. Bereik is meer dan voldoende voor een gewoon huis, ook op het balkon en op zolder. Overigens is het gewoon een Siemens Gigaset met een ziggo logo'tje.

Verwijderd

Real_MaRsMaN schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:43:
Wie weet wat dit is en waar ik het kan krijgen?

[afbeelding]

Het merk is Tratec, maar dat is het enige wat ik ervan weet. Wie weet er meer over dit model of iets vergelijkbaars?
Nedap Combi Outlet lijkt er wel op en is nog mooier. Is ook retourgeschikt voor Ziggo iTV en kan GbE aan. Productie ervan is helaas gestopt, maar ze zijn nog wel hier en daar te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 21:45 ]

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 17:20

MrDry

Desperados!

Hier al een tijdje last van schokkerig beeld op RTL4 HD. Nu ook tijdens CSI en Bones.

Tijdens de reclame loopt alles soepel. Ook de BER waarde staat keurig op 0.

Iemand anders hier ook last van? (postcode gebied 1620)

Quod licet lovi, non licet bovi

• tpas
  • Laatst online: 26-11 13:55
Laat me eens raden: je hebt een Humax 5200 en bent aan het opnemen op een ander kanaal?

• janvanmil
  • Laatst online: 01-12 11:53
En die sluitallesaan.nl webshop, is die een beetje betrouwbaar?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

janvanmil schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:36:
Yep, mijn ervaring is OK... Heb er al 2 keer wat besteld en allebei de keren netjes & tijdig geleverd.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

janvanmil schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:36:
Ja hoor, volgens mij zelfs geexploiteert door Ziggo zelf(?)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Alles leuk en aardig dat Ziggo HD zenders standaard aanbiedt, maar laat ze dan wel hetzelfde uitzenden als de niet HD zender.

Bij Eurosport HD gebeurt dit namelijk niet, dus dan kun je lekker terug schakelen naar de analoge variant. Dit terwijl de EPG van de gewone Eurosport wordt gebruikt. :( Raar gebeuren.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-11 09:03

Scrummie

Think different

Brickman schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:54:
Alles leuk en aardig dat Ziggo HD zenders standaard aanbiedt, maar laat ze dan wel hetzelfde uitzenden als de niet HD zender.

Bij Eurosport HD gebeurt dit namelijk niet, dus dan kun je lekker terug schakelen naar de analoge variant. Dit terwijl de EPG van de gewone Eurosport wordt gebruikt. :( Raar gebeuren.
Dat is inderdaad hinderlijk, zelfde issue bij History/History HD. Maar, daar kan Ziggo niet zoveel aan doen. Dont shoot the messenger lijkt me.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Scrummie schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:56:
[...]

Dat is inderdaad hinderlijk, zelfde issue bij History/History HD. Maar, daar kan Ziggo niet zoveel aan doen. Dont shoot the messenger lijkt me.
Zend dan beide zenders uit van Eurosport. Zoals ook wordt gedaan met History en Discovery.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Scrummie schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:56:
[...]

De EPG's van History Channel en History Channel HD verschillen wel, dus dan is iig nog wel duidelijk wat er wordt uitgezonden.

• MrDry
  • Laatst online: 01-12 17:20

MrDry

Desperados!

tpas schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:01:
Laat me eens raden: je hebt een Humax 5200 en bent aan het opnemen op een ander kanaal?
Nope...gewoon een oude Samsung dcb-h360rs. Ook geeft Ziggo geen firmware update.

Valt me pas de laatste weken op. Lijkt wel begonnen te zijn sinds Ziggo alles omgegooid heeft....

Quod licet lovi, non licet bovi

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:11
Brickman schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:54:
Eurosport SD zit op 911. Tevens werd het Volleybaltournooi op het Eventkanaal (13) uitgezonden.

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

BvH

Sinds vanmorgen 10:20 geeft m'n modem steevast het ziggo activatie-scherm. Telefonie werkt gelukkig nog wel normaal. Volgens de ziggo helpdesk is er een landelijke storing waarbij een hoop mensen met een actief internet abonnement momenteel naar de activatie site worden geleid. Net weer even gebeld maar men heeft geen idee wanneer het is opgelost.

Activeren heeft uiteraard geen zin en het modem rebooten evenmin.

Iemand van Ziggo die hier wat meer over kan zeggen?

* update *

Opgelost, mac adres wijzigen van router gaf een nieuw IP adres die wel werkte :-)

[ Voor 9% gewijzigd door BvH op 04-10-2011 21:13 ]

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 15:17
Sinds vandaag is het Pakket ZZ2 van Ziggo Zakelijk opgewaardeerd naar 60/8mbits (postcoderegio 7741).

Kwam er net achter toen ik via Steam Crysis (steamdeal vandaag!) ging downloaden.

Verder trouwens alleen maar goede ervaringen met ziggo. Het enige probleem dat ik had was dat mijn Ubee modem niet goed met Realtek kaarten overweg kon en ik dus de netwerkkaarten voor intel gigabit CT's moest vervangen.

• KevinSimons
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08-2022
ik heb sinds een tijdje die nieuwe Ubee modem van Ziggo, maar sinds kort begint hij al vreemd te doen. Het begon al toen ik hem kreeg, toen werkte het internet via de kabel niet, volgens ziggo lag dit aan de kabel, maar dat bleek niet zo te zijn. Dit heb ik maar laten gaan verder, niet zo'n probleem op zich.

maar sinds kort begint hij nog meer kuren te vertonen. Het internet werd extreem langzaam en ik werd ook willekeurig uit het netwerk getrapt. De tijden dat ik wel verbonden kon blijven haalde ik downloadsnelheiden van 0,05 mbps volgens speedtest. ook de modem resetten maakte niks uit, het bleef zo doorgaan. Na een dag of drie ongeveer werd het al weer wat stabieler, maar ik hou nog steeds nog erg langzame snelheiden, zo langzaam zelfs dat mijn mobiele internet nog sneller is!
ik heb al geprobeerd het kanaal te veranderen maar dat hielp niet echt. Zelf denk ik dat die modem niet helemaal goed is, aangezien de kabel ook niet werkt. Iemand hier ervaring mee?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Een tante van mij heeft een Ciso wireless modem. Op haar laptop begon internet de laatste tijd steeds trager en trager te worden, terwijl op de PC van mijn oom (ook wireless) alles gewoon bleef werken.

Ben er vandaag even geweest, Cisco even van de stroom af gehad en op haar laptop was weer alles OK.

Kan het kloppen dat het steeds trager worden van internet zich kan beperken tot een bepaalde computer op het wireless netwerk en dat een andere PC er niet door getroffen wordt?

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ligt het aan mij of is RTL pas onlangs geld gaan vragen voor RTL gemist?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:46:
Ligt het aan mij of is RTL pas onlangs geld gaan vragen voor RTL gemist?
RTL was altijd gratis, maar nu moet ik zeggen dat ik al een paar dagen niks gekeken heb. SBS vroeg al langer geld.

Wel belachelijk, zeker als je bedenkt dat de opnamemogelijkheden beperkt zijn van de Cisco. En Ziggo maar weer de blits maken met 'gratis' uitzending gemist. Tis om te kotsen.

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:35:
[...]

RTL was altijd gratis, maar nu moet ik zeggen dat ik al een paar dagen niks gekeken heb. SBS vroeg al langer geld.

Wel belachelijk, zeker als je bedenkt dat de opnamemogelijkheden beperkt zijn van de Cisco. En Ziggo maar weer de blits maken met 'gratis' uitzending gemist. Tis om te kotsen.
Yep... dat je voor sommige programma's (bijna alles van de commerciëlen in de praktijk) moet dokken staat ergens in de kleine lettertjes.
Dat de Cisco maar één programma tegelijk op kan nemen vond ik niet zo erg vanwege juist die interactieve tv. Nu is het wel een nadeel geworden. :(

Ik heb er één maand van mogen genieten.

• Maranello
  • Laatst online: 01-12 15:22
Wildfire schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:01:
Kan het kloppen dat het steeds trager worden van internet zich kan beperken tot een bepaalde computer op het wireless netwerk en dat een andere PC er niet door getroffen wordt?
Klinkt herkenbaar van die Cisco: 3 notebooks en een telefoon online op wireless. Bij één notebook en de telefoon valt het internet regelmatig weg voor een minuut of wat (ontvangst blijft uitstekend), terwijl op hetzelfde moment notebook 2 en 3 nergens last van heben. Wat wel opvalt is dat die 2 wegvallende apparaten van wireless-n gebruik maken. De andere notebook met wireless-g hebben kleinere hickups en minder regelmatig.

Ik heb hiervoor ook een Ubee wireless gehad, die leek ook zoiets te hebben, maar dan was het bij alle notebooks wel vrij erg. Daar was toen de tip voor om de firewall in het modem uit te zetten, heeft volgens mij niet geholpen. Er speelde toen ook een ander probleem waardoor ik het niet goed heb kunnen testen. Ik heb nu met de Cisco ook net de firewall weer uitgezet. Ga het zo een een weekje problemen.
Brickman schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:59:911)

Zend dan beide zenders uit van Eurosport. Zoals ook wordt gedaan met History en Discovery.
Doen ze ook.
Dat jij de SD variant (911) niet kan vinden is een ander punt.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 17:04
G.Scholtens schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:42:

Bij mij knippert het LED lampje dus. We hebben de spullen van Ziggo gebruikt, ondanks dat we hiervoor ook al dezelfde spullen geleverd hebben gekregen. Of mis ik iets? Er komt vrijdag gelukkig een monteur die hopelijk het probleem kan oplossen. Het is er niet van gekomen, we hebben de interactieve decoder van Cisco al maanden....

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Annihilism schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:07:
Sinds vandaag is het Pakket ZZ2 van Ziggo Zakelijk opgewaardeerd naar 60/8mbits (postcoderegio 7741).

Kwam er net achter toen ik via Steam Crysis (steamdeal vandaag!) ging downloaden.

Verder trouwens alleen maar goede ervaringen met ziggo. Het enige probleem dat ik had was dat mijn Ubee modem niet goed met Realtek kaarten overweg kon en ik dus de netwerkkaarten voor intel gigabit CT's moest vervangen.
60/8...?

en mijn Ubee maakt nog geen oorlog met mn realtek kaart in mn routerbak :p

404 Signature not found

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:09
Royeboi schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:09:
[...]

Bij mij knippert het LED lampje dus. We hebben de spullen van Ziggo gebruikt, ondanks dat we hiervoor ook al dezelfde spullen geleverd hebben gekregen. Of mis ik iets? Er komt vrijdag gelukkig een monteur die hopelijk het probleem kan oplossen. Het is er niet van gekomen, we hebben de interactieve decoder van Cisco al maanden....
Kans is groot dat het toch niet helemaal volgens de handleiding is aangesloten...

Sometimes you need to plan for coincidence

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 15:17
KevinSimons schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:49:
ik heb sinds een tijdje die nieuwe Ubee modem van Ziggo, maar sinds kort begint hij al vreemd te doen. Het begon al toen ik hem kreeg, toen werkte het internet via de kabel niet, volgens ziggo lag dit aan de kabel, maar dat bleek niet zo te zijn. Dit heb ik maar laten gaan verder, niet zo'n probleem op zich.

maar sinds kort begint hij nog meer kuren te vertonen. Het internet werd extreem langzaam en ik werd ook willekeurig uit het netwerk getrapt. De tijden dat ik wel verbonden kon blijven haalde ik downloadsnelheiden van 0,05 mbps volgens speedtest. ook de modem resetten maakte niks uit, het bleef zo doorgaan. Na een dag of drie ongeveer werd het al weer wat stabieler, maar ik hou nog steeds nog erg langzame snelheiden, zo langzaam zelfs dat mijn mobiele internet nog sneller is!
ik heb al geprobeerd het kanaal te veranderen maar dat hielp niet echt. Zelf denk ik dat die modem niet helemaal goed is, aangezien de kabel ook niet werkt. Iemand hier ervaring mee?
Dit had ik dus precies zo, maar dan alleen bij bepaalde moederborden (mijn gigabyte met realtek en een laptop ook met realtek). Volgens mij komt dit door een conflict tussen de Ubee en de netwerkkaart. Volgens mij hebben niet alle realtek netwerkkaarten er last van maar wel een aantal. Bij mij was het probleem verholpen toen ik een Intel Gigabit CT in mijn desktop zette. Kan natuurlijk zijn dat het ergens anders aan ligt maar dit heeft bij mij geholpen. Had ook nog een Asus P5Q Pro met een Atheros, deze werkte perfect icm de Ubee. Verder moest ik onze AC Ryan PlayonHD! een firmware update geven om hem goed met de Ubee te laten werken.

Het Ubee is op zich een redelijk modem alleen de compatibiliteit en functies laten nog wat te wensen over (vind het bijv. raar dat je de modem niet vanaf afstand kunt resetten zoals met mijn vorige motorola).

• SMSfreakie
  • Niet online
dr zijn natuurlijk tich Realtek chips gemaakt..

zelf gebruik ik een Realtek 8111C chip :-) die werkt prima ism de UBee :)

404 Signature not found

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
FreakyFries schreef op maandag 26 september 2011

Blokken in beeld = signaalprobleem.

Wat is een Humu? Is dat de Umu? Haal die er dan eens tussenuit. Als je de tv met die nieuwe kabel rechstreeks op het AOP hebt aangesloten en het zijn nog steeds blokken dan ligt het probleem buitenshuis. Anders is het hetgeen wat je er tussenuit gehaald hebt.

Ik heb de kabel rechtstreeks aangesloten het aop, nog steeds blokken..... Weer met Ziggo gebeld, die zeggen dat het een probleem is van de combinatie module/televisie. Ik heb nu al een aantal keer gezegd dat de televisie zonder de module op Ned 1 HD ook al blokkerig beeld geeft. Ze willen gewoon niet luisteren.. Ze willen de hele tijd het typenummer module, smartcardnummer, en allemaal niet relevante zaken weten... Volgens hun kan het geen signaal probleem zijn, internet, telefoon en analoge televisie doen het immers.. ik weet het niet meer... iemand ideeën?

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hoeveel is de signaalsterkte en kwaliteit dan als je naar zenders zoekt met de kabel direct van AOP->TV?

Andere kabel geprobeerd?

• KevinSimons
Annihilism schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:05:
[...]

Dit had ik dus precies zo, maar dan alleen bij bepaalde moederborden (mijn gigabyte met realtek en een laptop ook met realtek). Volgens mij komt dit door een conflict tussen de Ubee en de netwerkkaart. Volgens mij hebben niet alle realtek netwerkkaarten er last van maar wel een aantal. Bij mij was het probleem verholpen toen ik een Intel Gigabit CT in mijn desktop zette. Kan natuurlijk zijn dat het ergens anders aan ligt maar dit heeft bij mij geholpen. Had ook nog een Asus P5Q Pro met een Atheros, deze werkte perfect icm de Ubee. Verder moest ik onze AC Ryan PlayonHD! een firmware update geven om hem goed met de Ubee te laten werken.

Het Ubee is op zich een redelijk modem alleen de compatibiliteit en functies laten nog wat te wensen over (vind het bijv. raar dat je de modem niet vanaf afstand kunt resetten zoals met mijn vorige motorola).
ik gebruik zo'n usb wireless adapter van sitecom, misschien ligt het daaraan. Zou op zich best kunnen, met de belkin 54g usb adapter is het iets sneller en dat ding ondersteunt maximaal 54mbps :P ook heb ik last op mijn xbox, FIFA lagt bijvoorbeeld heel erg terwijl dit op mijn ouderwetse belkin 54g router geen probleem was. misschien moet ik poorten forwarden?

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Wireless is niet full duplex. Dus je verliest altijd 50% snelheid + overhead. 54mbps haalt in de praktijk dus nooit meer dan zo'n 20Mbps.

• KevinSimons
REDFISH schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:49:
Wireless is niet full duplex. Dus je verliest altijd 50% snelheid + overhead. 54mbps haalt in de praktijk dus nooit meer dan zo'n 20Mbps.
nee dat snap ik, maar van 150mbps mag je toch wel verwachten dat je 20 à 30 haalt?

• SMSfreakie
  • Niet online
KevinSimons schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:51:
[...]

nee dat snap ik, maar van 150mbps mag je toch wel verwachten dat je 20 à 30 haalt?
ik kom op diverse metingen met elke keer op zo`n 33% van de bruto link snelheid :)

404 Signature not found

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Denk ga is kijken hoe het gaat met mijn oude werkgever en zie alweer 600 pagina's staan ^^. Kevin , je geeft aan dat je lag hebt met deze modem in tegenstalling mbt je belkin. als ik het zo lees zit je xbox en je thuispc op wireless aangesloten.

zoals hierboven al aangegeven is is draadloos signaal niet full duplex. hierdoor is je signaal al wat lager. je geeft aan dat je xbox lagged sinds je veranderd bent van rouer. kan het zijn dat je belkin router op een ander kanaal uitzond dan je ubee ? probeer even metageek inssider te downloaden en dan ff te kijken hoe het netwerkverkeer is om je xbox / pc en beste ook even meten vlak bij je router. grote kans dat er ergens een netwerk zit wat voor inteferentie zorgt op jouw netwerk. Nu heb je het ook over een sitecom USB stick. nu is sitecom eigenlijk al een heeel erg slecht merk maar de usb sticks zijn van dusdanig slechte kwaliteit in het algemeen dat het al een wonder is dat je geen signaal issues had met je vorige router. ik zou die stick zsm vervangen gewoon al omdat het "sitecom" erop heeft staan ;)

wat belangrijk is om na te kijken is hoe je signaal is direct aangesloten op je modem met een kabel. als je vaste aansluiting wel gewoon goed signaal binnenkrijgt (download hoog etc) maar je blijft laggen op je xbox / pc dan is het duidelijk een wireless inteferentie. heb je nog steeds problemen direct op je modem ja dan zou ik wel even contact opnemen met de klantenservice. nou weet ik niet direct of jij dat aangaf dat het modem via kabel niet werkte maar dat is zoiezo al iets wat niet klopt. lijkt me eerder dat je dan een fout geflashde ubee hebt of een half kapotte. meteen door siggo laten vervangen zou ik zeggen.

laat even weten hoe dat afloopt.

• Aionicus
MadToin schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:26:
FreakyFries schreef op maandag 26 september 2011

Blokken in beeld = signaalprobleem.

Wat is een Humu? Is dat de Umu? Haal die er dan eens tussenuit. Als je de tv met die nieuwe kabel rechstreeks op het AOP hebt aangesloten en het zijn nog steeds blokken dan ligt het probleem buitenshuis. Anders is het hetgeen wat je er tussenuit gehaald hebt.

Ik heb de kabel rechtstreeks aangesloten het aop, nog steeds blokken..... Weer met Ziggo gebeld, die zeggen dat het een probleem is van de combinatie module/televisie. Ik heb nu al een aantal keer gezegd dat de televisie zonder de module op Ned 1 HD ook al blokkerig beeld geeft. Ze willen gewoon niet luisteren.. Ze willen de hele tijd het typenummer module, smartcardnummer, en allemaal niet relevante zaken weten... Volgens hun kan het geen signaal probleem zijn, internet, telefoon en analoge televisie doen het immers.. ik weet het niet meer... iemand ideeën?
Hey man , ff kijken of ik jou ook even onderweg kan helpen hier.

Je geeft aan blokken op je DTV/ITV. dat kan inderdaad 2 dingen betekenen (zwak signaal) wat men dan ook kan meten mbt timeouts op je modem (op 5-6 verschillende niveau's) bij de klantenservice. hierop geven hun op dit moment aan dat het signaal tot aan je aansluiting goed zou moeten zijn. je kan even bellen naar de klantenservice en vragen wat ze zien staan bij de T3/T4 timeouts in de meet tool die ze nu gebruiken (vast wel upgrade van wat wij toendestijds hadden). uit mijn periode daar kan ik met zekerheid zeggen dat de klantenservice over de tools zou moeten beschikken waarmee ze met een nouwkeurige meting van hoeveel db op de kabel tot aan je huis doorgevoerd word. tijdens het zoeken naar zenders zullen sommige decoders een signaalwaarde van ca 45-60db aangeven met +- 80% kwaliteit minstens. mocht je onder de 45 zitten kan je inderdaad problemen ervaren.

korte analyze (wat ik zou doen bij jouw probleem) mocht ik je dan aan de tel hebben gekregen :

- Wat voor type decoder (module)
- hoe lang is de kabel -> zitten er plastic koppen op of volledig geisoleerde koppen met metaal.
- Zit het direct op de AOP of zit er een versterker tussen.
- Op welke kanalen ervaar je de blokken. is het echt op ELK kanaal waar je grote problemen ervaart of is het maar op bepaalde groepen ? (zoals bv NED1,2,3 dan miss Veronica of sbs/discovery) . het is belangrijk dat je even hierbij kijkt of het echt elk kanaal is of een stuk of 10-20. Elk digitaal signaal word aangeboden in een bepaalde transportgroep , deze groepen zitten alemaal op bepaalde frequenties waardoor het natuurlijk zou kunnen zijn dat er iets is in jouw buurt wat voor storing zou kunnen zorgen. (in mijn tijd was er bv een leuke KPN toren in venendaal die ervoor zorgde dat niemand in die regio normaal sbs / rtl4 kon kijken door de straling). Noteer een paar zenders en eventueel vraag aan de klantenservice of ze een paar verschillende transportgroepen kunnen aanleveren (bij wijze van SBS zit in 11 en NED1 in 3 . als je een paar voorbeelden hebt kunnen we daar naar kijken.
- Sinds wanneer is het probleem , hebben je directe buren er ook last van.
- Is het op bepaalde momenten tijdens de dag ('s avonds , tijdens etenstijd, als er een bus langs komt etc.)
- mits je telefonie hebt . hoe is het op je telefoon , merk je enige vorm van ruis of vervorming / wegvallend geluid. dat kan ook al aantonen dat er iets mis is.
- Smartcard etc heeft helemaal geen zin om te controleren. dat is puur voor de rechten. hadden we toen echt last van in het verleden , al die mutsen die bij elke melding smartcards lieten hervalidaten. terwijl dat 95% het probleem niet oplost. ;p

laat me het weten en dan kijken we verder.

• Hmmbob
Wij hebben nu een probleem met onze Cisco 8485: hij neemt ingestelde programma's wel op (rode LED, rode R in beeld), maar ze zijn achteraf niet terug te vinden in de lijst met opnames. De laatste 2 dagen al 4 mislukte (of verdwenen) opnames, erg irritant zoals je begrijpt.

Aan onze zijde is niets gewijzigd aan instellingen, aansluitingen etc etc, dus dat kan het (denk ik) niet zijn.

iemand die dit herkend?

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 14:10
Aionicus schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 02:32:
[...]

- Sinds wanneer is het probleem , hebben je directe buren er ook last van.
- Is het op bepaalde momenten tijdens de dag ('s avonds , tijdens etenstijd, als er een bus langs komt etc.)
- mits je telefonie hebt . hoe is het op je telefoon , merk je enige vorm van ruis of vervorming / wegvallend geluid. dat kan ook al aantonen dat er iets mis is.
- Smartcard etc heeft helemaal geen zin om te controleren. dat is puur voor de rechten. hadden we toen echt last van in het verleden , al die mutsen die bij elke melding smartcards lieten hervalidaten. terwijl dat 95% het probleem niet oplost. ;p

laat me het weten en dan kijken we verder.
Ik heb volgens mij hetzelfde probleem: random om de paar minuten een 'hickup' waardoor je blokjes en artifact in beeld krijgt en het geluid ff hikt.
Dit is voornamelijk te merken bij RTL4 HD. Ook zie je op deze zender dat de framerate niet constant is en het beeld soms niet soepel loopt.
Niet alleen ik heb er last van, ook de "buren" een huizenblok verderop EN sinds begin vorige maand (het moment toen de HD zenders standaard werden).
Het gaat om een Ziggo certified Samsung TV + CI module, ook mijn prehistorische Samsung DCB-9401R lijkt sinds de upgrade van Ziggo ook meer 'zwarte momenten' te hebben (dan is de BER dermate hoog dat het beeld 2 seconden op zwart gaat terwijl het geluid door blijft lopen)

De kabels bij ons zijn niet lang: ongeveer een meter vanaf de het CAI overdrachtspunt dat van de buren heb ik laatst met ziggo stuff aangesloten (die bij de Cisco PVR HD zat)

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:24
Groentenboer schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:34:
Wij hebben nu een probleem met onze Cisco 8485: hij neemt ingestelde programma's wel op (rode LED, rode R in beeld), maar ze zijn achteraf niet terug te vinden in de lijst met opnames. De laatste 2 dagen al 4 mislukte (of verdwenen) opnames, erg irritant zoals je begrijpt.

Aan onze zijde is niets gewijzigd aan instellingen, aansluitingen etc etc, dus dat kan het (denk ik) niet zijn.

iemand die dit herkend?
Dit verhaal ken ik. Ik had ook dat ingeplande opnames niet meer terug te vinden waren en als ik een oude opname weg probeerde te gooien was deze wel weg, maar bij de volgende keer aanzetten stond hij er nog.
Samen met ziggo klantenservice heb ik de ontvanger opnieuw ingestelt en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad. Een telefoontje naar de klantenservice zou je moeten helpen :)

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:25

Trygve

Redacteur
In mijn studentenhuis willen we graag overstappen van ADSL naar Alles-In-1 van Ziggo.
Op dit moment staat de modem+router mooi op een openbare plek (de trapkast), waar dus iedereen bij kan als er iets mis is met het internet. Dit is namelijk de plek waar de telefoonlijn 'uit de grond komt'.

De coax voor televisie komt bij mijn kamer uit de muur. Om de modem/router van Ziggo voor iedereen toegankelijk te maken (net zoals bij ADSL nu), moet er een kabel gelegd worden naar die trapkast. Die kabel zal zo'n 10-15 meter lang moeten zijn.

Kan iemand mij vertellen:
-Hoe deze kabel heet? Dus die vanuit 'de muur' direct naar de modem gaat. Het heeft wat van een coax, maar is toch anders ;-)
-Of deze kabel bestaat in de lengte van 10-15 meter?
-Of het niet 'schadelijk' is voor de snelheid/ping om zo'n lange kabel naar de modem te gebruiken?

Bedankt!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Iemand die dit snapt.
ik heb bij ziggo alles in 1 met tv extra.

Als je vervolgens naar RTL gemist gaat moet je toch betalen om sommige programma's terug te zien.
Dat hoort toch gratis in dat pakket?

Burp

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:42
r100 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:33:
In mijn studentenhuis willen we graag overstappen van ADSL naar Alles-In-1 van Ziggo.
Op dit moment staat de modem+router mooi op een openbare plek (de trapkast), waar dus iedereen bij kan als er iets mis is met het internet. Dit is namelijk de plek waar de telefoonlijn 'uit de grond komt'.

De coax voor televisie komt bij mijn kamer uit de muur. Om de modem/router van Ziggo voor iedereen toegankelijk te maken (net zoals bij ADSL nu), moet er een kabel gelegd worden naar die trapkast. Die kabel zal zo'n 10-15 meter lang moeten zijn.

-Hoe deze kabel heet? Dus die vanuit 'de muur' direct naar de modem gaat. Het heeft wat van een coax, maar is toch anders ;-)
-Of het niet 'schadelijk' is voor de snelheid/ping om zo'n lange kabel naar de modem te gebruiken?

Bedankt!
Naar mijn idee is dat een gewone CAT5 of CAT6 kabel en is 15m geen probleem voor de snelheid en ping.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:20
Laudor schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:37:
[...]

Naar mijn idee is dat een gewone CAT5 of CAT6 kabel en is 15m geen probleem voor de snelheid en ping.
Alleen dan staat het modem nog wel bij hem op de kamer en aangezien de router momenteel is ingebouwd staat die er dus ook ;)

Ik heb alleen nog een redelijk oude Motorola modem (zo'n 5 jaar inmiddels) en deze wordt maar 1 a 2 maal per jaar herstart dus of dat zo'n groot probleem is... Anders remote bedienbaar stopcontact ertussen zetten :)

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:25

Trygve

Redacteur
jongetje schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:40:
[...]

Alleen dan staat het modem nog wel bij hem op de kamer en aangezien de router momenteel is ingebouwd staat die er dus ook ;)

Ik heb alleen nog een redelijk oude Motorola modem (zo'n 5 jaar inmiddels) en deze wordt maar 1 a 2 maal per jaar herstart dus of dat zo'n groot probleem is... Anders remote bedienbaar stopcontact ertussen zetten :)
Inderdaad, het gaat dus om de kabel vóór de router aan. Ziggo levert er eentje van 1,5m bij ofzo.

Heb het al gevonden! RLA75E, deze bedoelde ik dus

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
r100 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:44:
[...]

Inderdaad, het gaat dus om de kabel vóór de router aan. Ziggo levert er eentje van 1,5m bij ofzo.

Heb het al gevonden! RLA75E, deze bedoelde ik dus
Die mag ook niet langer zijn dan de kabel die Ziggo levert. Zorgt voor signaalverlies. Daarbij is het zo dat in geval van storingen Ziggo geen support geeft.

[ Voor 48% gewijzigd door FreakyFries op 07-10-2011 13:46 . Reden: Oops ]

• Arjen Tempel
  • Niet online
@r100: Het enige wat je normaal gesproken met het modem doet bij een storing is even de stroom er af halen, om de boel te resetten.
Zoals jongetje al aangeeft moet je dus gewoon zorgen voor een stopcontact dat van buiten jouw kamer bedient kan worden. Liefst d.m.v. een draaischakelaar zodat het modem niet per ongeluk uitgeschakeld wordt.

• Aionicus
SniperGuy schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:48:
[...]

Ik heb volgens mij hetzelfde probleem: random om de paar minuten een 'hickup' waardoor je blokjes en artifact in beeld krijgt en het geluid ff hikt.
Dit is voornamelijk te merken bij RTL4 HD. Ook zie je op deze zender dat de framerate niet constant is en het beeld soms niet soepel loopt.
Niet alleen ik heb er last van, ook de "buren" een huizenblok verderop EN sinds begin vorige maand (het moment toen de HD zenders standaard werden).
Het gaat om een Ziggo certified Samsung TV + CI module, ook mijn prehistorische Samsung DCB-9401R lijkt sinds de upgrade van Ziggo ook meer 'zwarte momenten' te hebben (dan is de BER dermate hoog dat het beeld 2 seconden op zwart gaat terwijl het geluid door blijft lopen)

De kabels bij ons zijn niet lang: ongeveer een meter vanaf de het CAI overdrachtspunt dat van de buren heb ik laatst met ziggo stuff aangesloten (die bij de Cisco PVR HD zat)
Je geeft het al aan , hoge BER waarde is niet goed. is het puur RTL4 HD ? zo ja bel ff naar siggo en vraag in welke transportgroep die zit , vraag dan om nog een kanaal uit die transportgroep en kijk of er ook storing is op dat stuk. als je buren er ook last van hebben zit er dus iets in de buurt in te stralen op de kabels. mocht dat inderdaad zo zijn dan kun je daar een monteur voor aanvragen , enige manier dat je GEEN kosten krijgt darvoor is als je zeker weet dat het niet aan jou licht : dus metalen koppen op je kabel . direct vanaf AOP/CAI -> decoder in etc. gewoon de standaard dingen. laat dan vragen of de monteur de frequentie regio van RTL4HD en de andere zenders in die transportgroep nameet.

• Aionicus
r100 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:33:

Bedankt!
Er zijn meerdere opties :
-A. je kan een sterke router plaatsen naast het modem , of bv een wandplug (netwerk via stroom) , op die manier komt het signaal altijd goed aan boven.
-B je wilt de afstand tussen de modem -> aop zo klein mogelijk houden. daarna kan je changen wat je wilt maar belangrijkste is dat de modem zo dicht bij het AOP staat alsm ogelijk.

Beste opties zijn vaak : of netwerk via stroom , of goede N router plaatsen met 4-5 antenne's en maybe een repeater in het huis zodat overal goed signaal is.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik vind het beachelijk dat Ziggo alle andere providers opeet, we nogsteeds niet kunnen kiezen tussen providers Anno 2011!

De prijzen voor tv telefoon en internet zijn er ook niet lager op geworden!

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Aionicus
Wii4all schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:36:
Iemand die dit snapt.
ik heb bij ziggo alles in 1 met tv extra.

Als je vervolgens naar RTL gemist gaat moet je toch betalen om sommige programma's terug te zien.
Dat hoort toch gratis in dat pakket?
Als het goed is en je hebt ITV met VOD etc enabled . uitzending gemist zou gratis moeten zijn , het zou kunnen dat er kleine rechten niet goed staan op je smartcard. 1x bellen , even laten controleren en je bent done :)

• Aionicus
Groentenboer schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:34:

iemand die dit herkend?
Dit kan betekenen dat de cisco niet synchroon loopt , weet je of hij nog wel IETS opneemt of helemaal niets meer. mocht hij niets meer opnemen / mislukte opnames maken is er vaak maar weinig mogelijk dan een complete reset om te kijken waar het aan ligt , al is dat natuurlijk MEGA vervelend.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Aionicus schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:47:
[...]

Als het goed is en je hebt ITV met VOD etc enabled . uitzending gemist zou gratis moeten zijn , het zou kunnen dat er kleine rechten niet goed staan op je smartcard. 1x bellen , even laten controleren en je bent done :)
RLT Gemist schijnt sinds kort dus idd geld te zijn gaan vragen. Ik heb er vele anderen al over gelezen. Kan er verder zelf niets over zeggen, hebben hier geen ITV (ook geen behoefte aan).

• Aionicus
Waterlelie schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:46:
Ik vind het beachelijk dat Ziggo alle andere providers opeet, we nogsteeds niet kunnen kiezen tussen providers Anno 2011!

De prijzen voor tv telefoon en internet zijn er ook niet lager op geworden!
wees blij dat ziggo zoon heerlijk bedrijf is qua internet snelheid. Over het algemeen betaal je je blind in het buitenland of zit je vast aan de slechte qualiteit van het telefonie netwerk zoals ADSL crap. daar moet ik zelf als ziggo gebruiker niet aan denken. (groot verschil 100mbit of 20"mbit max , waarvan je nooit meer dan 10 haalt)
Ziggo valt qua prijs zeer mee voor wat je ervoor krijgt.

• Aionicus
Wildfire schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:49:
[...]

RLT Gemist schijnt sinds kort dus idd geld te zijn gaan vragen. Ik heb er vele anderen al over gelezen. Kan er verder zelf niets over zeggen, hebben hier geen ITV (ook geen behoefte aan).
Dat wist ik niet ;p veranderd sinds ik weg ben denk ik ^^ , wel slechte zaak zou ik zeggen. alsnog blijf ik wel me best doen voor mensen hiero ^^ :)

• KevinSimons
Aionicus schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 02:18:
Denk ga is kijken hoe het gaat met mijn oude werkgever en zie alweer 600 pagina's staan ^^. Kevin , je geeft aan dat je lag hebt met deze modem in tegenstalling mbt je belkin. als ik het zo lees zit je xbox en je thuispc op wireless aangesloten.

zoals hierboven al aangegeven is is draadloos signaal niet full duplex. hierdoor is je signaal al wat lager. je geeft aan dat je xbox lagged sinds je veranderd bent van rouer. kan het zijn dat je belkin router op een ander kanaal uitzond dan je ubee ? probeer even metageek inssider te downloaden en dan ff te kijken hoe het netwerkverkeer is om je xbox / pc en beste ook even meten vlak bij je router. grote kans dat er ergens een netwerk zit wat voor inteferentie zorgt op jouw netwerk. Nu heb je het ook over een sitecom USB stick. nu is sitecom eigenlijk al een heeel erg slecht merk maar de usb sticks zijn van dusdanig slechte kwaliteit in het algemeen dat het al een wonder is dat je geen signaal issues had met je vorige router. ik zou die stick zsm vervangen gewoon al omdat het "sitecom" erop heeft staan ;)

wat belangrijk is om na te kijken is hoe je signaal is direct aangesloten op je modem met een kabel. als je vaste aansluiting wel gewoon goed signaal binnenkrijgt (download hoog etc) maar je blijft laggen op je xbox / pc dan is het duidelijk een wireless inteferentie. heb je nog steeds problemen direct op je modem ja dan zou ik wel even contact opnemen met de klantenservice. nou weet ik niet direct of jij dat aangaf dat het modem via kabel niet werkte maar dat is zoiezo al iets wat niet klopt. lijkt me eerder dat je dan een fout geflashde ubee hebt of een half kapotte. meteen door siggo laten vervangen zou ik zeggen.

laat even weten hoe dat afloopt.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! :) Mijn oude router zond volgens mij uit op het hoogste channel, 11 of 13 weet ik niet precies. De ubee stond standaard op 6, waardoor hij geen interferentie ontving van andere netwerken kon ik aflezen in inssider. Toen heb ik het kanaal veranderd naar 3, waardoor hij gedeeltelijk overlapt met een ander netwerk, maar waardoor het wel iets sneller en stabieler werd.

Dat sitecom zo'n slechte reputatie had wist ik niet eens, weer wat geleerd dus. Dat zou ook kunnen verklaren waarom die usb stick van 5 jaar geleden sneller is :')

Via de kabel werkte het niet toen ik de modem installeerde, ik kon niet in het activatiescherm komen, maar via wireless wel. Ik zal morgen nog eens uitproberen of het dan wel werkt.
En anders bel ik wel met ziggo of zij het kunnen fixen.

• Aionicus
KevinSimons schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:16:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! :) Mijn oude router zond volgens mij uit op het hoogste channel, 11 of 13 weet ik niet precies. De ubee stond standaard op 6, waardoor hij geen interferentie ontving van andere netwerken kon ik aflezen in inssider. Toen heb ik het kanaal veranderd naar 3, waardoor hij gedeeltelijk overlapt met een ander netwerk, maar waardoor het wel iets sneller en stabieler werd.

Dat sitecom zo'n slechte reputatie had wist ik niet eens, weer wat geleerd dus. Dat zou ook kunnen verklaren waarom die usb stick van 5 jaar geleden sneller is :')

Via de kabel werkte het niet toen ik de modem installeerde, ik kon niet in het activatiescherm komen, maar via wireless wel. Ik zal morgen nog eens uitproberen of het dan wel werkt.
En anders bel ik wel met ziggo of zij het kunnen fixen.
Voor het via de kabel stukje :

2 manieren - -> 1 is direct via dhcp (dus dat je ip toegewezen krijgt, als niet werkt zie je driehoekje staan bij verbinding) zet dan ff handmatig je IP op het juiste subnet etc en kijk of het dan wel werkt (ea : 192.168.1.5 bv als je router 192.168.1.1 is )

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Aionicus schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:47:
[...]

Nagevraagd bij Ziggo.

RTL vraagt het geld ervoor niet ziggo.

Eigenlijk is het dan misleidend wat ziggo op de site zet want daar staat dat bij tv extra alle uitzending gemist (sbs/rtl) gratis is.

Voor sommige programma's wil RTL gewoon 'extra' geld hebben.

Burp

• Hyp Hyper
Wii4all schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:17:
Voor sommige programma's wil RTL gewoon 'extra' geld hebben.
Voor sommige programma's niet is beter gezegd. ;)
Naast kinderprogramma's en nieuwsuitzendingen vind ik weinig gratis items. Zelfs voor editie NL moet je dokken.

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Pff de ervaring bij mijn ouders thuis is momenteel niet al te best.

Het internet werkt draadloos totaal niet meer, terwijl dit eerder wel gewoon zo was. Het betreft een Netgear WNR3500v2 router die meegeleverd was.Bekabeld werkt het wel.

Mijn vader heeft meerdere keren gebeld hierover wat wel gepeperde rekeningen opleverde maar geen oplossing. Om iemand langs te laten komen was dan ook weer aan een aardig prijskaartje verbonden. Daar zit hij momenteel over te twijfelen terwijl ik, als ik bij hun thuis ben, af en toe eens wat probeer.

Het leuke is ook dat er op die router een mooie sticker zit met de standaardnaam en wachtwoord om op de router in te loggen, maar ook na het 'terugzetten fabrieksinstelling' klopt die combinatie niet en kom ik dus niet in de router zelf om daar mee te spelen.

Ik vind het toch wel een erg maf probleem (netwerken zijn niet mijn cup of tea maar ff een thuisnetwerk aanslingeren heeft me echt nog nooit problemen opgeleverd) en de service, voor zover aanwezig, is gewoon echt bagger.

Ik heb mijn vader ook gezegd dat ik er wel achteraan wil bellen maar de ervaring leert hem dat die gesprekken nogal wat tijd en € 20,00 (het maximum blijkbaar) kosten. Dat moet dan service heten..

Ik ben wel benieuwd of iemand dit probleem herkent en/of weet hoe er toch in die router te komen is, want van ziggo moet je het duidelijk niet hebben.

• WoC
  • Niet online

WoC

JohnBQ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 01:46:
Pff de ervaring bij mijn ouders thuis is momenteel niet al te best.

Het internet werkt draadloos totaal niet meer, terwijl dit eerder wel gewoon zo was. Het betreft een Netgear WNR3500v2 router die meegeleverd was.Bekabeld werkt het wel.

Mijn vader heeft meerdere keren gebeld hierover wat wel gepeperde rekeningen opleverde maar geen oplossing. Om iemand langs te laten komen was dan ook weer aan een aardig prijskaartje verbonden. Daar zit hij momenteel over te twijfelen terwijl ik, als ik bij hun thuis ben, af en toe eens wat probeer.

Het leuke is ook dat er op die router een mooie sticker zit met de standaardnaam en wachtwoord om op de router in te loggen, maar ook na het 'terugzetten fabrieksinstelling' klopt die combinatie niet en kom ik dus niet in de router zelf om daar mee te spelen.

Ik vind het toch wel een erg maf probleem (netwerken zijn niet mijn cup of tea maar ff een thuisnetwerk aanslingeren heeft me echt nog nooit problemen opgeleverd) en de service, voor zover aanwezig, is gewoon echt bagger.

Ik heb mijn vader ook gezegd dat ik er wel achteraan wil bellen maar de ervaring leert hem dat die gesprekken nogal wat tijd en € 20,00 (het maximum blijkbaar) kosten. Dat moet dan service heten..

Ik ben wel benieuwd of iemand dit probleem herkent en/of weet hoe er toch in die router te komen is, want van ziggo moet je het duidelijk niet hebben.
Tsja, Ziggo heeft nooit ondersteuning gegeven op routers achter het modem.
Bekabeld werkt het wel dus even kort door de bocht: de aansluiting werkt, de rest moet je zelf doen.

Als je zelf in de router wil gaan prutsen dan moet je zeker weten dat je probeert in te loggen op je router en niet op een ander device (check dus het ip adres). Verder zou je ook in de handleiding of desnoods op internet kunnen zoeken naar het default password na een reset (of zelfs hoe je een reset moet doen, want hoe kun je de fabrieksinstellingen terugzetten als je niet in je router komt). De sticker zou ook best de standaard WPA-key kunnen zijn en niet de login van de router, maar dat durf ik je niet te zeggen.

Een snelle Google actie levert de manual op met op pagina 14/15 de logingegevens (192.168.1.1 admin/password). Zie pag. 112 voor reset instructies.

Al met al een hoop zaken die je zelf toch eerst moet gaan nakijken. Ziggo kan via service+ misschien wel helpen, maar dat is telefonisch inderdaad prijzig. Een mannetje is nog duurder, als het probleem zich 'thuis' bevindt.

Hier willen we best helpen. Beschrijf goed hoe alles is aangesloten, wat je precies gedaan hebt en waar het fout gaat. Dan kunnen we verder kijken. Succes!

• JohnBQ
  • Niet online
WoC schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 01:57:
[...]
Tsja, Ziggo heeft nooit ondersteuning gegeven op routers achter het modem.
Bekabeld werkt het wel dus even kort door de bocht: de aansluiting werkt, de rest moet je zelf doen.

Als je zelf in de router wil gaan prutsen dan moet je zeker weten dat je probeert in te loggen op je router en niet op een ander device (check dus het ip adres). Verder zou je ook in de handleiding of desnoods op internet kunnen zoeken naar het default password na een reset (of zelfs hoe je een reset moet doen, want hoe kun je de fabrieksinstellingen terugzetten als je niet in je router komt). De sticker zou ook best de standaard WPA-key kunnen zijn en niet de login van de router, maar dat durf ik je niet te zeggen.

Een snelle Google actie levert de manual op met op pagina 14/15 de logingegevens (192.168.1.1 admin/password). Zie pag. 112 voor reset instructies.

Al met al een hoop zaken die je zelf toch eerst moet gaan nakijken. Ziggo kan via service+ misschien wel helpen, maar dat is telefonisch inderdaad prijzig. Een mannetje is nog duurder, als het probleem zich 'thuis' bevindt.

Hier willen we best helpen. Beschrijf goed hoe alles is aangesloten, wat je precies gedaan hebt en waar het fout gaat. Dan kunnen we verder kijken. Succes!
Excuus voor mijn onduidelijkheid. Het IP en de logingegevens die daar staan heb ik ook gevonden, en zijn overigens ook de gegevens die achterop de router op de sticker zijn, maar die login word geweigerd op het IP. Het resetten heb ik ook gedaan volgens de instructies, maar ook daarna klopt de login niet, ook niet in andere hoofdlettercombinaties van de eerste letters (sja, wie weet 8)7 ).

Enfin, die zaken heb ik dus wel nagekeken (en te onduidelijk omschreven blijkbaar) maar het mocht niet baten.

Maar goed, mijn vader heeft inmiddels besloten over te stappen naar een andere provider die over een paar maanden (lees: half jaar++ waarschijnlijk) glasvezel komt leggen. Mocht ik het nog voor elkaar krijgen het draadloos netwerk op de router van Ziggo voor elkaar te krijgen in de tussentijd dan is het mooi meegenomen, zo niet zitten ze dus helaas met een draadloze router die niet draadloos kan tot die tijd.

Al met al niet zo'n hele beste ervaring dus.

edit: Overigens komt het besluit tot overstappen niet puur hierdoor, maar ook door regelmatige storingen bij zowel telefoon als internet. Dit is dus de welbekende druppel zogezegd.

[ Voor 4% gewijzigd door JohnBQ op 08-10-2011 02:52 ]

• Real_MaRsMaN
  • Laatst online: 20-04-2023
Of je koopt voor dat half jaar een draadloze router van sitecom voor 3 tientjes. Hoef je ook niet meer te bellen, dus hij betaalt zichzelf terug. ;-)

[ Voor 30% gewijzigd door Real_MaRsMaN op 08-10-2011 09:04 ]

JohnBQ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 02:35:

Excuus voor mijn onduidelijkheid. Het IP en de logingegevens die daar staan heb ik ook gevonden, en zijn overigens ook de gegevens die achterop de router op de sticker zijn, maar die login word geweigerd op het IP. Het resetten heb ik ook gedaan volgens de instructies, maar ook daarna klopt de login niet, ook niet in andere hoofdlettercombinaties van de eerste letters (sja, wie weet 8)7 ).
Is het die netgear die door ziggo werd geleverd? De login gegevens staan in de ziggo handleiding.
Uit mijn hoofd is dat: admin / draadloos

Referen die wachtwoorden op die sticker niet naar ssid en wpa key?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

job schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 09:46:
[...]

Is het die netgear die door ziggo werd geleverd? De login gegevens staan in de ziggo handleiding.

Afaik staat er op een WNR3500 helemaal geen WPA key vermeld.
Ik zou inderdaad gewoon een simpel routertje bij <insert lokale pc/electronicazaak> halen.
Hoe goedkoop ook, het is altijd beter dan de Ziggo versie van de WNR3500.

• Hmmbob
Hmm, er staat schijnbaar een firmwareupdate voor de Ubee op stapel:
@ZiggoWebcare
@HiHans Er zijn inderdaad problemen bekend met de Ubee. Hier wordt de 3e week van oktober een firmware update voor verwacht. ^BG

• JohnBQ
  • Niet online
job schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 09:46:
[...]

Held _/-\o_

Het wachtwoord was dus inderdaad draadloos. Je zou denken dat Ziggo dat ook kon weten :o

Waarom er dan username admin password password op staat is mij een raadsel maar goed, straks maar eens met dat ding spelen.
Timmert schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 09:59:
Afaik staat er op een WNR3500 helemaal geen WPA key vermeld.
Dan ben ik in de war met een ander ziggo product, een sticker met een wpa key is niet raar en kom ik regelmatig tegen.
JohnBQ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:18:
Held _/-\o_

Het wachtwoord was dus inderdaad draadloos. Je zou denken dat Ziggo dat ook kon weten :o
Graag gedaan.
De helpdesk weet verrassend weinig. Mocht je ook ziggo telefonie hebben, bel dan in het vervolg gratis met de helpdesk dmv 1200

• KevinSimons
Groentenboer schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:47:
Hmm, er staat schijnbaar een firmwareupdate voor de Ubee op stapel:

[...]
mooi, dat model heb ik ook, misschien fixt dat het een en ander. Ben benieuwd.

• Dawn
  • Laatst online: 25-11 21:07

Dawn

..Sworn to the Dark..

alle inlog opties qua Ziggo routers (inclusief @Home ect.) op een rijtje:

admin - admin
admin - draadloos
admin - password
kabel - kwaliteit

dit is in ieder geval voor de ';osstaande' routers. de combinatie voor het Ubee WiFi modem weet ik zo niet.
Maar inderdaad, de standaard klantenservice hoort dit te weten. Tevens staat de standaard WPA sleutel op de router geplakt (meestal de onderkant).

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Verwijderd

Bij de Ubee router is het standaard:
ziggo - draadloos
Dawn schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:29:
alle inlog opties qua Ziggo routers (inclusief @Home ect.) op een rijtje:

admin - admin
admin - draadloos
admin - password
kabel - kwaliteit

dit is in ieder geval voor de ';osstaande' routers. de combinatie voor het Ubee WiFi modem weet ik zo niet.
Maar inderdaad, de standaard klantenservice hoort dit te weten. Tevens staat de standaard WPA sleutel op de router geplakt (meestal de onderkant).

• WoC
  • Niet online

WoC

JohnBQ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:18:
[...]
Held _/-\o_

Waarom er dan username admin password password op staat is mij een raadsel maar goed, straks maar eens met dat ding spelen.
Dat had Ziggo je inderdaad ook wel moeten kunnen vertellen, dat geef ik je na. Het stond blijkbaar ook in de Ziggo handleiding, oa. pag 22.
Dat admin/password slaat op de 'normale' Netgear routers die elders verkocht worden, dus met gewone firmware. Ziggo heeft (blijkbaar) de door haar verkochte routers met eigen firmware voorzien.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:27
Hmm... ik had altijd een Ubee modem, maar sinds een paar dagen kon ik niet meer bellen. Internet en TV werkte prima, maar het bellen lukte niet.
Als iemand ons belde, dan hoorde wij de telefoon niet rinkelen, maar de telefoon ging wel over bij degene die belde.

Uiteindelijk een testtelefoon gekregen van Ziggo, het probleem bleef en een monteur heeft gister onze modem omgewisseld voor een Cisco EPC3925.

Telefoon werkte weer, internet werkte, tv werkte, monteur weer naar huis. Totdat ik er gistermiddag achterkwam dat mijn telefoon geen WiFi verbinding meer had. Ik de modem ingedoken en alle instellingen nagelopen, uiteindelijk zelfs de hele draadloze beveiliging uitgezet, maar m'n telefoon kon het netwerk niet vinden.

De telefoon van m'n vriendin kan hem ook niet vinden, de playstation 3 ziet het netwerk niet, maar de tablet en printer zijn wel verbonden met het draadloze netwerk.

Iemand enig idee waarom het netwerk niet gezien wordt? "Broadcast SSID" staat gewoon aan, dus hij moet zichtbaar zijn. Iemand enig idee waarom dit zo is?

• Dawn
  • Laatst online: 25-11 21:07

Dawn

..Sworn to the Dark..

Gamepie56 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:23:
Hmm... ik had altijd een Ubee modem, maar sinds een paar dagen kon ik niet meer bellen. Internet en TV werkte prima, maar het bellen lukte niet.
Als iemand ons belde, dan hoorde wij de telefoon niet rinkelen, maar de telefoon ging wel over bij degene die belde.

Uiteindelijk een testtelefoon gekregen van Ziggo, het probleem bleef en een monteur heeft gister onze modem omgewisseld voor een Cisco EPC3925.

Telefoon werkte weer, internet werkte, tv werkte, monteur weer naar huis. Totdat ik er gistermiddag achterkwam dat mijn telefoon geen WiFi verbinding meer had. Ik de modem ingedoken en alle instellingen nagelopen, uiteindelijk zelfs de hele draadloze beveiliging uitgezet, maar m'n telefoon kon het netwerk niet vinden.

De telefoon van m'n vriendin kan hem ook niet vinden, de playstation 3 ziet het netwerk niet, maar de tablet en printer zijn wel verbonden met het draadloze netwerk.

Iemand enig idee waarom het netwerk niet gezien wordt? "Broadcast SSID" staat gewoon aan, dus hij moet zichtbaar zijn. Iemand enig idee waarom dit zo is?
Wat zijn de omgevingsvariabelen:
- hoeveel WLAN's zijn er in de omgeving
- wat is het beveiligingsniveau (WEP, WPA, WPA2 Personal, WPA2 Enterprise)? -> laatst genoemde kan ook als WPA + <nogwat> gelist staan
- welke kanaal staat je WLAN (1, 6 & 11 overlappen niet; optioneel 7 of 10 als beste alternatief)?

WPA2 is voor veel apparaten het maximale wat ze aan kunnen.
note: hoe hoger de beveiliging, des te minder 'signaal' dat er overblijft voor de apparaten.

tip: zet de WPS optie uit als je een wachtwoord gebruikt =)

[ Voor 1% gewijzigd door Dawn op 09-10-2011 14:26 . Reden: tip toegevoegd ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:54
Gamepie56 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:23:
Dit probleem hebben wij ook gehad, of men hoorde ons niet spreken, of wij hoorden de andere kant niet spreken, zowel bij inkomende als uitgaande gesprekken was dit het geval, en het wisselde heel erg in welke richting wij wel of niet hoorbaar waren, of de andere kant dat was. Hilarische situaties gehad.

Remedie was modem naar fabrieksinstellingen terug, probleem is nog een keer teruggekomen, maar sinds de laatste keer terug naar fabrieksinstellingen geen last meer van gehad. Ondertussen hangt er voor hetzelfde modem wel een tijdschakelaar, vanwege andere bugjes die zich voordoen na een paar dagen. Die Ubee modems zijn geen echt succes volgens mij.

Overigens, mensen met problemen met het interactieve TV gedeelte van de Cisco: Controleer of je een code hebt staan bij Menu > Instellingen > Info en dan onder het kopje "Serving Area", als dit niet het geval is, is het een probleem in de aansluiting, en is waarschijnlijk, ongeacht of het lampje nu wel of niet groen brand, je coax-pad niet retourgeschikt, een simpele aansluitdoos kan hier al het verschil in maken. Je kunt hiervoor eventueel een monteur laten komen, die heeft bij ons ook de doos kosteloos omgewisseld, en bleef het vreemd vinden dat dit niet duidelijk in de handleiding staat.

Specificaties | AndriesLouw.nl

• tommy320
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11 09:10
Ik ben een internetprovider aan het zoeken voor mijn nieuwe huis. Ziggo is 1 van de opties. Kan iemand mij vertellen of ik bij Ziggo een webserver en ssh server kan verbinden en dat deze dan door de rest van het internet benaderbaar zijn? Dus poort 80 en 22 niet geblokkeerd zijn?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:20
tommy320 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 07:36:
Ik ben een internetprovider aan het zoeken voor mijn nieuwe huis. Ziggo is 1 van de opties. Kan iemand mij vertellen of ik bij Ziggo een webserver en ssh server kan verbinden en dat deze dan door de rest van het internet benaderbaar zijn? Dus poort 80 en 22 niet geblokkeerd zijn?
Alleen poort 25 uitgaand is dicht. Dit kan dus (en gebruik ik ook)
Pagina: 1 ... 150 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!