De oorzaak kan de splitter zijn die je er nog tussen hebt zitten. Grote kans dat het een splitter is die bepaalde frequenties (de lage frequenties, benodigd voor het upload kanaal) eruit filtert op de tv-aansluiting.

Lage waarden in je modem is overigens geen probleem, zo laag zijn ze niet.
Zolang het werkt, is er niets aan de hand en moet je niet teveel gaan prutsen met het modem.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 20-09-2011 15:40 ]

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:23:
[...]
Kijk het sowieso even een dagje aan. modem wills soms ( door werkzaamheden hoger in het nerwerk) wel eens een korte poos hun bondingstatus verliezen. mocht dit probleem langer blijven bestaan, en een reboot van het modem helpt niet, dan zou ik je willen adviseren toch even met de helpdesk te bellen. je aansluiting lijkt namelijk wel in orde, dus dan zou het een signaalprobleem kunnen zijn.
Ik kijk het vandaag nog even aan en ga anders morgen bellen. Ik zie in mijn firewall dat mijn verbinding vanaf gisteren ook af en toe wegvalt (modem zoekt opnieuw verbinding):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[...]
Sep 20 11:13:39 apinger: ALARM: WAN(83.x.y.z)  *** down ***
Sep 20 11:15:59 apinger: ALARM: WAN(83.x.y.z)  *** down ***
Sep 20 11:16:09 apinger: ALARM: WAN(83.x.y.z)  *** down ***
Sep 20 11:16:27 apinger: ALARM: WAN(83.x.y.z)  *** down ***
Sep 20 18:25:07 apinger: ALARM: WAN(83.x.y.z)  *** down ***
Sep 20 18:26:50 apinger: ALARM: WAN(83.x.y.z)  *** down ***
Sep 20 18:27:25 apinger: ALARM: WAN(83.x.y.z)  *** down ***

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:35:
Ik heb de versterker er bewust niet tussen, maar dat is een speciaal verhaal.

@Ralph en SittingDuck: Zonder de situatie te kennen kan ik jullie nu al vertellen dat die oude splitter niet werkt met data/tv/radio. Ook de goedkopere splitters werken niet, dan mis je frequenties en retour signaal. Als je geen versterker nodig hebt heb je genoeg aan een Hirschman verdeler, die is retourgeschikt. Te krijgen in diverse winkels en internet.

Als je toch een versterker nodig hebt, succes. Die zie je los amper tot niet in de tweedehands handel, via Ziggo voor een euro of 80 te bestellen
Whow, beetje onduidelijk nog allemaal voor me.
Je zegt dus eigenlijk dat het met deze splitter die ik heb van Ziggo niet gaat werken dat Interactieve TV?:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/vgo9cg.jpg

Ik heb dus niet perse een breedbandversterker nodig maar sowieso op z'n minst wel een retourgeschikte Hirschmann verdeler? ..en indien die ook niet voldoet toch een breedband versterker?

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-12 19:52
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:16:
[...]

je kunt het datafilter op je AOP laten zitten en de booster op de TV uit aansluiten. dat zou wel moeten werken

je verliest dat iets aan DTV signaal, maar die booster zou dat wel compenseren.

laat me weten of dit helpt! :)
Helaas werkt het niet. Ik krijg geen modem signaal. D.w.z.: sommige lampjes op de modem blijven knipperen en ik heb geen internet :-(

@ Tha_Duck en @ job:
Het gaat om de originele Ziggo splitter, de umu-01 die ik aangesloten heb op de TRAS1000/B, ook van Ziggo.
Morgen ga ik dus de splitter weghalen en de TRAS1000/B rechtstreeks aansluiten op de lijn ingang van de Hirschmann ghv 41m. De Ubee sluit ik op de 1ste uitgang van de Hirschmann. De tv's op de 2de en 3de uitgang. Kijken of het zo wel gaat werken.
Bedankt voor jullie hulp. Ik laat nog weten hoe dit afloopt.

Edit:
http://www.antenneversterkers.nl/forum/index.php?topic=197.0
Hier wordt gezegd dat door een jumper om te zetten in de Hirschmann de actieve retour altijd aan staat waar door het niet meer noodzakelijk is de splitter weg te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door acale op 20-09-2011 19:25 ]

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Ziggo heeft in Maart! snellere modems beloofd.
Ik heb meerdere malen gemaild, maar geduld moest ik hebben..
Nu is het bijna oktober en deze is er nog niet..
Leuk dat ik maar halve snelheid ontvang voor volle prijs. Ik ga maar eens bellen dat m'n oude kapot is..

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Peter91 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:58:
Ziggo heeft in Maart! snellere modems beloofd.
Ik heb meerdere malen gemaild, maar geduld moest ik hebben..
Nu is het bijna oktober en deze is er nog niet..
Leuk dat ik maar halve snelheid ontvang voor volle prijs. Ik ga maar eens bellen dat m'n oude kapot is..
Wat voor modem heb je nu? De Ubee's worden bv niet vervangen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:59:
[...]

Wat voor modem heb je nu? De Ubee's worden bv niet vervangen.
Aangezien hij de halve snelheid heeft, heeft hij geen ubee.
Dan blijft over een scientific atlanta, of arris. Die hadden voor 1 september omgeruild moeten worden. Dat is helaas in veel gevallen niet gebeurd. Wat je kan proberen is dmv een brief een deel van de abonnements kosten terug te vragen. Ik ga dit terugvragen in elk geval wel proberen voor de aansluiting van mijn vader (die ook ondanks telefonische belofte) nog met een oud modem zit en dus niet sneller kan downloaden dan 20mbit.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:19:
Je zegt dus eigenlijk dat het met deze splitter die ik heb van Ziggo niet gaat werken dat Interactieve TV?:
Mocht je interactieve televisie hebben, dan had ziggo je een retourgeschikte versterker moeten sturen.
Ik zou gewoon even bellen met de helpdesk en vragen hoe dat zit. Bij die versterker zit ook een handleiding die uitlegt hoe je de boel moet aansluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 20-09-2011 20:19 ]

Verwijderd

acale schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:21:
[...]

@ Tha_Duck en @ job:
Het gaat om de originele Ziggo splitter, de umu-01 die ik aangesloten heb op de TRAS1000/B, ook van Ziggo.
Morgen ga ik dus de splitter weghalen en de TRAS1000/B rechtstreeks aansluiten op de lijn ingang van de Hirschmann ghv 41m. De Ubee sluit ik op de 1ste uitgang van de Hirschmann. De tv's op de 2de en 3de uitgang. Kijken of het zo wel gaat werken.
sorry, het was me niet duidelijk dat je inderdaad een UMU op je AOP had. dacht eerder aan de gouwe oude NTU :)
UMU op je aop kun je inderdaad geen interactief signaal krijgen. het retour signaal is "verstopt" in de radiosignalen die de UMu er dus uittfilterd. vandaar dat dat niet werkt.

de volgorde die je nu voorsteld lijtk em de beste, hoewel ik me afvraag hoeveel boost je nodig hebt: de 4e uitgang op de TRAS boost een goede 15 meter verder, zou voldoende moeten zijn voor DTV.

let wel op datr je het signaal van je modem nooit versterkt! hier kan het modem niet mee omgaan

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 00:01
Kecin schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:17:
[..]
Hij is aangesloten op dezelfde wijkkast en beeld is prima e.d. (ook hd), echter wanneer het menu geopend word krijg je heel vaak een zwarte achtergrond loopt het beeld (rechtsbovenin) vast en geluid gaat door.
Je kan wel navigeren door het menu en een optie opslaan. Druk je daarna echter op exit dan is het beeld zwart en geeft die de storing geen signaal.

Alleen menu drukken is genoeg, hoeft niet eens interactief te selecteren.

Nadat de stekker er is uitgetrokken en het apparaat opnieuw boot doet alles het pas weer.
Vaker voor gekomen? Iemand enig idee? Help? ;)
Vandaag last van gehad op postcode 5233. Ook internet via wifi werkte niet meer, daarvoor was een herstart van het Ubee modem en mijn router nodig. Heb het niet bekabeld geprobeerd. Hoeft uiteraard niet met elkaar te maken hebben. Afwachten of het nog een keer voor gaat komen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:19:
[...]

Whow, beetje onduidelijk nog allemaal voor me.

[afbeelding]

Ik heb dus niet perse een breedbandversterker nodig maar sowieso op z'n minst wel een retourgeschikte Hirschmann verdeler? ..en indien die ook niet voldoet toch een breedband versterker?
Het was duidelijk genoeg, want je begrijpt me ;)

Die splitter moet je er simpelweg zo snel mogelijk uitgooien. Of je een versterker nodig hebt kan ik niet beoordelen, ik weet niet hoe sterk je inkomende en uitgaande signaal in. In de regel is er wel een versterker nodig overigens, dus daar zou ik gewoon even van uit gaan.

acale schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:21:
[...]

Helaas werkt het niet. Ik krijg geen modem signaal. D.w.z.: sommige lampjes op de modem blijven knipperen en ik heb geen internet :-(

@ Tha_Duck en @ job:
De UMU splitter verdeelt het signaal in data/tv/radio. Als je het modem op een andere aansluiting zet dan de data aansluiting werkt het simpelweg niet. Interactieve TV zal ook, indien aanwezig, niet werken op een andere aansluiting dan de data aansluiting. Dit heeft te maken met de filters die in splitters zitten die bepaalde frequenties wegfilteren. Ook is het mogelijk dat er geen retour signaal mogelijk is door gebruik van componenten in de filters.

Eigenlijk is de stelregel heel eenvoudig: hoe minder onderdelen, hoe beter de kwaliteit en functionaliteit. Elke splitter, verlengblokje, verdeler, versterker, etc. etc. kan (en zal) voor storingen zorgen. Hoe minder je ertussen zet, hoe beter het zal gaan en hoe langer je zorgeloos kan blijven genieten. Dat geldt niet alleen bij Ziggo aansluitingen, maar bij elke elektronische aansluiting.

Die UMU is een leuk ding, voor het simpelere werk van 'vroeger'. Die 2 aansluitingen voor TV en Radio zijn eigenlijk al 10 jaar niet meer nodig, vroeger werd dat gedaan om het signaal naar de apparaten te verdelen. Dit is echter allang niet meer nodig, geen enkele tv/decoder/radio (met uitzondering van veel te oude apparatuur) heeft meer problemen met het hele frequentiebereik. Het nadeel van die UMU is dat er alleen op de data aansluiting ook echt data mogelijk is. En met een modem en Interactieve TV zit je dus al snel in de knel ;)

Een ander veel voorkomend probleem zijn de muur aansluitingen in de woonkamers/slaapkamers. Die 2-gats dingen met radio/tv filteren ook waardoor Interactieve TV nooit zal werken. Je zal dan merken dat je geen area ID krijgt bijvoorbeeld in het info scherm.

Kortom: hou het zo 'puur' mogelijk. Binnenkomend signaal zo snel mogelijk een verdeler/versterker in en dan direct kabels zo kort mogelijk naar de apparatuur.

• Smokey!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 12:03
Ik heb een beetje een n*b vraag waarschijnlijk.

Ik woon namelijk in een studentenhuis met 4 studenten. We hebben nu internet Z1 van ziggo maar ik en 1 andere huisgenoot willen die graag ophogen naar Z2 maar de rest niet.

Is het mogelijk om via het modem ervoor te zorgen dat verschillende IP adressen een minder hoge down- en uploadsnelheid krijgen dan de rest?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:53

TFHfony

Professional Weirdo

Smokey! schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:18:

Ik woon namelijk in een studentenhuis met 4 studenten. We hebben nu internet Z1 van ziggo maar ik en 1 andere huisgenoot willen die graag ophogen naar Z2 maar de rest niet.

Is het mogelijk om via het modem ervoor te zorgen dat verschillende IP adressen een minder hoge down- en uploadsnelheid krijgen dan de rest?
Niet via het modem. Er zijn wel diverse routers die je de mogelijkheid geven om per poort de maximum snelheid in te stellen, zoals verschillende Draytek modellen.
Kijk eens hier:

http://www.draytek.com/user/PdInfoDetail.php?Id=111#

Kies de Live Web Demo en dan bij Bandwith Management. Ik denk dat dat is wat je zoekt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:55

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb sinds een aantal weken dat mijn modem met regelmaat geen signaal meer doorgeeft. Ik heb alles-in-1, dus ook telefonie. Hiervoor heeft ie het vanaf het begin van dit jaar probleemloos gedaan.

Er brandt dan volgens mij nog 1 groen en 1 oranje lampje. Telefoonlijn is dan dood en ook de internetverbinding doet het niet meer. Het modem even uit en weer aanzetten is de oplossing. Daarna doet alles het gewoon weer.

Het betreft hier een Cisco 3212 modem. Iemand die hier ook vaker last van heeft? Moet ik eventueel een nieuw modem aanvragen?

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 22-09-2011 13:48 ]

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
Smokey! schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:18:

Misschien is het mogelijk in het nieuwe Wifi modem, maar dat weet ik niet zeker.

Anders niet, en zul je het in de router moeten regelen.

Edit; zoals hierboven al gemeld wordt dus.

[ Voor 3% gewijzigd door FreakyFries op 22-09-2011 14:19 . Reden: Volledig over het bericht van TFHfony heengelezen ]

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:52
Ik mis Ziggo Alles-in-Een Extra heel erg!! Ik woon nu al een lange tijd in Duitsland en zit nu aan een sloom 15mbit lijntje terwijl ik bij Ziggo nog 50mbit had. Ik vind dat langzaam downloaden echt zo vervelend. Genoeg reden om snel weer terug te gaan naar NL :P

Ik kan helaas in deze woning geen snellere verbinding krijgen omdat ze hier oude meuk lijnen hebben. Stomme verhuurders vernieuwen helemaal niks aan hun huizen. :(

GTA VI - All aboard the hype train!!

Verwijderd

hars73 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:33:
Ik heb sinds een aantal weken dat mijn modem met regelmaat geen signaal meer doorgeeft. Ik heb alles-in-1, dus ook telefonie. Hiervoor heeft ie het vanaf het begin van dit jaar probleemloos gedaan.

Er brandt dan volgens mij nog 1 groen en 1 oranje lampje. Telefoonlijn is dan dood en ook de internetverbinding doet het niet meer. Het modem even uit en weer aanzetten is de oplossing. Daarna doet alles het gewoon weer.

Het betreft hier een Cisco 3212 modem. Iemand die hier ook vaker last van heeft? Moet ik eventueel een nieuw modem aanvragen?
Hier heb ik de laatste tijd ook steeds vaker last van.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Misschien zijn de signalen te zwak en ligt het niet zozeer aan je modem..?

Verwijderd

Sorry hoor, maar wat is de moeite om even 1200 te bellen zodat ze in je modem kunnen kijken? Dit topic is leuk en aardig, maar we kunnen toch niet ruiken aan een post of een modem kapot is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:34:
[...]
Die splitter moet je er simpelweg zo snel mogelijk uitgooien.
Thanks voor de verduidelijking!

Die splitter zeg je moet ik er uit gooien, maar dan werkt mijn modem lijkt me niet meer :)
Je bedoelt dus de splitter die ik heb er uit en een retourgeschikte aanschaffen?

Dat ga ik dan maar eens doen en dan zie ik wel weer verder!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12 15:22
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:05:
[...]
Die splitter zeg je moet ik er uit gooien, maar dan werkt mijn modem lijkt me niet meer :)
Je bedoelt dus de splitter die ik heb er uit en een retourgeschikte aanschaffen?

Dat ga ik dan maar eens doen en dan zie ik wel weer verder!
Ja die UMU-01 van je plaatje hierboven. Je kan de splitter er af klikken/draaien dan houd je een 1-gats doos over. Zou moeten werken. Daarachter kan je met eigen verdeelstukjes/T-splitter (zo'n simpele zonder filter) aan de slag maar beter nog: een retourgeschikte versterker/verdeler.

Het gaat er dus om dat bepaalde splitters/verdelers (waaronder die UMU) vanwege de filters niet retourgeschikt zijn en daarom niet werken met modems en interactieve decoders.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:09
Misschien heb ik eroverheen gelezen hoor, maar de benodigde spullen zitten toch gewoon in het installatiepakket?

Sometimes you need to plan for coincidence

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 20:48

kevin33

Welkom in Utopia.

Had sinds vorige problemen met mijn Arris modem van een jaar of 3 oud.
Op het modem bleef enkel het power en het ds lampje branden, Ziggo gebeld, kwamen er telefonisch niet uit, dus stuurden ze een monteur langs, bleek dat 1 kabeltje een vals contactje maaktje waardoor het opeens niet meer functioneerde.

Gelijk naar de modems geinformeerd, het is de bedoeling dat iedereen in oktober beschikt over een nieuw modem.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Verwijderd

Maranello schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:32:
[...]

Ja die UMU-01 van je plaatje hierboven. Je kan de splitter er af klikken/draaien dan houd je een 1-gats doos over. Zou moeten werken. Daarachter kan je met eigen verdeelstukjes/T-splitter (zo'n simpele zonder filter) aan de slag maar beter nog: een retourgeschikte versterker/verdeler.

Het gaat er dus om dat bepaalde splitters/verdelers (waaronder die UMU) vanwege de filters niet retourgeschikt zijn en daarom niet werken met modems en interactieve decoders.
Top uitleg! Ik ga die UMU er af halen.
Echter in je laatste zin zeg je weer dat die niet werkt met modems, maar dat is dan weer niet waar, want heb Ziggo Internet en dat werkt prima!
Groentenboer schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:33:
Misschien heb ik eroverheen gelezen hoor, maar de benodigde spullen zitten toch gewoon in het installatiepakket?
Ja wellicht, maar niet als je los een Decoder koopt :)

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:09
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:31:
Ja wellicht, maar niet als je los een Decoder koopt :)
Nogmaals, zonder teug te zoeken: geprobeerd een installatiepakket bij Ziggo los te peuteren? Probeer ook de Webcare (@ZiggoWebcare) eens ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12 15:22
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:31:
Echter in je laatste zin zeg je weer dat die niet werkt met modems, maar dat is dan weer niet waar, want heb Ziggo Internet en dat werkt prima!
Oké dat was niet helemaal duidelijk, maar die datapoort van de UMU filtert natuurlijk niet de frequenties voor internet, daar is die ook voor ;) Je modem werkt als het goed is weer niet op de tv of radiopoort en hetzelfde geld voor interactieve tv omdat die dezelfde signaalfrequenties als internet gebruikt. Lees deze post maar eens terug voor wat technisch uitleg F4T4L_3RR0R in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"

Anyway, die filters zijn niet echt meer van deze tijd. Gewoon eraf halen.

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
als je de Ziggo common interface kaart CI+ gebruikt, moet de kabel ontvangst dan weer in de tv?
ik heb zo'n verloopstukje voor 2 andere tv's en die past niet in de tv... (en al helemaal niet als ik de tv ophang)

heeft iemand hier een oplossing voor?

• jongetje
  • Laatst online: 09:20
fespen schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:07:
als je de Ziggo common interface kaart CI+ gebruikt, moet de kabel ontvangst dan weer in de tv?
ik heb zo'n verloopstukje voor 2 andere tv's en die past niet in de tv... (en al helemaal niet als ik de tv ophang)

heeft iemand hier een oplossing voor?
Ja de kabel moet gewoon in de tv. Maar hoezo verloopjes in je tv? gewoon de kabel in de tv doen.

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik heb een verloopstukje in mijn decorder.
1 daar komt de kabel in, in zit in de decorder en 1 kabel gaat naar mijn andere tv.

maar dat past dus niet in de tv.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-11 19:42
Heb vandaag de Cisco 8485 ontvangen, hadden we bij Ziggo besteld voor 199, Hiervoor hadden we de Humax 5000. Maar ik ben niet tevreden over de 8485, de kleuren zijn niet mooi, moet de helderheid van de TV wel 20 naar beneden zetten, de ondertiteling zijn korrelig en van slechte kwaliteit, de beeldverhouding is niet goed in te stellen, maakt niet uit hoe ik de Tv zet het blijven lang gerekte hoofden. En het ergste punt, via de Optische uitgang heb je bij het zappen constant een digitale plop, en dat stoort heel erg.

Ik zit er over te denken hem terug naar Ziggo te sturen en dan een Humax 5050 ergens op de kop te tikken, want ik ben hier helemaal klaar mee.
Uiteindelijk gaat het om op te kunnen nemen, dat uitzending gemist of on demand gebruik ik toch niet echt, en het werkt ook nog eens niet terwijl het gewoon in het abonnement hoort te zitten als ik de site mag geloven.

Hoe zit het met terug willen sturen naar Ziggo? Is toch gewoon wet voor koop op afstand?

[ Voor 5% gewijzigd door Bulls op 23-09-2011 21:19 ]

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Bulls schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:18:
kwaliteit, de beeldverhouding is niet goed in te stellen, maakt niet uit hoe ik de Tv zet het blijven lang gerekte hoofden.
Wut? Je hebt die optie gezien wat-ie moet doen met 4:3 beelden, he? Standaard staat-ie op 16:9 aka lange gezichten, je hebt ook nog de mogelijkheid tot 14:9 (ingezoomed als het ware, boven en onder ontbreekt wat) en 4:3 aka pillarbox.

• Bulls
GraveR schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:26:
[...]

Wut? Je hebt die optie gezien wat-ie moet doen met 4:3 beelden, he? Standaard staat-ie op 16:9 aka lange gezichten, je hebt ook nog de mogelijkheid tot 14:9 (ingezoomed als het ware, boven en onder ontbreekt wat) en 4:3 aka pillarbox.
Ja dat heb ik gezien, het gaat om alle beelden, ook de HD uitzendingen.
fespen schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:41:
ik heb een verloopstukje in mijn decorder.
1 daar komt de kabel in, in zit in de decorder en 1 kabel gaat naar mijn andere tv.

maar dat past dus niet in de tv.
Wat bedoel je met verloop stukje?

Maar ja, de coax kabel moet in je tv, de ci+ kaart zal het signaal decoder.
Die losse decoder kan weg (of gebruikt worden voor een andere tv).

[ Voor 6% gewijzigd door job op 23-09-2011 22:00 ]

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
Bulls schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:31:
[...]
Ja dat heb ik gezien, het gaat om alle beelden, ook de HD uitzendingen.
WTF? Ik heb hetzelfde apparaat maar ik herken deze problemen niet. Samsung TV staat op Just Scan en alles is koek en ei op alle kanalen, SD 16:9, 4:3 en HD.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb vandaag de Cisco 8485 ontvangen, hadden we bij Ziggo besteld voor 199, Hiervoor hadden we de Humax 5000. Maar ik ben niet tevreden over de 8485, de kleuren zijn niet mooi, moet de helderheid van de TV wel 20 naar beneden zetten, de ondertiteling zijn korrelig en van slechte kwaliteit, de beeldverhouding is niet goed in te stellen, maakt niet uit hoe ik de Tv zet het blijven lang gerekte hoofden. En het ergste punt, via de Optische uitgang heb je bij het zappen constant een digitale plop, en dat stoort heel erg.
Mij lijkt dat je toch ergens iets fout doet of dat er wat met je tv aan de hand is want al deze problemen heb ik nooit gehad met mijn Cisco 8485 net zoals GraveR al schrijft. Ik gebruik de Cisco ook op een Samsung tv en op een Philips tv maar op beide toestellen geen enkel probleem ermee. Ook heb ik de optische uitgang op mijn Marantz receiver aangesloten maar ik hoor echt nooit een plop bij het zappen naar een andere zender.

• Bulls
Die plop is er niet als je hem op stereo zet, maarja alle HD zenders zenden Dolby uit, dus dan wil ik daar ook gebruik van kunne maken, vooral op de Discovery en Animal Planet HD etc.

Trouwens is het "ding" ook nog 2x zomaar uit gevallen vanavond, en daarna start hij vanzelf weer op. Je zou maar wat aan het opnemen zijn op dat moment.

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Hoe zit het met terug willen sturen naar Ziggo? Is toch gewoon wet voor koop op afstand?
Dat moet gewoon kunnen. Bellen met de verkoopafdeling.

specs

• Bulls
Hij valt nog steeds zomaar uit, ben je iets aan het kijken en dan gaat hij vanzelf opnieuw opstarten en loaden, terwijl als je hem zelf uit en weer aan doet via de AB is hij zo weer opgestart zonder loading. Ik weet niet wat dat ding aan het doen is maar volgens mij is er iets niet in orde.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Bulls schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:34:
Hij valt nog steeds zomaar uit, ben je iets aan het kijken en dan gaat hij vanzelf opnieuw opstarten en loaden, terwijl als je hem zelf uit en weer aan doet via de AB is hij zo weer opgestart zonder loading. Ik weet niet wat dat ding aan het doen is maar volgens mij is er iets niet in orde.
Je lijkt een verrotte versie te hebben. Ik ben ook niet super enthousiast over deze Cisco, maar zo'n puinhoop heb ik toch echt niet. De beeldverhouding is prima, optisch dolby plopt niet (wel een vertraging voor het geluid begint bij zappen en na pauzeren.. geen idee of dat zo hoort) en uitvallen heeft ie nog niet gedaan.
Mijn 'problemen' zitten 'm meer in de mindere mogelijkheden en vormgeving dan de Humax. (al was dat een SD en kan ik dus niet de beelden vergelijken)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Bulls
Hyp Hyper schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 22:59:
[...]

Je lijkt een verrotte versie te hebben. Ik ben ook niet super enthousiast over deze Cisco, maar zo'n puinhoop heb ik toch echt niet. De beeldverhouding is prima, optisch dolby plopt niet (wel een vertraging voor het geluid begint bij zappen en na pauzeren.. geen idee of dat zo hoort) en uitvallen heeft ie nog niet gedaan.
Mijn 'problemen' zitten 'm meer in de mindere mogelijkheden en vormgeving dan de Humax. (al was dat een SD en kan ik dus niet de beelden vergelijken)
Bij het snel zappen voordat het beeld komt maar wel de info balk heb je geen geluid, dat is om irritatie te voorkomen. Maar als het geluid dan komt dan plopt het, en helemaal op de HD zenders omdat die Dolby Digital gebruiken. Ik had de output op stereo gezet, en daarmee is het enigzins verholpen, maar soms hoor je nog wel een ingeslikte plop.

Ik heb ook op Ziggo forum gelezen dat veel mensen kampen met uitvallende/resettende Cisco's
Ik denk dat ik toch hem maar terug moet doen, en wellicht ga ik niet eens voor een vervanger.
Kan dan beter ergens gewoon los een Humax 5050 op de kop tikken.

• vulliw
  • Niet online
Nat Geo Wild HD heeft geen ondertitels meer ?

Wie heeft dit nog meer ??

Vulliw

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Klopt, hier ook geen subs op Nat Geo Wild (Shark Men)

• Hyp Hyper
Bulls schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:44:
[...]

Bij het snel zappen voordat het beeld komt maar wel de info balk heb je geen geluid, dat is om irritatie te voorkomen. Maar als het geluid dan komt dan plopt het, en helemaal op de HD zenders omdat die Dolby Digital gebruiken. Ik had de output op stereo gezet, en daarmee is het enigzins verholpen, maar soms hoor je nog wel een ingeslikte plop.
Nee. Echt geen last van.
Ik heb ook op Ziggo forum gelezen dat veel mensen kampen met uitvallende/resettende Cisco's
Ik denk dat ik toch hem maar terug moet doen, en wellicht ga ik niet eens voor een vervanger.
Kan dan beter ergens gewoon los een Humax 5050 op de kop tikken.
Als je geen interactieve tv nodig hebt, lijkt me dat het verstandigst. Een Humax is in mijn ervaring van een hogere kwaliteit.

• Bulls
Op zich is interactieve TV wel handig, vooral dat pauzeren etc. maar tot nu toe heb ik er alleen maar problemen met de Cisco. En op het ziggo forum melden velen dat ziggo er weinig tot niets aan doet om dat resetten tegen te gaan, ze ontkennen het probleem om het maar zo te zeggen.

• kmf
  • Niet online

kmf

bij mij valt de cisco niet uit, maar de opname-schema heeft altijd problemen. Of het wordt gereset, of het raakt corrupt. Hij krijgt dan onzichtbare instellingen. Moet ik alles weer opnieuw doen...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Mijn Cisco (grijze) had ook genoeg problemen. Uitvallen, vastlopen, geen geluid. Toen is hij een week weg geweest. Kwam terug met een brief dat ze niks kunnen vinden... Maar weer aangesloten, gelijk een update (hij was al geupdate naar de laatste versie voordat ik hem opstuurde). Met de update was hij een half uur bezig. Sindsdien is hij nog maar 1 keer vastgelopen (de dag erna), geluid doet het ook nog steeds. Ben nu wel tevreden over het apparaat.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:10

M2M

medicijnman

Ik heb een irritant probleem. Ik zit hier (sinds gisteren) met packetloss. Zo nu en dan is allemaal prima stabiel, maar af en toe ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qZTNCJCr9l3lzfmM5rS9aokd/medium.jpg

Dit is van mijn server / router die rechtstreeks aan het modem hangt.

Ik heb inmiddels ook de powerlevels van het modem uitgelezen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jBTDe1G1SxmiWrDE7r3ccgsP/medium.png
Maar daar snap ik nog niet veel van. Ik heb vrij weinig referentie waardes dus ik weet eigenlijk niet of dit nu goed of slecht is.

Wat ik zelf al geprobeerd heb: Resetten modem, herstarten server, herplaatsen kabel tussen modem en muurkastje.

De digitale televisie hier heeft nergens last van. Tijdens de ping timeouts gaat de tv gewoon door. Fysieke schade aan de kabel vanaf het contact doosje aan de muur tot de ziggo wijkcentrale lijkt dus niet aan de orde.
Sowieso heeft enkel de upstream er last van. Teamspeak geeft namelijk enkel upstream packetloss, en tijdens de ping timeouts kan ik mensen aan de andere kant prima horen, en valt mijn stem blijkbaar weg. Iemand een idee? Of kan iemand zeggen of de DB waarden uit het modem normaal zijn? Anders mag ik maandag Ziggo even bellen.

-_-

• Hyp Hyper
Bulls schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:25:
Op zich is interactieve TV wel handig, vooral dat pauzeren etc. maar tot nu toe heb ik er alleen maar problemen met de Cisco. En op het ziggo forum melden velen dat ziggo er weinig tot niets aan doet om dat resetten tegen te gaan, ze ontkennen het probleem om het maar zo te zeggen.
Voor het pauzeren heb je 'm niet nodig. Alleen voor uitzending gemist etc. en on demand tv.
Pauzeren, terugspoelen etc. kan met een 'simpele' hd recorder al.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:05

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

er is nu ook een storing hier in heerhugowaard (althans hier in de buurd)
postcode 1705

ziggo site zegt van niet, maar de hele dag al niet meer dan 5mbit

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-11 14:49
Ik heb een alles-in-1 plus abonnement.
Tot voor kort werkte alles prima. Sinds vandaag echter, is er iets mis met het draadloos netwerk.
Mijn PC die via ethernet aan het modem ligt haalt volgens speedtest 41mbps down, 3.8mbps up. Prima.
Mijn laptop die via WiFi aan het modem ligt haalt volgens speedtest.. Tsja. Hij kan de download test niet eens starten, zo traag is het.
Voor het weekend (ik ben het weekend weggeweest) was dat gewoon 35mbps / 3 mbps.

Het internet is nu echt zo traag als stront door een trechter, de tweakers homepage laden duurt letterlijk een minuut over WiFi. Dat het de laptop zou kunnen zijn is ook uitgesloten want voor mijn telefoon, en de laptop van de buurvrouw (even een testje uitgevoerd) geldt exact hetzelfde.

Na een uur in de settings van het modem te hebben rondgekloot en een aantal resets te hebben uitgevoerd had ik nog geen resultaat, dus toen een volledige reset naar fabrieksinstellingen gedaan. Het enige wat ik daarna heb veranderd zijn de login-gegevens voor het modem, en ik heb een naam en password aan mijn WiFi-netwerk gegeven.

Wat gebeurt er hier? Is mijn modem gewoon spontaan kut geworden?

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
Help!

Ik heb sinds kort een CI+ module aangeschaft van Smit, en deze in mijn Samsung Plasma gestopt (ziggo gecertificeerd NL model). Resultaat: op alle zenders blokken, geluid echter wel prima. Contact opgenomen met Ziggo, die zeggen dat als het signaal goed is (dat is 100% in mijn geval) en internet en telefonie goed werken, het een probleem van de televisie of cam module is. Ik heb contact opgenomen met Samsung, die zeggen dat als alle andere bronnen goed werken (doen het prima) , het een signaalprobleem is van Ziggo. Ik word dus letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik zal nog een paar zaken duidelijk maken;

ik heb de tv zonder de cam module de zenders laten zoeken, wat ook blokken opleverde (Ned1 HD). Het probleem lijkt dus niet bij de cam module te liggen.

Ik heb een Samsung DCB-H360 decoder gebruikt, resultaat; prima beeld en geluid. Het probleem lijkt dus ook niet aan het signaal te liggen.

De televisie staat normaal een aantal meters weg van de umu ingang. Ik heb de televisie op 1 meter van de umu neergezet met een dure vergulde coax kabel, resultaat: blokken.

Eigelijk het enige wat ik nog kan doen in het determinatieplan is de televisie bij familie of kennisen neerzetten,
en kijken of het probleem zich ook daar voordoet. Het is echter een 50" plasma, ik ben er niet heel happig op om hem te vervoeren.

Laatste opties zijn een monteur van Ziggo of Samsung. Ik vermoed ook dat die het af gaan schuiven op elkaar, wat een aanzienlijk kostenplaatje oplevert.

Ik heb toch het vermoeden dat het aan de MPEG ontvanger in de televisie ligt. Heeft iemand ervaring met dit probleem? Kan iemand mij nog tips geven? Ik hoor heel graag van jullie!

[ Voor 0% gewijzigd door MadToin op 26-09-2011 23:21 . Reden: spelfout ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
SytseHartvelt schreef op maandag 26 september 2011 @ 01:06:
Tot voor kort werkte alles prima. Sinds vandaag echter, is er iets mis met het draadloos netwerk.
Mijn PC die via ethernet aan het modem ligt haalt volgens speedtest 41mbps down, 3.8mbps up. Prima.
Mijn laptop die via WiFi aan het modem ligt haalt volgens speedtest.. Tsja. Hij kan de download test niet eens starten, zo traag is het.
Voor het weekend (ik ben het weekend weggeweest) was dat gewoon 35mbps / 3 mbps.

Het internet is nu echt zo traag als stront door een trechter, de tweakers homepage laden duurt letterlijk een minuut over WiFi. Dat het de laptop zou kunnen zijn is ook uitgesloten want voor mijn telefoon, en de laptop van de buurvrouw (even een testje uitgevoerd) geldt exact hetzelfde.

Na een uur in de settings van het modem te hebben rondgekloot en een aantal resets te hebben uitgevoerd had ik nog geen resultaat, dus toen een volledige reset naar fabrieksinstellingen gedaan. Het enige wat ik daarna heb veranderd zijn de login-gegevens voor het modem, en ik heb een naam en password aan mijn WiFi-netwerk gegeven.

Lees niks over je wifi kanaal. Kan goed zijn dat je buren een nieuwe router hebben neergezet.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:42

En bedraad?

• SytseHartvelt
Bedraad haal ik gewoon nog de volle snelheid (40/4).
Arnout schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:04:
Lees niks over je wifi kanaal. Kan goed zijn dat je buren een nieuwe router hebben neergezet.
Daar zeg je me wat. Dat ik daar niet aan heb gedacht. Dat ga ik vanmiddag eens even bekijken.

• FreakyFries
MadToin schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:56:
Help!

Ik heb sinds kort een CI+ module aangeschaft van Smit, en deze in mijn Samsung Plasma gestopt (ziggo gecertificeerd NL model). Resultaat: op alle zenders blokken, geluid echter wel prima. Contact opgenomen met Ziggo, die zeggen dat als het signaal goed is (dat is 100% in mijn geval) en internet en telefonie goed werken, het een probleem van de televisie of cam module is. Ik heb contact opgenomen met Samsung, die zeggen dat als alle andere bronnen goed werken (doen het prima) , het een signaalprobleem is van Ziggo. Ik word dus letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik zal nog een paar zaken duidelijk maken;

ik heb de tv zonder de cam module de zenders laten zoeken, wat ook blokken opleverde (Ned1 HD). Het probleem lijkt dus niet bij de cam module te liggen.

Ik heb een Samsung DCB-H360 decoder gebruikt, resultaat; prima beeld en geluid. Het probleem lijkt dus ook niet aan het signaal te liggen.

De televisie staat normaal een aantal meters weg van de Humu ingang. Ik heb de televisie op 1 meter van de humu neergezet met een dure vergulde coax kabel, resultaat: blokken.

Eigelijk het enige wat ik nog kan doen in het determinatieplan is de televisie bij familie of kennisen neerzetten,
en kijken of het probleem zich ook daar voordoet. Het is echter een 50" plasma, ik ben er niet heel happig op om hem te vervoeren.

Laatste opties zijn een monteur van Ziggo of Samsung. Ik vermoed ook dat die het af gaan schuiven op elkaar, wat een aanzienlijk kostenplaatje oplevert.

Ik heb toch het vermoeden dat het aan de MPEG ontvanger in de televisie ligt. Heeft iemand ervaring met dit probleem? Kan iemand mij nog tips geven? Ik hoor heel graag van jullie!
Blokken in beeld = signaalprobleem.

Wat is een Humu? Is dat de Umu? Haal die er dan eens tussenuit. Als je de tv met die nieuwe kabel rechstreeks op het AOP hebt aangesloten en het zijn nog steeds blokken dan ligt het probleem buitenshuis. Anders is het hetgeen wat je er tussenuit gehaald hebt.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:05

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Tot voor kort werkte alles prima. Sinds vandaag echter.......
-knip-

Welke postcode?
Hier ook problemen. bij ons komt donderdag een (jaja gratis) monteur..
zowel bij ziggo als bij serviceplus geen oorzaak gevonden..

• frG
  • Laatst online: 29-11 21:11

frG

Beste,

Ik ben op zoek naar een goede router voor een Ziggo All in One Extra verbinding 120/10.
Ik heb nu een D-Link 825 en deze staat momenteel als switch zijn functie te vervullen omdat deze dusdanig brak is dat er geen snelheid van de verbinding meer over blijft.

Welke router is geschikt voor deze verbinding (WiFi is een plus maar niet noodzakelijk sinds de Dlink Dir 825 als ap kan dienen).

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

frG schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:39:
Beste,

Ik ben op zoek naar een goede router voor een Ziggo All in One Extra verbinding 120/10.
Ik heb nu een D-Link 825 en deze staat momenteel als switch zijn functie te vervullen omdat deze dusdanig brak is dat er geen snelheid van de verbinding meer over blijft.

Welke router is geschikt voor deze verbinding (WiFi is een plus maar niet noodzakelijk sinds de Dlink Dir 825 als ap kan dienen).
Verbaast me, ik heb de dlink 655 en die voldoet prima bij die snelheden, snap niet waarom de 825 dat eigenlijk niet doet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

M2M schreef op zondag 25 september 2011 @ 16:03:
Ik heb een irritant probleem. Ik zit hier (sinds ........
Dit probleem zal zich niet alleen bij jou voordoen maar ook in de rest van de wijk. Dit hebben wij namelijk ook gehad.

Bij ons kwam dit doordat de upload frequentie gestoord werd in de gehele wijk. Dit kan gebeuren door andere gebruikers in de wijk die geen goede wandcontactdoos met filter gebruiken. Aangesloten installaties bij de klant kunnen dan storing geven in de rest van de wijk zodra de klant de apparatuur gebruikt. De Ziggo monteur dient in de wijk te gaan zoeken naar de aansluiting welke storing veroorzaakt en hier de aansluiting te maken of een filter te plaatsen in de straatkast.

Probleem is echter dat je dit de helpdesk niet uitgelegd krijgt. Je zult dus een monteur moeten laten langskomen en hem dit verhaal duidelijk uitleggen.

• kmf
  • Niet online

kmf

Mijn Cisco interactieve recorder is weer helemaal de kluts kwijt met de opnameinstellingen. Nu maar eens een terug naar fanrieksinstellingen. Misschien helpt dat.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-11 14:56

Crp

Laatste tijd heb telkens problemen met mijn nieuwsgroep datalimiet. heb nog niet eens aan 2Gb aan gegevens gedownload en nu staat de teller al op 50Gb en kan ik weer wachten op de volgende maand :S

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Crp schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:50:
Laatste tijd heb telkens problemen met mijn nieuwsgroep datalimiet. heb nog niet eens aan 2Gb aan gegevens gedownload en nu staat de teller al op 50Gb en kan ik weer wachten op de volgende maand :S
Gezien de retentie en datavolume, zou ik gewoon een payserver nemen, kosten niet veel (eweka 7,50, Supernews voor 9 (of 7 als je goed zoekt) of XSusenet (1 Mb gratis abbo)).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• The Eagle
  • Laatst online: 01-12 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet hoeveel je verder internet of flash sites bezoekt, maar dan kan het hard gaan :X
Ik heb het op mijn telefoon eens een keer opgemeten toen ik bij Vodafone een datalimiet kreeg. Beetje GoT'ten overdag en ik zat al aan de 250Mb. Da's niet leuk bij een limiet van 1GB kan ik je meedelen :(

Maar dan nog is het verschil tussen 2 en 50GB wel erg veel. DUmeter al geinstalleerd?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• anoppers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-03 18:45
The Eagle schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:09:
[...]

Ik weet niet hoeveel je verder internet of flash sites bezoekt, maar dan kan het hard gaan :X
Ik heb het op mijn telefoon eens een keer opgemeten toen ik bij Vodafone een datalimiet kreeg. Beetje GoT'ten overdag en ik zat al aan de 250Mb. Da's niet leuk bij een limiet van 1GB kan ik je meedelen :(

Maar dan nog is het verschil tussen 2 en 50GB wel erg veel. DUmeter al geinstalleerd?
Dat telt niet mee voor de datalimiet voor de nieuwsgroepen.
Vreemd iets ziggo al gecontacteerd?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:11
Je bedoelt de teller bij "Mijn Ziggo"? Die werkt volgens mij al meer dan een jaar niet. Als je over je limiet gaat krijg je een mailtje, als je die niet hebt gehad kun je lekker doorsponzen.

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 22:17
frG schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:39:
Beste,
Ik gebruik ook de Dir-825 trek gewoon de verbinding vol 120/10 kan internetten torrents downloaden etc etc.. zonder problemen..
Wat je kan proberen is de QoS uitschakelen in de router dat kan een hoop ellende schelen.
Als je de originele software gebruikt dan zou ik dat eerst proberen.

Wat je ook kan doen is de alternatieve firmware DD-WRT erop zetten de versie "DD-WRT v24-SP2 06-14-11-r17201" schijnt het meest stabiel te zijn.

Ik gebruik zelf ook dd-wrt en is een verademing vergeleken met de originele software.
De latere versies van dd-wrt draaien best aardig, ik heb zelf nog geen motivatie gehad om wat anders te kopen.
Al zal ik de volgende keer geen D-link meer aanschaffen, had ik toen ook maar voor de netgear gegaan... .. maar die alternatieve firmware heeft dat ding van een vliegles gered.. }:O

Nog een kleine aanvulling, de mijne werd nogal snel warm(lees bloedheet), stel hem dus vrij op dat scheelde al een aantal vastlopers of zeer traag internet.

Misschien dat je het aan durft :+ om het te proberen, kan je geld aan andere dingen besteden... ;)

• SytseHartvelt
ApC_IcE schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:00:
[...]

Welke postcode?
Hier ook problemen. bij ons komt donderdag een (jaja gratis) monteur..
zowel bij ziggo als bij serviceplus geen oorzaak gevonden..
7521EL.

Maar hij doet het vandaag spontaan weer goed :-\

• frG
  • Laatst online: 29-11 21:11

frG

KamiKaaze schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:32:
[...]

Ik gebruik ook de Dir-825 trek gewoon de verbinding vol 120/10 kan internetten torrents downloaden etc etc.. zonder problemen..
Wat je kan proberen is de QoS uitschakelen in de router dat kan een hoop ellende schelen.
Als je de originele software gebruikt dan zou ik dat eerst proberen.

Wat je ook kan doen is de alternatieve firmware DD-WRT erop zetten de versie "DD-WRT v24-SP2 06-14-11-r17201" schijnt het meest stabiel te zijn.

Ik gebruik zelf ook dd-wrt en is een verademing vergeleken met de originele software.
De latere versies van dd-wrt draaien best aardig, ik heb zelf nog geen motivatie gehad om wat anders te kopen.
Al zal ik de volgende keer geen D-link meer aanschaffen, had ik toen ook maar voor de netgear gegaan... .. maar die alternatieve firmware heeft dat ding van een vliegles gered.. }:O

Nog een kleine aanvulling, de mijne werd nogal snel warm(lees bloedheet), stel hem dus vrij op dat scheelde al een aantal vastlopers of zeer traag internet.

Misschien dat je het aan durft :+ om het te proberen, kan je geld aan andere dingen besteden... ;)
Bedankt voor je antwoord, ik heb gisteren alsnog de Dir 825 geflashed met een beta firmware van één van de dlink ftp servers, de router trekt nu inderdaad de volle 120/10, zonder problemen.

Wellicht dat dit ook te maken heeft dat ik ben overgestapt van een Arris naar een Ubee een half jaar terug, sinds dat ik een Arris modem had heb ik mijn router niet meer getest.

Nu lijkt deze echter prima te werken, vroeger had ik inderdaad ook DD-WRT geprobeerd etc, niks bood een oplossing, ik ben echter wel nieuwsgierig naar welke versie jij hebt draaien? Op de site zag ik dat de laatste release uit 2009 was?? Dit zal wel niet kloppen.

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-11 14:56

Crp

hcQd schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:23:
[...]

Je bedoelt de teller bij "Mijn Ziggo"? Die werkt volgens mij al meer dan een jaar niet. Als je over je limiet gaat krijg je een mailtje, als je die niet hebt gehad kun je lekker doorsponzen.
Ja die teller maar in het verleden werkte hij gewoon zoals het moet, en ik heb nooit geen mails gehad daarover. Zodra ik op de 50Gb zat dan stopte hij gewoon met downloaden. en dat is dus nu ook het geval alleen heb ik nog niet eens 2Gb gedownload en hij staat al op 50Gb :S

wat hierboven al werd voorgesteld ga ik eens kijken voor een payserver want dit is gewoon niet te doen.

Verwijderd

Crp schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:35:
[...]

Ja die teller maar in het verleden werkte hij gewoon zoals het moet, en ik heb nooit geen mails gehad daarover. Zodra ik op de 50Gb zat dan stopte hij gewoon met downloaden. en dat is dus nu ook het geval alleen heb ik nog niet eens 2Gb gedownload en hij staat al op 50Gb :S

wat hierboven al werd voorgesteld ga ik eens kijken voor een payserver want dit is gewoon niet te doen.
Vroeger hadden we ook guldens, toen was het ook anders.

Gewoon downloaden tot het stopt of je een mail krijgt. Een tellertje zegt niks, en is volgens mij niet eens rechtsgeldig.

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 22:17
frG schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:54:
[...]
Bedankt voor je antwoord, ik heb gisteren alsnog de Dir 825 geflashed met een beta firmware van

........................
ik ben echter wel nieuwsgierig naar welke versie jij hebt draaien? Op .
Graag gedaan, ik weet wat je mee heb gemaakt, ben ook daardoor wat wijzer geworden ;)
Versie op dit moment.. Even via remote ingelogd, zelfs dat gaat prima..
Kan ik je de versie geven die ik op dit moment gebruik, schijnbaar de laatste zo te zien...
DD-WRT v24-sp2 (06/14/11) std - build 17201

Op te halen via ftp://dd-wrt.com/others/e...r17201/dlink-dir825-revb/

Lokatie forum dd-wrt http://www.dd-wrt.com/php...&postorder=asc&start=1725

Hopelijk helpt dit ook andere mensen met de combinatie Ziggo en dir-825.
Er waren meer mensen met dit probleem...

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07

icecreamfarmer

en het is

M2M schreef op zondag 25 september 2011 @ 16:03:
Ik heb een irritant probleem. Ik zit hier (sinds gisteren) met packetloss. Zo nu en dan is allemaal prima stabiel, maar af en toe ziet het er zo uit:

[afbeelding]

Dit is van mijn server / router die rechtstreeks aan het modem hangt.

Ik heb inmiddels ook de powerlevels van het modem uitgelezen:
[afbeelding]
Maar daar snap ik nog niet veel van. Ik heb vrij weinig referentie waardes dus ik weet eigenlijk niet of dit nu goed of slecht is.

Wat ik zelf al geprobeerd heb: Resetten modem, herstarten server, herplaatsen kabel tussen modem en muurkastje.

De digitale televisie hier heeft nergens last van. Tijdens de ping timeouts gaat de tv gewoon door. Fysieke schade aan de kabel vanaf het contact doosje aan de muur tot de ziggo wijkcentrale lijkt dus niet aan de orde.
Sowieso heeft enkel de upstream er last van. Teamspeak geeft namelijk enkel upstream packetloss, en tijdens de ping timeouts kan ik mensen aan de andere kant prima horen, en valt mijn stem blijkbaar weg. Iemand een idee? Of kan iemand zeggen of de DB waarden uit het modem normaal zijn? Anders mag ik maandag Ziggo even bellen.
Ik heb het zelfde probleem maar dan met de downstream.\
Als ik skype komt alles vloeiend over aan de andere zijde maar ik mis vaak om de 5s een seconde of 2.
Mijn pingresultaten hebben hetzelfde beeld als de jouwe maar daar zitten dan ook tijden tussen van 2000ms.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:13
Ik heb onlangs een beamer gekocht en heb mijn decoder daarop aangesloten. Ik had nog een smartcard liggen en die heeft de Twitter webcare voor mij geregistreerd. Wat ik ook deed; die smartcard ging niet werken. Een andere smartcard deed het wel gewoon.

Zij hebben toen voor mij geregeld dat er een nieuwe smartcard werd verstuurd. Die ligt als het goed is deze week in de bus.

De twitter webcare is echt heel chill. Ze zijn erg direct in de communicatie en regelen dingen, itt de telefonisch klantenservice.

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:38:
De twitter webcare is echt heel chill. Ze zijn erg direct in de communicatie en regelen dingen, itt de telefonisch klantenservice.
Het probleem is alleen hoe je je vraag in 140 tekens erin krijgt... dat valt niet mee bij lastigere vragen dan een defecte smartcard.

• 418O2
dan stuur je meerdere berichten/dm's?

Verwijderd

ik heb een vraag kan ik mijn smart card ook bij iemand anders thuis gebruiken of mag dat niet van ziggo?

• FreakyFries
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:31:
ik heb een vraag kan ik mijn smart card ook bij iemand anders thuis gebruiken of mag dat niet van ziggo?
Dat mag en kan :)

• jongetje
  • Laatst online: 09:20
Nou.... volgens mij is het niet toegestaan jou abonnement met andere huishoudens te delen (cardsharing).

Dat het wel kan is omdat het technisch nu eenmaal zo in elkaar zit dat het één weg verkeer is (mits je binnen dezelfde autorisatie regio zit, smartcard in oud @home gebied werkt als het goed is niet in oud casema gebied).

• 418O2
in het kort dus: mag niet, kan wel, is niet te detecteren.

Tenzij je interactieve tv hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door 418O2 op 28-09-2011 14:08 ]

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:56
Heeft iedereen hier in middels de snelheidsverhoging al gehad?
Hier in Enschede is er bij ons nog niets veranderd, en gezien ze het vanaf april al zouden verhogen lijkt me toch dat er iets niet goed is..

Z2 abbo draait nog steeds op 15Mb/s (1,8 MB/s met 100Mb/s usenet provider en Ziggo speedtest)
modem is nog niet vervangen (maar volgens specs moet deze de 30Mb ook wel aankunnen, typenr weet ik zo uit hoofd niet, heb het in april opgezocht omdat ik toen de verhoging al verwachtte)
Modem en router zijn door de tijd heen al enkele malen gereset, dus hier ligt het ook niet aan.

Nu kan ik wel bij Ziggo gaan zeuren dat het nog niet gebeurd is, maar ik wou eerst hier ff kijken hoe het er voor stond :)
(Ze hadden altijd een live-chat op hun website, dat werkte echt geniaal:D, maar nu kan ik het niet meer terugvinden..)

[ Voor 13% gewijzigd door SmiGueL op 28-09-2011 16:11 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• anoppers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-03 18:45
Ik heb ook Z2 en ook nog geen nieuw modem en ook nog de ouwe snelheid.
Ben benieuwd wanneer ik nieuw modem krijg.

• 418O2
wanneer zou welke snelheid moeten ingaan dan?

• SmiGueL
418O2 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:53:
wanneer zou welke snelheid moeten ingaan dan?
30Mb voor de Z2 abbo's
Zie hier

Nieuwsbericht:
Ziggo verhoogt snelheden kabelinternet per 1 april opnieuw

We zijn nu een half jaar verder... medunkt....

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 28-09-2011 17:40 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

anoppers schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:28:
Ik heb ook Z2 en ook nog geen nieuw modem en ook nog de ouwe snelheid.
Ben benieuwd wanneer ik nieuw modem krijg.
Ik heb ook nog geen brief en geen modem ontvangen (ook Z2 internet). Ik heb de klantenservice begin van de week aan de lijn gehad. Niet dat ik heel vlot een antwoord had (drie keer door het menu, doorverbonden, daarna opnieuw gebeld met een andere keuze in het menu). Wat ik te horen kreeg was niet heel eenduidig, maar ik kon binnen vijftien werkdagen op een modem rekenen geloof ik. Ook zonder een brief te krijgen.
Volgens mij is het goed een rommeltje met de modemdistributie.

Life is not about specs, it is about joy!

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
bartvl schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:22:
[...]

Ik heb ook nog geen brief en geen modem ontvangen (ook Z2 internet). Ik heb de klantenservice begin van de week aan de lijn gehad. Niet dat ik heel vlot een antwoord had (drie keer door het menu, doorverbonden, daarna opnieuw gebeld met een andere keuze in het menu). Wat ik te horen kreeg was niet heel eenduidig, maar ik kon binnen vijftien werkdagen op een modem rekenen geloof ik. Ook zonder een brief te krijgen.
Volgens mij is het goed een rommeltje met de modemdistributie.
Ik heb tot op heden ook nog niets van Ziggo vernomen omtrent de snelheids verhoging van Z2 Internet. En ja ik wacht ook al vanaf april. Tegen mij is verteld dat dit in Augustus gebeurde. Maar we leven nu alweer in September en we gaan bijna over naar Oktober. Dus ik verwacht dat we binnenkort wel een modem kunnen verwachten en natuurlijk onze snellere internetverbinding,. Dus ik denk dat we nog even geduld moeten hebben.

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Same, haal met AiE+ terwijl 40Mbit de norm zou moeten zijn en ik al een Docsis 3 modem heb..

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Weiman schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:31:
Same, haal met AiE+ terwijl 40Mbit de norm zou moeten zijn en ik al een Docsis 3 modem heb..
Er staat niet hoeveel je haalt, maar uit de toon van je bericht begrijp ik dat het minder dan 40 Mbit is. Je zou met een Docsis 3 gewoon die 40 moeten halen. Bel gewoon gratis met 1200 en laat ze kijken wat er aan de hand is (nadat je natuurlijk zelf even je thuisinstallatie hebt nagekeken (modem dicht bij hoofdaansluiting, PC rechstreeks met kabel op modem, testen via speedtest.ziggo.nl etc)).

• C00KW4US
  • Laatst online: 30-11 14:48
Hier ook nog steeds geen verhoging met het oude Motorola modem. Max 2,6MB/s down.

• 418O2
Ik zit ook nog steeds op 15mbit met AIE Z2, op een Ubee modem (begin dit jaar opgeleverd)

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:13

racoon

mooowwww

Weet er iemand of je ook een lokaal telefoonnummer kan blokeren of dient dit in het toestel zelf te gebeuren.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11 10:45
Voor de mensen die nog wachten op een nieuwe WIFI modem. Raad ik jullie aan om even contact op te nemen met Ziggo webcar op twitter. Heb vandaag contact met ze gehad en de mijne word binnen 5 werkdagen bezorgd.

Was het wachten zo zat, ben trouwens in het bezit van Z2 van Ziggo.

• SmiGueL
Twitter.... (niets op tegen hoor :), ik maak er alleen geen gebruik van. Hoe kunnen ze nou verwachten dat men DAT gaat gebruiken als ze wat willen vragen)

Ik heb de online webchat gister even gebruikt om het te vragen, maar daar werd binnen 2 seconden het antwoord: "Voor deze vragen moet u bellen met 1200 (niet voor Z2) of xxxxx (kost geld), hier kan ik u niet mee helpen, fijne dag nog...." gegeven

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 30-09-2011 15:22 ]

• Crusader
  • Laatst online: 08:21

Crusader

Arc Nature

Nog meer mensen regio Zoetermeer (2718) die na onderhoud van vannacht geen 120 Mbps meer halen maar blijven steken op 10-20 Mbps? Ook 5% packetloss en traag reageren van websites. Modem al tig keer gereset. Vanmorgen nog wel kunnen downloaden met 14,5 MB/s, dus of het met de werkzaamheden te maken heeft, geen idee.

Ziggo Webcare ingeschakeld, die konden wel foutmeldingen zien maar geen oplossing.

Modem weer twee keer moeten resetten, nu weer normale snelheid (122.4 Mbps).

[ Voor 47% gewijzigd door Crusader op 30-09-2011 17:27 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11 10:45
SmiGueL schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:19:
Twitter.... (niets op tegen hoor :), ik maak er alleen geen gebruik van. Hoe kunnen ze nou verwachten dat men DAT gaat gebruiken als ze wat willen vragen)

Ik heb de online webchat gister even gebruikt om het te vragen, maar daar werd binnen 2 seconden het antwoord: "Voor deze vragen moet u bellen met 1200 (niet voor Z2) of xxxxx (kost geld), hier kan ik u niet mee helpen, fijne dag nog...." gegeven
Je kan ook een contactforumuliertje invullen hoor ;) Alleen dan duurt het iets langer voordat je reactie heb.
Succes!

• Crusader
  • Laatst online: 08:21

Crusader

Arc Nature

Chris89 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:45:
[...]

Je kan ook een contactforumuliertje invullen hoor ;) Alleen dan duurt het iets langer voordat je reactie heb.
Succes!
Moet zeggen dat de service via Twitter wel ontzettend snel is! Binnen twee minuten een reactie :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Gelukkig heb ik de 702B Arris E3 en niet zo'n Ubee :)
Heb weinig last van drops en zo.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Hier in voorschoten, 2253 werkt Ziggo écht perfect. Tussen 1600-2200 heb ik constant meer dan 115Mbit/s downloadsnelheid. Tussen die tijden niet gecheckt, maar het lijkt me dat het netwerk dan het zwaarst belast is. Ik ben dus zeer tevreden =D Pings in games ook rond de 10 à 15

• Real_MaRsMaN
  • Laatst online: 20-04-2023
Wie weet wat dit is en waar ik het kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://www.display4all.nl/admin/uploads/files/wandcontactdoos.jpg

Het merk is Tratec, maar dat is het enige wat ik ervan weet. Wie weet er meer over dit model of iets vergelijkbaars?

Verwijderd

ik heb dat ding, maar in een veel mooiere uitvoering.

Die dingen kan je kopen bij leveranciers van electra materiaal, ik zag ze een keer liggen toen ik met een vriend mee was die elektricien is en spul ging kopen bij zo'n zaakje.

• Real_MaRsMaN
  • Laatst online: 20-04-2023
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:47:
ik heb dat ding, maar in een veel mooiere uitvoering.

Die dingen kan je kopen bij leveranciers van electra materiaal, ik zag ze een keer liggen toen ik met een vriend mee was die elektricien is en spul ging kopen bij zo'n zaakje.
Staat er nog een merk op? Of heb je andere details waarmee ik ze kan vinden? Het gaat er specifiek om dat het een ééngatsdoos is mét RJ45. Ik wil 'm gebruiken voor interactieve televisie.
Pagina: 1 ... 149 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!