Help!
Ik heb sinds kort een CI+ module aangeschaft van Smit, en deze in mijn Samsung Plasma gestopt (ziggo gecertificeerd NL model). Resultaat: op alle zenders blokken, geluid echter wel prima. Contact opgenomen met Ziggo, die zeggen dat als het signaal goed is (dat is 100% in mijn geval) en internet en telefonie goed werken, het een probleem van de televisie of cam module is. Ik heb contact opgenomen met Samsung, die zeggen dat als alle andere bronnen goed werken (doen het prima) , het een signaalprobleem is van Ziggo. Ik word dus letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik zal nog een paar zaken duidelijk maken;
ik heb de tv zonder de cam module de zenders laten zoeken, wat ook blokken opleverde (Ned1 HD). Het probleem lijkt dus niet bij de cam module te liggen.
Ik heb een Samsung DCB-H360 decoder gebruikt, resultaat; prima beeld en geluid. Het probleem lijkt dus ook niet aan het signaal te liggen.
De televisie staat normaal een aantal meters weg van de umu ingang. Ik heb de televisie op 1 meter van de umu neergezet met een dure vergulde coax kabel, resultaat: blokken.
Eigelijk het enige wat ik nog kan doen in het determinatieplan is de televisie bij familie of kennisen neerzetten,
en kijken of het probleem zich ook daar voordoet. Het is echter een 50" plasma, ik ben er niet heel happig op om hem te vervoeren.
Laatste opties zijn een monteur van Ziggo of Samsung. Ik vermoed ook dat die het af gaan schuiven op elkaar, wat een aanzienlijk kostenplaatje oplevert.
Ik heb toch het vermoeden dat het aan de MPEG ontvanger in de televisie ligt. Heeft iemand ervaring met dit probleem? Kan iemand mij nog tips geven? Ik hoor heel graag van jullie!
[
Voor 0% gewijzigd door
MadToin op 26-09-2011 23:21
. Reden: spelfout ]