Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:43:
Overigens kan je ook voor de Humax 5050c gaan, ik heb hem voor 140 op de kop getikt en maak er al half jaar gebruik van. De Humax 5050c is nagenoeg gelijk aan die van 5200c.
Ah, prima tip!!!

Ik heb net een bod op marktplaats uitgebracht op een 5050cdie binnen een straal van 100 km van mijn huis zit, top!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat zijn nou precies goede waardes voor SNR (ik lees her en der rond de 30 a 40) en Power? Misschien is het handig dat in de startpost op te nemen?

Ik vind hier iets: NibborSneffets in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7" maar ook andere waardes waarbinnen het signaal zou moeten liggen (oa ziggo gebruikers forum).

Onderstaand mijn waardes bij een instabiele lijn;verbinding word niet verbroken maar de snelheid zakt regelmatig voor minuten tot een half uur lang in waarbij de telefoon ook echt kwalitatief slecht is.
Startup Procedure
Aquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed bpr0106904ce5ee9e300001
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 241000000 Hz 9.3 dBmV 40.2 dBmV
2 Locked QAM256 249000000 Hz 9.5 dBmV 40.7 dBmV
3 Locked QAM256 257000000 Hz 9.5 dBmV 40.5 dBmV
4 Locked QAM256 265000000 Hz 9.1 dBmV 40.3 dBmV
5 Locked QAM256 273000000 Hz 7.5 dBmV 40.4 dBmV
6 Locked QAM256 281000000 Hz 7.4 dBmV 40.0 dBmV
7 Locked QAM256 289000000 Hz 7.4 dBmV 40.2 dBmV
8 Locked QAM256 297000000 Hz 7.4 dBmV 40.1 dBmV

Correctables Uncorrectables
762 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 36.7 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 14-09-2011 19:53 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-11 14:09

Kortfragje

......

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:57:
[...]

Heb je wel de juiste rules aangemaakt?

Ik werk al jaren met pfSense op een ESXi bak, en heb nooit problemen.
Jah ik ook, daarom vond ik het al zo vreemd. Ik heb vandaag de proef of de som genomen door Ipfire te installeren op een verder identieke virtual machine en ook de bekabeling hetzelfde gehouden en BAM werken...

Beetje vreemd probleem, maar de topics die ik tegenkwam waren ook specifiek, er moet aan 3 voorwaarden voldaan worden:
1 UBEE modem (oude niet wireless)
2 VMware virtualisatie
3 Bridged connectie

Ach, ik ben iig blij dat het lekker werkt! (en dat ik nu mn firewall makkelijk kan restoren). Esxi heb ik ook geprobeerd, maar de performance in SMB transfer naar een windows guest was te traag (50 % van wat ik op native windows haal). En dat is bij regelmatig overpompen van 4 TB net ff te weinig... :)

http://www.gjpvanwesten.nl

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
Alweer problemen met Ziggo verbinding.
13/9/2011 lag de verbinding er uit van 1:36 - 2:44
Vandaag (15/9/2011) al sinds 1:00

Iemand bekend met (ongedocumenteerde) werkzaamheden? Twitter laat zien dat er meer mensen zijn met het probleem.

Zowel internet, digitale TV als telefonie vallen uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Boschjesman op 15-09-2011 01:31 ]

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 20:55

Wirehub

Blaat

Boschjesman schreef op donderdag 15 september 2011 @ 01:29:
Alweer problemen met Ziggo verbinding.
13/9/2011 lag de verbinding er uit van 1:36 - 2:44
Vandaag (15/9/2011) al sinds 1:00

Iemand bekend met (ongedocumenteerde) werkzaamheden? Twitter laat zien dat er meer mensen zijn met het probleem.

Zowel internet, digitale TV als telefonie vallen uit.
dat ziet er toch naar uit dat dit werkzaamheden zijn, staat er niets van werkzaamheden bij Ziggo gemeld dan?

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Bor de Wollef schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:42:
Wat zijn nou precies goede waardes voor SNR (ik lees her en der rond de 30 a 40) en Power? Misschien is het handig dat in de startpost op te nemen?

Ik vind hier iets: NibborSneffets in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7" maar ook andere waardes waarbinnen het signaal zou moeten liggen (oa ziggo gebruikers forum).
Eens. Misschien kan iemand van Ziggo Webcare de uitgangspunten bevestigen zodat we hier zelf al kunnen zien of er mogelijk een probleem met het signaal is. Ik vond de volgende waarden op het Ziggo gebruikers forum.
Onderstaand mijn waardes bij een instabiele lijn;verbinding word niet verbroken maar de snelheid zakt regelmatig voor minuten tot een half uur lang in waarbij de telefoon ook echt kwalitatief slecht is.
[...]
Tsja, op basis van de waarden uit beide postings lijkt me dit gewoon goed. Houd je na een modemreset dezelfde waarden? En als je snelheid wegvalt, hoe zijn dan de waarden? Misschien ergens een capaciteitsprobleem, geen idee.

Verwijderd

Yippie schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:15:
[...]

Heeft met de rechten te maken, zijn veelal buitenlandse serie's/formats waarvoor bij alle zenders betaald dient te worden. Bij deze ene zender zie je het meer dan bij de ander wat veroorzaakt wordt door het programma aanbod. RTL groep en NOS maakt veel zelf dus dat zie je dan ook terug op deze manier.

Vind het zelf ook te duur maar misschien dat er toch een markt voor is.
Gisteren gechecked, ook voor 'Red mijn vakantie' moet je betalen. En dat is toch echt eigen beheer van SBS. Ze willen gewoon extra geld verdienen, maar ik denk niet dat het veel oplevert. Sowieso zijn ze met stip de zender(groep) met het minste aanbod in de gemist.

Verwijderd

Wirehub schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:32:
dat ziet er toch naar uit dat dit werkzaamheden zijn, staat er niets van werkzaamheden bij Ziggo gemeld dan?
ik vermoed van niet omdat hij het over ongedocumenteerde werkzaamheden heeft. Maar ik zie het probleem niet zo, is midden in de nacht, ik had laats van 09:00 tot 11:00 in de ochtend op vrijdag opeens onderhoud, dat vond ik wel minder omdat ik thuis aan het werk was en de verbinding opeens weg was.

• Wirehub
  • Laatst online: 01-12 20:55

Wirehub

Blaat

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:44:
[...]

ik vermoed van niet omdat hij het over ongedocumenteerde werkzaamheden heeft. Maar ik zie het probleem niet zo, is midden in de nacht, ik had laats van 09:00 tot 11:00 in de ochtend op vrijdag opeens onderhoud, dat vond ik wel minder omdat ik thuis aan het werk was en de verbinding opeens weg was.
Normaal gesproken doen Telco's werkzaamheden maandag op dinsdag / woensdag op woensdag nacht. Ik werk zal ook voor een grote Telco , hier is het niet anders geregeld alleen worden onze klanten wel ingelicht.
Bij Ziggo ben ik consumenten klant en heb nog nooit werkzaamheden op hun netwerk gezien in de "werkzaamheden lijst"

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:44:
[...]

Tip: koop een dongel met mobiel internet erbij voor dit soort gevallen.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:38:

Je kan dempers aanschaffen en deze op de ingang van de versterker, of op de uitgang(en) naar de decoder voor interactieve televisie en/of modem, maar dat lost het probleem maar deels op. Niet alleen het binnenkomende signaal wordt gedempt, maar ook het retour signaal ondervindt hinder.
Je hebt op speciale forward path attenuators, in jouw geval bijvoorbeeld de Technetix FGTC11396 met een demping van 15dB, deze laten de retour vrijwel ongemoeid.

Verwijderd

Zojuist is er een monteur geweest.
Wij hebben een alles-in-een abbonement bestelt met wifi-modem.
Ik kom terug van sporten, zie ik dat er een oud modem (lees: een lan uitgang) is aangesloten.
Worden er aan nieuwe klanten ook al geen wifi-modems meer uitgedeeld?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:38:
Ik kom terug van sporten, zie ik dat er een oud modem (lees: een lan uitgang) is aangesloten.
Je kunt toch niet kiezen voor een wifi Ubee? Je krijgt wat Ziggo besluit toch?

Maar weet je het zeker, dat modem zal ongetwijfeld ook een LAN poort hebben..al is het maar om een andere router of switch erop aan te sluiten ;)

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:42:
[...]

Je kunt toch niet kiezen voor een wifi Ubee? Je krijgt wat Ziggo besluit toch?

Maar weet je het zeker, dat modem zal ongetwijfeld ook een LAN poort hebben..al is het maar om een andere router of switch erop aan te sluiten ;)
Jup, maar ze adverteren met een wifimodem bij nieuwe klanten. Bovendien wil ik het zo makkelijk houden voor mijn ouders.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:58
Wirehub schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:07:
Bij Ziggo ben ik consumenten klant en heb nog nooit werkzaamheden op hun netwerk gezien in de "werkzaamheden lijst"
Ik ook niet, maar daarentegen heb ik al wel twee keer een persoonlijk geadresseerde brief ontvangen waarin werkzaamheden aangekondigd werden (met daarin ook instructies hoe de modem te resetten enzo).
Zou wel moeten, maar gezien het feit dat veel ziggo klanten hun beloofde wifi modem nog niet hebben ontvangen vrees ik dat ze er tijdelijk helemaal doorheen zijn.

Verwijderd

Lekker is dat zeg, ik had Ziggo via onlinecontactformulier een vraag gesteld over een smartcard, krijg ik op mijn beurt een wedervraag die ik dus heb beantwoord. inmiddels zijn we 7 dagen verder en heb ik geen reply daarop gehad. Kijk ik de mail nog ff na en zie ik dat de afzender noreply@ziggo.nl is. Fijn is dat, stel iemand een vraag en zorg ervoor dat ie geen antwoord kan geven....

Poosje geleden werd me gezegd in dit topic door een mod geloof ik, dat de klantenservice mailadres frontoffice@ziggo.nl was of zoiets? Ik vind die post niet terug iig. Ga nog ff doorzoeken...

Edit: aha... BulletNL was het, en de mailadres schijnt helpdesk@ziggo.nl te zijn, hij leek het niet zeker te weten. Ff proberen dan maar...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 23:19 ]

Even een vraag aan de kenners.
Bij ons komt de kabel binnen in de meterkast.

Deze is doorgelegd naar de woonkamer via een wandcontactdoos en Coax.
Als ik het modem aansluit in de meterkast dan heb ik verbinding.
Als ik hem aansluit in de woonkamer via de contactdoos uit het verhuispakket, dan krijg ik geen verbinding.

Iemand een idee waar het fout kan gaan.
Tv en radio doen het zonder problemen.

2250 WP Zuid PVoutput

Verwijderd

Ik herken je vraag en liep er zelf tegenaan bij 1 van mijn vrienden. TV deed het maar HD was blokkerig of deed het niet en de modem deed het ook niet. Maar alles werkte perfect in de meterkast. Het is net of de standaard kanalen maar weinig signaal nodig hebben om goed te werken en HD of modem te veeleisend zijn. Kabel naar woonkamer en slaapkamer zijn coax12.

Ik hoor graag zelf ook wat het probleem precies is, misschien kan ik het voor hem oplossen.

• Pjoromura
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 20:37
Ik ben net van Telfort ADSL (Zyxel modem) naar Ziggo alles in 1 ( Cisco EPC3925 WiFi-modemrouter) overgegaan. In de Zyxel was er een "voice" gedeelte waarin ik diverse instellingen kon doen maar ook belgegevens, logging kon uitlezen. Dit laatste heb ik nog niet in de Cisco teruggevonden. Is het beschikbaar?

• Bor
  • Nu online

Bor

Hmm, heeft ziggo de mogelijkheid om static routes aan te maken in de EPC3925 er uit gesloopt? Volgens de specs sheet van Cisco moet dat mogelijk zijn maar ik vind nergens een optie om het te configureren.

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-12 22:00

B4tman_DH

To the Bat.....

Meer dan 7 lampjes = wifi. Iedere nieuwe klant behoort een wifi te krijgen

• Bor
  • Nu online

Bor

Je weet dat de andere 3 lanpoorten default zijn afgeplakt met een sticker die je er af kunt halen?

Verwijderd

MdO82 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:16:

Als ik hem aansluit in de woonkamer via de contactdoos uit het verhuispakket, dan krijg ik geen verbinding.

Dat kan in theorie door 2 zaken veroorzaakt worden:
1. Er zit ergens tussen de meterkast en je aansluiting een filter (splitter, oude versterker, oude contactdoos, etc. etc.)
2. De afstand wordt te groot voor het modem om zijn signaal te ontvangen cq weg te sturen

Sluit het modem eens aan in de woonkamer, log er op in en bekijk de waardes eens in het menu bij Basic - Docsis (uitgaande van een wifi Ubee modem).

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:30:
Ik herken je vraag en liep er zelf tegenaan bij 1 van mijn vrienden. TV deed het maar HD was blokkerig of deed het niet en de modem deed het ook niet. Maar alles werkte perfect in de meterkast. Het is net of de standaard kanalen maar weinig signaal nodig hebben om goed te werken en HD of modem te veeleisend zijn. Kabel naar woonkamer en slaapkamer zijn coax12.

Ik hoor graag zelf ook wat het probleem precies is, misschien kan ik het voor hem oplossen.
Same story. Of filters ergens of zwak signaal. Kan je uitlezen in de decoder/modem. Signaalsterkte en signaalkwaliteit.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 11:15 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ziggo sluit Hagenaar af vanwege 1 cent schuld
Gewapend met 1 cent en een flinke portie woede trok Hagenaar Etienne Rodenrijs naar het hoofdkantoor van Ziggo aan het Spaarneplein. 'Ze beweren dat ik nog een schuld heb van 1 cent. Die moet ik eerst betalen voordat ze mij weer aansluiten', vertelt Rodenrijs.

Hij werd door Ziggo afgesloten nadat hij een betalingsachterstand had opgelopen. 'Die heb ik inmiddels weggewerkt. Ik heb zelfs te veel betaald, maar toch willen ze nog 1 cent,' meldt hij in het AD.

Volgens een woordvoerder van Ziggo gaat het om een 'vervelende computerfout'. 'Te gek voor woorden natuurlijk. Die cent hoeft hij niet te betalen.'
8)7

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar dan nog, afsluiten om 1 cent schuld? Iets met overdrijven...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
niet echt iets overdrijven , gewoon een systeem dat kijkt na xx dagen te laat negatief saldo = NAC32 blokkade, bye bye internet. zijn analoog zou het gewoon nog doen dan.

@ persoon hierboven , je hebt een splitter ertussen zitten vandaar dat je modem het niet doet in woonkamer.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:43

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Aionicus schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:54:
niet echt iets overdrijven , gewoon een systeem dat kijkt na xx dagen te laat negatief saldo = NAC32 blokkade, bye bye internet. zijn analoog zou het gewoon nog doen dan.

@ persoon hierboven , je hebt een splitter ertussen zitten vandaar dat je modem het niet doet in woonkamer.
De schuld geven aan systemen enzo is ontzettend zwak. Als je op geautomatiseerde wijze werkt, zorg er dan voor dat dit soort dingen uitgefilterd en handmatig verwerkt worden. Scheelt een hoop gezeur. In een geheel open markt met een fatsoenlijk aanbod van concurrenten waren ze klanten kwijtgeraakt!

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Er moet gewoon betaald worden. Ik merk met mijn eigen bedrijfje ook dat mensen zo laks als wat zijn.

Er wordt zoals altijd weer vergeten dat de basis van de problemen bij die meneer zelf lag. Hij was te laat met rekeningen en maakte er een zooi van. Als je stipt betaald met de juiste bedragen, kan dit je niet overkomen door eigen schuld.

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:36:
Er moet gewoon betaald worden. Ik merk met mijn eigen bedrijfje ook dat mensen zo laks als wat zijn.
Dat heeft die meneer toch gedaan? Te veel zelfs volgens hemzelf:
Ik heb zelfs te veel betaald, maar toch willen ze nog 1 cent

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:14:
[...]

Dat kan in theorie door 2 zaken veroorzaakt worden:
1. Er zit ergens tussen de meterkast en je aansluiting een filter (splitter, oude versterker, oude contactdoos, etc. etc.)
2. De afstand wordt te groot voor het modem om zijn signaal te ontvangen cq weg te sturen

Sluit het modem eens aan in de woonkamer, log er op in en bekijk de waardes eens in het menu bij Basic - Docsis (uitgaande van een wifi Ubee modem).

[...]

Same story. Of filters ergens of zwak signaal. Kan je uitlezen in de decoder/modem. Signaalsterkte en signaalkwaliteit.
Hij heeft geen Ziggo maar UPC en geen filters. Wel is er een T-splitter met draadschroef maar ik heb het met en zonder splitter geprobeerd. Het enige wat 100% goed werkt is rechtstreeks op de meterkastaansluiting aansluiten.

Het rare is dat de modem WEL op de coaxaansluiting in slaapkamer aangesloten kan worden en ook werkt met en zonder splitter maar in woonkamer niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:26:
[...]

Hij heeft geen Ziggo maar UPC en geen filters. Wel is er een T-splitter met draadschroef maar ik heb het met en zonder splitter geprobeerd. Het enige wat 100% goed werkt is rechtstreeks op de meterkastaansluiting aansluiten.

Het rare is dat de modem WEL op de coaxaansluiting in slaapkamer aangesloten kan worden en ook werkt met en zonder splitter maar in woonkamer niet.
Hè? 8)7 Verkeerde topic?

Er zit absoluut ergens een filter tussen, of de kabel is bizar lang (werkt als demper) of defect. Meer opties zijn er niet. Heb je wel onder de vloeren gekeken of er niet 2 coax kabels aan elkaar gezet zijn met een goedkoop T-stuk wat bijvoorbeeld niks boven de x mhz (ken ze met 500 en 1000 mhz). Zou me niks verbazen, zeker als het huis/kabel wat ouder is.

Bor de Wollef schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:46:
[...]

Dat heeft die meneer toch gedaan? Te veel zelfs volgens hemzelf:
[...]
Hij had in de eerste instantie moeten betalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 16:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:26:
[...]

In de meterkast zit een enkelgats aansluiting, waar geen filter ingebouwd zit. In de meeste woonvertrekken zit een meergats (R/TV) aansluiting, waar een filter in zit. Er bestaan meergats aansluitingen zonder filter, dus dat kan de verschillen verklaren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:38:
[...]

Hè? 8)7 Verkeerde topic?

Er zit absoluut ergens een filter tussen, of de kabel is bizar lang (werkt als demper) of defect. Meer opties zijn er niet. Heb je wel onder de vloeren gekeken of er niet 2 coax kabels aan elkaar gezet zijn met een goedkoop T-stuk wat bijvoorbeeld niks boven de x mhz (ken ze met 500 en 1000 mhz). Zou me niks verbazen, zeker als het huis/kabel wat ouder is.
Nee, ik haakte in op iemand anders zijn probleem en zei dat ik zelfde had meegemaakt bij een vriend van me. Ziggo en UPC bieden hetzelfde soort internet aan via coax en dus zie ik wel overeenkomsten tussen zijn probleem en mijn ervaring.

Wanneer is de kabel te lang? Ik weet nog wel dat de kabel ontzettend lang was, het was een hele bos coax12 wat erin ging. Het is 1 pijp die in meterkast uitkomt en in een inbouwdoos in woonkamer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:47:
[...]

In de meterkast zit een enkelgats aansluiting, waar geen filter ingebouwd zit. In de meeste woonvertrekken zit een meergats (R/TV) aansluiting, waar een filter in zit. Er bestaan meergats aansluitingen zonder filter, dus dat kan de verschillen verklaren.
Aha, dank je voor de uitleg. In zowel slaapkamer als woonkamer zijn het beide meergats aansluiting. Ik denk dat de lengte van de kabel ook een rol speelt en heel misschien zit ergens een breukje of knikje of een zwakker punt in ieder geval.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

bartvl schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:02:
De schuld geven aan systemen enzo is ontzettend zwak. Als je op geautomatiseerde wijze werkt, zorg er dan voor dat dit soort dingen uitgefilterd en handmatig verwerkt worden. Scheelt een hoop gezeur. In een geheel open markt met een fatsoenlijk aanbod van concurrenten waren ze klanten kwijtgeraakt!
Dat is niet zwak hoor. Een factuur wordt opgesteld en wacht gewoon op de uiteindelijke betaling. Maak vervolgens één cent te weinig over en tadaa, een achterstand is geboren.

Vervang Ziggo eventueel door Achmea, Nuon, KPN en je zult zien dat ook deze bedrijven zullen miepen over één cent.

Ik heb bij Ziggo ooit 57 cent als betalingsachterstand gehad doordat ik het geld handmatig overmaakte en daarbij niet goed naar het bedrag keek. Hier zijn een aantal maanden overheen gegaan totdat er uiteindelijk een brief volgde dat het toch wel tijd werd om te betalen omdat er anders gevolgen aan zouden zitten.

Die brief komt niet van een medewerker maar vanuit een facturatiesysteem. Dat systeem ziet een openstaande post en zal hiermee aan de slag gaan. Ik heb het bedrag betaald en klaar.

Van de meneer uit het artikel snap ik het niet. Als jij één cent achterloopt met betalen dan zul je snappen dat dit kan leiden tot afsluiting. En je kunt niet roepen "Het is maar één lousy cent" aangezien alleen wij mensen een dergelijk bedrag als laag bestempelen. Een systeem kijkt niet naar de hoogte.

Een andere optie is natuurlijk niets doen maar dan blijft het bedrag open staan. Dan moet er ergens in de tijd een naheffing komen (wanneer je een abonnement opzegt bijvoorbeeld). Maar dan zullen klanten echt niet meer weten waar dit bedrag vandaan komt. Kwijtschelden geloof ik zelf niet in, gewoon betalen en dan is er niets aan de hand.

Trouwens nog iets wat ik ooit heb meegemaakt. Toen ik nog 18 was wilde er nog weleens een rekeningetje te lang blijven liggen omdat ik er niets om gaf. Dit was bij KPN, uiteindelijk werd ik afgesloten en dacht het volledige bedrag (via incassobureau) te hebben betaald. Na een paar jaar wilde ik weer een abonnement afsluiten toen ik te horen kreeg dat ik eerst een openstaande post moest betalen (vrij laag bedrag) voordat ik weer een abonnement kon afsluiten. In dat geval zou ik willen dat KPN mij al eerder dat bedrag in rekening had gebracht aangezien het verleden ineens weer de kop opstak terwijl ik dacht dat het allemaal was afgerond. Je moet dan namelijk weer nagaan hoe het destijds is opgelost. Bovendien is het vervelend als je zoiets in een winkel te horen krijgt.

Nee, gewoon betalen en niet emmeren om één cent want ook die éne cent moet worden betaald. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:53:
[...]

Aha, dank je voor de uitleg. In zowel slaapkamer als woonkamer zijn het beide meergats aansluiting. Ik denk dat de lengte van de kabel ook een rol speelt en heel misschien zit ergens een breukje of knikje of een zwakker punt in ieder geval.
Wat staat er overigens in de installatiehandleiding van de leverancier? Ziggo schrijft simpelweg voor dat het modem bij de hoofdaansluiting geplaatst dient te worden, dus in de meterkast. Je kan veel beter een lange UTP-kabel gebruiken dan lange coax.

Voor de beidehandjes: Er zijn vast wel oplossingen om je modem bij je PC te plaatsen. Maar dat is altijd op eigen risico. Bovendien, waarom zou je zo'n lelijk ding in je leefomgeving willen 8)7

Verwijderd

Ook al zit de modem in de meterkast, dan nog loopt hij tegen de HD probleem aan. Hij moet hoe dan ook iets aan de kabel doen.

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12 15:22
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:57:
[...]

Wat staat er overigens in de installatiehandleiding van de leverancier? Ziggo schrijft simpelweg voor dat het modem bij de hoofdaansluiting geplaatst dient te worden, dus in de meterkast. Je kan veel beter een lange UTP-kabel gebruiken dan lange coax.
Klopt. Maar het is niet dat het niet zou kunnen werken, het gaat hem in dit geval om die tweegatsdoos waar nog een filter in zit. De Ziggo-installateur bij mij oom heeft het modem trouwens in de woonkamer gezet terwijl het AOP toch echt in de meterkast zit. Werkt prima

En inderdaad die Cisco EPC3925 is echt een oerlelijk apparaat, blij dat het in de meterkast staat :P

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-12 19:39
Vandaag mijn Interactieve TV installatie pakket binnen gekregen, van de aanbieding van €199,-. En het werkt perfect :)

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:42:
[...]

Je weet dat de andere 3 lanpoorten default zijn afgeplakt met een sticker die je er af kunt halen?
*Kruipt in een hoekje van schaamte 8)7

Iets met niet kijken ...

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik kom via ziggo niet meer op tweakers.net, resolven werkt wel, gathering werkt ook en via VPN kan ik wel bij tweakers komen. Ligt dit aan mijn pc of is het een Ziggo probleem?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• woutertje
  • Laatst online: 09:19
Hier werkt tweakers.net iig gewoon. :)

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Hier inmiddels ook weer zonder VPN.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• WoC
  • Niet online

WoC

Pjoromura schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:21:
Ik ben net van Telfort ADSL (Zyxel modem) naar Ziggo alles in 1 ( Cisco EPC3925 WiFi-modemrouter) overgegaan. In de Zyxel was er een "voice" gedeelte waarin ik diverse instellingen kon doen maar ook belgegevens, logging kon uitlezen. Dit laatste heb ik nog niet in de Cisco teruggevonden. Is het beschikbaar?
Nee. Ziggo maakt geen gebruik van een SIP service voor zijn VoIP diensten, maar van PacketCable. Werkt anders. Je kunt wellicht wat beperkte gegevens zien (tenminste, ik kan in mijn Ubee wat algemene gegevens vinden).
Maranello schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:02:
[...]
Klopt. Maar het is niet dat het niet zou kunnen werken, het gaat hem in dit geval om die tweegatsdoos waar nog een filter in zit. De Ziggo-installateur bij mij oom heeft het modem trouwens in de woonkamer gezet terwijl het AOP toch echt in de meterkast zit. Werkt prima
[...]
Als je ooit een probleem hebt waarvoor je de helpdesk moet bellen, dan is een van de eerste vragen of het modem bij de hoofdaansluiting is aangesloten. Zo niet, dan mag je dat eerst doen voordat er een verdere troubleshoot volgt. Mijn advies: sluit dat modem aan in de meterkast en zorg dat je goede COAX en UTP kabels trekt naar de andere ruimtes in de woning.

Vreemd verhaal dat een Ziggo-installateur dan een modem in de woonkamer plaats (als daar niet het AOP zit). Of is er betaald om de groene kabel door te trekken naar de woonkamer?

[ Voor 32% gewijzigd door WoC op 16-09-2011 19:58 ]

• WoC
  • Niet online

WoC

Hier nog niet gelezen:

Ik wilde net de modem waarden van mijn Ubee EVM3200 (de versie zonder WiFi) bekijken via de webinterface op 10.x.y.z
Opvallend was dat het 'advanced' menu niet meer te benaderen is met 'admin/password'. Enkel de basic informatie is nog te zien.

Wat voor sommige gebruikers (die moeite hadden met het vinden van het juiste 10.x adres) wél handig is:
de basisinformatie is nu ook te vinden via http://192.168.1.1 (als je eigen router niet op dat subnet zit natuurlijk).
Hier valt dan op dat de link naar het 'advanced' menu gewoon niet meer bestaat.

Een en ander vind ik ook terug op het ziggo-gebruikers forum.

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
bazs2000 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:55:
[...]

Nee, gewoon betalen en niet emmeren om één cent want ook die éne cent moet worden betaald. :)
Dat ga je toch niet menen hoop ik? kom op 1 Eurocent pfff. Ziggo heeft prima de mogelijkheid om in het facturatie systeem dit soort nonsens bedragen eruit te filteren.

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

marcel23456 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:52:
[...]

Dat ga je toch niet menen hoop ik? kom op 1 Eurocent pfff. Ziggo heeft prima de mogelijkheid om in het facturatie systeem dit soort nonsens bedragen eruit te filteren.
Dus als jij in de winkel/supermarkt voor een product, wat 1.99 kost, 1,98 betaalt dat je daar mee weg kan komen.

Leuk als een groot deel van de klanten dat flikt. Loopt de winkel/provider aardig wat geld mis.

specs

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:14
Tripp schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 01:23:
[...]

Dus als jij in de winkel/supermarkt voor een product, wat 1.99 kost, 1,98 betaalt dat je daar mee weg kan komen.

Leuk als een groot deel van de klanten dat flikt. Loopt de winkel/provider aardig wat geld mis.
Nee, dan wordt het product niet geleverd/verkocht.

Maar een actieve verbinding afsluiten en dan weer aansluiten levert meer werk op dan dat het oplevert.

Meer kosten dan baten :)

• dalroi
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 22:23
Ik heb zo'n nieuw Cisco ECP3925 kabelmodem, met daarachter m'n eigen server/firewall/NAT toestand.

Volgens mij heb ik een tamelijk bizar probleem: Het geval wil dat ik sommige websites niet kan bereiken op naam. Op IP lukt dan vaak wel.
De meeste websites kom ik zonder problemen op (zo ook tweakers.net), maar sommige dus alleen via IP of helemaal niet.

http://google.nl bijvoorbeeld, daar kom ik dus niet op. Zoek ik via dig of nslookup een IP-adres daarvan op, dan kom ik wel prima op bijv. http://74.125.77.99

Bij ziggo.nl werkt die truc helaas niet, want die redirecten me meteen weer door (terug) naar https://www.ziggo.nl |:(
Ja, dat is best een beetje onhandig.

Ik zit voornamelijk te testen vanaf de machine die voor firewall speelt (voor zover mogelijk, text-based web-clients zijn een beetje beperkt). Firewall/NAT aan of uit lijkt weinig uit te maken.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb in de Cisco zo'n beetje alles uit staan: wireless, SPI, firewall, igmp proxy, dhcp (vast IP ingesteld voor beide uiteinden - 192.168-range), MAC filtering, port forwarding/triggering, DMZ, IPSec passthrough, PPTP passthrough.
Volgens mij staat het ding dus nu domweg pakketjes door te geven, wat natuurlijk de bedoeling is.

Als je door de bomen het bos niet meer ziet, kap de bomen en ontdek dat er helemaal geen bos is!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:42
Tripp schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 01:23:
[...]

sterker nog, ik moet 2,00 betalen, voor 1,99 krijg ik het ook niet mee

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:22
robbinonline schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:55:
Hee dit is ook leuk. Mijn moeder deze week is geholpen met haar administratie.
Blijkt ze al 3 jaar lang elke maand het alles in 1 pakket te betalen + 16 euro zoveel voor het standaard DTV pakket.
Moeders dacht dat het zo hoorde maar wat bleek ze betaald nog steeds het DTV van de vorige woning.
3 jaar geleden al verhuisd, dus nu maar zorgen dat ze 36* 16 terug krijgt..
Even terug komen op dit verhaal, deze week contact met Ziggo gehad en alles is netjes terug gestort.
Zo kan het dus ook, uit mijn laatste ervaringen blijkt Ziggo inmiddels en volwassen bedrijf die netjes met klachten om gaat. Veel beter dan een aantal jaar geleden.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Hyp Hyper schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:24:
[...]

Die vanaf November weer wordt geleverd? In die wetenschap deed ik in Augustus een upgrade naar all-in-one (99 euro voor dat ding is nou eenmaal een mooie aanbieding), maar de PVR werd toch meteen bij ingang van het nieuwe abonnement op 1 September geleverd. :P
(Nu ITV nog eens goed aan de gang zien te krijgen)
Een aanvulling hierop. Na een tijdlang klooien met ITV dat af en aan werkte (meer af dan aan) een ZIGGO monteur erbij gehaald (gratis omdat ik zo lang op de recorder moest wachten :?) die concludeerde dat de bekabeling in orde was. Uiteindelijk een andere Cisco aangesloten en toen werkte het meteen prima. Geen knipperend lampje meer gezien. Het hoeft dus niet áltijd aan de aansluiting te liggen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Zijn er meer mensen die last hebben van het probleem dat de nieuwe ubee wifi modem zijn snelheid verliest na een aantal dagen. Een simpele reset is dan voldoende om zijn snelheid terug te krijgen. Maar dit is natuurlijk niet echt handig en ook niet de oplossing.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 21:44

Nox

Noxiuz

Hier heeft de Arris dat ook, of mijn router. Maandelijks reset ik het meestal, dan heb ik weer 120 ipv 105-110 mbit.

Alleen nu heb ik echt bizar weinig bandbreedte en een enorme lag:

C:\Users\Gebruiker>ping tweakers.net -t -i 100

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=405 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=337 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=422 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=484 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=404 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=469 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=414 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=420 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=370 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=439 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=369 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=402 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=388 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=440 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=394 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=376 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=399 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=354 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=430 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=356 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=386 ms TTL=58

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 21, ontvangen = 21, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 337ms, Maximum = 484ms, Gemiddelde = 402ms

PC 1906, Castricum (NH)

Meer mensen last van?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 19:35

dbzfan

Nee.

Mijn modem (ubee) klapt er steeds uit... Hij gaat dan weer op zoek naar een adres, de lampjes gaan éen voor éen knipperen, maar hij stopt het het upload lampje, en begint dan weer opnieuw. Dit heb ik nu al een paar keer deze week gehad :(

Net Ziggo gebeld, maar ik krijg gewoon domweg te horen dat het te druk is en dus niemand aan de telefoon krijg :(

(Tilburg, 5021, centrum)

[ Voor 4% gewijzigd door dbzfan op 17-09-2011 16:50 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 21:44

Nox

Noxiuz

Moet je even @ziggowebcare contacten. Die zijn vrij rap :)

Ze helpen mij nu al met de rotverbinding hier.

[ Voor 30% gewijzigd door Nox op 17-09-2011 17:00 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 19:35

dbzfan

Nee.

NoxiuZ schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:00:
Moet je even @ziggowebcare contacten. Die zijn vrij rap :)

Ze helpen mij nu al met de rotverbinding hier.
Na 10 minuten net eindelijk een medewerker aan de telefoon gehad. Na een hoop gegevens uitwisseling blijkt mijn modem inderdaad offline te zijn ( :') ) en sturen ze donderdag een monteur langs...

Fijn is dat..

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 21:40
NoxiuZ schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:35:
Hier heeft de Arris dat ook, of mijn router. Maandelijks reset ik het meestal, dan heb ik weer 120 ipv 105-110 mbit.

C:\Users\Gebruiker>ping tweakers.net -t -i 100

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=405 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=337 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=422 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=484 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=404 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=469 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=414 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=420 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=370 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=439 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=369 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=402 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=388 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=440 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=394 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=376 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=399 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=354 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=430 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=356 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=386 ms TTL=58

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 21, ontvangen = 21, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 337ms, Maximum = 484ms, Gemiddelde = 402ms

PC 1906, Castricum (NH)

Meer mensen last van?
ook al een andere server gepakt? als ik ping naar tweakers.net zit ik ook boven de 200, maar naar ping.xs4all.nl gaat het rond de 14ms

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 11:17
NoxiuZ schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:35:

....

Meer mensen last van?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
root@tl-wr1043nd:~# ping tweakers.net
PING tweakers.net (213.239.154.35): 56 data bytes
64 bytes from 213.239.154.35: seq=0 ttl=59 time=8.134 ms
64 bytes from 213.239.154.35: seq=1 ttl=59 time=9.283 ms
64 bytes from 213.239.154.35: seq=2 ttl=59 time=10.985 ms
64 bytes from 213.239.154.35: seq=3 ttl=59 time=10.693 ms
64 bytes from 213.239.154.35: seq=4 ttl=59 time=11.578 ms
^C
--- tweakers.net ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 8.134/10.134/11.578 ms

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
root@tl-wr1043nd:~# ping nu.nl
PING nu.nl (62.69.179.198): 56 data bytes
64 bytes from 62.69.179.198: seq=0 ttl=58 time=8.982 ms
64 bytes from 62.69.179.198: seq=1 ttl=58 time=9.428 ms
64 bytes from 62.69.179.198: seq=2 ttl=58 time=8.458 ms
64 bytes from 62.69.179.198: seq=3 ttl=58 time=8.653 ms
64 bytes from 62.69.179.198: seq=4 ttl=58 time=8.223 ms
^C
--- nu.nl ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 8.223/8.748/9.428 ms

Amstelveen 1186, niks aan de hand! :)

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Bor de Wollef schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:42:
[...]

Wat eigenlijk als je dat wel doet, maar geen modem met WiFi gevraagd hebt? Wij zijn overgestapt van Z1 naar Z2 waarbij ons "een nieuw modem" werd toegezonden. Tweaker dat ik ben uiteraard heb 'k dat ding gewoon ingezet als modem/router en WiFi AP, router er tussenuit gegooid en alle aansluitingen direct op het modem gedaan.
Of moet ik dit verhaal andersom bekijken: had Ziggo moeten vertellen dat die sticker er af mocht?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 17:52
dalroi schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:25:
Ik heb zo'n nieuw Cisco ECP3925 kabelmodem, met daarachter m'n eigen server/firewall/NAT toestand.

Volgens mij heb ik een tamelijk bizar probleem: Het geval wil dat ik sommige websites niet kan bereiken op naam. Op IP lukt dan vaak wel.
De meeste websites kom ik zonder problemen op (zo ook tweakers.net), maar sommige dus alleen via IP of helemaal niet.

http://google.nl bijvoorbeeld, daar kom ik dus niet op. Zoek ik via dig of nslookup een IP-adres daarvan op, dan kom ik wel prima op bijv. http://74.125.77.99

Bij ziggo.nl werkt die truc helaas niet, want die redirecten me meteen weer door (terug) naar https://www.ziggo.nl |:(
Ja, dat is best een beetje onhandig.

Ik zit voornamelijk te testen vanaf de machine die voor firewall speelt (voor zover mogelijk, text-based web-clients zijn een beetje beperkt). Firewall/NAT aan of uit lijkt weinig uit te maken.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb in de Cisco zo'n beetje alles uit staan: wireless, SPI, firewall, igmp proxy, dhcp (vast IP ingesteld voor beide uiteinden - 192.168-range), MAC filtering, port forwarding/triggering, DMZ, IPSec passthrough, PPTP passthrough.
Volgens mij staat het ding dus nu domweg pakketjes door te geven, wat natuurlijk de bedoeling is.
Weet niet of je zelf een router hebt, maar ik heb ziggo een klacht gestuurd dat ik de router niet als modem kon instellen.
Wat blijkt dat kan wel, maar alleen als ze dat zelf doen. Dus binnen 2 werkdagen was er reactie dat ze het hadden aangepast en alleen ff opnieuw opstarten en hij werkte als modem.
Toen werkte me vpn en dergelijk ook weer zoals het hoorde :)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• dalroi
klaasbram schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:34:
[...]

Weet niet of je zelf een router hebt, maar ik heb ziggo een klacht gestuurd dat ik de router niet als modem kon instellen.
Wat blijkt dat kan wel, maar alleen als ze dat zelf doen. Dus binnen 2 werkdagen was er reactie dat ze het hadden aangepast en alleen ff opnieuw opstarten en hij werkte als modem.
Toen werkte me vpn en dergelijk ook weer zoals het hoorde :)
Aha! Dat is volgens mij precies wat ik zoek. Binnenkort maar eens contact opnemen met Ziggo dan.
Bedankt!

Als je door de bomen het bos niet meer ziet, kap de bomen en ontdek dat er helemaal geen bos is!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
dôh schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:04:
[...]
Amstelveen 1186, niks aan de hand! :)
Maar vlak daarna wel last van een stroomstoring. :(

Verwijderd

Ik lees net het volgende op ZIggo bij tv standard:
Kijk 3 wisselende series on demand zonder extra kosten
Net zoiets zoals bij videoland on demand dus? Ik ben nieuwsgierig geworden, waar vind ik die kanaal dan?

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 17:52
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 03:43:
Ik lees net het volgende op ZIggo bij tv standard:
[...]

Net zoiets zoals bij videoland on demand dus? Ik ben nieuwsgierig geworden, waar vind ik die kanaal dan?
Die kanaal?

VOD is een dienst waar je een speciale decoder voor nodig hebt, deze interactieve decoder bezit o.a. over een eigen kabelmodem om aanvragen te doen voor VOD materiaal vanaf de Ziggo servers. Indien je een standaard digitale kabel decoder hebt ga je dus niets merken van het VOD gebeuren....

Echter, wanneer je een VOD decoder hebt (van Cisco of Samsung) dan kan je gratis bepaalde VOD content gebruiken.... Denk aan uitzendinggemist van de NPO, SBS en RTL.....

Cogitationis poenam nemo patitur

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

dalroi schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:29:
[...]

Aha! Dat is volgens mij precies wat ik zoek. Binnenkort maar eens contact opnemen met Ziggo dan.
Bedankt!
Je kunt ook webcare via twitter vragen om de modem in bridge te zetten. Doen ze zo voor je en gaat een stuk sneller dan telefonisch.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:43

l3p

www.^.nl

Na mijn vorige post in dit topic heb ik meerdere malen aan de telefoon gehangen met ziggo.
Steeds maar weer hetzelfde verhaal uitleggen en de standaard dingen zoals router er tussenuit, resetten etc moeten doen.
Op het laatst wilden ze een service plus monteur langsturen om te kijken of het aan mij ligt.
Dit werd vervolgens, toen ik belde voor een afspraak, weer door een andere medewerker van ziggo afgeraden 8)7
Dus werd eindelijk de storings monteur langsgestuurd.
Jammer genoeg was ik zelf niet thuis.
Mijn probleem was namelijk dat op drukke momenten mijn snelheid inzakt van 120Mbit naar zelfs 8Mbit.

Deze monteur heeft mijn vrouw verteld dat hij oxidatie geconstateerd had op de ader van de hoofdkabel, opnieuw aangestript en hij is weer vertrokken |:( |:( |:(

Kwam thuis van mijn werk en nog steeds hetzelfde probleem, alleen leek mijn verbinding wel iets sneller.
Dus op 1 of andere manier heeft hij toch iets gedaan wat helpt.

Ik haal nu als het rustig is 122/6 .... die 122 heb ik al tijden niet meer gezien! Maar die 6 Mbit upload is wel vreemd, ik heb altijd tegen 9Mbit gehaald!

Ziggo weer gebeld, deze mevrouw schaamde zich een beetje voor de aanpak van de monteur, dit was namelijk totaal niet het probleem.
Ik zou teruggebeld worden voor snelheids metingen op bepaalde tijden. Ze zei: "Ik plak het op mijn monitor!"

Weer een week niets van ze gehoord :|

Als het nu druk is haal ik 30/6
als het rustig is 122/6

Eigenlijk alleen verergerd dus :(

L3p - MK - PV - WP

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb het idee dat de infrastructuur bij Ziggo gewoon 'overbooked' is. Bij ADSL is dat ook heel gebruikelijk. Dus er is geen capaciteit om werkelijk alle gebruikers in een straat/wijk de volle bandbreedte te laten gebruiken, maar het wordt gedeeld. Maar terugvallen naar 8Mbps, zoals in je vorige post is wel erg dramatisch, dat moet een andere oorzaak hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Henk007 op 18-09-2011 10:14 ]

• dalroi
Bastien schreef op zondag 18 september 2011 @ 08:36:
[...]

Je kunt ook webcare via twitter vragen om de modem in bridge te zetten. Doen ze zo voor je en gaat een stuk sneller dan telefonisch.
Bedankt voor de tip, ga ik gelijk... eh?

Krijg nou niks! Ik zoek dus "ziggo webcare twitter" (op Bing, want Google deed het immers niet), kom op twitter, zie daar een link naar http://www.ziggo.nl/webcare, denk "die doet het niet, maar niet geschoten is altijd mis" - DOET 'IE HET GEWOON!
Vervolgens naar google.nl, werkt. Allerlei andere websites in m'n bookmarks die het niet deden doen het ook spontaan.

Nou ja, blij dat het weer werkt, maar ik zou toch wel graag willen weten hoe dat nou van de ene op de andere dag kan veranderen... Ik zal ziggo maar eens vragen of zij iets hebben veranderd.

l3p schreef op zondag 18 september 2011 @ 10:07:
Als het nu druk is haal ik 30/6
als het rustig is 122/6
Dat noemen ze ook wel het bureneffect. Door die zeer hoge snelheden van 120 Mbps die Ziggo tegenwoordig wil bieden in een poging de glasvezel providers af te troeven gaan de klanten weer vaker last krijgen van het bureneffect. De capaciteit van de coax kabel is immers beperkt en kenmerk van data transport via de coax kabel is dat die capaciteit gedeeld moet worden door alle klanten met een kabel Internet abonnement in een coax segment.

In de huidige kabelmodems kunnen maximaal 8 Internet downstreams worden geconfigureerd. Iedere Internet downstream heeft een capaciteit van ongeveer 50 Mbps, wat zorgt voor een beschikbare capaciteit van 8 * 50 = 400 Mbps die gedeeld moet worden door alle kabel Internet klanten in het coax segment die dezelfde set van Internet downstream frequenties hebben geconfigureerd. Dat is al niet eens voldoende voor 4 klanten met een 120 Mbps abonnement die gelijktijdig volluit willen gaan downloaden. Gevolg: alle klanten in het coax segment die gelijktijdig hun volledige snelheid trachten te halen krijgen van de CMTS tijdelijk een lagere snelheid die weer verhoogd zal worden naarmate de gevraagde capaciteit van de gelijktijdige internettende klanten afneemt wanneer klanten klaar zijn met downloaden. Ofwel: het bureneffect.

Verwijderd

dbzfan schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:16:
[...]

Na 10 minuten net eindelijk een medewerker aan de telefoon gehad. Na een hoop gegevens uitwisseling blijkt mijn modem inderdaad offline te zijn ( :') ) en sturen ze donderdag een monteur langs...

Fijn is dat..
Zeikstraal. Regio Utrecht moet je 14 dagen of meer wachten.

• l3p

l3p

www.^.nl

ArChie schreef op zondag 18 september 2011 @ 10:44:
[...]

Dat noemen ze ook wel het bureneffect. Door die zeer hoge snelheden van 120 Mbps die Ziggo tegenwoordig wil bieden in een poging de glasvezel providers af te troeven gaan de klanten weer vaker last krijgen van het bureneffect. De capaciteit van de coax kabel is immers beperkt en kenmerk van data transport via de coax kabel is dat die capaciteit gedeeld moet worden door alle klanten met een kabel Internet abonnement in een coax segment.

In de huidige kabelmodems kunnen maximaal 8 Internet downstreams worden geconfigureerd. Iedere Internet downstream heeft een capaciteit van ongeveer 50 Mbps, wat zorgt voor een beschikbare capaciteit van 8 * 50 = 400 Mbps die gedeeld moet worden door alle kabel Internet klanten in het coax segment die dezelfde set van Internet downstream frequenties hebben geconfigureerd. Dat is al niet eens voldoende voor 4 klanten met een 120 Mbps abonnement die gelijktijdig volluit willen gaan downloaden. Gevolg: alle klanten in het coax segment die gelijktijdig hun volledige snelheid trachten te halen krijgen van de CMTS tijdelijk een lagere snelheid die weer verhoogd zal worden naarmate de gevraagde capaciteit van de gelijktijdige internettende klanten afneemt wanneer klanten klaar zijn met downloaden. Ofwel: het bureneffect.
Dit is wat ik de hele tijd ook al probeer duidelijk te maken aan de helpdesk.
De ene keer geven ze me gelijk, en de andere keer geloven ze me niet en weten ze niet waar ik het over heb.
Het komt er nu op neer dat ik, op de tijden dat ik gebruik maak van mijn verbinding, een gemiddelde snelheid van 50Mbit heb.
Dan zou ik nog beter een stap terug kunnen nemen, of ze moeten er iets aan doen natuurlijk.

L3p - MK - PV - WP

MdO82 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:16:

Na opmerkingen van tweakers om de signaalwaarde eens te bekijken, wat nu gelukkig een stuk makkelijker gaat met het modem, heb ik deze van beide plekken gemeten.
Meting meterkast

Startup Procedure
Docsis TFTP Status Completed
Security Status Disabled / BPI+

1 Locked QAM256 260000000 Hz -5.0 dBmV 39.4 dBmV

2 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

3 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

4 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

5 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

6 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

7 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

8 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

0 0

Upstream Bonded Channels

1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 47.0 dBmV

Meting woonkamer

Startup Procedure
Docsis TFTP Status Completed
Security Status Disabled / BPI+

1 Locked QAM256 228000000 Hz 4.5 dBmV 40.2 dBmV

2 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

3 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

4 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

5 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

6 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

7 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

8 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

0 0

Upstream Bonded Channels

1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 50.5 dBmV

Mocht iemand een idee hebben waarom het modem in de meterkast wel verbinding krijgt en in de woonkamer niet dan verneem ik dit graag ;)

2250 WP Zuid PVoutput

l3p schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:40:
Dit is wat ik de hele tijd ook al probeer duidelijk te maken aan de helpdesk.
De ene keer geven ze me gelijk, en de andere keer geloven ze me niet en weten ze niet waar ik het over heb.
Tja, ik denk niet dat Ziggo de helpdesk medewerkers gaat uitleggen hoe het signaal met het EuroDOCSIS protocol via de coax infrastructuur tussen wijkcentrale en jouw aansluiting verstuurd wordt. Je mag al blij zijn als een Ziggo monteur weet hoe dat in zijn werk gaat zodat ze niet onnodig aan de coax infrastructuur gaan prutsen met het gevaar dat ze de boel alleen maar verslechteren i.p.v. verbeteren.

Hoeveel Internet downstreams zijn er in jouw kabel modem geconfigureerd?
Het komt er nu op neer dat ik, op de tijden dat ik gebruik maak van mijn verbinding, een gemiddelde snelheid van 50Mbit heb.
Dan zou ik nog beter een stap terug kunnen nemen, of ze moeten er iets aan doen natuurlijk.
Hangt er vanaf of ze nog wat willen doen. Als er teveel kabel Internet klanten in een coax segment zitten, dan is er eigenlijk maar één echte oplossing, namelijk het verkleinen van het aantal aansluitingen in het coax segment door de boel op te splitsen. Dat houdt echter in dat er in de meeste gevallen wijzigingen moeten worden gemaakt aan de coax infrastructuur in de wijk.

• l3p

l3p

www.^.nl

Begin dit jaar dat de problemen begonnen is mijn modem al door de storings monteur vervangen voor een Ubee modem met 8 streams.

Ach deze week maar gewoon weer bellen 8)7

Een neef van me die 1Km verderop woont en ook de 120Mbit verbinding heeft heeft exact hetzelfde probleem.
Als ik op een plaatselijk forum vraag aan diegenen met een 40Mbit verbinding, heeft 50% er wel last van, alleen veel minder. Soms hebben hun een drop naar 20Mbit op dezelfde tijden als ik.
Komt er op neer dat diegenen met 120Mbit er eerder last van hebben?

[ Voor 51% gewijzigd door l3p op 18-09-2011 12:09 ]

L3p - MK - PV - WP

• Hmmbob
  • Laatst online: 07:09
ArChie schreef op zondag 18 september 2011 @ 10:44:
[...]
In de huidige kabelmodems kunnen maximaal 8 Internet downstreams worden geconfigureerd. Iedere Internet downstream heeft een capaciteit van ongeveer 50 Mbps, wat zorgt voor een beschikbare capaciteit van 8 * 50 = 400 Mbps die gedeeld moet worden door alle kabel Internet klanten in het coax segment die dezelfde set van Internet downstream frequenties hebben geconfigureerd.
Toch zet ik hier mijn vraagtekens bij. Tegenwoordig ligt er glas tot aan de wijkkast, dus de coax loopt vanaf die kast naar hoogstens een paar straten, niet het hele dorp. Verder zijn er zoveel frequenties beschikbaar, dat daar makkelijk 8 downstreams uit te plukken zouden moeten zijn. Ik kan mij voorstellen dat er meerdere mensen een frequentie hebben, maar alle 8 "overboekt" is toch wel erg apart imho.

Overigens, volgens mij zoekt je modem gewoon 8 nieuwe frequenties uit als je deze een tijdje hebt uitgehad en dan weer aanzet. Misschien biedt dat verschil?

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Ik heb een Cisco EPC3925, en gebruik deze dus ook als WiFi router.

Zijn er meerdere mensen die het probleem hebben dat de WiFi af en toe wel eens uitvalt, en dat deze na een paar minuten weer terug is?

Dit gebeurt regelmatig, en is best wel vervelend. Ik heb hier ook nog een Ubee WiFi router liggen (doordat Ziggo mij per ongeluk 2 modems heeft toegezonden), en ben eigenlijk van plan om deze nu aan te sluiten.

• l3p

l3p

www.^.nl

Groentenboer schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:23:
[...]

Overigens, volgens mij zoekt je modem gewoon 8 nieuwe frequenties uit als je deze een tijdje hebt uitgehad en dan weer aanzet. Misschien biedt dat verschil?
Geen verschil :|

L3p - MK - PV - WP

• TweakBoy
  • Laatst online: 29-11 00:09

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:11:
Ik heb een Cisco EPC3925, en gebruik deze dus ook als WiFi router.

Zijn er meerdere mensen die het probleem hebben dat de WiFi af en toe wel eens uitvalt, en dat deze na een paar minuten weer terug is?

Dit gebeurt regelmatig, en is best wel vervelend. Ik heb hier ook nog een Ubee WiFi router liggen (doordat Ziggo mij per ongeluk 2 modems heeft toegezonden), en ben eigenlijk van plan om deze nu aan te sluiten.
Dit Cisco EPC3925 heb ik voor mijn UPC verbindingen (2x, kantoor+kantoor)... deze hebben een probleem in hun netwerkchip waardoor het netwerk voor 3-4 minuten random op de dag uitvalt. (ik monitor dit met smokeping)

Met Ziggo heb ik nooit soortgelijke problemen gehad, UPC en Ziggo erkennen het probleem niet dat de EPC3925 een slecht ding is... (of slechte batches van de apparaten)

---

Groentenboer schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:23:
Toch zet ik hier mijn vraagtekens bij. Tegenwoordig ligt er glas tot aan de wijkkast, dus de coax loopt vanaf die kast naar hoogstens een paar straten, niet het hele dorp.
De hamvraag is hoeveel woningen er via de coax infrastructuur (groepsversterkers, eindversterkers, multitaps en coax bekabeling) in een coax segment (ook wel wijk genoemd) zijn aangesloten. En het aantal aansluitingen per coax segment zal ook verschillen. De hedendaagse capaciteitsbeperkingen zullen er ongetwijfeld toe leiden dat nieuw aan te leggen coax segmenten standaard minder aansluitingen krijgen dan vroeger het geval was.

Uit een experiment met een andere Ziggo klant in mijn dorp bleek in ieder geval dat er toch behoorlijk wat aansluitingen in ons coax segment moeten zitten aangezien hij een aantal wijken verderop woont en ik met behulp van wat analyse software precies kon aangeven op welke momenten hij voluit ging downloaden en weer stopte.
Verder zijn er zoveel frequenties beschikbaar, dat daar makkelijk 8 downstreams uit te plukken zouden moeten zijn.
Je vergeet dat er niet alleen Internet downstreams via die coax kabel worden doorgegeven, maar ook digitale RTV Transport Streams, VOD Transport Streams en analoge RTV kanalen. Ziggo heeft een blok van 16 frequenties in het volledige frequentie plan opgenomen die gebruikt worden voor doorgifte kabel Internet downstreams.

In mijn coax segment worden momenteel van die 16 beschikbare frequenties er 12 daadwerkelijk gebruikt. Dat zorgt voor een totaal beschikbare capaciteit van 12 * 50 = 600 Mbps voor alle data van alle Internet en telefonie klanten in mijn coax segment. Wanneer Ziggo de laatste 4 nog onbenutte frequenties voor Internet downstreams ook in gebruik neemt, dan neemt die totale capaciteit dus toe tot 800 Mbps.
Ik kan mij voorstellen dat er meerdere mensen een frequentie hebben, maar alle 8 "overboekt" is toch wel erg apart imho.
Het is nu eenmaal een kenmerk van het EuroDOCSIS systeem dat de baschikbare capaciteit gedeeld moet worden. Je hebt geen eigen lijntje naar de centrale liggen. De data pakketjes die voor jouw kabelmodem bestemd zijn worden gewoon net als het RTV signaal gebroadcast in het coax segment en komen dus bij alle aangeslotenen langs. Jouw kabel filtert de pakketjes uit de Internet downstreams die aan het kabel modem geadresseerd zijn en negeert de overige pakketjes bestemd voor de kabelmodems van de andere aangesloten klanten in dat coax segment.

Als je dan wat gaat rekenen wordt duidelijk dat er al snel sprake is overboeking van de capaciteit. Laten we bijvoorbeeld eens uitgaan van 32 kabel Internet klanten in een coax segment. Voor het gemak nemen we verder aan dat alle klanten bij Ziggo alleen kunnen kiezen voor de 40 Mbps abonnementssnelheid. Wanneer al die klanten gelijktijdig online zijn en hun maximale abonnementssnelheid zouden willen benutten om bestanden te downloaden, dan zou de gevraagde capaciteit gelijk zijn aan 1280 Mbps (32 * 40 Mbps) terwijl de coax infrastructuur maar 800 Mbps kan verzenden naar de kabel Internet klanten in dat coax segment. Daarbij vergeten we dan maar even dat er maximaal 8 Internet downstreams voor geconfigureerd kunnen worden in de huidige kabelmodems zodat niet vrijelijk van alle 16 Internet downstreams gebruik kan worden gemaakt door ieder kabelmodem.

Gelukkig voor Ziggo zullen niet alle klanten tegelijkertijd gebruik maken van hun maximale abonnementssnelheid, maar ik kan me voorstellen dat sommige klanten de pech hebben dat ze meerdere notoire downloaders in hun coax segment hebben die een groot deel van de beschikbare capaciteit in beslag nemen. Juist voor de zware downloaders zijn die zeer hoge snelheden van 120 Mbps interessant waardoor de kans toeneemt dat ze ook daadwerkelijk gebruik van willen maken van die snelheid en daarmee dus het bureneffect versterken.
Het kabel modem zoekt niet uit, maar het CMTS wijst toe op basis van allerlei parameters waaronder de gevraagde capaciteit om tot een optimale verdeling te komen.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07

icecreamfarmer

en het is

Mmm Ik heb gewoon nog steeds last van missende frames tijdens videogesprekken.
Wireless of bedraad het maakt gewoon geen zier uit, skype gespreken of andere videochats blijven gwoon om de zoveel seconden hangen.
Het zelfde gaat op met games, ook die blijven hangen elke paar seconden.
Firewall en dergelijke staat allemaal al uit.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• RadioAir
  • Laatst online: 01-12 21:13
En als je in je modem kijkt, zie je dan een hoop T3 timeouts of T4 timeouts?

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07

icecreamfarmer

en het is

tha_bulldog schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:32:
En als je in je modem kijkt, zie je dan een hoop T3 timeouts of T4 timeouts?
Redelijk wat:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2n8o60y.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door icecreamfarmer op 18-09-2011 16:55 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Hmmbob
  • Laatst online: 07:09
WOW, thanks voor je super uitgebreide en leerzame reply! Jammer dat berichten hier niet +2 gemodereerd kunnen worden :+

Sometimes you need to plan for coincidence

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Weet iemand ergens een makkelijke guide om de VPN in je ubee modem in te stellen? Begrijp dat het modem zelf VPN verbindingen accepteert zodat je op locatie bij je thuisnetwerk kan? Nieuw met deze shit maar zag het tabblad in de modem instellingen en dacht ga eens rommelen :) Iemand anders een voorbeeld setup?

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-11 18:36
Een kleine 2 weken geleden toch een HD tuner besteld via de web chat van Ziggo. Dit omdat ik elke maand toch ervoor betaal (Alles in 1 extra) maar nooit gebruikte.

Een kleine maand geleden werd mij verteld (via dezelfde webchat) dat ze een aanbieding hadden van de Humax 5050C voor 80euro, in dit geval dacht ik eigenlijk hetzelfde. Nu kreeg ik vorige week toch de Samsung DCB-H380 ontvangen. Nu weet ik zelf niet wat het verschil tussen beide varianten moet zijn, ik weet iig wel dat dit me wel bevalt. Kaartje geactiveerd en met een paar minuten HD tv.

Wel heb ik het probleem dat ik, met mijn pakket, geen hoge snelheid haal met downloaden. Ik zit met nieuwsgroepen toch net zo rond de 2.5 a 3mb/sec terwijl ik verwacht toch rond de 7 a 9mb/sec te komen. Ziggo is op de hoogte van mijn problemen, al vaker last gehad van mijn Modem die zichzelf op inactief zette en mij daardoor onthield om maar iets te doen.

Zijn er hier nog tips om een aantal dingen te checken? (router/modem resetten heeft geen nu, al tig keer geprobeerd, nieuwsgroepen account is een 100mbit account).

Ben voorlopig nog ruim tevreden met de kwaliteit die Ziggo aanbied, al kon het met het downloaden wel iets beter :)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:54

Yucko

One clown to rule them all !

Ik wist niet dat Ziggo nog steeds de 5050c aanbood aan zijn klanten (dit omdat hij geen interactieve TV ondersteund).

Een ander verschil is dat de 5050c een PVR is (opname functionaliteit) daar waar de DCB-H380 die functie mist.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Zero2Fear schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:46:
Wel heb ik het probleem dat ik, met mijn pakket, geen hoge snelheid haal met downloaden. Ik zit met nieuwsgroepen toch net zo rond de 2.5 a 3mb/sec terwijl ik verwacht toch rond de 7 a 9mb/sec te komen.
Welke newsprovider maak je gebruik van?
Als je verwacht dat je met de ziggo als newsprovider je lijn vol kan trekken moet ik je teleurstellen.

Ziggo geeft zelf een max van 16Mbit/sec aan (dus zo'n 2MB/sec) voor hun eigen news-server. Neem je een abonnement op astraweb, supernews of een andere goede provider dan kan je pas de maximale snelheid van je abonnement benutten.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 19-09-2011 17:22 ]

Verwijderd

ralph9994 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 00:07:
Wij hebben nu ook de Interactieve TV decoder gekocht voor 200 euro.

Maar alles werkt prima behalve het interactive gedeelte. Als ik het wil installeren in de instellingen dan doet hij dat dus niet. En in de handleiding staat dat je na de installatie naar het On demand menutje moet gaan. maar dat staat er dus niet. Dus ik hoop dat iemand me hier bij kan helpen.

En ik heb het iedee dat ziggo de snelheid een beetje afknijpt. we hebben een abbo van 120mbit maar we krijgen maar 80mbit ofzo.
Ik heb dus hetzelfde probleem, maar wellicht ook de oplossing!
Naar het schijnt levert Ziggo haar Interactieve Decoders MET een breedbandversterker.

Zelf heb ik via-via een Interactieve decoder gekocht van Samsung, maar dus geen breedbandversterker.
ik heb dus 'enkel' die oplossing met Data/Radio/TV en zonder stroom erop!

Ik denk dan ook dat daar het probleem ligt. Is dit iets wat je kunt checken in de settings of iets dergelijks bij waarden ofzo?

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:15:
Ik heb dus hetzelfde probleem, maar wellicht ook de oplossing!
Naar het schijnt levert Ziggo haar Interactieve Decoders MET een breedbandversterker.
Dat klopt, die heeft de monteur hier vanmorgen ook aan de muur gespijkerd. Een wit ding van Tratec.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Ik heb de versterker er bewust niet tussen, maar dat is een speciaal verhaal.

@Ralph en SittingDuck: Zonder de situatie te kennen kan ik jullie nu al vertellen dat die oude splitter niet werkt met data/tv/radio. Ook de goedkopere splitters werken niet, dan mis je frequenties en retour signaal. Als je geen versterker nodig hebt heb je genoeg aan een Hirschman verdeler, die is retourgeschikt. Te krijgen in diverse winkels en internet.

Als je toch een versterker nodig hebt, succes. Die zie je los amper tot niet in de tweedehands handel, via Ziggo voor een euro of 80 te bestellen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 20:36 ]

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-12 19:52
Hallo,

Ik zag dat de power waarden in mijn Ubee EVW3200 behoorlijk laag zijn. Ze schommelen tussen de -6.9 dBmV en de -8.5 dBmV. Digitale TV met een Humax kastje is ook niet geweldig. Eurosport bijv. loopt steeds vast. Ik heb nu een Hirschmann ghv 41m versterker gekocht en deze aangesloten op de splitter van Ziggo die op de AOP zit. Voor de TV betekent dit 100% verbetering. de zenders lopen nu niet meer vast. Ik dacht dat ik ook de Ubee op de versterker kon aansluiten maar ik krijg dan geen verbinding. De lampjes blijven knipperen. De hirschmann ghv 41m is retour geschikt. Dat zou dus het probleem niet moeten zijn. Het ziet er zo uit:
AOP → splitter → korte kabel naar ingang Hirschmann → 1ste uitgang Hirschmann de Ubee → 2de uitgang Hirschmann tv woonkamer → 3de uitgang Hirschmann TV slaapkamer.
Nogmaals, voor de TV's werkt dit prima. Ik vraag me alleen af waarom de Ubee het niet doet als ik hem op de versterker aansluit.
Ik heb trouwens een Z2 internet abonnement en voor de TV een basis TV-abonnement .
Heeft iemand nog suggesties voor mij?

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
Is je analoge/digitale TV rechtstreks op het AOP wel goed?

Modem moet op de splitter gewoon werken. Lukt dit niet dan komt of het signaal niet goed binnen, of er is iets mis met je splitter of kabel.

Probeer eens een andere kabel en splitter. Werkt het dan nog niet goed dan zul je toch even Ziggo moeten bellen om een monteur langs te sturen.

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-12 19:52
FreakyFries schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:02:
Is je analoge/digitale TV rechtstreks op het AOP wel goed?

Modem moet op de splitter gewoon werken. Lukt dit niet dan komt of het signaal niet goed binnen, of er is iets mis met je splitter of kabel.

Probeer eens een andere kabel en splitter. Werkt het dan nog niet goed dan zul je toch even Ziggo moeten bellen om een monteur langs te sturen.
1 TV is nog analoog (tv woon kamer) en 1 tv is digitaal (tv slaap kamer met Humax kastje). Dit gaat prima.
Als ik de Ubee gewoon op de splitter laat dan heb ik wel internet maar dan wel met die lage power waarden. Wat ik wil is de ubee ook op de versterker aansluiten en dat gaat dus op de beschreven manier niet. Volgens de Hirschmann GHV41M handleiding zou het wel moeten werken. Maar ja, wat doe ik verkeerd??

• WoC
  • Niet online

WoC

Gisteren bemerkte ik op mijn Ubee EVM3200 (de niet wireless dus) 2 oranje lampjes ipv 1. Mijn modem had blijkbaar nog maar 1 downstream channel in gebruik, in plaats van de gebruikelijke 6. Een restart van het modem mocht niet baten, het modem blijft zich maar instellen op 1 kanaal.
Ik heb niet eerder echte snelheids- of stabiliteitsproblemen ondervonden (haalde altijd netjes 40/3), maar nu kakt mijn snelheid in naar 33Mbit/s volgens de speedtest van Ziggo (upload blijft goed).

Power en SNR waarde van het kanaal dat wel verbinding heeft lijkt me binnen de gestelde grenzen te vallen.
Ik ben benieuwd of anderen (zelfde of andere regio) dit probleem ook ondervinden of ondervonden hebben, voordat ik met de helpdesk aan de slag ga.

Setup / aanvullende info:
- Ziggo Alles-in-1 plus (40/3), regio Den Haag (vm Casema)
- 1 gats AOP op groene kabel -> originele bijgeleverde kabel naar bijgeleverde Tratec FRA-752/N versterker -> originele bijgeleverde kabel op 0dB uitgang naar Ubee modem
- Geen storingen in mijn regio volgens website ziggo
- modemwaarden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  226000000 Hz    7.6 dBmV    36.6 dBmV
2   Not Locked  Unknown 0 Hz    0.0 dBmV    0.0 dBmV
3   Not Locked  Unknown 0 Hz    0.0 dBmV    0.0 dBmV
4   Not Locked  Unknown 0 Hz    0.0 dBmV    0.0 dBmV
5   Not Locked  Unknown 0 Hz    0.0 dBmV    0.0 dBmV
6   Not Locked  Unknown 0 Hz    0.0 dBmV    0.0 dBmV
7   Not Locked  Unknown 0 Hz    0.0 dBmV    0.0 dBmV
8   Not Locked  Unknown 0 Hz    0.0 dBmV    0.0 dBmV

Correctables    Uncorrectables
0   0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   36000000 Hz 38.7 dBmV
2   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz    0.0 dBmV
3   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz    0.0 dBmV
4   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz    0.0 dBmV

Verwijderd

acale schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:16:
[...]

1 TV is nog analoog (tv woon kamer) en 1 tv is digitaal (tv slaap kamer met Humax kastje). Dit gaat prima.
Als ik de Ubee gewoon op de splitter laat dan heb ik wel internet maar dan wel met die lage power waarden. Wat ik wil is de ubee ook op de versterker aansluiten en dat gaat dus op de beschreven manier niet. Volgens de Hirschmann GHV41M handleiding zou het wel moeten werken. Maar ja, wat doe ik verkeerd??
je kunt het datafilter op je AOP laten zitten en de booster op de TV uit aansluiten. dat zou wel moeten werken

je verliest dat iets aan DTV signaal, maar die booster zou dat wel compenseren.

laat me weten of dit helpt! :)

Verwijderd

WoC schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:09:
Gisteren bemerkte ik op mijn Ubee EVM3200 (de niet wireless dus) 2 oranje lampjes ipv 1. Mijn modem had blijkbaar nog maar 1 downstream channel in gebruik, in plaats van de gebruikelijke 6. Een restart van het modem mocht niet baten, het modem blijft zich maar instellen op 1 kanaal.
Ik heb niet eerder echte snelheids- of stabiliteitsproblemen ondervonden (haalde altijd netjes 40/3), maar nu kakt mijn snelheid in naar 33Mbit/s volgens de speedtest van Ziggo (upload blijft goed).

Power en SNR waarde van het kanaal dat wel verbinding heeft lijkt me binnen de gestelde grenzen te vallen.
Ik ben benieuwd of anderen (zelfde of andere regio) dit probleem ook ondervinden of ondervonden hebben, voordat ik met de helpdesk aan de slag ga.

Setup / aanvullende info:
- Ziggo Alles-in-1 plus (40/3), regio Den Haag (vm Casema)
- 1 gats AOP op groene kabel -> originele bijgeleverde kabel naar bijgeleverde Tratec FRA-752/N versterker -> originele bijgeleverde kabel op 0dB uitgang naar Ubee modem
- Geen storingen in mijn regio volgens website ziggo
- modemwaarden:
Kijk het sowieso even een dagje aan. modem wills soms ( door werkzaamheden hoger in het nerwerk) wel eens een korte poos hun bondingstatus verliezen. mocht dit probleem langer blijven bestaan, en een reboot van het modem helpt niet, dan zou ik je willen adviseren toch even met de helpdesk te bellen. je aansluiting lijkt namelijk wel in orde, dus dan zou het een signaalprobleem kunnen zijn.

Verwijderd

acale schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:16:
[...]

Waarom zit die splitter nog voor je Hirschman?

Makkelijkste manier om aan te sluiten:
AOP -> Hirchman verdeler en vanaf daar naar je Ubee modem en naar je TV's aansluiten.
Pagina: 1 ... 148 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!