Misschien een route toevoegen naar dat segment met route add.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 11:58:
[...]
Hoe krijgen jullie die waardes opgeroepen? Ik voer een tracert uit naar www.ziggo.nl achter mijn router en krijg dan de volgende ip 10.246.x.x en vervolgens gebruik ik networkscanner om hem te laten scannen tussen 10.246.0.0 en 10.246.255.255. Maar helaas na een volledige scan heeft die nog niks gevonden. Moet dit rechtstreeks op het ubee modem? Ik zit in een voormalig @home gebied.
Het nieuwe ziggo modem is een router, het ip daarvan is gelijk aan het gateway van je pc.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 11:58:
Hoe krijgen jullie die waardes opgeroepen?
Als je het oude modem hebt moet je inderdad met een scanner aan de gang, wellicht dat je hier nog iets aan hebt: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22262
Let er op dat je modem soms een heel ander ip lijkt te hebben dan dat je van de eerste hop af kan leiden, als dat zo is moet je een veel bredere range gaan scannen, en dat kan lang duren.
[ Voor 42% gewijzigd door job op 10-09-2011 17:41 ]
Verwijderd
Is bij jullie de ziggo verbinding na het onweer van gisteren ook zo brak?
Het valt hier continue uit, haal met vlagen 30mbit (van de 120) en het is gewoon knudde.
Het valt hier continue uit, haal met vlagen 30mbit (van de 120) en het is gewoon knudde.
Geen uitval hier. Snelheid ook stabiel, al heb ik een 10/1Mbit abonnementje.
Heb wel de modem uit het stopcontact en splitter los gehaald gisteravond. 800 ontladingen in 5 minuten, dan ben ik liever zeker van m'n zaak. Al eens een inslag 20 meter voor het huis gehad, wat redelijk wat apparatuur had gefrituurd (geen powersurge stekkerdozen).
Heb wel de modem uit het stopcontact en splitter los gehaald gisteravond. 800 ontladingen in 5 minuten, dan ben ik liever zeker van m'n zaak. Al eens een inslag 20 meter voor het huis gehad, wat redelijk wat apparatuur had gefrituurd (geen powersurge stekkerdozen).
[ Voor 4% gewijzigd door JK op 11-09-2011 10:03 ]
Verwijderd
Het downloaden gaat wel redelijk, maar uploaden lukt helemaal niet? Zodra ik iets van 10 mb wil uploaden stopt de hele verbinding, ook na modem langere tijd van de stroom.
Erg vaag, voor surfen / usenet zoeken moet je toch ook wat uploaden immers. Wacht het nog wel even af, bellen heb ik ook niet veel zin in omdat het meestal weer vanzelf gaat werken.
Hij doet het inmiddels weer. Mijn vrouw zat gewoon lekker te internetten met haar laptop en had geen problemen op ons netwerk. Netwerkkabel van mijn pc uit de router en er weer in en hij doet het weer, heel apart
Gelukkig maar, ik was al bang dat er iets kapot was gegaan.
Ik zat gisteren te twijfelen wat te doen. Je kan de stroom stekker eruit trekken (maarja, ik was voetbal aan het kijken), maar werkt dat wel tegen een blikseminslag? Dan gaat de bliksem toch nog steeds door je tv kabel heen?
Erg vaag, voor surfen / usenet zoeken moet je toch ook wat uploaden immers. Wacht het nog wel even af, bellen heb ik ook niet veel zin in omdat het meestal weer vanzelf gaat werken.
Hij doet het inmiddels weer. Mijn vrouw zat gewoon lekker te internetten met haar laptop en had geen problemen op ons netwerk. Netwerkkabel van mijn pc uit de router en er weer in en hij doet het weer, heel apart
Gelukkig maar, ik was al bang dat er iets kapot was gegaan.
Ik zat gisteren te twijfelen wat te doen. Je kan de stroom stekker eruit trekken (maarja, ik was voetbal aan het kijken), maar werkt dat wel tegen een blikseminslag? Dan gaat de bliksem toch nog steeds door je tv kabel heen?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 11:58 ]
Verwijderd
Wat is de maximale snelheid die je over je koperen kabeltje in de grond kan heen trekken? Heb hier nog een stel modems die ik eigenlijk via een splitter wil aansluiten en zodoende voor elke pc 1 verbinding te hebben ipv 1 verbinding voor alle pc's. (of ik smijt er een loadbalancer tussen)
Op de Ziggo-site staat in elk geval voor mijn postcode een dergelijke storing vermeld als nog lopend.Blindfold schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:14:
Het fixen gaat niet zo snel met ITV. Het blijven hangen probleem is nu bijna nooit aanwezig, maar nu krijg ik bij het starten van een film/serie na even wachten de melding: Afspelen niet gelukt. Probeert u het later nog eens, dus dat schiet nog niet echt op. Heb al een keer de ITV installatie opnieuw doorlopen, maar helaas.
Zelf trouwens gisteren na anderhalve dag worstelen ITV eindelijk aan de gang gekregen, twee 'uitzending gemist' programma's gekeken, maar sinds vanmorgen weer een knipperend ledje.
Ik wacht het maar even af. Wellicht is dit gerelateerd aan de huidige storing.
edit: en jawel:
Apart is dat het bij mij inmiddels wel met haperingen werkt. Waarschijnlijk voor zolang het duurt.Storing interactieve diensten
Er is storing. Onze interactieve televisie diensten werken op het moment niet. Hierdoor kunt u problemen ervaren bij Opvragen van films en series en het bekijken van films en series via On Demand. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
[ Voor 20% gewijzigd door Hyp Hyper op 11-09-2011 12:47 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Dan zou je meerdere IP's door Ziggo toegewezen moeten krijgen, ik neem aan dat ze dat niet doen?Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:05:
Wat is de maximale snelheid die je over je koperen kabeltje in de grond kan heen trekken? Heb hier nog een stel modems die ik eigenlijk via een splitter wil aansluiten en zodoende voor elke pc 1 verbinding te hebben ipv 1 verbinding voor alle pc's. (of ik smijt er een loadbalancer tussen)
Life is not about specs, it is about joy!
Ik betwijfel of het technisch mogelijk is om meerdere modems op dezelfde coax aan te sluiten en op allemaal een fatsoenlijke verbinding te maken. En uiteraard zal Ziggo dit niet ondersteunen.
[ Voor 13% gewijzigd door Henk007 op 11-09-2011 12:23 ]
In 2001 of zo nog wel aangezien ze toen NAT als illegaal beschouwden.bartvl schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:21:
[...]
Dan zou je meerdere IP's door Ziggo toegewezen moeten krijgen, ik neem aan dat ze dat niet doen?
Mocht je extra voor betalen.
Is inderdaad een bekend probleem die volgens de servicedesk van ziggo nog niet is verholpen. Zie ook een eerdere post van mij.Blindfold schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:14:
Het fixen gaat niet zo snel met ITV. Het blijven hangen probleem is nu bijna nooit aanwezig, maar nu krijg ik bij het starten van een film/serie na even wachten de melding: Afspelen niet gelukt. Probeert u het later nog eens, dus dat schiet nog niet echt op. Heb al een keer de ITV installatie opnieuw doorlopen, maar helaas.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Als je meerdere klantnummers hebt is dit geen probleem (i.v.m. activatie), ik heb er thuis 3. 1 Kabelmodem voor internet en in allebei mijn interactieve ontvangers één.Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:05:
Maar hoe kom jij aan meerdere modems, deze zijn eigendom van Ziggo dus zou je moeten terugsturen na ontvangst van een nieuwe.
ik heb nu sport1 voor 14,95 maar zag op de site van sport1 dat je voor 3 maanden lang 5 euro betaald. Kan ik als abonnee al van 14,95 gebruik maken van deze actie, zodat ik de komende 3 maanden maar 15 euro betaal?
edit: niet mogelijk!
[ Voor 6% gewijzigd door Untouchablezz20 op 11-09-2011 15:06 ]
Klok, klepel.... Of je 1 of meerdere klantnummers hebt is helemaal niet van belang voor de hoeveelheid kabelmodems. Er moeten simpelweg genoeg kanalen vrij zijn, dan werkt het gewoon.jongetje schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:18:
[...]
Als je meerdere klantnummers hebt is dit geen probleem (i.v.m. activatie), ik heb er thuis 3. 1 Kabelmodem voor internet en in allebei mijn interactieve ontvangers één.
Maar hoe kom jij aan meerdere modems, deze zijn eigendom van Ziggo dus zou je moeten terugsturen na ontvangst van een nieuwe.
Overigens trimmen de iTV ontvangers op een andere manier in dan de normale kabelmodems en komen deze op een apart VLAN terecht. Magoed, da's technisch geneuzel in de marge.
Sometimes you need to plan for coincidence
Als je voetbal door wilt blijven kijken, maar toch de modem los wilt koppelen trek je de stekker eruit en haal je de coaxkabel uit de modem. Ook leuk als er bijv. blikseminslag in een wijkcentrale is. Maar gister was er weinig grondcontact tijdens de onweersbui. Meer ontladingen tussen de wolken zelf.Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:41:
Verwijderd
Oude modem + heb eentje via marktplaats gehaald als backup (welke ook nog gewoon online komt). Enige wat ik dan nog zou meoten halen is een splitter (retour geschikt as far i know) en dan zou het in de theorie moeten kunnen werken?jongetje schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:18:
[...]
Als je meerdere klantnummers hebt is dit geen probleem (i.v.m. activatie), ik heb er thuis 3. 1 Kabelmodem voor internet en in allebei mijn interactieve ontvangers één.
Weet iemand of Ziggo inmiddels hun Cisco ITV HD PVR weer kunnen leveren?
Het oude modem is door ziggo waarschijnlijk allang uit hun systeem gehaald en zal dan ook niet "online" komen. Ja je kan het oude modem activeren, maar daarmee wordt je eigen modem gedeactiveerd.Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:50:
Oude modem + heb eentje via marktplaats gehaald als backup (welke ook nog gewoon online komt). Enige wat ik dan nog zou meoten halen is een splitter (retour geschikt as far i know) en dan zou het in de theorie moeten kunnen werken?
De enige manier waarop je 2 modems online kan krijgen, is 2 abonnementen afsluiten.
Al weet ik niet of ziggo die mogelijkheid uberhaupt wel aanbiedt.
[ Voor 22% gewijzigd door job op 11-09-2011 16:46 ]
Verwijderd
Gebeurt niet, is al een keer getest op een losse aansluitng. Bijde mac's staan dus nog int systeem. Van de 3e staat ook nog de mac in het systeem maar dan op een ander account.
Welke retour geschikte splitter raden jullie aan?
Welke retour geschikte splitter raden jullie aan?
Bedankt. Ik was er al bang voor. Het scheelt dat het bekend is, dan hoef ik niet ook nog erachteraan te bellenBor de Wollef schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:04:
[...]
Is inderdaad een bekend probleem die volgens de servicedesk van ziggo nog niet is verholpen. Zie ook een eerdere post van mij.
Ik wacht wel af hoe het allemaal loopt
Net zoals dat ik gebruik wil maken van de HD decoder voor 49e, kan ook weer alleen met nieuwe alles in 1 klantenUntouchablezz20 schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:59:
ik heb nu sport1 voor 14,95 maar zag op de site van sport1 dat je voor 3 maanden lang 5 euro betaald. Kan ik als abonnee al van 14,95 gebruik maken van deze actie, zodat ik de komende 3 maanden maar 15 euro betaal?
Dus als nog iemand overstapt binnenkort!
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Meer mensen problemen in het Zuiden?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
M'n benzinetank is leeg en ik moet poepen, maar verder niet?EvaluationCopy schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:56:
Meer mensen problemen in het Zuiden?
Ergo: kan je iets specifieker zijn?
Ik heb een onstabiele ping, iemand tips?
Groentenboer schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:03:
[...]
M'n benzinetank is leeg en ik moet poepen, maar verder niet?
Ergo: kan je iets specifieker zijn?
Wegvallende verbinding + beroerde downloads, dit alles in Tilburg.
-edit-
Mijn modem stond offline te knipperen, opnieuw herstart en de boel kwam weer up, nu ook weer met max. snelheid, lijkt dus opgelost.
[ Voor 18% gewijzigd door EvaluationCopy op 11-09-2011 19:32 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Die vanaf November weer wordt geleverd? In die wetenschap deed ik in Augustus een upgrade naar all-in-one (99 euro voor dat ding is nou eenmaal een mooie aanbieding), maar de PVR werd toch meteen bij ingang van het nieuwe abonnement op 1 September geleverd.the-edge schreef op zondag 11 september 2011 @ 16:33:
Weet iemand of Ziggo inmiddels hun Cisco ITV HD PVR weer kunnen leveren?
(Nu ITV nog eens goed aan de gang zien te krijgen)
Ik heb vandaag met televisie kijken een hapering in het beeld. Beeld blijft hangen en het geluid loopt gewoon netjes door. Heb gekeken op de storingsite van Ziggo en voor mijn postcode gebied (Venlo) geld alleen dat er een storing is voor interactieve televisie. Dit heb ik zelf niet in mij abbo.
Meer mensen last van die soort hapering?
No problem
Storingsreactie 1 hè, modem resetten. Ook voor Ziggo helpdesk trouwensMijn modem stond offline te knipperen, opnieuw herstart en de boel kwam weer up, nu ook weer met max. snelheid, lijkt dus opgelost.
Wij op Net5, RTL5 en Veronica.whitedevil1988 schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:50:
[ Voor 16% gewijzigd door Hmmbob op 12-09-2011 08:48 ]
Ik heb regelmatig dat het beeld min of meer doorloopt maar het geluid juist niet. Dit op diverse zenders en ook soms op opgenomen programma's.whitedevil1988 schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:50:
Ik heb vandaag met televisie kijken een hapering in het beeld. Beeld blijft hangen en het geluid loopt gewoon netjes door. Heb gekeken op de storingsite van Ziggo en voor mijn postcode gebied (Venlo) geld alleen dat er een storing is voor interactieve televisie. Dit heb ik zelf niet in mij abbo.
Gezien ik nu ziek thuis zit begint me dit wel enigzins te ergeren
Ik heb een Cisco Harddisk recorder en een tv programma opgenomen. Hoe krijg ik dat programma nu op een computer/usb/netwerk?
Verwijderd
Zoals al 200x gezegd: niet.Beatboxx schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:31:
Ik heb een Cisco Harddisk recorder en een tv programma opgenomen. Hoe krijg ik dat programma nu op een computer/usb/netwerk?
Iemand het zelfde probleem dat het beeld soms freezed en na een seconde weer gewoon doorloopt ?
Signaal is 100 bitfout is 0.
^ Post is hierboven!
Zelfde probleem in postcode 9781. Is best wel irritant aan het worden. Schijnt niet allen bij Net5 en RTL5 te zijn, maar bijna alle SD zenders stopt het beeld even (geluid loopt door) en gaat weer verder. Er wordt een storing gemeld op interactieve tv, maar dat heb ik niet, dus kan het niet zijn. Op de ziggo gebruikers forum zijn veel klachten te lezen.kiwie2 schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:09:
Iemand het zelfde probleem dat het beeld soms freezed en na een seconde weer gewoon doorloopt ?
Gelukkig want 2 tv's van verschillende merken vertonen dit.Jan_C schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:23:
[...]
Zelfde probleem in postcode 9781. Is best wel irritant aan het worden. Schijnt niet allen bij Net5 en RTL5 te zijn, maar bijna alle SD zenders stopt het beeld even (geluid loopt door) en gaat weer verder. Er wordt een storing gemeld op interactieve tv, maar dat heb ik niet, dus kan het niet zijn. Op de ziggo gebruikers forum zijn veel klachten te lezen.
Dit is sinds de verandering van HD ik ga het morgen melden bij Ziggo, hoe meer klachten hoe beter.
Mijn postcode is 8103.
^ Post is hierboven!
Verwijderd
Zelfde probleem bij Comedy Central, een aflevering van Graham Norton Show. Ik weet alleen niet zeker of het zaterdag of zondag was omdat ik beide afleveringen heb opgenomen en gekeken heb en ondertussen verwijderd hebt. Postcode 2263
Overigens opnieuw de vraag maar dan nu aan iedereen: Wat is het verschil tussen de ITV en een normale HDrecorder zoals de Humax 5050c? Alleen de interactieve gedeelte? Voor de rest zijn ze gelijk toch?
Overigens opnieuw de vraag maar dan nu aan iedereen: Wat is het verschil tussen de ITV en een normale HDrecorder zoals de Humax 5050c? Alleen de interactieve gedeelte? Voor de rest zijn ze gelijk toch?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 22:32 ]
Met de Cisco ITV recorder kun je:
- geen twee programma's tegelijk opnemen
- geen opnames overzetten van PVR naar PC
Dit kan met de Humax 5050C wel.
- geen twee programma's tegelijk opnemen
- geen opnames overzetten van PVR naar PC
Dit kan met de Humax 5050C wel.
Op dit moment ben ik aan het kijken of ik kan overstappen naar Ziggo. Nu heb ik via de zoekbalk al even gezocht in dit topic, maar ik kon geen eerdere voorbeelden vinden. Ook heb ik een mailtje gestuurd naar Ziggo, maar die hebben nog niet geantwoord.
Ik woon in een flat van een woningbouwvereniging. Mijn appartement heeft een eigen huisnummer. Ik kijk hier analoge tv. Hiervoor heeft de vereniging een collectief contract en ik betaal via mijn servicekosten iets van 4 euro.
Mijn vraag is of ik hier een internet abonnement van Ziggo op kan aanvragen, zonder dat ik daarbij een basisabo a 16,95 voor moet afsluiten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Verdere info mocht het nodig zijn: Ik woon in Groningen. Voor mijn flat staat een Ziggo verdeelkastje.
Ik woon in een flat van een woningbouwvereniging. Mijn appartement heeft een eigen huisnummer. Ik kijk hier analoge tv. Hiervoor heeft de vereniging een collectief contract en ik betaal via mijn servicekosten iets van 4 euro.
Mijn vraag is of ik hier een internet abonnement van Ziggo op kan aanvragen, zonder dat ik daarbij een basisabo a 16,95 voor moet afsluiten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Verdere info mocht het nodig zijn: Ik woon in Groningen. Voor mijn flat staat een Ziggo verdeelkastje.
Helaas is dit onmogelijk, ik kwam hier ook (te laat) achter toen ik het apparaat in huis had.. erg irritant overigens..Beatboxx schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:31:
Bij internet ben je, helaas, verplicht ook Basis TV af te nemen.Deveran schreef op maandag 12 september 2011 @ 06:43:
Op dit moment ben ik aan het kijken of ik kan overstappen naar Ziggo. Nu heb ik via de zoekbalk al even gezocht in dit topic, maar ik kon geen eerdere voorbeelden vinden. Ook heb ik een mailtje gestuurd naar Ziggo, maar die hebben nog niet geantwoord.
Wat zegt Ziggo als je die belt? Ik kan namelijk niet in het systeem van Ziggo kijken...Deveran schreef op maandag 12 september 2011 @ 06:43:
In Den Haag (misschien ook de andere) in de Ziggo winkel kun je voor 99euro een SD + HD ontvanger (in één pakket) kopen incl. 2 smartcards.Royz schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:52:
[...]
Net zoals dat ik gebruik wil maken van de HD decoder voor 49e, kan ook weer alleen met nieuwe alles in 1 klanten
Dus als nog iemand overstapt binnenkort!
kiwie2 schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:09:
Jan_C schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:23:
Zelfde probleem in postcode 9781. Is best wel irritant aan het worden. Schijnt niet allen bij Net5 en RTL5 te zijn, maar bijna alle SD zenders stopt het beeld even (geluid loopt door) en gaat weer verder. Er wordt een storing gemeld op interactieve tv, maar dat heb ik niet, dus kan het niet zijn. Op de ziggo gebruikers forum zijn veel klachten te lezen.
Jep, dit is ondertussen een (bij ons) bekend probleem. Heb er eerder al een vrij uitgebreide post aan gewijd:kiwie2 schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:26:
Gelukkig want 2 tv's van verschillende merken vertonen dit.
Dit is sinds de verandering van HD ik ga het morgen melden bij Ziggo, hoe meer klachten hoe beter.
In aanvulling op mijn eigen post: we hebben het nu bij Net5, RTL5 en Veronica waargenomen. Veronica gisteren alleen bij de SD (analoog was prima), signaal 100, BER 0. Ik blijf het HEEL irritant vinden dat Ziggo weigert verantwoording te nemen en blijft wijzen naar kabeltjes. DIE ZIJN AL GOED!Groentenboer schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:04:
[...]
Wij hebben ook last van problemen met Net5. Haperend beeld (frames die wegvallen), beeld-in-beeld, stotterend geluid, dat soort zaken. Ziggo wil er maar niet aan dat het probleem niet bij ons ligt, maar in de bron. Dat denk ik omdat:Meer mensen die "freezes" hebben in het beeld bij Net5? Wij hebben het overdag niet waargenomen, alleen in de avond (bijvoorbeeld gisteren, Desperate HouseWifes)
- De problemen op zowel Net5 analoog, digitaal SD en digitaal HD plaatsvinden (dus 3 totaal verschillende frequenties)
- De problemen alleen bij Net5 optreden (van de populaire zenders dan)
- De problemen optreden bij ons, mijn schoonouders (zelfde stad, andere wijk) en mijn broertje (andere stad), ook weer digitaal EN analoog
- De receivers geven GEEN BER fouten tijdens de storingen
- Alle apparatuur aangesloten (incl Ziggo versterker) met hoogwaardig (Hirschmann) materiaal volgens de Ziggo eisen, met als resultaat 0 BER, goed sterkte en kwaliteit van het signaal
Ondertussen stromen de klachten op Ziggo Webcare ook binnen, allemaal hetzelfde. Stotterend beeld op de zenders die hier ook genoemd worden. Maar nee, vast blijven houden aan het script: check de bekabeling. NEE ZIGGO, kijk naar je bron! Het KAN NIET dat er zoveel mensen exact dezelfde klacht hebben op exact dezelfde zenders. Hand, eigen boezem, kom op!
[ Voor 15% gewijzigd door Hmmbob op 12-09-2011 09:07 ]
Ik zat zaterdag lekker tv te kijken, valt ineens het beeld uit. Gewoon zwart beeld, en af en toe knippert het een beetje. Dus ik dacht van: nou het signaal ligt er uit. Maar ik kon'verder ook geen menu krijgen, dus moest toch wel aan video output van de cisco ontvanger liggen denk ik.
Cisco ontvanger aan en uit; geen beeld
Tv aan en uit: nog geen beeld
Heb ik de cisco via een andere hdmi port aangesloten, met andere hdmi kabel: geen beeld, krijg af en toe wel ruis in beeld. Uiteindelijk cisco ontvanger via scart aangesloten, toen had ik wel beeld. Bij de helpdesk hadden ze nog gezegd dat ik de ontvanger opnieuw kon installeren, dus dat had ik toen gedaan, en ineens ook weer via hdmi beeld. Dus ik de ontvanger weer op de orginele hdmi poort aansluiten: geen beeld. Tv uit en aan gezet: weer wel beeld en nu blijft hij het ook doen.
Nu is de vraag natuurlijk, ligt het aan de tv of ligt het aan de ontvanger.
Cisco ontvanger aan en uit; geen beeld
Tv aan en uit: nog geen beeld
Heb ik de cisco via een andere hdmi port aangesloten, met andere hdmi kabel: geen beeld, krijg af en toe wel ruis in beeld. Uiteindelijk cisco ontvanger via scart aangesloten, toen had ik wel beeld. Bij de helpdesk hadden ze nog gezegd dat ik de ontvanger opnieuw kon installeren, dus dat had ik toen gedaan, en ineens ook weer via hdmi beeld. Dus ik de ontvanger weer op de orginele hdmi poort aansluiten: geen beeld. Tv uit en aan gezet: weer wel beeld en nu blijft hij het ook doen.
Nu is de vraag natuurlijk, ligt het aan de tv of ligt het aan de ontvanger.
Wij hadden een probleem met een aantal zenders doordat er een nieuwe digitenne zender was geplaatst in de wijk. Dat heb ik wel opgelost met behulp van goede bekabeling en koppelstukken.Groentenboer schreef op maandag 12 september 2011 @ 08:51:
Ondertussen stromen de klachten op Ziggo Webcare ook binnen, allemaal hetzelfde. Stotterend beeld op de zenders die hier ook genoemd worden. Maar nee, vast blijven houden aan het script: check de bekabeling. NEE ZIGGO, kijk naar je bron! Het KAN NIET dat er zoveel mensen exact dezelfde klacht hebben op exact dezelfde zenders. Hand, eigen boezem, kom op!
(hoeft niet, kan dus wel)
Jep, maar dat verklaard niet waarom het 1) op 3 verschillende frequenties, maar wel dezelfde zender (analoog, digitaal sd, digitaal hd) plaatsvind, en 2) de bekabeling is al in orde met hoogwaardig hirschmann spul..hjs schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:33:
[...]
Wij hadden een probleem met een aantal zenders doordat er een nieuwe digitenne zender was geplaatst in de wijk. Dat heb ik wel opgelost met behulp van goede bekabeling en koppelstukken.
(hoeft niet, kan dus wel)
Zoek voor de gein eens op "beeld ziggo" op twitter; je zal zien dat we echt niet de enige zijn...
Verwijderd
Zonder versterker doet alles het bij mij, lekker zo'n dik signaal 
Nu alleen nog even gevraagd waarom ik 'slechts' 20mbit op mijn lijn afgeleverd krijg.
Nu alleen nog even gevraagd waarom ik 'slechts' 20mbit op mijn lijn afgeleverd krijg.
Nop, maar gezien het feit er iets van 1+ miljoen mensen zijn die digitaal kijken via Ziggo en het grootste deel er geen last van heeft, waaronder ik, zit er niet iets fout in het bron signaal. Dat lijkt prima te zijn, want anders had iedereen er last van.Groentenboer schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:59:
[...]
Jep, maar dat verklaard niet waarom het 1) op 3 verschillende frequenties, maar wel dezelfde zender (analoog, digitaal sd, digitaal hd) plaatsvind, en 2) de bekabeling is al in orde met hoogwaardig hirschmann spul..
Zoek voor de gein eens op "beeld ziggo" op twitter; je zal zien dat we echt niet de enige zijn...
Wat natuurlijk wel kan is dat er bij jullie straatkast iets fout zit, of de kabel van daar naar jullie huis. Maar als jij 100% zeker weet dat het niet bij jou ligt, laat je toch een monteur komen? De kosten zijn alleen voor jou als het bij jou fout zit.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Serieus? daar woon ik in de buurt dus kan ik er wel heen. Weet je toevallig ook welke decoders je dan krijgt? ik hoef eigenlijk alleen maar een HD, ik heb al een SD en HD ik wil die SD juist vervangenjongetje schreef op maandag 12 september 2011 @ 08:16:
[...]
In Den Haag (misschien ook de andere) in de Ziggo winkel kun je voor 99euro een SD + HD ontvanger (in één pakket) kopen incl. 2 smartcards.
Thx voor de tip!
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Betreffende de problemen op verschillende zenders, ik heb storingen op NED1/2/3 HD gehad. Uiteindelijk op weten te lossen door de volgende stappen door te voeren:
- TV direct met goede kabel op AOP aangesloten. Merkte al dat de storingen minder waren, maar onregelmatig kwamen ze nog terug.
- AOP aarden. Op het Ziggo forum kwam ik nog een post tegen dat in veel gevallen het AOP niet geaard is en dit soort problemen veroorzaakt. Dit bleek bij mij ook het gevav, het AOP was niet geaard en nadat ik dit gedaan had heb ik geen storing meer ondervonden.
- TV direct met goede kabel op AOP aangesloten. Merkte al dat de storingen minder waren, maar onregelmatig kwamen ze nog terug.
- AOP aarden. Op het Ziggo forum kwam ik nog een post tegen dat in veel gevallen het AOP niet geaard is en dit soort problemen veroorzaakt. Dit bleek bij mij ook het gevav, het AOP was niet geaard en nadat ik dit gedaan had heb ik geen storing meer ondervonden.
Bij mij werkt het wel, alleen komt er een scherm in beeld waar ik een betaalcode moet invoeren (0000 kwam ik achter). Ik vind dat wel raar aangezien ik aie-extra heb en dus niet voor films zou hoeven te betalen. Kan iemand me uitleggen hoe dat zit?Sh1fty schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:29:
Werkt bij iedereen de Video On Demand en de TV gemist al naar behoren?
Hier werken namelijk beide diensten (nog) niet.
Als ik bijv. naar Films>TV standaard (ons abonnement) ga, dan zie ik daar 10 films staan waar ik uit kan kiezen. Films als The Bank Job, Rescue Dawn, etc. Tot zover gaat dus alles nog goed.
Echter, als ik een film uitkies, en klik op 'afspelen', Dan komt er een oranje 'blok' in het midden van het beeld, met de tekst: 'Even wachten tot het afspelen begint'. Maar deze tekst blijft er staan. Hoe lang je ook wacht, de film wordt niet geladen.
En dit zelfde verhaaltje is hier het geval met TV gemist. Welke vorm/uitzending ik ook kies, (Uitzendinggemist , RTLgemist) ik krijg altijd het oranje blokje met het verzoek of ik 'even' wil wachten.
Voor zover ik weet is alles (oa de Cisco 8485DVB HD DVR) goed aangesloten (door een monteur enkele maanden geleden)
Alles-in-een extra slaat op de snelheid (120/10) van je internetverbinding, het zegt niets over je tv pakket. Die laatste kan tv-standaard, tv-plus of tv-extra zijn. Als je alleen maar tv-standaard hebt krijg je geen films.Baldertt schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:54:
Bij mij werkt het wel, alleen komt er een scherm in beeld waar ik een betaalcode moet invoeren (0000 kwam ik achter). Ik vind dat wel raar aangezien ik aie-extra heb en dus niet voor films zou hoeven te betalen. Kan iemand me uitleggen hoe dat zit?
Ook een leuke, had mijn hele netwerk in de 192.168.1 range ingesteld, blijkt dat sinds kort de modem constant die range inpikt, en mijn routers naar 10.0.0. geschopt worden.
Verklaart een en ander aan gezeur wat ik de laatste tijd heb gehad...
Wat hierboven staat klopt inderdaad. Maar tv standaard zou je gratis moeten kunnen kijken. Als je in On-Demand zat of een betaalde tv gemist hebt geselecteerd en code 0000 (of welke je ook hebt ingesteld) toetst dan heb je die aflevering gekocht voor het betreffende bedrag en zie je die op je volgende factuur terug.Baldertt schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:54:
[...]
Bij mij werkt het wel, alleen komt er een scherm in beeld waar ik een betaalcode moet invoeren (0000 kwam ik achter). Ik vind dat wel raar aangezien ik aie-extra heb en dus niet voor films zou hoeven te betalen. Kan iemand me uitleggen hoe dat zit?
Raven in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"MikeyMan schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:01:
Ook een leuke, had mijn hele netwerk in de 192.168.1 range ingesteld, blijkt dat sinds kort de modem constant die range inpikt, en mijn routers naar 10.0.0. geschopt worden.
WNDR3700?
ah, juist... Daar had ik overheen gelezen...
Zou opzich geen probleem zijn (De configuratie wordt gelijk overgenomen als het ip-adres wijzigt), maar ik heb er twee achter elkaar hangen, en de tweede snapt het niet meer als het ip van de eerste router wijzigt.
Sindskort heeft mijn opa een probleempje met de cisco decoder (hij heeft het 13 euro pakket er bij bovenop).
Hij is aangesloten op dezelfde wijkkast en beeld is prima e.d. (ook hd), echter wanneer het menu geopend word krijg je heel vaak een zwarte achtergrond loopt het beeld (rechtsbovenin) vast en geluid gaat door.
Je kan wel navigeren door het menu en een optie opslaan. Druk je daarna echter op exit dan is het beeld zwart en geeft die de storing geen signaal.
Alleen menu drukken is genoeg, hoeft niet eens interactief te selecteren.
Nadat de stekker er is uitgetrokken en het apparaat opnieuw boot doet alles het pas weer.
Vaker voor gekomen? Iemand enig idee? Help?
Hij is aangesloten op dezelfde wijkkast en beeld is prima e.d. (ook hd), echter wanneer het menu geopend word krijg je heel vaak een zwarte achtergrond loopt het beeld (rechtsbovenin) vast en geluid gaat door.
Je kan wel navigeren door het menu en een optie opslaan. Druk je daarna echter op exit dan is het beeld zwart en geeft die de storing geen signaal.
Alleen menu drukken is genoeg, hoeft niet eens interactief te selecteren.
Nadat de stekker er is uitgetrokken en het apparaat opnieuw boot doet alles het pas weer.
Vaker voor gekomen? Iemand enig idee? Help?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ziggo wil een service monteur sturen voor het freezen van de beelden.
Dit kost me 60 euro + ieder kwartier 15 euro.
Ik vroeg al of ze een avondje film komen kijken aangezien het niet overdag is.
De kosten voor een avond film zijn trouwens 500 euro.
Morgen word ik gebeld door een medewerker.
Ik zal hem eens de waarheid zeggen.
Jullie kunnen evt. je postcode plaatsen wanneer je problemen ondervindt met freezen.
Jullie kunnen evt. je postcode plaatsen wanneer je problemen ondervindt met freezen.
^ Post is hierboven!
Wat is precies het probleem? Want als de oorzaak van het probleem bij Ziggo ligt, krijg je echt geen rekening. Alleen als de oorzaak bij jou ligt, krijg je natuurlijk wel een rekening. Of werk jij ook gratis voor je baas?kiwie2 schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:26:
Ziggo wil een service monteur sturen voor het freezen van de beelden.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Zojuist Ziggo gebeld ze doen er gewoon niks aan. Ik wacht wel gewoon wordt vanzelf opgelost hoop ik.
Nee ik werk ook niet voor niks maar service kan toch geen kwaad?
Nee ik werk ook niet voor niks maar service kan toch geen kwaad?
^ Post is hierboven!
Dat proberen we je dus te vertellen, Ziggo levert die service ook gewoon
Op het moment dat:
-Je binnenhuisbekabeling op orde hebt (dus GOEDE kabels en pluggen, JUISTE manier aangesloten), LET OP: Het werkte hiervoor prima is GEEN GELDIG argument! Frequenties zijn veranderd dus problemen die jij hiervoor niet had kunnen nu wel spelen. Ja maar waarom veranderen ze dat dan? Zodat wij meer zenders krijgen
-Je geen rare fratsen hebt uitgehaald bij je AOP
-Je ook problemen hebt als je alles NA je AOP afkoppelt en je decoder direct met een goede kabel aansluit op AOP, waarbij die kabel niet te lang mag zijn
Gaat Ziggo jou NIETS berekenen. Ze zijn bij mij ook langs geweest en hebben geconstateerd dat mijn probleem net voor het AOP zat (groene kabel) dus dat was gewoon op kosten van Ziggo
Overigens, als ze je dat bedrag voorschotelen hebben ze het dan niet over Ziggo Service+? Neem anders gewoon een stukje op, desnoods met filmcamera, met de BER waarde in beeld. Zie je die omhoogschieten dan heb je gewoon een bekabelingsprobleem. Heb je wel storing (zoals vele anderen) maar staat de BER waarde op 0? Dan zit het écht bij Ziggo zelf en gaat het vanzelf over
Ik had het overigens ook bij BBC HD, maar BER waarde bleef netjes 0. Is nu opgelost
-Je binnenhuisbekabeling op orde hebt (dus GOEDE kabels en pluggen, JUISTE manier aangesloten), LET OP: Het werkte hiervoor prima is GEEN GELDIG argument! Frequenties zijn veranderd dus problemen die jij hiervoor niet had kunnen nu wel spelen. Ja maar waarom veranderen ze dat dan? Zodat wij meer zenders krijgen
-Je geen rare fratsen hebt uitgehaald bij je AOP
-Je ook problemen hebt als je alles NA je AOP afkoppelt en je decoder direct met een goede kabel aansluit op AOP, waarbij die kabel niet te lang mag zijn
Gaat Ziggo jou NIETS berekenen. Ze zijn bij mij ook langs geweest en hebben geconstateerd dat mijn probleem net voor het AOP zat (groene kabel) dus dat was gewoon op kosten van Ziggo
Overigens, als ze je dat bedrag voorschotelen hebben ze het dan niet over Ziggo Service+? Neem anders gewoon een stukje op, desnoods met filmcamera, met de BER waarde in beeld. Zie je die omhoogschieten dan heb je gewoon een bekabelingsprobleem. Heb je wel storing (zoals vele anderen) maar staat de BER waarde op 0? Dan zit het écht bij Ziggo zelf en gaat het vanzelf over
Ik had het overigens ook bij BBC HD, maar BER waarde bleef netjes 0. Is nu opgelost
Excuus, ik bedoelde idd tv-extra (de duurste versie iig).grun93 schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:59:
[...]
Alles-in-een extra slaat op de snelheid (120/10) van je internetverbinding, het zegt niets over je tv pakket. Die laatste kan tv-standaard, tv-plus of tv-extra zijn. Als je alleen maar tv-standaard hebt krijg je geen films.
OK. Die 100 films en 30 series zonder extra kosten zijn dus stiekem helemaal niet zonder extra kosten?jongetje schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:05:
[...]
Wat hierboven staat klopt inderdaad. Maar tv standaard zou je gratis moeten kunnen kijken. Als je in On-Demand zat of een betaalde tv gemist hebt geselecteerd en code 0000 (of welke je ook hebt ingesteld) toetst dan heb je die aflevering gekocht voor het betreffende bedrag en zie je die op je volgende factuur terug.
Zijn de kosten die worden doorberekend niet gewoon de kosten die de aanbieders zelf berekenen?Baldertt schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:26:
[...]
Excuus, ik bedoelde idd tv-extra (de duurste versie iig).
[...]
OK. Die 100 films en 30 series zonder extra kosten zijn dus stiekem helemaal niet zonder extra kosten?
Als ik op m'n laptop ga kijken bij RTL gemist, dan vragen ze voor diverse programma's ook geld. Ik heb het niet één op één gecheckt, maar het lijkt mij dat dit dezelfde kosten zijn als wat Ziggo vraagt, dus dan kan ik het Ziggo ook niet echt kwalijk nemen.
Ik dacht al, dat probleem klinkt bekend, was ik dus die het er wel eens over heeft gehad
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 12-09-2011 21:31 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Ik krijg hoofdpijn van Ziggo.
Net bij een oom thuis, internet was traag was de melding. Nou dat klopt, wel 0,7mbit download. Van alles geprobeerd (modem resetten, direct eraan hangen, kabels los en vast, etc. etc.) en het werd niet beter. Ziggo gebeld, medewerker gelijk: "Ja dit is een monteur. Ik zie het al. 33% signaal verlies in het modem.".
Dus ik blij dat het zo snel duidelijk was, kan de eerste monteur pas op 30 september. Voor een kapot modem. Daar krijg ik echt hoofdpijn van.
Ik moet nu echt heel snel een Ubee op de kop tikken voor spare, dit is al de 2e keer in een paar weken tijd..
Net bij een oom thuis, internet was traag was de melding. Nou dat klopt, wel 0,7mbit download. Van alles geprobeerd (modem resetten, direct eraan hangen, kabels los en vast, etc. etc.) en het werd niet beter. Ziggo gebeld, medewerker gelijk: "Ja dit is een monteur. Ik zie het al. 33% signaal verlies in het modem.".
Dus ik blij dat het zo snel duidelijk was, kan de eerste monteur pas op 30 september. Voor een kapot modem. Daar krijg ik echt hoofdpijn van.
Ik moet nu echt heel snel een Ubee op de kop tikken voor spare, dit is al de 2e keer in een paar weken tijd..
Want signaalverlies is altijd te wijten aan een defect modem? Laat de monteur dat maar uitzoeken, wie weet is er heel wat anders aan de hand.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:32:
Ik krijg hoofdpijn van Ziggo.
Verwijderd
Zeker niet altijd nee, echter het feit dat de digitale TV en Interactieve TV naar behoren werken en de medewerker direct in het modem kon zien dat het fout gaat lijkt het mij wel erg stug als het ergens anders ligt.Exorcist schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:40:
[...]
Want signaalverlies is altijd te wijten aan een defect modem? Laat de monteur dat maar uitzoeken, wie weet is er heel wat anders aan de hand.
Wat ik er bij vergeet te melden is dat het modem ook nog eens spontaan herstart en dat ik wel 40mbit gezien heb na een aantal herstarts. Maar dat was van korte duur.
Maar dan nog zou ik het fijn vinden als ik er gewoon even een modem aan kon hangen om te zien of het dan wel werkt. Misschien had ik het probleem dan even tijdelijk kunnen verhelpen.
En nu bezorg ik mijzelf ook hoofdpijn. De 20mbit download lag aan mezelf, zit via wifi op mijn laptop te testen en was vergeten dat deze laptop slechts een 54mbit kaartje erin heeft zitten. Via de kabel komt er wel gewoon 40mbit binnen. Gevalletje vergeetachtig van mijzelf
Wij hebben nu ook de Interactieve TV decoder gekocht voor 200 euro.
Maar alles werkt prima behalve het interactive gedeelte. Als ik het wil installeren in de instellingen dan doet hij dat dus niet. En in de handleiding staat dat je na de installatie naar het On demand menutje moet gaan. maar dat staat er dus niet. Dus ik hoop dat iemand me hier bij kan helpen.
En ik heb het iedee dat ziggo de snelheid een beetje afknijpt. we hebben een abbo van 120mbit maar we krijgen maar 80mbit ofzo.
Maar alles werkt prima behalve het interactive gedeelte. Als ik het wil installeren in de instellingen dan doet hij dat dus niet. En in de handleiding staat dat je na de installatie naar het On demand menutje moet gaan. maar dat staat er dus niet. Dus ik hoop dat iemand me hier bij kan helpen.
En ik heb het iedee dat ziggo de snelheid een beetje afknijpt. we hebben een abbo van 120mbit maar we krijgen maar 80mbit ofzo.
wel jammer dat je bij een nieuwe aanvraag nog alleen de HD decoder kunt aanschaffen. Zou fijn zijn als ze een optie geven voor interactief maar deze later naleveren.
Toevallig nog een oude router die niet meer dan 80 mbit doet? miss maar een 100 mbit netwerk? Even controleren, voordat je Ziggo de schuld geeft.ralph9994 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 00:07:
*snip*
Op de site van Ziggo staat hier toch letterlijk van wel (dwz 15 series, geen 30). Dus ik zou gewoon aan de bel trekken als ze je op de eerstvolgende factuur toch iets extra's berekenen.Baldertt schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:26:
OK. Die 100 films en 30 series zonder extra kosten zijn dus stiekem helemaal niet zonder extra kosten?
Ziggo knijpt helemaal niets. Dit ligt 9 van de 10 keer aan de gebruikte apparatuur en het kan ook een reden buitenshuis hebben. Maar roepen dat er geknepen wordt is toch wel het meest achterlijke statement dat je kan opschrijven in dit topic. Eens in de zoveel tijd duikt die opmerking weer opralph9994 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 00:07:
Wij hebben nu ook de Interactieve TV decoder gekocht voor 200 euro.
Ik heb inmiddels van de klantenservice begrepen dat er nog een extra mapje "TV-extra" is waar die 100 films in staan die je zonder extra kosten kunt kijken. Dan hebben we het wel over films als the matrix en harry potter 1 t/m 3. Beetje jammergrun93 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:50:
[...]
Op de site van Ziggo staat hier toch letterlijk van wel (dwz 15 series, geen 30). Dus ik zou gewoon aan de bel trekken als ze je op de eerstvolgende factuur toch iets extra's berekenen.
Ik vind die gemiste uitzendingen van sommige zenders echt belachelijk duur. Wie betaalt er serieus 95 cent voor een gemiste aflevering?
Verwijderd
Dat is toch alleen SBS?Exorcist schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:56:
Ik vind die gemiste uitzendingen van sommige zenders echt belachelijk duur. Wie betaalt er serieus 95 cent voor een gemiste aflevering?
Wij kijken dagelijks RTL en Uitzending gemist en heb nog nooit 1 cent betaald.
Nog even gekeken, maar ook Veronica (SBS6 groep denk ik?) doet hieraan. Niet zo'n probleem, kijk alleen maar Border Security en Top Gear, maar ik ga daar écht niet voor betalen. Kijk wel op BBC HD naar Top GearVerwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:09:
[...]
Dat is toch alleen SBS?
Wij kijken dagelijks RTL en Uitzending gemist en heb nog nooit 1 cent betaald.
Als er al een collectief RTV abonnement op betreffend huisadres afgenomen wordt hoef je niet zelf ook nog een RTV abonnement te nemen.Deveran schreef op maandag 12 september 2011 @ 06:43:
...overstappen naar Ziggo...
Ik kijk hier analoge tv. Hiervoor heeft de vereniging een collectief contract en ik betaal via mijn servicekosten iets van 4 euro.
Per adres (aansluitlocatie) moet er RTV zijn om andere diensten af te kunnen nemen.
[ Voor 24% gewijzigd door DelSolRider op 13-09-2011 12:07 ]
Heeft met de rechten te maken, zijn veelal buitenlandse serie's/formats waarvoor bij alle zenders betaald dient te worden. Bij deze ene zender zie je het meer dan bij de ander wat veroorzaakt wordt door het programma aanbod. RTL groep en NOS maakt veel zelf dus dat zie je dan ook terug op deze manier.Exorcist schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:24:
[...]
Nog even gekeken, maar ook Veronica (SBS6 groep denk ik?) doet hieraan. Niet zo'n probleem, kijk alleen maar Border Security en Top Gear, maar ik ga daar écht niet voor betalen. Kijk wel op BBC HD naar Top Gear
Vind het zelf ook te duur maar misschien dat er toch een markt voor is.
Verwijderd
Nou, heb ik weer...
Wil mijn vrouw nu opeens een dvd recorder en die kan ik vast niet meer voor die aanbiedingsprijs kopen als vaste klant van Ziggo alles in 1 extra.
Nu zit ik wat te kijken en kwam dit tegen:
http://www.redcoon.nl/ind...d/13019/Humax_iHDR_5200c/
Is dat nu de beste keuze of ben ik goedkoper uit met een ander merk dvd recorder met tunermogelijkheid voor ziggo (of bestaat dat niet?)?
Ik lees op marktplaats ook mensen die met een Windows7 Media Center PC ziggo kijken en opnemen? Dat klinkt veel interessanter denk ik dan een humax 5200c, maar ik zoek daar wat meer info over. Iemand die dat heeft thuis? Ik kom er namelijk niet helemaal uit, moet ik dan de Anysee E30 Combo Plus - DVB-T-ontvanger / DVB-C-ontvanger - USB aanschaffen?
Of toch voor die dvd recorder van humax gaan?
Wil mijn vrouw nu opeens een dvd recorder en die kan ik vast niet meer voor die aanbiedingsprijs kopen als vaste klant van Ziggo alles in 1 extra.
Nu zit ik wat te kijken en kwam dit tegen:
http://www.redcoon.nl/ind...d/13019/Humax_iHDR_5200c/
Is dat nu de beste keuze of ben ik goedkoper uit met een ander merk dvd recorder met tunermogelijkheid voor ziggo (of bestaat dat niet?)?
Ik lees op marktplaats ook mensen die met een Windows7 Media Center PC ziggo kijken en opnemen? Dat klinkt veel interessanter denk ik dan een humax 5200c, maar ik zoek daar wat meer info over. Iemand die dat heeft thuis? Ik kom er namelijk niet helemaal uit, moet ik dan de Anysee E30 Combo Plus - DVB-T-ontvanger / DVB-C-ontvanger - USB aanschaffen?
Of toch voor die dvd recorder van humax gaan?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 12:49 ]
Verwijderd
Humax = goed. Zonder discussie.
Echter, wil je interactieve TV? Dan is hij niet goed
[zeurstem]
Tis geen dvd recorder meer tegenwoordig maar een hdd recorder
[/zeurstem]
Echter, wil je interactieve TV? Dan is hij niet goed
[zeurstem]
Tis geen dvd recorder meer tegenwoordig maar een hdd recorder
[/zeurstem]
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 13:38 ]
Verwijderd
@Dikkiedikdik, de humax is een HDDrecorder.
Overigens kan je ook voor de Humax 5050c gaan, ik heb hem voor 140 op de kop getikt en maak er al half jaar gebruik van. De Humax 5050c is nagenoeg gelijk aan die van 5200c.
Maar als je hierover door wilt praten kan je beter in \[DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic of \[DVB-C] Humax iHDR-5200c verder praten.
Edit: woeps, altijd gedacht dat het een HD recorder was. Dat komt door die interactieve HDrecorder waar de laatste tijd zoveel over wordt gepraat..
Overigens kan je ook voor de Humax 5050c gaan, ik heb hem voor 140 op de kop getikt en maak er al half jaar gebruik van. De Humax 5050c is nagenoeg gelijk aan die van 5200c.
Maar als je hierover door wilt praten kan je beter in \[DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic of \[DVB-C] Humax iHDR-5200c verder praten.
Edit: woeps, altijd gedacht dat het een HD recorder was. Dat komt door die interactieve HDrecorder waar de laatste tijd zoveel over wordt gepraat..
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 13:54 ]
Ik heb het Cisco modem voor Alles in 1 Plus. Maar klopt het dat je het interne IP van de router niet kan veranderen? Dat kon bij de Ubee bij mijn ouders wel. Ik vind de reeks niet zo fijn, beetje afwijkend.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Sommige klanten die interactieve televisie hebben en daardoor de meegeleverde (retour geschikte) versterker aansluiten, ondervinden problemen van een te hard signaal naar de interactieve ontvanger, maar ook naar het modem die ook op de versterker aangesloten moet worden. (weliswaar op een niet versterkte 0 dB aansluiting)
Dit probleem ontstaan doordat in bovenstaande situatie de UMU-01 splitser is komen te vervallen. En de versterker direct op het AOP (abonnee overname punt) wordt aangesloten.
Veronderstelt word dat de 0 dB aansluiting bij de interactieve televisie meegeleverde versterker, toch versterkt. Dat is niet zo! Sluit men het modem (makkelijk om signaalwaardes mee te meten) direct aan op het AOP, dan is het signaal even hard!
Je kan dempers aanschaffen en deze op de ingang van de versterker, of op de uitgang(en) naar de decoder voor interactieve televisie en/of modem, maar dat lost het probleem maar deels op. Niet alleen het binnenkomende signaal wordt gedempt, maar ook het retour signaal ondervindt hinder. De apparatuur (modem en decoder) moet harder gaan zenden, wat weer warmteproductie kan veroorzaken.
Nu heb ik even zitten brainstormen en ik denk dat ik de perfecte oplossing heb gevonden voor bovenstaand probleem. Alleen weet ik het niet zeker, omdat ik geen databladen of specificaties kan vinden.
Mijn idee is om de UMU-01 weer te gebruiken, en de DATA uitgang daarvan aan te sluiten op de ingang van de versterker, waarop dus alle televisies, radio's, decoders en het modem is aangesloten.
Ik vermoed dat de UMU-01 een low pass, high pass en band pass filter is. Door middel van spoelen met aftakkingen.
Ik vermoed dat het filter ongeveer als volgt werkt (let niet op mijn Paint kunsten):

Dit probleem ontstaan doordat in bovenstaande situatie de UMU-01 splitser is komen te vervallen. En de versterker direct op het AOP (abonnee overname punt) wordt aangesloten.
Veronderstelt word dat de 0 dB aansluiting bij de interactieve televisie meegeleverde versterker, toch versterkt. Dat is niet zo! Sluit men het modem (makkelijk om signaalwaardes mee te meten) direct aan op het AOP, dan is het signaal even hard!
Je kan dempers aanschaffen en deze op de ingang van de versterker, of op de uitgang(en) naar de decoder voor interactieve televisie en/of modem, maar dat lost het probleem maar deels op. Niet alleen het binnenkomende signaal wordt gedempt, maar ook het retour signaal ondervindt hinder. De apparatuur (modem en decoder) moet harder gaan zenden, wat weer warmteproductie kan veroorzaken.
Nu heb ik even zitten brainstormen en ik denk dat ik de perfecte oplossing heb gevonden voor bovenstaand probleem. Alleen weet ik het niet zeker, omdat ik geen databladen of specificaties kan vinden.
Mijn idee is om de UMU-01 weer te gebruiken, en de DATA uitgang daarvan aan te sluiten op de ingang van de versterker, waarop dus alle televisies, radio's, decoders en het modem is aangesloten.
Ik vermoed dat de UMU-01 een low pass, high pass en band pass filter is. Door middel van spoelen met aftakkingen.
Ik vermoed dat het filter ongeveer als volgt werkt (let niet op mijn Paint kunsten):

- De DATA uitgang is hierbij een low pass filter, welke het retour signaal (onder ~80 MHz ongemoeid laat, 0 dB) en het binnenkomende signaal (boven ~80 MHz) met 10 dB dempt.
- De TV uitgang is hierbij een high pass filter, welke alleen signalen boven ~80 MHz doorlaat. Hierdoor is deze uitgang niet retour geschikt, omdat de retour signalen onder ~80 MHz zitten.
- De RADIO uitgang is hierbij een band pass filter, deze laat alleen signalen tussen ~88 MHz en ~108 MHz door.
Verwijderd
Goed idee! Jammer genoeg heb ik de UMU al weggekeild dus kan het niet testen voor je 
Ik ga vanavond er een Hirchmann retourgeschikte splitter tussenhangen, die dempt 6db. Dat is precies het signaal wat er teveel is bij ons. Voorheen had ik naar de TV's prima signaal, dus ik verwacht dat het daar ook goed moet komen.
Ik ga vanavond er een Hirchmann retourgeschikte splitter tussenhangen, die dempt 6db. Dat is precies het signaal wat er teveel is bij ons. Voorheen had ik naar de TV's prima signaal, dus ik verwacht dat het daar ook goed moet komen.
Nja eerst kon ik wel 120mbit halen. en nu opeens niet meer. (al een tijdje zo)Frank-NL schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:15:
[...]
Ziggo knijpt helemaal niets. Dit ligt 9 van de 10 keer aan de gebruikte apparatuur en het kan ook een reden buitenshuis hebben. Maar roepen dat er geknepen wordt is toch wel het meest achterlijke statement dat je kan opschrijven in dit topic. Eens in de zoveel tijd duikt die opmerking weer op
we hebben een cisco e3000 en de standaart modem die ziggo levert.
Ik vind het niet super erg ofzo. vergeleken met de rest van de wereld.
maar met 8MB/s ipv 15MB/s is toch wel een verschil.
Klopt! 192.168.178.0 met subnet 255.255.255.0 is fixed. Ik had hiervoor ook kort de Ubee wireless en daarin kon ik de range wel aanpassen. Die wissel was vervelend omdat ik wat 192.168.1.x fixed ip's had met verwijzingen her en der. Bovendien heeft de Cisco i.t.t. de Ubee ook niet de mogelijkheid om statische ip's (DHCP reservering) toe te wijzen.MsG schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:51:
Ik heb het Cisco modem voor Alles in 1 Plus. Maar klopt het dat je het interne IP van de router niet kan veranderen? Dat kon bij de Ubee bij mijn ouders wel. Ik vind de reeks niet zo fijn, beetje afwijkend.
Ik haal ook nagenoeg nooit de 120 Mbit. Ik heb nog niet genoeg tijd besteed om te checken of het aan mij of aan Ziggo ligt, maar ik zou het toch prettig vinden als ik ergens tussen de 80-100Mbit zou halen.ralph9994 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:14:
[...]
Nja eerst kon ik wel 120mbit halen. en nu opeens niet meer. (al een tijdje zo)
we hebben een cisco e3000 en de standaart modem die ziggo levert.
Ik vind het niet super erg ofzo. vergeleken met de rest van de wereld.
maar met 8MB/s ipv 15MB/s is toch wel een verschil.
Met of zonder router (WNDR3700) rond de 50 Mbit (bekabeld). Soms uitschieters naar boven, maar zelden boven de 80 Mbit. Toen het net was aangesloten heb ik wel even 120 gehaald, maar dat was echt heel zeldzaam en van korte duur.
Binnenkort krijg ik een NAS en als ik daar geen hogere snelheden op haal, dan downgrade ik wel naar Plus, want het wordt een eeuwig welles nietes spelletje over aan wie het ligt en daar heb ik bijzonder weinig zin in.
Na het veranderen van de zenders is het niet bepaald beter geworden:
- Arte: geen signaal;
- National Geographic HD: geen signaal;
- Radio 4: constant artefacten door het geluid heen.
Zijn er meer mensen in de regio Groningen die hier last van hebben?
- Arte: geen signaal;
- National Geographic HD: geen signaal;
- Radio 4: constant artefacten door het geluid heen.
Zijn er meer mensen in de regio Groningen die hier last van hebben?
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Dat is best raar dan. want ik heb toch een hele lange tijd de 120mbit gehaald.Blindfold schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:05:
[...]
Ik haal ook nagenoeg nooit de 120 Mbit. Ik heb nog niet genoeg tijd besteed om te checken of het aan mij of aan Ziggo ligt, maar ik zou het toch prettig vinden als ik ergens tussen de 80-100Mbit zou halen.
Met of zonder router (WNDR3700) rond de 50 Mbit (bekabeld). Soms uitschieters naar boven, maar zelden boven de 80 Mbit. Toen het net was aangesloten heb ik wel even 120 gehaald, maar dat was echt heel zeldzaam en van korte duur.
Binnenkort krijg ik een NAS en als ik daar geen hogere snelheden op haal, dan downgrade ik wel naar Plus, want het wordt een eeuwig welles nietes spelletje over aan wie het ligt en daar heb ik bijzonder weinig zin in.
nja moet er maar mee leven dan.
Verwijderd
Zonder versterker, maar met Hirchman verdeler krijg ik op het modem het inkomende signaal van 16.2dBmV naar 11.6dBmV. Net boven de grens van 10dBmV, dus acceptabel wat mij betreft.
Bijkomend voordeel is dat de actieve versterker nu uit is, dat scheelt toch weer stroom. Geen idee hoeveel, maar ik had al het gevoel dat het een nutteloos ding was voor mijn situatie dus vind het niet erg
Bijkomend voordeel is dat de actieve versterker nu uit is, dat scheelt toch weer stroom. Geen idee hoeveel, maar ik had al het gevoel dat het een nutteloos ding was voor mijn situatie dus vind het niet erg
Bah! Wat is dit nou? Al mijn recordinstellingen zijn weg. Er kwamen opeens dubbele entries, en 1tje wegwissen, wist alle opnameinstellingen. Iemand dit eerder meegemaakt? Moet alles weer instellen....
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Nou, ik ben eruit, boven wil de Cisco niet activeren, maar beneden wel. Beneden zit er 16 meter tussen de versterker en de decoder, maar naar boven zal dat wel wat meer zijn vrees ik. Nu heb ik hem weer boven staan en nu doet ie het niet meer. Zal wel aan de bekabeling liggen, die gaan we een dezer dagen dan maar eens vervangen.
- NAC Breda -
Heeft er hier iemand ervaring met de combo VMware + PFsense?
Ik heb hier nu een setup waarop ik op een windows 2003 host met 3 NICs, 1 virtual machine draai met PFsense.
De virtual machine krijgt 2 NICs bridged naar hun eigen VMnet adapter (waarop in de host ook de IPv4 verwijderd is) en de host krijgt zn eigen NIC.
Voor de host:
static ip 192.168.10.3
Voor de guest:
WAN krijgt ip via DHCP (83.x.x.x)
LAN (firewall static 192.168.10.1)
Deze setup werkte briljant in de testomgeving waarin ik het geheel achter een server 2003 omgeving hing.
Voor de host:
static ip 192.168.10.3
Voor de guest:
WAN krijgt ip via DHCP (192.168.100.1)
Echter nu het geheel direct achter de UBEE hangt krijgt de pfsense wan adapter WEL een ip, maar is er geen enkele verbinding mogelijk. Geen http, geen ping, geen dns etc...
Nu vond ik een aantal topics die hierop leken, maar geen echte oplossing:
PFsense op ESXi
Time Capsule Probleem
Dus mijn vraag, iemand anders ervaringen / oplossingen? Misschien andere firewall distro?
Ik heb hier nu een setup waarop ik op een windows 2003 host met 3 NICs, 1 virtual machine draai met PFsense.
De virtual machine krijgt 2 NICs bridged naar hun eigen VMnet adapter (waarop in de host ook de IPv4 verwijderd is) en de host krijgt zn eigen NIC.
Voor de host:
static ip 192.168.10.3
Voor de guest:
Deze setup werkte briljant in de testomgeving waarin ik het geheel achter een server 2003 omgeving hing.
Voor de host:
static ip 192.168.10.3
Voor de guest:
Echter nu het geheel direct achter de UBEE hangt krijgt de pfsense wan adapter WEL een ip, maar is er geen enkele verbinding mogelijk. Geen http, geen ping, geen dns etc...
PFsense op ESXi
Time Capsule Probleem
Dus mijn vraag, iemand anders ervaringen / oplossingen? Misschien andere firewall distro?
Iets vreemds:
Mede GoT'er Tha_Duck heeft lopen klagen bij Ziggo over een te sterk signaal.
Lijkt wel of er vandaag of gisteren een monteur is geweest die heeft zitten klooien in het kastje naast ons huizenblok. Want het signaal bij mij is op alle kanalen ongeveer 4 a 5 dB gezakt en de upstream moet 5 dB harder zenden. Ze hebben waarschijnlijk een demper voor de multi-tap gezet. Niet een al te nette oplossing...
Lijkt wel of er vandaag of gisteren een monteur is geweest die heeft zitten klooien in het kastje naast ons huizenblok. Want het signaal bij mij is op alle kanalen ongeveer 4 a 5 dB gezakt en de upstream moet 5 dB harder zenden. Ze hebben waarschijnlijk een demper voor de multi-tap gezet. Niet een al te nette oplossing...
[ Voor 13% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 14-09-2011 02:00 ]
Geen idee of dat wel klopt:Kortfragje schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:31:
http://doc.pfsense.org/in...e_in_VMware_under_WindowsWhile running under VMware can be less secure than running on a physical machine, for home use or testing in particular it can be a good way of running pfSense that avoids the need to have yet another PC powered on all the time.
If you are going to do this, it is better not to have pfSense (and its host machine) directly exposed to the internet - it is better to have it behind a router or a simple firewall (or even just a NATing modem).
En op het pfSense forum:
http://forum.pfsense.org/index.php?topic=1009.0You should NEVER EVEN THINK about running a firewall in a virtual machine...
because in production environment the data shat shhould be saved from internet harm cannot be saved if it shares the same machine with the data, because when running the firewall on a dedicated box the traffic has to pass thru it and in virtual machines it runs thru virtual channels, so you cannot control...
it will work however, but i would not recommend at all...
[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 14-09-2011 10:00 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Heb je wel de juiste rules aangemaakt?Kortfragje schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:31:
Voor de host:
static ip 192.168.10.3
Voor de guest:
Voor de host:
static ip 192.168.10.3
Voor de guest:
PFsense op ESXi
Time Capsule Probleem
Ik werk al jaren met pfSense op een ESXi bak, en heb nooit problemen.
Verwijderd
Bijzonder, bij mij is het niks zwakker geworden (gisteravond getest met modem via versterker op 0db uitgang).F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 14 september 2011 @ 01:57:
Iets vreemds:
Ik denk dat ze gedeeltelijk aan de knopjes draaien
Iemand hier bekend met het volgende?
Heb digitale televisie met zo'n standaard Humax ontvangertje, een zwarte, weet het typenummer niet exact uit mn hoofd, maar hij is al wat jaartjes oud.
Werkt allemaal perfect, op een aantal Duitse zenders na. Er is bij deze zenders wel beeld, maar geen geluid. Tevens verschijnt er een icoontje in beeld die dit schijnbaar ook aangeeft. Iemand die weet hoe dit komt? Is het geluid een bepaald type signaal ofzo waar de ontvanger niet mee om weet te gaan. Alleen zender Arte lijkt normaal te werken.
Heb digitale televisie met zo'n standaard Humax ontvangertje, een zwarte, weet het typenummer niet exact uit mn hoofd, maar hij is al wat jaartjes oud.
Werkt allemaal perfect, op een aantal Duitse zenders na. Er is bij deze zenders wel beeld, maar geen geluid. Tevens verschijnt er een icoontje in beeld die dit schijnbaar ook aangeeft. Iemand die weet hoe dit komt? Is het geluid een bepaald type signaal ofzo waar de ontvanger niet mee om weet te gaan. Alleen zender Arte lijkt normaal te werken.
ZDF en ARD zenden veel uit in Dolby Digital. De IR-FOX kan wel met DD overweg, je TV niet? Ik zou je audio instellingen (taal > audio) eens wijzigen en dan de voorkeur op stereo of iets in die trend zetten.Hugo__Boss schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:28:
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!