Ze zouden dan eens naar de centrale moeten kijken gezien ik mijn modem bij iemand anders in Lisse heb getest die niet in dezelfde straat woont en het probleem dan ook voor komt. Wat ik nog wel ben vergeten te testen is met hun modem iets van 200MB binnenhalen (ze hebben een Motorola en AiO Basic ipv Plus).hjs schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:13:
[...]
De kast van Ziggo aan het begin van de straat hebben ze ook onderzocht?
Of anders even een nieuwe kabel getrokken vanuit die verdeelkast naar je huis (gewoon even over straat)
Ik heb het modem al zo direct mogelijk op het AOP en met slechts 1 notebook bekabeld gehad en toen stonden er geen grootverbruikers aan en dat helpt niet. Het probleem is ook niet gerelateerd aan een bepaalde tijd. Het is zowel 's nachts als overdag.Onbekend schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:15:
[...]
Test eens het volgende:
Sluit de modem met een korte coaxkabel (kleiner dan een meter) direct op de aansluiting van de groene kabel aan. Sluit jouw computer (laptop is handiger denk ik) met een UTP-kabel van maximaal een meter aan op de modem.
En zet alle grootverbruikers thuis uit. Ik bedoel daarmee dan een wasmachine/droger, vaatwasser, kookplaat e.d..
Heb je dan nog steeds corrupte bestanden?
(Edit: Je test dus zonder lange kabels, zonder versterker, en met weinig interferentie van andere apparaten.)
Bedankt voor dat topic, zal het zo eens lezen. Ik zie dat de starter daar een Alphenaar is en toevallig ken ik ook iemand (niet die TS) uit Alphen a/d Rijn die ook al hetzelfde probleem heeft. Typisch dat ik bij Ziggo al weken van het kastje naar de muur ben gestuurd en ze nog nooit van het probleem hadden gehoord terwijl het dus duidelijk vaker voorkomt.Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:19:
[...]
Ik heb het zelfde probleem.
Dit heb ik er over gevonden op het Ziggo gebruikers forum:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=33313
Edit: Oke ik heb topic gelezen en het schijnt inderdaad in de server/wijkcentrale te zitten ik heb namelijk 6 downstream channels. Er staat ook een workarround. Ik zal dat topic maar eens naar de webcare sturen en zeggen dat ik hetzelfde probleem heb, want dit uitleggen aan de telefonische helpdesk schiet denk ik niet op.
[ Voor 7% gewijzigd door Maranello op 05-09-2011 15:06 . Reden: Topic gelezen ]