• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12 15:22
hjs schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:13:
[...]
De kast van Ziggo aan het begin van de straat hebben ze ook onderzocht?
Of anders even een nieuwe kabel getrokken vanuit die verdeelkast naar je huis (gewoon even over straat)
Ze zouden dan eens naar de centrale moeten kijken gezien ik mijn modem bij iemand anders in Lisse heb getest die niet in dezelfde straat woont en het probleem dan ook voor komt. Wat ik nog wel ben vergeten te testen is met hun modem iets van 200MB binnenhalen (ze hebben een Motorola en AiO Basic ipv Plus).
Onbekend schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:15:
[...]
Test eens het volgende:
Sluit de modem met een korte coaxkabel (kleiner dan een meter) direct op de aansluiting van de groene kabel aan. Sluit jouw computer (laptop is handiger denk ik) met een UTP-kabel van maximaal een meter aan op de modem.
En zet alle grootverbruikers thuis uit. Ik bedoel daarmee dan een wasmachine/droger, vaatwasser, kookplaat e.d..
Heb je dan nog steeds corrupte bestanden?
(Edit: Je test dus zonder lange kabels, zonder versterker, en met weinig interferentie van andere apparaten.)
Ik heb het modem al zo direct mogelijk op het AOP en met slechts 1 notebook bekabeld gehad en toen stonden er geen grootverbruikers aan en dat helpt niet. Het probleem is ook niet gerelateerd aan een bepaalde tijd. Het is zowel 's nachts als overdag.
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:19:
[...]

Ik heb het zelfde probleem.
Dit heb ik er over gevonden op het Ziggo gebruikers forum:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=33313
Bedankt voor dat topic, zal het zo eens lezen. Ik zie dat de starter daar een Alphenaar is en toevallig ken ik ook iemand (niet die TS) uit Alphen a/d Rijn die ook al hetzelfde probleem heeft. Typisch dat ik bij Ziggo al weken van het kastje naar de muur ben gestuurd en ze nog nooit van het probleem hadden gehoord terwijl het dus duidelijk vaker voorkomt.

Edit: Oke ik heb topic gelezen en het schijnt inderdaad in de server/wijkcentrale te zitten ik heb namelijk 6 downstream channels. Er staat ook een workarround. Ik zal dat topic maar eens naar de webcare sturen en zeggen dat ik hetzelfde probleem heb, want dit uitleggen aan de telefonische helpdesk schiet denk ik niet op.

[ Voor 7% gewijzigd door Maranello op 05-09-2011 15:06 . Reden: Topic gelezen ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:50

Onbekend

...

Maranello schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:55:
[...]

Ik heb het modem al zo direct mogelijk op het AOP en met slechts 1 notebook bekabeld gehad en toen stonden er geen grootverbruikers aan en dat helpt niet. Het probleem is ook niet gerelateerd aan een bepaalde tijd. Het is zowel 's nachts als overdag.
Heb je ook naar logs in de modem gekeken?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Maranello
Onbekend schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:02:
[...]

Heb je ook naar logs in de modem gekeken?
Meer dan de Docsis waarden kan ik zelf niet uitlezen, maar de helpdesk heeft een keer gekeken naar de waarden het modem en ik neem aan dat de monteur dat vanochtend ook nog eens heeft gedaan. Ik baal er wel van dat ik er niet bij kon zijn toen die er was want ik hoop dat ik die wel doorgeeft dat die onze kant heeft uitgesloten. Anders begint het verhaal weer van voor af aan. Verder ga ik bovengenoemde topic maar eens aanhalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Maranello op 05-09-2011 15:12 ]

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:36
Maranello schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:11:
[...]

Meer dan de Docsis waarden kan ik zelf niet uitlezen, maar de helpdesk heeft een keer gekeken naar de waarden het modem en ik neem aan dat de monteur dat vanochtend ook nog eens heeft gedaan. Ik baal er wel van dat ik er niet bij kon zijn toen die er was want ik hoop dat ik die wel doorgeeft dat die onze kant heeft uitgesloten. Anders begint het verhaal weer van voor af aan. Verder ga ik bovengenoemde topic maar eens aanhalen.
Start je pc eens op in veilige modus, en probeer het dan nog eens te testen?

• Maranello
Bedankt voor alle tips, maar ik stop met alles aan mijn kant. Volgens het topic op Ziggo-gebruikersforum zit het hem in de werking tussen het nieuwe modem en de (wijk)centrale (CMTS). Dat zou ook verklaren waarom het probleem ook met mijn modem op een ander adres in dorp ook voordoet. Ik heb het topic getweet naar webcare en wacht nog op antwoord. Ik kan 2 dingen doen: Wachten tot Ziggo naar die CMTS gaat kijken (geen idee hoeveel tijd dat kost) of router erachter zetten. Bridge-mode schijnt namelijk een oplossing te zijn. Probleem dat hun probleem mij dan geld kost dus dat ik die draadloze-router dan wel gedeclareerd wil. Eerst eens nagaan of ze dat eerste willen doen en hoeveel tijd dat gaat kosten.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Trouwens, zijn die smartcards gekoppeld aan een adres? Dus stel, ik bestel/activeer een extra smartcard bij mij AIE pakket, geef deze aan mijn ouders, zijn er dan problemen?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 21:13
Pak een kaart van nederland en trek in het midden een lijn (grofweg). Wonen jij en je ouders allebei links of allebei rechts van die lijn? geen probleem! De kaart kan alleen niet die "grens" oversteken, dan werkt ie niet meer.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 21:44

Nox

Noxiuz

shoombak schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:13:
Trouwens, zijn die smartcards gekoppeld aan een adres? Dus stel, ik bestel/activeer een extra smartcard bij mij AIE pakket, geef deze aan mijn ouders, zijn er dan problemen?
Nope, eigenlijk zouden ze in het hele gebied moeten werken. Waarom die grens er eigenlijk is weet ik niet. Misschien bandbreedteprobleem omdat alle smartcardnummers erop moeten die toegang hebben tot welke zenders etc.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-11 17:20
Maranello, komt het probleem zowel draadloos als bekabeld voor?

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
shoombak schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:13:
Alleen dat het niet mag van Ziggo (terecht lijkt mij)

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-11 21:24
W1ck1e schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 06:37:
[...]
Alleen dat het niet mag van Ziggo (terecht lijkt mij)
Plus, dat de kaarten in principe alleen werken binnen "jouw" regio, die volgens mij nog gelden zoals voor de samenvoeging tot Ziggo (dus Multikabel, @Home, etc.)

Verwijderd

Kaarten uitwisselen in dezelfde woonplaats werkt perfect. Zo wissel ik al sinds jaar en dag kaarten uit met mijn broertje en ouders ivm Eredivisie live en Film1. Ideaal, scheelt een hoop centen.

Of het mag: geen idee, boeit me ook niet zo. Het werkt. Dan moeten ze maar zorgen dat het niet werkt. En ik kan me niet herinneren dat ik ergens een clausule gelezen heb dat ik niet mijn eigen kaart mag meenemen.

De 'grove lijn' slaat overigens nergens op. Mijn Utregse kaart werkte niet in Tilburg.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 10:46 ]

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Atomsk schreef op zondag 04 september 2011 @ 04:29:
[...]

Zowel de publieke als de commerciële omroepen verpesten het DD5.1 kanaal volledig. Wat ze zouden moeten doen, is wat de Duitsers doen:
Stereo geluid? -> DD2.0 gebruiken.
Film met surround sound? -> overschakelen naar DD5.1

Wat ze echter nu doen is:
Stereo -> converteren naar een armoedige pseudo-surround DD5.1 mix. Altijd. :(
Door het centerkanaal erbij gaat een groot deel van de ruimtelijkheid echter verloren. Bovendien is dit compleet overbodig, want iedereen met een surround receiver kan stereo converteren naar DD of DTS pseudo-surround. Tenslotte wordt bij films die een DD5.1 geluidsspoor (zouden moeten) hebben, deze niet gebruikt, maar word je afgescheept met het eerder genoemde pseudo-surround. Geen idee of dit incompetentie is, of dat ze geld uitsparen door geen surround geluidsspoor aan te kopen oid, maar het blijft sneu.
Idd, films met 5.1 worden ook met pseudo weergegeven. Ik moet wel zeggen dat het bij de commerciëlen een heel stuk beter klinkt dan bij de publieke omroep. Bij de publieken vallen alle (diepe) bassen zowat weg, bij de commerciëlen is dat probleem er niet en lijkt ook het bleeden van center in de fronts minder prominent aanwezig te zijn; veel beter wat mij betreft.

In een verklaring gaven de publieken aan ook de stemmen door de fronts weer te geven ivm compatibiliteit met oudere sets... maareh, wtf? :+ Als je een tv hebt dan doet die zelf een downmix, heb je een home theatre dan heb je gewoon een center. Ik snap niet wat het probleem is.

Wat mij betreft wordt de center alleen gebruikt voor voice, waarbij je er ook voor zou kunnen kiezen om de fronts te gebruiken bij zang. Verder blijf je gewoon van de center af, klaar :P En ook niet gaan upmixen want dat kun je beter door je ht-set doen áls je het al wilt doen...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:45:
Kaarten uitwisselen in dezelfde woonplaats werkt perfect. Zo wissel ik al sinds jaar en dag kaarten uit met mijn broertje en ouders ivm Eredivisie live en Film1. Ideaal, scheelt een hoop centen.

Of het mag: geen idee, boeit me ook niet zo. Het werkt. Dan moeten ze maar zorgen dat het niet werkt. En ik kan me niet herinneren dat ik ergens een clausule gelezen heb dat ik niet mijn eigen kaart mag meenemen.

De 'grove lijn' slaat overigens nergens op. Mijn Utregse kaart werkte niet in Tilburg.
https://static.ziggo.nl/i...-televisie_tcm14-4817.pdf

Artikel 3.8

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Precies. Sinds wanneer is iets je niet kunnen herinneren gelijk aan dat het dan mag? :')

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 09:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Het is met een interactieve ontvanger misschien ook mogelijk om dit 'misbruik' te detecteren, dat je het even weet :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 21:44

Nox

Noxiuz

Als je snel contact wilt met Ziggo, even twitteren. 5 minuten geleden iets geplaatst dat ik wel discovery World kon kijken maar geen science. Zat in hetzelfde pakket dus vond het vreemd. Werd binnen no-time terug gebeld. Wat bleek nou, heb ik helemaal geen World in mijn pakket zitten maar is dat dus gewoon mooi meegenomen dat ik die wel kan zien :Y

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

heb mijn digitale tv abbo omgezet naar standaard, 13 euro voor extra vind ik echt te gortig en dat alleen voor syfy voor mij dan tenminste

Jsunnyreports

• Onbekend

Onbekend

...

NoxiuZ schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:19:
Als je snel contact wilt met Ziggo, even twitteren. 5 minuten geleden iets geplaatst dat ik wel discovery World kon kijken maar geen science. Zat in hetzelfde pakket dus vond het vreemd. Werd binnen no-time terug gebeld. Wat bleek nou, heb ik helemaal geen World in mijn pakket zitten maar is dat dus gewoon mooi meegenomen dat ik die wel kan zien :Y
Dit is 1 van de vijf verrassingszenders van Ziggo. Deze wisselen om de zoveel maanden. Deze zender is er nog t/m 31 oktober.
Zie https://www.ziggo.nl/#pro...ketten/verrassingszenders
Alleen bij de registratie dien je het juiste adres door te geven. Als je zelf gaat verhuizen hoef je geen adreswijziging voor de smartcard door te geven. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Onbekend op 06-09-2011 13:37 ]

Verwijderd

Mijn ouders en broertje zijn bevoegd wat mij betreft hoor.
Frank-NL schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:31:
[...]

Precies. Sinds wanneer is iets je niet kunnen herinneren gelijk aan dat het dan mag? :')
Niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 14:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:17:
Mijn ouders en broertje zijn bevoegd wat mij betreft hoor.
Daar denkt ziggo vast anders over als ze niet op hetzelfde adres wonen, maar daar komen ze toch nooit achter.

Ik vind het idee wel goed, ik heb zelf alle tv kanalen die je erbij kan nemen (op die buitelandse zaken zoals Turkse zenders na) en dat resulteert erin dat mijn schoonvader elk weekeinde bij mij op de bank voetbal zit te kijken. Meestal zijn we weinig thuis in het weekeinde, maar hij heeft een eigen sleutel en vermaakt zich prima.

Ik zie niet zozeer het verschil tussen bij mij op de bank kijken of een kaartje meegeven zodat hij 3 straten verderop thuis kan kijken. Enige reden dat ik dat niet doe is omdat hij nogal slordig is en dat kaartje gelijk verliest.

Je schoonvader elk weekeinde op de bank bij je thuis is ook niet alles :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 14:50 ]

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:58
Ik heb nu 3 smartcards geregistreerd op mijn ziggo, maar twee daarvan wil ik graag eruit hebben.
Is daar een mogelijkheid voor? Dus smartcards verwijderen?

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:36:
Ik heb nu 3 smartcards geregistreerd op mijn ziggo, maar twee daarvan wil ik graag eruit hebben.
Is daar een mogelijkheid voor? Dus smartcards verwijderen?
Ik ben bang dat je dan toch 1200 moet bellen of naar een Ziggo Studio gaan.
Ik wilde eerder voor familieleden ook kaartjes deactiveren via de site, maar die optie is er niet. Je kan daar alleen activeren.

• Untouchablezz20
Maar via 1200 kun je smartcards deactiveren en verwijderen?

Verwijderd

Maranello schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:02:
Bedankt voor alle tips, maar ik stop met alles aan mijn kant. Volgens het topic op Ziggo-gebruikersforum zit het hem in de werking tussen het nieuwe modem en de (wijk)centrale (CMTS). Dat zou ook verklaren waarom het probleem ook met mijn modem op een ander adres in dorp ook voordoet. Ik heb het topic getweet naar webcare en wacht nog op antwoord. Ik kan 2 dingen doen: Wachten tot Ziggo naar die CMTS gaat kijken (geen idee hoeveel tijd dat kost) of router erachter zetten. Bridge-mode schijnt namelijk een oplossing te zijn. Probleem dat hun probleem mij dan geld kost dus dat ik die draadloze-router dan wel gedeclareerd wil. Eerst eens nagaan of ze dat eerste willen doen en hoeveel tijd dat gaat kosten.
Zo juist ben ik gebeld door Ziggo hier over. Ik heb hem op zowel jou posts hier op Tweakers als op het topic op het Ziggo gebruikers forum gewezen. Het is belangrijk dat zoveel mogelijk mensen die dit probleem hebben zich melden bij Ziggo.

Edit:

En weer belde ZIggo, ze sturen een monteur die buiten in de kast gaat kijken naar problemen/storingen.

Ik ben benieuwd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 16:07 ]

• Maranello
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:01:
[...]

Zo juist ben ik gebeld door Ziggo hier over. Ik heb hem op zowel jou posts hier op Tweakers als op het topic op het Ziggo gebruikers forum gewezen. Het is belangrijk dat zoveel mogelijk mensen die dit probleem hebben zich melden bij Ziggo.

Edit:

En weer belde ZIggo, ze sturen een monteur die buiten in de kast gaat kijken naar problemen/storingen.

Ik ben benieuwd :)
In dat topic was ook al iemand gebeld en bij ons hebben ze nog nooit naar ons gebeld gedurende 4 weken dat dit probleem loopt :? Ik zit nu op kantoor, dus weet niet of ze toevallig wel vandaag hebben gebeld. Heb het probleem met url naar het topic op Ziggo-gebruikersforum zowel gister als eerder vanmiddag via Twitter naar Webcare gestuurd maar nog geen reactie. Ik heb afgelopen weken vaker hiervan gebruik gemaakt en altijd binnen 30 minuten tot maximaal 1,5uur antwoord gehad, behalve nu :/ Ik kijk vanavond nog eens.

Ben ook benieuwd hoe het bij jouw gaat uitpakken en hoop dat ze dit nu als Known Error gaan rapporteren. Dit zijn dingen die een hele wijk beslaan! Je moet echter technisch verstand hebben wil je dit probleem herkennen. Een doorsnee gebruiker denk: Site kapot, kabels vervangen, nieuwe computer kopen. Bovendien lijkt het niet voor te komen als je modem zonder router hebt/bridged gebruikt dus dat sluit ook wel weer veel gebruikers uit.

• l3p
  • Laatst online: 30-11 23:43

l3p

www.^.nl

Ik heb altijd het snelste abbo gehad van Ziggo, ook altijd tevreden geweest over alles.
Tot half december 2010 haalde ik altijd de volle snelheid van ziggo.
Er is toen een storing geweest die 4 uur duurde daarna is mijn snelheid gezakt tot 60Mbit op de drukke momenten. ( :? )
Dus gebeld met Ziggo.
Volgens de procedure is er toen een monteur langs geweest, en die bevestigde mijn eigen verhaal dat het gewoon te druk is op de lijn. Wel kreeg ik een nieuw modem en het leek iets beter.
Dat duurde precies 2 weken en toen werd het nog lager op de drukke tijden tot wel 50Mbit max.
Dit terwijl ik s`morgens en midden in de nacht gewoon de volle 122 Mbit haal.

Dit weekend ging voor mijn gevoel zelfs het surfen traag en deed dus een check..
Speedtest 8 Mbit down 9.6 Mbit up.
Dus gelijk gebeld, duurde maar 3 minuten voordat ik iemand aan de lijn had.
Ze gaven me gelijk en er zou wat aan gedaan worden. (Wat ze gaan doen geen idee)

Ik haal op dit moment 5.5 Mbit download en 9.4 Mbit upload van de 120/10 :-(

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

filthy rich schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:43:
Ik heb 't nieuwe wifi modem nog steeds niet binnen en zit dus ook nog met mijn oude snelheid 22mbps. Dit terzijde.
Zal je vertellen, in juni was ik al zo ongeduldig dat ik maar voor een alternatieve oplossing ben gegaan. Die 40 Mbit/s moest er gewoon komen :o

Heb uiteindelijk maar een Cisco EPC3212 van Ziggo op Marktplaats geregeld, direct aangesloten en welkom nieuwe snelheid en DOCSIS3.

Activeren was/is geen enkel probleem, zelfs als hij voorheen al geactiveerd was. Zolang het modem maar van Ziggo komt werkt het. Een eventuele oude activatie is automatisch weg zodra het modem in een andere wijk aangesloten wordt.

Ja, ik weet dat het modem eigendom is van Ziggo en teruggestuurd moet worden bij opzeggen, maar dat is de verantwoordelijkheid van de verkoper... Was voor mij een makkelijke manier zo :*)

(heb nog 2 reserve Cisco's zonder routerfunctie staan, kan ik nog wel een tijdje mee vooruit)

Sst, niet doorvertellen :>

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 22:06 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 01 september 2011 @ 01:06:
[...]

Dat zou kunnen maar de bijbehorende documentatie was wel gericht aan de nieuwe bewoners met kloppende naam en overige gegevens. Dus in die brief was niets te ontdekken van de vorige bewoners. Maar er was voor die tijd al contact opgenomen omdat de bestelling niet goed was doorgekomen. Toen bleek ook dat er nog van alles door elkaar stond. Naam van nieuwe bewoner, rekeningnummer van de vorige bewoner, enz. Dat is toen telefonisch allemaal gecorrigeerd en daarop is het nieuwe modem, installatie-pakket en digitale ontvanger verzonden. Deze zijn wel naar de juiste bewoner verzonden maar blijkbaar is het Ziggo systeem ergens nog vervuild met niet kloppende gegevens.

Het zal uiteindelijk wel goed komen hoor, het gaat alleen nog even duren.

Update: Er zou een nieuw modem onderweg zijn.
Helaas is er nog steeds geen nieuw modem gearriveerd maar is wel het Ziggo telefoonnummer zonder aankondiging zomaar vervallen. Men kan niet meer bellen of gebeld worden (dit nummer is niet in gebruik).
I.p.v. dat alles eindelijk gaat werken is er nu nog maar één van de drie producten werkend, en dat is internet.
Mijn dochter heeft nu dus alles in één min min.
Ik heb de vriend van mijn dochter en haarzelf nu toch echt aangespoord om ietsje minder vriendelijk te zijn bij het volgende contact naar Ziggo toe.

De facturering blijkt overigens goed te werken want de rekeningen vallen wel in de bus maar er kan, door het niet kunnen registreren voor "mijn Ziggo". niet gecontroleerd worden of deze wel correct bepaald zijn.

We zijn er dus nog niet... :(

Testing, one, two ...

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-12 20:12
Ook hier nog steeds geen nieuw modem.
Was altijd tevreden over Ziggo.

Paar maanden geleden dus de brief gekregen dat het uitleveren tussen mei en augustus zou plaats vinden.
En zou het modem dan op 31 augustus worden geleverd....okay. Dan houden ze zich in elk geval aan wat ze beloofd hebben.

Maar nu dat deze datum vervallen is hadden ze op zijn minst een brief of een mail mogen sturen dat ze problemen hebben oid. Slechte zaak vindt ik dit.

Ziggo -1

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:44:
Maar via 1200 kun je smartcards deactiveren en verwijderen?
Via dat nummer kan je praktisch alles regelen, want je krijgt dan gewoon de klantenservice aan de lijn.

Verwijderd

Ik heb het idee dat mijn smartcard geblacklisted is. Hij doet zomaar niks meer, dwz: u bent niet bevoegd deze kanaal te kijken. De andere 2 smartcards werken wel gewoon goed. Die ene is niet door mij gekocht maar wel overgenomen samen met Humax5050c.

Iemand al ooit eens gelukt om een blacklisted smartcard weer op de whitelist te krijgen?

Heb uiteraard hem proberen te activeren via ziggo.nl maar dat duurt nu al een paar dagen terwijl de 3e smartcard gewoon binnen 5 min werkte en zelfs een me een previewperiode geeft. Het grappige is dat ik ooit al een previewperiode met die card had tig jaren geleden. Er staat nog in het blauw casema op die card.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 01:39:
Heb uiteraard hem proberen te activeren via ziggo.nl maar dat duurt nu al een paar dagen terwijl de 3e smartcard gewoon binnen 5 min werkte en zelfs een me een previewperiode geeft. Het grappige is dat ik ooit al een previewperiode met die card had tig jaren geleden. Er staat nog in het blauw casema op die card.
Volgens mij is Ziggo bezig oude kaarten uit te faseren, misschien is dat de reden dat ie is gestopt met werken?

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 17:52
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 01:39:
Ik heb het idee dat mijn smartcard geblacklisted is. Hij doet zomaar niks meer, dwz: u bent niet bevoegd deze kanaal te kijken. De andere 2 smartcards werken wel gewoon goed. Die ene is niet door mij gekocht maar wel overgenomen samen met Humax5050c.

Iemand al ooit eens gelukt om een blacklisted smartcard weer op de whitelist te krijgen?

Wat zegt de Ziggo helpdesk? Dit soort vragen zijn toch uitermate geschikt om door Ziggo te laten beantwoorden?

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

Timmert schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:09:
[...]

Volgens mij is Ziggo bezig oude kaarten uit te faseren, misschien is dat de reden dat ie is gestopt met werken?
Ik heb nog een Casema kaart van week 1 dat er digitale TV kwam en die werkt nog steeds als een zonnetje.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 14:52
-

[ Voor 99% gewijzigd door Exception op 07-09-2011 11:58 . Reden: Gevalletje niet lezen ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:09
superduper schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:36:
Na de hele wisseling van TV paketten hebben wij last dat NET5 HD van slechte kwaliteit is. Wij zien allerlei groene artefacten. Dit is alleen bij dit kanaal. Alle andere kanalen (ook de HDs) zijn prima.
Wij hebben ook last van problemen met Net5. Haperend beeld (frames die wegvallen), beeld-in-beeld, stotterend geluid, dat soort zaken. Ziggo wil er maar niet aan dat het probleem niet bij ons ligt, maar in de bron. Dat denk ik omdat:
  • De problemen op zowel Net5 analoog, digitaal SD en digitaal HD plaatsvinden (dus 3 totaal verschillende frequenties)
  • De problemen alleen bij Net5 optreden (van de populaire zenders dan)
  • De problemen optreden bij ons, mijn schoonouders (zelfde stad, andere wijk) en mijn broertje (andere stad), ook weer digitaal EN analoog
  • De receivers geven GEEN BER fouten tijdens de storingen
  • Alle apparatuur aangesloten (incl Ziggo versterker) met hoogwaardig (Hirschmann) materiaal volgens de Ziggo eisen, met als resultaat 0 BER, goed sterkte en kwaliteit van het signaal
Meer mensen die "freezes" hebben in het beeld bij Net5? Wij hebben het overdag niet waargenomen, alleen in de avond (bijvoorbeeld gisteren, Desperate HouseWifes)

[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 07-09-2011 14:09 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• ArnieNFW
  • Laatst online: 01-12 18:51
Of het net5 is weet ik niet zeker, maar na de eerste dagen veel artifacts, is het wat tot rust gekomen. Alleen op de meest willekeurige momenten zie ik bv om de contouren van een lopend-persoon allemaal blokjes.
Ik wacht eerst even af. Het is al een stuk minder. En als ik ga bellen, zeggen ze toch dat ik de kabel moet langslopen.
[edit] Inderdaad blijft de BER waarde op 0.

[ Voor 6% gewijzigd door ArnieNFW op 07-09-2011 14:30 ]

Verwijderd

Tjonge, wat een gedoe bij Ziggo!

Zojuist een kwartier aan de telefoon gesproken met een jongen, ik had problemen met mijn modem. Er werden geen IP adressen uitgedeeld en alleen via wifi kon ik verbinding maken. Overige zaken deden het allemaal niet. Hij gaf aan dat ik mijn modem moest resetten naar fabrieksinstellingen, want er stond iets fout ingesteld (wat kon hij niet zeggen)....dat moest direct want dan kon hij ook verder: u raadt het al...telefoonverbinding verbroken.

De oplossing: Neem een Wifi-plus pakket zodat een monteur dit voor u kan oplossen.

Maar dat WIL ik helemaal niet! Ik wil gewoon een modem dat DHCP regelt en klaar. Geen gezeik niks! Als telfort het prima kan, waarom kan ziggo het dan niet?!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:30:
Tjonge, wat een gedoe bij Ziggo!

Zojuist een kwartier aan de telefoon gesproken met een jongen, ik had problemen met mijn modem. Er werden geen IP adressen uitgedeeld en alleen via wifi kon ik verbinding maken. Overige zaken deden het allemaal niet. Hij gaf aan dat ik mijn modem moest resetten naar fabrieksinstellingen, want er stond iets fout ingesteld (wat kon hij niet zeggen)....dat moest direct want dan kon hij ook verder: u raadt het al...telefoonverbinding verbroken.

De oplossing: Neem een Wifi-plus pakket zodat een monteur dit voor u kan oplossen.

Maar dat WIL ik helemaal niet! Ik wil gewoon een modem dat DHCP regelt en klaar. Geen gezeik niks! Als telfort het prima kan, waarom kan ziggo het dan niet?!
Wanneer er wel via WIFI verbinding gemaakt kan worden maar niet via UTP lijkt het er inderdaad op dat er iets in het modem niet goed staat. De makkelijkste manier op hiet achter te komen is inderdaad die reset naar fabrieksinstellingen. Mocht het probleem dan nog steeds niet verholpen zijn dat zit het of in de netwerkkabels, adapter/instellingen van je PC of je UTP poort(en) van je modem/router zijn defect. Dit zou je kunnen onderzoeken door een ander netwerkapparaat op je UTP poorten aan te sluiten via een andere netwerkkabel.

Mocht het probleem er dan nogsteeds zijn dan lijkt het er op dat je modem niet helemaal fris is.... Dan zou ik de helpdesk bellen met de resultaten van je test. Mogelijk dat ze je dan een ander modem op willen/kunnen sturen.

Mo

• Bullet NL
Groentenboer schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:04:
[...]

Wij hebben ook last van problemen met Net5. Haperend beeld (frames die wegvallen), beeld-in-beeld, stotterend geluid, dat soort zaken. Ziggo wil er maar niet aan dat het probleem niet bij ons ligt, maar in de bron. Dat denk ik omdat:
  • De problemen op zowel Net5 analoog, digitaal SD en digitaal HD plaatsvinden (dus 3 totaal verschillende frequenties)
  • De problemen optreden bij ons, mijn schoonouders (zelfde stad, andere wijk) en mijn broertje (andere stad), ook weer digitaal EN analoog
  • Alle apparatuur aangesloten (incl Ziggo versterker) met hoogwaardig (Hirschmann) materiaal volgens de Ziggo eisen, met als resultaat 0 BER, goed sterkte en kwaliteit van het signaal
Meer mensen die "freezes" hebben in het beeld bij Net5? Wij hebben het overdag niet waargenomen, alleen in de avond (bijvoorbeeld gisteren, Desperate HouseWifes)
Nee, ik heb totaal geen last van problemen op het signaal bij Net5.... Dat ze overigens verwijzen naar de COAX kabel en aansluitingen bij de klant thuis begrijp ik wel. Er zijn namelijk heel veel mensen die na 1 September last hebben van instraling van het P2000/C2000 signaal op hun COAX kabels. En dit is gewoon verantwoording van de consument.

Overigens bij installingsproblemen kan de BER op eeb decoder gewoon 0 zijn..... Probeer eens te testen met een (kabelkeur) coaxkabel rechtstreeks van af je AOP naar je TV/Decoder.....

Wat zijn dan de resultaten?

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:35:
[...]

Wanneer er wel via WIFI verbinding gemaakt kan worden maar niet via UTP lijkt het er inderdaad op dat er iets in het modem niet goed staat. De makkelijkste manier op hiet achter te komen is inderdaad die reset naar fabrieksinstellingen. Mocht het probleem dan nog steeds niet verholpen zijn dat zit het of in de netwerkkabels, adapter/instellingen van je PC of je UTP poort(en) van je modem/router zijn defect. Dit zou je kunnen onderzoeken door een ander netwerkapparaat op je UTP poorten aan te sluiten via een andere netwerkkabel.

Mocht het probleem er dan nogsteeds zijn dan lijkt het er op dat je modem niet helemaal fris is.... Dan zou ik de helpdesk bellen met de resultaten van je test. Mogelijk dat ze je dan een ander modem op willen/kunnen sturen.

Mo
Het probleem lijkt inderdaad te zijn opgelost nadat je een reset doet naar fabrieksinstellingen. Probleem is gelijk dat mijn complete netwerkinstellingen naar de haaien zijn. Heb nu alles op fabrieksinstellingen gezet en hoop dat het zo voldoende lijkt.

Meest debiele wat ik hoorde vandaag: Ja! Ziggo ondersteund alleen het Wifi gedeelte, voor niet draadloos moet u nog een ander pakket nemen....right

Verwijderd

Timmert schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:09:
[...]

Die oude kaart werkt juist goed, kreeg zelfs opnieuw een previewperiode en kan nu echt alle kanalen kijken.
Bullet NL schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:26:
[...]

Wat zegt de Ziggo helpdesk? Dit soort vragen zijn toch uitermate geschikt om door Ziggo te laten beantwoorden?
Ben doof, bellen is voor mij geen optie. Mensen vragen voor mij te bellen vind ik niet zo top, ze moeten meestal lang wachten, vertalen wat er gevraagd/gezegd wordt en het lange wachten, zeker nu ik hier lees dat het nogal druk is daar.

Ik wilde gewoon weten of Ziggo wel eens geblackliste smartcards terug op whitelist hebben gezet? Iemand ervaring hiermee?

• Bullet NL
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:44:
[...]

Het probleem lijkt inderdaad te zijn opgelost nadat je een reset doet naar fabrieksinstellingen. Probleem is gelijk dat mijn complete netwerkinstellingen naar de haaien zijn. Heb nu alles op fabrieksinstellingen gezet en hoop dat het zo voldoende lijkt.

Meest debiele wat ik hoorde vandaag: Ja! Ziggo ondersteund alleen het Wifi gedeelte, voor niet draadloos moet u nog een ander pakket nemen....right
Tja, waarschijnlijk zat het probleem ook in je netwerkinstellingen, denk je niet? Ziggo ondersteund standaard helemaal geen instellingen vanaf het modem/router.... Natuurlijk zullen ze je een beetje opweg helpen, maar ga je verder dan de standaard instellingen dan houd het simpelweg op....

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 10:50
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:47:
Ben doof, bellen is voor mij geen optie. Mensen vragen voor mij te bellen vind ik niet zo top, ze moeten meestal lang wachten, vertalen wat er gevraagd/gezegd wordt en het lange wachten, zeker nu ik hier lees dat het nogal druk is daar.

Ik wilde gewoon weten of Ziggo wel eens geblackliste smartcards terug op whitelist hebben gezet? Iemand ervaring hiermee?
Webcare via twitter? Die hebben een smartcard van mij op die manier bij m'n zusje geactiveerd, was zo gedaan.

specs

• Bullet NL
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:47:

Tja, lastig dat je doof bent, maar contact opnemen met de helpdesk (per e-mail) is toch echt de beste stap. Wat maakt het overigens uit als men een smartcard weer terug zet op een whitslist? Je zal er eerst achter moeten komen bij Ziggo als dit bij jou idd het geval is. Je schrijft namelijk dat je hem bij het overnemen (2e hands dus) van je decoder hebt gekregen..... Kan het niet zo zijn dat hij dus staat geregisteerd op een ander zijn/haar account en dat die hem heeft opgezegt?

Kortom.... gewoon de status van je smarcard opvragen bij Ziggo...

Verwijderd

Loekie schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:53:
[...]

Webcare via twitter? Die hebben een smartcard van mij op die manier bij m'n zusje geactiveerd, was zo gedaan.
Heb geen twitter. Nooit uitgeprobeerd zelfs. Zulke zaken die heel normaal zijn voor horende mensen zoals skype, viber en dergelijke hou ik me niet mee bezig. :P Maar ik had je reactie toentertijd al gelezen en overwoog heel ff om een twitteraccount aan te maken.
Bullet NL schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:57:
[...]

Tja, lastig dat je doof bent, maar contact opnemen met de helpdesk (per e-mail) is toch echt de beste stap. Wat maakt het overigens uit als men een smartcard weer terug zet op een whitslist? Je zal er eerst achter moeten komen bij Ziggo als dit bij jou idd het geval is. Je schrijft namelijk dat je hem bij het overnemen (2e hands dus) van je decoder hebt gekregen..... Kan het niet zo zijn dat hij dus staat geregisteerd op een ander zijn/haar account en dat die hem heeft opgezegt?

Kortom.... gewoon de status van je smarcard opvragen bij Ziggo...
Er is geen mailadres beschikbaar, heb iets ingevuld bij Ziggo online en wacht nog steeds op antwoord, al ruim 1 of 2 weken of zo?

En status opvragen levert mij 2 smartcardadressen op, de 3e is nergens te vinden? Als ik hem activeer staat er, wacht op activatievoltooing of zoiets en dat heeft de hele avond zo gestaan.

Kan bij het opzeggen een ander de smartcard weer activeren?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 15:03 ]

• Bullet NL
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:00:
[...]

Er is geen mailadres beschikbaar, heb iets ingevuld bij Ziggo online en wacht nog steeds op antwoord, al ruim 1 of 2 weken of zo?

En status opvragen levert mij 2 smartcardadressen op, de 3e is nergens te vinden? Als ik hem activeer staat er, wacht op activatievoltooing of zoiets en dat heeft de hele avond zo gestaan.

Kan bij het opzeggen een ander de smartcard weer activeren?
werkt helpdesk@ziggo.nl niet? Desnoods stuur je een mail naar de webmaster van Ziggo met het verzoek om een juist email adres.

Als hij niet in mijn.ziggo bij staat dan heeft hij daar vermoedelijk ook nooit gestaan. Vermoedelijk heeft die gene die heb in eerste instantie heeft gekocht hem dus geblokkeerd. Volgens mij kan je niet een 2e hands smatcard opnieuw aan een ander account koppelen. Bovendien, waar hebben we het over... Op internet koop je nieuwe smartcards voor ongeveer 15 euro....

offtopic:
Er zijn tegenwoordige snoertjes te krijgen voor een GSM telefoon welke als lus om je nek gedragen kan worden. Die fungeren als een miniringleiding. Mensen met een T-Stand op hun hoorapparaat kunnen op deze manier toch (mobiel) bellen.....

[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 07-09-2011 15:08 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:09
Bullet NL schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:39:
[...]

Nee, ik heb totaal geen last van problemen op het signaal bij Net5.... Dat ze overigens verwijzen naar de COAX kabel en aansluitingen bij de klant thuis begrijp ik wel. Er zijn namelijk heel veel mensen die na 1 September last hebben van instraling van het P2000/C2000 signaal op hun COAX kabels. En dit is gewoon verantwoording van de consument.

Overigens bij installingsproblemen kan de BER op eeb decoder gewoon 0 zijn..... Probeer eens te testen met een (kabelkeur) coaxkabel rechtstreeks van af je AOP naar je TV/Decoder.....

Wat zijn dan de resultaten?
Ziggo blijft hier ook op hameren inderdaad (of het moet jouw bericht zijn in mijn Twitter DM ;)), morgen maar eens proberen. Vanavond pas laat thuis. Blijf het wel raar vinden dat het op 3 locaties EN 3 frequenties (want analoog, digitaal SD en digitaal HD) plaats vind...

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:05:
[...]

werkt helpdesk@ziggo.nl niet? Desnoods stuur je een mail naar de webmaster van Ziggo met het verzoek om een juist email adres.

Als hij niet in mijn.ziggo bij staat dan heeft hij daar vermoedelijk ook nooit gestaan. Vermoedelijk heeft die gene die heb in eerste instantie heeft gekocht hem dus geblokkeerd. Volgens mij kan je niet een 2e hands smatcard opnieuw aan een ander account koppelen. Bovendien, waar hebben we het over... Op internet koop je nieuwe smartcards voor ongeveer 15 euro....

offtopic:
Er zijn tegenwoordige snoertjes te krijgen voor een GSM telefoon welke als lus om je nek gedragen kan worden. Die fungeren als een miniringleiding. Mensen met een T-Stand op hun hoorapparaat kunnen op deze manier toch (mobiel) bellen.....
Het schoot me te binnen dat Ziggo misschien een antwoord gemaild heeft op mijn casema adres waar ik nooit meer kom en ja hoor, ze hebben 5 dagen geleden al geantwoord. De smartcard staat op iemand anders zijn naam. Ik heb teruggemaild of het op mijn naam gezet kan worden. Ik wacht ff af...

Die neklus waar je over hebt ken ik en heb ik zelfs ooit gebruikt (nokia LPS4), erg handig en fijn en helpt zeker wat maar ik heb een maximaal aantal wat ik kan verstaan zonder liplezen slechts 40% en dus moet het echt stellen met mensen die weten hoe ze tegen me moeten praten via de foon. De LPS4 heb ik niet meer omdat de aansluiting daarvan niet gebruikt kan worden voor mijn huidig toestel. Ik heb daarna de LPS5 geprobeerd maar die viel tegen. Daarna niks meer geprobeerd. Anyhow, dit is offtopic. Bedankt voor het meedenken ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 15:27 ]

• Bullet NL
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:21:
[...]

Het schoot me te binnen dat Ziggo misschien een antwoord gemaild heeft op mijn casema adres waar ik nooit meer kom en ja hoor, ze hebben 5 dagen geleden al geantwoord. De smartcard staat op iemand anders zijn naam. Ik heb teruggemaild of het op mijn naam gezet kan worden. Ik wacht ff af...
Kijk aan... Precies zoals ik je het had geschreven ;)

Verwijderd

Heb ook ff een offtopic bericht erbij geschreven ;)

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:00:
[...]
Heb geen twitter. Nooit uitgeprobeerd zelfs. Zulke zaken die heel normaal zijn voor horende mensen zoals skype, viber en dergelijke hou ik me niet mee bezig. :P Maar ik had je reactie toentertijd al gelezen en overwoog heel ff om een twitteraccount aan te maken.
[...]
Volgens mij is twitter ook geschikt als je doof bent, er komt helemaal geen gesproken woord aan te pas.

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 00:01
Groentenboer schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:04:
[...]

Ook hier (5233, Den Bosch) stond het beeld gisteravond regelmatig even kort stil op NET5. Geen andere zaken gemerkt. Was via digitaal SD. Op digitaal HD waren er helemaal geen problemen gisteren.

• RGG
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

RGG

Een oude smartcard kun je wel weer geactiveerd krijgen.

Heb een @home kaart welke nog op naam stond van de vorige eigenaar met behulp van een bericht aan de helpdesk prima werkend gekregen.

Heeft wel een week geduurd, voordat de kaart het deed.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een probleem wat ik een jaar terug ook heb gehad lijkt helaas weer terug (een quote van toen, nu exact dezelfde klachten);

Ik heb een heel erg lastig probleem met mijn alles in één aansluiting.

Mijn snelheid zakt (met name 's avonds) enorm in. Waar ik normaal 22 Mbit heb haal ik dan tussen de 0.2 en 1.6 Mbit met packetloss. Internetten is amper nog mogelijk op dat moment. Ook bellen gaat dan enorm lastig (blikkerig geluid). Het probleem houdt over het algemeen een paar minuten aan en lost zichzelf daarna weer op, dwz de snelheid is erna weer normaal. Ik heb het gevoel dat het euvel voornamelijk 's avonds optreed. Telefoongesprekken worden overigens niet verbroken maar nemen sterk af
in kwaliteit.

Indertijd verholpen door o.a. het Ubee modem om te ruilen voor een andere. Ik hoop niet dat dit aanhoudt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:48:
Een probleem wat ik een jaar terug ook heb gehad lijkt helaas weer terug (een quote van toen, nu exact dezelfde klachten);

Ik heb een heel erg lastig probleem met mijn alles in één aansluiting.

Mijn snelheid zakt (met name 's avonds) enorm in. Waar ik normaal 22 Mbit heb haal ik dan tussen de 0.2 en 1.6 Mbit met packetloss. Internetten is amper nog mogelijk op dat moment. Ook bellen gaat dan enorm lastig (blikkerig geluid). Het probleem houdt over het algemeen een paar minuten aan en lost zichzelf daarna weer op, dwz de snelheid is erna weer normaal. Ik heb het gevoel dat het euvel voornamelijk 's avonds optreed. Telefoongesprekken worden overigens niet verbroken maar nemen sterk af
in kwaliteit.

Indertijd verholpen door o.a. het Ubee modem om te ruilen voor een andere. Ik hoop niet dat dit aanhoudt.
Precies hetzelfde verhaal gehad. Ook modem omgeruild door monteur. Maar na een maandje of wat weer hetzelfde probleem. Ben van pure wanhoop (o.a. door de "zeer" deskundigheid van de helpdesk) maar overgestap op ftth.

Verwijderd

Als het goed is moet de ITV nu gefixed zijn. Tot gisteren stond er een storing op de Ziggo site, en om 05:00 vannacht zou er aan gewerkt worden.

Het zou fijn zijn, het zijn leuke beloftes die gratis uitzending gemist maar dan moet het wel werken. Het stomme gelul over capaciteit kan ik niks mee, dat hadden ze kunnen verwachten.

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:09:
Als het goed is moet de ITV nu gefixed zijn. Tot gisteren stond er een storing op de Ziggo site, en om 05:00 vannacht zou er aan gewerkt worden.

Het zou fijn zijn, het zijn leuke beloftes die gratis uitzending gemist maar dan moet het wel werken. Het stomme gelul over capaciteit kan ik niks mee, dat hadden ze kunnen verwachten.
Hij gaat wel verder maar wanneer je echt wilt afspelen krijg ik "afspelen mislukt".

Verwijderd

Nog steeds klote hier, heb het maar gemeld bij Ziggo. Vanmiddag scheen het even gewerkt te hebben.

• Untouchablezz20
heeft iemand ervaring met het verwijderen van één van de 3 smartcards, zodat je een nieuwe daarop kan aansluiten? Ik heb hiervoor ziggo inmiddels 2 keer gebeld maar tot op heden is het niet gelukt om een smartcard te verwijderen. De reden dat ik hem wil verwijderen is, omdat ik de smartcard kwijt ben. Heb ook al contact gezocht via twitter maar daarop kreeg ik terug waarom ik hem wil verwijderen en of ik hem niet beter kon laten, omdat het geen ruimte in beslag neemt?!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Leuk, dik een kwartier in de wacht gestaan bij de klantenservice, beltegoed op...

Groter probleem:
Zonder CI+ module pakte de tv (Samsung LE32C530) alle digitale zenders, nu nog maar een beperkt aantal + de foutmelding E106-9. Nergens staat in een handleiding wat die betekent/
FFFUUUUUUUUUUU dus

• Onbekend

Onbekend

...

Ik heb het blokjesprobleem verder bekeken, en het doet zich alleen maar voor op RTL5 wanneer Flodder (rond 18.00 uur) wordt uitgezonden.
Hebben andere mensen daar ook last van?

Overigens vind ik de uitzending (ligt aan RTL5 en niet aan Ziggo) helemaal vreemd, want aan 4 kanten van het scherm heb ik zwarte balken. Zo heb ik als nog niets aan mijn grote tv. :(

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 20:21

Chrasher

Tevree met z'n PS5

ShitHappens schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:21:
Groter probleem:
Zonder CI+ module pakte de tv (Samsung LE32C530) alle digitale zenders, nu nog maar een beperkt aantal + de foutmelding E106-9. Nergens staat in een handleiding wat die betekent/
FFFUUUUUUUUUUU dus
Had ik van het weekend ook bij een nieuwe Sony TV bij mijn ouders. Oplossing is vermoedelijk het volgende:

Toevallig was ik met die TV alle menupunten aan het langslopen (heb hem zelf naar fabrieksinstellingen gezet zonder resultaat) totdat ik een menupuntje voor software download tegenkwam.
Er is blijkbaar een software/firmware update beschikbaar voor de CI-module van Ziggo die niet automatisch gaat.
Deze update gebeurt over de kabel en het menupuntje kan je (bij mijn Samsung TV) vinden onder :
-> Plug en Play - Algemene Interface - CI-menu - Instellingen - Nieuwe Software
Er wordt dan via kanaal 999 van Ziggo een nieuwe firmware gedownload en geïnstalleerd voor de CI+module. Duurt ongeveer 5 a 10 minuten en daarna start de TV opnieuw op. Probleem was meteen opgelost.

Bij de Sony weet ik het menu niet meer uit mijn hoofd, maar stond ergens bij de digitale kabel instellingen.

Vreemde was wel dat mijn Samsung zonder die update geen problemen gaf, maar de Sony bij mijn ouders geen gescrambelde kanalen meer kon weergeven met diezelfde melding: E106-9.
Zal wel te maken hebben met type TV of firmware versie van de CI+ module.

PSN-id: Chrasher

• Bor
  • Nu online

Bor

Bor de Wollef schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:42:
[...]

Hij gaat wel verder maar wanneer je echt wilt afspelen krijg ik "afspelen mislukt".
Na contact met de servicedesk van Ziggo blijkt dit probleem gewoon bekend. Hoewel de storing op de website staat vermeld als opgelost gaf de medewerker die ik sprak aan dat het nog helemaal niet gewerkt heeft sinds de storing en dat het probleem zoals hierboven beschreven "in de storingsgroep" valt whatever ze daarmee bedoelde. In ieder geval verwachte de medewerker dat er een firmware update nodig zou zijn om de problemen echt op te lossen. Natuurlijk geen officieel statement maar toch interessant.

• ShitHappens
Chrasher schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:21:
[...]

Had ik van het weekend ook bij een nieuwe Sony TV bij mijn ouders. Oplossing is vermoedelijk het volgende:

Toevallig was ik met die TV alle menupunten aan het langslopen (heb hem zelf naar fabrieksinstellingen gezet zonder resultaat) totdat ik een menupuntje voor software download tegenkwam.
Er is blijkbaar een software/firmware update beschikbaar voor de CI-module van Ziggo die niet automatisch gaat.
Deze update gebeurt over de kabel en het menupuntje kan je (bij mijn Samsung TV) vinden onder :
-> Plug en Play - Algemene Interface - CI-menu - Instellingen - Nieuwe Software
Er wordt dan via kanaal 999 van Ziggo een nieuwe firmware gedownload en geïnstalleerd voor de CI+module. Duurt ongeveer 5 a 10 minuten en daarna start de TV opnieuw op. Probleem was meteen opgelost.

Bij de Sony weet ik het menu niet meer uit mijn hoofd, maar stond ergens bij de digitale kabel instellingen.

Vreemde was wel dat mijn Samsung zonder die update geen problemen gaf, maar de Sony bij mijn ouders geen gescrambelde kanalen meer kon weergeven met diezelfde melding: E106-9.
Zal wel te maken hebben met type TV of firmware versie van de CI+ module.
Tweemaal geprobeerd, melding dat er geen nieuwe software was. Ik stel het verdere troubleshooten nog even uit tot er wat is gedaan aan het signaal, wat af en toe gewoonweg te zwak is om ook maar IETS te kunnen zien.

• Pipooow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-11 14:18
Had ineens totaal geen snelheid meer met mn Internet Z2 abbo.
Gisteren laat in de avond / nacht viel ineens mn snelheid weg. snelheidstest van ziggo gedaan, kom ik op down: ~8Mbit. up: ~0.2Mbit.

Dag erna Ziggo gebeld.
Ik heb nog steeds een oude Motorola Surfboard, maar tot gister heeft dat ding altijd enorm goed gewerkt.
Knul die ik aan de lijn kreeg bekeek mn modem instelling en die zouden moeten kloppen. Er stond echter een waarschuwing bij dat mijn abbonement niet passende was bij mijn apparatuur oid.

Vreemd dus, aangezien het ruim 2 jaar prima heeft gewerkt in deze opstelling. Die jongen aan de telefoon moest even overleggen met zijn leidinggevende want "deze waarschuwing had hij nog nooit gezien".

Nou weet ik dat ze nieuwe modems aan het uitrollen zijn, en die jongen van ziggo vertelde ook van een snelheidsverhoging waar mijn motorola bordje misschien niet mee om kon gaan, maar dat lijkt me toch stug als ik heel de avond prima heb kunnen surfen en rond half 12 - 1 uur snachts ineens problemen krijg...
Ze staan van Ziggo niet snachts snelheden op te hogen.

Daarna nog ff wat standaard testjes gedaan zodat die jongen aan de telefoon z'n standaard-scriptje af kon maken (das wel zo symphatiek). Al wist ik toch al wel dat er bij mij geen fouten in mn netwerk / computer zouden zitten.

is trouwens regio Tilburg.

Hoop dat het snel weer over is of dat ik zo'n andere modem toegestuurd krijg, maar als ik dit hier allemaal lees kan dat nog wel eens lang gaan duren...

• ShitHappens
Eerder genoemde Motorola modem en Sweex router vervangen door een Cisco modem/wireless router combinatie, met een upgrade van 5 naar 30 Mbit/s. Dus dat gaat weer fantastisch :D

Verwijderd

Onbekend schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:31:
Ik heb het blokjesprobleem verder bekeken, en het doet zich alleen maar voor op RTL5 wanneer Flodder (rond 18.00 uur) wordt uitgezonden.
Hebben andere mensen daar ook last van?
Ja, maar dan vooral later (kijk Flodder niet). Gisteren bij Expeditie Robinson, Holland in da Hood en de Villa blokjes.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Kan iemand mij vertellen hoe ik opgenomen programma's op de (interactieve) HD recorder kan kopieren naar een bv een usb-stick of externe harde schijf?
Misschien is deze vraag al eerder gesteld in het topic maar kon het zo snel niet vinden.. (en ik ben ook een beetje lui)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Baldertt schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:45:
Kan iemand mij vertellen hoe ik opgenomen programma's op de (interactieve) HD recorder kan kopieren naar een bv een usb-stick of externe harde schijf?
Misschien is deze vraag al eerder gesteld in het topic maar kon het zo snel niet vinden.. (en ik ben ook een beetje lui)
Kan (nog) niet...

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 19:30

ricjuh

Make each day your masterpiece

Sinds de zender update van 1 september heb ik bij RTL4 een E52 melding. De overige zenders geven wel beeld.
Ziggo helpdesk blijft zeggen dat het aan me kabels moet liggen, maar ik heb de cisco receiver direct op het inkomende signaal aangesloten en het blijft hetzelfde probleem.

een reset van de cisco receiver heeft ook niet geholpen.

Iemand anders nog tips wat ik kan proberen ?

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 21:13
De blokjes in beeld is Ziggo bekend mee, ze zijn dit ook aan het oplossen. Werd namelijk gisteren ook gebeld door ze omdat ik ruzie had gehad met mijn internet/telefonie :) Inmiddels werkt dit weer super en staan de foutmeldingen in het modem netjes op 0/0 :) Toen ik ze vroeg over de blokjes zei ze dat ik absoluut niet de enige was en omdat bij mij mijn kabels 100% goed zijn (geverifieerd door Ziggo monteur) ik op de hoogte gehouden ga worden over deze storing, of alles nu weer blijft werken :)

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Was er al bang voor. Toch bedankt voor je antwoord :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Baldertt schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:45:
Dat zal er ook niet komen vanwege de DRM/copyrights.
Zo zie je bij bepaalde modellen TV's met ingebouwde opnamefunctie dat je wel op externe USB apparaten kan opslaan, maar dat de inhoud zodanig wordt ge-encrypt, dat je het alleen op je eigen toestel kunt afspelen.

Verwijderd

ricjuh schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:51:
Sinds de zender update van 1 september heb ik bij RTL4 een E52 melding. De overige zenders geven wel beeld.
Ziggo helpdesk blijft zeggen dat het aan me kabels moet liggen, maar ik heb de cisco receiver direct op het inkomende signaal aangesloten en het blijft hetzelfde probleem.

een reset van de cisco receiver heeft ook niet geholpen.

Iemand anders nog tips wat ik kan proberen ?
Andere smartcard al geprobeerd? Klinkt debiel, maar je weet het nooit.

Verwijderd

Omstreeks 09:00 is hier alles uit de lucht geweest, tv (analoog en digitaal), internet en telefonie. Nu werkt het weer (na meer dan 4 uur).

Nu heb ik mijn schoonmoeder gebeld die in de buurt woont om te vragen of zij wel tv kon kijken en daar werkte het nog wel. Ze had het over een email waarin stond dat er onderhoudswerkzaamheden waren. Die heb ik niet gehad.

Net op de storingspagina gekeken en daar staat dit:
Op 9 september 2011 vinden er in jouw buurt onderhoudswerkzaamheden plaats. Hierdoor heb je mogelijk geen signaal op je Ziggo diensten. Deze onderbreking zal tussen 08:00 en 18:00 uur plaatsvinden. Wij raden telefonie abonnees aan een mobiele telefoon bij de hand te houden omdat het mogelijk is dat de telefoonlijn van Ziggo tijdens de werkzaamheden tijdelijk niet werkt.
Weet iemand hoe je een abonnement op die emails kan krijgen?

Verwijderd

Ik krijg nu terug van Ziggo dat het signaal naar mijn Cisco decoder te sterk is en dat daardoor ITV niet goed werkt.

Wel leuk, maar van hen moet ik een versterker plaatsen tussen een al belachelijk hoog ingangssignaal. Ik geloof dat mijn straatgenoot hier al een keer een post van heeft gedaan van de waardes die we zien in de modems.

Edit:
Dit zijn de waardes die ik in het modem terugzie:
Afbeeldingslocatie: http://p.twimg.com/AW_77ymCMAEsmwB.jpg

Wat de Cisco aangeeft weet ik niet, maar geen BER 0 in ieder geval.

Nu wil ik er een demper tussen hangen, het liefst voor de versterker. Maar hoeveel moet ik dempen? 3, 6, 12 of 20 dB?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 13:43 ]

• Maranello
15dBmV signaalsterkte is volgens mij het absolute maximum voor een fatsoenlijk werkbaar signaal, dus je zit echt op de grens. Waarschijnlijk moet je nog wel een stukje vanaf je modem naar je decoder, afhankelijk van je kabels en de lengte is het dus netto wel wat lager. De aanbevolen range zou tussen de -10dBmV en 10 dBmV moeten zijn voor modem/digitale tv. Ik heb geen ervaring met dempers.

Verwijderd

Internet modem staat naast de versterker (meterkast) en de Cisco staat in de huiskamer met een kabel van laten we zeggen 8 a 10 meter. Maar die wordt uiteraard nog eens versterkt.

Als ik de ingang dus 3 a 6 dB omlaag breng dan zou ik mooi in de marges zitten. Het enige is dan dat er ook signaal retour gaat, en de vraag is of dat hard genoeg naar buiten geschreeuwd wordt.

Misschien zijn 2-3dB dempers na de versterker wel voldoende, dan haal je een beetje de 'scherpe randjes' eraf en ik denk dat de modems nog wel sterk genoeg zijn om die 3dB demping upload op te vangen.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:40:
Ik krijg nu terug van Ziggo dat het signaal naar mijn Cisco decoder te sterk is en dat daardoor ITV niet goed werkt.

Wel leuk, maar van hen moet ik een versterker plaatsen tussen een al belachelijk hoog ingangssignaal. Ik geloof dat mijn straatgenoot hier al een keer een post van heeft gedaan van de waardes die we zien in de modems.

Edit:
Dit zijn de waardes die ik in het modem terugzie:
[afbeelding]

Wat de Cisco aangeeft weet ik niet, maar geen BER 0 in ieder geval.

Nu wil ik er een demper tussen hangen, het liefst voor de versterker. Maar hoeveel moet ik dempen? 3, 6, 12 of 20 dB?
Hallo buurman. :w (voor de niet insiders: de buurman waar hij het over had)

Dit zijn de actuele waardes uit mijn modem:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2m64xi1.png

Ik heb hier een zakje dempers liggen van 3, 6 en 12 dB. Mag je wel komen lenen om mee te experimenteren. Moet je wel na de versterker gebruiken, dus op de uitgang naar de ITV decoder.

Verwijderd

Jouw waardes zijn nog erger dan de mijne :)

Je ziet me straks!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:21:
Jouw waardes zijn nog erger dan de mijne :)

Je ziet me straks!
Ja, ik zit een stuk dichter bij het straatkastje. :(

Ben ff aan het douchen, dus als je langskomt geeft m'n ma ze wel even.

Ik kan ze straks ook door de brievenbus gooien.

[ Voor 8% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 09-09-2011 16:26 ]

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 14:20
Ook hier sinds kort gezeur met Ziggo tv kijken via CI module. Het stomme is als ik een losse decoder gebruik het beeld goed is. Gebruik ik de CI module heb ik vaak atrfacts en storend geluid. Wat helemaal raar is nu is dat het lijkt of alleen bij reclames het beeld f... up is. Als de uitzending verder gaat is het beeld ineens weer goed (98% van de tijd). Ik snap er weinig van. Irritant is het wel.

Als ik ga uitleggen dat losse decoder het wel doet kan ik het gelijk wel schudden ben ik bang, dus Ziggo bellen heeft weinig zin. De module heeft ooit feilloos gewerkt (is overigens nog maar een paar maanden oud) maar nu niet meer. Je zou zeggen dat dat blijft werken omdat je daar voor de rest nooit meer aan gaat zitten kloten. Module erin en gaan. :(

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:54

Yucko

One clown to rule them all !

MAGDATTT schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:27:
Ook hier sinds kort gezeur met Ziggo tv kijken via CI module. Het stomme is als ik een losse decoder gebruik het beeld goed is. Gebruik ik de CI module heb ik vaak atrfacts en storend geluid. Wat helemaal raar is nu is dat het lijkt of alleen bij reclames het beeld f... up is. Als de uitzending verder gaat is het beeld ineens weer goed (98% van de tijd). Ik snap er weinig van. Irritant is het wel.

Als ik ga uitleggen dat losse decoder het wel doet kan ik het gelijk wel schudden ben ik bang, dus Ziggo bellen heeft weinig zin. De module heeft ooit feilloos gewerkt (is overigens nog maar een paar maanden oud) maar nu niet meer. Je zou zeggen dat dat blijft werken omdat je daar voor de rest nooit meer aan gaat zitten kloten. Module erin en gaan. :(
ik heb de laatste tijd vaak dat wanneer ik de TV aanzet dat authenticatie (van de CI+ module) mislukt en het signaal niet gedecodeerd wordt. TV uit- en daarna weer aanzetten is dan de oplossing.

Ook hier, heeft voorheen altijd goed gewerkt. 1x erin gedaan en nooit meer aankomen. Blijkbaar gaat dit niet op :(

[ Voor 6% gewijzigd door Yucko op 09-09-2011 16:58 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Heb al in Bonjour op ziggo modem (cisco epc3925) een topic gemaakt, maar daar kwamen we er niet uit.

Heeft iemand slechte ervaringen met de Cisco epc3925 modem/router in combinatie met de bonjour-services van Apple? Ik kan vanaf mijn draadloze apparaten niet bij de itunes-bieb en airprint die door een PC op het LAN wordt aangeboden. Heb al met alle instellingen in de modem zitten spelen, maar niets lost het op.

Eigenlijk is mijn vraag of iemand goede ervaringen heeft. Ik kan er werkelijk niets over vinden op internet, het lijkt wel alsof ik de enige met dit probleem ben. Misschien is mijn modem wel brak.
PhysicsRules schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:56:
Ik kan vanaf mijn draadloze apparaten niet bij de itunes-bieb en airprint die door een PC op het LAN wordt aangeboden.
Als je er draadloos niet bij kan, maar bedraad wel klinkt alsof je ap isolation (wordt ook client isolation) aan hebt staan.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Van de week is m'n Cisco HD Recorder bezorgd en de versterker aangesloten. TV + recorder is alles prima, maar de ITV ben ik (nog) niet echt tevreden over.
Deze blijft namelijk regelmatig hangen (meestal met de melding Afbeelding laden). Soms doet ie het ook prima, of alleen een aantal items komen netjes voorbij en dan blijft hij spontaan ergens weer een minuut ofzo hangen.
(Nog) niet gebeld naar Ziggo. Ben even aan het aankijken of het misschien door alle nieuwe ITV klanten komt dat het nu even traag gaat, maar ik hoop dat het niet te lang gaat duren.

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

job schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:58:
[...]

Als je er draadloos niet bij kan, maar bedraad wel klinkt alsof je ap isolation (wordt ook client isolation) aan hebt staan.
Die setting ben ik niet tegengekomen.

Voor de duidelijkheid: alle andere netwerkzaken werken wel. Ik kan van WLAN bij de LAN PC komen, voor file sharing, RPC of windows printing. Alleen Bonjour vertikt het (en mogelijk andere multicast zaken, maar dat heb ik niet getest.)

Verwijderd

Nou de testen zijn klaar :)

Ik heb de dempers tussen de ingangskabel gehangen. Dit omdat het algehele signaal (naar modem en naar Cisco 8485) belachelijk hoog is.

Ik meet even via het modem, en geef alleen de waarde van channel 1:

3dB demping = 13.9dBmV
6dB demping = 11.1dBmV
9dB demping = 7.9dBmV
12dB demping = 4.7dBmV

Bij de 12dB demping valt op dat alleen channel 1 waardes heeft en de rest niet.

Voor mijn gevoel is 9dB demping de beste keuze (alhoewel dat wel 2 dempers na elkaar zijn :D). De signaal sterkte in de Cisco blijft in alle gevallen 85% met BER 0E-6 behalve bij 12dB demping dan val ik naar 71%. In alle gevallen kan ik snel door de ITV catalogus bladeren en is het starten van en willekeurige ITV uitzending mogelijk. Dit was vanmiddag nog niet te doen.

Ik ga nu even via de ITV wat kijken met 9dB demping. Is zien wat er gebeurd.

Wat me ook opvalt: ik heb nog steeds 20mbit downstream... Dat zou met het nieuwe modem toch vanzelf 40 ofzo moeten worden?

• Maranello
Maranello schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:37:
[...]
In dat topic was ook al iemand gebeld en bij ons hebben ze nog nooit naar ons gebeld gedurende 4 weken dat dit probleem loopt :? Ik zit nu op kantoor, dus weet niet of ze toevallig wel vandaag hebben gebeld. Heb het probleem met url naar het topic op Ziggo-gebruikersforum zowel gister als eerder vanmiddag via Twitter naar Webcare gestuurd maar nog geen reactie. Ik heb afgelopen weken vaker hiervan gebruik gemaakt en altijd binnen 30 minuten tot maximaal 1,5uur antwoord gehad, behalve nu :/ Ik kijk vanavond nog eens.
Vanochtend even getweet hoe het ermee stond, toen kreeg ik te horen dat het was geëscaleerd.

Zojuist belde Ziggo met de mededeling dat het opgelost zou moeten zijn. Netjes aan de lijn blijven hangen tot het geverifieerd was. En inderdaad, paar downloads gedaan die al weken niet compleet aankomen komen nu weer correct binnen :D Telefonist kon niet vertellen wat er was gebeurd, hij had alleen opdracht gehad te vragen of het probleem was opgelost. Het moet aan Ziggo kant zijn geweest, het modem is ook niet op afstand gereset want die heeft al enkele dagen uptime.

In ieder geval blij dat het nu is opgelost na zo'n 5 weken, ineens ging het snel. Ik verwacht dat het nu niet meer gaat terugkomen :)

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-12 20:37
@blindfold Zijn deze nu weer leverbaar dan? Dacht dat ze pas in november weer geleverd konden worden?

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik heb vandaag ook de Cisco ITV decoder binnen gekregen. Hij zal mijn Humax 5050c niet vervangen, maar het is best een geinig ding, voor op de slaapkamer. Heb ITV ook nog niet aan de praat.
Status installatie blijft op 'Bezig' staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Ritchie op 09-09-2011 23:05 ]

- NAC Breda -

Verwijderd

Ritchie schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:03:
Ik heb vandaag ook de Cisco ITV decoder binnen gekregen. Hij zal mijn Humax 5050c niet vervangen, maar het is best een geinig ding, voor op de slaapkamer. Heb ITV ook nog niet aan de praat.
Status installatie blijft op 'Bezig' staan.
Aangezien jij beide hebt, kan je me alstublieft ff in het kort zeggen wat nou de verschillen zijn tussen die 2? Ik heb zelf de humax 5050c en krijg soms visite die mij vaak vragen of de interactieve HDrecorder van Ziggo vergelijkbaar is met de humax 5050c? Daar weet ik zo geen antwoord op?

Ik vermoed zelf dat ze hetzelfde kunnen/zijn maar dat de 1 een interactief gedeelte heeft en de ander niet. Dat dit dan het enig verschil is?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 23:26 ]

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-12 20:37
Zo te lezen zijn de cisco 's dus weer op voorraad?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:02:
Nou de testen zijn klaar :)

Ik heb de dempers tussen de ingangskabel gehangen. Dit omdat het algehele signaal (naar modem en naar Cisco 8485) belachelijk hoog is.

Ik meet even via het modem, en geef alleen de waarde van channel 1:

3dB demping = 13.9dBmV
6dB demping = 11.1dBmV
9dB demping = 7.9dBmV
12dB demping = 4.7dBmV

Bij de 12dB demping valt op dat alleen channel 1 waardes heeft en de rest niet.

Voor mijn gevoel is 9dB demping de beste keuze (alhoewel dat wel 2 dempers na elkaar zijn :D). De signaal sterkte in de Cisco blijft in alle gevallen 85% met BER 0E-6 behalve bij 12dB demping dan val ik naar 71%. In alle gevallen kan ik snel door de ITV catalogus bladeren en is het starten van en willekeurige ITV uitzending mogelijk. Dit was vanmiddag nog niet te doen.

Ik ga nu even via de ITV wat kijken met 9dB demping. Is zien wat er gebeurd.

Wat me ook opvalt: ik heb nog steeds 20mbit downstream... Dat zou met het nieuwe modem toch vanzelf 40 ofzo moeten worden?
Hmm, lekker... eerst 9dB dempen en dan een versterker :X.

Is het niet een optie om die versterker eruit te gooien en een normale splitter te gebruiken? Weet niet hoeveel apparatuur je op dit moment gebruikt, maar een beetje splitter heeft ook al 3.5dB demping, de UMU die Ziggo voorheen leverde doet zelfs 10.5dB op de data-aansluiting (en dus 14dB als je er een splitter achter hangt). Enige functie van die versterker in jouw situatie is het retourpad versterken met 2dB, maar die wint het toch niet van die 9dB demping die je er nu op hebt zitten.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

henkna schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:06:
@blindfold Zijn deze nu weer leverbaar dan? Dacht dat ze pas in november weer geleverd konden worden?
Het scheen nog niet echt heel goed te gaan met de voorraad. Ik had al eerder de installatie van Alles in 1 gekregen en toen hadden ze een afspraak voor 7 september gemaakt om de decoder na te leveren. Daarna kwam pas de melding dat alles op was tot november, dus wellicht heb ik net mazzel gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Blindfold op 10-09-2011 03:18 ]

Verwijderd

_JGC_ schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 00:11:
[...]

Hmm, lekker... eerst 9dB dempen en dan een versterker :X.

Is het niet een optie om die versterker eruit te gooien en een normale splitter te gebruiken? Weet niet hoeveel apparatuur je op dit moment gebruikt, maar een beetje splitter heeft ook al 3.5dB demping, de UMU die Ziggo voorheen leverde doet zelfs 10.5dB op de data-aansluiting (en dus 14dB als je er een splitter achter hangt). Enige functie van die versterker in jouw situatie is het retourpad versterken met 2dB, maar die wint het toch niet van die 9dB demping die je er nu op hebt zitten.
Natuurlijk is het een prut oplossing. Maar ja.

Zou dit een betere optie zijn dan: http://www.kleinspul.nl/i...p?productID=1901&cat=1226

Ik heb nu 2 aansluitingen in gebruik (woonkamer/slaapkamer) voor TV en heb het modem eraan hangen. Wil 1 spare aansluiting houden.

• Untouchablezz20
Hoe krijgen jullie die waardes opgeroepen? Ik voer een tracert uit naar www.ziggo.nl achter mijn router en krijg dan de volgende ip 10.246.x.x en vervolgens gebruik ik networkscanner om hem te laten scannen tussen 10.246.0.0 en 10.246.255.255. Maar helaas na een volledige scan heeft die nog niks gevonden. Moet dit rechtstreeks op het ubee modem? Ik zit in een voormalig @home gebied.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Het fixen gaat niet zo snel met ITV. Het blijven hangen probleem is nu bijna nooit aanwezig, maar nu krijg ik bij het starten van een film/serie na even wachten de melding: Afspelen niet gelukt. Probeert u het later nog eens, dus dat schiet nog niet echt op. Heb al een keer de ITV installatie opnieuw doorlopen, maar helaas.
Pagina: 1 ... 146 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!