www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Sinds een maand klant bij Ziggo met het Alles in 1 plus abbo. Alles werkt naar volle tevredenheid. De monteur had prima werk afgeleverd en voor het bakje koffie met een zelfgemaakte appeltaart erbij ook nog even de telefooncentrale gerepareerd en 2 kabels getrokken.
Het enige wat mij echt moedeloos maakt is het Ubee modem. Om de zoveel tijd worden mijn instellingen verwijderd, statische IP adressen ongedaan gemaakt en dien ik mijn netwerk in zijn geheel te herstarten...wat de zaak best moeilijk maakt aangezien ik per maand 3 weken van huis ben en 1 week thuis woon. (Verbinding + TV + telefonie is voor overige bewoners). Hiervoor hebben wij telfort internet gehad en nog nooit problemen van deze aard gehad.
Nu belde mijn vader de helpdesk en kreeg te horen: "Dat klopt meneer, om u en uw gezin te beschermen wordt het modem iedere 2 weken teruggezet naar de ziggo instellingen...vanwege veiligheid, uw modem kan alleen door de helpdesk worden ingesteld. Uw instellingen gaan na 14 dagen verloren". Mijn pa kreeg zelfs te horen: "Een router is verboden, u moet het ziggo modem gebruiken als router".
Nu kan ik mij moeilijk voorstellen dat dit inderdaad zo is en voel ik er steeds meer voor om dan toch maar over te stappen naar glasvezel. Een modem dat zelf beslist welke instellingen er gelden voor MIJN netwerk? Het moet niet gekker worden.
Heb alles vervangen met de spullen die geleverd zijn door ziggo.G.Scholtens schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:57:
[...]
Heb je de tv aansluiting zelf ook vervangen. Dus waar je coax kabel vandaan komt? Waarschijnlijk is je aansluitpunt niet retour geschikt.
Je hebt denk ik ook geen serving area number?
Sinds gister is het wel weer actief en heb ook een serving area number. Ben benieuwd of het blijft werken! In ieder geval bedankt!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Verwijderd
Soms 1 korte seconde geluid, maar zwart beeld.
Is dat bij jullie ook zo? Het lijkt wel alsof het een HD kanaal is? Of zenden ze nog niet uit? Verder werkt alles, ook bijv. eredivisie live prima. Het is echt dat ene kanaal.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 12:38 ]
Ik heb ook een Panaosonic en had dezelfde melding als jij. Toen kwam ik op het lumineuze idee om de kanaallijst te updaten, daarmee is het probleem voor mij verholpen. Blijkbaar wordt de kanaallijst niet automatisch bijgewerkt als je een CI+ module gebruikt.TFHfony schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:48:
[...]
Nou, dat klopt dan toch? Op 61, 62 & 63 zitten namelijk helemaal geen zenders meer in de zenderlijsten. De HD zenders zitten nu gewoon op 1, 2 & 3. De SD varianten zijn voor de liefhebbers ergens in de 900+ regionen geplaatst.
Ik heb een CI+ in mijn Philips TV zitten en bij mij werd de zenderlijst automatisch bijgewerkt. Nu is dit wel een 'feature' van de tv...je kunt het automatisch bijwerken van de zenderlijst aan of uit zetten. Vervolgens wordt elke nacht de zenderlijst bijgewerkt...uashy schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:31:
[...]
Ik heb ook een Panaosonic en had dezelfde melding als jij. Toen kwam ik op het lumineuze idee om de kanaallijst te updaten, daarmee is het probleem voor mij verholpen. Blijkbaar wordt de kanaallijst niet automatisch bijgewerkt als je een CI+ module gebruikt.
[ Voor 27% gewijzigd door sewer op 02-09-2011 12:58 ]
vvv Ah ok, 2.6 MB/s is idd een rare waarde, afhankelijk van je abonnement moet het richting de 1,3 of 5 of 12 zijn.
[ Voor 44% gewijzigd door sewer op 02-09-2011 13:07 ]
Als je het ding nou thuis krijgt gestuurd, en je vervangt niet. Komt er dan een tijd dat Ziggo je oude modem er af gooit? Heb dit al eerder gezien bij een maat van me. Had 3 maanden een Cisco thuis liggen ter vervanging van zijn Motorola. Van de ene op de andere dag niet meer online te krijgen. Nieuwe er aan, activeren, en meteen werkend.
Pa heeft nu ook die nieuwe Ubee al thuis liggen, maar heb er weinig trek in die te gaan inzetten daar. Gooien ze zijn oude modem er straks gewoon af?
Ik geloof dat je via ziggo de router functie kan laten uitschakelen.
Met mijn abonnement haalde ik dit ook altijd maximaal voor de snelheidsverhoging (22Mbps (althans op papier) was dat volgens mij).sewer schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:04:
vvv Ah ok, 2.6 MB/s is idd een rare waarde, afhankelijk van je abonnement moet het richting de 1,3 of 5 of 12 zijn.
Met 1 belletje staat dat ding in bridge-mode.En als ik nou die nieuwe Ubee met ingebouwde router niet wil? Gezien de ervaringen hier en op andere plekken, wordt ik er echt niet vrolijk van. Heb geen geintegreerde router nodig, en wifi heb ik ook met een AP geregeld. Ik wil gewoon een no-nonsense simpel bridge modem hebben!
Tip: koop een eigen router, (ik e.v.a zijn zeer tevreden over de TP-Link 1043ND), bel de Ziggo helpdesk om je modem in bridge mode te laten zetten en geniet daarna van de stabielste verbinding die je ooit gehad hebt... (althans, zo zit het hierVerwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:52:
@Ziggowebcare
Sinds een maand klant bij Ziggo met het Alles in 1 plus abbo. Alles werkt naar volle tevredenheid. De monteur had prima werk afgeleverd en voor het bakje koffie met een zelfgemaakte appeltaart erbij ook nog even de telefooncentrale gerepareerd en 2 kabels getrokken.
Het enige wat mij echt moedeloos maakt is het Ubee modem. Om de zoveel tijd worden mijn instellingen verwijderd, statische IP adressen ongedaan gemaakt en dien ik mijn netwerk in zijn geheel te herstarten...wat de zaak best moeilijk maakt aangezien ik per maand 3 weken van huis ben en 1 week thuis woon. (Verbinding + TV + telefonie is voor overige bewoners). Hiervoor hebben wij telfort internet gehad en nog nooit problemen van deze aard gehad.
Nu belde mijn vader de helpdesk en kreeg te horen: "Dat klopt meneer, om u en uw gezin te beschermen wordt het modem iedere 2 weken teruggezet naar de ziggo instellingen...vanwege veiligheid, uw modem kan alleen door de helpdesk worden ingesteld. Uw instellingen gaan na 14 dagen verloren". Mijn pa kreeg zelfs te horen: "Een router is verboden, u moet het ziggo modem gebruiken als router".
Nu kan ik mij moeilijk voorstellen dat dit inderdaad zo is en voel ik er steeds meer voor om dan toch maar over te stappen naar glasvezel. Een modem dat zelf beslist welke instellingen er gelden voor MIJN netwerk? Het moet niet gekker worden.
Vroeger konden ze er een zender uithalen eentje bij stoppen...verder was alles hetzelfde op je tv.
Gisteren was de hele boel ineens omgegooid, zonder dat je daar eigenlijk iets aan kan doen.
Ik snap wel dat dat aangekondigd wordt etc, maar voor de wat oudere mensen is zoiets een ramp.
Ik heb trouwens de cisco hd recorder maar dat ding is echt mega traag zeg, als ik het menu op roep en ik switch door de verschillende tabbladen gaat dat zo tergend langzaam niet normaal. Ook het zappen is mega traag en ik heb het idee dat dit door de hd zenders alleen maar trager geworden is.
Burp
Tja... Wat stel je dan voor? Nog steeds 35 analoge zenders, geen digitale TV en nog het oude COM21 internet via de kabel?Wii4all schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:09:
Wat ik jammer vind is dat ziggo zo mega veel invloed op alles heeft.
Vroeger konden ze er een zender uithalen eentje bij stoppen...verder was alles hetzelfde op je tv.
Gisteren was de hele boel ineens omgegooid, zonder dat je daar eigenlijk iets aan kan doen.
Ik snap wel dat dat aangekondigd wordt etc, maar voor de wat oudere mensen is zoiets een ramp.
En het verhaal over "de ouderen" is zo'n onzin. Het heeft mij een ritje naar één oma gekost en opa zit al weer aan de digitale TV, dus die heeft er niets van gemerkt. Kleine moeite voor een kind/kleinkind om even bij de ouders/opa/oma langs te gaan om iets opnieuw in te stellen of rustig uit te leggen.
[ Voor 8% gewijzigd door TFHfony op 02-09-2011 13:16 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
[ Voor 10% gewijzigd door michel2412 op 02-09-2011 13:26 . Reden: aanvullen ]
Inkomend is nu (weer) open? Niet om jou, maar heb je daar een (Ziggo-)bron van? Ik wil overstappen naar Ziggo, maar vanwege mijn mailserver is binnenkomende SMTP de enige harde eis van mijn nieuwe ISP waaraan Ziggo niet kan voldoen. Het zou dus mooi zijn als dat nou inderdaad werkzaam is.TFHfony schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:49:
[...]
SMTP uitgaand is dicht, inkomend niet. Je kan dus relayen via de Ziggo SMTP of een externe SSL SMTP (gmail bijvoorbeeld). Verder zitten de NETBIOS poorten dicht. En terecht. Verder staat alles netjes open.
Als ik op internet rondkijk kom ik echter ontzettend veel tegenstrijdigheden tegen, en ook Ziggo zelf (juist, ja) kan geen duidelijk antwoord geven
vanwege de vakantie periode en de levereringsproblemen kan het nog wel tot eind oktober gaan durenmicheltollenaar schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:55:
De snelheidsverhoging van ziggo allemaal leuk en aardig maar dit zou voor september gebeurt zijn. Iemand een idee waarom ik nog geen nieuw modem heb ontvangen??
en om die nieuwe snelheid volledig te krijgen moet je dat nieuwe modem hebben.
Hier hebben we er deze week voor gebeld en dit werd ons verteld.
De nieuwe snelheid hebben we al deels, zo zit de upload op 3.6 in plaats van de 2.5 of zo die we eerst hadden. ook is de download naar 23.6 gegaan terwijl we ervoor 21.5 hadden.
Hier werken namelijk beide diensten (nog) niet.
Als ik bijv. naar Films>TV standaard (ons abonnement) ga, dan zie ik daar 10 films staan waar ik uit kan kiezen. Films als The Bank Job, Rescue Dawn, etc. Tot zover gaat dus alles nog goed.
Echter, als ik een film uitkies, en klik op 'afspelen', Dan komt er een oranje 'blok' in het midden van het beeld, met de tekst: 'Even wachten tot het afspelen begint'. Maar deze tekst blijft er staan. Hoe lang je ook wacht, de film wordt niet geladen.
En dit zelfde verhaaltje is hier het geval met TV gemist. Welke vorm/uitzending ik ook kies, (Uitzendinggemist , RTLgemist) ik krijg altijd het oranje blokje met het verzoek of ik 'even' wil wachten.
Voor zover ik weet is alles (oa de Cisco 8485DVB HD DVR) goed aangesloten (door een monteur enkele maanden geleden)
Ja dit heb ik ook, maar het lijkt wel casema zo met deze actie, bedoel ze plannen het in en dan is het nu ineens ja vakantie sorry.splitert schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:28:
[...]
vanwege de vakantie periode en de levereringsproblemen kan het nog wel tot eind oktober gaan duren![]()
en om die nieuwe snelheid volledig te krijgen moet je dat nieuwe modem hebben.
Hier hebben we er deze week voor gebeld en dit werd ons verteld.
De nieuwe snelheid hebben we al deels, zo zit de upload op 3.6 in plaats van de 2.5 of zo die we eerst hadden. ook is de download naar 23.6 gegaan terwijl we ervoor 21.5 hadden.
Verwijderd
Je vroeg het niet aan mij maar ik bevestig ff dat de oude modem ook prima meegaan met de nieuwe snelheid.sewer schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:58:
Heb je de snelheidsverhoging niet gekregen danEn niet iedereen krijgt een nieuw modem, ik heb ook nog de oude ubee. Welk modem heb jij dan, en welk abonnement, en welke snelheid volgens de ziggo speedtest?
Ik heb de nieuwe snelheid al 1 maandje maar heb nog steeds de oude motorola 5100 modem.
Ziggo speedtest verteld het volgende:
30.1Mb/s down
2,7Mbit/s up
7 ms ping
Verwijderd
Niets mis met Motorola Surfboard, heb de mijne al tig jaren en haal altijd de maximum snelheid. Als er al iets gaar is aan je verbinding is dat je sweex routertje.ShitHappens schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:26:
Onze overstap van Internet Z1 naar Z2 is in gang gezet, nu blijkt er een nieuw modem te komen. Is dat de veelbesproken Ubee modem? Er staat nu één of ander gaar Motorola Surfboard modem en een Sweex R003 router.
Doe je de test over wifi of utp? met je sweexVerwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:33:
[...]
Niets mis met Motorola Surfboard, heb de mijne al tig jaren en haal altijd de maximum snelheid. Als er al iets gaar is aan je verbinding is dat je sweex routertje.
Hmmm... ik zou het ook niet geloven, maar wel erg toevallig dat gisteren mijn tante belde waar ik toen exact twee weken terug Ziggo had aangesloten. Modem toen ook ander WiFi-wachtwoord gegeven enzo. Maar gisteren belde ze dus op dat de computers niet meer online waren. Heb ze het modem laten rebooten maar omdat ze weg moesten kort daarna niet meer gehoord of het weer werkte of niet.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:52:
@Ziggowebcare
Wel toevallig zo, maar het lijkt me toch echt heel sterk dat Ziggo idd het modem naar default zou resetten.
Ik deed de test zojuist, en ik kwam op een ping van 5 ms...
Dat lijkt me een beetje onrealistisch.
De down/up waren wel normaal: 42 Mbit/s / 3.8 Mbit/s (standaard 40 Mbit abbo)
Verwijderd
Ik heb zelf geen sweexrouter! En ik deed mijn test over UTP natuurlijk. Mijn router is een Sitecom Gaming II router.micheltollenaar schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:36:
[...]
Doe je de test over wifi of utp? met je sweex
Niet een Ziggo bron, maar bijna zo goed als:Bastiaan schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:27:
[...]
Inkomend is nu (weer) open? Niet om jou, maar heb je daar een (Ziggo-)bron van? Ik wil overstappen naar Ziggo, maar vanwege mijn mailserver is binnenkomende SMTP de enige harde eis van mijn nieuwe ISP waaraan Ziggo niet kan voldoen. Het zou dus mooi zijn als dat nou inderdaad werkzaam is.
Als ik op internet rondkijk kom ik echter ontzettend veel tegenstrijdigheden tegen, en ook Ziggo zelf (juist, ja) kan geen duidelijk antwoord geven
nieuws: Ziggo blokkeert alternatieve smtp-servers op poort 25
Uitgaand is de boel op slot (al kan je andere poorten gebruiken), inkomend staat het open. En heb je anders niet een kennis met Ziggo, waar je het even zou kunnen testen?
Verwijderd
Mijn netwerk opstelling ziet er alsvolgt uit:DRAFTER86 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:08:
[...]
Tip: koop een eigen router, (ik e.v.a zijn zeer tevreden over de TP-Link 1043ND), bel de Ziggo helpdesk om je modem in bridge mode te laten zetten en geniet daarna van de stabielste verbinding die je ooit gehad hebt... (althans, zo zit het hier)
Modem met DHCP (192.168.1.1) --> WL500gP als AP (zonder DHCP, statisch IP 192.168.1.21) --> 4 clienten (2x desktop en 2x laptop). DHCP wordt dus geregeld door Ubee modem.
Aan de WL500g hangt een 1Tb hdd en werkt samba voor gedeelde netwerkschijven. Je kunt je dus inzien dat het enorm belangrijk is dat de WL500g zijn statische IP adres blijft behouden. Aangezien de Wifi op de WL500g nog maximaal 54Mbit is en het Ubee modem 300Mbit (en beide clienten dit aankunnen) heb ik ervoor gekozen om het Ubee modem de wifi te laten hosten. Hierdoor ben ik genoodzaakt ook DHCP te laten aanstaan op de Ubee om te voorkomen dat Wifi in een ander subnet terecht komt en de gedeelde schijven (+ printer) niet kunnen benaderen.
Verwijderd
Nu wil ik graag mijn digitale tv ontvanger resetten d.m.v. het onderstaande;
Kies voor ‘Resetten’ en druk op de ‘OK’-knop.
De pincode wordt nu gevraagd. Deze is standaard ‘0000’.
Heeft u de pincode eerder veranderd en bent u deze vergeten? Een nieuwe pincode maakt u aan via de volgende stappen:
1 ) druk de 'MENU'-knop in van uw afstandsbediening
2) ga naar ‘Setup’
3 ) kies de optie ‘Systeem’
4) ga naar ‘Productinformatie’ en druk de ‘OK’-knop in
5 ) voer nu de door uw gewenste, nieuwe pincode in
Aangezien ik de pincode vergeten ben volg ik het stappenplan.
Bij stap 4 aangekomen, druk ik vervolgens op de 'OK' toets (totaal geen reactie) maar krijg ik geen mogelijkheid om een nieuw pincode in te voeren.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik moest wel de zenders opnieuw zoeken, alleen de optie bijwerken in het menu deed niet voldoende. Na alles opnieuw zoeken was het prima.
Regio ziggo Winschoten.
www.youtube.com/DerOllie
Als je er geen versterker tussen zet is die ook al retourgeschikt. Mocht je signaal te zwak zijn dan heb je inderdaad een retourgeschikte versterker nodig.dadio54321 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:04:
Om van uitzending gemist(dat nu standaard in het pakket zit) gebruik te maken moet ik dan de aansluiting retour geschikt maken dmv de versterker die je bij interactieve tv erbij krijgt?
Momenteel zit de "normale" signaal splitter op de hoofdaansluiting. Daarna een splitter voor de kabel zodat beneden en boven kabel is.
Ik meende dat je voor interactieve tv deze diende te vervangen voor de Tratec breedbandversterker. Kan het uiteraard mis hebben. en valt uitzending gemist hieronder?
PSN: TDBtje
Verwijderd
Ik ben zojuist ingetrokken in mijn nieuwe kantoor, prachtig allemaal. Dit is in een oud schoolgebouw. Dus, ik vrolijk ziggo aanvragen: Bent u meneer "xxxx"? nee, dat ben ik niet. Er loopt hier namelijk nog een alles in een verbinding welke nog netjes elke maand betaald word. Deze zal eerst opgezegd moeten worden, kan even duren. Geen probleem, ik wil ook meneer "xxxx" zn internet wel even gebruiken. Modem inderdaad gevonden: wauw, das een nieuwe? MFG date 04/2011.
Nu het volgende: Alles aangesloten en ingelogd: Downstream staat een groen vinkje bij, upstream een rood kruisje. Na een minuut of 2 reboot het modem automatisch.
Wat heb ik al geprobeerd: factory reset. Stroom eraf, aangesloten op een ander aansluitpunt. Problem still thesame: Downstream groen, upstream rood, en uitvallen en rebooten na een minuut of 2...
Iemand met een idee? Het gaat overigens om een Cisco apparaat met wireless e.d. ingebouwd
Verwijderd
Uiteindelijk nog maar es Ziggo gebeld, kreeg ze nu wel te pakken.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:38:
Ik ben in het bezit van de Samsung DCB 270R tv-ontvanger.
Nu wil ik graag mijn digitale tv ontvanger resetten d.m.v. het onderstaande;
Kies voor ‘Resetten’ en druk op de ‘OK’-knop.
De pincode wordt nu gevraagd. Deze is standaard ‘0000’.
Heeft u de pincode eerder veranderd en bent u deze vergeten? Een nieuwe pincode maakt u aan via de volgende stappen:
1 ) druk de 'MENU'-knop in van uw afstandsbediening
2) ga naar ‘Setup’
3 ) kies de optie ‘Systeem’
4) ga naar ‘Productinformatie’ en druk de ‘OK’-knop in
5 ) voer nu de door uw gewenste, nieuwe pincode in
Aangezien ik de pincode vergeten ben volg ik het stappenplan.
Bij stap 4 aangekomen, druk ik vervolgens op de 'OK' toets (totaal geen reactie) maar krijg ik geen mogelijkheid om een nieuw pincode in te voeren.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Blijkt dat ze bij Ziggo je digitale-ontvanger kunnen resetten.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 23:15 ]
22 down en 3,8 up. Lijkt me dat de modem het niet aankan?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
..... Hoe kan dat als SWR nooit in het analoge pakket heeft gezeten?
Hier waren alleen ARD, ZDF, NDR, WDR en RTL te ontvangen.
De router die je hebt heeft een max. throughput van ~24Mbit.Snippertje schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 08:47:
Net verhuisd en heb nu ziggo. Met een Asus WL500G. Ondersteunt deze nou de nieuwe snelheden? De snelheid die ik haal is:
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 03-09-2011 09:28 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verhuisd, dus je modem zal vrijwel zeker de nieuwe snelheid halen. Je router echter (in ieder geval draadloos) NIET, want met 22 zit je ongeveer op het maximum van een g verbinding. Bedraad kan hij misschien sneller, maar zeker is dat niet.Snippertje schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 08:47:
Net verhuisd en heb nu ziggo. Met een Asus WL500G. Ondersteunt deze nou de nieuwe snelheden? De snelheid die ik haal is:
Ah dankjewel. Dan moet ik mijn huisbaas maar even laten weten dat hij een nieuw modem nodig heeft.Raven schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 09:18:
[...]
De router die je hebt heeft een max. throughput van ~24Mbit.
[ Voor 56% gewijzigd door Snippertje op 03-09-2011 09:48 ]
Welk type modem heb je? Om die voor de zekerheid ook maar even te checken.
[ Voor 92% gewijzigd door Raven op 03-09-2011 10:31 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb gisteren een cisco modem gehad. Type EPC 3925ShitHappens schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:26:
Onze overstap van Internet Z1 naar Z2 is in gang gezet, nu blijkt er een nieuw modem te komen. Is dat de veelbesproken Ubee modem? Er staat nu één of ander gaar Motorola Surfboard modem en een Sweex R003 router.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
8485, maar ook 1 lock. Ik heb sinds de update wel problemen met gemiste uitzendingen, laden niet na het oranje blok. Verder alles OK.Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:09:
Sinds de wijzigingen aan het aanbod valt hier het beeld van onze Cisco 8455DVB HD decoder regelmatig weg met een E48 melding. Het enige wat helpt is op dat moment de stekker er uit om de Cisco opnieuw te starten. Hierna is er altijd direct weer beeld. Wat ook opvalt is dat , wanneer we kijken onder systeem - info in het menu, slechts 1 tuner signaal (en een lock) blijkt te hebben waar dit volgens mij voorheen 2 waren (maar ik kan het mis hebben). Hoe zit dat bij jullie?
Sometimes you need to plan for coincidence
Is het ding aangesloten op de groene binnenkomende coax?Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:15:
Iemand met een idee? Het gaat overigens om een Cisco apparaat met wireless e.d. ingebouwd
Weet je zeker dat het ding ooit online is geweest?
Zit er wellicht een niet retourgeschikte versterker tussen?
Is er een inpandig ziggo kast aanwezig?, een monteur moet dan vaak de aansluiting retour geschikt maken.
Sorcerer8472 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:30:
[...]
Overigens vind ik het geluid duidelijk mooier op de HD-zenders nu. De publieke omroep verneukt het alleen ontzettend; daar klinkt de PCM-track beter dan de DD-track.
Vanavond even getest, maar vind Dolby D toch een stuk beter bij de publieke omroep?
BBC HD is trouwens qua geluid echt super, vooral nu op dit moment.
[ Voor 7% gewijzigd door Arnout op 03-09-2011 23:03 ]
Uhm ik dacht de modem ook een router was? Dat is dus niet zo? Modem zou ik anders niet weten welke dat is.Raven schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:29:
Uhm, ik heb het over de router, niet de modem
Welk type modem heb je? Om die voor de zekerheid ook maar even te checken.
Verwijderd
Beetje te basic knowhow, zeker als je lid ben van tweakers.net.Snippertje schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:17:
[...]
Uhm ik dacht de modem ook een router was? Dat is dus niet zo? Modem zou ik anders niet weten welke dat is.
Maar vooruit: Met een modem krijg je toegang tot internet. Met een router verdeel je het internet over meerdere apparaten, zowel bedraad als draadloos (hangt van de specificaties van de router af).
Vroeger kreeg je alleen een modem en als je een router nodig had moest je zelf 1 kopen. Tegenwoordig bij Ziggo krijg je allinone modem+router bij bepaalde abbonementen.
Ik denk dat je een router het makkelijkst herkent door het aantal UTP aansluitingen op het apparaat. Als er maar 1 erop zit is het waarschijnlijk een modem, zitten er 5 op (1tje heeft een andere kleur en dat is inkomende signaal, de andere 4 uitgaande signaal) dan is het waarschijnlijk een router.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 23:43 ]
Er is momenteel een groot capaciteitstekort tijdens de uren overdag en 's avonds van het interactieve gedeelte.Exorcist schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:31:
[...]
Ik heb sinds de update wel problemen met gemiste uitzendingen, laden niet na het oranje blok.
Denk dat Ziggo eerst wat servercapaciteit moet gaan bijschakelen als dat mogelijk is.
Ziggo meldt zelf:
"Er is storing. Onze interactieve televisie diensten werken op het moment niet. Hierdoor kunt u problemen ervaren bij Films, Series en TV Gemist en het bekijken van films en series via On Demand. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak."
status: lopend
begin: 03-09-2011, 17:26
duur: langer dan 24 uur
[ Voor 15% gewijzigd door Hans van Eijsden op 03-09-2011 23:46 ]
Heeft iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
[ Voor 3% gewijzigd door Onbekend op 03-09-2011 23:49 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
Verwijderd
Zoals bitjesmaker al zei, het kan zijn dat de modem óók een router is, maar er zijn ook modems die alleen als modem werken waarbij je er nog een router achter moet plaatsen zodat meerdere pc's het internet op kunnen.Snippertje schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:17:
[...]
Uhm ik dacht de modem ook een router was? Dat is dus niet zo? Modem zou ik anders niet weten welke dat is.
De modem kun je makkelijk herkennen, het is het apparaat dat direct op het aansluitpunt van de tv-kabel is aangesloten met een ronde kabel. Er staat waarschijnlijk Arris, Motorola of Ubee op vermeld als fabrikant.
[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 04-09-2011 03:48 ]
Oscar Wilde
Zowel de publieke als de commerciële omroepen verpesten het DD5.1 kanaal volledig. Wat ze zouden moeten doen, is wat de Duitsers doen:Arnout schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:02:
[...]
Vanavond even getest, maar vind Dolby D toch een stuk beter bij de publieke omroep?
BBC HD is trouwens qua geluid echt super, vooral nu op dit moment.
Stereo geluid? -> DD2.0 gebruiken.
Film met surround sound? -> overschakelen naar DD5.1
Wat ze echter nu doen is:
Stereo -> converteren naar een armoedige pseudo-surround DD5.1 mix. Altijd.
Door het centerkanaal erbij gaat een groot deel van de ruimtelijkheid echter verloren. Bovendien is dit compleet overbodig, want iedereen met een surround receiver kan stereo converteren naar DD of DTS pseudo-surround. Tenslotte wordt bij films die een DD5.1 geluidsspoor (zouden moeten) hebben, deze niet gebruikt, maar word je afgescheept met het eerder genoemde pseudo-surround. Geen idee of dit incompetentie is, of dat ze geld uitsparen door geen surround geluidsspoor aan te kopen oid, maar het blijft sneu.
_██_
(ಠ_ృ)
De monteur heeft dit twee maanden geleden voor ons aangesloten.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:10:
Als je een HD kanaal hebt en er zijn blokjes in beeld, dan is de bekabeling/aansluiting niet helemaal 100%.
Daarnaast hebben de andere HD-zenders nooit blokjes in beeld. Als de bekabeling/aansluiting 100% is, dan had ik op de andere zenders ook wel blokjes verwacht.
Trouwens, als er toevallig Digitenne op dezelfde freq zit als RTL HD kan je bekabeling zomaar niet goed zijn hoor, gebeurt heel vaak. Signaalmeter en kwaliteit moet je niet echt vanuit gaan, je moet tijdens de blokjes naar de BER waarde kijken
Ah oke, ik kan de modem/router dus niet zien hier. Mijn huisbaas woont boven mij, maar ik zal het eens navragen.Raven schreef op zondag 04 september 2011 @ 03:41:
[...]
Zoals bitjesmaker al zei, het kan zijn dat de modem óók een router is, maar er zijn ook modems die alleen als modem werken waarbij je er nog een router achter moet plaatsen zodat meerdere pc's het internet op kunnen.
De modem kun je makkelijk herkennen, het is het apparaat dat direct op het aansluitpunt van de tv-kabel is aangesloten met een ronde kabel. Er staat waarschijnlijk Arris, Motorola of Ubee op vermeld als fabrikant.
Ik had het zelfde probleem, en het vervangen van een deel van de bekabeling bleek voor mij de oplossing! Had toen het rare probleem dat Ned 1 blokjes gaf, maar ned 2 en 3 niet.Onbekend schreef op zondag 04 september 2011 @ 09:35:
[...]
De monteur heeft dit twee maanden geleden voor ons aangesloten.
Daarnaast hebben de andere HD-zenders nooit blokjes in beeld. Als de bekabeling/aansluiting 100% is, dan had ik op de andere zenders ook wel blokjes verwacht.
Ach ja, eigenlijk logisch ook. We wachten het dan maar even af, de rest werkt prima. Nu met het TV Extra pakket meer kanalen dan ooitHans van Eijsden schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:45:
[...]
Er is momenteel een groot capaciteitstekort tijdens de uren overdag en 's avonds van het interactieve gedeelte.
Denk dat Ziggo eerst wat servercapaciteit moet gaan bijschakelen als dat mogelijk is.
Ziggo meldt zelf:
"Er is storing. Onze interactieve televisie diensten werken op het moment niet. Hierdoor kunt u problemen ervaren bij Films, Series en TV Gemist en het bekijken van films en series via On Demand. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak."
status: lopend
begin: 03-09-2011, 17:26
duur: langer dan 24 uur
De reden van die ene lock ben ik inmiddels achter. De 2e tuner locked pas in op het moment dat je wat hebt opgenomen merkte ik vanavond.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Vraagje voor mensen die het wifi modem gebruiken: hoe bevalt deze?
Ik heb zelf een sitecom wl-351 en vraag me af of ik beter deze kan blijven gebruiken of 't wifi modem van ziggo qua snelheid/stabiliteit
[ Voor 4% gewijzigd door filthy rich op 04-09-2011 12:44 ]
en aans löpt wa vast
Verwijderd
Ik heb het eindelijk vandaag vervangen (heb het modem al 3 maanden in huisfilthy rich schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:43:
Ik heb 't nieuwe wifi modem nog steeds niet binnen en zit dus ook nog met mijn oude snelheid 22mbps. Dit terzijde.
Vraagje voor mensen die het wifi modem gebruiken: hoe bevalt deze?
Ik heb zelf een sitecom wl-351 en vraag me af of ik beter deze kan blijven gebruiken of 't wifi modem van ziggo qua snelheid/stabiliteit
En dan met name http://i.imgur.com
Bv, http://i.imgur.com/t9HlE.jpg
Bij mij load geen enkel plaatje meer dat bij imgur word gehost.
(ook via me telefoon (KPN) hetzelfde probleem)
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Ja, maar heb je bijv. al andere DNS servers geprobeerd?quartex schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:48:
Hebben jullie ook problemen met http://imgur.com ?
Eerste link werkt wel 2de en 3de niet via opendnsquartex schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:48:
Nee nog niet, maar de comment hieronder hierboven wel, en zonder geluk.Exorcist schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:49:
[...]
Ja, maar heb je bijv. al andere DNS servers geprobeerd?
[ Voor 3% gewijzigd door quartex op 04-09-2011 15:52 ]
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Dan is het dus geen Ziggo probleem en hoort die vraag niet in dit topic thuisquartex schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:48:
De 1e link werkt overigens, via glasvezel van Concepts ICT, de andere 2 niet.
http://www.downforeveryoneorjustme.com/i.imgur.com zegt dat ie wel werkt
[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 04-09-2011 15:53 ]
Oscar Wilde
Als ik kijk naar de signaal status (via de TV, wij hebben een CI+) in de TV, dan verschilt de signaal sterkte wel (per kanaal tussen de 45-75), maar opmerkelijk genoeg is het bij NET5 redelijk hoog ~68, maar zie ik dan BIT error waardes van ~21, en deze zijn bij de andere kanalen 0.
Iemand een idee waarom juist dit kanaal zo slecht is? Bij de overgang naar digitale TV vorige maand hebben we de gehele bekabeling vervangen door goed spul zonder tussenstukken. Ik kan me nu niet voorstellen dat het aan de kabels zou liggen. Zou ook niet fijn zijn aangezien alles is weggewerkt.
Is hier iets aan te doen?
Betreft het een hoge frequentie?superduper schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:36:
Iemand een idee waarom juist dit kanaal zo slecht is? Bij de overgang naar digitale TV vorige maand hebben we de gehele bekabeling vervangen door goed spul zonder tussenstukken. Ik kan me nu niet voorstellen dat het aan de kabels zou liggen. Zou ook niet fijn zijn aangezien alles is weggewerkt.
Is hier iets aan te doen?
Oorzaak kan (als de kabels goed zijn) verkeerd gemonteerde stekkers zijn, veel mensen vergeten de afscherming (vlechtwerk van de coax) goed te verbinden of knippen het af.
Eerder had ik gebeld om aan te geven dat mijn smartcard omgeruild moest worden omdat ik vaker de melding kreeg dat ie defect was. Soms wel en soms niet. Ik heb nadrukkelijk gevraagd of ik gewoon door kon kijken op de huidige smartcard, totdat de nieuwe er was. Dit was geen probleem.
Dus ik gebeld.
Eerst kreeg ik nog te horen dat mijn 42G20 geen ziggo gecertificeerd toestel was en ik moest even meekijken op de website om alvorens tot de conclusie te komen dat de meneer bij ziggo niet had geklikt op "overige panasonic TV's" en alleen maar in het begin had gekeken waar alleen de nieuwe tv's stonden.
Daarna kreeg ik te horen dat hij een verzoek ging sturen om de smartcard een nieuw signaal te sturen. Dit was om 13:30. Ik moest mijn TV aanlaten staan met de melding in beeld zodat de smartcard het signaal kon oppikken. Binnen 2 uur was het gefixed. Niet dus. Opnieuw gebeld om 16:30, kreeg ik een dame aan de lijn.
Blijkt dat ze sinds afgelopen vrijdag mijn smartcard gedeactiveerd hebben, en deze niet meer konden aansluiten, en dat daarom ook het verzoek om mijn kaart een nieuw signaal te sturen afgewezen was.
Dus ze hebben zelf ervoor gekozen om mijn smartcard te deactiveren terwijl ik nog geen nieuwe heb ontvangen.
Ze hadden vrijdag 2 september de melding gegeven om mij een nieuwe te sturen, terwijl ik de week ervoor deze al had aangevraagd (en binnen 3 werkdagen een nieuwe zou krijgen). Dus ik kreeg te horen dat vanaf morgen pas de eerste werkdag ingaat en ik waarschijnlijk donderdag pas de nieuwe smartcard krijg. Dus tot donderdag kan ik geen digitale tv en hdtv meer kijken en moet het dus analoog doen.
Voordat het hele gesprek begon had ik al gezegd dat het me niet zo leek dat mijn card al gedeactiveerd was voordat ik een nieuwe had. "nee dat lijkt me heel onwaarschijnlijk meneer".....15 minuten later: we zien dat uw kaart gedeactiveerd is en u komende week een nieuwe krijgt.
Toen ik bleef doorhameren daarop gaf ze wel toe dat het een administratieve fout was en dat ze me een coulanceregeling wilde aanbieden:
- 2 maanden lang gratis Eredivisie pakket.
- 1 maand lang gratis film pakket (film 1 enzo)
Maar helaas hou ik niet van sport en ben met opzet naar tv standaard gegaan om dat ik die zenders niet kijk, dus heb ik 20 euro eenmalig op mijn rekening gekregen ter compensatie. Dat vind ik dan wel weer netjes moet ik zeggen.
Tot zover mijn ervaringen........Een tip: bel niet 's zondags, want ze lijken minder bereidwillig......ik moest blijven doorvragen.....
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Waar kan ik die BER waarde vinden? En dat geldt ook voor de signaalsterkte?tha_bulldog schreef op zondag 04 september 2011 @ 10:25:
Is het onregelmatig of regelmatig? Je zou ook eens kunnen kijken of de koperen kern van de groene kabel (dus die in het AOP zit) helemaal netjes RECHT is. Bij mij was deze een klein stukje krom -> blokjes, zo onregelmatig als wat.
Trouwens, als er toevallig Digitenne op dezelfde freq zit als RTL HD kan je bekabeling zomaar niet goed zijn hoor, gebeurt heel vaak. Signaalmeter en kwaliteit moet je niet echt vanuit gaan, je moet tijdens de blokjes naar de BER waarde kijken
Ik heb een Sony met CI+ kaart.
Ik krijg daar een soort computerscherm te zien, en het kanaal heeft veel ruis.
Iemand die er meer vanaf weet?
Link naar een foto: http://i53.tinypic.com/ocpqs.jpg
edit: postcode is trouwens 1992
[ Voor 6% gewijzigd door Brad op 04-09-2011 19:22 ]
Kan het zijn dat ik echt geknepen wordt of is er iets anders aan de hand?
Alle vragen hebben een antwoord
Modem heb ik gereset, meerdere keren (dit is overigens de Ubee modem die ik heb gekregen). Ik heb dit nu al ongeveer een week dat mijn internet traag is.Untouchablezz20 schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:35:
Met geen enkele mogelijkheid dat ziggo doet knijpen. Modem al een reboot gegeven? Hoelang heb je dit al? Wat is je manier van testen?
Mijn manier van testen van de snelheid bedoel je?
Met de verschillende speedtests die er zijn te vinden op het Internet
bv: speedtest.net en http://speedtest.ziggo.nl/
En ik heb dit op meerdere momenten van de dag gedaan, dus waarschijnlijk heb ik getest op de momenten dat het rustig is op de kabel en ook druk. Maar geen enkele keer kwam het resultaat uit boven de 10mbps
Top geregeld door Ziggo!
Alleen de modem nog even in bridge-mode laten zetten, maar het is momenteel een beetje druk bij Ziggo...
Dat is vaag, 't is inderdaad een computerscherm maar het lijkt niet van een recent OSBrad schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:15:
Weet iemand eigenlijk wat dat rare kanaal op 864 Mhz is?
Ik krijg daar een soort computerscherm te zien, en het kanaal heeft veel ruis.
Iemand die er meer vanaf weet?
Link naar een foto: http://i53.tinypic.com/ocpqs.jpg
edit: postcode is trouwens 1992
(Of het moet XP met classic layout zijn.)
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 04-09-2011 20:58 ]
Oscar Wilde
Ik heb dat een jaar of 3 terug ook met enige regelmaat gezien tijdens het zappen, op ik dacht een lokale zender, waar dan ook af en toe wel gewoon uitzendingen op waren.Raven schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:57:
[...]
Dat is vaag, 't is inderdaad een computerscherm maar het lijkt niet van een recent OS
(Of het moet XP met classic layout zijn.)
Van wat ik mij kan herinneren is dit een soort test-kanaal welke de monteurs kunnen gebruiken. Volgens mij kunnen ze hier e.e.a. aan signalen op zetten, maar hoe het ook al weer werkt: Geen idee.
Staat inderdaad ook hier:
http://www.programmaraadbrabant.nl/?about/4e4146ce0b047
Zie onderaan.
[ Voor 54% gewijzigd door TFHfony op 04-09-2011 21:10 ]
Vreemd. Ziggo hierover benadert?mhindrik schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:44:
[...]
Modem heb ik gereset, meerdere keren (dit is overigens de Ubee modem die ik heb gekregen). Ik heb dit nu al ongeveer een week dat mijn internet traag is.
Mijn manier van testen van de snelheid bedoel je?
Met de verschillende speedtests die er zijn te vinden op het Internet
bv: speedtest.net en http://speedtest.ziggo.nl/
En ik heb dit op meerdere momenten van de dag gedaan, dus waarschijnlijk heb ik getest op de momenten dat het rustig is op de kabel en ook druk. Maar geen enkele keer kwam het resultaat uit boven de 10mbps
Nee nog niet dat is mijn volgende stap.
Ik woon niet in Brabant, maar in de gemeente Velsen, Noord-Holland.TFHfony schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:08:
Is inderdaad gewoon Windows XPDit staat er al weer een paar dagen. Zag het ook met het inscannen van de nieuwe zenders op 1 september.
Van wat ik mij kan herinneren is dit een soort test-kanaal welke de monteurs kunnen gebruiken. Volgens mij kunnen ze hier e.e.a. aan signalen op zetten, maar hoe het ook al weer werkt: Geen idee.
Staat inderdaad ook hier:
http://www.programmaraadbrabant.nl/?about/4e4146ce0b047
Zie onderaan.
Maar in ieder geval, het zou inderdaad best zoiets kunnen zijn.
En het is trouwens Windows XP met een classic-thema, maar dat kon je op de foto niet zo goed zien
In ieder geval wel raar, het is er namelijk voorheen nooit geweest, pas sinds Ziggo is teruggegaan naar 25 kanalen.
Dat kanaal bestaat al zolang ik mij kan heugen, zo nu en dan zie je een muis bewegen, verder heb ik er nog niets op waargenomen. Er draait een of andere signal-analyser in beeld, ik heb de naam eens gegoogeld van dat programma, kreeg weinig zinvolle resultaten.Brad schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:54:
[...]
Ik woon niet in Brabant, maar in de gemeente Velsen, Noord-Holland.
Maar in ieder geval, het zou inderdaad best zoiets kunnen zijn.
En het is trouwens Windows XP met een classic-thema, maar dat kon je op de foto niet zo goed zien![]()
In ieder geval wel raar, het is er namelijk voorheen nooit geweest, pas sinds Ziggo is teruggegaan naar 25 kanalen.
Leuk dat Ziggo nog steeds problemen heeft met Interactieve Televisie, het lijken echt capaciteits-problemen te zijn, op rustige tijdstippen is er niets aan de hand..
Edit: Om iets meer duiding te geven, woon zelf in Sneek, valt analoog qua verzorgingsgebied onder Zwolle. Kanaal moet toch al minimaal een jaar of 4/5 bestaan.
[ Voor 8% gewijzigd door AndriesLouw op 05-09-2011 01:31 ]
Goed opgelost.
Ik kreeg bericht (antwoord) van Ziggo dat het leveren van het modem nog tot eind oktober kan duren....filthy rich schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:43:
Ik heb 't nieuwe wifi modem nog steeds niet binnen en zit dus ook nog met mijn oude snelheid 22mbps. Dit terzijde.
Maranello in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
Heeft een aantal dingen nagelopen die wij ook al hadden geprobeerd waaronder de versterker er tussenuit gehaald. Uiteindelijk het modem vervangen waarvan het bijna zeker was dat het de veroorzaker is. Hij verving de Ubee voor een Cisco ... probleem blijft
Wie heeft er nog een idee?
Wel weer bijzonder. In mei zei de persvoorlichter dat uiterlijk alle abonnees die het nieuwe (docsis3) modem nodig hebben om hun snelheid te halen deze uiterlijk in september zou krijgen. Maar dat dat vast sneller zou gaan maar hij een ruime marge had genomen. En nu blijkt de marge van een maand dus niet haalbaar, in hoeverre heeft welke planning vanuit Ziggo nog zin om te vertrouwen. In januari/februari mooi blad met verhaal van de directeur dat alles begin van de zomer rond juni zou veranderen en de nederlandse basis zenders HD zouden worden. Dit is uiteindelijk ook september geworden.VAnTurenhout schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:59:
[...]
Ik kreeg bericht (antwoord) van Ziggo dat het leveren van het modem nog tot eind oktober kan duren....
Waar ik me ook over verbaas is dat uitzending gemist niet zo gratis is al ik had verwacht. Toen ik er 5euro per maand voor betaalde kon ik alles kosteloos kijken. En nu is het "gratis" en zijn veel (vooral buitenlandse programma's, maar ook bijv. het blok) programma's 99cent.
Verwijderd
De kast van Ziggo aan het begin van de straat hebben ze ook onderzocht?Maranello schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:59:
Zojuist is er een monteur langs geweest voor het >100MB corrupte download probleem:
Of anders even een nieuwe kabel getrokken vanuit die verdeelkast naar je huis (gewoon even over straat)
Ik ga er vanuit dat de computer zelf geen problemen geeft en dat het probleem eenvoudig te reproduceren is.Maranello schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:59:
Test eens het volgende:
Sluit de modem met een korte coaxkabel (kleiner dan een meter) direct op de aansluiting van de groene kabel aan. Sluit jouw computer (laptop is handiger denk ik) met een UTP-kabel van maximaal een meter aan op de modem.
En zet alle grootverbruikers thuis uit. Ik bedoel daarmee dan een wasmachine/droger, vaatwasser, kookplaat e.d..
Heb je dan nog steeds corrupte bestanden?
(Edit: Je test dus zonder lange kabels, zonder versterker, en met weinig interferentie van andere apparaten.)
[ Voor 7% gewijzigd door Onbekend op 05-09-2011 13:21 ]
Goed idee, de helpdesk vertelde mij dat ze niet wisten hoe lang het nog ging duren en dat ik maar moest wachten.. Ook maar even ge@reply'dSayWhatAgain! schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:47:
Omdat ik het een beetje lang vond duren voordat ik als AiE+ abonnee een nieuw modem kreeg, heb ik via twitter gevraagd hoe lang dat nog ging duren...
Verwijderd
Ik heb het zelfde probleem.Maranello schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:59:
Zojuist is er een monteur langs geweest voor het >100MB corrupte download probleem:
Heeft een aantal dingen nagelopen die wij ook al hadden geprobeerd waaronder de versterker er tussenuit gehaald. Uiteindelijk het modem vervangen waarvan het bijna zeker was dat het de veroorzaker is. Hij verving de Ubee voor een Cisco ... probleem blijftHij was door alle oplossingen heen en ik inmiddels ook. Twee pc's en 3 notebooks (verschillende hardware) geven hetzelfde probleem ook als ze als enige direct op het modem zitten (normaal zit er ook nog een switch tussen). Ik ga haast denken dat ze allemaal defect zijn: ze hebben Windows Firewall of ESET en verschillende (versie) virusscanners dus die software lijkt uitgesloten. Het modem gaf hetzelfde probleem op een andere lijn (ander adres). Ik snap er helemaal niks meer van. 3 maanden terug op ADSL via de telefoonlijn geen enkel probleem gehad.
Dit heb ik er over gevonden op het Ziggo gebruikers forum:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=33313
Dit topic is gesloten.
![]()
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!