Ik heb geen update gehad op mijn beide Cisco's (8455 en 8485). Wel is uitzending gemist en on demand veranderd, maar daar is geen firmware update voor nodig.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:26:
Kan iedereen bevestigen dat hij/zij een nieuwe firmware heeft gekregen voor de Cisco 8485? Zo niet, is er dan een update beschikbaar als je handmatig zoekt?
Schijnt namelijk ook vandaag te gebeuren...
Ik kreeg bij het inschakelen rond 6:40 wel eerst een update.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:26:
Kan iedereen bevestigen dat hij/zij een nieuwe firmware heeft gekregen voor de Cisco 8485? Zo niet, is er dan een update beschikbaar als je handmatig zoekt?
Het was vroeg, dus maar ff journaaltje gekeken op de oude analoge zenders
Hmmm... wat heeft Ziggo geflikt met de Humax 5050c decoder? Op afstand een fabrieksreset gedaan ofzo, ik ben namelijk opeens m'n timerprogrammeringen kwijt. Of komt dat omdat ingestelde opnames worden verwijderd als een bijbehorend kanaal niet meer bestaat?
Verwijderd
Veel decoders blijven op de achtergrond of soms zelfs in standby 'luisteren' naar een soort van firmware-kanaal op de kabel. Op die manier kunnen ze (wanneer gewenst) automatisch up-to-date gehouden worden.
Dat laatste volgens mijWildfire schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:45:
Hmmm... wat heeft Ziggo geflikt met de Humax 5050c decoder? Op afstand een fabrieksreset gedaan ofzo, ik ben namelijk opeens m'n timerprogrammeringen kwijt. Of komt dat omdat ingestelde opnames worden verwijderd als een bijbehorend kanaal niet meer bestaat?
I intend to live forever. So far, so good.
Ook hier in het centrum van Groningen werkte alles vanochtend uitstekend. Het enige wat ik gedaan heb is de TV aanzetten en even door de zenders bladeren en alles stond op z'n goede plek in de goede variant. Dus de eerste tien zenders HD en dan nog National Geographic en Eurosport iets verderop in HD.
Gelukkig ben ik dus niet gisterenavond gaan prutsen om 00:00 uur. Het lijkt me logisch dat ze alles hebben veranderd op het rustigste moment, dus 03:00-04:00 uur ofzo?
Naja, nu genieten allemaal!
Gelukkig ben ik dus niet gisterenavond gaan prutsen om 00:00 uur. Het lijkt me logisch dat ze alles hebben veranderd op het rustigste moment, dus 03:00-04:00 uur ofzo?
Naja, nu genieten allemaal!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Bij mij is ook alles goed, behalve op de tv in de keuken met CI+ daar heb in nog de sd zenders... is even kijken of ik kan achterhalen hoe ik het opnieuw kan instellen vanmiddag.
Zoals ik een aantal posts geleden zei heb ik die 2 dagen geleden gekregen geloof ik. Heb geen vernieuwingen geconstateerd, maar het leek wel of die sneller reageert ed. Kan ook een placebo effect zojnVerwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:26:
Ik ben op zoek naar een 24" TV voor de slaapkamer. Nu kom ik op de CI+ lijst van Ziggo maar één model (een Sony) tegen die gecertificeerd is. Ik vind €350,= voor een 24" TV simpelweg te duur.
Heeft iemand ervaring met een niet gecertificeerd toestel van 24", bijvoorbeeld één van de Samsung monitoren met een CI+ slot, die toch werken icm een Ziggo CAM module?
Heeft iemand ervaring met een niet gecertificeerd toestel van 24", bijvoorbeeld één van de Samsung monitoren met een CI+ slot, die toch werken icm een Ziggo CAM module?
Quod licet lovi, non licet bovi
Enige wat aangepast is, is een update van het itv menu. Verder zijn er geen aanpassingen doorgevoerd.xminator schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:26:
[...]
Zoals ik een aantal posts geleden zei heb ik die 2 dagen geleden gekregen geloof ik. Heb geen vernieuwingen geconstateerd, maar het leek wel of die sneller reageert ed. Kan ook een placebo effect zojn
Ik heb thuis een Interactieve Decoder staan (een Samsung SMT-H3102D). Als ik via Menu naar Films ga en dan naar TV Standaard (Het pakket dat ik heb), dan duurt het laden lang en krijg ik uiteindelijk een netwerkfout. Opnieuw instellen via Instellingen werkt ook niet.
TV Gemist van de zenders die zouden moeten werken, werkt ook niet.
Doe ik iets fout of ligt de fout bij Ziggo?
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Klopt het dat de verassingszender de laan uit zijn?
Verder is de cisco recorder een partij traag geworden zelfs het volume op en neer doen werkt niet soepel.
Verder is de cisco recorder een partij traag geworden zelfs het volume op en neer doen werkt niet soepel.
[ Voor 51% gewijzigd door icecreamfarmer op 01-09-2011 11:39 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Lijkt erop dat het niet goed is aangesloten/geinstalleed. Wat is de status van interactieve tv? Via menu en dan instellingen/info kun je dat controleren.Yorin schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:55:
Ik heb thuis een Interactieve Decoder staan (een Samsung SMT-H3102D). Als ik via Menu naar Films ga en dan naar TV Standaard (Het pakket dat ik heb), dan duurt het laden lang en krijg ik uiteindelijk een netwerkfout. Opnieuw instellen via Instellingen werkt ook niet.
Alles via de handleiding aangesloten?
Die zouden er nog gewoon moeten zijn.icecreamfarmer schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:38:
Klopt het dat de verassingszender de laan uit zijn?
Verwijderd
Wij hebben een Humax ihdr 5050 en ziggo alles in 1 plus maar TV gemist kunnen we niet krijgen/vinden. Ondersteunt deze recorder wel TV gemist en zo ja weet iemand hoe ik dit dan wel voor elkaar moet krijgen?
Verder doet alles het goed. (zenders en interactieve tv.)
groeten Karin
groeten Karin
Nee. Dan moet je een interactieve decoder van ziggo hebben.Zeer onwaarschijnlijk dat jij dus nu gebruik kan maken van interactieve TV.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:09:
Wij hebben een Humax ihdr 5050 en ziggo alles in 1 plus maar TV gemist kunnen we niet krijgen/vinden. Ondersteunt deze recorder wel TV gemist en zo ja weet iemand hoe ik dit dan wel voor elkaar moet krijgen?
groeten Karin
[ Voor 7% gewijzigd door Lumics op 01-09-2011 12:12 ]
De Humax 5050C is niet interactief dus zaken als TV Gemist/Uitzending gemist werken daar niet op (net zoals op TV's icm de CI+ module).
Ziggo zou wel bezig zijn met updates waardoor sommige modellen die nu nog geen ITV hebben dat dan wel krijgen, maar wat ik ervan begrepen had stond de 5050C niet in het lijstje van decoders waarvoor men dit mogelijk gaat proberen te maken.
Edit: crap, spuit 11 dankzij mcsluis
Dingen als Timeshift en opnemen vallen niet onder ITV.
Ziggo zou wel bezig zijn met updates waardoor sommige modellen die nu nog geen ITV hebben dat dan wel krijgen, maar wat ik ervan begrepen had stond de 5050C niet in het lijstje van decoders waarvoor men dit mogelijk gaat proberen te maken.
Edit: crap, spuit 11 dankzij mcsluis
Dingen als Timeshift en opnemen vallen niet onder ITV.
[ Voor 11% gewijzigd door Yucko op 01-09-2011 12:16 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ziggo schijnt overigens wel te werken aan iTV icm de CI+ module.Yucko schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:12:
De Humax 5050C is niet interactief dus zaken als TV Gemist/Uitzending gemist werken daar niet op (net zoals op TV's icm de CI+ module).
PSN: TDBtje
Alle HD-zenders staan nu erop hier. Alleen zenden de commerciëlen blijkbaar erg weinig in HD uit, maargoed dat zien we nog wel.
Nu de commercials (ook sinds vandaag) niet meer 6 dB harder zijn dan de rest van tv-programma's is het misschien nog wel te doen om zo nu en dan nog eens een programma daar te kijken
De nieuwe pakketten zien er trouwens aantrekkelijk uit. Alles wat ik interessant vond qua zenders zat vroeger over alle pakketten verspreid. Nu zit het meeste in het pluspakket en zelfs al zou je alles willen dan is dat nog steeds niet zo heel duur per maand, dus veel lagere drempel.
Een interactieve ontvanger heb ik nog niet, maar is wel aantrekkelijk nu. Is trouwens bekend of interactieve tv via CI+-module bij elke tv mogelijk zal zijn? Of moeten ze dat per merk gaan uitrollen ofzo?
Nu de commercials (ook sinds vandaag) niet meer 6 dB harder zijn dan de rest van tv-programma's is het misschien nog wel te doen om zo nu en dan nog eens een programma daar te kijken
De nieuwe pakketten zien er trouwens aantrekkelijk uit. Alles wat ik interessant vond qua zenders zat vroeger over alle pakketten verspreid. Nu zit het meeste in het pluspakket en zelfs al zou je alles willen dan is dat nog steeds niet zo heel duur per maand, dus veel lagere drempel.
Een interactieve ontvanger heb ik nog niet, maar is wel aantrekkelijk nu. Is trouwens bekend of interactieve tv via CI+-module bij elke tv mogelijk zal zijn? Of moeten ze dat per merk gaan uitrollen ofzo?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Dat zou wel gaaf zijn. Wat moet een tv kunnen om hier gebruik van te maken? Ik kan me nog herinneren uit het boekje van m'n tv dat er ook een GuidePlus in zit, die verschijnt bij mij nooit, alleen bij kabelboeren die dit ondersteunen, dit is op een Sony Bravia. Zou dat zoiets zijn?TDB schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:39:
[...]
Ziggo schijnt overigens wel te werken aan iTV icm de CI+ module.
ITV via CI+ zou fijn zijn, want dan kan de losse decoder naar de slaapkamer 
Maar ze moeten ook maar eens een fatsoenlijk systeem invoeren waarbij een soort van marker meegestuurd wordt met de stream waarop ik mijn PVR kan laten triggeren want nu moet je standaard een paar minuten extra (ervoor en erna) opnemen om zeker te zijn dat je een uitzending in zijn geheel opneemt. Leven we nu in de 21e eeuw of hoe zit dat ?
Maar ze moeten ook maar eens een fatsoenlijk systeem invoeren waarbij een soort van marker meegestuurd wordt met de stream waarop ik mijn PVR kan laten triggeren want nu moet je standaard een paar minuten extra (ervoor en erna) opnemen om zeker te zijn dat je een uitzending in zijn geheel opneemt. Leven we nu in de 21e eeuw of hoe zit dat ?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Als ik de status ga bekijken, krijg ik geen IP adres. Niet bij STB en ook niet bij Kabelmodem. Ik heb een UTP kabel aangesloten die via mijn switch naar mijn Router gaat. Via de router gaat die door naar de modem van Ziggo.IkWilbert schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:39:
[...]
Lijkt erop dat het niet goed is aangesloten/geinstalleed. Wat is de status van interactieve tv? Via menu en dan instellingen/info kun je dat controleren.
Alles via de handleiding aangesloten?
De installatie-status is Bezig... en het Retour pad is Intern kabelmodem.
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
De omroepen moeten dat meesturen en dat doen ze niet omdat er nu per ongeluk reclame wordt opgenomen... Tja...Yucko schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:19:
ITV via CI+ zou fijn zijn, want dan kan de losse decoder naar de slaapkamer
Werkt bij de mensen die een TV Extra abonnement hebben ook BBC HD op zender 605?
Ik krijg een foutmelding...
Cogitationis poenam nemo patitur
Ja, geeft keurig beeld.Bullet NL schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:43:
Werkt bij de mensen die een TV Extra abonnement hebben ook BBC HD op zender 605?
Testing, one, two ...
Jammer dat BBC HD niet voor het standaardpakket is. Dit werd begin dit jaar nl. wel aangekondigd. Hopen dat dit snel gaat veranderen.
Edit: ITV via CI+ is nóg niet mogelijk. Dat mag van mij eerder dan BBC HD.
[ Voor 35% gewijzigd door timovd op 01-09-2011 13:54 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Werkt dat uitzendinggemist al beetje als je een CI+ module hebt?
Ik weet niet of je de vorige pagina al gelezen heb maar op dit moment is dat niet mogelijk en officieel is er niets over bekend hoe en wanneer dit mogelijk gaat worden.Splinter Cell schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:09:
Werkt dat uitzendinggemist al beetje als je een CI+ module hebt?
Eerder werd inderdaad aangekondigd dat BBC HD erbij kwam. Later blijkbaar gewijzigd in National Geographic HD.timovd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:52:
Jammer dat BBC HD niet voor het standaardpakket is. Dit werd begin dit jaar nl. wel aangekondigd. Hopen dat dit snel gaat veranderen.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Oops.jongetje schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:11:
[...]
Ik weet niet of je de vorige pagina al gelezen heb maar op dit moment is dat niet mogelijk en officieel is er niets over bekend hoe en wanneer dit mogelijk gaat worden.
Ik kreeg alleen de zenders die in het standaard pakket zitten... Ik heb een TV Extra abonnement en krijg op al deze zenders een foutmelding.
Heb een uur aan de telefoon gehangen met de helpdesk om alles werkend te krijgen. Alle smartcards moesten geheractiveerd worden en dat werkte vijf minuten goed, totdat ALLES op zwart ging, met uitzondering van Nederland 1...
Nu werkt het weer redelijk, maar af en toe knalt alles weer op zwart hier...
Heb een uur aan de telefoon gehangen met de helpdesk om alles werkend te krijgen. Alle smartcards moesten geheractiveerd worden en dat werkte vijf minuten goed, totdat ALLES op zwart ging, met uitzondering van Nederland 1...
WarnerTV is ook een leuke extra, gratis films en series onbeperkt kijken. Helaas van het oude aanbod maar toch super relaxt. Net als MGM Moviechannel, zit nu ook bij tvgemist in.
Ik kan op de Cisco 8455 nog geen films kijken/inzien die je kan huren. Meer mensen hier last van?
Ik heb ziggo tv extra pakket
Ik heb ziggo tv extra pakket
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Welke zouden dat moeten zijn dan?IkWilbert schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:39:
[...]
Die zouden er nog gewoon moeten zijn.
Want tot gisteren was het discovery world maar die ligt eruit. En nieuwe heb ik nog niet kunnen ontdekken.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Die verschillen per maand, en sommige maanden zijn er nul, Voor deze maand zie ik ook geen promotiezenders op ziggo.nl vermeldt staan.
Daarnaast zijn de pakketten ontzettend veranderd, dus ja het kan zijn dat je nu iets mist.
Daarnaast zijn de pakketten ontzettend veranderd, dus ja het kan zijn dat je nu iets mist.
[ Voor 22% gewijzigd door job op 01-09-2011 17:36 ]
Verwijderd
hebben jullie ook dat er soms een storing op een zender komt? voornamelijk als ik aan het "zappen"ben gaat het beeld soms op zwart. moet dan een seconde of 15 wachten en dan "pakt" hij de zender weer. als ik op 1 zender zit gebeurd dit zo om de 5 minuten. iemand die die ook heeft en/of eventueel een oplossing kan bieden?
Verwijderd
geen last van heb CI+ @smit module en ziggo gecertificeert toestel.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:35:
hebben jullie ook dat er soms een storing op een zender komt? voornamelijk als ik aan het "zappen"ben gaat het beeld soms op zwart. moet dan een seconde of 15 wachten en dan "pakt" hij de zender weer. als ik op 1 zender zit gebeurd dit zo om de 5 minuten. iemand die die ook heeft en/of eventueel een oplossing kan bieden?
Verwijderd
Hier zitten bij de HD kanalen (bijvoorbeeld nu RTL5) zwarte balken links en rechts van het beeld (lijkt wel alleen bij oudere programma's te zijn die nooit in 16:9 opgenomen zijn). Bij de SD kanalen zijn de balken er niet... irritant! Met beeldcorrectie van m'n tv krijg ik ze ook niet weg... is dit nog een probleem van Ziggo of ligt dit aan mijn tv ofzo?
EDIT: Nu op RTL5 bijvoorbeeld Flodder, zwarte balken links, rechts, boven en onder, een hele zwarte lijst eromheen dus... ziet er niet uit en is ook niet aanwezig op de SD kanalen
EDIT: Nu op RTL5 bijvoorbeeld Flodder, zwarte balken links, rechts, boven en onder, een hele zwarte lijst eromheen dus... ziet er niet uit en is ook niet aanwezig op de SD kanalen
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 17:59 ]
Ik heb een samsung ci+ televisie, nu heb ik in de epg op verschillende plekken new service staan ipv tvzender naam.
Meer mensen hier last van of kwestie van opnieuw scannen?
edit, laat maar. Op gelost door gewoon geduld te hebben.
edit, laat maar. Op gelost door gewoon geduld te hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door Tito129 op 01-09-2011 18:01 . Reden: opgelost ]
Verwijderd
Denk opnieuw scannen, hier ook een samsung ci+ tv en had hetzelfde... is nu weer gevuld met zendernamen, dus zal wel gescanned worden naar verloop van tijd.Tito129 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:00:
Ik heb een samsung ci+ televisie, nu heb ik in de epg op verschillende plekken new service staan ipv tvzender naam.
Ja ook last van, is een typisch samsung kwaaltje.Tito129 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:00:
Verwijderd
Jullie hebben ook Samsungs? Hebben jullie ook hetzelfde probleem zoals ik hierboven beschrijf?job schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:02:
[...]
Ja ook last van, is een typisch samsung kwaaltje.Even de zender een paar seconden bekijken en de naam komt te voorschijn. Opnieuw scannen is volledig overbodig.
Verwijderd
heb die balken ook wel maar alleen als signaal 1080i is.
ook samsung tv
le46c750 uit 2010
balken heb je alleen als 4:3 aflevering is bv.
ook samsung tv
le46c750 uit 2010
balken heb je alleen als 4:3 aflevering is bv.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 18:14 ]
Die zwarte balken? Die zag ik vanochtend ook op RTL 4 HD.
Lijkt erop dat ziggo dat zo aanlevert.
Lijkt erop dat ziggo dat zo aanlevert.
Eerlijk gezegd vind ik zwarte balken links en rechts bij 4:3 materiaal de beste oplossing. Bij een 16:9 zoom/crop verlies je beeld en oprekken naar 16:9 aspect ratio geeft voor mij onacceptabele brede hoofden in beeld. Om het met een oud-Hollandsch spreekwoord te zeggen: Het komt uit de lengte of uit de breedte.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:54:
Hier zitten bij de HD kanalen (bijvoorbeeld nu RTL5) zwarte balken links en rechts van het beeld (lijkt wel alleen bij oudere programma's te zijn die nooit in 16:9 opgenomen zijn). Bij de SD kanalen zijn de balken er niet... irritant! Met beeldcorrectie van m'n tv krijg ik ze ook niet weg... is dit nog een probleem van Ziggo of ligt dit aan mijn tv ofzo?
Maar ja, over deze kwestie discussieert men al sinds de invoering van breedebeeldschermen en zijn sommigen zelf helemaal doorgedraaid
Off Screen
[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 01-09-2011 18:41 ]
Wij hebben een samsung ontvanger die HD ondersteund
nu is het zo dat alle zender gewoon SD zijn en niet HD ?
Alleen Discovery HD is echt HD en de rest is nog steeds SD ?
waar kan dit aan liggen ?
Angelo NL / Global Cargo VTC
Hier van de week het zooitje van Ziggo geinstalleerd.
Tot aan vanmiddag werkte het interactieve gedeelte van de cisco nog niet. Kreeg het ook niet goed geinstalleerd. Kreeg geen IP adres en een reset naar factory defaults hielp ook niet. Het (data) lampje op de cisco bleef ook knipperen.
Totdat ik net zag dat het lampje constant bleef branden! En ja hoor het interactieve gedeelte werkte. Helaas heeft dit maar een kwartier geduurd want ben nu weer terug bij af. Heb nog wel netjes een 10.12 en een 10.160 adres gekregen maar nu staat er dus bij status installatie: bezig.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Tot aan vanmiddag werkte het interactieve gedeelte van de cisco nog niet. Kreeg het ook niet goed geinstalleerd. Kreeg geen IP adres en een reset naar factory defaults hielp ook niet. Het (data) lampje op de cisco bleef ook knipperen.
Totdat ik net zag dat het lampje constant bleef branden! En ja hoor het interactieve gedeelte werkte. Helaas heeft dit maar een kwartier geduurd want ben nu weer terug bij af. Heb nog wel netjes een 10.12 en een 10.160 adres gekregen maar nu staat er dus bij status installatie: bezig.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik heb hetzelfde. En aan de overbelaste helpdesk van Ziggo te merken (wordt gewoon gemeld dat ik later maar eens terug moet bellen) hebben meer mensen dit of andere problemen vandaag...Pykow schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:36:
Wij hebben een samsung ontvanger die HD ondersteund
Ik denk dat Ziggo hier nog wat aan de signaalsterkte moet doen (Enschede). Ik kan Nederland 3 t/m Veronica niet normaal kijken, steeds komen er blokken in beeld en de BER is niet 0... Vanaf RTL8 en Net5 gaat het dan weer prima in HD. Ook BBC HD (605) doet het prima, maximale signaalsterkte en maximale kwaliteit volgens mijn Panasonic P42G20 plasma. De helpdesk bellen heeft weinig zin momenteel, denk niet dat ik er voor sluitingstijd doorheen kom
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Vandaag met plezier van mijn werk naar huis gegaan.
Kom ik thuis geen enkele HD zender die het doet (duh belgische instellingen).
Ik de TV opnieuw laten zoeken naar frequenties.
Done Nog geen HD
Na een sip gezicht heb ik de TV maar terug gezet naar Nederlandse instellingen.
Maargoed nu is mijn probleem met Ziggo nog steeds dat ik mijn zenders niet mag sorteren omdat ik een module heb.
Iemand wel een idee hoe ik van HD kan genieten in combinatie met zenders sorteren?
Ik heb een Samsung TV.
Done Nog geen HD
Maargoed nu is mijn probleem met Ziggo nog steeds dat ik mijn zenders niet mag sorteren omdat ik een module heb.
Iemand wel een idee hoe ik van HD kan genieten in combinatie met zenders sorteren?
Ik heb een Samsung TV.
^ Post is hierboven!
Klopt; in SD wordt een 4:3-uitzending full pal 4:3 uitgezonden. 16:9 wordt ook full pal uitgezonden met een anamorphic-flag zodat je tv of stb het stretcht. Bij HD is die mogelijkheid er niet en moeten er balken worden toegevoegd. Dit is normaal gedrag.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:54:
Jammergenoeg had de 4:3-opname van Flodder ook al balken boven en onder, dus heb je aan 4 kanten balken. Niks aan te doen
Overigens vind ik het geluid duidelijk mooier op de HD-zenders nu. De publieke omroep verneukt het alleen ontzettend; daar klinkt de PCM-track beter dan de DD-track.
[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 01-09-2011 19:31 ]
Fijn, gratis interactieve tv maar bij het Net 5 programma Het Blok moet je wel 99 cent betalen.
Niets over te horen gekregen en tot dusver niet kunnen vinden of dat dit ook echt klopt. Sommige andere programma's zijn wel gratis terug te kijken.
Of je zenders kan sorteren ligt niet aan je module maar aan je tv, ik kan wel zenders sorteren en heb een CI+ module.kiwie2 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:24:
Ik heb een Samsung TV.
[ Voor 36% gewijzigd door tiguan op 01-09-2011 19:39 ]
Als je een Samsung hebt waarmee je de kanalen lijst kan exporteren zoals ik (PSD8000) dan kan je met behulp van SamyGO channel editor dat bestand aanpassen en daarna weer inlezen op je tv.kiwie2 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:24:
Vandaag met plezier van mijn werk naar huis gegaan.
Done Nog geen HD
Ik heb een Samsung TV.
EDIT
Ow, en het HD probleem ligt aan Ziggo, heb ik ook, morgen maar weer even checken...
[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Robot op 01-09-2011 19:41 ]
Ik weet dat we uit de zelfde woonplaats komen, maar hier draait het tot dusver prima. Uitzending gemist happert nog wel, en mis nog en 4 tal zenders die nog geblokt staat terwijl ze het wel behoren te doen (plus abbo) maar verder wel aardig tevreden.F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:45:
Ik kreeg alleen de zenders die in het standaard pakket zitten... Ik heb een TV Extra abonnement en krijg op al deze zenders een foutmelding.
Ik wacht even af, immers, 1 september is nog lopende en ik wacht tot maandag even de boel af. Als het dan nog niet alle zenders actief zijn dan neem ik ff contact op met webcare.
Gr marcel.
Net rescan gedaan en alle zenders zitten er wel bij, alleen SBS6 en RTL5 (beiden HD) zijn van dermate kwaliteit dat het beeld eruit ziet als heel veel blokjes die door elkaar zijn gegooid. Kwaliteit van het signaal 1-5 %. Overige zenders perfect beeld. Wat blijkt nu? De voedingskabel van Samsung H380R stoort dermate dat dat boosdoener blijkt te zijn. Ingestoken in stopcontact 30 centimeter verderop en problem solved... Blijf t vreemd verhaal vinden...
Bij mij deed RTL4 HD het eerst niet 'check kabel' E48.. alsof de kabel er niet in zou zitten.
Signaalsterkte was 0%, terwijl op ALLE andere kanalen het netjes 100% is zonder errors.
Vreemdgenoeg deed ie het een half uur later ineens wel.
Ohja, als jullie je storen aan die zwarte balken... kanaal 904 en 905 = RTL4 en RTL5 'SD'. Kijkt net zo fijn... HD is leuk, maar gewone digitale TV ben ik ook al zeer tevreden over.
Blijf mijn RTL4 e48 melding vreemd vinden en het later gewoon op 100% doen, ergens toch een stoorzender.. iets wat in elk geval 356MHz-band stoort. Zal het eens in de gaten houden...
Signaalsterkte was 0%, terwijl op ALLE andere kanalen het netjes 100% is zonder errors.
Vreemdgenoeg deed ie het een half uur later ineens wel.
Ohja, als jullie je storen aan die zwarte balken... kanaal 904 en 905 = RTL4 en RTL5 'SD'. Kijkt net zo fijn... HD is leuk, maar gewone digitale TV ben ik ook al zeer tevreden over.
Blijf mijn RTL4 e48 melding vreemd vinden en het later gewoon op 100% doen, ergens toch een stoorzender.. iets wat in elk geval 356MHz-band stoort. Zal het eens in de gaten houden...
hmmm. ik zou per 1 september plus pakket zenders hebben, staat ook op "mijn ziggo". Maar ik zie dat ik nog geen toegang heb tot die kanalen. Nog even wachten of nu al gaan bellen??
PSN: TDBtje
Bellen gaat hem niet worden, je komt niet eens in de wachtrij, meer mensen (waaronder ikzelf) hebben problemen met zenders, ik zou het even tot morgen aankijken als ik jou was.TDB schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:02:
hmmm. ik zou per 1 september plus pakket zenders hebben, staat ook op "mijn ziggo". Maar ik zie dat ik nog geen toegang heb tot die kanalen. Nog even wachten of nu al gaan bellen??
Ik ben zeer tevreden, de enige zender die ik nog mis is RTL7 HD. De gewone RTL7 kan ik wel ontvangen. Locatie Groningen Stad.
[edit] Never mind, er blijken vier extra transponders bij gekomen te zijn, en in een daarvan zat ie verstopt. Opgelost dus.
[edit] Never mind, er blijken vier extra transponders bij gekomen te zijn, en in een daarvan zat ie verstopt. Opgelost dus.
[ Voor 34% gewijzigd door grun93 op 01-09-2011 20:46 ]
Bij mij zijn sinds vandaag de zenders gehusseld, dus ik heb nu Ned 1 t/m 3, dan RTL 5, dan Comedy Central, enz. Weet iemand hoe je alles weer goed gesorteerd krijgt? (Cisco ontvanger, geen CI+ slot)
Hier in Breda al sinds vanmiddag alles dik in orde. Alles opnieuw ingescanned op mijn TV met een CI interface, een uurtje rommelen om alle zenders op de door mij gewenste volgorde te krijgen et voilá
* TFHfony is a happy camper!
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Heb je de tv aansluiting zelf ook vervangen. Dus waar je coax kabel vandaan komt? Waarschijnlijk is je aansluitpunt niet retour geschikt.sjorremans schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:45:
Hier van de week het zooitje van Ziggo geinstalleerd.
Je hebt denk ik ook geen serving area number?
Al je smartcards heractiveren via Mijn Ziggo schijnt de oplossing te zijn.TDB schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:02:
Ik kan niet vinden waar ik dat doe in mijn ziggo... Alleen dat ik kan bellen en dan wordt er gezegd dat hij al geactiveerd is... Heb nog steeds alle nederlandse kanalen in SD... grrrrrF4T4L_3RR0R schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:06:
[...]
Al je smartcards heractiveren via Mijn Ziggo schijnt de oplossing te zijn.
Hoe zit het bij ziggo als je nu sport 1 neemt in een lopende maand waar nog 2 weken van over zijn? Betaal je dan 2 weken voor sport 1 of gaat het pas actief als je volgende maand begint? Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?
RTL5HD/SBS6HD/NatgeoHD blijven nog op zwart met happerend beeld. Dit zal hopelijk een deze dagen wel opgelost worden.
Samsung HR380. Gebied Enschede
[ Voor 5% gewijzigd door FulmeN op 01-09-2011 23:34 ]
Je betaalt voor 2 weken. En dan per de eerste van de nieuwe maand betaal je weer voor 1 maand.Untouchablezz20 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:57:
Hoe zit het bij ziggo als je nu sport 1 neemt in een lopende maand waar nog 2 weken van over zijn? Betaal je dan 2 weken voor sport 1 of gaat het pas actief als je volgende maand begint? Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?
Als je trouwens opzegt op 8 oktober, dan vervalt Sport1 op 8 november. En dan betaal je dus 8/30 maar het maandbedrag voor november.
Hoef helemaal niks te doen met mijn ingebouwde CI module.
In de kanalenlijst staat wel nieuwe service bij een aantal zenders, wat verandert na het selecteren van de betreffende zender naar de zendernaam. Ook staan alle zenders (HD etc) gewoon gelijk goed en werkt prima zonder blokken of iets dergelijks waar sommige het over hebben. Omgeving Leiden-Leiderdorp, Smit CAM.
In de kanalenlijst staat wel nieuwe service bij een aantal zenders, wat verandert na het selecteren van de betreffende zender naar de zendernaam. Ook staan alle zenders (HD etc) gewoon gelijk goed en werkt prima zonder blokken of iets dergelijks waar sommige het over hebben. Omgeving Leiden-Leiderdorp, Smit CAM.
[ Voor 5% gewijzigd door Yippie op 01-09-2011 23:45 ]
Hmmm, ik had het probleem met BBC HD en Nat Geo HD..... dit bleek dus wel aan mijn eigen bekabeling te liggen (kreeg een E37 melding) Ik heb nooit eerder problemen gehad, maar blijkbaar maken ze nu gebruik van andere ferquenties...... Juist een waar ik blijkbaar een kabellek/connector lek had. Connector opnieuw aan de kabel gezet (beide hirschmann) en het probleem was weg.....FulmeN schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:34:
RTL5HD/SBS6HD/NatgeoHD blijven nog op zwart met happerend beeld. Dit zal hopelijk een deze dagen wel opgelost worden.
Cogitationis poenam nemo patitur
Stappenplan als je een E16, E19 of E30 melding krijgt:BoldHead schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:56:
[...]
Ik kan niet vinden waar ik dat doe in mijn ziggo... Alleen dat ik kan bellen en dan wordt er gezegd dat hij al geactiveerd is... Heb nog steeds alle nederlandse kanalen in SD... grrrrr
Zorg dat je ingelogd bent bij "Mijn Ziggo":
- https://www.ziggo.nl/#mijn-ziggo/mijn-producten/ (het laden duurt even, je krijgt wisselend verschillende pagina's te zien)
- Bij het kopje "Radio & Televisie" zie je een linkje "Smartcards", klik hier op. Je ziet nu een blauwe knop met "Herstel". Klik hier nog niet op!
- Zorg dat alle ontvangers in huis aanstaan en zijn afgestemd op Nederland 1 (SD).
- Klik nu op de blauwe knop "Herstel" op de website.
[ Voor 17% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 02-09-2011 00:15 ]
Krijg zelf geen foutmelding, maar zal de bekabeling even nalopen.Bullet NL schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:44:
[...]
Hmmm, ik had het probleem met BBC HD en Nat Geo HD..... dit bleek dus wel aan mijn eigen bekabeling te liggen (kreeg een E37 melding) Ik heb nooit eerder problemen gehad, maar blijkbaar maken ze nu gebruik van andere ferquenties...... Juist een waar ik blijkbaar een kabellek/connector lek had. Connector opnieuw aan de kabel gezet (beide hirschmann) en het probleem was weg.....
Ik had naar aanleiding van de wijzigingen bij Ziggo ook mijn abonnement gewijzigd. van Alles-in-1 Plus met extra zenderpakket Kennis & Nieuws naar nu Alles-in-1 Basis met TV Extra omdat anders alle discovery zenders zouden wegvallen.
Vandaag bleek ik ineens een heleboel zenders kwijt, waaronder ook mijn favoriete discovery zenders. Na een belletje met de helpdesk die een update naar mijn smartcard heeft gestuurd werkte alles na een uurtje of 3 gelukkig weer.
Alleen in de brieven die ik van Ziggo heb gehad staat dat je met het nieuwe abonnement standaard toegang hebt tot TV Gemist & iedere maand "gratis" 30 films on demand kunt kijken.
Als ik echter in het menu naar TV Gemist ga en bijv. voor Uitz. Gemist kies dan blijft het scherm leeg en krijg ik op een gegeven moment een foutmelding "NETWERKFOUT Probeer het later opnieuw. Druk op 'Terug' om terug te gaan." en gebeurd er dus niets.
Hebben meer mensen hier last van of doe ik iets niet goed?
Vandaag bleek ik ineens een heleboel zenders kwijt, waaronder ook mijn favoriete discovery zenders. Na een belletje met de helpdesk die een update naar mijn smartcard heeft gestuurd werkte alles na een uurtje of 3 gelukkig weer.
Alleen in de brieven die ik van Ziggo heb gehad staat dat je met het nieuwe abonnement standaard toegang hebt tot TV Gemist & iedere maand "gratis" 30 films on demand kunt kijken.
Als ik echter in het menu naar TV Gemist ga en bijv. voor Uitz. Gemist kies dan blijft het scherm leeg en krijg ik op een gegeven moment een foutmelding "NETWERKFOUT Probeer het later opnieuw. Druk op 'Terug' om terug te gaan." en gebeurd er dus niets.
@Darude1234: alles wel netjes retourgeschikt aangesloten?
Wat bedoel je met retourgeschikt?
Ik heb het mac-adres van de interactieve hd recorder aan de mac-filter in mijn router toegevoegd en verder de LAN-kabel ingeplugt, zijn er verder nog vereisten?
Ik heb het mac-adres van de interactieve hd recorder aan de mac-filter in mijn router toegevoegd en verder de LAN-kabel ingeplugt, zijn er verder nog vereisten?
Lan kabel op de ITV ontvanger? Nooit van gehoord.
Geldt ook voor MAC filtering via LAN
Geldt ook voor MAC filtering via LAN
je interactieve decoder hoor je gewoon met een coax kabel aan te sluiten (je decoder heeft een intern kabelmodem). De RJ-45 poort op de decoder is vooralsnog niet in gebruikDarude1234 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 02:15:
Wat bedoel je met retourgeschikt?
[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 02-09-2011 06:58 ]
Vanaf gisteren ineens een pak HD-zenders erbij
O.a. RTL5, RTL8, RTL7 nu ook in HD. Nu Sporza nog!
Yep... We hebben we wat leuke zenders bijgekregen gisteren. helaas blijft Ziggo nog altijd flink achter qua HD bij andere TV bedrijven. Bij Ziggo hoeven we de komende tijd nog geen HD versies van de Vlaamse PO's te verwachten.havana schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 07:52:
Vanaf gisteren ineens een pak HD-zenders erbijO.a. RTL5, RTL8, RTL7 nu ook in HD. Nu Sporza nog!
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ook interactieve televisie komt via de coax binnen.Darude1234 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 02:15:
Zijn er verder nog vereisten?
Als interactieve televisie niet werk is het meestal omdat de coax bekabeling te lang is, te dun, het signaal te zwak of omdat je een niet retour geschikte kabelversterker gebruikt
Vrij bot, maar echt waar: Lees de handleiding. Je hebt zelf zitten frotten met dingen waar je helemaal niets mee hoeft te doen.Darude1234 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 02:01:
Gewoon boekje erbij, stap voor stap uitvoeren, dan komt het goed. En dan kom je erachter dat wat je nu hebt gedaan, echt grote onzin is.
Sometimes you need to plan for coincidence
Heb mijn decoder aan/uit gedaan en vervolgens de zenderlijst opnieuw opgehaald / ververst.
Nu staan in mijn zenderlijst heel wat zenders als "Not completed". Echter zodra je ze naar de favo lijst sleept en ook echt gaat bekijken komt pas de omschrijving (bijv. "MTV") erin te staan.
Dit is best onhandig als je eerst al die "not completed's moet gaan bekijken voordat je weet wat voor zender het is. ...
Nu staan in mijn zenderlijst heel wat zenders als "Not completed". Echter zodra je ze naar de favo lijst sleept en ook echt gaat bekijken komt pas de omschrijving (bijv. "MTV") erin te staan.
Dit is best onhandig als je eerst al die "not completed's moet gaan bekijken voordat je weet wat voor zender het is. ...
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Zijn er meer TV Extra klanten waarbij de Uitzendingen gemist niet werken, ik krijg de melding dat ik me moet abonneren.
Zelfde met de films en series.
Decoder al gereset en naar fabrieksinstellingen en de kaart geheractiveerd via mijn ziggo.
Zelfde met de films en series.
Decoder al gereset en naar fabrieksinstellingen en de kaart geheractiveerd via mijn ziggo.
Zijn er meer mensen waarbij bepaalde televisie-zenders ontbreken in de EPG?
Heb een 'niet-Ziggo gecertificeerd' toestel met CI+ module. (Philips 42PFL8404)
Ziggo doet dan natuurlijk helemaal niets voor je.
Is er iemand die daar wellicht een oplossing voor heeft?
Nèt gechat met Philips:
Philips medewerker (wat die helpen wèl) vertelde me dat het opnieuw zoeken naar zenders voldoende zou moeten zijn.. Vanavond maar eens proberen dan.
Heb een 'niet-Ziggo gecertificeerd' toestel met CI+ module. (Philips 42PFL8404)
Ziggo doet dan natuurlijk helemaal niets voor je.
Is er iemand die daar wellicht een oplossing voor heeft?
Nèt gechat met Philips:
Philips medewerker (wat die helpen wèl) vertelde me dat het opnieuw zoeken naar zenders voldoende zou moeten zijn.. Vanavond maar eens proberen dan.
[ Voor 25% gewijzigd door Bart© op 02-09-2011 10:11 ]
Op de een of andere manier blijft mijn Cisco PVR weigeren retourgeschikt te komen, ondanks dat alles volgens het boekje is aangesloten, ik een dijk van een signaal heb, alles heb geactiveerd via internet.
Ik wacht nog even af en dan maar weer verder storingzoeken. er ligt nieuwe kabel en aansluitpunt(en) overal en de kabelversterker die door Ziggo wordt meegeleverd draait ook keurig........
Ik wacht nog even af en dan maar weer verder storingzoeken. er ligt nieuwe kabel en aansluitpunt(en) overal en de kabelversterker die door Ziggo wordt meegeleverd draait ook keurig........
Sinds gisteren dus inderdaad over naar HD voor de zenders, alleen: ik kan er dus niet van genieten in de huiskamer, want geen HD-decoder (wist ik natuurlijk al). Boven hebben we een kaart direct in de TV zitten (nou ja middels een 70 EUR kostende kaart) en die laat alles prima zien.
Maar nu zit ik met mijn dilemma voor de huiskamer. Wij hadden het kids-pakket, voornamelijk voor Nick Jr. Het aparte kids-pakket ad 3,95 bestaat niet meer, dus we zijn gemigreerd naar het TV Plus pakket (ad 8 EUR extra). En nu ben ik erg benieuwd of al de extraatjes van Interactieve TV interessant zijn. Want in de huiskamer wil ik eigenlijk ook HD ontvangen, maar zit dus met de keuze voor een Humax (heb ik nu, maar dan een SD-versie en eigen harddisk erin geplaatst) waar ik twee programma's tegelijk mee kan opnemen, of voor de Ziggo decoder (lees: interactieve TV decoder).
Het ongemak van niet meer twee progs tegelijk op kunnen nemen zou ik voor lief kunnen nemen als de TV-theek en de gratis films per maand en de net gemist faciliteit interessant genoeg zijn. Omdat ik vanwege de migratie naar TVplus ben overgegaan heb ik dus ook toegang tot meer gratis films en series. Kan ik ergens zien wat er bijvoorbeeld in de maand september gratis aangeboden wordt, zodat ik een afweging kan maken of het interessant genoeg is?
Voor wat betreft de prijs ben ik ook nog wel in dubio, ik heb al alles-in-een en begrijp dat ik het volle pond mag betalen. Tenzij ik voor telefonie tijdelijk overstap en weer terugkom, iets wat ik serieus overweeg voor het prijsverschil. En daarnaast hoor ik nogal wat geluiden dat het Cisco apparaat minder robuust is (mijn Humax weigert nooit).Overigens, de site geeft aan dat de Interactieve decoder momenteel niet leverbaar is en ben wel benieuwd of dat nu een gevolg is van de overstap van veel mensen, of onderhandelingen met een andere aanbieder van die interactieve decoder kastjes. Maar concreet: voor degene die de interactieve tv decoder hebben: zijn jullie echt tevreden?
Maar nu zit ik met mijn dilemma voor de huiskamer. Wij hadden het kids-pakket, voornamelijk voor Nick Jr. Het aparte kids-pakket ad 3,95 bestaat niet meer, dus we zijn gemigreerd naar het TV Plus pakket (ad 8 EUR extra). En nu ben ik erg benieuwd of al de extraatjes van Interactieve TV interessant zijn. Want in de huiskamer wil ik eigenlijk ook HD ontvangen, maar zit dus met de keuze voor een Humax (heb ik nu, maar dan een SD-versie en eigen harddisk erin geplaatst) waar ik twee programma's tegelijk mee kan opnemen, of voor de Ziggo decoder (lees: interactieve TV decoder).
Het ongemak van niet meer twee progs tegelijk op kunnen nemen zou ik voor lief kunnen nemen als de TV-theek en de gratis films per maand en de net gemist faciliteit interessant genoeg zijn. Omdat ik vanwege de migratie naar TVplus ben overgegaan heb ik dus ook toegang tot meer gratis films en series. Kan ik ergens zien wat er bijvoorbeeld in de maand september gratis aangeboden wordt, zodat ik een afweging kan maken of het interessant genoeg is?
Voor wat betreft de prijs ben ik ook nog wel in dubio, ik heb al alles-in-een en begrijp dat ik het volle pond mag betalen. Tenzij ik voor telefonie tijdelijk overstap en weer terugkom, iets wat ik serieus overweeg voor het prijsverschil. En daarnaast hoor ik nogal wat geluiden dat het Cisco apparaat minder robuust is (mijn Humax weigert nooit).Overigens, de site geeft aan dat de Interactieve decoder momenteel niet leverbaar is en ben wel benieuwd of dat nu een gevolg is van de overstap van veel mensen, of onderhandelingen met een andere aanbieder van die interactieve decoder kastjes. Maar concreet: voor degene die de interactieve tv decoder hebben: zijn jullie echt tevreden?
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Zo, lekker lang uitgeslapen en net even gecheckt: alle zenders doen het ineens zonder storing, hoewel RTL5 en SBS6 soms (eens in de 10s ofzo) een BER van 1.5e-7 scoren, waardoor mijn televisie (Panasonic P42G20 plasma) vindt dat de kwaliteit net 50-70% is. Ik zie alleen niks geks in beeld, dus misschien zit er wat foutcorrectie op waardoor zo'n lage BER goed gaat...?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik heb zelfd de samsung itv decoder, ben best wel tevreden. Alles werkt mooi, alleen gisteren werkte itv niet goed ivm server overbelasting bij ziggo.Armada schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:52:
. Maar concreet: voor degene die de interactieve tv decoder hebben: zijn jullie echt tevreden?
Is dat een oude optie? Want nu hebben ze alleen de Cisco? En waar kan ik vinden welke films en series ik gratis kan kijken?IkWilbert schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:27:
[...]
Ik heb zelfd de samsung itv decoder, ben best wel tevreden. Alles werkt mooi, alleen gisteren werkte itv niet goed ivm server overbelasting bij ziggo.
Ik ben tevreden over de on demand functie, helaas nu alleen even iets minder omdat ik blijkbaar geen abonnement heb voor de uitzending gemist functies.
Handigjes..., heb ik 7 weken geleden het gehele pakket aangevraagd, komt vandaag de monteur. Hij had geen ITV/recorder bij zich want die waren er niet meer. Ja, da's niet mijn probleem maar nu toch wel. Geen ITV dus tot 19 september wanneer ze er wel waren en ik ook thuis ben. Prutsers.
Ik had daarover een brief moeten krijgen, nee dus. Maar ook geen tijdelijk alternatief. Het begint goed, hopelijk blijft het hier dan ook bij
Ik had daarover een brief moeten krijgen, nee dus. Maar ook geen tijdelijk alternatief. Het begint goed, hopelijk blijft het hier dan ook bij
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Kijk is aan TV extra met meer HD zenders nu !
.
Nee hoor, is geen oude optie. Staat ook gewoon op de ziggo site bij de ondersteunde itv decoders. Ze prijzen de cisco wel veel meer aan idd. Maar de samsung werkt ook prima, alleen geen hdd maar dat boeit mij niet.Armada schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:29:
[...]
Is dat een oude optie? Want nu hebben ze alleen de Cisco? En waar kan ik vinden welke films en series ik gratis kan kijken?
Voor zover ik weet kun je nergens zien welke films er gratis zijn... alleen in het menu van je itv decoder
Voor wat betreft de Cisco 8485:Armada schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:52:
Maar concreet: voor degene die de interactieve tv decoder hebben: zijn jullie echt tevreden?
Functioneel is het een leuk apparaat. Opnemen werkt (mbv EPG) prima en de kwaliteit daarvan is perfect hetzelfde geld voor timeshift. On Demand nog niet echt gebruikt. Uitzending Gemist is pas sinds gister beschikbaar voor mij dus daar heb ik nog niet naar gekeken. Kan me voorstellen dat het best handig is.
Technisch laat het nogal te wensen over. Het ding wordt loeiheet en heeft een behoorlijk stroomverbruik in stand-by (iets van 15-20Watt vind ik niet echt van deze tijd). Het geluid is erg zacht wat je vervolgens wel naar acceptabel niveau kan bijstellen maar alleen met de volumeknoppen op het apparaat zelf. Verder wil het apparaat nog weleens blijven hangen.
Overall gezien gematigd tevreden
Heb geen zin meer in de monteurs. Is mij duidelijk geworden dat na alles wat ze geprobeerd hebben, het een martelgang zal worden en heel veel verlof zal kosten, om het inkomende signaal met een paar db omhoog gekrikt te krijgen. Ja, het is een Ziggo probleem. Meer mensen in de wijk hebben problemen met sommige HD zenders. Terug naar een SD ontvanger? Waarom? Bijvoorbeeld NL3HD is hier een probleem, nou... dan zet je daar toch gewoon NL3 op die plaats in de favorieten?JK schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:14:
Ultrasub; Versterk je met een versterker ook niet eventuele ruis? Kan zo'n monteur niet een goeie versterker meenemen om te testen of dat de boel beter kan maken? Als je nu al HD problemen hebt en alles in huis is goed en van de beste kwaliteit... hoe is het bijv. bij je buren? Als die Ziggo hebben...
In het slechtste geval zou je terug moeten gaan naar een SD-ontvanger, maar dat is een probleem ontwijken ipv aanpakken.
Even serieus, ik score gewoon ergens een versterker en kijk of dat iets oplost. Boven kan ik sowieso wat meer signaal gebruiken, daar ligt gewoon een hele lange kabel naar toe.
Ter aanvulling, als je gebruikt maakt van ondertiteling op bijvoorbeeld België of BBC dan is het een ramp. België geeft een volledig zwart beeld, dus je ziet wel de ondertiteling, maar verder niets, en op BBC start het apparaat regelmatig opnieuw op bij weergave ondertiteling.Maranello schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:02:
[...]
Voor wat betreft de Cisco 8485:
...
Technisch laat het nogal te wensen over.
...
Overall gezien gematigd tevreden
Voor ons is dat de reden dat de Humax 5050c weer uit de kast is gehaald en de Cisco 8485 terug de doos in in afwachting van een firmware update waarin dit wordt opgelost.
Moet er wel even bijzeggen dat ik vanwege de CI+ in de tv de Cisco niet als primaire decoder gebruik, maar enkel voor opnemen en uitzending gemist. Ik kan me voorstellen dat voor dagelijks gebruik de bugs niet acceptabel zijnLaudor schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:27:
[...]
Ter aanvulling, als je gebruikt maakt van ondertiteling op bijvoorbeeld België of BBC dan is het een ramp. België geeft een volledig zwart beeld, dus je ziet wel de ondertiteling, maar verder niets, en op BBC start het apparaat regelmatig opnieuw op bij weergave ondertiteling.
Voor ons is dat de reden dat de Humax 5050c weer uit de kast is gehaald en de Cisco 8485 terug de doos in in afwachting van een firmware update waarin dit wordt opgelost.
hmm ik heb dus met mijn Panasonic 42G20 nu het probleem dat kanaal 61, 62, 63 een GEEN SERVICE BESCHIKBAAR weergeven, terwijl 1, 2 en 3 het wel gewoon doen.....
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Nou dat is inderdaad een showstopper. Dat is onacceptabel en gewoon niet werkend... Het is inderdaad wel leukom die samsung te nemen, maar ik wil ook kunnen opnemen. Maar als het standaard apparaat zo verschrikkelijk slecht is, dan denk ik er niet over om dat te nemen.Laudor schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:27:
[...]
Ter aanvulling, als je gebruikt maakt van ondertiteling op bijvoorbeeld België of BBC dan is het een ramp. België geeft een volledig zwart beeld, dus je ziet wel de ondertiteling, maar verder niets, en op BBC start het apparaat regelmatig opnieuw op bij weergave ondertiteling.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!