Lijkt me niet dat dat gaat lukken met de activatie? Het is niet dat internet het helemaal niet doet. Sterker nog, de snelheid is exact volgens specificaties. Dingen via nieuwsgroepen of torrents downloaden is een werkende workaround, maar niet altijd een mogelijkheid.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:47:
Tip: koop een Ubee modem ergens op marktplaats! Kost je 5 euro ofzo, maar dan heb je in ieder geval iets werkends.
Iemand nog een link waar ik die aanbieding kan kopen van de Samsung HD ontvanger?
Ben m'n mail daarover kwijt.
To boldly go where no man has gone before...
Zojuist weer een opname geskipt op mijn Humax 5050C. Op het Ziggo forum geven ze Ziggo en Humax de schuld, ik heb zojuist besloten om de 2TB WD-AV GP disk maar weer te vervangen door de standaard Seagate Pipeline HD die erin zat. Wat blijkt: bij het terugkopieren van opnames naar de oude disk staat de EPG data op een gebied stampvol met bad sectors... niet zo heel gek dat je dan opnames mist en die decoder zo traag als dikke stront reageert als je in de EPG aan het navigeren bent.
Volgens mij heeft nog niemand gereageerd, dus doe ik het maar;Untouchablezz20 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:13:
Hebben jullie positieve ervaringen met de Samsung DCB-H380R? Is dit de enige model die ziggo uitlevert van samsung? Blijft deze vaker vast hangen? Hoe snel doet de decoder zappen? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik ben gematigd positief over de Samsung ontvanger. Het zappen gaat redelijk vlot. Misschien iets trager dan de SD-voorganger, de 270, maar zeker sneller dan mijn Alphacrypt kaart in een andere TV. De TVGuide is wel uitgebreider en sneller, dus dat is mooi meegenomen.
Een nadeel is dat hij default het volume op 14 zet, dat is op 60%. Als je 'm op standby hebt gezet met 100% volume, krijg je 'm weer op 60% terug. Je moet dus elke keer weer dat volume omhoog gooien.
Nog een nadeel is dat bij de installatie ik 'm niet aan de praat kreeg. Ik had een scartkabel nodig om 'm uberhaupt aan te krijgen en kon 'm later via HDMI aansluiten. Ook had ik vorige week het probleem dat hij niet meer aan wilde en bleef knipperen in standby. De stekker er een half uur uit en het probleem was verholpen. Hij moet echt helemaal vrij van het lichtnet zijn, op de achterkant de knop omzetten heeft geen zin. Ik heb zo'n idee dat dit vaker voor zal komen (op internet hier en daar wat over gevonden) en ik weet dan ook niet of ik de volgende keer wel voor Samsung zou kiezen... ik zou graag een fw update willen zien.
Beeldkwaliteit is verder prima, ik heb een HD-ready TV, maar de HD-kanalen zien er ook op 720p erg mooi uit. Niets op aan te merken.
[ Voor 4% gewijzigd door JK op 29-08-2011 23:25 ]
Ik ben sinds twee weken verhuist en sinds een week overgestapt op Ziggo Alles-in-1 extra. Ik ben echter niet heel erg tevreden met de prestaties van het internet. Het internet is inderdaad erg snel (yay!) maar het verbinding maken met sites duurt erg lang. Firefox blijft dus heel lang op `Connecting' staan, wat het browsen erg vervelend maakt.
Ik maak gebruik van het nieuwe ziggo wireless modem met daarachter de Netgear WNR3500 met DD-WRT. Ik heb de instructies van ziggo (https://www.ziggo.nl/#hel...lan-router-achter-router/) gevolgd om dit in te stellen en dit werkt prima. Het probleem bestaat echter ook als ik gewoon brows rechstreeks met het wireless modem. Heeft iemand een idee?
Ik maak gebruik van het nieuwe ziggo wireless modem met daarachter de Netgear WNR3500 met DD-WRT. Ik heb de instructies van ziggo (https://www.ziggo.nl/#hel...lan-router-achter-router/) gevolgd om dit in te stellen en dit werkt prima. Het probleem bestaat echter ook als ik gewoon brows rechstreeks met het wireless modem. Heeft iemand een idee?
[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Horrible op 29-08-2011 23:57 ]
Is het zo dat de Samsung DCB-H380R geen display meer heeft op de decoder zelf? Dus dat je geen tijd of zender erop ziet staan?
Heb je OpenDNS al eens geprobeerd te gebruiken ipv de Ziggo DNS servers?Dr. Horrible schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:56:
Ik ben sinds twee weken verhuist en sinds een week overgestapt op Ziggo Alles-in-1 extra. Ik ben echter niet heel erg tevreden met de prestaties van het internet. Het internet is inderdaad erg snel (yay!) maar het verbinding maken met sites duurt erg lang. Firefox blijft dus heel lang op `Connecting' staan, wat het browsen erg vervelend maakt.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Yep, dat is zo. Knippert alleen een blauwe LED als hij IR signaal ontvangt. Op zich wel leuk apparaatje, maar merk toch wel aantal rare issue's. Zoals JK hierboven al aangeeft, wordt het volume steeds weer op 14 gezet zodra je de Samsung aan zet. Diepe slaap en standby dat maakt niets uit.Untouchablezz20 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:07:
Is het zo dat de Samsung DCB-H380R geen display meer heeft op de decoder zelf? Dus dat je geen tijd of zender erop ziet staan?
Verder merk ik dat bij het zappen langs bepaalde zenders (uit de favorietenlijst), er ineens een melding komt dat kanaal niet beschikbaar is, terwijl het wel degelijk een kanaal in mijn pakket is. Vervolgens moet je allerlei halsbrekende toeren uithalen om weer beeld te krijgen. Tenminste, in het begin steeds apparaat helemaal uit, stekker eruit, kaartje eruit en weer aan en met beetje geluk werkte het weer. Echter, nu ben ik er achter dat je 1 keer poweroff moet duwen en dan weer aan zetten. Blijft echter iets wat niet zo hoort.
Voor zover ik kan zien kan ik niet in de EPG snel kijken wat er de volgende dag op het zelfde tijstip op tv is. Bij mijn vorige Samsung kon dit wel door (volgens mij) op de gele toets te drukken en dan sprong de EPG een dag vooruit.
De rest van het apparaat werkt prima en beeld is bij mij perfect.
Nog even snel een tip voor mensen met een Logitech Harmony: als je in de software een apparaat toevoegd, kies dan niet voor de DCB-H380R maar voor de DCB H380R! Het toegewezen aantal knoppen verschilt nogal en scheelt hoop geklooi met aanleren van signalen!
[ Voor 8% gewijzigd door Delirius op 30-08-2011 08:39 ]
eeuhDelirius schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:37:
[...]
Nog even snel een tip voor mensen met een Logitech Harmony: als je in de software een apparaat toevoegd, kies dan niet voor de DCB-H380R maar voor de DCB H380R! Het toegewezen aantal knoppen verschilt nogal en scheelt hoop geklooi met aanleren van signalen!
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
I know, ik zou hetzelfde gezegd hebben als ik het niet aan den lijve had ondervonden... Verschil zit hem in het koppelteken (-) dat weggelaten moet worden. Voer je koppelteken mee in, dan krijg je bijvoorbeeld geen toetsen toegewezen voor RESOLUTIE, PLAY, PAUZE en nog een aantal anderen. Voer je hem in zonder koppelteken, dan is 90% van de toetsen wel toegewezen aan je harmony.
Ik kreeg de cisco per post geleverd afgelopen zaterdag. Gisteren bezig geweest met kabels trekken door het plafond heen zodat we de receiver en modem boven bij ons hebben staan. Gisteravond televisie getest en veel kanalen deden het niet. Alle HD kanalen weer wel. Ik had geen zin om verder te kijken dus ik dat wilde ik voor vandaag bewaren.Maikel64 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:31:
[...]
Vorige week vrijdag is er bij ons een monteur langsgeweest, die me bij binnenkomst melde dat de hd recorders niet eerder dan halverwege oktober weer beschikbaar zouden komen, en hij die dus niet bij zich had.
De monteur heeft toen toch voor de zekerheid een telefoontje naar een ander installatiebedrijf gemaakt, met de vraag of zij nog wat op voorraad hadden.
Nu komt er 6 september al iemand langs met recorder.
Blijkbaar verschilt de voorraad hd recorders dus per installatiebedrijf.
Tot vanochtend TNT voor de deur stond met een pakketje van Ziggo. Huh ik dacht dat ik alles al had gehad. Bleek het pakketje een versterker te bevatten. Hee dat is mooi en er ging gelijk een lampje branden. Versterker er tussen gehangen en tadaaaa; alle televisie kanalen werken!
Waar ik gisteren een signaal van 15-20% en kwaliteit van 30% had heb ik nu een signaal van ongeveer 45-55% en kwaliteit 100%
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Verwijderd
Ik heb het idee dat die zenders er de laatste tijd wel goed automatisch bijkomen.Postjuh schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:49:
Ik denk dat het zowiezo goed is je decoder op 1 september opnieuw te laten zoeken naar zenders en dan eventueel je favorieten te checken en / of opnieuw in te stellen.
Gisteren had ik wat aparts ontdekt: kanaal 15 is terug. Zou Ziggo daarop de Villa live gaan uitzenden (meen RTL5 ofzo)? Het wordt een actie-thema-kanaal genoemd door mijn decoder.
Iemand al meer hierover gelezen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 11:54 ]
Heb ik 2 dagen terug gemeld in dit topic.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:54:
[...]
Ik heb het idee dat die zenders er de laatste tijd wel goed automatisch bijkomen.
Gisteren had ik wat aparts ontdekt: kanaal 15 is terug. Zou Ziggo daarop de Villa live gaan uitzenden (meen RTL5 ofzo)? Het wordt een actie-thema-kanaal genoemd door mijn decoder.
Iemand al meer hierover gelezen?
Op dit moment word er RTL7 in HD uitgezonden, ik denk dat het om een proef gaat ivm de nieuwe paketten van morgen.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Ah, dat had ik gemist. Ik heb geen hd decoder, kreeg alleen een zwart beeld. Een nieuwe reality show 24 uur per dag op kanaal 15 zou ik wel leuk vinden, maar helaas dus.Kecin schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:11:
Heb ik 2 dagen terug gemeld in dit topic.
Op dit moment word er RTL7 in HD uitgezonden, ik denk dat het om een proef gaat ivm de nieuwe paketten van morgen.
KloptUntouchablezz20 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:07:
Overmorgen.Kecin schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:11:
[...]
Heb ik 2 dagen terug gemeld in dit topic.
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Ohja!
Kanaal 15 werd de afgelopen tijd gebruikt om bepaalde evenementen in HD uit te zenden, zo was al eerder F1 van RTL7 op dat kanaal te zien. Buiten die tijden stond er alleen een Ziggo-melding op. Misschien zijn ze vergeten hem uit te zetten na de F1 van afgelopen zondag
Of ze hebben het maar even zo gelaten aangezien deze week toch de nieuwe indeling de lucht in gaat...
Verwijderd
De formule 1? Is dat vanaf nu op kanaal 15 dan te zien in hd?
Of was dat eenmalig? Ik krijg over dat soort zaken nooit bericht van ziggo, hoe weet je dat dat er is?
Of was dat eenmalig? Ik krijg over dat soort zaken nooit bericht van ziggo, hoe weet je dat dat er is?
Euh, door langs de kanalen te zappen? Er heeft regelmatig een still gehangen op kanaal 15 met aankondigingen wat er de komen de tijd allemaal op het "event" kanaal was te zien. Zo zijn (bijna) alle Formule 1 uitzendingen het afgelopen in HD op kanaal 15 in HD uitgezonden.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:21:
De formule 1? Is dat vanaf nu op kanaal 15 dan te zien in hd?
Maar goed, gezien we a.s. donderdag de zenderwisseling voor onze kiezen krijgen is kanaal 15 niet meer nodig. Volgens mij wordt kanaal 15 straks gewoon actief als normaal zender kanaal waar Nicolodeon op te zien is.
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Ik heb alle kanalen die we kijken in de favorieten en daar zap ik alleen tussen, dat zijn er momenteel 80 waarvan we denken: die bekijken we. De andere 60 ofzo zenders kom ik niet tegen bij het zappen.Bullet NL schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:25:
Euh, door langs de kanalen te zappen? Er heeft regelmatig een still gehangen op kanaal 15 met aankondigingen wat er de komen de tijd allemaal op het "event" kanaal was te zien.
Hier trouwens de nieuwe zenderindeling
"Digitaal zenderoverzicht per 1 september", ik gok van wel
Ah, je zag dat je vraag geen vraag was.
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 30-08-2011 15:56 ]
Testing, one, two ...
Euh, tja.... wanneer jij bepaalde kanalen uitsluit in de zenderlijst houd het natuurlijk opVerwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:54:
[...]
Ik heb alle kanalen die we kijken in de favorieten en daar zap ik alleen tussen, dat zijn er momenteel 80 waarvan we denken: die bekijken we. De andere 60 ofzo zenders kom ik niet tegen bij het zappen.
Hier trouwens de nieuwe zenderindeling
Ik heb vandaag overigens per post een kanalenlijst gekregen voor de nieuwe zenderindeling.
Verwijderd
Je was mijn edit voorhardware-lover schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:55:
"Digitaal zenderoverzicht per 1 september", ik gok van wel
Ah, je zag dat je vraag geen vraag was.
Even uitgeprint, kan ik thuis weer alles straks instellen naar wens. Even de kinderkanalen bij elkaar, sport bij elkaar en ga zo maar door.
Ik ga gelijk ook even de icoontjes opslaan, kan ik wel gebruiken voor mijn logitech harmony afstandsbediening.
Verwijderd
Dat event channel komt nu op kanaal 11 denk ik en gaat nu ziggo tv heten?Bullet NL schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:57:
Euh, tja.... wanneer jij bepaalde kanalen uitsluit in de zenderlijst houd het natuurlijk op
Dan kan ik daarop waarschijnlijk mooi de formule 1 volgen als ik niet bij de buren terecht kan.
Verwijderd
hoop dat ci+ module er niet meer uit knalt als ik timeshift optie gebruik off record straks >_>
en mijn tv is wel gecertificeert gebeurt alleen bij discovery ngc hd en history HD
en mijn tv is wel gecertificeert gebeurt alleen bij discovery ngc hd en history HD
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 17:47 ]
Ik gebruik de google dns servers al, en dat lijkt ook niet het probleem te zijn. Het resolven van het domein gaat goed, alleen dan verbinding maken met die host op bv poort 80 duurt soms erg lang, maar hetzelfde geld voor ssh (poort 22)Yucko schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 01:23:
[...]
Heb je OpenDNS al eens geprobeerd te gebruiken ipv de Ziggo DNS servers?
Haha.. Ik lig in een deuk. Ik heb een ziggo alles in één plus abbo van 40Mbit. Omdat ik nu een modem, router, en wirelessrouter heb, wilde ik graag de nieuwe ubee modem. Omdat ik deze niet van ziggo zou krijgen heb ik deze via marktplaats gekocht. Net alles geinstalleerd, en nu heb ik opeens de 120Mbit verbinding. Waarschijnlijk had de vorige eigenaar deze snelheid en is dit in de modem ingeregeld.
Downloaden via usenet gaat nu echt lekker rap..de vraag is voor hoe lang nog.
Ik heb sinds kort een Ubee modem bij mij Z2-internet abonnement. Echter, het bereik is gewoonweg triest. Misschien net 8 meter en dan valt de verbindingssnelheid terug naar 386 kbps. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik heb hier gelezen dat er in 2009 een firmware gerelateerd iets was dat voor problemen zorgde. Dit lijkt me toch nu niet meer het geval?
Daarnaast heb ik gehoord dat je het uitzendkanaal van de modem aan kunt passen. (heb alleen nog niet kunnen testen of dit daadwerkelijk kan met de Ubee)
Weten jullie verder nog iets waar het aan zou kunnen liggen, gerelateerd aan de modem?
De huissituatie is verder ook niet ideaal. Studentenhuis met muren van iets van celbetonblokken ofzo. Zou dit veel mee kunnen wegen?
Ik heb hier gelezen dat er in 2009 een firmware gerelateerd iets was dat voor problemen zorgde. Dit lijkt me toch nu niet meer het geval?
Daarnaast heb ik gehoord dat je het uitzendkanaal van de modem aan kunt passen. (heb alleen nog niet kunnen testen of dit daadwerkelijk kan met de Ubee)
Weten jullie verder nog iets waar het aan zou kunnen liggen, gerelateerd aan de modem?
De huissituatie is verder ook niet ideaal. Studentenhuis met muren van iets van celbetonblokken ofzo. Zou dit veel mee kunnen wegen?
Hmm daar ben ik dan ook benieuwd naarfjs schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:49:
Iemand nog een link waar ik die aanbieding kan kopen van de Samsung HD ontvanger?
Volgens mij is er vandaag een update gekomen voor de Cisco interactieve decoder ( de nieuwste variant). Weet iemand toevallig wat er is verandert?
Verwijderd
Buiten dat het niet toegestaan is om eigendom van de provider te verkopen (en kopen) is het mac adres van een modem gekoppeld aan de klant (pas na activatie !?). Als het modem nog niet geactiveerd was door de verkoper en je deze zelf hebt geactiveerd dan zou het kunnen blijven werken. Volgens mij kan een enkele klant niet meer dan 1 modem tegelijk geactiveerd hebben en dan is er nog voip natuurlijk....Lumics schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:17:
Haha.. Ik lig in een deuk. Ik heb een ziggo alles in één plus abbo van 40Mbit. Omdat ik nu een modem, router, en wirelessrouter heb, wilde ik graag de nieuwe ubee modem. Omdat ik deze niet van ziggo zou krijgen heb ik deze via marktplaats gekocht. Net alles geinstalleerd, en nu heb ik opeens de 120Mbit verbinding. Waarschijnlijk had de vorige eigenaar deze snelheid en is dit in de modem ingeregeld.
Verwijderd
Ziggo is ook een mooie, zitten ze rekeningen 2 keer af te schrijven van mijn rekening, en dan niet eentje, nee 3 stuks (meer dan 400 euro).
Maar alles teruggeboekt. Vervolgens wil ik even een mailtje sturen met bewijs dat ik al betaald had (print screen van mijn rekeningoverzicht op mijn ziggo.nl waarin ik toevallig van de week nog gekeken had en daar staat gewoon alles al betaald).
Maar nee, inloggen mag ik niet meer, krijg nu deze melding als ik inlog:
Too Many Authentication Attempts!!
Die automatische incasso trek ik mooi zometeen bij mijn bank in, ik heb geen zin dat er gewoon onterecht zoveel geld afgeschreven wordt. Als ik het gemist had was ik gewoon een 400 euro armer.
edit: ik mag weer inloggen in mijn ziggo, maar alle betalingen staan gewoon op betaald. Ze zoeken het maar uit, de bank geeft het wel binnen 1 dag terug omdat ik gestorneerd heb en als reden heb ik dubbele betaling opgegeven. En ik trek de machtiging vandaag in, dan maak ik het bedrag elke maand wel handmatig over.
Maar alles teruggeboekt. Vervolgens wil ik even een mailtje sturen met bewijs dat ik al betaald had (print screen van mijn rekeningoverzicht op mijn ziggo.nl waarin ik toevallig van de week nog gekeken had en daar staat gewoon alles al betaald).
Maar nee, inloggen mag ik niet meer, krijg nu deze melding als ik inlog:
Too Many Authentication Attempts!!
Die automatische incasso trek ik mooi zometeen bij mijn bank in, ik heb geen zin dat er gewoon onterecht zoveel geld afgeschreven wordt. Als ik het gemist had was ik gewoon een 400 euro armer.
edit: ik mag weer inloggen in mijn ziggo, maar alle betalingen staan gewoon op betaald. Ze zoeken het maar uit, de bank geeft het wel binnen 1 dag terug omdat ik gestorneerd heb en als reden heb ik dubbele betaling opgegeven. En ik trek de machtiging vandaag in, dan maak ik het bedrag elke maand wel handmatig over.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 09:28 ]
Het was mij onbekend dat een modem niet verkocht/gekocht mag worden. Inmiddels ben ik de 3e eigenaar. De modem was dus al geactiveerd. Voip gebruik ik niet, daarnaast had de vorige eigenaar de modem enkel in huis, maar geen ziggo meer.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:15:
[...]
Buiten dat het niet toegestaan is om eigendom van de provider te verkopen (en kopen) is het mac adres van een modem gekoppeld aan de klant (pas na activatie !?). Als het modem nog niet geactiveerd was door de verkoper en je deze zelf hebt geactiveerd dan zou het kunnen blijven werken. Volgens mij kan een enkele klant niet meer dan 1 modem tegelijk geactiveerd hebben en dan is er nog voip natuurlijk....
Allemaal nieuwe info die je mij geeft. Voorlopig gooi ik mijn eigen modem dan ook maar niet weg.
Update? Bron?xminator schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:09:
Volgens mij is er vandaag een update gekomen voor de Cisco interactieve decoder ( de nieuwste variant). Weet iemand toevallig wat er is verandert?
I intend to live forever. So far, so good.
Nog één dagje wachten op de nieuwe HD zenders. Het aftellen is begonnen.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Zeker geinig! Heb je het modem opnieuw moeten activeren om hem werkend te krijgen, of was het aansluiten en meteen werken?Lumics schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:17:
Ik wist niet eens dat de modem geactiveerd moest worden. Nooit geweten dat je geen modem mag kopen via MP. Het was aansluiten en het werkte.dôh schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:10:
[...]
Zeker geinig! Heb je het modem opnieuw moeten activeren om hem werkend te krijgen, of was het aansluiten en meteen werken?
Dan surf je op dit moment niet via je eigen verbinding, maar via de verbinding van de persoon van wie je het modem hebt gekocht! Wel apart dat het gewoon werkt, komt het modem uit dezelfde stad of uit een andere?Lumics schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:26:
[...]
Ik wist niet eens dat de modem geactiveerd moest worden. Nooit geweten dat je geen modem mag kopen via MP. Het was aansluiten en het werkte.
Heb je echt zoveel haast ?LuPo schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:02:
Nog één dagje wachten op de nieuwe HD zenders. Het aftellen is begonnen.
Ik bedoel, het is leuk dat het erbij komt, maar met SD mis ik weinig
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Ben onlangs overgestapt op Ziggo, en we hebben inmiddels onze eerste rekening van 211 euro binnen??
Terwijl ik het Ziggo plus abonnement heb afgesloten voor +- 50 euro per maand geloof ik. De digitale ontvanger was € 99,- dus dat is nog steeds geen 211 euro... Misschien weet 1 van jullie waar deze kosten vandaan kunnen komen? Ik betaal de rekening verder niet dat doet mijn moeder nog gelukkig, vroeg me af waarom deze zo hoog is.
Terwijl ik het Ziggo plus abonnement heb afgesloten voor +- 50 euro per maand geloof ik. De digitale ontvanger was € 99,- dus dat is nog steeds geen 211 euro... Misschien weet 1 van jullie waar deze kosten vandaan kunnen komen? Ik betaal de rekening verder niet dat doet mijn moeder nog gelukkig, vroeg me af waarom deze zo hoog is.
Hee dit is ook leuk. Mijn moeder deze week is geholpen met haar administratie.
Blijkt ze al 3 jaar lang elke maand het alles in 1 pakket te betalen + 16 euro zoveel voor het standaard DTV pakket.
Moeders dacht dat het zo hoorde maar wat bleek ze betaald nog steeds het DTV van de vorige woning.
3 jaar geleden al verhuisd, dus nu maar zorgen dat ze 36* 16 terug krijgt..
Blijkt ze al 3 jaar lang elke maand het alles in 1 pakket te betalen + 16 euro zoveel voor het standaard DTV pakket.
Moeders dacht dat het zo hoorde maar wat bleek ze betaald nog steeds het DTV van de vorige woning.
3 jaar geleden al verhuisd, dus nu maar zorgen dat ze 36* 16 terug krijgt..
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Ziggo is inderdaad administratief niet zo sterk als het gaat om een omschakeling van de vorige bewoner naar een nieuwe bewoner in dezelfde woning. We zijn nu met poging 4 bezig om de gegevens, gekoppeld aan het huisadres, van de oude bewoner af te krijgen en aan te maken voor de nieuwe bewoner.
Er moet zelfs weer een nieuw modem verstuurd worden omdat de activatie van het vorige nieuwe modem administratief aan de vorige bewoner gekoppeld werd en dit kan blijkbaar niet meer gewijzigd worden?
Smartcard registreren lukt niet omdat de inloggegevens van mijn Ziggo al bestaan voor het adres en een nieuwe registratie daardoor ook niet lukt.
De vorige bewoner lijkt zich niet afgemeld te hebben o.i.d. hoewel hij al maanden het pand uit is en als dat niet gebeurd is dan gaat de leden-software van Ziggo blijkbaar over de rooie en kan het zo 1,2,3 niet eenvoudig worden opgelost.
Als nu alles nog van de rekening van de vorige bewoner wordt afgeschreven (en daar ben wel een beetje ik bang voor) dan krijgt deze toch behoorlijke afschrijvingen voor zijn kiezen gezien de aankoop van o.a. de Interactieve HD recorder bij het aangaan van het Ziggo abonnement van de nieuwe bewoners.
Er moet zelfs weer een nieuw modem verstuurd worden omdat de activatie van het vorige nieuwe modem administratief aan de vorige bewoner gekoppeld werd en dit kan blijkbaar niet meer gewijzigd worden?
Smartcard registreren lukt niet omdat de inloggegevens van mijn Ziggo al bestaan voor het adres en een nieuwe registratie daardoor ook niet lukt.
De vorige bewoner lijkt zich niet afgemeld te hebben o.i.d. hoewel hij al maanden het pand uit is en als dat niet gebeurd is dan gaat de leden-software van Ziggo blijkbaar over de rooie en kan het zo 1,2,3 niet eenvoudig worden opgelost.
Als nu alles nog van de rekening van de vorige bewoner wordt afgeschreven (en daar ben wel een beetje ik bang voor) dan krijgt deze toch behoorlijke afschrijvingen voor zijn kiezen gezien de aankoop van o.a. de Interactieve HD recorder bij het aangaan van het Ziggo abonnement van de nieuwe bewoners.
Testing, one, two ...
Als je je rekening ook daadwerkelijk had bekeken had je die vraag niet hoeven stellen. Je betaald namelijk vooruit, dus betaal je de eerste keer voor de huidige + volgende maand. Of staat er iets anders op je factuur?Excelb-boy schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:55:
Ben onlangs overgestapt op Ziggo, en we hebben inmiddels onze eerste rekening van 211 euro binnen??
Ik vind het verschil tussen HD en SD ontzettend groot. Dus ik kijk met plezier uit naar de nieuwe gratis zenders. Ik zou er in ieder geval niet voor betalen, maar nu het gratis is vind ik het wel erg leuk.ChaserBoZ_ schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:45:
[...]
Heb je echt zoveel haast ?
Ik bedoel, het is leuk dat het erbij komt, maar met SD mis ik weinig
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
vind het alleen jammer dat ze sc-fi channel in het duurste pakket hebben zitten per 1 september.
Als je mijn reactie daadwerkelijk had gelezen had je op kunnen maken dat ik niet degene ben die de rekening ontvangt...jongetje schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:55:
[...]
Als je je rekening ook daadwerkelijk had bekeken had je die vraag niet hoeven stellen. Je betaald namelijk vooruit, dus betaal je de eerste keer voor de huidige + volgende maand. Of staat er iets anders op je factuur?
Anyway, ik weet genoeg. Hartelijk dank.
Kort vraagje,
Ik had een alles in een plus (20Mbit) abbo, dat is sinds een paar weken geleden verhoogd (haha) naar 40Mbit i.c.m. de Ubee wifi modem echter merk ik daar niets van.
Met torrents haal ik als ik geluk heb de 2,1 Mb en met nieuwsgroepen maar 1,5 MB.
Nu lees ik een paar pagina's terug dat het helpt als je de Ubee modem in bridge laat zetten en dan je oude (Linksys wrt54gl) weer gebruikt dat het dan zou helpen.
Iemand hier ervaring mee ? Hoor het graag.
Ik had een alles in een plus (20Mbit) abbo, dat is sinds een paar weken geleden verhoogd (haha) naar 40Mbit i.c.m. de Ubee wifi modem echter merk ik daar niets van.
Met torrents haal ik als ik geluk heb de 2,1 Mb en met nieuwsgroepen maar 1,5 MB.
Nu lees ik een paar pagina's terug dat het helpt als je de Ubee modem in bridge laat zetten en dan je oude (Linksys wrt54gl) weer gebruikt dat het dan zou helpen.
Branden Up en Down op de Ubee allebei in dezelfde kleur of is er één groen en één blauw?
Test je bedraad/draadloos? Test je direct met een kabel op de Ubee of via de WRT54GL?
Test je via Wireless-N of Wireless-G? 2,4 of 5GHz? Zit je wel op een vrij kanaal? Wat voor OS gebruik je? Heb je op virussen gecheckt? Welke nieuwsgroepenprovider gebruik je? Ook voor 22mbit is 1,5MB te laag, haalde zelf rond de 2,6MB/s.
Test je bedraad/draadloos? Test je direct met een kabel op de Ubee of via de WRT54GL?
Test je via Wireless-N of Wireless-G? 2,4 of 5GHz? Zit je wel op een vrij kanaal? Wat voor OS gebruik je? Heb je op virussen gecheckt? Welke nieuwsgroepenprovider gebruik je? Ook voor 22mbit is 1,5MB te laag, haalde zelf rond de 2,6MB/s.
M'n moeder heeft ook de Plus enneh..zij haalt van oa. Usenet gewoon 4MByte/secMoohtje schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:09:
Kort vraagje,
Zij internet/download gewoon via de wifi van de Ubee modem zelf ?TheVMaster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:03:
[...]
M'n moeder heeft ook de Plus enneh..zij haalt van oa. Usenet gewoon 4MByte/sec
Waaraan kan dit liggen denken jullie ?
Als je wireless-G gebruikt zal je nooit hoger halen dan zo'n 2MB/sec.
Nope...die snelheden haalt ze als ze d.m.v. Sabnzb iets download en Sabnzb staat op haar serverMoohtje schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:08:
[...]
Zij internet/download gewoon via de wifi van de Ubee modem zelf ?
Waaraan kan dit liggen denken jullie ?
Als hij natuurlijk een wireless-G kaartje in z'n laptop heeft...tja..dan heb je niets aan de Wireless-N die de Ubee je aanbiedtjob schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:13:
Als je wireless-G gebruikt zal je nooit hoger halen dan zo'n 2MB/sec.
[ Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 31-08-2011 18:41 ]
Is er al een oplossing voor het probleem dat de internet snelheid langzaam afneemt, en alleen weer normaal wordt als je modem/router reset?
Toen ik gisteren mijn interactieve decoder opstartte zag ik dat die bezig was met allerlei dingen..
Dus er stond DL etc. op het kastje. Aangezien die niet van het stroom of dergelijke is geweest en het ook geen reset betrof is het denk dus toch een update van de firmware.
DL is het vastzetten van de DownLink van de ingebouwde modem. Kan, maar hoeft verder niets te betekenen.
Sometimes you need to plan for coincidence
Over welk modem hebben we het? Is het niet toevallig je router?tiies schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:49:
Is er al een oplossing voor het probleem dat de internet snelheid langzaam afneemt, en alleen weer normaal wordt als je modem/router reset?
Welke nieuwsserver gebruik je?Moohtje schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:09:
Kort vraagje,
Ziggo heeft namelijk voor hun eigen server een limiet van 1,5 MB erop zitten geloof ik.
Hebben meer mensen al te horen gekregen dat ze misschien nog tot oktober of november moeten wachten op hun nieuwe modem? Dit kregen wij namelijk maandag te horen toen we vroegen waar ons modem bleef. Het komt door vakantie en leveringstekort
En vervolgens moet je nog wel hetzelfde blijven betalen als mensen met de nieuwe snelheid
Het is over een uurtje natuurlijk 1 september, Ziggo gaat dan de TV zenders opnieuw indelen. Heeft iemand een idee wanneer dit zal gaan gebeuren? Zou een reset van mijn decoder om een uur of 1 voldoende zijn om alle nieuwe zenders te kunnen ontvangen?
Vandaag heeft de TNT gepoogd het nieuwe modem te leveren... Morgen maar ophalen dus. Snel!Groentenboer schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:43:
[...]
Grappig dat je dat aanhaalt, want ik heb inderdaad nu ook via @ZiggoWebcare de belofte dat een nieuw modem versneld geleverd gaat worden (5 werkdagen). Ben benieuwd, had ik ze maar eerder benaderd...
Sometimes you need to plan for coincidence
Geen flauw idee. Weet wel dat ik er niet voor op blijf.....Bullet NL schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:58:
Het is over een uurtje natuurlijk 1 september, Ziggo gaat dan de TV zenders opnieuw indelen. Heeft iemand een idee wanneer dit zal gaan gebeuren? Zou een reset van mijn decoder om een uur of 1 voldoende zijn om alle nieuwe zenders te kunnen ontvangen?
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Ik denk eerder rond 3:00 á 4:00 uur 's nachts. Dan heb je de minste mensen die TV kijken.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:15:
gebeurt probaly gewoon 1 september 0:00
Ik denk eerder dat je de activatiecode van de vorige klant hebt gekregen.hardware-lover schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:47:
Zag je toevallig ook een telefoonnummer staan van de vorige klant?
Het mac adres wordt in ieder geval geregistreerd met de klantgegevens.
Echter als de je de reset knop een seconde of 10 ingedrukt houd, wordt de modem terug gezet naar de standaard instellingen. Dan dient het modem ook weer opnieuw geactiveerd te worden.
Gebruik je toevallig een Atheros draadloos netwerkkaart?Moohtje schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:09:
Kort vraagje,
Zo ja, drivers van de Atheros updaten.
Vooral onder Windows Vista heeft Atheros problemen zoals wel lokaal verbinding krijgen, maar niet op het internet kunnen komen of de helft van de beschikbare snelheid maar kunnen benutten.
[ Voor 38% gewijzigd door Burner NL op 31-08-2011 23:31 ]
Geen idee, weet wel dat ik net na een rescan op m'n Philips tv ineens NIETS meer kan kijken...Bullet NL schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:58:
Je kan toch nog steeds analoog kijken? En morgen ochtend een scan doen?TheVMaster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:42:
[...]
Geen idee, weet wel dat ik net na een rescan op m'n Philips tv ineens NIETS meer kan kijken...
Net ff een complete rescan gedaan van alle zenders en nu doet alles het weer...hmm...xippie schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:47:
[...]
Je kan toch nog steeds analoog kijken? En morgen ochtend een scan doen?
Hier kan ik de RTL zenders in HD ergens achteraan al vinden.
hier net ook rescan ,en de nieuwe zenders , alleen doen ze het nog niet allemaal, alleen rtl5 hd doet het.
volgens mij zijn ze druk bezig
volgens mij zijn ze druk bezig
Je moet dus perse een rescan uitvoeren? (Kan nu helaas niet, PVR is aan het opnemen -_-)
Ik heb ook net effe zitten scannen, RTL4HD only maar ik merk bar weinig verschil tussen de normale en de HD variant.
Nja morgen ochtend effe overnieuw scannen.
Nja morgen ochtend effe overnieuw scannen.
Verwijderd
rtl 4 HD heeft slechste kwaliteit als je verschil wil zien zou ned 1 2 3 checken die zijn echt HD.
rtl is meestal altijd upscaled lelijk en blokkerig.
rtl is meestal altijd upscaled lelijk en blokkerig.
Net weer een rescan gedaan, 18 zenders verdwenen.....In ieder geval de TMFs waren verdwenen zag ik...
Het programma wat ze uitzenden moet natuurlijk wel in HD beschikbaar zijn. En rtl heeft genoeg materiaal wat ze alleen in SD hebben aangekocht. Echt HD herken je meteen.Ronneuh schreef op donderdag 01 september 2011 @ 00:09:
Ik heb ook net effe zitten scannen, RTL4HD only maar ik merk bar weinig verschil tussen de normale en de HD variant.
[ Voor 40% gewijzigd door job op 01-09-2011 00:19 ]
De CSI's etc. zijn zeker wel in HD hoor bij RTL...dat zie je directjob schreef op donderdag 01 september 2011 @ 00:18:
[...]
Het programma wat ze uitzenden moet natuurlijk wel in HD beschikbaar zijn. En rtl heeft genoeg materiaal wat ze alleen in SD hebben aangekocht. Echt HD herken je meteen.
Hier werkt alles behalve rtl5 HD, die is opeens verdwenen uit mijn zender lijst. Opnieuw scannen was niet nodig (regio groningen). We gaan morgen ochtend nog maar eens opzoek naar de rtl5 HD.
Hier zijn alle zenders van RTL nu (automatisch, zonder te scannen) vervangen door de HD zenders.
Toch maar weer een rescan gedaan, weer 4 zenders weg. Ik doe nu weer een complete scan....pfff...ik hou geen zender over. Overigens nog geen enkele nieuwe zender erbij (Noordoostpolder).
Heb RTL5, RTL7 en RTL8 nu in HD...op zendernummer 900-nog-wat
Heb RTL5, RTL7 en RTL8 nu in HD...op zendernummer 900-nog-wat
[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 01-09-2011 00:58 ]
Dat zou kunnen maar de bijbehorende documentatie was wel gericht aan de nieuwe bewoners met kloppende naam en overige gegevens. Dus in die brief was niets te ontdekken van de vorige bewoners. Maar er was voor die tijd al contact opgenomen omdat de bestelling niet goed was doorgekomen. Toen bleek ook dat er nog van alles door elkaar stond. Naam van nieuwe bewoner, rekeningnummer van de vorige bewoner, enz. Dat is toen telefonisch allemaal gecorrigeerd en daarop is het nieuwe modem, installatie-pakket en digitale ontvanger verzonden. Deze zijn wel naar de juiste bewoner verzonden maar blijkbaar is het Ziggo systeem ergens nog vervuild met niet kloppende gegevens.Burner NL schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:24:
[...]
Ik denk eerder dat je de activatiecode van de vorige klant hebt gekregen.
Zag je toevallig ook een telefoonnummer staan van de vorige klant?
Het mac adres wordt in ieder geval geregistreerd met de klantgegevens.
Echter als de je de reset knop een seconde of 10 ingedrukt houd, wordt de modem terug gezet naar de standaard instellingen. Dan dient het modem ook weer opnieuw geactiveerd te worden.
Het zal uiteindelijk wel goed komen hoor, het gaat alleen nog even duren.
Testing, one, two ...
Ik ontvang alles gewoon, maar bij een heleboel zenders zie ik een foutcode dat het programma geen onderdeel van mijn abonnement uitmaakt... Ik zie op die zenders overigens wel ondertiteling, maar de rest blijft zwart...
Ter info: ik heb het meest uitgebreide televisieabonnement.
Ter info: ik heb het meest uitgebreide televisieabonnement.
Het is nu dus 1 september en ik zet mijn TV aan.
Alles is hier dus ook door elkaar gegooid
Nummer 4 (zou RTL 4 HD moeten zijn) ontbreekt helemaal in de lijst.
Even verder kijken wat er allemaal op een ander kanaal zit...
(Samsung met CI+ cam regio Limburg)
Edit: kanalen opnieuw laten zoeken, maar 4 blijft afwezig in de lijst.
Alles is hier dus ook door elkaar gegooid
Nummer 4 (zou RTL 4 HD moeten zijn) ontbreekt helemaal in de lijst.
Even verder kijken wat er allemaal op een ander kanaal zit...
(Samsung met CI+ cam regio Limburg)
Edit: kanalen opnieuw laten zoeken, maar 4 blijft afwezig in de lijst.
1 september, TV/decoder aan...update in progress. Daarna alle SD zenders automatisch vervangen door de HD variant.
9601XE.
9601XE.
Henk, dat had ik net ook (ook Samsung CI+ in Limburg) .. maar inmiddels staat RTL4HD nu ook op zijn plekkie
Hier nu ook
Blijkbaar is het dus nog in progress en zijn de Ziggo mensen hard aan het werk om alles aan te passen.
Blijkbaar is het dus nog in progress en zijn de Ziggo mensen hard aan het werk om alles aan te passen.
Verwijderd
alles werkt behalve geen geluid op disney junior? kids boos hier:P
wel netjes dat eindelijk alle hd kanalen gewoon de sd kanalen vervangen van nr 1 tot 10
wel netjes dat eindelijk alle hd kanalen gewoon de sd kanalen vervangen van nr 1 tot 10
Hier (Groningen) werkt alles prima! Zonder rescan gewoon alle HD zenders binnen, ziet er heel goed uit!
Bij mij ook alles goed (Leek, Groningen).
Echter nadat ik alle "nieuwe" zenders had, stoorden bij mij Net5 HD en RTL8 HD.
Ik had nog een goedkope deltac antenneversterker liggen, die heb ik aangesloten, en hoppa! Alles crystal clear.
Mooi zo.
Echter nadat ik alle "nieuwe" zenders had, stoorden bij mij Net5 HD en RTL8 HD.
Ik had nog een goedkope deltac antenneversterker liggen, die heb ik aangesloten, en hoppa! Alles crystal clear.
Mooi zo.
[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 01-09-2011 07:58 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Bij mij in Roden ( Drenthe ) werkt ook alles. Dit ook zonder rescan..
Verwijderd
Hallo,
Ik heb hier in Limburg alleen Ned 1-2-3 in HD.
De rest van de HD is nergens te vinden op de een of andere manier.
Hoe ik alles kan laten scannen weet ik ook niet.
Ik heb een Sony CI+ Limburg
Groetjes
Ik heb hier in Limburg alleen Ned 1-2-3 in HD.
De rest van de HD is nergens te vinden op de een of andere manier.
Hoe ik alles kan laten scannen weet ik ook niet.
Ik heb een Sony CI+ Limburg
Groetjes
Hier in de Noordoostpolder is vanmorgen (zonder een rescan) alles goed, alle RTLs zijn door de HD varianten vervangen....enneh ook alle andere zenders doen het zonder problemen.
Verwijderd
Kan iedereen bevestigen dat hij/zij een nieuwe firmware heeft gekregen voor de Cisco 8485? Zo niet, is er dan een update beschikbaar als je handmatig zoekt?
Schijnt namelijk ook vandaag te gebeuren...
Schijnt namelijk ook vandaag te gebeuren...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!