• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
ShitHappens schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:38:
Er ligt zo min mogelijk, mijn tv is aangesloten met een kabel van 3 meter. Voor de bovenverdieping zit alles weggewerkt in de muren, en zit dus een nette pot in alle kamers. Zal bij elkaar een metertje of 15 tot 20 zijn. Deze kabels vervangen gaat dus erg moeilijk worden.
Een versterker plaatsen kan juist niet, omdat ik niet dicht genoeg in de buurt van de hoofdaansluiting kan komen. Of moet dan per aansluiting een aparte versterker komen?
Ja, dat valt dan nog wel mee met de lengte. Al zal Ziggo wel aanraden een versterker er tussen te hangen, vermoed ik.

nee, je moet op de hoofdaansluiting de versterker hangen, en als je daar dus niet bij kan, dan gaat dat dus niet. Dus dan moet je wellicht met je verhuurder overleggen dat dit aangepast moet worden, als dat noodzakelijk is.

Ja, als je het geld er voor over hebt, dan kun je natuurlijk digitaal proberen en kijken of het werkt. Maar ik vermoed dat je wel problemen gaat krijgen als je geen goed signaal krijgt. Kun je NL 1, 2, 3 en RTL 4 bijvoorbeeld wel goed ontvangen zonder ruis ? of is dat ook bagger ?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
ALLE zenders hebben dezelfde storing, waarvan bij een aantal zenders deze nog erger is (oa Comedy Central, Teen Nick en MTV) waardoor die niet te kijken vallen.

• wkleunen
ShitHappens schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:50:
ALLE zenders hebben dezelfde storing, waarvan bij een aantal zenders deze nog erger is (oa Comedy Central, Teen Nick en MTV) waardoor die niet te kijken vallen.
Dan geef ik je persoonlijk weinig kans dat het ook digitaal goed komt. Misschien toch maar eens overleggen met de verhuurder, dan kun je ook eens proberen rechtstreeks op de huisaansluiting aan te sluiten, kijken of dat ook zo bagger is.

• ShitHappens
Ik neem contact op met de verhuurder, kijken wat zij er van zeggen. Hopelijk peuteren ze dat kastje gewoon open :p

• wkleunen
ShitHappens schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:10:
Ik neem contact op met de verhuurder, kijken wat zij er van zeggen. Hopelijk peuteren ze dat kastje gewoon open :p
Ok, succes. Laat maar even horen hoe het gaat, ben wel benieuwd. :)

• ShitHappens
Heb ook een mailtje gestuurd naar Ziggo, kijken wat zij ervan zeggen. Fingers crossed dus.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44

Nox

Noxiuz

Als je een CI+ module kan plaatsen kan je met je interne decoder NL1 gewoon bekijken. Dat is een HD signaal. Als je die niet goed kan ontvangen kan je de rest wel vergeten. Zeker voor HD heb je enorm goede kabels nodig, ik heb die nu direct vanaf de versterker liggen, een metertje of 10. En dat gaat goed, maar heel soms nog wel eens een dipje.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:05
Als je een CI module kunt plaatsen kun je ook nederland1 kijken. Dit is namelijk ongecodeerd, voor decoderen heb je CI+ (of alphacrypt) nodig.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:39
tiswat schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:22:
Dat kut kastje van Cisco, ik word er schijt ziek van. Hij is in een uur al 4x uitgevallen, wordt niet te warm. Heb het al eens opgestuurd en kreeg het terug met de melding ' We hebben niks gevonden' pff.

Kan ik een nieuwe eisen?
Opgestuurd en wéér terug 'Geen defect gevonden', kastje is inmiddels al 3x terug geweest. Ik word hier zo pislink van. :(

• LuPo
  • Laatst online: 07:58
tiswat schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:36:
[...]

Opgestuurd en wéér terug 'Geen defect gevonden', kastje is inmiddels al 3x terug geweest. Ik word hier zo pislink van. :(
Wel zelf steeds verzendkosten moeten betalen?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-11 20:21
celshof schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:22:
[...router gereset naar fabrieksinstellingen...]
Dat is mij 1x gebeurd. Zo'n 2 a 3 weken geleden. Op het ene moment zit ik nog rustig een film te kijken via mijn netwerk en het andere moment is opeens de router op de standaardinstellingen gesprongen.
same here, kon opeens niet meer op m'n nas komen.
Ik hoop dat het niet vaker gebeurd, nu ik vaak wel een bestandje naar thuis wil uploaden of downloaden vanaf het werk.

Wij hebben ziggo nu 4 weken met een 40Mbit abbonnement. Na deze automatische-instellingen-reset hebben we opeens al 3 dagen 60Mbit internet snelheid! :) 8)

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

• tiswat
LuPo schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:53:
[...]

Wel zelf steeds verzendkosten moeten betalen?
Nee die kan je gratis opsturen, maar ik stuur het toch niet voor niets op? En zeker niet 3 keer. 8)7
Vanavond maar een boos mailtje sturen naar Ziggo.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 17:52
tiswat schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:16:
[...]

Nee die kan je gratis opsturen, maar ik stuur het toch niet voor niets op? En zeker niet 3 keer. 8)7
Vanavond maar een boos mailtje sturen naar Ziggo.
Over wat voor kastje van Cisco hebben we het? Een modem of de decoder?

Cogitationis poenam nemo patitur

• tiswat
Bullet NL schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:37:
[...]

Over wat voor kastje van Cisco hebben we het? Een modem of de decoder?
Decoder, de interactieve versie. Waar al zoveel problemen mee was..

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11 16:58

geerttttt

Manisch positief

NoxiuZ schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:52:
Als je een CI+ module kan plaatsen kan je met je interne decoder NL1 gewoon bekijken. Dat is een HD signaal. Als je die niet goed kan ontvangen kan je de rest wel vergeten. Zeker voor HD heb je enorm goede kabels nodig, ik heb die nu direct vanaf de versterker liggen, een metertje of 10. En dat gaat goed, maar heel soms nog wel eens een dipje.
Dat valt ook nog wel mee, 25-30% signaalsterkte is voldoende zolang de signaalkwaliteit maar aardig in orde is.

Oost west, 127.0.0.1 best!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

tiswat schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:05:
[...]

Decoder, de interactieve versie. Waar al zoveel problemen mee was..
Die zwarte? of de zilveren?

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

ShitHappens schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:31:
Na wat zoeken in het topic kon ik geen antwoord vinden op het volgende:

Bij ons (5 studenten in een voormalig eengezinswoning) is de TV-ontvangst zeer ruk. Een aantal zenders zijn gewoonweg niet te kijken door de hoeveelheid sneeuw, en de rest stoort ontzettend. Dit is bij alle vier de aansluitingen zo (en ja, iemand hier heeft geen TV). Nu is het zo dat de hoofdaansluiting in de voormalige woonkamer zit weggewerkt in een grijs kastje. Deze zit dicht met een soort van slot, waarvan we de sleutel niet hebben, en kan dus niet spieken wat daar in zit. Nu vroeg ik mij af of deze van Ziggo is, of van de verhuurder (SSH).

Om over te schakelen naar digitaal is neem ik aan een CI+ module + smartcard voldoende? Of gaat dit ook niet werken door de hoeveelheid ruis?
Om je een beeld te schetsen, in de winkel hier hebben wij 70 tv's aangesloten, vroeger analoog nu digitaal. Er zit veeeel kabel tussen en 1 versterker in het begin.
Analoog beeld geeft redelijk wat ruis, digitaal HD is perfect beeld. Met beetje geluk gaat t dus wel goed bij jou ;) Proberen is de enige optie lijkt me.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sjongejonge zeg, hebben net m'n ouders die nog analoog zaten ook het idee gevat om maar op alles in 1 over te stappen, mede doordat ze er 10 analoge zenders uitgooien en ze dat pauzeren wel wat lijkt en de videorecorder zat zijn, zie je bij het bestellen dat die interactieve ontvanger er tot december (!) niet meer is. En laat Ziggo in Noord Limburg op satelliet na, ook nog eens de enige optie zijn.

Laten ze die inperking van het analoge aanbod dan in ieder geval uitstellen totdat ze zelf als monopolist daar wel het eigen alternatief kunnen leveren.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Alsof die interactieve HD recorder het enige alternatief voor analoog is......

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
sambalbaj schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:49:
Sjongejonge zeg, hebben net m'n ouders die nog analoog zaten ook het idee gevat om maar op alles in 1 over te stappen, mede doordat ze er 10 analoge zenders uitgooien en ze dat pauzeren wel wat lijkt en de videorecorder zat zijn, zie je bij het bestellen dat die interactieve ontvanger er tot december (!) niet meer is. En laat Ziggo in Noord Limburg op satelliet na, ook nog eens de enige optie zijn.

Laten ze die inperking van het analoge aanbod dan in ieder geval uitstellen totdat ze zelf als monopolist daar wel het eigen alternatief kunnen leveren.
Ik heb een maand geleden Ziggo Ai1 besteld, met Cisco recorder. Die was niet leverbaar waardoor ze me een Samsung tuner hebben toegestuurd. Wel netjes :)

Doen ze dat nu niet meer dan ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• LuPo
Zouden ze een paar dagen voor 1 september misschien die 12 HD-zenders al online gooien? Of gaan ze daar echt mee wachten totdat het 1 september is. :P

• jongetje
LuPo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:32:
Zouden ze een paar dagen voor 1 september misschien die 12 HD-zenders al online gooien? Of gaan ze daar echt mee wachten totdat het 1 september is. :P
Even in mijn glazenbol kijken....

• ChaserBoZ_
  • Laatst online: 06-09 18:10
Vraag het Ziggo ? ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:54

Yucko

One clown to rule them all !

het zou anders volgens mij voor het eerst zijn dat Ziggo eerder dan de aangekondigde datum een verandering (snelheidsverhoging, uitbreiding pakket, etc) doorvoert :P

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:09
Of überhaupt een beloofde datum voor iedereen in één keer goed haalt....

* Hmmbob heeft bijvoorbeeld nog steeds geen nieuw modem voor zijn AiE Plus gekregen, en dus nog steeds op 22...

Sometimes you need to plan for coincidence

• ShitHappens
ShitHappens schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:10:
Antwoord gekregen dat tv kastjes niet van hen zijn, maar van Ziggo. Vanmorgen éindelijk pas de mail gehad dat Ziggo mijn vraag ontvangen heeft, het is echter druk daar. Dus voor het weekend zal er nog geen oplossing zijn.

Verwijderd

Ze sturen mails, brieven en weet ik wat: 'Per 1 september 2011'. En dan zouden ze het eerder activeren. Wat denk je zelf? Zouden ze dan niet 'Per 27 augustus' sturen als het op die dag inging?

Verwijderd

Heb gister het installatiepakket gekregen, wil het zo gaan installeren maar moet je per se de splitter gebruiken?

• tiswat
Gaat om de zwarte.

• LuPo
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:26:
[...]

Ze sturen mails, brieven en weet ik wat: 'Per 1 september 2011'. En dan zouden ze het eerder activeren. Wat denk je zelf? Zouden ze dan niet 'Per 27 augustus' sturen als het op die dag inging?
Nou, straks werkt het op 1 september niet en wordt het 2/3 september. Kunnen ze beter 1 dag ervoor alles opengooien. Kunnen ze nog ff testen. :)

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 14:30

JK

Met de nieuwe TV-pakketten gaat het nog leuk worden. Als HD de standaard is, zullen heel veel mensen met prutkabels (onterecht) gaan klagen dat het niet werkt en het signaal stotterend binnenkomt.
Wel gouden tijden voor de winkels die Hirschmann kabels verkopen. :D

Weet iemand of ik zelf nog de Samsung DCB-H380R firmware kan updaten? Wat een irritant apparaat. Van de week wilde hij niet meer uit (diepe) standby komen. Het standby ledje bleef maar knipperen (en in de handleiding is dat dus geen bekend storingssymptoom). Ik had ook al problemen met de installatie en ik ben zeker geen know-no. Stroom er helemaal van af voor een half uur en er weer op gegooid en weer werken... maar het blijft een rotding, ook met z'n default audio instelling. :F :X

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11 12:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Heeft iemand al ooit een berichtje gehad van Ziggo dat je toch echt te veel internetverkeer genereert?
Ik zat mij af te vragen wat er gebeurt als ik bij Ziggo de volledige inhoud van mijn schijven zou willen uploaden naar een online backup diesnt. (Niet dat dat erg snel zou gaan met zulke upload snelheden...)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Simpele doch logische vraag over CI modules i.r.t. Ziggo: kun je met zo'n ding ook interactieve TV kijken? Dus uitzending gemist etc. Opnemen hoeft niet, maar er zijn ook vast wel TV's die dat ingebouwd hebben met een ingebouwde HDD.

Zo niet: gat in de markt :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:21

Crusader

Arc Nature

jjwa schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:26:
Heeft iemand al ooit een berichtje gehad van Ziggo dat je toch echt te veel internetverkeer genereert?
Ik zat mij af te vragen wat er gebeurt als ik bij Ziggo de volledige inhoud van mijn schijven zou willen uploaden naar een online backup diesnt. (Niet dat dat erg snel zou gaan met zulke upload snelheden...)
Weet niet om hoeveel data het gaat, maar ik denk dat het wel meevalt. Ziggo is tegenwoordig ook de beroerdste niet meer. Denk dat ze pas bij je aankloppen als je dagelijks zeer veel data verstookt.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:05
LuPo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:12:
[...]

Nou, straks werkt het op 1 september niet en wordt het 2/3 september. Kunnen ze beter 1 dag ervoor alles opengooien. Kunnen ze nog ff testen. :)
Vanaf 1 september heb ik een stuk minder zenders. Dus voor mij mogen ze best wat later. (Met name Misdaadnet).
JK schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:47:
Met de nieuwe TV-pakketten gaat het nog leuk worden. Als HD de standaard is, zullen heel veel mensen met prutkabels (onterecht) gaan klagen dat het niet werkt en het signaal stotterend binnenkomt.
Wel gouden tijden voor de winkels die Hirschmann kabels verkopen. :D
De Nederlandse HD zenders staan bijna allemaal op de kabel, ze zitten nu alleen nog in een HD pakket en er komen een paar bij.
En voor een HD signaal heb je helemaal geen betere kabel nodig. Als alle SD zenders werken, werken alle HD zenders ook. Er zitten meerdere zenders op 1 frequentie, van de HD kabels passen er alleen minder van in.
The Eagle schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:15:
Simpele doch logische vraag over CI modules i.r.t. Ziggo: kun je met zo'n ding ook interactieve TV kijken? Dus uitzending gemist etc. Opnemen hoeft niet, maar er zijn ook vast wel TV's die dat ingebouwd hebben met een ingebouwde HDD.

Je tv moet dan interactieve televisie ondersteunen, je ci heeft daar niets mee van doen. En het is de bedoeling dat tv fabrikanten tv's gaan uitgeven met die mogelijkheid. Wanneer, en of dat dan ook mogelijk is met de huidige lichting tv's is een goede vraag.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 27-08-2011 10:34 ]

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
LuPo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:12:
[...]

Dit is dus precies wat ik verwacht...als ze het 1 september gaan omzetten zal de boel wel crashen bij Ziggo (het is toch enorm veel extra bandbreedte dat verbruikt gaat worden) omdat de systemen waarschijnlijk nog nooit onder volle belasting zijn getest. Ik ben al blij als we op 1 september de hele dag TV hebben.

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-11 01:52
Zijn er hier ook bestaande klanten die een aanbieding hebben gehad om ook goedkoop een hd-receiver te kopen, net zoals voor nieuwe klanten?

Vrij jammer dat klanten die al 10 jaar klant zijn, gewoon voor de volle mep het moet kopen. Kan net zo goed Ziggo bellen dat ik wil stoppen en 2 maanden later gewoon weer klant worden :')

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:41
MrGizMo schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:05:
Zijn er hier ook bestaande klanten die een aanbieding hebben gehad om ook goedkoop een hd-receiver te kopen, net zoals voor nieuwe klanten?

Vrij jammer dat klanten die al 10 jaar klant zijn, gewoon voor de volle mep het moet kopen. Kan net zo goed Ziggo bellen dat ik wil stoppen en 2 maanden later gewoon weer klant worden :')
Yup :)

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-11 01:52
Hmm, raar dat ik zoiets niet heb gehad dan, kreeg het gister ook al van iemand anders te horen.. En als je dan op belt naar Ziggo, weten ze nergens niks van en weten ze ook niet of ze dit voor bestaande klanten mogen doen...
Cubic X schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:51:
Dit is dus precies wat ik verwacht...als ze het 1 september gaan omzetten zal de boel wel crashen bij Ziggo (het is toch enorm veel extra bandbreedte dat verbruikt gaat worden) omdat de systemen waarschijnlijk nog nooit onder volle belasting zijn getest. Ik ben al blij als we op 1 september de hele dag TV hebben.
Zoveel extra zenders komen er ook niet bij, een deel zit nu nog in het HD pakket en bestaat dus al. En dan nog.. die paar Mbit/s (8Mbit/sec voor een HD zender) die er bij komen komen zijn het probleem niet. Streams worden altijd volledig gevuld met nullen om de stream vol te maken, een extra zender is de nullen vervangen door nuttige data en klaar.

En ga er maar vanuit dat ze de boel allang getest hebben, dat jij de nieuwe zenders niet op je tv ziet betekent niet dat ze er niet zijn. Er zijn vaak genoeg zenders te bekijken (vaak ze gecodeerd dus zwart) als je met de instellingen van je decoder speelt of een dvb-c kaart hebt.

Ja er kan best was mis gaan, maar het is niet alsof ziggo voor het eerst zenders aan hun pakket toevoegt.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 27-08-2011 10:46 ]

• jongetje
The Eagle schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:15:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=33530

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:22
Net tegen alle verwachting in het doe het zelf pakket thuis gekregen van ziggo.
Vorige week was hier de monteur maar omdat wij niet de juiste voorzorgsmaatregelen hadden genomen omtrent de coax aansluiting kon de monteur niks voor ons doen.

De monteur mocht de spullen niet achter laten maar als ik belde kon ik de spullen thuis laten bezorgen en eventueel eerst zelf proberen het spul aan te sluiten. Mocht het niet lukken komt er 7 september een monteur.

Van de week nog een keer gebeld naar ziggo om navraag naar de spullen te doen. Diegene vertelde me dat het niet mogelijk was de spullen na te sturen maar dat de monteur 7 september de spullen mee zou nemen. Nu stond tnt vanochtend aan de deur met de spullen van ziggo. Nu ga ik het spul dus zelf aansluiten maar zitg met een aantal vraagjes.

- Wij huren een pand in de stad waarbij wij de originele woonkamer niet gebruiken, dit word gebruikt door het werk van m'n vriendin als opslaag plaats. Wij hebben dus een woonkamer op de 3e verdieping, boven de originele woonkamer. Kan het kwaad om de coax kabel vanaf de aansluiting in de woonkamer door te trekken naar boven zodat we het modem boven hebben staan? (zal om een meter of 3 gaan) Anders blijft het modem in die kamer staan en daar kunnen we niet elke keer zomaar bij. Volgens mij mag het officieel niet van ziggo.

- We hebben geen smartcard gehad bij het pakket. Moeten we deze nog zelf aanschaffen?

We hebben wel tegen alle verwachting in de cisco interactive hd recorder gehad. Dat terwijl we van de week een brief kregen dat deze niet meer leverbaar was en we deze in het 4e kwartaal dit jaar pas geleverd kregen. :*)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• LuPo
sjorremans schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:55:
Net tegen alle verwachting in het doe het zelf pakket thuis gekregen van ziggo.
Vorige week was hier de monteur maar omdat wij niet de juiste voorzorgsmaatregelen hadden genomen omtrent de coax aansluiting kon de monteur niks voor ons doen.

De monteur mocht de spullen niet achter laten maar als ik belde kon ik de spullen thuis laten bezorgen en eventueel eerst zelf proberen het spul aan te sluiten. Mocht het niet lukken komt er 7 september een monteur.

Van de week nog een keer gebeld naar ziggo om navraag naar de spullen te doen. Diegene vertelde me dat het niet mogelijk was de spullen na te sturen maar dat de monteur 7 september de spullen mee zou nemen. Nu stond tnt vanochtend aan de deur met de spullen van ziggo. Nu ga ik het spul dus zelf aansluiten maar zitg met een aantal vraagjes.

- Wij huren een pand in de stad waarbij wij de originele woonkamer niet gebruiken, dit word gebruikt door het werk van m'n vriendin als opslaag plaats. Wij hebben dus een woonkamer op de 3e verdieping, boven de originele woonkamer. Kan het kwaad om de coax kabel vanaf de aansluiting in de woonkamer door te trekken naar boven zodat we het modem boven hebben staan? (zal om een meter of 3 gaan) Anders blijft het modem in die kamer staan en daar kunnen we niet elke keer zomaar bij. Volgens mij mag het officieel niet van ziggo.

- We hebben geen smartcard gehad bij het pakket. Moeten we deze nog zelf aanschaffen?

We hebben wel tegen alle verwachting in de cisco interactive hd recorder gehad. Dat terwijl we van de week een brief kregen dat deze niet meer leverbaar was en we deze in het 4e kwartaal dit jaar pas geleverd kregen. :*)
Smartcard moet je apart aanschaffen inderdaad. Of hij zit in het pakket van de Cisco interactieve HD recorder.

• sjorremans
LuPo schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:57:
[...]

Smartcard moet je apart aanschaffen inderdaad. Of hij zit in het pakket van de Cisco interactieve HD recorder.
Smartcard is niet bijgeleverd. Dan schaffen we die van de week nog eventjes aan. Heb tot 2 september de tijd, dan vervalt tele2.

Morgen het zooitje maar aansluiten, ben benieuwd of het me lukt met mijn 2 linkerhanden :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Voor gebruikers die een snelheidstest mbv een andere site willen uitvoeren: http://www.mybroadbandspeed.co.uk/

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 18:26
Groentenboer schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:21:
Of überhaupt een beloofde datum voor iedereen in één keer goed haalt....

* Ethefox heeft bijvoorbeeld nog steeds geen nieuw modem voor zijn AiE Plus gekregen, en dus nog steeds op 22...
Ik ook nog niet, een tweet richting het ZiggoWebcare leerde me dat ze die volgende week gaan leveren. Ben benieuwd...

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:45:
Voor gebruikers die een snelheidstest mbv een andere site willen uitvoeren: http://www.mybroadbandspeed.co.uk/
Wat zou deze site aan zinnige info op moeten leveren? Dat je daar niet je volledige bandbreedte te zien krijgt?
Zeg niet dat die site je werkelijke snelheid gaat geven want dat is niet correct.

Ziggo, Speedtest, newsservers, enz., geven me allemaal consequent +120Mbit en via bovenstaande link haal ik nog niet eens de helft?

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 27-08-2011 13:18 . Reden: typo's ]

Testing, one, two ...

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
hardware-lover schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:15:
[...]
Wat zou deze site aan zinnige info op moeten leveren? Dat je daar niet je volledige bandbreedte te zien krijgt?
Zeg niet dat die site je werkelijke snelheid gaat geven want dat is niet correct. ...
Met mijn AiE+ verbinding heb ik daar net zo goed 40MBit als op de andere sites. Dus.

Verwijderd

W1ck1e schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:23:
[...]
Met mijn AiE+ verbinding heb ik daar net zo goed 40MBit als op de andere sites. Dus.
Het is een site van niks. Snap ook niet waarom dat hier gepost wordt. Die site trekt een 120mbit verbinding niet. Verder is de speedtest van ziggo prima en deze wordt ook door ziggo geaccepteerd als je vanwege snelheidsproblemen restitutie wilt aanvragen / monteur aan huis wilt hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 16:28 ]

• JK

JK

job schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:29:
[...]

De Nederlandse HD zenders staan bijna allemaal op de kabel, ze zitten nu alleen nog in een HD pakket en er komen een paar bij.
En voor een HD signaal heb je helemaal geen betere kabel nodig. Als alle SD zenders werken, werken alle HD zenders ook. Er zitten meerdere zenders op 1 frequentie, van de HD kabels passen er alleen minder van in.
Dan mag je mij uit gaan leggen waarom diverse HD kanalen op mijn beide tv's het niet goed deden.
(Voor de ene TV gebruikte ik de Samsung DCB-H380R, de ander een CI-Alphacrypt module)
Niet allemaal hoor, afhankelijk van de frequentie waarop de zenders zaten. Alle HD zenders boven de ik meen 800MHz waren bij voorbaat al niet goed te kijken met een coax-kabel van de bouwmarkt.
SD kanalen waren geen probleem. Maar Nederland 1HD en 2HD waren in elk geval niet te volgen.

Ik heb een 2e smartcard geactiveerd en dus het hele zenderpakket gezien en getest. Zo heb ik goed kunnen vergelijken wat de HD tegenover de SD kanalen deden en de meeste Nederlandse HD kanalen (nu nog rond kanaal 61+) waren niet te pakken met de bouwmarktkabel. Ik vervang de bouwmarktkabel met een dikke kabel met goeie pluggen en alles komt foutloos binnen. Eerder had ik met de goedkope kabeltjes een BER (Bit Error Ratio) van zeg 2100 op alle HD kanalen rond de 800+ MHz.
Nu op elke zender 00000 BER, dus prima.

Ik denk dus dat er wellicht meer mensen met bouwmarktkabeltjes en een HD-ontvangertje toch even de portomonnee mogen trekken voor een kwaliteitskabel van wandcontactdoos tot ontvanger.

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:18

Sr_Ogel

Klop klop klop

In principe heb je voor de hd kanalen geen betere kabels nodig. Wat wel het geval kan zijn is dat net het hd kanaal wat jij wil kijken op een frequentie zit die gestoord wordt door andere apparatuur in huis. Een betere kabel kan die verstoring tegen gaan. Het hangt er dus vanaf waar ziggo welke kanalen plaatst en of jij apparatuur in huis hebt die nou net die frequentie stoort en niet of het een analoog, digitaal SD of HD kanaal is.

[ Voor 6% gewijzigd door Sr_Ogel op 27-08-2011 17:55 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:21

gws24

Thinking is hard!

sjorremans schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:58:
[...]

Smartcard is niet bijgeleverd. Dan schaffen we die van de week nog eventjes aan. Heb tot 2 september de tijd, dan vervalt tele2.

Morgen het zooitje maar aansluiten, ben benieuwd of het me lukt met mijn 2 linkerhanden :+
Raar! Als nieuwe klant voor een alles-in-1 pakket hoor je die smartcard er gewoon bij te krijgen anders kan je namelijk niks met de decoder doen natuurlijk. Ik zou als ik jou was gewoon Ziggo hier even over bellen. Bij mij zat hij er gewoon bij in een oranje dubbel dvd doosje met daarin de smartcard en wat handleidingen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Wildfire

Joy to the world!

Klopt, smartcard hoort erbij te zitten. Onlangs nog bij een tante een Alles-in-Een Plus pakket geïnstalleerd, ook al had ze zelf al een smartcard er zat gewoon netjes een pakket met nieuwe smartcard bij :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

JK schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:45:
Alle HD zenders boven de ik meen 800MHz waren bij voorbaat al niet goed te kijken met een coax-kabel van de bouwmarkt. SD kanalen waren geen probleem. Maar Nederland 1HD en 2HD waren in elk geval niet te volgen.
Je geeft zelf het antwoord het, het komt door de hogere frequentie. Als daar SD zenders hadden gezeten had je problemen met SD zenders gehad. :)
In mijn regio bijvoorbeeld zitten boven de 800Mhz de amerikaanse (sport)zenders en een aantal aziatische.
Het is dus niet HD wat een goede kabel nodig heeft, maar de hogere frequenties.

Wel moet ik zeggen dat mijn opmerking "als alle SD zenders werken, werken alle HD zenders ook" uiteraard niet klopt als HD op een hoge frequentie zit. Maar dat het niet werkt heeft niets met het wel/niet van HD zijn te maken, en daar sloeg de zin meer op.
gws24 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:54:
Raar! Als nieuwe klant voor een alles-in-1 pakket hoor je die smartcard er gewoon bij te krijgen anders kan je namelijk niks met de decoder doen natuurlijk. Ik zou als ik jou was gewoon Ziggo hier even over bellen. Bij mij zat hij er gewoon bij in een oranje dubbel dvd doosje met daarin de smartcard en wat handleidingen.
Als je een monteur krijgt kan het zijn dat deze de smartcard mee neemt, je krijgt er dan helaas geen mooi doosje bij.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 27-08-2011 19:27 ]

• UltraSub
  • Laatst online: 22-11 17:12
JK schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:45:
[...]
Ik denk dus dat er wellicht meer mensen met bouwmarktkabeltjes en een HD-ontvangertje toch even de portomonnee mogen trekken voor een kwaliteitskabel van wandcontactdoos tot ontvanger.
Hier dikke kwaliteits Hirschmann kabel, met ditto pluggen en dozen. Beide TV's in huis (decoders zijn Humax 5050C), geen NL3HD, RTL4HD en nog een paar. Niet te kijken.
Boven zou ik nog kunnen begrijpen, maar beneden niet. Is max 4 meter coax vanaf de meterkast. Ook zonder splitter rechtstreeks op AOP niet goed.
2x monteur hier gehad, signaal was aan de krappe kant, maar zou wel genoeg moeten zijn volgens beide. Zijn een uur door de wijk gaan rijden, en overal wat bijgetuned, signaal een haartje beter gekregen. Maar niet genoeg. Had me er eigenlijk al bij neergelegd, ik ga niet alles opnieuw nalopen en bekabelen. Het is gewoon goed. Maar nu er steeds meer HD zenders bij komen en ook niet blijken door te komen, begint het toch wel problematisch te worden.

Versterker er voor? Gaat het helpen? Ik weet het niet... Als het niet zo is heb ik €100+ euro er door gejast voor niks. Overigens, beide monteurs hebben de kabel gemeten op het laatste punt voor die de Humax in gaat. Signaal was sterk genoeg. Lijkt mij toch duidelijk ook een probleempje voor Ziggo dus..

• ozziestroker1
  • Laatst online: 30-11 22:47
Na blikseminslag doet mn router(netgear wndr3700v1) het niet goed meer.
Of het aan de bliksem ligt ben ik nog niet helemaal achter.
De onderlinge lan verbingen werken wel,echter de router krijgt maar geen ip adres.
Ik heb de 30-30-30 handelingen al geprobeerd.
Router reset ook gedaan,maar na 2 uur nog geen ip.
Rechtstreeks aan ubee hangen werkt wel.

Hoelang duurt het voordat je router een ip adres toegewezen krijgt?

[ Voor 5% gewijzigd door ozziestroker1 op 28-08-2011 06:57 ]

ozziestroker1 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 06:56:
minder dan een seconde, als je tenminste het modem van de stroom af haalt voordat je de router er aan hangt.

• Bullet NL
ozziestroker1 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 06:56:
Na blikseminslag doet mn router(netgear wndr3700v1) het niet goed meer.
Of het aan de bliksem ligt ben ik nog niet helemaal achter.
De onderlinge lan verbingen werken wel,echter de router krijgt maar geen ip adres.
Ik heb de 30-30-30 handelingen al geprobeerd.
Router reset ook gedaan,maar na 2 uur nog geen ip.
Rechtstreeks aan ubee hangen werkt wel.

Het kan inderdaad zo zijn dat je WAN poort in je router door blikseminslag kapot is gegaan, veelal heb je dan ook een niet werkende of niet foutlooswerkende Modem. Ik zou je verbinding eens goed testen met een pc rechtstreeks op het modem.

• ozziestroker1
  • Laatst online: 30-11 22:47
Zodra ik het modem rechtstreeks aan mn htpc koppel werkt alles wel.
pingen,speedtest en alles werkt.
Dus dan toch een kapotte wan poort...(piep zooi)

• Hmmbob
Ethefox schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:08:
[...]

Ik ook nog niet, een tweet richting het ZiggoWebcare leerde me dat ze die volgende week gaan leveren. Ben benieuwd...
Grappig dat je dat aanhaalt, want ik heb inderdaad nu ook via @ZiggoWebcare de belofte dat een nieuw modem versneld geleverd gaat worden (5 werkdagen). Ben benieuwd, had ik ze maar eerder benaderd...

• the squaler1
  • Laatst online: 30-11 15:41
Graag zou ik een betaalde nieuwsgroep willen gaan gebruiken.
Maar zou niet weten welke ik moet kiezen van een maat kreeg ik easy usenet aangeraden is deze goed of kan ik betere een andere nemen?

Dit zal eerst icm zijn met A1E Plus en binnenkort met A1E Extra.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• sjorremans
job schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:15:
[...]
Als je een monteur krijgt kan het zijn dat deze de smartcard mee neemt, je krijgt er dan helaas geen mooi doosje bij.
Dat zal wel gebeurd zijn. Heb er geen smartcard bij gehad. Schaf deze morgen zelf wel even aan. :+

• sjorremans
Aansluiten is ook een makkie ben ik achter gekomen. Ben nog geen uur bezig geweest om het zooitje te installeren.

Het enige waar ik nu nog mee zit is dat het US lampje nog oranje brand. Ik heb Ziggo gebeld en die zeggen dat ik het nog een uur de tijd moet geven omdat het zooitje net pas geactiveerd is. Degene aan de telefoon vertelde mij ook dat het US lampje oranje mag branden?
Met een speedtest doet het de ene keer wel en de andere keer blijft ie op connecting hangen bij speedtest.net. Als upload het toevallig doet haal ik ca. 3,8 mbit wat dus de beloofde snelheid is. Met het download signaal is niks mis, haal via nieuwsgroepen zo'n 4,5 MB/s.

• ShitHappens
ShitHappens schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:12:
[...]

Antwoord gekregen dat tv kastjes niet van hen zijn, maar van Ziggo. Vanmorgen éindelijk pas de mail gehad dat Ziggo mijn vraag ontvangen heeft, het is echter druk daar. Dus voor het weekend zal er nog geen oplossing zijn.
En antwoord van Ziggo...

Een standaardantwoord met een stappenplan voor storingen aan digitale tv (heb er nota bene bij gezet dat het om analoog ging!), geeft dus 0.0% antwoord op de vraag die ik stelde. Oftewel: terug bij af. Nu kan ik geen direct e-mail adres vinden van hen, dus wordt waarschijnlijk bellen.

Hoe moeilijk kan klantenservice zijn.... FFFUUUU

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 13:17

TAA

Liever IRC

sjorremans schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:41:
Aansluiten is ook een makkie ben ik achter gekomen. Ben nog geen uur bezig geweest om het zooitje te installeren.

Het enige waar ik nu nog mee zit is dat het US lampje nog oranje brand. Ik heb Ziggo gebeld en die zeggen dat ik het nog een uur de tijd moet geven omdat het zooitje net pas geactiveerd is. Degene aan de telefoon vertelde mij ook dat het US lampje oranje mag branden?
Met een speedtest doet het de ene keer wel en de andere keer blijft ie op connecting hangen bij speedtest.net. Als upload het toevallig doet haal ik ca. 3,8 mbit wat dus de beloofde snelheid is. Met het download signaal is niks mis, haal via nieuwsgroepen zo'n 4,5 MB/s.
Oranje lampje = geen channel bonding; dit is (nog) niet nodig bij deze upload snelheid en zal dus niet groen worden... (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22496)

• Hmmbob
ShitHappens schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:27:
[...]

En antwoord van Ziggo...

Een standaardantwoord met een stappenplan voor storingen aan digitale tv (heb er nota bene bij gezet dat het om analoog ging!), geeft dus 0.0% antwoord op de vraag die ik stelde. Oftewel: terug bij af. Nu kan ik geen direct e-mail adres vinden van hen, dus wordt waarschijnlijk bellen.

Hoe moeilijk kan klantenservice zijn.... FFFUUUU
Neem effe contact op met @ZiggoWebcare op Twitter, dat gaat vaak sneller en beter (=vakkundiger).

• ShitHappens
Dat bedacht ik me inderdaad ook net na het lezen van die mail, heb ze inderdaad even gewteet.

• JK

JK

Job, volgens mij heeft Ziggo toch nog wel wat SD zenders rond de 800MHz zitten? Wat ik voorheen wel eens bij RTV Utrecht had, was een E48 melding en dan viel de zender even kort weg.
Maar blijkbaar heeft er dus wat gestoord in huis, of natuurlijk van buitenshuis (denk aan bijv. DECT van de buren?). Of stroomkabels bijv. naast de coaxkabel? Oh well, alles is nu beter afgeschermd dus perfecte ontvangst boven en beneden, ik ben klaar voor het nieuwe zenderpakket.

Ultrasub; Versterk je met een versterker ook niet eventuele ruis? Kan zo'n monteur niet een goeie versterker meenemen om te testen of dat de boel beter kan maken? Als je nu al HD problemen hebt en alles in huis is goed en van de beste kwaliteit... hoe is het bijv. bij je buren? Als die Ziggo hebben...
In het slechtste geval zou je terug moeten gaan naar een SD-ontvanger, maar dat is een probleem ontwijken ipv aanpakken.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:37
Hebben jullie positieve ervaringen met de Samsung DCB-H380R? Is dit de enige model die ziggo uitlevert van samsung? Blijft deze vaker vast hangen? Hoe snel doet de decoder zappen? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

[ Voor 14% gewijzigd door Untouchablezz20 op 28-08-2011 18:14 ]

Verwijderd

Klopt het dat 1 september al je favorieten + de indeling daarvan gewist worden door de nieuwe ziggo indeling of zal dat meevallen?

Ik neem toch aan dat niet alles een nieuw nummer krijgt? In het ziggo foldertje dat ik kreeg staat namelijk wel dat je al je favorieten kwijt bent en dat is wat irritant omdat ik een indeling heb gemaakt die helemaal naar ieders wens is en ik kan dat nergens opslaan (moet dus met pen en papier maar alles overschrijven).

Maar misschien klopt niet wat in de folder over de nieuwe tv indelingen staat?

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Vraagje m.b.t. het draadloze Ubee modem:

In de uitgebreide handleiding op de website van Ziggo staat dat een groen ledje bij de LAN poorten een 100 Mb/s verbinding aanduidt en een blauw ledje een 1000 Mb/s verbinding.

Volgens mij is het juist precies andersom?

• Hans1990
  • Niet online
Vervelend, sinds gisteravond is de internetkwaliteit hier toch wel tot een dieptepunt gedaald.

Overdag veel timeouts naar nederlandse websites, soms hoge pingtijden (200ms+ naar google.nl of tweakers.net) en vanavond en ook gisteravond structureel dat het internet er uit klapt (Ubee modem verliest RF - 1 upstream / 0 downstream channels). Gisteravond bleef dat 2 uur staan, vanavond was de Ubee modem onbereikbaar.

Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt of toevallig in de regio noord-holland noord hetzelfde ervaren? Ik heb nu even internet, maar niets is zeker of ik dat over 5 min nog heb. :x
Ubee modem staat overigens al in bridge en presteert het nog om vast te lopen. Resets geven soms 'beetje' internetuptime, maar klapt er erg snel uit. Ziggo.nl meld geen storingen voor m'n postcode gebied..

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:37
Trouwens zijn TV plus en extra en pakketten als sport 1 per maand opzegbaar?

• Hmmbob
En dat had je echt niet zelf in Google kunnen vinden? Hier, dan hoef je alleen nog maar te klikken: http://www.google.com/search?q=ziggo+per+maand+opzegbaar

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:25
Ik ben nog steeds best tevreden over m'n AiE basis, werkt allemaal zoals het hoort en wat dat betreft geen klagen.

Maar als ik nou telefonisch bestel en aangeef dat ze m'n oude Tele2 abo op mogen zeggen, waarom doen ze dat dan niet gewoon? :/ Ze hebben nota bene nog gecheckt of het wel klopte, omdat het leveringsadres niet hetzelfde was als het oude Tele2-leveringsadres (verhuisd). En dan moet ik er nu via mijn bankafschrift achterkomen dat ze dat "ff" vergeten zijn. Dat wordt mooi even twee maanden abonnementskosten terugstoren, Ziggo :F

• Sumuhtsop
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:23:
Klopt het dat 1 september al je favorieten + de indeling daarvan gewist worden door de nieuwe ziggo indeling of zal dat meevallen?
Er zijn een aantal zenders verplaatst binnen ziggo dus de kans is groot dat je je decoder opnieuw kanalen moet laten zoeken op 1 september. Daarmee gaan ook je favorieten verloren bij sommige type decoders heb ik begrepen. Ok zijn er zenders veranderd van pakket dus kan het zo zijn dat je die nu nog mag bekijken maar straks niet meer.

Ik denk dat het zowiezo goed is je decoder op 1 september opnieuw te laten zoeken naar zenders en dan eventueel je favorieten te checken en / of opnieuw in te stellen.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

F4T4L_3RR0R schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:58:
Vraagje m.b.t. het draadloze Ubee modem:

In de uitgebreide handleiding op de website van Ziggo staat dat een groen ledje bij de LAN poorten een 100 Mb/s verbinding aanduidt en een blauw ledje een 1000 Mb/s verbinding.

Volgens mij is het juist precies andersom?
Volgens mij heb je gelijk :)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Op kanaal 15 momenteel RTL7 in HD. Zal wel een proef zijn ofzo? (Alleen op HD decoder te vinden, op SD bestaat kanaal 15 niet)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 10:57
Hans1990 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:51:
Vervelend, sinds gisteravond is de internetkwaliteit hier toch wel tot een dieptepunt gedaald.

Overdag veel timeouts naar nederlandse websites, soms hoge pingtijden (200ms+ naar google.nl of tweakers.net) en vanavond en ook gisteravond structureel dat het internet er uit klapt (Ubee modem verliest RF - 1 upstream / 0 downstream channels). Gisteravond bleef dat 2 uur staan, vanavond was de Ubee modem onbereikbaar.

Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt of toevallig in de regio noord-holland noord hetzelfde ervaren? Ik heb nu even internet, maar niets is zeker of ik dat over 5 min nog heb. :x
Ubee modem staat overigens al in bridge en presteert het nog om vast te lopen. Resets geven soms 'beetje' internetuptime, maar klapt er erg snel uit. Ziggo.nl meld geen storingen voor m'n postcode gebied..
lijkt mij een kapotte modem, maar ook met een directe verbinding vanaf de modem naar pc loopt ie vast etc?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Hans1990
  • Niet online
Jup, ik heb net een tijdje geen internet gehad. Toen het internet er uit ging, reageerde de web interface van de Ubee modem niet. Ik heb toen van gelegenheid gebruik gemaakt om hem via de laptop proberen te bereiken (ethernet direct in laptop ipv router), daar kreeg ik eveneens geen reactie.

Na enkele resets van de modem kwam er weer leven in, de downstream channels e.d. lieten zich wel 30 minuten op zich wachten. Zou best een kapotte modem kunnen zijn, aangezien een maat van mij in de straat ook zo'n Ubee modem heeft (enkel internet, geen telefoon), maar geen problemen zou hebben.

Volgens de helpdesk (gister) waren de signaalniveau's normaal. Ik meen mij te herinneren dat het Power level van 0.0 - 1.0dBmV eerst een tikkeltje hoger was, maar helaas geen foto's van genomen. Dat zou hoger geweest zijn toen de modem net geinstalleerd was, maar dat weet ik niet zeker.

We hebben in de meterkast een actieve splitter voor TV en data. De data gaat met een kabel direct naar de router, die er boven hangt. Zoals te verwachten werkt de telefoon niet als ik geen internet heb, omdat die op dezelfde modem zitten.

Overigens hadden we met de Motorola modem van Multikabel ook niet top-internet de laatste maanden. Ik hoor af en toe wel meer mensen uit de buurt hier (vooral op Wieringen zou het dramatisch zijn) over de stabiliteit klagen.

[ Voor 40% gewijzigd door Hans1990 op 29-08-2011 12:42 ]

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-12 18:09

Thrilseeka

Woef Woef.

zo heb vandaag alles aangesloten van ons nieuwe abonnement bij ziggo.
internet en telefonie werkt al :) de digitale tv laat nog even op zich wichten met e16-4 melding : service is momenteel versleuteld.

we gaan het afwachten. :)

There is no sadder sight than a young pessimist.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

WDF schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:47:
zo heb vandaag alles aangesloten van ons nieuwe abonnement bij ziggo.
internet en telefonie werkt al :) de digitale tv laat nog even op zich wichten met e16-4 melding : service is momenteel versleuteld.

we gaan het afwachten. :)
Die kaart kun je waarschijnlijk activeren op ziggo.nl :). Binnen 2 sec (na klikken activeren) heb je dan beeld!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

Kecin schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:50:
[...]

Die kaart kun je waarschijnlijk activeren op ziggo.nl :). Binnen 2 sec (na klikken activeren) heb je dan beeld!
de kaart staat al als geactiveerd bij mijn ziggo. beeld is er nog niet . :(

ik las ergens ook dat je tv op je pc kon kijken als je een ziggo abbo hebt. maar via de website noch de televisieplayer app pakt hij de stream :(

[ Voor 19% gewijzigd door Thrilseeka op 29-08-2011 13:55 ]

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

WDF schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:53:
[...]

de kaart staat al als geactiveerd bij mijn ziggo. beeld is er nog niet . :(
Oh okay, dan ligt het er dus toch aan dat je een nieuwe gebruiker bent. Ik heb dit namelijk alleen gedaan als bestaande klant voor andere tv's in huis.
Op welke datum gaat je abbo "officieel" in?

[ Voor 78% gewijzigd door Kecin op 29-08-2011 13:57 ]

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

Kecin schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:56:
[...]

Oh okay, dan ligt het er dus toch aan dat je een nieuwe gebruiker bent. Ik heb dit namelijk alleen gedaan als bestaande klant voor andere tv's in huis.
Op welke datum gaat je abbo "officieel" in?
26 augustus .

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dan zou ik even bellen.
WDF schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:53:
[...]

ik las ergens ook dat je tv op je pc kon kijken als je een ziggo abbo hebt. maar via de website noch de televisieplayer app pakt hij de stream :(
Ik neem aan dat je meuk: Ziggo Live TV player 1.0.9 als app gebruikt, deze heeft bij mij ook vaak last van niet werkende streams. Probeer alle streams eens :)

• Bullet NL
Precies zoals hier boven staat zou ik idd even bellen, het activeren van een smartcard kan overigens tot 48 uur duren, maar een telefoontje naar de helpdesk kan helpen ;)

• the squaler1
  • Laatst online: 30-11 15:41
the squaler1 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:42:
Graag zou ik een betaalde nieuwsgroep willen gaan gebruiken.
Maar zou niet weten welke ik moet kiezen van een maat kreeg ik easy usenet aangeraden is deze goed of kan ik betere een andere nemen?

Dit zal eerst icm zijn met A1E Plus en binnenkort met A1E Extra.
Niemand die ervaring heeft met betaalde nieuwsserver en ziggo?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 14:51

Flappiewappie

Hier nog meer

Modbreak:Dit voegt echt totaal niets toe aan het topic.. Even de gum er doorheen!

[ Voor 96% gewijzigd door FatalError op 29-08-2011 19:42 ]

Hier staat wat

• Dutchy007
  • Laatst online: 01-12 19:46
the squaler1 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:08:
[...]

Ik gebruik Ziggo All in One Extra i.c.m. Astraweb, vrijwel altijd de volledige snelheid. De combinatie van Ziggo en een News Provider moet geen problemen opleveren.

• Sumuhtsop
  • Niet online
[...]

usenet4you en eweka werken prima. Gewoon maximale snelheid voor een klein bedrag per maand.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Waarschijnlijk omdat dit eigenlijk niet de juiste plek is. Daarvoor kan je beter hier zijn: Newsservers met binaries [Deel 11]

Maar de Superdeal van Supernews (link in het overzicht te vinden) vind ik een aanrader. Ook met 120mbit volle snelheid, 1000+ dagen retentie voor nog geen 7 euro per maand.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Joyce...Joyce... Dat is toch de nick van Bolle Rick van de afd sales? ;-)

Verwijderd

Hans1990 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:51:

Yes, me. Probleem lag in de wijkcentrale waar Ziggo teveel aansluitingen had op 1 kanaal. Daardoor was het vooral in piek tijden stront door een vergiet duwen (zeer slechte performance). Ben maanden bezig geweest met Ziggo maar ze wilde het niet verbeteren (althans er gebeurde niets). Gelukkig kon ik vorige maand overstappen op Glas. Pingtijden nu rondom de 5ms waarbij Ziggo op "goede momenten" 20ms scoorde en op piektijden ruim 200ms.

Is het soms een nieuwbouw wijk waarbij je zit en waarbij de aansluitingen afgelopen maanden zijn toegenomen?

Sterkte!

• Hans1990
  • Niet online
Nee, deze huizen zijn 25 jaar oud. Ik ben niet erg bekend wat men allemaal bij de buren heeft. Het is wel opvallend dat het internet juist compleet wegvalt buiten piek uren, zoals dat vandaag rond 12 uur en half 2 was, en gister & eergister zo rond 11 uur 's avonds.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11 15:27
sjorremans schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:55:
We hebben wel tegen alle verwachting in de cisco interactive hd recorder gehad. Dat terwijl we van de week een brief kregen dat deze niet meer leverbaar was en we deze in het 4e kwartaal dit jaar pas geleverd kregen.
Vorige week vrijdag is er bij ons een monteur langsgeweest, die me bij binnenkomst melde dat de hd recorders niet eerder dan halverwege oktober weer beschikbaar zouden komen, en hij die dus niet bij zich had.
De monteur heeft toen toch voor de zekerheid een telefoontje naar een ander installatiebedrijf gemaakt, met de vraag of zij nog wat op voorraad hadden.

Nu komt er 6 september al iemand langs met recorder :) .

Blijkbaar verschilt de voorraad hd recorders dus per installatiebedrijf.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Peeder
  • Niet online
Maikel64 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:31:
[...]

Vorige week vrijdag is er bij ons een monteur langsgeweest, die me bij binnenkomst melde dat de hd recorders niet eerder dan halverwege oktober weer beschikbaar zouden komen, en hij die dus niet bij zich had.
De monteur heeft toen toch voor de zekerheid een telefoontje naar een ander installatiebedrijf gemaakt, met de vraag of zij nog wat op voorraad hadden.

Nu komt er 6 september al iemand langs met recorder :) .

Blijkbaar verschilt de voorraad hd recorders dus per installatiebedrijf.
Hier ook geluk! Monteur was er vanmiddag en kon de HD Recorder 12 september al leveren in plaats van half Oktober :-)

Reality is wrong. Dreams are for real

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12 15:22
Zit nog steeds met het probleem van corrupte downloads boven de 100MB. 2,5 week geleden wilde ze het eindelijk escaleren naar een 2de/3de lijn na eerst al een week steeds bellen dat we nu toch echt alles hebben geprobeerd. Er zou toen binnen een week naar gekeken worden.

Week later nog niets gehoord en probleem was nog steeds. Even via Twitter webcare gevraagd hoe het ervoor stond. Snel reactie terug, maar de taak bleek nog open te staan bij de 2de lijn. Even aangegeven dat er veel T3 timeouts in het modem staan. Volgens hun beïnvloed dat alleen je telefonie. Nog maar eens aangegeven dat het wireless Ubee modem toch echt het laatste is wat nog overblijft als veroorzaker.

Weer een week later webcare gevraagd: Taak nog steeds open :( Of ik even wil proberen Firewall en IP Flood protection uit kan zetten. Allang geprobeerd, die oplossing is in dit topic ook regelmatig genoemd, helpt niet bij mij.

Nu was ik het een beetje wachten zat en heb ik dit weekend ons eigen modem aangesloten bij mijn opa en oma die een prima Ziggo internetverbinding hebben. De verbinding werkte, das mooi. Echter na de tweede download van 250MB (die wel goed ging), kwam ineens weer alles corrupt binnen. Ha, probleem getackeld: Modem stuk. Snel doorgegeven aan webcare. Reactie terug: Is er al een monteur langsgeweest om dit te bevestigen? *zucht* Nee.

Ik word daar echt zo moe van!! :( Ten eerste zou die dat toch moeten zien in het klantlog ten tweede hadden ze ook bijna 3 weken geleden een monteur kunnen sturen, maar toen werden we afgewimpeld met dat het aan onze kant zou liggen dus dat je Ziggo Service+ moet laten komen. Nu gaat er dus wéér tijd overheen voor die monteur een keer komt.

Verwijderd

Tip: koop een Ubee modem ergens op marktplaats! Kost je 5 euro ofzo, maar dan heb je in ieder geval iets werkends.
Pagina: 1 ... 142 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!