Sinds kort ook Ziggo AIE Plus. Snelheid wordt gehaald, maar na een paar dagen blijkt de snelheid langzaam lager te worden. Na een reset van de modem/router is de volle snelheid weer terug. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Bekend probleem, ik had dat ook. Ik heb die nieuwe Ubee maar in bridge mode laten zetten en een eigen wireless router erachter gezet, en probleem opgelost...tiies schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 03:22:
Sinds kort ook Ziggo AIE Plus. Snelheid wordt gehaald, maar na een paar dagen blijkt de snelheid langzaam lager te worden. Na een reset van de modem/router is de volle snelheid weer terug. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
De truuc is om het geen bridge mode te noemen, want dan snappen ze het niet. Ik had ook iemand aan de lijn:Ballebek schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:26:
[...]
Ik heb 3 verschillende (waarvan 1 hork die de verbinding verbrak midden in mijn zin) medewerkers aan de telefoon gehad die alleen het bestaan van het verhaal op de website af weten. Ik ga het maandag nog maar eens proberen met de hoop op een beter antwoord.
Ja hallo. Ik zou graag mijn router in bridge modus willen laten zetten en ik heb begrepen dat u dit kunt regelen.
Nee meneer, wat ik kan doen is uw routerfunctie uitschakelen. Ik moet u wel waarschuwen dat er dan maar 1 PC achter het modem gebruikt kan worden.
ik:

5 minuten later was het geregeld.
Ik zit nu ook bij Telfort en wil overstappen op Ziggo, maar wil wel via mijn eigen VoIP provider kunnen bellen.WoC schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:31:
[...]
Inderdaad, het ligt maar net aan de mogelijkheden van de Siemens. Ik heb hier bijvoorbeeld nog een oud Zyxel ADSL modem van Telfort. Daar kon ik wel het ADSL deel uitschakelen en het VoIP verkeer "routeren" over de LAN aansluiting en zo het Zyxel modem als ATA gebruiken.
Hoe heb je de Zyxel modem geconfigureerd zodat je wel het VoIP verkeer behoudt?
Het SSH probleem lijkt een soort van timeoutChaserBoZ_ schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:56:
Nou, weekje Ai1, en heb maar 1 probleem. Ik heb thuis een Linux bakje, en als ik daarnaartoe verbindt met SSH, dan loopt de sessie 'dood'. Karakters die ik intyp verschijnen niet meer, maar ik krijg ook geen errors.
Tot een week geleden maakte ik gebruik van VDSL, daarvoor ADSL, en toen kon ik hele dagen de sessie 'niet aanraken' zonder dat er iets gebeurde
Als ik op mijn servertje thuis 'top' open laat staan, wat steeds updates geeft, blijft de sessie een uur open (test loopt nog
Het ligt in ieder geval niet aan mijn servertje, met DSL had ik hier nooit last van, en ook als ik thuis zit blijft de sessie gewoon netjes in tact.
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Iemand een idee waar ik kan vinden hoe ik mijn router op de ubee modem aansluit,en ervoor zorg dat hij het signaal van die router automatisch pakt.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Kabeltje er tussen en je router instellen op ethernet-ethernet, voor zover nodig/mogelijk ?racoon schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 09:30:
Iemand een idee waar ik kan vinden hoe ik mijn router op de ubee modem aansluit,en ervoor zorg dat hij het signaal van die router automatisch pakt.
Wat voor router gebruik je ?
Ik gebruik een netgear wndr3700,maar welke kabel moet er uot het modem en welke moet in de router naar het modrm.
De Ubee modem heeft maar 1 netwerkaansluiting. Deze verbind je met de WAN poort van je WNDR3700. Je belt de helpdesk om je Ubee in Bridgemode te laten zetten (zie de tips hierboven, want ze weten daar echt niet hoe dat moet; ik heb eerst de helpdesk gebeld, moest toen de plus-helpdesk bellen: Letterlijke woorden: "Dit moeten ze echt bij de gewone helpdesk doen, maar ik zet het wel in het systeem, want anders weten ze daar niet hoe het moet", dus vervolgens via de gewone helpdesk geregeld), je wacht ff en zet dan je Ubee een keertje uit en weer aan, en alles werkt weer!
Ik hed volgens mij meerdere lan aansluitingen,moet ik de lan1 van het modem op de wan poort van de router doen.tpas schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 09:48:
De Ubee modem heeft maar 1 netwerkaansluiting. Deze verbind je met de WAN poort van je WNDR3700. Je belt de helpdesk om je Ubee in Bridgemode te laten zetten (zie de tips hierboven, want ze weten daar echt niet hoe dat moet; ik heb eerst de helpdesk gebeld, moest toen de plus-helpdesk bellen: Letterlijke woorden: "Dit moeten ze echt bij de gewone helpdesk doen, maar ik zet het wel in het systeem, want anders weten ze daar niet hoe het moet", dus vervolgens via de gewone helpdesk geregeld), je wacht ff en zet dan je Ubee een keertje uit en weer aan, en alles werkt weer!
LAN1 speelt inderdaad WAN als het modem in bridgemode staat.racoon schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:07:
[...]
Ik hed volgens mij meerdere lan aansluitingen,moet ik de lan1 van het modem op de wan poort van de router doen.
Sinds kort ook de "Cisco EPC3925" in huis. Nu probeer ik wake on lan aan de praat te krijgen via het internet (via mijn iphone). Via mijn netwerk werkt het uiteraard, over het internet werkt het ook, echter na een aantal minuten niet op mijn wifi netwerk te zitten met mijn iphone werkt het niet meer.
Een tijdje geleden heb ik hier ook al na gezocht toen ik nog bij telfort het internet had. De oplossing was om een "static arp" aan te maken, zodat de router weet waar de magic package naartoe moet.
Nu heb ik overal gezocht, echter kan ik nergens vinden of ik dit op één of andere manier (via telnet?) kan aanmaken in de EPC3925. Ik neig er nu naar om de EPC3925 in bridge mode te laten zetten en een Linksys E4200 te kopen en daarop dd-wrt te flashen, echter compleet overbodige aankoop als het toch kan met de huidige EPC3925. Voor de rest vind ik deze best redelijk functioneren.
Iemand enig idee?
Een tijdje geleden heb ik hier ook al na gezocht toen ik nog bij telfort het internet had. De oplossing was om een "static arp" aan te maken, zodat de router weet waar de magic package naartoe moet.
Nu heb ik overal gezocht, echter kan ik nergens vinden of ik dit op één of andere manier (via telnet?) kan aanmaken in de EPC3925. Ik neig er nu naar om de EPC3925 in bridge mode te laten zetten en een Linksys E4200 te kopen en daarop dd-wrt te flashen, echter compleet overbodige aankoop als het toch kan met de huidige EPC3925. Voor de rest vind ik deze best redelijk functioneren.
Iemand enig idee?
Hallo
Ik kreeg vandaag nog een reactie op een vraag die ik stelde via internet
een deel wat hier in stond was
U hebt de installatiemonteur geannuleerd, maar er zal ook een monteur langskomen om het signaal in de eindversterker bij u in de straat open te zetten. Hier gaat wat tijd overheen.
Wat bedoelen ze ermee, dat ik dus tot dat dat zo ver is ik geen internet heb? of alleen langzaam internet?
Iemand enig idee?
Ik kreeg vandaag nog een reactie op een vraag die ik stelde via internet
een deel wat hier in stond was
U hebt de installatiemonteur geannuleerd, maar er zal ook een monteur langskomen om het signaal in de eindversterker bij u in de straat open te zetten. Hier gaat wat tijd overheen.
Wat bedoelen ze ermee, dat ik dus tot dat dat zo ver is ik geen internet heb? of alleen langzaam internet?
Iemand enig idee?
3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV
http://www.broadbandtvnew...h-dutch-premium-services/
Ziggo komt met de HBO zenders in een "extra" pakket....
Cogitationis poenam nemo patitur
Nog minder analoge zenders binnenkort waarschijnlijk....Bullet NL schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:51:
http://www.broadbandtvnew...h-dutch-premium-services/
PSN: TDBtje
sinds zaterdag alles in 1 van Ziggo. Meteen wat vragen:
-als ik het wachtwoord van mijn emailaccount wil wijzigen (via mijnziggo, email beheer) krijg ik een lege poppup te zien. (hier horen meerdere tabbladen in getoond te worden). Ik kan hier dus niets wijzigen. Met meerdere browsers op meerdere pc's geprobeerd.
-verder heb ik na de eerste keer toegang te hebben gehad tot het modem met het standaard wachtwoord het wachtwoord gewijzigd. Blijkbaar is dat niet goed gegaan, want komt er met zowel het nieuwe als standaard wachtwoord niet meer in. Helpdesk heeft geen idee dit te resetten, belooft veel goeds
Achter op het Cisco modem zie ik een reset knop, maar als ik dat gebruik, ben ik dan ook meteen al mijn telefonie instellingen kwijt? (omdat ik verder nog niet in de modeminstellingen rondgeneusd heb, weet ik niet wat mijn instellingen zijn, en kan die na een reset dus ook niet zo maar even weer toevoegen...)
-als ik het wachtwoord van mijn emailaccount wil wijzigen (via mijnziggo, email beheer) krijg ik een lege poppup te zien. (hier horen meerdere tabbladen in getoond te worden). Ik kan hier dus niets wijzigen. Met meerdere browsers op meerdere pc's geprobeerd.
-verder heb ik na de eerste keer toegang te hebben gehad tot het modem met het standaard wachtwoord het wachtwoord gewijzigd. Blijkbaar is dat niet goed gegaan, want komt er met zowel het nieuwe als standaard wachtwoord niet meer in. Helpdesk heeft geen idee dit te resetten, belooft veel goeds

Waarschijnlijk wel de reden waarom een aantal Regionale zenders gaan verdwijnen....TDB schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:59:
[...]
Nog minder analoge zenders binnenkort waarschijnlijk....
Overigens heeft Nijhof (directeur Ziggo) al aangegeven dat wanneer Ziggo door het CvdM verplicht wordt de zenderadviezen van de kabelraden te volgen dat dit tot versneld afschakelen van het analoge signaal kan resulteren...
Of te wel…. De kabelraden zelf hebben hun eigen lot in handen, of ze werken met Ziggo mee of analoog gaan versneld verdwijnen. En gelukkig hebben de kabelraden niets over het digitale pakket te zeggen.
Gewoon resetten, telefonie blijft gewoon werken.Bracha25 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:03:
Achter op het Cisco modem zie ik een reset knop, maar als ik dat gebruik, ben ik dan ook meteen al mijn telefonie instellingen kwijt? (omdat ik verder nog niet in de modeminstellingen rondgeneusd heb, weet ik niet wat mijn instellingen zijn, en kan die na een reset dus ook niet zo maar even weer toevoegen...)
Sorry voor mijn vorige bericht, heb dit nu opgehelderd via webcare van ziggo, blijkt dat diegene die een mail stuurde niet goed in het systeem heeft gekeken, de kabel IS al aangesloten in de versterker dus er rest niks te doen dan te activeren op 26 augustus, ik ga het afwachten!
3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV
Verwijderd
My god, mijn gebeden zijn gehoord.
HBO in Nederland verkrijgbaar

Nu moet ik alleen geen extra pakket hebben, ik betaal al 13 euro voor het uitgebreide pakket en 15 euro voor eredivisie, ben notebene al 125 per maand aan die gasten kwijt (incl. belkosten).
Hopelijk komt het gewoon in het uitgebreide tv pakket en niet van die onzin als dat losse erotiek pakket.
HBO in Nederland verkrijgbaar
Nu moet ik alleen geen extra pakket hebben, ik betaal al 13 euro voor het uitgebreide pakket en 15 euro voor eredivisie, ben notebene al 125 per maand aan die gasten kwijt (incl. belkosten).
Hopelijk komt het gewoon in het uitgebreide tv pakket en niet van die onzin als dat losse erotiek pakket.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 15:37 ]
Natuurlijk komt dat niet in het extra pakket. Het zal wel een premium worden a 15 - 20 euro p.m. Film1 zit toch ook niet bij de standaard pakketten.
Verwijderd
Nou, laten we maar hopen dat het geen 15 tot 20 euro gaat worden. Dat is wel weer erg prijzig. Net als Film 1 natuurlijk. Downloaden kan natuurlijk ook iedereen, maar als je voor een laag prijsje de zenders kan nemen zou dat prima zijn.Frank-NL schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:46:
Natuurlijk komt dat niet in het extra pakket. Het zal wel een premium worden a 15 - 20 euro p.m. Film1 zit toch ook niet bij de standaard pakketten.
Ik snap het HBO bericht alleen niet, dit is een ander bericht uit 2010:
http://www.broadbandtvnew...-to-launch-hbo-on-demand/
Daarin gaat het vooral over VOD en ik heb dat niet van Ziggo (normale decoderds), dus tja... en ze hebben het over oude series als sopranos en true blood...
Ik ben bang dat het een aftreksel gaat worden van de goede Amerikaanse kanalen en dat het wellicht interessant is voor mensen die niet weten hoe ze tv series moeten downloaden. Series die ik volg wil ik ook wel redelijk snel na de uitzending in Amerika zien en niet een paar maand later... Maarja, wellicht heb ik het mis en komen er wel echte HBO kanalen.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 16:04 ]
Ik heb even in mijn post-history moeten zoeken, maar hier is de post met de link naar mijn pdf handleiding. Als je vragen hebt, hoor ik het wel.slaven84 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 02:14:
[...]
Ik zit nu ook bij Telfort en wil overstappen op Ziggo, maar wil wel via mijn eigen VoIP provider kunnen bellen.
Hoe heb je de Zyxel modem geconfigureerd zodat je wel het VoIP verkeer behoudt?
Dank je wel voor de info! In je pdf staat alles duidelijk beschreven. Nu nog maar overstappen op Ziggo..WoC schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:54:
[...]
Ik heb even in mijn post-history moeten zoeken, maar hier is de post met de link naar mijn pdf handleiding. Als je vragen hebt, hoor ik het wel.
HBO is gewoon pay-tv. Dat wordt gewoon extra lappen hoorVerwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:35:
My god, mijn gebeden zijn gehoord.
HBO in Nederland verkrijgbaar![]()
![]()
![]()
![]()
Thanx, telefonie bleef inderdaad ingesteldjob schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:03:
[...]
Gewoon resetten, telefonie blijft gewoon werken.
Vraagje, hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen: waar kun je goedkoop een ci+ cam module bestellen zonder smartcard van ziggo (die heb ik al)?
Nu vraag ik het dan toch maar ff aan de ervaringsdeskundige(jullie
)
Ik denk er al een tijdje na om over te stappen op kabelinternet(en veel keus is er niet...)
En ik vroeg me eigenlijk af of dat modem dat je dan krijgt thuis gestuurd ook gewoon als router werkt d.w.z. dat ik er een switch kan aanhangen en geen router meer nodig heb (want zoek maar eens een 1gb/s 8-port router)?
Ik denk er al een tijdje na om over te stappen op kabelinternet(en veel keus is er niet...)
En ik vroeg me eigenlijk af of dat modem dat je dan krijgt thuis gestuurd ook gewoon als router werkt d.w.z. dat ik er een switch kan aanhangen en geen router meer nodig heb (want zoek maar eens een 1gb/s 8-port router)?
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Waarom kan zo'n "eenvoudig" installatiepakket niet gewoon eenvoudiger?
Ik ben bij iemand ruim een uur bezig geweest om de nieuwe modem+router te installeren.
Draadloos staat standaard ingeschakeld, maar het juiste wachtwoord wordt (achteraf) niet meegeleverd. Sta je daar je dus even te klooien met het wachtwoord wat op papier staat.
Na een kwartier proberen heb ik een utp-kabel opgezocht en die achterin de modem/router geprikt. Dan mag je (na je activatiecode) een aantal stappen achter elkaar op "volgende" klikken. Waarom is 1 bevestiging niet voldoende? En na de laatste stap: "Het bijwerken van de software kan 30 minuten duren.". En dan adverteren ze dat je binnen 10 minuten internet hebt
.
Dan moest nog dat draadloos netwerk ingesteld worden voor twee laptops. Het lijkt erop dat de interface van die modem zo'n 8 jaar oud is. Niks Ajax. Na elk dropdownboxje wat je aanpast gaat hij die hele pagina opnieuw laden. Dat duurt 5 sec. per keer! Voordat je dat draadloos netwerk heb ingesteld ben je 10 minuten verder.
Zo moeilijk is dat toch niet om een modem van tevoren een aantal instellingen te geven zodat het plug-and-play is?
Ik ben bij iemand ruim een uur bezig geweest om de nieuwe modem+router te installeren.
Draadloos staat standaard ingeschakeld, maar het juiste wachtwoord wordt (achteraf) niet meegeleverd. Sta je daar je dus even te klooien met het wachtwoord wat op papier staat.
Na een kwartier proberen heb ik een utp-kabel opgezocht en die achterin de modem/router geprikt. Dan mag je (na je activatiecode) een aantal stappen achter elkaar op "volgende" klikken. Waarom is 1 bevestiging niet voldoende? En na de laatste stap: "Het bijwerken van de software kan 30 minuten duren.". En dan adverteren ze dat je binnen 10 minuten internet hebt

Dan moest nog dat draadloos netwerk ingesteld worden voor twee laptops. Het lijkt erop dat de interface van die modem zo'n 8 jaar oud is. Niks Ajax. Na elk dropdownboxje wat je aanpast gaat hij die hele pagina opnieuw laden. Dat duurt 5 sec. per keer! Voordat je dat draadloos netwerk heb ingesteld ben je 10 minuten verder.
Zo moeilijk is dat toch niet om een modem van tevoren een aantal instellingen te geven zodat het plug-and-play is?

Speel ook Balls Connect en Repeat
Tsja, net zoals SyFy NL niet te vergelijken is met SyFy USA... niet dat SyFy NL echt slecht is, maar kom op... het barst uit elkaar van herhalingen, herhalingen van herhalingen, herhalingen van herhalingen van herhalingen, etc.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:59:
[...]
Ik ben bang dat het een aftreksel gaat worden van de goede Amerikaanse kanalen
Op een gegeven moment heb je alles al wel gezien. En weer gezien. En weer weer gezien. Etc.
Toevallig vorige week bij een tante alles aangesloten, kreeg een Cisco modem, werkt gewoon als router. Ik kon iig met twee computers tegelijkertijd probleemloos draadloos internetten.Achilles schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:39:
Nu vraag ik het dan toch maar ff aan de ervaringsdeskundige(jullie)
Toen ik vorige week bij mijn tante het modem eenmaal netjes had hangen en op de coax had aangesloten, was ik vervolgens binnen tien minuten on-line. Het WPA2 wachtwoord stond netjes op een sticker onderop het modem.Onbekend schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:51:
Na een kwartier proberen heb ik een utp-kabel opgezocht en die achterin de modem/router geprikt. Dan mag je (na je activatiecode) een aantal stappen achter elkaar op "volgende" klikken. Waarom is 1 bevestiging niet voldoende? En na de laatste stap: "Het bijwerken van de software kan 30 minuten duren.". En dan adverteren ze dat je binnen 10 minuten internet hebt.
Ennuh... software bijwerken? Welke software?
[ Voor 77% gewijzigd door Wildfire op 22-08-2011 23:00 ]
Verwijderd
Ik weet niet zeker of ik het goed begrepen heb, maar gaan alle analoge zenders weg op 1 september? Ik heb een lcdtv in woonkamer maar een oude beeldbuis in de slaapkamer. Het lijkt voor mij erop dat ik geen tv meer kan kijken op de beeldbuis tenzij ik een digitale ontvanger aanschaf?
Verder ff een vraagje over interactieve HDrecorder. Ik heb momenteel een Humax 5050c en wat is dan het verschil tussen de aangeboden interactieve HDrecorder en mijn HDrecorder? Alleen maar dat de 1 interactieve extraatjes heeft en de ander niet en verder niets?
Verder ff een vraagje over interactieve HDrecorder. Ik heb momenteel een Humax 5050c en wat is dan het verschil tussen de aangeboden interactieve HDrecorder en mijn HDrecorder? Alleen maar dat de 1 interactieve extraatjes heeft en de ander niet en verder niets?
Geen idee van wanneer je installatie pakket isOnbekend schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:51:
Na een kwartier proberen heb ik een utp-kabel opgezocht en die achterin de modem/router geprikt. Dan mag je (na je activatiecode) een aantal stappen achter elkaar op "volgende" klikken. Waarom is 1 bevestiging niet voldoende? En na de laatste stap: "Het bijwerken van de software kan 30 minuten duren.". En dan adverteren ze dat je binnen 10 minuten internet hebt.
In mijn pakket ontbrak de kabel tussen splitter & modem, dus dat schoot ook niet op.
Afgezien daarvan;
- WPA sleutel stond netjes onderop modem
- default modem login stond op de web pagina van het modem
- UTP kabel was meegeleverd
- 'Het bijwerken van de software kan 30 minuten duren' dat is inderdaad de modem software, maar die was bij mij veel sneller binnen. Wellicht verschilt dat per model of regio
- het modem lijkt idd oud, dat geef ik je
Een uur is netjes hoor, zeker als je je Tratec meuk nog moest vervangen en de versterker et cetera aan moest sluiten.
Nee, er gaat wel een aantal kanalen af (o.a. BBC2 uit mijn hoofd). Maar NED 1, 2, 3, RTL4, etc. blijft gewoon analoog beschikbaar. Meer info vind je op de site van Ziggo.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 05:47:
Ik weet niet zeker of ik het goed begrepen heb, maar gaan alle analoge zenders weg op 1 september? Ik heb een lcdtv in woonkamer maar een oude beeldbuis in de slaapkamer. Het lijkt voor mij erop dat ik geen tv meer kan kijken op de beeldbuis tenzij ik een digitale ontvanger aanschaf?
Ik had geen stickertje onderop met een WPA-sleutel gevonden. Als dat er op zat, dan zou het wel gemakkelijker zijn geweest. Er hoefde geen splitter geïnstalleerd te worden.
I.i.g. waren de mensen (gewoon leeftijd 20-30, maar weinig computerkennis) er op deze manier er totaal niet uit gekomen.
I.i.g. waren de mensen (gewoon leeftijd 20-30, maar weinig computerkennis) er op deze manier er totaal niet uit gekomen.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Al in de pricewatch gekeken?Zhadum schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:36:
Vraagje, hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen: waar kun je goedkoop een ci+ cam module bestellen zonder smartcard van ziggo (die heb ik al)?
Sterker nog, die 2 CI+ cams staan zelfs bovenaan de pagina in de gekoppelde pricewatch items...
Ah, bij mij ook... niet handig... had de volgende dag gebeld en ze wilden er wel een opsturen maar ik wilde diezelfde dag nog de boel aansluiten en heb toen zelf een kabel gehaald bij de Hornbach.ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 07:39:
[...]
In mijn pakket ontbrak de kabel tussen splitter & modem, dus dat schoot ook niet op.
Ze waren bereid om de kabel te vergoeden, uiteindelijk geen gebruik van gemaakt voor die paar euro.
Toch vreemd dat die kabel er niet bij zat...
Verwijderd
Eén van die crimekanalen is nog erger. Zat laatst te kijken welke shows ze nu uitzenden en ze zenden 4 verschillende series uit gedurende 24 uur. Dus eerst show 1, dan show 2 en na show 4 weer show 1 (wel andere aflevering)Wildfire schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:53:
Tsja, net zoals SyFy NL niet te vergelijken is met SyFy USA... niet dat SyFy NL echt slecht is, maar kom op... het barst uit elkaar van herhalingen, herhalingen van herhalingen, herhalingen van herhalingen van herhalingen, etc.

Waar blijven die HD zenders en verhoogde internetsnelheid dan???
Op tv zie je al reclame van Ziggo dat de populaire zenders in HD zijn. En hier is nog geen modem omgeruild, nog steeds 22mbit. ffs
Op tv zie je al reclame van Ziggo dat de populaire zenders in HD zijn. En hier is nog geen modem omgeruild, nog steeds 22mbit. ffs
Ik heb 'm ook nog niet gedeclareerd, ook geen energie voor denk ikCanard schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:38:
[...]
Ah, bij mij ook... niet handig... had de volgende dag gebeld en ze wilden er wel een opsturen maar ik wilde diezelfde dag nog de boel aansluiten en heb toen zelf een kabel gehaald bij de Hornbach.
Ze waren bereid om de kabel te vergoeden, uiteindelijk geen gebruik van gemaakt voor die paar euro.
Toch vreemd dat die kabel er niet bij zat...
Verwijderd
Ik heb ook nog geen modemomwisseling gehad hoor maar wel de verhoogde snelheid samen met de 1e motorolamodem die is uitgebracht (ik dacht dat ie 5100E heette?). Verder komen de HD kanalen pas op 1 september. De verhoging wordt gefaseerd ingevoerd en dat moet afgerond zijn voor 1 oktober dacht ik???C00KW4US schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:58:
Waar blijven die HD zenders en verhoogde internetsnelheid dan???
Zijn er meer mensen die geen internet en telefonie meer hebben? Postcodegebied is 1273.
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Ziggo is lekker bezig met de zenders, prima!
Van mij mag het gehele analoge aanbod weg.
Is er iets bekend over een upload snelheidsverhoging? 10 Mbit vind ik niet echt snel. KPN glas is te dicht getimmerd met hun Experiabox...
Is er iets bekend over een upload snelheidsverhoging? 10 Mbit vind ik niet echt snel. KPN glas is te dicht getimmerd met hun Experiabox...
Verwijderd
Toen ik mijn nieuwe wireless Ubee geval activeerde duurde het zelfs 2 uur. Ging iets fout in de DHCP server waardoor ik een niet werkend IP kreeg.Onbekend schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:51:
Bij de wireless Ubee modem kreeg ik overigens netjes een papier met wireless naam + wachtwoord en activatie login + wachtwoord. Onderop het modem staan de standaard inlog voor de modem (ziggo/draadloos
Als daar digitaal FTA tegenover staat wat mij betreft ook welgidion1987 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:24:
Ziggo is lekker bezig met de zenders, prima!Van mij mag het gehele analoge aanbod weg.
Maar laten we dan gelijk doorpakken, en alles exclusief in minimaal MPEG4 aanbieden, en nieuwe decoders voorbereiden op VC-2.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
De "upgrade" van tv zenders is op 1 sept, is dat om 0:00 geregeld of begint dat al een paar dagen eerder? Ben benieuwd.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik heb ook nog steeds een Ubee modem zonder Wireless en zonder gigabit poorten, deze heb ik 1 Februari gekregen.
Kan ik nu enigszins verwachten ik een nieuwe Ubee met Wireless etc ga krijgen ?. ( All in one Plus )
Kan ik nu enigszins verwachten ik een nieuwe Ubee met Wireless etc ga krijgen ?. ( All in one Plus )
mag ik een hele domme vraag stellen.
Wij hebben nu analoge tv en vanaf 1 september kun je op hetzelfde abonnement digitaal kijken met een ontvanger.
Volgens ziggo is het een digitaal abonnement met 25 analoge zenders.
Betekend dit dat Ziggo alle klanten een smartcard gaat sturen om digitaal te kijken?
Zonder smartcard kan ik toch geen gebruik maken van het digitale deel van het abonnement lijkt me?
Wij hebben nu analoge tv en vanaf 1 september kun je op hetzelfde abonnement digitaal kijken met een ontvanger.
Volgens ziggo is het een digitaal abonnement met 25 analoge zenders.
Betekend dit dat Ziggo alle klanten een smartcard gaat sturen om digitaal te kijken?
Zonder smartcard kan ik toch geen gebruik maken van het digitale deel van het abonnement lijkt me?
Dat zou te makkelijk zijn. Als ze als CaiW zouden omgaan met hun klanten krijgt iedereen gewoon een digitale decoderWceend schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:56:
Klopt.Zonder smartcard kan ik toch geen gebruik maken van het digitale deel van het abonnement lijkt me?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Wildfire schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:53:
[...]
Toevallig vorige week bij een tante alles aangesloten, kreeg een Cisco modem, werkt gewoon als router. Ik kon iig met twee computers tegelijkertijd probleemloos draadloos internetten.

kortweg betekend dit dat ik moet gaan betalen om gebruik te kunnen maken van een abonnement waar ik al voor betaal?Skinkie schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:57:
[...]
Dat zou te makkelijk zijn. Als ze als CaiW zouden omgaan met hun klanten krijgt iedereen gewoon een digitale decoder
[...]
Klopt.
Is dat niet zoiets als koppelverkoop?
Als ik een nieuwe auto koop krijg ik er toch ook autosleutels bij? waarom zou ik bij Ziggo dan de kaart apart aan moeten schaffen.
Verwijderd
Niet.Mektheb schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:51:
Ik heb ook nog steeds een Ubee modem zonder Wireless en zonder gigabit poorten, deze heb ik 1 Februari gekregen.
Dat Ubee modem is al docsis-3 en geschikt voor de hogere snelheden.
Als je het Ubee modem krijgt (volgens mij krijgt iedereen die?) krijg je een Wifi modem/router met vier ethernet poorten. Je kunt twee dingen doen:Achilles schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:59:
[...]
Ik bedoel natuurlijk wel dat ik er gewoon een draad in kan duwen naar mijn switch(draadloos kan me geen barst schelen, want 450mb/s N komt echt niet door het gewapend beton heen...(Dat heb ik dus nu ook al)en ik heb er 8 nodig.. vraag is dus: kan ik met dat modem ook een kabel naar een 8-poorts switch trekken en op alle computers interneren(of heb ik ook een router nodig?)
- Modem in bridge mode laten zetten, hierna kun je achter de eerste ethernetpoort (de rest + wifi werkt niet meer) een eigen router hangen.
- Modem als modem/router gebruiken, je kunt dan Wifi gebruiken, en de vier ethernetpoorten, achter welke je weer zoveel switches kan hangen als je zelf wil.
Voordeel van de eerste constructie is dat je een degelijke router kan kopen welke beter instelbaar is (ik heb de TP Link 1034), met de router van Ziggo waren nogal wat problemen met vastlopers bij torrents etc. Voordeel van de tweede constructie is dat je goedkoper klaar bent
Voor al bovenstaand geldt: correct me if I'm wrong!
Overigens draait Ziggo alles in 1 hier perfect met de Ubee in bridge mode en een TP-Link 1034 wifi router, stabiel, snel, torrents geen enkel probleem. Ook digitale tv werkt prima, ben benieuwd wanneer Uitz. Gemist gaat werken!
Maar wel met nog maar 10/100mbps en geen gigabit.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:09:
[...]
Niet.
Dat Ubee modem is al docsis-3 en geschikt voor de hogere snelheden.
Dus als ik nu perse zo'n modem wil moet ik alles weer opzeggen en weer aanmelden ?

DRAFTER86 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:14:
[...]
Als je het Ubee modem krijgt (volgens mij krijgt iedereen die?) krijg je een Wifi modem/router met vier ethernet poorten. Je kunt twee dingen doen:
- Modem in bridge mode laten zetten, hierna kun je achter de eerste ethernetpoort (de rest + wifi werkt niet meer) een eigen router hangen.
- Modem als modem/router gebruiken, je kunt dan Wifi gebruiken, en de vier ethernetpoorten, achter welke je weer zoveel switches kan hangen als je zelf wil.
Voordeel van de eerste constructie is dat je een degelijke router kan kopen welke beter instelbaar is (ik heb de TP Link 1034), met de router van Ziggo waren nogal wat problemen met vastlopers bij torrents etc. Voordeel van de tweede constructie is dat je goedkoper klaar bent
Voor al bovenstaand geldt: correct me if I'm wrong!
Overigens draait Ziggo alles in 1 hier perfect met de Ubee in bridge mode en een TP-Link 1034 wifi router, stabiel, snel, torrents geen enkel probleem. Ook digitale tv werkt prima, ben benieuwd wanneer Uitz. Gemist gaat werken!
Ga je me nu vertellen dat het non-wifi modem van Ubee een 100 mbit WAN poort heeft? Lekker handig als je een 120mbit abo hebt.Mektheb schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:20:
[...]
Maar wel met nog maar 10/100mbps en geen gigabit.
Dus als ik nu perse zo'n modem wil moet ik alles weer opzeggen en weer aanmelden ?
Maar gezien het feit dat het overgrote deel van de gebruikers hier op GoT het wifi-modem in bridge-mode laat zetten zegt mij in ieder geval dat ik voorlopig mijn Arris eurodocsis modem wil blijven gebruiken. Mocht men om wat voor reden zo'n brak Ubee wifi ding opsturen dan blijft deze lekker in de doos
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik heb volgens mij geen 120mbit abbo maar nu een 40mbit abbo. ( verhoogt is van 20 naar 40 ).Yucko schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:25:
[...]
Ga je me nu vertellen dat het non-wifi modem van Ubee een 100 mbit WAN poort heeft? Lekker handig als je een 120mbit abo hebt.
Maar gezien het feit dat het overgrote deel van de gebruikers hier op GoT het wifi-modem in bridge-mode laat zetten zegt mij in ieder geval dat ik voorlopig mijn Arris eurodocsis modem wil blijven gebruiken. Mocht men om wat voor reden zo'n brak Ubee wifi ding opsturen dan blijft deze lekker in de doos
Maar als ik het goed heb is het inderdaad geen gigabit.
http://www.flickr.com/photos/neitramhoever/4459377985/
evm3200 als ik het goed heb ?, het is wel een Docsis 3 modem.
Kan alleen geen spec's vinden.
En volgens mij krijgen de meeste nu de WNR3500 met dus ook Gigabit poorten en wireless etc.
Die ik dus ook wel graag zou willen.
[ Voor 10% gewijzigd door Mektheb op 23-08-2011 14:39 ]
Gewoon gigabit hoor. Heb hier zelf een Ubee modem en een 120mbit abbo. Werkt heerlijk en haal die 120mbit ook daadwerkelijk met downloaden.Yucko schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:25:
[...]
Ga je me nu vertellen dat het non-wifi modem van Ubee een 100 mbit WAN poort heeft? Lekker handig als je een 120mbit abo hebt.
Je krijgt er toch ook geen rijbewijs bij als je een auto koopt? Dat kaartje is om te "bewijzen" dat je een abonnement hebt.Wceend schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:01:
[...]
kortweg betekend dit dat ik moet gaan betalen om gebruik te kunnen maken van een abonnement waar ik al voor betaal?
Is dat niet zoiets als koppelverkoop?
Als ik een nieuwe auto koop krijg ik er toch ook autosleutels bij? waarom zou ik bij Ziggo dan de kaart apart aan moeten schaffen.
Die auto kun je vergelijken met een tv en/of digitale ontvanger. Als je tv afneemt bij ziggo zeur je toch ook niet dat ze er maar een tv bij moeten leveren omdat je het anders niet kunt kijken? Of met jou vergelijking, als ik benzine koop bij Shell eis ik er toch ook geen auto bij omdat ik er anders nog geen kilometer mee vooruit kom?
Wat betreft vragen over wanneer HD, volgens mij is het door Ziggo regelmatig en zelfs in persoonlijke brieven gecommuniceerd dat het per 1 september is. Dus wacht dat nu eerst eens rustig af.
[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 23-08-2011 14:45 ]
nee maar dat rijbewijs heb ik al.jongetje schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:43:
[...]
Je krijgt er toch ook geen rijbewijs bij als je een auto koopt? Dat kaartje is om te "bewijzen" dat je een abonnement hebt.
Die auto kun je vergelijken met een tv en/of digitale ontvanger. Als je tv afneemt bij ziggo zeur je toch ook niet dat ze er maar een tv bij moeten leveren omdat je het anders niet kunt kijken?
Wat betreft vragen over wanneer HD, volgens mij is het door Ziggo regelmatig en zelfs in persoonlijke brieven gecommuniceerd dat het per 1 september is. Dus wacht dat nu eerst eens rustig af.
Zie het als de tv die je al hebt.
maar als je een abonnement afsluit betekend het toch dat je zonder extra kosten gebruik moet kunnen maken van het abonnement?
Als ik een abonnement neem op een krant hoef ik ook niet extra te betalen om hem bezorgd te krijgen.
maarja misschien zie ik het allemaal wat anders als de rest.
Tja, blijkbaar voldoet jou tv niet aan de eisen die Ziggo eraan stelt om van digitale tv gebruik te maken... Je kunt met een diesel auto ook niet op gas rijden...
Pff.. ik kan niet meer wachten totdat de 12 HD-zenders er komen. Kwijl nu altijd naar Ned1,2,3 en Eurosport HD.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Altijd weer die bizarre auto vergelijkingen 
Anyway.... Je kan je druk maken over dat kaartje, maar zo werkt het nou eenmaal. Dus je dokt en voor en slikt het of je gaat naar een andere TV-boer. C'est simple!
Anyway.... Je kan je druk maken over dat kaartje, maar zo werkt het nou eenmaal. Dus je dokt en voor en slikt het of je gaat naar een andere TV-boer. C'est simple!
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Het is trouwens niet zo dat je pas vanaf 1 september de digitale kanalen hebt hoor. Die kun je nu ook al gewoon ontvangen zonder extra maandelijkse kosten.Wceend schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:47:
maarja misschien zie ik het allemaal wat anders als de rest.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Vraag is het nieuwe ziggo beter met de nieuws groepen dan vroeger met @home wat gewoon waardeloos was ?
zitten er nog steeds allerlei poorten dicht ?
als je zo'n 40@4 all in neemt wat haal je daar gemiddeld in de praktijk van over de lijn ??
en dat modem met wifi is dat wat , kan je daar een beetje netjes fatsoenlijke instellingen inmaken?
ik heb wat apparatuur wat met DHCP werkt en dus een reservering nodig heeft kan dat , dat je ip koppel aan een mac adres ??
zie dat het verschil nu niet meer zo heel groot , tv abbo + adsl + vastrecht KPN maar wel meer snelheid dan met een 20@1 waar je in de praktijk blij bent met 13 a 14 down en gemiddeld 1 up
zitten er nog steeds allerlei poorten dicht ?
als je zo'n 40@4 all in neemt wat haal je daar gemiddeld in de praktijk van over de lijn ??
en dat modem met wifi is dat wat , kan je daar een beetje netjes fatsoenlijke instellingen inmaken?
ik heb wat apparatuur wat met DHCP werkt en dus een reservering nodig heeft kan dat , dat je ip koppel aan een mac adres ??
zie dat het verschil nu niet meer zo heel groot , tv abbo + adsl + vastrecht KPN maar wel meer snelheid dan met een 20@1 waar je in de praktijk blij bent met 13 a 14 down en gemiddeld 1 up
niet gehindert door enige vorm van inzicht
Theoretisch 30 dagen, in de praktijk eerder 14... Sommige groepen missen, snelheid wisselend. Advies: Payserver, tenzij je alleen heel recent materiaal download. Afhankelijk van je abbo, heb je wel een limiet op deze sever.dj.verhulst schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:36:
Vraag is het nieuwe ziggo beter met de nieuws groepen dan vroeger met @home wat gewoon waardeloos was ?
SMTP uitgaand is dicht, inkomend niet. Je kan dus relayen via de Ziggo SMTP of een externe SSL SMTP (gmail bijvoorbeeld). Verder zitten de NETBIOS poorten dicht. En terecht. Verder staat alles netjes open.zitten er nog steeds allerlei poorten dicht ?
In principe gewoon 40/4, tenzij je de pech hebt in een gebied te zitten waar de overboeking een issue is. Maar daar zie je eigenlijk weinig/geen klachten meer over. Ik haal hier netjes mijn 120mbit op elk moment van de dag.als je zo'n 40@4 all in neemt wat haal je daar gemiddeld in de praktijk van over de lijn ??
ik heb wat apparatuur wat met DHCP werkt en dus een reservering nodig heeft kan dat , dat je ip koppel aan een mac adres ??[\quote]
Dat soort basis dingen werken prima. Mocht je de routerfuncties niet afdoende vinden, laat je het ding in bridge modus zetten en hang je zelf er je eigen router achter.
Overigens allemaal zaken die redelijk eenvoudig terug te vinden zijn op dit forum en op www.ziggo-gebruikers.nl
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Naar mijn weten zijn ze een gigabit hoor. En buiten dat, met Ai1 plus zit je toch maar op 40Mbit en is er dus nog lang geen noodzaak.Mektheb schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:20:
[...]
Maar wel met nog maar 10/100mbps en geen gigabit.
Wat er nu gebeurd is dat alle Ai1 plus worden de modems vervangen, hierna is Internet Z2 aan de beurt. Iedereen met Ai1 Extra en Internet Z3 heeft al een modem wat de snelheden aan kan. Alleen de oudere modems worden vervangen, Ubee modems zijn allen geschikt voor de snelheden.
Mijnus staat niet in bridge. Werkt prima vooralsnog.Yucko schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:25:
[...]
En de Arris, is die niet nog ouder dan de tot voor kort meest gebruikte Motorola's? Die zullen sowieso geen 40 Mbit aankunnen neem ik aan.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 16:51 ]
Nop... De Arris die hier aan de muur hangt, doet netjes 120mbit. Is een EuroDocsis 3 modem.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:49:
En de Arris, is die niet nog ouder dan de tot voor kort meest gebruikte Motorola's? Die zullen sowieso geen 40 Mbit aankunnen neem ik aan.
Dat mag dan wel wezen maar alles verder intern is wel gigabitVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:49:
[...]
Naar mijn weten zijn ze een gigabit hoor. En buiten dat, met Ai1 plus zit je toch maar op 40Mbit en is er dus nog lang geen noodzaak.
Wat er nu gebeurd is dat alle Ai1 plus worden de modems vervangen, hierna is Internet Z2 aan de beurt. Iedereen met Ai1 Extra en Internet Z3 heeft al een modem wat de snelheden aan kan. Alleen de oudere modems worden vervangen, Ubee modems zijn allen geschikt voor de snelheden.
[...]
Mijnus staat niet in bridge. Werkt prima vooralsnog.
(in mijn netwerk kan alles dat aan, alleen vanwege de modem is het niet mogelijk ).dan zou het een stuk makkelijker zijn om mijn gigabyte's aan data over te pompen van server en nas heen en weer etc.
En ja ik kan dat oplossen door een Gigbit router te kopen, maar ik wil 1kasje en geen 2.
[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 23-08-2011 17:23 ]
@TFHfony Bedankt voor je antwoorden, betekend gewoon dat je niet zonder payserver kan,, zit nu bij tweakdsl ben best wel verwend op dat vlak,, maar de krappe snelheid en geen glasvezel hier en het gezeik met storingen in het netwerk ( veel downtime ) chaos met de fracturen...
Kan je wel zelf in het modem of moet je zelf ieder wisse wasje bellen met dat stel "geniën" als ik dat zo lees....
of gelijk in bridge mode zetten en er eigen spullen aanknopen...
Kan je wel zelf in het modem of moet je zelf ieder wisse wasje bellen met dat stel "geniën" als ik dat zo lees....
niet gehindert door enige vorm van inzicht
Je kan gewoon in het router gedeelte alle standaard routerfuncties uitgebreid instellen. Hier heb je niemand van Ziggo voor nodig. Alleen om het ding in bridge-mode te zetten heb je de Ziggo help-desk nodig. Dit doen ze direct en binnen enkele minuten staat hij in bridge-mode.dj.verhulst schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:23:
@TFHfony Bedankt voor je antwoorden, betekend gewoon dat je niet zonder payserver kan,, zit nu bij tweakdsl ben best wel verwend op dat vlak,, maar de krappe snelheid en geen glasvezel hier en het gezeik met storingen in het netwerk ( veel downtime ) chaos met de fracturen...
Als je werkelijk een Ubee EVM3200 modem hebt dan heb je gewoon een gigabit poort erop zitten. Zit er hier ook op en haal dan ook netjes de volle 120 mbit over de lijn heen. Kan me niet voorstellen dat als je niet de 120 mbit verbinding hebt dat ze dan gigabit uitzetten. Daarnaast je hebt nu een een netwerk wat volgens jou gigabit is. Waarom zou dan je modem vertragen als je van pc naar pc of van pc naar nas kopieert ???
Mektheb schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:22:
[...]
Dat mag dan wel wezen maar alles verder intern is wel gigabit
(in mijn netwerk kan alles dat aan, alleen vanwege de modem is het niet mogelijk ).dan zou het een stuk makkelijker zijn om mijn gigabyte's aan data over te pompen van server en nas heen en weer etc.
En ja ik kan dat oplossen door een Gigbit router te kopen, maar ik wil 1kasje en geen 2.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Verwijderd
Als de snelheid echt belangrijk is zou ik geen enkele crappy oplossing vertrouwen van die standaard modemsMektheb schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:22:
[...]
Maar de Ubee zonder wifi heeft toch ook gewoon 4 poorten?
@TFHfony: ah duidelijk. Ik ken de Arris modems niet, meeste wat ik tegenkom hier in de regio Utrecht is Motorola of Ubee.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 22:38 ]
Heh mektheb, het zit zo, dit is informatie die met 1 druk op de knop voor iedereen beschikbaar is.Mektheb schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:22:
[...]
Jij kreeg een eurodocsis 3.0 modem toegestuurd (GEEN modem/router combinatie), die modems kunnen allemaal makkelijk 120mbit aan en hebben niets met je thuis netwerk te maken en kunnen je interne netwerk dus ook niet negatief beïnvloeden.
Jij hangt aan je modem een goeie router, die dingen zijn ongeveer het formaat van een broodtrommel (snap daarom ook niet waarom je perse alles in 1 kastje wilt hebben) en je kan daar lekker al je pc's/macs/consoles whatever aanhangen. En als je alles echt zo graag in 1 kastje wilt hebben en toch goeie netwerk performance wilt hebben mag je jezelf wel even achter je oren krabben. Tadaaa! En dit komt van iemand die zich niet eens heeft ingelezen over het nieuwe Ziggo modem, hoe goed is dat!
Ubee zonder wifi is een Modem en dus maar 1 lan poort ( gigabit ) voor het aansluiten van een Router of PC rechtsreeksVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:37:
[...]
Maar de Ubee zonder wifi heeft toch ook gewoon 4 poorten?
Ubee met wifi ( die nu uitgerolt wordt ) is een Modem/router en heeft dus Wifi en 4 LAN poorten ( allemaal gigabit )
[ Voor 9% gewijzigd door Sumuhtsop op 24-08-2011 12:22 . Reden: Typo ]
Juist, er is dus maar 1 LAN poortPostjuh schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:17:
[...]
Ubee zonder wifi is een Modem en dus maar 1 lan poort ( gigabit ) voor het aansluiten van een Router of PC rechtsreeks
Ubee met wifi ( die nu uitgerolt wordt ) is een Modem/router en heeft dus Wifi en 4 LAN poorten ( allemaal gigabit )
Ik ben absoluut geen netwerk iemand vandaar, dus eigenlijk komt het er op neer een gigabit router kopen en ik ben klaar ?, en de rede ik het liefst een alles in 1 ding wil is stopcontacten zitten al vol genoeg.
Maar ik begrijp het nu.
Gaat kijken naar een 300n gigabit router.
danku
Zojuist in Hengelo geen signaal meer (geen TV en geen internet). Pffff
Verwijderd
Dat heb je correctMektheb schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:03:
[...]
Juist, er is dus maar 1 LAN poort
Ik ben absoluut geen netwerk iemand vandaar, dus eigenlijk komt het er op neer een gigabit router kopen en ik ben klaar ?, en de rede ik het liefst een alles in 1 ding wil is stopcontacten zitten al vol genoeg.
Maar ik begrijp het nu.
danku
Is er iemand hier die verstand heeft van die waarden die op de ziggo modem pagina vermeld staan?
Ik begin me een beetje te ergeren aan het feit dat me draadloze verbinding best wel onstabiel is; nu zie ik dat er allemaal T3 timeouts plaatsvinden. Maar komt dat dan door me verbinding?
Ik begin me een beetje te ergeren aan het feit dat me draadloze verbinding best wel onstabiel is; nu zie ik dat er allemaal T3 timeouts plaatsvinden. Maar komt dat dan door me verbinding?

Je waarden zijn erg mooi.lasharor schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:20:
Is er iemand hier die verstand heeft van die waarden die op de ziggo modem pagina vermeld staan?
[afbeelding]
Zit er een ander wifi op hetzelfde kanaal?
Die waarden staan volledig los van je draadloze netwerk.lasharor schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:20:
Mijn advies zou zijn: pricewatch: TP-Link TL-WR1043NDMektheb schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:03:
[...]
Maar ik begrijp het nu.
danku
Betrouwbaar en mooi geprijst.
Zou het plaatsen van een Gigabit switch achter het modem ook niet afdoende kunnen zijn?Mektheb schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:03:
[...]
Maar ik begrijp het nu.
danku
Testing, one, two ...
Je krijgt maar 1 IP adres, dus als je meer dan 1 apparaat aan wenst te sluiten móet je een router gebruiken.hardware-lover schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:42:
[...]
Zou het plaatsen van een Gigabit switch achter het modem ook niet afdoende kunnen zijn?
Ja dat zeker, maar moet ook wireless hebben en dat heeft mijn ubee dus niet.hardware-lover schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:42:
[...]
Zou het plaatsen van een Gigabit switch achter het modem ook niet afdoende kunnen zijn?
Toch bedankt voor het mee denken !
Bedankt, gekocht 38 eurie en een beetje ( resellerPostjuh schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:00:
[...]
Mijn advies zou zijn: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Betrouwbaar en mooi geprijst.
[ Voor 34% gewijzigd door Mektheb op 24-08-2011 16:16 ]
Maar het nieuwe Zigo modem heeft toch al een ingebouwde router-functie? Bij mij staat er achter het (oude) Ziggo modem een router waaruit één kabel naar een gigabit switch gaat en die verwerkt het interne netwerkverkeer en dat gaat uitstekend. Ik heb voor die opstelling gekozen om de router niet over de rooie te laten gaan als deze door 4 of 5 PC's tegelijk belast wordt met allerlei dataverkeer.ChaserBoZ_ schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:00:
[...]
Je krijgt maar 1 IP adres, dus als je meer dan 1 apparaat aan wenst te sluiten móet je een router gebruiken.
Maar mogelijk heeft desbetreffende user het nieuwe modem met router-functie en draadloze toegang niet in het bezit?
Testing, one, two ...
Krijg net de "Zie" in de bus, staan er op de achterpagina aanbiedingen. Morgen is mijn vriendin jarig (en ze wil niks hebben en ook niks vieren), dus dacht ik: laat ik eens kaartjes voor een van die musicals bestellen. Maken ze je blij met een dode mus: de ene musical is 10 dagen geleden voor het laatst geweest, de andere musical is komend weekend voor het laatst.... tweede kaartje gratis is leuk, maar als je al niet aan het eerste kaartje kunt komen wordt een tweede kaartje wat moeilijk denk ik
.
Wat krijg jij Zie pas laat binnen? Die heb ik al zeker 3 weken in de krantenbak liggen_JGC_ schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:24:
Krijg net de "Zie" in de bus, staan er op de achterpagina aanbiedingen. Morgen is mijn vriendin jarig (en ze wil niks hebben en ook niks vieren), dus dacht ik: laat ik eens kaartjes voor een van die musicals bestellen. Maken ze je blij met een dode mus: de ene musical is 10 dagen geleden voor het laatst geweest, de andere musical is komend weekend voor het laatst.... tweede kaartje gratis is leuk, maar als je al niet aan het eerste kaartje kunt komen wordt een tweede kaartje wat moeilijk denk ik.
Dagtekening van de begeleidende brief is 11 augustus, komt vandaag pas binnenvallen. Gek dat zoiets 13 dagen onderweg is.
Ik heb een zeshonderdtal T3 timeouts gehad in 5 dagen, maar van wegvallende internetverbinding was geen sprake (wel een ander probleem wat ik 2 weken terug al heb gepost). Ik heb het toen nagevraagd bij webcare en volgens hun heeft het alleen invloed op je telefonie. Echter is daar bij mij niks op aan te merken. In dat geval weinig om je druk oven te maken dus. Als het niet aan andere storende factoren in je omgeving ligt en het vlak naast het modem nog steeds wegvalt dan ligt het gewoon aan het modem. Die Ubee's schijnen wireless niet zo stabiel gezien dit probleem bij meer mensen voorkomt.lasharor schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:20:
Heb ook last van drop-outs in de internetverbinding met het nieuwe Ubee modem; als ik het goed begrijp is dit geweldige Ubee modem waarschijnlijk het SPOS. Ben nu stapsgewijs zoveel mogelijk functionaliteit van het Ubee modem aan het omzeilen. Heb nu mijn oude Dlink WLAN router er achter gehangen en zal morgen de DCHP verhuizen van de Ubee naar de Dlink. Wat kan ik nog meer doen om problemen op te lossen? Begrijp ik nou goed dat ik die Ubee niet zelf in bridged modem kan zetten?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Verwijderd
Ik heb hem hier nog niet eens gehad_JGC_ schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:00:
Dagtekening van de begeleidende brief is 11 augustus, komt vandaag pas binnenvallen. Gek dat zoiets 13 dagen onderweg is.

Vandaag werd mijn vrouw gebeld over eredivisie live dat ze mij vragen wilde stellen. Ik scheen een valse naam opgegeven te hebben en wel het juiste adres en dat wilden ze bespreken? Maar ik was niet thuis, zou om 19:30 teruggebeld worden, maar toen was ik op de kermis met de kids.
Nu is het mij onduidelijk waar dit vandaan komt. Heb wel net weer eredivise live genomen met die aanbieding van de telegraaf, maar dat heb ik gewoon correct ingevuld (je moest namelijk ook bijv. je kaartnummer doorgeven) en dat is prima geactiveerd door ziggo een paar dagen later.
Zijn er meer mensen door eredivisie live gebeld met zo'n verhaal? Of uberhaupt gebeld naar aanleiding van de actie van de Telegraaf? Ik vermoed dat er bij het aanmelden wat mis is gegaan, die hele site was vastgelopen door de Telegraaf actie laatst (2 maand gratis kijken als je de zaterdagkrant kocht).
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 22:45 ]
Verwijderd
Ik vroeg me af als ik de UBEE wifi modem krijg en ik laat de bridgemodus uitschakelen zodat ik mijn eigen router kan blijven gebruiken, of de 4 LAN poorten allemaal nog werken?
Is het onverstandig 2 routers tegenlijkertijd te gebruiken? Ik kom namelijk momenteel nog 1 LAN-aansluiting te kort...
Is het onverstandig 2 routers tegenlijkertijd te gebruiken? Ik kom namelijk momenteel nog 1 LAN-aansluiting te kort...
Hm, ik heb Zie al een tijdje niet meer gehad. Hoe kan dat?Bullet NL schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:34:
[...]
Wat krijg jij Zie pas laat binnen? Die heb ik al zeker 3 weken in de krantenbak liggen
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Dit had ik vanmorgen al voor de tweede keer! Alles terug naar de fabrieksinstellingen.F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:42:
Dat is gek: zojuist zond mijn Ubee wifi modem weer de standaard SSID uit. Hij is vanuit het niets gereset op de fabrieksinstellingen...
Nog meer mensen die hier last van hebben?
Het hele idee van bridge is dat je de interne router uitschakeld, dus heb je nog op 1 poort internet en niet alle 4.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 07:22:
Ik vroeg me af als ik de UBEE wifi modem krijg en ik laat de bridgemodus uitschakelen zodat ik mijn eigen router kan blijven gebruiken, of de 4 LAN poorten allemaal nog werken?
Dat is mij 1x gebeurd. Zo'n 2 a 3 weken geleden. Op het ene moment zit ik nog rustig een film te kijken via mijn netwerk en het andere moment is opeens de router op de standaardinstellingen gesprongen.ChrisF schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:28:
[...]
Dit had ik vanmorgen al voor de tweede keer! Alles terug naar de fabrieksinstellingen.
Nog meer mensen die hier last van hebben?
Na wat zoeken in het topic kon ik geen antwoord vinden op het volgende:
Bij ons (5 studenten in een voormalig eengezinswoning) is de TV-ontvangst zeer ruk. Een aantal zenders zijn gewoonweg niet te kijken door de hoeveelheid sneeuw, en de rest stoort ontzettend. Dit is bij alle vier de aansluitingen zo (en ja, iemand hier heeft geen TV). Nu is het zo dat de hoofdaansluiting in de voormalige woonkamer zit weggewerkt in een grijs kastje. Deze zit dicht met een soort van slot, waarvan we de sleutel niet hebben, en kan dus niet spieken wat daar in zit. Nu vroeg ik mij af of deze van Ziggo is, of van de verhuurder (SSH).
Om over te schakelen naar digitaal is neem ik aan een CI+ module + smartcard voldoende? Of gaat dit ook niet werken door de hoeveelheid ruis?
Bij ons (5 studenten in een voormalig eengezinswoning) is de TV-ontvangst zeer ruk. Een aantal zenders zijn gewoonweg niet te kijken door de hoeveelheid sneeuw, en de rest stoort ontzettend. Dit is bij alle vier de aansluitingen zo (en ja, iemand hier heeft geen TV). Nu is het zo dat de hoofdaansluiting in de voormalige woonkamer zit weggewerkt in een grijs kastje. Deze zit dicht met een soort van slot, waarvan we de sleutel niet hebben, en kan dus niet spieken wat daar in zit. Nu vroeg ik mij af of deze van Ziggo is, of van de verhuurder (SSH).
Om over te schakelen naar digitaal is neem ik aan een CI+ module + smartcard voldoende? Of gaat dit ook niet werken door de hoeveelheid ruis?
[ Voor 6% gewijzigd door ShitHappens op 25-08-2011 10:35 ]
Als jij heel wat coax kabel door het huis hebt liggen, zonder een versterker er tussen, dan gaat digitaal waarschijnlijk ook niet werken. Je kan het proberen natuurlijk, maar ik vermoed dat de ruis van de kabels in huis komen. Dus die moeten of vervangen worden door betere kwaliteit kabels, of ingekort worden, of een versterker er tussen, of wellicht een combinatie van al het voorgaande.ShitHappens schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:31:
Na wat zoeken in het topic kon ik geen antwoord vinden op het volgende:
Bij ons (5 studenten in een voormalig eengezinswoning) is de TV-ontvangst zeer ruk. Een aantal zenders zijn gewoonweg niet te kijken door de hoeveelheid sneeuw, en de rest stoort ontzettend. Dit is bij alle vier de aansluitingen zo (en ja, iemand hier heeft geen TV). Nu is het zo dat de hoofdaansluiting in de voormalige woonkamer zit weggewerkt in een grijs kastje. Deze zit dicht met schroeven, maar die zijn zo ongebruikelijk dat ik daarvoor geen schroevendraaier heb, en kan dus niet spieken wat daar in zit. Nu vroeg ik mij af of deze van Ziggo is, of van de verhuurder (SSH).
Hoeveel meter coax kabel heb je ongeveer in huis liggen en is dit onversterkt ?
Er ligt zo min mogelijk, mijn tv is aangesloten met een kabel van 3 meter. Voor de bovenverdieping zit alles weggewerkt in de muren, en zit dus een nette pot in alle kamers. Zal bij elkaar een metertje of 15 tot 20 zijn. Deze kabels vervangen gaat dus erg moeilijk worden.
Een versterker plaatsen kan juist niet, omdat ik niet dicht genoeg in de buurt van de hoofdaansluiting kan komen. Of moet dan per aansluiting een aparte versterker komen?
Een versterker plaatsen kan juist niet, omdat ik niet dicht genoeg in de buurt van de hoofdaansluiting kan komen. Of moet dan per aansluiting een aparte versterker komen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!