Gadgeteer schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:36:
Ook maar even mijn recente ervaringen posten
Ik heb al tijden een stabiele 40mB verbinding, goede televisie en geen problemen met de telefoon (Groningen).
Wel heb ik veel problemen met de Ziggo newsservers. Ik heb meestal een verbinding op deze newsservers van minder dan 1 kb (als ik al verbinding kan krijgen). Ik heb al 2 keer hierover gebeld, er is mij toegezegd dat er een compenstatie kan worden gedaan zodra een storing is verholpen.. deze speelt echter al maanden (capaciteitsprobleem, bekend bij Ziggo maar blijkbaar erg moeilijk te verhelpen

).
Vraag me af hoe ze willen compenseren wanneer de storing (over 5 jaar?) verholpen is.. Misschien goed wanneer anderen met dit probleem ook bellen en vragen om compensatie, als het maar genoeg kost om een probleem aan te houden dan doen ze er misschien wel wat aan.
Ik gebruik ook tussen mijn payservers de server van Ziggo,enigste waar ik last van heb kwa newsserver is dat oudere post niet binnenkomen ,maarja dat kan kloppen omdat ziggo maar 30 dagen retentie heeft.
Een payserver heeft meestal minimaal 200 dagen retentie , soms tot 1000 dagen.
Wat ik je aanraad ga es kijken of je posts die je binnen wild halen niet te oud zijn, ouder als 30 dagen zul je over het algemeen niet binnen krijgen met ziggo daarvoor ben je echt een payserver nodig.
marco282 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:34:
Halloo,
Ik heb het alles in een extra pakket besteld, nu vraag ik me af, wie van jullie hier haalt ook daadwerkelijk 120-10?
Zouden jullie kunnen laten weten wat jullie resultaten zijn?
Met vriendelijke groet,
Marco Nijholt
Ik heb sinds een jaartje ziggo 120/10 woon in Emmen en heb tot heden ongeveer de snelheid gehad 125/9,5 .
Wat heel belangrijk is om die snelheid te halen is dat je netwerk het ook kan halen, dus een gigabit aansluiting/wireless n op je laptop en computers is wel een aanrader .
Ik heb in het begin van de snelheid verhoging gedraaid met een 100 mbit netwerk en toen kwam ik tot max 80/9,5 puur en alleen omdat mijn intern netwerk geen hogere snelheid aankon.
heb toen een andere router gekocht en na die tijd geen problemen meer gehad.
Ik download veel van newsgroepen en krijg de boel dan ook met ruim 120 mb binnen (met payserver).
Wat daarnaast een groot voordeel is dat je een lage ping hebt,zeker met gamen is dit intresant.
[
Voor 27% gewijzigd door
Read op 20-08-2011 10:29
]
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.