Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:27:
Ik doe het hier nog zonder versterker, enkel via (degelijke) splitters en goede kabels, naar 3 TV's en dat gaat nog goed. Alles wordt via digitale ontvangers bekeken. Kabellengte: 10m, 10m en 12m
Ik heb iets van 70 meter kabel gelegd (aansluitpunt beneden naar tv in slaapkamer) en dat geeft prima resultaat. Ik heb bij het aansluitpunt wel een versterkertje hangen. Verder nog een kabel van 40 meter eraan en eentje van 10 meter.

Werkt allemaal prima, of ik nu 70 meter of 1 meter eraf zit, signaal is hetzelfde. Wel goed materiaal gebruikt, daardoor wel wat duurder uit, maar het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:17
Arunia schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:07:
Ik verwacht eigenlijk dat de software het probleem is. Maar zoals ik al zei, het heeft wel gewerkt (maar niet heel erg lang). De stick was bij Ziggo geleverd, dus lijkt me dat dat wel compatible is? Was er eentje van Netgear overigens.
Typisch. Als het nooit gewerkt zou hebben zou het nog een compatibiliteitsprobleem met XP kunnen zijn.
En als het bekabeld ook dramatisch is, dan vermoed ik dat instellingen op de router de problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:06:
Ziggo is al 4 keer langs geweest, ze heeft regelmatig gebeld (100 euro armer)
Die ziggo helpdesk kost toch maar 0,02 eurocent per minuut?

Althans dat staat op de website. Ik meen dat het altijd 0,10 was, maar het is dan goedkoper geworden. Maar dan lijkt me 100 euro nog wat veel, dat zou dan 1000 minuten bellen moeten zijn?

Het klinkt in iedergeval als onkunde van haar kant. Ze kan beter even iemand vragen die in de buurt woont en wat verstand van computers heeft. En die usb netwerkadapter wegdoen en een normale netwerkkaart aanschaffen als het draadloos moet op een pc.

Is het verder wel handig om helpdesk te gaan spelen voor familie? Je moet het zelf weten, maar voor dit soort zaken hoeft men mij niet te bellen. Ziggo heeft een helpdesk, daar lossen ze het maar mee op. Je krijgt er alleen maar werk en gezeur van.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:49
Ik snap even niet helemaal hoe het zit met Uitzending Gemist, ik kon eerst het hele interactieve TV deel niet meer gebruiken, na een reboot van de Cisco PVR kan ik wel weer door de Uitzending Gemist catalogus bladeren maar geeft hij bij elk programma dat ik terug wil kijken aan dat ik een abonnement moet kopen? Ik dacht dat dit bij alle TV-abo's zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:52:
[...]

Althans dat staat op de website. Ik meen dat het altijd 0,10 was, maar het is dan goedkoper geworden. Maar dan lijkt me 100 euro nog wat veel, dat zou dan 1000 minuten bellen moeten zijn?

Het klinkt in iedergeval als onkunde van haar kant. Ze kan beter even iemand vragen die in de buurt woont en wat verstand van computers heeft. En die usb netwerkadapter wegdoen en een normale netwerkkaart aanschaffen als het draadloos moet op een pc.

Is het verder wel handig om helpdesk te gaan spelen voor familie? Je moet het zelf weten, maar voor dit soort zaken hoeft men mij niet te bellen. Ziggo heeft een helpdesk, daar lossen ze het maar mee op. Je krijgt er alleen maar werk en gezeur van.
Wellicht belde ze mobiel, dan gaat het hard.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
marco282 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:38:
Maar ik zit dus nu al met dat inlog scherm van ziggo voor mijn neus en ik kan natuurlijk niet inloggen vanwege de ingangsdatum.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan laten vervroegen?

Want volgensmij als er geen monteurs afspraak was geweest dan had ik dat vandaag al wel kunnen doen neem ik aan.
Het abonnement gaat in op het moment dat het modem word activeert, mits je de activatiecode al per brief hebt gehad. Zelf ook gehad: Voor doe-het-zelf installatie gekozen met een bepaalde ingangsdatum vanwege de oude provider. Het modem kwam toen een week daarvoor al binnen. Als je zelf die activatieprocedure doorloopt gaat je abonnement in en word ook nummerportering (vrijwel direct) in gang gezet. Overigens wel zo netjes als verder alles werkt dat je de monteur afbelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:52:
[...]

Ligt eraan of je Ziggo Helpdesk of Service+ moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 14:41
De monteur is al afgebeld,

hmm okee vreemd want ik kan hem namelijk niet activeren want hij zegt dat er een fout is opgetreden en als dat zich blijft voortdoen moet je de klantenservice bellen, vandaar dat ik er vanuit ging dat het de ingangsdatum was.

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:59

Wildfire

Joy to the world!

DRAFTER86 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:13:
Ik snap even niet helemaal hoe het zit met Uitzending Gemist, ik kon eerst het hele interactieve TV deel niet meer gebruiken, na een reboot van de Cisco PVR kan ik wel weer door de Uitzending Gemist catalogus bladeren maar geeft hij bij elk programma dat ik terug wil kijken aan dat ik een abonnement moet kopen? Ik dacht dat dit bij alle TV-abo's zat?
Volgens mij gaat dat pas in september in wanneer de nieuwe pakketten ingaan.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:56:
[...]

Ligt eraan of je Ziggo Helpdesk of Service+ moet bellen.
Dat dus, ze moest Service+ bellen. Daarnaast is het vrij prijzig en een max van 32 euro geloof ik.
Daar zat ze bijna aan. Maar ze wilden dat ze later terugbelde >_>
Ook toen ze aangaf dat ze al bijna aan het max zat, moest ze nog steeds 10 minuten later terugbellen (ergens op wachten om te kijken of het daarna weer werkte.

Maar goed, ik wacht gewoon even af.

Overigens maak ik altijd zelf de keuze om ergens naar te kijken. Ze vroeg het niet namelijk.
Familie welke er om zeurt, daar ga ik zeker niet naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:27
Wildfire schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:10:
[...]

Volgens mij gaat dat pas in september in wanneer de nieuwe pakketten ingaan.
Klopt in september kan je gratis gebruik maken van net gemist. Dit was eerst een pakket wat je apart moest aanschaffen. In de proefperiode kon je er idd gratis gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
http://www.rijksoverheid....t-kabelbedrijf-ziggo.html

Ziggo heeft niets misdaan met het verwijderen van analoge zenders, De minister ziet dus ook geen reden om extra onderzoek in te stellen. Wel mooi dat ze expliciet zegt dat het rijk wil gaan digitaliseren, eigenlijk zegt ze dus dat analoog tv kijken uit de tijd is :D

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 11:19
Arunia schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:19:
[...]

Dat dus, ze moest Service+ bellen. Daarnaast is het vrij prijzig en een max van 32 euro geloof ik.
Ook toen ze aangaf dat ze al bijna aan het max zat, moest ze nog steeds 10 minuten later terugbellen (ergens op wachten om te kijken of het daarna weer werkte.

Maar goed, ik wacht gewoon even af.

Overigens maak ik altijd zelf de keuze om ergens naar te kijken. Ze vroeg het niet namelijk.
Familie welke er om zeurt, daar ga ik zeker niet naar kijken.
je kan hier bij de klantenservice als alles het straks weer doet, gewoon een creditering voor laten maken, rekening der bij van de bedragen en het nummer, en dan word dat netjes opgelost(is mijn ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

RTL 4 HD is foetsie: foutmeldingen E37-32 en E38-32 komen voorbij. Normale RTL 4 is er wel gewoon, rest van de HD-zenders ook (Ziggo Tilburg). Zomaar opeens, nog geen tien minuten ofzo.

-- Edit: het gaat hier om 2x een Humax 5050C decoder en een Samsung LE32D450 met ingebouwde decoder. Het probleem ligt dus duidelijk bij Ziggo. Voor de volledigheid heb ik mijn eigen decoder al teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar dat was dus geen oplossing.

-- Edit #2: de helpdesk heeft nu een bandje lopen en op de site staat de storing nu ook vermeld.

[ Voor 55% gewijzigd door Wildfire op 17-08-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:19:
[...]

Er zitten gelukkig wel redelijke medewerkers. Dat scheelt weer.

Ik moest er gisteren 10 minuten mee bellen a 65 cent pm. Maar heb vandaag 10 euro compensatie gehad omdat het probleem niet bij mij lag. Dat is dan wel weer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Wildfire schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:31:
RTL 4 HD is foetsie: foutmeldingen E37-32 en E38-32 komen voorbij. Normale RTL 4 is er wel gewoon, rest van de HD-zenders ook (Ziggo Tilburg). Zomaar opeens, nog geen tien minuten ofzo.

-- Edit: het gaat hier om 2x een Humax 5050C decoder en een Samsung LE32D450 met ingebouwde decoder. Het probleem ligt dus duidelijk bij Ziggo. Voor de volledigheid heb ik mijn eigen decoder al teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar dat was dus geen oplossing.

-- Edit #2: de helpdesk heeft nu een bandje lopen en op de site staat de storing nu ook vermeld.
Protip: kijk eens 1 pagina terug in dit topic.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:49:
Ik moest er gisteren 10 minuten mee bellen a 65 cent pm. Maar heb vandaag 10 euro compensatie gehad omdat het probleem niet bij mij lag. Dat is dan wel weer netjes.
65 cent per minuut? Wat is dat ziggo plus dan? Is dat nieuw?

Ik vind het maar vreemd dat mensen 100 euro kwijt zijn voor iets waarvan ik nu al kan zeggen waar het probleem waarschijnlijk ligt aan die usb dongle, adviseer die mensen dan voor pakweg 25 euro een wifi pci netwerkkaart ofzo te kopen en dan is het toch opgelost?

Als ze een rechtsbijstandsverzekering heeft zou ik die inschakelen. Slaat toch nergens op, 100 euro kwijt zijn aan belkosten en nog steeds een probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat niet alleen, je hebt enorm veel bandbreete nodig hiervoor en daar kunnen heel wat digitale zenders voor op gezet worden.
Vind het niet vreemd, Caiway heeft het al gedaan en UPC is ook aardig bezig.
Bullet NL schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:30:
http://www.rijksoverheid....t-kabelbedrijf-ziggo.html

Ziggo heeft niets misdaan met het verwijderen van analoge zenders, De minister ziet dus ook geen reden om extra onderzoek in te stellen. Wel mooi dat ze expliciet zegt dat het rijk wil gaan digitaliseren, eigenlijk zegt ze dus dat analoog tv kijken uit de tijd is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:44:
Dat niet alleen, je hebt enorm veel bandbreete nodig hiervoor en daar kunnen heel wat digitale zenders voor op gezet worden.
Inderdaad, iedereen kijkt verder digitaal lijkt mij. Zelfs mijn schoonouders van 75 hebben digitale tv. Komop, als die al digitaal kijken is het echt tijd dat analoog gewoon verdwijnt wat kennelijk ook wettelijk mag (haal ik uit die link van de overheid met die brief).

Ziggo had gewoon per direct analoog moeten stoppen, dan was er misschien iets meer gezeur, maa dan ben je ook in 1 keer van het gezeur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Leuk idee, als je 1,2 hooguit 3 tv''s in huis hebt. Als je meer >3 meer tv's hebt is dat niet zo fijn. Vergeet niet dat je voor iedere tv een ontvanger moet kopen. Is niet nodig voor iedere tv vind ik. Tevens zijn er ook nog de mensen waarvoor de aanschaf van een ontvanger ook duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:02
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:54:
Komop, als die al digitaal kijken is het echt tijd dat analoog gewoon verdwijnt wat kennelijk ook wettelijk mag (haal ik uit die link van de overheid met die brief).

Ziggo had gewoon per direct analoog moeten stoppen, dan was er misschien iets meer gezeur, maa dan ben je ook in 1 keer van het gezeur af.
In die brief staat dat volgens de Mediawet 2008 een kabelboer wettelijk verplicht is om minimaal 15 zenders analoog door te (blijven) geven.
Analoog kan op dit moment dus niet totaal verdwijnen, dan moet eerst de wet veranderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 09:34
Sinds gisteren heb ik zeer veel problemen met internet, de verbinding valt om de haverklap weg en blijft dan ook weg. Ziggo gebeld en die hebben de lijn doorgemeten, er moet nu een monteur komen om het te checken en de eerst mogelijkheid hiervoor is 23 augustus!

Wat een pauper service weer van Ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vlassie1980 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:34:
Sinds gisteren heb ik zeer veel problemen met internet, de verbinding valt om de haverklap weg en blijft dan ook weg. Ziggo gebeld en die hebben de lijn doorgemeten, er moet nu een monteur komen om het te checken en de eerst mogelijkheid hiervoor is 23 augustus!

Wat een pauper service weer van Ziggo!
Binnen een week, en dat in vakantietijd.
Ik vind het nog best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe verklaar je dan dat Caiway volledig digitaal is, dus 0 analoge zenders ?
Die gaan dat echt niet terug draaien.
grun93 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:26:
[...]

In die brief staat dat volgens de Mediawet 2008 een kabelboer wettelijk verplicht is om minimaal 15 zenders analoog door te (blijven) geven.
Analoog kan op dit moment dus niet totaal verdwijnen, dan moet eerst de wet veranderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik lees dat nu pas, dat RTL4 HD wegviel. Ik had dat ook, maar toevalligerwijs was ik een kastje vergeten te schuiven en stond mijn dochtertje net bij het ding..die ik de schuld gaf, dacht dat ze de SmartCard eruit had gehaald of iets.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:02
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:22:
Je hebt gelijk, ik had het verkeerd geinterpreteerd.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:22:
Die gaan dat echt niet terug draaien.

[...]
Echter wel ongecodeerd, dus je hebt geen speciale fratsen nodig.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
icecreamfarmer schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:52:
[...]

Echter wel ongecodeerd, dus je hebt geen speciale fratsen nodig.
Dit is ook niet helemaal waar, er zitten ook een aantal kanalen die wel gecodeerd zijn, weet zo een twee drie niet welke. Misschien dat Ziggo het zo in de toekomst ook gaat doen als alles digitaal is, is natuurlijk mogelijk maar er is maar een manier om daar achter te komen

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:26

Yucko

One clown to rule them all !

DonKui schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:08:
[...]

Dit is ook niet helemaal waar, er zitten ook een aantal kanalen die wel gecodeerd zijn, weet zo een twee drie niet welke. Misschien dat Ziggo het zo in de toekomst ook gaat doen als alles digitaal is, is natuurlijk mogelijk maar er is maar een manier om daar achter te komen
Geloof je het zelf? Ik geloof niet dat Ziggo de codering van hun digitale pakket afschaft als was het maar vanwege het excuus dat ze willen voorkomen dat content te makkelijk opgenomen kan worden.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Maranello
Yucko schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:46:
[...]
Geloof je het zelf? Ik geloof niet dat Ziggo de codering van hun digitale pakket afschaft als was het maar vanwege het excuus dat ze willen voorkomen dat content te makkelijk opgenomen kan worden.
Dat zal Ziggo een worst zijn. Het zijn de zenders die aangeven of hun kanaal gecodeerd moet worden middels contracten met de kabelaars. De commerciëlen zullen waarschijnlijk nog voorkeur geven aan codering, maar ik weet niet of de publieke omroep ook vrij te ontvangen moet zijn op de kabel vanuit de Mediawet. Met KPN is bij de overgang naar DVB-T ook de verplichting gesteld dat de publieke zenders en een regionale zender vrij te ontvangen moet zijn omdat er toen geen analoge optie meer was.

[ Voor 3% gewijzigd door Maranello op 18-08-2011 13:40 ]

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:49:
[...]

Er zitten gelukkig wel redelijke medewerkers. Dat scheelt weer.

Zelfde ervaring hier. Toen ik het Film1 abonnement bestelde naast mijn AiO plus abonnement, heeft Ziggo een administratiefout gemaakt en konden we helemaal geen zenders meer ontvangen. Uiteindelijk meerdere malen (mobiel) gebeld (Ziggo telefoon werkte uiteraard ook niet...) en achteraf een brief geschreven met verzoek om compensatie, inclusief een overzicht van de gemaakte belkosten. De maand erop werd er 15 euro van mijn factuur afgetrokken als compensatie.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

xxxneoxxx schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:29:
[...]

Protip: kijk eens 1 pagina terug in dit topic.. :|
Daar had het dus helemaal niets mee te maken, hetgeen je ook meteen zou zien als je m'n bericht begrijpend had gelezen. In m'n 2e edit stond namelijk al vermeld dat Ziggo de storing op dat moment zelf ook vermeldde. Daarnaast had ik vermeld dat het resetten van de decoder (waarbij de zenderlijst opnieuw wordt ingelezen) ook geen effect had, waarmee jouw "protip" ook meteen duidelijk niets met het probleem te maken had.

(want als het daadwerkelijk had gelegen aan wat jij bedoelde met je 'protip', dan had een reset naar fabrieksinstellingen dus wel geholpen)

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 18-08-2011 19:42 ]

• Gouwden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:59
Na het noodweer in Limburg van zonet doet bij de buren niks het meer van Ziggo (internet, telefoon, dig tv)... Ze hebben de modem al gereset maar had geen effect. Kan dit iets met blikseminslag oid te maken hebben?

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 08:10
Gouwden schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:44:
Na het noodweer in Limburg van zonet doet bij de buren niks het meer van Ziggo (internet, telefoon, dig tv)... Ze hebben de modem al gereset maar had geen effect. Kan dit iets met blikseminslag oid te maken hebben?
Zou kunnen, mijn modem is ook ooit overleden door blikseminslag verder op in de straat, ziggo gebeld, en die hebben kosteloos een monteur gestuurd met nieuw modem. :)

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:38

JK

Hebben ze nog wel analoge TV? Digitale TV gaat immers niet via de modem...

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 22:18
hoe zijn jullie ervaringen met A1Extra? Is de snelheid inmiddels stabiel te noemen? Moet je trouwens bij interactieve televisie een versterker gebruiken?

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-10 15:42
Ik heb nu half jaartje 120 Mbit en download constant stabiel met 14,5 MB/sec, zeer tevreden.

Nou rest mij een vraag; Ik zit de helft van de week thuis bij mijn ouders en andere helft bij mijn vriendin thuis. Thuis hebben wij AIE Extra + TV Extra. Kan ik de smartcard meenemen naar mijn vriendin om hier ook van de extra zenders gebruik te maken?

• Tys
  • Laatst online: 14:07

Tys

NetXtreme schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:33:
Ik heb nu half jaartje 120 Mbit en download constant stabiel met 14,5 MB/sec, zeer tevreden.

Nou rest mij een vraag; Ik zit de helft van de week thuis bij mijn ouders en andere helft bij mijn vriendin thuis. Thuis hebben wij AIE Extra + TV Extra. Kan ik de smartcard meenemen naar mijn vriendin om hier ook van de extra zenders gebruik te maken?
Yup, geen enkel probleem.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• Untouchablezz20
NetXtreme schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:33:

Netjes, upload gaat ook goed? Heb je een router ertussen of rechtstreeks. Inderdaad je kan gewoon de kaart meenemen en daar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 15:50
Untouchablezz20 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:31:
hoe zijn jullie ervaringen met A1Extra? Is de snelheid inmiddels stabiel te noemen? Moet je trouwens bij interactieve televisie een versterker gebruiken?
Deze vragen zijn al wel erg vaak voorbij gekomen.

Ja de snelheden zijn bekabeld stabiel
Ja je moet die versterker gebruiken i.v.m. retour signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-10 15:42
Untouchablezz20 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:19:
[...]

Netjes, upload gaat ook goed? Heb je een router ertussen of rechtstreeks. Inderdaad je kan gewoon de kaart meenemen en daar gebruiken.
Upload haal ik ook netjes rond de 1 MB/s stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

jongetje schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:45:
[...]

Deze vragen zijn al wel erg vaak voorbij gekomen.

Ja de snelheden zijn bekabeld stabiel
Ja je moet die versterker gebruiken i.v.m. retour signaal.
De meegeleverde versterker had ik toch echt niet nodig, bij de Cisco met Interactieve Televisie. Ik heb hem erna wel geplaatst, maar dat was meer om ontvangst naar de slaapkamer wat sterker te maken just in case.

Ledje knipperde niet (dus retroursignaal) en kon er voor de rest ook alles mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
Exorcist schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:58:
[...]

De meegeleverde versterker had ik toch echt niet nodig, bij de Cisco met Interactieve Televisie. Ik heb hem erna wel geplaatst, maar dat was meer om ontvangst naar de slaapkamer wat sterker te maken just in case.

Ledje knipperde niet (dus retroursignaal) en kon er voor de rest ook alles mee. :)
Heb je dan een splitter gekocht voor het splitsen van de kabel voor tv en internet ? Of heb je alleen tv via ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

wkleunen schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:09:
[...]

Heb je dan een splitter gekocht voor het splitsen van de kabel voor tv en internet ? Of heb je alleen tv via ziggo ?
Ik had al een Tratec splitter van Ziggo, maar onversterkt/passief. Heb AiE Extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Exorcist schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:27:
[...]

Ik had al een Tratec splitter van Ziggo, maar onversterkt/passief. Heb AiE Extra.
Gewoon de adapter er niet aan gehangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:51
Heb sinds de nieuwe wifi router die we kregen van ziggo problemen met torrent en internet tegelijk.. Internet doet het dan niet. Iemand last van hetzelfde probleem? Heb de Ubee router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

wkleunen schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:33:
[...]

Gewoon de adapter er niet aan gehangen ?
Nee, het is gewoon geen signaalversterker. Puur een Tratec splitter.

Lekker klein plaatje, maar deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.breurman.nl/webshop/data/articles/images/s_229.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Exorcist op 19-08-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
t0mmiiiii schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:55:
Heb sinds de nieuwe wifi router die we kregen van ziggo problemen met torrent en internet tegelijk.. Internet doet het dan niet. Iemand last van hetzelfde probleem? Heb de Ubee router.
Ja, ik heb hetzelfde probleem gehad. Moet je de firewall en alle filtering op de ubee modem uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Exorcist schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:57:
[...]

Nee, het is gewoon geen signaalversterker. Puur een Tratec splitter.

Lekker klein plaatje, maar deze:

[afbeelding]
Ok. hmm. Volgens mij zat die er bij mij niet bij in het pakket. Maar ik zal nog eens kijken.

Ik heb 10m kabel naar de tv en 1 meter naar het internet modem. Dus ik vind het beetje onzinnig om het signaal dan te gaan versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:41
wkleunen schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:59:
[...]

Ja, ik heb hetzelfde probleem gehad. Moet je de firewall en alle filtering op de ubee modem uitzetten.
Had ik ook. Ik heb daarnaast TCP/IP optimizer gedraaid en nu werkt alles weer probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:51
wkleunen schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:59:
[...]

Stalensnuitje schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:01:
[...]

Had ik ook. Ik heb daarnaast TCP/IP optimizer gedraaid en nu werkt alles weer probleemloos.
Thanks. Gaat goed nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Bij de helpdesk kwamen ze met allerlei onzin aan, zoals: het ligt aan uw computer, u heeft een virus op uw computer. Maar we hebben 2 laptops thuis en op exact hetzelfde moment, zowel via bekabeld als via draadloos hadden we problemen.

Ik gebruik Microsoft Security Essentials, en dat vonden ze ook maar geen goede virusscanner. Die kerel zei van: uw besturingssysteem is van microsoft, en daarom is het niet verstandig om ook een virusscanner van microsoft te gebruiken. Wat een onzin.

Ik vind het wel een beetje grof om dat soort dingen te zeggen. Ik kan gewoon niet geloven dat niet veel meer mensen tegen dit probleem aanlopen, en dan moeten ze nu toch wel weten dat het aan die router ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moohtje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-08 11:28

Moohtje

Just Mo

t0mmiiiii schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:55:
Dat probleem heb ik ook, ook heb ik dat met nieuwsgroepen (spotnet) zodra ik iets download dan haalt ik net aan de 2MB terwijl ik een 40Mbit verbinding heb, en ik kan geen pagina meer openen.

Ik heb 2 keer een klachten formulier op gestuurd naar ziggo over de snelheid maar tot nu toe nog niks gehoord. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik wilde vragen of mensen hier met een geactiveerde ITV Cisco 8455 of 8485 decoder eens willen proberen door de catalogus te bladeren ( welke catalogus dan ook: wedstrijd gemist , Ooit gemist film1, VOD ) en kijken of dat gewoon snel werkt. Je hoeft niets te starten/kopen maar gewoon door de catalogus bladeren. Bij elk item zie je een plaatje en het gaat om het inladen van dat plaatje.

De ITV status is te zien in ( in mijn voorbeeld de Cisco 8485 ) : Menu > Instellingen > Info en dan 1 maal pijltje naar rechts, draar staat de status van de verbinding en als het goed is 2 x een IP en serving area. Ook moet het ledje links van de display continu branden.

Op dit moment hebben veel mensen problemen met het feit dat tijdens het bladeren door de catalogus het inladen van plaatjes erg traag is ( ongeveer 1 minuut ) . In die ene minuut *hangt* de decoder vast en is dan niet te bedienen. Graag wilde ik weten of jullie dat ook ervaren.

Ik ben ook benieuwd of andere merken decoders er wel of geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik heb onlangs Eredivisie Live aangevraagd. Ik maak gebruik van Ziggo. Nu zie ik dat één en ander nog niet is doorgevoerd zoals Eredivisie Live 1 HD (zender 421). Ik heb ook nog geen bevestiging gehad. Geen probleem, we wachten nog even.

Wat ik wel zie is dat ik de zenders van Eredivisie Live 422, 423 en 424 heb (dus beeld). Mijn vraag, zijn die zenders gratis? Heeft iemand anders hier Ziggo zonder Eredivisie Live en heeft ook beeld op de 3 eerder genoemde zenders?

Op Eredivisie Live 1 HD krijg ik (logisch) de boodschap "geen signaal".

[ Voor 8% gewijzigd door Gurrr op 19-08-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 13:42

Scrummie

Think different

Gurrr schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:54:
Ik heb onlangs Eredivisie Live aangevraagd. Ik maak gebruik van Ziggo. Nu zie ik dat één en ander nog niet is doorgevoerd zoals Eredivisie Live 1 HD (zender 421). Ik heb ook nog geen bevestiging gehad. Geen probleem, we wachten nog even.

Wat ik wel zie is dat ik de zenders van Eredivisie Live 422, 423 en 424 heb. Mijn vraag, zijn die zenders gratis? Heeft iemand anders hier Ziggo zonder Eredivisie Live en heeft ook beeld op de 3 eerder genoemde zenders?
422 423 en 424 zijn normaal niet gratis. Eredivsie live 1 natuurlijk ook niet op 421. Overigens is de HD versie van eredivisie live bij ons te zien op 921.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:27
Postjuh schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:13:
Ik wilde vragen of mensen hier met een geactiveerde ITV Cisco 8455 of 8485 decoder eens willen proberen door de catalogus te bladeren ( welke catalogus dan ook: wedstrijd gemist , Ooit gemist film1, VOD ) en kijken of dat gewoon snel werkt. Je hoeft niets te starten/kopen maar gewoon door de catalogus bladeren. Bij elk item zie je een plaatje en het gaat om het inladen van dat plaatje.

De ITV status is te zien in ( in mijn voorbeeld de Cisco 8485 ) : Menu > Instellingen > Info en dan 1 maal pijltje naar rechts, draar staat de status van de verbinding en als het goed is 2 x een IP en serving area. Ook moet het ledje links van de display continu branden.

Op dit moment hebben veel mensen problemen met het feit dat tijdens het bladeren door de catalogus het inladen van plaatjes erg traag is ( ongeveer 1 minuut ) . In die ene minuut *hangt* de decoder vast en is dan niet te bedienen. Graag wilde ik weten of jullie dat ook ervaren.

Dit gaat mogelijk een bekend probleem worden. Schijnen inderdaad meer mensen met dit probleem te zijn. Ziggo is hier al van op de hoogte. Maar hoe maar mensen zich melden bij ziggo met dit probleem des te sneller kan er aan een oplossing gewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurrr schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:54:

Wat ik wel zie is dat ik de zenders van Eredivisie Live 422, 423 en 424 heb (dus beeld). Mijn vraag, zijn die zenders gratis? Heeft iemand anders hier Ziggo zonder Eredivisie Live en heeft ook beeld op de 3 eerder genoemde zenders?

Op Eredivisie Live 1 HD krijg ik (logisch) de boodschap "geen signaal".
Ik denk dat het technisch een probleem is momenteel. Ik heb hetzelfde namelijk zag ik van de week. Ik heb ook eredivisielive aangevraagd (actie Telegraaf, net als jij ws) en ik had eerst niks en nu wel 1, 2, 3 en 4 gewoon. De HD zender geeft zwart beeld en geen signaal. Dus ik vermoed dat ze ermee bezig zijn, ik hoop dat het vanavond of morgen gewoon wel weer werkt en anders kijk ik wel naar de gewone variant.

Ze zijn wel druk bezig, gisteren kreeg ik weer een mail van ze met nieuwe zenderindeling en wat info. Het is allemaal nogal een werk heb ik het idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
Ik denk dat het technisch een probleem is momenteel. Ik heb hetzelfde namelijk zag ik van de week. Ik heb ook eredivisielive aangevraagd (actie Telegraaf, net als jij ws) en ik had eerst niks en nu wel 1, 2, 3 en 4 gewoon. De HD zender geeft zwart beeld en geen signaal. Dus ik vermoed dat ze ermee bezig zijn, ik hoop dat het vanavond of morgen gewoon wel weer werkt en anders kijk ik wel naar de gewone variant.

Ze zijn wel druk bezig, gisteren kreeg ik weer een mail van ze met nieuwe zenderindeling en wat info. Het is allemaal nogal een werk heb ik het idee
Ja precies, ik denk ook dat het met drukte te maken heeft en de Telegraaf actie kan inderdaad 5 tot 10 werkdagen duren dus ik behoor gewoon nog 2 a 3 dagen te wachten. Maar ik werd in verwarring gebracht aangezien zender 2, 3 en 4 wel werken maar eigenlijk al zo snel dat ik verwacht dat dit niets met mijn aanvraag van doen had.

Ja je kunt natuurlijk de HD zender overslaan. Maar wordt de wedstrijd die op de HD zender wordt uitgezonden ook altijd op één van de andere 3 zenders uitgezonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:27
Ook maar even mijn recente ervaringen posten :)

Ik heb al tijden een stabiele 40mB verbinding, goede televisie en geen problemen met de telefoon (Groningen).

Wel heb ik veel problemen met de Ziggo newsservers. Ik heb meestal een verbinding op deze newsservers van minder dan 1 kb (als ik al verbinding kan krijgen). Ik heb al 2 keer hierover gebeld, er is mij toegezegd dat er een compenstatie kan worden gedaan zodra een storing is verholpen.. deze speelt echter al maanden (capaciteitsprobleem, bekend bij Ziggo maar blijkbaar erg moeilijk te verhelpen ;)).

Vraag me af hoe ze willen compenseren wanneer de storing (over 5 jaar?) verholpen is.. Misschien goed wanneer anderen met dit probleem ook bellen en vragen om compensatie, als het maar genoeg kost om een probleem aan te houden dan doen ze er misschien wel wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 16:45

Ik heb er ook enorme last van, met de nieuwe cisco ITV (8485 geloof ik). Ik kan niet normaal bladeren door de catalogus, hij blijft hangen en dan moet ik hem opnieuw opstarten. Alles staat goed ingesteld en ook brand het led lampje constant groen.

Voor de vakantie had ik nergens last van en het werkte gewoon snel. Maar nu dus totaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 08:39
Yep, is bij mij ook erg traag.

Ziggo lijkt dit te gaan inventariseren gezien het webcare bericht op het forum van ziggo-gebruikers.nl
http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=33053&page=9
quote: Ziggo WebTeam Jelle
Beste Forum gebruikers,

Zo te lezen en te zien is het een storing welke zich verspreid over geheel Nederland plaats vindt. Om dit op te lossen heb ik ook wederom jullie hulp nodig.

Graag zou ik van je willen weten wat je klantnummer is, de status van installatie, of je een ip adres krijgt, en zo ja, welke. Serving area, en wat precies het probleem is (als dit anders is dan het traag laden en traag starten van content). Stuur dit middels PB. Let op! het is echt van balang om deze informatie te hebben en hoe meer, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurrr schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:23:
[...]

Ja precies, ik denk ook dat het met drukte te maken heeft en de Telegraaf actie kan inderdaad 5 tot 10 werkdagen duren dus ik behoor gewoon nog 2 a 3 dagen te wachten. Maar ik werd in verwarring gebracht aangezien zender 2, 3 en 4 wel werken maar eigenlijk al zo snel dat ik verwacht dat dit niets met mijn aanvraag van doen had.

Ja je kunt natuurlijk de HD zender overslaan. Maar wordt de wedstrijd die op de HD zender wordt uitgezonden ook altijd op één van de andere 3 zenders uitgezonden?
Activeren gebeurd praktisch direct tegenwoordig, met de smartcards is dat zo gefixed. Dus ga er maar wel vanuit dat het je eigen actie was hoor met de Telegraaf actie :)

En je kan altijd Eredivisie Live 1 (kanaal 421) kijken. Athans, dat kan ik wel. Eredivisie Live 1 HD op 921 doet het alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:41
Had ik vorige week een kerel aan de helpdesk-lijn die me vertelde dat m'n CI+ module gesneuveld was en ik een nieuwe zou krijgen. Vanmorgen maar eens een berichtje gestuurd waar dat ding bleef, werd ik vanmiddag gebeld: hij was waarschijnlijk helemaal niet kapot, maar m'n Freeview periode is schijnbaar (na 3 weken) verlopen en hij had alleen even een signaal door moeten geven. Zit ik dus een week analoog te kijken en te wachten op een pakje :?

Nu bij thuiskomst de tv maar eens aanzetten en kijken of het signaal er al weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
En je kan altijd Eredivisie Live 1 (kanaal 421) kijken. Athans, dat kan ik wel. Eredivisie Live 1 HD op 921 doet het alleen niet.
Grappig, ik zal nog eens goed kijken maar bij mij zit op kanaal 421 Eredivisie Live 1 HD. Zal eens kijken wat ik dan weer op 921 zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 18:21
Gurrr schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:19:
[...]

Grappig, ik zal nog eens goed kijken maar bij mij zit op kanaal 421 Eredivisie Live 1 HD. Zal eens kijken wat ik dan weer op 921 zie.
Ik zie op 921 de SD-variant van Eredivisie Live 1, 421 heeft de HD variant.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 13:08

racoon

mooowwww

Ik zit met het volgende probleem,ik heb bij mijn ouders thuis upc internet met 3 computers,vaste pc met daaraan de router dat werkt perfect,prive laptop werkt draadloos ook goed,werk laptop via vpn werkt ook.

In mijn eigen huis heb ik ziggo,daar werkt mijn prive laptop perfect,aanzetten en verbinding,mijn werk laptop doet het niet,geeft aan kan de pagina niet vinden,ip is goed en pingen lukt ook,kan ik mijn router die nu bij mijn ouders hangt achter mijn ziggo modem doen zodat het wel werkt,of is er een andere oplossing?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik zou eens in de firewall instellingen van je (niet werkende) router kijken. Je zoekt naar een optie als "VPN Passtrough" o.i.d., die moet aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 13:08

racoon

mooowwww

De niet werkende router is het modem van ziggo.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
Halloo,

Ik heb het alles in een extra pakket besteld, nu vraag ik me af, wie van jullie hier haalt ook daadwerkelijk 120-10?
Zouden jullie kunnen laten weten wat jullie resultaten zijn?

Met vriendelijke groet,

Marco Nijholt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Misschien was het handig geweest om dit te vragen voordat je ging bestellen, maar ik heb toevallig dezelfde vraag een paar dagen eerder gesteld en het lijkt erop dat het zeer stabiel is. Tevens op andere forums kom ik ook niks tegen dat de snelheden niet gehaald worden. Het is natuurlijk belangrijk dat je eigen hardware de 120mbits trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
Dankje,
En wat betreft tijdstip van vraag, ookal haalde je maar 100mbit (met gbit router+netwerkkaart)
dan zou ik het alsnog kiezen aangezien 40 te laag is voor dit huis.

Maar resultaten liggen dus gewoon rond de 118 - 120 neem ik aan

Bedankt nogmaals voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:44
hmmm ik heb het nieuwe modem nog steeds niet gekregen.... wil nu wel eens van 22 naar 44 mbit.
eind augustus komt al aardig in de buurt, en dacht dat ik paar maanden geleden een brief gekregen had dat het nieuwe modem tussen mei en augustus zou worden geleverd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Vanavond wilde ik de Shawshank Redemption zien op Belgie Eén. Maar de zender stoorde enorm, zodat ik boven ben gaan kijken omdat daar nog een tv staat die het analoge signaal ontvangt (later bedacht ik me dat de tv in de woonkamer dat ook nog gewoon kan...).

Je kent 't wel, dan komen er blokken in het beeld. Dit maal was dat dus gedurende de hele film en in behoorlijke mate. Iemand anders hier ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
marco282 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:02:
Dankje,
En wat betreft tijdstip van vraag, ookal haalde je maar 100mbit (met gbit router+netwerkkaart)
dan zou ik het alsnog kiezen aangezien 40 te laag is voor dit huis.

Maar resultaten liggen dus gewoon rond de 118 - 120 neem ik aan

Bedankt nogmaals voor de reactie
Ja naar mijn weten is dat inderdaad het geval dat mensen hier 14,5 MB/s halen via nieuwsgroepen.
Misschien dat iemand zo aardig wil zijn en een speedtest wil uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:04

TAA

Liever IRC

119,25/9,25... plaatjes van speedtest.net mogen hier niet zie topic warning ;) http://www.speedtest.net/result/1440958132.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Even de waarden bekeken van het digitale tv signaal:

Signaalkwaliteit: 80
Signaalsterkte: 100

Bit foutmarge: continu veranderende waarden (van1.84E-09 tot 4.xxxxx)

Moet ik hieruit afleiden dat er iets niet goed gaat met decoderen?

edit
Splitter ertussen weggehaald, signaalkwaliteit is nu ook 100. De bit foutmarge is nu 0, maar toch telkens nog een kleine storing. Lijkt er dus op dat ik een betere splitter nodig heb (ondanks dat deze nieuw is...).

edit2
Splitter er weer tussen. Nu ook een signaalkwaliteit van 100 en geen foutmarges. M.a.w. wellicht dat de splitter niet lekker zat. En aangezien ik gisteren nog wel een foutmarge had terwijl de splitter er niet tussen zat, zal er tijdelijk extern ook wel niet lekker hebben gezeten.

[ Voor 57% gewijzigd door Tommy The Cat op 20-08-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Maranello schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:08:
[...]
Als je terugleest in het topic zie je dat er meer dezelfde problemen zijn met het wireless Ubee modem. Als oplossing komt het uitzetten van IP flood detectie en Firewall in de instellingen van het modem voorbij. Maar dat helpt niet in alle gevallen. Wachten op nieuwe firmware die het probleem oplost en anders een eigen accesspoint erachter hangen.
Dat werkt dus niet bij mij.
Het ehle internet valt trouwens weg, ik kan ook niet meer bellen en vaak duurt het een minuut of 2 voordat ik weer terug ben.
Ook lijkt het internet sowieso te haperen dat het af en toe een paar seconden wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:38

JK

Mijn Samsung DCB-H380R digitale ontvanger heeft volgens mij een soort van bug.
De volume instelling blijft niet bewaard nadat deze in standby (ik gebruik de diepe standby-modus) en gaat terug naar niveau 14 (iets meer dan de helft van het maximale). De oude DCB-270 had hier geen last van. Nu staat hier niets over in de handleiding en op internet vind ik wel iemand met hetzelfde probleem, maar geen oplossing.

Is dit een bekend probleem? Kan ik eventueel zelf een fw upgrade halen/installeren?
Beetje irritant om elke keer met het volume te moeten spelen als ik de ontvanger inschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
icecreamfarmer schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:03:[...]
Dat werkt dus niet bij mij.
Het ehle internet valt trouwens weg, ik kan ook niet meer bellen en vaak duurt het een minuut of 2 voordat ik weer terug ben.
Weleens gecheckt of je modem niet spontaan reboot? Daar lijkt het op. Even de statuslampjes in de gaten houden als het weer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Gadgeteer schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:36:
Ook maar even mijn recente ervaringen posten :)

Ik heb al tijden een stabiele 40mB verbinding, goede televisie en geen problemen met de telefoon (Groningen).

Wel heb ik veel problemen met de Ziggo newsservers. Ik heb meestal een verbinding op deze newsservers van minder dan 1 kb (als ik al verbinding kan krijgen). Ik heb al 2 keer hierover gebeld, er is mij toegezegd dat er een compenstatie kan worden gedaan zodra een storing is verholpen.. deze speelt echter al maanden (capaciteitsprobleem, bekend bij Ziggo maar blijkbaar erg moeilijk te verhelpen ;)).

Vraag me af hoe ze willen compenseren wanneer de storing (over 5 jaar?) verholpen is.. Misschien goed wanneer anderen met dit probleem ook bellen en vragen om compensatie, als het maar genoeg kost om een probleem aan te houden dan doen ze er misschien wel wat aan.
Ik gebruik ook tussen mijn payservers de server van Ziggo,enigste waar ik last van heb kwa newsserver is dat oudere post niet binnenkomen ,maarja dat kan kloppen omdat ziggo maar 30 dagen retentie heeft.
Een payserver heeft meestal minimaal 200 dagen retentie , soms tot 1000 dagen.
Wat ik je aanraad ga es kijken of je posts die je binnen wild halen niet te oud zijn, ouder als 30 dagen zul je over het algemeen niet binnen krijgen met ziggo daarvoor ben je echt een payserver nodig.
marco282 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:34:
Halloo,

Ik heb het alles in een extra pakket besteld, nu vraag ik me af, wie van jullie hier haalt ook daadwerkelijk 120-10?
Zouden jullie kunnen laten weten wat jullie resultaten zijn?

Met vriendelijke groet,

Marco Nijholt
Ik heb sinds een jaartje ziggo 120/10 woon in Emmen en heb tot heden ongeveer de snelheid gehad 125/9,5 .
Wat heel belangrijk is om die snelheid te halen is dat je netwerk het ook kan halen, dus een gigabit aansluiting/wireless n op je laptop en computers is wel een aanrader .
Ik heb in het begin van de snelheid verhoging gedraaid met een 100 mbit netwerk en toen kwam ik tot max 80/9,5 puur en alleen omdat mijn intern netwerk geen hogere snelheid aankon.
heb toen een andere router gekocht en na die tijd geen problemen meer gehad.
Ik download veel van newsgroepen en krijg de boel dan ook met ruim 120 mb binnen (met payserver).
Wat daarnaast een groot voordeel is dat je een lage ping hebt,zeker met gamen is dit intresant.

[ Voor 27% gewijzigd door Read op 20-08-2011 10:29 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Maranello schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 01:24:
[...]
Weleens gecheckt of je modem niet spontaan reboot? Daar lijkt het op. Even de statuslampjes in de gaten houden als het weer gebeurd.
Ik gok ook dat hij dat doet echter is dat niet zichtbaar, alle lampjes blijven branden en vaak blijft zelfs de wifi verbinding intact.

Kapotte modem of niet dat is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:43

Onbekend

...

Ik heb nu sinds een maand of twee digitale tv van Ziggo.
Bij een aantal zenders (waaronder TV5 Monde) lijkt het net of ik een internetfilmpje zit te kijken die op 320 x 240 is opgenomen. Andere zenders zoals RTL4 zijn van betere kwaliteit terwijl dat ook geen HD is.
Klopt het dat de verschillende zenders in verschillende digitale kwaliteit worden uitgezonden?

Edit:
En dat dat ook zo slecht is? Ik had de kwaliteit van 60 zenders digitale tv toch wel anders voorgesteld.

[ Voor 13% gewijzigd door Onbekend op 20-08-2011 11:26 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Onbekend schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:51:
Ik heb nu sinds een maand of twee digitale tv van Ziggo.
Bij een aantal zenders (waaronder TV5 Monde) lijkt het net of ik een internetfilmpje zit te kijken die op 320 x 240 is opgenomen. Andere zenders zoals RTL4 zijn van betere kwaliteit terwijl dat ook geen HD is.
Klopt het dat de verschillende zenders in verschillende digitale kwaliteit worden uitgezonden?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Daarnaast kan Ziggo natuurlijk ook niet een beter signaal leveren dan ze binnen krijgen. Als TV5 Monde een kwalitatief slecht beeld levert kan Ziggo daar ook niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurrr schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:19:
[...]

Ik denk dat ik abuis was, 921 is inderdaad SD en 421 HD. Die doet het overigens naar behoren hier, vanmorgen getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Dat is gek: zojuist zond mijn Ubee wifi modem weer de standaard SSID uit. Hij is vanuit het niets gereset op de fabrieksinstellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Hallo iedereen,

Ik zit met het volgende probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb sinds 2 weken de nieuwe modem/router-combo van Ubee gekregen van Ziggo.
Ik heb de poorten afgeplakt gelaten en een LAN-kabel vanaf mijn Modem/Router doorgetrokken naar mijn Airport Extreme, die boven staat.

Alles geïnstalleerd, werkte perfect voor mijn gevoel, netwerkprinters, sneller internet alles goed.

Totdat ik gister iets wou gaan uploaden naar mijn site en ik weer eens LogMeIn heb gedownload gezien ik dat binnenkort nodig ga hebben.(Ik gebruik hiervoor een iMac 11)
Naja, geen probleem dacht ik. Port Forwarding en DMZ ingesteld(DMZ zou genoeg moeten zijn, maar dacht laat ik het dubbel doen).

Er gebeurt echter helemaal niks, ik stel de poorten in voor FTP en voor Logmein maar de poorten blijven dicht. Bij canyousee getest voor random poorten die ik door liet sturen via Forwarding werkte ook niet.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- Port Forwarding instellen naar zowel AE als iMac
- DMZ host ingesteld voor zowel AE als iMac
- Via PassTrough Mac Adress zowel mijn AE als iMac vrijgesteld. (hierdoor heb ik helemaal geen internet meer)
- Static IP's toegekend aan zowel AE als iMac en die nogmaals te forwarden.

Bij het oude modem had ik helemaal geen problemen.
Ik had m'n AE standaard ingesteld op 'Deel een publiek IP-adres'.
Deze heb ik gewijzigd naar zowel Bridged als 'deel ip-adressen uit'.
Alleen Bridged geeft me nu nog verbinding. Bij de andere twee krijg ik conflicten met de DHCP-ranges.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen en weer kan uploaden/logmein gebruiken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt nu 2 routers achterelkaar, en moet dus ook 2 maal achter elkaar de poorter forwarden.
Dus in je ubee moet je de juiste poort doorsturen naar het ip adres van je AE, in je AE naar het ip van je pc.

Wil je dat niet dan zijn er 2 opties;
- Stel het ubee in als bridge
- Stel je AE in als accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
job schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:29:
Je hebt nu 2 routers achterelkaar, en moet dus ook 2 maal achter elkaar de poorter forwarden.
Dus in je ubee moet je de juiste poort doorsturen naar het ip adres van je AE, in je AE naar het ip van je pc.

Wil je dat niet dan zijn er 2 opties;
- Stel het ubee in als bridge
- Stel je AE in als accesspoint.
maar in mijn AE kan ik in deze modus dus geen poorten forwarden. Dat heb ik nog nooit hoeven doen trouwens. Het werkte altijd gewoon.

Hoe bedoel je AE als accesspoint?

Nog een ding wat me opvalt:
Ik verbind met m'n AE, deze heeft een lokaal ip-adres die ik via de config-tool kan zien. Maar ik zie op m'n iMac bij Router dus het IP-adres van het Ubee modem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rhndy schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:31:
maar in mijn AE kan ik in deze modus dus geen poorten forwarden. Dat heb ik nog nooit hoeven doen trouwens. Het werkte altijd gewoon.
In welke modus?
Hoe bedoel je AE als accesspoint?
Dan is het geen router, maar alleen een draadloze switch.

Wellicht is het handig hier een eigen topic voor aan te maken, want dit heeft niets met ziggo van doen.
Je hebt nu een nieuw modem, het oude modem was een bridge modem het nieuwe een router. Dat moet je dan even vermelden in je topicstart. En maak je verhaal ook gelijk even compleet met de ip adressen die de apparaten nu hebben en wat de gewenste situatie is.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 20-08-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
job schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:38:
[...]
IN welke modus?

[...]
Dan is het geen router, maar alleen een draadloze switch.
De AE staat nu als Bridge ingesteld.

Ik heb tevens ook geprobeerd rechtstreeks via Wi-Fi te verbinden met het Ubee modem en dan dit adres weer te forwarden, maar ook dit werkt niet.

Oke job, ik zal hier een eigen topic voor aan maken!

[ Voor 6% gewijzigd door Rhndy op 20-08-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Is het trouwens mogelijk om die lampjes van die ubee een beetje te dimmen. Want het ding lijkt wel een kerstboom hier in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 14:09
Iemand een idee hoe je die nieuwe Ubee in bridge mode kan krijgen?
Volgens de website en bij 1200 is dit namelijk niet mogelijk en verwijzen ze me door naar de website waar iets staat over een router achter de router (dubbel natten dus en dat wil ik niet).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet toch echt de helpdesk hebben om het ding als bridge in te laten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 14:09
job schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:22:
Je moet toch echt de helpdesk hebben om het ding als bridge in te laten stellen.
Ik heb 3 verschillende (waarvan 1 hork die de verbinding verbrak midden in mijn zin) medewerkers aan de telefoon gehad die alleen het bestaan van het verhaal op de website af weten. Ik ga het maandag nog maar eens proberen met de hoop op een beter antwoord. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 08:39
wkleunen schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:06:
Is het trouwens mogelijk om die lampjes van die ubee een beetje te dimmen. Want het ding lijkt wel een kerstboom hier in de woonkamer.
Uhm, klinkt misschien gek... plakband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Canard schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:27:
[...]

Uhm, klinkt misschien gek... plakband?
Is een idee ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Zwarte viltstift? Met een beetje geluk zie je dan alleen een heel licht schijnsel nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vandaag een brief gekregen dat de modem teruggestuurd moest worden anders werden er kosten in rekening gebracht. Zouden ze de opzegging eindelijk verwerkt hebben? :)

Nu maar hopen dat het ding aankomt, met TNT/PostNL verstuurd...

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 20-08-2011 22:30 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 140 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!